načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 2.5 rok.
Poslední aktivitapřed 8.4 hod.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků92
Pozitivních komentářů u článků21
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
15. července 2019, 23:10
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Když jsem byl naposledy na Transfagarasanu, což bylo loni, tak tam byla kolona pohybující se sotva krokem :D Cyklisti opravdu nebyli ten problém...

Vojta
05. července 2019, 14:02
0
Jsou všechna auta stejná?

U té 159 je to hodně rozšířený omyl s tím Cadillacem. Sice platforma pro něj použitá být měla, ale podvozek rozhodně ne. Navíc ten si vyvíjela AR sama. Průšvih jsou ty GM motory. Kdyby se do nich v AR nemontovali, nebyly by tak špatné. S přímovstřikovými hlavami je to peklo...

Vojta
12. června 2019, 09:31
-1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

To s tím točením a karbonem... říká se spousta věcí a tohle je jedna z těch ne úplně podložených :) Co však jisté je, že když ten motor budeš furt točit, tak zničíš ložiska, protože tyhle motory na ně docela trpí. Většina těch automatových motorů se těch cca 150tkm dožila, manuální většinou skončily mnohem dřív. Navíc samotná ta převodovka je normální hydroměnič od Aisinu, takže tam nejsou sklony k rozkladu, jako u těch manuálů (zejména ty 6Q jsou fakt naprosto mizerný). A další věc je ta, že očistit motor od karbonu je relativně brnkačka. Pokud se to zadře, tak je celej motor na výhoz i včetně olejových chladičů atp.
Co se týče faceliftových aut, tak tam by snad mělo všechno být lepší. Osobní zkušenosti nemám, nemůžu referovat... ale minimálně podle internetu to zas taková hitparáda není. Navíc ty auta stojej ještě poměrně dost.

Vojta
10. června 2019, 20:12
-2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Ta slabší je lautr to samý, žere to stejně, jede to neznatelně míň a ta převodovka je hůř odstupňovaná a trochu odolnější, stále ale žádná sláva. Nejlepší převodovka do RX8 je automat, protože ten prostě funguje :) S ním má slušnou životnost i motor, protože ho to nevytáčí do nesmyslu, byť za cenu toho že to prostě jede pomalu.
RXka je prostě fajn auto s duší a charakterem... ale jako dopravní prostředek prostě nevhodná. Něco jiného je mít ji jako druhé auto na víkendy.

Vojta
10. června 2019, 16:29
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Giulietta je překvapivě dobré auto, ale člověk musí počítat s instalací samosvoru, pokud to s okruhy myslí vážně.

Vojta
10. června 2019, 16:25
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Doporučit Mazdu RX8 na každý den může jen nesoudný šílenec. Když pominu tolik diskutovanou nespolehlivost motoru, která sama o sobě vlastně je tím menším problémem, tak jezdit za 15L/100km opravdu není nic příjemnýho. Přidejte sklony ke korozi, převodovky, které se po 50tkm začnou sypat a dalších několik typických bolestí těchto aut. Opravdu nic na daily... Jak už tedy bylo psáno, díval bych se po hothatchích. Ale okruhové auto prostě v běžném provozu nefunguje, taková je realita. I ta RX8 v sérii je prostě spíš komfortní GTčko než závoďák.

Vojta
07. června 2019, 23:28
0
To nejlepší z červnové inzerce

Jsou jiný, pravdou ale jest, že věci jako ovládání těch sedaček, zrcátek, páčky pod volantem, interiérové lampičky atp. opravdu jsou z Alfy 164 :)

Vojta
07. června 2019, 10:08
0
To nejlepší z červnové inzerce

Italských aut netřeba se bát, v konečném důsledku to není horší než jinde. Třeba ta Thema bude i přiměřeně dost spolehlivá. Problém je jen v tom, že na některá auta se špatně shání díly. Typicky to je problém těch aut z přelomu 80s a 90s kdy prostě ještě nedošly do stavu veterána ale zároveň už jich moc nejezdí a ta výroba se prostě nevyplatí. Nakonec se všechno někde sežene, ale prostě ty ceny a čekací doby jsou někdy peklo. Naštěstí zrovna to Maserati je tak trochu z výprodeje Fiatích dílů a spousta drobností typu páčky pod volantem, přepínače a tak pochází ze soudobých Alf a Fiatů, takže se dají přiměřeně slušně i sehnat. Průšvih je cokoliv kolem motoru... ale tenhle už má aspoň vstřikování. Původní Biturba s karbcem, to bylo jiný dobrodružství :D

Vojta
28. května 2019, 15:19
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To je sice pravda, na druhou stranu není to žádná vesmírná technologie a lze ji zvládnout bez požárů dodrží-li se určité zásady. Nemám absolutně tušení, kde nastala chyba tady ale jak už jsem psal - od pohledu je to strašlivej bastl. Vše se dá udělat mnohem čistěji a pěkněji tím spíš s dnešními technologiemi a internetem. Když nic jiného, nemusí tam ta drátařina viset na čokoládách atp ;) Slušných přestaveb je minimum, co tak lovím v hlavě tak elektrická RX8 nebyla hrozná. Tohle naopak je jeden z těch nejotřesnějších případů:
https://www.ebay.com/motors/blog/classic-1991-alfa-romeo-164-converted-to-electric/

Vojta
27. května 2019, 14:04
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To já netvrdím, že shořet nemůže i normální auto... kolikrát blbá palivová hadice zruší celý Ferrari. Ale prostě tahle stavba Favorita působí od pohledu značně fušérským dojmem a teď nesoudím technickou úroveň jako spíše tu estetickou. Prostě auto kde z palubky trčej dráty a kabely a každou chvíli skončí na "tyči"... nepřipadá mi to úplně šťastný.

Vojta
27. května 2019, 11:40
1
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

Bez urážky... ale elektrika stylem od pantáty vedou dráty do žárovky nade vraty, nedivím se, že to shořelo. Trochu mi to připomíná jednu žalostnou přestavbu AR 164 na elektromobil...

Vojta
22. května 2019, 15:02
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

To je klidně možné... ale jakou má nevýhodu proti proti plátěné nebo vinylové nebo jaká to je? :) Mně napadají jen samé výhody...

Vojta
22. května 2019, 14:20
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

To když už, tak bych volil verzi s pevnou střechou, když se nabízela. Je to nesrovnatelně lepší komfort mít možnost používat to jako normální coupé nehledě na menší hlučnost atd. A těch pár kilo navrch? Kdo to proboha pozná? :)

Vojta
20. května 2019, 23:44
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Manželství to sice není, ale ono to auto mám skoro i rád víc :D Navíc tím, že jsem vysazenej na starší kusy, tak prostě sháněj si za rozumný peníze dvacetiletý auta po prvním majiteli s doloženou historií. Se 166 jsem měl velkou kliku. Další věc je pak to, že nemám rád věci, které nefungují na 100% a tím pádem začne být jakýkoliv nákup a prodej auta ztrátový, protože dokud to auto do šroubku nerozeberu, nezrenovuju a zase nesložím, tak nejsem spokojen :D A jinak ta univerzálnost toho auta v každodenním používání je právě to, co na tom mám rád. Na jednu stranu na okreskách díky špičkovému a kompletně zrenovovanému podvozku můžu nahánět kdejakej hothatch a na druhou stranu to i na těch Bilsteinech krásně přeplouvá nerovnosti a nástrahy našich silnici, automatická klima udrží vevnitř vždycky příjemnou teplotu, ve vyšších rychlostech je pořád ticho a celkově se do toho auta člověk těší a vystupuje odpočatý. Navíc překvapivě ten archaický přeplňovaný šestivál umí jezdit v pohodě kolem deseti a dálky dokonce pod osm. A snad všechny co jsem kdy vezl nebo i nechal řídit, překvapila. Jen design většina lidí nezvládne... :)

Vojta
20. května 2019, 11:26
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Ono svých soukromých aut jsem mnoho nevystřídal, popravdě poslední roky jezdím 166 V6 a vlastně mi připadá, že na daily mi nic zatím nevyhovovalo víc. Jen průběžnej tuning ve smyslu Bilsteinů B6 a pak tu něco polakovat, tam něco přeleštit... aby to auto nechátralo, protože svoje auto neberu tak úplně jako spotřebák. Ale když tu možnost mám, rád si sednu za volant skoro čehokoliv k čemu mě kdo pustí.

Vojta
19. května 2019, 11:38
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Tak já mám rád auta globálně a přiměřeně dost jsem si jich už i vyzkoušel. Alfa u mě má svůj "soft spot" ale to neznamená nutnou glorifikaci všeho co kdy vyrobili. Ostatně řada Alfetta (116) byla vedle Alfasudu tím, co jim zlomilo vaz. Aut, které bych vyloženě neměl rád zas tak mnoho není, většinou ho znechutí ta komunita okolo a jedno jestli to je japonská legenda nebo chrochtající koncern... :)

Vojta
18. května 2019, 11:06
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Ano, jen ve Stilech, protože byla přišroubovaná na motoru a trpěla vibracemi a přehříváním. Dá se to zavčasu řešit jejím přesunutím k baterii. Multipla, Marea a další auta se stejným motorem tento problém nemají :) Ono jinak pokud člověk má někoho, kdo mu umí přepájet BGA, tak je i toto řešitelné poměrně levně. Sám takhle opravené auto mám (přesunutá a přepájená jednotka) a problémy s ním nejsou (snad to nezakřiknu) už spousty let.

Vojta
16. května 2019, 23:16
3
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Zadohrab - předohrab - všechnohrab... tohle škatulkování vlastně nechápu. Není to tak dávno, co auta s pohonem předních kol byly něco a ten zadní nikdo nechtěl. Dneska, a nechápu proč, to zas někteří berou jinak. Jasně že s předokolkou asi nebude nikdo jezdit drifty a s jednou hnanou nápravou offroad, ale vpravdě u běžného silničního auta je kolikrát pohon zadních kol spíš přítěží než výhodou. Vždycky ale přijde na to které konkrétní auto.

Vojta
16. května 2019, 14:30
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

75ka trpí docela dost zásadními problémy... to auto se nedá rozumně provozovat bez toho aby člověk měl velké servisní zázemí a spravoval si to sám. Navíc... jízdně rozhodně v sérii není lepší. 164 má výhodu v robustní mechanice a nereznoucí kastli. Vlastně až na drobnosti typu radiátor topení a motorky regulace proudění a teploty vzduchu nemá vyloženě bolestivá místa. 75ka jich proti tomu má víc než by bylo pěkné. Samozřejmě se to opravit a vychytat dá, ale stojí to značné úsilí, peníze a chce to i dost know-how :)

Vojta
16. května 2019, 11:33
3
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Za mě, zcela nepřekvapivě Alfa 164. Skoro nikdo si na ní nikdy nevzpomene, přitom to byla poslední pravá Alfa, která všem ukázala, že když se chce, tak to jde.

Vojta
16. května 2019, 11:28
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Stila jsou mechanicky překvapivě výdržná a s výjimkou 1.6 16V (serou se tam něuvěřitelným způsobem ECU) nemají žádné zásadnější problémy. Ani ta hmotnost není nějak šílená... relativně velkej hatch má pohotovostku do 1200kg, což je super. Jen prostě designem se moc netrefili do vkusu většiny. Ale určitě to je zajímavá ojetina - za cenu jedničkové Octávky člověk dostane nesrovnatelně lepší auto. Navíc už v základu to mělo solidní výbavu.

Vojta
06. května 2019, 11:31
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Ono takhle bráno šlo jen o ten design no. Realita byla bohužel trochu jinde. 156 byla katastrofálně nespolehlivý vrak už nová, 159 má sice výrobní kvalitu Mercedesu, ale zase ani zdaleka nejezdí tak dobře, jak vypadá (zejména díky neschopným motorům). 500 je úspěch ze všech stran - líbivá, spolehlivá, prodávaná...

Vojta
06. května 2019, 10:14
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

166 i 164 jsou zvláštní auta... prakticky nikdo si na ně nikdy nikde nevzpomene a přitom pak spoustu lidí překvapí, jak dobře fungují.

Vojta
06. května 2019, 00:52
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Já jsem jako malý chtěl Alfu 164, protože jsme v ní jezdili. Měl jsem doma i plakáty a brožury... a tak jsem si nakonec jednu opravdu koupil. Další vysněný auto byl DeLorean... ten jsem si zatím nekoupil, ale co kdyby jednou...

Vojta
28. dubna 2019, 10:29
0
Top 4: Ve stínu legendy

Ono s těmi crashtesty to nebylo na tu dobu vůbec špatný, většina aut na tom byla hůř. Spíš celkově kvalita zpracování byla dost kolísavá. Ale jinak objektivně vzato je jízdně určitě Thema s foukaným čtyřválem nebo atmo šestiválem lepší auto, než ten V8 nesmysl :)

Vojta
23. dubna 2019, 23:05
0
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Chtělo by se mi říct, že Maserati Biturbo... ale jestli je podmínkou každý den jezdit někam do práce, respektive alespoň někdy někam jezdit, tak spíš asi ne :D Ze stejného důvodu vyřazuji RX8. Svého času jsem si docela oblíbil CLK... a asi bych se mu nebránil stále :) Navíc kupodivu to fungovalo vždy dobře. Pokud luxusní Ufo, dalo by se i uvažovat o Thesisu (u auta podobné kategorie hnaná náprava nehraje roli). Z aut v článku bych asi bral Lincoln.

Vojta
14. dubna 2019, 13:40
4
Proč máme tak rádi stará auta?

Když si srovnám nové auto, na které bych měl a třicet let staré auto za stejnou částku (včetně servisu atd.) tak prostě to staré auto vychází líp ať to hodnotím jakkoliv. Se svými přijmi a aktuální finanční situací bych si neospravedlnil nic dražšího, než cca 250kkč a co nového si za to koupím? Dachnu? Fakt super :D I když budu lovit mezi cca pětiletými auty, mnoho zajímavého nenajdu. Trojková ovečka z áček bude furt horší než auta z 80´s a 90´s která si za ty prachy můžu dovolit. A výbava? Opravdu jsme se někam posunuli? Vždyť jakejkoliv integrovanej infotainment je za dva roky prehistorická vykopávka, kterou předčí kdejakej mobil, tempomat, automatická klima, elektrická okna, centrál s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, xenony, výhřev sedaček, paměti sedaček, elektronicky stavitelný podvozek... to všechno mají už auta třicet roků starý! Tak kde sakra je ten posun? Že dneska maj auta v palubce fejsbuk, odemykaj se samy a brzděj i když to já nechci? No fakt super... fakt je o co stát :D

Vojta
03. dubna 2019, 14:16
3
Nenávist k vlastnímu vozu osvobozuje

Tohle já bohužel neumím. Na každém používaném autě mě štve jeho stav, pokud není alespoň v 90% toho, jaké to auto bylo nové. No a když už z toho je slušnej a zachovalej kousek, tak to je člověku líto. Takhle jsem si koupil AR 166 na dojetí... stála pár drobných, vytažená z kopřiv s tím, že si to rok, dva nechám a pak půjde do světa... a ono se z toho vyklubalo zachovalý auto po prvním majiteli, který nedám :D Nebo Stilo... kupovalo se auto narychlo, aby aspoň něco bylo v ceně 30kkč s tím, aby bylo náhradní auto po dobu opravy toho nabouraného. Co čert nechtěl... Stilo je sice samo o sobě hrozné auto, ale i tohle mělo jen jednoho majitele, nepoznalo sůl a až na nějaké ty drobné elektrické vrtochy a běžnej servis to už šest let jezdí a to původně mělo být jen tak na půl roku...

Vojta
01. dubna 2019, 14:31
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Tam se to zase umí docela dost lišit kvaltama, třeba 2.5 V6 je totální lemra hlavně proto, že je těžce zabitá dlouhýma převodama. Krátká převodovka ze 156 z toho udělá úplně jiný auto :D Plus samozřejmě každej motor na tom je trochu jinak a zdaleka ne všechny jsou v ideálním stavu. Sériově to má mít nějakejch 223HP ale reálně maj na brzdách kolem 230 s tím že vykatění přidá i na těch 240... :)

Vojta
01. dubna 2019, 13:54
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Tam dej svody z předchozích 24V a navař závit pro lambdu :) Běžnej tweak kterej z těch motorů vymáčkne o pěkných pár koní navrch. Sériově jsou dost přidušený v těch posledních emisních specifikacích.

Vojta
01. dubna 2019, 11:40
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Zadní lambdy Busso nemá, to maj až 24V motory. Každopádně olejovej filtr je naprosto na pohodu - pokud máš klíč na filtry, tak není o čem. To bych ti přál zažít filtr třeba na Mondeu 2.2 TDCi pokud ti na V6 24V přijde špatně dostupnej :D Lambdy jsou jinak pohoda s klíčem na lambdy taky... je to jen o správném nářadí ;)

Vojta
01. dubna 2019, 09:57
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Zatím kdykoliv jsem měl fakt hodně velkej problém a nadával jsem, tak to bylo na koncernových vozech. Spousta lidí mě přesvědčovala, že spojka na Alfě V6 je neřešitelný problém, zato na Fábii s Favoritím motorem je to záležitost na hodinku... opak je pravdou :D Při výměně jsem měl co dělat abych tu fábii nerozflexil :D

Vojta
01. dubna 2019, 09:45
1
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Ale prd. Tlumič jde v poho sundat jen s vyvěšením nápravnice - povolit čtyři šrouby toho hliníkového mostu, mít to podepřené třeba malým heverem a pomaličku spouštět dolů. Co se týče ABS čidla a těhlice... opět pohodová práce. Sundat brzdič a kotouč, postříkat šroub ABS čidla penetračním olejem aby se to trochu uvolnilo a pak ten imbus vzít ideálně úderovým šroubovákem. Potom gumovou paličkou vytlouct ABS čidlo ven a je vyhráno :) Případně jde unibal přelisovat i na autě... ale on se sám o sobě lisuje celkem blbě.

Vojta
28. března 2019, 23:20
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Co takhle Hyundai Matrix? Já s ním byl jen vezen a už celkem dávno, ale přišlo mi to jako celkem odporné auto. Navíc teta ho měla od nova a spolehlivostí ani antikorozní ochranou rozhodně neoplýval a v té bílé vypadal jako kávovar :D

Vojta
28. března 2019, 10:59
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Ono problém toho diferenciálu je trochu jinde - škodí mu i v těch zatáčkách námaha a pak jednoho krásného dne vypadne závlačka a ten středový pin a je to :) Ale většinou se ten diff nerozletí při jízdě, ale třeba při parkování atp. Q2 nebo Quaife to řeší spolehlivě a nafurt.
Každopádně co do kvality souhlas... ono celkově ty nižší řady jako 145, 146, 147, 155, 156 a GT - vše založeno na starém Fiatu Tipo byly nic moc, protože neměli prachy a potřebovali prodávat. Bohužel tyhle auta zničily Alfě reputaci. Na auta jako je 164 nebo 166 si dneska prakticky nikdo nevzpomene a paradoxně i jejich vrcholné verze jsou proti 156 nebo 147 bezcenné.
Když už GTčko, tak snad s Bussem. Nevidím jedinej důvod proč sahat po TS nebo JTS 16V. Ono TS a JTS jsou celkem těžké litinové motory série Pratola Serr. Busso má vyšší výkon, vyšší spolehlivost a co do hmotnosti není těžší (byť to spousta lidí neví). A proti korozi se dá bojovat stejně jako u Mazdy - pravidelně stříkat dutiny a nejezdit v zimě :D Ono hlavně většinou je koroze způsobena chybou při výrobě - zamatlané odtoky v karoserii tmelem případně tmel nanesen úplně jinam nebo nenanesen vůbec. Pokud člověk má kliku a chytí auto, které vyrobili dobře nebo si na něm projde kritická místa a opraví si to sám, tak většinou pak není problém :)

Vojta
27. března 2019, 15:54
1
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Fako mělo své chyby, ale na tu dobu a ve většině období za ty prachy nebylo špatný. Podvozek sice jednoduchej, ale komfortní a na těch našich zničených cestách prostě fungoval. Mechanicky se na tom mnoho věcí taky nesypalo, Favorití motory už taky měly vyztuženej blok, takže po 60-100tkm nebyly na generálku jako ty předchozí. Špatné vzpomínky mám jen na ten zpropadený Jikov Lekr... původní Pierburgy byly v poho. Nebylo to bůh ví co, ale rozhodně mě Fáčko žádným způsobem neuráží dodnes a vlastně se s tím stále dá v provozu fungovat. A navíc spousta z nás v tom lecos zažila a má pro něj ten "soft spot"

Vojta
27. března 2019, 15:26
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

V Alfistické komunitě bohužel se 147 GTA nikoho neznám, jen 156 GTA. Každopádně jak to jezdí? No bez samosvoru jenom rovně, protože v zatáčkách vypochoduje diferenciál ven. Se svorem to jezdí určitě lépe, než třeba soudobej Civic TypeR. Ono tyhle V6 24V motory, které se do toho montovaly sice už nejsou přísně vzato Busso, ale jsou hodně dobré a hodně spolehlivé. Pokud to někdo nenechá potkat, problémy s nimy nebývají. Bohužel ale antikorozní ochrana těch aut je víceméně žádná, o kvalitě interiéru nemluvě a pak tu jsou takové ty drobnosti, jako že kulisa řazení se mění každých 30tkm jinak to řadí jak stará Karosa.

Vojta
27. března 2019, 15:17
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Víceméně pořád to trpělo na nějaké závady, jízdní vlastnosti rozhodně nebyly oslnivé a výkon jednoho chcíplého osla tomu nepřidal. Vlastně takovým Favoritem jsem jezdil mnohem radši než 106kou, protože byl pohodlnější, rychlejší, lepší. Nebyla zdaleka tak špatná abych řekl, že to bylo nejhorší auto na světě, ale z aut které jsem kdy měl byla prostě nejhorší :) Mít GTI, S16 nebo Saxo VTS asi bych mluvil jinak, ale ta litrová ludra byla prostě krám :D

Vojta
27. března 2019, 14:40
1
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Nejhorší rodinné auto? Fabia HTP první generace.
Nejhorší vlastněné auto? Peugeot 106 s litrovým motorem.
Nejhorší služební auto? Octavia II facelift 1.6
Nejhorší řízené auto? Škoda 1203

Vojta
27. března 2019, 14:32
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

AR156 má objektivně vzato spousty, opravdu spousty problémů :D Ale to i 147 a GT... tahle řada se prostě kvalitativně moc nepovedla, jízdně však jedny z těch nejlepších FWD aut.

Vojta
19. března 2019, 17:22
0
Máme budoucnost

Napíšu to lehce nepřesně, ale snad pochopitelně. Ono tady je ale problém ten, že na spoustu těchto zásahů potřebuješ kolikrát i různé digitální podpisy atp. a fakt hodně krutě se to ověřuje. Srovnal bych to s těmi iPhony - kdyby Apple vypnul ty autorizační servery, tak jsou ze všech jen pěkná těžítka a do budoucna, pokud by nezachoval jejich provoz, tak budou k ničemu a obejít to nelze. Snažilo se o to fakt strašně moc lidí, ale jedná se o natolik složité zabezpečení, že to prostě zatím nikdo necracknul a pravděpodobně se to ani nikdy nestane. Proto se pak na ebayích válí tuny telefonů, do kterých někdo zapomněl heslo a nejde to obejít. Kdyby to někdo uměl, dávno si na tom postavil opravdu solidní business... a stejná situace je u těch nových aut. Opravdu to už není prdel a vlastně ani jeden člověk nerozumí, jak to celé funguje, jen té svojí části kterou na tom vyvíjel...

Vojta
19. března 2019, 16:42
3
Máme budoucnost

Já bych rozdělil kupující aut do dvou skupin.
První a nejpočetnější jsou lidé, kteří mají auto pro přepravu z bodu A do bodu B a chtějí aby cesta byla co nejpříjemnější. Tady jasně vedou nová auta v záruce s výbavou, protože objektivně vzato takové auto je lepší ve většině aspektů, které takový člověk řeší. Má víc displayů, bluetoothů, internetů, tlačítek... všeho. Takže prostě je lepší. Stejně jako je lepší novější model iPhonu než byl ten předchozí. Ale řekněme si to upřímně, většina lidí to auto vymění dřív, než se to začne sypat. Za tři až pět let, dle nájezdu a skupiny, je to auto prostě morálně zastaralé a vymění se. Stejně tak tuto skupinu netrápí opravitelnost a servisní náklady, protože to je v záruce a má to velmi dobře napočítanou životnost tak, aby to vydrželo.
Druhou skupinu tvoří lidé, kteří rádi řídí, chtějí od auta něco víc a nebo prostě jen nemají na nové auto a vybírají ojetinu. A ti by měli být z moderních aut nešťastní a to čím dál víc. Zaprvé v otázce jízdních vlastností se u běžných aut za posledních dvacet let nic nezměnilo, podvozky prostě nejsou lepší a to samé platí o brzdách. Co se prokazatelně zhoršilo je řízení, které je zřídka kdy opravdu dobré. Stejně tak se zhoršily motory, tím spíš teď s příchodem nových emisních norem. Prostě staré auto z let mezi 1995-2010, které je v dobrém technickém stavu, je lepší než relativně nová, tří až pětiletá ojetina. Mám na auta náhled dost i z té technické stránky a bohužel nová auta jsou extrémně překombinovaná a složitá, protože kvůli přísnějším a přísnějším emisním normám motory pracují na hraně fyzikálních možností a složitost stále roste. Navíc si tu spousta lidí neuvědomuje, že pro mnohé servisní operace je důležité mít příslušné HW i SW vybavení a že to se po letech likviduje a prakticky se to nedá sehnat. Provést diagnostiku třeba na Alfě 164 Q4 s Viscomaticem by bylo prakticky nemožné, kdyby někdo nezachránil starý tester a nepůjčovali si ho v rámci komunity mezi sebou. A to je to primitivní elektronika z devadesátek, teď mi řekněte, kdo vám za patnáct let do letošního baworáku napáruje novou komfortní jednotku. Další věcí jsou i servisní dokumentace - dříve byly všechny části auta navrženy jako opravitelné a podle toho vypadala dokumentace, kdy je motor kompletně rozkreslen a popsán se všemi tolerancemi a vůlemi - to vše je nenávratně pryč. K moderním autům dokumentace prakticky není, díly se sehnat nedají a mění se kompletní celky. Jasně, kde je vůle tam je i cesta a tak se dá i ze tří zbořených a utopených Tesel složit jedna, ale i tohle přestává být možné, protože ruku v ruce se složitostí si to začíná hlídat i neautorizované zásahy do HW a SW.

Zkrátka a dobře, pokud se smíříme s životností auta průměrně pět let a budeme jej považovat za spotřební zboží, jako například mobil nebo televizi, pak jsou nová auta lepší a lepší. Chceme-li auto na delší dobu případně ojetinu, tak zlaté časy už prostě byly.

Vojta
06. března 2019, 14:41
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Tam je ten trh tím specifičtější, že ty auta už tuplem nejsou a jsou globálně považovány za raritní. Může se poštěstit, že koupíš pěknou a bude stát málo a taky můžeš narazit na překupníka, kterej chce vyrýžovat co to jde a radši to nechá na place zreznout. Každopádně tam jsou i problém díly, protože to auto je naprostej exot. V tomhle ta 90ka je super, protože většina mechanických skupin se naprosto shoduje se zbytkem řady Alfetta 116 a těch aut se vyrobilo dost a dodnes na to je spousta dílů k mání v aftermarketu. Když vím, jaká je servisní tragédie se 164, na kterou se nesežene prakticky nic, protože to je taky úplnej atyp, tak bych do toho asi nešel, byť samozřejmě šestka má větší coolfactor :)

Vojta
06. března 2019, 10:15
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Garantuju ti, že tu, na kterou jsem hodil odkaz, nebude problém stáhnout na 5000eur... ty káry fakt nikdo nechce, stejný je to se 164. Prodejci maj velký voči, koupili to sami za 1000éček a než aby jim to tam stáhlo a hnilo na place, tak to pustěj za nějakou rozumnou tržní cenu. Občas se na mobile.de objeví kus pod těch 5000eur a ty pak mizej celkem rychle.

Vojta
05. března 2019, 21:51
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Ale je, je to jen o tom tu cenu ukecat a domluvit. Tyhle auta jsou mimo zájem sběratelů a prakticky se netočej. Na jednu stranu jich bylo strašně málo, na druhou stranu je nikdo vlastně nechce :D Vím o člověku, co sehnal asi za 4500eur nezrezlou, v origo stavu a není to ani spoustu let zpátky... ale je to taky snad jedinej kus v ČR a faktem je, že servis stál taky něco :) Ale za 150kkč s nákupkou i vstupním servisem je problém sehnat cokoliv exotického.

Vojta
19. února 2019, 14:37
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Já měl největší zaváhání podobné tomu s tím traktorem. Jel jsem celkem svižně po okresce a pochopitelně do jedné zatáčky nebylo vidět tak moc dobře, jak by to vzhledem k rychlosti chtělo. Běžně to v těch místech nebývá problém, protože i když tam něco jede, dvě auta se v pohodě vyhnou, ale toho dne jsem měl smůlu, že Mercedes v protisměru jel prostředkem silnice a uhýbat nikam nehodlal. Bylo by se bývalo nic nestalo, ale bohužel jsem chladičovkou lehce štrejchnul o násep mezi příkopem a silnicí, což zapříčinilo aktivaci airbagů (obecně auta od FCA mají nevím proč airbagy nesmyslně přecitlivělé a jsou schopné vyletět i při kolizi se zajícem).

Vojta
26. ledna 2019, 09:55
0
Řadicí páka na deset způsobů

Ona je spíš šedesátková... a kupodivu na to, jak to pohledově působí strašlivě, tak se s tím řadí hezky a přesně - je to blízko volantu, dráhy jsou přesné jen holt delší, ale to už k tomu patří :D

Vojta
16. ledna 2019, 21:00
0
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

VK: Dobrý kus se kupuje snadno... prostě se odjede z ČR do Itálie a koupí se něco obouchaného s doloženou historií tam. Mám po prvním italském majiteli 159, 166 i Stilo... a proti těm šrotům co jsou k mání u nás je to nesrovnatelně lepší.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem