načítám data...

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 6.1 rok.
Poslední aktivitapřed 4.6 hod.
Příspěvků ve fóru487
Komentářů u článků860
Pozitivních komentářů u článků153
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 49 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!

Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

07. května 2019, 10:26 54 komentářů

Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí…


Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
13. ledna 2020, 15:58
0
Překvapivě slabé sporťáky

914 1.7 asi byla vzhledem k ceně a postavení slabá... Ale 914/6 s 940 kily a stovkou za 8 sekund prostě šlapala na paty i daleko zvučnějším autům, což mi přijde jako slušný výsledek na to, že to bylo entry level Porsche, které mělo být původně VW...

Tomáš Vavrečka
13. ledna 2020, 12:04
1
Překvapivě slabé sporťáky

Hmmm, mi to nedá a budu pičovatel... Minimálně u poloviny aut mi v kontextu doby jejich výkon vůbec nepřijde překvapivě slabý. 60 - 80 koní byla u malých kupé v 60. a 70. letech naprosto běžná hodnota a dal by se vypsat dlouhý seznam. Třeba Fiero je o celých 15 koní silnější než uctívaná MR2 AW11. Porsche 914 s V6 pak bylo na svou dobu a třídu dynamicky velice dostatečné...

Tomáš Vavrečka
07. ledna 2020, 11:21
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ono teoreticky bude dobře... Až elektromobil zlidoví a zlevní a vytvoří tím prostor pro nějakou kusově desetitisícovou "neplechu". Do té doby to bude, alespoň z mého pohledu, dost smutná písnička. Reálně si v následujících letech v mnohých třídách připlatíme za horší auta. Pro mě nejatraktivnější segment zábavných a relativně dostupných aut (řekněme do 1,5 mega) nejspíše značně prořídne, možná bude přímo bojovat o přežití...

Největší zvěrstvo této směrnice je ale faktická likvidace miniaut, která jsou (zohledníme li i energetickou a ekologickou náročnost výroby a vývoje) reálně opravdu tím nejekologičtějším způsobem individuální automobilové přepravy...

Tomáš Vavrečka
07. ledna 2020, 10:20
7
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Podobný cláněk jsem chtěl sepsat už dlouho... A odhodlával jsem se tak dlouho, až jsi mě předběhl... ale na mém srdci toho je víc, takže jdu asi rychle sepsat ještě další várku hněvu...

Tomáš Vavrečka
04. ledna 2020, 16:59
-1
Auto roku 2019 podle redaktorů Autíčkáře

Když už to tu je nakousnuté, tak já to mám podobně. S tím rozdílem, že Ostrava je od Prahy ještě o značný kus dál, takže jsem letos krom Peugeotu 508 v ničem jiném nejezdil a můj vklad by neměl žádnou vypovídající hodnotu.

No a neoficiálně už z osobních důvodů také nějakou dobu nejsem členem redakce. Jen jsem se ještě za 3 měsíce nedokázal odhodlat k nějakému rozlučkovému blogu :-) a navíc se bojím, že mi to po čase začne chybět a nerad bych byl jak Hašek :D

Tomáš Vavrečka
20. prosince 2019, 17:25
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Přesně, ono v mnoha případech bylo složité vůbec vybrat tu pravou s x karosářských kreací jednoho modelu... Byly to všechno defakto kusovky, ne-li unikáty.

Tomáš Vavrečka
20. prosince 2019, 13:47
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Fandatik: Bylo to z částí kolektivní, ale core toho seznamu jsem dělal sám. Nevylučuju, že jsem zapomněl ještě na další auta... od 50. let dolů není můj přehled úplně nejlepší. Ale z výsledků je vidět, že by takto staré věci byly stejně přehlasovány...

Tomáš Vavrečka
19. prosince 2019, 14:39
0
Tomáš Vavrečka
19. prosince 2019, 07:35
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

...jen pro doplnění... mohutné sdílení probíhalo zejména mezi Alfisty a samostatnou kapitolu představují Subaristi. Mazda se sdílela spíše okrajově...

Tomáš Vavrečka
18. prosince 2019, 09:26
10
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Beastar: zrovna ty to žereš naprosto enormně, když už jsi tady na vyrovnání se s výsledkem a designovou osvětu dle beastara spotřeboval asi 20 komentářů :-)

Tomáš Vavrečka
17. prosince 2019, 12:48
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Vždyť jsi s náma obsah tvořil ty vole. :D

Já klidně napíšu, že BMW X6 nemám rád, nelíbí se mi a považuji ho do značné míry za nástavec péra a ega. Ale ta přežvýkaná argumentace dle Harrise je úplně retardovaná...

Doufám, že stejně jako X6 a kvalty v GT4 ti hrozně vadí i návrat manuálu do 911 GT3...

Tomáš Vavrečka
17. prosince 2019, 10:32
11
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Moc to žerete. Byla to jen zábava :-) Už jen formát té soutěže (pavouk) značně devastoval nějakou obecnou várku objektivity - výběr aut do rozstřelů jistě zatížil další postup velkou mírou náhody. Ostatně, hned v druhém rozstřelu kvalifikace, kde proti sobě stál Jag XJ220, Viper, Diablo a Testarossa, jsem se rozhodl pro absolutní vyrovnanost hlasování (rozdíl 1. a 4. snad jen 7% hlasů) poslat do druhé šance všechna poražená auta a všechna se nakonec udržela ještě po několik kol...

A jak už někdo psal, bylo dost jasné, že nejdále dojdou plakátové sny generace, které je nyní 20 - 40. Skoro všechna stará auta neprošla přes druhé kolo... Přitom Talbot Lago, Alfa 8C nebo Bugatti Atlantique jsou naprosté skvosty...

No a dalším aspektem je jistě chybějící osobní zkušenost. Obrázek nikdy nedokáže přenést reálný dojem věrně... A kdyby se nevybíralo na internetu, ale na živo, výsledky by vypadaly úplně jinak, přestože by hlasovala totožná skupina lidí :-)

Takže, nežerte to a neřešte :-)

Tomáš Vavrečka
17. prosince 2019, 10:10
4
Tomáš Vavrečka
17. prosince 2019, 10:10
1
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Pruzení je fajn, když je inteligentní. Napsáním demagogického cancu shazuje člověk jen sám sebe... Doporučuji FB Jirky Červenky ke studiu inteligentního a argumentačně neprůstřelného pruzení.

Tomáš Vavrečka
16. prosince 2019, 22:32
3
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Ta piškovorcová konstanta byla svého času v přepočtu na kus nejvýdělečnější model značky, pokud si dobře pamatuju... A cosi jako průzkumy... Proboha! To je snad naprosto bazální nástroj bez kterého se žádná výrobní firma neobejde!

Tomáš Vavrečka
16. prosince 2019, 15:22
2
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Krabe, koukáš špatně... V rozstřelech byla všechna tebou zmíněná vozidla... ani jedno nedošlo dál než do druhé vlny selekce (= mezi 96 nejlepších)

Tomáš Vavrečka
06. prosince 2019, 13:04
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Jestli chcete vstup od člověka, kterému to vlastně může být jedno a je mu to jedno, tak podle mě by to mohlo být takhle:

- rozdělení kategorií na street legal/street non legal, případně mimo okruh: podvál nutný / pohyb po vlastní ose

a zároveň / nebo

- použití pneu s TW >240 a max. přípustné sériové šířce pro daný model vozu... Přece jen, pneumatiky umí sundat klidně 1-2 vteřiny na kolo a jsou snadno "detekovatelné".

a zároveň

- právo odkoupit auto redakcí za cenu 20.000 Kč. Sice tu bylo hodně napadáno, ale má to svůj účel. Opravdu pochybuji, že by někdo z redakce toužil odkoupit za 20 tyček FTO nebo baworské trosky. Toto pravidlo platí i u ideového příkladu LeMons, a má za účel eliminovat start aut, která očividně překračují rozpočet!
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 13:06:12

Tomáš Vavrečka
24. listopadu 2019, 11:19
2
Ferrari F50: Mytický supersport

Vida, pro mě je DINO 308 úplně no go! Škaredá pixla ze sedmdesátek... Jen o chlup lepší než Mondial, takže stále špatně a nechápu, co je na tom pro někoho přitažlivé :D

Tomáš Vavrečka
23. listopadu 2019, 21:36
0
Tomáš Vavrečka
20. listopadu 2019, 09:26
2
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Řekl bych, že v textu je málo zdůrazněno, že kritika je zaměřena zejména na tuto konkrétní specifikaci. Opravdu mě těžko napadají důvody, proč si za 400 koupit tohoto mrzkého Dustera a nikoli prakticky v každém ohledu (snad vyjma prostornosti) lepší Vitaru.
-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:27:04

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2019, 17:50
3
Tomáš Vavrečka
07. listopadu 2019, 08:33
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Trochu s křížkem po funuse, ale k tématu ošoupaný interiér, bych ještě dodal, že spoustu škody může napáchat "vliv žena". Na pár příkladech už jsem si mohl ověřit, jaká zvěrstva na materiálech a čalounění dokáže napáchat make-up (případů, kdy se někdo maluje v autě není málo), plné prsty prstýnků a extravagantní typy kalhot s všelikými trčícími kovovými pičovinami... :-) Auto s najetými 50 tkm pak klidně může vypadat jako zasloužilý bitevník po 20 letech...

Tomáš Vavrečka
23. října 2019, 18:20
0
Tomáš Vavrečka
17. října 2019, 08:03
1
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Mám dojem, že se tu úplně opominula jedna důležitá množina.

Nevím, jak to máte vy, ale existují auta, ve kterých bych se styděl jezdit. Náznaky této teze položily rovnou dva vehikly, které jsem zakoupil. Ve 320i E36 v G-paketu = orezlé až běda, z části přetřené montanou, s vyházeným tlumičem výfuku (takže hlasité), jsem se za světla přepravoval opravdu nerad. Naštěstí toho světla přes zimu bylo málo a ve skutečnosti byla zima s ní asi ta nejlepší, kterou jsem s autem zažil...

No a pak tu byla Corsa OPC, zakoupena na širokých tunerských kolech Voltec a s maskou Irmscher... a dokud jsem nezakoupil originální disky, také jsem se uvnitř necítil zrovna komfortně...

Takže odpovědí je, že ani zadarmo jakékoli auto, které odporuje vašemu smýšlení... resp. kterému se smějete... Asi bych nekousnul třeba Hummera H2 nebo nějakou hustoedici géčkového Mercedesu... ty by se ale daly aspoň prodat... Takže vítězem se stává jakýkoli otuzenec do kila...

Protože tohle: https://auto.bazos.cz/inzerat/108780092/Peugeot-406-coupe.php
nechcete ani řídit a vzhledem k cílové skupině už to vůbec nechcete prodávat....
-
Komentář upraven 17. 10. 2019, 08:05:01

Tomáš Vavrečka
16. října 2019, 15:02
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Což je zvláštní, protože prodeje v EU má ND cca 3x větší...

Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 13:53
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Zůstává to furt více méně stejné. V přímce byla rychlejší už G160, teď se to ještě prohloubí. Na druhou stranu, boxer v GT86 má asi v sérii pořád víc charakteru, i přes ten propad krouťáku. U podvozku také stále platí, že Mazda se více naklání a je měkčí a Toyobaru má celkové nastavení vhodnější pro sportovní jízdu...

Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 08:58
5
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

To je dost jízlivě pojatý komentář... Vezmu to v bodech...

- základ u 2.0 je Revolution. Takže 869, resp. 799 v případě Softtopu, který purista bude preferovat (tedy v intencích Toyobaru)

- pocitové zlepšení je docela výrazné. Pořád to samozřejmě není nějaká pila, jen živý dvoulitr, ale i to je s ohledem na současné emisní normy skoro neuvěřitelné. Nicméně, nějaké hodnocení že od 200 koní už to je sporťák - G184 bude na reálné okresce minimálně stejně rychlá jako tvá oblíbená S2000. Ten motor totiž na rozdíl od Hondy prakticky nemá hluché pásmo a než se F20 vymotá do oblasti, kde trochu jede, má Mazda x metrů náskoku...

- pokořit 100 koní/litr? V dnešní době? Vážně? Jsme o 20 emisních let dále, přesně jak píšeš s tou slávou...

- přifouknutí Abarthu má jednu nevýhodu - krouťák už může být pomalu u limitů převodovky a stejně to bude plochý turbomotor.. naopak, když se Skyactivu trochu pomůže výfukem a jednotkou, bude z něj regulérní pila jako z nejlepších let... bratru za 30-40 tyček..

1,2 mio a 0,8 mio je třetinový rozdíl. S ohledem na současnou nabídku sporťáků do 1M jsou všecky zadokolky, které se pod tuto hranici vlezou, sympatickým počinem :-)

Tomáš Vavrečka
03. října 2019, 09:22
2
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Krabe, že jsi divný a nedokážeš se vcítit do potřeb jiného, než nadšeného zákazníka, se ti už snažíme vysvětlit několik let, ale zatím jsi byl vůči všem pokusům imunní.

Tomáš Vavrečka
30. září 2019, 19:07
0
Tomáš Vavrečka
25. září 2019, 12:38
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

15 - 20k€ za M3 E30? Spíš těch 15... M3 E36 pak 8-10... Sierra Cosworth 6-8 R5 GT Turbo, AR75 V6 a klasická 325i E30 okolo 2k€. Ty tři posledně jmenované byly moc "staré křápy", než aby si je 22-ti letý Vavris koupil a místo toho sobě pořídil RS2000 Mk.VII.... není to blb? :D

Tomáš Vavrečka
24. září 2019, 09:18
0
Mazda3 G122 Plus vs. Mazda3 G165 Revolution: Sourozenecký souboj o krále třídy

Obecně "chipování" lze provozovat i u atmosféry, zrovna ta G120 asi půjde trochu nahoře narovnat jen softwarově... (ale jen hádám, nemám ověřeno). Samozřejmě to ale musí být mapa na míru daného motoru a ne nějaký obecný "chiptuning" který na člověka skáče z reklam...

Vždy je ale něco na druhé misce vah, obecně to je emisní čistota.

Co se týče Skyactivu G160/G165, tam mám ověřeno, že pouhou změnou mapy jde přidat asi 10 koní nahoře... když se k tomu přidá výfuk a sání, pohybují se dosažené výsledky okolo 185-190 koní. S vačkou už to je 200...

Tomáš Vavrečka
16. září 2019, 09:03
0
MX-5 Cup 2019 - poslední závody, ukončení v Sosnové a zhodnocení sezony

Přesné setupy neznám. Vím, že Jindra Vít tu občas zavítá, tak se třeba podělí :-)

Tomáš Vavrečka
16. září 2019, 08:59
0
MX-5 Cup 2019 - poslední závody, ukončení v Sosnové a zhodnocení sezony

Fotky ze Sosny jsou v odkazech. Nemám je k dispozici.

Tomáš Vavrečka
01. září 2019, 08:20
0
Stručná historie automobilové plavby

...ale napadá mě, že na airsoftu používá SCAR, takže to na nás možná jen všecko hraje :D

Tomáš Vavrečka
01. září 2019, 08:15
0
Stručná historie automobilové plavby

Adam je tak trochu redakční komunista. Ale je milý a máme ho rádi :-)

Tomáš Vavrečka
23. srpna 2019, 10:49
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Já jsem schizofrenik. Za volantem nadávám ostatním do %@$#~ anebo %´ˇ;!đĐ[đ€ , ale reálně je pak stejně pustím / uvolním jim místo / nevytroubím / objedu... Zřejmě proto jsem nikdy žádný road rage nezažil.

teda, minulý týden jsem k němu měl blízko, když jsem za Olomoucí na D1 ve zúžení měl tu čest potkat nějakého polského čuráka v kamionu, který záměrně blokoval ZIPování tím, že přejížděl do levého pruhu.

Tomáš Vavrečka
09. srpna 2019, 18:27
6
Tomáš Vavrečka
08. srpna 2019, 12:01
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Ta deformace Yaris vs BMW by dopadla podobně i v opačném gardu - předek je vždy koncipován jako deformační zóna (při couvání se tolik nebourá :-) ) a krčí se mnohem ochotněji a snadněji než zadek.

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 14:54
0
Autonomie za starých dobrých časů

Ještě jeden aspekt jsem zapomněl zmínit - automatizace se obecně vyplatí pouze tam, kde se jedou velké objemy a série. Což taky není všecko.

Bitner: to všecko co popisuješ se ale nestane ze dne na den, nýbrž postupně. A navíc, podívej se na generaci milenialu, ti chcou stejně všichni být youtubeři, influenceři, markeťáci, trenéři fitness nebo výživoví poradci :-) ještě nám roboti pochybí :-)

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 13:55
0
Autonomie za starých dobrých časů

Ad automatické pokladny, lidská síla je stále nutná, ale jedna prodavačka stačí obsloužit třeba na 4 automatické pokladny, takže smysl to dává.

Ad automatizace a roboti. 50% je kravina. Vždyť už teď představují dělnícké pozice ve výrobních závodech překvapivě malé procento. Navíc při současném stavu ekonomiky to prakticky ani nemá kdo dělat, nejsou lidi. Další věci je to, že automatizace nemusí lidi nutně eliminovat, jen jim ulehčuje práci, popřípadě slouží ke kontrole či zvyšování kvality.

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 09:36
1
Autonomie za starých dobrých časů

Taky s kolegou Hamsterem nesouhlasím. Jestliže Argo zvládlo 94% situací na trase dlouhé 2000 km, je to mizivý výsledek oproti dnešním autonomním vozidlům, která se blíží 100% na trasách dlouhých miliony kilometrů a na dálnicích fungují takřka bezchybně. Obrovské pokroky na poli senzoriky a výpočetní techniky jsou samozřejmě znát. Navíc je třeba zohlednit paretův princip - pro dosažení posledních procent je nutno vynaložit neúměrně velké množství úsilí a prostředků.

Tomáš Vavrečka
26. července 2019, 12:04
5
Totálně zklidněná doprava

...ještě bych doplnil, že slušný řidič zásadně nepředjíždí a zároveň ani nenechá odstup pro ty, kdo by snad předjíždět chtěli... ...tedy ty zlé, ošklivé, piráty.

Pokud traktor nebo LIAZ jedou opravdu pomalu a slušný řidič najde dostatečně dlouhou rovinku a k nebezpečnému aktu předjíždění se výjimečně odhodlá, učiní tak zásadně na nejvyšší převodový stupeň v rychlosti okolo 50 km/h, takže mu nakonec v jeho Thalii nebo Fabii nestačí ani ta dlouhá rovinka a následuje paralyzované čekání, zda mu protijedoucí dodávak milosrdně uhne do příkopy anebo se o ni rozmaže.

Od začátku roku už jsem této situace byl svědkem třikrát! A děsila mě ta absolutní paralýza a nečinnost - oni prostě neprováděli žádnou reakci, žádná snaha přerušit předjíždění, nebo se nějak uhnout - jen nečinné čekání, zda to stihnou nebo se o někoho rozmažou. Brrr :-X

Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 13:09
0
MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

Neznám přesný setup, podle způsobu jízdy určitě proběhly změny na podvozku a brzdách. Ta rychlejší pak je velice hbitá i v přímce :-) Se sériovou 105 bych ale nedával do jedné věty ani tu pomalejší.

Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 10:56
0
Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 09:04
0
MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

??? Co teď myslíš? 3:30 jebla mikina do palubní desky a udělalo to zvuk, jinak tam nic nevidím :D

Tomáš Vavrečka
16. července 2019, 10:41
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

...tahle 523i má nájezd skutečný, koupená nová v ČR, ověřena v BMW a i tecnický stav tomu odpovídá. Holt se každému jinak potí ruce a jinak nasedá i vysedá...

Tomáš Vavrečka
10. července 2019, 06:28
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Díky. To bude spíš pro ostatní, já to mám přes půl republiky 8-)

Tomáš Vavrečka
09. července 2019, 21:49
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Kilometry mají obě auta +- kolem 170, ale myslím, že roli to hraje minoritní. Daleko zásadnější vliv bych přisoudil dlouhodobému vlastnictví bývalých majitelů. Vlastně i původem a průběhem historie jsou si auta podobná.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hyundai i30 kombi 2018

Hyundai i30

kombi

259 999 Kč
cena
2018
rok výroby
120 koní
výkon
998 ccm
objem
Ford Focus 1.4i klima el. okna STK 2021 2001

Ford Focus

1.4i klima el. okna STK 2021

32 999 Kč
cena
2001
rok výroby
75 koní
výkon
1 388 ccm
objem
International Harvester Scout  1973

International Harvester

Scout

189 000 Kč
cena
1973
rok výroby
345 koní
výkon
5 700 ccm
objem
Hummer H1 HMMWV M998 1987

Hummer H1

HMMWV M998

699 000 Kč
cena
1987
rok výroby
110 koní
výkon
6 200 ccm
objem
Lincoln Continental Mark V 1977

Lincoln Continental

Mark V

320 000 Kč
cena
1977
rok výroby
166 koní
výkon
6 600 ccm
objem