načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 2.9 hod.
Komentářů u článků179
Pozitivních komentářů u článků47
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
včera v 10:05
0
Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line: K ideálu chybí dva válce

Opomenu design (a v mém případě i určitou antipatii ke značce...), to je subjektivní, ale co mi to auto dá "navíc" oproti konkurenci? Chybí mi jakékoliv vyprofilování, prostě je to strašně "šedé" auto, podobně jako třeba ten nepřekonatelný Kodiaq, kterého bych měl teda asi raději už jen kvůli tomu, že nepůsobí tak strašně plastově.

riderhenry
předevčírem v 22:53
0
Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line: K ideálu chybí dva válce

Zase na mě jdou deprese. Ne, tohle nebudu nikdy potřebovat :D

riderhenry
10. srpna 2019, 23:27
2
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Tak tak, měl jsem úplně stejný pocit. Akorát mi to v některých situacích (s nadsázku) připomínalo Nissan GT-R, protože ta samozřejmá trakce a schopnost jet rychle (byť to auto to šíleně maskuje) mi přišla na "neeMkový" model šílená. Navíc do toho člověk přesedne z dnes už stařičké E90 a vlastně ho tam nic neštve, všechno funguje jak má a není potřeba před normální jízdou půlku auta povypínat... Žádné váhavé řazení, špatná odezva, nedejbože snad nízký výkon... Za mě asi fakt nejlepší auto "na všechno".

riderhenry
09. července 2019, 21:23
1
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Tohle mě strašně baví! A popravdě se musím podívat, jak ty E39 vycházejí. Sice už jsou to staré vrány, ale pořád mě to k nim táhne. Taky to bylo první BMW, co jsem řídil, když jsem jako "profi řidič" vezl zákazníka do Vídně na letiště s 530D s totálně vymláceným zadním podvozkem, takže se zákazník na každém kanálu praštil hlavou o strop :D Stav dělá určitě hodně.

riderhenry
05. července 2019, 10:25
0
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Je pravda, že jsem to psal po paměti a když jsem se teď na nějaké fotky díval (myslím především Q7 a Q8, i když teda u BMW přestřelili už i u 7er a kdo ví, co ještě přijde...), tak musím uznat, že se jim ten nevkus v podobě obřích masek povedlo zakomponovat daleko líp, takže bod pro tebe. Ale teda nelíbí se mi ty auta vůbec a i fotka, kterou jsi poslal, kde je vidět velmi vkusně naspecifikované auto, tak nějaká podobně vkusná 5er nebo i nová 3er na mě působí (naštěstí) stále o kus lépe.

riderhenry
04. července 2019, 21:47
0
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Tak on zrovna současný design Audi já osobně řadím z hlediska nevkusnosti asi na stejnou úroveň, jako "ledvinkové" BMW. Jen u toho BMW je to docela obrovský skok, zatímco "běžná" Audi se mi nelíbila nikdy a současný "mastodontní" design není až tak jiný oproti dřívějšku.

riderhenry
04. července 2019, 18:54
6
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Myslím, že příští majitel už se dopředu může těšit na tu karbonovou marmeládu, co najde v motoru :D

riderhenry
04. července 2019, 15:51
1
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Přesně to mě hned napadlo. Ono teda i X5 může vypadat ještě docela OK, když se připlatí za černé ledvinky. Ale i tak... Když mám tak odlišné zákazníky a stačí vyměnit jen pár plastových dílů... Ono celkově ta globalizace v autech moc automobilkám nefunguje, zdá se mi.

riderhenry
03. července 2019, 21:15
3
Střípky z historie Volva: Kterak si zákazníci postavili XC90

Jak SUV nemám rád, tak XC90 pořád beru jako fajn rodinné auto. I když asi přišlo na trh z pragmatických důvodů, byla to prostě trefa a nestalo se z něj "jen další SUV", ale zkrátka jedno z mála aut, které opravdu zvládlo přepravovat sedmičlennou rodinu daleko od domova s menšími kompromisy, než kde jaký autobus. A to do té doby Volvo nenabízelo, i když se to k němu vyloženě hodí. Stejně celkový charakter Volva sedí k segmentu k SUV ze všech "prémií" nejvíc - na co sportovní SUV? Vždyť tady má jít o pohodlí a bezpečnost... Škoda, že první generace s naftovými motory žere (hlavně s pomalým automatem) jak benzínové osmiválce od konkurence, přitom s dynamikou přetíženého Transitu... Ale jo, pořád je to jedno z TOP aut, co bych si do větší rodiny dokázal představit. Ale možná je to hodně i odporem ke klasickým MPV, který je prostě stále větší, než nenávist k SUV... Kéž by dělali V70 s tím V8 od Yamahy.

riderhenry
01. července 2019, 20:00
0
riderhenry
15. června 2019, 14:22
0
Okruhové ježdění: Poučení z krizového vývoje

A co Písek? Mně osobně se líbí z kinder okruhů asi zatím nejvíc a poloha mi přijde srovnatelně dobrá se Sosnovou, možná i o něco lepší.

riderhenry
14. června 2019, 15:21
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Jasně, nejsme v rozporu v zásadě asi v ničem. Nekvalitní plasty jsem myslel v A1. U ostatních Audi si to dovolit netvrdím. A třeba BMW 5er mi přijde materiálově super, tam tu "degradaci" taky nevidím. Tím fiatem jsem neargumentoval v tom smyslu, že to je snad prémiovější značka nebo že je v něčem lepší, ale že ty maminy, co v tom pak ve finále jezdí, by možná toho "fiátka" raději, protože jim víc ladí s kabelkou, než tu "předraženou" A1. To byla moje pointa. Ale jasně, Fiat 500 v akci 1+1 zdarma k SQ8 nedostaneš :D

riderhenry
13. června 2019, 23:41
2
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Ano, Audi sází na to, že lidi prostě nepůjdou k "podřadným" značkám. Ale když pak člověk vidí některé ty plasty... Dřív alespoň platilo, že sice měl člověk v Audi techniku svého podřízeného v Passatu, ale alespoň ten interiér byl kvalitní... U BMW si zase člověk řekl, že mu ta jednička hrabe zadníma kolečkama (i když cca 50% majitelů stejně nasazovala řetězy na předek...). Áčko bylo zajímavě stavěné a jasná volba pro movité důchodce :D Ale dnes už cítím spíš jen tu předraženost a sázku na marketing a značku. Nějak mi tam ten skutečný smysl trochu uniká, protože už je to fakt víc předražené Polo, než tomu bylo dřív. Třeba první A2 - naprosto nepochopené auto, ale přitom úplně jinde, než první Fábie (hodně jinde...), a poměrně dost revoluční - prostě se dalo vyloženě ukázat prstem, co na tom autě stojí víc peněz. Ale v čem tahle A1 konkrétně vyniká? Nemůžete postavit auto s koncernovou technikou, dát tomu trochu hezčí karoserii a hrát si na to, že by si to měl někdo koupit místo legendárního Mini, které nemá už od samého (novodobého) počátku žádnou logiku, což je jeho zbraň. To ale od chorobně ledově konzervativního Audi fakt nechceš... Za mě fail. A věřím, že spousta "ženušek", co s tou A1 budou žít, by daleko víc ocenily funky pětistovku, i přes veškeré její faktické nedostatky a neuvěřitelnou zastaralost. A manžel by mohl koupit milence taky jednu a ještě by zbylo...

riderhenry
10. června 2019, 23:21
1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

V zásadě souhlasím. Ona E9x je sice moc fajn, ale obzvlášť když má na to auto člověk nějaké nároky, co se správné funkce a stavu týče, tak to není úplně fajn kandidát na auto v situaci "felda už mě nebaví, tak něco vyberu na lízačku a z výplaty mi zbude akorát 1 500 K na jídlo". Ale teda zase "vysypat" do tohoto auta 100 000 Kč, aby bylo trošku OK, to chce mít fakt velkou smůlu (nebo kupovat v AAA) a/nebo vyloženě fajn mechanika.

riderhenry
10. června 2019, 23:18
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Jenže Brno je, obávám se, moc rychlé i pro nižší kategorii divize M apod. Ono je stejně lepší jít do kompromisu normální silnice + mýto, než do extrému normální silnice + masarykáč. S rozpočtem 200 000 Kč mi přijde Miata fajn právě kvůli tomu, že tě ten okruh fakt nezrujnuje (platíš vyloženě jen gumy a palivo, jinak to auto krásně zvládá) a zároveň tam je ten benefit zadokolky, která se dá jen pomocí geometrie hezky doladit a asi bych raději upravoval Miatu, než Swifta. Ale celé je to stejně absurdní :) Možná snad ještě ta 130i, ale nemám osobní zkušenost. Zároveň tam poteče šíleně peněz už jen za běžný provoz, nedejbože po okruhu.

riderhenry
10. června 2019, 17:29
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Tak je pravda, že v Mýtě i sériová MX-5 pobaví dosyta a hlavně vydrží v podstatě neomezeně, což bude pravděpodobně hlavně hmotností. Ale jinak ne že bych se tomu dotazu chtěl vyloženě smát, ale jak psal (mimo asi další soudruhy) Beastar, je to totální nesmysl. Už požadavek "cestovní auto, co bude bavit na okreskách" je často moc velký kompromis, ale skloubit okruh a denní použití za 200 000 Kč, to je zkrátka nereálné. Osobně nemám rád ostrou jízdu s předokolkami (což tazatel taky naznačuje svou preferencí RWD), takže odpadává většina HH. A pak už zbývá strašně málo a o to větší kompromisy. E46/E90 sice zvládne možná jedno rychlé kolo, ale hlavně bych fakt nevěřil, že půjde dávat nějaké track daye bez investic desítek tisíc. Což jsme pak mimo rozpočet... Takže vlastně ano, s daným rozpočtem to musí být Miata :D

riderhenry
10. června 2019, 16:41
9
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Jet s Miatou Brno je asi takový adrenalin, jako rybaření tady vedle na Svratce... ;)

riderhenry
09. června 2019, 15:19
0
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Určitě se v tomhle shodneme. Ale za sebe bych si dovolil jen takový lehký povzdech, že všichni ti lidé, co to BMW a Audi pak vyberou (v jaké verzi lepší moc nerozvádět -typicky hodně čtyřválcové nafty a sportovního paketu k tomu, že ano...) na základě těch sportovních ambicí, stejně spíše ve finále trpí těmi ústupky "sportovnosti", kterou nevyužijí (viz moje zkušenost ze slalomu, což se týká tak promile řidičů), a i zenové Volvo by jejich tempo s prstem v nose zvládlo (on třeba rozdíl v agilitě první a druhé XC90 je asi jako rozdíl mezi MX-5 a Octávii 1.9 TDI)... Prostě ten "zen" je spíš v designu, v té 100% bezpečnosti a dá se používat jako výmluva pro absenci patřičnějších motorů, což je z mého pohledu největší nevýhoda oproti konkurenci, se kterou bych měl ve větších modelech velký problém.

riderhenry
08. června 2019, 21:26
0
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Volvo je ale fajn auto právě pro ty lidi, kteří autům nerozumí. Znalec právě častěji chce "něco víc" a tak si vybere něco zajímavějšího (ať už to bude Alfa, "trapné" BMW nebo třeba Saab...). Proto říkám, že mi to přijde často jako nejlepší auto pro "obyčejné" lidi, kteří mají ale třeba strach z dražší značky, nebo z neznámého (kolikrát já už slyšel ten argument, že někdo koupil Škodovku proto, protože mu to opraví kámoš...).

Btw. že mám MX-5 a BMW je v mém případě čistě logický krok a zpětně vím, že jsem nemohl udělat líp, ale zároveň je to spíš o mých preferencích a potřebách než o tom, že bych si dovolil nějak glorifikovat MX-5 a/nebo BMW. Takže v zásadě z mého pohledu podobné vyústění jako výběr Superbu pro obchodního zástupce :D Sice to sem vůbec nepatří, ale nemůžu si pomoct - zatím jsem fakt nenašel auto, které by POHODLNĚ odvezlo rodinu kamkoliv, bylo rozumně praktické a pak bych s ním na slalomu zajel poměrně fajn čas a hlavně neměl pocit, že to auto nějak trpí nebo snad dělám něco, na co není stavěné (což v tu chvíli dělám :D ). To jen k BMW (330i E90)...

riderhenry
08. června 2019, 11:42
0
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Tak asi nemá moc smysl se se mnou vůbec bavit, protože Miatista jsem už 12 let (tehdy to ještě nebylo ani tak trapné :D ), BMW mám taky, navíc černé... A stejně si myslím, že Volvo je nejlepší auto pro většinu lidí, co vzhlíží k nějakému Audi a nakonec spíš skončí třeba u nějakého korejce nebo Škodovky. Myšleno jak ojeté, tak i nové (ale tam už hraje samozřejmě daleko větší roli finanční stránka). Ale image moc hodnotit nechci, to je samozřejmě zase věc trochu jiná. Pravda je, že v Mnichově člověk kromě Německé trojky moc nic jiného nevidí. Už to na mě působilo trochu moc přehnaně nacionalisticky :D . Ale třeba u nás v Brně mi přijde, že Volvo potkávám násobně častěji, než u předchozích generací.

riderhenry
07. června 2019, 22:28
0
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Jak psal Jakub - normální určitě nejsi ;) Normálnost se v tomto případě dá přeložit jako určitá konzervativnost, nebo možná spíš braní auta jako spotřebiče. Což se nás asi netýká... A trochu nesouhlasím s tím, že Volva jsou pro lidi v pletených svetrech - teď už to dávno neplatí a minimálně díky designu bych řekl, že naopak oslovují často lidi, kteří jsou znudění německou trojkou... Dřív to tak ale bylo. A proto si myslím, že Volvo má takový úspěch - jednak má obrovskou základnu lidí, co značku nemění, zároveň v posledních letech láká velké množství nových zákazníků super designem a určitou svěžestí.

riderhenry
07. června 2019, 15:30
0
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Já jako takový "Volvista teoretik" souhlasím. Volva beru jako nejlepší auta pro "normální" lidi, kteří mají o něco víc peněz, které jsou do auta ochotni investovat. I když třeba taková XC90 mě úplně nebere, tak tyhlety normálnější modely se mi zdají super všechny (ale osobně jsem jel teda z aktuální řady jen ve V90, XC90 a XC40). Vlastní peníze bych za to nedal, protože mi v tom chybí trochu víc zábavy a emocí (byť je za to S60 chválená), ale pro známé bych určitě doporučil spíš Volvo, než Audi apod. Ostatně takhle dopadl i otec... Jen škoda, že nestihla vyjít nová S60 o rok dřív a tak šáhl po XC90, kterou moc nemusím a ani mě za tu cenu nepřesvědčila...

riderhenry
03. června 2019, 23:24
3
Peugeot 508 GT 225 EAT8: Střední třído, neodcházej!

Asi opravdu jedno z designově nejpovedenějších aut posledních let. Nicméně ten volant... Jestli se tohle udrží, nedejbože nastavuje nový trend napříč značkami, tak to potěš... A tu světlou linku pod předními světly si taky mohli odpustit. Určitě se nebojím, že by se to auto prodávalo špatně, ale jinak bych spíše uvažoval o Alfě (byť má asi chyb více, ale čekal bych od ní víc radosti), případně by se mi tam už cpala nová 3er 330i, která je přecijen trochu polotučnější. Ale jo, co nejvíc takových aut! Takový hezký protipól Opelu Mokka a Koleosu...

riderhenry
29. května 2019, 00:13
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Nejlepší argument pro LS je, že se často dává do toho auta, o kterém se nesmíme moc bavit :D Článek se mi líbí moc, trochu to člověku oživí ty vzpomínky na starší testy (pro mě asi hlavně) C6. Která sice podle předpokladů neměla, ale i tak drtila kde co. Možná by se mi líbilo trochu víc rozvést třeba reálné provozní náklady a celkově soužití s autem u nás. Tam by teprve mohly zaznít ty nejzajímavější argumenty, které Vette ještě víc vynesou do nebes. Sám bych nejraději dávno koupil desetiválcovou M5 (nebo možná pro bezdětné jako bližšího konkurenta M6) a jezdil s ní s dětmi po výletech, ale i když to auto může člověk koupit už i za celkem podobné peníze, provozovat asi těžko...

Nejvíc mě dostala hmotnost - to bych určitě nehádal! O cca 150 kg lehčí, než M3 E90, o M6 nemluvě... Fakt bych nečekal, že váhově bude srovnatelná s 911 nebo 135i.

riderhenry
22. května 2019, 00:49
-1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

No výborně, tak tu máme další MX-5, co bude těžce zápolit v každém kopci s průměrným služebním TDI za doprovodu racing zvuku :D Z těch úprav jde vidět, že už to jde zkušeně racionální cestou a s výborným poměrem cena výkon. Za mě super!

riderhenry
11. května 2019, 11:14
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

beaster: Já ale prdím na to, co kdo jak propaguje. Já se dívám na dvě různá auta stejné kategorie za stejné ceny a srovnávám to, jak jsou dobrá (což můžeme brát jak technicky, tak třeba designově, ale já bych se klonil spíše k technice a jízdním vlastnostem, jelikož to jsou poněkud objektivnější veličiny, než design...). Takže chápu, že někoho může totálně odpuzovat marketing BMW, zákazníci BMW, existence BMW, budoucí zákazníci BMW, prodeje ojetých BMW a třeba i jejich logo. Ale já se tu bavím o jejich jednom konkrétním modelu a srovnání s ostatními konkurenty. Range OK, auto neznám, moc mě ani nezajímá, přijde mi trochu jinak zaměřené (podobně, jako daleko rozšířenější XC90, u které ti srovnání ale nedává smysl...). Tak zůstaneme u těch Němců. A ejhle. Oni jsou podle tebe na hovno všichni. Chápu, takže se prostě pořád bavíme o tom, že ti vadí ta kategorie jako taková, společně se současnými trendy automobilismu + k tomu máš ještě problém s BMW. Ale objektivně jsme se k hodnocení techniky zatím moc nedostali. Kromě výkřiků typu "...všechno je to svázaný elektronikou...", "dvoutunová stodole/chalupa cokoliv...". Mě technika zajímá a nová BMW sleduji s velkým zájmem a ještě většími obavami, protože patřím k lidem, pro které představovala vždycky nějaká 550i Touring řešení většiny otázek... A mimochodem trochu se mě dotýká to totálně negativní hodnocení značky, protože zrovna současná 540i je podle mě auto hodně povedené a má v sobě i něco víc, než Audi/Volvo/M-B co se nějaké zábavnosti týče, respektive schopnosti jet asi tak 3x rychleji, než by si v tom autě kdokoliv chtěl dovolit (což u konkurence je taky, ale ne tak výrazně). A zase - neřeším tu spolehlivost nebo jaký typ LCD kdo v autě má, protože spolehlivost zatím nikdo posoudit nedokáže a můžeme si tady jenom psát hate na tu kterou značku a interiér si každý posoudí subjektivně... Nechci od nikoho uznání, že je X5 nejlepším SUV. Spíš mě zajímá, proč má být tak strašná. Že existuje Stelvio a superprémiové SUV od Porsche není odpovědí na tyhle otázky.

riderhenry
11. května 2019, 00:53
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Všechno výše napsaného chápu, ale může mi někdo osvětlit, v čem je třeba nejbližší konkurence (Audi, M-B) o tolik jinde, že je tu tak obrovský hate na BMW? Chápu, že X5 někomu nevoní, ale tady to tak brutálně zavání neobjektivitou, že bych rád slyšel nějaký argument... Dělat si legraci z nějaké skupiny řidičů/majitelů moc auto jako takové nevystihuje. Ano, starší "báva" byla víc pro řidiče, novější jsou víc "jako Audi". Ale to snad neznamená, že jsou to horší auta, než právě to Audi? Nebo mi něco uniklo?

Padl tu i termín "podmotorované". Moc to nekoresponduje s článkem, no ale dobře. Tak nějaká fakta? XC90 - čtyřválec. Q7 - srovnatelný (spíše horší) motor. OK, dává to smysl. Vlastně teda nedává... Beaster sype jednu vtipnou poznámku za druhou, ale kromě řečí o "hromadě plastů" za 3 míče tu napadá moc žádný důvod, proč by teda někdo místa X5 měl šáhnout po tom Audi, M-B, Volvo nebo čemkoliv srovnatelném jiném. Na rozdíl od toho se svádí všechny problémy automobilového světa na BMW, potažmo X5. Sorry, ale to je pitomost.

riderhenry
11. května 2019, 00:43
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

XC90 určitě není o odezvě na plyn. To je auto vyloženě na pohodu a pohodlné cestování. Ale je pravda, že předjíždět s tím chtělo opravdu hodně přemýšlení dopředu, ale spíš bych to přisuzoval strašně pomalým automatům. To ale platilo ještě i u minulé S60, kde už to byla ostuda o něco větší... Volvo určitě není dokonale vyladěné auto, ale je spíš zaměřeně na to bezpečí a pohodu. Kdyby si člověk házel jednotlivé parametry do tabulky a pak si udělal průměr, Němci asi vyjdou vždycky lépe. Ale pro klasickou rodinu s klasickými prioritami se mi XC90 hodí nejvíce.

riderhenry
09. května 2019, 21:15
1
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Obávám se, že tahle diskuze postrádá naprosto smysl :)

riderhenry
09. května 2019, 10:07
3
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Ano, protože už ví, jak se ty testy dělají, zatímco Volvo v nich bylo nejlepší i v době, kdy vyšly a nikdo o nich předem nevěděl, a to i s modely, co odcházely z trhu a měly být tedy zastaralé ve všech směrech... To je stejné, jako Euro NCAP - prostě když je předem všem jasné zadání písemky z matiky, jenom debil ji nenapíše na jedničku... O tomhle mě nikdo nepřesvědčí, roky tohle téma docela sleduji a Volvo opravdu dělá to, co slibuje - staví nejbezpečnější auta. O systémech to není už vůbec - někdo to vyvine a pak se to postupně nabídne všem...

riderhenry
09. května 2019, 10:02
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

BubaaCZek: Samozřejmě spolehlivost je otázka u každého podobného auta. Ale to se říkalo i když vyšla první i druhá generace X5 a další taková auta. Taky se toho bojím, ale věřím že s optikou + 15 let se tohle bude říkat o v té době nových autech, zatímco ta "naše" současná budou brána za "jednoduchou klasiku".

riderhenry
09. května 2019, 01:33
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Omlouvám se, ale tohle je prostě mimo. Bavíme se tu o kategorii SUV, navíc prémiový segment, který začíná někde nad 1,5 míčem. Článek není o hodnocení kategorie jako takové, to by bylo tak na deset piv v hospodě a stejně k ničemu... Svoje peníze bych za to taky nedal (možná ale prostě jen proto, že je nemám...), ale když to srovnáme s konkurencí, vychází mi to nejlíp. To je celé. A rád si přečtu nějaký argument, proč je Audi/MB/Volvo lepší... Já ho nenašel.

riderhenry
08. května 2019, 23:04
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Vždycky jsem si říkal, že nejlepší klasické velké SUV je XC90. Praktická, pohodlná, rozhodně nejbezpečnější a navíc k okolí relativně ohleduplná pevnost na kolech, která přitom není rozhodně nijak vulgární. Ale kdybych si měl vybrat mezi XC90 a X5? BMW je z mého pohledu úplně jinde. Určitě nenabídne takovou pasivní bezpečnost, ale je to prostě v mnoha ohledech lepší auto za +/- stejnou cenu. Osobně by mi stačilo už asi jen srovnání motorů, ale dokonce i ve Volvu velmi pěkný interiér bych určitě rád obětoval za dokonalou ergonomii BMW. Největším problémem u X5 by byla vlastně asi jeho image, kterou tahle auta mají. Ale zrovna v testované barvě (když opomenu kola) se mi auto líbí velice a působí i docela elegantně. Hlavně není tak přehnaně agresivní, jako v jiných barvách, a dokonce ani ledvinky na steroidech nepůsobí tak šíleně... Otáčkoměr je debilní, o tom žádná. Ale pořád jsem strašně rád, že se nekoná LCD onanie ve stylu některých konkurentů, protože to je snad nejděsivější věc, co u nových aut osobně shledávám. Pořád bych raději 5er touring, ale v rámci kategorie se mi to auto zdá strašně fajn.

riderhenry
08. května 2019, 22:48
1
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Jenže většina informací z článku platí i pro "základní" verzi za naprosto (s porovnáním s konkurencí) v pořádku cenu, a to 1 850 000 Kč. Podobný závěr by se dal udělat u většiny recenzí prémiových značek s nesmyslnými novinářskými konfiguracemi s příplatky přes milión kaček...

riderhenry
07. května 2019, 21:52
0
Kia Ceed SW 1.6 CRDi Exclusive: Bez překvapení, bez emocí a bez chyby?

Mně teda vadí i červená barva na podsvícení. Ale modrá je určitě TOP ptákovina, co jsem zatím zažil.

riderhenry
06. května 2019, 22:48
0
Kia Ceed SW 1.6 CRDi Exclusive: Bez překvapení, bez emocí a bez chyby?

Bude vám dělat radost tím, že vás nebude ničím otravovat. - Takže už Kie nemají to osvětlení interiéru, které řidičovi při první noční cestě vypálí zorničky?

riderhenry
20. dubna 2019, 11:37
1
Škoda Kodiaq RS: ‚Jen‘ vrcholná verze boleslavského SUV

Většinou se mi kontrastní nitě a třeba i bezpečnostní pásy strašně líbí, ale v Kokodáku to na mě působí prostě lacině. Podobně jako ta kola. Ale to je totálně subjektivní rovina už.

riderhenry
19. dubna 2019, 21:50
3
Škoda Kodiaq RS: ‚Jen‘ vrcholná verze boleslavského SUV

Přiznám se, že já už na ten Nürburgring za tu dobu zapomněl. Možná by bylo i lepší, kdyby to tak zůstalo. Ono celkově to auto ztělesňuje ve spoustě ohledech to, co mi na dnešní (automobilové) době vadí. Ale k autu jako takovému - strašně se mi nelíbí (hodnotím design). Interiér mi přijde vyloženě pubertální a kombinace sportovních sedaček a laciného dekoru by mi seděla více do nějakého auta pro patnáctileté, ale ne do rodinného SUV. Ale jasně, je to RS, tak to musí mít "něco navíc". Jenže na rozdíl od třeba podobně nenáviděných modelů BMW X se znáčkem M tam trochu chybí ta sportovnost (zrovna dnes kolem mě jedna X6M projela a ten zvuk mě teda neurazil vůbec...) Kdyby to byl prostě jen "noname" vrchol nabídky, nebo třeba "GT" model... Ale proč auto kazit tím, že je "bling" a vypadá, jako by bylo stavěno na míru Rytmusovi... Ale to jsem dospěl asi ke stejnému závěru, jako autorka... Prostě člověk musí kromě start stopu ještě vypnout nějaký homorezonátor a bude to už skoro super (ten volant už asi nikdo nesrovná a párat tu červenou niť asi taky nikdo nebude).

Máme tedy asi fajn auto, které bylo mnohonásobně znásilněno marketingovým oddělením. Ostatně, co taky v roce 2019 čekat. Co jsem ale nepobral, tak to jsou brzdy - nezkoušel jsem funkčnost, ale když jsem viděl rozměry (respektive studoval technické údaje), tak mě hned zarazilo, jak jsou malé. Nemáte náhodou nějaké dojmy, co se funkčnosti týče? Celkově u (až) sedmimístného auta, které působí jako stvořené pro tahání přívěsů a podobné radosti, bych čekal trochu lépe dimenzované brzdy (a to nezmiňuji ten magický RS znáček). A ještě jedna věc - existuje někdo, komu se líbí tenhle design kol? Na mě působí opticky totálně nesportovně a těžkopádně (a hnusně k tomu).

Fakt jsem se snažil nepsat hate :D

riderhenry
30. března 2019, 22:12
1
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Zpětně se docela hrdě dívám na svoje nadšení ze "samoservisování" auta, kdy jsem sebevědomě měnil oleje, brzdy (včetně dalších aut v rodině v rámci hesla "vždyť je to jednoduchý, tak nevyhazuj peníze..."), řešil lehčí závady... Ale to bylo ještě u rodičů s garáží, bez vlastních dětí a práce na (více než) plný úvazek. Musím říct, že i přes totální nezkušenost a nulovou průpravu od rodičů jsem všechno vždycky nějak zvládl a paradoxně jsem třeba i opravil brzdy, které v několika servisech nedokázaly zvládnout... Dost mi to dalo, co se fungování auta týče, ale taky mi to vzalo trochu ideály, protože už vím, že bez zvedáku a pořádného nářadí se může i výměna oleje protáhnout na celý víkend... Hlavní benefit je ale to, že jsem pochopil odlišnosti jednotlivých aut (značek) a už vím, že fakt asi neexistuje servisák, co by mi řekněme alespoň přijatelně zvládl udržovat a opravovat obě auta (Mazda a BMW). Když k tomu přidám zkušenosti se servisy, tak je to celé takové lehce depresivní a trochu mě zkušenosti fixují k autům, o kterých už něco technicky vím a i vím kam s nimi případně zajet (Volvo, BMW). V tomhle je koncern asi fakt výhoda...

riderhenry
28. března 2019, 20:26
0
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Vím, že u VW s tím lidi problémy mají, ale jestli se o tom mluví jen díky popularitě koncernu u nás nebo i nějakým horším technickým řešením, tak to netuším. Ale ještě jsem si o tom něco četl a je to fakt strašný nesmysl. Obětovat spolehlivost auta a náklad 5 000 Kč (nová baterka) každé 3 roky na oltář zlepšení spotřeby o 0,1 l... To nevychází ekonomicky a už vůbec ne ekologicky. Inteligentní nabíjení máme i v autě z roku 2009, ale tam je evidentně nastavené ještě normálně, kdy baterku dobije plně a až pak odpojí, protože baterka "drží" i když se s autem často jezdí krátké trasy a dlouho stojí (baterka je stále původní). Ale pak asi soudruzi z EU ještě přitvrdili...

riderhenry
28. března 2019, 18:26
3
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Popravdě bych byl raději, kdyby to prošlo v tom totalitním znění, které bylo napříč médii rozšířeno. Doufal jsem, že by to už naštvalo nadlimitní počet lidí, kteří by to začali "řešit". Ne že by tedy brexit nějak vyloženě měl svým průběhem kohokoliv pozitivně motivovat, ale alespoň nějaké celospolečenské naštvání by neškodilo...

Jinak je to totální nesmysl. Každé nové auto už dnes lidi v důsledků pokřiveného trhu regulacemi dost štve, i když si to třeba neuvědomí. To máme start-stop, el. posilovače, "inteligentní" (debilní) odpojování alternátoru, co ničí baterky, samozřejmě nesmyslné motory, co fungují jen na papíře... Strašně bych si přál svézt se v takovém sci-fi autě z roku 2019, které by vzniklo za situace volného trhu. Možná by to bylo fajn auto.

riderhenry
25. března 2019, 23:35
0
Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

Když opomenu odpočty DPH, kde je to asi vcelku jasné, tak nevidím v tom autě smysl opravdu vůbec žádný. Chápu, že někdo má rád pocit jistoty a auto bez záruky je pro něj něco, co by mu neumožnilo do konce života spát... Ale když si můžu koupit pětileté auto, které bude stále tak ještě pět let ve všem napřed, stát ještě třeba i o něco méně a nabízet zase takovou tu trochu jinou jistotu, jako že vám třeba nebude při nehodě v autě lítat třetí řada sedadel i s dětmi... Tak mi to vychází jako poměrně jednoduchá rovnice. A to nechci ani moc použít ten hodící se argument s rozbitým autem v testu, nebo že to hnije a tak... A do toho Duster a jeho message do světa, že je to vlastně cool auto. OK, postavíme auto co nejlevněji a pak zainvestujeme do marketingu a zkusíme z toho udělat "musthave" cool produkt, který jakože vůbec není navržený pro myslivce... Za mě určitě ne a dost mě děsí, jak tenhle koncept může sklízet úspěchy i v docela rozvinutých zemích.

riderhenry
20. března 2019, 14:31
0
Po stopách automobilového fanatismu

Mám tě rád a poznal jsem se ve dvou skupinách, což je super. Naštěstí jen v lehčí formě :D

riderhenry
19. března 2019, 23:17
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Vypadá moc dobře, jakkoliv mi nikde tenhle designový jazyk Mazdy nikdy moc neseděl (hlavně soudobé modely 3 a 6 mi připadají vyloženě baculaté a "rychlestárnoucí"). Jel jsem v sériové NC (před FL) s dvoulitrem, klasicky výbava sport (Bilstein podvozek a asi další věci - už jsem z toho trochu vypadl :) ) a můžu říct, že i když jsem přesedl bezprostředně z NB a do té se i pak hned vrátil, tak jsem z auta měl dobrý dojem. Z mého pohledu to byl velmi dobrý obchod, kdy se objetovalo strašně málo zábavy za spoustu dospělosti navíc. Interiér s NB srovnat nejde absolutně, i když mi taky designově až tak nesedl. Strašně by mě zajímal ten motor a výfuk, protože té chvále se až nechce věřit (hlavně to srovnání s V6 mě nalomilo). Osobně se vždycky těším právě na motor, když přesedám z docela poladěného NB 1.8 s krásným zvukem do civilní R6 BMW...

K tuhosti auta a podvozku celkově - jelikož se i v článku zmiňují úpravy, úplně bych zrovna skrz tohle starší MX-5 nezatracoval. Dnes už je na trhu dost velmi prověřených řešení. Zrovna na tohle jsem se hodně zaměřil a i když auto přibralo možná i přes 50 kg, je to neskutečný rozdíl. Hlavně "polorám" za zády udělá strašně moc, ale těch efektivních řešení je víc. Sám jsem s nájezdem 200 000 km u NB poprvé zažil funkční zadní tlumiče až právě s rámem, do té doby šlo všechno snad do karoserie. NC každopádně fandím, mohlo by to být auto s trochu větším potenciálem déle vydržet.

riderhenry
19. března 2019, 12:49
2
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Rozumím, ale ona zrovna 5er vypadá možná decentněji, než Arteon v té zlatavé barvě... Ale hierarchie značek je samozřejmě jasná.

riderhenry
19. března 2019, 11:53
1
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

OK, ale teď to zase budu přehánět, nicméně vemte si tu cenu testovaného kusu, přihoďte 100 000 Kč a máte BMW 540i... Nesrovnávám samozřejmě výbavy, ale třeba technika a kvalita interiéru bude u 540i úplně jinde i v základu. BMW lze samozřejmě libovolně nahradit jinou "prémií" dle preferencí každého soudruha. Mně to smysl nedává, i když se odvázali s karosérií a nabízí docela cool barvu (otázka je, jak dobře bude vypadat za 5 let), která se dá objednat i na Golf a vypadá tam stejně dobře.

riderhenry
18. března 2019, 23:08
13
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Nechci být za úplného exota, ale Arteon (podobně, jako dříve Passat CC) si mě absolutně nezískává především tím, že za tím vidím pořád Passat a s jeho cílovou skupinou. Je to pro mě trochu ukázka toho, jak je dnes pro lidi důležitý image. Taková paralela na BMW 20d s M paketem a ideálně i karbonovými doplňky za stovky tisíc, namísto aby majitel utratil za něco, co by takové auto dokázalo rozumně pohánět. A to je takový laciný oslí můstek na jednu větu ze závěru článku, která na mě vyloženě křičela: "Dvoulitrový čtyřválec je dostatečně důstojný motor a asi si neumím představit situaci, ve které bych potřeboval onen šestiválec." OK. Neřeším teď výkon a dynamiku, ale fakt by nikdo neocenil třeba lepší kultivovanost, zvuk, v neposlední řadě i určitou prestiž, která by odpovídala agresivnímu exteriéru auta? V autě, které je evidentně na styl a u kterého se přece majitel tak strašně brutálně odvázal, že se dokopal to koupit místo Pašíka? Je jasné, že 90% majitelů stejně bude frčet na osmi turbech TDI, ale ta vrcholná motorizace by tam být podle mě měla (ne v počtu fénů, ale starému dobrému objemu).

Asi budu za debila, ale přijde mi to jako takové koncernové Ferrari pro lidi, co vyrostli na Octavii I TDI a vlastně ani neví, co se dá za 1,5 míče pořídit... A hlavně auto, co přitahuje lidi, kterým až chorobně záleží na tom, jaký dělají dojem (viz kontrast mezi interiérem a exteriérem). Ale asi mě berte s rezervou :D Jakoby VW chtěl konkurovat Audi, včetně asi dost podobné cílovky.

riderhenry
20. února 2019, 19:20
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Ono je to taky o tom, že co se BMW týče, znám v každém koutu ČR (Brno, Praha, Ostrava) naprosto spolehlivé lidi na servis. Zatímco u ostatních značek mám v tomhle docela problém. Neříkám, že to není podobné, ale když už člověk tu síť má vytvořenou a ví kam se obrátit (u BMW třeba i srkz LPG - Jarax...), tak se taky nakupuje trochu líp. W12 bych rád zkusil, ale jinak z toho mám strach. Nemyslím ani tak spotřebu (i když i to může být taky docela těžko obhajitelné), ale spíš fakt, že těch aut je prostě minimum a tak každý problém nemusí být už stokrát všude popsaný a poznaný, jako u "masových" V8.

riderhenry
19. února 2019, 18:03
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Jak VW, tak i třeba Mercedes má určitě hezčí interiér, než 7er. Stejně tak z venku to auto nevypadá moc dobře. Ale vnímám ho spíš pozitivně co do jízdních vlastností a případně i výbavy. Ale zase jestli máte zkušenost jinou... Já myslel, že aktivní stabilizátory dělají u 7er strašné divy, dost se to říká. Taky by tomu i napovídala nadváha skoro 300 kg u VW oproti BMW. Asi by to chtělo sehnat 550i, 750i a Phaeton s V8 (V12 už by byl asi trochu overkill co do provozních nákladů, nebo ne?) a všechno si alespoň zběžně vyzkoušet.

riderhenry
19. února 2019, 01:25
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Nějak jsem si protáhl večer a trochu si dělal "domácí úkoly" a nejlíp mi vychází E61 550i. Paradoxně spolehlivější je asi 750i E65, ale víc mě láká sportovnější pětka. Je srandovní, jak designově docela haněná E65 je ve skutečnosti objektivně asi nejlepší BMW za posledních 20 let. Mít to design F01, stojí každá ojetina tak o 100 000 Kč víc. F11 je krok zpátky, jenom to vypadá líp, jinak ve všem horší. Ostatně to platí pro všechna Fka napříč řadami. Jinak - ač bez osobní zkušenosti - bych určitě nečekal, že Phaeton bude jezdit lépe dynamicky, než 750i (vybavený DynamicDrive atd.). Ale hádat se nebudu, možná už jsem jenom moc infikovaný BMW...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 FXR 2013

Ford F150

FXR

599 000 Kč
cena
2013
rok výroby
364 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Volkswagen Touran  2006

Volkswagen Touran

95 000 Kč
cena
2006
rok výroby
103 koní
výkon
1 986 ccm
objem
Dodge Durango  3.6 GT 2018

Dodge Durango

3.6 GT

940 000 Kč
cena
2018
rok výroby
300 koní
výkon
3 632 ccm
objem
Pontiac Trans Sport  2000

Pontiac Trans Sport

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
185 koní
výkon
3 350 ccm
objem
Volkswagen Scirocco R packet 2009

Volkswagen Scirocco

R packet

198 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
1 390 ccm
objem