načítám data...

Perníček

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoTomáš Strach
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 2.6 rok.
Poslední aktivitapřed 2.6 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků49
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Milovník japonských automobilů z přelomu tisíciletí a švedských korábů. Nissan Almera (N15) 1.6 SLX - 66kW Saab 9-3 (SS) 2.0 T Aero - 154kW Volvo C70 (P80) 2.3 T5 - 177kW

Poslední blogy

Slepí řidiči?

20. března 2017, 18:17 12 komentářů

Jsou slepí řidiči, nebo nejsem dostatečně viditelný…?

S krucifixem proti plynu?

07. listopadu 2017, 19:14 36 komentářů

Dost často, když se dostanu do diskuze o autech, přijde na řadu téme palivo, jeho úspora a následný odpor k plynu…

Historie Sobů: Saab 9000

26. ledna 2018, 08:08 10 komentářů

aneb jak to může dopadnout, když se dají Švédové s Italama dohromady


Posledních 50 komentářů

Perníček
07. března 2019, 16:30
3
Příběh autíčkářových fotek

Seč je to dělané v amaterských podmínkách, tak fotky jsou daleko hezčí než u některých klasických automobilových časopisů, nebo i webů. Krásná práce. :-)
Btw. Ta mikina, co má na sobě Franta je hodně libová, kde se dá sehnat? :-D

Perníček
05. března 2019, 14:04
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Bohužel musím potvrdit krutou realitu, Saab 9-4x za takovou částku neseženeš a podle předzvěsti 150k kč nestačí ani na půlku. Ceny začínají na 450k kč a to ještě bys pro něj musel do zahraničí (holandsko, německo nebo v nejlepším případě rakousko). Pokud bys chtěl ale něco levnějšího od této značky, tak Saab 90 - mezimodel 99-tky a 900. Ty kolikrát nejsou k vidění ani na srazech. Nebo 9-2x, ale tu budeš horkotěžko hledat i v samotné evropě.
Když opustím švédsko a projdu místní anonci, tak Midas Gold - ošklivé ale hodně nevšední, Proklamované Subaru kolegy nademnou nebo stará Mazda RX-7 v kabrioletu.

Perníček
19. února 2019, 19:18
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

První akce, za kterou bych si nejradeji naliskal, byla, když jsem měl sotva 2 měsíce papíry. Z poza volantu jsem se nemohl odtrhnout a začínal jsem si myslet, bůh ví jak neumím řídit. Jedu od kamaráda dom, trasa z Tišnova na Blansko, radio na plný kule a já opět jel o něco rychleji. Přítmí, napadlá rosa a neznalost trasy... Poslední zatáčku na výjezdu z lesíka před Lipůvkou jsem špatně odhadl, najednou jsem viděl, jak se zatáčka utahuje a já jedu do pole... Rychle jsem se snažil vrátit do správného směru, ale v špatným pohybem se mi utrhl zadek a dostal jsem se do přetáčivého smyku. Ve zmatku volant sem, volant tam, jsem nakonec po cca 50-ti metrech zůstal stát napříč silnicí, po mě dva hadi od gum. Naštěstí auto, co právě vyjelo z obce si všimlo, že se něco děje, tak ihned zpomalilo. Ticho a sevřený půlky až domů.
Druhý namále přišlo, když v zimě jsme zjistili, že na našem Volvu je na zadním kole obrovská bublina a na druhém se rodí něco podobného. Na dílně zrovna nebylo co obut zimního a o víkendu shánět někde gumy... Dali jsme na zadek prostě letní, naštěstí bylo sucho. Bohužel druhý den ráno byla naše ulice zasypána sněhem. Sedl jsem do auta a že si zatáčku, kde to dělám normálně, projedu smykem. Zapomněl jsme na zimní vzadu, zatáhnul ručku a zadek vozu mě předběhl. Brzdil jsem i očima, když jsem viděl zaparkovanou oktávku, ke které jsem se blížil. Naštěstí bez úhony a ani nikdo na ulici nebyl ani nic nejelo.
No a poslední příhoda, po které jsem si sypal popel na hlavu se stala nedávno. Teta potřebovala nějakou hujdu na doježdění STK, tak se vzalo zbýdačené Punto. Aby se s tím dalo normálně jezdit a nebrali ji policajti, tak jsme se pustili do základních oprav. Dostal jsem přivařit uraženou konzolu na spodku vany, kde se vozí rezerva. Po 10-ti minutách marného boje s orezivělou kastlí jsem se na to vykašlal. Každopádně kolem se pořád linul kouř. Říkám si, co se to děje? Provařenou dírkou vidím uvnitř auta plamínek. Okamžitě dolů, otevřít kufr, vyhodit z něj hořící koberec a tygří skok pro hasičák. Někdo předtím v kufru vylil nějaké svinstvo tvořené především olejem, což krásně chytlo. Krom ohořelého koberce (nalezen na vrakovišti druhý) a opálených kabelů ke světlům (očištěno a obmotáno elektrikářskou páskou) se nic autu jinak nestalo. Akorát jsem si ten prášek po celým autě musel vysát a utřít, teta se pak jenom smála, že jsem jak ti v Top Gearu. :-D

Perníček
12. února 2019, 20:26
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Bohužel, tohle je určené dobou. Jak už bylo řečeno, automobilky musí splňovat veškeré normy a ono auto, co vypadalo původně na papíře dobře, tak se díky předpisům nafouklo, uložení některých prvků se muselo změnit, aby prostě vyhovělo... Třeba ještě budeme v budoucnu rádi za to, co nám automobilky servírují teď, třeba bude hůř, ale nechci sýčkovat.
Pokud bych měl za posledních pár let vyzdvyhnout nějaké auto za design a není to zrovna supersport, tak Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio), nevím o kolik je oproti "předchůdci" 159 větší, ale když jsem to viděl poprvé, tak mě učarovala a to zůstalo doteď.

Perníček
10. února 2019, 17:57
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

MHD se vyhýbám jak čert kříži. Buď to už jsem za tu dobu zvlčel a nebo se prostě na mě lepí smůla, protože pokaždý mám buď spoždění, mám vedle sebe někoho, kdo mi není zrovna dvakrát po chuti a nebo mi řidič na zastávce nezastaví. Čili se přesunuji výhradně autem, popřípadě na motorce,nehledě na to, že cesta pro mě z mého domova trva hromadnou dopravou skoro 3-krát déle, než bych to jel autem a to jezdím do řidičské džungle jménem Brno.
Co se týče příhod, sice nic extra, ale pár jich mám:
Na trase Blansko - Klepačov jezdil (možná ještě pořád jezdí) jeden takový mrzutý řidič. Kamarád tenkrát seděl vedle mě "na bidílku", čili na 5-tce v zadu a měl puštěné nahlas (žádnej velkej rambajs to teda nebyl) písničky z telefonu. Řidiči ruply nervy, v půli cesty mezi zastávkami zastavil a šel ho seřvat ať vypne to chrastítko a následně ho vyhodil z busu. Vtipný je, že ho vyhodil zrovna v místě kde to měl blíž k domu, než od zastávky. Jinak ten stejný řidič měl rozepři s jednou paní a když už teda šla dál do vozu, tak si řekl na hlas: "To je ale pí*a!"
Vlakem na trase Brno - Pardubice (bylo mi tak 14) jsem si sedl v klidu do prázdného kupéčka, v další zastávce si přisedl čtyřicátník s knírkem a pleší. V jinak naprosto prázdným kupé si sedl přímo na proti mě a s menšíma přestávkama na mě zíral, pak odešel (asi na záchod), vrátil se a sedl si přímo vedle mě, tak že se na mě mačkal. Naštěstí nic neudělal, ale nic příjemného.
Ti, co se pohhybují po Brně, tak asi znají Olympia bus, který zastavuje u Vaňkovky, pak má zastávku u Jaguaru a pak už v Olympii. Chtěl jsem toho využít, že vystoupím u toho Jaguaru, už se blížím k zastávce (evidentně prázdná), mačkám tlačítko pro signalizaci zastavení a nic. Řidič jede vesele dál, docela nas*anej jsem teda dorazil do Vaňkovky, s tím, že to hned dalším vezmu zpátky. No nejel ten bus druhou stranou přes Modřice? Nakonec f*uck it all a šel jsem ten kus od Vaňkovky pěšky.
Tohle je jenom malý výčet z toho, co jsem už zažil, nic ale nemá na kamaráda, který ze zásady odmíta jezdit MHD-čkem, ale jednou byl nucen jet vlakem a zrovna pod ten jeho vlak někdo škočil...

Perníček
16. ledna 2019, 20:09
5
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Nevím, jestli to tady už v komentářích nezaznělo, takže omluvte, pokud někoho budu opakovat. Mně se designove Supra dost libí, sice to neni úplná designová špica novodobých automobilů, ale pěkná je... Docela mě mrzí, že jsou na to teďka takový nadávky, přitom o tom, že má Supra MKV přijít na svět, se ví už docela dlouho a že má sdílet techniku s BMW Z4 se ví skoro stejnou dobu a předtím nikdo nic nenamítal, až doteď. Když odbourám věc designu, který je subjektivní, tak má Toyota u mě velkou poklonu za to, že se vůbec v této době, plné karosářských hybridů, které vytlačují klasické karosérie, pouští do sportovního kupátka, zatímco jiné automobilky je mažou z výrobního programu, nebo rovnou používají jejich jména na cross-overy.

Perníček
11. ledna 2019, 21:02
0
Století Lancia | 2.díl

Stále to nechápu to s tím koncem Lancie. To doopravdy továrna už nefunguje, všechno se zastavilo, nebo nějak přežívá v "zapomnění"? Páč jsem nikde nezaznamenal v médiích zmínku o jejím úplném konci a ani na wikipedii není datum zániku.

Perníček
08. ledna 2019, 20:09
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

V poslední době to začínám vzdávat. Za moji krátkou řidičskou kariéru mi prošla pod rukama docela slušná řádka aut, páč příležitostně dělám v servise a člověk si tak nějakdokáže postupně sesumírovat, který auta jsou lepší a která horší, ať už se to týká zpracování, jizdních vlastnosti, nebo samotné spolehlivosti. Proto i řada lidí, co se moc v autech nevyzná, chodí a ptá se na názory, co si myslím o hentom a onom. Ale ono to nejsou dotazy na názor jako takový, ale utvrdit se v tom, že dané auto, co dotyčný vlastní, nebo chce koupit je prostě pro něho ta nejlepší volba, jakou v životě mohl/ může udělat. Ve finále dotyčného pošlu diplomaticky do háje, ať si to žvatlá dál a mě dá pokoj, většinou se pak dozvím, že auto buď stoji/ stálo v servise a stálo to ranec, nebo se toho raději zbavil... Ale o tom už tady myslím i byl článek, jak je to s radama o koupi vozu. Každopádně někdy i "vyhroceným" diskuzím se člověk sem tam nevyhne.. ale aspoň je občas sranda, je to potřeba brát s rezervou. Určitě jsem se ale odnaučil říkát, že nějaké auto je nejlepší... ;)

Perníček
01. ledna 2019, 15:41
0
Deset letošních blogů, které by vám neměly uniknout

Rovněž děkuji za zmínění a také děkuji všem, co zde vytvářejí obsah,čtou komentují. :)

Perníček
22. listopadu 2018, 19:29
1
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Čest jeho památce. Zajímalo by mě, co bude s Volvem, jestli bude s ním někdo jezdit dál (někdo z rodiny) nebo ho odkoupí Volvo a dá jej do muzea, či úplně něco jiného...

Perníček
31. října 2018, 22:50
0
V desáté "Gymkhaně" bude driftovat devítisetkoňový pick-up

Ty jeho auta jsou čímdál větší extrémy. :D Docela mě mrzí, že se při tom rozkuchávají klasiky, ale zase vznikají z toho zajímavé kousky. Videa jsou pak spíš taková pastva pro oko diváka, jenom škoda, že není lepší řidič, hlavně co se i týče rally. Tam nejezdí bůhví jaké výkony, spíš demoluje vozy, viz. shořelý Escort RS Cosworth, nebo naposledy zapíchnutá Fiesta na italské rally v olivovníku.

Perníček
23. října 2018, 21:14
2
10 bláznivých konceptů z přelomu milenia

Úplně jsi mi spustil řadu vzpomínek, kdy jsem neustále dokola listoval v pár takových katalozích pořád dokola, když jsem byl malý kluk, akorat s tím rozdílem, že sekci conceptů jsem moc rád neměl. Vesměs byly ty prototypy pro mě dost odpudivé vzhledem, jen sem tam se našlo něco, co se mi doopravdy líbilo. :D

Perníček
11. října 2018, 17:59
0
To nejlepší z automobilových skoků

Neboj, nejsi v tom sám. ;) S oblibou si pouštím akorát dokola 1-4, zbytek stačilo vidět 2-krát, max. 3-krát.

Perníček
11. října 2018, 14:58
2
To nejlepší z automobilových skoků

Je pravda že ten skok se Skylinem a S2000 v Rychle a Zběsile je víc nezapomenutelný, ale co bylo mnohem nerealnější v 2. díle, bylo když to poslali s Camarem na tu jachtu. :D Ale na 7. díl (nebo kolikátý) to nema, kdy skákali s Lykanem z mrakodrapu na mrakodrap a pak, že "Dome, auta nelítají...!"
Jako bonus bych přidal jeden z dílů Top Gearu, kde natáčeli automoblivou honičku Ford vs. Jaguar a pro efekt vystřelili ze vzduchového děla,a samozřejmě zrušili, Focusa.

Perníček
16. září 2018, 08:12
0
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

O mlhovkách by se dal napsat asi i solo článek zvlášť (ale mám pocit, že už to tady i někdo udělal). Problikávat řidiče, když je krásně vidět už asi ani dneska nemá smysl, nikdo si to prostě neuvědomi. Co je ale horší, tak že se mlhovky nepoužívají, když by se použít měli. Hustý déšť, sníh,... a o pánu provozu se člověk dozví, až když je 10 metrů před ním a to jenom matně, protože mlhovky jsou jenom na mlhu, že? Jinak bychom měli ještě dešťovky a sněhovky...
Co se týče denního svíceni, tak nějak už ani nevnímám, jetli někdo oslňuje víc nebo míň. Já spíše koukám na ty kreace, co jsou lidi schopni namontovat na svoje auto, kolikrát se stáva z pěkného vozu hnus...
Seřízení světel je taky kapitola sama o sobě. Nikoho to nezajímá a každý pak jenom udiveně kouká, když mu to řekne kamarád, kolemjdoucí, nebo pán s bločkem v ruce. Přitom, když na to příjde, tak člověk ani nepotřebuje asistenta, aby si sám dokázal zkontrolovat, jestli mu všechny světla svítějí jak mají.
Myslím, že tady u Autíčkářů se snad nikdo takový nenajde, ale pořád je na českých silnicích spousta držitelů řidičského průkazu, kteří jenom myslejí na to, jak se dostat z bodu A do bodu B a přitom mají klapky na očích jako kůň a ostatní v provozu je nezajímají a to je ten průser.

Perníček
04. září 2018, 20:34
1
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Jestli je za půl mega, tak to už musela být úplně poslední generace 9-5. Mluvil jsem o přdchůdci těsně před ním.
Každopádně (během psaní jsem se musel jít podívat) na tom sautu.cz je ta cena za naftovou verzi docela přestřel, v této cenové hladině se normálně pohybují jenom 2.8 V6. Ale i celkově jsou o dost dražší než Insignia, která má stejný základ. O verzi kombi, která je nesehnatelná ani nemluvím. Těch jezdí po světě všehovšudy 27 (2 jsou dokonce u nás v ČR) a jeji cena začíná na cca 2.5 mil. Kč. Holt toto už je jenom pro nadšence.

Perníček
04. září 2018, 09:25
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Spíš než po zmiňovaném Saabu 9-3 bych se spíš poohlížel po 9-5. Za budget 150k je možné mít dneska poslední facelift první generace (Brejlovec) originál Aero v dost slušné výbavě, nejlépe v kombinaci s automatem. 9-3 je dost tvrdá (a to nemluvím o Aerovce) a nevím, jak by ostatní ocenili dlouhé štreky. Zase na druhou stranu už se dá sehnat i s motorem 2.8 V6, pro normální použití ale stačí 2.0T. Určitě bych se v obou případech vyhnul oplácké naftě 2.2TiD.
Již tu bylo zmiňované Volvo... osobně bych se držel karosářské varianty sedan a šáhnul bych po S60 benzín a nebo nesmrtelná pětiválcová nafta.

Perníček
28. srpna 2018, 17:07
0
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Trička jsou myslím základ, do toho bych přidal hrnky, kšiltovky, klíčenky (jak ty stužky, tak přívěšky), peněženky, samolepky, kryty na telefon apod. Třeba se mi i poštěstí a budete nabízet něco s tématikou Saabu/ Volva/ Nissanu, zatím, co mám prolezlý internet, tak nic nápaditého nebo za normalní peníz. :-D
PS. Případně se mohu i nabídnout, jako potencionální grafik. - moje tvorba na FB: Mr.Fear Graphics

Perníček
26. srpna 2018, 09:41
0
Lotus Omega - Trochu jiný Opel

Krásné počtení, škoda jen, že se dnes už automobilky nepouštějí do podobných věcí...

Perníček
12. srpna 2018, 20:42
0
Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

U mojí maminky to byla vcelku jasná volba. Měla možnost si vyzkoušet prvogenerační Volvo S40 a zamilovala si ho natolik, že do měsíce byl jeden takový kousek doma. Červená se bude shánět obtížňěji, ale jsou. Dělalo se jak v manuálu, tak v automatu, s turbem nebo bez, v benzínu i naftě... Možná, že by právě toto vyhovovalo.

Perníček
20. května 2018, 10:07
3
O mytí aut a ježdění starými křápy

Se špinavým autem vydržím tak maximálně týden, pak mě to najednou chytne a musím naházet do wapky minimálně 30 Kč, abych auto potěšil šampónem a oplachem. Pak ale i přicházejí chvíle, kdy se do auta pustím na plno, vytáhnu kybl přípravků, hader a hub a dám se do tříhodinové práce. Tahle činnost mě jakýmsi způsobem naplňuje, přičemž doma na nějaký extra pořádek moc nehledím (ne že by koukala na mě všude špína doprovázena zápachem a lepkavostí, ale rozházené knihy, oblečení a jiné předměty dávají domovu za své). Člověk prostě u toho může vypnout a pak má radost z celkové čistoty vozu, ikdyž kondice jeho karosérie a interiéru už je časem, někdy méně - někdy více, pošramocena.
Zrovna nedávno se mi dostalo do rukou jedno Suzuki Jimny, auto evidentně nevidělo vosk a vysavač už hodně dlouho, takže červená barva už byla vlivem všeho, co na ní za ty léta působilo značně zašlá. Po celkovém úklidu bylo vidět více bolestí než předtím, tam popraskany lak, tam černota, co nejde ani leštičkou dolů, apod. Ale i tak jsem dosáhnul jakéhosi klidu na duši, když jsem si vůz prohlížel.

Perníček
20. dubna 2018, 23:22
0
Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Asi jsem divnej, ale mě se ta 9-5 Brejlovec libí z opačných úhlů pohledů. Ten čumák je podle mě hezky, kdežto ty zadní lampy se podle mě nepovedly.
Každopádně se divím, že v samotném článku nebyla zmíněna trojková Octavia, že až v komentářích. Což je asi největší přestřel škodovky ze všech a že jich taky bylo.

Perníček
15. dubna 2018, 20:42
0
Potkáváte někdy svoji bývalku? | Autíčkář se ptá

Svoje první auto mám doteď, druhý byl Civic 6g v sedanu a hnědofialové metle. shodou náhod ho koupil zpátky borec, od kterého jsme to kupovali (dokonce za dráž, protože na tom přilítli elektrony a udělalo se několik potřebných oprav). Auto jsem asi čtvrt roku neviděl a pak se najednou ukázalo u nás na dílně. Za tu dobu auto poznalo asi tolik, co by normálně za 5 let. Ani nadechnout nostaligckou atmosféru se nedalo, protože ze zrcátka viselo asi 5 čerstvých vonných stromečků, vše doplněno dámským deodorantem.
Své zářivě žluté Punto II už asi nepotkám, páč brázdí jiný kout republiky.
Dále jsou tu auta, co byli u nás doma - Ford Focus mk1 tdci. Ten aktuálně využívá teta a jezdí k nám na servis, vždycky, když s tím jedu, tak si připomenu, jak jsem rád, že už to nemáme.
Stříbrné Volvo V40 ještě určitě potkám, páč to odkoupil přítel mé kamarádky a ještě stále se nevyřídil přepis.
Černé Volvo V40 jsem potkával krátce po odkupu, páč pán bydlí přímo v Brně a pohybuje se v místech, kde se nachází naše dílna a taky k nám i několikrát zamířil skrze menší problémy na voze.
Maminčin milovaný jedničkový Megane skončil taky v rukou známeho, který z toho auta udělal šrot.

Perníček
10. dubna 2018, 19:34
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Vesměs bych s článkem souhlasil. Po čem bych šáhnul osobně já, tak by byl ten Focus ST nebo to Volvo, ikdyž druhá generace S40 není moc můj šálek kafe a raději ybch šáhnul po S60 R, ale to už jde váha zase nahoru.
Každopádně, co mě napadlo, krom již zmiňovaného, je Saab 9-3 druhé generace už po faceliftu s šestivalcem 2.8T. V ČR asi nesehnatelné, takže bych se mrknul do zahraničí.

Perníček
01. dubna 2018, 08:48
2
Už je upečeno: Alfa Romeo bude součástí koncernu Volkswagen AG

Takové jobovky hnedka po ránu :-D Chvíli jsem nevěděl, z čeho mám být víc rozmrzelý, jestli z gendrové vyváženosti u Volva nebo tady z přebrání Alfy Fauvéčkem...

Perníček
19. března 2018, 11:29
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Jak říkáš - revize (dělá stk, ale o délce platnosti si teď nejsem jistý), případné seřízení a výměna bomby, která se koná jednou za 10 let. Případně, pokud je to špatně sehnatelný atyp, tak se dá provést revize nádrže, která ale platí pouze na 5 let a ne každý plynař to dělá.

Perníček
19. března 2018, 07:50
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Tohle dilema mi připomíná známého, který prvně přišel k MB ML 280 jako slepý k houslím, ale auto, i přes to, že nemá moc rád naftu, si oblíbil. Pak se rozhodl, že provede upgrade a koupil druhý ML, tentokrát ve verzi 63 AMG, že to naftový půjde do prodeje a AMG předělá na plyn. No dopadlo to tak, že mu zůstali obě a jezdí s každým podle potřeby...
Každopádně osobně bych dal do toho plyn, pokud by to mělo být tvoje jediné daily auto. Pokud máš něco jiného, co je úspornější a hodláš s tím taky jezdit, tak bych asi ani do plynu neinvestoval (ještě k tomu, když tě moc nezajímá cena phonných hmot).

Perníček
27. února 2018, 08:26
0
Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Nezbývá než souhlasit. Taky jsem se nad tím nedávno zamýšlel, že po našich silnicích už moc sedanů nejezdí. Jednou jsem se dokonce rozhlédnul po menším parkovišti a jediný sedan tam byla moje přes 20 let stará Almera, kterou jsem tam právě zaparkoval. Boužel jsme evidentně národ stěhováků (a ne jenom my), takže tady budou vládnout kombíky a za chvíli i do stejné míry městské cross-overy, suv, apod. Nic proti těmto autům nemám, ale asi díky nim se přestávají prodávat a následně i vyrábět sedany, o kterých je tu řeč.

Perníček
20. února 2018, 18:48
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

6 reproduktoru + subwoofer za pravým zadním sedadlem, který se dá dokonce i vypnout. Ale touhle otázkou jsi mě dovedl k zamyšlení, kolik těch reproduktorů tam vlastně je, každopádně hraje to nádherně. :) Jinak nevím, jak se správně označuje audio, jestli se do toho pak i počítají solo výškáče, apod.....

Perníček
13. února 2018, 23:15
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Auto jsem z inzertních servrů před nějakou dobu stáhnul, páč se nikdo neozýval, takže to sem tam někomu nabídku, když dojde zmíňka právě na toto auto. Barva černá lesk (střecha taky černá), výbava asi všechno, co se tam dalo sehnat (elektricky ovládané, vyhřívané v kůži, audio 6+1 + navi, tempomat, atd.), na autě jsou 16-tk pelcháče, ale pořád pokukuji po nějakých pěkných alu ať už 17-tky nebo 16-tky. Cenu jsem dával 130, jsem ochotný jít, po rozumné dohodě, i níž.
Zpátky na bazoš, apod. Jsem zamýšlel před začátkem sezóny, dřív to asi evidentně nemá cenu.

Perníček
12. února 2018, 21:19
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Zajimavý... víc jak 3/4 roku prodávám C70 convertible, sice ne ve výše jmenovaných barvách, ale za to vrcholova motorizace 2.3 T5 v plné náloži. Za celou dobu se ozval a přijel pouze jeden člověk. Auto, až na pár kosmetických drobností, ve výborné kondici, cena myslím přiměřená všemu... kde je chyba? :D

Perníček
08. února 2018, 09:45
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Moje vysněné auto už existuje, je to Nissan Nismo Z-Tune Skyline GT-R R34 V-Spec. Tohle mít v garáži, tak budu muset se sebou nosit několikatery trenky, páč při pohledu na auto a pomyšlení na další jizdy bych si pokaždé asi ucvrkl. Jinak pokud bych měl skládat auto sám od základu, jako je výše zmíňováno, tak by to nejspíš vypadalo následovně: pohon 4x4 s možností přenosu síly na zadní kola, podvozek samozřejmě sportovně naladěn, karosérie coupé, případně coupe sedan, výfuky na bocích, nebo podobně posazene, jako má TVR Sagaris, kastle o délce něco málo přes 4 metry, robustnějších tvarů, doplněná křídlem typu Lancer EVO, Supra MK4, případně jenom decentní spoiler (záleží, co by vycházelo z hlediska aerodynamiky lépe); za maskou by se měl skrývat masivní intercooler, který by měl za úkol chladit bi-turbo, které by tlačilo vzduch do 5-ti válce. Interiér semiš a pravá kůže doplněno varevnou nití podle barvy vozu, mechanické vše, co může být, včetně budíků.

Perníček
02. února 2018, 21:10
1
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Palec hore za odhodlání, pak musíš sepsat článek s fotodokumentací, tyhle stavby, kdy je vůz rozebrán do základů a opět seskládán miluju.

Perníček
02. února 2018, 21:09
0
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Jako kdyby jsi mi mluvil z duše. Doma si chovám už 21 let starou Almerku. Doma na mě chvílema tlačej, jestli to nechci prodat, že s tím skoro nejezdím, páč máme trošku širší vozový park. V žádným případě! I když s tím autem vyjedu třeba jendou za 14 dní, za 3 týdny... tak mám z toho takový pocit uspokojení, seč to auto nemá výbavu a výkon, jaký má zbytek vozového parku. Má své mouchy, hlavně začínající rez, ale to klidně nasypu do toho auta dvojnásobek jeho aktuální hodnoty, než abych to prodal.

Perníček
23. ledna 2018, 22:59
0
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

Auta jsou mou součástí života od mala, takže všechno to postížení, co jsem měl v mladí mám i doteď. Čili ve svém volném čase s auty jezdím, pomáhám opravovat, projíždím inzerce, koukám na videa a stahuji obrázky (cca 6000 fotek aut se mi mění na ploše monitoru po 5-ti minutách), sbírám modely, fotím auta pro vlastní potěšení a už jenom z řídka je i maluji. Každopádně krom toho mě provází mým volným časem sledování hokeje a bojových zápasů, amatérská grafika (z části moje portfólio taky zasahuje do automobilismu), poslech hudby a sem tam nějaký ten sport. Bohužel, nejde to všechno stíhat najendou, takže dost často bývají ostatní věci (včetně mého studija na VŠ) ošizeny auty. :D

Perníček
29. prosince 2017, 22:26
0
Okreskové zlo za 150 tisíc | Ptejte se

Docela mě mrzí, že hned ze startu byl vyřazen závoďák typu Octavia Combi... :/ no co už. :D Každopádně, jak jsem to tady pročítal, tak nějak se opomělo na Focus ST. Nemám tedy vlastní zkušenosti, ale nikoho jsem zatím na to neslyšel nadávat, spíše chválu. Do 150k se dá v klidu sehnat MK1 ST170 a v rámci možností v zahraničí i MK2 s volváckým pětiválcem.
Jak už byli výše zmíněni... tak já bych sám opět pouvažoval po italech v podobě ostrých Punt a nebo Alfičky 147. Co mě pak napadá, tak tu ještě nebyl zmíněn Peugeot 206 GTi. Ve finále bych, jakožto fanda Nissanu, nejvíc slintal nad Almerou N15 GTi nebo Sunny N14 GTi.

Perníček
22. prosince 2017, 23:02
0
Co vás dokáže nejvíce naštvat či rozesmát na filmových automobilových honičkách?

Netuším, co tady vše už bylo a nebylo zmíněno, ale co mě vytáčí na užívání aut ve filmech, tak je jich krádež, respektive start přes dva vytrhnuté drátky. Drtivá většina těch aut, co jsou při tom použita mají dávno imo, apod. Dále pak zastavení řidiče na silnici (beze zbraně) a odcizení vozidla - mám pocit, že zrovna u novějších amerik jsou kvůli takovým případům pro reálný život zámky, které se odemknou, až někdo vezme za kliku zevnitř, nebo se vypne motor.
Nevím, jestli má vůbec cenu zmíňovat sérii Rychle a Zběsile a jejich fantasy závody, extra skoky, nekonečnou runway v 6. díle, ale v tom posledním jsem si všiml obrovské stupidity, kdy záporačka (jméno si už nevzpomenu) začne ovládat všechny automobily ve velkoměstě skrze jakýsi dálkový ovladač - to, že hodně aut, které jsou v té scéně použity, by bez mechanického otočení klíčku ve spínací skřínce ani na dálku nezaply klimu, natož aby mechanickou automatickou převodovkou zařadili D nebo R, nějak filmaře nezajímalo. Hlavně, že si klasický volant bez elektroniky dokáže hravě poradit se sílou člověka.
A asi můj poslední postřeh do této diskuze je ujíždění vozidla před rozpadající se zemi, která se rozpadá stejnou rychlostí, jako uhání hrdinův vůz.

Perníček
06. prosince 2017, 18:48
6
Nic neudělá davu větší radost, než elegantně rozbitý Viper

Tohle je názorná ukázka dosti velké části "komunity" lidí kolem aut. Nikdo si nevychutnává pohled a zvuk projíždějicích aut, každý má vytažený telefon a natáčí. Pak se tady objeví podobný ocas, co si před týdnem koupil silný auto, nezvládne to, neštěstí je na světě a tihle "požitkáři" se seběhnou jako houf slepic na zrní... Tak aspoň, že mají děcka zážitek a jsou z toho palce na YT, FB, IG, apod.

Perníček
23. listopadu 2017, 15:01
1
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Kdybych měl jít kupovat nové auto na denodenní ježdění ať už dlouhé, nebo krátké trasy, tak beru bez rozmyslu benzín a nechám to celé zaplynovat, investice se s velkým nájezdem za rok rychle vrátí. Tím pádem dostávám oproti konkurenční naftě výhodu větší dynamiky jízdy a spotřebu nijak nemusím moc řešit...
Vlastní zkušenosti se spotřebou u nových aut moc nemám, ale pokud je to tak, jak je výše popisováno, tak nějak naftový motor vážně ztrácí význam. Otazkou však je jeho porovnání s bezínem ohledně pořizovací ceny, oprav a údržby, kde u všech naftových motorů doposud platilo, že vyjdou dráž než benzín. U nás se myslím stále vyplatí prodávat naftová auta, skrze to, že český národ, který by mohl mít ve znaku Octavii TDi, si myslí, jaký je to auto úsporný závoďák. Kdybych byl lajk, kterému rádí kde jaký "odborník", co si koupit za motorizaci, tak bych se držel alespoň pravidla vyhnutí se tzv. downsizingovým motorům, které toho zjevně moc nevydrží (to se vlastně týká i benzinových agregátů). Asi to chce ještě nějaký čas a pak vyhodnotit.

Perníček
20. listopadu 2017, 16:04
0
Proč tolik Čechů nesnáší škodovky?

Protože spousta lidí z toho dělá modlu českých silnic. Prostě "chceš pořádný auto, tak si kup škodovku..." Přitom za ty peníze můžu mít daleko lepší auto nebo auto s bohatší výbavou. "Jsou na to levný náhrandí díly..." tohle je lehce spekulativní, záleží na stáří a stavu vozidla, taky můžu protiargumentovat, že si koupím raději auto co se tak nesere (v poslední době jsem začal i potkávat jedničkové Octavie, které začínají reznout na specifických místech...). "Táhne to od spoda, letí to jak kameň..." Znám širokou paletu aut, která mají daleko lepší jízdní dynamiku a jsou ve stejné nebo nižší cenové relaci, prostě to není závoďák, což si někteří stále naivně myslí.
Takhle bych mohl pokračovat dál až bych se dostal k poslední, té nejpovrchnější věci a tou je vzhled. Zde měla a má Škodovka jak své dobé, tak i slabé chvilky. Dost se mi líbí 3. generace Octavie před faceliftem (bohužel pro cenově nedostupná a asi bych stejnak šáhl za ty peníze po něčem jiném), na druhou stranu facelift je kopanec jako kráva a nemůžu pochopit kam dali lidi oči, když to kupovali. Roomster by se podle mě vešel do TOP 10 nejošklivějších aut, co u nás můžeme potkat.
Prostě jak na houpačce.

Perníček
19. listopadu 2017, 18:15
0
Tatra MTX V8: Kam se poděl český supersport?

Pěkný článek k zamyšlení, bohužel se obávám, že nás dlouhou dobu rize český sporťák nečeká. Je tu sice Pragas modelem R1R, ale pokud se nepletu, tak to celé spadá pod hlavičku naších sousedů z Polska. U Tatry jakýkoliv osobní automobil, natož sporťák myslím dlouho do budoucna nehrozí.
Škoda, větev celého koncernu Fauwe, by mohla s něčím přijít... Prodejnost by u nás dozajista byla vysoká, bohužel mám pocit, že v tomhle by mohli být velmi brždění Volkswagenem. Zajímalo by mě na čem tenkrát shořel projekt pod názvem Tudor, který zjevně stál na základech jedničkového Superbu.
Pak tu ještě máme Kaipan, ale to se nedá brat jako sportovní vůz spíše jako volnočasový kabrilet na projížďky.
Napadá mě se ještě podívat na slovensko, kde před nějakou dobou vznikl K1 Attack a nedávno Brutal S1... bohužel to už ale není Česko.

Perníček
09. září 2017, 21:27
0
Jak se žije s volantem na špatné straně auta

Pecka článek, každý jenom mele, jak je to úplně na houby, že ty auta jsou u nás naprosto nepoužitelné.
Zajímaly by mě ohledně RHD ještě další věci, jak je to s legislativou týkající se přihlášení a překopání vozidla na levostranné řízení?

Perníček
24. února 2017, 22:01
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Super myšlenka článku. Kolikrát už jsem taky nad tím takhle přemýšlel a nenápadné Mercedesy AMG a Fordy ST/RS mě napadali také.
Asi bych musel jít dotyčného osobně vyliskat, kdybych viděl, že na zadnici Phaetonu nalepil nápis "Passat". :D
Jinak kdybych se ocitl v této situaci a chtěl to řešit obdobně, tak bych se mrknul třeba po Fiatech, které prošli pod rukami Abarthu, ale nechal bych jim "civilní vzhled". Jak už je zmíněno výše - Saaby a rovnou s oturbenou 2.3 Aero. Jinak nevím, jak by to bylo těžké sem dostat, navíc muselo by se sundat křídlo a odznáčky s polepama, ale Ford Falcon FPV GT, Vauxhall Monaro VXR8 či Holden SV6. Když už jsme u těch Vauxhallu a Holdenu... Insignia OPC v civilu by taky nemusel být špatný krok.

Perníček
18. února 2017, 21:23
0
Prodej a nákup auta. Jak to děláte vy?

Autobazaru bych nesvěřil ani posmrkaný kapesník. Člověk si může kolikrát říct, že AAA Auto, apod. nemůžou být tak hrozní, když pořád fungují i přesto, že na ně spousta lidí nadává. Jenomže co se pak člověk baví se známýma, tak všechny s prominutím oje*ali. Do autobazaru jedině, když potřebuji cash okamžitě.
Jinak jsme zatím všechno inzerovali přes sbazar a bazos. Pokaždé píšeme do inzerátu bazary a spekulanti (typu dám vám půlku ceny a nebudu se na nic ptát...), stejnak se najde halda takových idiotů, co to zkouší.
Nejzajímavější byly kšefty u nás s Civicem 6g. Jednoho krásného dne jsme šli a koupili ho. Olítaná rezavá herka, která měla v těle už 300 000, spousta věcí ještě z továrny. Jezdil jsem s tím nějak rok a pak jsem si řekli, že je potřeba se ho zbavit. No nakonec ho koupil borec, od kterého jsme ho kupovali a ještě si připlatil o 30% z ceny, za kterou ho prodával.

Perníček
16. února 2017, 23:34
1
Autíčkář hledá PlechCup speciál aneb jaké nejlepší auto za babku?

Honda Civic 6g, Nissan Almera N15, či Primera P10/ P11 - s obojím jsem měl tu čest a je to super na řízení - zatáčky to prostě řeže. Akorát u obou je problém koroze.. Jinak bych se ještě porozhlížel po Puntech první a druhé generace, starší Lancie, Peugeot 406... Ještě mě napadá netradiční šílenost v podobě Opelu Sintra, ale hledal bych spíš ty s motorem 3.0 V6 (možná se i jedné budeme zbavovat) a nebo opět tři diamanty, tentokrát v podobě Carismi.

Perníček
08. února 2017, 13:05
0
Kdy začínáme mít rádi své auto?

Krásně napsáno. Moje první auto mám do dnes, sice člověka sedačky v ostrých průjezdech zatáčkou moc nepodrží, spotřeba se pohybuje kolem, podle mě, dosti špatných 8-mi litrů, apod. Zase má i své klady a podle mě jich je dost (možná subjektivní názor). Ale s autem už jsem ledacos zažil a pokaždé, když sednu za volant, tak člověk cítí hroznou radost. Vztah mám tak utvrzelý, že na něj za žádnou cenu nedám dopustit. Vzpomínám si na jeden ošklivý podzimní den, kdy mi vítr vzala vrata, zrovna když jsem z nich vyjížděl - vzteky jsem je rozmlátil, až pak jsem se uklidnil. Dalším příkladem je pláč při výměně kola, když jsem špatně umístnil hevírek a prorazil jsem si díru do prahu. U jiného auta bych mávl rukou, že jsem idiot, ale co, tak se to opraví, ale tady ne... Tady by se dalo vykládat hodně dlouho a bylo by to spíš na článek, než na komentář. Ale ještě podotknu, že nejhorší pro mě bylo, když děda prodal svoji Felicii. Už je to x let, co se to stalo, ale já si to pamatuji jako kdyby to bylo včera.

Perníček
09. ledna 2017, 08:59
0
The Grand Tour: O velkých penězích, promarněné šanci a ztrátě iluzí

Top Gearem, s novým obsazením, se ani nemá cenu zabývat. Viděl jsem díl a půl a musel jsem se jít....
Teď k The Grand Tour. Už jsem viděl všech dosavadních devět epizod a díru po původním Top Gearu to zalepilo, ale ne úplně. Osobně cítím, že tomu něco chybí a některé věci už mě i začínají štvát. "Celebrity Brain Crash" bylo vtipné akorát ze začátku. Testovací jezdec, který o všem tvrdí, že to je komunista, mě už také začíná unavovat. Přestává to být vtipný, navíc je mi nesympatický (to zase nehraje velkou roli), ale hlavně mi přijde, že z těch aut netahá maximum (a jeho tloušťka, která jistě nepomáhá váze vozidla). Testovací dráha mi též přijde na nic.... Zase je mi jasný, že mají všichni svázané ruce, protože kdyby tam dosadili věci z původního Top Gearu, tak mají hned na krku X obžalob z BBC.
Čas se podepisuje na každém z nás, s tím nikdo nic nenadělá, i možná to je jeden z těch důvodů, že pořadu něco chybí.
A poslední věc, rozpočet. Tady nejde nesouhlasit s autorem článku. Nechci tady "spoilerovat", ale v 9. epizodě už toho na mě bylo docela dost, když nazdařbůh nechali za pomocí obrněných tanků a válečné lodi vyhodit do vzduchu dvě zajímavě podomácku přestavěné dodávky na obrněná vozidla a něco, co asi obrněné vozidlo ve skutečnosti bylo. Holt nic už asi nebude jako dřív...

Perníček
06. ledna 2017, 08:05
0
Které auto vám v roce 2016 udělalo největší radost?

Jako správný nadšenec do Skylinů by mě mělo nejvíc těšit omlazené GT-R... Ale předčil to italský sedánek, Alfa Romeo Giulia QV. Tomu se snad dalo (a pořád dá) říkat láska na první pohled. Po tom, co Alfa nabízela jenom Mito, o něco větší Giuliettu a pro většinu smrtelníků nedostupnou 4C, jsem byl dosti zklamaný, že továrna s nejhezčím logem nenabízí vozy, jako byla 159, 166,.... Vloni přišla náprava a myslím, že lepší už být ani nemohla.

Perníček
24. října 2016, 10:55
0
Autíčkář se ptá: Co za volantem vás dokáže vytočit nejvíce?

Bych tady mohl jmenovat až do zítřejšího rána. Nejvíc ale mi pijí krev:
Kamioňáci, kterým tachometr ukazuje o 2km/h víc, než kolegovi před ním a má tudíž nutkání ho předjet a neváhání to střihnout autu v rychlém pruhu před čumák. Tohle mj. dělají i řidiči osobáků, ale ti aspoň na to šlápnout, pokud tedy taky nemají v hlavě seno.
Cyklisté, kteří jedou vedle sebe na úzké silnici.
Když jedu na motorce a pan řidič jedoucí přede mnou pustí ostřikovače.
Zažil jsem i pár lidí, kteří permanentně jedou 65km/h v obci i mimo ní.
Nedávači předností.
Ti, co předjíždějí v zatáčkách, v nepřehledných úsecích, nebo riskantně (snad ještě je to horší, když takový magor nepředjíždí vás, ale auta z druhé strany a tím pádem je ve vašem pruhu).
A takový bonus: Jedete předpisově v obci a nějaký nedočkavec vás v ní předjede. Konec obce, zatáčky a má vás na prdeli a jenom zdržuje.
Většinou na takový idioty troubím, blikám, nebo gestikuluji, jenomže to u některých případů nemá vůbec žádný význam a pak když se něco stane, tak jsou ještě přesvědčeni o tom, že oni za to nemohou. Nejsem určitě svatý, ale když už udělám nějaký ten přešlap, tak se aspoň nějak omluvím, pokud mě dotyčný ještě vidí.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008

Dodge Avenger

150 000 Kč
cena
2008
rok výroby
140 koní
výkon
1 996 ccm
objem
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006

Škoda Octavia

Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

100 000 Kč
cena
2006
rok výroby
140 koní
výkon
1 968 ccm
objem
Chrysler 300C  2007

Chrysler 300C

190 000 Kč
cena
2007
rok výroby
218 koní
výkon
2 987 ccm
objem
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004

Renault Mégane

CC coupe cabrio 2.0 16V

85 900 Kč
cena
2004
rok výroby
99 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Lincoln Premiere Continental  1960

Lincoln Premiere

Continental

395 000 Kč
cena
1960
rok výroby
320 koní
výkon
7 044 ccm
objem