načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 51.1 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru423
Komentářů u článků1844
Pozitivních komentářů u článků549
Negativních komentářů u článků46
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
předevčírem v 16:16
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

Ještě drobná poznámka zpět tady k testu. Nakonec se hezky ukazuje, že komentovat auta, v kterých člověk nějakou dobu nestrávil bývá občas hodně velká ptákovina. Máš nějakou představu a realita je pak jinde. Je vidět, že Riderhenry se v tom důkladně svezl a já mu teď musím dát za pravdu. I Honzovi Machačovi, i když podle toho textu je evidentní, že to auto každý používáme úplně jiným způsobem. Já nemám ani nějak potřebu na to šlapat, to jsem asi za ty 3 dny zatím udělal jen tak jednou, dvakrát + si vyzkoušel jak se to ovládá na studeným ne úplně nejpřilnavějším asfaltu na zimních pneu a jsem z toho auta docela nadšený. Nějaký textík o něm taky vyjde, pár věcí co mi přijde, že zdaleka ne všude zaznělo. Vlastně jestli je jedna věc, kterou bych na tomhle autě změnil, tak to bude ta grafika té přístrojové desky. Zvyknul bych si, ale o moc radši bych aby naprogramovali i digitální verzi zobrazení tradičních kruhových BMW přístrojů. I s teploměrem oleje, tak jak to bývávalo v emkách dřív.

Jinak mě se to líbí, cena je relativní pojem, to konkrétní auto má pár příplatků, který by asi nebylo nutno. A na trhu jsou skladová i mírně jetá auta a ty ceny už se pohybují někde kolem 100-120 tis euro, záleží jestli si člověk vybere z barev co jsou k dispozici anebo holt bude muset konfigurovat a čekat na svůj individualizovaný kousek. Navíc jestli je tohle automobilová současnost podle BMW, tak je to pořád super. V tom autě není náznakem nic, co by říkalo : "my už to dnes pro řidiče neděláme". Já si toho všimnul už v létě při testu sedmičky, která byla fakt příjemná i z mýho pohledu hezká.

krab
předevčírem v 15:25
0
Land Rover Defender 110 Heritage Edition: Vážně nám bude chybět?

"Pretender" to je dobrý ... Hele ono to se bude vyloženě chtít s tím jít svézt a pak se uvidí jak se jim to povedlo / nepovedlo. Jestli bude na jaře i novinářská, tak si ho zkusím půjčit.

Beastar: Jo, to se ti taky povedlo. Rodiče fakt mají Superba :-D To víš, že se o nebývalý talent mladého pana Podhorského teď motoristická periodika div nepoperou. U nás je garáž vždycky otevřená :-D

krab
předevčírem v 11:45
0
Land Rover Defender 110 Heritage Edition: Vážně nám bude chybět?

Paráda a musím říct, že Defík v téhle barvě vypadá skvěle. Škoda, že už nebudeš Matěji psát články, rád jsem je četl. A ostatní jistě taky. Ale můžeš dát něco do blogu když přijde chuť a nálada :)

Řízení Land Rover Defenderu možná asi nepatří úplně mezi mé sny, ale spíš to vnímám tak, jako takovou tu "povinnou" autíčkářskou četbu. Tahle věc na mě taky ještě čeká, Defendera jsem fakt myslím ještě nikdy neřídil. Zrovna tak, jako jsem nikdy neřídil klasický Mini. Což bych hrozně rád...

Za volantem Buchanky jsem letos strávil asi 2 hodiny a stálo to teda za to. Počáteční šok vlastně nakonec i vystřídala radost, že jsem si mohl vyzkoušet něco tak bizarního a že něco podobnýho asi v životě už znovu řídit nebudu. A pak jsem si šel sednout na hoďku za volant Uazu Hunter a to mě šokovalo ještě víc.

Co mě opravdu láká je novej Defender. Jsem mezi těmi, kterým se moc líbí. Zrovna jako se mi nesmírně líbí teď nový Jimny.

krab
05. prosince 2019, 18:53
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Jo, jo, on mi to Kuba takhle i psal... Smysl byl koupit místo zachovalý jedničkový Octavie něco většího, kde se dá cestovat v pohodě s dítětem a zvládne to v klidu a pohodlí i dálkový cesty, když bude potřeba. A ta V70 (dvojka) tohle právě umí. Jsem rozmazlenej z kdejakých auta a tohle starý Volvo furt jezdí moc pěkně. Když se neobjeví něco s čím se vyložně nepočítalo, tak vymění kapaliny, filtry, brzdový destičky, kotouče a nějaký drobnosti na podvozku, podle toho co se najde jako už opotřebený. A bude to... Taky jsem upřímně na to zvědavej jak to bude. To víte, jedničková Oktávka TDI fungovala při minimálních nákladech dobře. Tím že se o to staral... Ale na nějaký dálky už to není. Řídil jsem to zpátky domů a po 100 km po dálnici jsem byl moc rád, že už byl konec :-D

krab
05. prosince 2019, 12:51
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Ale jo, bylo pěkný. Ale tak má to svoje roky, takže pár věcí si zaslouží. Ale to zásadní jak jsi nám radil je v pohodě. Kousek jsem se v něm projel taky a zdálo se mi dobrý, fantasticky pohodlný.

krab
05. prosince 2019, 11:59
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

To už je delší doba... C2 jsem tenkrát koupil jako auto pro partnerku a netušil, že bude tak nespolehlivá. Ale spíš jsem nebyl důsledný tenkrát s výběrem. Pak jsem to se závadou robotizovanýho manuálu s velkou slevou prodal.

To spíš teď bude zajímavý jestli kamarád dovolí udělám článek o jeho novým nákupu: Volvo V70 2.4 diesel 136kw, rok 2006. Parádní kus auta koupil za cca 100 tis a první co jsme udělali, jsme to odvezli k jeho známému do servisu a čeká chorobopis. On je puntičkář a tak chce aby bylo perfektní. Na to jsem sám zvědavej na kolik pak vyjde ta první důkladná údržba takovýho auta...

krab
05. prosince 2019, 11:22
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

To musim říct, že bych opravovat nechtěl. Jedna věc je rozebrat interiér u veterána, kde toho moc není a jde to snadno, druhá u relativně moderního volva.

Co mě kdy štvalo:
1. Sporadickej problém s rozdělovačem u MG. Občas jelo normálně a pak najednou chcíplo a nic... odtah hned několikrát.
2. Špatný teplý starty i volnoběh nedržící u Triumpha, což se seřídilo..
3. Zvuk vysypaného ložiska u posche a následná rozborka celého motoru znova ( popisoval jsem před časem v blogu)
4. Robotickej manuál v C2 VTR a celý to debilní francouzský auto, který jsem tenkrát rozhodně neměl kupovat
5. Netěsnící servisní záslepka krytu vaček u GT86 a následně občasný smrad z ukápnuvšího oleje na svody. (Opraveno ale snadno a svépomocí) záhadné oranžové kuře u gt86. Posléze výměna cívky
6. Lehce inkontinentní Z3 Coupe (vyřešila výměna termostatu s domečkem) a pak na stálo zamčené spolujezdcovy dveře. Měnil jsem el. motorek k zámku, ale ten opruz se k tomu přes zamčené dveře dostat a nezničit čalounění. Ale povedlo se mi...

No asi by se toho našlo ještě mnoho víc :)

krab
04. prosince 2019, 12:15
0
Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi: Levná, upřímná a hlavně nová

To se přít nebudu... Jako Lexus se dá v jeho silných zbraních asi fakt těžko porazit. Mě přijde, že v BMW má výbornou akustiku Bowers & Wilkins zejména pro pouštění filmů. Dneska ráno jsem si pustil nějaký dokument o čínský válce na Prima Zoom a ty filmový efekty se mi teda moc líbily v kabině. Koukal jsem schválně na to, tuhle anglickou firmu používá dneska BMW, Maserati, McLaren a Volvo. https://www.bowerswilkins.com/car-audio/bmw

PS: Kdyby to někdo četl dychtiv po informacích o Dokkeru, tak u Dacie tohle audio v katalogu příplatků bohužel nenajdete...

krab
04. prosince 2019, 11:44
0
Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi: Levná, upřímná a hlavně nová

:-D Právě ... občas to tam vidím takhle s těma Strabag nápisama. Ale taky Cullinan i Ubrus... Brumlovka je pestrá a ukazuje, že socialismus a třídní rovnost ještě zdaleka nezvítězila. Teď se tam vlastně hodím na tu brumlovku.... Jezdím zrovna v bavoráku, ten je takovej nenápadnej, to kolik doopravdy stojí není tak vidět, přitom kvalita příplatkové audiosoustavy je v kvalitě dobrýho kinosálu :-D

krab
04. prosince 2019, 11:24
0
Chceme nová auta?

Jak tady píšete... Každej má nějaký svoje specifický potřeby a k tomu potřebuje jinej typ auta. Pokud jsi na něm pracovně závislý, tak prostě v dnešní době neřešíš už nic, co není v záruce. Já jsem tady z těch diskuzí přemejšlel ještě nad jednou věcí... Já jsem to dal dokonce na blog do garáže tenhle týden, čekal jsem legrační diskuzi, ani kupodivu nakonec nebyla... To téma je : Bylo to dřív jednodušší, míň rizikový koupit prostě ojetý lepší auto? Myslím třeba zejména vyšší střední třídu... A tak jsem si zavzpomínal trochu na moje nákupy někdy před 15 lety a jak to bylo... A mám dojem, že to bylo trochu snazší. Vědělo se jaký auta nebrat, co se sere, nebylo to tolik informací, aby si to člověk neuměl aspoň trochu pamatovat. Věděl, že Peugeot 607 radši nebrat, že Saab 9-5 3.0 TiD je průser jako hrom, že E39 je sázka na jistotu, když si pohlídáš pár věcí co se na tom kazí. Všechno se dalo relativně "levně" opravit.

A já jak tu a tam recenzuju už ty novější ojetiny, tak kolikrát fakt nevím co těm lidem napsat. To, že Jaguar XF Sportbrake 3.0 V6 Diesel jezdí přímo famózně a že za necelých 500 tisíc je to skvělý kup, to je jedna věc. Ale co ta druhá? Někde se dozvíš, že je to servisně průser jak hrom, jiným ta auta fungovala... Pár typických vad se najít dá, ale zbytek je v takovým vzduchoprázdnu. Zdaleka ne vše se na tom dá řešit za rozumný peníze. A to není jen Jag, to je třeba i F10 5er, moderní éčko , A6 , Volvo V90 atd... Snažím se v tom orientovat, ale je to furt těžší a těžší co vlastně doporučit. A pro ty výrobce mě přijde, že auta co vyrobili už po záruce jakoby neexistují. Oni ti rádi dají fungl nový model nacpaný výbavou a novináři - napiš hezky jak parádně nám to funguje. Ale o tom co ten chudák, co si to koupí pak po 5 nebo 8 letech, s tím nikdo mě připadá nechce radši mít nic společnýho.

Já si tu tu a tam trošku myslím tajně na tu Giulii QV. Pořád je to pro mě nejlepší sportovní sedan, který jsem měl kdy půjčený. Jenže na novou pochopitelně nemám, na zánovní teď ještě taky ne, ale vím, že to padne někam třeba na hranici 700 tisíc. Ono to bude brzo. Ale bude to už ojeté, bude to bez záruky. Bude to ve výsledku radost nebo jen obrovskej průser? Nacpu do ní za rok půl milionu? To se může klidně stát.

Možná by to chtělo aby na trhu existoval nějakej rozumnej program od pojišťoven ve spolupráci s těmi automobilkami, abys prostě doplatil další záruku. Klidně pro auta i starší... Chápu, že to takhle mají v Německu třeba poršáky. Že i 997 můžeš třeba jít a koupit pořád s nějakým programem záruky. A to už jsou to starý auta. Máš takovou pojistku, že když přijde na řadu udělat motor, nebude to v ten moment příšerná řacha...

Takže já se VK nedivím, že platíš OL na Kia Stinger. Sice si myslím, že by ti to Volvo mělo fungovat bez tak hroznejch nákladů jak líčíš, ale jestli byla tvoje realita, že to auto bylo každý sudý měsíc v servisu, tak je to pak tak jak to píšeš...

krab
04. prosince 2019, 11:04
0
Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi: Levná, upřímná a hlavně nová

Sice tenhle diesel + nějaká výbava + barva vyjde na nějakých necelých 400 s DPH. Nějaká slevička, řekněme za 300 bez DPH to bude. Vzhledem k tomu, že Caddy bude stát 500 bez daně a Citan (což je tak trošku bratranec tady toho Rumuna) vyjde asi na podobný prachy, tak to tentokrát uznávám jako racionální volbu pro auto k pracovním účelům. Po pětiletý službě se prodá za kilo. Caddy si udrží zbytkovou cenu třeba 2x takovou. Já bych si připlatil za Caddyho, ale kdo do toho ty peníze dát nechce a je jim jedno v čem jeho pracovníci anebo on sám bude jezdit tak zvolí Dokkera, nedivím se tomu.

krab
03. prosince 2019, 22:05
0
Mercedes-Maybach GLS 600 vyměnil vkus za opulentní luxus

Jako tady by se dalo říci: zlatej lambo ubrus... Ten sice vypadá trochu jako načinčanej Seat Leon FR, ale nevypadá to jako tenhle pojízdnej tádžmahal :-D

Přiznejme si to přátelé, my nejsme cílovka. Místo klubu je hospoda na hřišti a tam dojdeme pěšky i bez Alfréda.

krab
02. prosince 2019, 13:48
0
Chceme nová auta?

U těch S klasse je to takový zajímavý. Čím novější, tím toho umí víc, tím je to víc wow. A je to bezpečnější, možná trochu i tišší, příjemnější na pobyt ( i když zase jak pro koho a dle individuálního vkusu).

Problém je jinej. Když si půjdu dneska koupit S-klasse , 5-10 letou , musím holt čekat, že budu za opravy solit a že budu potřebovat využívat občas i oficiální síť Mercedes-Benz, že si zdaleka se vším český specialista byť šikovný opravář prostě neporadí. Když koupím 15-20 let starou S-klasse a nebude to zhuntovanej krám, pohlídám si při nákupu aby nebyla zrezlá, bude mě ten provoz stát míň. Ale budu muset vystát už do jistý míry hnusnej interiér. Bude to takovej kompromis. Když koupím Mamuta, nejspíš to bude furt s něčím rozbitý a bude to spíš taková hračka než auto na který se můžu denně spolehnout. Už je starej a byl kdysi už napěchovanej docela technoligiema a ono to stárne a rozbíjí se jedno po druhým. Ale furt to bude levnější na provoz než ta kategorie 5-10 let stáří.

A pak můžeš koupit S500 Čínu , 35 let starou a když zaplatíš za ultrapěkný exemplář, jen děláš údržbu a jezdíš. Užiješ si nostalgii, do kazeťáku strčíš depešáky a můžeš si takový auto užívat se vším všudy klidně denně, jen za pomocí šikovnýho mechanika, který se ti o něj bude starat. A nebude to stát nesmyslný částky.

Takže pointa vlasntě je, že S-klasse bude drahá jakákoli. Ale že ten relativně mladej kousek, ale už bez záruky může být sakramentsky drahá sranda oproti těm starším.

krab
01. prosince 2019, 11:08
6
Volkswagen Amarok V6 Aventura: Trochu práce, trochu životní styl

Zrychlení 0-100: 7.3s , je to teda ideální auto pro člověka kterej chtěl vzdycky Mazdu MX5 a na poslední chvíli prozřel a zjistil, že pickup je o dost rychlejší :)

krab
29. listopadu 2019, 19:13
3
Chceme nová auta?

Já myslim, že ta debata tu přichází typicky s každým testem novýho auta, který není nic dražšího, prostě nějaká ta nižší střední třída...
A já jsem kolikrát něco podobnýho ... vidím takovýhle Mégane, cenovku třeba 500 a říkám si, no to bych musel bejt úplnej idiot utrácet za takový auto takový peníze... vždyť za to můžu jezdit ojetým Jagem třeba...

Jenže ta realita mě taky už docvaknula. Jde o ty reálný náklady na provoz vs. nějaký počet km, nějaký ten požadavek, aby auto jezdilo prakticky 365 dní v roce... No a tady už je to s těmi starými "legendami" vždycky horší.

Mám čerstvej zážitek ze včera: jsem to myslím nějkam už sem psal... Kámoš kupoval Volvo V70 Diesel pětiválec, rok 2006. Jeli jsme pro to jeho stávajícím autem, Octavia I. 1.9 TDI 66kw Elegance, rok 2004, poslední z těch "rotaček". Tu bude asi prodávat. Auto má v krásný kondici, vlastně velmi nebývalé. Auta má rád, stará se o to a pak to taky tak vypadá. No, řídil jsem to po R7 z Loun až kousek za Beroun po D5 , asi 100 kiláčků. A ten den ráno jsem v práci vracel tu "zatracovanou" Fabku litr. A kdyby mě někdo teď zavolal, že nutně musím jet třeba teď do Norimberka, tam něco vyzvednout a jet zase zpět ( 600 km celkem) , tak bych dlouho neváhal a jel tou novou Fabkou. Sice bych se na tu cestu nikterak netěšil, ale věděl bych, že to aspoň dobře svítí a je o trochu tišší než legendární 20 let stará Oktávka. Prostě dnešníma očima už nepůsobí jako auto, s kterým bys chtěl někam daleko jezdit. Přitom tehdy, když to táta dostal jako služební v roce 98 , tak jsem jako dítě měl pocit, že na dovču v Oktávce jedeme jako králové. A připadala nám i rychlá. No, předchozí auto byla Felda... Tím to bylo dané.

No, ale kdybych si měl vybrat hypoteticky jet do toho Norimberka tím starým Volvem, které stálo něco kolem kila a tou novou Fabkou, bez rozmýšlení beru to Volvo. (a to i kdyby to nebyla na výběr Fabka, ale klidně i novej Superb) Starý Volvo je ve všem daleko lepší, přestože už mu je 15 let. Ale to najednou porovnávám šuplík nižší střední třídy s kvalitně postaveným (tehdy) autem vyšší střední třídy. A v tom to celý asi vězí... všechny tyhle diskuze. Porovnávají se hrušky s jablkama a každej má nějakou svoji pravdu...

krab
29. listopadu 2019, 18:30
4
Chceme nová auta?

To to jede... Dacia, Fabia (za tu můžu já tedy ehm, ehm.), Renault ... zejtra přijde jistě Hyundai nebo Kia :-D

Nová auta mám náhodou rád. A klidně můžou mít jen 3 kola...

krab
28. listopadu 2019, 11:15
0
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

A to bylo ještě v době před těma facebookama a instagramem... Dneska už ví každej všechno, i s fotodokumentací do pěti minut :-D
Jako výběr novinářských top "almost crashes, fails, atd." by ale asi bylo pro čtenáře hodně dobrý čtivo....

Jenže ne všude to prodje... když jsem propálil loni v článku na garáž o Cliu Sport 172, že majitel za volantem jezdil jednu zatáčku pro fotografa (což jsem byl v té chvíli já) tak poctivě, až v asi pátým průjezdu skočil přes mělkou škarpu. Vůbec nic se nestalo, ani autu, vlastně jsme se tomu pak vyloženě zasmáli... A tak jsem to nějak barvitě zakomponoval do textu, dobrá story, bude prča... A ono ne úplně. Hned se vyrojili v komentářích nevraživí důchodci hrozící holí s návrhy zákazům řízení na 100 let pro podobné vyvrheli anebo rovnou s trestem smrti. Pak jsem to radši rychle trochu předělal a učesal.. Politická korektnost vážení! :-D

krab
28. listopadu 2019, 10:59
0
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

Jenže divili byste se, oni ty naše texty a legrácky čtou i importéři. A ne každej má velkej smysl pro humor v těch korporátech :-D
Nebo takhle.. nic jsem jako nenapsal. Jen taková domněnka...

krab
27. listopadu 2019, 10:34
0
Ptejte se: Hothatch, který se neztratí na okruhu

Za mě : Hyundai i30N performance hatchback. Ideální poměr mezi schopnostmi, radostí z jízdy a ceny

krab
25. listopadu 2019, 14:49
0
Kam se poděly mé automobilové sny (a vědomosti o nich)?

To si Dane nemusíš připadat divně. Já to taky z hlavy nevím. Navíc informací o Ferrari Roma a medializace okolo je vlastně míň než okolo nějaké nové krabice od Tesly, která má v tomhle směru bravurně zvládnutý marketing nové internetové doby.

Ale jako bez wikipedie a dalších online informací a zdrojů, bych dneska taky těžko něco napsal a nebylo v tom faktickejch chyb jak maku. Těch informací se na člověka chrlí tolik, že si to nejde prostě zapamatovat.

krab
25. listopadu 2019, 14:42
0
Ferrari F50: Mytický supersport

Zapomněl jsem na to odpovědět. Více méně bychom si v tomhle případě notovali. Myslím, že ty jsi případ ideálně zralej pro Turbo. Ať už 996 nebo novější 997, který může být v zásadě příští rok někde na svým cenovým pomyslným dnu. Tak anebo onak, stejně tě Turbo s manuálem vyjde na cca 1.2 ( když počítám i první servis před sezónou) ale jako správnej poršista ti pochopitelně nebudu tvrdit, že to za to nestojí. Stojí...

No koukám, že se přesně točíme v tom poli ( už mám nějaké peníze na hezký auto) chtěl bych si koupit sen, ale na Ferrari jsem pořád extra chudej. Já teď sleduju ty stará Dina, líbí se mi to čím dál víc. Pro tebe by to vůbec nebylo, spíš tě vidím v nějakým tom Turbu.

PS: ještě se mi líbí GranTurismo 4.7 S , jako cena 10 letýho málo jetýho exempláře se zdá až nebezpečně lákavě "rozumná". Ale to auto bude spíš o tom jak vypadá, jak je krásné, jak bude znít osmiválec, ale jinak asi na sportovní svezení nic moc (odhaduju)

krab
24. listopadu 2019, 20:33
0
Ferrari F50: Mytický supersport

To jsem asi blbě vyjádřil... Porsche a Italská sportovní klasika jsou fakt jako noc a den. Úplně jiný auta, jiný zážitky. Ale přesto se najdou paralely. U Ferrari (daleko víc než u Porsche) pracuje ta estetika. 348TB , nádhernej design, Pininfarina, to žebrování, ideální proporce... Pak do toho sedneš, pozice za volantem je prostě špatná, volant je předkloněnej (zrovna jako u starý Alfy nebo Fiatu, Lancie, to je jedno...) , pedály jsou vyosený do středu (to se s poršákem podobá), ale ovládání pedálů je jinak. Všechno působí křehce, chatrně. Pak zařadíš jedničku, jde to trochu ztuha, spojka je až moc tvrdá, rozjedeš se, motor zní nejdřív trochu jak když by nějam dovnitř upadnul ventil, ale pak se v tom trošku rozjezdíš a najednou se to vnímání auta úplně mění. Zvuk nahoře v otáčkách je boží, řazení je perfektní, řízení je těžký, podvozek se zdá trochu rozdivočelý, ale funguje to. Vlastně je to boží.

A teď je zajímavá otázka jak bude fungovat takovýhle starší Dino, starší 308GTB. Pro mě jsou to fakt ještě zajímavější auta. Motory na karburátorech, jsou blíž ještě víc tehdejšímu motorsportu. Nejsou tak rychlá, ale o to mi vlastně vůbec nejde.

U těch poršáků je to zajímavý. Oni prostě jedno a to stejný auto pořád vylepšovali. Takže člověk by třeba chtěl mít tvar Porsche, který řídil Steve Mc Queen v úvodu filmu Le Mans, 911S , ale už by ho sralo, že to nemá tak skvělou víceprvkovou nápravu jakou mají 911 od modelu 993. Anebo tak výkonný motor... Co se týká Poršáků jsem teď začal s tím svým víc jezdit během podzima, ono je to auto na tyhle podzimní měsíce fakt příjemný a dostal jsem se zase zpátky k nějakýmu myšlenkovýmu pochodu, že to přesně který mám mi na maximum vyhovuje a jiný nechci. Není ani rychlý, ani pomalý, ani starý ani moderní. Je to nějak přesně akorát a sedí mi k mýmu jízdnímu stylu. Větší střelci budou potřebovat turbo... větší puristi zase aircooled model.

Ale s těma Ferrari je to vyloženě otazník, který by bylo optimální si koupit (zatím hypoteticky). Analogií s tím co píšu nahoře by to mohlo asi být 360 Modena manuál. Ale srdce by chtělo něco starýho. Třeba právě tohle Bertone GT4, protože je prostě jiný. To se mi na něm líbí.

krab
24. listopadu 2019, 16:20
0
Ferrari F50: Mytický supersport

Na tohle musíte mít rádi starý auta...
Mě připadá, že i třeba to F348 TB nebylo vlastně vůbec ani o rychlosti. Bylo o nevšedním zážitku z řízení, kterýmu musíš dát maximální soustředěnost a využít zkušenosti co máš. Pak s tím budeš i relativně rychlej a užiješ si jízdu, která bude hodně emotivní. A věřím, že když půjdu dál do historie, bude to podobný jako s těma poršákama. 911 z 80. let přesně umí zahrát na emoce, který jsou trošku už potlačený třeba v tom modelu co mám. A v těch novějších je to ještě markantnější. Ale stoupá rychlost, schopnost zvládat obdivuhodný průměry, vynikající zrychlení atd...

Dino, Esprit - to jsou třeba pro mě takový ještě neobjevený automobilový zážitky. Design 70. let se mi v podání Bertoneho fakt líbí. Je to jiný, tehdy to bylo moderní, nový. Ještě krásnější bylo třeba Lamborghini Urraco. Taky Bertone, Marcello Gandini. Ale to je cenově nedostupný...

No to Dino 308 GT4 se mi hodně líbí. Už jsem ho letos párkrát okukoval a líbí se mi to čím dál tím víc. A hlavně, hezký kus, udržovaný lze koupit do 50 tis euro. Pokud je to italská verze 208. Má 170 k / 7700 otáčkách, docela málo točivýho momentu, bude se to muset točit a stejně to pojede asi tak, že by měl dobře řízená Miata asi i dovedla ujet... Nebo alespoň nezmizela z dohledu. To ve světě moderního vnímání Ferrari dost skandál. Ale mě by to asi bylo jedno. Jde o to jak se člověk sveze, ne jak rychle někam dojedu. Bylo jich docela málo, vlastně když si vezmeme klasický Dino 206 / 246 GT a GT4, který přišlo v roce 73 po něm, tak najdeme úplně dramatickej cenovej rozdíl, to je až neuvěřitelný. Prostě se tenhle Bertone design většinově nelíbil a nejspíš nelíbí dodnes. A mě to trochu láká... takový ošklivý káčátko rodiny Ferrari.

Esprit S1 2.2 se mi taky právě líbí. Taky jde koupit ještě v hezkým stavu třeba za 20 tis liber, což je myslím krásná cena.

krab
23. listopadu 2019, 23:16
0
Ferrari F50: Mytický supersport

Pro mě F50 asi ne, ale kdybych se mohl projet, budu nadšenej, to je tutový. Moje momentálně vysněný Ferrari bude pininfarina design (Tom Tjaarda) model 330 GT 2+2 rok 65/66. 4 litr V12 Colombo, 300k , pětikvalt...

Kdysi bývávalo dokonce levné.

A to nej Ferrari, který je v uvozovkách dostupný by pro mě bylo Dino 308 GT4 ( Bertone). Sice jsem si říkal, že bych hrozně chtěl 348TB, což je jediný Ferrari, který jsem řídil, ale asi bych dal nakonec přednost staršímu Bertone Dinu. Vyjde na podobný peníze jako 348čka.

V reálu jsou to ale dreamkáry všechny ve výsledku. Vlastně až na Mondial a 512M jsou všechna Ferrari krásná.

krab
23. listopadu 2019, 13:38
1
Ferrari F50: Mytický supersport

:) A hlavně, když už řídíš Ferrari a nějaký si skutečně koupíš, nesmíš bejt pak "škrt" na to si nekoupit i pořádnou instruktáž na Fioranu. Stojí to zjevně ranec peněz, ale pomáhá to. Občas si pustím nějaký video tady od tohoto pána a má většinou velmi dobrý postřehy. Tohle je typicky ukázka co by měl rozumnej člověk udělat, když si půjde koupit Ferrari a chce ho umět dobře řídit. (což by mělo být automaticky ruku v ruce, proč si kupovat Ferrari a nemít motivaci ho taky správně řídit)

krab
23. listopadu 2019, 11:38
0
Ferrari F50: Mytický supersport

Má to kola, pedály a volant? Má to motor? Má. Takže to pojede bokem jako každý jiný auto :-D
Stačí přece mít trochu rozumu, respektu a zkušeností s řízením sportovních aut téhle koncepce a žádný nebezpečí hrozit nebude. Ferrari jsem sice v životě řídil jen jedno, ale nemělo ani posilovač řízení, ani esp, ani abs, ani airbagy... zato bylo obutý na relativně starejch pneumatikách. A nerozbil jsem to...

Já se spíš daleko víc než staršího analogovýho auta bojím nových těžkých velkých sporťáků, protože mi dlouho trvá než pochopím jak to funguje, kde to má nějakou hranici, kterou nepřekračovat, co dělá ta elektronika v tom atd...

krab
21. listopadu 2019, 21:43
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Jo jo.. půjdeme kupovat to tvoje vysněný 996 Turbo :-D I když bez legrace, v tomhle nápadu ti fandim. Turbo s tím širokým zadkem a "žábrama" na přívod vzduchu vypadá skvěle. A v interiéru bývají často příplatkový materiály, třeba i kůží obšitá palubka atd... Tohle nekupovali žádní nýmandi jako "normální Carrery", ale fakt už víc nóbl lidi co neřeší semo tamo +- 10 tis euro za výbavu...

Jedna 996 Turbo s manuálem je relativně čerstvě v áčkách. Co je to zač netuším, ale asi se zkusím na to pozeptat. Ale na pořádnej "broadcast" s tím autem nemáme moc počasí. Kupodivu stříbrná 996.1 Carrera co tam byla zmizela... Takže zájemci o tenhle model tu a tam asi jsou.

krab
21. listopadu 2019, 14:59
1
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

Tohle by chtělo udělat hezký srovnávací test a povídání o tom... Už jsem nad tím i přemýšlel v hlavě tenhle týden. Shodou náhod budu mít tuhle konkrétní 8čku půjčenou na jeden delší výlet do země její domoviny, tak když se nic nezmění a dopadne to, tak se s ní pár dní povozím a nějaký můj pohled na to auto taky pak najdete...

Lákalo by mě, ale uspořádat test v nějakým hezkým prostředí pro ty auta a sehnat tyhle aktéry: Maserati Grantourismo 4.7 MC Stradale ( úplně tu poslední, skončila výroba), Lexus LC500 , Mercededes S560 Coupe a M850i. Protože nejsem zarytý fanda ani do jedný z těch značek, tak uvažovat o kupé v ceně od 100-150 tis euro ( takto se nejetá 2019 skladová auta všech těchto typů pohybují) vybíral byl z těchto 4. Myslím že Porsche 911 992 mezi ne spíš nepatří, i když vlastně do té pětice by už dneska asi i zapadla, protože tentokrát je 911 fakt dost "GT" a dost luxusní uvnitř.

Sám bych byl na výsledek zvědavej. Něco mi říká, že bych zvolil Lexus, pokud by tam ovšem nepřijelo Porsche. Jinak bych zvolil 911, protože prostě jako majitel, fanoušek a držitel porsche hrníčku bych asi těžko mohl volit jinak... proto by se mi do testu 911 moc nehodila, bylo by to k ostatním nefér :) Ale když říkám Lexus, dost možná by mě naopak uhranulo Maserati, přestože má už přes 10 let starý interiér a vůbec by se našlo dost věcí, které ho "srazí k zemi". U BMW věřím, že bude nejpozitivnější ten motor. 530 koní, už v sedmičce to jelo úžasně... To bude u bavoráku tuším hlavní lákadlo. Mercedes by asi měl působit nejluxusněji, ale jakoby by mě na svezení z té pětice lákal nejmíň... No nic, teď tyhle auta jistě neposkládám dohromady, ani není počasí, ale poznačil jsem si to kamsi do "deníčku" srovnáváků u kterých bych rád byl... třeba na jaře... uvidíme. A ohledně M850i jsem zvědavej jestli budu spíš nepokrytě nadšen jako byl Machač anebo na to budu víc dívat skeptičtěji jako Dan...

PS: jinak asi BMW zaboduje prodejně spíš s 8er gran coupe, 4dveřovou variantou. Tyhle karoserie se teď prodávají víc, byť sám bych si jednoznačně vybral klasický kupé.

krab
21. listopadu 2019, 13:46
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

:-D No to je fakt... kdyby to se mnou náhodou seklo, někam bych jí ty opravdový náklady na "Sally" měl uschovat...
Horší, že už ani já sám to nevim...

krab
21. listopadu 2019, 13:41
0
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Souhlas... S těma manuálníma převodovkama je to poslední dobou komplikovanější. Turbomotorům aktuální éry docela sednou tyhle dvouspojkový převodovky anebo sportovní automaty. V F124 Spider mám klasicky manuál ( je to převodovka Mazda, používaná v modelu NC 2.0) a s charakterem motoru sedne OK, ale být k tomu turbomotoru dvojspojka (což má žena v MiTu , stejnej motor) tak to prostě bude umět fungovat efektivněji, rychleji. Já jsem teda rád za to, že mám manuál, dokonce to byla u mě jakási podmínka i u moderního auta... ale všímám, si že z objektivního hlediska to přestává být ta "lepší" volba. Exemplární příklad je srovnání Giulie QV s 8st ZF a 6st manuálem. Anebo u BMW atd... ty dvojspojky se k těm turbomotorům co to honí hlavně přes krouťák hodí líp. I proto si říkám, že Alpine zvolila tuhle cestu. Někde psali, že jejich převodovka je i o trochu lehčí než kdyby tam byl manuál.

Pro mě je ale taky to pádlový řazení jeden z důvodů proč nevím, zda bych tu Alpine opravdu chtěl. Vzhled super, zpracování super (o tom by si opravdu mohla nechat zdát klidně i "luxusní" Evora) , jen mi na první dobrou zkrátka ten motor s převodovkou přišly efektivní, sic bez emocí. I to je důvod, proč bych se v současný době nevzdal Lotusu ve prospěch Alpine.

krab
21. listopadu 2019, 13:26
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Ty jo... není nic blbějšího než si koupit laciný porsche :-D
Ne, jako fakt. Tenhle typ aut fakt lépe kupovat ve dvou stavech. Buď teda před renovací anebo lehce bouraný (za cenu, kde se rizika vícenákladů prostě dají ještě akceptovat) anebo a to je úplně nejlepší varianta: kupovat ta fakt pěkná a zachovalá a připlatit si.

Jestli budu někdy v budoucnu kupovat další anebo jiný sportovní porsche, půjdu po něčem opravdu hezkým a holt na to budu muset vydělat peníz. Jinak radši do toho nejít. Protože pak přesně koupíš kompromis. Cayman S s US nárazníkem a tiptronicem. To nechceš. Chceš manuál a nějakej zachovalej, pěknej. Aby to dělalo vážně radost.

krab
21. listopadu 2019, 13:21
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Na blog jsem teda zvědavej... napiš. Okolo jednoho exempláře jsem v jednom ústeckým bazaru kdysi taky kroužil.
Odvahu jsem neměl, respektive ani ne tak odvahu, jakože jsem nevěděl, jestli to fakt chci anebo nechci...

krab
21. listopadu 2019, 10:26
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Ještě jsem zapomněl dodat, že Kubajzův výběr je krásně schizofrenní, fakt palec nahoru! :-D
Vybral bych si z něj Cadillac Allanté. Kvůli úvodní scéně z Tango& Cash ... Jak s ním Ray Tango (Stallone) zastavuje ten náklaďák plnej drog ukrytejch v cisterně. Ten film mám děsně rád... můžu ho vidět klidně po několikátý :)

krab
21. listopadu 2019, 10:18
2
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Navíc tohle hnusný listopadový počasí je nejrizikovější období pro bazarovýho snílka.
Plánuješ co v příští sezoně zažiješ, těšíš se na jaro, nudíš se a čumíš do inzerátů...

Já mám obrovský štěstí, že jsem si vymyslel jako lék na tuhle autíčkovou nemoc tady to hobbystický psaní o autech pro tu garáž, předtím tady na Autíčkář atd... Takže jsem nesmírně rád, když mě někdo náhodou předvede svoje zajímavý auto, já se v něm aspoň kousek (někdy i dál) můžu projet a vyzkoušet co jsem vlastně vždycky v rámci snílka chtěl, nekoupil a jestli to po svezení pořád chci anebo ne. A ty výsledky bývají různý... Nebezpečí u mě tolik nehrozí u nových moderních kár, tam mě ta chuť po tom si to koupit většinou po pár dnech přejde, ale u té sportovní klasiky, youngtimerů je to problém. Většinou pak takový auto chci ještě o to víc...

Ale jinak odpověď na otázku: Ne, pokud jsem na auto který jsem si vysnil a chtěl ho vydělal peníze, ty byly na účtu a pěkný exemplář toho auta byl k mání, prostě jsem šel a koupil si ho... A do budoucna bych váhal asi ještě míň :) Tady musí vždycky rozum stranou

krab
21. listopadu 2019, 08:19
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Bavoraczech: já to mám podobně. s tím porsche... on totiž jeden můj dobrý kamarád jednu klasickou Carreru 3.2 z roku 84 prodává. Tak jsme mu jí byly nafotit a celý jedno dopoledne jsem si s ní jezdil a fotili jsme (teda fotograf). A všimnul jsem si, že mi to auto nesmírně sedí celkově po zážitkové stránce. Přitom ten motor tak hezky nejede nahoře jako ten můj modernější s variocamem a podvozek je daleko víc "911", prostě to auto se musí vést zatáčkou správně jako všechny stará auta s motorem vzadu. Čím novější, tím míň je tam poznat ten klasický efekt motoru za zadní nápravou. Taky má ta nová daleko preciznější vedení zadní nápravy, když to porovnáš. Ale jako celek je ta stará klasika pro mě osobně o kapku lepší. Jenže ty ceny.... a má chudá peněženka. A hlavně nejhorší je, že já bych to svoje nebyl teď asi už ochotnej prodat, takže bych ideálně potřeboval obě. Což je ale dost nesmysl...

Jinak ty Alfy z doby 90.s ty mám taky rád.Vždycky jsem nějak chtěl mít GTV. Když jsem vybíral před lety, koupil jsem ale Z3 Coupe. Takže se GTV odsunulo na neurčito... třeba jednou :)

krab
20. listopadu 2019, 17:35
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Jak říkáte... Nakonec jezdím 20 let starým autem ( Poršák Sally) a tuhle jsem dokonce přemýšlel, že bych ho snad radši vyměnil za starší verzi, ne logicky koupil novější...

krab
20. listopadu 2019, 14:25
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

To je fakt... nám tam taky ještě dost let zbývá... ve 40ti to splacený jistě nebude. Ale úrok byl nízkej, fixační doba dlouhá, myslím není moc ani kam spěchat. Ty banky ty tvoje prachy stejně ani nechtěj... jsou radši, když máš u nich pořád trochu rozumně něco půjčeno.

CLS500 (W219) jsem zmínil namátkou. Asi jako vtipně protiváhu k Sanderu :-D Víš jak...
Pravda je, že je to můj oblíbenej Mercedes. Zkoušel jsem už různý mercedesy. Díky tomu, že známý právě z těch áček, který tam dělá PR manažera, tak je současně obrovskej fanda mercedesu. Takže když se objeví nějaký zajímavý, tak mi ho vždycky rád půjčí. A já jsem ty mercedesy začal mít docela rád, i když to navenek nevypadá. Moje ženská mi to ale taky zakázala, takže jsme na tom stejně...

Ono vždycky jde o stav konkrétního exempláře, kór v tomhle stáří. Loni tam bylo právě fakt pěkný stříbrný CLS a rovnou pětikilo, myslím z roku 2005. Dělalo se do 2006 nebo 7 , si najdi ten článek, vyhledávač ti to najde, bylo to na garáži. Tyhle 500 jsou s motorem M113 a ten platí za to robustní a spolehlivé. Je to na vzduchu a má úplně jinak nastavené řízení než třeba éčko. Z mercedesů z tý doby (asi mimo SL) bych já osobně považoval CLK W219 za pro mě konkrétně nejpříjemnější variantu. Mýmu vkusu to vyloženě sedlo, kór v nenápadný barvě, nic neříká, že je tam V8, ale ty nastartuješ a víš, že je to supr... Není to trhač asfaltu, ale nenucený rychlý gétéčko. Ale má docela přesný řízení a ve sportu i poměrně tuhej podvozek... už nevim přesně co jsem tehdy napsal teda, ale mám ho v paměti doteď, že se mi fakt líbil. Akorát ty první ročníky mají ty nešťastné senzotronic brzdy, kde se kazí ta pumpa atd... Ale myslím, že snad ročník 2006 už to nemá. Oni to pak nějak vyřadili. To byly u mercedesu takový dva trochu nešťastný pokusy ( z toho co jsem se teda různě dočetl/dozvěděl) : první bylo ABC , active body control na Skládách a CLkách a pak tyhle Sensotronic brzdy. Nápady dobrý, opravy poruch bohužel drahé. Za to toho airmaticu bych se příliš nebál. To servisovatelný bude a nebude to tak krvavý.

krab
20. listopadu 2019, 11:12
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Bitnere, ty jsi ale podle mě tak nějak fanoušek tý značky nebo Renaultu obecně, že? Protože jinak si to neumím moc vysvětlit. Máš rád auta, aktivně chodíš sem, ale kupuješ si Dacie, a občas si povzdychneš, že je vlastně škoda, že není na lepší. Já už jsem teda od studentskejch let vždycky měl nějaký auto trochu aspoň neobyčejný a měl jsem na to houby peníze... Ale snažil jsem se prostě pracovat, něco si vydělat aby na to auto prostě bylo... A jezdil jsem ve starejch ojetejch keplech. A měl jsem je rád, dalo se to uživit. Nestálo to moc.

Nevím, možná jsi teda spíš děsný šetřílek a nedovedeš si představit ideu jezdit třebas v ojetém bavoráku s šestiválcem. A přitom, kdybys to udělal, koupil si třeba (příklad) hezkou E46 330i , bude 15 let stará sice, vyjde tě s prvotním servisem na 200-250, ale budeš mít krásný auto. Anebo koupíš třeba Mercedes CLS 500. Bude mít taky 15 let na hrbu, ale když vybereš šikovně, bude to nádherný auto. A bude stát jen 3 kila... Aut s původní cenovkou pomalu desetinásobnou. Budeš mít radost pokaždý ho nastartuješ. Takhle sedneš do Logana nebo Sandera... Nevim, já tohle dost dobře neumim pochopit. Pochopitelně ty náklady jsou u těch Dacií směšný, ale mi neříkej, že nevyděláš dvacet ročně navíc na benzín a něco na servis...

Ale jako svým způsobem chápu, že když lidi nemají auta v rámci životních priorit a jsou povahou extrémně šetrní, tak holt k těm Daciím sklouznou.

krab
20. listopadu 2019, 10:40
0
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Pokud se nepletu, tak Alpine / Renault chce po dealerech postavil celý "Alpine" salón. Musel bych se podívat do nějakého v Německu jak to tam mají, pro ofiko prodej, ale v ČR podmínkách jsou právě ty investice pro dealera bez šance na návrat. Těch aut se prodá pár, něco jako Alfy Romeo 4C. Třeba výbavu dílny pro 4C si mohla dovolit jedině Imofa a to v případě složitějších oprav auto stejně posílají do Itálie.

Nevím jak to umí sehnat pan Pokorný, ten můj známý si svůj kus koupil z Německa. Ale bydlí na JZ republiky, do Bavorska blízko... Já bych to udělal asi podobně. Koupil u dealera v Německu a jezdil tam na roční prohlídku. Taky to nemám po D5 tak strašně daleko.

Taky jsem zvědav jak se budou vyvíjet cenově. Letos je to reálně těch 60 tis euro. Nová spíš 65. Alpine A110 S přes 70... Je to hodně. Ale jako i když jsem slyšel dost kritiky, že "to bys byl blázen, dát tolik peněz za renault..." tak i po tom kratším svezení, seznámení si myslím, že ať si hejtři hejtují, to auto je fakt precizně udělaný. Možná jednou u mě doma bude... snad :)

krab
20. listopadu 2019, 09:54
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Kluci, otevřu ráno autíčkáře a koukám, že frekventovaně diskutovaný téma je Dacie s litrovým motorem... Kam jsme se to dostali!
Já třeba včera potkal na parkovišti Maserati 4200 GT, tak jsem si ho s chutí obhlédl.

Alpine má relativně málo komentářů, přitom tak povedený článek o autě, které se tu na stránkách objeví tak málo často...

krab
19. listopadu 2019, 15:12
0
Vedete si svou servisku? A jak?

:-D to je fakt... taky si to eviduju jen přibližně. Jinak bych zjistil, že provozovat některá má auta byl naprostej ekonomickej nesmysl...

krab
19. listopadu 2019, 13:41
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Ale faktury si schovávám do složky k autu. To dělám ale hlavně abych to pak třeba před prodejem mohl vytáhnout a zájemce to viděl, sám to mám rád, když nějaký auto kupuju a je tam hezky vedená historie.

krab
19. listopadu 2019, 13:39
1
Vedete si svou servisku? A jak?

tak to si teda vůbec nevedu...
Ale u aut už bez záruky (což je u mě nejtypičtější) si do servisky normálně zapíšu kilometry a co jsem vyměnil a datum. Někdy vylepím štítek.

Spotřebu ale neeviduju, dotankuju, když se blíží prázdná nádrž. ani náklady nikde v excelu. To si snad udělám jen než nějaké auto koupím. Napíšu si co bych na vyhlédnutém exempláři v prvních několika měsících asi musel platit a sečtu si to. Abych se pak nedivil....

krab
18. listopadu 2019, 21:04
1
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Oni to s Lotusem nesrovnávali. To jsem lehce udělal já někdy v létě, ale schválně právě kvůli tomu, abych na tom zkusil vysvětlit, že jsou to výrazně jiné zážitky. Pro člověka jako jsem já, víš co mladej klučina, zdravý záda, div ne ironman, krpálek hadr, pro takovýho je Alpine pohodlná až až :-D Ostatní budou potřebovat nějaký grancoupe na vzduchu :-D

Ta denní použitelnost tu vážně je. U Lotusu na ní zapomeň, u Alfy 4C taky. Ale je to spíš o tom, že když pojedu na prodlouženej víkend s mojí milostivou na Gardu a do Verony třeba, tak si prostě dáme na tu cestu víc času. Není to jistě polykač dálničních kilometrů. Radši si večer pronajmeš ještě penzion, zajdeš si na véču a ráno hezky po snídani vyrazíš dál. A z dálnice často sjedeš ven na okresky, když budeš předpokládat, že se ta najde nějaký hezký úsek bez přeplněný dopravy.

Ono na jednoznačný názor by to chtělo mít to auto doma aspoň pár dní. Ale to ti u nás v ČR nikdo nepůjčí. Takže jsem taky trochu na vážkách, zda bych to auto doopravdy hodně chtěl anebo bych během druhého, třetího dne zjistil pár věcí, kvůli kterým bych byl naopak něčím zklamaný. Každopádně, zaplať pánbůh, že se taková auta pořád dělají...

krab
18. listopadu 2019, 20:52
2
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Jako je fakt, že tohle by sedělo na toho mýho souseda :-D To klidně tady napsat můžu, tady to určitě nečte...
Dřív jezdil Sanderem jako "parádním" autem na neděli, jinak dojíždí na prach zrezlou Oktávku na LPG... A teď si teda s velkou slávou koupil Mitsu ASX. Občas si vozí z práce nějaký palety, ty řeže na kousky a pálí to v krbovkách aby ušetřil za plyn. A to tu máme všichni nový moderní zateplený domy, který jsou vyloženě energeticky úsporný. Takže vážně kolenovrt...

Ale jinak nevim no... jako 400 je za Dacii fakt moc. Ale spíš ty Dacie za 300 a míň, to už má právě ta skupina těch co si nemůžou příliš vyskakovat a panicky se bojí koupit si další ojetý auto, protože se s nějakým v minulosti už spálili. Hele to se mi zdá dost realistický. To je to co psal tady Pochtli.

krab
18. listopadu 2019, 10:12
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Nevim, ale když si najdeš od Dalibora Žáka u nás jeden test ASX, tak ten to hrozně zhejtoval ... ASX má můj soused a je s tím spokojenej. Ale měl předtím jedničkovou Oktávku, kterou dojel do mrtě. V tom ASX jsem koukal má i pohon všech kol a kožený sedačky, nevypadá to tak blbě právě...

krab
18. listopadu 2019, 09:54
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Ano, to je vlastně trefně shrnuto. A přesně důvod úspěchu Dusteru i jiných Dacií.
Nedávno jsem měl doma na nějakých pár dní 7 letý ojetý Tiguan 2.0 TDI 4motion. Historie důvěryhodná, velmi hezká výbava i stav, stav km kolem 120 ti, nejspíš poctivých. Cenovka asi necelých 300

Auto ve srovnání s takovou Dacií daleko lepší, to je bez debat, to se ani nemusí zkoušet. Ale když si koupíš takový Tiguan tak první věc je potřeba udělat větší servis, olej /filtry / olej DSG / olej Haldex + nějaké drobnosti, destičky nové už to chtělo atd... Prostě dáš 30. A jezdíš a doufáš, že to bude rozumně fungovat. Což bude, ale nějaké peníze za servis do toho už postupně budou padat.

A to je přesně ten moment, kdy níže příjmové skupiny začnou mít problém. První oprava za 20-50 tisíc kč jim pak zkazí plány třeba na letní dovolenou. Jo, chápu to...

Akorát já bych v tom low costu raději vybral třeba roční 2WD Vitaru. Anebo klidně Mitsubishi ASX, i když bývá kritizované, ani netuším za co. Jsou to japonská auta, mají aspoň nějaký brand, se kterým se dá identifikovat. Pro mě brand "Dacia" přijde strašný. Vždycky si představím naši bílou 1310TX co měl táta v první půlce 90. let (protože na nic lepšího nebylo), furt se to sralo a po letech jsme ji prodali nějakému Rumunovi.

Ale to jsem já, konzervativec. Evidentně lidi po Evropě vůbec se značkou Dacia problém nemají a kupují to jak housky na krámě.

krab
18. listopadu 2019, 09:23
1
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Moc hezky popsaný a souhlasím co píšete. I pro mě je A110 ideálním sporťákem pro každý den. Vlastně je téměř jasnou odpovědí na otázku : Máš 75 tis euro ( cca. 2 miliony) a můžeš mít jen jedno auto. V tomhle případě bych to viděl na Alpine. Cayman má už dnes taky čtyřválec s turbem a je o dost těžší. Bavorák má sice šestiválec, ale je o mnoho těžší. Supra má taky šestiválec, ale je pořád velmi těžká. Dala by se koupit Giulia Quadrifoglio a dokonce i Shelby GT350. To jsou zas úplně jiný zážitky, ale taky sakra lákavý a s oběma by se dalo žít celoročně. Jenže mají docela vysoký provozní náklady. Za tyhle prachy lze mít i Lotus Exige 350 Sport, což je pecka, ale to už není celoroční auto. A Evora (nová) stojí víc. 911 stojí taky víc.

Jeden známý si Alpine koupil ( v krásné modré) , prodal kvůli tomu jeden muscle car a je nesmírně spokojen. Svezl jsem se v ní, on se svezl v Lotusu, ta auta jsou obrovsky rozdílná.... nakonec, výprodej aut se kvůli nákupu Alpine u mě konat nebude ( a že tu určitá idea zprvu byla), ale je to sakra dobrý auto, líbí se mi. Akorát nevím jestli by mě bavila dlouhodobě. A to nejde vyzkoušet jinak, než někdy v budoucnu jednu koupit...

krab
17. listopadu 2019, 18:44
3
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Test vtipnej, klasika autíčkáře... Vždycky když vidím něco o Dacii Duster, ať už od slavného tria starého Topgearu anebo od někoho dalšího, říkám si, že si to musím vyzkoušet. Často tu zastaralou věc od Renaultu vyráběnou v Rumunsku redaktoři chválí. A i na silnicích je vídám, takže to fakt skutečně někdo kupuje.

Cena je jasnej argument. Ale prozatím bych stále tvrdil, "díky nechci, vystačím si s čímkoli ojetým v ceně jedné Dacie". A budu mít hromadu aut na výběr...

krab
13. listopadu 2019, 21:24
0
Simulátor My Race: je to celé jinak, než jsem myslel

A tys tam Tomáši už byl? My se na to právě s kamarádem chystáme přes zimu, tak jsem na to taky zvědavej...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Custom GMC 370 1958

GMC Custom

GMC 370

639 000 Kč
cena
1958
rok výroby
360 koní
výkon
6 000 ccm
objem
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994

Ford Mondeo

2.0 benzin Ghia

9 000 Kč
cena
1994
rok výroby
130 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Volkswagen Golf  2011

Volkswagen Golf

110 000 Kč
cena
2011
rok výroby
77 koní
výkon
77 ccm
objem
Chrysler New Yorker  1973

Chrysler New Yorker

dohodou
cena
1973
rok výroby
1 koní
výkon
7 200 ccm
objem
Chevrolet El Camino V8 1976

Chevrolet El Camino

V8

175 000 Kč
cena
1976
rok výroby
180 koní
výkon
5 000 ccm
objem