načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 5.7 rok.
Poslední aktivitapřed 55 sec.
Příspěvků ve fóru99
Komentářů u článků764
Pozitivních komentářů u článků131
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
18. srpna 2019, 09:36
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

to je jen výmluva. Hlavní funkce je esteticko-hygienická. Kdyby totiž někdo, kdo je technoestét, tedy například ví jak vypadal Fiatí litrový motor FIRE, nedopatřením spatřil motor TDI bez krytu, mohl by utrpět vážným křečovitým zvracením. Neboli, blil by vobloukem jak kamennej lev na kašně a ještě za půl roku by se s křikem budil ze spaní.

PepaSFI
17. srpna 2019, 16:12
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

já jsem možná divnej, teda asi jako většina lidí na tomhle webu ale mě to tak nějak divný nepřipadá. Já prostě vycházím z toho že motorový prostor je uzavřená zóna a kdo tam leze, jistě ví co dělá. Jak už jsem mnohokrát prezentýroval, ozdobný kryt motoru považuju za jednu ze dvou nejzbytečnějších věcí na světě. (tou druhou je jezdící samotrč segway) Prostě, koho zajímá motor, ten není zvědavý na plastový lavor s logem a zátkou 710. A koho motor nezajímá, ten tam neleze.

PepaSFI
12. srpna 2019, 18:25
2
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

u starších Fiatů to obvykle bylo tak že problémy v elektrice se děly na komponentech Bosch. A v době kdy měly své vrtochy už dost letité Una a Punta I, byl u škodovky největší šlágr u dvouletých Fabií a Roomsterů, shnilý kabelový svazek a Octavie s lepší výbavou se uprostřed noci samy otevíraly..

PepaSFI
11. srpna 2019, 19:49
2
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

já tuhle parkoval vedle toho a taky jsem koukal. Chodil jsem kolem, jo, mělo to na boku veliký nápis že to je nová Škoda Chcala, aby náhodou nenastala mýlka a přemýšlel, jestli bych to poznal kdyby to jelo kolem a nemělo ten nápis. Nepoznal. Bohužel, já je dělím na Yeti I generace, Citigo a ty ostatní co mi splývají. Znich ještě tak, až to projede kolem, odliším Rumcajse, Yeti II a ty dva Kokodák a Krákorák. Ale ty musí stát vedle sebe aby se poznal ten větší.

PepaSFI
06. srpna 2019, 19:35
0
Autonomie za starých dobrých časů

já si stejně pořád myslím že se na to jde blbě. Teda z pohledu uživatele a technika, ne z pohledu marketingu. Vlastně je to podobné jako jsme nedávno řešili problematiku řidičáků. Řidičák se dělá pro ten průkaz, ne pro to aby člověk uměl jezdit, to by to muselo vypadat jinak. A to autonomní řízení, nebo jeho různé předstupně jako třeba ten laneasist, ono to teoreticky jde, u různých aut s různou kvalitou ale vlastně to někdy spíš obtěžuje a radši by se s tím mělo zacházet opatrně ale rádi vám to nabídnem, hlavně že to vydělá. Jak vyřešit to že auto neumí samo jet všude a za všech okolností? No tím že to po něm nebudem chtít. A že tomu půjdem naproti v místech kde by se nám hodilo aby ty auta uměly jet samy. Vyzkoušené, upravené trasy kde to bude fungovat. Dálnice, obchvaty, průtahy navržené tak aby byly pruhy tam kde mají být, značky správně umístěné, klidně třeba i vyhrazený pruh pro autonomy. Prostě najedu na obchvat, auto ohlásí že v místě je koridor pro autonomní jízdu, áno, přeju si jet bez držení, auto potvrdí ánopanejistěpane. Za dvě hodiny auto řekne že se blíží konec koridoru nebo místo kde musím sjet, uchopte laskavě tu kulatou věc páč tady už není mý hřiště.

PepaSFI
29. července 2019, 06:45
0
Totálně zklidněná doprava

autoškola by to určitě aspoň částečně mohla dělat, jenže to má pár háčků. Na motorku to obvykle berou dost vážně a prohání ty žáčky vehementně. Jenže na to musí být nadšenec instruktor a nadšenec žák.Na motorku ty papíry obvykle dělá ten co ho to zajímá a myslí to vážně. Na auto se dělá řidičák prostě proto že proto. Každej má přece řidičák na auto. Takže i ten instruktor tam je proto aby si tam oddrncal ty povinný hodiny a dostal za to zaplaceno.
A s těma školeníma je to podobný. Vidím to pravidelně na bezpečnosti práce. Přijde školič bezpečák pro požární a chemické věci. Hodinu předčítá paragrafy, všichni stejně chrápou a on nakonec prohlásí "aha, tohle letos přestává platit, tak to už si pamatovat nemusíte". Vždycky ho hecujem že uděláme školu hrou. Zapálíme na dvoře nějakou kupu smetí a on nám předvede co s tím. Kdepak, ani nápad. Prý to kdysi někde udělali a byla ostuda, žádný přichystaný hasičák nefungoval. A pak přijde zdravotník, skutečný saniťák a pojedná to způsobem " když to z někoho leje proudem, tak nic neřešte a ucpěte ho. Čímkoliv jakkoliv. Protože on vám jinak za chvilku vyteče a nebude co řešit jestli ten obvaz byl prošlý nebo jestli máte jen ušmudlaný kapesník. Ucpat a držet a pak teprv řešit co dál."

PepaSFI
28. července 2019, 20:13
3
Totálně zklidněná doprava

tak 130 zvládne kdeco ale jedna věc je tou rychlostí jet a druhá na ni zrychlit. Ona většina aut kolem té 130 už tak moc nezrychluje a to ani auta o kterých si majitel myslí že má kdovíco. Obzvlášť to platí u naftových jehovistů, jteří jak už jsem naznačil trpí alergií na jakoukoliv změnu rychlosti a běžně předjíždí z nálepu z podtočené šestky. Já do takových obvykle reju že si mají pořídit něco s normálním motorem, atmo benzin 1,2 aby viděli co to je akcelerace. Aprávě tihle hlasatelé svaté víry v nadmotor bývají nejvíc alergičtí na to když musí za někým zpomalit.Tak kurňa, buď v tom je motor a pak je hračkou a zábavou trošku ubrat a zas zrychlit, nebo je to dejchavičník s rakovinou na plicích, teda ve vejfuku.
Ale zpátky k problému. Jedu 130, dojíždím kamion jenže nepředjedu protože mě zrovna něco předjíždí. Tak uberu na těch 90-100 a když se udělá místo, zrychlím a předjíždím. Myslím že není zas tak moc aut která by zrychlila z 90 na 130 dřív než vůbec zahájí předjíždění. Obvykle se předjíždí za současného zrychlování. A že v té chvíli zezadu přiletí někdo kdo nemůže počkat třiapůl sekundy než předjíždění dokončím, to je fakt jiný problém. Problém v tom co už jsem taky jinde napsal, že neumí předvídat, načasovat si to tak aby plynule projel. Nebo snad všichni co nemají auto co zrychlí kdykoliv jakkoliv mají sedět doma a necpat se mezi velký kluky?

PepaSFI
28. července 2019, 15:22
3
Totálně zklidněná doprava

jo aha, další světapán ve služebním naftovým ýbrdasauto co mu všichni co nejedou aspoň 150 hrozně otravujou život.
Sorry ale musel jsem. Jen pro info, dálnici se do značné míry vyhýbám, obejdu se bez ní a když už se na ní někdy vyskytnu, obvykle mi vzápětí zkazí náladu (a to i jako spolujezdci) nějaká oktávka nebo pasat s předkem postříleným od kamínků, když se mi na prázdným úseku nalepí na zadek, pak mě předjede tak že musím ubrat a pak se táhne jak zdechlina asi aby si nepokazil spotřebu.

PepaSFI
28. července 2019, 09:34
0
Totálně zklidněná doprava

předjíždět kamion ve 110 není v zásadě nic špatného, pokud za ním musím zpomalit skoro na jeho 90, z odstupu si zrychlím na předjetí, tak je těch 110 taková normální rychlost kterou v průběhu předjíždění rozjíždím dál. Jenže když se zezadu přivalí někdo 160 co si myslí že mu musí všichni z cesty, je mu to na obtíž páč by musel ubrat, nedejbóže podřadit což je pro leckoho problém. Takže o pět minut dál dojedu to samý auto protože ve svým spěchu neviděl kamiony za kterýma musel zpomalit, jak se pokouší akcelerovat z nalepení na podtočenou šestku a začíná předjíždět asi tak rychlostí 92 kmh.

PepaSFI
27. července 2019, 16:54
1
Totálně zklidněná doprava

já tomu říkám "Furt ve střehu!" nebo taky že čtu pravděpodobnostní linie. A jak píše o kousek výš beastar, moc krizovek jsem vyřešil, nebo přesněji, zařídil jsem se tak aby to žádná krizovka nebyla. Když vidím že se někdo valí do křižovatky a očividně netuší kudy kam, radši mu přenechám nějaký prostor navíc abych pak, až udělá nějaký zmatek nemusel řešit problém. Před časem jsem na joutroubě viděl video z auta jak je to v provozu hrozný. Ten člověk furt nadával a dupal na brzdu, jenže to byly situace které on úmyslně hrotil. Auto z vedlejší, normálně by projelo, plynule by se minuli, jenže on nejdřív přidal aby ho v křižovatce ještě stihl, pak dupl na brzdu a začal řvát. A takhle se chová hodně lidí. Mají z médií naočkovanou agresi vůči imaginárním agresorům. A obecně, vidím velký problém v tom že lidi neumí vůbec předvídat. A když říkám vůbec tak to myslím vážně. Většina řidičů nedokáže odhadnout ani to jakou si zařadit rychlost, natož předvídat dopravní situace. Pak se diví jak se to stalo že to divný studený bílý co v lednu padá z oblohy způsobilo že ono mi to v předpisový a bezpečný rychlosti, jen asi 140, najednou jelo do lesa zadkem napřed.

PepaSFI
27. července 2019, 13:00
1
Totálně zklidněná doprava

jo, to může být, tady se trošku matou pojmy. Existuje asistent nouzového brzdění, to je systém který rozpozná prudké brzdění a pomůže brzdit na plno maximálním možným účinkem. A pak je systém automatického protinárazového brzdění který dokáže sám brzdit při zjištění překážky. Těžko říct jestli brzdil řidič nebo automat. Nejel rychle, mohl to být prostě předvídající řidič. Zkrátka když je někde autobus a kolem něj se hemží šklebouni, je téměř stoprocentní pravděpodobnost že některý vyběhne kam nemá. Furt ve střehu! Kdyby ten fakan byl o dva kroky pomalejší, neudělal by s tím nic ani řidič ani automat.

PepaSFI
27. července 2019, 12:47
0
Totálně zklidněná doprava

a hele tady se mi neuložil příspěvek, takže ještě jednou. Jo, já taky každého rád pustím před sebe, radši budu mít blba hezky před sebou kde na něj vidím a můžu se podle toho zařídit. Odstup přede mnou je moje volba, moje pohodlí a bezpečí. Jenže když je ten vzadu extremní debil, nalepí se tak že i při parkování si dávám větší mezeru, v místech kde očividně není možné předjet ikdybych mu uhnul kdovíkam a nechal ho jet přes plnou čáru, pak se s tím nedá nic dělat než nadávat a doufat že ten vůl neudělá nějakou ještě horší kravinu.

PepaSFI
26. července 2019, 14:31
0
Totálně zklidněná doprava

systém nouzového brzdění, pokud myslíš to co v osobákách zvýší tlak v brzdách a změní režim ABS pokud na to prudčeji šlápneš, tak to kamiony nepotřebují. Ony mají vzduchové brzdy a ty se chovají jinak. Spíš je problém s tím brzdit citlivě, proto a taky kvůli šetření provozních brzd se taky hojně používají různé způsoby zpomalovacího brzdění, motorové brzdy, hydraulické nebo elektrodynamické zpomalovače. A taky ten kamion může mít až kolem 40 tun a kdovíjaký náklad. To se nedá jen tak brzdit bez trochy rozumu. ABS by se stejně snažila držet kola v pohybu aby to drželo směr protože ztráta směrové stability je to nejhorší co může kamion potkat. Odborně se tomu říká kudla nebo jednička, zkrátka zalomení soupravy, návěs napříč, tahač zadkem napřed.

Zkrátka je to zas jen o lidech. Když si nenecháš odstup, nezbyde ti místo na brzdy. Když ti ten odstup nějaký hňup v osobáku vezme protože se neumí plynule zařadit po předjíždění, zas nemáš místo na brzdy, akorát se můžeš utěšit tím že za to nemůžeš a on dopadne hůř.

Popravdě řečeno, já se těch vzadu dost bojím, je to něco s čím nemůžu nic dělat a to mi vadí. Dnes jsem jel z nákupu a za mnou několik kilometrů nalepená dodávka. Jel jsem takovou mírně nepředpisovou rychlostí, tak kolem 100kmh, plná čára, zatáčky a ten hňup byl za mnou 2 metry, chvílema i míň, to už jsem ani v zrcátku neviděl ten znak mercedesu jak byl blízko. Kdybych musel jen zpomalit, neměl by nejmenší šanci reagovat. Je takový hovado vůbec při smyslech?

PepaSFI
26. července 2019, 10:36
0
Automobilové "one hit wonders"

tak to ta výbava šla všelijakými cestami, já měl už dokonce originální 12V elektriku a zesílené B sloupky, jeden známý dokonce elektronické bezkontaktní zapalování ale palivoměr ne.

PepaSFI
25. července 2019, 20:02
0
Automobilové "one hit wonders"

a nebylo to nějaký home made? Tohle provedení jsem měl, s ekonoměrem, gumoplastovým volantem, spínačem výstražných blinkrů a kontrolkou přívěsu, ještě to mělo nastavování sklonu světel ale ne na dálku ale páčkama pod světlama ale zato to mělo na to nastavení kontrolku, couvac světlo i mlhovku jen ten palivoměr ne, ani žádnou předchystanou díru ani v palubce ani v nádrži.

PepaSFI
25. července 2019, 18:50
0
Automobilové "one hit wonders"

nevzpomínám si že by Trabant měl palivoměr, leda takovou plastovou hůlku, snad až ten čtyřtaktní, taky nevím nic o stupních výbavy. Zato měl tři karosářské varianty, dvoudveřový základní sedan nebo spíš kupé, kterému němci kdovíproč říkali limusina, pak třídveřový kombi, podle dnešních měřítek by na to asi pasovalo označení shooting break a největší exotika, Tramp, plážovka, kabrio bez dveří. Prý snad byl i pickup s korbou ale moc zpráv o něm není. Ekonoměr opravdu byl, se stupnicí z Ledek, zásuvka na přívěs měla kontrolu že přívěs svítí a za příplatek se dalo pořídit nezávislé topení, luxus maximální.

PepaSFI
19. července 2019, 20:11
0
Autíčkář se ptá: Jaký je nejlepší materiál čalounění sedadel?

ano on tam ten neutral je ale nedá se to na něj pustit z kopce protože koncový převod na kola je šnekový, tedy nejde nuceně točit. Nemá to diferenciál, hřídel je pro obě kola v celku a proto, aby s tím šlo zatáčet a daly se sjíždět kopečky, to má v kolech volnoběžky. Na ose je zubaté kolečko a v kole je odpružený kolík s šikmou ploškou která po tom ozubení cvrká. A ten kolík se dá pootočením nastavit jak má kterým směrem cvrkat. To je proto, že při běžném provozu kdy cvrká z kopce, by nefungovala zpátečka. Osa by se točila dozadu ale kola by jen cvrkaly naprázdno. Před couváním se musí kolíky volnoběžek otočit na zpátečno nebo do polohy kdy je to natvrdo uzamčené a kola jsou poháněna natvrdo, čili jako uzávěrka takže se s tím na pevném povrchu blbě zatáčí. A samozřejmě to nevolnoběžkuje, nerozběhne se to z kopce.
A ty kvalty se obvykle moc neřadí, jezdí se furt na dvojku. Ono to má odstředivou spojku takže se to na silnici na tu dvojku v pohodě rozjedeJednička je pracovní, na orání a do terénu.

PepaSFI
19. července 2019, 17:13
0
Autíčkář se ptá: Jaký je nejlepší materiál čalounění sedadel?

Vari nemá neutrál, teda má ale z kopce to na něj nefrčí protože šnekový převod. Ale má to v kolech volnoběžky které nahrazují diferenciál, samosvor i uzávěrku takže to uběžá z kopce vehementně. Ovšem má to jednu nepříjemnou vlastnost. když to frčí moc, ty kolíky ve volnoběžkách se strašlivě rozkmitají a můžou přeskočit do pozice "uzamčeno". Což v kombinaci s šnekovkou znamená nedobrovolné opuštění vozovky i vozidla obličejem přímo na ksicht.
Jinak k tématu, příbuzná variace tohoto stroje zvaná Rustica, se lišila většíma kolama a lepším vozejčkem co měl sedačku s koženkou.

PepaSFI
29. června 2019, 16:46
1
Jsou všechna auta stejná?

tak si říkám, že v tom dnešním světě musí mít takový automobilní šovinista docela problém. Automobilky mají fabriky různě po světě, někdy i docela exotiku. V jedné fabrice se dělá několik úplně stejných aut pod několika značkama. Totéž auto jezdí v různých zemích pod různýma značkama. To že se poskytují komponenty nebo celé platformy a pohonné jednotky už bylo zmíněno. Korejská značka se chlubí že dělá české auto. Česká automobilka hlásá že je česká ale na autosalonech rozhovor pro českou televizi je v němčině.

PepaSFI
24. června 2019, 19:42
0
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

před časem jsem tady v okolí jednu Barču vídal. Bohužel napadenou tuningem, takže chudinka připomínala nechtěného potomka sněhové frézy a buldozeru.
Ten divný chod motoru bývá způsoben zakarbonováním přesuvníku časování. Pokud vím, nestojí žádnou velkou sumu a kdysi jsem slyšel i o případech že ho rozhýbali za pomoci petroleje a ultrazvuku.

PepaSFI
08. června 2019, 19:33
0
Bezvzduchová pneumatika je prý za dveřmi. Jen nevíme, za kterými.

já myslím že to je zas jen nějaká reklamní masírka. To už jsem viděl před tolika rokama že si ani netroufám odhadnout před kolika a zatím nikde nic. Jo na bagrech a nakladačích se to asi používá, jen jsem to zatím nikde neviděl, takže kdoví jak to je. Asi to zázrak nebude, to by to už používali všichni. Podle všeho to vypadá že pro ty nakladače se to dělá jako montážní komplet, prostě je to odlitý na disku a až se to ojede, pošle se celý disk do fabriky na recyklaci. Tady u těch ukázek to vypadá podobně a jestli na tom budou dělat nový běhoun celkem nic neřeší. Určitě ho neudělají na počkání v servisu a má to i svý mínusy. Na klasický gumy se taky dělaly protektory a skoro se od toho ustoupilo. Ekonomicky nic moc, trvá to dlouho a je vysoké riziko že guma má za sebou kdovíco a může selhat.
Taky nějak není video kde by s tím auto jelo rychle. Tipuju že v těch dírách bude vířící vzduch dělat pěknou meluzínu. No ale třeba nám tím chtějí naznačit že pokrok musí být ikdyby to znamenalo že bude všechno horší. Prostě rychle se jezdit nebude a svět je báječký béžový růžový.
A jestli to bude mít bočnice? Ty pracovní je nemají. Taky jak by je mohly mít? Jak by se to formovalo? leda 3D tiskem.

PepaSFI
26. května 2019, 10:10
0
Fiat Downtown: Futuristický veterán

ona ta fyzika funguje na obě strany, ta energie pohybu se někam musí přenést. A u těch městských ťukanců často ty miniauta vycházejí líp, prostě proto že jdou odstrčit. Dvoutunové SUV stojí s dírou přes půl auta a tramvají zaraženou mezi sedadlama, zatímco nějaké takové autíčko odlítne někam mezi popelnice. Viděli jste někdy Trabanta převráceného na střechu? Dva chlapi do toho drcnou, hodí to na kola, nasadí vypadlý sklo a jede se dál. Když se něco dělalo na spodku, položily se tři starý matrace, pět chlapů to popadlo a položilo trabiho na bok. Zkuste to s nějakým velkým autem. Karosář to bude čtvrt roku rovnat. Stejné je to i u těch drobných nehod. Samozřejmě když někdo čelně potká kamion, to se pak dějou věci. Jenže to není bezpečný nikdy a v ničem. je to jen velká loterie jestli rána přijde tak jak ji ve fabrice naplánovali, nebo kousek vedle a dopadne to špatně.

PepaSFI
25. května 2019, 20:22
1
Fiat Downtown: Futuristický veterán

tak se rozhlídni kolik lidí jezdí na motocyklu, na skůtru nebo dokonce na bicyklu a vlastně to ničemu nevadí. Není nic takového jako bezpečné auto. Jsou jen auta která dají větší šanci. Trošku. Někdy. Snad. Lidem se cpou do hlavy reklamní žvásty o bezpečí a pak se divíme jak se jezdí. Nechci mít nehodu. Nechci! A udělám pro to maximum. A je úplně jedno jestli tu nehodu budu mít v bezpečném autě. Já ji nechci mít v žádném autě.

PepaSFI
25. května 2019, 18:35
2
Fiat Downtown: Futuristický veterán

já to s dovolením stručně uvedu na pravou míru. To že si kuřáci něco "předplácejí" je takový oblíbený mýtus a falešný argument. Daně z tabáku a financování zdravotnictví se spolu potkávají jen velice vzdáleně. Nový přístroje na onkologii špitál pořídí z rozpočtu který musí složitě naplánovat a obhájit, ne z prodaných cigaret. Placení léčby vůbec, to se platí ze zdravotního pojištění.


A ten diesel, to by vydalo na samostatný článek. Opět stručně: Diesel by byl na určité věci fajn, jenže se kolem něj nadělalo spousty svinstva. Obzvlášť tady u nás. Udělala se z něj modla, svátost, procházely tomu věci co u benzinu byly zavrženy před padesáti rokama už z principu, o svinstvech co se děly a leckde pořád dějou na STK ani nemluvě.

PepaSFI
20. května 2019, 17:28
1
5 věcí, které můžeme Americe jenom závidět (a 5 věcí, které USA závidí nám)

to odbočení na červenou tady leckde taky funguje, jen to není paušální ale dané místní úpravou. Prostě tam je udělaný odbočovací pruh, oddělený ostrůvkem, semafor je šipkový, rovně a vlevo a pro pravý tam je jen značka Dej přednost nebo Stop. Pokud vím tak i v USA to není všude, jen je to častější. Pro naše poměry by asi bylo lepší nepovolit to paušálně ale jen místně tam kde to vyhovuje. Stačila by na to vedle semaforu, podobně jako když tam je přídavná šipka svítící, umístit zelenou šipku plechovou. A hlavně, vůbec tomu nedělat žádnou propagandu aby si lidi sami plynule zvykli. Protože tady mají lidi ve zvyku slyšet jen to co se hodí a podle toho to pak vypadá. Vyhlásila se absolutní přednost chodců a lidi začali skákat pod auta a tramvaje. Protože každý slyšel absolutní přednost a nechtěl slyšet že to vlastně absolutní není. Cyklisti v jednosměrce to samý. Že to platí jen tam kde je to značkou určené? Kdepak, jezdí se všude a obvykle po prostředku protože můžu a auta musí z cesty. Tohle by dopadlo stejně. Můžu na červenou. Výsledek si jistě každý doplní sám.

PepaSFI
18. května 2019, 12:27
2
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

ou jé, tohle je jedno z nej témat. když se objeví někde na automobilních webech, je to záruka bujné diskuse. Protože naprostá většina lidí drží volant jako ono příslovečné prase kost, často má problém se udržet na silnici, natož ve svém pruhu ale obvykle má taky obšírné důvody proč je to tak nejlepší.
Tomu držení nahoře říkám styl "zkažená jitrnice". Jeden kolega to ještě vylepšil, narozdíl od Vina Diesela sedí v pozici "ach jak mne souží a trýzní, zácpa svou hroznou přízní", tedy skrčený v předklonu a za volant tahá jak za splachovadlo. Těm ručkovačům se odborně říká "dojení krávy". Taky znám jednoho, co kombinuje dojení s předchystáním a se všelijakým divným pohybem. Vypadá to hrozně a s držením stopy to je samozřejmě hrozný. No ale on na náledí přejde na citlivý způsob, jedna ruka sevřená nahoře uprostřed a druhá křečovitě sevřená na šaltpáce. Splachování volantem doplňuje přerušovaným brzděním, což obnáší tři rázná dupnutí v zatáčce.
Já preferuju to křížení. Asi záleží i na autě ale mám vyzkoušeno že se tak dá jet skoro pořád. Zcela bez problémů tak projíždím jedním plynulým pohybem i pravoúhlé křižovatky. jen když opravdu je potřeba zatočit ostřeji, když není místo, stačí přehmátnout jednou rukou. A taky samozřejmě jde i o předvídání. Pokud někdo vjede do zatáčky a netuší co bude dělat s volantem aby se do ní vešel, pak mu žádné poučky nepomůžou.

PepaSFI
16. května 2019, 17:53
4
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

to je normální. Většina lidí nemá odvahu se zvýraznit. Já to pamatuju už když se začal prodávat Favorit. Ze začátku byl asi v 5 barvách a všichni říkali že ve žluté nebo červené se jim to moc líbí. A pak si koupili lopuchovou zelenou nebo blátovitou hnědou nebo bílou co vypadá nemytá ikdyž je umytá. Tak je to pořád a výrobce jim vychází vstříc s těma 50 odstínama šedi. A pak si to ještě omlouvají že to nemusí mejt a obvykle v reakci na moje černý, dodají že černá vydrží hezká jen půl hodiny po umytí. A já na to odpovím že to je jak s tím ožralým co se vzbudil v prasečím chlívku a povídá tomu praseti " já teď vstanu, umeju se a chvilku budu docela fajn člověk. Ale ty budeš pořád jen prase"

PepaSFI
14. května 2019, 18:55
7
Ptejte se: Jaké první auto?

to s tím výkonem a předjížděním, to je takový oblíbený a myslím že dost nebezpečný mýtus. Když někdo předjíždí blbě, bude blbě předjíždět i se silnějším motorem. Když někdo nemá ještě vycvičený odhad, nemá ho a silnější motor mu v tom nepomůže. A když ho ještě moudrý rádce prokrmí, že to má sílu na předjíždění, je to nejlepší cesta do futrálu. Začne si víc troufat, spoléhat na výkon a najednou to nevyjde. Tam kde by to se slabým autem vzdal, protože to fakt nestačí a je to poznat, se silným to zkusí. Jenže se dostane na vyšší rychlost a ten čas kdy se musí rozhodnout jestli pokračovat nebo ubrat zpátky, je najednou strašně krátký. Ano, větší výkon usnadní předjíždění. Jenže jen tomu kdo ví co s tím.
Často mě někdo předjíždí blbě, někdy tak blbě že mu radši uhnu protože očividně není při smyslech a nikdy to není žádný Punto nebo Matiz. Vždycky nějaký nadauto s nadmotorem.

PepaSFI
13. května 2019, 19:33
2
Ptejte se: Jaké první auto?

zrovna teď řeší v příbuzenstvu auto pro 18 letou studentku, aby jako měla do čeho sednout když bude potřebovat do školy jinak než autobusem. Jenže jak už to tak bývá, rodina na to jde moc seriozně a zodpovědně, takže se obávám že to dopadne nějak naftově kombíkově a chudák holka se bude trápit s parkováním nějaký óbrškatule co při tom hopkání po městě bude samej problém.

Ono to vybírání nejde udělat nijak rozumně. Tyhle auta za pár korun budou skoro jistě problémový všecky. Bezpečnost je relativní pojem. Před lety, když ještě fungoval Italiancars.org, nám umřel kamarád na zadním sedadle moderního BMW. Hlavní je ta bezpečnost v hlavě. Když ta chybí, ta v plechu už toho moc nezachrání. A ano, taky jsem hodil škodovku na střechu když jsem s ní jel trochu jinak a ona mi udělala něco nepěkného, nečekaného. Jestli je auto silný nebo slabý je celkem jedno, ono spíš jde o pocit. Já začínal na š105 a to bylo hrozný. Kdybych vytrval, moh jsem se naučit být skvělým ignorantem a dnes bych měl TDI a nudu jak ve vlaku bez novin. Jenže já přesed na Trabanta, to nejhorší co bylo kdy k mání. Jenže to byla taková zábava! Ono to jelo! Maximálka reálně použitelná někde kolem 100kmh, jenže to krásně poslouchalo plyn, řídilo to lehce a citlivě, všude se to vešlo, všechno se vešlo do toho. A hlavně, bylo to moje a já si to vybral, všem rozumným rádcům navzdory.

PepaSFI
12. května 2019, 09:10
0
První generace Fordu Bronco se vrací - jako elektromobil.

už kdysi dávno, někdy v 90. letech dělali v elektrárně Dukovany vývoj elektromobilu. Měli Favorita předělaného na baterky a v rámci testů to střídalo pár lidí na běžné cesty do práce a po okolí. Taky to mělo původní převodovku. Tenkrát jsem o tom mluvil s jedním z těch lidí a prý se ukázalo že někdy je lepší prostě změnit převod než to trápit přes regulaci. Což bude obzvlášť znatelné u toho offroadu, protože tam je občas potřeba pomalá rychlost a velká síla. A to se u elektromotoru s pevným převodem blbě dělá. On sice teoreticky táhne dobře už od minimálních otáček ale přes dlouhý stálý převod musí vyvíjet velký točivý moment a stručně řečeno moc to žere. Ostatně je to vidět například na lepších akuvrtačkách. Kromě elektronické regulace, mají ještě "šaltpáku", mechanickou změnu převodů pro šroubování, pro menší výstupní otáčky a větší sílu, protože motor může běžet lehčeji při vyšších otáčkách a proto odebírá menší proud.

PepaSFI
29. dubna 2019, 19:14
0
Čerpací stanice jako umění

já bych tam problém neviděl. Je tam místo na tři auta? No tak tam prostě budou tři auta. Když se zajíždí na benzinku tak se taky nikde neřeší jestli se tam vejde pět aut nebo třicet. Spíš do toho někdo začal rejpat, sousedi a podobně.

PepaSFI
28. dubna 2019, 18:06
0
Čerpací stanice jako umění

taková celkem hezky zastřešená benzinka je v Měříně, vedle nájezdu na dálnici.
A jednu historickou stavbičku si pamatuju , před mnoha lety, už jako nefunkční, v Hořicích. Už jsem tam roky nebyl, kdoví jestli to ještě existuje. Bylo to něco podobného jako na obrázku toho Crosscafe, jen mnohem menší.

PepaSFI
07. dubna 2019, 17:50
0
Splněný sen: V terénu s Buchankou

já se v tom vezl taky jako pacient, s pošramocenou nohou, což je príma když do toho máš vylézt. Podlaha je asi tak ve výšce hospodského pultu, na schůdek jsem nemohl, tak jsem se pozadu položil na podlahu a rukama se vtáhl dovnitř. A bouchlý vápno bylo taky, jen na vedlejším baráku, už nevím jak se tomu tam říkalo. Míchali to v malým soudečku a ten zafungoval jako hlaveň. Vápno bylo až na střeše.

PepaSFI
07. dubna 2019, 10:06
0
Splněný sen: V terénu s Buchankou

my tomu autu říkali želvička. Buchanka je ruský chleba, taková ta hranatá šiška, tvar jako to auto. Ani nevím jestli se někde prodává, když jsem byl na učňáku a na vojně, v okolí Olomouce byl běžně v obchodě k mání a musím říct že byl chutnější než ten náš. Ale to byly 80-90 roky. Pak, po letech, jeden můj známý, pekař, pekl hranatý chleba ve formě, byl to nějaký speciální co se normálně v bochníku nedal udělat.

PepaSFI
31. března 2019, 18:43
3
Autobaterii nepijte!

to je omyl, za to nemůže chátra, za to může vrchnost. Tedy přesněji, ti co si o sobě myslí že jsou vrchnost. Právníci kteří přišli na to že se dá vyvařit veliký prachy na lidských chybách. Právníci co mají zařídit aby někdo nevyvařil velký prachy na lidských chybách. Plné kanceláře zbytečníků kteří mají největší starost aby si někdo nevšiml že se akorát škrábou na zádi a tak musí občas vyplodit předpis který do té doby nikdo nepotřeboval, často pod heslem "ikdyby to mělo zachránit..." Navíc takový člověk obvykle trpí iluzí že on je ředitel zeměkoule a veleduch a všichni kolem jsou pitomci. Kdysi když se u nás v práci zavádělo ISO, musely mít všechny stroje přilepený papír s návodem. Tam byla asi v šesti řádcích popsaná činnost jak s tím zacházet. Ti hňupi studovaní co to vytvořili, žili v iluzi že dělník co ten stroj půl života obsluhuje a byl na něj zaškolen, netuší že se to musí před použitím zapnout a proto je potřeba mu to napsat do návodu. A důkazem že sami netušili o čem píšou je že ten bod o zapnutí a vypnutí stroje byl i u ruční ohýbačky plechu. Což jsem k všeobecnému veselí vyřešil instalací "vypínače".
Tak tolik k tomu kdo je vlastně ta nevzdělaná chátra.

PepaSFI
30. března 2019, 18:04
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

zrovna zítra se chystám udělat si autíčkářův den. Jindy není čas, furt se plahočím v lese, tak holt neděle. Chystám se vyměnit u Pandiska vodní pumpu, začala vydávat podezřelé zvuky. Čili odstrojit rozvody. Což je u těchhle jednoduchých taliánů poměrně snadná věc. Vlastně nejhorší je odstrojit všechno kolem, kolo, kryt v podběhu, alternátor, řemenici, spodní a horní kryt rozvodu, podepřít motor, odmontovat držák motoru a silentblok a hurá, jsme tam. Pak jen povolit napínák, sundat rozvoďák, vypustit chladič, vyměnit pumpu a zas všecko poskládat zpátky. A ano, ve staré Pandě kde byl prakticky totožný motor, v menším autě, bylo všude místa dost, dalo se dělat cokoliv zcela snadno. Dokonce i výměna žárovky. V tomhle je to citelně horší, ikdyž ve srovnání s jinými auty je to pořád ještě luxus a pohoda. Vpodstatě ke všemu se dá dostat bez demontáže nesouvisejících věcí. Jen na výměnu oleje musím sundat ochranný kryt pod motorem. Pod výpustným šroubem je sice díra ale co je to platný když se nedá dostat k filtru.

Jo a když mi vyjde čas a nálada, vyměním ještě olej v zadní nápravě. Už se na to chystám od podzimu.

A když jsme u těch olejů, ten čtyřhran v zátce, není to prostě čtyřhran jako na gola klíčích? Čtvrtpalec, tři osminy, půlpalec? Horší jsou různé šrouby s hvězdicovým, kdovíkolikazubým tvarováním, co se často ani nedá sehnat.

PepaSFI
03. března 2019, 19:39
0
Nejšílenější aerodynamické prvky

ono to sice může vypadat divně ale svůj význam to mít může. Ne že by to generovalo nějaký přítlak nebo co ale může to vylepšit obtékání vzduchu kolem té bedny, což je obecný problém nejen tohohle ale i spousty hatchbacků, s nějakým efektem třeba ve spotřebě paliva nebo i jiným. Třeba u Fabií ten "spojler" na zadní hraně silně omezil strašné špinění zadku. U aut na rally ty křídla taky nejsou ani tak o přítlaku jak u formule, ono se tam stejně v zatáčkách jezdí obvykle rychlostma kdy to žádný přítlak nevyrobí. Hlavně to mění to proudění vzduchu takže to může v rychlých pasážích trošku pomoct a taky to stabilizuje auto ve skocích a nerovnostech. Což bývá někdy vidět na záběrech z tratí kdy auto co si poškodí spojler ve skoku letí všelijak, jen ne rovně.

PepaSFI
24. února 2019, 11:07
1
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

ale no fuj! Dyť je to ošklivý jak nácvik na elektromobil, hrbatá, nakrčená divná věc s vystrčeným zadkem. Hliník kombinovaný s plastem, navíc u značky co si zrovna nehraje na lidovku. I banální ťukanec se může stát noční můrou na účtu. Kdyby to udělala jiná značka, to by bylo řečí. Ale jak je to Audi, tak všichni padnou na záda a blahem třepou nožičkama. Fuj hnus hnus umřít! A navíc je to zcela úmyslně a plánovitě auto pro blondýny. Ani kapota se neotvírá, všecky podstatný dolejvátka jsou přístupný bez otevření kapoty. Laciná ojetina je to právě proto že to bylo veliký šlápnutí vedle.

PepaSFI
23. února 2019, 10:30
0
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

dva Trabanty, Panda I, Panda II, řek bych že o tomhle lecos vím. Problém je že dnešní uživatel, schválně nepíšu řidič, neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane a až to dostane tak si to rozmyslí. Co vlastně potřebujem? Aby to jelo, aby bylo na čem sedět a pokud možno aby do toho nepršelo. Když to bude zábava, tím líp. Topení je fajn, bez klimy se dá taky žít. No dobře, tak ještě rádio. Teď co nám v práci upravili parkoviště, ukazuje se to co říkám už dávno když vidím ty manévry, tam kde jiní sotva zaparkujou, tam já se otočím. Výkon? Jo občas by se pár koní navíc hodilo, jenže to platí u čehokoliv. Když vidím rozjezdy z křižovatek, říkám si nač mají v těch autech motor? Kdyby se odhýpli nohou ze dveří, bude to stejný. Připojovací pruhy? To samý. Předjíždění? O tom by se dalo psát furt. Místo zrychlení se nalepí a pak na šestku začne "zrychlovat" jak nákladní vlak. Ale všichni plno keců jak by nemohli jezdit slabým autem.

PepaSFI
21. února 2019, 17:46
1
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Taky pamatuju RTO jako školní linku. Mělo to takový hodně rozevlátý pérování, takže na "zaďáku" to houpalo jak na Lochnesce. Zažil jsem v tom výbuch zadního kola. Seděli jsme na "čtyřce" nad zadním kolem a najednou strašná rána. Podlaha nám poskočila pod nohama, na boku se urval ten umakart co s tím byl vnitřek obložený a dovnitř se vyvalilo asi půl tuny prachu. Řidič zastavil, chvíli tam něco obhlížel, pak nasedl a pomalu se rozjel. Zespodu se začaly ozývat strašný rány jak kdyby ve sklepě zamkli King Konga a jelo se. Došourali jsme se asi dva kilometry do vesnice, řidič si v první chalupě půjčil pilku a snažil se upižlat mlátící cáry gumy aby mohl dojet trasu po jednom tupláku páč se mu samozřejmě nechtělo montovat rezervu, anóbrž a protože je to děsná pakárna i na osobáku natož na takový vobludě.
Taky jsem zažil pár výletů a zájezdů v RTO. Měli ho v místním zemědělském družstvu, dokonce v tom krásném zájezdním provedení jak si zahrál ve filmu Florenc 13:30. Okýnka ve střeše, stropní poklopy z modrého plexi, jen myslím neměl ty skla vpředu nahoře jak ten ve filmu.

Kloubový Ikarus, to je už doba celkem nedávná. Ten podvozek byl divný, zadek jel divným obloukem, však to taky mělo vzadu upozornění že vybočuje. Houpalo se to a vlnilo takže lidi s kinetózou měli o zábavu postaráno a když se to v zatáčce ohnulo, začal se jim před očima ohýbat prostor, tak bylo dílo zkázy dokonáno.

PepaSFI
12. února 2019, 17:43
1
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

a benzinové auto není riskantní záležitost? Sedíš na hrnci s padesáti litrama prudce hořlavé, toxické chemikálie. Přímo v tom je namočené čerpadlo, včetně elektromotoru. Je to vedené spodem pod autem, srandovníma plastovýma hadičkama. Kterej blázen to mohl vymyslet?
Ona ta elektrika má své mouchy ale zas bych v tom neviděl žádné katastrofy. 500V není nic tragického co by nešlo slušně izolovat. Běžné elektromotory napájené ze sítě 3x400V pohání kdeco, na dešti, ve sněhu a nikdo neřeší jestli je to nebezpečné nebo ne. Občas někde něco hodně zchátralého odejde, někdy i s nějakým tím ohýnkem a nikdo nevyhlašuje svatou válku elektrické síti.
Mimochodem, největší bizár co jsem asi viděl byla elektrická hasičská stříkačka, někdy z předválečného období. Má ji tady poblíž jeden hasičský historický spolek. Je funkční a dokonce ji předvádějí. Popravdě řečeno, neměl jsem z toho úplně příjemný pocit, voda z toho tekla všude možně, motor byl spíš jak rekvizita do steampunku než aby se podobal dnešním krytovaným strojům. A to to bylo aspoň normálně připojené do zásuvky. Originální připojení v terénu bylo řešené prostřednictvím tří dřevěných hůlek s háčkama, které se zavěsily na venkovní elektrické dráty.

PepaSFI
10. února 2019, 18:20
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

ten mocný stroj kdysi řídil jedn můj, dnes už bohužel nežijící známý. Jeho zážitky byly uchvancancující, vždycky jsme se pobavili. Baba mu utrhla dveře, kousek za nádražím mu došla nafta, uváznutí v závěji jsme měli v přímém přenosu protože v době předmobilové si na jízdy bral svou CB vysílačku a vrcholným kouskem byl požár motoru. Lidi uhněte, já musím otevřít motor.
Lidi nic.
Lidi děte dál, ono to asi hoří.
No jó jasně ono to hoří. To víš že jo. Ti nejblíž se kousek šoupli na sedadlech.
Nadzvednutí poklopu, dým smrad. Já vám říkal že to hoří.
Panika chaos prchání.

PepaSFI
10. února 2019, 09:37
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Autobusem po dálnici, to stojí za zažití. Brácha jel loni v létě do Prahy, schválně jel dřívěším aby stihl všechno co potřeboval a strávil půl dne čuměním na patník v koloně. Je to jen pár let, co jsem jel z Prahy vlakem, rychlíkem a ano, bylo to ono ostudné koženkové kupé. Docela retro zážitek, ukázka že dráhy se zas tak moc nezměnily. Nebýt reklamních cedulí, připadal bych si zas jak v 80 letech když jsem jezdil na učňák. Tmavě zelená tvrdá koženka která v zimě studí a v létě paří. Když na tom usnete, probudí vás divný pocit, že vám někdo krade obličej, protože po sedadle kloužete a posouváte se, zatímco opřená tvář se k tomu přilepí. Celá ta věc, přestože sama motoru nemá, značný hluk vytváří a třese se jak raketa Sojuz právě zdolávající Max Q. Záchod je cestou časem do hlubin temného středověku páč poněkud připomíná prevet, takovou tu kadibudku vystrčenou z hradeb. Jak praví dobová říkanka: "tady se to príma sere, vítr fouká do prdele".

Hromadnou dopravou jezdím velice zřídka. Do práce to nevychází, takže autem, vytěžujem 3 až 4 auta, tak to je celkem efektivní. Dřív jsem při cestách do Brna jezdil autem někam k obchoďáku a pak zdarmabusem do centra ke strojírně Wanieck, teda k Vaňkovce a dál případně šalinó po štatlu. Teď už to moc neřeším a zajedu si autem skoro kamkoliv. Jen se občas blbě parkuje, všude samý zákazy a cedule a než přejdete přes ulici, už na některým konci vidíte kroužit supy.

PepaSFI
09. února 2019, 17:08
0
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

běžné auto obsahuje spoustu elektroniky, v zapalovací soustavě je vysoké napětí a taky není problém to všechno utěsnit tak aby to snášelo dlouhodobě a bez závad provoz v mokru, některé offroady se dají bez úprav potopit desítky centimetrů, běžné osobáky obvykle tak po podlahu na jistotu, v praxi i o dost hloub. Ve slané břečce jezdíme několik měsíců v roce. Spíš je problém s korozí plechů než s elektrikou. Takže se dá předpokládat že i elektromobil by měl podobné podmínky zvládat, tím spíš když to bude auto na blbiny. Projetí pár kaluží na pláži, s tím se musí počítat.
Větší problém bude to že se to nejspíš nikdy nebude prodávat a kdyby náhodou jo, bude to stát děsnej ranec. Původní dunovka byla za pakatel, mám pocit že se to prodávalo i jako stavebnice na zvelebení zrezlého Brouka.

PepaSFI
02. února 2019, 19:38
3
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

to nic, to já taky ne, celkem netuším kde to je a kudy do tunelu nebo kam ale pochopil jsem že někdo zastavil kde neměl a bylo mu fuk že překáží. S tím celkem není co řešit, zmlátit to nesmíš, odtlačit taky ne, leda pak předjet a taky zablokovat, jenže to ignorant nepochopí. Nezbývá než doufat v osud, neboli, jednou padne na podobnýho blba a dají si po hubě. nebo strčí auto na koleje a tramvaj mu to taranuje spřáhlem.

PepaSFI
25. ledna 2019, 15:22
0
Řadicí páka na deset způsobů

škoda že nejde přečíst ten levý štítek. Ono ani tak nejde o to kolik to má pák ale co se s nima dělá. Tady to vypadá že tam je uprostřed normální řadění, vpravo jsou buď půlky nebo spíš redukce do terénu a vlevo to nemůžu přečíst ale tipuju zapínání přední nápravy a uzávěrky nebo to s jízdou vůbec nesouvisí a zapíná to nějaké pohony nebo hydrauliku. Totiž u těchhle starých aut jsou páky na všechno co dnes má jen tlačítka. Tatra 111 má taky pák hejno a v reálu se používá jen ta největší. Na ostatních je přední náprava, uzávěrky, redukce a zapínání pohonu pro sklápěč nebo jiné zařízení. Podobně PV3S, taky má 4 páky plus ještě jednu divnou pod sedadlem, ale za jízdy se používá jen jedna. Ten Kenworth ve videu je poměrně moderní auto které obvykle má jen jednu šaltpáku a na ní dva přepínače. Je to poznat že na funkci se nic nemění, jen je to strašně machrovský, tedy blbě nešikovný. Ta páka vpravo, s lebkou, přepíná sady kvaltů, hned na začátku ji jednou přehodí a víc už ne protože jede rychle a spodní sadu rychlostí už nepotřebuje. Páka uprostřed normálně řadí a ta vlevo přepíná půlky, tou hejbá jen dopředu a dozadu.

PepaSFI
24. ledna 2019, 18:08
0
Řadicí páka na deset způsobů

to Trabantí řadění v žádném případě není "přímo do bedny". Právě naopak, ten mechanismus je podivný a od pohledu velice nedůvěryhodný. Z převodovky kouká takový zohýbaný drát, na konci má oko a v něm kus gumy s dírou. A do té díry zapadá takový hák přidělaný na té hůlce od deštníku. Při řadění to vykonává podivné pohyby a přesto že to je všecko v gumě, řadí to snadno a přesně. Jen časem degraduje guma pouzder v nichž se to posouvá a ztěžkně ten strkací-tahací pohyb. Když to někdo namazal olejem nebo vazelinou, na čas to pomohlo, jenže guma pak degraduje ještě víc, matlá se a ten pohyb se stane žvejkačkovitým. Ale pořád to řadí líp než zmíněná škodovka. Tam se časem taky rozložila guma v řadícím táhle. utrpělo to vůle, díky nimž šla blbě typicky zpátečka a dvojka. Oprava nemožná bez demontáže půlky auta, nehledě na to že taková blbost jako kus gumy do šaltování, prostě nešla sehnat.

PepaSFI
24. ledna 2019, 17:09
0
Řadicí páka na deset způsobů

tohle už se na mnoha místech probíralo, je to jen jakýsi "tuning". Když budeš to řadění pozorovat, snadno zjistíš že to je jen klasické uspořádání "šaltpáka, dvě patra a půlky", jen místo dvou přepínačů na páce tam má ty lyžařský hůlky.
Ale řadění na dvě páky skutečně existuje, dvě samostatné převodovky, celkem 4x4 ryschlosti, někde i 4x6

PepaSFI
19. ledna 2019, 09:43
1
Lancia Delta 1.6 JTDm Platino: Kompaktní luxus

no jo no, každému co jeho jest. Když přišel Golf IV, všichni před tím padali na záda a dělali si na vocasu uzel. Já na to koukal, můj ty světe kulatej co to je? Trošku hranatý, ale ne moc, trošku kulatý ale ne moc, hlavně to nepřehnat aby to bylo takový to německy seryjózní. Kulatej vobdélník. Vypadá to nijak, tak tomu budem říkat nadčasový německý design. Což sice tak nějak znamená že se to vlastně nikomu nějak moc nelíbí a líbit nebude, ale zní to chytře a nikdo si netroufne říct že je to blbost.

PepaSFI
16. ledna 2019, 17:11
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

ve starém Fiatu Panda se dopředu vešel stejně objemový motor, baterie byla dobře přístupná, rezervní kolo bylo umístěné stejně, jen bylo zcela standardní a normální a ještě se tam vešel hever, tedy normální stojatý hever, ne nějaká pidihračka z plíšků a plastu na jedno použití jak je dnes zvykem, klíč na kola a šroubovák. A kolem bylo spousty místa, cokoliv se dalo snadno opravovat.

Tohle je bohužel smutná ukázka toho jak fungovalo skvělé hospodaření pod diktátem Moskvy. Dodnes se divím že nám tenkrát dovolili vyrobit Favorita.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 FXR 2013

Ford F150

FXR

599 000 Kč
cena
2013
rok výroby
364 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Volkswagen Touran  2006

Volkswagen Touran

95 000 Kč
cena
2006
rok výroby
103 koní
výkon
1 986 ccm
objem
Dodge Durango  3.6 GT 2018

Dodge Durango

3.6 GT

940 000 Kč
cena
2018
rok výroby
300 koní
výkon
3 632 ccm
objem
Pontiac Trans Sport  2000

Pontiac Trans Sport

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
185 koní
výkon
3 350 ccm
objem
Volkswagen Scirocco R packet 2009

Volkswagen Scirocco

R packet

198 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
1 390 ccm
objem