načítám data...

Vavris

JménoTomáš "Vavris" Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 5.2 rok.
Poslední aktivitapřed 6.1 hod.
Příspěvků ve fóru454
Komentářů u článků761
Pozitivních komentářů u článků113
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 48 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!


Posledních 50 komentářů

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. února 2019, 07:29
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Hmm, stejné chování jako v té naší. Vypadá to, že automat v Mazdě je další z řady obětí EURO 6c :(, u předfaceliftu si totiž takové chování nepamatuju

Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. února 2019, 14:48
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

RCNP: já takové přehřívání jako u Primacy HP ještě nikdy nezažil... A vážně to bylo na relativně krátkém úseku. Pár zatáček a brzdění na hraně a najednou to tancovalo jak valašská děvčica :D

Krab: On tam ten říz je i na trojku, akorát když typicky předjíždíš někoho, kdo jede 80, tak má trojka tuším něco pod 4500 otáček a než se to vymotá na slušnou akceleraci, tak je mezera pryč...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. února 2019, 14:20
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Já si nemyslím, že předjíždění je problém auta. Předjíždění je čistě problém majitele - buď mu to vadí nebo nevadí.

Mi to třeba nevadí... :-) Naproti tomu vzpomínka, jak jsem se v divoce se zmítajícím BRZ pokoušel setřást nadopované Mini JCW s 300 koni, jak se priusky po 10 kilometrech přehřály , tím pádem se nedalo jet čistě, ani když člověk chtěl a přesto pak od řidiče té přemotorované mrchy na AD08R člověk slyší "ty vole, to bylo dobrý" a ne jen nudné zívání, vyvolává potěšení ještě teď .. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. února 2019, 16:28
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Vážně tady ten zahořklý panáček s cigárem píše o zábavě malých výkonů a řidičském zlepšování? :D Přísahám, že jsme v redakci neprováděli žádné pokusy s výměnou těl :D
A mám chuť se projet Velarem... vážně!

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. února 2019, 16:26
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

K tomu předjíždění - předjíždět s tím samozřejmě lze. S čím taky ne... ALE! Když vede cesta trochu do kopce a ještě jí třeba člověk nezná jako své boty, tak to v Toyobaru prostě není úplně s prstem v nose. Klidně se přiznám, že když jsem s tím jel loni z Prahy, tak jsem několik předjíždění musel prodat, protože když se za zatáčkou náhle objevila mezera a motor se zrovna nenacházel v rozmězí těch 600 otáček, kde jede, tak jsem to prostě nestihl... a se zmiňovanou okynou RS (ba i tehdejší NBFL s kompem) by to bylo bez ztráty kytičky.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. února 2019, 09:24
7
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Nemohl dovolit? Ale Krabe, vždyť ty jsi důvod č.4.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
02. února 2019, 21:17
0
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

Já taky ne, a to s Jeníkem sdílím nejen redakci, ale i rodné město :D
-
Komentář upraven 2. 2. 2019, 21:17:19

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 17:46
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

No, ano, bral jsem to minoritním pohledem soukromé osoby - člověk se z té ulity fyzické osoby nějak neumí setrvačností dostat. Jakmile v nákupu figuruje IČO, souhlasím, že VAG prostě nemá konkurenci, a že pravě flotily tvoří drtivou většinu nákupu v segmentu, to se nelze přít...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 15:17
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Beast: vlezl jsem na Sauto. Vyfiltroval M6 a Supa od roku 2015. Je to mix... Stojí to +- stejně = cena klesá obdobně. U M6, stejně jako např.u Accordu, bývá poptávka po ojetinách vyšší než u nových aut, takže to moc neklesá.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 08:13
1
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Beast: ten enormní propad hodnoty bych očekával u Insi nebo Talismanu. Mazdy si naopak drží hodnotu podobně dobře jako koncern.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. ledna 2019, 13:24
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Při psaní jsem si samozřejmě vzpomněl :-) To o tom nerezu jsem četl taky, ale následně nemohl nikde dohledat, takže jsem raději nepoužil.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 18:59
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Taky mě tenhle argument překvapuje... Řekl bych, že společenský status obou značek je podobný... Zrovna v 90.letech navíc fičela Vectra, Omega a hlavně Calibra

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 16:58
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Proč skladovku Talismana místo skladovky Insi? Zajímá mě tvůj názor. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 16:05
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Hlavně bych se bál spolehlivosti. Mazda sice proklamuje, že už vyřešeno, nicméně "proslulost" motor 2.2 diesel předchází. Japonce zkrátka vždy s benzínem.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 10:16
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Jelikož se jedna nastěhovala do Autíčkářovy garáže, tak o ní bude určitě ještě dost napsáno :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 10:10
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Facelift šestky s vypínáním válců pro EURO6c se mi bohužel prozatím jeví, že má trochu přistřižená křídla. Dýchavičnou bych ji nenazval, ale samozřejmou zatím také ne... Uvidíme, jak se to změni se zajetým motorem.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 16:41
0
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

No, vůbec nic... Trochu se mi pomotali interpreti a já myslel, že to zpívá Sasha :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 15:52
19
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

S dovolením se ujmu odpovědí

1. Určuje se to podle speciální stupnice. Tzv. Dobešovy stupnice. Ta spočívá v tom, že se na oranici u zatáčky vytvoří značky s odstupňováním po jednom metru, redaktoři pak jezdí kolem, a komu se podaří zahodit po havárii motor z auta nejdál, je nejlepší řidič.

2. To záleží na redaktorovi. Pro Kraba cokoli staršího 15 let, pro Adama cokoli s původem na východ od Warszawy nebo cokoli v čem se dá rozdělat oheň, pro Honzu cokoli z Itálie. Pro Matěje to, co má zrovna půjčené... V konečném důsledku je tedy zajímavé všecko :)

3. Dobře napsaný článek se pozná hlavně tak, že si s ním autor dává tolik práce, že jej nestihne vydat ve stanoveném termínu. V našem případě je použitím tohoto pravidla dobře napsaná většina článků.

4. Malíčkem se ještě drží liberálního středu, avšak nemáme pochyb, že se zanedlouho přestěhuje na kliniku a začne hlásat utopistické filozofie o rovnosti všech :)

5. Ne! Ano!

6. Protože jsme parta smradlavých prokrastinujících lenochodů, která musí v redakčním chatu zachraňovat pravdu na internetu a řešit všechna výše zmíněná témata, pro což nemají naše přítelkyně a manželky vůbec pochopení.

6. Myslím, že když jsem to poprvé slyšel, začal mi zrovna rašit prepubertální vimr pod nosem. Jinak je to hajzl, nechal Martu :)
-
Komentář upraven 20. 1. 2019, 15:54:21

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. ledna 2019, 10:12
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ví, jen to vysypal rychle a nezkontroloval! A stydí se :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. ledna 2019, 16:07
11
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ne, už žádný článek na téme petrolhead! Jinak opouštím redakci :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 13:19
0
Redakční nej roku 2018

S manuálem, V6 a svorem jich bude 1%, ale s automatem jich bude řekl bych docela hodně :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 09:59
0
Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:20
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Páně Dobeš a četli ten článek? Já jen, že se přesně tohle píše v prvním odstavci. :) Jinak s tím zbohatnutím a zdražením nevím - vždyť auta střední třídy stála v té době nominálně to samé, co dnes (byly tedy reálně dražší), přesto počty prodejů byly vyšší. Takže auta nejsou velká, protože si to lidi mohou dovolit, ale protože v průběhu několika generací takhle vyrostla a dvě ustupující třídy se vcucly v jednu...
-
Komentář upraven 30. 12. 2018, 08:22:02

Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:12
1
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Mi se nelíbí už 991 a ta nová, tam je ten komiksový vzhled a nepoměr pontonu se zasklenou plochou úplně odporný :(

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. prosince 2018, 20:32
1
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Souhlas s Kubajsem. Jinak ten nadpis je trochu blbý - je mi líto v povánoční kocovině mě nic lepšího nenapadlo. :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
27. prosince 2018, 18:37
7
Bazarový snílek: Exoti za pár

"taky auto" - to je kouzelný překlep :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:54
2
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Děkuji za popis a vysvětlení, které je tak obšírné, že jsem díky němu třeba mohl upravit nepřesné formulace v článku... Vskutku mi pomohlo vic než pouhý výkřik. :-/

Po letmém gugleni už asi trochu chápu, nicméně třeba dle tohoto textu http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/42-setrvacna-odstrediva-sila
je použití termínu "odstředivá síla" možné, nesprávná je formulace, že se jedná o důsledek 3.NZ.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:30
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Můžu se zeptat proč? A není to v konečném důsledku jedno? Vždyť v podstatě se jedná o to samé, jak velkou dostředivou sílu jsou schopny pneumatiky vyvinout = jak velké odstředivé dokáží odolat.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. prosince 2018, 18:45
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Je tam úprava zadniho uchycení kolejnice. Patka je naouybaná tak, že sedadlo není ukotveno na ní, ale spíše pod ní. Ale je to použitelné jen do cca 185 cm výšky, protože se tím eliminuje možnost posunout sedadlo úplně dozadu.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. prosince 2018, 17:34
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Nejpodstatnější je asi ta kovaná klika, zbytek jsou minority, které rozhodně nemají velký vliv - změny na podvozku lze poměrně levně alternovat, AUX vstup a změny výbav asi taky nejsou nijak zásadní. Já cíleně připlácel za vzhled a hlavně věk a nájezd.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. prosince 2018, 09:03
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Henry asi spíš soudil podle sebe, protože jeho NB už spolklo a na hodnotě ztratilo řekl bych, stovky tisíc?

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. prosince 2018, 20:54
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Nijak tragické to není, obě NB na hodnotě prakticky neztrácely a zrovna stříbrná byla prodána ve stavu "před servisem"... Pozitivní bilance to samozřejmě není ani zdaleka, ale cena vlastnictví byla řekl bych velmi Miatí :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. prosince 2018, 17:08
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Na to je ještě brzo. Zatím jsem jezdil pořád jen na oslizlu nebo mrazu :) NCFL za mě lepší reakce na plyn, charakternější motor, hezčí zvuk, lepší-mechaničtější pocit z převodovky (v ND jde až příliš lehce), neporovnatelně lepší řízení, lepší pozice za volantem. ND agilnější, podvozkově živější, více gripu, vetší chuť zatáčet, v reálném světě o znatelný kus rychlejší (stačí v NC nechat motor drápat se někde ze 4000 otáček a ND ujíždí děsivě rychle), žere cca o 2 litry méně.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. listopadu 2018, 21:49
3
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: nemám problém souhlasit s tím, že jezdíme často a zbytečně. Dokonce milerád přiznám, že to dělám i já. Na druhou stranu, nemyslím si, že třeba my jako automobiloví magoři jsme v tomto horší než ostatní - ono je totiž v konečném důsledku úplně jedno, jestli někdo jezdí jen tak, protože má rád auta, nebo jede přes půl republiky na hory nebo na výstavu se psem...

krab: Ano, tím že se máme dobře můžeme přemýšlet o ekologii. A to je tak všechno. Nebo máš pocit, že to obrovské množství věcí a energie, které spotřebuje západní civilizace, se někde jen tak objeví? V důsledku je ta snaha směšná. Ekologicky žije třeba Jarda Dušek, ale většina lidí jej má za blázna. Obecně konzumní společnost a touha všech být bohatý a mít víc a víc novějších věcí vede k vysoké spotřebě... všeho... Oceňuji, že se snažíš v rámci práce volit šetrné způsoby přepravy, i já se snažím žít udržitelně, jenže...

Vlády se baví o ekologických autech a snižování emisí a na druhou stranu se silně tlačí na neustálou neekologickou obnovu vozového parku. Svítíme úspornými žárovkami... ale pořád a na všechno... Nemáme jednu pevnou linku 20 let, ale 20 mobilů za rok... Chlubíme se, že jezdíme na CNG a zelená paliva, ale klidně převážíme věci tam a zpět. Píšeme v podpisech e-mailu "consider printing, save environment", ale zákony a nařízeními jsou v každé firmě vyžadovány hektary lesa zbytečných papírů. A takhle bych mohl pokračovat dalším milionem příkladů :-) Konec světa za dveřmi asi ještě není, ale myslím, že při současném tempu využívání zdrojů a konvenčních způsobů energií nemusí být tak vzdálený. Že civilizace dokáže vydrancovat sama sebe už se ostatně pár krát stalo (velikonoční ostrovy) Nicméně, známe jadernou a solární energii - pokud se v budoucnu podaří je nějakým způsobem lépe využívat, mohlo by to vydržet zase na hodně dlouho...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. listopadu 2018, 19:52
5
Jak se žije s elektromobilem?

Že vám do toho vlezu.

Všechny pokusy o ekologii spolehlivě zničí dvě věci - neustálá snaha o ekonomický růst a přemnožení populace. Dokud budem chtít pořád lepší auta, mobily, vetsi domy, rychlejší internet, větší fotky, 400 bot, kabelek, doručení do druhého dne, díly z USA, žrát co 2 dny hovězí a polovinu ho vyhodit a dívat se, jak se ve třetím světě rodí miliony dětí denně a jak díky internetu, globalizaci a sociálním sítím taky budou chtít drahé auta, domy, mobily a vyhazovat hovězí, tak je stejně všechna ekologie spíše lhaní si do kapsy... :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. listopadu 2018, 12:39
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Zrovna ty bys to Clio prodal po pár měsících, protože bys zjistil, že tě to vlastně dlouhodobě nebaví... Tím jsem si docela jist :D

PS: To je jedno, jestli pochválil/nepochválil. Já se záměrně ptal na ty úpravy - protože právě těch pár drobností dělá rozdíl mezi normální rozblemcanou Miatou a Miatou, která je velice rychlým okreskovým náčiním, jako to Clio... Třeba moje současné NCFL, které je dá se říci sériové a je obecně považováno za o kus rychlejší auto než jakými jsou předchozí generace, by od mojí stříbrné ex NBFL dostalo na brzdách a v zatáčkách takovou bídu, až by to hezké nebylo. A převážne jen díky destičkám, pneumatikám a geometrii.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. listopadu 2018, 11:21
5
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Můžeš mi krabe prosímtě říct, kolik přesně aut s pohonem předních kol jsi za poslední 2 roky měl pro zábavu? Já jen, abych si ten mýtus dal do kontextu tvé garáže ;)

Naprostá většina lidí, kteří zkusí sportovní zadokolku, se už k přednímu pohonu nikdy vracet nechce a důvody si myslím netřeba vypisovat.

PS: řídil jsi vlastně někdy nějakou Miatu, která měla balíček těch základních sportovních úprav? (geo, lepivé gumy, sportovní desky, tužší podvozek/stabíky) Protože já bych si dovolil tvrdit, že Clio RS i Miata v dobově odpovídajících generacích nabízejí dost podobný zážitek.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
25. listopadu 2018, 10:40
10
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Tak jo, já začnu.

Mám škodolibou radost, jak autíčku Malibu Stacy podlehnou i odpůrci. :D Nedá se nic dělat, pokud někdo rád řídí, má Mazda silné zbraně. A poměr cena/zábava/spolehlivost je zkrátka stěží překonatelný.

MX-5 není auto, které vyrazí dech, vezme duši nebo poskytne nezapomenutelný zážitek. Ale umí po kousíčkách nosit drobky každodenního štěstí, až jich je za několik let obrovská hromada. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. listopadu 2018, 10:27
4
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Já jsem taky pro hodnocení článků, chci být jedničkář :D :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
15. listopadu 2018, 13:18
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

E36 a denní ježdění se vylučuje principielně. Za 5 roků bude totiž z té opečovávané E36 za 200 obyčejný orezlý hnus za 50. Z mých zkušeností trpí E36 na korozi z moderních BMW asi nejvíc. Takže e36 na denní ježdění klidně, ale nějakou obyč... a ne muzeální kousek.


-
Komentář upraven 15. 11. 2018, 13:21:15

Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. listopadu 2018, 15:02
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

vavrisovo daily bude vzhledem k uvaleným penězům za tu placatou srajdu nějaká stádovitá nuda za pár šupů, která půjde v zimě otřískat o závěj, aniž by měl člověk tendenci ronit slzu... :-) točím se v kruhu omega, is200, e46, e39, nějaké quattro, lego... prostě mám dojem, že musím mít rwd nebo awd, protože bude v zimě sníh. Nakonec stejně nasněží jednou, takže se zbytečně omezuju mimo fwd, ale nechte mě , já se rád trápím :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
07. listopadu 2018, 23:35
2
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Nákupní i prodejní cena byla stejná

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 22:53
0
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Přečti si raději ty dojmy, které jsou linkovány v článku - je to více objektivnější, to že jeden z redaktorů zahořknul nad hot hatchem, protože ho používal v zimě, na blbé trase, blbých gumách neznamená, že je to auto špatné :-P

Kdo kritizoval BMW 1? To je super :-) A NC? Na to vyjde brzo óda :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:33
1
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Já rád zkouším :-) A tentokrát to byl holt krok vedle. Cíleně vybírám víkendovky. Auta na ježdění kolem komína jsou většinou kombinací aktuální nabídky, zajímavostí, vzdáleností, kvality spánku, počasí a věštění z kočkolitu. :D

A taky je třeba brát v potaz, že kdyby byla Corsa pořízena na jaře, stála by na pořádných gumách a koupily se jí nové brzdy, mohlo by být konečné hodnocení pozitivnější :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:29
0
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Objektivně je psána ta recenze z února. V tomhle textu se asi dost promítá zahořklost z vlastnictví :-) Corsa byla rozhodně nejméně oblíbené auto, které jsem si kdy koupil.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI 2008

Jeep Grand Cherokee

SRT8 6.1 HEMI

449 000 Kč
cena
2008
rok výroby
426 koní
výkon
6 063 ccm
objem
Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive 2006

Audi RS4

Black Edition, Audi Exclusive

619 000 Kč
cena
2006
rok výroby
420 koní
výkon
4 163 ccm
objem
Ford Expedition 2015 4x4 Limited 2015

Ford Expedition

2015 4x4 Limited

430 000 Kč
cena
2015
rok výroby
365 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Buick Super Riviera 1950

Buick Super

Riviera

149 500 Kč
cena
1950
rok výroby
130 koní
výkon
4 000 ccm
objem
Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987 1987

Kenworth Kenworth

W900B 14.6L 1987

899 000 Kč
cena
1987
rok výroby
425 koní
výkon
14 600 ccm
objem