načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.5 rok.
Poslední aktivitapřed 3.6 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru357
Komentářů u článků1349
Pozitivních komentářů u článků379
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 12:57
0
Mazda6 Skyactiv-D150: Zraje jak víno

Dokonce jsem viděl na vlastní oči problém "benzín v oleji" u motoru Subaru 1.6 ( FB16DIT) u Levorgu. Opravdu byl po otevření víčka na doplnění oleje cítit benzín. Prý za to můžou krátký jízdy se studeným motorem. Ale je to přímovstřik, kudy se může benzín do oleje dostat netuším.. U toho konkrétního případu dealer vyměnil olej a snad už se to dál neobjevovalo. Každopádně mě to docela dost překvapilo. Levorg považuju za skvělý auto, nicméně vidina toho, že jezdí vesele s lehkoběžným olejem zředěným navíc trochou benzínu, nechci si domýšlet tu celkovou výdrž motoru..

krab
včera v 11:06
2
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Pěkný Kubajzi, tyhle zajímavosti ze světa staré techniky mě taky berou...
A s tím Neználkem - jak to píše Custom. Už si z toho taky jen pamatuju ty parádní obrázky a měl jsem to rád, propagandu prostě jako dítě v tomhle moc prokouknout nešlo a zůstaly jen tyhle věci jako "šroubek a vroubek" atd...

krab
předevčírem v 15:51
3
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Jo, tohle je věc, která tak trochu občas pohrozí ... Já se přiznám, že nebývám nejlepším spolujezdcem, prostě mám z toho druhýho sedadla pocit, že se jede daleko rychleji než když řídím. A tak na to myslím a říkám si: nedělej to ostatním, i když se vlastně s tebou chtějí schválně svézt s nějakým sporťákem. Sám jedu vždycky jinak ... protože přesně, byl v tom průseru sám a i tak na silnici dávám pozor a nehledám limity. Ani na motorce ani v autě. Jenže ten problém jsou silnice, který znáš, radost a když sedne pár zatáček, nikde nikdo nejede, ta rychlost lákavě stoupá a člověk najednou pozapomene, že vlastně už riskuje. Ta hranice je tenká.

Takže párkrát už se mi taky přihodilo, že jsem vezl nějakého kámoše a tu a tam něco pokazil, přehnal zbytečně a pak si to vyčítal jakej jsem vůl. Ale nikdy naštěstí až takhle, že by v tom byl patník nebo škarpa... tady to co popisuješ už bylo asi fakt o fous.

Mě se spíš stávají takový humornější věci. Jsem vezl posledně Giulií QV kamaráda, jeho to zajímalo, ještě je z Irska, česky neumí, tak si povídáme anglicky. Vyjedeme z Radotína měl jen chvilku, moc času nebylo a už byla tma. Říkám mu, vezmeme to tady okolo cementárny nahoru na kopaninu, je to úzký, moc to auto ještě neznám, jsem si ho akorát odpolko vyzvedával, tak asi moc ti neukážu. Přepnul jsem zkušeně na race, pokračoval s výkladem o tom autě a o tom jak je hodné, čitelně hravé a takový ty kecičky ... první zatáčka u cementárny, trochu oslizlo, hele trošku jsem prohrábnul plynem a už jsme jeli smykem jako že fakt hodně. Vůbec jsem to tak moc nečekal... zachoval jsem "poker" face, jemu se to líbilo a myslel si chudák jak to auto nemám hned "v paži" . No pak už jsem tolik smyků nepředvedl, spíš lehce, ono tam bývá prd vidět a světla protijedoucího se schovají za skálou, někdy jezdívá i autobus... No nic, takže prostě to bylo fajn, ale občas si říkám "jak jsi starej tak jsi blbej". Ale u některých aut si člověk neumí pomoct. Tomu "Vavrisovo" momentu s traktorem se taky nedivím. Ona GT86 když se dostane do tempa a držíš jí víc pod krkem, tak to člověka baví a nechce se mu ztratit těžko nabytou rychlost. Hlavně to vždycky musí dopadnout dobře. Ale lidi taky vozím opatrně a budu si na to dávat pozor...

krab
předevčírem v 12:39
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Taky se mi už i nezadařilo ... mladá a nevybouřená verze Kraba kdysi projela levou škarpou po tak trochu neodhadnuté zatáčce při oblíbené lesní touge, která byla místy zmrzlá a zasněžení a místy už jí sluníčko ohřálo. No a zrovna tam kde ten asfalt chyběl a byl zrovna ten led by býval byl brzdný bod. Tenkrát to odnesl jen spodek nárazníku a nádobka na vodu do ostřikovačů u máminé letité Hondy Accord. No nic, teď už bych "snad" líp předvídal ty povrchy. Pak jsem jednou nacouval s naším starým GMC Jimmy do pistáciové Fábie naší sousedky v paneláku ... vlastně kecám, byla červená. Takže jsem pak sháněl přední masku s okřídleným šípem, která se tak nějak rozkřápla. A do třetice jsem si na sebe nechal spadnout motorku, když jsem zastavil hezky na louce, postavil jí na stojánek a ono ejhle... stojánek se postupně víc a víc zabořoval do země, až na mě ta moje Sůza Bandit spadla, protože jsem si postával a v klidu vyřizoval nějakej telefon před motorkou... kupodivu se ani neodřela a dokonce jsem jí i fofrem zvednul ze země, jako by to bylo kolo :)

No a pak jsem ještě takhle jednou na parkovišti v halách před prací zkoušel drifty alá Ken Block, protože byl zrovna sníh a když už jsem tu zatáčku mezi obrubníky jel tak po pátý přišlo samozřejmě nevyhnutelné. Kolo jsem úplně neurazil, ale bylo šišatý trochu a pak i ložisko na výměnu. To jsem na sebe měl docela vztek...

krab
18. února 2019, 12:44
1
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Asi jo. Já si taky myslím, že 330/335 (E90) už fakt asi moc nemá kam klesat. Kamarád jí měl, tu 335i (N54) , tak jsem se s ní povozil a funguje to hezky. Ono dokud nás nedonutí přesedlat na ty GM koloběžky z té Hamsterovi novinky tady na webu, tak si užívejme tahle šestiválcová benzínová auta. Vidím, že nájezd máš hodně malý jak jsi tam někde psal, takže benzín tě trápit nemusí, já to mám +- podobně, takže taky jsem rád, že jsem i na "daily" auto přesedlal z obyč. nákupní tašky do šestiválcovýho kupé. Je potřeba si to užívat, dokud to takhle jde :)

PS: X5 první generace, asi máš pravdu, že tak hezké kousky jako je ten náš se prostě jen tak neobjevují a ten co má těch běžných 300 tisíc + najeto už nebude při jízdě dělat radost. 550i by mohla být velmi dobrá. Loni jsem si vychytal na týden na půjčení 650Ci (kabrio) a navíc s manuálem a byl to zajímavej zážitek. Sice je to těžká loď, ale ten motor 4.8 je super. I spolehlivost by neměla být nejhorší. Něco tam na nich odchází na těch motorech, ale není to drahá věc, už jsem zapomněl co to bylo. Na druhou stranu BMW s tím tvým N52 motorem působí sportovněji a lehčeji než jakýkoli s osmiválcem co jsem řídil. To už jsou trochu parníky... Záleží co tě chytne za srdce

krab
18. února 2019, 12:36
0
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

A jakej RR bys seriózně doporučoval? Já jsem viděl před časem hezkou recenzi od Harryho Metcalfa na jeho garáži a ten detailně rozebíral svoje L322 TDV8. A prakticky si chválil, že ho potkalo minimum poruch. Legendární je pak recenze od Douga De Muro, kde sice přiznává, že L322 je jeho nejlepší auto, ale byl hrozně rád za to, že si přikoupil extra pojištění na poruchy a závady.. a vylistovával co se všechno rozbilo. Ono to ve výsledku nebylo tak zlý, ale když se nasčítá, tak to bylo víc než hodně...

Mě se hezky jezdilo LR Disco 3 , ale ten TDV6 motor bohužel znamenat konečnou. Ono do jistý míry není 100% snad ani V8 varianta ani novější třílitr.

Ono svým způsobem, když chceš spolehlivost a oželíš trochu luxusu, koupíš si nový Land Cruiser a je to. I když ten evropský je super až na to, že ten motor už je taky jen čtyřválec a nemá tak přesvědčivou sílu...

krab
17. února 2019, 23:46
1
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Když to tak pročítám, napadá mě jestli není nejlepší si tu 330i nechat. Pokud je to hezký kus a už jsi do něj taky jak čtu utratil nějakou korunu, vydrž to s ní dál, pokud tě pořád baví řídit. A manželce kup ještě jedno auto, který bude velký a na tu dovolenou apod. ho využijete celá rodina. Napadá mě X5 4.4i první generace jako má táta (teda vyloženě z nostalgie..) anebo Volvo XC90 2.5 turbo. Hledej jestli se nějaký nedojetý kus v inzerci objeví. Je to tak každé padesáté auto z nabídky, ale když se nespěchá, dá se najít leccos. Málokdy prostě funguje "jedno auto na všechno" ...

krab
16. února 2019, 21:45
0
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

Tak Beaste, Range se mi líbil do určitý míry vždycky. Ale pár ojetých v mým "budgetu" jsem si prohlídl + zjistil co se mi asi rozbije do budoucna a zjistil, že je to tak trochu moc drahá sranda. Ale jo, půjčit si to na pár dní a pak vrátit je jistě ideál. :)

Je to jedno z mála aut, které tě bude vozit 160 po dálnici a budeš se přitom cítit hodně stylově....

krab
16. února 2019, 16:24
0
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

Je to parádní, ale v konfigurátoru jsem se včera večer dostal na 3.6 a to jsem ještě nedojel tu aplikaci do konce. Barva za 219 tisíc, to byl masakr, ale co se dá dělat. Jen jsem si dovolil nejít s dobou, ale virtuálně objednal V8 Supercharged. No večer to dokonfiguruju a obávám se že pod 4 miliony to nebude :)

krab
13. února 2019, 16:47
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Ta bezpečnost je ten důvod. A souvisí i s tím co jezdí okolo tebe v provozu. Když jedu Lotusem, sedím na zemi a koukám ostatním do středů kol. Jenže když to auto má splňovat fakt ochranu posádky nějak , musí zvládnout i to, že to napálíš do návěsu kamionu a ten nárazník co on tam má ti rovnou neusekne hlavu. Ono to je vůbec zvláštní. Zrovna ty zadní traverzy u návěsů jsou brutálně nebezpečný a divím se, že to nemají řešený nějak jinak, aby to bylo kompatibilnější s crash zónou většiny aut, i starších...

A jo, 911 se hodně zvětšila, ale proporčně k okolním novým autům se ten poměr zachovává. 964 např. jezdila v roce 1990 a okolní provoz byly Escorty, Kadetty, velkým autem byla E34 pětka a když se tahle auta zaparkují vedle jejich nových ekvivalentů tak vypadají o stejný díl menší jako když zaparkuješ tu 964 vedle 992. Co na ladnosti nepřidává jsou ty tlusté vysoké nárazníky, to je u toho novýho Porsche asi fakt až moc...

krab
13. února 2019, 16:21
8
Zemřel John Haynes, zakladatel legendární série dílenských příruček

Smutná zpráva ... zelený manuál s velkými písmeny MGB je už obohacený otisky prstů ze šmíru snad na každé stránce!
RIP John Haynes ...

krab
12. února 2019, 22:15
3
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Ty jo, teď jsem se radši šel mrknout na to moje nový velký kupé, abych se podíval jestli není náhodou taky moc tlustý. A trochu je ...:

Ono je to tak zkrátka. U tý 911 mi to nějak nepřipadá, furt mi přijde, že to je to co by to asi být mělo. U nové 8er a u BMW obecně je ten problém tlustého pontonu neuvěřitelně evidentní. Jak moc byla vzdušná Z3 Coupe! Ale pozor.. bourat bych v ní nechtěl, to zas ne...

Vlastně tohle je důvod, proč jsem pořád i po té hromadě let zakoukaný do starého MGB GT. Prostě to tehdy Giovanni Michelotti nakreslil aby to bylo hezké a oni to tak vyrobili. Nikdo neřešil šablony, blbosti, předpisy .. to až pro rok 75 a taky od té doby ty anglické sporťáky vypadaly...

A když brbláte nad tou novou 992 já si říkám OK, počkejte holenkové, ona snad i přijde doba, kdy si začnete myslet, že i "nenáviděná" 996 je hodně cool :)

krab
10. února 2019, 12:41
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

O víkend občas vláčkem jedem, často do něj dáme i kola a jede se na výlet. V tejdnu MHD skoro nikdy. Autem to mám 40 min , kombinací šinkanzenu s vyhlídkou na Prokopský údolí a pak voňavýho autobusu to jde udělat za hodinu a čtvrt.

MHD jsem jel naposledy minulý pondělí. Odevzdal jsem klíčky od auta za 2 mega a najednou zjistil, že jsem sám kdesi na pražským sídlišti odkázán jen na vlastní nohy a zásoby potřebné k přežití v městské džungli. A dal jsem to ! :-D

krab
08. února 2019, 19:03
0
Ztracená automobilka EMBO

To jsou zajímavý příběhy, bohužel často takhle smutný, z tý poválečný éry. Já jsem z toho cyklu třeba viděl díl o Jawě Minor, to bylo taky moc pěkně udělaný

krab
07. února 2019, 11:41
3
krab
07. února 2019, 11:04
2
Trackdays 2019: Zapište si do kalendáře!

Taky jsem se tam nesvez, je to krátká ale zajímavá erzetka... no ideál by bylo plechcupový auto se sedačkama a rámem. Pak se člověk nemusí tolik bát do toho lesa :)

krab
06. února 2019, 07:36
0
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Kuře - tohle konkrétně není vysší než cca 1650 mm a do terénu to spíš ani nebude. Proto říkám zvýšený kombík. :) Jo jak píše Beastar, mám období týhle značky, nakonec není to nic z Marsu, je to Nissan. :)

Jestli je FX vevnitř malý to neumim říct, ale lepší než trojka kombi určitě. Ta je malá.

Nejlepší auto na výlety a to kempování, přespávání bude stejně Kodiaq 4x4 RS. Ticks all the boxes, jak by řekli Topgearu :-D

krab
05. února 2019, 23:02
1
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Napadla mě taková zvláštnost : Infiniti FX37S , to je auto, který se do 400 koupí, bude jich sice na trhu jen jako šafránu a je to spíš kombi než SUV a vnitřního prostoru tam bude hodně. Vypadá docela štíhle a atleticky, ale váží 2 tuny. To je nevýhoda + bude mít i relativně vyšší spotřebu. Motor je VQ37VHR ( jako Nissan 370Z) a převodovka taky japonská, 7 stupňová. Nemuselo by to být špatný, spíš naopak :)

krab
05. února 2019, 15:05
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Ono je to vůbec dobrý zamyšlení, celej ten editorial. A je nám to taky myšlenkově blízké. No jo no, moje "promiskuita" aut je děsná nemoc. Ten Lotus se tam u toho sběratele v garáži prostě ale fakt nechat nemohl :) A zrovna prostě by nevyšla dobře cash na to si nechat obě ta auta...

Ale srovnání uděláme, na ten motor se těším, na tebe samozřejmě taky a klidně naznačím, že se i rýsuje něco z tvojí vlastní stáje i u mě, takže pak klidně dáme kafe a pokec o všech těch "Datsunech" :-D

krab
05. února 2019, 14:39
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Mě na tom předjíždění jen tu a tam vadilo to, že zkrátka i vytočená trojka neumí zatáhnout suverénně natolik, abych věděl, že předjedu během okamžiku a bude to tím pádem naprosto bezpečně a na jistotu. A tak jsem taky x předjetí radši neudělal, protože toho prostoru nebylo tolik.

A to druhý co píšeš, že se ti přehřejí ty pneu, ty brzdy atd. ( na okresce to není tak znatelný, protože tak dlouhou trasu prakticky nemůžeš kvůli provozu atd. jet jen fakt "palici") a je to pak výzva to uřídit a máš pak z toho radost, jako to jo, ale já si nějak užívám víc precizního stroje, kdy má ještě rezervy. Na tý silnici určitě. A na tom okruhu se sériový BRZ/GT86 vážně po čase začne mít problém.

Na druhou stranu, to auto tak sériově i bylo definovaný. Jako základ pro japonské boy racery. Stará hatchi (AE86) v sérii taky nic moc nepředvede, ale když se začne ladit auto najednou ožívá a řidič se může dál posouvat a zdokonalovat. Takže ve výsledku je to o tom, jestli ti je tahle kultura ladění stroje ke svýmu obrazu blízká nebo ne a chceš už něco co funguje perfektně v sérii.

krab
05. února 2019, 14:16
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Tomáši, to je fajn zamyšlení. Já myslim, že tady prostě probíhá klasický brainstorming dění okolo Toyobaru. Někdo mluví ze zkušenosti s tím autem, někdo jen teorii.. Já si taky myslím, že tu je pravda tak nějak u všech :)

Já konkrétně ho měl rád to auto, první měsíc bylo fakt čirý nadšení. Za normálních okolností bych ho měl doteď. Hmm škoda, že jsi se svézt nestihl. Ale nějaká příležitost se snad najde.

Ale chtěl jsem upozornit na pár neduhů, který mě postupně začaly vadit. Jinak ta hravost toho auta ta nutnost jít až na limit co z techniky lze vyždímat je skvělá vlastnost, ne, že ne. Ale vzal jsem to auto do Mostu i na malý okruh v Písku. Písek - docela nedotáčivost a potvrdil i kamarád, závodník. Zejména díky nevhodným pneu z výroby. Most - po 5 kolech problém s brzdami a to jezdím plynule, tak nějak se snažím "učebnicově" jak se má. Sosnová - tu si v Toyobaru fakt užiješ, protože tam to klouže a je to sranda a krásný trénink RWD balance. Ve skutečnosti mokrá Sosnová je vynikající trénink a Toyobaru vynikající tréninkový auto.

Jako takto : já si rád vyzkouším různá FWD auta a třeba takové Clio RS (MK3) bych si snad i dokázal představit mít v garáži, ale moje srdce je u RWD aut. A přeci jen když můžu, už si radši vyberu něco co má šestiválec , osmiválec, dobré brzdy, solidní podvozek atd..

Ve skutečnosti je Toyobaru skvělé, když se upraví. Ale stojí to hodně. Respektive, nedá se už čekat žádná návratnost. Ale jak říkal jeden majitel zajímavě upraveného kousku s Cosworth kompresorem, AP racing brzdami atd... OK, stálo mě to auto lehce přes milion, ale co jiného za ty prachy bude tak skvěle fungovat a pobaví. Sériové WRX STi to totiž není. A to jsem si sám vyzkoušel loni během skoro týdenní zápůjčky...

Ovšem já jsem šel tou cestou si jako opravdové sportovní auto koupit Lotus Elise , protože opravdu funguje, je lehký a nemá prakticky v dynamice a výběru komponentů slabiny. A samozřejmě jsem zaujatej, mám to auto děsně rád a tak ho vychválím. Ale vážně mě nenapadá žádný jiný sportovní auto nejen do milionu, ale ani do dvou , který by bylo takto odladěné jak pro silnici, tak pro okruh.

krab
04. února 2019, 17:23
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Tomáš to vystihl přesně tak, jak jsem to myslel. A pochopitelně, já jsem se "zmlsal" tím, že už důvěrně znám daleko výkonnější auta a tady prostě je nesporná výhoda. On by ten problém byl ještě daleko menší, kdyby bohužel někteří řidiči ( a není jich fakt málo) ještě k tomu schválně člověku to předjetí nechtěli umožnit. Vidí v zrcátku, že se přižene sprotovní oranžové auto a ten teď jako s tebou chtěj závodit či co... jede 90 tacho a pak najednou když ho předjíždíš ti schválně přišlápne plyn na tom svým turbodieselu.... Máloco mě v provozu sere, ale tohle je spolehlivě jedna z těch věcí. Vytvoří nebezpečnou situaci a fakt bych za to těm lidem bral body a hlavně je poslal k chocholouškovi na vyšetření. :) Často to jsou ti stejní co se na rovině vlečou 85 , v zatáčkách nesmyslně 60 a přes vesnici to valí 70 ... což nepochopíš!

Pak, když jedeš sportovním autem, který přeci jen už ten výkon má poměrně suverénní (200k + / 1 tunu auta) tak i takovýho pitomce při správným podřazení předjedeš rychle a jedeš si dál to svoje. Takže to je prostě asi ta jedna věc, co jsem chtěl podotknout, že by se Toyobaru dala vytknout.

krab
04. února 2019, 14:53
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

a ještě možná poslední věc - minimálně u dealerů Toyoty chybí předváděčky pro seriózní zájemce, prostě ti lidi si to nemají možnost až tak moc vyzkoušet. Vím, že tohle je třeba velkej problém Lotusu. Když se prodá pár aut a žádnej manstreamovej model nemají pro pidi ČR trh se předváděčka od každého modelu finančně neutáhne. A když si zákazník nemůže vyzkoušet jak je to fajn, tak pak se taky hůř prodává.

Já bych třeba klidně zainvestoval někde do školy sportovní jízdy být Toyotou + Subaru nebo jen Subaru. ( záleží jak to mají vymyšlené, co která značka bude propagovat, ale Toyota by sportovní auta propagovat začít měla, protože vyrobila Supru...) Prostě nabídnout za reklamu za vynikajících podmínek třeba několik GT86 pro školy typu driving academy a lidi si můžou koupit kurz z instruktorem v Sosnový i jinde, můžou si to vyzkoušet, instuktor je něco naučí , oni najednou dostanou daleko lepší představu o čem to auto je, co umí, jestli je to s tím autem baví, jestli mají cit pro ovládání auta a chtějí se učit víc atd... A možná tak by mohli taky získat pár dalších zákazníků na svoji stranu. Ale musí se počítat - pravděpodobně se to nevyplatí, jinak by to už dělali :)

krab
04. února 2019, 10:56
-2
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Já to auto měl hrozně rád, o tom není sporu :) Zrovna tak nejsem taková lama abych si stěžoval na výkon, přitom jí trápil v nízkejch otáčkách. Ale věřte, že roční zkušenost ten nahoře popsaný problém ukázala. A svezení v upravené s HKS kompresorem jen umocnilo dojem, že tak to auto mělo být vyrobené z fabriky. Jinak - pořád je skvělá a měl bych jí radši než hothatch, ale dokázal bych i váhat jestli za ty prachy výborný Leon Cupra nebo háčko N nebo Mégane RS. Každý z nich nabídne větší rychlost a pobavíš se. Ale RWD je RWD...

Je to o úhlu pohledu. Když koupíš Toyobaru po autech typu Miata , MR2 nebo já nevim Swift Sport, je to velký upgrade. Pokud jsi měl dřív třeba starší Mégane RS nebo Imprezu WRX bude tě na Toyobaru brzo mrzet ten motor.

Ale jinak - auto je to skvělý a tvrdím to pořád.

krab
03. února 2019, 20:47
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Víte co, každý svýho štěstí strůjcem :) Když se chceš na silnici bavit, je občas potřeba fakt i někoho předjet. A tohle je jedna ze slabin sporťáků téhle kategorie. Ať už je to Miata nebo Toyobaru. Rychlé, bezpečné předjetí v co nejkratším čase je disciplína, kterou ta auta nezvládají. A to se ti bohužel v reálu na silnici stává. Víš, že bude následovat pěknej zatáčkovej úsek, máš poslední rovinku, kde je vidět, před tebou šnek co jede 80-90 a to Toyobaru fakt potřebuje čas na to předjet. Míst opravdu bezpečných na předjetí najednou výrazně ubude a skončíš tak, že se táhneš za šnekem v hezkých zatáčkách. Nejhorší, však častá kombinace je šnek v zatáčkách, který ti při předjíždění nesmyslně začne výrazně přidávat plyn. A těch aut s velkým pružným zrychlením je dost a pak najednou Toyobaru má problém, protože ten čas k bezpečnýmu předjetí se dál prodlouží.

Možná nakonec ten problém tohoto auta je i opačný. Kdyby bývalo bylo z výroby s dobrými brzdami, na pneumatikách s tužší bočnicí k sportovní jízdě a motorem s kompresorem (tak jak se často upravují) a stálo by milion, možná by je koupilo paradoxně víc zákazníků. Protože s nějakým výkonem kolem 270 koní + 300 N.m točivýho momentu by zrychlovala za méně než 6 sekund a už by to taky bylo jiný. Ale to je jeden pohled.

Druhej pohled je ten, kterej říká většina majitelů - že smysl je v tom, že je hravá, snadno přetáčivá, a že pro výkon musíš motor drtit. Jenže když to děláš, najednou zjistíš, že pneu nestíhají, brzdy vadnou a olej v motoru se přehřívá. A tak komunita ladí a utrácí statisíce do úprav úplně stejně jako to dělají miatisti. A to je možná právě i součást celýho toho dění a folklóru okolo tohoto auta.

Ale asi se teda stalo to, že +- kdo Toyobaru od začátku chtěl už ho má a bohužel nás nadšenců zas až tolik není ...

krab
03. února 2019, 15:39
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

FamArt : přesně , kdyby GT86/BRZ víc závodila, možná by to pomohlo. Já byl tedy rád, že se třeba jedna rallyová ukázala teď na prosincovém pražském rallysprintu. Jako nedá se upřít, že by Subaru v ČR do propagace BRZ dávalo málo. Mají auta pro novináře, mají reklamu, na rallysprintu myslím bylo hodně vidět, takže teoreticky by mělo nalákat víc zájemců ... No jo, je to jak to je...

Vavris: dobře, OK jsem důvod 4 , protože prostě jsem v tom zajetí klasickýho : "new BRZ or used ..." A to je právě to. Když si můžeš za ty prachy pořídit starší 911, můžeš mít skvělou E46 M3 , Corvette , starší Elise atd... tak zkrátka hodně z nás neodolá a koupí si starší auto pro zábavu a ty víkendy atd... A když pak máš takový auto, tak na běžný ježdění už často nezbydou další peníze, které to nové Toyobaru stojí a tak jezdíš něčím obyčejnějším nebo si ho koupíš ojeté.

krab
03. února 2019, 09:06
2
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Matěji, hezkej editorial! Vystihuje to naprosto situaci v ČR co se týká sportovních aut a do určitý míry i jinde v Evropě a v UK. Toyota má ale fanouškovskou základnu ve zbytku světa, kterej často my evropani trochu ignorujeme a tam populární je. Já myslím, že neskončí. Co se týká té kupní síly, to platí zkrátka hlavně u nás. (bohužel) V Německu Toyobara nový zase kupujou jiný skupiny lidí, běžně mladí kluci, řemeslníci, i lidi z výroby, logistiky a tak různě ... prostě to je alternativa ke GTIčku.

Já věřím, že by se i prodávalo víc, kdyby Toyota i Subaru ještě víc zainvestovalo do propagace. Propagujeme to my, nadšenci, ale mezi běžnější lid se to tolik přeci jen nedostane. Ale taky chybí to nadšení a ta vůle kupovat sporťáky... V 50. letech jsi v neděli vyhrál vytrvalostní závod a v pondělí ten sporťák prodal ... Dneska to nějak není, výrobci dělají to, že nesportovním autům prodávají sportovně marketované příslušenství ( takové ty R-line, ST-line, M pakety atd...) A tak se dobře prodávají "sportovně" vyšperkovaná SUVčka s pomocníčky pro řízení.

Je to škoda, že se sportovní kupé, novodobý Ford Capri nakonec prodává hůř než čtyřnásobně drahé Porsche 911 nebo italská exotika ... Ale trochu se to i dalo čekat.

PS: já si taky koupil ojeté, protože jsem si nové nemohl dovolit. ALe chtěl jsem jí od začátku od 2012. A kdybych si jí mohl dovolit nechat souběžně s Lotusem loni, tak jí mám dodnes. Ten výkon při předjetí vážně trochu chybí i když správně podřadíš, ale dá se s tím v klidu a hezky žít. Zas jízdní vlastnosti převáží negativa motoru. Případně si člověk ušetří těch 350 tisíc na zástavbu kompresoru, lepších brzd, sportovnějších pneu na 18" kolech (kvůli větším brzdám) a lepšího olejového chlazení.

krab
29. ledna 2019, 17:16
0
Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

Když se nad tím zamyslíš, tak auta typu 2008 ( a Vavris na to upozornil u toho testu CX3 co nechal radši vyzkoušet manželku) jsou tu i z takovýho lavinovýho efektu popularity SUV. Já to vidím denodenně, když jedu po jižní spojce třeba a řídím sporťák nebo dokonce Lotus, ale ono stačí jen jet v něčem starším malým, jako třeba teď nedávno pro srandu v dvojkovým Cliu. Připadáš si jako na malý tříkolce obklopenej velkema zlejma autama. I v novým hatchbacku třídy supermini nebo nižší střední si tak trošku připadáš. Auta okolo jsou velká a vysoká. Bojíš se jich.... Proto oni ti nabídnou tuhle třídu. V Mini (Maxi) Countrymanu už se cítíš "normálně" v nový X2 to bude platit taky a to jsou auta která se marketují jako sporťáky... To co dřív bylo 406 Coupe (elegantní) je teď takový to "sportovní" SUV. A jen pár těch dražších značek si drží i tu kategorii hezkých 5dv ( coupe-liftbacků).

problém těch aut typu GT86 je, že je reálně koupí zoufale málo lidí....

krab
28. ledna 2019, 23:36
0
Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

Souhlas. Já jsem jezdil v 208 z půjčovny nějaké a i tou větší 308 a přišlo mi to spíš takový přeplácaný. 508 Combi mi přišlo praktický a vcelku jsem tam pocítil ten původní Peugeot z dob před tou velkou schůzí správní rady :-D ( ... když už tu jede tenhle skeč)

Jo, asi jsme zamrzli tady v těch dobách , 205, 405, 605 , to byly Peugeoty. I ta 406 není zlá, nakonec můj téměř soused mi půjčil v létě ke svezení své 406 Coupe 3.0 V6, tak jsem si trochu zavzpomínal na časy, kdy jsem na ta auta koukal obdivně ve věku, kdy jsem tak nějak sotva měl papíry nebo spíš jen papíry na "fichtla".

Já když vidím auta tohoto typu jako je testovaný 2008 tak si říkám : hrom do čepice, proč bych si kupoval zrovna tohle, když za ty prachy můžu mít normálně Golfa :-D A když ne Golfa, tak něco jako nějakou obyč Toyotu nebo něco bez zvláštních kreací. Ale protože to vyrábějí, tak to asi někdo kupuje, patrně ten, co přesně toho Golfa nechce.
Teď jsem večer dokoukal Koubka a test Focusu na naftu a on tam přesně o těch konfiguracích a to jak hrozně to změní dojem z auta mluvil, takže to asi platí napříč všemi značkami.

krab
28. ledna 2019, 19:43
0
Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

No jo, Peugeot meeting :-D Tenhle fór se jim tehdy vážně povedl natolik, že jakmile vidím jakýkoli novější Peugeot, tak si na to hned vzpomenu. Tohle už zůstane nadčasový skeč

Jinak k tomu proč si kdo vybere to nebo to... to je fakt na každým. Tady jde fakt o to si nějak umět na trhu vybrat a je to extra náročnej úkol. Tak ten, koho to nebaví sáhne po něčem obvyklém, po oblíbený značce nebo po finančním produktu na to auto zrovna nějak v zajímavý ceně. Ona se vůbec nabízí otázka, zda nové auto v ceně kolem půl mega vůbec kupovat nebo si jen pronajímat. Už tohle je složitý na rozhodování. A pak ti automobilový novinář řekne : není Focus jako Focus, není Peugeot jako Peugeot, chce to bedlivě zkoumat výbavy, motorizace atd... a teď čert aby se vyznal. Ve skutečnosti se v tom vážně vyznat pořádně je na full time job. :)

krab
26. ledna 2019, 22:32
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Asi už jsme starý pardálové, protože tu dobu znám taky. Omega B MV6, tu měli fakt jen pracháči, v tý druhý půlce 90. let když jsem chodil na střední ...

A v prosinci na retro classics v Norimberku byla jedna jako nová už vystavená jako youngtimer. Dokonce vyhrála nějakou výstavní cenu. Přitom většina z nich rezne někde v kopřivách

krab
26. ledna 2019, 15:24
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Maximu QX 3.0 V6 z roku 1996 jsem měl taky. Někdy v letech 2005-2007 cca. Tehdy stála ani ne 150 tisíc, byla v perfektním stavu. Byla lacinější než tehdy lehce jetá jedničková Fábka :)

Měla manuální převodovku, šedozelenou metalízu a šedé kožené čalounění. Kromě multilinku vzadu byl pokud se nepletu i diferák typu torsen vpředu. Když zavzpomínám, tak to bylo tehdy fakt špičkový svezení. Na úrovni e39 kterou jsem měl potom.

krab
24. ledna 2019, 12:19
0
Řadicí páka na deset způsobů

Napadl mě ještě ten srandovně malý volič páky Maserati Duoselect. Kde vlastně jsou hlavní funkce "PRND" tlačítkama na přístrojovce, ale tímhle se dá řadit manuálně, když neřadíš pádly ( myslím)

krab
22. ledna 2019, 15:27
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Hlavně pokud byla preference benzínový motor, tak tady nejsou dramatický rozdíly. Mě jedna půjčená Oktávka 1.8 TSI taky uměla spotřebovat přes 9 litrů / 100 jestli si to pamatuju dobře a to dokonce ani neměla zvlášť přesvědčivou dynamiku. O podvozku raději nemluvím...

A to je právě to. Když víme jak by se cca. auto mělo chovat v zatáčkách, víme co o od něj chceme a rádi se svezeme a zdokonalujeme v řízení, tak si prostě ta auta tady z nabízených nevybereme, ale skočíme nadšeně do trošku menšího Levorgu.

Převodovka je sice "svá" , ale virtuální manuální "kvalty" fungují docela dobře a když se s tím jede svižně a plynule, tak tenhle druh převodovky smysl má. Stejně s tím nejde nic dělat. Subaru se rozhodlo pro ty malé evropské prodeje manuál nedodávat, nedodávají ani silnější 2 litrovou verzi co mají Australané, zkrátka protože se to tu tak dobře neprodává.

Kdyby bylo asi na mě vyloženě, tak bych se dlouze zamyslel jestli se obejdu bez kombíku a když jo, tak bych hledal ojetou Giulii Veloce tak nějak šikovně aby se do toho milionu vešla.

Jenže vážení - tazatel jezdí Fabkou a tak prostě nějak vidím, že priority byly jinde než autíčka. Což je vlastně i normální :) Takže ten když se sveze velkou Insignií na naftu nebo turbobenzín, bude asi extrémně nadšen úplně vším co to auto bude umět.

krab
22. ledna 2019, 13:06
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

K tomu bych se taky připojil. Pro rodinu s dvěma dětmi to je vynikající auto. Ale nechť si tazatel obejde dealerství a sveze se v různých autech. Ono se v tomhle stejně radit moc nedá. Každý preferujeme něco trošku jinýho.

Pro nás, tady co už se tak trochu známe a víme co nás baví, je třeba právě ten Levorg ideálním autem kvůli podvozku (zejména) , ale usedlejším lidem bude vyhovovat Insignia, těm kdo neradi experimentují, vezmou Superba, a někdo další zas touží trochu zafrajeřit a koupí si ojetou X6 tku v černý na 20" kolách.

S rozpočtem na auto v hodnotě 1 mio. ať už k financování nebo cash, se dá vykouzlit leccos.

krab
21. ledna 2019, 23:41
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Já myslím to je dotaz jako dělaný pro odpověď: Jaguar XJ ( co nejhezčí stav) a taky s volantem na pravé straně, aby to bylo trošku autentické poježdění :-D

krab
20. ledna 2019, 17:13
0
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

He, he tohle je dobrý, článek dobrej a Vavrisova odpověď mě rozbourala natolik, že asi už teď rozhdodně nedopíšu ten novej článek, kterej vytvářím pro tu konkurenci... :-D ... vlastně možná proto mě stále Autíčkáři v chatu na FB pořád trpí, když totiž trollím nesmysly tam, nestíhám logicky vytvářet pozitivní hodnoty pro konkurenční web nebo časopis a vůbec mě svými názory často silně rozhodní a já už pak jenom zvládnu prokrastinovat...

Jinak ano - často do tý debaty přináším auta, ale ne vždycky. Bohužel teda nesdílím tu kočičí vášeň, to spíš psí, což je vlastně taky zajímavý fenomén automobilového pisatelství. Většina těch lidí ať už jsou z jakékoli redakce mají kočky. Mazdy MX5 a kočky... A mezi tuhle sebranku jsem se nějak náhodou před časem dostal a stále jsem neutekl :-D

krab
18. ledna 2019, 15:06
0
Lancia Delta 1.6 JTDm Platino: Kompaktní luxus

Já bych taky tipnul Giuliettu. Tehdy když vyšla jako novinka tak se mi děsně líbila. Doteď jsem se pořád v žádný nesvezl.
Problém je, že v momentě, kdy vyrobili Giulii ve které už jsem se svezl, zájem o Giuliettu silně ochladl...

Ale pro tu Beastarovu kamarádku asi fakt Giulietta 170cv Veloce nebo zkrátka takový ta jedna z těch vyšperkovanějších verzí těsně pod QV. Taky koukám, že prakticky už za 200 tisíc se dá docela v Giuliettách vybírat.

Hamsterova Lancia je takový jednorožec, fakt jich jezdí 5 a půl. Ta výbava jeho auta je hodně dobrá. Nečekal jsem třeba kůží obšitou palubku. Lancia tyhle věci dělávala... Třeba ty mozky v FCA zase někdy napadne uvést na trh luxusní verzi nějakýho auta toho koncernu se značkou Lancia. Jenže jakýho? Jako 2019 Chrysler 300 by se zase mohl prodávat jako Thema i s vlajkovou lodí Thema 8.32 ( což by byla verze 300C s 5.7 Hemi) , tohle všechno by měli hotové, jen doladit faceliftíček alá Lancia, zajistit prvotřídní a exkluzivní materíály do interiérů a homologovat si to i pro EU ( ... asi ten problém)

A ještě by mohla vzniknout luxusní verze nového Jeepu Cherokee jako Lancia ( já bych jí nazval Vesuvio) , protože to by byl prodejní výbuch přímo trhák, jako kdysi dávno ta sopka...

Tohle je asi kravina, ale stejně jsem zvědavej jestli Lancii někdy FCA vzkřísí...

krab
16. ledna 2019, 16:01
1
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

:) to jsou takový ty moje počty "mužskou matematikou" : ona občas dovede vypočítat, že si vlastně můžeš dovolit i ojetý Maserati na splátky ( ovšem u , "doplňte svou oblíbenou postavu dle vašeho náboženství" nedělejte to!)

Koukám s Alfou jsem se docela trefil. Ve skutečnosti to téma vede k trochu smutnýmu zjištění, že směřujeme k tomu se chovat silně neekologicky, střídat nová auta co dva/tři roky , mít je v pronájmu, generovat automobilový odpad, přičemž k naší planetě zdá se, je daleko šetrnější si opravovat a udržovat při životě ty naše staré plechové miláčky. :)

krab
15. ledna 2019, 22:46
4
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Koukám tahle debata mi tu nějak fakt unikla :-D
Uvidíte co na to řeknu já no, až to dostanu na dlouhodobej test a koupím si to jako loni GT86tku oranžádu :-D A když to pochválím, Tojka bude mít prodeje, když ne, holt se s tím bude moct jít leda klouzat...

Každopádně, ale bez ironie, Lexus LC500 svým způsobem duchovní nástupce Supry vážně je. U LC se údajně propočítávalo a na gramy vážilo rozložení hmotností i s řidičem o nějaké průměrné hmotnosti a celé je to vymyšlené tak, aby to mělo 50/50 rozložení. A jistě bude brzy nové RC ( kupé) a to asi ve spolupráci s BMW nebude, takže to bude ještě víc Suprovitá Supra.

Ale náhodou, dejte mi to na rok ve žluté a já si na tu Supru rád zvyknu :)

krab
15. ledna 2019, 22:12
11
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Padlo tady, že to nakonec bude Škodovka na operák ... ( pravděpodobně Octavia) Jestli to bude hodně dobrá nabídka, tak pro nájezd 30 tis ročně to bude stát řekněme 10 tis měsíčně včetně pojištění. To znamená, že 120 ročně , 240 za 2 roky, ty smlouvy bývají typicky teď na 3 roky a 90 tis km (+ 10 tis km zdarma) = 360 tisíc včetně DPH. ( orientačně to tak za 2.0 TDI DSG Combi bude stát) Nevím zda se do toho vejdou pneumatiky a servis, takže řekněme, že za 3 roky bude pronájem stát 400-450 tisíc.

A teď proti tomu stojí ojetina za 120 , čili ceny ročního pronájmu. Dejme tomu, že si vybereš Alfu Romeo 159 SW 2.4 JTDm , která bude mít 200 tis km najeto a vybereš udržovaný kus. ( hlavní je neunáhlit se s tím exemplářem, co koupíš) Pojištění včetně havarjka na to vyjde na 10 tis ročně (pokud máš plné bonusy) , první základní servis s trochou rezervy na opravu něčeho co už předchozí majitel neudělal bude 20 tisíc. Takže máme 150 tisíc utracených a jeden rok se bude jezdit. Spotřební materiál + servis za ten rok bude na tu Alfu stát dalších 20 a následující rok například 30 a poslední z těch 3 let se může stát nějaká větší oprava, sejdou se třeba brzdy, rozvody, pneumatiky atd, tak vyjde na 50 . K tomu ještě 20 připočítat pojistku na ty zbývající dva roky. Takže to máme celkem nějakých 270 tisíc. za 3 roky a 100 tisíc km. Když to zaokrouhlím, je to 300 tisíc. Ta Alfa bude mít zbytkovou cenu například 80 tísíc kč, čili 220 byly reálné náklady. Plus ještě bych připočetl náklady na rozdíl ve spotřebách, protože pětiválcová Alfa Romeo o 200 koních bude brát zhruba o čtvrtinu víc než ta Octavia. Což bude dělat na tom nájezdu něco jako 30 tisíc kč. Takže 250 celkem ...

Tím pádem je operák o něco jako 150-200 tisíc dražší než nákup 10 leté ojetiny za předpokladu, že se vybere dobrý kus.
Vlastně můžete jezdit hezkou Alfou Romeo a užít si s rodinkou 3 fajnový letní dovolený, každej rok jednu a nebo platit pronájem za neosobitou Oktávku, kde vám leasingovka nechá maximálně tak vybrat z několika barev a na konci abyste se modlil, ať vám nedopočítají přílišný penále za poškození auta při vrácení.

Tohle je každýho rozhodnutí, co je špatně nebo dobře fakt těžko říct, to je na každým. Já vždycky kupoval ojetiny :)

krab
15. ledna 2019, 10:37
1
Střední třída jako ohrožený druh?

Já se ovšem obávám, že ten požadavek "aspoň na 7 let" bude oříšek. S takovým zákazníkem automobilky moc nepočítají :-D
Možná ten "Buick" Insignia, to je jak psal Jeník Machačů o něm tu pohádku, docela dobrý rodinný auto. Bude mít akorát na naftu a za 5 let s ní nebude akorát moct vjet beztrestně do Berlína :)

krab
14. ledna 2019, 22:48
0
Střední třída jako ohrožený druh?

To je docela zajímavý téma. Vím, že v Asii mi kolegové vysvětlovali, že mít sedan a kožené čalounění znamená určitý společenský status. Nesmějte se, prý to tak je ... Tahle móda funguje i v Rusku. Sedan tak nějak evokuje fakt, že nemáte auto na vožení věcí a na práci, ale jako luxusní dopravní prostředek.

V Evropě tohle moc nefungovalo nikdy, v 70. letech přišel hatchback a tenhle styl karoserie byl populární po řadu let. Malé hatchbacky se silnými motory pohřbily prodeje menších kupátkek...

A teď jsou v módě SUV. A platí to tak dobrých patnáct let, takže nic nového. Ten segment se jen rozšiřuje, terénní schopnosti ustupují líbivému designu a sportovnímu střihu, nebo alespoň něčemu, čemu tak automobilky říkají viz např. Audi Q8

Já si myslím, že sedan i kombi střední třídy nemá teď moc šancí. SUV doopravdy potřebuje málokdo, ale obyvatelstvo si na ně zvyklo, nevim no... je to na každým v čem se cítí dobře. Každopádně tedy poslední dobou si může zákazník vybrat s tolika variací karosérií, že ani nemusí vůbec nakonec mít jasno v tom co teda fakt chce :)

krab
10. ledna 2019, 20:45
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

S tou Z3 Coupe to je teda legrace :-D Já jí měl taky jak je již osazenstvu Autíčkáře docela známo a musím říct, že jestli mě něco sralo tak by to byl fakt, že to prostě nebyla Z3M Coupe :-D Tu bych si býval byl nechal a hýčkal do teď.

Je ovšem vidět jak jsme všichni různí. Někomu chybí i-drive, šestka a poměrně stáčivá geometrie Z3 Coupe přijde asi moc hardcore, když čtu mezi řádky ( ty jo co bys asi řekl na Lotus Elise či rovnou na svezení v Caterhamu) a vybere si mezi pohlednou GC a obtloustlým GT to GT ...

Na druhou stranu asi nás co "trpíme" nostalgií po starších BMW je prostě docela dost. A ani nemusíme bejt starý kmeti nad hrobem... Například v bazarovým snílkovství (zimním) jsem objevil jednu moc zajímavou E46 330Ci na prodej za peníze, za které běžně koupíte o 5-7 novější bavoráky s papírově i silnějšími motory. A co myslíte že mě láká? To staré a i kvůli tomu, že se u něj nemusím zaobírat nějakým i-drivem :) Jo, Autíčkářové jsou všelijací ... he he ( a je to tak dobře)

krab
10. ledna 2019, 11:22
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Koukám, že tady se strhla ale debata... Tady se tak nějak místy dá souhlasit s každým z vás a místy nesouhlasit :)
1. výkon a jeho využitelnost. Ne, nepotřebujeme 350 koní, byť na 1.7 tuny hmotnosti toho "odlehčeného" grancoupe. Ovšem jen do chvíle, kdy potřebujeme předjet rychle a bezpečně a bohužel musíme i předpokládat, že před námi jede bezohledný zamindrákovaný jedinec, který během předjížděcího manévru schválně přidává plyn a jakoby "soutěží". Pokud máme sportovně vypadající auto ve výrazný barvičce, bohužel se takové věci dějí. Pak se každý kůň a newtonmetr v tom skvělým motoru vážně hodí. PS: jeden z markantních problémů GT86/BRZ za dobu co jsem ho měl bylo právě tohle - oranžový sporťák, chci předjet loudala, loudal to očadí a já s tím 2 litrem, který má 200 koní jen na "papíře" mám co dělat na vytočenou trojku abych to stihnul v bezpečným čase..
2. BMW není co bývalo : to z tý diskuze od některých cítím. Částečně je to pravda, možná laťku snížilo oproti konkurenci, možná se naopak konkurence dramaticky zlepšila a rozdíly se stáhly na minimum ... BMW totiž před 30-15 lety fakt představovalo špičku toho co si člověk mohl pořídit v každým segmentu, kterej prodával a to z hlediska jízdních vlastností a ergonomie. Dneska to tak není, ale BMW je furt dobré, to konkurence je o dost jinde než byla tehdy.
3. Cena : BMW si nechá za svoje auta + příplatky minimálně ceníkově zaplatit vážně hodně. Dokonce až tak hodně, že se koupě takovýho auta jeví jako velmi "good deal" až když najdete skladový, předváděcí, roční atd. auto s velkou slevou , třeba 30% proti ceníkový. Ale to platí více méně i u Mercedesu, Audi ...
4. Noví hráči : Giulia , Stinger : to jsou regulérní konkurenti pro tohle auto, Stinger je podstatně levnější a "prý" dobrý nakonec i podle Autíčkáře ( já v něm nejel zatím) a Giulia za podobný peníze nabídne vážně Quadrofoglio Verde, se kterou se snad svezu a uvidím sám ...

Ale jako za mě ta recenze Zlokočky byla fajn, akorát prostě není jenom BMW a pak někde vzadu se krčí zbytek světa, to by bylo nefér, ale to myslim, že ona v tom testu snad ani netvrdila :)

krab
09. ledna 2019, 16:45
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Je to hezký auto. Proč jich nepotkává "Madame Viola" na silnici víc? To je asi na složitější rozbor, ale v zásadě jde o to, že spousty zákazníků v této cenové odlákají SUV modely, případně "sportovnější" SUV modely. Čert aby se v tom vyznal. Nakonec BMW "GranCoupe" je fakt taky neue Reihe....

V příbuzenstvu teď jedna je. Jen skladový nafťák 420xD koupený za velmi zajímavou cenu. Prakticky by to s DPH byla polovina uvedené ceny tady testovanýho. Taky má M-packet, vcelku slušnou výbavu a dobře, nízko se v tom sedí. Ale zatím jsem v tom nejel.

Za 2 mega, to už je vážně dost drahá sranda. Vždyť za ty prachy je naprosto v pohodě k mání Giulia QV nebo M2 Competion, pro ty co rádi řídí. Jinak je to ovšem moc pěkný BMW, i když jak říká Beastar, Alfons ví, že "good old school beemer" je něco zase trošku jinačího. Na druhou stranu 2.1 m stát nemusí, skladový jsou tak okolo 1.5-1.7 , záleží prostě jak je kdo náročnej na výbavu a individualizaci.

krab
08. ledna 2019, 20:11
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Počkej, počkej - abys je nepřechválil a oni zase nezačali s novoroční šňůrou testů nejlepších českých kombíků, prostě Hyundajky :-D

krab
08. ledna 2019, 17:16
2
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Já to napsal jako spíš kvůli legraci, zkrátka ty diskuze někdy úmorný jsou pro mě dost logicky vysvětlitelný. A je pravda, že se lidi i kvůli takový nepodstatný věci jako auta dovedou vážně hádat doopravdy. Z takovejch situací nejradši mizím. Ideální zkrátka být v té skupině podobně smýšlejících jedinců a máš pravdu, že tohle je jediný místo na internetu kam bych šel a poslal nějaký komentář. Jinde radši ne ... resp. ani by mě to nenapadlo. Na Autíčkáři je to vážně tak, že sem chodí zvláštní vzorek lidí :)

krab
08. ledna 2019, 16:08
2
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Proč se lidi budou hádat o autech? Tak asi je to částečně diskuzní téma aby řeč nestála a taky chce každej potvrdit, že si vlastně vybral správně :)

Někdy stačí míň diskutovat a jít si různá auta vyzkoušet a je to. A někdy ani tak nemáš vůbec jasno...

A že někdo radši Audi, někdo Toyotu a někdo Porsche? Taky někdo fandí Spartě, že? :)
Auta jsou vůbec docela zajímavý společenský téma obecně a lidi vnímají, že jsou významově trochu podstatnější věc v životě, než třeba kávovar.

krab
08. ledna 2019, 10:04
0
Auta roku 2018 podle Autíčkáře

Hezký výběr a klasicky podle Autíčkáře! Ještě by mě zajímalo, co principál Vojta a který auto ho loni bavilo nejvíc!
Krásný mix úletů ( Niva) , velmi zřejmého ( GT86 ) i jinak očekávatelného ( BMW M5)

Já se tolika novými auty loni nesvezl, z toho co bylo opravdu dobré i v poměru kolik peněz odčerpá z vaší peněženky bylo Hyundai i30N. Vím, "wrong wheel drive", vím "hromada elektronických módů" a v neposlední řadě i trochu fejkový zvuk výfuku...

Nicméně, tohle nové auto bych ani tak nevybral. Moje auto roku 2018 ( z novinek) bude modrá Sigma TN , protože se celá vyrábí v České Republice, zatím existuje jen jeden prototyp a má velkou šanci na to, aby opravdu dobře fungovala. Zatím funguje daleko líp na okruhu než na silnici. Ale to se doladí...

Best drive ever : Ferrari 348tb - sice spojuje krásně cimrmanovské prvky očekávání a zklamání, ovšem ono pak z odstupem času zjišťuji, že tohle poslední mid engine Ferrari s řízením bez posilovače a klasickou otevřenou kulisou řazení má v sobě cosi magického. Nezamiluje se však každý a dovolím si tvrdit, že zdaleka ani každý ho nebude umět nebo mít ochotu se s ním učit řídit. Je to pěkná mrcha, ale skvělá.

No a to úplně nejlepší auto roku 2018? Lotus Elise 111 R. To se zkrátka povedlo a je to zdaleka nejlepší svezení ze všech aut co jsem kdy měl. Pravděpodobně bude vítězem i pro rok 2019 , 2020, 2021 a bude to mít předplacené až do konce století ( něco jako Karel Gott) :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI 2008

Jeep Grand Cherokee

SRT8 6.1 HEMI

449 000 Kč
cena
2008
rok výroby
426 koní
výkon
6 063 ccm
objem
Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive 2006

Audi RS4

Black Edition, Audi Exclusive

619 000 Kč
cena
2006
rok výroby
420 koní
výkon
4 163 ccm
objem
Ford Expedition 2015 4x4 Limited 2015

Ford Expedition

2015 4x4 Limited

430 000 Kč
cena
2015
rok výroby
365 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Buick Super Riviera 1950

Buick Super

Riviera

149 500 Kč
cena
1950
rok výroby
130 koní
výkon
4 000 ccm
objem
Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987 1987

Kenworth Kenworth

W900B 14.6L 1987

899 000 Kč
cena
1987
rok výroby
425 koní
výkon
14 600 ccm
objem