načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 5.7 min.
Příspěvků ve fóru281
Komentářů u článků722
Pozitivních komentářů u článků278
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.

Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.

10. srpna 2017, 09:18 10 komentářů

Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.

Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze

14. srpna 2017, 14:43 54 komentářů

Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
včera v 18:53
1
Tři oddechové pořady o autech

Ona to není náhoda. Oba se s Jahoodem docela dobře znají :)

Jakub Pospíšil
včera v 15:53
0
Tři oddechové pořady o autech

tichobuď, všecko prozradíš. :D

Jakub Pospíšil
včera v 15:36
2
Tři oddechové pořady o autech

Zkoušeli jsme to. Dopadlo to jako když banda dětí z pomocné školy natáčí svůj výlet. A navíc to pak nemá kdo sestříhat. Raději se budeme držet zaběhlých pořádků, kdy svůj amatérismus skrýváme za písmenka :)

-
Komentář upraven 29. 5. 2020, 15:44:18

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 14:16
0
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

To bych netvrdil, každej z nás má specifický styl a čtenářskou základnu. Ta různost je super. Třeba takovej Adam sice píše málo, ale když už něco vydá, je to krásně divný a svoje.
Nikdo z nás tu není úplně profík a to že chválíme nový auta je dáno trochu i tím, že (až na Dana) jsme nakonec všichni socky, co jezdíme starýma vydechlýma vránama ve věku 10+ (nebo 20+). Nedávno jsem si po sobě četl svoje starší testy a přesně jsem tam viděl své vlastní nadšení, že nový Peugeot 308 při jízdě nevrže, neklepe a prostě funguje. Je to proces, některé své starší slinty bych nejraději smazal, protože to jsou hrozné kecy, ale zas to alespoň člověku ukáže, že se někam posouvá a to je docela fajn.
-
Komentář upraven 27. 5. 2020, 14:17:11

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 14:03
1
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

" Rict negativa ale ne zas tak moc... " Tos rychle zapomněl na test pokrokové rumunské pomsty v příplatkové oranžové "Atacama" :D

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 12:20
0
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Žádný ryby ani raci, ale strašek kudlankový.

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 23:28
8
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Jak napůl vážně, já to myslím úplně vážně. Mám tyhle kravinky fakt rád.
A s tou drtivou většinou čtenářů - já už jsem to, Krabe, několikrát psal. Ty pořád žiješ v bublině, kdy máš pocit, že tohle je nějaká výspa českého automobilového staromilství, ale to není vůbec pravda. Pořád tu jsou dlouhodobě nejčtenější testy nových spotřebních aut. I bez "seznamu". Prostě jen ne každý má potřebu se větit do diskuzí. Spoustě lidí přijde potřeba jezdit "sportovními" auty s nepohodlnými sedačkami za ranního rozbřesku po středočeských silničkách jako úplná pitomost a ztráta času. Prostě klidně to dělej, ale neber to jako jediný správný přístup k autům. Fakt v poslední době mám pocit, že s vědomím toho, že se staré "legendy" už nemůžou rovnat novým autům se z některých "petrolheadů" stávají takoví automobiloví vegani, kteří musí každému cpát, co si myslí, že je dobře a nepřipouští, že by někoho třeba mohlo bavit něco jiného a ty jejich záliby je vlastně moc nezajímají.
Fakt prostě občas koukni kolem sebe a nebuď tak zastydlej v tom. Zbytečně se připravuješ o leccos hezkýho a působíš zbytečně jak dědek.
-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 23:33:39

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 22:36
3
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Já jsem hlavně toho Forda strašně chtěl, normálně jsem se na něj těšil skoro víc, jak na to Subaru BRZ co jsem měl potom. Protože prostě dieselelektrická lokomotiva v oranžovém balení je správně praštěný nesmysl. Navíc s vypnutou civilizací se daly ty dodávkové přední gumy používat při rozjezdu jako hudební nástroj. A elektrické vypálení od semaforů udělalo mrzení nejednomu wannabe racerovi s vylítanou e36. Takže jo, dodávky a MPV (po roce a čtvrt žadonění mám konečně v kalendáři svoje jméno u současného Espace, hurá) a další věci tu prostě budou, se s tim smiřte. Jsme tu natolik divná směsice redaktorů, že nás prostě baví jezdit i těmahle obyčejnýma autama a jak správně řekl Krab, děláme to jako hobby a hlavně pro sebe. Takže nemá smysl se o to obírat na úkor vrtkavé snahy zalíbit se určité úzkoprofilové skupině karburátoristů. Sorry not sorry.

P.S. - věděli jste, že nový Mercedes CLA má naprosto skvělej infotainment a asi 80 barev ambientního podsvícení? A dokonce umí svítit podle teploty vzduchu proudícího z podsvícených výdechů klimy. A taky má plně editovatelnou digitální přístrojovku s mnoha grafickými styly. A umí sladit pozadí displeje s barvou karoserie. A testovací kousek je žlutý. Hrozně se mi to líbí. Je to typické auto, u kterého jsou věci jako motor zcela nedůležité a fakt mě to moc baví.

Tak teď už víte, na co se těšit v přístích týdnech :)


-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 22:47:35

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 21:17
9
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Jste stejně všichni banda nevděčných pozérů. Člověk se vám crcá s objektivním posouzením pohonně-revoluční dodávky a vy tu brečíte, jak bylo psaní o Miatě lepší.
Přitom když se psalo o Miatě, pod každým článkem nechyběl komentář, že existují i jiná auta.
-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 21:18:30

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 19:11
0
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Je potřeba rozlišovat model (Mark) a generaci. Ty dva Transity nahoře sice vypadají hodně rozdílně, ale základ pro oba je stejný. Podvozek, z velké části i karoserie, motory...
Modelový rok 2017 taky vypadal oproti letošnímu modelu dost jinak, ale samostatnou generaci to z něj nedělá.

-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 19:12:22

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 18:48
-1
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Ano, tyhle dva Transity považuji oba za příslušníky 1.generace. A jak tak koukám, dává mi za pravdu i wikipedie. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit
-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 18:49:20

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 13:32
0
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Je to věc výkladu, taky jsem se setkal s tím, že současný transit je osmá generace (případně devátá, když se počítá Taunus Transit, osobně to na obrázku považuju za druhou generaci ve verzi před prvním ze dvou faceliftů.

-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 13:35:04

Jakub Pospíšil
24. května 2020, 17:45
3
Kafe&Káry Praha vol. 34 budou 7. června

Jou jou, emsí býstár do toho tady dal srdíčko. Teď by bylo hezké, kdyby na to odpověděla Viola a měli bychom tu krásný rap battle.
A na kafi a kárách můžete dát druhé kolo ve formě brejkového dance-offu.
Což by mimochodem bylo tak zásadní lákadlo, že je myslím jasné, kdo by urval více návštěvníků. Just sayin...
-
Komentář upraven 24. 5. 2020, 17:46:06

Jakub Pospíšil
24. května 2020, 11:47
0
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Na dynamiku a zrychlení nemá vliv, jestli se točí i spalovák, nebo jen elektromotor, nebo nakolik je nabitá baterka. Je to zdechlé paušálně.

Jakub Pospíšil
23. května 2020, 23:57
0
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Občas zakolisaji, ale CVT styl to není. Spíš prostě řídící jednotka zavelí, že už je dost elektřiny a tak otáčky o stupeň klesnou, nebo naopak.

Jakub Pospíšil
23. května 2020, 20:24
7
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Je to o úhlu pohledu. Flotilová sleva, plecháč, odečet daně a je to za něco lehce přes půl milionu. K tomu možnost jezdit v německých čistých zónách. Klientela je. Ne, že by si to kupovala s nějakým nadšením, ale současné eko předpisy tlačí firmy do "ekologických" aut a tohle je alternativa, která je míň špatná a levnější, než elektromobil. Že by si to koupil někdo jako rodinný mikrobus je nesmysl.
-
Komentář upraven 23. 5. 2020, 20:24:38

Jakub Pospíšil
22. května 2020, 09:52
0
Bazarový snílek: Stylový pick-up na léto

Mám to úplně stejně. Dlouze jsem se na něj v tom Kladně zadíval, pak jsem ho našel na sautu a kvůli tomu vlastně vzniknul tenhle snílek. Strašně se mi to auto líbí, navíc si myslím, že si už bude držet cenu. Jenže racionální složka mé osobnosti správně upozorňuje, že v centru Prahy je málo pláží a farem na to, abych si to obhájil.

Jakub Pospíšil
14. května 2020, 12:11
0
Volkswagen Multivan 6.1 Comfort Line: Vrchol rodinného luxusu

Tam si myslím, že je kruciální ta poslední věta :)
Dobře, ten výběr nahoře je prostě takové "první tři auta co mě napadly", ale víš co tím chci říct.

Jakub Pospíšil
14. května 2020, 11:59
0
Volkswagen Multivan 6.1 Comfort Line: Vrchol rodinného luxusu

Jenže kdo reálně investuje 2,5 milionu vyhrazených na "rodinnou mobilitu" do jedné dodávky? Mnohem logičtěji tu působí něco jako Santa Fe v plné, Citigo iV a třeba Miata. A ještě zbyde pár tisícovek na roadtrip.

Jakub Pospíšil
14. května 2020, 07:46
5
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

Jé, Sumy, tímhle obrázkem jsi mi udělal radost. Shodou okolností jsem nedávno narazil na zajímavé fotky z historie ÚVMV, kde se objevují sálové počítače URAL, SAPO 1 a 2, nebo MINSK 22. Skoro přemýšlím, že bych to zpracoval do článku, ale nevím, zda to už není moc úzkoprofilová záležitost.

Jakub Pospíšil
13. května 2020, 16:38
0
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

Paradoxně většina současných předohrabných aut má nějakým způsobem vypnutelné ESP. Ne na první zmáčknutí, tím se jen aktivuje onen "look, mama, I am a racer" mód, ale podržením 10 sekund nebo tak něco se to většinou vypnout dá. Ale je pravda, že nechat tohle dělat lidi s elektrickou zadokolkou...
No, snad bude mít ESP vlastní pojistku ;)

Jakub Pospíšil
12. května 2020, 21:44
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Jo, to má, ale tohle už je celkem starý auto.

Jakub Pospíšil
12. května 2020, 21:24
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Až na Levorg, který mi přijde hnusný a diesel-hybrid od Volva, který je sice relativně zajímavý, ale údržbově bude dost drahý a choulostivý, bych z té galerie bral asi všecko. Ty toyoty jsou super postrkovadla pro všední den.
-
Komentář upraven 12. 5. 2020, 21:25:19

Jakub Pospíšil
11. května 2020, 13:41
1
Mini Cooper SE L: Co je vlastně dobrý elektromobil?

Jako jo, to je fér zmínit, ale je to další z mnoha určitých nesvobod, co elektromobil přináší. Další věc, co je potřeba hlídat. Když si vezmu svůj profil využití auta, tak by se mi některé měsíce vyplatilo předplácet čip, v jiné zase ne. Musel bych propočítávat, kolik ujedu, kolik nabiju, hlídat si předplácení paušálu... Nebo se na to vykašlat a platit to prostě pravidelně s tím, že to je další nutný výdaj.
Elektromobil jako druhé auto k domu se zahradou a třífázovou nabíječkou v garáži mi smysl dává. Ale jinde už tolik ne.

Jakub Pospíšil
11. května 2020, 13:22
3
Mini Cooper SE L: Co je vlastně dobrý elektromobil?

Sem ti to zas vyvážil. Hele je to tak, nabíječky už pomalu přestávají být zadarmo, výhody pomalu mizí. Zůstává jen jakási hipsterská aura výjimečnosti.

Jakub Pospíšil
09. května 2020, 22:15
2
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

"...svět „bychařů“, co uznávají jen šestiválec pohánějící zadní kola přes manuální převodovku, nemá s realitou mnoho společného..."

Jakub Pospíšil
08. května 2020, 13:50
0
Trackday 16.5.2020 bude!

S rouškou a v reflexní vestě to s rozumným přístupem nebude problém.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 22:59
2
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Casio jako Dacia? Barbare. Casia jsou spíš něco jako Fiaty s digitální přístrojovkou, když už :)

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 13:59
3
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Mechanické ručičkovky za mnoho peněz se mi zdají jako archaismus, případně pozéřina. Něco jako mít auto, co se startuje klikou. Tím nechci říct, že bych tím nějak pohrdal, ale není to pro mě. Jediná výjimka jsou staré mechanické automaty s digitálním mechanickým číselníkem. Ty mám doma jako nalezence ze sklepa a hledám hodináře, co by je uměl opravit. Představují pro mě něco jako nixie tube hodiny, nebo tak něco. Prostě mechanickou digitalizaci. To mi přijde úplně dokonale zbytečný a krásný.

A vlastně přemýšlím, že s autama to mám stejně. Kdyby mi někdo půjčil Ferrari 250 GT, řeknu si "jo, hezký", ale nějak tak mě to žíly netrhá. Ale třeba takový DeLorean, Countach, Testarossa, prostě ty osmdesátkové hrany, to bych byl v sedmém nebi.

Casio digitálky jsou spolehlivé, funkční a léty se z nich stala ikona ne proto, že to někdo řekl a pak nasypal miliardy do reklamy, ale prostě proto, že fungují. Nosím je od čtyř let, měním jednou za tři roky baterii.
Zkoušel jsem se v rámci trendů přeorientovat na chytré hodinky s displejem propojené s telefonem a tam už mi chybí ta casiácká bezúdržbovost.
Jo a ručičkovky mám taky (a taky od Casia), nosím je k obleku. Přiznám se ale bez mučení, že odečíst z nich čas mi trvá řádově déle, než z digitálek. Nikdy jsem si na ten ciferník úplně nezvykl.
Ale v redakci se o mě povídá, že nemám vkus, tak to neberte moc vážně :)



-
Komentář upraven 7. 5. 2020, 14:12:00

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 13:18
2
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

O analogii mezi hodinkama a autama jsem chtěl už asi pětkrát něco napsat a vždycky to ztroskotalo na tom, že mám prostě nejradši digitálky od Casia :)

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 11:08
1
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Ale prd, Krabe. Kdo chce Mustanga, chce auto, které dělá bordel a umí burnout a ujet oktávce RS. Teda jako najde se i pár lidí, co mají úchylku na počet válců, ale drtivá většina trhu by si koupila mustanga klidně i s hybridním tříválcem, pokud by zněl děsivě a říkalo by se o tom, že je to cool.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 11:02
1
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Já věřim tomu, že si to koupí někdo, kdo by chtěl Mustanga, ale má děti a dvoudveřák by mu doma neprošel.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 10:47
3
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Ta A4 byla dobrá, ale úplně jiná. S timhle šlo bejt telecí, jezdit bokem, pálit gumy a kreslit donuty. To A4 neuměla.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 10:25
0
Nissan se stahuje z Evropy. Nové "Zetko" už tu možná oficiálně nenabídne.

Zetko je okrajová věc balancující celosvětově na hraně ztrátovosti, jako ostatně drtivá většina sporťáků. Na něm úspěch automobilky stavět nelze. Je potřeba mít kvalitní spotřební auta se slušnou marží a pak vybyde i na blbinky typu zetka.

Jakub Pospíšil
06. května 2020, 21:31
2
Nissan se stahuje z Evropy. Nové "Zetko" už tu možná oficiálně nenabídne.

Ale za to, že prodeje Nissanu konstatně klesají a jakýkoli normální Nissan je mnohem lepší auto, když se pořídí jako Renault může spíš koncernová politika.

Jakub Pospíšil
04. května 2020, 23:11
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Navymýšlet si top modely je snadný. Já bych se ale nezlobil ani za celkem dostupná auta.
-X-type kombi
-Felicia Fun
-Volvo 480 turbo
-Mitsubishi Delicia Star Vagon

Jakub Pospíšil
04. května 2020, 13:15
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Osmdesátkové Hot Wheels vydržely strašně moc. To byly prakticky nezničitelné angličáky.

Jakub Pospíšil
04. května 2020, 13:15
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Takového Mustanga přesně měl spolužák. Když jsme si hráli na silnicovém koberci, bylo to vždycky auto, co měl hlavní padouch, kterého jsme naháněli policejními auty.

Jakub Pospíšil
03. května 2020, 23:02
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Právě koukám na asi deváté video z toho kanálu. Je to dokonalost v nejčistší formě :D

Jakub Pospíšil
03. května 2020, 11:48
3
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Tady mě asi nejvíc fascinuje fakt, že někdo vyrobil model Astry sedan v základní výbavě s poklicemi a nelakovanými nárazníky :)

Jakub Pospíšil
02. května 2020, 11:23
1
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Tak to je paráda. Bowdenovou jsem měl jen formuli Tyrrel a ta nebyla zdaleka tak cool, jako tento autobus.

Jakub Pospíšil
01. května 2020, 09:14
0
Trackday 16.5.2020 bude!

Posádka auta je prostě obsah lidi v jednom autě.

Jakub Pospíšil
30. dubna 2020, 12:45
1
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Bohužel jsem to nedávno řešil (zadání bylo nové auto do 200 000 Kč) a ono to je ze strany prodejců Dacie docela šmelo. Sandero pod dvě kila za hotové nikdo nakonec neprodá, vždycky v tom je nějaká povinnost úvěru s dost nevýhodnou sazbou. Nejlevnější nové auto . které jde koupit hned a za hotové je Aygo následované Pandou. To jsou jediná dvě nová auta za hotové pod dvě kila.

Jakub Pospíšil
23. dubna 2020, 11:48
1
Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Na dvoustovku to zrychluje celkem ochotně. Naopak jsem si říkal, že s touhle věcí bych kvůli tomu, jak dobře maskuje rychlost, poslal noty do čistírny nepříjemně brzo.

-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 11:48:45

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 18:51
0
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Aha, já čekal, že ses motal zas někde kolem Točné a Břežan.

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 18:42
0
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Podle lokalit kam se jezdíš projet tipuju modré kupé se samolepkou Matchbox?

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 13:55
0
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Já teda učiním asi neprofesionální přiznání, ale všechny moje testy, kde není fotograf Radek, nebo Jeník, jsou focené na vcelku obyčejný mobil za čtyřmístnou sumu. Dneska už z telefonů lezou fakt hezké fotky a když si to web přechroupe na svoje rozlišení, tak se ty rozdíly dost stírají. U Radka to myslím je mnohem víc "v oku", než v technice.
-
Komentář upraven 21. 4. 2020, 13:55:40

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 13:25
0
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Ty pěkné fotky z lesa totiž fotil Radek a to městské jsem cvaknul rychle na mobil a pak se to snažil šavlema alespoň trochu zachránit.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW Ambiente+ 2017

Škoda Fabia

1.2 TSI 66kW Ambiente+

229 900 Kč
cena
2017
rok výroby
90 koní
výkon
1 197 ccm
objem
Mercedes-Benz CLA CLA 180 2017

Mercedes-Benz CLA

CLA 180

450 000 Kč
cena
2017
rok výroby
122 koní
výkon
1 595 ccm
objem
Dodge Challenger GT 3.6 V6 ,4x4 11500km! 2019

Dodge Challenger

GT 3.6 V6 ,4x4 11500km!

699 000 Kč
cena
2019
rok výroby
305 koní
výkon
3 605 ccm
objem
Pontiac Fiero V6 1986

Pontiac Fiero

V6

89 000 Kč
cena
1986
rok výroby
120 koní
výkon
3 100 ccm
objem
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968

Ford Mustang

BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1 459 000 Kč
cena
1968
rok výroby
270 koní
výkon
6 400 ccm
objem