načítám data...

Tomino

JménoTomáš Tomáš
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 4.0 měs.
Poslední aktivitapřed 3.2 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků70
Pozitivních komentářů u článků32
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Alberto Ascari - příběh pověrčivého mistra

24. července 2019, 13:41 12 komentářů

Dvojnásobný mistr světa, poslední a zároveň taky jediný italský závodní jezdec, který kdy v F1 získal mistrovský titul s Ferrari.

Tazio Nuvolari - příběh o legendě a prvním mistru smyků

12. srpna 2019, 16:58 27 komentářů

Legenda závodních tratí třicátých let minulého století, velký malý muž a první drifter na světě.


Posledních 50 komentářů

Tomino
předevčírem v 15:40
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Liftback jak liftback, Primera je super :-)

Tomino
předevčírem v 14:13
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Tomyx: S-Max je fajn :-) Jako ono tahle kategorie nepatří k mým nejoblíbenějším, ale je mi dost sympatická pro praktičnost. Jako třeba teď v létě jsem byl asi potřetí v životě pár dní na rybách, jeli jsme tam kamarádovým empévečkem a jako paráda, všechno se hezky vešlo, do kufru rybářské věci, piva a tak :-) Uvnitř prostorné a pohodlné. Na výlety nebo na dovču moc fajn. Jen se mi prostě nelíbí jako třeba nějaké sportovní kupé :-)

Tomino
předevčírem v 12:12
3
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Test je moc hezky a poutavě napsaný, ale tahle MPV kategorie není úplně můj šálek kávy. Na druhé straně, po praktické stránce věci, fajn. No, i když se mi současný směr a styl designu BMW, snad až na pár výjimek, moc nelíbí, tak když jsem poprvé viděl na cestě tento bavorský výtvor, tak jsem chtěl udělat přesně toto.

Tomino
17. srpna 2019, 10:13
1
GM Futurliner: Posel pokroku a budoucnosti

Další moc pěkné povídání z řady o autobusech. Nemyslel jsem si, že by mě autobusy mohly zajímat, ale teď si o nich čtu rád a na každý další článek se těším :-) A tenhle má navíc parádní design.

Tomino
13. srpna 2019, 15:20
0
VAZ 2101: Do muzea nepatří. Naštěstí.

On i ten pán, co s tím jezdil, byl taky moc fajn. Nějak moc jsme se ale neznali. Pak ale zemřel a co se stalo s MTXkem nemám tušení. Ale snad se o něj někdo hezky stará :-)

Tomino
13. srpna 2019, 15:05
5
VAZ 2101: Do muzea nepatří. Naštěstí.

Vždycky, jak vidím nějakého toho žigulíka, tak si vzpomenu na nějakého staršího pána, co tady u nás na Moravě jezdil před pár lety amatérské vrchy s Ladou 2103 MTX. Měl to v krásném stavu, hezky mu to jezdilo a já jsem to auto moc chtěl :-)

A dokonce jsem ji teď i našel na netu.

Tomino
06. srpna 2019, 15:45
0
Nové Hispano Suiza se testuje v Barceloně. Vypadá...zvláštně.

To mi přijde celkem smutné, když někdo oživí slavné jméno z dob dávno minulých a pak z toho vyleze něco takového. Jako další příklad mě napadá třeba Borgward. Zajímavě vypadá to nové De Tomaso, s retro designem, ala vozy Le Mans, sedmdesátá léta. Ale jsem spíše toho mínění, nechat ty mrtvé značky spát, protože mi tam chybí jakákoliv kontinuita s historickými modely.

Tomino
06. srpna 2019, 14:42
0
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Bubaaczek: Souhlas :-D A zdá se mi, že dálnice nás začíná i dokonale izolovat i směrem z Polska, ty hrby tam budou za chvilku metr vysoké :-)

Douda: Já v současné době taky proti Mk.4 nic nemám, naopak to začíná být hezký youngtimer nebo vlastně teď už veterán. A v kabriu fajn :-)
Tehdy mě to auto ale fakt štvalo, ve špatném technickém stavu a se zimními pneumatikami věhlasné značky Snow Wolf to byla na sněhu katastrofa, na to nejde zapomenout :-)

Tomino
05. srpna 2019, 19:14
0
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

:-DDDDDD To bylo tak před 12 lety, jiná doba :-D Ale jako máme se tu celkem dobře :-)

Tomino
05. srpna 2019, 19:12
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Já bych začal asi z mého pohledu dost obecnou radou. Pokud bych uvažoval nad tím, že má partnerka má minimální zkušenosti za volantem a bude vozit děti, tak bych uvažoval směrem, jít do co možná konstrukčně nejnovějšího auta, z důvodu pasivní bezpečnosti. Každá novější generace je velkým posunem, protože materiály se neustále vyvíjejí, jak vysokopevnostní oceli tažené za studena, tak tvářené za tepla. Nepochybně také celá konstrukce vozu.

Nad tím bych se zamyslel asi jako první, zvláště pokud se má jednat o menší auto.

V diskuzi nahoře se dívám na Mazdy. Kromě CX5, CX30 jsem měl možnost projet celé aktuální portfolio. Mazda 2 je určitě fajn, ve verzi G115 jede příjemně, ale je prostě menší a s kočárky bude asi problém. CX3 by možná mohla být řešením. S dvoulitrovým Skyactivem dokáže být dostatečně svižná a úsporná, i ve městě nebo příměstském provozu.

Pak tu máme novou Mazdu 3. Oproti předchozí verzi je znát, že torzní tuhost karosérie je větší, to auto je dost tuhé. Ovládá se velmi příjemně a nějaký menší kočárek se do kufru vleze. Bohužel s 90 kW moc nejede, hlavně pod 4 tisíce otáček. Co se týče interiéru, tak vzadu je to trošku jako v ponorce, což asi pro děti nebude moc příjemné. Taky už je kolem horní hranice budgetu 600 tisíc.

Na druhé straně, ač spíše příznivcem atmosfér, tak si říkám, jestli pro začátečníka není lepší turbomotor. Mám na mysli v dnešní době příjemnější charakteristiku pro běžného uživatele.

Ale určitě bych nějakou tu Mazdu zkusil a dal ji šanci.

Tomino
05. srpna 2019, 18:23
0
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

To Junior: No jo, máš pravdu :D Sám se tomu teď už zasměju.

Ale když ona byla tvou terminologií, taková ta slezská modelka :-D Ač jsem z Ostravy, tak slezská modelka se ti fakt hodně podařila :-D

Tomino
03. srpna 2019, 23:31
1
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Kdokoliv, kdo přijede na první rande s Transitem a dokáže využit prostorový potenciál, který se nabízí, má můj neskonalý respekt :-) Palec nahoru :-)

Tomino
03. srpna 2019, 21:48
2
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Originální článek, celou dobu jsem se musel smát :-) Jen mi trošku vrtá hlavou ta multikára v galerii :-)

Připomnělo mi to, jak jsem ve své první práci vyfasoval jako firemní vozidlo, víceméně jen pro dopravu do práce a zpět domů, v té době již dvacetiletý Ford Escort 1.4, rv 1987. Měl jsem tehdy novou známost, přítelkyně byla o tři roky mladší než auto a na ten její kyselý výraz při představení vozu nezapomenu nikdy :-) Dokonce si i vzpomínám, že jsem raději všude parkoval dál, než jsem musel, aby mě nikdo neviděl nastupovat a vystupovat :-)

Tomino
03. srpna 2019, 12:47
5
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Hmm, mě by i zajímalo, která automobilka řeší spasování plechů na výstupní kontrole. Jsem si myslel, že se to řeší na weldingu u BIW, v rámci gap a flush agendy. Pokud se někomu nelíbí rubrika "Ptejte se", rada je jednoduchá. Nečíst to. Mě to naopak baví, i z komentářů se dozvím spoustu zajímavých věcí, o kterých jsem neměl tušení.

Tomino
01. srpna 2019, 23:04
4
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Na tomto autě se mi nejvíc libí...tahle recenze. Přijde mi dost objektivní. Co jsem si tak četl, tak jsem dospěl k názoru, že se jedná o nejlepší hatchback na světě, co má tak skvělé jízdní vlastnosti, že by stačilo vyměnit pneumatiky za slicky a Fabia R5 by měla velký problém :-) Proporčně se mi Scala nelíbí, zdá se mi podobná Fabii 2 kombi, takový jezevčík (omlouvám se všem jezevčíkům). Jako nebude to špatné auto, ale asi bych si vybral v této kategorii něco jiného. Komerční úspěch to ale nejspíše bude mít.

Tomino
25. července 2019, 11:08
0
Automobilové "one hit wonders"

A fakt :-) Dík za info. Jsem si naivně myslel, že nic jiného nevyrobili :-)

Tomino
25. července 2019, 09:42
0
Automobilové "one hit wonders"

Já bych ještě doplnil Cord 810/812. Spousta originálních zajímavých technických řešení, V8 s kompresorem, přední náhon. Vypadalo to ze začátku na velký obchodní úspěch a ono pak nic. No a ta řadička převodovky...

Tomino
22. července 2019, 13:55
0
MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

No, já mám doma taky Š105 a asi to bude podobný případ jako u těchto stopětek.

Původní je akorát kastle. Vyztužené nápravy, zadní - výměna za úhlovou kyvadlovou, sníženo, rozšířeno, jiné brzdy, čtyřpístky, rozpěry mezi tlumičema, jiná převodovka, motor 1400 ccm. Měl jsem to jako na hobby vrchy a tak. Nevím, jaký to má výkon, ale na několikeré ukroucení poloos dostatečný :-) Teď nejezdí, ale zase bych tím rád projel :-)

Předpokládám, že kolegové stopětkáři na to šli asi nějak podobně. Už podle fotek z minulé akce jde vidět, že nemají standardní podvozkový Š105 setup :-)

Tomino
21. července 2019, 21:37
1
Ferrari s pohonem předních kol: Co nás ještě čeká?

Mě to zase tak jako moc neuráží. Je to asi jen úlitba době. Jako Ferrari historicky experimentovalo i s dvouválcovým motorem pro formuli, tak proč by nemohlo mít elektromotor, který pohání přední kola :-) Navíc SF90 nemá být ideovým nástupcem řady, zakončenou LaFerrari. Spíše se tak vnitřně nemůžu smířit s Ferrari turbomotory, tak nějak mi k nim patří atmosféry. I zvukově to bylo kdysi někde jinde, taková F355 :-)

Tomino
11. července 2019, 09:59
1
Peugeot 308GTi: Rozverné vlání za přední nápravou

Ty jo, další auto s obráceným chodem otáčkoměru. By mě zajímalo, kdo tyhle inovace vymýšlí, protože mi to přijde strašně nepřirozené, ba přímo debilní :-) Pokud mi někdo znalý vysvětlí, k čemu je to dobré, tak budu rád :-)

Tomino
10. července 2019, 18:58
0
Tudy cesta nevede aneb Slepé uličky automobilové bezpečnosti

Ještě jsem si vzpomněl na tohle, Sir Vival z roku 1958, prototyp bezpečného auta. Celkem dobrá šílenost :-)

Tomino
10. července 2019, 17:14
1
Tudy cesta nevede aneb Slepé uličky automobilové bezpečnosti

Jo no :-D Ale to mělo sloužit i jako zpětné zrcátko. Předpokládám, že to je tak velké kvůli eliminaci mrtvého úhlu.

Tomino
09. července 2019, 09:46
0
To nejlepší za dva miliony

Jo no :-) Proto tam píšu, že je to bohužel přes budget. Ale byla to první věc, která mě napadla. Pár lidí níže v diskusi Panameru taky zmiňuje.

Ono jako vizuálně se mi až tak nelíbí, to Ghibli je podle mě designově úplně jiné kafe, ale celkově snad splňuje část Beastarových požadavků.

Může s tím být trošku zábavy, na dlouhých cestách nebo při vysokých nájezdech to bude pohodlné atd.

A proč tedy nevyměnit Ghibli Diesel za Panameru Diesel? :-) Sice by mi myšlenka nafty v Maserati nebo v Porsche před pár lety přišla přinejmenším divná, ale teď už to asi tak úplně neberu.

Tomino
08. července 2019, 21:11
1
To nejlepší za dva miliony

Nevím proč, ale napadla mě Panamera, i když ta už bude přes budget.

Tomino
28. června 2019, 22:22
0
Nejdražší McLaren SLR na světě je vskutku odporný

Do dnešního večera jsem o něčem takovém neměl tušení. A byl jsem rád, teď celý večer zkažený :-) Nechápu, jak něco takového může tomu autu někdo udělat :-) Jediná přípustná úprava je SLR Stirling Moss, to je paráda a hezká pocta.

Tomino
27. června 2019, 23:11
0
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

Ta druhá fotka je Auto Union s V16? Ty jo, v té době cosi takového uřídit muselo být fakt něco a obdivuji borce, co dnes toto vytáhnou někam na okruh nebo třeba na Goodwood. Klobouk dolů.

Tomino
26. června 2019, 11:12
2
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

S Porsche jezdil u nás nějakou dobu zpátky rally Václav Pech, radost se na to koukat.

Já bych dal do legend ještě Lancii Stratos, pak průkopníka čtyřkolek Audi Quattro a když už bych měl zůstat u nás tak určitě Škoda 130 RS a je jedno jestli okruhová nebo rally verze.

Tomino
18. června 2019, 23:10
1
Report: MX-5 Cup 2019 - 2. závod Vysoké Mýto

Škoda 105 je totiž znamý okruhový drtič, proto taky jednu mám :D

Tomino
14. června 2019, 13:04
2
Mazda6 2.5i Revolution versus Peugeot 508 GT PureTech 225 - souboj alternativ

Pěkný srovnávací test. Ale já jsem si spíše zamyslel nad tím, jak neuvěřitelně dynamicky se vyvíjí automobilový průmysl, intervaly mezi jednotlivými generacemi se zkracují a jakým způsobem se vyvíjí strategické plánování výrobců.

Tento test je pro mě důkazem.

Kdyby se mě před 4-5 lety někdo zeptal, zda 508 (předchozí generace) nebo Mazda6, neváhal bych ani minutu a vybral si Mazdu.

A teď by to bylo přesně naopak.

Tahle Mazda se vyrábí už zhruba 7 let, tak konstrukční stáří už je trošku znát, byť se čistě optikou designu jedná pořád o krásné a elegantní auto. Navíc během jednotlivých faceliftů přibírala na váze, emisní normy trošku otupily motor. Podvozkově zůstává po celou dobu skvělá, mezi předokolkami této třídy snad i nejlepší. Ale zase jsem naopak zvědavý, zda se Mazdě podaří přestup k zadokolkám.

Mám daleko blíž k Mazdě (i jako vlastník) než k Peugeotu, ale v tomto případě je francouz, snad můžu říct, objektivně modernější a lepší auto jako celek.

Možná bych to viděl trošku z jiné perspektivy, pokud by v Evropě nabízeli motor Skyactiv 2.5T, ale to už je čistě úvaha "co kdyby" a motor není to jediné, co dělá auto autem.

Ale abych nebyl k Mazdě tak kritický, týden dva zpátky jsem zahlédl zaparkovanou Vavrisovu Miatu a musím říct..jako palec nahoru!

Tomino
13. června 2019, 09:53
1
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Právě to Mini mi asi připadá jako jediný konkurent té A1. Přijde mi to jako produkt typu, Audi si řeklo "postavíme hranaté auto jako protipól oblinám a vezmeme BMW část prodejního koláče u malé stylovky".

Každý má jiný vkus a nikomu neberu, že se mu A1 bude třeba líbit více. Jen u mě ta audina od pohledu nevyvolává žádná emoce, kdežto když vidím miníka na cestě, tak se vždy rád podívám a prostě se mi líbí.

Nikdy jsem neměl možnost Mini řídit, ale moc rád bych se tím projel, nejlépe něčím jako JCW :-)

Tomino
13. června 2019, 09:00
5
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Moc hezky napsaný test. Nicméně než jsem to dočetl do konce, tak už v průběhu testu jsem začal přemýšlet, co bych si vybral jiného. A ono to tam ke konci fakt je zmíněno :-) Takže jsem si četl článek, mezitím zůstal u koncernu a konfiguroval si Leon Cupra. Za podobnou cenu, dostanu praktičtější auto, co se týče velikosti a nesrovnatelné z pohledu dynamiky a jízdních vlastností. A řešil bych, že to není prémiovka jako Audi? Já teda určitě ne.

Tomino
12. června 2019, 12:23
2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

:-D

Ohledně toho sněhu...

No,mě před lety poslala firma na stáž do Švédska a bylo to kousek (120 km asi) od polárního kruhu a zrovna přes zimu. Týpek, co mě vyzvedával na letišti nějakým starým transitem, jel po úzkých okreskách mezi lesy na sněhu tak, že jsem si připadal jak na švédské rally, a po příjezdu na hotel jsem si málem musel měnit trenky :-)

A pak jsem zjistil, že tam tak jezdí všichni. Ke konci pobytu, už jsem si celkem zvykl :-)

Jezdí tam, dejme tomu půl roku po sněhu, tak si vybudují takový cit pro adhezi, že jsem to z pohledu středoevropana vůbec nebyl schopen pobrat.

Tomino
11. června 2019, 10:54
1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Tomyx: Pěkně napsáno, je to právě o těch zkušenostech. A čím míň zkušeností, tím se více člověk nechává unést emocemi a nehledí na praktickou stránku věci. Zkušenosti jsou bohužel nepřenositelné a každý se asi musí ze začátku trošku spálit, aby mu to došlo a poučil se z toho.

Právě, že člověk, jak píšeš nesmí uvažovat jen z úhlu nákupní ceny.

Já jsem právě více než před deseti lety řešil podobné dilema, jestli něco většího, silnějšího, staršího nebo něco novějšího, slabšího atd. Skončil jsem právě u toho Swifta předchozí generace. No, za 6 let, co jsem s tím jezdil, jsem měl dvě poruchy - žárovka v blinkru, žárovka ve stropním světle :-)

Měl jsem ho trošku upraveného, motor, podvozek, brzdy a nevyšlo to na žádný šílený peníz. Různých dílů na to bylo fakt hodně, protože ty Sporty se upravovaly na rally, cupové závody atd. Pokud si to chtěl člověk upravit třeba na tu rally, nebo nějaké amatérské závody do vrchu, tak měl nepřeberné možnosti, záviselo jen na peněžence :-)

Jezdilo to za levno a pokud jsem před delší cestou třeba na dovču nahradil střed + koncák výfuku za sériový, tak se s tím dalo "relativně" pohodlně dojet ve dvou třeba do Chorvatska.

Tomino
10. června 2019, 23:48
1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

No právě. Já mám třeba E46 nebo i ty E90 fakt rád, ale zrovna u té E90-92 bych se za ty peníze bál, co se dá koupit. To už zmínil Dan v článku.

Je jasné, že ten, co položil dotaz jde vyloženě po tom BMW, ale myslím, že to je mladý kluk, který si neuvědomuje věci kolem. Možná se ale mýlím.

Proto jsem jakoby navrhl úplně jinou variantu, toho Swifta, takovou ekonomickou.

Jak píše Krab nahoře, je to takové milé autíčko, má své chyby, na okresce je fajn a není záludné, ve stylu pokud to člověk přežene s nájezdem do zatáčky, prudce ubere plyn, tak zadek sice ujíždí, ale dost čitelně a dá se to dobře rovnat.

Obecně ty rady, co si koupit rád čtu, protože ty požadavky jsou často tak protichůdné, včetně rozpočtu, že to pro redakci a komentující je fakt výzva :-)

Tomino
10. června 2019, 20:42
1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Tak jako jo :-D

Já jsem se na to díval spíše z ekonomického pohledu, prostě bych s tímto rozpočtem do BMW nešel, protože náklady na provoz budou xy krát vyšší. A 20 let starý bavorák prostě nebude jezdit, jako když byl nový :-)

Já jsem podobný případ řešil v okolí, kdy si mladší borec prostě chtěl koupit E92 a i když jsem mu rozmlouval, že to neutáhne, tak prý v poho...vzal si úvěr, pořád se mu tam něco sere a ještě to ťukl, tak v podstatě mu jde většina peněz do auta :-)

Sice tohle je úplně neautíčkářský pohled na věc, ale i tak by se mělo někdy uvažovat.

Jestli má 200k na bávo a pak do něj třeba dalších 100 vrazí, aby to bylo trošku ok, tak ale proč ne :-)

Tomino
10. června 2019, 19:04
5
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Já bych na to šel z opačného konce. Tazatel nepíše nic o tom, jak to auto má být velké, tak může být i něco malého :-) Vzal bych Swift Sport, tak 5-7 let starý. I když to má jen 100 kW, tak na okresce nebo v Mýtě to zábavné bude. Do Brna jezdit prostě nebude :-) Navíc je to poměrně spolehlivé auto, relativně nové a náklady na údržbu nebudou vysoké.

Z dotazu mám navíc pocit, že se jedná o někoho mladšího, který teprve sbírá zkušenosti a tohle by mohlo být ideální.

Tomino
07. června 2019, 21:38
0
Kafe&Káry Brno vol. 28: Léto začíná!

Ostrava by mě taky zajímala :-)

Tomino
07. června 2019, 13:54
0
Italsko-americké automobilové kamarádství

Mi to taky trošku připadá jako Porsche, ale ty jo, vůbec nemám tušení, co to je :-)

Tomino
07. června 2019, 13:04
0
Italsko-americké automobilové kamarádství

To je fakt, já jsem taky před nějakou dobou ani nevěděl, že něco jako Iso vůbec existovalo :-) Já jsem dal tu Mangustu, protože je spojuje stejný designer - Giugiaro. Já to nevnímám jako auta, ale po stránce designu jako vyloženě umělecká díla.

Když se obecně podívám na současnou produkci, tak si třeba řeknu, jo, tohle je fakt pěkné auto, ale tyto auta z dob minulých jsou vyloženě skvosty.

Panteru na setrvačník jsem neměl, ale angličák myslím, že jo :-)

Tomino
07. června 2019, 12:34
1
Italsko-americké automobilové kamarádství

Jo, to Iso je parádní italsko-americká kombinace. Já mám ještě rád De Tomaso, což je podobný případ jako to Iso, třeba Mangusta se mi hodně líbí.

Tomino
06. června 2019, 17:30
0
To nejlepší z červnové inzerce

Přesně tak, chybka se stane každému :-) Jsem si toho jen náhodou všiml. Jinak ale pěkný výběr, dnes už mrtvá Lancia, tady s upraveným Ferrari motorem, Nissan už asi taky nic podobného nevyrobí, no a to Maserati se mi vždycky líbilo, elegantní a nadčasový design, to je paráda.

Tomino
06. června 2019, 16:17
0
To nejlepší z červnové inzerce

Ta Alpine je nádherná. Jen teda nemá motor pod dlouhou přední kapotou, jak je v článku, ale za zadní nápravou :-)

Tomino
02. června 2019, 23:47
1
Střípky z historie Volva: O velkém korejském dluhu

Já vynechám politický aspekt. Tak pochválím aspoň autora článku. Něco o tom, s tím Volvem jsem si kdysi přečetl, ale nějaké detaily jsem nevěděl. Pěkně a čtivě napsáno.

Tomino
31. května 2019, 12:55
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Já si právě myslím, že ta hmotnost u S54 je špatně. Vzpomněl jsem si, že jak představili BMW M3 E90, tak se chlubili, že ta V8 je lehčí.

Tak jsem trošku guglil, snad potvrzení faktu:

The S65 weighs 202 kg (445 lb), which is 15 kg (33 lb) less than its S54 straight-6 engine predecessor.

Tomino
29. května 2019, 23:44
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

A napsal jsem to do blbého vlákna, sorry :-D

Tomino
29. května 2019, 23:42
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Pánové, dovolím si do vaší debaty vstoupit. Už samotný dotazující má dost protikladné požadavky, pohodlné, agilní atd, ale to už to bylo zmíněno.

Co je dnes charakterní motor? Pokud porovnám jen ty mazdí dvoulitry, tak můžeme říct, že oproti G120 je G165 super charakterní motor, G120 ve 4 tisících umře, ale není to jen průběhem výkonu, ale u ní dost padá i točivý moment.

Obecně ty mazdí motory jsou výrazně nadčtvercové, takže mají relativně dobrý zátah odspodu (byť to není jako v novinářských recenzích...táhne od 2 tisíc jako turbo :-) ), takže se jim moc točit nechce, ale i tak G165 táhne v rozmezí 4-6 pěkně, pak taky umře.

Souhlasím i s tím, že se pěkně u Mazdy dá použít technika heel and toe, jde to fakt pěkně a nastavením podvozku je zajímavá, pěkné stáčení při ubrání plynu v zatáčce a tak.

Zase na druhé straně souhlasím s Beastarem, kdo dnes něco takové chce? 90 procentům populace bude vyhovovat něco jako ten Leon s 1.8 TSI a většina lidí s tím bude i výrazně rychlejší. Nehledě na to, že při běžném používání to bude daleko příjemnější, nemusím podřazovat, točit to, aby to jelo.

Tohle je prostě otázka preferencí člověka, který tento dotaz položil.

Tomino
29. května 2019, 14:35
0
Koncern FCA si brousí zuby na Renault

Jsem se nemohl rozhodnout, ktery váš návrh je lepší, protože obojí je těžký kalibr :-) Dal jsem palec oběma, ale u Fulvie mě píchlo u srdce :-)

Tomino
28. května 2019, 19:56
1
Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Já jsem to zase nechtěl brát jako polemiku, psal jsem to spíše obecně, ke srovnávání pilotů.

V té době bylo běžné, že více jezdců závodilo ve více kategoriích, samozřejmě s různými úspěchy, nesrovnatelnými s Clarkem, který se pak v F2 zabil.

Clark byl skvělý a byl považován i tehdejšími konkurenty za nejjistějšího jezdce.

Paradoxem i ke srovnání se Sennou je, že Clarkova smrt je taky mírně obestřena záhadou. Spekulovalo se o problému s řízením, s defektem pneumatiky. V místě, kde se zabil, nebyli ani žádní diváci, jediným svědkem jeho havárie byl za ním jedoucí jezdec.

Tomino
28. května 2019, 19:24
0
Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Je škoda všech pilotů F1 (a nejen F1), ať už těch řekněme průměrných nebo výjimečných, kteří se u závodění zabili. Ale zase šli do toho rizika, že se to stát může.

Co se týče té ligy, jestli byl Clark lepší než Senna, kdo ví a nikdo to nikdy nezjistí, v jakémkoliv generačním srovnání.

Všechny takové ty žebříčky jsou podle mě jen spekulativní.

Od naprosto jiné techniky, přes vývoj jízdního stylu, kdy třeba v začátcích formulových závodů bylo rychlejší jezdit v zatáčkách smykem, po dnešek, kdy je čistá stopa vše.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 FXR 2013

Ford F150

FXR

599 000 Kč
cena
2013
rok výroby
364 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Volkswagen Touran  2006

Volkswagen Touran

95 000 Kč
cena
2006
rok výroby
103 koní
výkon
1 986 ccm
objem
Dodge Durango  3.6 GT 2018

Dodge Durango

3.6 GT

940 000 Kč
cena
2018
rok výroby
300 koní
výkon
3 632 ccm
objem
Pontiac Trans Sport  2000

Pontiac Trans Sport

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
185 koní
výkon
3 350 ccm
objem
Volkswagen Scirocco R packet 2009

Volkswagen Scirocco

R packet

198 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
1 390 ccm
objem