načítám data...

Inženýr

JménoVlad H
BydlištěEvropa
Registracepřed 21.9 měs.
Poslední aktivitapřed 1.1 hod.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků452
Pozitivních komentářů u článků142
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Klasický Autíčkář a jak ho (ne)vymyslet

07. ledna 2018, 17:27 17 komentářů

Někteří čtenáři chtějí mít vlastní sekci Autíčkáře jenom pro sebe. Chtěl bych vyjádřit svůj názor a přečíst si ty vaše.

Bazarový snílek bohatého autíčkáře

01. dubna 2018, 17:14 12 komentářů

Bazarový snílek je nepochybně populární sekcí Autíčkáře. Má však jeden háček a tím je absence aut pro nás, pro ty lepší.

O Astonu a degradaci

03. června 2018, 14:45 41 komentářů

Aneb proč dnes všechno musí vypadat jako přes kopírák?


Posledních 50 komentářů

Inženýr
dnes v 14:25
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

S těma omalovánkama jsi mi udělal den, Fortressi. :D Díky!

Mimochodem, použils je někdy?

Inženýr
dnes v 14:22
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

BigBen: Aniž bych měl nejmenší snahu obhajovat lepící se silniční odpad, s těma brzdama jsem si vždycky myslel že je to v naprosté většině motorka, kdo hůř brzdí.. Řekl bych, že je to kvůli menší styčné ploše.

Inženýr
20. srpna 2019, 12:17
8
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Další skvělý článek! Právě kvůli takovým úvahám a "topům" mám tento web tak rád.

Co se týče toho Priusu, tak je to jeden z dalších důkazů, že pokud auta vyrábějí kompetentní lidé, mohou klidně mít i tu nadbytečnou elektroniku - pokud to nedělali fušeři jakožto spotřebák na efekt, má to prostě fungovat jako auto - spolehlivě a dlouho.

Přestože bych si Priuse nekoupil (v Londýně je to prostě jen služebák pro taxikáře s mizivým procentem v soukromých rukách), podle mně je ten hejt okolo hloupý a zbytečný - na světě je hromada dalších z pohledu těch "pitralonhedů" špatných aut, nicméně nejvíc nenávisti se dostává právě Priusu - holt se v autech asi moc neorientují, a Prius je to jediné co z této kategorie znají..

Inženýr
19. srpna 2019, 18:20
1
Kdo zabil evropské MPV?

Přestaňte označovat automobily (a jiné věci kromě skutečných lidských sexuálních objektů) jako ''sexy''. Je to úchylné, trapné a infantilní. Sorry, ale tohle mě vždy dostane do ''červených''.

Jinak se mi článek líbil.

Inženýr
12. srpna 2019, 21:19
0
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

To bylo "pár slov/vět" ode mně jakože doufám, že jsem taky nějak pomohl. :)

Inženýr
12. srpna 2019, 20:29
1
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Sorry, ale musím si rýpnout. Jak někdo může nabízet (a požadovat) tato německá auta, když z dotazu a z odpovědi je patrné, že se slušně řečeno jedná o šmejdy? To jsou jakože drahá GT s nějakou plánovanou životností - spotřebák za velký peníze, nebo je to tak fušersky vyráběno už jako nové?

Jinak kde se dá za 750 tisíc koupit ''skoro'' DB9?

V každém případě je ten rozpočet víc než pěkný, přestože tazatel požaduje ''zánovní'' vůz. Jak je patrné z dotazu, ty Němce jste vyloučili a dál bych je neřešil, jelikož se nebavíme o nájezdu pár tisíc ročně s normálním autem v záloze. Maserati i Jaguar by stály za řeč, pokud chce člověk za svoje peníze něco hezkého. Vyzkoušel bych si oba auta a pak řešil, co se mi hodí víc vzhledem k ročnímu nájezdu.

Osobně bych se ovšem přimlouval za tu americkou káru. Má to styl, výkon, rozměry, zvuk.. Prostě všechno co má mít pravé GT. Narozdíl od těch evropských příkladů nahoře bych se toho vlastně vůbec nebál - v USA prý taky dělají auta co fungují jako auta, nikoliv nějaké nedonosence.

Tolik moje troška do mlýna.

Inženýr
08. srpna 2019, 12:57
2
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Vidím, že na to jdeš takticky, počínaje přezdívkou. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 10:27
0
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Redmex: Tak o Hummeru by se pak dalo říct, že ho ocení jen slečny co si nevšimli, že uběhlo další půlstoletí. Ony hlavně vidí, že je to velký, drsný, a že je to prostě kus auta. S tou Fabkou si to trochu přehnal, ale budiž. Každá slečna je taky jiná, že. Holt věc osobního názoru. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 08:18
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Ještě dodám jednu věc: do té velikosti jsem samozřejmě započítal i hmotnost, která je v některých případech ještě důležitější než jen fyzická velikost. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 08:15
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Goldies: To ano, ale to hlavní tady byla konstrukční vyspělost Pathfinderu jakožto moderního auta, pak jeho velikost, a pak třeba ten rám. :) Rám samotný byl v tomto případě až na třetím místě. Ale to je jenom můj osobní názor.

Inženýr
05. srpna 2019, 23:07
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Výborný tip. Já to píšu pod podobnými dotazy dost často - Jazz je na podobné účely a pro řidiče jako je paní manželka tazatele úplně skvělá volba.

Inženýr
05. srpna 2019, 17:46
5
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

JFK: "Kinderstube připomeňte především bačovi z Horních Uher, potomkovi dvou kočovných maďarských sourozenců, vydefektovaného hned nad tímto příspěvkem. Nebo držiteli volantu přísnou rukou pět minut po dvanácté jménem Bístár..".

Dál jsem to opravdu nečetl.

Nechte ho být.

Inženýr
03. srpna 2019, 19:35
3
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

JFK: Mohl bys, prosím tě, ve zkratce napsat, co máš vlastně za problém?

Inženýr
31. července 2019, 08:12
0
5 zapomenutých konceptů, které vás naučí milovat crossovery

Moc hezky napsáno, Zlo Kočko. Hlavně s tím začátkem a hatchbacky na chůdách bohužel nelze nesouhlasit.

Nejvíc se mi líbí Mazda a Jeep, a ten Peugeot vypadá tak roztomile, že by mohl z fleku a v nezměněné podobě hrát v "Autech".

Inženýr
29. července 2019, 13:14
2
Totálně zklidněná doprava

Beastar: Souhlasím s tebou, a samozřejmě taky vím že mezi řidiči je spousta těch kdo nemá k řízení bohužel žádný vztah, a taky hromada dementů co na jiné neberou ohled, protože jsou to zakomplexovaní jedinci bez špetky úcty k druhým.

Nicméně, mám zato že pravidla provozu na dálnicích v ČR nikomu nenahrávají. Co se dá dělat na dálnici o dvou pruzích, kde se jede vpravo 90, a vlevo klidně i předpisových 130? To je pořád rozdíl 40 kiláků, a to je znát. Dálnice má prostě mít alespoň tři pruhy, a nebo limity nastavené tak, aby tam ty rozdíly v rychlostech nebyli tolik propastné.

Inženýr
29. července 2019, 08:34
0
Totálně zklidněná doprava

V tomto vláknu to vypadá tak, že jsou tady dva tábory co se snaží obhájit tu svou pravdu. Přitom podle mého názoru máte pravdu "všichni". Jedu v pravém za kamiony řekněme 130, pak musím spomalit na 90 protože v levém je plno. OK, počkám, pak podřadím a začnu předjíždět. Obyčejné, běžné auto se zrychlením třeba 10 vteřin bude mít dost sil na to zrychlit a rychle vyklidit levý pruh. Na druhou stranu, je mezi námi dost lidí co se bojí podřadit, dát plyn na podlahu a trochu to vytočit. Taky zrychlit z 90 na 130 bez dostatečné "zálohy" není jen tak, že. Pokud člověk nemá tu Zondu..

O hodně horším přestupkem je to lepení. Tohle je fakt nebezpečné, a může to způsobit klidně řetězovou nehodu s ošklivými následky. Taky je ovšem potřeba spolupracovat, rychle předjet a nejet o 5 kmh rychleji než ty kamiony..

Inženýr
25. července 2019, 14:58
0
Automobilové "one hit wonders"

Jo, ten mě taky napadl, ale nedávno jsem viděl fotku toho postaršího kluka jak to chce rozjet a konkurovat Evžovi. Pokud by se mu to podařilo, tak za mně palec nahoru, protože konkurence je potřebná, natož pokud se jedná o Evžu.

Inženýr
23. července 2019, 22:22
0
Zpraseno v překladu: Názvy aut, které se vskutku nepovedly

Jo, to bejvaly časy, kdy se řešilo co si koupí nějaký cabrón. Dnes každého zajímá, jak udělat co nejvíc "ozdobené" auto pro pány Bu, Chu nebo Fu (případně jejich amerikanizované bratry Bucka, Chucka a tak dále, z údolí umělého poprsí).

Inženýr
22. července 2019, 08:22
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Knightrider: Já chtěl poukázat na ty lidi, co jsou ve svých představách o 20 let zpátky, a netvrdím že s nimi souhlasím. :) I díky Autíčkáři jsem začal věřit v to, že jsou to alespoň ve většině případů opravdu pověry.

Vojta Dobeš: Jasně, ale musím říct že ta cena okolo 60 se mi stejně zdá docela nízká. Čekal bych, že s novou koncepcí se to cenově posune o hodně výš. Takto je to samozřejmě lepší.

Inženýr
21. července 2019, 14:37
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Knightrider: Ono hodně lidí bere americká auta jako kus železa - spotřebák, kterého výhoda spočívá jen ve velkém (ale hodně ležérním) motoru. Musím říct že v hodně případech to asi platí, ale právě Corvette je tou amerikou, která vždy nabízela něco víc.

Vůbec, okolo amerik panuje hodně mýtů už jen proto, že s tím u nás hodně lidí nemá zkušenosti. Já třeba taky nemám s těmito auty co dělat, ale beru je jako "to lepší zboží" z hlediska spolehlivosti a hlavně stylu, a vlastně lituji že nemám možnost něco amerického projet a vyzkoušet.

Ale zkrátka, v zemi kde se majorita lidí modlí k tédéíčkám se zápornými hodnotami spotřeby se auta původem z USA uchytit nemohou.

Inženýr
20. července 2019, 17:55
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Vojta Dobeš: Pod 60 tisíc dolarů? Možná tak v US. V Evropě cena 60 tisíc nehrozí, a to ani v Euru.

Inženýr
19. července 2019, 21:33
4
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Já třeba napsal, že se mi to líbí, protože to jako auto vypadá opravdu dobře.

Když jsem se však podíval na minulé generace, nejvíc se mi líbí C6. Je to podle mně to nejmodernější a nejschopnější auto, které vypadá jako opravdová Corvette. Ani ta C7, přestože je ten vůz jedním z důkazů že i dnes se dělají hezká auta, vlastně nemá tolik společného se staršími generacemi.

Nová C8 je vlastně taková zahozená šance. Ta C6 je prostě Corvette, C7 něco na způsob Corvette, ale tohle je něco zcela jiného. A zahozená šance je to proto, protože do generace C6 to bylo něco jako Porsche 911 - legenda, která vypadá "pořád stejně".

Myslím si, že kdyby Chevrolet pokračoval stejnými tvary, Corvette by mohla být stejným kultem jako to 911. Takhle udělali hezké auto, ale promarnili fakt dobrou příležitost.

Inženýr
19. července 2019, 13:47
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

No, přestože to není ta Corvette jak ji známe, musím říct že podle mně vypadá skvěle! Zvenčí i uvnitř.

Jediné, co se mi tak trochu nezdá je pohled čistě zepředu - vypadá to nějak masivně - vysoce, taková Panamera. :) Ale to bude nepovedený obrázek.

Inženýr
14. července 2019, 18:11
1
Hyundai Kona Electric Power: Naco Teslu...

Pokud je někdo ten takovej "konzument", z principu nechce Škodu a může si dovolit elektro, tak proč ne? Na nákupy do Lidlu je to víc než slušný povoz.

Inženýr
14. července 2019, 18:08
0
OASA: Sen o českém zájezďáku

Ty jo, tohle nevymyslíš. Takové historky píše sám život.

Inženýr
09. července 2019, 09:48
0
Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Já si toho nevšímám u vozů s automatem jako takovým (Rolls-Royce budiž výjimkou, tam je zase jiná blbost), ale výhradně u hybridů. :) Jinak otáčkoměr je pro mně důležitou věcí, a to i v automatu. I v automatu můžeš řadit v ručním režimu, a taky není na škodu vědět, kolik to točí v různých rychlostních režimech.

Inženýr
09. července 2019, 09:27
3
To nejlepší za dva miliony

Má rada bude trochu jiná, ale vlastně skoro stejná jako moje ostatní komentáře v této rubrice. Klíčovým je tady rozpočet - dva miliony je dost peněz na to, aby si mohl člověk vybírat. Já vlastně ani nevím, na co se Beastar ptá. :)

S auty jako takovými má jistě dost osobních zkušeností díky svému zaměstnání, takže by měl přibližně vědět s čím a jak bude fungovat po nějaké době a velkém nájezdu.

Beastar je vlastně jeden z mála, možná i jediný ze čtenářů, kdo toho musel projet opravdu hodně. Proto si myslím, že by měl Bíst na takové otázky spíše odpovídat, než je zadávat.

Takže další možnost je ta, že náš tazatel potřebuje schválit ten svůj výběr a svůj styl, který bude trochu jiný u každé značky auta.

Pokud bych měl mluvit čistě za sebe, co bych si vybrál ja z těch kandidátů v dotazu, tak bych šel jednoznačně do S7. RS3 je s takovým rozpočtem fakt malá, a proč bych šel do nižší střední pokud jezdím v autě o celé dvě třídy větším? Ten Jaguar by taky stál za vyzkoušení, ale mně osobně ty auta nepřipadají jako něco extra (v ČR je to možná jinak - jsou neokoukané). Tady je to dost subjektivní, protože Jaguary jsem vždycky obdivoval, ale spíše ty modely z přelomu tisíciletí a samozřejmě ty starší. Když přišli ty nové modely, bylo to pro mě něco jako Banglovo BMW v době vzniku. Ten otočný volič automatu bylo podle mně úplné zlo, a možná taky z těchto důvodu se mi nové Jaguary nelíbí. Objektivně řečeno to pak zřejmě nebudou špatná auta, natožpak jestli se bavíme o voňavkách za pár milionů.

A tady je další problém - Mercedesy jdou úplně mimo mě (stejně jako BMW), ale Bístovi nevadí. Tohle je prostě moc orientované na osobní preference, takže za sebe bych Mercedes nechtěl ani s velkou slevou, ale někdo jiný s tím nemá problém a dívá se na to prostě jako na auto které samozřejmě má svoje plusy.

V odpovědi jsme se dočetli o tom Lexusu jakožto o možné alternativě. Ten bych si určitě vyzkoušel! Jediné, co se mi nezdá je ten styl dané značky, pokud se máme bavit o nějaké agilitě. Lexus si pamatuji jako opravdovou jachtu. To je fakt obývák na kolech. Mluvíme ovšem o druhé generaci, které se nevyrovnal ani Mercedes W211. Ta třetí už prý neměla tak ultimátní pohodovou atmosféru a vůni, i když to bylo pořád solidní. Jak jsou na tom ty nové generace, natož sportovní verze, to nevím. Podle mně Lexus není a nebude Alfou ani BMW na okruhu, ale celkově by měl být o hodně napřed jako auto celkově. Fakt - vyzkoušej si to a dej vědět. :)

Co tam ještě bylo?

Panamera - ta je podle mně hnusná, a to říkám jako člověk který má auta rád a z hlediska designu jim proto hodně odpustí. Paradoxně (narozdíl od většiny lidí) se mi líbí první generace, ale o té asi není řeč.

911 - jo, jo, jo, jo, ta je z tvého dotazu přeci jasnou volbou. Co třeba replika Kobry?

Takže se konečně dostávám k tomu co jsem chtěl říci úvodem. Pokud by byl rozpočet pár (stovek) tisíc, tam se dá spekulovat co a jak - co je spolehlivé, co se dá uservisovat a co není národním autem jihovýchodní Evropy a samozvaných bossů chudých čtvrtí. Za dva miliony si to člověk pořádně vyzkouší, a v každém případě si vybere něco, co prostě bude muset alespoň nějakou dobu fungovat. :) Tolik za mně.

Hodně zdaru při výběru!



Inženýr
08. července 2019, 07:52
0
Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Na většině těchto hybridů se mi nikdy nelíbilo to, že nemají otáčkoměr. Technicky v tom nevidím problém, a znám i hybrid s manuálem (přestože no není plug-in). Kdyby se tam alespoň dal našroubovat ten klacek s budíkem jako u trojčat z Kolína, ale takto je to špatně.

Inženýr
07. července 2019, 01:12
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Tak vono lidová auta mají svoje výhody. Kýniksek, Hvajrá nebo i ten tvůj prošlý model od Horyho jsou sice top auta, ale tak trochu pro pozéry. Taky na to každý čumí - tvoří se zácpy, a každý se bojí okolo toho projet - tvoří se zácpy. V autě za pouhých několik českých milionů si připadám jakože pořád kůl, ale taky jsou to relativně nenápadné povozy, které mi pořád poskytnou sílu jakou potřebuju.

Inženýr
06. července 2019, 21:19
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Krásný Jaguar! Určitě se mu také dostává náležité péče, jelikož je v rukou pravého Jaguaristy. Taky musím uznat, že tohle auto Matějovi skutečně sedí (viz foto číslo 5). Když z toho vystoupí tento mladý, formálně oblečený a náležitě zahulený týpek, je to jako ocitnout se v době kdy toto auto bylo nové a za těžký prachy. Dnes v tom jezdí hlavně starší pánové (teď mám na mysli výhradně Anglii), což je proti tomuto dost velký kontrast.

Inženýr
04. července 2019, 21:06
2
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Já to jednoduše beru jako důkaz toho, že dnešní BMW už nemá na to být opravdu poctivým a řidičským autem, které svou pozici dokáže obhájit kvalitní technikou. Namísto toho zvýrazní svůj typický znak, jakožto důkaz toho že je to jediná věc která spojuje dnešní tovar s legendárními BMW.

Inženýr
04. července 2019, 21:00
1
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Ale to si myslíš správně - přesně tak to je. :)

Inženýr
03. července 2019, 20:38
0
Přichází SSC Tuatara - nejrychlejší hypersport světa

Třista jo? A co mi za to nabídneš? Evža prý plánuje nový model Anti - dvoumístný, 3 dv roadster co pojme 7 lidí, váží 800 kg bez baterií a prodlužovačky (tu mám grátis pokud si to předobjednám), a zrychlení 0.9s na 100 při nulové spotřebě pohonných hmot je víc než lákavá nabídka. Taky se tam vejde 2000 litrů nákladu.

Co mi nabídne ta tvoje Mrdka V12? Má to třeba držáky na nápoje? Taky potřebuju řízení a řazení na správné straně, a né fofrklacek zprava jak nějaký nácek.. Jo, samozřejmě trvám na manuálu - nejsem babi.

Inženýr
03. července 2019, 13:23
1
Přichází SSC Tuatara - nejrychlejší hypersport světa

Beastar: Hele Bíste, nejmenovalo se tvoje dílo náhodou SuperHyperSport Beastar SuperLichte Mordenaar TYPE Eins? To je to s nějakým pěkným licenčním V12 pod kapotou.

Těch značek je už tak nějak moc, a ty tomu ještě přidáváš. :D

Inženýr
01. července 2019, 14:58
1
Škoda Karoq TDI DSG 4x4: Kroq vpřed?

Mně to přijde jako úplně OK nabídka. Zdaleka né každý typický zákazník Škody chce co největší auto, takže si raději připlatí za lepšího Karoqa než-li za velkého Kodiaqa s chudší výbavou. :) A stát to může klidně půldruhého míče, možná i dva. ;)

Inženýr
30. června 2019, 13:27
0
Nejdražší McLaren SLR na světě je vskutku odporný

Mě na tomhle irituje hlavně jedna věc - drahý je to jen z toho důvodu, že je to "pokálené" zlatem. A stejně to mám i s telefony, hodinkami a tak dále. To se rovnou můžeš vykadit, nasypat do toho diamanty, a prodávat to za nesmysl. Za mně oba palce dolů.

Inženýr
30. června 2019, 13:23
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Hyundai s tachometrem na 300 km/h? To je dobrý. Sice musím přehodnotit všechno co vím o autech, ženách, Bohu a vesmíru, ale jo - je to dobrý. :)

Inženýr
07. června 2019, 08:48
0
To nejlepší z červnové inzerce

Já si při Maserati a starých časech furt vzpomenu na tohle ruské video co jsem kdysi dávno viděl na netu:



Je to síce v ruštině, ale myslím že je celá situace pochopitelná i pro ty co tu řeč neznají. :)

Inženýr
07. června 2019, 08:43
0
To nejlepší z červnové inzerce

Tak z tohoto výběru se mi taky nejvíc líbí to Quattroporte. Asi v roce 2004-5 jsem byl ještě jako kluk na začátku puberty na návštěvě u spolužáka, a přehrabávali jsme časopisy jeho otce. Když jsem našel jeden krásný autokatalog z (téměř) mého roku narození 1993, už jsem ho nepustil z ruky. K mému údivu, když jsem se toho táty zeptal za kolik mi ho prodá, mi bylo řečeno ať si ten katalog prostě vemu. :) Jo, a tomuto Maserati tam bylo věnováno dost místa - velké, krásné fotky. Řekl jsem si, že si to někdy koupím, protože v záplavě E46, Éček-masařek apod. to opravdu vypadá jako TOP kára. :)

No nic, časy se změnili, a já bych se italského auta podobné kategorie (natož dnes tolik starého) už asi bál. Nicméně, ten design je pořád skvělý, a jak tu zaznělo - opravdu nadčasový!

Inženýr
31. května 2019, 21:57
2
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

Nevím, co tady řešíte. Škoda je českou automobilkou asi tak jako je Bentley nebo Jaguar britský, nebo Lamborghini italské. Takže ano nebo ne - podle toho jak se na to člověk dívá. Historicky je Škoda samozřejmě česká, stejně jako Tatra, Avia nebo Jawa.

Inženýr
29. května 2019, 18:57
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Jsem jediný, kdo tam vidí požadavek maximum 4 roky stáří?

Inženýr
29. května 2019, 18:51
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

"Stáří max 3-4 roky". Je rok 2019.

OK, koho to tam máme dalšího?

Inženýr
29. května 2019, 13:45
2
Koncern FCA si brousí zuby na Renault

Nový Wrangler na platformě Dusteru.

Kdo mě trumfne?

Inženýr
15. května 2019, 10:23
4
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Co to je? To není Tesla.

Asi těžko bude nějaký "VW" konkurovat lídrovi automobilové produkce současnosti.

Ekosamec Evža Musík a jeho "Tezla" je totiž jediné auto, které se za auto může považovat. Narozdíl od nějaké noname firmy co chrlí jeden spalovák za druhým si to Evža vydřel od základu, svými rukami, a jeho povozy jsou vyráběné s bateriemi ze sóji, žvýkaček a lepící pásky, poháněné elektřinou výhradně z čistých a obbovitelných zdrojů. Na druhou stranu chválím tuto zřejmě německou firmu za to, že chce být jako Teslička, a začíná vyrábět skutečná auta. Snad vás, lidi, zajímá čím dýcháte. Nebo ne?

Vzhledem ke kapitalističnosti současného režimu a příliš západní poloze naší země si každý Čech může dovolit Model S, nebo alespoň trojku. No ne?

Lidé, nekupujte Superby. Berte Tesly. Už jen kvůli Evžovi.. (':

PS: Omlouvám se, ale já musel.

Inženýr
15. května 2019, 09:25
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Takže, zase to samý.

Za 30 tisíc bych se snažil najít něco konstrukčně co možná nejnovějšího. Za tolik peněz se nedá najít auto natolik "nové", aby to mohlo být nevýhodou, ale na druhou stranu je to částka dost velká na to, aby se tazatel vyhnul povozům jako Felicie, spomínané Saxo a tak dále.

Určitě bych se vyhnul hnijícím kusům, což je jasné, ale taky bych se díval na to, aby to auto samotné nebylo známé problémy s kovomorkou. Nevím, zda-li něco takového za tu cenu existuje - možná starší Audiny? Dá se za to koupit normální B5 v benzínu? Na druhou stranu, jako první auto za menší cenu, s tím že to naučí a pak se koupí něco "většího" by se ty požadavky na nehnijící auto mohli trochu přehlédnout a šanci by mohla dostat některá z těch Mazd.

Jinak už nevím kdo to tady napsal, ale taky si myslím že z hlediska výkonu bude nejlepší zlatý střed - okolo 10 kg na koně, zrychlení okolo deseti sekund. To už je auto dost silné pro 99% situací včetně předjíždění a nájezdů na dálnici, ale není to dost silné na to provokovat debila (netvrdím, že je to tazatelův případ) k něčemu, na co jako řidič ještě nemá.

Inženýr
11. května 2019, 17:00
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Beastar: Bude to možná trochu OT, ale napadli mně hned dva příběhy.

Když jsem dřív jezdil na mou oblíbenou myčku, tak ten jejich "manager" si mě zřejmě zapamatoval a napadlo ho, že mi střelí svoje "klenoty". OK, jsem mladý kluk a už hezkou řadu let jezdím svým prvním autem - Civicem z roku 2003. Když jsem tak jednou přijel, tak se mě ten týpek ptal - "to pořád jezdíš tím svým starým autem? Já bych ti něco prodal!". Přestože moje Honda vůbec nevypadá špatně, a v místním provozu je pořád hromada aut podobného stáří, řekl jsem mu ať mi to teda ukáže (že mám přítelkyni co dělá řidičák a možná by ty jeho nabídky nebyli k zahození). Tak mi nabídl hned dva auta - Polo z roku 2004, a Micru z roku 2005 - oba stříbrné, třídvířka a s automatem. Tak jsem si pomyslel "ty seš pěknej kokot". :) Zeptal jsem se, co tím myslel, a on že si plánuje koupit Range Rover Sport, a plánuje prodat manželčiny auta.

Pak jsem třeba znal týpka, taky Rumun nebo Moldavan, který si pořídil Éčko z roku 2006. Myslím, že dělá skříně nebo tak - má dodávku z LEDkama a hustými koly. Tak ten si musel za vydělané prachy koupit hned toho Mercedese a ověsit ho značkou jako "něco999něco". K tomu hodinky za pět tisíc liber. Prostě tragikomedie. :)

Fakt rozumím, že bych si neměl vybírat auta podle toho kdo tím jezdí, ale fakt si nemohu představit jezdit tím Éčkem a třeba X5, když vím že to kupují podobní exoti.

Ty máš podle mně stejný problém s touto X5. Jezdí tím často lidé, o kterých si slušně řečeno nemyslíš nic hezkého (a často myslím oprávněně), a ještě horší je ta představa že tě někdo hodí do stejného pytle právě s nimi.

Image je prostě něco, co se nedá jen tak změnit. Firma BMW za to vlastně vůbec nemůže.

Inženýr
11. května 2019, 09:12
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Beastar: Jo, jo, jo, s tím přežitkem devadesátek jsi to trefil přesně. Vím, že to škatulkování asi není správné, a ty automobilky nemůžou za to, kdo si jejich auta kupuje. Nicméně, třeba v Anglii si každý kluk co dělá na skladě musí hned pořídit nějaké Báwo nebo Audinu. Místní ceny ojetin jim v tomhle nahrávají. Je tady hromada Rumunů, a tito si musí koupit Němce, bo je to - bo nevím co. :) Ale hned jak vidíš ojeté D3, hlavně okolo 15 let stáří, musí tím jezdit rumunskej skladník. Jako já se skladníky nebo Rumuny problém nemám, ale nechtěl bych vypadat jako oni a z toho důvodu bych si podobnou káru nekoupil.

Jednoduše, raději si koupím normální a důstojný mainstream, než mainstream co je profiluje jako "prémie", ale jsou toho plné ulice. Taky se musím smát jak furt vidím ty Bavoráky s volantem napravo a SPZ Rumunska nebo Bulharska - to máš takovou ne moc udržovanou E46 nebo starší Céčko s LEDkama, logama na nestandardních místech, nálepkama M nebo AMG, a těma ošklivýma SPZ co vypadaj jako vytisknutý doma na tiskárně. Fuj!

Inženýr
10. května 2019, 10:11
0
Honda HR-V: Rodí se král parkoviště?

To jsem rád, že taky jednou testujete nějakou Hondu. Já bych si HR-V do města klidně pořídil. Je to nové, s atmosférou a manuálem, s normálními budíky místo ošklivých digitálních "kosoúhelníků". V nějaké lepší výbavě bych s tím dokázal normálně žít. Mínus dávám za dotykový panel klimatizace - pro mně dost nepraktické, a vůbec ten interiér se mi nějak moc nelíbí. Jinak dobrý crossover, který nevypadá jako 99% konkurence.

Inženýr
10. května 2019, 08:30
1
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Beastar: Mám takový pocit, že tvůj názor na BMW alespoň z části ovlivňují malitelé těchto povozů. Třeba u nás v království je většina "bimmerů" v pohodě, ale pokud vidíš nějakého kreténa - lepiče, kličkaře a další s podobnými homosexuálnímí znaky chování, tak je to v 90% případů BMW, a nebo taky Mercedes.

Inženýr
09. května 2019, 15:11
0
Honda HR-V: Rodí se král parkoviště?

Sheogh: A co nebereš jako barevnou hračku? :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 FXR 2013

Ford F150

FXR

599 000 Kč
cena
2013
rok výroby
364 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Volkswagen Touran  2006

Volkswagen Touran

95 000 Kč
cena
2006
rok výroby
103 koní
výkon
1 986 ccm
objem
Dodge Durango  3.6 GT 2018

Dodge Durango

3.6 GT

940 000 Kč
cena
2018
rok výroby
300 koní
výkon
3 632 ccm
objem
Pontiac Trans Sport  2000

Pontiac Trans Sport

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
185 koní
výkon
3 350 ccm
objem
Volkswagen Scirocco R packet 2009

Volkswagen Scirocco

R packet

198 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
1 390 ccm
objem