načítám data...

Bavoraczech

JménoJiří Toušek
BydlištěPrachatice
Registracepřed 20.4 měs.
Poslední aktivitapřed 12.7 hod.
Příspěvků ve fóru20
Komentářů u článků288
Pozitivních komentářů u článků36
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Avatar aby bylo jasný, že mám rád Itálii :D

Poslední blogy

cuore confortevole - Alfa Romeo 166

09. ledna 2019, 11:07 28 komentářů

Jsou auta, která jsou výjimečně spolehlivá, velmi praktická, krásná nebo neuvěřitelně rychlá. A pak jsou auta, která nevítězí ani v jedné z těchto disciplín, mají ale něco co drtivá většina ostatních postrádá. Je to něco, co se těžko objektivně hodnotí a číselně kvantifikuje a čemu obvykle říkáme "duše".


Posledních 50 komentářů

Bavoraczech
včera v 06:24
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Krabe, k tý Oktávce je to spíš o tom, že ta jedničkovábyla z pohledu komfortu vážně ale vážně dost špatná. Ta nová už se nechá, i když se najdou pohodlnější auta.
Po stránce hlučnosti ušly ty auta opravdu za 20 let celkem intenzivním vývojem, takže běžné auto střední třídy dnes hlučností odpovídá 20 leté prémiovce (mimo S Klasse a 7er s dvojitým prosklením) .
A musím ještě říct, že někdy mezi leti 2002 - 2012 byla v autoprůmyslu z mého pohledu vidět taková vlna šetření, downslizing, laciné interiéry, tenké plechy, nuda. Myslím ale, že za posledních pár let ten trh zase o něco ožil. Třeba Miata ND se odtučnila a vypadá vážně dobře, přišlo BRZ a celkově se všemi těmi technologiemi a odtažitými auty přišlo plno zajímavých novinek a retro-aut. A ona i ta nová M5 je zřejmě objektivně lepší než byla E60/F10...

Bavoraczech
předevčírem v 14:54
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Sedany dneska nejsou moc v módě, pokud nejsou od německé trojky.
Dneska jsou za nejsportovnější modely označované různé ty Žuky a Atecy. Holt trh si to tak žádá a lidi to kupují. Je důležité, že to vypadá "sportovně" a dynamicky. A jak říká jeden místní majitel servisu... jízdní vlastnosti a komfort už dneska nikoho nezajímají. Většina lidí řeší spotřebu, lacinej servis a design.

Bavoraczech
předevčírem v 11:10
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Ve mně tedy Vulva vyvolávají hlavně pocit klidu a pohody a nějak moc z nich necítím tu autíčkářskou vášeň. Ale tak třeba jsem tupej já :-).

Bavoraczech
předevčírem v 06:36
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Automobilky to s módama a sportovníma vzhledama vymysleli velmi dobře. Ono totiž dnešním lidem, kteří pařili na playstationech NFS Underground a hltali původní Fast&Furious je dneska 30-35 let a na ně je to zacíleno. Doba se mění a požadavky taky.
Je klidně možný, že přijde brzy někdo s cool novinkou, kdy si budeš moct udělat selfie za jízdy kamerou na zrcátku a jediným tlačítkem jipoustovat na instáč...

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:35
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Posun tam je. Bohužel ale spíš u aut s o něco vyšší cenou, řekněme 400tis+. U těch do 400tis je většina výbava zhruba podobná jako v některých těch 90s, o kterých se zřejmě bavíš. Rozdíl je v tom, že ta auta v 90s, která zmiňuješ jako nová určitě nestála 400tis, ale spíš tak troj až X násobek. A za melounka už máš dneska hezky vybavený autíčko.
Samozřejmě máš pravdu, že s novým autem jezdíš kvůli záruce do autorizáku, kde je všechno dražší. Taky dílů z druhovýroby ještě není tolik a jsou dražší. Zlom přijde ve chvíli, kdy už aktuální generace vozu není ve výrobě. Cca po 7-8 letech od uvedení na trh poklesne cena dílů na přijatelnou úroveň. U aut stáří 15+ už pak až na některé specialitky stojí díly pakatel. Jenže někdy taky nastane okamžik, kdy začnou být díly těžko sehnatelné.

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:24
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Ještě doplním: " Na daily tohle ale nechceš".

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:22
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Amen. Naprosto souhlasím. Každý si pod pojmem "staré auto" představí něco jiného. Taková Š1203 byla už jako nová údajně hrozný krám a dneska jsou za ni lidi ochotni utratit docela dost peněz. Pro každého má staré auto jinou hodnotu. Pro toho, kdo má auto jen jako spotřební zboží nemá třeba auto starší 5 let hodnotu žádnou. Pro někoho může mít ta 105 nostalgickou hodnotu, kdy vzpomíná jak s rodiči jeli na dovolenou do Chorvatska. pro autíčkáře mají hodnotu jen auta, která byla nějak zajímavá. Sportovní modely běžných verzí aut nebo neobvyklé modely. Třeba takové Uno Turbo nebo Clio Sport. I staré Maserati nebo Ferrari jsou v obecném měřítku hrozné krámy, ale ta atmosféra za volantem. Musí to v člověku vyvolat určitý pocit vyjímečnosti, když sedí tam, kde mohli před 30 lety sedávat jen ti nejbohatší. A na obyčejnýho Megana si za 20 let zřejmě nikdo nevzpomene, ale určitě se najde pár nadšenců, co budou srazovat se svýma RSkama :-).

Bavoraczech
11. dubna 2019, 11:12
0
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Elegance: Japonské barbecue

A já musím oponovat s tím designem, protože mně se CR-Včko začalo líbit práve se 3. generací. A vůbec tyhle auta z Japonska vypadají v poslední době tak dobře a jsou našlapaná hybridními pohony a moderní a spolehlivou technikou, tak proč pořád všichni kupují hlavně ty KardiaQy?

Bavoraczech
08. dubna 2019, 08:34
0
Chorvatský prolog: Škoda Scala

Toz toho pak dostaneš kombinaci starýho rapida a nějakýho Hyundaie...

Bavoraczech
05. dubna 2019, 06:56
0
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

Prakticky všechny EV jsou dnes současně hodně "inteligentními" vozy. Předpoklad je takový, že pokud budeš nabíjet doma, vyšle vozidlo s pomocí IoT tvému dodavateli energie impuls, že jsi "natankoval" tolik kWh energie ze své sítě a tohle množství ti stát zdaní odlišně. Rychlonabíječky pak budou samozřejmě zdaněny zvlášť :-).

Bavoraczech
05. dubna 2019, 06:39
0
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

To bych byl pěkně naštvanej, kdybych si řekl... hmm, tak si připlatim těch 200 tisíc a pořídim hybrida a mam po problémech s parkováním a za třičtvrtě roku někdo přišel a řekl... máš smůlu, my jsme si to rozmysleli.

Bavoraczech
01. dubna 2019, 13:58
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

No přidušený mi to nepřijde. Objektivně na sprintech jsem byl o fous rychlejší než ta samá 166 CF2, ale půjdu do toho, svody už mám připravené. Jen s tím bude strašná práce si myslím.

Bavoraczech
01. dubna 2019, 12:44
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

No já už mám 24V CF3, takže zadní lambady jsou. Myslím, že až budou potřeba dělat, tak to bude rovnou s cat off a přitom se navaří držák lambady tak, aby byla měnitelná.

Bavoraczech
01. dubna 2019, 11:35
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Na Bussu je strašná sranda měnit olejovej filtr. on je tam pěkně utopenej vedle zadních svodů. Takže si ppěkně vykloubíš zápěstí aby ses tam dostal a auuuu to pálí i přes rukavice :D. A až bude třeba měnit zadní lambáda tak to fakt nevim jak udělam aniž bych celej agregát spustil dolu... jinak ale relativně na pohodu.

Bavoraczech
29. března 2019, 07:38
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

theGeno: To nejsou bláboly, to jsou zkušenosti majitelů. GT v Bussu může a nemusí být nejlepší volbou Alfy. Ona stojí o fous míň nez 147 GTA a je to v podstatě totožné auto se všemi výhodami (jízdní vlastnosti, projev motoru) i všemi nevýhodami jako třeba koroze. Jen je průměrný věk o 2-3 roky nižší.
Pokud bys to bral na výdrž, jsou tu jiní adepti. 164, GTV, 166.

Vojta: Úspěšnost a odolnost auta se pozná podle toho, kolik jsi jich viděl na silnicích když byla nová a kolik teď. Hyundai Matrix nebylo úplně neobvyklé auto a dneska potkáš vyjímečně nějakou zrezlou plečku. To samé Getz. Fiatů Punto 1. generace taky jezdí pomalu víc než té 2. A kam zmizel Peugeot 406?

Bavoraczech
28. března 2019, 07:18
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Jo o 156/147/GT se musíš starat. U těchhle starších modelů je téměř nutný, aby byl majitel manuálně zručný a ideálně trochu technický typ. Ono to nerezne zvenku, rezne to zespoda. Resp. když se to podchytí když koroze teprve začíná a exponovaná místa se dobře ošetří, je zas na pár let pokoj. Zrovna 2.0 JTS naemá tu nejlepší pověst a 2.0TS je vyloženě časovaná bomba. O tom se ví. Naopak majitelé veškerých naftových agregátů + 2.5 - 3.2 jsou spokojeni.
Téma diferenciál + Busso v zatáčce je blbost. Diferák se rozpadne ve chvíli, kdy stojíš na křižovatce, vytočíš kola do rejdu a zkoušíš vyjet do křižovatky burnoutem. Pak když se sejde nepřízeň podmínek je šance, že se ti rozletí diferák. To je celkem známý fakt.

Naštěstí je 166 úplně jiný a kvalitativně daleko lépe udělaný auto než tyhle stroje na adrenalin.

Na druhou stranu takovýž GTčko ve 2.0 JTS s alcantarovýma sportovníma sedačkama a hliníkovou řadičkou alá Ferrari, to je to pravý petrolheadský svezení... Komu by záleželo na tom že to ze týden bude potřebovat novej motor a vyvařit podlahu??

Bavoraczech
27. března 2019, 15:19
0
Crossover pro manželku za 300 tisíc

Mně stačí když mi Alfu "oparkuje" Yarisem... až ji oparkuje GLkem tak si to můžu jít hodit...

Bavoraczech
27. března 2019, 15:16
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Souhlas s 3) a s X-Typem. Uvažoval jsem o něm, ale ten prostor uvnitř... je to fakt malý.

Bavoraczech
27. března 2019, 15:11
0
Crossover pro manželku za 300 tisíc

Servisní náklady, pane... jsou úplně jinde.

Bavoraczech
27. března 2019, 14:29
0
Crossover pro manželku za 300 tisíc

to neobhájí designem, je to prostě hnusný. Další evoluce hnusných aut, která začala odpudivou 407 a druhou generací C5 a končí těmahle kaktusama...

Bavoraczech
27. března 2019, 14:27
1
Crossover pro manželku za 300 tisíc

Nafta do města, no Bíste, to jsi zklamal. Pořádně se to neohřeje, v zimě se při krátkých trasách a častých startech bude rychle vybíjet baterka... Myslím že už jsi zabrousil do malinko jiné kategorie aut... tak trošku autíčkářských a méně pro ženskou na pojížďky po Plzni. Tam je vážně ideální nějaký ten S-Cross nebo Kaškaj s motorem 1.6 - 2.0 v atmosféře... Infinity bych si pořídil tak já a místo Murana 350Z...

Bavoraczech
27. března 2019, 14:20
1
Crossover pro manželku za 300 tisíc

První mě napadl S-Cross a jako druhý Honda CRV. A to CRVčko s dvoulitrem navíc ani až tolik nežere, bude spolehlivé, pěkné na pohled a prostorné. To bych asi volil já.

Bavoraczech
27. března 2019, 13:50
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Vlastnil jsem několik Alf Romeo a ani jedna z nich to nebude. I když se občas něco rozbilo a něco to stálo, Alfa si vždycky svoje postavení uhájí. A to díky komfortu, agilitě podvozku, síle a kultivovanosti motoru a v případě nafťáku i díky příjemné spotřebě. U V6 zase naopak díky nezapomenutelnému charakteru motoru.
Na opačné straně barikády ale stojí Peugeot se svou 607. 607 je v podstatě "prémiovější" a prodlouženou variantou 406, která zde již byla jmenována. To samo o sobě slibuje nízkou cenu náhradních dílů a jednoduchost techniky. Je to také auto, které se mi designem líbilo už jako malému klukovi. A interiér vypadá na fotkách na svou dobu také velmi pěkně. Dokonce jsem koupil doporučenou variantu motorizace 2.2i s variabilním časováním ventilů a s manuální převodovkou. Přesto sotva jsem jednu věc opravil, objevily se dvě další a takhle to šlo do nekonečna. Díly jsou sice laciné ale k čemu to je když jsou potřeba každou chvíli. No i tohle bych byl ochoten akceptovat, kdyby mě interiér hýčkal luxusem a podvozek jistotou. Nedočkal jsem se bohužel ani jednoho. Když k tomu připočítám nevýrazný projev motoru (mají všechny Peugeoty 1.8-2.2i), způsobený asi poměrně dlouhou pětistupňovou převodovkou, začínám nad Peugeotem 607 lámat pověstnou hůl. Ne úplně nízká spotřeba 8,5-9l/100 km je pak vyloženě posledním hřebíčkem do rakve tohoto sebevědomě se tvářícího lva. Je to auto, do kterého jsem vkládal velké naděje a asi nejvíce ze všech mě zklamalo. Ono není vyloženě špatné, jen je mnohem horší než bych čekal a zřejmě také o hodně horší než jeho soudobí konkurenti.
Objektivně největší křáp pak byl Ford Escort s motorem 1.8 TD 51 kW, který prostě nejel, řval, hnil a neustále bylo co opravovat.

Bavoraczech
25. března 2019, 11:35
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Škoda 120 od roku 1995 v zimě ani nevyjela, ale foto je evidentně dost zasněžené. Asi fotomontáž...

Bavoraczech
21. března 2019, 07:26
2
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Je několik důvodů proč si nekoupit Boxstera
1) Za stejnou cenu máš mnohem novější Miatu
2) Novější Miata bude spolehlivější
3) Cena a dostupnost servisu
Prostě starej Boxster neuservisuje "chudý", kdežto novější Miatu (když si nevymýšlíš blbosti) bez problému.

Bavoraczech
25. února 2019, 14:54
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Stelvio vs. Levante... jo, je to přesně tak, BMW X3 vs BMW X5. Levante je větší a těžší. Stelvio je méně prémiové, v základu čtyřválcové. Pak dlouho nic a pak vrchovlná V6... To nic mezi může motorově zaplnit Levante, protože má v základu pokud si dobře vzpomínám o něco slabší V6 Pentastar... Ale s obyčejnější motorizací nejde. Takže chceš-li levnější, menší a slabší Levante, kup si Stelvio :). V Levante jsem nejel, ale zas mi to přijde jako dřívější variace Fiat-Alfa-Lancia, kde Lancia před 20 lety patřila mezi luxusní variantu Fiatu a Alfa mezi tu sportovní. Stejně tomu vude u silnějších verzí Levante vs. tvrdé sportovní Stelvio QV.

Bavoraczech
25. února 2019, 14:47
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Podle mě jsi vedle. Přímý konkurent Macanu je Stelvio. Levante je větší, vlastně je celkem dost velké...

Bavoraczech
18. února 2019, 14:34
1
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Možná bych ti poradil takto... Jestli myslíš na budoucnost, vezmi toho S-Maxe v nejvyšší motorizaci. Na servisu za pár let ušetříš na Miatu ND X-). Na co dvě vysloveně řidičská auta? A ten S-Max na to jak je velký nejezdí špatně. Nebo si počkej pár let na 3. dítě a pak pořiď Stelvio ;-)

Bavoraczech
18. února 2019, 13:04
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Splynovať můžeš akorát tak 2.5i variantu, která byla připravená pro LPG a byla dodána s tvrzenými sedly. Krom toho, že jich moc nebylo to není vyloženě trhač asfaltu.

Bavoraczech
18. února 2019, 12:57
1
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Po přečtení všeho tady jsem naprosto stejného názoru. Z tazatele mám pocit, že by rád změnil auto a hledá si důvod. Když my můžem jezdit služebně ve 4 Německo v Kie CEED, tak proč by nešlo vozit 2 děti v E91. Upřímně bych se na to vybodl a nechal si E91, protože provozními náklady jsi i u té E61 o level výš. Žádný z výše uvedených Mercedesů ani Audi nebudou tak řidičské jako BMW. Volvo je kapitola sama pro sebe. To je taková zenová zahrada, která umí jet rychle, ale není to tak nějak ono, stejně jako Mercedes si libuje spíš v plavné jízdě. 300C s V8 je na podvozku Mercedesu E a v podstatě taky není moc řidičská. Subaru bych ti zase nedoporučoval provozovat na LPG. Stejně se budeš muset zřejmě uskromnit a vzít si nějakou japonskou V6...

Bavoraczech
04. února 2019, 07:12
1
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Accorda bych jako daily ojetinu chtěl...

Bavoraczech
30. ledna 2019, 06:39
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Když mě zrovna Okyna a Golf nepřijde jako moc pohodlné a vůbec zábavné svezení. Naposledy jsem z takový trojkový okyny skoro fplný s dvoulitrovym TDÍčkem měl po 300 km bolehlav... Já už z pohledu pohodlí a zábavy skoro preferuju i KIU...

Bavoraczech
29. ledna 2019, 06:03
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Myšleno tak - potřebuju hodně jezdit a chci si koupit z nějakýho důvodu svoje auto/auta a nechci operák, tak mi dává víc smysl Toyota než Škodovka. Protože od tý Corolly si myslím může člověk očekávat průměrně větší spolehlivost než od Škodovky. Samozřejmě záleží, jestli narazí na středeční kus nebo na kus vyrobený v pátek po obědové pauze, ale jako nové auto mi dává víc smysl Japonec.

Bavoraczech
28. ledna 2019, 06:57
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Mně jsou názory VK sympatický. Ono totiž je fakt, že leštit si v gařáži nějakou krásnou 164QV nebo E34 je sice moc fajn, ale najezdit s tim 60t km za rok je masakr. O tom vlastně ty auta pro radost ani nejsou. By za chvíli byla ta krásná E34 doježděná do smrti. Když chceš pracanta, pořiď si něco obyčejnýho, bez výbavy. A tady narážíme na to, že většina lidí ti bude vnucovat Oktáfku ftdíčku, případně Fabii, Rapida a v nejhorším případě Golfíka. Já ale ještě nikde neviděl test, kde by byla Škodovka vyloženě etalonem spolehlivosti a nízkých provozních nákladů. Ale zrovna Toyota (Mazda, Honda) bývá na předních pozicích v těchto disciplínách a proto mi volba zrovna Toyoty jako nenáročného pracanta přijde jako smysluplná.

Bavoraczech
24. ledna 2019, 09:07
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

twl to je japonská kopie S-Klasse

Bavoraczech
23. ledna 2019, 14:48
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Je. Měl jsem jednu takovou původně z ambasády a ta najela za rok cca 5tis km po cestě na letiště a zpátky. Posvěcené cebií, původ ČR :-D

Bavoraczech
23. ledna 2019, 10:58
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Knightrider: To tak není, to DSG prostě řadí sportovně! To abys měl pocit, že to má zátah. Já trávil minulé pondělí svůj večer v koloně v Mnichově uvězněný ve stříbrné oktáfce ftdíčku, až se mi vážně dělalo blivno. I když jsem se snažil opatrně s plynem při rozjezdu, stejně se to ne vždy povedlo a auto se houpalo zepředu dozadu jak loďka na rozbouřeném moři. Prostě jo woe je to super pocit na rovný okresce když šlápneš ten plyn, zabere turbo a zatlačí tě do sedačky a když přeřadíš ve správnej okamžik na vyšší a dáš tomu, tak se zatlačení opakuje znovu a znovu... Pak si každej myslí, že to táhne jko kráva a že to je to vono, co chce. Pro mě to teda neni a do města už vůbec ne.

Bavoraczech
23. ledna 2019, 10:52
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Jo to máte pravdu, s tím se setkávám poslední dobou neustále. Je stádo a to jednoznačně ví, že něco je na prd, protože to někdo někdy někde řekl. A prostě to ví, zkušenost nepotřebují. Je to obecně známý fakt. A pak přijde jeden dva lidi, co tvrdí, že to zkusili a je to fakt dobrý. Tenhle názor ale nemají šanci prosadit, protože všichni přece obecně ví, že je to na prd a zkušenost dvou blbců tady nehraje roli.

Bavoraczech
22. ledna 2019, 07:10
1
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Lancii jsem ještě neviděl s jiným motorem než 3.0 CRD. Myslím, že ta nafta je od VM Motori. Dál si myslím, že existuje 300C Facelift s interiérem kvalitativně srovnatelným s Lancií.

Bavoraczech
21. ledna 2019, 06:54
0
Lancia Delta 1.6 JTDm Platino: Kompaktní luxus

Deltu v téhle specifikaci jsem řídil a měl jsem z ní pocit, že se jedná pouze o lépe vybavenou verzi Grande Punta v hezčím kabátu. Co se mi hodně nelíbilo byla ta robotizovaná převodovka. Řazení nebylo moc plynulé, přišlo a někdy bylo až nepříjemné, ale to jsem vlastně čekal. K charakteru Delty by se víc hodil hydroměnič.

Bavoraczech
09. ledna 2019, 09:45
1
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Panečku to je hned diskuse jak má být :-D.
Pamatuju se, jak jsem to takhle schytal v servise. Vy máte italskej pekáč? Proč si nekoupíte něco normálního? Třeba Oktávku nebo Golfa v TDíčku, to se opravuje jinak. Apak si za blbou výměnu tyček stabilizátoru řekli 3500. Jo pane na Alfu je to drahý a je tam blbej přístup, to víte kdybyste koupil Golfa, tam byste je ani měnit nemusel.
Ale všechno špatný je k něčemu dobrý a tak se ze mě stává ten vesnický týpek , co má víc aut a mazlíka si opravuje ponejvíce sám.

Dřív jsem se dostával do podobných diskusí i sám. Mladí kluci si kupovali svoje druhé auto po felcce chtěli něco sportovního, rozhodovali se mezi Astrou v kabriu a nejojetější Yettinou v TDIčku, páč to je to sportovní. A já se prostě snažil jim to vymluvit a místo Astry nabízel Miatu, BMW nebo alespoň Volvo a místo Yettiny Subaru... a vysloužil jsem si za to akorát tvrzení abych držel hubu, že nejsem normální když si kupuju takovej italskej pekáč a že od někoho kdo si kupuje auto o kterým všichni ví, že je prostě strašně špatný si nenechají poradit. Německý auto je nejlepší a basta, žádnej pitomej Ital nebo Francouz mi nesmí do baráku a na Japonce jsou drahý díly, to taky nechci.
Útěchou mi může být akorát to, že člověk, který mě schazoval nejvíc (sám stříbrná okyna TDI 77 kW) se nedávno poprvé svezl ve staré naftové 156ce a nemohl si vynachválit.

Bavoraczech
09. ledna 2019, 07:19
0
BMW zrestaurovalo jediný dochovaný kus modelu 1600 GT cabrio

Jé to je škoda, to by byla konkurence pro Alfího Spidera. Dokonce je to hodně podobný soudobým kabriím od Fiatu a Alfy :)

Bavoraczech
08. ledna 2019, 06:46
0
Hodně prostoru za málo peněz

Tak si to tak shrňme... Astra H je "stará" a dosluhuje a máte max 150 tisíc na jiné auto. Za ty peníze ale o moc novější auto neseženete. Dala by se doporučit Astra J a kvůli prostoru klidně kombík. Pokud je menší půdorys poměrně stěžejní záležitostí, pak je tu šikovně řešený Civic generace "UFO". Srovnatelně velký, ale zadní sedadla se dají vyklopit nahoru a v prostoru zadních sedaček se uvolní hodně prostoru třeba na nějaký reprák apod. Zde bych si dovolil s klidným svědomím doporučit benzínovou 1.8. Je spolehlivá a úsporná skoro jako nafta. C-Maxy hnijou a to dost nadprůměrně. Průšvih je motor 1.6 TDCi s prodlouženým intervalem. S takovým motorem je potřeba jezdit šetrně a zkrátit servisní interval na max 15 000 km (důležitý je i předchozí majitel), pak se odmění nízkou spotřebou. Stejná situace je u Citroenu C4 Picasso. Používá téměř identický motor s Fordem, podvozek je však naladěn pohodlněji než u Fordu. Mně se ale líbí Zafira B 1.9 CDTi s poctivým italským Common Railem. Tu bych doporučil. Pak je tu ještě VW Touran jako volba většiny zájemců o auto téhle kategorie. Sice bych ho nedoporučil, ale je tu.

Bavoraczech
07. ledna 2019, 06:28
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Prodávat je taky hazard. Když prodam Oktávku a někdo mi třeba přijde za týden rozbít hubu...

Bavoraczech
02. ledna 2019, 11:25
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Jo, Giulia má prý i v naftičce charismatu na rozdávání, a přesto se najdou novináři, kteří ji srovnávají s Oktávií RS. Co se týká starších ojetin, je Alfa 166 v JTD cenově srovnatelná s jedničkovou oktávkou, popř. Supem a ve V6 klidně s dvojkovou Oktávkou TSI. Mohlo by se zdát, že servisní náklady na Alfu budou mnohonásobně vyšší než na Oktávii, ale hodně záleží na konkrétním stavu a motorizaci konkrétního auta. Pokud máš 80-120tis na ojetinu, můžeš si buď koupit pěknou 166 V6 pro zábavu a nebo zvolit praktičtější a o pár let mladší dvojkovou oktávku ftdičku pro běžné ježdění z bodu A do B.

Bavoraczech
02. ledna 2019, 10:09
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Předešlá dislkuse od Kubajze se zvrtla v designové tlachání o 911. Já bych ale dodal, že při přesednutí z XM nebo Alfy do trojkový Oktávky vážně nespadne čelist komukoliv. Já mám třeba o něco novější 166ku ve třílitru. V Oktávce, potažmo moderním autě střední třídy je víc elektronických pomocníčků, lepší světla a narozdíl od staré Alfy i použitelná navigace. To, co nutí některé lidi se vymanit z davu a jezdit těmito starými plečkami vyšší střední je určité charisma. Když pominu to, že si oktávku nekoupíš s atmosférickým šestiválcem (a on i unijet 2.4 JTD 110 kW má zvukově něco do sebe), tak ten způsob jakým se ovládá, jak se v něm člověk cítí... nic takového se od Škodovky nedá očekávat. Třeba nedávno jsem asistoval kamarádovi při koupi starého Volva V70. To auto má taky něco dosebe, sice úplně jinak než u Italů, ale pořád tam je ten komfort, kůžičky a taková hladkost projevu. Prostě... oktávku bych si dovedl představit jako to obyčejné rodinné auto pro dojezd do práce, aby stála do pade a byla superlevná na provoz (reálně může být, ale nemusí), ale jako auto pro radost si ho prakticky nikdo nekoupí.

Bavoraczech
18. prosince 2018, 10:13
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

1) v autě se nekouří, to to tam pak místo vůně kůže smrdí po cigáru
2) v zimě nosím běžné kožené rukavice, hřejivé tak, abych nepocítil studený dřevěný volant
3) na jaře a napodzim rád vezmu ten kousek dřeva do rukou.
4) v létě by se něco na ten rozpálený volant hodilo, ale potit se v kožených BDSM rukavicích?

Bavoraczech
13. prosince 2018, 15:00
0
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Já myslim, že takovýhle retromoderní interiéry produkuje už několik desetiletí Citroen...

Bavoraczech
11. prosince 2018, 23:23
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Možná než Atece je blíž Jaguaru F-Pace. Tam bych viděl hlavního konkurenta.

Bavoraczech
11. prosince 2018, 12:48
1
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Krabe, dost mi to přiopomíná diskusi na Alfistech po skončení pořadu Autosalon, kde vzali supersportovní Atecu Cupru s 300 koňmi a rovného konkurenta udali Stelvio QV s tím, že velká nevýhoda je, že je o milion dražší. Nenávistní Alfisti nadávali, že přímý konkurent by byl 2.0T 280k... čert to vem.

Jinak oproti Touaregu je Stelvio opravdu menší a je to nechci říct nemoderní auto, ale auto, jehož prioritou je zaujmout jízdním projevem na silnici a nikoliv velkým displejem a moderními asistenty. Ve smyslu technologií bude Stelvio spíš blíž k Atece než k Touaregu, interiérem bude asi někde mezi. Počkejme si na velké SUV od Alfy, které by mělo během 2 let přijít...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 2.5 AWD 2007

Volvo S60

2.5 AWD

140 000 Kč
cena
2007
rok výroby
210 koní
výkon
2 521 ccm
objem
Cadillac Fleetwood Brougham 1977

Cadillac Fleetwood

Brougham

149 000 Kč
cena
1977
rok výroby
185 koní
výkon
7 000 ccm
objem
Audi A4 S-LINE, Kupé, Cabrio 2004

Audi A4

S-LINE, Kupé, Cabrio

100 000 Kč
cena
2004
rok výroby
161 koní
výkon
2 498 ccm
objem
Jeep Grand Cherokee 5,7 hemi  LPG 133 000km  2005

Jeep Grand Cherokee

5,7 hemi LPG 133 000km

220 000 Kč
cena
2005
rok výroby
325 koní
výkon
5 700 ccm
objem
Jeep Grand Cherokee 5,7HEMI LPG 2005

Jeep Grand Cherokee

5,7HEMI LPG

279 000 Kč
cena
2005
rok výroby
325 koní
výkon
5 700 ccm
objem