načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 5.2 rok.
Poslední aktivitapřed 6.4 hod.
Příspěvků ve fóru96
Komentářů u článků724
Pozitivních komentářů u článků113
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
12. února 2019, 17:43
0
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

a benzinové auto není riskantní záležitost? Sedíš na hrnci s padesáti litrama prudce hořlavé, toxické chemikálie. Přímo v tom je namočené čerpadlo, včetně elektromotoru. Je to vedené spodem pod autem, srandovníma plastovýma hadičkama. Kterej blázen to mohl vymyslet?
Ona ta elektrika má své mouchy ale zas bych v tom neviděl žádné katastrofy. 500V není nic tragického co by nešlo slušně izolovat. Běžné elektromotory napájené ze sítě 3x400V pohání kdeco, na dešti, ve sněhu a nikdo neřeší jestli je to nebezpečné nebo ne. Občas někde něco hodně zchátralého odejde, někdy i s nějakým tím ohýnkem a nikdo nevyhlašuje svatou válku elektrické síti.
Mimochodem, největší bizár co jsem asi viděl byla elektrická hasičská stříkačka, někdy z předválečného období. Má ji tady poblíž jeden hasičský historický spolek. Je funkční a dokonce ji předvádějí. Popravdě řečeno, neměl jsem z toho úplně příjemný pocit, voda z toho tekla všude možně, motor byl spíš jak rekvizita do steampunku než aby se podobal dnešním krytovaným strojům. A to to bylo aspoň normálně připojené do zásuvky. Originální připojení v terénu bylo řešené prostřednictvím tří dřevěných hůlek s háčkama, které se zavěsily na venkovní elektrické dráty.

PepaSFI
10. února 2019, 18:20
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

ten mocný stroj kdysi řídil jedn můj, dnes už bohužel nežijící známý. Jeho zážitky byly uchvancancující, vždycky jsme se pobavili. Baba mu utrhla dveře, kousek za nádražím mu došla nafta, uváznutí v závěji jsme měli v přímém přenosu protože v době předmobilové si na jízdy bral svou CB vysílačku a vrcholným kouskem byl požár motoru. Lidi uhněte, já musím otevřít motor.
Lidi nic.
Lidi děte dál, ono to asi hoří.
No jó jasně ono to hoří. To víš že jo. Ti nejblíž se kousek šoupli na sedadlech.
Nadzvednutí poklopu, dým smrad. Já vám říkal že to hoří.
Panika chaos prchání.

PepaSFI
10. února 2019, 09:37
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Autobusem po dálnici, to stojí za zažití. Brácha jel loni v létě do Prahy, schválně jel dřívěším aby stihl všechno co potřeboval a strávil půl dne čuměním na patník v koloně. Je to jen pár let, co jsem jel z Prahy vlakem, rychlíkem a ano, bylo to ono ostudné koženkové kupé. Docela retro zážitek, ukázka že dráhy se zas tak moc nezměnily. Nebýt reklamních cedulí, připadal bych si zas jak v 80 letech když jsem jezdil na učňák. Tmavě zelená tvrdá koženka která v zimě studí a v létě paří. Když na tom usnete, probudí vás divný pocit, že vám někdo krade obličej, protože po sedadle kloužete a posouváte se, zatímco opřená tvář se k tomu přilepí. Celá ta věc, přestože sama motoru nemá, značný hluk vytváří a třese se jak raketa Sojuz právě zdolávající Max Q. Záchod je cestou časem do hlubin temného středověku páč poněkud připomíná prevet, takovou tu kadibudku vystrčenou z hradeb. Jak praví dobová říkanka: "tady se to príma sere, vítr fouká do prdele".

Hromadnou dopravou jezdím velice zřídka. Do práce to nevychází, takže autem, vytěžujem 3 až 4 auta, tak to je celkem efektivní. Dřív jsem při cestách do Brna jezdil autem někam k obchoďáku a pak zdarmabusem do centra ke strojírně Wanieck, teda k Vaňkovce a dál případně šalinó po štatlu. Teď už to moc neřeším a zajedu si autem skoro kamkoliv. Jen se občas blbě parkuje, všude samý zákazy a cedule a než přejdete přes ulici, už na některým konci vidíte kroužit supy.

PepaSFI
09. února 2019, 17:08
0
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

běžné auto obsahuje spoustu elektroniky, v zapalovací soustavě je vysoké napětí a taky není problém to všechno utěsnit tak aby to snášelo dlouhodobě a bez závad provoz v mokru, některé offroady se dají bez úprav potopit desítky centimetrů, běžné osobáky obvykle tak po podlahu na jistotu, v praxi i o dost hloub. Ve slané břečce jezdíme několik měsíců v roce. Spíš je problém s korozí plechů než s elektrikou. Takže se dá předpokládat že i elektromobil by měl podobné podmínky zvládat, tím spíš když to bude auto na blbiny. Projetí pár kaluží na pláži, s tím se musí počítat.
Větší problém bude to že se to nejspíš nikdy nebude prodávat a kdyby náhodou jo, bude to stát děsnej ranec. Původní dunovka byla za pakatel, mám pocit že se to prodávalo i jako stavebnice na zvelebení zrezlého Brouka.

PepaSFI
02. února 2019, 19:38
3
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

to nic, to já taky ne, celkem netuším kde to je a kudy do tunelu nebo kam ale pochopil jsem že někdo zastavil kde neměl a bylo mu fuk že překáží. S tím celkem není co řešit, zmlátit to nesmíš, odtlačit taky ne, leda pak předjet a taky zablokovat, jenže to ignorant nepochopí. Nezbývá než doufat v osud, neboli, jednou padne na podobnýho blba a dají si po hubě. nebo strčí auto na koleje a tramvaj mu to taranuje spřáhlem.

PepaSFI
25. ledna 2019, 15:22
0
Řadicí páka na deset způsobů

škoda že nejde přečíst ten levý štítek. Ono ani tak nejde o to kolik to má pák ale co se s nima dělá. Tady to vypadá že tam je uprostřed normální řadění, vpravo jsou buď půlky nebo spíš redukce do terénu a vlevo to nemůžu přečíst ale tipuju zapínání přední nápravy a uzávěrky nebo to s jízdou vůbec nesouvisí a zapíná to nějaké pohony nebo hydrauliku. Totiž u těchhle starých aut jsou páky na všechno co dnes má jen tlačítka. Tatra 111 má taky pák hejno a v reálu se používá jen ta největší. Na ostatních je přední náprava, uzávěrky, redukce a zapínání pohonu pro sklápěč nebo jiné zařízení. Podobně PV3S, taky má 4 páky plus ještě jednu divnou pod sedadlem, ale za jízdy se používá jen jedna. Ten Kenworth ve videu je poměrně moderní auto které obvykle má jen jednu šaltpáku a na ní dva přepínače. Je to poznat že na funkci se nic nemění, jen je to strašně machrovský, tedy blbě nešikovný. Ta páka vpravo, s lebkou, přepíná sady kvaltů, hned na začátku ji jednou přehodí a víc už ne protože jede rychle a spodní sadu rychlostí už nepotřebuje. Páka uprostřed normálně řadí a ta vlevo přepíná půlky, tou hejbá jen dopředu a dozadu.

PepaSFI
24. ledna 2019, 18:08
0
Řadicí páka na deset způsobů

to Trabantí řadění v žádném případě není "přímo do bedny". Právě naopak, ten mechanismus je podivný a od pohledu velice nedůvěryhodný. Z převodovky kouká takový zohýbaný drát, na konci má oko a v něm kus gumy s dírou. A do té díry zapadá takový hák přidělaný na té hůlce od deštníku. Při řadění to vykonává podivné pohyby a přesto že to je všecko v gumě, řadí to snadno a přesně. Jen časem degraduje guma pouzder v nichž se to posouvá a ztěžkně ten strkací-tahací pohyb. Když to někdo namazal olejem nebo vazelinou, na čas to pomohlo, jenže guma pak degraduje ještě víc, matlá se a ten pohyb se stane žvejkačkovitým. Ale pořád to řadí líp než zmíněná škodovka. Tam se časem taky rozložila guma v řadícím táhle. utrpělo to vůle, díky nimž šla blbě typicky zpátečka a dvojka. Oprava nemožná bez demontáže půlky auta, nehledě na to že taková blbost jako kus gumy do šaltování, prostě nešla sehnat.

PepaSFI
24. ledna 2019, 17:09
0
Řadicí páka na deset způsobů

tohle už se na mnoha místech probíralo, je to jen jakýsi "tuning". Když budeš to řadění pozorovat, snadno zjistíš že to je jen klasické uspořádání "šaltpáka, dvě patra a půlky", jen místo dvou přepínačů na páce tam má ty lyžařský hůlky.
Ale řadění na dvě páky skutečně existuje, dvě samostatné převodovky, celkem 4x4 ryschlosti, někde i 4x6

PepaSFI
19. ledna 2019, 09:43
1
Lancia Delta 1.6 JTDm Platino: Kompaktní luxus

no jo no, každému co jeho jest. Když přišel Golf IV, všichni před tím padali na záda a dělali si na vocasu uzel. Já na to koukal, můj ty světe kulatej co to je? Trošku hranatý, ale ne moc, trošku kulatý ale ne moc, hlavně to nepřehnat aby to bylo takový to německy seryjózní. Kulatej vobdélník. Vypadá to nijak, tak tomu budem říkat nadčasový německý design. Což sice tak nějak znamená že se to vlastně nikomu nějak moc nelíbí a líbit nebude, ale zní to chytře a nikdo si netroufne říct že je to blbost.

PepaSFI
16. ledna 2019, 17:11
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

ve starém Fiatu Panda se dopředu vešel stejně objemový motor, baterie byla dobře přístupná, rezervní kolo bylo umístěné stejně, jen bylo zcela standardní a normální a ještě se tam vešel hever, tedy normální stojatý hever, ne nějaká pidihračka z plíšků a plastu na jedno použití jak je dnes zvykem, klíč na kola a šroubovák. A kolem bylo spousty místa, cokoliv se dalo snadno opravovat.

Tohle je bohužel smutná ukázka toho jak fungovalo skvělé hospodaření pod diktátem Moskvy. Dodnes se divím že nám tenkrát dovolili vyrobit Favorita.

PepaSFI
13. ledna 2019, 09:15
1
UAZ Patriot 2.7: S burlakem v Milovicích

tak to bylo celkem jasný, jak tam nejsou páky, budou tam dráty. Ale že to nemají aspoň pod kusem plechu, to je blbý. Holt je to podobný jak říkával v práci jeden bývalý řidič náklaďáku: "to je furt Tatra nezná bratra, Tatru nic nezdolá, Tatra je nezničitelná. A pak při nakládce padne trochu hlíny za kabinu pod korbu, tam co jsou tak hezky vyskládaný všecky ventily od vzduchu a než všecky ty káblíky co upadnou zastrká zpátky tak u toho zešediví"

PepaSFI
10. ledna 2019, 19:57
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

já mám pocit že je tam jiná metodika měření. Teď nemám čas hledat detaily ale je to něco o tom že my v Evropě udáváme výkon motoru tak jak je v autě a američani v laboratoři, tedy holý motor bez příslušenství, bez alternátoru, bez výfuku, bez sacího filtru...

PepaSFI
10. ledna 2019, 17:56
3
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Omyl! Svět není sjednocenej! V těch jednotkách a mírách je šílený chaos a i tam kde se to tváří rozumně, jako třeba tady uprostřed Evropy, ten chaos stejně je. Když jsme u těch aut, mrkněte třeba na kola. Průměr ráfku se značí v palcích, šířka ráfku v palcích, šířka gumy v milimetrech a výška jejího profilu v procentech. Když se podíváte do počítače, třeba do něčeho na práci s obrázkama, zjistíte, že ty obrázky mají jakési divné rozměry. Je to sice v milimetrech, protože máte verzi evropskou, českou, prostě naši, jenže ony ty rozměry jsou stejně v palcích, jen je to schovaný. Rozlišení tisku nebo displejů je v bodech na palec. Britové sice oficiálně přešli na metrické míry ale z historických důvodů pořád používají i ty své podivnosti. Spousta nemetrických měr má v různých zemích různé hodnoty, jiné v UK, jiné v USA. Spousta srandy je taky s drobnějším dělením, tam kde my si vystačíme s prostými násobky a podíly deseti, oni mají plno různých měr které spolu někdy vůbec nesouvisí a někdy ani nejdou mezi sebou nějak rozumně přepočítat. A aby to bylo veselejší, někdy se používá desetinné dělení a někdy zlomkové. A na závěr můj oblíbený, u nás zcela běžný, trubkový závit. Všichni to máte doma, všecky trubky na vodu a plyn to používají. Obvykle se značí písmenem G a rozměrem ve zlomcích palce. Jenže ten rozměr neudává rozměr závitu! Metrický závit, dejme tomu M 12 má vnější průměr šroubu 12mm. Trubkový G 1/2 ale nemá průměr půl palce, tedy 12,7mm. Nikde. Ani zvenku ani zevnitř, prostě ať to měříte jak chcete, nikde to nenajdete. Závit G 1/2 je závit který je ZVENKU udělaný na trubce která má UVNITŘ díru půl palce. To má logiku, žejo. A to se ještě trubkáč vyskytuje jako G a nebo jako BSP, což je naštěstí stejný, jestli si dobře vzpomínám, liší se trošku tolerancema.
A pak se divte že svět nemá jednotně definovaný motorový koně.

PepaSFI
08. ledna 2019, 19:45
1
Kam se díváte při řízení?

já tomu říkám "číst pravděpodobnostní linie".prostě, snažit se pořád vidět co bude dál a řešit co chci aby se stalo a co nechci. Problém je že to co je přede mnou si ohlídám celkem snadno. Horší je to zezadu. Když se debil nalepí a ještě k tomu jede očividně blbě, to je fakt o strach zastavovat někde na křižovatce nebo před přechodem. Někdy je vážně lepší mít ho radši před sebou, zpomalit a nechat se předjet. Jak už jsem nohokrát řekl, já mu radši uhnu. A jestli on je dost blbej, jednou mu někdo neuhne. Třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
07. ledna 2019, 17:17
2
Opravdu silničáři zaspali?

no a teď si představ že by ti ten taneček na mostě nevyšel a byl by z něj biliár. To je totiž přesně ten problém, kein stress, pak badabum a najednou je tady kolona přes půl republiky a vehementně se řeší kdo za to může. Nic ve zlým ale když to s tebou ve 150 zamete a pak klidně jedeš kein stress 160-180, pak je něco špatně. Teploty kolem nuly jsou přesně ta chvíle. ne nadarmo na teplomerech v autech při +4 bliká vločka na displeji. To už na zemi může být nula a na nějakým podfouknutým mostě třeba -5, k tomu trocha vody co někde vytekla ze sněhu a je tam super led, NHL stadion. Bodyček a mantinel.

PepaSFI
06. ledna 2019, 20:07
1
Opravdu silničáři zaspali?

rock: a ten příruční sklad se naplní jak? No zas kamionama. Akorát že ty kamiony.... pojedou tak nějak úplně stejně. Bohužel to je průser jednoduchých řešení, že nefungujou. Když ta firma potřebuje denně deset kamionů tak tam musí být deset kamionů. A je úplně jedno jestli tam jeden den patnáct a druhý den pět, furt je to deset, jen přibyde manipulace a sklad. Což stejně ve většině případů stejně je. Nevím kolik toho skutečně jezdí just in time, asi moc ne. Ony ty kamiony na dálky moc dochvilný nejsou. Problém není v just in time, problém je že je toho prostě moc. Svět se mění, už není rok 1985, jezdí toho hrozně moc a lepší to nebude, leda že se vrátíme někam kde bych teda fakt být nechtěl a nechtěli by to ani ti co to jakože chtějí.

PepaSFI
06. ledna 2019, 17:43
1
Opravdu silničáři zaspali?

no hezký teorie, jenže poněkud zcestný. Když se nebude zásobovat just in time, co se asi tak změní? Nejspíš vůbec nic. Ty rajčata se dovezou odkud když ne z toho Španělska? Kde se vezmou v tom skladu? A jak se budou z toho skladu distribuovat? Dopadne to úplně stejně jako se všema jednoduchýma řešeníma. Blbě. Dál se to bude vozit, jen se bude muset nějak byrokraticky dokázat že se to nevozí. Takže se stanoví nějaký limit jak daleko se to smí vézt. A protože v Horní Dolní nikdo v lednu rajčata nevypěstuje, povezou se ze Španělska. Jen v papírech bude že jsou z Horní Dolní. A tam dovezli nějaký rajčata z Německa. A do německa z Francie. A tam ze Španělska. Né to fakt nejsou rajčata ze Španělska. A kde se vzaly v Horní Dolní, dyť tam se nepěstujou? Ony se nevypěstovaly, ony vznikly zkřížením debilního předpisu, pytle papírů a hromady razítek. A protože jsme rozhodli že je to tak správně, je to tak správně a kdo nesouhlasí je nácek, fašoun a nepřítel dobra. Prostě, když chceme mít v kauflandu v lednu čerstvý rajčata, mimochodem pěkně hnusný, tak to bez dálkový dopravy nejde.

PepaSFI
06. ledna 2019, 14:00
1
Opravdu silničáři zaspali?

no však já taky nikde netvrdím že je lepší to nebo ono. Já jen konstatuju že ona jaksi není jiná možnost. Ono by bylo fajn kdyby kolem dálnice byly obrovský parkoviště kam by se to odstavilo a počkalo by se až se vychumelí. Jenže ony ty plochy nejsou ani na to aby zvládly normální povinné bezpečnostní přestávky. A taky bych chtěl vidět toho kdo by si vzal na triko vydat ten rozkaz až by se na něj sesypaly žaloby od všech těch dopravců a jejich zákazníků.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:55
0
Opravdu silničáři zaspali?

tak tos viděl ještě málo. Tady jsem několikrát viděl že i pluhovali, randál jak sviň, traktor valí a táhne radlici po asfaltu, jiskry lítají.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:51
1
Opravdu silničáři zaspali?

Já jsem v tomto bohužel odborně vzdělán, jelikož jsem se "vyučil" cestářem na vojně, ovšem tam šlo o údržbu letiště, tedy úplně jiné nároky. Takže mi chybí ta sladká nevědomost laika, prostě vidím nedodržování technologií, všeobecný bordel a lži zodpovědných.
Ale jak kousek výš píše Czaba, za spoustu potíží si můžou řidiči sami. Když vidím že to stojí za prd, no tak si dám bacha, zpomalím, brzdím radši dřív, nechám si víc prostoru. Jenže to je o tom co jsme řešili o pár článků vedle. To by se muselo myslet, předvídat, dívat se kolem sebe a to je zbytečná námaha, z toho bolí ta věc mezi ušima. Jo ono se stane že něco nevyjde, nedobrzdí se, sjede to do sněhu. Jenže je rozdíl jestli nedobrzdím půl metru a rozbiju blinkr, nebo nedobrzdím tak že zbořím deset aut v koloně před sebou kterou bylo vidět na tři kilometry.
Tuhle soused jel traktorem tahat manželku ze sněhu. Pak brblal že má dědek auto v bordelu, gumy totál sjetý. Jo, jenže to auto jim dědek přenechal někdy předloni. Pak z něj vylezlo že koupil aspoň na předek nový gumy a vzadu nechal ty galusky sjetý. A koukal na mě jak ťululum když jsem mu řek že to je nejlepší způsob aby to příště manželka i s dětma někde ohnula kolem stromu. A hned druhý den spadl do škarpy on s druhým autem. Kdoví co na tom má obutý. Někdy předloni kupoval zimní gumy až skoro na jaře, když už se s tím skoro nemohl hnout z místa.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:22
3
Opravdu silničáři zaspali?

doslova kdekoli? Co si pod tím mám představit? Sedni do auta projeď si třeba tu D1. Na každé pumpě, na každém myslitelném místě jsou řady kamionů které tam stojí povinnou přestávku. Pak si projeď silnice které jsou kolem dálnice. Vypadá to tam úplně stejně. Tam jsou ti kteří už u dálnice nedokázali zaparkovat a tak sjeli někam bokem a stojí někde za vesnicí u kravína. Kam asi by se zaparkovaly ty stovky a tisíce kamionů kterým by se direktivně zakázalo vyjet? Mohly by třeba ucpat okresky protože ty panstvo na dálnici nezajímá. Bohužel, dnešní způsob zásobování a logistiky nám přinesl takovou spoustu nákladních aut, že je problém s normálním provozem, natož v krizovkách.

PepaSFI
06. ledna 2019, 09:11
0
Kam se díváte při řízení?

100 metrů jsou dejme tomu 3 sekundy jízdy, to je dost na reakci. Protijedoucí auto uvidíš dřív. Samozřejmě náhlou překážku, jako je třeba srnec, tu musíš risknout, to se může stát kdykoliv, i při extremně opatrné jízdě.
Celkově se asi dá říct že pokud předjížděný jede tak rychle že musím řešit jestli mi na to stačí osvětlený rozhled, pak jede dost rychle abych to za ním ještě chvíli vydržel. A pokud jede hodně pomalu, obvykle stačí ve chvíli kdy jsem vedle něj rozsvítit své dálky. Pořád by to dávalo několik sekund na reakci, na přerušení předjíždění. Ale vždycky je lepší trošku pouvažovat, pořádně si přečíst situaci. Jak už bylo řečeno, tihle řidiči co nepotřebují rozhled, obvykle taky nepotřebují držet směr a jet ve své části vozovky. Už se mi to stalo, prostě nervák co neudrží směr, oči vytřeštěný a je ho plná silnice. Někdy je fakt lepší se držet dál.

PepaSFI
03. ledna 2019, 17:12
0
Kam se díváte při řízení?

já taky jezdím po hodně špatných silnicích, (což mi připomíná že jsem na to téma už dávno začal cosi psát a měl bych to dodělat) jenže i na nich se dá mít všeobecný přehled. Dokonce si troufám říct že je potřeba mít ten přehled. Řidič musí vidět všechno. Jak píšou kousek výš Caddy a Raspby, patří to k tomu předvídání. Nemůžu se zaměřit deset metrů před auto, co kdyby tam byla díra. To už s tím moc nenadělám, leda nějakou zmatenou kličku. Musím o té díře vědět dávno dopředu, hele tam je něco na silnici, i ty auta se tomu vyhýbají, asi to bude díra nebo tak něco. A hned musím vidět co mi jede proti, co zezadu, načasovat si to podobně jako předjíždění. A teprv až jsem blíž, díru zhodnotím a zvolím co s ní. Jestli se dá vzít mezi kola bez vybočení, nebo objet nebo holt budu muset zpomalit a do ní. A když už jsem pár metrů, už nic neřeším páč už to mám dávno hotový. Lidi co sledujou úzkostlivě silnici před sebou, nemůžou jet plynule, cokoliv je překvapí, někdy i vystraší. S tím souvisí i česká tradice lepení. Když si nedáš odstup, nemůžeš předvídat, plánovat, hledat stopu. Pak trefíš každou díru aspoň třema kolama naráz nebo budeš běsně kličkovat a dupat na brzdu. To samý jsou křižovatky. Většina lidí přijíždí ke křižovatce, skoro zastaví a řeší. Rozhled kilometr na všecky strany, nikde nic nejede a on skoro zastaví. Proč? Protože má nepřekročitelnou hranici světa na špičce svého nosu. Přednost řeším hned od chvíle kdy dokážu rozeznat značku. Všecko je pak jednodušší, plynulejší, příjemnější a taky bezpečnější.

PepaSFI
26. prosince 2018, 09:22
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

ty pracovní rukavice jsme tady někde probírali ve fóru. V některých se fakt řídí dobře. Jak už jsem napsal kousek jinde, echt řidičské rukavice nepoužívám ale na zimu není co řešit. K řízení je potřeba určitá pohoda a tomu můžou vhodné rukavice přispět. Já si oblíbil tyhle puntíkaté https://www.rucedozadu.cz/rukavice-gabo.html používali je i záchranáři na rally, i v létě. A jestli v tom člověk vypadá jako debil? No a co? Dneska můžeš klidně tančit po náměstí oblečený v tygrovaným nákulníku, s pavím perem v zadeli.

PepaSFI
24. prosince 2018, 15:10
0
Vánoční speciál: Čím jezdí Ježíšek, Děda Mráz či Père Noël?

myslím že Děduškovi Mrázovi by víc slušel ZiL 4906 Modrý pták z kosmického programu o kterém už tady kdysi byla zmínka
https://www.autickar.cz/clanek/porucime-vetru-desti-aneb-neuveritelne-vsechnochody-dalneho-vychodu/

PepaSFI
21. prosince 2018, 22:25
4
Desátá Gymkhana je tady - a je skvělá

já vlastně ani nevím co a jak Ken Block jezdí a jestli je úspěšný nebo ne, je mi to celkem fuk. Ty jeho videa beru jako zábavnou podívanou, nic víc, S nikým tam nezávodí, žádná porota to neboduje, je to prostě show na kterou se lidi rádi podívají, něco mu to vydělá na reklamě, mluví se o tom. Hotovo. Ti kluci možná jezdí líp ale obávám se že většina lidí ani neví že taková soutěž existuje. Ale kdekdo viděl videa toho chlápka co smykuje po ulicích a fabrikách a kdovíkde ještě.

PepaSFI
17. prosince 2018, 19:56
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

nejen když se ruce zpotí. Já tuhle chodil chvíli po nákupech a od chladu jsem pak měl úplně suché ruce. A na tom gumopěno cosi plastu volantu, který nejspíš taky zimou změnil své vlastnosti, to tak blbě klouzalo, že jsem si chvílema říkal že si snad budu muset plivnout do dlaní jak drvoštěp. A rukavice jsou samozřejmě kdovíkde. Musím je najít nebo pořídit jiné. Používám na zimu takové textilní, s gumovýma puntíkama, stojí to asi desetikorunu. Jsou tenké, elestické, dobře sedí na ruce a nekloužou.

PepaSFI
16. prosince 2018, 09:17
0
Věříte svému autu?

nejde o to že by to nešlo přemoct ale o to že to může být otravný a nepříjemný do té míry, že se to lidi naučí prostě vypínat pořád a tím to ztratí smysl. A taky víme jak většina normálních řidičů jezdí, člověk se kolikrát musí zamýšlet nad tím jestli jsou při smyslech. A když mu pak aparát náhle sáhne na volant, může ho to vyděsit a udělá nějakou velekravinu. Znám lidi co strašně nadávají na ABS, že je to leká když je nasněžíno a nedá se s tím brzdit a nejlíp brzdila stará škodovka co žádný takový blbosti neměla a veselá příhoda jak se škodovkou prosáňkoval dvě křižovatky zadkem napřed a povalil jen šest popelnic a čekárnu.
No každopádně to můžeš brát jako námět na testy, jestli asistenční systémy zbytečně neobtěžujou a fungují k užitku věci.

PepaSFI
15. prosince 2018, 15:26
0
Věříte svému autu?

teď zrovna jsem četl v jednom testu jak nepříjemný může být asistent jízdy v pruhu.. Auto dostává body za to že to nejde trvale vypnout a pak to prudí v zatáčce. Chceš si jet svou stopu, nic tomu nebrání, výhled, prázdná silnice a ono se to s tebou pere o volant. Já s tím vůbec nemám zkušenosti ale nějak si nedovedu představit jízdu s něčím takovým. Na našich silnicích se nedá jet bezmyšlenkovitě, neustále je potřeba se něčemu vyhýbat, zatáčky mají všecko možný, jen ne ideální tvar, vlastně skoro nikde se nedá jet rovně. Taky by mě zajímalo jak se to chová při náhlém vyhýbání kdy nestihnu dát blinkr nebo ten bazmek vypnout.

PepaSFI
09. prosince 2018, 09:34
-1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

holt lidé jsou různé. Někdo kupuje auto a těší se jak se povozí. A někdo kupuje auto a těší se jak ho prodá.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 19:31
0
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

já to definuju trošku jinak, něco jako "nevhodná rychlost, nevhodné místo ale hlavně že je zábava". Nemusím jet kdovíjak rychle, ani ta silnice není nic moc, rozbitá, klikatá, kopec, všichni se sotva táhnou, nadávají ale já si hraju. Slalom mezi dírama, zatáčky, dvojka, plyn, když je místo, hledat stopu, když není jet po hraně.... Kterýkoliv z ostatních aut by mohlo jet rychleji než já. Můj výkon je k smíchu. Jenže oni nejedou. Já jo.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 18:39
1
Jak se žije s elektromobilem?

dobíjení za jízdy? leda přes trolej, jak to někde vymýšleli pro kamiony. Bezkontaktní, indukční, tyhle blbosti vymýšlejí propagandisti a pisálci co potřebujou naplnit článek. Dovedete si představit ty ztráty? Já trošku jo a vůbec se mi to nelíbí. To že se tak dá nabíjet telefon neznamená že to jde i s autem. U nabíjení telefonu asi nikdo neřeší kolik to vytroubilo do vzduchu, těch pár wattů nestojí za řeč, hlavně že to je pohodlný. Ale nabíjet auto se ztrátou v desítkách procent?

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:54
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastare projevil ses jako typický naftový jehovista. Ano, moje názory jsou ze zkušenosti s tím co nazýváš vraky. Jenže to jsou asi tak dvě auta ze tří a spousta z nich bude jezdit kolem nás možná i deset let. Bohužel jsou to fakta, temná realita. Ještě spoustu let tady budou strašit smrdící nesmysly používané nesmyslným způsobem. Většina aut kolem mě nejsou Maserati se supermoderním motorem které jezdí napříč Evropou. Jsou to Letité Octavie, Pasaty, Sharany s různýma generacema TDI, které jejich majitelé typicky využívají asi jako moped. Pokud někdo má naftový dvoulitr na to aby dojel 5 km do města na nákup, přes tři ulice s dětma do školky, 3 km do vedlejší vesnice do práce a nejdelší jízda je jednou za čtvrt roku k dědovi 30 km daleko, pak ten diesel využívá úplně blbě, diesel se ocitl tam kde nikdy neměl být a na tom trvám. A proč se tam ocitl? Na to si musí odpovědět každý sám.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:30
1
Jak se žije s elektromobilem?

jestli ono to nebude tím že ten vodík se jeví praktičtější jen do té doby než se na to podíváš prakticky. To auto je vlastně elektromobil, jen místo velké baterie má malou baterii, palivový článek a tlakovou nádrž na vodík. Ten vodík musíš vyrobit, buď chemicky, těch způsobů je víc, nebo elektrolýzou vody. Není to zrovna nenáročný proces. A pak ten vodík musíš nějak přepravit a nacpat do auta. A to taky není sranda. Vysokotlaké nádrže, náročné čerpání. Vodík je prchavá mrcha, proniká i skrz kovy a navíc mění jejich vlastnosti, křehkost. Celé je to podobně komplikované jak elektrika. Trošku výhoda je že se to načerpá trochu rychleji než nabití akumulátoru.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 19:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

stejně to dělají i spalovací auta. Ten dojezd se počítá z nějakého vzorku údajů a může se dost lišit podle toho jak a kde se zrovna jelo. Jenže u spalovacího auta se to tak moc neřeší, rezerva bývá obvykle mnohem větší než u elektriky a taky ten benzin v nádrži je víc hmatatelný. Člověk si snadno představí že pořád je to jakási hmota která má nějaký objem který někam teče a že když tam je pět litrů tak by to mělo stačit k nejbližší pumpě co je vedle ve vesnici a když bude zavříno, vystačí to až do města. jenže ta elektrika v baterce je iluzorní. nedá se měřit na petflašky, nedá se donést se sousedovy sekačky, jen věřit a doufat.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 18:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

ale já vůbec netvrdím že diesel je absolutně špatně! V mnoha případech má své opodstatnění. Jenže se z něj stalo cosi co s oblibou nazývám naftovým jehovismem. Diesel je svátost na kterou si někteří nedají sáhnout. Nemluvím o flotile aut která jezdí stovky kilometrů denně na dlouhých trasách. Mluvím o dieselech v malých autech ve městě. O dieselech co si lidi kupujou ojeté s vidinou malých nákladů kde se šidí úplně všecko. Mluvím o nesmyslném měření emisí kdy se vlastně nic neměří a stejně mají i zachovalé diesely problém to splnit. Nejde o Ghibli, věřím že i v naftě je to super auto které jako gran turismo určitě má smysl. Ale jezdil bys s tím 5 km do práce? Vsadím se o cokoliv že by z toho za rok byla stejná smradlavá mrcha s ucpaným komínem jako ty všecky TDI co denně vidím před fabrikou na parkovišti. To je bohužel realita, ne Ghibli co dvoustovkou cestuje napříč Evropou. Opakuju, diesel se dostal někam kde být nikdy neměl, i za cenu manipulací a podvodů a dojel na to.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 16:24
0
Jak se žije s elektromobilem?

diesel chcípe na vlastní zparchantělost. Různýma manipulacema, ignorováním faktů a podsouváním zkreslených dojmů se z dieselu snažili udělat něco co není a zřejmě nikdy nebude a být nemůže. Přes veškeré modernizování diesel pořád je tou náhradou parního stroje jak to tenkrát pan Diesel myslel. Nejlíp maká v ustáleném provozu, při konstantní zátěži, což rozhodně není provoz osobního auta. Ekonomicky dává smysl vlastně hlavně díky spotřební dani, která je na naftu citelně nižší. Ekologicky je to hrůza na několik úrovní. Věci co se u benzinu řešily před mnoha desítkami let, se u dieselu ignorovaly donedávna. Teprve teď, někde od euro 5 se to začíná srovnávat, ovšem za cenu velké komplikovanosti a choulostivosti dieselu. Emisní skandály na nejvyšší úrovni netřeba připomínat. Plus k tomu přístup uživatelů kteří si klidně koupí naftový dvoulitr na jezdění do práce na trasu 5km, měření emisí kdy se neměří nic a prákticky vůbec nic a řešení závady vyrobením větší závady.

PepaSFI
26. listopadu 2018, 19:12
-2
Jak se žije s elektromobilem?

už jsme to tady mockrát probírali. Provozní náklady elektromobilu nejdou vyčíslit protože cena za nabíjení má neuvěřitelně velký rozptyl. Doslova od nuly až po částky naprosto neuvěřitelné a šokující. Prostě se nedá dávat tomu ekonomický smysl. Buď jsi nadšenec nebo jdi jinam.

PepaSFI
20. listopadu 2018, 19:29
0
Nejzábavnější auta do města za přijatelnou cenu

já si na to zvyknul a když jedu v něčem jiným, tak mi to opřený koleno chybí.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:49
1
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

no a v tom je ten děs tehdejšího hospodářství. Řezníci a zelináři si vyšmelili na západní auta a v autě pro ministry jsou čudlíky z traktoru. Vzhledem k tomu že tu dobu pamatuju a vím jak to chodilo, věřím tomu že to původně mělo vypadat jinak a někdo prostě rozhodl a ještě za to shrábl odměnu.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:41
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

bufík se dával taky do Trabanta, ještě ho mám schovanej. Taky je potřeba nezaměňovat příčinu a následek. Ono to v té Tatře ani jinak nešlo, to by tam museli dát výměník na výfuk jak v Trabantu, topilo by to všelijak a někdy i smrdělo, což u auta téhle kategorie je nevhodné. A celkem nepochybuju že západní auta podobné kategorie to nezávislé topení měla. Ono to totiž je potřeba srovnávat se srovnatelným. Je to auto dělané maloseriově, určené pro nejvyšší státní představitele a vrchní vedení velkých firem. Auto které by mělo vysoce překračovat skoro cokoliv co v té době mohli vidět i v tom západním Německu.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:17
2
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

na ty počty co se toho vyrobilo ty čudlíky mohli klidně koupit třeba u italů. Devizový hospodářství by se kvůli tomu nesložilo a Itálie tenkrát byla polokomunistická. Dyť ten panel vypadá jak na home made traktůrku. Ty tahací spínače se dávaly do traktorů a náklaďáků, to je fakt těžce mimo. Níž už se snad nedá jít, leda by se světla zapínaly přes klíček bošák.
Ještě k tomu vzhledu, T603 vypadá krásně i v dost divných barvách. Tomuhle snad sluší nejvíc černá. Vypadá velice elegantně, vyniknou na tom chromové detaily a ztrácí se široké spáry. Na té bílé je to přesně opačně, hlavně ty spáry vypadají hrozně.

PepaSFI
17. listopadu 2018, 18:33
3
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

řek bych že ta bílá tomu vůbec nesluší, taky mám pocit že se dívám na vytuningovanou stopětku. A největší masakr je ten interier, ty ovladače. Auto které bylo vrcholem nabídky a ono to je zařízený čudlíkama ze skladu družstevní dílny na opravu traktorů.
Kdysi dávno, když jsem pořadateloval na rally, to měli záchranáři a moc si to chválili. Mělo to výkon, v kufru nádrž s hasící směsí a tryskama v předku, místo zadních sedadel víc výbavy než se toho vešlo později do celého zadku Octavie.

PepaSFI
15. listopadu 2018, 20:10
1
Jak jsem se stal Family fleet manažerem, aneb o nakupování aut rodinným příslušníkům

ten začátek mi připomněl jak jsem jezdil na STK s tátovou š105 a vídal tam podobný exempláře. Kdybys přijel po třech kolech a bez dveří, bude to v pohodě. Ale zkus přijet něčím divným.
A to "vybírání", to je klasika. Kolega teď vyměnil auto. Klasický scénář: Výhodně se zbavím starýho páč už to zavání problémama a výhodně pořídím.....podobnou pikslu a budu si lebedit jak jsem na to vyzrál.
Měl TDI šarkáňa VW, tipuju podle těch trablů hezky utrápeného hopkáním kolem komína a protože na ty jeho cesty na nákup by byl lepší benzin a potřebuje do toho poskládat tři dětičky, pořídil VW ale pro změnu kaďoura a pro změnu....TDI. Asi aby se nenudil až to zas za pár měsíců začne zlobit kvůli zatuhlýmu a ucpanýmu úplně všemu.

PepaSFI
11. listopadu 2018, 17:15
3
Suzuki Ignis a Valašský Eko-race 2018

hlavně ten zadek je trochu divný, pod tím bočním okýnkem je trochu moc plechu a vypadá to že to má menší kolečka než to má. Ale mě se to celkově dost líbí, i některé ty divné barvy co to mívá tomu jaksi sluší. Prostě trošku praštěný auto. Dovedu si představit že bych s tím jezdil. Lepší než nějaká hra na seriozní šedivku, stejnou jako všecky ostatní.

PepaSFI
11. listopadu 2018, 17:07
0
Suzuki Ignis a Valašský Eko-race 2018

jé tuhle knihu jsem si před časem koupil na burze. Mám rád staré technické knihy z dob kdy se věci zbytečně nekomplikovaly a občas komplikovaly aby to bylo hezčí. Moc mě pobavila kapitola o nástrahách na silnici. Pan Treybal měl už v padesátých letech názor na cyklisty stejný jako my teď. Vůbec nic se nezměnilo, pořád je to obtížná havěť která nerespektuje vůbec nic, ani vlastní pud sebezáchovy. A o té úsporné jízdě, to potvrzuju. Kniha pochází z doby kdy auta neměla výkonu nazbyt, jezdilo se po mnohem horších silnicích a benzín byl nedostatkový, takže trocha rozvahy a umění se vyplatila. Dnes většina řidičů nedokáže ani předvídat že pravoúhlou odbočku do kopce fakt na šestku neprojede, s rachotem otloukaného dvouhmoťáku a kašláním podtočeného dieselu skoro zastaví napříč v křižovatce.

PepaSFI
29. října 2018, 15:13
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

je potřeba si uvědomit dvě zásadní věci. Nemáme na to místo žádný nárok, akce není nijak organizovaná, nikdo nestanovuje žádná pravidla nad rámec těch obvyklých. A je to tam jakási klidová oblast, vedle je parčík, chodí tam lidi mimo naši akci. Lehce se může stát že se to někomu nebude líbit. Půjde tam rodinka s dětičkama a kolem prohučí gumující uřvaná kára. Vždycky mi to tam připadalo jako pohodovka kde může přijet i přijít kdokoliv, i náhodný kolemjdoucí, bez toho že by se tam cítil nepatřičně a už vůbec aby se bál že mu někdo přejede nohy. Možná i proto se přestali vyskytovat tuningáři páč na to nikdo nebyl zvědavej. Holt jsme jiní.

PepaSFI
26. října 2018, 18:18
2
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

problém je v tom že jsou dva světy. Ten normální a ten autíčkářský. Jsou lidi u kterých se naprosto míjejí, jsou lidi u kterých se prolínají a jsou lidi u kterých se srážejí. A ta skupina která dokáže ty dva světy propojit je nejspíš dost malá. Ne každý může nějakým trhlým autem běžně jezdit. ne každý má prostředky a podmínky na to aby mohl mít auto normální i auto autíčkářský. Ten Mustang sice stojí jak oktávka co je trošku vyzdobená, jenže rodinu na dovolenou do toho nedáš a ne vždycky projde argument že na dovolenou se dá cestovat i jinak.

PepaSFI
25. září 2018, 18:24
3
Hyundai Kona T-GDI 177 Allrounder: O styl jde až v první řadě

já teda na vzhled obvykle moc nedám, Multipla mi nevadí, za nejošklivější auto považuju Audi A2 a to jen proto že bych od té značky čekal něco jiného, maximálně se o něčem vyjádřím že mi to nic neříká, že mě to nudí už od pohledu. Ale tohle se mi opravdu hodně nelíbí. Tam se asi někdo ožral a vsadil. Zepředu se to tváří jak něco plechového, moc nebezpečného z Matrixu a zezadu to vypadá jak když vezou menší auto na trucku.

PepaSFI
24. září 2018, 16:35
0
Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

dají se najít za citelně lepší cenu, podobného stáří a kilometrů, takže by záleželo na zvážení podle stavu konkrétního kusu. Každopádně platí že to není auto pro normálního řidiče, chce to trošku šílenství. Ale co si budem povídat zrovna tady, v čem má jezdit normální řidič.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI 2008

Jeep Grand Cherokee

SRT8 6.1 HEMI

449 000 Kč
cena
2008
rok výroby
426 koní
výkon
6 063 ccm
objem
Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive 2006

Audi RS4

Black Edition, Audi Exclusive

619 000 Kč
cena
2006
rok výroby
420 koní
výkon
4 163 ccm
objem
Ford Expedition 2015 4x4 Limited 2015

Ford Expedition

2015 4x4 Limited

430 000 Kč
cena
2015
rok výroby
365 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Buick Super Riviera 1950

Buick Super

Riviera

149 500 Kč
cena
1950
rok výroby
130 koní
výkon
4 000 ccm
objem
Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987 1987

Kenworth Kenworth

W900B 14.6L 1987

899 000 Kč
cena
1987
rok výroby
425 koní
výkon
14 600 ccm
objem