načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru381
Komentářů u článků1546
Pozitivních komentářů u článků453
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 15:38
0
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

To už jsme teď odbočili, Ronin poslal TR6 a už se nám téma "dostupné roadstery" smrsklo (teda spíš rozplizlo) na širší autíčkářský plky ...

Ty 80-90-00's to je prostě teď obecně takový fenomén. Máme auta z tý doby rádi. Já se taky snažím si jich zkusit co nejvíc. M3 je takovej dávnej sen. A já je i jízdně znám, resp. jsem něco najezdil v E46 M3, v tý starší E36 M3 ne, ale zas jsem ty dva roky jezdil Z3 Coupe a ta atmosféra a charakter jsou u nich trošičku příbuzný. A já vím, že kdybych býval měl Coupe s emkovým motorem a ne obyčejnou 2.8, tak bych si takový nechal a užíval si ho. Ale oni stojí od milionu výš. Hele to bych za to prostě nedal...

Pravda je, že když se zamyslím, čím se chci jít projet, tak to je prostě nejčastěji lotus případně 996 a M3 prostě lepší (snad kromě motoru, a to by ještě kolem toho mohla být dlouhá debata) není. Takže je to fakt takový doplnění vysněnýho autíčka do regálu.

Ono to je totiž tak. Jsou lidi co tahle auta kupují a ten cíl je fakt to auto mít. Tu myšlenkovou konstrukci už neposunou dál ve smyslu položení si otázky: Opravdu si to auto užiju?

Tuhle věc řeším s jedním známým, co měl několik opravdu velmi cenných moderních sporťáků. Koupil 996 Carrera 2, nechal udělat motor, podvozek atd... to auto si neskutečně užívá. Červený drahý auto s pádlovým řazením i to gétéčkový ze Stuttgartu prodal a hledá k 996 další auto. Ale aby bylo mechanický, zábavný, aby si ho užil, aby to nebyla jen sběratelská investice. Těžkej úkol a jsem zvědav co nakonec vybere. Ale co z toho vyplývá je, že ne vždycky dražší, silnější, limitovanější v počtu kusů, exotičtější atd. funguje jako míra potom reálnýho užívání si toho auta.

krab
včera v 13:55
1
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Tahle auta o výkonu nejsou. Je pravda, že jsem po dlouhým období, kdy jsem viděl jen sporťáky zrozený v 60. letech objevil kouzlo sporťáků nedávný doby. Takový ty roky 90's a 00's. A ono je to super - funguje to, dá se s tím někam dojet, víš že nastartuješ, kolona ve vedru jako je dneska by bylo opravdický peklo. Ale dá se to přežít v pohodě, člověk se musí na ten svůj stroj umět správně naladit.

Myslim si, že zase s MGB začnu najíždět kilometry. Měl jsem v tom pauzu a začne mě to zas bavit. Ale přiznám se, že víc pokukuju po autech trošku mladších. Teď jsem zrovna včera večer procházel inzerci a na asi půlhodiny se zastavil u BMW M3 3.0 z roku 93. Auto za půlmíč, nejspíš bude hezky udržovaný, český majitel, teoreticky by mohlo být dobrý. A říkám si, že bych si to asi užil víc než TR6 za kterou dám podobný prachy. Každý je to úplně jiný ovšem...

No, pak jsem tu inzerci zase zavřel ... I když něco mi říká, že by to možná stálo za to. Ale něco by zas muselo jít do světa. No už jsem se nad tím zamyslel. Znáte to ... no, kdyby se našel zájemce o Infiniti, hmm, tak bych si pak doplatil, koupil starou stříbrnou M3 a měl bych jí k 996 "Sally" hezky do "sbírky". Ale pak přijde zima a co v zimě ... i když asi by se to krásně dalo řešit něčím jako E39 tour za pár desítek tisíc ... Radši bych ty inzeráty neměl vůbec sledovat :-D

krab
včera v 13:27
1
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Tak TR250 je mazlík. Fakt pěkná.
No, ono i na těch Strombergách to jede, ta 2.5. Záleží ještě jakou máš vačku. Původně měla 150 koní s tím Lucasem a ostřejší vačkou, pak 125 a US verze fakt jen cca 105. Já měl dvoulitr, byla tam vačka od kentcams - fastroad profil a to jelo slušně. Výkon jsem neměřil, ale těch 110-120 koní tam nejspíš bylo. A GT6 je fakt lehký auto. Ale s předpotopním podvozkem. Sice to mělo modernější GAZ tlumiče a k tomu odpovídající pružiny vpředu, to příčný listový pero vzadu, to prostě byla známkla klasicky 50's konstrukce podvozků. Ale i tak to fungovalo, jen na mokru bylo těžký to auto uřídit. Ale když se člověk snažil, šlo to...

Z3 2.8 dává smysl zrenovovat, je jich relativně málo a kombinace s tímhle motorem funguje moc hezky. Taky nejsou vůbec laciný. No, to TVR S1/S2/S3 (tuhle řadu) docela stojí za to zkusit. Cologne 2.8 , pak 2.9 s tím cvičí hezky, má to parádní zvuk, zpracování je klasika - TVR, ale je to exot. Já jsem se s jedním svezl a líbilo se mi to. Akorát se na to člověk nesmí dívat moc "německýma" očima. O tom TVR nejsou...

krab
včera v 11:16
1
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Perfektní! Taky jsem o něm víckrát uvažoval. Uvidíme do budoucna. Ten řadovej šestiválec je super, měl jsem ho v GT6 a ta 2.5 varianta jede ještě mnohem líp. Pokud funguje vstřikování Lucas... Ale viděl jsem i parádní konverze na 3x weberech.

Táta si teď bude hrát s MGB, který potřebuje doladit overdrive a jestli by časem bylo místo, TR6 by měl taky bavila... I když člověk by toho chtěl a všechno se nedá ujezdit.

PS: roadster na léto? Mě by oslovilo: BMW Z3 2.8 , MX-5 NB 10th Anniversary. To jsou zajímavý roadstery, pořád cca. do 300 tisíc se to dá sehnat, vlastně Anniversary do 200... Do 200 je ještě Toyota MR2 MK3 , kolem kila se dá koupit MGF a to je fakt příjemný auto a Barchetta je taky hezká, ale ten pohon předních kol... nevím jestli by mi to nevadilo. A pak ještě takovej tip na RHD roadstery na léto: TVR S2/S3 (cca 10 tis liber) , Lotus Elan (FWD) , ten vyjde taky na cca podobný prachy.

krab
předevčírem v 14:07
1
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

No jasně, ale ten dojezd v kombinaci nemožnosti si to dobít takřka kdekoli, to je prostě to hlavní. Hele to je jako když pojedu na kole na traily někam do Brd, kde nic moc v lesích není a nevezmu si pumpičku, náhradní duši a lepení. Nebo aspoň pumpičku, když mám bezdušovku a v ní takový to mlíko... Když píchnu jdu dál pěšky. A to je opruz.

Já jsem měl elektromobil na používání loni fakt na 14 dní. OK, byl to Ioniq, což ve světě znalců těchhle aut není nic moc (asi), dojezd to má lehce nad 200 km a od 150 km výš už zbystříš a koukáš, jestli dojedeš. Bylo to s tím dobrodružství, bavilo mě to, ale rád jsem to vrátil. Když si představím, že je to jako I-pace, tzn, najedu 2x tolik a bude to zrychlovat 3x tolik, bude to pochopitelně větší zábava. Jenomže každou cestu s tím stejně budu plánovat, budu čumět do navigace, mapy v mobilu, hledat kde si to během dlouhý štreky dobiju, kterou trasu můžu, kterou nemůžu ...

Jako takovou tu věc, co jsem teď udělal, že jsem jel výlet přes Německo na Ring zapadlejma okreskama, to bych prostě nedal. Nebylo by to možný. Prostě bych nenašel dostatek nabíjecích míst, nebo jo, ale děsně bych to musel mít naplánovaný a tak... A to je právě to, co by mě na tom vadilo. Nakonec tím i-pace bych pomalu ani nedojel za kamarádem s tím starým XJ40 na Vysočinu a zpět. (Nebo tak akorát by to vyšlo) ... A ráno by to ani nebylo do plna dobitý (doma ze zásuvky v garáži), takže bych někam dál mohl jet až třetí den.

Celá elektromobilita je zajímavá, ale moje taková obyčejná selská logika mi říká, že to prostě není ta cesta kam to reálně funkčně půjde. u osobních automobilů. To spíš ty vodíkové palivové články nebo třeba někde na základce teď kreslí "nový Nikola Tesla" nějaký malůvky pod lavící a vznikne z toho převratnej vynález. A elektroauto "Elona Muska" půjde ze showroomu přimo do muzea kuriozit :)

krab
21. června 2019, 14:34
0
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

Stejně si říkám, že i s povedeným autem jako je I-pace je nutný svůj životní styl přizpůsobit tomu autu. Mě by prostě štvalo, že musím kontrolovat víc věcí než u běžnýho spalovacího motoru. I když je ten dojezd vysokej, pořád to dobíjení budeš řešit. A pořád to je diskomfort. Natankuju plnou nádrž beznínu nebo nafty a jedu... je to snadný, rychlý, bezproblémový, dostupný všude.

krab
20. června 2019, 14:16
10
Když GLX nestačí: Zahraniční verze Favorita, které se u nás neprodávaly

Já myslim, že tenhle exportní prototyp byl prostě velká promarněná šance. V Boleslavi už měli všechno nachystaný, khaki barvu, dodavatele samopalů i cyklonu B v bombičkách i paroží z umělý hmoty byl importér z Číny ochotnej dodávat ve velkým. (kvůli ekologii a zeleným, pochopitelně pravý parohy nepřipadaly do úvahy)

Přitom zůstal jen jediný exemplář... zkrátka leda do dokumentu "zašlapané projekty" :-D

krab
19. června 2019, 17:59
0
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

Svatá pravda. Pochválen buď Volkswagen :-D

PS: za to už je volná letenka Boleslav - Wolfsburg.

krab
19. června 2019, 15:26
0
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

Teslu model 3 jsem viděl jako test někde v tom českým webu o elektroautech - fdrive.cz
Ti to od někoho sehnali normálně na test.

krab
19. června 2019, 11:33
3
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

Hezkej test. A docela Dan umí přesvědčit, že je to vážně tentokrát báječný auto. I když znáte mě, spalovací motor, je spalovací motor. Ráno zkontrolovat olej, nastartovat libozvučnej šestiválec nebo osmiválec ve zvýšeným zahřívacím volnoběhu, dopít kafe a pomalu vyrazit. Je to příjemný, čert vem ten pokrok :-D

krab
17. června 2019, 20:28
0
Mercedes-Benz C300: Proč si koupit Mercedes?

Když to pročítám, tak si říkám, důležitý je porovnávat porovnatelný a uvědomit si, že tahle prémiová auta působí v různých konfiguracích různě. Nový bavorák bez výbavy taky není zrovna radost pohledět. Mercedes 190, C-klasse prvních generací nebylo nikdy nic vyloženě luxusního. Střední třída pro západoevropskou střední třídu a pro trochu bohatší lidi v zámoří, v Asii a tak... Tam se dokonce skvěle prodává malý sedan CLA s předním pohonem, kterej třeba na mě působí už hodně "nemercedesovksky". Od C-klasse výš už to Benz je.

Ty rozdíly mezi tím jak funguje vs. neprémiové značky ( když to teda tak označím) jsou čím dál tím menší a musí se trošku hledat s větším přemýšlením o nich. Pravděpodobně v dlouhodobějším používání je najdeš. Ale výběr auta není nikdy jen racionální záležitost, takže prostě C-klasse bude přitahovat zkrátka svoji klientelu. Málokdo nebo málokterá firma, co nakoupí Mercedes Benz C-klasse bude ještě uvažovat, zda není lepší koupit Mazdy 6 nebo Peugeoty 508 , ty z Vavrisova testu. Porovnají to s A4 a 3er BMW. Tu a tam se podívají na hybridní Lexus IS. Kdo dá zajímavější nabídku, od toho vyberou.

Já bych pro to auto jistě zákazník nebyl. Ale táta koupil tu E-klasse, přesně s tímhle motorem, má to na vzduchovým odpružení, dostal vkusný AMG paket s brzdiči a 19" koly a zaplatil míň než u BMW a zvažoval jestli to nebo to druhé. A to byl spíš vzácný druh soukromýho nákupu. Rozhodla cenová nabídka. Na jiný značky se mu dívat nechtělo, zkrátka a dobře. A teď asi po 8 měsících používání je celkově s éčkem extrémně spokojenej. Pochopitelně by radši měl pod kapotou šestiválec (aspoň) , ale cenová nabídka vyšla hezky na ten foukaný dvoulitr. Nemá to zrovna moc příjemný zvuk zvenčí, nic inspirativního. Ale uvnitř není slyšet nic a jede to obstojně, až fakt dobře. Za Oktávku RS by to nevyměnil :-D ( ale éčko pochopitelně není céčko a s tím jsem nejel)

krab
17. června 2019, 17:29
3
Ptejte se: Silný sedan za 600 tisíc

To víš, takhle se prodávají auta... Máš Infiniti a musíš těm lidem udělat laskominky... Pak ho hezky prodáš, korunka ke korunce, milionek v kapse hele a už můžu vesele zas zkusit AMG nebo pořádnej "M" badge ... :-D

Ve skutečnosti je nás s Infiniti v ČR komorní skupinka. Servisně to bývá na svou kategorii vážně poměrně milosrdné. Dokonce i takový Lexus IS-F bývá spolehlivý. Ale to už je kategorie BMW M a tady se musí počítat, že ten rozpočet už na IS-F nevystačí. Tomáš se o něm tady dole zasnil, ale to už je hodně specifický auto. On ho málokdo totiž prodá úplně pěkný, zdravý.

PS: Infiniti ani nebyl můj nápad, ale postrčil mě k tomu Dan. I Beastar jedno měl a tak jsem se vlastně trochu opičil a zkusil to :-D

krab
17. června 2019, 16:43
0
Ptejte se: Silný sedan za 600 tisíc

Asi jo, sice tak jako paradoxně radím bavoráka, ale sám jsem pořídil před půl rokem Infiniti po prvním majiteli a 5 letech provozu. A zatím (zaklepat na dřevo) naprosto bezproblémový provoz. A dělá i docela radost. Věřím, že ty novější včetně hybridů fungují taky skvěle.

krab
17. června 2019, 16:11
2
Ptejte se: Silný sedan za 600 tisíc

Teď to bude asi zase rada k smíchu pro mnohý z vás. Co já nevím, je přesně tu motivaci - proč od Passatu CC pryč a zda očekáváš víc novější auto rokem výroby i modelovou řadou anebo hledáš zajímavější motor a je tou motivací úprk od čtyřválcovýho TDI. Zaznělo tam komfort a zábava...dvě trochu protichůdný věci.

Schoval bych si notnou část "budgetu" na spořící účet a hledal jedno konkrétní auto. BMW 550i E60
S tímhle motorem jsem jezdil v těžší šetce. Je to motor N62 4.8 litru, doublevanos, v zásadě povedenej motor, podle mnohých "poslední z hodně trvanlivých".

Pokud navíc není plánovaný vysoký nájezd ročně ( cca do 20 tkm ročně) , tak se mi zdá dovezení staré 550i v co nejlepším stavu za cenu řekněme 13-18 tis euro jako win win pro tohle zadání. Charakterní osmiválec, spousta síly, dobrý podvozek, dneska už klasické BMW. Ale chce to majitele - který se posléze trochu stane fanouškem nebo jím už je.

Pokud je zadáním co nejnovější auto, pochopitelně pak je tahle rada střelená mimo...

krab
16. června 2019, 10:17
3
Okruhové ježdění: Poučení z krizového vývoje

Přesně tak. Ten Písek jsme si zorganizovali jen tak, pár lidí se smluvilo ani to nemělo nikde propagaci. A v pohodě jsme to zaplatili tak, že nikdo nebrečel ( snad až na Raspbyho, tomu snad první stint odešel posilovač řízení na MR2 a dál radši nejezdil)

Okruh je to ale malej, nádhernej pro motokáry, pro caty dobrý, ale pro větší auta už tolik ne. A taky tam moc velký auta pořadatel nechtěl si pamatuju....

Podle mě je na Autíčkářovo TD ideální Sosnová , doplněná tím Mýtem. Sosnová stojí o víkend 63 bez DPH za nejdelší variantu včetně ex. šotoliny, kde je asfalt a to si myslim není problem poplatit při účasti aspoň 30 aut. Když dáte 2900 v předprodeji + 3500 na místě, + možnosti jednotlivých jízd nebo jen odpo/dopo těch lidí se tam snad objeví dostatek, že se to zaplatí.

Kluci jako ten Petr (Special drive) umí udělat i Most třeba a to byla relativně komorní akce, krásný svezení, příjemná cena. V červenci bude Lotus den Most, taky v pohodě. Cca 4500 s DPH a je v tom dostatek Stintů na svezení. Tam se chystám...

A to ještě bývají levnější v Sosnový všední dny, to by taky mohlo zafungovat. Ten vyjde v Sosně na 47 tisíc.

krab
13. června 2019, 14:00
4
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

Klimatizace to je zlo ... Kde jsou ty časy, když se tam jezdívalo služebním Formanem. To už byl ten po milionu zlepšení , 50kw, umělo to i tachometrovejch 180 ( říkalo se u piva...) Klimatizace, pche! Sis sroloval okýnko, šťastnější měli šíbr na kličku.

Beny, ten řízek by to chtělo. Ten byl nejlepší. První se rozbalil už za Dolním Dvořištěm...

krab
13. června 2019, 13:56
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

No ježišmarjá! Já se nesnažím obhajovat A1 či cokoli jinýho "sterilně kvalitního", spíš jsem jen podotknul, že právě Abarth je fakt jinej. V jednom jsem i tuhle seděl, v Imofě mají asi dva na showroomu. Ano, koupíš to srdcem. Jinak bys to prostě za ty prachy vážně koupit nemohl :)

A ono je Ital a Ital ... Některý auta z týhle země jsou vážně povedený, Ghibli mezi ně patří, Giulia mezi ně patří atd.. Ale pak jsou auta ze země špaget, který se jim moc nepovedly a to pak musíš bejt čistě zarytej fanoušek a ty chyby nevidět, aby sis to nějak obhájil.

krab
13. června 2019, 13:23
4
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

A já jsem si bláhově myslel, že tam bude i rada spotřebitelům od Matěje jak si na cestu do Chorvatska správně namazat svačinu, jestli radši májku nebo turisťák... A jak to udělat, aby se mi po cestě v kufru u lotusu nezapekla od vejfukovejch svodů :-D Což je obzvlášť blbý, když si vezeš třeba takovej rybí salát v majonéze

krab
13. června 2019, 13:12
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Abarth - víte co, to je sice hezký, ale to je úplně něco jinýho. Sice jsem přímo Abartha neřídil, ale měl jsem půjčenou F500 v takový luxusnější edici a to auto je prostě vážně nic moc udělaný. To je jinej svět proti Mini, Audi A1, Polu, nakonec i oproti obyčejný Fiestě. Je to spíš hračka a musíš tomu prominout dost nedostatků. Taky proto to FCA nemůže prodávat dráž...

V A1 jsem nejel ( abych tady nešířil bludy) , ale pokud to tam trochu Kuba připodobnil k Mini, tak ty jsem půjčené měl víckrát, ty nové. A líbí se mi, ale musíme počítat s tím, že jsou to stylovky ne určený k nějakýmu trefování apexů na Stelvio passu v kterých je hluk a horko. Jsou až moc kultivovaný malý autíčka, který prostě koupíš jako druhý/třetí auto v rodině, kde se zas tak extrémně neřeší kolik to stálo, resp. se řeší co za ty peníze jako image dostaneš. A Audi A1 věřím, to má marketingově strefené (můj názor).

krab
13. června 2019, 10:59
7
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Kdybych chtěl bejt na Audi zlej, tak řeknu, že když by si ho vzal do parády James May (v "unpimp my ride") odebere ty fancy záležitosti, vyleze z videa obyčejná Fabia 1.0 85kw, kterou můžeš mít za 5000 měsíčně ...

Na druhej pohled tu A1 chápu. Líbí se mi, ale má to jednu velkou vadu, vlastně dvě : Proč neexistuje 3dv varianta? Proč nevymysleli jak to udělat i s pohonem všech kol jako RS1? (možná tohle ještě přijde)

Pohledem do konfigurátoru už to není tak tragický jak to vypadá u toho testovanýho. Základ v S-line s motorem 2.0 TSI 200k s DSG vyjde na 792.000kč , s pár pakety a hezčími koly by mě vycházela na 893000 kč, to je stejně jako Mini Cooper S a má to i podobný technický parametry, možná paradoxně je to ještě trošku lehčí.

Takže reálně s nějakou nabídkou od dealera za to auto dáš stejně jako za Cooper S a o cca. čtvrt míč víc než za Fiestu ST. Já bych si koupil Fiestu, když už bych lovil tady v těch vodách, ale chápu, že si za ty kroužky trochu připlatíš. Mě by to docela imponovalo, být to 3dvéřový... A je tam hezký výběr barviček, už to není jen unylá paleta od bílé k černé přes 10 šedých...

krab
11. června 2019, 10:11
2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Taky si myslim, že ne ... proto jsem tam včera taky schválně nadhodil : chceš bávo, kup si E39 s tažným a nějaký trackdayový Clio, klidně bez SPZ :)

mimochodem, za předpokladu, že bych se chtěl vozit po těch menších TD akcích, miata cup, amatér cup, třeba tu a tam využít i vrch ... tak prostě bych já osobně tíhnul k tomu koupit po někom, kdo přestupuje na silnější auto nebo s tím hobby seknul atd. upravený Clio Sport 172/182 s rámem, připravený na závodění a to si prostě na ty okruhy vozil na plaťáku a zkusil to.

Protože když chceš TD auto a chceš i aby prolezlo STK a chceš aby fungovalo i jako silniční, je to hodně kompromis. To je to co tu a tam slýchávám a mám dojem, že to tak prostě nejspíš bude.

Ale strašně záleží na úhlu pohledu. Spousta lidí má tu potřebu upravovat svojí víkendovku, ale z logických důvodů se nechce nechat ochudit o možnost s tím jezdit po silnici, protože přeci jen těch track dayů zase taky není úplně tolik.

krab
10. června 2019, 20:01
1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Jak říkáš. Takhle, já se tomu neposmíval nebo tak, spíš mi to přišlo hodně klasický téma náš autíčkářů, že to řešíme pořád dokola. A vidím, že nejvíc lidí nakonec končí u MX-5. Ještě tam padnulo dole - Swift Sport.

vzhledem k tomu, že jsem ho na jeden prodlouženej víkend na test měl, tak vím že není špatnej. Má to svoje kouzlo, motor se prostě hezky točí až kousek za sedmičku, podvozek je fajn, autíčko poslouchá, je nenáročný, na sportovních pneumatikách podá určitě dobrý výsledek. I když to není úplně nic, z čeho by se každý posadil na zadek.

A pak je ještě možnost a to taková, že by možná stálo za to se informovat na možnosti financování nové Fiesty ST. Do Evo Car of the Year 2018 se dostala mezi 8 finalistů a ti Britové ji milovali. Jeden známý, pokud jsem to nepopletl ji novou koupil. Jako první juniorský sporťák a to auto údajně fungovalo na prvním trackday v Sosnový úplně parádně. Ale nebyl jsem u toho...

Ta Fiesta je pro takový ten případ, když je sice stropem 200k cash, ale situace by dovolila ufinancovat auto v nákupce cca 600 tisíc. Pochopitelně netuším, jestli tohle je ten případ...

krab
10. června 2019, 17:15
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Já jsem se tomu dotazu fakt trochu smál musím říct ...
Beastare - ta Miata, to je auto který na těch trackdayích menšího formátu vidíš hodně často. A je to dobrý k tomu, že se to dá relativně levně (v porovnání s opravdovýma sporťákama) upravit a komu to jde za volantem, umí zajet na malejch okruzích i velice hezký časy.

E46 šestiválcový, to jezdí taky dost lidí i na trackdays, ale těch úprav už bude víc, za brzdy a odpružení utratí víc, chlazení není sranda atd... A na to pak najednou ten rozpočet nestačí.

Clio RS MK2 je tutově vděčný a dobrý. Ale byl tam požadavek na rwd...

krab
10. června 2019, 16:45
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

:-D tak jasně ... ono už vůbec kdybych chtěl bejt škodolibej, tak ten požadavek ( okruh - mýto nebo brno) to je jako nebe a dudy...
Co chtěl básník říci bylo, že prostě za 200 tisíc se vyloženě dobrý auto na TD pořídit nedá, notabene, když je tam jasně mezi řádky cítit, že chce bavoráka kupé. Vždyť lidi utrácí statisíce do úprav i na sériových moderních M2/M3 aby jim fungovaly na okruhu opravdu obstojně, brzdy vydržely atd... a to už jsme bohužel u 2 mega...

krab
10. června 2019, 16:39
2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Mě z toho vychází dvě možnosti.
Clio 182 Renault Sport anebo Miata NB 1.8

+ mít rezervy na opravy/úpravy

Na nic jinýho podle mě 200 tis rozpočet moc nevystačí. A kupovat E46 330i je OK, ale není to úplně na ty víkendový okruhy. Nebo by šlo koupit nějaký trackdayový Clio za 100 a k tomu za 100 pěknou 530i E39 s tažným zařízením a Clio si na ty trackdaye vozit. Užiješ si TD i příjemný svezení po silnici v pětce.

Nějak tak bych to viděl

krab
06. června 2019, 17:54
0
To nejlepší z červnové inzerce

To Maserati, to mi radši neukazujte ( stejně jsem ten inzerát už viděl) :-D Fakt vypadá pěkně, krásná barva, parádní interiér, jo to někomu udělá radost!

Ještě mi přijde docela zajímavej tenhle Mustang V8 s manuálem. Jestli to má dobře udělaný podvozek, teoreticky cool auto za rozumnej peníz : https://www.sportovnivozy.cz/117011-ford-mustang-gt-46-manual

krab
04. června 2019, 14:54
3
Peugeot 508 GT 225 EAT8: Střední třído, neodcházej!

Tak u Dacie by to po slevě musel dealer ještě doplácet ...
Přijde zákazník (děda v klobouku) pro nový Sandero, protiúčtem nechá krásnýho investičního Formana, dostane Dáčku zdarma a ještě k tomu velkej dárkovej koš z Kauflandu... "A to se vyplatí" :-D

krab
02. června 2019, 17:52
0
Jaguar F-Type Cabriolet R-Design: Sporťák do každého počasí a kabrio pro každý den

Pěkný, kluci. Jsem si až teď všimnul, že to vlastně psal na začátku Matěj a ne Dan a Dan až ten konec ... Pasáž, že já výkon rád mi sedla na Dana. I ten Vojtův článek tehdy o kupé byl dobrej, víc mě možná bavil rozbor Layly od Claptona než zbytek, ale bylo to super.

Musim si F-type v nějaký verzi někdy zkusit a udělat si vlastní dojem o tom jak vlastně jezdí. Na Nordschleife jich moc člověk nepotká... Jenomže, taky je to pohledný grandtourer než vyloženě sportovní auto. Myslim, že by se mi taky nejvíc líbil V6 S, i pohledem do ceníku je to tak nějak ideál. I když reálná cílovka pro tenhle typ auta nejsem.

krab
28. května 2019, 12:16
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Paráda, jeden z nejzajímavějších článků poslední doby a ta nabídka na Corvette C5 je hozená rukavice...
Jednou jsem tuhle konkrétní viděl v Mostě, hezky mu to jelo :)

Zajímavý by bylo zjistit i jak jezdí standartní auto. Každopádně s těmi předsudky k US cars, to jsem trochu ta potrefená husa, protože dřív mě to nebralo vůbec, dneska na to koukám už zas daleko realističtějším pohledem. Model C6 a ten nejnovější specielně se mi totiž docela fakt i líbí, ale ještě jsem se v žádným nesvezl...

krab
22. května 2019, 14:55
0
Vykradači hrobů, nechte Pumu odpočívat v pokoji

Ono je to těžký. Hejtuje se nakonec úplně všechno. Scala je špatně, kdyby to byl Popular, bylo by to taky špatně. BMW 330i už dávno není šestiválec, Supra je špatně, i přesto, že jde o vymírající druh dvoudveřového kupé a hlavně - Supra s motorem BMW přeci není Supra...

Takovej hejtů čteme furt hafo. Hele, mě to ani nějak neuráží. Eclipse mě se docela táhnul za uši, tady Pumu kupodivu beru nějak s klidem. Asi kdyby to nazvali Capri, tak to by mi zdvihlo obočí...

A jak podotknul Beastar - dost možná vážně většina cílovky téhle Pumy už ani nebude vědět, že byla ta Puma na bázi Fiesty předtím...

krab
22. května 2019, 14:44
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Beastar: Já vim, přesně když jsem ten koment dopsal, tak jsem si uvědomil, že je vlastně idiotský zrovna u tohoto auta kritizovat to, co např. právě Poršák nebo BMW M3 umí daleko líp... Je to irelevantní.

Naopak, to že se Infiniti sportovnímu kupé docela slušně přibližuje, ale nabízí tu příjemnou každodenní použitelnost na to moje ježdění po praze a okolí ( kde nechceš "trápit" starý Porsche, starou M3, starou Alpinu...).

A jak říká Tomáš - ten motor VQ37VHR je fakt výbornej. Je to klišé, ale je to poslední poctivá atmosféra, když pominu speciální auta. Takže když tu byla ta debata o tom, co by to auto brzo nahradilo, tak vlastně ani mnoho není co. Rád si zas xxx aut vyzkouším, ale s tímhle (kór, když zůstane dobrá spolehlivost) zůstanu delší dobu. To spíš zas někdy časem přikoupím nějakou starou zhovadilost, až na to bude... :-D

krab
22. května 2019, 11:09
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Přesně tak :) Když se to nedozví manželka...

tak to víš, že když se příští rok namane výměnou zas něco jinýho, tak to pochopitelně budu špatně odolávat. Infi spíš dokázalo být tím autem, jaký jsem vlastně potřeboval. GT s charakterním motorem, pěkným zvukem a docela sportovními jízdními vlastnosti. Klasická koncepce "front rear". Jak někde říkal na Best Motoring Keiichi - jeho nejoblíbenější koncepce pohonu.

A není to takový to vysněný auto, s kterým se bojím zaparkovat u supermarketu nebo různě a nechat chvíli stát "bez dohledu". A to je problém klasicky u auta, který si pořídíš víc emotivně. Už vidím jak někde nechávám stát ve městě vymazlenou Alpinku a jdu vyřizovat věci všedního dne... To tam radši pojedu v MHD :-D

krab
22. května 2019, 10:11
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

O tom nepochybuju :) Taky spíš často jen koukám, než, že bych něco kupoval...
Mě hrozně pobavila reakce Tomáše, on mě má odhadnutýho dobře. I když je velká pravděpodobnost, že zrovna to Infiniti mi vydrží dlouho. Pokud se na tom nic spektakulárně nerozbije ( a klepu na dřevo kancelářskýho stolu), tak vlastně nemám výhrad. Ve svým cenovým spektru ( ojetina kolem 400 tis) je to zajímavý úkaz. Kdybych byl hnidopich, tak mi vadí vlastně jen 3 věci. Jedna je málo progresivní diferenciál, zkrátka přechod do smyku na mokru např. není zrovna extrémně plynulý a míra tý svornosti se taky trochu liší od zatáčky k zatáčce. Nicméně na vině je stejně z největší míry řidič. Ale jinej než viskózní diferák by tomu pomohl. Druhá věc je hmotnost celýho auta, protože to váží přes 1600 kilo. A třetí je, že to nemá manuální převodovku - resp. to mi vadí naprosto nejmíň, protože tahle 7st. Jatco kupodivu solidně řadí pádly manuálně. ( ovšem moderní 8spd ZF to není a ani se tomu neblíží, to je bohužel tak.. doba jde kupředu)

Řízení je dobrý ( možná by mohlo být trošku lepší kolem středu) posez je výborný, sedadla jsou parádní, motor je fantazie, audio Bose hraje famózně.

Takže ono za tyhle peníze toho tolik zase není. Ano, bývaly doby, kdy za 400 šla koupit dobrá E46 M3, ale ty jsou už leta pryč... Želízko v ohni na který tu a tam koukám je Alpina B3S 3.4 (E46). To jsou auta, která se dají sehnat kolem 25-30 tis euro a jsou moc zajímavý a zejména absolutně netuctový. Ale servisně zatím moc netuším co obnáší, protože sice motory to má na bázi držáku M52/M54, jenže Alpina je celé předělává a používá celou řadu úplně jiných komponent. Takže pak je toho na denní ježdění asi tak trochu škoda...Je to už hodně vzácný auto.

krab
21. května 2019, 15:48
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

:-D to bylo trefený přímo na hlavičku...

Možný je leccos. Furt koukám po nějakejch autech, je to docela postižení he he...

krab
21. května 2019, 10:45
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Vavris, ten zvuk je fakt dobrej! :) Ta Miata mizí za horizontem tak rychle, že bych skoro věřil, že někdo udělal u videa lehké "fast forward" :-D

Ještěže ty úpravy aut mi moc neříkají. Teď jsem taky ve skupince bláznů ( v dobrým) co řeší jak z obyčejné 996 vykouzlit poloviční GT3 RS ... Já odolávám

Možná až zrezne sériovej výfuk na Infi, tak bych koupil tohle od Invidia , má to mít i EU atest... ( sice jen catback, ale to mi přijde, že zní příjemně, i při tom podřazení to pěkně podtrhuje V6 soundtrack.

krab
18. května 2019, 21:59
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Musel jsem se dopoledne jít pořádně projet, abych se na to vůbec podíval co s těma rukama dělám... Zhruba to držím asi jako ty na tom videu. Záleží na autě. V lotusu je malý volant a strmější převod, takže tam to funguje moc dobře pro naprostou drtivou většinu zatáček bez nutnosti jakkoli přehmatávat. A to mě vyhovuje, protože to přehmatávání mi extra moc nejde.

Pak je ještě jedna věc na kterou se snažím dávat si pozor a to - neztuhnout na volantu v nájezdu do zatáčky, resp. kdykoli přijde moment, že už se musím maximálně soustředit nebo mi to na chviličku přijde už moc rychlý a tak... prostě jsou tendence ten volant sevřít pevně, což by se nemělo, chce to udržet klid a jemnost, plynulost pohybů pořád. No, tohle je stejně proces co se člověk pořád učí ...

krab
16. května 2019, 15:55
0
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

To je úplně stejnej dojem jako když bych si reálně měl jít soukromě pořídit Giulii Quadrifoglio. Nebojte se, není to letos vůbec aktuální, ale to auto se mi natolik líbí, že si dovedu představit do toho časem nějakou formou jít. A připadám si jako exot, i ten prodavač se bude divit, že tohle vážně chci... :-D

Ghibli jsem uvedl jen jako extrém... ale takovej trefnej, protože to je přesně typ auta s kterým je problém, problém to udat. Nakonec podobná story byla u nás v ČR i s těmi Infiniti, zejména s těmi "non SUV" modely. Tak to radši přestali nabízet... Přitom povedená auta.

Ale jako když bys mi dal rozpočet do milionu na služební auto, tak bych se možná podíval na různý varianty, pokud by mi nikdo nedal jasnej limit tím, že to musí být diesel, nebo ten limit byl danej nájezdem (od 30 tkm ročně už i přeci jen řešíš kolikrát musíš tankovat..), tak bych šel vybrat nějakou z těch Giulií. Buď naftovou 180k nebo 210k nebo bych z toho dokonce vykouzlil model Veloce 280k, protože ono by to asi nějakou formou vymyslet šlo..

Asi jako ty používáš Ghibli diesel a ne Superb nebo spíš nějakou pětku v naftě, tak já bych si taky vybral hodně nekonfekčně. Ale jsem asi takoví exoti no :-D

krab
16. května 2019, 14:54
1
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

To je fakt ... Ono nakonec takhle, s tím BMW já bych byl dokonce na pochybách, zda nakonec něco jako skladovka 320d v nějaký zrovna nevychytaný konfiguraci díky který zůstala a musí se prodat levněji udělala radost. Ono to taky už dávno neplatí, to co v roce 95. Kdy BMW jezdilo úplně jinak než VW ...

Já jsem teď totiž strávil zase nějaký čas s quadrifogliem a tak zas mám toho auta plnou hlavu, protože ho i přes nějaký ty objektivní nedostatky mám rád. A mě se líbí i ty "obyčejný" modely právě. Když jsem to vracel, mají tam v showroomu ještě Ghibli S Q4 3.0 V6. 3.5 roku starý auto, netknutý, krásný, 57 tkm na tacho a vyjde na necelých 1.2 mio s DPH. Trochu vtipně ne moc odlišnou sumu než kterou tu Kubajz uvádí u testu RS TDI ... A já si říkám, ten svět je nějakej divnej :-D Tak krásný auto ztratí tolik během pár let provozu a tyhle koncernový "fastfoody" se prodávají div se na ně nestojí fronta....

krab
16. května 2019, 14:00
0
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

Spíš je až udivující (pro mě) jak moc populární volba to v Evropě je. S toho zbytku trhu, který nejsou SUV je tohle auto právě ve specifikaci RS docela velkej úspěch. Přitom těch možností má zákazník hodně. Za 1.1 mega to sice nikdo nekupuje (to je jen cifra v konfigurátoru - aspoň si myslím teda...) , ale reálný skladový vozy jsou řekněme 750-900 podle výbavy a tak...

Za to jsou skladový Jůlie, Mazdy šestky, dokonce i trojkové bavoráky v základnějších výbavách i motorizacích. Hlavně ty Giulie mě mrzí, že jsou málo vidět a hůř se prodávají. Lidi by si měli koupit brejle ... Kupují ošklivá auta kvůli dílčím podružnostem ve výbavě a funkčnosti, přitom jim utíká příležitost jezdit v něčem estetičtějším, radostnějším...

krab
16. května 2019, 09:28
3
Auto z konfekce nebo raději na míru?

Na "ušití" auta na míru člověk nepotřebuje desítky milionů. Třeba i u nás v ČR umíme krásný individuální stavby MGB ve stylu jako to kdysi upravoval Ken Costello. A míra možností je velká. Frontline si za svoje MGB GT řekne 65 tis. liber cca. a věřím, že reálný zákazník je pak i součástí celého projektu. Takže na to může mít i víc lidí než jen Eric Clapton :)

A já? Už jsem tu psal asi před časem blog o tom co bych si koupil za vyhraný jackpot ve sportce a myslim, že to furt sedí.

Možná to moje MG, to bych poslal do Frontline a dohromady bychom vymysleli nějakou pro mě optimální variantu. Když by rozpočet nebyl problém, pak je to jasný.

Jinak i Morgan nemá car "konfigurator" ale car "creator" myslím to nazvali a můžeš si taky vybrat hodně individualit včetně laku čistě podle vlastního přání.

Jinak v běžným životě: to je jasný. kvůli finančním možnostem to jistí auto z konfekce. A cesta tuningu mi příliš neříká a až budu hledat to ztracený mládí, tak to poznáte, protože přijedu s Ferrari :-D

krab
15. května 2019, 10:36
2
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

O ekologii tady vážně vůbec nejde. Na začátku bylo nějaký hledání alternativních možností pohonu, téma elektro vs. spalovací motor bylo vlastně téma už na začátku automobilismu. Dneska je to bohužel politika.

Ekologický by bylo totiž hospodařit jako ten chytrej pán "Sedlák pod Milešovkou" ( Daniel Pitek). Ten ví co je důležitý pro krajinu a vůbec obecně. Jenomže naše společnost asi těžko dokáže žít po vzoru hospodaření několik set let zpět. Nakonec tímhle způsobem bychom se tu ani neuživili a vymřeli hlady, protože je nás od těch časů několikanásobně víc na tom světě.

Takže Vojto děláš to dobře. Jak jsem napsal nahoře, mě by elektromobil za určitejch podmínek asi nevadil, ale rozhodně bych v širších souvislostech neměl pocit, že dělám něco dobrýho pro planetu. Protože sice lokálně snížím nějaký emise, ale budu používat věc, která se vyrobila díky silnýmu zatížení ekosystému někde jinde, kde se těží vzácné kovy.

Zrovna ráno u snídaně jsem někde četl rozhovor s Danou Drábovou o německé "revoluci" v energetice "Energiewende". Sice jakoby jim v tom snažení fandí, ale jednoznačně nevěří, že by dokázalo Německo kdy fungovat z obnovitelných zdrojů. Je to utopie, protože technologie solární, větrný i vodní energie není tak efektivní a neumíme navíc energii skladovat pro horší časy ( když nesvítí slunce, nefouká vítr...) To byl zajímavej rozhovor a mě se i líbilo, že tam vyvrátila, že např. energie ze solárních panelů je "obnovitelný" zdroj, protože na tu výrobu solárů potřebuješ vzácný kovy - vzácný protože jejich výskyt není nelimitovaný.

Čili pro mě celá německá politika "Energiewende" a Volkswagen "go all electrick" nebo jak to nazvat přijde taková dost bláznivá.

krab
14. května 2019, 15:26
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To já s tebou naprosto souhlasím. Spíš je problémem právě ta cena. Teslu za 3 miliony si kupuje nadšenec do high tech, ale trochu i kvůli jakési cool image. Pravděpodobně na delší štreky lítá letadlem, případně má v garáži i normální auto. Ale ty lidi neznám, nikoho, kdo něco podobnýho má, takže to by bylo jen hádání...

Já si dovedu představit koupit na daily ježdění cosi jako 150kw "Golfa" (ID3) na elektriku. Ale určitě ne za milion, ale tak za 600-700 max. Asi bych si to v týhle ceně dovedl odůvodnit, když by to mělo i sportovní jízdní mód, dokázalo opravdu nějak rozumně věrohodně napodobit jízdu v hot hatchi a na jiný mód to bylo zase komfortní přemísťovadlo. Možná by něco takovýho mohlo dost dobře jako denní fungovat. A na delší výlet bych jel starším poršákem na benzín. Jenže : ono to bude stát daleko víc, dojezd bude kdovíjaký, jízdní vlastnosti - těžko říct... Pravděpodobně to bude mít velmi dobrý zrychlení, to už víme ze současných elektromobilů.

Čas ukáže, jestli jsou autíčka na baterky fakt funkčním krokem do budoucna nebo ne, já tomu zatím pořád moc nevěřím a jsem k tomu skeptickej...

krab
14. května 2019, 14:24
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To je právě ten problém. On to před časem někde tvrdil Vojta Dobeš si pamatuju.. U dražších aut se ta vyšší cena za komponenty elektromobilu nějak líp absorbuje a díky tomu to tu a tam někdo koupí, viz Tesly Model S nebo BMW i3 atd... Jakoby dražší značka, dražší auto, to se prodá. Ale přesně : kdo si koupí elektrický UP! z vlastní vůle, když benzínový stojí 3x míň a ten jeho litr umí jezdit bez potíží do 5 litrů ( vyzkoušeno).

A auta typu "Golf" jsou přesně taky v tý kategorii, kde jsou elektrický příliš drahý, takže revoluci v rozšiřování těch aut přirozenou cestou nečekám. Spotřeba bývá fakt jak říká rock ( 14 kwh) u aut typu Golf, ale s velkým mrazem to pochopitelně stoupá. 58 kwh asi dobrý, ale ve všech podmínkách to těch 300km podle mě spíš nezaručí. To bude asi něco jako, když si přečtu, že má Giulia Quadrifoglio kombinovanou spotřebu 9.2 l/100 km. A to mi věř, že nemá a dokonce ani s "mnichem" za volantem. Je to spíš dvojnásobek, taky vyzkoušeno za vás :) Zkrátka, když bude výrobce tvrdit 420 km dojezd, realita bude 250-350

Hyundai u Ioniq electric taky tvrdí 280 km dojezd na webu a v reálu jsem dal 220 a to už jsem si říkal jestli náhodou taky dojedeme... A když jsem říkal dealerovi značky, že jsem ujel tolik, byl příjemně překvapenej, že to s tím zdaleka každý tak úsporně zajet neumí :)

krab
14. května 2019, 14:13
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Já tyhle konflikty vyloženě nesnáším, takže se těm lidem tohohle typu maximálně vyhýbám. Poznávací znamení bývají černá SUV docela často. Situaci u pumpy si dovedu úplně představit...

krab
14. května 2019, 14:05
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To jo, ale nikdy nemůžeš zrekuperovat tolik, kolik elektriky potřebuješ zase na výjezd zpátky do kopce...
Leda, že by někoho napadla revoluční vychytávka. Na každým větším kopci by se vedle pravýho svodilda postavil lyžařskej šlepr a u elektromobilů, kterým došla šťáva by se mohl spolujezdec chytit lana a do kopce se nechat vytáhnout.

PS: čeká nás zajímavá budoucnost... Můj rekord s elektromobilem na jedno nabití ( léto, bez klima) byl 220 km. A to má kapacitu baterií 28 KwH (jenom) a byl to Hyundai. Problém je, že abys jel jakoby normálně, zapnul klimu a nejel "ekorallye" udělá to 150-160 a pak už radši jdeš hledat kam to připojit do zásuvky. Jako 58KwH už zní docela dobře. Jakoby tím pádem by se asi mohlo věřit, že 300 km bez dobíjení to udělá za všech podmínek - možná.... ale bez vyzkoušení bych si to teda neobjednával

krab
14. května 2019, 13:50
1
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Mě v tomhle směru překvapilo Infiniti. Auta, která jsem prakticky neznal, minimálně tedy kupátka ( s jinýma osobní zkušenost nemám) jsou překvapivě jízdně hodně dobrá auta.

krab
13. května 2019, 21:30
1
Ptejte se: Jaké první auto?

Já bych si koupil Alfu Romeo 145 1.4 Twinspark za 25 a za zbytek nářadí, olej Selenia, balíček dobrýho italskýho kafe, kávovar přemístil do garáže a stáhnul a vytisknul repair service manual od Haynese...

Tu jsem totiž vždycky chtěl...

Ono je to sice zdánlivě jedno co si koupíš jako první káru za 30 tisíc, ale pokud tě auta baví, chce to něco co úplně nezabije veškerý autíčkářský sny. Takže hlavně nekupuj nic korejskýho. :-D

krab
05. května 2019, 11:40
1
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

No, těch snů by bylo... lepší to nevyjmenovávat. Myslím, že jeden zrovna vykukuje z toho posledního Beastarova blogu.
Někdy se stane, že po svezení se ten sen trošku vytratí nebo minimálně se ta touha po tom zmírní. Tak to mám s Jaguarem. Hodně se mi líbí obecně skoro všechny jejich modely, ale zatím se domů nepodíval ani jeden... A to nejsou ani příliš drahá auta (teď nemyslím XJ220 ...)

S Astonem DB7 si mi zamotal hlavu ... to je jedno z těch mých vysněných aut. 3.2 řadový šestiválec, manuální 5st. převodovka. vnitřní dveřní z Miaty NA , zadní lampy z Mazdy 323F :-D

A ceny jsou fakt zatím v oblasti, že třeba jednou by to i šlo... 35 tis euro za hezký kus s levostranným řízením se zdá být reálný. To je téměř půlka toho, co by stálo vymazlené Ferrari 348tb ( taky je to jiný svezení) a půlka toho co by stála Carrera 993. No nic, v pondělí se jdu kouknout do banky... s punčochou na hlavě :-D

krab
04. května 2019, 19:12
3
Lev se vrací na trůn!

Peugeot 504, zejména Coupe, to je prakticky nejhezčí Peugeot všech dob, aspoň pro mě.
Kontext té vtipné skeče Topgearu ( Peugeot board of directors meeting) je i v tom, že oni někdy v těch počátečních nultých letech (prostě 2000+) přestali spolupracovat s Pininfarinou, přitom do té doby to bylo jedno z nejtěsnějších spojení automobilky a designerského studia. Podrobnosti proč se tak stalo nevím, určitě by to šlo někde najít a přečíst si to tom.

Zajímavý auto, který Peugeot vyrobil v nedávný současnosti bylo kupé RCZ , to si myslim má šanci se stát do budoucna designovou klasikou, vedle např. Audi TT. Ne, že bych si to chtěl jít koupit, ale ten design je hodně zajímavý a docela rád bych si tohle auto vyzkoušel... Pravděpodobně na to i dojde :)

krab
03. května 2019, 14:47
4
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

Okreskový ježdění je vždycky zrádný, chce to hlavně zdravej rozum a vyrovnanou psychiku.
Přečtete si někdy nějaký z blogů na stránkách Petra Mutafova, učí lidi řídit a jako jeden z mála netrénuje jen na okruhu ( kde se to hodí), ale i na okreskách. Ono to zní jako, když banda "hovad" letí nepříčetně krajinou, důchodci hrozí holí a cyklisti se bezhlavě vrhají do škarp.. Ale myslim, že to dělá ty tréninky právě pro to, abychom se sice svezli, ale bylo to bezpečný a v rozumných mezích "korektní" to svezení. Dost z těch věcí a zásad najdem i v kopu letým "Horkým Volantu" Dalibora Janka. Ty věci platí furt stejně.

Chce to předvídat a využívat inteligenci k tomu se prostě nevrhat do nebezpečných situací, furt to vyhodnocovat a nejet tam, kam nevidím. Docela mě naučilo ježdění na motorce, nejsem zdaleka skvělej pilot, ale chci zůstat na živu a pokud se máš rád a nejsi horkokrevnej střelec, tak tě ta motorka tyhle věci naučí. Prostě předvídat co se bude dít dál, dívat se správně na silnici, periférně sledovat dění kolem ní a nejen čumět blízko před sebe. A když máme hodně silný auto, hodně rychlý auto, je potřeba se naučit vybojovat boj s vlastním egem a využívat ten výkon podle zdravýho rozumu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback      1970

Ford Thunderbird

V8 429 cu 370 hp Fastback

580 000 Kč
cena
1970
rok výroby
370 koní
výkon
7 033 ccm
objem
Dodge Ram Sport 2012

Dodge Ram

Sport

800 000 Kč
cena
2012
rok výroby
396 koní
výkon
5 700 ccm
objem
Mazda CX-7  2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4  2010

Mazda CX-7

2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4

225 000 Kč
cena
2010
rok výroby
176 koní
výkon
2 200 ccm
objem
Chrysler Newport Cordoba 1970

Chrysler Newport

Cordoba

349 000 Kč
cena
1970
rok výroby
290 koní
výkon
6 300 ccm
objem
Alfa Romeo 156 2.5 V6  2002

Alfa Romeo 156

2.5 V6

70 000 Kč
cena
2002
rok výroby
192 koní
výkon
2 492 ccm
objem