načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 2.7 rok.
Poslední aktivitapřed 21.4 hod.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků107
Pozitivních komentářů u článků24
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
06. září 2019, 10:25
1
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

S korozí v té době bojovala spousta výrobců. Třeba 164 kvůli tomu byly celopozink a ještě navrch rovnou ošetření dutin rovnou z výroby. Pokud ty auta nikdo nenaboural, vydržely nehnilý dodnes.

Vojta
01. září 2019, 21:04
1
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

Pořád je levnější jim doplácet ten rozdíl... to mi věř :D Když jsem si na sebe v osmnácti chtěl přihlásit třílitrovou Alfu, tak po mě chtěli přes 15kkč... na mámu s plnými bonusy to stálo tehdy něco pod 3 tisíce. Sice jsem nikdy nezavinil nehodu, ale i kdyby, to navýšení by opravdu nebylo tak zásadní, byla by to tak pětistovka na rok ;)

Vojta
28. srpna 2019, 18:18
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Je to přesně jak píše Bavoraczech. Ta zadní náprava je extrémně sofistikovaná a proto tam taky nejsou silentbloky, ale unibaly (ano jsou i v ramenech). Pokud nahradíš unibaly polyurethanem, nebude to fungovat správně, protože to rameno nebude do zatáčky mít ten správný výkyv. Prostě u 166 se s podvozkem nevyplatí experimentovat. Stejně tak je nesmysl to snižovat - opět, nefunguje to dobře. Co dobře funguje jsou polyurethany v předních horních ramenech a pokud někomu nevadí větší rázy do volantu, tak i v těch spodních. Co se tlumičů týče, tak místo série Bilstein B6 - komfort zůstává, ale zároveň zmizí takové ty věci, jako potápění předku při větším brzdění atp.

Vojta
28. srpna 2019, 11:40
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

To je pojišťovák od pojišťováka no... já se na nehodě starého a vzácného auta "nabalíkoval". Nacouval do mě borec na parkovišti, odnesl to blatník a světlo. Pojišťovna dala tabulkově 35kkč, světlo jsem sehnal fungl nové za 5000,- obě (ať to nevypadá blbě), blatník vyklepat a stříknout... a zbyly kačky i na další opravy :D

Vojta
28. srpna 2019, 11:37
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Tak já do toho samozřejmě taky nasypal :D Přecijen stálo to od roku 2004 do 2016, kdy jsem to koupil, takže komplet nové brzdové hadice, komplet brzdy, lanovody, všechny silentbloky, Bilstein B6 a pak takový ty věci jako rozvody, radiátor, komplet očista vnitřku motoru a nové vačky (je to 12V Turbo)... všeho všudy to auto vyšlo na nějakých 60kkč, ale to jen proto, že si to servisuju všechno sám a nepočítám si práci, jen matroš. Aktuálně je sice technicky v poho, ale chtěla by polakovat, protože spousta dílů je poškrábaných nebo jinak dojebaných od toho, jak to stálo a používalo se někde ve stodole jako odkládací plocha pro různé věci.

Vojta
28. srpna 2019, 11:10
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Inu... jak to jen říct :D 166 i 164 s Bussem už naskladněny mám :D Chtělo by se mi říct, že co teď s tím dál, jenže bráno s rozumem - na další auta není nejen místo, ale pořádně ani ten čas. A zároveň 164 jít nenecháme, protože to je dlouholetý projekt a padla do toho spousta vlastní práce, hodně jsme se na ní naučili. No a prodat 166 tak nějak taky nemůžu, protože v budoucnu už nikdy žádnou jinou po prvním majiteli neseženu. Ne za 15kkč :D Jednu dobu jsem se chtěl zbavit naftové 159. Jenže s nájezdem k půlmíči je to auto neprodejné.

Vojta
28. srpna 2019, 11:05
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

To už je lepší koupit si nějakého veterána a toho mít na sebe a normální auto mít na rodiče nebo někoho starého.

Vojta
28. srpna 2019, 11:04
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

Po mě chtěli taky, ale je to nesmysl. Platné je to například i v elektronické podobě. Takže stačí udělat kravál, zavolat si nadřízeného atp. a najednou to jde i s černobílou zelenou kartou :D

Vojta
28. srpna 2019, 09:24
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Když prostě to je tím, že auto ve slušném stavu už prostě míň stát v dnešní době nemůže, ať je to co je to. Vsadím se, že ani pěkné Yugo, pokud něco takového někdy existovalo, neseženeš pod těch cca 70kkč :D

Vojta
27. srpna 2019, 18:27
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ono koupě jetého Maserati se dá ustát a člověka to nezruinuje jen za těch podmínek, že to auto je kompletní (veškerá karosařina a drobnosti, krytky atp. se špatně shání a jsou neskutečně drahé) a že si to člověk servisuje sám. Mně by to pravděpodobně nezruinovalo, ale taky bych se v tom furt šťoural a něco na tom řešil. Ale ono to tak obecně s tou "(d)ojetou prémií" je. Pro mě je důvod, proč QP nemám ten, že slušný kus bych beztak pod 400kkč nesehnal (trvám na ZF hydroměniči, Duoselect ani zadarmo, řadí to nesmyslně pomalu a extrémně se to sype) a to už je problém. A nejen ten, že jsem socka, spíš ten, že objektivně vzato to auto za 400kkč prostě nestojí. Kdyby stálo 100kkč, bylo by to něco jiného. Další kilo bych do toho vrazil abych si to dal do vůně a za 200kkč je zrovna u toho QP ten poměr ceny a zajímavosti tak nějak akorát. Uvažoval jsem taky o starém Biturbu, kde už se kolem 100kkč dá sehnat kus, který není dobastlený nebo zrezlý. Na druhou stranu ta nízká cena má opět svůj důvod - to auto objektivně není v žádném směru dobré. Má dobrý zvuk a styl. Ale tím to tak nějak končí.

Vojta
27. srpna 2019, 14:09
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Jak říkám, na té stříbrné to je naprosto normální - dělá to. Se změnou úhlu pak zas vypadá, že má jinou barvu blatník nebo zadní dveře... ;) Pomůže celé auto přeleštit důkladně, pak to je lepší.

Vojta
27. srpna 2019, 14:07
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Bavoraczech: Tak ono zrovna na 3.0 a 3.2 V6 nic specifického nepotřebuješ. Ty motory jsou nesmrtelný, pokud se na nich dělají pravidelně rozvody a nedá se tam vodní pumpa s plastovým kolem.
stirling: Problém QP je ta zatracená převodovka DuoSelect. Motory samy o sobě spolehlivé jsou a dají se i docela levně sehnat z vraků, protože je nikdo nechce. Novější QP pak mají obyč automat ZF a ty bývají v poho. Že s tím lidé jako Tyler Hoover mají problém je jen proto, že kupují nejlevnější kusy, které jsou zbastlené a mají přestříhanou origo kabeláž, protože se v tom někdo vrtal.

Vojta
27. srpna 2019, 13:05
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ono když do tý 166 člověk na začátku pustí korunu a udělá komplet podvozek, aby to jezdilo jak má a potom vychytá známé problémy - zejména preventivní výměna radiátoru topení a rozvody, tak si troufám tvrdit, že by i těch 50-60k bezproblémově dala. Mechanicky tam není moc co by se mohlo rozbít tak, aby to auto nejelo. Na druhou stranu je to furt jen stará vrána, kde bude z historie spousta neřešených nebo zbastlených problémů. Drtivá většina 166, které vídám a majitelé o nich prohlašují, jaké to jsou leštěnky, jsou ve skutečnosti v posledním tažení, provozované za poslední prachy.

Vojta
27. srpna 2019, 12:52
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ta 166 za ty prachy pravděpodobně nestojí, protože jí bude čekat rozsáhlý servis (zadní náprava, rozvody, radiátor topení, komplet tlumiče a pružiny - ideálně Bilstein B6). Pokud si to člověk oservisuje sám, tak se do nějaký dvacky vleze, ale pokud mu to někdo bude dělat, tak to naskáče. Každopádně ta stříbrná je velice nešťastná barva. Nechápu pořádně důvod, ale všechny 166 v téhle barvě (Grigio Chiaro) vypadají, že mají každý díl jiné barvy, jako ta na fotce. Jen jednou v životě jsem viděl takovou, kde to tak nebylo a ta zrovna byla celkem fatálně v minulosti zbořená :D

Vojta
09. srpna 2019, 16:15
6
Vojta
15. července 2019, 23:10
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Když jsem byl naposledy na Transfagarasanu, což bylo loni, tak tam byla kolona pohybující se sotva krokem :D Cyklisti opravdu nebyli ten problém...

Vojta
05. července 2019, 14:02
0
Jsou všechna auta stejná?

U té 159 je to hodně rozšířený omyl s tím Cadillacem. Sice platforma pro něj použitá být měla, ale podvozek rozhodně ne. Navíc ten si vyvíjela AR sama. Průšvih jsou ty GM motory. Kdyby se do nich v AR nemontovali, nebyly by tak špatné. S přímovstřikovými hlavami je to peklo...

Vojta
12. června 2019, 09:31
-1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

To s tím točením a karbonem... říká se spousta věcí a tohle je jedna z těch ne úplně podložených :) Co však jisté je, že když ten motor budeš furt točit, tak zničíš ložiska, protože tyhle motory na ně docela trpí. Většina těch automatových motorů se těch cca 150tkm dožila, manuální většinou skončily mnohem dřív. Navíc samotná ta převodovka je normální hydroměnič od Aisinu, takže tam nejsou sklony k rozkladu, jako u těch manuálů (zejména ty 6Q jsou fakt naprosto mizerný). A další věc je ta, že očistit motor od karbonu je relativně brnkačka. Pokud se to zadře, tak je celej motor na výhoz i včetně olejových chladičů atp.
Co se týče faceliftových aut, tak tam by snad mělo všechno být lepší. Osobní zkušenosti nemám, nemůžu referovat... ale minimálně podle internetu to zas taková hitparáda není. Navíc ty auta stojej ještě poměrně dost.

Vojta
10. června 2019, 20:12
-2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Ta slabší je lautr to samý, žere to stejně, jede to neznatelně míň a ta převodovka je hůř odstupňovaná a trochu odolnější, stále ale žádná sláva. Nejlepší převodovka do RX8 je automat, protože ten prostě funguje :) S ním má slušnou životnost i motor, protože ho to nevytáčí do nesmyslu, byť za cenu toho že to prostě jede pomalu.
RXka je prostě fajn auto s duší a charakterem... ale jako dopravní prostředek prostě nevhodná. Něco jiného je mít ji jako druhé auto na víkendy.

Vojta
10. června 2019, 16:29
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Giulietta je překvapivě dobré auto, ale člověk musí počítat s instalací samosvoru, pokud to s okruhy myslí vážně.

Vojta
10. června 2019, 16:25
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Doporučit Mazdu RX8 na každý den může jen nesoudný šílenec. Když pominu tolik diskutovanou nespolehlivost motoru, která sama o sobě vlastně je tím menším problémem, tak jezdit za 15L/100km opravdu není nic příjemnýho. Přidejte sklony ke korozi, převodovky, které se po 50tkm začnou sypat a dalších několik typických bolestí těchto aut. Opravdu nic na daily... Jak už tedy bylo psáno, díval bych se po hothatchích. Ale okruhové auto prostě v běžném provozu nefunguje, taková je realita. I ta RX8 v sérii je prostě spíš komfortní GTčko než závoďák.

Vojta
07. června 2019, 23:28
0
To nejlepší z červnové inzerce

Jsou jiný, pravdou ale jest, že věci jako ovládání těch sedaček, zrcátek, páčky pod volantem, interiérové lampičky atp. opravdu jsou z Alfy 164 :)

Vojta
07. června 2019, 10:08
0
To nejlepší z červnové inzerce

Italských aut netřeba se bát, v konečném důsledku to není horší než jinde. Třeba ta Thema bude i přiměřeně dost spolehlivá. Problém je jen v tom, že na některá auta se špatně shání díly. Typicky to je problém těch aut z přelomu 80s a 90s kdy prostě ještě nedošly do stavu veterána ale zároveň už jich moc nejezdí a ta výroba se prostě nevyplatí. Nakonec se všechno někde sežene, ale prostě ty ceny a čekací doby jsou někdy peklo. Naštěstí zrovna to Maserati je tak trochu z výprodeje Fiatích dílů a spousta drobností typu páčky pod volantem, přepínače a tak pochází ze soudobých Alf a Fiatů, takže se dají přiměřeně slušně i sehnat. Průšvih je cokoliv kolem motoru... ale tenhle už má aspoň vstřikování. Původní Biturba s karbcem, to bylo jiný dobrodružství :D

Vojta
28. května 2019, 15:19
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To je sice pravda, na druhou stranu není to žádná vesmírná technologie a lze ji zvládnout bez požárů dodrží-li se určité zásady. Nemám absolutně tušení, kde nastala chyba tady ale jak už jsem psal - od pohledu je to strašlivej bastl. Vše se dá udělat mnohem čistěji a pěkněji tím spíš s dnešními technologiemi a internetem. Když nic jiného, nemusí tam ta drátařina viset na čokoládách atp ;) Slušných přestaveb je minimum, co tak lovím v hlavě tak elektrická RX8 nebyla hrozná. Tohle naopak je jeden z těch nejotřesnějších případů:
https://www.ebay.com/motors/blog/classic-1991-alfa-romeo-164-converted-to-electric/

Vojta
27. května 2019, 14:04
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To já netvrdím, že shořet nemůže i normální auto... kolikrát blbá palivová hadice zruší celý Ferrari. Ale prostě tahle stavba Favorita působí od pohledu značně fušérským dojmem a teď nesoudím technickou úroveň jako spíše tu estetickou. Prostě auto kde z palubky trčej dráty a kabely a každou chvíli skončí na "tyči"... nepřipadá mi to úplně šťastný.

Vojta
27. května 2019, 11:40
1
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

Bez urážky... ale elektrika stylem od pantáty vedou dráty do žárovky nade vraty, nedivím se, že to shořelo. Trochu mi to připomíná jednu žalostnou přestavbu AR 164 na elektromobil...

Vojta
22. května 2019, 15:02
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

To je klidně možné... ale jakou má nevýhodu proti proti plátěné nebo vinylové nebo jaká to je? :) Mně napadají jen samé výhody...

Vojta
22. května 2019, 14:20
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

To když už, tak bych volil verzi s pevnou střechou, když se nabízela. Je to nesrovnatelně lepší komfort mít možnost používat to jako normální coupé nehledě na menší hlučnost atd. A těch pár kilo navrch? Kdo to proboha pozná? :)

Vojta
20. května 2019, 23:44
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Manželství to sice není, ale ono to auto mám skoro i rád víc :D Navíc tím, že jsem vysazenej na starší kusy, tak prostě sháněj si za rozumný peníze dvacetiletý auta po prvním majiteli s doloženou historií. Se 166 jsem měl velkou kliku. Další věc je pak to, že nemám rád věci, které nefungují na 100% a tím pádem začne být jakýkoliv nákup a prodej auta ztrátový, protože dokud to auto do šroubku nerozeberu, nezrenovuju a zase nesložím, tak nejsem spokojen :D A jinak ta univerzálnost toho auta v každodenním používání je právě to, co na tom mám rád. Na jednu stranu na okreskách díky špičkovému a kompletně zrenovovanému podvozku můžu nahánět kdejakej hothatch a na druhou stranu to i na těch Bilsteinech krásně přeplouvá nerovnosti a nástrahy našich silnici, automatická klima udrží vevnitř vždycky příjemnou teplotu, ve vyšších rychlostech je pořád ticho a celkově se do toho auta člověk těší a vystupuje odpočatý. Navíc překvapivě ten archaický přeplňovaný šestivál umí jezdit v pohodě kolem deseti a dálky dokonce pod osm. A snad všechny co jsem kdy vezl nebo i nechal řídit, překvapila. Jen design většina lidí nezvládne... :)

Vojta
20. května 2019, 11:26
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Ono svých soukromých aut jsem mnoho nevystřídal, popravdě poslední roky jezdím 166 V6 a vlastně mi připadá, že na daily mi nic zatím nevyhovovalo víc. Jen průběžnej tuning ve smyslu Bilsteinů B6 a pak tu něco polakovat, tam něco přeleštit... aby to auto nechátralo, protože svoje auto neberu tak úplně jako spotřebák. Ale když tu možnost mám, rád si sednu za volant skoro čehokoliv k čemu mě kdo pustí.

Vojta
19. května 2019, 11:38
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Tak já mám rád auta globálně a přiměřeně dost jsem si jich už i vyzkoušel. Alfa u mě má svůj "soft spot" ale to neznamená nutnou glorifikaci všeho co kdy vyrobili. Ostatně řada Alfetta (116) byla vedle Alfasudu tím, co jim zlomilo vaz. Aut, které bych vyloženě neměl rád zas tak mnoho není, většinou ho znechutí ta komunita okolo a jedno jestli to je japonská legenda nebo chrochtající koncern... :)

Vojta
18. května 2019, 11:06
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Ano, jen ve Stilech, protože byla přišroubovaná na motoru a trpěla vibracemi a přehříváním. Dá se to zavčasu řešit jejím přesunutím k baterii. Multipla, Marea a další auta se stejným motorem tento problém nemají :) Ono jinak pokud člověk má někoho, kdo mu umí přepájet BGA, tak je i toto řešitelné poměrně levně. Sám takhle opravené auto mám (přesunutá a přepájená jednotka) a problémy s ním nejsou (snad to nezakřiknu) už spousty let.

Vojta
16. května 2019, 23:16
3
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Zadohrab - předohrab - všechnohrab... tohle škatulkování vlastně nechápu. Není to tak dávno, co auta s pohonem předních kol byly něco a ten zadní nikdo nechtěl. Dneska, a nechápu proč, to zas někteří berou jinak. Jasně že s předokolkou asi nebude nikdo jezdit drifty a s jednou hnanou nápravou offroad, ale vpravdě u běžného silničního auta je kolikrát pohon zadních kol spíš přítěží než výhodou. Vždycky ale přijde na to které konkrétní auto.

Vojta
16. května 2019, 14:30
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

75ka trpí docela dost zásadními problémy... to auto se nedá rozumně provozovat bez toho aby člověk měl velké servisní zázemí a spravoval si to sám. Navíc... jízdně rozhodně v sérii není lepší. 164 má výhodu v robustní mechanice a nereznoucí kastli. Vlastně až na drobnosti typu radiátor topení a motorky regulace proudění a teploty vzduchu nemá vyloženě bolestivá místa. 75ka jich proti tomu má víc než by bylo pěkné. Samozřejmě se to opravit a vychytat dá, ale stojí to značné úsilí, peníze a chce to i dost know-how :)

Vojta
16. května 2019, 11:33
3
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Za mě, zcela nepřekvapivě Alfa 164. Skoro nikdo si na ní nikdy nevzpomene, přitom to byla poslední pravá Alfa, která všem ukázala, že když se chce, tak to jde.

Vojta
16. května 2019, 11:28
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Stila jsou mechanicky překvapivě výdržná a s výjimkou 1.6 16V (serou se tam něuvěřitelným způsobem ECU) nemají žádné zásadnější problémy. Ani ta hmotnost není nějak šílená... relativně velkej hatch má pohotovostku do 1200kg, což je super. Jen prostě designem se moc netrefili do vkusu většiny. Ale určitě to je zajímavá ojetina - za cenu jedničkové Octávky člověk dostane nesrovnatelně lepší auto. Navíc už v základu to mělo solidní výbavu.

Vojta
06. května 2019, 11:31
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Ono takhle bráno šlo jen o ten design no. Realita byla bohužel trochu jinde. 156 byla katastrofálně nespolehlivý vrak už nová, 159 má sice výrobní kvalitu Mercedesu, ale zase ani zdaleka nejezdí tak dobře, jak vypadá (zejména díky neschopným motorům). 500 je úspěch ze všech stran - líbivá, spolehlivá, prodávaná...

Vojta
06. května 2019, 10:14
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

166 i 164 jsou zvláštní auta... prakticky nikdo si na ně nikdy nikde nevzpomene a přitom pak spoustu lidí překvapí, jak dobře fungují.

Vojta
06. května 2019, 00:52
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Já jsem jako malý chtěl Alfu 164, protože jsme v ní jezdili. Měl jsem doma i plakáty a brožury... a tak jsem si nakonec jednu opravdu koupil. Další vysněný auto byl DeLorean... ten jsem si zatím nekoupil, ale co kdyby jednou...

Vojta
28. dubna 2019, 10:29
0
Top 4: Ve stínu legendy

Ono s těmi crashtesty to nebylo na tu dobu vůbec špatný, většina aut na tom byla hůř. Spíš celkově kvalita zpracování byla dost kolísavá. Ale jinak objektivně vzato je jízdně určitě Thema s foukaným čtyřválem nebo atmo šestiválem lepší auto, než ten V8 nesmysl :)

Vojta
23. dubna 2019, 23:05
0
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Chtělo by se mi říct, že Maserati Biturbo... ale jestli je podmínkou každý den jezdit někam do práce, respektive alespoň někdy někam jezdit, tak spíš asi ne :D Ze stejného důvodu vyřazuji RX8. Svého času jsem si docela oblíbil CLK... a asi bych se mu nebránil stále :) Navíc kupodivu to fungovalo vždy dobře. Pokud luxusní Ufo, dalo by se i uvažovat o Thesisu (u auta podobné kategorie hnaná náprava nehraje roli). Z aut v článku bych asi bral Lincoln.

Vojta
14. dubna 2019, 13:40
4
Proč máme tak rádi stará auta?

Když si srovnám nové auto, na které bych měl a třicet let staré auto za stejnou částku (včetně servisu atd.) tak prostě to staré auto vychází líp ať to hodnotím jakkoliv. Se svými přijmi a aktuální finanční situací bych si neospravedlnil nic dražšího, než cca 250kkč a co nového si za to koupím? Dachnu? Fakt super :D I když budu lovit mezi cca pětiletými auty, mnoho zajímavého nenajdu. Trojková ovečka z áček bude furt horší než auta z 80´s a 90´s která si za ty prachy můžu dovolit. A výbava? Opravdu jsme se někam posunuli? Vždyť jakejkoliv integrovanej infotainment je za dva roky prehistorická vykopávka, kterou předčí kdejakej mobil, tempomat, automatická klima, elektrická okna, centrál s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, xenony, výhřev sedaček, paměti sedaček, elektronicky stavitelný podvozek... to všechno mají už auta třicet roků starý! Tak kde sakra je ten posun? Že dneska maj auta v palubce fejsbuk, odemykaj se samy a brzděj i když to já nechci? No fakt super... fakt je o co stát :D

Vojta
03. dubna 2019, 14:16
3
Nenávist k vlastnímu vozu osvobozuje

Tohle já bohužel neumím. Na každém používaném autě mě štve jeho stav, pokud není alespoň v 90% toho, jaké to auto bylo nové. No a když už z toho je slušnej a zachovalej kousek, tak to je člověku líto. Takhle jsem si koupil AR 166 na dojetí... stála pár drobných, vytažená z kopřiv s tím, že si to rok, dva nechám a pak půjde do světa... a ono se z toho vyklubalo zachovalý auto po prvním majiteli, který nedám :D Nebo Stilo... kupovalo se auto narychlo, aby aspoň něco bylo v ceně 30kkč s tím, aby bylo náhradní auto po dobu opravy toho nabouraného. Co čert nechtěl... Stilo je sice samo o sobě hrozné auto, ale i tohle mělo jen jednoho majitele, nepoznalo sůl a až na nějaké ty drobné elektrické vrtochy a běžnej servis to už šest let jezdí a to původně mělo být jen tak na půl roku...

Vojta
01. dubna 2019, 14:31
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Tam se to zase umí docela dost lišit kvaltama, třeba 2.5 V6 je totální lemra hlavně proto, že je těžce zabitá dlouhýma převodama. Krátká převodovka ze 156 z toho udělá úplně jiný auto :D Plus samozřejmě každej motor na tom je trochu jinak a zdaleka ne všechny jsou v ideálním stavu. Sériově to má mít nějakejch 223HP ale reálně maj na brzdách kolem 230 s tím že vykatění přidá i na těch 240... :)

Vojta
01. dubna 2019, 13:54
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Tam dej svody z předchozích 24V a navař závit pro lambdu :) Běžnej tweak kterej z těch motorů vymáčkne o pěkných pár koní navrch. Sériově jsou dost přidušený v těch posledních emisních specifikacích.

Vojta
01. dubna 2019, 11:40
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Zadní lambdy Busso nemá, to maj až 24V motory. Každopádně olejovej filtr je naprosto na pohodu - pokud máš klíč na filtry, tak není o čem. To bych ti přál zažít filtr třeba na Mondeu 2.2 TDCi pokud ti na V6 24V přijde špatně dostupnej :D Lambdy jsou jinak pohoda s klíčem na lambdy taky... je to jen o správném nářadí ;)

Vojta
01. dubna 2019, 09:57
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Zatím kdykoliv jsem měl fakt hodně velkej problém a nadával jsem, tak to bylo na koncernových vozech. Spousta lidí mě přesvědčovala, že spojka na Alfě V6 je neřešitelný problém, zato na Fábii s Favoritím motorem je to záležitost na hodinku... opak je pravdou :D Při výměně jsem měl co dělat abych tu fábii nerozflexil :D

Vojta
01. dubna 2019, 09:45
1
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

Ale prd. Tlumič jde v poho sundat jen s vyvěšením nápravnice - povolit čtyři šrouby toho hliníkového mostu, mít to podepřené třeba malým heverem a pomaličku spouštět dolů. Co se týče ABS čidla a těhlice... opět pohodová práce. Sundat brzdič a kotouč, postříkat šroub ABS čidla penetračním olejem aby se to trochu uvolnilo a pak ten imbus vzít ideálně úderovým šroubovákem. Potom gumovou paličkou vytlouct ABS čidlo ven a je vyhráno :) Případně jde unibal přelisovat i na autě... ale on se sám o sobě lisuje celkem blbě.

Vojta
28. března 2019, 23:20
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Co takhle Hyundai Matrix? Já s ním byl jen vezen a už celkem dávno, ale přišlo mi to jako celkem odporné auto. Navíc teta ho měla od nova a spolehlivostí ani antikorozní ochranou rozhodně neoplýval a v té bílé vypadal jako kávovar :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  2004

Ford Mustang

160 000 Kč
cena
2004
rok výroby
190 koní
výkon
3 908 ccm
objem
Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Chrysler 300M  2000

Chrysler 300M

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
248 koní
výkon
3 518 ccm
objem
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005

Škoda Octavia

Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

95 000 Kč
cena
2005
rok výroby
150 koní
výkon
1 984 ccm
objem
Opel Tigra  2006

Opel Tigra

65 000 Kč
cena
2006
rok výroby
90 koní
výkon
1 400 ccm
objem