načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.0 rok.
Poslední aktivitapřed 3.7 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru392
Komentářů u článků1649
Pozitivních komentářů u článků495
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 10:25
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Já vim, na tý motorce se mi to párkrát povedlo taky. Pomohlo mi absolvovat pár kurzů s člověkem co učí na motorce lidi jezdit. Hodně mi to pomohlo. Takže to já se těm lidem neposmívám nebo tak... není to sranda jet správně na motorce hlavně úsek co neznáš. Ale občas vidím, že ti motorkáři (někteří) si to neuvědomujou a střihají takhle špatně jednu zatáčku za druhou.... Ono to je o odhadu, použití plynu, pochopení, že se zatáčka musí jet pod plynem atd... člověk se to upřímně řečeno sám nenaučí

krab
dnes v 10:01
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Já jsem to možná u podobnýho tématu už kdysi psal .... v zásadě se mi nestalo nikdy nic a ani na ostatní nenadávám, spíš furt sleduju co se děje a kdo se mě zrovna chystá zabít... Třeba včera koukám jak puk, když na dvouproudovce směrem k Mostu jede protisměrem černý X5, předjíždí něco co jelo pravým, ale on se v té své krabici poněkud ani neuměl vejít do svýho levýho pruhu a přečuhoval. A to je vůbec nectnost ... už s tím leta intuitivně počítám, ale lidi obecně jezdí uprostřed silnice. Čím menší silnice a čím víc zatáček, tím větší šance potkat auto v protisměru co si to zkracuje zatáčku prostředkem, i když nejede zdaleka tak rychle, aby musel. To jsou ty situace, kdy jede po okresce 70, bojí se že to nevytočí ( přitom by mohl jet třeba i 90, ale nemá ten odhad) , špatně zvolí brzký apex (vždycky by měl pozdní) a končí na druhé straně za středovou čárou.... A stává se to bohužel i motorkářům.

Jinak jeden stresující incident se mi stal před lety, kdy mě regulerně na R7 bezdůvodně vybržďoval policajt v civilu (ukazoval pak placku) a pak si zastavení rozmyslel a ujel dál... To byl jedinej zatím naštěstí případ střetu s vyšinutým jedincem. To ve mě tehdy hrklo tedy, protože jsem netušil co jsou některý lidi zač.

A pak taky mě asi 2x zachránilo od nehody to, že se ještě radši rozhlídnu než vjedu do křižovatky jakmile padne zelená. Občas prostě jede střelec na hodně červenou a je to pak na hraně...

krab
včera v 08:18
0
Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line: K ideálu chybí dva válce

On ten Vavris v tom blogu "1000 věcí co mě serou" věděl co přijde za test :-D
Dělám si pochopitelně jen srandu... Jen ta cena Sorrenta mě přijde hooodně vysoká. Záleží asi na šikovnosti dealerů / financování a individuální nabídce.

krab
předevčírem v 11:22
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Přesně : ten poslední příspěvej, to je trefený přímo na hlavičku... :-D

Nedávno jsem viděl hezký videjko s teslou:

krab
20. srpna 2019, 12:42
4
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Hezká úvaha... skoro by se mi chtělo dodat : motor TDI. Vzniknul jako pokus o dostatečně výkonný úsporný motor pro masy a stal se z něj nejvíc upravovaný, v lidových báchorkách skoro supersportovní motor. A je jedno jestli čtyřválec VW nebo šestiválec BMW....

krab
18. srpna 2019, 19:08
0
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Na Šumavě na tom bavorským srazu sporťáků byl Cayman 718 (verze T) a to jsem okukoval hodně. Ty károvaný sedačky jsou parádní, provedení interéru je pecka. Jen ten čtyřválec... Já věřím, že to jezdí dobře a je nesmírně efektivní. Ale když to slyšíš nastartovaný a rozjet se, tak se nedá skrýt zklamání. Možná je to jen věc zvyku... určitě to tak je. Levnější Poršáky bývaly kdysi taky čtyřválcové 924-968 a nikdo si na to nestěžuje. Jenže, když člověk zná ten předchozí Cayman s flat six, tak zkrátka nad čtyřválcem trošku zapláče. Ale možná jsem to jen já, většina cílovky to třeba už dneska tolik neřeší a nepočítá válce :-D

krab
18. srpna 2019, 18:02
0
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Pravda, že v reálu jsem tohle auto myslím ještě neviděl. Je fakt, že to tak je u víc aut - buď na fotkách pěkné a v reálu horší anebo taky i obráceně

krab
16. srpna 2019, 00:30
1
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Teď přemejšlím jestli ten komentář napsat nebo radši ne... Zkrátka a dobře, tohle je snad jedno z nejošklivějších aut co jsem kdy viděl ( na obrázku). Horší design snad už může mít jedině Kia Stonic nebo Dacia Logan MCV :-D

Je to Lexus, tak věřím, že je to vychytané do detailů. Ale tedy, když si představím jaká auta jdou koupit za 1.455 tisíc, tak se musim smát. Ale pochopitelně nejsem žádná cílovka, čili i komentář je silně off topic :-D

krab
14. srpna 2019, 14:02
0
11 nejdražších aut v historii aukcí, která nejsou Ferrari

Moc hezký téma! Jsou to šílené cifry. Těžko říct, co by člověk udělal, kdyby ty peníze měl, jestli by to za auto dal nebo nakonec ne. Fakt upřímně nevim. Nejdražší auto, který mi kdy bylo dovoleno řídit samostatně byl na jaře Jaguar XKSS (recreation by Lynx), to auto zákazníka vyjde na nějakých 300 tisíc liber. To už je pořádná suma... Nebál jsem se ho ale kvůli tomu projet, přestože rozbít to už by byl vážně opravdickej průser....

Dal bych 10x tolik za McLaren F1, byť je to taky můj sen? Vůbec netušim... Za ten Jaguar bych ty prachy dal. Ale v mý situaci je to neřešitelný. Jenže 300 tisíc liber není zas až tolik v porovnáním s těmito legendami. Co by mě ovšem mohlo těšit je fakt, že s takovým autem bych doopravdy jezdil. S těmi z výběru netuším. Tam záleží na přístupu majitele, jestli má zájem se i projet nebo auto jen sbírá. Bohužel většina jen sbírá, něco jako ti co si koupí drahou sadu vín, kterou nikdy nevypijí...

Jinak nejspíš nejdražší auto prodaný na aukci co není Ferrari je asi Bugatti Type 57 SC Atlantic z roku 1936. Přesnou cenu aukční síň nezveřejnila, ale nějak se tehdy odhadovalo 30-40 milionů dolarů. A to v roce 2010. Ve skutečnosti by bylo zajímavý jaká je její hodnota dneska. Jiný Atlantic má snad ve sbírce myslím Ralph Lauren..
https://www.motor1.com/news/21519/1936-bugatti-type-57sc-atlantic-fetches-a-record-30-million-at-auction-worlds-most-valuable-car/

krab
14. srpna 2019, 10:02
0
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Já bych si asi nový auto jednou v životě klidně i koupil. Ale muselo by to být fakt něco, co chytí za srdce. Třeba si objednat nový Morgan. Nebo koupit zbrusu nový Lotus. Svým způsobem bych (mít na to) neměl ani větší problém koupit novou Alpine A110 a užívat si to. Protože to auto jezdí fakt hezky a líbí se mi i vizuelně a asi by mě neomrzelo.

Jenže v reálu je těch možností tolik a rád různá auta přeci jen vystřídám, vyzkouším, jsem na to zvědavej, takže zůstávám u těch ojetin...

krab
13. srpna 2019, 17:44
3
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Hoši, za půl mega seženu Maserati Quattroporte a ještě mi zbyde na zmrzlinu :-D

krab
13. srpna 2019, 11:54
2
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Já vim, pochopitelně ta racionální volba s sebou nese míň "wow" faktoru. Poslední generace Mustangu mi ale přijde povedená. Spíš než, že by poutalo moc pozornosti u něj chybí evropská kvalita zpracování. Spáry karoserie, materiály uvnitř, všechno je to prostě příliš "laciný". Ale řidičsky ty Mustangy působí tak nějak pro nás autíčkáře správňácky. Velkej silnej motor, podvozek co v klidu dá i rozbitou okresku, můžeš si i vybrat manuál, když chceš... Hodně muziky za málo peněz.

Otázka jestli bývalý majitel 6er BMW chce jít tímhle směrem. Jenže kolikrát je lepší si sebekriticky přiznat, že na auto jako S klasse kupé nebo Maserati prostě nemám a jít si koupit něco, co v reálu v klidu a vesele finančně utáhnu.

PS: V Maserati GranTurismo se možná někdy v budoucnu objevím sám, když koukám na ty ceny... Ale určitě to není brzo na pořadu dne...:)

krab
13. srpna 2019, 09:43
3
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Bíst docela teď překvapuje...
Maserati jako já nevim. Já to nezpochybňuju, jen jsem ho jakoby vyloučil pro nedostatek toho rozpočtu na auto. Koukal jsem schválně do inzercí ať na Mobile nebo v český a zkrátka vidím, že opravdu pěkné GranTurismo 4.7 vyjde tak někde na 1.2 milionu. Dejme tomu, že půjde sehnat i nějaké malinko starší kolem hranice 900 tisíc, pořád je to víc než : "utratil bych maximálně 700-750".

Já to vidim přeci jen asi na toho Mustanga 5.0 , co nejnovějšího EU specifikace.

krab
13. srpna 2019, 09:35
0
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Souhlasím. To je taky docela zajímavej tip. Já jsem jeden týden jezdil pro recenzi s první M6 z roku 2005 (ještě měla klasický starý typ spínačky) a to auto bylo s malým nájezdem, fakt velice pěkně zachovalý, skoro jako nový. Před asi rokem a půl to prodávali za 550 myslím nebo tak nějak. Zajímavá nabídka. To SMG II. je v tom zoufalství. Po Praze se s tím dalo jezdit jen s obtížema, ale jinak to bylo boží. Ono se u toho dá myslím aktualizovat software a dá se s tím dál ladit. Trošku jsem si na to auto brousil zuby, ale pak jsem si řekl, že vím, že bych to přehnal. Bylo to tak na hranici peněz co jsem na to měl volné v cash a bez slušný rezervy jsem se to bál koupit. A taky jsem si uvědomil, že bych s tím v podstatě neměl moc ani kam jezdit. Tak jsem to nechal být... Ale ten motor je naprosto úžasnej a celkově to auto funguje hrozně dobře, přestože je těžký.

Pak jsem si půjčil po pár měsících na to zajímavou 650i E63, tak nějak ten jeden z posledních ročníků, kabriolet, Individuál, Azzurit Blau metalic, nádherný auto. A bylo navíc s manuálem, což byla taková vtipná a zajímavá volba. Ten motor je daleko jemnější než v M6, ale síla i zvuk tam jsou. To je taky krásný auto a N62 není žádná zásadní past, kromě těch typických neduhů co tam Zdan píše.

krab
12. srpna 2019, 21:32
1
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Kuře, samozřejmě, že by šlo za 30 tis euro koupit Maserati GranTurismo 4.2 automatic. Ale nemyslím si, že je to reálně zvládnutelný na najetí 25 tis km ročně. Kusy s rozumnou historií jsou spíš za 40 tis euro a víc. Hrozně rád bych se s takovým autem taky svezl a souhlasím s Roninem, že to je jednoznačně nejzážitkovější gétéčko z myslitelnýho výběru.

Teoreticky by se tu dalo ještě zapřemýšlet o Astonu V8 Vantage, ale to je podobná písnička, nekoupíš to za tyhle peníze. DB9 už vůbec ne.

Co se týká provozu GranTurismo: Oproti BMW, Mercedesu se může snadno stát, že přijde zapeklitější porucha se kterou si nebude nikdo dlouho vědět rady jak to opravit. Zkrátka dovolil bych si to koupit na pár tisíc km ročně a věděl, že musím mít rezervu, když se jednu sezónu prostě něco pokazí - převodovka, něco na motoru atd... Ta technika je Ferrari, není to levný.

A pravda... doporučovat BMW M6 s V10 je v tomhle ohledu taky kravina. Ale z hlediska svezení (protože jsem s tím pár dní jezdil) vím, že by to stálo za ta rizika. Ale musí se najít dobrej kus. A budoucí náklady do oprav se možná částečně "zaplatí" mírným zhodnocováním BMW M6. Protože si nemyslím, že bude vždycky "levné". U Maserati si myslím, že to spíš bude jen stát peníze. Ale zase to bude dělat radost. Je to krásnější auto.

No a Mustang? Hele to je v tomhle dotazu taková odpověď realisty. Zrovna jako nějaké to éčko kupé "pětikilo". To jsou relativně rozumný volby. I Audi S5 by nejspíš byla střízlivá dobrá volba. A s tím Jaguarem XK (X150) nějak nevím. Já myslím, že je to fajn, ale tak trochu je potřeba být fanoušek Jaguaru a odpustit tomu autu některý věci. Takže prostě záleží na vkusu...

Ještě by mohl docela zajímavě posloužit účelu nového gétéčka svérázným způsobem posloužit Cadillac CTS-V Coupe 6.2 V8 (564k) s manuální převodovkou... Jedno za 31 tis euro z roku 2013 a min. nájezdem na mobile je. A to asi za tu srandu stálo...

krab
12. srpna 2019, 18:08
1
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

To je dobrý "ptejte se". Tohle bude těžký... hodně záleží na vkusu tazatele.
Já chtěl před časem gétéčko. Ale teda udělal jsem si to těžší a rozpočet jen do půl milionu. A zvolil jsem Infiniti G37S z roku 2012 ( 4 místnou defakto 370Z). A tahle volba se zatím "zaklepat" osvědčila velice dobře. Za těch půl roku 0 závad nebo potíží. Čili nějaké Infiniti Q60 ( to poslední kupé s 3 litrovým V6 + hybridem) by mohlo být dobrá trefa. Rozhodně i ten Lexus jak zmiňuje Dan. Jenomže to jsou auta spíš okolo milionu.

750 je taková ideální hranice, když to chceš hrát "bezpečně" s vícenáklady (asi i po zkušenosti s kupé E63) bych hledal Ford Mustang EU verzi , 5.0 Ti-VCT , ročník cca 2016. To už kolem té hranice půjde koupit prakticky v moc hezkým stavu. Provedením interiéru to je samozřejmě sešup z první třídy do normální "economy class". Ale myslim, že jsou důvody proč tenhle nejnovější Mustang mít rád.

S 6er E63 jsem jezdil 2x. Měl jsem půjčenou na pár dní velice zajímavě zachovalou M6 s famózní V10 a rozporuplným SMG řazením. A pak krásně vybavené kabrio 650Ci pro změnu s manuálem, což byla vtipná individuální konfigurace. Teoreticky bych doporučil zkusit právě BMW M6. Ale je to hazard s vícenáklady. Ten motor V10 za ten zážitek ovšem stojí, to je nenahraditelný motor a nikdy takový už asi nikdo nevyrobí, pakliže se nezmění přístup k emisním normám (že by se to náhodou někdy zase povolilo zpět do rozumnějších mezí, které splní právě i opravdové sportovní motory). Takový auto se ale musí hodně pečlivě vybírat. Ale ve výsledku to nemusí být tragedie. Špatný kus ale bude velká finanční tragedie.

Maserati je příliš drahé v souvislosti s rozpočtem a Mercedes nevím. Ten zní jako dost "bezpečná" volba ale kombinací poruch se to může taky proměnit v noční můru, těžko říct.

Jaguar mi přijde super, ale jako nástupce 645Ci možná v určitých ohledech trochu zastaralý. Takže to spíš působí jako změna pro změnu, ne změna nějakým směrem kupředu. A F-Type stojí pořád alespoň 1.3 milionu.

Kdybych se do té role vžil tak bych asi vybral buď novějšího Mustanga anebo BMW M6 E63.
S poznámkou, že BMW M6 bych si rozhodně nekoupil, pokud se předpoládá třeba víc než třetina jízd například po Praze nebo obecně po větším městě. Městský provoz, kolony, zácpy atd. to auto vyloženě nemá rádo, ta převodovka a a motor jsou naladěny tak, aby se nadechly a jely... A pak to teprv stojí za to.

krab
12. srpna 2019, 14:57
2
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Otázka Tipo vs. Scala je trochu ještě v něčem dalším. Scala bude asi lepším krátkodobějším fleetovým autem ( pro předpokládaný používání do 3 let, pak výměna) Kdežto Fiat Tipo bude asi spíš vhodnějším autem pro soukromé účely. Ti majitelé využijou 5 letou záruku / 100 tis km a fakt, že ušetří nějakou sumu hned při nákupu. A motor 1.4 T-Jet považuju za výhodu (pokud teda nějkdo úzkostlivě neřeší spotřebu).

Spolehlivost už je myslím lichý argument. V tomhle segmentu věřím, že je ta kvalita u všech podobná. Možná je tu argument pro 1.0 TSI v kombinaci s DSG, protože teď momentálně je tahle kombinace pohonu u VW group aut vážně povedená. Konečně se dá asi říct po různejch problémemech s původními TSI motory, že to pravděpodobně už funguje... Stejně tak Ford... Ecoboost 1.0 to byl kdysi motor roku, 1.6 Ecoboost myslím taky, má to výborný parametry, ale spolehlivost v pozáručním období je velkej otazník. A opravy nejsou záležitostí pár tisíc, ale docela značnejch nákladů.

Prostě já bych se tady Bístovi nesmál, že "propaguje" (V)Tipo, protože to může bejt fajn auto. AVIS kterej používám v práci je myslím nemá, takže s ním nejezdím, ale kdybych po tom vyloženě toužil, půjčit na svezení se dá, to problém není.

krab
12. srpna 2019, 11:10
5
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Reakce na Ninju :-D .... Já celou tu konverzaci včetně i celýho toho konkrétního testu beru jako, že je to vtip. Je to zkrátka nadsázka. Nikdo se tu nepovyšuje nad nikoho. Myslim, že pro všechny v konverzaci tady není ten půlmíč za novou Scalu jen tak pár drobáků. Děláme si jen legrácky...

Když jsem si na jaře půjčil na jednu dlouhou cestu litrovou oktávku, taky jsem se přistihnul v tom, že by to auto naprosto pohodlně stačilo. Škodovka nedělá už dávno špatná auta. Poslední fakt nekonkurenceschopný auto byla Felicia, pak už to začalo být naopak velice dobrý. Taky je vidět jak jsou oblíbený i jinde, kde ke značce Škoda nikdo ani žádnej patriotismus nemá ani mít nemůže. Je to dobrej poměr ceny vs. užitný hodnoty, tak to bylo už od první generace Octavie.

To, že v těch autech nejezdíme, to je prostě tím, že máme víc automobilové fantazie, baví nás trochu jiná auta. Beastar a Maserati ... jezdí hodně a chce si ten život trošku užít. Když budeš sedět v autě týdně třeba 10 hodin i víc, tak chceš aby ses s ním nějak dovedl identifikovat a měl z toho radost. To stejný já, taky by mi stačilo jedno obyčejný nový auto, ale jezdím s různými starými protože to mám prostě rád.

PS: test Scaly se asi dá pojmout takhle hezky netradičně legračně anebo pak vážně a vznikne z toho takovej suchej text o tom, že Škodovka to zase jednou trefila pro předpokládanýho zákazníka téměř ideálně. Ovšem jestli fakt takto špatně funguje infotainment, tak je to pro ně teda trošku ostuda...

PS2: Tipo je docela hozená rukavice. Nejel jsem v něm, rád příležitostně až se k tomu dostanu vyzkouším, ale minimálně technicky i cenově je to auto zajímavý. Stačil klik na stránky Fiatu a vidím, že za 397 t kč je Tipo Hatchback Edice Italia extra s motorem 1.4 T-Jet 120k. V tom motoru bych viděl velký plus. To je nepřímovstřikovej čtyřválec turbo, je to povedenej motor. To auto má ve standardu bohatou výbavu, Scala je teda najednou docela o dost dražší.

krab
11. srpna 2019, 22:02
0
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

John Fitzgerald Kennedy nebude mít radost :-D
Ale test dobrej. Myslim, že ve srovnání s Lotusem Elise dostane Scala taky na budku...
1. Hmotnost: 860kg vs. 1324 kg a "větší bere" nehrajem...
2. Výkon: 192 koní vs 115, tady už "větší bere" hrajem, takže jasnej bod pro Lotus
3. Točivý moment : hmmm, ok tady je turbo tříválec na koni...
4. Výbava: Scala má krásný infotainment, ale nefunguje. U Lotusu mám rádio na CD od Blaupunkt a funguje výborně (do 100 km/h jde i slyšet)
5. zrychlení i maximálka - no to by byly pro škodovku podpásovky
6. jízda v dešti : tady to chce celýho chlapa, ale i tak bych tu Scalu nějak dal... ale byl by to těžkej boj :-D
7. jízda na suchu: Scala neví kam jsem za zatáčkou zmizel...

Ale jo, bude to hit autopůjčoven a firemních fleetů. Ve skutečnosti se docela těším, až jí na nějakou příští služebku použiju a uvidím sám jak se jim to povedlo. Počítám, že totiž v zásadě dobře.

krab
09. srpna 2019, 15:57
0
BMW E46 Compact 318ti: Ošklivé káčátko

Taky jsem to měl... dokonce 316ti , červená ale tehdy po jedný majitelce, mělo to úplně minimum najeto. A takhle krásně to vypadalo na zimních plecháčích :-D Náhodou to nejezdilo špatně. Docela to bylo asi rok naše oblíbený auto. O těch motorech N42 (Valvetronic) kolovaly docela takový zvěsti různě po BMW fórech a někteří s nima měly problémy. Já teda nikdy nic. Ale často popisovaná závada byla vadný myslím separátor oleje, resp. asi odvětrání klikové skříně. Prostě se u některých aut někdy stávalo, že jsi měl pod víčkem ventildeklu takovej ten majonézovitej šlem. Něco jako, když přestane těsnit hlava válců a do oleje se dostane chladící kapalina. Tak na tohle si pamatuju ...

Jinak za celou dobu (asi rok a půl) co jsme ho měli, tak jsem si furt říkal, že sehnat 325ti by bylo parádní. Jinak ta 1.8 85kw co jsme měli my jela taky celkem dobře, nebyla to hitparáda, ale výkon stačil. Ten motor má takovej silnější spíš střed a zvuk který nenadchce, ale neurazí. Prostě Golf od BMW. Plusem toho auta je dobré řízení a moc fajn podvozek. A že nerezne zdaleka tolik jako E36 kompakty...

krab
08. srpna 2019, 17:53
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Teď jsem to tady dočetl, jak říkáte... Prostě ideální ať si vybere sama. Malý SUV to je věc módy, buď tomu propadne taky anebo ne a koupí si auto typu VW Golf a bude jí to vyhovovat. Ty Corolly 1.6 jsou dobrý, i když jsou v kategorii "nenadchne/neurazí". Radostnější svezení i pocit uvnitř bývá v Mazdě 3, ale ve výsledku mi přijde, že je stejně nejlepším autem kategorie "Golf" opravdový Volkswagen Golf. Dokud je v záruce tak je to naprosto v pohodě.

PS: Vzhledem k tomu, že "Jenda" nějaký peníze na to i má, možná by neudělal vůbec špatně, pokud by si šel zkusit s manželkou BMW i3. Ono je drahý, ale nějaký deal by se vymyslet mohl. To by fungovalo, že pochopitelně nejsou v situaci, že bydlí někde v paneláku a v občas nějaký víkend jedou za rodiči někam do Liptovskýho Mikuláše třeba... :) Ten dotaz nic takovýho neobsahoval, naopak spíš naznačoval : bydlíme v domku někde za Prahou (a mají tím pádem jak dobíjet), denní rádius kolem 30km pojížďky. A velké druhé auto mají... i3 je fakt zajímavý auto, je to moderní, futuristický, prostorný uvnitř, hodnotný. A má to i takovou příjemnou neutrální image. Něco jako když jedeš někam Volvem mi přijde...

krab
08. srpna 2019, 17:32
-1
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

Jsem to hledal, nějaký interview s Auriolem o Octavii WRC, ale nenašel jsem. Ale objevil jsem hezký video, kde povídá o svojí sbírce bývalejch závodních aut:

krab
08. srpna 2019, 12:25
0
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

Moc pěkný téma! Dokonce snad jedno BX (zase jinak poskládaný) jelo v roce 1984 Paris-Dakar.
Úspěch přišel vyloženě až potom, si pamatuju ty ZX Rally-Raid. Tam už měli motor uprostřed. Vyhráli s tím kategorii aut někdy v 94 možná i jiný roky...

krab
07. srpna 2019, 16:21
0
Čtyři genetické experimenty

Já si pamatuju na Seat Exeo. To byla vlastně Audi A4. Ale prodávalo se to myslím docela solidně... Pak to úplně zmizelo z očí. Už jsem dlouho žádný nepotkal.

krab
07. srpna 2019, 16:11
1
Za volantem: Mini 1.3 Mark VI

Já měl předloni vybraný jedno z roku 96 myslím, british racing green, prodával starší pán, hezký origo stav, málo zrezlé za hezké peníze. Už jsem se na něj hrozně těšil a v den domluvený prohlídky mi napsal, že ho prodal někomu jinýmu... To jsem byl naštvanej. Ale on teda nějak prostě mi zapomněl v prvním hovoru říct tenkrát, že zkrátka už nejsem první zájemce, který volal...

A od tý doby jsem zas nápad na klassik Mini uložil ke spánku. Třeba někdy se povede....

krab
06. srpna 2019, 14:04
0
Za volantem: Mini 1.3 Mark VI

Největší tragédie u těch Mini je rez. Ty sváry karoserie prostě nebyly ošetřený skoro nijak a taky ta část co nese zadní nápravu, to všechno brzo hnije. Ale v tý době to tak bylo skoro u všeho...

Miníky tady u nás opravuje a renovuje nějaký Tomáš Ubl, ten by o tom asi uměl vyprávět celé legendy.

Ale nic naplat - Mini je prostě boží autíčko :)

krab
06. srpna 2019, 13:58
0
Autonomie za starých dobrých časů

Tak nějak... Navíc tady je na operátora ještě extra tlak na to se naučit jak systém funguje, tohle je jistě velká věc u výcviku pilotů dopravních letadel. Představuju si, že je to vlastně ještě náročnější, protože musí do podrobna rozumět tomu jak fungují všechny ty autopilot funkce, co s letadlem dělají, co udělat, když je něco špatně a pak ještě umět precizně ovládat letadlo manuálně.

Nakonec v malým měřítku už to máme v nových autech dneska taky. U auta vyšší třídy s nejmodernějšími asistenty to fakt chce při převzetí si nechat udělat velkou předváděčku od dealera o tom co a jak funguje, jak reaguje atd...

I tak mi třeba u nějakých aut s lane assist vadí, že se ať chci nebo ne občas přetahuju se systémem o volant. Když se chceš vyhnout díře, když nechci jet ve vyjetý koleji, když naopak potřebuju jet víc u kraje a ne striktně uprostřed průhů jak to má asistent naprogramované. Hele, stejně i kdyby to auto umělo jet samo (jakože už by to zásadní problém) byl bych beztak furt ve střehu a noviny bych si asi v klidu rozhodně nepřečetl. Bych tomu nevěřil, že to nenabourá :)

krab
06. srpna 2019, 12:26
4
Za volantem: Mini 1.3 Mark VI

Moc pěkný počtení! A parádní Mini.
Jsou prostě auta, která bychom si my nadšenci fakt jednou v životě měli aspoň projet ne-li koupit. A původní Mini je rozhodně jedním z nich.

krab
05. srpna 2019, 19:02
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Vidíš, ty jo na kočár jsem zapomněl ... Ten se vejde, ale asi jen tak tak...
Pak možná Auris Hybrid z nějaký výprodejový akce ...

Ono těch možností je vůbec spousta...

krab
05. srpna 2019, 18:06
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Záleží si myslim na způsobu financování. Jiná auta se vyplatí na operativní typ leasingů, jiná na nákup za cash nebo nějaký individuální úvěr. Když by to byl operák, dobrý deal většinou na jiná než velmi mainstreamová auta udělat nejde. Takže tady by to bylo něco jako Polo 1.0 DSG , Golf 1.0 DSG , Scala nebo něco takovýho.

Na co se zapomnělo (jestli jsem to nepřekouknul) je Toyota Yaris Hybrid. To je takový ideální univerzální autíčko. Není ani levný, ale ani extra drahý, není ani nijak dramaticky "wow", ale jako celek to funguje naprosto bez výhrad.

krab
05. srpna 2019, 18:03
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Šáfo, když je nové auto plně pojištěný, tak asi proč ne? Ve výsledku rozbít auto (teď třeba myslím spíš menší kolizi) je pak větší opruz u starýho levnýho auta, kde na to dáš většinou jen povinný ručení a pak ti zbyde k řešení jak to opravit, kde, za kolik, jestli opravit atd... U novýho platíš nějakou spoluúčast, ty náklady jsou takový předvídatelnější si myslim....

Zrovinka řeším něco podobnýho. Madame Krabová chce řídit, teď to myslí vážně ( ty leta s Yarisem skoro nejezdila, teď když není, tak naopak řídit chce...) A pochopitelně řídit Infiniti kupé se jí nelíbí vznesla mnoho pádných argumentů proč s tím jezdit nebude... Nuže... A teď ona chce Toyotu IQ Multitronic. To je sice suprový auto (letos jsem jedno testoval, ale bylo s manuálem) ale je jich na celým Německým trhu prakticky jen pár. U nás čistá nula...

A já jí přesvědčuju, že když už, ať si vezmem třeba nějaký Polo DSG na operák, pokud bude dobrý deal, že na to klidně budu přispívat, protože přesně - máš ty náklady jasně daný. Přijde mi to lepší než tentokrát přikupovat další desetiletý auto o který se budu muset starat... Uvidíme jak to dopadne. Zatím jsem celou věc lehce sabotoval, ale asi z tohoto problému neuniknu :-D

krab
05. srpna 2019, 17:52
6
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Já jsem to teda dočetl... A je mi to už trochu jasnější. Prostě tu chceš vyloženě vysírat v jinak slušný diskuzi. A nemáš mnoho smyslu pro nadsázku a tak...

Bohužel, kromě toho, že jsi teda tím cos napsal vyloženě mohl zcela oprávněně urazit autora článku jsme se nedozvěděli nic o tom, proč je to s tou Scalou vlastně jinak.

A máš tu ještě jednu možnost. Když se chceš zapojit do místního dění, diskuze a tak. Zamysli se a sepiš na to téma "Scala" a proč je tenhle test špatně svůj vlastní blog, popiš o co ti šlo, co autorovi teda uteklo a jakej je tvůj názor. To se zatím nikdo fakt nedozvěděl.

krab
05. srpna 2019, 14:34
1
Autonomie za starých dobrých časů

To je docela zajímavý téma a rád si o něm něco zajímavýho, odbornějšího přečtu. Já dělám v průmyslu výpočetní techniky. Taky se u nás neustále mění podmínky a strategie. Nic netrvá věčně. A práci pořád mám. Žádnej Číňan nebo Bangladéšan mě nenahradil (zatím) a možná ani nenahradí. Kouzlo je v tom, že se musíš neustále vzdělávat dál, neustále se učit nové věci a adaptovat na podmínky.

Automotive v ČR asi vážně stojí před hodně zajímavou výzvou. Skutečně - pokud VW dostojí těm prohlášením a bude vyrábět dramaticky víc elektromobilů a bude utlumovat výrobu aut se spalovacím motorem. A ta je navázaná hodně na business tady.

Já to vidím tak, že je to velká výzva, která nám může přinést rozvoj i úpadek. Záleží hodně na tom, jak to vedení firem zvládne strategicky a jaká budou rozhodnutí, jaká bude politika okolo. Spíš než se bát a brečet, lepší se o to zajímat a naučit se adaptovat a najít způsob jak od nás dodávat profitabilně díly třeba na ty modely "ID" případně jich část rovnou vyrábět tady. Brečet a čekat na úpadek je prostě špatně. Koukni třeba na takovou Tatru. Takových promarněných příležitostí... Nebo českou Jawu... Pochopitlně když to "v Bolce" nechytí správně za pačesy, dojede se tu v roce 2030 poslední "Scala" a ta půjde rovnou do technickýho muzea...

Druhá věc je, a na to už vůbec odpověď nemám, co se stane až se časem zjistí, že přejít na 100% elektro byl naprostý nesmysl obecně. Což si pořád myslím, ale dost dobře se můžu taky šeredně mýlit...

krab
05. srpna 2019, 14:19
0
Autonomie za starých dobrých časů

Vavris to říká naprosto přesně. Jako myslet si, že s automatizací "nebudou mít skláři co žrát" je blbost. Navíc tady ve střední Evropě se pohybujeme prakticky v jedné z nejbohatších oblastí světa, s vysokým podílem odborný práce a s taky poměrně vysokou mzdou a současně životními náklady. A pokud se nestane něco hodně špatně, bude to postupovat dál. A tím pádem je tu víc prostoru pro práci s opravdovou přidanou hodnotou, pokud manuální charakteru, tak vysoce specializovanou atd...

Jo, ty pokladny jsem dal ze srandy, ale je pravda, že až trochu doladí software co to ovládá, bude to zas lepší. A ta operátorka co dneska běhá a obsluhuje 4 ty pokladny, protože systém zákazníkovi nechce správně spočítat, že má v sáčku 4 rohlíky tmavý, 3 světlý a 2 croisanty a vrací ho tvrdošíjně zpět, ta bude časem mít na starost třeba 12 pokladen. A v ušetřeným čase zvládne řešit další úkol - třeba související s doplňováním zboží do regálů.

A to, že bude potřeba míň těch lidí na obsluhu je přeci v pořádku. Dneska je to tak, že ti lidi nejsou, takže je potřeba si operátory "dovážet" se zemí, kde jim ještě poměrně nízká mzda přijde akceptovatelná. A snad se to právě časem bude posouvat do toho směru, že ty příležitosti budou víc pro práci s větší odborností, větší přidanou hodnotou a taky si vydělají víc peněz.

U těch aut je tam hlavně otázka toho jestli infrastruktura dovolí nějaký mix autonomních vozidel a těm řízeným lidmi. A ten problém je ta infrastruktura sama o sobě. Ještě dlouho nebude auto umět někam dojet 100% samo, protože si neporadí se silnicí, kde najednou nejsou žádné bílé čáry, s rozkopaným úsekem, se změnou dopravního značení atd. Ten řidič tu asi furt bude potřeba.

První možná budou jezdit samotné třeba ještěrky po skladě, nakládat kamion. Nějakej bagr by teoreticky mohl umět už sám kopat nějaký vytyčený výkop třeba a nakládat to na korbu náklaďáku, který bude automaticky pojíždět a ti chlapy to jen obsluhovat a do toho třeba budou mít čas zvládnout jinou práci než se to samo naloží. Ale u osobní přepravy, jako osobáky, tam to taky moc nevidím, že budou ta auta jezdit fakt brzo bez řidiče...

krab
05. srpna 2019, 10:54
0
Autonomie za starých dobrých časů

Jak říkáte... Svým způsobem je neuvěřitelné, že si dneska koupím (když chci) běžné auto do tři čtvrtě milionu a ono mě samo udržuje odstup od auta přede mnou, samo se rozjede, samo zastaví. A umí to šikovně. Automatická jízda v pruzích už u aut nejvyšší třídy umí fakt hodně. Zatáčky sice projíždí občas nějak "hranatě", ale i tak kloubouk dolů...

V průmyslu je dneska největší otázkou "robot" vs "operátor - člověk" porovnání ceny obou dvou. Ve skladovým hospodářství s přidanou hodnotou (jako dělá třeba ten Amazon) se tyhle věci pořád propočítávají a investuje se podle nějakých rozhodnutí. Drahý je totiž ten přerod k automatizaci, kde potřebuješ drahou techniku i zaškolenýho operátora.

A taky ne vždycky to funguje. Auta asi vážně jen tak plně automaticky jezdit nebudou. Současně ze supermarketu nezmizí prodavačky. Tuhle jsem použil po čase automatickou pokladnu : nefunguje to dobře, zabírá to čas, nasírá to. A pak stejně přijde paní prodavačka ( tenkokrát v roli supervizora těch robotických pokladen a nákup za mě dokončí).

A paretův princip je super příklad. Ano, právě na to finální doladění posledního procenta bude nutno vynaložit spoustu vývoje a dalších investic i času.

krab
04. srpna 2019, 08:38
2
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Je to tak. Přesně ten typ "trollu" co zdánlivě působí dojmem, že něco ví, má zvláštní "insider info" a neřekne...
Ve skutečnosti, kdyby byl člověkem z oboru a součástí třeba týmu konstruktérů toho auta, rozhodně se nebude takhle projevovat v diskuzi na Autíčkáři.

Naštěstí je tu sám. Bohužel jinde na webu to dopadá daleko hůř, nakonec i na tý Garáži podobných máme jako máku. Někde jsem četl, že na tyhle lidi nemá cenu reagovat, že to je asi nejlepší.

Smál jsem se ale... Protože se zrovna fakt trefil hodně vedle, protože Dan fakt přesně v oblasti tohoto typu aut to srovnání a detailní zkušenosti má. Když byla první prezentace Scaly, tak to novináři vážně hodně chválili. Teď to vypadá, že je tohle auto od Rapidu sice krok nahoru, ale asi ne zas až takovej...

krab
03. srpna 2019, 14:08
0
CAT 730: Autíčkář mezi obry

To bude kvůli pevnosti náprav. Ono to má díky kloubu všechny tři pevné nápravy. A zatáčí to tím kloubem. Zajímavý by bylo vážně ovšem vědět jak to funguje, jak tam pracují ty diferenciály a současně jak je řešená hnací hřídel přes ten natáčecí kloub. Hele taky by mě technický detaily zajímaly...

krab
02. srpna 2019, 11:19
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

S tím infotainmentem: mě se dokonce nedávno stalo, že se "zbláznila" navigace i na BMW 750i X drive v ceně skoro 4 milionů...
Neporadila si s rozkopaným úsekem někde u Příbora a pak si až do Kopřivnice myslela, že jedeme někudy po poli... :-D
(Do testu to snad radši ani psát nebudu, nebo možná jo, ať je sranda...)

Zkrátka vždycky to chce mít s sebou na cestách i papírovou mapu, tatranku, láhev s pitím, skautskou kápézetku, zákopovou lopatku a taky izolačku, ta opraví všechno.

Jinak Skála mě taky asi nemine, v práci používám čas od času auta z půjčovny a tento stroj v méně honosné barvě bude určitě jeden z těch, který brzy do služby nasadí.... Tak vyzkouším, uvidím. Všechny recenze to ale hodně chválily...

krab
30. července 2019, 13:10
2
Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Paráda. Tak to je super, že tu je zaregistrovaný další nadšenec. No úplně shodou náhod jsem se v jedné Alfě Romeo Spider 115 svezl v neděli se známým. Něco o ní budu i psát...

Je to tedy poslední čtvrtá série se vstřikováním Bosch, někdo styl té poslední rád nemá, mě se naopak ta modernizovaná záď líbí. Kluci, to auto má nezapomenutelnej charakter. Ona tak nějak cestovala v čase, protože to je prostě 60's Alfa v trochu modernizovaným kabátu. A to svezení a pocit z toho je výbornej. A to je přesně takový ten typ svezení, co vám nasadí brouka do hlavy, že to chcete taky :-D

krab
29. července 2019, 12:59
4
Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Jo, průřez tím výběrem dává smysl a je to tak. Žebříček by se dal sestavit i jinak, ale Miatě se skutečně při výběru sporťáku do půlmilionu moc vyhnout nelze.

Jak to šlo u mě se sporťáky:
1. MGB GT - chtěl jsem starý sporťák a tohle byla tehdy první volba.
2. Jensen-Healey - chtěl jsem levnej roadster s dvoulitrem twincam s 2x Dellorto od Lotusu. Bylo navíc levný a taky stálo do jisté míry za prd, ale ne úplně a za tu zkušenost jsem byl děsně rád.
3. Triumph GT6 - chtěl jsem sporťák, šestiválec - ale dostal jsem auto na rámu, podvozek konstrukce 50. leta, ale mělo to charakter jako blázen!
4. Můj otec měl v téměř šedesáti letech víc rozumu a koupil si předváděčku MX5 NC 2.0i. Víckrát jsem si jí půjčil na dovolenou. Bylo to tehdy dobrý, vlastně mi přišla skvělá, protože jsem se na to mohl spolehnout a proti britským sportovním veteránům to bylo fakt i rychlý a nezáludný.
5. Propadl jsem kouzlu MX5 a chtěl to taky - NA 1.6 mrkačka. Prostě klasik tvary, to jsem chtěl, takže mě to nemohlo neminout. Bavilo mě to asi rok a půl. Pak jsem přišel na to, že je to moc slabý a moc měkký. Ale furt je svezení v tom radost.
6. Focus ST 225 : cimrmanův krok stranou ( potřeboval jsem vyzkoušet jak funguje celkem silný hothatch) A měl jsem ho rád v tu dobu, navíc jsem denně jezdil přes 100km tehdy a zánovní hothatch bylo ideální celoroční auto
7. BMW Z3 Coupe 2.8 : to už jsem nedojížděl daleko a chtěl zase klasiku. A tohle auto jsem měl fakt rád, i když mělo už dost najeto a tak... ale jezdilo pěkně, i když úplně velkej sporťák to taky zase nebyl.
8. Porsche 911 : tohle auto mě trochu odlákalo od starších veteránů na chvíli. Ta 996 hezky spojuje takovej ten charakter klasik od Porsche a novýho sporťáku, protože jezdí rychle, zatáčí přesně, je sice stará, ale funguje pořád famózně. A jak jde čas, tak to auto prostě získává víc a víc na charakteru.
9. GT86 : to bylo koupený, když se tehdy 911 opravovala jako taková záplata na rok. A bylo super. Vlastně do 500 tisíc bych to auto doporučoval nejvíc jako univerzální volbu. Výkon nenadchne, ale podvozek a řízení jo.
10. Lotus Elise 111R - tohle auto zatím zážitkově z řízení u mě nepřekonalo vůbec nic. Dokonce vůbec nic ani z testovaných aut, která jsem mohl řídit. Mám ho jako "drivers car" nejradši. A to jsem se třeba svezl už teď aktuálně v nové Alpine třeba atd... Vlastně kecal bych. Zážitkem tohle auto překonaly zatím 3 auta. Lynx Jaguar XKSS a Lotus Exige Sport 410. Ten Lynx by vyšel na něco jako 9 milionů, takže ten je z kola venku asi pro vždycky... Ten Lotus Exige s kompresovým V6 3.5 vyjde nový na 2.5 ... Taky mimo. Třetí by byl Caterham (asi to CSR jak má kamarád, to je paráda) Alpine je zatraceně dobrá, ale taky ta cena není zdaleka z nejlevnějších. Giulia QV je dobrá , Alfa 4C je super, Ferrari 348TB je boží ...

Ale v poměru cena/zážitek ( pokud zážitkem je takový ten čistý prožitek z řízení sporťáku) tak mě zatím ze všeho co jsem řídil sednula nejvíc ta žlutá Elise. A potom ... pozor , čerstvá zkušenost : Alfa Romeo Spider 115 z roku 91, ta poslední verze starého Spideru. To je prostě skvělý svezení a musím říct, že ta mě skutečně láká. Není přitom ani kdovíjak rychlá, ale u ní je ten zážitek o něčem jiným... zkusím to časem popsat v článku.

Co bych teda univerzálně doporučoval? ( i když je to stejně individuální)
1. Boxster
2. MX5 NC
3. BMW Z4

To jsou takový tři auta co udělají radost, každý vynikne v něčem jiným, každý má někde zase slabiny. Mazda je provozně "za pusu" , Z4 má výborný motor 3.0Si , Boxster má na míle nejlepší řízení na neutralitu podvozku. U tý Hondy nevím, protože jsem se ještě nesvezl tak to nechávám s otazníkem i sám pro sebe...

krab
27. července 2019, 11:22
4
Totálně zklidněná doprava

Ráno jsem to tu konečně pročetl všechno a myslím si k tomu asi tohle...
1. Bodový systém začal mít fakt drakonickou podobu, je až příliš mnoho přestupků za příliš mnoho bodů, vidím v tom moc represe
2. V důsledku se mnoho lidí bojí, že je někde změří, že někde motorkář předjede bezpečně ač přes bílou čáru a seberou mu papíry atd. A díky tomu se nevěnujou tolik řízení, ale sledují příliš přístroje kolik jedou atd...
3. Nevěnovaní se řízení - obecně problém a je potřeba to řešit osvětou a to i ve firmách, zkrátka začít lidi učit, že by ideálně neměli vyřizovat při řízení pracovní i jiný hovory (handsfree kupodivu používá pořád málo lidí) a ty s handsfree - který nejsou jen příjemný tlachání, ale řešení pracovního problému třeba, ty každýho řidiče přeci jenom vyčerpávají a může spoustu věcí přehlídnout. Ale to chce spíš třeba osvětu u zaměstnavatelů obchoďáků a jiných profesí co jezdí - prostě akceptovat, že zvedne telefon, řekne - sorry řídim, zavolám ti zpátky až si támhle zastavim u pumpy a dám si k tomu kafe a proberem to...
4. Stres při spěchání : tomu se nedá úplně vyhnout. Když máte práci, kde musíte někam dojet na čas, dá se jedině líp plánovat. Chápu, že s naší naprosto nedostačující infrastrukturou je to prostě každodenní boj.
5. Autoškola - dodatečný trénink. Já si myslim, že pokud máme dneska kategorie ŘP na motorky podle výkonnosti, možná bychom měli umět zajistit nějakou službu pro kategorii 18-21 let (trénink na řízení automobilu o vyšším výkonu - třeba něco jako nad 250 koní). Klidně bych nechal řídit silná auta pro kluky už od 18ti, ale možná by stálo za to u některých autoškol zajistit servis zaškolení s certifikátem. Nebo přes některé školy sportovní jízdy - on by to byl dobrej business ve výsledku. Smysl by to možná mělo, protože by si třeba kluk najezdil já nevím 10h na cvičebním BMW M2 (na polygonu) dostal by certifikát, že ví jak takový auto reaguje, co umí při plné akceleraci, jak dlouho trvá zastavení z vysoké rychlosti atd... To nemuže bejt na škodu. A že by to stálo peníze navíc? To prostě jo, ale zase provoz sportovních aut stojí peníze tak nebo tak, tak myslím, že tátové by to prostě synům a dcerám zaplatili rádi, než by jim půjčili svoje 500k bávo, aby se v tom prostě nedostal do průseru hned první den jízdy.
6. A to souvisí s jedničkou - ubrat té represe. Tolerovat ze strany veřejnosti ( protože tady je fakt hrozná masírka namířená vůči rychleji jezdícím řidičům a obzvlášť v silných drahých autech, kde je to spojený i s klasickou závistivostí bohužel) Já bych si přál, aby policie posuzovala každý přestupek a jeho trest podle míry nebezpečnosti toho co ten dotyčný udělal a nejen podle tabulek. A na to jsou i objektivní měřítka ... stačí využívat selskou logiku. Pokud mě změří radarem na dlouhé rovince na silnici, kde je 90 limit, je tam dobrý výhled nic přede mnou, žádná odbočka ani křižovatka nebo něco nepřehlednějšího a jedu 160 km/h tak to podle mě není na odebrání řp. Je to možná za pokutu za rychlost ... ok. Naopak, když se budu k někomu cizímu na silnici chovat agresivně, budu záměrně zrychlovat abych zamezil předjetí, nebo pak dokonce předjížděného naopak vybrzdím, což se na českých silnicích občas stane (já jsem takovýho blázna potkal jednou v životě na R7, byl jsem rád že jsem do něj nenarazil a že za náma nejelo nic moc blízko a pak jsem byl rád, že ten psychopat jel do prdele) tak to je prostě situace na to co by ta policie řešil měla umět a ty lidi opravdu pokud něco záměrně agresivního udělají by měli fakt asi jít na přezkoušení duševního stavu k doktorovi. A nejen nechat si napsat razítko, ale fakt projít náročným psychotestem. Do tý doby by jezdili v MHD.

Na druhou stranu : v ČR už jsem nedostal pokutu dobré dva roky. Loni jednu za rychlost v Rakousku (přišlo poštou). Bodů mám plnej stav zatím. Jezdím na horní hranici tolerovatelných limitů, v obci teda dodržuju rychlost poctivě a podle situace jedu fakt pomalu. Oni když vám pak vběhne pod kola kluk na kole ve vesnici, jako se mi to už stalo, byl jsem rád, že jsem dobrzdil přesně. Kluk se lekl navíc spadl mi před nárazník přesně. A jel jsem tak 40 , protože tam byla náves a uličky okolo a z jedný vylít, protože se honili s dalším klukem, ten si auta všimnul, ten druhej už ne a vjel mi přímo před auto. Nic se nestalo a bylo to v pohodě. Ale jet tam 60 ... radši nemyslet. Takže to chce s citem nějak odhadovat, kde je v pohodě jet přes "papírový" limit a kde rozhodně ne. Takže já jedu často teda okresku mimo město rychleji , kolikrát o dost rychleji, ale sleduju a zvolňuju, kde si myslim se to sakra vyplatí. Jo a taky jsem nikdy žádnou nehodu se zaviněním neměl za těch 20 let co jezdím.

S Hamsterem souhlasim, že ta rychlost nezabíjí, prostě zabíjí nějaká ta nezkušenost, nesledování dění okolo a pak taky špatný lidský vlastnosti jako je netolerance, agresivita atd...

PS: rozhodně respekt k názoru Skippera, jestli se nepletu jezdí sanitkou, takže ten má z nás k tomu jistě nejvíc co říct ze zkušeností

krab
26. července 2019, 07:19
1
Automobilové "one hit wonders"

To máte asi pravdu, mě napadlo, protože jsem na něj teď akorát tenhle týden koukal...
Ono fakt málokdo postavil jen jedno auto. Ten Bricklin z Kanady nebo odkud asi je super příklad...

Ještě se mi jako dítěti hrozně líbil Coyote, ale to byla stavba, používalo se to v seriálu Hardcastle a McCormick. Taková červená placka...

krab
25. července 2019, 14:18
0
Automobilové "one hit wonders"

Venturi Atlantique, zrovna včera večer jsem na díval na recenzi od Jamese ( mimochodem JayEmm on cars je parádní pořad)

krab
23. července 2019, 18:07
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Pánové, když to tak pročítám, ty Bístovy kalkulace, tak si říkám, že jestli jsou ty cifry v eurech, tak bych se snad i na tu žurnalistiku vyprdnul a šel si pěkně v Praze taxikařit :)

krab
23. července 2019, 12:52
1
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Corolla je teď v akci oficiálně za 389. Tak pak už jde asi o to jakou cenu si ještě jde šikovně vyhádat u dealera. Počítám, že moc už dál dolů to asi nepůjde... S Corollou jezdím skoro vždycky letos, když mám pracovní cestu. Naše smluvní půjčovna nám je vozí nejčastěji. Ale i jiný značky. Ale když přivezou Corollu 1.6 nikdy mi to nevadí a vždycky jsem byl spokojenej. Naposledy byla s automatem a to bylo vůbec ideální.

krab
23. července 2019, 12:50
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Já si vždycky myslel, že Uber je super nápad pro lidi, co si chtějí přivydělat po práci a mají na to ten čas a chtějí ho obětovat právě tomuhle, nebo překlenout nějaký období mezi výpovědí a novým kontraktem, nebo jako přivýdělek k nějakýmu jinýmu třeba sezónnímu podnikání atd... Počítám, že "fulltime" se tomu příliš těch uber jezdců nevěnuje. Ale možná se pletu

krab
23. července 2019, 10:48
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Já si už kolikrát říkal, jestli by se pro Prahu nevyplatila nová služba "Uber - Drive Tastefully" (vypůjčit si krásný motto od Petrolicious)

Pak by stálo za to koupit třeba Maserati Quattroporte, Alfu Romeo 164, Mercedes W126, Jaguar XJ, Volvo S90, BMW 750i atd.. Služba by byla pochopitelně dražší než normální Uber, ale třeba by se to chytlo :-D

Jinak za 350 na Ubera? Tam je problém, že oni ti nějak limitují stáří toho auta se kterým to chceš jezdit myslím. Ale kdyby ne, tak ojetá S 320 CDI (W220) pořád nemá konkurenci v poměru cena/pohodlí. Ale to by člověk musel natrefit na dobrý kus a dlouho vybírat, protože drtivá většina z nich už toho zažila přeci jen příliš :-D

krab
23. července 2019, 09:30
1
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Já to nejdřív čtu "Sháníme nové Über Auto" a divil jsem se co tam dělá ten Fiat Tipo... :-D

krab
21. července 2019, 12:56
3
Zpraseno v překladu: Názvy aut, které se vskutku nepovedly

Mě se ještě líbí příběh o indický Jawě. Tam jí dodnes říkají “Jezdi”. Teď to tam zase zažívá comeback. Prý češi, když do indie Jawy dováželi, učili ty techniky / prodejce na tom dělat opravy a údržbu a asi prý často vesele zvolali : “Jezdí!” Když ta zatracená věc zrovna po náročným boji chytila ... Tak ti Indové jim tak říkaji dodnes. A nové Jezdi bude teď zas nejspíš hodně oblíbená indická motorka v retro stylu.

krab
19. července 2019, 20:08
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Ta otázka bych řekl bude v tom jestli prostě po nový Corvettw bude poptávka i jako po manuálu nebo ne.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 FXR 2013

Ford F150

FXR

599 000 Kč
cena
2013
rok výroby
364 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Volkswagen Touran  2006

Volkswagen Touran

95 000 Kč
cena
2006
rok výroby
103 koní
výkon
1 986 ccm
objem
Dodge Durango  3.6 GT 2018

Dodge Durango

3.6 GT

940 000 Kč
cena
2018
rok výroby
300 koní
výkon
3 632 ccm
objem
Pontiac Trans Sport  2000

Pontiac Trans Sport

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
185 koní
výkon
3 350 ccm
objem
Volkswagen Scirocco R packet 2009

Volkswagen Scirocco

R packet

198 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
1 390 ccm
objem