načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.6 rok.
Poslední aktivitapřed 6.1 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru457
Komentářů u článků2241
Pozitivních komentářů u článků642
Negativních komentářů u článků209
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 20:51
1
krab
včera v 10:20
0
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

Ono s těma cenama se musí brát v potaz, že je to prakticky Citroen a ten v ČR bez masivních slev z ceníků osobní auta a vlastně ani dodávky nikdy neprodával.. Když jsem schválně mrknul na sauto, tak je tam tohle stejné jen 130 k verze, ale stejná barva a výbava za 668 ve stavu předváděcího vozu. Neumím to říct, ale předpokládal bych, že ve výsledku tohle koupíš levněji než Mini nehledě na to co říká ceník. Ono je to taky auto pro hodně specifickou klientelu.

krab
předevčírem v 17:50
0
Věci, které prostě musíte mít

Tahle věc je typicky o dvou extrémech. Buď člověk chce manuál, protože má jako Nyte nějakou blbou zkušenost s nějakým historickým automatem z roku raz dva anebo nechce automat, protože se nechce ochudit o zážitek z procesu řazení.

Jako v tom Audi co máš ty, bych ovšem taky nic jinýho než S tronic nechtěl. By to bylo nesmyslný...

krab
29. března 2020, 19:07
3
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Ajo, to jsem jsi vůbec nevšimnul :-D Tak ta SPZ má možná ještě potenciál zpeněžit. Miatista za to určitě zaplatí majlant...

krab
29. března 2020, 13:07
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Ale vylepšil sis to hezkym článkem o C70 :)
O prd jde, já jen, že otevřu teď kdekoli cokoli na netu a tam roušky a covid...

Osobně v autě jedu sice v takovým lyžařským nákrčníku a ten si nasadim přes celou hubu i nos, jen v kabriu, ono je stejně docela zima, tak se to i hodí...

krab
29. března 2020, 10:35
0
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Moc hezký kubo. Tohle Volvo se mi fakt už líbí.
Hezka barva, interiér, pětiválec nechybí, paráda.

Elegantnější seveřan bez střechy už je snad jedině Saab 900 Aero Cabriolet ( ten klasický)

krab
29. března 2020, 10:23
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Covid už i tady? No bůh s námi a zlé pryč :)
Člověk to vidí skoro všude a tady bych takový téma fakt nečekal

krab
28. března 2020, 15:39
1
Věci, které prostě musíte mít

Beastare, já fakt ty nový věci nepoužívám v autech. Jen kvůli testu to vyzkouším jak to funguje a stačí... ale taky mě ty věci neserou jak tady kolegy v tomto vlákně. Prostě si na ně zvyknu. Jen stop start nesnášim. To je největší kravina všech vynálezů v automobilovým průmyslu. Jinak chytrý tempomaty, asistenty, komfortní výbavy, vývoj světel atd. to je pecka. On i ten elektromobil je vlastně fascinující vynález. Ale kdyby ses mě zeptal v čem letos trávím nejvíc času je to Sally 911. A tý je letos 20 let. A toužím pořád po té 911 z let 84-89, protože je to přesně auto který budu mít nesmírně rád. Ale jasně, na mých celkových 25-30 t km ročně rozloženo do několika aut je to o tom, že každá jízda je spíš radost než povinnost. Kdybych musel strávit hodiny a hodiny po dálnicích, budu jezdit ja nevim klidně naftovym Passatem a na adapivni tempomat :) Naštěstí nemusim...

krab
28. března 2020, 10:28
1
Věci, které prostě musíte mít

Vidím to úplně stejně jako Martin_100 ...
Kdykoli jsem vybíral auto pro sebe nikdy jsem nevybíral podle toho jakou to má výbavu. Spíš jsem šel po určitým typu a motoru, který jsem chtěl. Střešní okno mám u kupé rád a líbí se mi i ta panoramatická, ale rozhodující faktor to není.

Tempomat, klimatizaci takřka nepoužívám. Dobrá audiosoustava potěší, dobrý zvuk motoru však daleko víc. Bezklíčový přístup je fajn, ale nutně to mít nemusím, zrovna tak vyhřívaný sedačky i volant. Ale vůbec to není pro mě důležitý. Zrovna tak mě je úplně šuma fuk jakej má který auto infotainment.

krab
27. března 2020, 12:34
0
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Tohle je zajímavá věc... na motorkách jsem původně z jednoválce přešel na čtyřválec a pochopitelně jsem se divil jak málo brzdí motorem, i když to byla 1250 cc mašina.... Pak jsem přešel zase na lehčí motorku s V twin motorem a chlazením vzduchem a brzdnej účinek motoru jako kráva. A přesně proto jsem tam měl i antihopingovou spojku... aby si člověk nerozbil hubu hlavně na mokru ještě při podřazování před zatáčkou.

U aut hraje roli jejich hmotnost a rozhodně musí taky hrát roli jak velký ty válce jsou a v jakým zdvihu a s jakám kompresním poměrem pracují. Ale v praxi je zajímavý, že třeba takový tříválec HTP 1200 brzdil motorem úplně minimálně oproti čtyřválci OHV 1400 ve Fobii. Přitom ten tříválec má ty válce větší a myslím i větší kompresní poměr. Takže u aut nějak víc hraje roli i ten celkovej počet válců nejen jejich velikost a zdvih.

krab
27. března 2020, 11:33
0
Uniklá prezentace prozrazuje detaily o nové Toyotě GR86

V Maďarsku zas budou vládnout Grófové... Radši moc současný dění nekomentovat, nic moc pozitivního se člověk v těch zprávách fakt nedočte.

Beastar : no je fakt, že mě se asi vážně GR86 netýká. Ani Supra a a nejspíš fakt asi nakonec nic z nový automobilový produkce. A držím tomu palce aby se jim to povedlo a trošku aspoň prodávalo

krab
26. března 2020, 16:09
1
Uniklá prezentace prozrazuje detaily o nové Toyotě GR86

Já jsem tu a tam něco zahlídnul o tom i jinde a nějak z toho taky chytrej nejsem. Někde jsem četl, že motor má být boxer, 2.4 to je objem stávajícího motoru v nějakým US Subaru ... že má mít turbo a 250 koní cca to jsem taky zahlídnul. No, pokud by byla těžší a motor byl řaďák, tak se to pak vážně nemá moc jak lišit od Supry 2.0

Každopádně to jestli se to bude prodávat v EU je ve hvězdách, nakonec víme prdlajs jestli v létě 2021 nějaká EU vůbec ještě bude :-D Vlastně přítomnost poněkud ukazuje, že plány do budoucna jsou poněkud malicherná záležitost. Jak to nakonec správně zachytil už dávno Cimrman ve hře Posel z Liptákova (s tou smrtkou)

krab
25. března 2020, 12:54
2
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

My jsme toto nějak před časem řešili s Beastarem, co z těch crosoverů stojí za to a ono je to pochopitelně individuální, ale Suzuki je mi z nich taky extra sympatická. Není to prostě jen trapná vyvýšená předokolka, ale má opravdové terénní vlastnosti (který tedy nutno si přiznat málokdo využije), ale s Vitarou bych měl prostě pocit, že jsem si koupil pořádný auto. Ty infotainmenty, to by mě konkrétně bylo asi absolutně jedno...

Je to navíc taková ta volba rozumu v momentě, když máš zálusk na offroad, vyzkoušíš si ojetý Range nebo Disco, svezeš se s Wranglerem a začneš pak přemýšlet. Za 500 je to Disco i Range už pomalu 10 let starý, číhají na tebe drahý opravy, počítáš a váháš. Počáteční nadšení z ojetýho Wranglera vystřídá racionální úvaha, že to auto vážně není od toho aby jezdilo skoro furt jen po zpevněný silnici a řekneš si, že tudy cesta taky nevede. Pak najednou uvidíš zánovní Vitaru se zárukou... Je to malý, úplně jiný, má to ale offroadový jméno, má efektivně fungující pohon všech kol a působí to robustně. A můžeš si vesele odečíst všechny ty náklady, který tě nejspíš jistě potkají v ojetým Range Roveru a tak skončíš v tomhle...

PS: stejně bych si koupil starej Range Rover. Jednou to beztak udělám a budu tu spamovat blogy rubrikou "oh no, that shitbox from England broke down again..."

krab
25. března 2020, 10:48
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Taky držím palce ať v tom letadle nic nechytí... mě by do něj teď nedostal nikdo ani omylem...
Lepší možná vzít to plachetnicí a kolem mysu Dobré naděje :)

krab
25. března 2020, 10:45
3
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Je fakt, že nafotit nové Ferrari Roma by se vlastně mohlo i tady u nás ... jak říkáš sever je teď super, nějaký záběry před Severkou, trochu jízdních mezi paneláky v Chanově a pak momentku s šéfem snědý tísně a máme to. A ten titulek pak taky ujde : Už i Ferrari bojuje za rovnoprávnost menšin, s novým modelem Roma objevujte špetku romské krve ...

No a místo Nordscheleife si dáme Most a je to! Jen ta severka bude zavřená, guláš nám prostrčí okýnkem a pivko do petky...

krab
25. března 2020, 09:43
0
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

No jo, vy to máte lehký ... Já měl teď naplánovaný na garáž jen samý testovačky a předváděčky u Ferrari, Lamborghini, Maserati a audienci u Paganiho ... a to poněkud teď neklapne :(

krab
24. března 2020, 17:36
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Díky za ty reakce, vlastně jsem tu debatu tak trochu cíleně vyvolal, protože mě zajímalo jak to máte s tankováním u téhle čerpací sítě. Člověk se asi skutečně nikdy bezpečně nedozví, co do plechovýho mazlíka tankuje, takže asi zůstanu u těch zvyklostí jako obvykle a z větší míry to bude asi ta Verva 100 nebo OMV, případně ten Shell co budu dál tankovat. Je pravda, že na shell, běžný natural jsem zahlídl v nějakým testu paliv skutečně horší výsledky. ALe pokud ten V power racing dovážejí ze západu, tak je to možná pak dobrý. Těch příhod, kdy někdo buď schvaloval poruchu na palivo anebo naopak přísahal, že mu jeho auto /motorka jede daleko líp a úsporněji, když natankuje v Rakousku/Německu jsem taky slyšel víc.

U karburátorovejch aut je to docela známá věc, že se od běžnýho naturalu 95, když se tam nechá přes zimu udělá takovej šlem ať už v nádrži, tak i na povrchu uvnitř karburátorů, zalepí trysky atd. Takže tam taky vždycky dávám ten lepší anebo přidat trochu toho VIF nebo podobnýho aditiva. Ovšem jak píšeš, pokud to starý auto koupíš a ono jezdilo dlouhodobě kdoví na co , dopřeješ mu aditiv, tak to pak může způsobit naopak problém, podobně jako, když se do starýho motoru nalije nesprávný olej s příliš mnoho aditivy ...

krab
24. března 2020, 10:32
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Fakt? To mě překvapujete. Já teda v okolí kudy nejčastěji jezdím ty ONO ani nemám, takže vlastně ani nevím že to je o tolik levnější, ale párkrát jsem tu pumpu někde viděl a byla před ní i fronta. Prostě jsem si nějak navyknul na to OMV nebo Benzinu. Asi Jacob 13 má docela zajímavej postřeh s těmi aditivy. Každopádně zajímavý...

Je fakt, že občas tanktuju tady u nás místně v Chrášťanech, tam mají normální čepro Natural 98 a vždycky tak o korunu někdy i dvě levnější než má Benzina tu stovku... Ale tam tankuju radši jen ty Italky :-D Poršáka radši jen tu vervu 100/ OMV Carrera 100. Co ale nepodporuju je platit tu extra cenu u těch pump co jsou na dálnicích, když to vyjde jinak, tak radši tankuju mimo dálnice, protože třeba taková typická pumpa u Rudný na dálnici drží i tento týden přes 36 korun, tak to už je vzhledem k cenám jinde silně moc... V neděli jsem tu stovku tankoval u benziny kdesi za 32 myslím, to byla nejhezčí cena rozhodně co jsem za poslední rok viděl..

krab
24. března 2020, 09:44
-2
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Koukám, tady nějaká politologická až diskuze u benzínu...
Prolítl jsem ten článek a vlastně mě zarazila jen jedna věc. Já bych svoje auto a ve výsledku ani půjčený na ONO tank tedy nenatankoval. Možná jsem jen blbec co se toho s nedůvěrou bojí, ale selská logika mi říká, když je někde něco markantně levnější, většinou to taky stojí za starou bačkoru.

Kam chodíte tankovat?
Já jsem si navykl používat už jen paliva Natural 98 (někdy označená jako 100) a nejvíc teda Benzinu Verva 100. Ne, protože bych chtěl, ale má tu síť nejčastější. Když je OMV, tak tankuju OMV Carrera 100 a nebo Shell V Power Racing. Těch Shell, kde ho mají je ale bohužel nejmíň, jinak bych tankoval nejvíc asi tam. Servisák na Porsche mi vyloženě Shell doporučoval.

K běžnýmu naturalu 95 mám tak trochu nedůvěru... A doufám, že je pravda, že v té 98 ať už pochází z různých rafinerií je toho biolihu míň anebo žádný.

krab
24. března 2020, 09:20
2
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Já bych to tak neprožíval a mínusy bych dal stranou... prostě ne každej se tu těší na novej článek zase s dodávkou...
Proč by PB nepoznamenal, co poznamenal...

PS: na druhou stranu dobře vím, že kór pro následující období bude těžký obecně tady v tom oboru přinášet zajímavé recenze, auta, nové fotky, nové věci. Akce nejsou, srazy dělat nesmíme, půjčovat si auto nějaké (kdoví jestli), takže ve výsledku já budu rád za každej článek tady, kterej se dá přečíst při kávičce a nebude to o koronaviru...

krab
23. března 2020, 22:08
1
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Každej je jinej ... já měl x velkejch aut a stejně to pro mě moc nefunguje. Vlastně mi stačí cokoli velikosti aktuální třídy Supermini, což jsou auta velká jako býval v 90. letech VW Golf a jediný co chci aby to mělo je relativně svižnej motor, takže aspoň těch 130 koní. A hmotnost co nejnižší. Nakonec naše nejtěžší auto v domácnosti váží 1320 kg

Vůbec netuším co bych dělal s dodávkou nebo čímkoli, kde sedím jako na židli nebo na židli na posedu. Na druhou stranu, když mi někdo půjčí náhodou povedené SUV nejsem slepej abych nepoznal v čem je to dobrý a proč to drtivá většina motoristů chce.

krab
21. března 2020, 18:22
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Z Pretty Woman si fakt nejvíc pamatuju tu scénu jak filmová Vivien učí toho svýho filmovýho Edwarda řadit v Lotusu Esprit.... To je taková hezká automobilová romantika :-D

No a parádní je ta úvodní fotka. Zajímalo by mě jestli playboy s tím tranzistorákem z tý pláže i vyjel... Červený Duetto je stejně nejvíc, jakákoli Alfa Romeo 50-60. let. To ani nemusí říkat kluci v hospodě :)

Beastarova stříbrná 911 Cabrio PDK mi trochu asociuje doktora z hor ... Romantika u jezera Chiemsee, šedesátiletý advokát z Traunsteinu zve pětačtyřicetiletou majitelku penzionu v Bad Tolz :-D na hezký oběd. A pak se stane ta vražda ...

Je sranda jak určitá auta vážně asociují různý lidský stereotypy.

PS: ženy už se v dnešní době asi opravdu na auta nebalí... i když ... já tu svoji asi sbalil na Cortinu 1969. Asi na třetím výletě jí vytekla na nohy chladící kapalina z topení a já to pak lepil izolepou, pak jsme místo romantické procházky u vody hledali v Ústí nad Labem hobby market, kde jsem sháněl hadici o stejným průměru. Ale spravil jsem to... možná proto to i vydrželo. Těžko říct. Každopádně romantický je asi totiž každý auto, který není úplně normální a připravuje člověku neustále nějaká nová překvapení a výzvy.

krab
20. března 2020, 17:21
0
Trackday 4. 4. 2020 je zrušen

Zase je ale dobrý, že ho osobně znám, toho Malinu :-D Budu to moct jednou vyprávět budoucím generacím, že jsem kdysi potkal člověka, který mohl za téměř úplnou zkázu lidstva a teď je v každý učebnici dějepisu ...

krab
20. března 2020, 09:28
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Opelfahrt - vím, dokonce kamarád v ní kdysi i jel, jezdíval k němu na servis. Prý je to moc fajn servisman na starší poršáky.
To víš, líbila by se mi, ale teď nastává bohužel krušná doba, kdoví co se s tou ekonomikou stane a kupovat další porsche rozhodně není na pořadu dne...

krab
19. března 2020, 18:53
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Tihle obchodníčci ti jsou jasný... Ale ne každej z nich bude unterwasserman. Ale na jednoho ultra hustýho si pamatuju, někde v Písku prodával takhle auta. Kámoš od něj chtěl kdysi jedničkovýho Focuse. To byla bída, že bys brečel. Ale nafocený to měl tak hezky, že jsme do toho Písku tehdá jeli ...

A Duster pro sběratele je fakt hustej, to nevymyslíš doopravdy. Zase, ale uznejte, je to diesel bez amoniaku ... :-D

krab
19. března 2020, 12:53
2
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Mrkef - souhlasím. Není to jednoduchý najít na trhu auto, který bylo když už tedy renovovaný, tak pořádně. Taky jsem už viděl pár projektů, co renovátor hodně pokazil slušně řečeno. To je pak malý neštěstí, protože to všechno typicky člověk platí dvakrát...

S tou Deltou - jasně, už to chápeme. Pokus by to byl dobrej, Deltu HF 16V za 3 kila ...

krab
19. března 2020, 10:32
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Já teda prokrastinaci ani tolik nezažívám, tenhle týden toho mám docela dost... ale zaplať bůh za to že práce je...
Ta Delta mi přijde teda skvělá, až podezřele divná, nechápu, že by Integrálu po takové rozsáhlé rekonstrukci někdo nechal jen za 300...

Ale já mám v inzercích taky želízko v ohni ... modrozelenou 993 Carrera za velmi příjemnou cenu. Obávám se, že nastala krušná doba a lituju kohokoli, jestli teď musí rychle prodávat to co nutně nepotřebuje.... Ale na tu Carreru i tak prostě teď prachy nemám, takže fakt jen snílek :( https://www.sportovnivozy.cz/127152-porsche-911-993-trebon

krab
19. března 2020, 09:46
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Rock: přesně ... To jsem hned jakoby chtěl říct, že ta bílá Audina mě taky vůbec neuráží. Audi 80 bylo pro svou dobu skvělý auto a sranda je, že to auto je nepochybně parádní svezení dodnes. Já jsem trochu teď naočkovanej na tuhle notu od tý doby co asi před měsícem táta koupil tu bílou Sierru 2.0i CL z roku 87. To byl taky typickej příklad auta, který bylo v moc hezkým stavu, ale jinak chudobka. Něco málo jsem o ní psal do blogu tady... A původně chtěl majitel snad 79 nebo kolik, pak se dlouho neprodala, pak byla asi 59 , táta na to koukal a nechal si to tam v tom bazaru tak nějak "uzrát". No nakonec majitel souhlasil se slevou na 45 a za ty prachy už paráda. Teď je u jednoho jeho známého servismana, mění tam rozvoďák, olej, brzdovku a odhalil jakousi vůli v předním zavěšení. Vlastně tátu pochválil jak hezký stav sehnal a práce je na ní tím pádem minimum. Zjistilo se, že běžně díly na to jsou (nebo ty co jsou potřeba) a za pár korun, takže to auto bude připravené na sezonu, parádní výlet do "nostalgie" západní káry konce 80. let a to za cenu ani ne moc přes 50 když se to vezme... To mě přijde super a těším se, až si jí od něj někdy vypůjčím.

Jinak se mi ještě líbí tahle Audi 80 , ta je Quattro. Ale ta cena je přemrštěná, v nabídce to je už hodně měsíců a to je indikátor, že už je to prostě moc. Ale 90 bych za to klidně dal... https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/80/18000951?goFrom=list

krab
19. března 2020, 09:24
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Jasně, v pohodě... ono člověku moc dneska nedojde, že Audi mělo na začátku 90. let furt 2.0i motor OHC o výkonu 90 koní a nebylo to TDI rotačka... :-D

Ta černá Prelude je 2.2 VTi, ale ani to jí nezachrání. Ta je evidentně hodně špatná. Právě, proto jsou všechny ty prodeje a cenotvorba u nás tak trochu systém pokus/omyl a je to na soudnosti a nějaký znalosti trhu toho prodávajícího.

Ale ta modrá Prelude 2.0i se mi líbí... To myslím nebude zklamání.

krab
19. března 2020, 09:14
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Legrace...

Ale ta Audi mezi ně jistě nepatří. Je to 2 litr benzín, ne diesel a vypadá skutečně pěkně. A cena mi jako úlet nepřipadá.

Ono je to asi takhle (nebo bylo to takhle, protože kdoví co bude do budoucna s trhem starých aut pro radost) : Škodovky u nás táhnou a ač to zní k nevíře, prostě se ty Favority a 120 tky za to kilo občas i prodají. Áčka uměli prodat poměrně slušný počet a ty zákazníky prostě našla. To, že někdo vyzkouší, jestli někdo dá náhodou taky kilo za zachovalou Feldu je podle mě logickej pokus. Prostě zkusí a uvidí... Myslím si, že v tuhle chvíli se dá taková Felda prodat zhruba za půlku, ale to jsem si u Favoritů říkal taky. Já nejsem cílovka ... Žigul za 300 je úlet, to je jasný. Akorát je tu teda ještě jeden aspekt : když budeš chtít něco renovovat z nic moc stavu, nasypeš do toho s prací spoust peněz, takže i proto pak najednou leckdo zaplatí zdánlivě nesmyslnou cenu za perfektní stav. Uvedu příklad:

Loni jsem si vypůjčil k článku z Mototechny Classic zelenou Simcu 1301. Shodou okolností jsem měl identický auto kdysi, když mi bylo 19. Koupil jsem to tehdy za peníze z brigád atd.. za nějakých 18 tisíc. Byla pěkná, pojízdná atd.. Ale toho stavu celkově v jakým byla takhle absolutně nedosahovala. Áčka za ní chtěli 200 , reálně prodali asi o něco míň, konečnou cifru nevím, ale po nějakým tom půlroce, kdy stála pod střechou (aspoň, že ne úplně venku) nějakýho majitele našla. Stav super. Kdybych prostě takový auto po letech prostě chtěl zas, tak radši koupím tuhle než budu renovovat nějakou rezavou, kterou koupím za 30 někde přes bazoš, pokud náhodou vůbec tohle auto někdo bude ještě mít. Takže, cena možná s člověkem hrkne, Simcy, Cortiny atd. bývávaly okolo toho roku 2002-2006 kdy jsem ta auta měl docela laciný a deset, dvacet tisíc stačilo na kus co prošel nějak STK a dalo se jezdit. A to už teď není...

Co si myslím (pokud fakt ekonomika nyní nepadne na hubu tak, jak to naše generace ještě nikdy neviděla a já doufám, že nepadne) , tak auta přesně typu Audi 80 , Mercedes 190, BMW E30, i E36 , Ford Escort , Sierra, Opel Kadett E, dokonce Vectra A, Renault 19, 21 , Peugeot 405 , 605 , Citroen BX , XM možná i nějaká ta Xantia , atd... tohle všechno jsou auta, která budou někteří vyhledávat. A dát kolem kila za opravdu pěkný stav, byť u základní, průměrné výbavy a motorizace není podle mě mimo. Těch aut je málo, čistě záleží kdo je ochotný kolik zaplatit, to je čistě věc trhu, nabídky, poptávky.

Základ u těchto 90 tkových kár je jejich stav. Třeba podívejte na tuhle Hondu Prelude. Je to sice jen základní verze, ale stav tak pěkný (anebo tak vypadá), že bych se vůbec nikomu nesmá, že by za ní tu necelou stovku dal. Naopak... https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/prelude/18378361?goFrom=list

krab
18. března 2020, 19:34
0
Chrysler LeBaron GTC: Do ohně a ven

Hele, Kuře já taky... přesně, jen jak jsem viděl tu úvodní fotku :-D
Ale LeBaron je super, jdu si to taky hned přečíst.

Úplně mi to připomnělo jeden díl Petrolicious s Jamesem Chenem...

krab
17. března 2020, 12:15
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

A není ta věc spíš v tom, že si ti lidi vážně radši jdou koupit za stejné peníze Kamiq anebo Karoq?
V neděli jak jsem byl s Lotusem na výletě, tak jsem na jednom místě zastavil a opodál stál Kamiq. Přišel mi takhle najednou velikej, pěknej a tak nějak jak to říct - luxusní. I když to vyznívá debilně, ale prostě mi přijde, že to auto opticky působí na větších kolech když je jako dražší auto a Scala prostě obyčejně. Myslel jsem, že je to Karoq, ale když jsem přišel k tomu blíž, byl to Kamiq, čili to malé.

Já vím, že jakoby je tahle třída aut z mnoha hledisek vlastně na hovno, ale má v sobě určitou přitažlivost, proč to ti lidi chtějí mít doma spíš než normální hatchback nebo liftback.

krab
17. března 2020, 11:10
0
Ptejte se: Sedan pro radost

Proč by ne... Těch možností je tady vlastně spousta. Nakonec i hezká Alfa 164 s Bussem bude velmi zajímavá volba. A za 300 bude velmi dobrý kousek.

Jako kdybych uvažoval v těch relacích co je ten dotaz, asi bych se šel podívat tady na tenhle Mercedes W124 320 CE , je to dovoz Japonsko, český noty koukám má (aspoň na fotkách) , interiér sice "hadr", ale vypadá moc hezky zachovale celkově. Cena bych řekl přiměřená, pokud stav odpovídá popisu a fotkám. https://www.rajveteranu.cz/33979-mercedes-benz-w-124-e-320-c-coupe#zalozkaFoto

krab
17. března 2020, 07:56
2
Ptejte se: Sedan pro radost

Já bych řekl, že ideální by mohl být "Číňan" pětistovka. Tedy S-klasse 500 typu W126.
Nadčasové úžasné auto a byla by jistě radost si s ním vyjet někam občas na výlet.

Ceny nejsou zatím takové, že by se do rozpočtu nevešel (což už u SL R129 bude problém) a nabídka relativně široká, zrovna tak i možnosti servisu a oprav nejsou něčím co člověka úplně hned zruinuje.

PS: alternativně by mohl jít ještě sehnat v provedení kupé jako SEC , ale za 300 si nejsem jistý, že se to povede, možná SEC 380 by se dalo, musím mrknout do inzercí, z hlavy ty ceny přesně nevím...

krab
16. března 2020, 12:31
0
Ventilový rozvod s plynule variabilní dobou otevření ventilů: Mechanická elegance

Motory od Fiat Power Technologies myslím leckde docela chválil i Martin Vaculík.
Ten hydraulický systém co ovládá tu sací vačku je jestli se nepletu nějak vynález německý firmy I.N.A. Schaffhausen. Ale používá jí právě motor od FPT a první byl právě použitý v roce 2009 v MiTu.

Protože ty motory 1.4 Turbo Multiair mám jak v Mitu tak ve 124 Spider, tak vidím jednu nectnost toho motoru. A to je hluchý výkonový místo úplně vespod. Tenhe motor je hrozně citlivý na takový to sesbírání se z volnoběžných otáček. Prostě nemá rád, když se někde nechá dvojka v pidirychlostech. Chce to prostě v těch pohybech 5-10 km/h radši podřadit na jedničku a na tu auto prostě rozjet. Jinak obě auta na tu dvojku jakoby pocitově pochcípnou. Třeba 1.4 ky TSI tohle nedělají. Prostě použitelnost italskýho motoru začíná někde na 1300 otáčkách, pod ně má nulový výkon i točivý moment.

Ani spotřeba není bůhvíjaká devíza. Jezdím za 7-8 litrů s oběma auty. 1.4 TSI by mělo spotřebu stejnou nebo dokonce nižší.
Ale oba ty motory mají lepší charakter, trochu divočejší projev nad 3500, kde bývají ty TSI takové unylé. Lepší projev i zvuk má ale nakonec ten v MiTu, kde je i lepší naladění reakcí plynu než u Fiatu. A je to nejspíš tím, že ten ve Fiatu je novější a plní přísnější emise. A taky nemá systém DNA, takže reakce na plyn nastavili tak nějak univerzálně. A zvuk se jim taky tolik nepovedl. Až teď jsem to maličko vylepšil jiným tlumičem výfuku, ale pro výsledek, co jsem tak nějak chtěl, stejně asi ještě doobjednám středovou část, abych měl více méně komplet catback. To už by mohlo pak znít celkově příjemně sportovně.

Na ten olej citlivé jsou a je tam i jiná specifikace než běžná. Ale ve výsledku bude Multiair spolehlivá věc, tam jde čistě o to, že se nesmí zanedbat výměna oleje. A to bude nejspíš to stejný u toho Hyundai. A výhoda tedy toho FPT Multiair je taky v tom, že motor nemá přímé vstřikování paliva, takže se nezanáší karbonem jako dneska už většina nových motorů.

krab
15. března 2020, 20:41
0
Ventilový rozvod s plynule variabilní dobou otevření ventilů: Mechanická elegance

Engineering Explained tu a tam rád sleduju... Jdu si to taky pustit. To mě zajímá přesně jako tebe.

Z aut co jsem měl, byl první motor, který experimentoval s nějakou proměnou variabilitou u sání od Toyoty. Motor 4A-GE 1600. Tam sice byly obě vačkové hřídele s pevně danným profilem, ale byla tam vychytávka s proměnnou délkou sání. A kontrolky "ECO" a "Power" signalizovaly, která větev je zrovna puštěná. Každopádně 4A-GE běžel nádherně... Charakterní motor!

Pak jsem měl asi už celou řádku motorů s proměnným časováním vaček, ale asi nejlíp funguje ten proměnný zdvih a časování u té Toyoty 2ZZ-GE. To tak nádherně změní zvuk, zhrubne a auto pocitově hrozně letí otáčkami k maximu. Je to rozpětí 6200 - 8300 otáček. Honda svůj VTEC ale asi nejvíc zcivilizovala a udělala to nejspolehlivější a ve výsledku ještě lepší než Toyota.

Co je vůbec zajímavý je systém nahrazující klasickou sací vačku u FCA motoru 1.4 Turbo Multiair. Protože to máme doma, tak jsem taky načítal jak ten systém funguje. Z hlavy už si to nepamatuju, ale bylo to hodně zajímavý. https://www.caranddriver.com/features/a16580674/fiats-multiair-valve-lift-system-explained/

krab
14. března 2020, 23:15
1
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Moc hezký. S tímhle typem autobusu jsem taky najezdil jako pasažér nejvíc. Hlavně mě bavil autobus, kde byla manuální převodovka, což tady bylo skoro vždy. Nejdradši jsem jako kluk seděl co nejblíž k řidiči, aby viděl jak tou velkou pákou kvedlá a řadí. A ten zvuk převodovky či diferáku, to je přesně jak to Kuba popisuje a je to i v tom videu. Slyšíš to a hned se v hlavě přesouváš mnoho let zpátky, kdy se jede kamsi na školní vejlet.

A pak byly ty luxusní zájezdový verze. Já si hlavně pamatuju, jak řidiči mívali ty první automaty na kakao, instantní polívky, instantní čaje a kafe. Jako děti jsme si mysleli, bůhví co do toho plastovýho kelímku nedostáváme :-D

No a pak přišlo prozření s první jízdou v západním autobusu Setra, Neoplan, Mercedes nebo Volvo. Jak ti to měli odhlučněné! Karosa se vždycky uměla tak nějak celá zatřást na mizerný silnici. Ale jak se tu píše - je to pro mě taky Karosa řady 700 synonymem slova autobus.

krab
14. března 2020, 08:34
2
Marcello Gandini: Sochař automobilů

Gandiniho design mám fakt rád...

Lamborghini Urraco a Ferrari 308GT4 jsou pro mě top!

krab
13. března 2020, 12:24
1
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

U těch novejch aut je je to asi jasný... co nejvíc vyrovnaný ty nabídky, těžko by Škodovka prodala, když by Renault byl reálně o pětinu levnější a naopak.

Spíš teď připravuju cosi o ojetých kombících a docela mě překvapuje porovnání opravdu 4-5 letých Oktávek cenově se střední třídou. U nás je sice těch nabídek na Octavii III. suverénně nejvíc z jednoho modelu na trhu, ale zajímavé pak je, že když vezmu nějaký cenový a výbavový střed, vezmu nějaký cenový a výbavový střed se srovnatelnou výbavou i motorizací u Passata, Superba, Mondea, tak zjistím, že za ně de-fakto nepřiplácím. Lidi jsou v ČR ochotni platit v zásadě takřka stejně za 2015 Octávku III. jako za Passata. To mi přijde legrační...

krab
13. března 2020, 12:17
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Pár zážitků taky mám s těmi západními kárami, všechno co si fakt jako nějak sám pořádně pamatuju se odehrálo od roku tak 87 dál, předtím bych kecal, to jsem byl fakt moc malej. Třeba jeden takovej vzdálenější strýc tehdy žil v západním Německu a nějak mohl občas navštívit rodiče, takže do ČSSR mohl. A ten jezdíval jen Mercedes. A myslím, že tehdy firemní, dělal nějakýho obchoďáka, manažera pro Dr .Oetker a vozil k tetě ty jejich instantní potraviny, který pro nás děti byly samozřejmě tehdy jako top... A míval W123 Piáno, to já ještě nepamatuju a pak modrou W124 T , kombíka. A to bylo fakt pěkný. Pak už krátce po revoluci těch západních aut ve kterých jsem se nějak mohl svézt přibývalo. Ale hlavně ty sedany vyšší střední třídy přelom 80/90. leta, to jsem jako dítě považoval za top luxus. Klidně i když jsem jednou cestoval v takovým obyčejným Opelu Record, tak jsem z toho měl zážitek.

Dneska je to fakt všechno úplně jiný... střídám auta jedno za druhým a už se ten element dětinského těšení se na nějaké nové auto, co budu moct řídit a ještě jsem nevyzkoušel vyprchal a smrskl se jen na fakt exkluzivní auta...

krab
12. března 2020, 23:06
1
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ransom - dík za komentář a je to asi úplně přesně jak mi to i vyprávěl táta, takhle to fakt muselo tehdy být. A to ponížení při čekání na toho Favorita, to nakonec zažil i tchán, ještě v roce 91 ... byl to defakto sráč, ale díky okolnostem doby na to lidi stály frontu a byly rádi, že mají i toto.

Já už si pamatuju spíš ty devadesátý léta jako teenager podle toho co bylo doma a co kdo měl a tak. Pro mě začíná být nostalgie přesně když náhodou někde vidím ty "západní" káry 80-90. let, který jsem tehdy tu a tam viděl a byla to frajeřina takový káry mít. Jeden ze sousedů z ulice třeba měl v té době Peugeot 605 , měl stavební firmu, dařilo se mu a koupil si toto... neskutečná kára, tehdejší optikou, jiný lidi měli v blízkosti v našem městě třeba áčkovou Omegu v takový tmavočervený metalíze, Peugeota 205 GTI měl jeden člověk z vedlejší ulice atd...

Jako Favorit se mnou fakt nic nedělá, jako nějak nostalgicky, že bych to chtěl třeba... ani náhodou.

krab
12. března 2020, 19:18
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ty by člověče klidně mohli zaměstnat i mě :-D Já bych rožšířil řadu GTA a GTAm
Když už je totiž Giulietta dnes beznadějně zastaralá, vymyslel jsem, že by mohla přijít derniéra v podobě Giulietty GTA / GTAm. Auto by dostalo motor z 2.9 V6 Biturbo a to by se umístilo dozadu, před zadní nápravu, za něj převodovku. Byla by jen dvoumístná s malým kufrem vpředu, prostě něco jako bývávalo ve své době Clio V6.

Škoda, že neumím kreslit, bych vám to tu vizualizoval... bylo by to boží. A nejspíš by to opravdu nikdo nekoupil :)

krab
12. března 2020, 19:08
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Tohle asi prostě bylo daný dobou... Já už to říkal víckrát, ale dodnes si pamatuju prostě jak složitě se kdysi v roce 94-95 vybíralo první pořádný rodinný auto, když táta prodal Dacii nějakýmu Rumunovi. Mě bylo už tako těch 12-13 let a měl jsem to načtený, chodil jsem s ním po všech showroomech. Kromě Škodovky bylo všechno ostatní nový strašně drahý. Snad první auto co se dostalo na cenu vybavenýho Favorita byl Opel Corsa B 1.2 (45 koní) a to fakt o moc lepší nebylo. Já jako kluk chtěl abychom měl západní auto a táta jako asi většina chlapů tehdy sice chtěl taky západní ojetý auto, ale jako většina se bál, že to neuživí. Navíc v těch bazarech to byla tehdy dost hitparáda špatně opravených kousků. Ale sem tam i pěkný káry. Prostě nakonec neměl odvahu koupit něco tří až pětiletýho ojetýho ze západu, ale objednal tu tehdy novinku - "Favorita po faceliftu" , tedy Feldu. A mě to mrzelo... Protože já už viděl, že jezdíme v něčem jako Lancia Dedra, Fiat Croma nebo BMW 525i E28. No a smůla... stříbrná Felda

Já tou nostalgií k těmhle vehiklům fakt netrpím. Leccos jsem nařídil na Feldě i na Fávu a vůbec už bych to nikdy znova řídit nepotřeboval. Ale jsou chlapy starší než já anebo to mají ve vzpomínkách jinak a fakt tahle auta kupují a platí za ně navíc docela dost. Někdy až překvapivě dost.

krab
12. března 2020, 14:48
1
UPDATE Trackday 4. 4. 2020 Vysoké Mýto

Když to sleduju ty zprávy, tak se obávám, že nebude nic... :(

Jedině snad nedělní Krabova vyjížďka být může, musí nás bejt pod 30 a i tak budeme dělat, že jsme se sešli náhodou. Horší, že nejspíš budeme moct maximálně kroužit někde kolem, protože se obávám, že i to muzeum nebude otevřený...

krab
12. března 2020, 14:03
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

To je suprová historka, úplně jsem si to živě představil teď. Piju kafe a sedím v domácí kanceláři svého domácího mikrokoporátu a taky jsem si udělal po obědě kafe :-D

Záhada relativního neúspěchu Scaly není zas až tak záhadná. Nejvíc prodejů tvoří komerční sektor, firmy, instituce, půjčovny, leasingovky atd... Firemní služební auto je Octavia. To je prostě už takovým konzervativním zvykem daná věc. Půjčovnám i leasingovkám se na ty operákové a jiné produkty spíš vyplatí koupit Kamiq, Karoq, tahle auta se nejspíš (a teď teda hádám, čísla nemám, neznám) víc vyplatí co se týče nákladů, protože předpokládaná zůstatková hodnota a následná prodejnost bude lepší. Soukromé prodeje: tady asi stejně jako míval Rapid bude mít Scala svoje kupce... ale v globálu jich moc není.

Dřív to bylo dopředu dost jasné a cenově ohraničené: Fabka, Oktávka, Superb
Dneska máš: Fabka, Kamiq, Scala a pak máš Karoq, Oktávka, pak teprv Superb, Kodiaq.

A v tom mixu Fabka, Kamiq, Scala si prostě dost lidí vezme ten Kamiq bych tipnul anebo i připlatí za ten Karoq.
Jestli tohle testovaný vyšlo na 675 v konfigurátoru, řekněme - 10% sleva, je to pořád kolem 600 , tak tady si ten člověk vážně může toho Karoqa vybrat. A spíš půjde do něj než do Scaly. I když to bude služebák, pokud mu firma dá na výběr a z nějakýho důvodu nebude v nabídce Octavia.

krab
11. března 2020, 11:03
4
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Dobrej byl šíbr na kličku. To bylo v Opelech anebo Fordech. Naše Sierra to tak má. Povytáhneš kličku a točíš a okno vyjede.
A když si někdo koupil střešní okno (jen vyklápěcí) na Favorita nebo Feldu, tak to mělo takový kolečko, jako takovou velkou matku a tou se otáčelo a tím se okno otevřelo... Jiný typy měly takovou páku na otvírání.

První elektrický střešní okno jsem zažil u Mitsubishi Lancer, co jsme měli, když mi bylo 18 ... To bylo ze Švýcarska to auto a mělo okna v elektrice, šíbr v elektrice a centrál. A myslim, že i ty zadní byly na elektriku.

A pak ještě byly dobrý ty posuvný táhla na ovládání topení. Ale to má dodnes Lada Niva :-D

krab
10. března 2020, 23:20
4
Potřebujete vůbec auto?

Kraba bez auta si nedovedu vůbec představit :-D
Papíry mi naštěstí nikdy nesebrali, takže jezdím a MHD používám jen výjimečně.

Obešel bych se bez auta? Určitě bych to nakonec taky zvládl... Člověk by se nakonec obešel bez tolika věcí, že nakonec zjistí, že Díogenés měl vlastně pravdu.

krab
10. března 2020, 17:37
0
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Jako úplná kravina to bejt nemusí... Když budeš mít přesně trasu do práce z práce po nějaký zajímavější silnici, když nemáš takřka žádnou vyloženě jen krátkou cestu (do 10 minut vrčení motoru) tak s říkám proč by ne. Koupíš hezký kus docela levně, sice teda 120 je spíš asi na hranici, kdy to už ono není možná ono a to auto úplně v pořádku asi spíš nebude... ale zas kdo chce RX8 prodat doopravdy, tak jako toho kupce taky nenajde za tejden... Spotřeba je vysoká, výkon až zas tak oslnivý taky ne, ale víš co, jakoby nesmál bych se v duchu nikomu, kdo to zkusí. Mě to jednu dobu taky děsně lákalo...

Ale jako jasně, z objektivního hlediska to kravina je, to máš pravdu.

krab
10. března 2020, 15:18
0
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Já si to myslim taky, bez ironie a vtipů. Jde o to, že máš diametrálně větší výběr než v případě toho Lexusu. S ním jsem jednou jel jen kolem komína. Líbil se mi... ale v reálu nevím.

Taky bych si tipnul na trojkovou řadu (E46) a zde vybíral mezi 320-328i , do kolem 100-120 se dá sehnat skutečně pěkný auto.

krab
10. března 2020, 15:09
4
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Hlavně víte co... Kdyby si navýšil rozpočet na aspoň třičtvrtě mega, tak si může koupit slušný Porsche a je vysmátej :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car L 2001

Lincoln Town Car

L

80 000 Kč
cena
2001
rok výroby
174 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016

Opel Insignia

Opel Insignia 4X4 BUSINESS

379 000 Kč
cena
2016
rok výroby
125 koní
výkon
1 956 ccm
objem
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005

Jeep Grand Cherokee

WK 3,7 V6 2WD LPG

125 000 Kč
cena
2005
rok výroby
215 koní
výkon
3 700 ccm
objem
Cadillac Eldorado 4,1 HT V8 Coupe 1985

Cadillac Eldorado

4,1 HT V8 Coupe

209 000 Kč
cena
1985
rok výroby
101 koní
výkon
4 087 ccm
objem
Ford Mustang GT 5.0l 2010

Ford Mustang

GT 5.0l

377 900 Kč
cena
2010
rok výroby
426 koní
výkon
4 949 ccm
objem