načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 4.0 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru411
Komentářů u článků1728
Pozitivních komentářů u článků521
Negativních komentářů u článků15
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 19:31
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Mě ten Beastar taky inspiroval v tomhle tématu, ale nestihnul jsem to ani napsat do blogu, vlastně když už jsem to tak nějak začínal psát, napadlo mne, že bude zajímavější se víc rozepsat o tom Fiatu 124 Spider, než vymýšlet jaká auta mi nesmí přes práh.

A přemýšlel jsem nad vším možným. Ano korejci z 90. let jsou snadný terč. Pak mě napadnul můj někdejší GMC Jimmy 4.3 (alias Chevy Blazer) On to byl vlastně nebetyčný křáp. Ale měl takovou zajímavou duši. To je stejný jak Dan píše s tím Range Roverem. A taky jsem nechtěl vybírat z auta, která jsem neřídil...

Pak mě napadla Fabia I. generace Junior. O ní jsem loni dokonce dobrovolně psal jeden článek. Byl jsem dost zděšen tím o kolik to auto bylo vlastně horší než jsem si původně představoval. Protože Fábku 1.2 HTP jsem kdysi měl a tehdy mě tak strašná nepřišla... Ale ta verze bez posilovače řízení, který je pak gumový jak...no ani nevím jak moc, prostě gumový, byla fakt úděsná.

A teď jsem nedávno řídil UAZ Hunter. A to je tak silnej zážitek, že to auto je vlastně boží tím, jak je to veterán. Takhle mám odpor k současnému Rusku a čemukoliv co sympatizuje s Putinem. Ale to auto za to nemůže. On je to derivát válečnýho Jeepu, okoukaný americký Bantam, pak tedy Willys Overland, motor prvních gazíků byl licenční Ford atd... Zatímco oni ten Jeep vylepšovali rychlejším tempem, ač to nevypadá, rusové dělali pořád gazíky. Pak z nich byly Uazy a pak přišel model 461 a to je Hunter dodnes. A po půlhodině řízení Hunteru jsem se z něj vlastně radoval...

A pak mě napadlo daleko horší auto. Skutečně příšerný auto, který jsem svého času nesnášel ( a používal na služební cesty) byl Renault Fluence. To jsem opravdu rád neměl....

Ale ani Fluence není tím nejhorším ze světa automobilizmu co bych nechtěl nikdy ani zadarmo. A tím je elektromobil. Je úplně jedno jaký. Vím, že jsou některé rychlé, některé ujedou už dost kilometrů, jsou vlastně technicky pokrokové, ale nesnáším je všechny úplně stejně. Myslím že ten odpor k nim vykrystalizoval nejvíc letos. A nemůžou za to ty stroje, ale politická propaganda co za tím stojí. Takže u mě zrovna jako u kolegy "rock" prostě elektromobil. Doufám, že si nikdy žádný za svého života doopravdy nekoupím.

krab
dnes v 19:12
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

No nevysvětli jsi vůbec důvody proč co a jak. Psal si, že je to špatně. Já se v auto elektrice a vůbec v nastavení ECU absolutně nevyznám. To, že můžu koupit přídavnou "krabičku" připojit a budu tam mít lepší parametry, to mi vlastně nabízí i dealer značky. Těch firem co se tím živí a asi docela úspěšně je hodně. Tak já nevim. Já si poradit nechám...

Napiš na autíčkáře o tom celým článek, pokud ti nevadí prozradit nějaké know how. Mám pocit, že by to hromadu lidí zajímalo.

krab
dnes v 11:19
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

A mě se i líbí, že italové to auto postavili pro třídu R-GT pro rallye. Tam má Abarth motor 1750 turbo benzina a miliardu úprav a hardtop. A v tom závodním autě musí být boží svezení. To se mi ovšem nejspíš nepoštěstí....

To, že to přestávají letos vyrábět je vážně škoda. Ta platforma je skvělá. A pak je v roadsterech mezera. Protože mezi Miata platformou a Z4 platformou je už propastný rozdíl v hmotnosti a velikosti, to stejné Merc SLK, což už ani není žádný nový auto. A nic mezi tím není.

Přál bych si roadster od Alfy Romeo. Tentokrát ale ne karbonovou 4C, ale elegantnější auto s klasickou koncepcí. Ale není asi na jaký platformě takové vyrobit...

Anebo aspoň mohli před koncem Fiatu 124 Spider / Abarthu 124 Spider udělat menší sérii "Tributo Abarth" , dát tam větší 1750 motor s Alfy 4C , 240 koní , lamelák , rozšířit trochu lemy, poslat to víc k zemi a udělat factory repliku Abarthu R-GT. Sakra, to je škoda, že nejsem CEO koncernu FCA. Bych jim to jinak vyloženě nařídil takové auto postavit a jedno bych si rovnou nechal doma v garáži :)

krab
dnes v 10:58
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Až se přijedeš mrknout a svízt s Fiatem, možná uvidíš docela ten rozdíl. Mě RF taky přišlo na první dojem stísněný díky tomu co popisuješ. Fiat je nějak opticky prodloužený a máš pocit, že je dokonce i širší, což ale v reálu asi není, je to jen prostě opticky daný tím úplně jiným stylem karoserie.

krab
dnes v 10:56
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

tak Kubo, každýmu sedne něco jinýho. Kytaru tam vážně asi nedáš, normální nákup nebo věci na víkend jo. Kytaru bys ale hodil místo spolujezdce. A nebo pak je pro tebe víc GT86. Tam sklopíš zadní opěradla a máš "stěhovák". :)

Ale jo, ty jsi Kubo přesně ten typ, který asi pro Miatu horovat nebude. Zrovna jako Beastar, každej z jinejch důvodů. A je i vidět, že jsme dost zpohodlněli, takže ne každej mladej kluk dneska touží po malým sporťáčku jako to bylo třeba v době našich tátů. Doba se mění o to je furt fajn vědět, že se tahle auta pořád prodávají a je o ně aspoň trochu zájem, že se vyplácí vyrábět.

krab
dnes v 10:49
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

PS: volant mi přijde u Miat/Fiat akorát, no mohl by být maličko menší, ale nějak mě to do očí nepraštilo. Ergonomie zejména u toho Fiatu (asi díky pohledu na opticky daleko delší kapotu) je skvělá. Měnil bych však 2 věci. A ty jsou stejné jak u Mazd tak Fiatů/Abarthů:

1. sedačka je moc vysoko, chtěla by pár cm níž k zemi (nevim jestli to neřeší verze co má Recaro, ale pochybuju, že je níž)
2. Když už vymysleli geniální systém otvírání a zavírání střechy, nechápu, že se boční okna po uzavření střechy zase nevrátí zpět a nevyjedou sami do zavřené polohy. Neumí vyjet nahoru ani podržením klíčku, což je typický u aut s dálkovým centrálem už dobrých 20 let. Je to drobnost, ale zbytečně nedomyšlená.

Jinak ať už Miata tak Fiata, jsou geniální auta, tentokrát fakt i upřímně souhlasím s Františkem v tom, že ta hezká doba je tu teď a kdo zvažujete, kupujte. Kdoví co se bude vyrábět za pár let.

krab
dnes v 10:43
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Mě už se tohle stalo snad skoro s každým autem... Ale většinou to zapadne mezi ten ochranej plíšek a kotouč, tentokrát se hajzlík schoval někam tak blbě, že to budu asi muset doma rozebrat pokud to cestou domů nevypadne. náhodou samo...

PS: Kubo Miata je právě skvělý denní auto. To je jeho přednost. S Lotusem třeba bys denně po praze jezdit nechtěl, ale s takovouhle RF miatou? To je pohodlný luxusní auto. Aspoň v mých očích teda :)

krab
dnes v 10:40
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Jízlivej ten komentář od H_F je. Ale jako co se týká čistě výkonosti auta, tak se skutečně dá s motory 1.4 Multiair vykouzlit leccos. Teď to sleduju a jednoduchý piggiback od různých výrobců umí snadno ze základních 140/165k udělat 180. Ale krouťák někde kolem 270-280 některé čipy jdou i přes 300, což vlastně nevím zda není už kontraproduktivní, kvůli spojce a převodovce. Tohle je však levná úprava... 500 euro maximálně, instalace za půl hodiny, deinstalace taky, o záruku nepřijdeš. Dá se dokoupit i pedal box na ladění odezvy na plyn atd.. Otázka je, v reálu jestli to fakt funguje anebo je tenhle typ tuningu obecně jen vyhození peněz. Na tohle téma bych fakt rád někdy od někoho četl ucelenej článek, kterej nebude jen reklama na jednoho nebo druhýho ladiče... těch firem co se tím zabývá je docela dost.

Pak sleduju jeden kanál amíka, co na to šel víc zgruntu a ten tvrdí, že vynikající výsledek docílíš výměnou turba za větší, taky od Garett. A ten teda má ten svůj Abarth už někde okolo 280 koní. Jak dlouho ten motor vydrží, to už je asi jakoby druhá věc. Těžko umět zhodnotit.

Že je ten motor plochý - to tak skutečně je. Taky mám radši ty točivý atmosféry, ale zrovna tady už jsem si nějak zvyknul a jede se s tím prostě jen trochu jinak a taky to funguje. Takovej ten bohatší, silnější střed (díky turbu) není taky věc k zahození.

krab
dnes v 10:30
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Tahle debata taky hezky aspiruje na absurdní diskuzi co vedeme vedle s Beastarem ve smyslu zda už jsem jel 300 woe ... a jestli může úžasné MG ZS180 s 2.5 V6 zadupat do země na okresce novou Audi RS6

Ne, jen si dělám legrácky pochopitelně...

PS: protože mám sesterské auto, tak mě překvapila snad jen jedna věc (a to nemile) když jsem dojel ráno do práce a pár set metrů před garáží slyším od pravýho zadního kola zvuk jak z drezíny když brzdí. prostě mi někam mezi kotouč a brzdič vletěl kamínek. Bohužel jsem ho nikde nenašel, za šucplechem nebyl, tak bude někde v brzdičích. A tak jsem otevřel kufr, že si vyndám hever a klíč na kola, sundám kolo, sundám brzdič a najdu ho a vyhodím. A ono prdky prdky... Už tam dávají jen opravnou sadu :( Takže to budu muset spravit až doma a doufám, že mi to nepodře někde z vnitří strany disk. Blbý moderní auta!

krab
včera v 07:49
2
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

Za 20 na rozvoz Pizzy po městě bych si koupil od "Goldiese" Peugeot 106, jestli ho ještě má :)

krab
09. října 2019, 10:34
0
Günter Artz: Obchodník, snílek, megaloman

Máš pravdu. To mě nenapadlo, že se to dělalo i jako LHD verze Pontiac GTO. Mrknul jsem na mobile.de co tam je a jsou k mání 2 kousky. Jeden nějaký upravený, ale ten druhý zní vyloženě zajímavě. 16900 euro, 2006, 6.0 motor, s prošlou TUV a pár chybami, které ale v inzerátu majitel nespecifikuje. Ale píše pojízdné, funkční. A hlavně s německými doklady, takže tady předpokládám k registraci u nás bude bez potíží jen s dovozovou technickou, protože pokud tam budou nějaké výjimky, tak budou v německým TP zapsaný a úředník to "snad" jen opíše a zaregistruje na CZ noty.

To má zajímavý potenciál. Absolutně neokoukaná zadokolka s LS1 6.0 V8 , 400 koní , manuál, cena do půlmíče, to zní jako ráj. Ještě dozadu dát sticker s kysele se usmívající Grétou

krab
08. října 2019, 11:15
2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Je fakt, že jsem to vážně popsal jak dětem do mateřský školky... Ale jo, proto mám ten Autíčkář rád, že můžeš napsat názor a neposíláme za něj do hajzlu ostře, sprostě ani nijak jinak. Takže si potom může v klidu i na živo v hospodě nebo u ruskejch gazíků pokecat Krab ( kterej by se s putinovou říší rozhodně nemazlil) i Adam ( který má ty rusáky přeci jenom tak nějak rád). Jako je pravda, že zelený fanatici mě skutečně vaděj, zrovna tak vegani, hipstři, buzíci, fašouni , anarchisti, komunisti. No dobře, vegani, hipstři a buzíci asi ne, to jsem přehnal :) Ale taky nejsem tajnej nebo veřejnej ctitel VKL Mladšího, kdybyste si to náhodou začali myslet... Mám ho myslím prokouknutýho jako přeci jen dosti populistu, navíc s ne úplně kosher tatínkem v pozadí.

Británii a Brexit - to je tak složitý už dneska, že se v tom procesu málokdo vlastně už vyzná. Kdybych chtěl parafrázovat Jakešův projev z Červeného Hrádku o Perestrojce. Občas čtu anglický noviny, sleduju, ale ne úplně všemu už vážně rozumim. Mám pocit, že za to rozhodně nemůže konzervativní pravice. Za Brexit může z části populismus ( lidi hlasoval "vote leave", protože podlehli populistický masáži) ale taky z úplně stejný druhý části za to může EU samotná. Ale EU chyby nepřiznává, protože si do jejiho čela my lidi volíme prostě špatné reprezentanty. Nevím jak se to stalo, že se EU stala tak moc levicovou. A vůbec nevím jak se stalo, že je v Evropě tolik levicových sympatií. Ale jako jsem pro EU. Ale ve smyslu, lepší být v EU ať je jaká je, než u Putina v impériu, kam bychom se tutově jinak zase dostali. Mělo by to jistě jinou formu než jakou od roku 48-89 ale nesvoboda by tu postupně vznikla. Tím jsem si jistej.

A to že tu máme pana velkokapitalistu, který vládne s hlasy komunistů? To je sice hrozný, ale on pan velkokapitalista k nim nemá přeci vůbec daleko. Vždyť v jejich režimu vyrostl. Ten má k Moskvě blíž, než si vůbec dovedeme představit. Jen heslo socialismus vyměnil za pár populistických a ono to hromadně zafungovalo. Nakonec každý dost možná pátý, co chodí číst i sem autíčkáře ho volil. To je prostě statisticky daná věc...

No nic, abych to uzavřel, lepší články o německém úpravci z 80. let a krásné Lotus Calibra než nějaké cancy o tom jak nás čeká zářná budoucnost v přepravních kapslích na elektriku. Protože tahle témata akorát tak vyvolávají v mnohých z nás vztek a přesně tenhle typ debat.

PS: na tu rozvitou odpověď panovi co si říká Frite jsem se Kubo docela vlastně i těšil :) Vůbec netušim ani co bych mu na to odpověděl já. Ale možná si jen dělal prdel.


krab
08. října 2019, 10:53
1
Günter Artz: Obchodník, snílek, megaloman

Hezký téma. A o tý Calibře "Lotus" jsem teda vůbec nevěděl. Souhlasím, že to měli u Opelu vážně vyrobit! Je to boží.
Vlastně mi to trošku připomíná Holden Monaro ( Vauxhall Monaro) , což je auto, který jsem viděl někdy poprvý v nějakým testu starýho Autocaru a strašně jsem ho od tý doby chtěl :)

krab
07. října 2019, 21:12
3
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

PS: já reagoval na to co jsi napsal nahoře, ne to úplně poslední.

K tomu poslednímu bych snad jedině: OK, pochopitelně politická kultura má u nás hodně much, to je jasný a nástup populismu a oligarchie je samozřejmě znepokojující. Ale zrovna tak je velký problém ten západní zelený neokomunismus. Mě stačilo poslouchat jeden rozhovor s Hansem Timmermansem ( uvedu jako příklad toho extrémnějšího z toho co z levičáků v Unii sedí) a bylo mi s toho fakt smutno. Švédové mají výhodu, že už byly desítky a desítky let hodně bohatou zemí. Oni si ten jejich utopický socialismus tak nějak měli z čeho platit. Jsou to jiný podmínky a taky je vidět, že to není ta cesta, že to není dobře.

Já poslední dobou říkám, že Evropě i Americe dneska chybí dostatek pravicového konzervativismu. Otázka jestli si na něj časem zase vzpomeneme nebo až ve chvíli nějaký větší krize společnosti.

krab
07. října 2019, 20:55
2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

J.K. Sice to adresuješ Beastarovi, ale já ti řeknu svůj názor. Když tu řešíme politický teorie. První věc je, že ať už se probírá cokoliv, má to tu naštěstí úroveň. A jsme k sobě tolerantní, i když se názorově často neshodneme. Chodí sem různí lidi.

Demokracie je skutečně o tom, že jsou nějaké volby a v těch všichni můžou hlasovat. A většina rozhodne. Jenže všechno není tak jednoduchý. První věc je, že každý není stejně chytrý a každý nemá přístup ke stejným informacem. A vždycky bude fungovat něco, co nazvu manipulace. Proto je dobře, aby ten, kdo už nějaké volby demokraticky vyhraje musel hrát podle nějakých předem daných pravidel a ten mandát neměl nafurt. A existuje něco jako lidská práva a vyspělá společnost (pokud je opravdu vyspělá) vždy nadřadí práva a svobody jednotlivce, před obecně prospěšným zájemem. Proč? Protože z obecně prospěšného zájmu ( např. vyvlastnění pozemků kvůli dostavbě dálnice) se totiž může stát heslo pod kterým bude chtít někdo ovládat lidi a to už demokracie není. Takže ano, pokud se nevyřeší férový odprodej nějakého pozemku, jako třeba v Jinočanech nebo někde u té Mohelnice, tak se prostě nic nepostaví. Ten problém stejně většinou bejvá v neschopnosti se domluvit. Vyvlastňování do demokracie fakt nepatří. A nepatří do ní ani nadřazenost například ekologických zájmů (protože cítím, že ti jde o tohle) nad individiuálními svobodami člověka. Zkrátka v demokracii věci nefungují tak, že někdo určí, že "auta smrdí a tak je zakážeme", ale že se hlasuje. A proto my tu používáme ty narážky na "komunismus" , neokomunismus nebo fašismus, atd... Protože ti tohle všechno dělali. Řekli, že třeba zeď kolem Berlína bude dobrá pro vaši bezpečnost a tak ji postavili. Nehlasovalo se... A dneska takto hřímají ekologisté. Zahyneme, když do xx let neuděláme to či ono. A tak musíme zakázat tohle nebo tamto. To s demokracií nemá nic společného. To je zastrašování, ohýbání reality v svůj prospěch, ovlivňování mas ve prospěch nějakého cíle původně relativně malé skupiny lidí. A to je právě všechno hrozně špatně. Dneska žijeme ve společnosti, kdy ti každý druhý novinář o autech píše nebo říká naučené fráze typu "elektromobilita je ta cesta, kam to směřuje". Někdo přidá ještě něco jako "nevyhnutelně". Jak to můžou vědět? Nemůžou to vědět. Je to důsledek manipulace.

A proto mě lidi jako ty extra znepokojují. Už jsem viděl i hesla typu "musíme zničit kapitalismus, abychom byly uhlíkově neutrální" nebo tak něco. No to je přece jak z Marxe , Englese i Lenina dohromady. Jsem strašně smutný z toho, že někteří mladší (dvacátníci) na tenhle starej bolševickej trik skočili a jako užiteční idioti by s úsměvem na tváři likvidovali naší západní kulturu.

Možná nejsme k přírodě nejohleduplnější, jistě existuje spousta věcí a nápadů jak se můžeme starat o planetu líp, ale nikdy to nesmí být nadřazený individuálním svobodám člověka. Prostě to tak nejde. To je jako když budeš mít továrnu, tak nakonec zkušenost ukázala, že když je tam pár lidí co si říkají odbory a jako majiteli továrny ti pijou krev, ve výsledku je to fajn, protože pomáhají vyvážit určitý společenský poměry. Čili kapitalismus z doby Charlese Dickense ( který mimochodem vesele provozuje komunistická Čína - jaký paradox) je špatně, to už zkušenost ukázala. Ale aby byl odborář nadřízeným ředitele továrny? To by byl teprv průser. A to je zase příklad třeba z toho našeho socialismu, který před 30 lety naštěstí zmizel.

Takže asi tak... Omlouvám se ostatním, že to není příspěvek o autech , ale na J.K. jsem reagovat chtěl, protože si myslim, že to má smysl a navíc J.K. bude inteligentní chlap, takže diskuze s ním asi nějaká bude i možná.

krab
06. října 2019, 20:20
0
Nevada 3: To, co není v Nevadě, a návrat na zem...

Parádní a moc hezký fotky. To jsem se zase zasnil, že bych do Grand Canyonu chtěl zas někdy znova. Ani ty 4 měsíce tehdy nestačili zdaleka na to poznat všechno. Je to obrovskej kus země.

krab
04. října 2019, 21:06
2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Kubo, to jsem přečetl se zatajeným dechem. Ale kamarádka ženy tam strávila čas (ve Švédsku) a vlastně vypozorovala to samý. Plus je Stockholm a další velká města plná Švédů, kteří jsou Švédi asi jako my jsme Svahilci :)

Tenhle experiment, který se prosazuje víc a víc hlasitou názorovou menšinou napříč Evropou nemá rozhodně happy ending. Chybí nám dostatek zdravě konzervativní křesťanské pravice. Na Margaret Thatcherovou, na Ronalda Reagana, na ty si ještě v budoucnu hodně vzpomeneme. A do toho čínský Volvo, který dodá švédům ještě trocha ze svého mistrného špehovacího know how... ( to už pochopitelně žertuju).

Beastar to napsal dobře. A lidi jako Jindra na to snad přijdou časem taky a doufejme, že se militantní zelení nakonec vlády na naší malou Evropou opravdu nechopí, jinak s námi bude ámen.

krab
03. října 2019, 16:31
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

A tak to je zase hezký :)
Já už bych tohle asi neudělal. By mě to nenapadlo. Ale jako je fakt, že ve 20 ti jsem jel projet cokoli co se mi dostalo do rukou na neskutečně jsem si to užíval. Bylo to jedno jaký auto to bylo, bavilo mě řídit jen protože to bylo něco novýho, co jsem předtím ještě neznal. Dokonce i zpočátku v práci jsem se pokaždý těšíl na to, co mi přivezou.

Dneska už si mlsně vybírám jen to co mě zaujme a to co přistane tak nějak náhodně, že se to hodí otestovat, tak to testnu v rámci normálních jízd co bych musel i tak a pak se zas těším na ježdění tím svým.

Ale ten Escort by byl jistě super zážitek. My ho dokonce loni v garáži měli jsem člověče koukal. A mě to nějak minulo. Zejtra mi vyjde jedna zajímavá projížďka auty z minulosti. Počasí vypadá že bude OK. ( zpátky do dětských let) tak na to se třeba hodně těšim, přitom to žádný McLaren F1 není...

krab
03. října 2019, 16:22
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Tak to je jenom taková akademická debata... Alfu bych měl možná změnit na 124 Spide původní, ten se myslím ještě v 79 dělal. Oni jsou to docela podobná auta ale.. A zrovna Dino 308 GT4 bylo jedno jediný Ferrari co se vymykalo. Nakreslil ho Bertone a nebylo brutálně drahý. To bych řekl, že v kontextu k dnešní 4C, která nová stojí skoro 2 miliony je docela adektvátní příměr. Protože Ferrari dnes dělá 488, který stojí daleko víc na dnešní kupní sílu než tehdy (aspoň myslim teda.. si schválně najdu ceníky, ale blbě se to porovnává, protože zas už nevíme přesně životní úroveň, běžný výdělky atd... ) možná se zjistí člověče i opak a to, že dneska jsou ta sportovní auta levnější a dostupnější než před 40 lety. ( myslím západní země, nás pochopitelně ne, Ferrari si nemohl dovolit nejspíš ani Karel Gott)

Jinak pochopitelně tenhle Escort vs. nový Focus to je jako rozhodnutí mezi spaním v temné kobce bez jídla a špetky alkoholu na večer a penzionem, kde dobře vaří a čepují dobré pivo. Taky si myslim, že se asi nenajde někdo, kdo by dobrovolně jezdil starým Escortem, přitom měl možnost si koupit něco novějšího. S takovýmhle Escortem se spíš už dneska jdeš projet jen tak v neděli pro radost.

A vlastně to možná celá ta věc. S tímhle by ses jel projet jen tak z radosti a s novým Focusem by tě to vlastně ani nenapadlo udělat. Pojedeš jen tam kam musíš, nejkratší cestou a pak zas zpět. Aspoň tak to vnímám já. Resp. vím, že jsem se nikdy nejel někam projet jen tak v běžném osobním autě nebo i v nějakým testovacím, pokud to byl sedan, hatchback, SUV nebo tak...

Projet se jen tak pro radost, to jsem udělal v offroadu ( Jimny) v pár hot hatchích, ve sporťácích atd...
To tak máme asi všichni stejně, nebo aspoň předpokládám.

krab
03. října 2019, 16:05
0
Volkswagen opravuje padesát let starou chybu

Tak tohle mi úplně připomnělo slavnou scénu z Černých Baronů "ľahký gulomet" (...každý blbec přece ví, že elektromobily ve 20. století neexistovaly) :-D

krab
03. října 2019, 15:51
2
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Záleží co by to bylo :-D To se nedá nikdy paušalizovat.
Když to vztáhnu na Cortinu, tak tam mě štvalo vždycky to, že chybí pětka (od 100 km/h motor zněl jako když se trápí) a pak vůle v řízení než mi to tenkrát táta mistrně opravil. Pak to bylo super. Řízení bylo ale maticový/šnekový, kdežto Escort má už jistě hřebenový.

Ale výběr nové vs. 40 let staré, tady záleží jak co by to bylo. Schválně pár příkladů: 40 let starý je dneska teda auto z roku 1979
1. 124 Spider (nový) vs. Alfa Romeo Spider (1979) : teď mám to nový, ale řídit mě baví rozhodně víc ta stará Alfa. Koupil jsem nový, protože jsem to viděl jako příležitost mít něco co bude spolehlivý. No nechal jsem se zlákat na trochu pohodlnosti. Jak dlouho mi to vydrží, to jsem sám zvědav. Spoustu je dobrý na tý nový, ale má oproti starýmu autu horší řízení ( má posilovač - trochu zbytečně) atd... ale zase má tuhou karoserii, motor, který je v reálu daleko rychlejší atd atd...
Mini Cooper 1979 vs. Mini Cooper 2019: beru ten starý a ani se nebudu rozmýšlet. Nový Mini je dobrý auto, ale velmi špatný Mini. Je to jen jeho parodie, bohužel.
Ford Cortina 1979 vs. Ford Mondeo 2019 : tady přiznám, beru nový Mondeo. U daily aut je to jasný. S Cortinou bych asi každej den anebo po dálnici v aktuálním provozu jezdit nechtěl
1979 Dino 308 GT4 vs. Alfa Romeo 4C (2019) : jednoznačně staré Dino. Nechci řadit pádlama, bral bych jistě to starý...
1979 Lotus Esprit vs. Lotus Elise 250 CUP (2019): tady bych bral nový Lotus, protože je skvělý a dá se s tím jezdit na dráhu atd...
1979 Caterham vs. Caterham 2019 : taky beru nový
1979 Porsche 911 Turbo 3.3 (930) vs. Porsche 911 Carrera 992 (2019): beru to staré, ani nad tím nepřemýšlím dál
1979 Lada Niva vs. Lada Niva 2019: hmm, je to úplně jedno, to auto je furt stejný...
1979 VW Golf 1.5 Diesel vs. Golf GTD (2019) : jasně že ten nový

Vlastně to je docela zajímavá visuální představa co bych si vybral. Já to vidím tak, že vždycky jde o to jaká auta, jaký segment to je atd..
U zážitkovejch aut a sporťáků často vyhraje to starý auto pro svoje neopakovatelné vlastnosti, ale u běžných aut prostě jdeš spíš po tom novým. Protože jsme prostě pohodlný. 80% lidí by zažilo šok jen kdyby muselo týden používat tlačítkovej mobil bez internetu. A to je to jen blbej mobil...

krab
03. října 2019, 10:11
1
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Hezkej článek a trochu mi ten popis jízdy připomíná cestování v mojí 1969 Cortině.
Vůbec porovnat o dekádu novější Escort s Cortinou by mohlo být zajímavé.

krab
03. října 2019, 09:46
0
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

No jo no... Taky už dneska spíš sleduju jen ty nadšenecké věci. Kdyby to šlo na 100% taky bych ani jiný věci už nedělal. Akorát u nás v ČR nemáme platformu, která by sdružovala jen nadšence. I když Temple of Speed to dělá hezky (ale je to není to diskuzní web) a třeba teď mě kamarád přidal do skupiny na facebooku "stará auta", tam jsou hrozně fajn lidi a jeden automobilový nadšenec vedle druhého.

Tady k tomuto: souhlasim s Fandatikem v tom, že pro radostné svezení není potřeba mít model od modelu neustále nárůst výkonu. Zrovna včera jsem viděl skvělej podcast s Harry Metcalfem a Chrisem Harrisem. A pod části té debaty bych se rovnou podepsal. Oni trochu říkají, no i my novináři jsme k tomu bláznění a honění ring "lap times" přispěli a nikdo nechce přijít s novým hot hatchem pomalejším než předchozí model. Tak to takovýmhle způsobem narůstá. i právě u té testovací i30N jsem si říkal, hergot, není to místy už zbytečně rychlý? A to je to ještě hot hatch postavený v správným duchu. Třeba takový Civic Type R je ještě daleko rychlejší. Takže pak najednou chápu argumentaci typu: vždyť původní Focus RS měl 215 koní a všichni z něj byli hotoví. Nakonec ani Lancia Delta Integrale 16V neměla ani 200 koní (když byla s katalyzátorem a nebyla to EVO verze).

Zrychlila se auta okolo, ta obyčejná. A jak budou přibývat elektrická, bude to o to víc patrný. Pak právě lehká mrštná auta jako ten můj nový objev Fiat budou vlastně o brutální kus pomalejší než třeba rodinný Volkswagen ID.3. Takovej zvláštní paradox...

krab
02. října 2019, 21:28
2
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Dobře, uznávám. Chyba je na to reagovat vůbec. Příště asi už vim a budu komentovat jen ty věci okolo sportovních aut.
Ale takhle, když jsem napsal úplně nahoře včera, že bych vybral Golf, to nebylo myšlený v ironii nebo naschvál. To mi fakt tak přišlo. a hodně vám to nějak nevonělo, nevím proč. Třeba můj táta, který už v tom věku je, by si Golf vybral. A měl ho dokonce 2x, různé generace, vždycky byl spokojený.

Mě přijde, že tady se hrozně stranní japonským autům anebo nějakým trochu zvláštnostem. Prostě ten model, kdy doporučíš něco zastaralýho (např. Dacia) jen ve jménu spolehlivosti je takový krátkozraký. I to Jimny bude jistě super, ale to mi přišlo spíš jako vtip než volba s vážnou tváří. To je prostě offroad hlavně do terénu, tam vyniknou jeho vlastnosti.

Opravdu legraci si tu dělal Adam s tím Hunterem a tak jsem na to jako v podobným tónu zase reagoval.

Kuba na mě vpálil cosi o tom, že přece nejde doporučovat koncernový tříválec turbo, když tazatel chce dlouhověkost. Vždyť zrovna ten tříválec nedávno rozebral Martin Vaculík v SM po 100.000km a vyšel velice pozitivně. A Martin Vaculík rozhodně nedělá PR pro škodovku, ten dělá v týhle branži asi jako poslední tuhle práci naprosto obětavě. To je vidět z toho výstupu.

Takže ve výsledku bez ironie a legrace, já bych tomu pánovi doporučil, ať si objede dealery různých značek, projede se v různých autech a koupí si to, které mu v rozpočtu bude připadat nepříjemnější, nejlíp se mu na něj bude doma dívat a udělá mu největší radost. Neutrácí pár drobnejch, tak ať ho to potěší. Mě totiž přijde, že někteří čeští důchodci pak v iracionálním strachu z vysokých nákladů nějakého auta, které by si jinak vybrali končí třeba v těch Daciích. Přitom by si mohli koupit něco zajímavějšího, modernějšího. (Jiní fakt ty peníze nemají, tak ani jinak nemůžou to plně respektuju)

PS: kdyby se to vzalo do absurdního důsledku, může pak hledat auto jako muzejní kousek Mercedesu W123 300D a ten vydrží vše, levně se stále opraví a pokud nezrezne bude jezdit navždycky

krab
02. října 2019, 20:58
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

PS: ještě v tom fóru: W Dave chtěl poradit. Nakonec to vyřešil brilantně a jeden ten AMG Mercedes si dokázal půjčit na pár dní. To je to zásadní a je jedno co mu kdo poradí zvenčí. Udělal si vlastní obrázek. A jemu jsem odpovídal upřímně jak to já vidim a podle zkušeností co zatim mam. Na jednu stranu vidina V8 od AMG na stranu druhou "údržba 20 letýho auta". Vždycky to je něco za něco. Bylo dobrý podotknout, že za relativně málo může mít auto, který bude 5 let v záruce, bude rychlý až až a zajímavý na svezení. A hlavně se v něm nebude muset bát jet třeba na výlet na ten Ring , užít si to a neřešit jestli se na trati něco porouchá. A to je vždycky realita starýho, byť legendárního auta. To znám dobře. Je potřeba přemejšlet v trochu širším kontextu. A nakonec to vypadá, že je spokojený s NC a dušička má pokoj. A já se mu vlastně vůbec nedivim.

krab
02. října 2019, 20:46
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Tak dělám si z toho prdel, to je jasný...
Jenže co máš dělat, když se tu hrozně diskutují věci typu co na důchod, je Lada Vesta příslib zářných zítřků a podobný... To přece nejde brát vážně :-D

Ale je fakt, abych nepomlouval, teď bylo super to s těmi Ferrari, Vavrisovo gétéčka, to byly zajímavý věci, snad zas bude víc takovejch. Já občas zkusím taky něco do blogu sem přidat, jako teď posledně 4C, Cata a Lotus. To jsou takový autíčkářský věci co mě baví...

krab
02. října 2019, 18:25
0
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Tak možná na to dívám až moc s despektem. Kubo to by mě taky zajímalo jak dalece Kia a H spolupracujou. Na určitejch modelech jistě asi hodně. Ale ta divize N se minimálně prezentuje, že je separátní a chtějí dělat jrn svoji linii aut.

Mě to prostě s tim i30N napadlo hned jako téma, když jsem viděl ten test a říkal jsem si pro sebe automaticky, že bych si radši připlatil.

PS: tuhle jsem něco podobnýho říkal známému. Bude objednávat M340i to nové a když prozradil cenu, tak říkám, hele nechceš radši M2 Competition? Za stejný peníze zajímavější svezení. A on, ne to je na mě už moc a zbytečně malý atd... takže jsem si vlastně zase ověřil v praxi, že uvažuju často jako minimum reálných kupců nových aut. :)

krab
02. října 2019, 15:54
0
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Hele, na mě to působí jako "ani ryba, ani rak". I i30N je kompromis. Ročník 2019 a hlavě ten fastback už bych rozhodně nekomfortním nenazval. Má širokou možnost nastavení a tak se dá využít prakticky všude.

V pohodě, asi si moc neumím představit kdo je ta cílová skupina. Když chci hot hatch, tak budu prahnout po tom nejlepším co můžu v segmentu sehnat, ale pak zas pochopitelně rozhodne i rozpočet, čímž je najednou i30N velice dobře ve hře oproti třeba Civicu Type R. Protože vyjde o min. 200 tisíc levněji. Takže cílovku toho kdo chce hot hatch ta Kia určitě nepostihne.

Ale jo, asi se najdou zákazníci, o to nepochybuju, spíš mě to přijde takovej zvláštní segment. Má to manuální převodovku, má to docela velký výkon, ale ne jako dnešní hot hatche, cenovku asi adektvátní, ale ne podbízivou, výbavu jistě dobrou, ale prémiové to taky není... Ale možná racionální zájemce do toho skočí, protože si porovná nabídky a zjistí, že je to za tu cenu třeba nejvýkonnější a nejvybavenější.

Ale zůstanou dvě nevýhody. Zatímco i30N se po roce stále prodává za ceny kolem 600, Kia má po roce až dvou daleko menší zůstatkovou hodnotu z původní ceny ( třeba 350-400). Takže v tříletým provozu vlastně bude stát reálně víc peněz, když se započítá co ti zbude až to budeš dávat pak protiúčtem. Každý si to musí spočítat a rozhodnout sám.

krab
02. října 2019, 13:44
-3
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Já tímhle teda nejel, ale přijde mi to jako objednat si Hyundai i30N bez performance paketu, čili nesmysl. Pokud je rozdíl mezí Ceed GT a i30N v tuhle chvíli 140 tisíc, tak aspoň pro mě mám jasno. i30N je daleko univerzálnější. Jde s tím jezdit na normálním nastavení i městem, ve sportovním okresky nebo i dálnice a je hlavně poměrně dobře schopná i na závodním okruhu pro hobbíka, co si chce zajezdit. Což s tím Ceedem nejspíš nepůjde...

krab
02. října 2019, 10:53
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Adam to ovšem zakončil naprosto bravurně :-D
Ale překvapuje mě, že se nápad s Golfem vážně hodně autíčkářům nelíbí. Ty jo, podívejte se do bavorska, rakouska atd... tam to má 60% důchodců. Ještě často ve verzi Golf Plus.

Já vycházím z nějaký zkušenosti co vidím v rodině. Golf byl u nás oblíbený, pak další příbuzní Touran, protože mají pejsky a jsou spokojení.

Pravda, že 6 kvalt je dlouhej, ale u tý Corolly taky a navíc ta atmosferická 1.6 nemá točivý moment na pohodový dálniční ježdění. Vím, že dost novinářů 1.5 TSI ( to nejnovější po poslední emisní normě kritizovalo) já měl k testu Golf ještě s tím klasickým euro 6. A to auto jelo naprosto perfektně. A to jsem s ním tenkrát jel na otočku do Budapešti jet koukat na Lotuse, který jsem nakonec nekoupil.

A auto na 20 let? To je těžký. Když říká Adam UAZ Hunter, tak UAZ Hunter. A je fakt, že řidič se v něm bude i udržovat fit, prototože uřídit tu kraksnu v rychlostech nad 70 km/h vyžaduje velké srdce a spoustu úsilí :-D

krab
01. října 2019, 22:55
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Sranda je, že ten 1.0 85Kw funguje paradoxně extra dobře. Jen ten zvuk a taková ta lehkost chodu a absence brzdění motorem (skoro) ta bude pro tradicionalistu divná. Ale když jsem jel v březnu s Oct 1.0 TSI do Stuttgartu a zpět a pak v ní ještě tejden jezdil, tak jsem si na to zvyknul a musel jsem prostě uznat, že ten motor je povedenej. Taky mi to pak pod testem dalo hodně chytráků sežrat. On si každý představí pod pojmem 1.0 3 válec Wartburga nebo jak jela Škoda 100 ... Funguje to. Ale 4 válec je přeci jenom kultivovanější pohon, asi bych za to pár kaček sám připlatil.

Já nevim, tak je to tady komentování částečně v legraci, že... ale prostě Golf mi přijde pro ten účel jak jsem to četl jako úplně ideální auto. V tom jsem docela konzerva a tyhle tradiční německý auta mě vlastně docela imponujou. I když můj čas s Golfem zdaleka ještě nepřichází :) A taky je fakt, že mě se třeba malý sedany vůbec nelíbí. Když je to 5er BMW nebo E-Classe nebo A6 tak to chápu, ale sedan v nižší střední, to mi přijde takový divně neevropský. V Asii to mají rádi, malé sedany. Na Taiwanu se třeba dělá sedan i z Yarisu a říkají tomu Vios. Přijde mi to fakt ošklivý.

krab
01. října 2019, 22:32
-1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Pane redaktor, odkdy je 1.5 TSI tříválec? :-D
V áčkách si může vybrat cokoli, tam mají úplně všechno, stačí si jen dobře vybrat, víš...

Já to vidim jak by uvažoval asi můj táta kdyby si na důchod chtěl koupit auto co mu vydrží co nejdýl a měl rozpočet jako pán z vašeho dotazu. Na 90% by koupil Golfa. A když jsem jeden 1.5 TSI loni na jaře testoval, tak jsem byl naprosto spokojenej. A to auto hlavně bude vypadat i za 5, 10 let furt jako Golf, nebude prostě extra zastaralý. A má to vždycky o trochu lepší zůstatkovou hodnotu než konkurence, pokud by si za 5, 6 let nakonec chtěl ještě jít pro další "poslední" auto a udělat si radost. To pak vymění za ID.3 :)

Jinak pochopitelně, ta konkurence je v nižší střední třídě velká a možností je dost. Jimny by se líbil mě, ale nevím no... asi bych to takhle úplně nedporučoval. S tím zbytek asi souhlas, Yaris je OK, ale je to takový malý, jen na příměstský ježdění je to OK a po dálnici fajn, ale žádná hitparáda.

krab
01. října 2019, 21:51
-2
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Možná to bude obecně nepopulární názor, ale já bych se povznesl nad tu snahu mít co nejjednodušší techniku v novém autě. To by nakonec mohl koupit Dacii nebo tu "Adamovu" Ladu Vestu ... Jsou to křápy. Tipo, Corolla atd... to není špatný, ale já bych to viděl prostě jednoduše.

Koupil bych VW Golf Marathon Edition 1.5 TSI 96kw 6G a uskromnil se ve výbavě jen na podstatné věci. A pak licitoval silně o ceně aby se to přes těch 500 moc nepřehouplo. Což jistě půjde.

Chápu, že je tam ten požadavek, aby to nebyl tříválec, taky mě tyhle motory nevoní, i když vím, že často fungují naprosto dobře. Ten Golf je prostě pro mě taková klasika. V rodině u nás fungoval řadu let (V. generace) a to auto vypadalo i po letech prostě dobře a důstojně. Zkrátka Golf.

Corolla není blbá, ale ta 1.6 v těch posledních co jsem řídil mi to prostě dynamicky už nepřijde nic moc. To ještě 1.6 Valvematic v Aurisu, ta byla živá, ty nové mi přijdou naopak mdlejší.

krab
01. října 2019, 14:06
2
Autíčkář na lovu italských plnokrevníků

Beastar ti to asi dokáže říct naprosto přesně, ale já si myslím, že většina drahých klasických aut, prostě kategorie co tu teď ve snílkovi máme se prodává přes aukční domy a specialisty a jejich prodejní galerie. Soukromý inzerát najdeš málokdy. U nás jak je malej trh, tak tu a tam někdo "na kšeft" přiveze i něco jako tu červenou 348 TS a zkouší prodat.

Soukromejch prodejů je možná relativně dostatek, ale málokdy se to realizuje přes inzerát. Ti lidi se často propojí i jinak. Takhle jsem třeba před 3 lety koupil tu 996. Ta v žádným inzerátu nikdy nebyla. A třeba Ferrari 348 bych býval taky mohl loni koupit podobným způsobem, mít na ní peníze. Lotus tedy v inzerci byl, ale vlastně jen chviličku...

krab
30. září 2019, 20:44
0
Autíčkář na lovu italských plnokrevníků

Já mám pánové vybraný tohle, ale majitel píše že nesmlouvá a myslim, že s umáznutím jedné nuly by nesouhlasil :-D https://www.rajveteranu.cz/22766-ferrari-348-ts

krab
30. září 2019, 16:46
3
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Právě, mě se to hrozně líbilo s Lotusem tam z Novejch Hradů do Weitry a pak na ten Zwettl a takovým suprovým údolím jsme dojeli až k Dunaji a pak zas nahoru, jediný na co si člověk musí dávat ve všední den bacha jsou traktory :)

Právě ještě nějakej celodenní vejlet teď v řijnu na spálení dvou nádrží udělám. Auta potřebujou jezdit. Tady to naše berounsko, karlštejnsko je už trošku lepší, dost silniček se opravilo, ale furt to není ono a jakmile je víkend je tu moc provoz, samý kola, motorky, pomalý vejletníci, to se nesvezeš.

Uděláme takovýhle komorní GT kafé a káry příští rok. Možná to zkusím nadepsat tady do fóra jako téma a uvidíme kdo se přidá a co naplánujeme. A jestli z toho budou fotky a nějaký povídání nebo nějaké "Petrolicious" natočíme (což reálně podle mě zabírá hodně času a práce, ale zas když to dělá někdo kdo umí je to krásná památka a pokoukání). Tak to už zkrátka je druhořadý. Hlavně si uděláme výlet a projedeme autíčka :)

krab
30. září 2019, 13:30
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Ty jo, to by chtělo si asi založit nějakou skupinu na to přes whatsapp možná nebo messenger a tam to nějak poladit i s termínem.
Svým způsobem cílů můžeme mít víc. Autíčkovejch akcí na který se vypravit bude zase spousta.

Já bych teda určitě ještě nějaký projížďky auty rád teď v řijnu než přijde opravdový hnusný počasí. Takže teoreticky i jednodenní výlet podzimní krajinou by byl super. I jsem už x krát zkoušel najít čas s dalším známým, který ale na Autíčkář nechodí a ten má tu DB7 V12 , ta by se taky hrozně hodila, ale on toho času má snad ještě míň než já... A teď jsme všichni různě. Skipper je Brno, Radim s Maserati to netuším, Vavris je z Ostravska, já okolí Prahy, vy s 645Ci a Corvette C5 asi taky okolí Prahy jako já, že?

krab
30. září 2019, 09:33
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

No, já právě taky ten den úplně nemohl a nevěděl jsem to dopředu. Ale ono vůbec je to s časem děs. Já myslím, že i to jak se sešlo Mase a Jag bylo fantastický a ty auta na fotkách parádně ladí. Na jaře bysme teda tu srandu měli zopakovat. Vezmi C5, já vezmu 911, pánové vezmou svá gétéčka a bude to pecka. A ještě by bylo parádní mít představitele Japonskýho GT. Sériová GT-R R34 a Honda NSX.

To by chtělo ale najít lokalitu, skoro bych doporučil třeba Novohradsko a zařídit si tam i přespání, abychom měli čas pokecat pak večer i u pivka :) Tam tím rakouským waldviertelem jsme projížděli do Alp s Lotusem a ty místní silničky nemají chybu a není tam hlavně vůbec provoz. Scenérie na focení parádní.

A Beastar nám natočí k tomu videoklip :)

krab
29. září 2019, 22:02
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Jako je pravda, že když jsem jindy zase měl na pár dní půjčenou 650i E63 s manuálem přišlo mi to řazení taky relativně těžkopádný. Hlavně k motorům s takovýhle točivým momentem je to pak tak trochu jedno, jestli člověk řadí 2, 4, 6 nebo přidá i ty lichý :)
Respektive u M5/M6 s V10 je vlastně SMG dobrý v momentě, kdy se jede na volný silnici a můžeš to tam sázet prostě v rychlosti. Zoufalství přijde v momentě, když se musí jet pomalu či popojíždět. Možná jsem to neřekl moc přesně.

Jinak ta Ferrari. Jako Testarossa má rozhodně o dost vyšší náklady na to se s ní povozit a taky je o dost širší na naše okresky. Mě prostě přijdou ty menší Ferrari z řady původního Dina ideální. 348 mi přijde, že už není veterán, ale přesto je to auto ještě naprosto mechanický. Ale to neplatí jistě univerzálně, ale čistě pro mě osobně. Objektivně vzato, možná lepší svezení z té doby bude Honda NS-X. Ale ta už bývá taky pekelně drahá.

Ale když bychom zpět k té vavrisově dvojici... Jako jsou nádherná obě ta auta. Ten Jag bude vypadat fantasticky vždycky a to Maserati je taková lahůdka. Na jednu stranu by se mi obě líbily, ale nevyužil bych ani jednu. Prostě na tahle auta si člověk musí umět vychutnat tu eleganci nonšalantního cestování. Třeba ten výlet do Toskánska jak podniknul Skipper, to věřím, že muselo být naprosto super. Snad příští rok najdeme taky čas a konečně uděláme nějaký delší evropský roadtrip se 124 Spider. Už se na to děsně těším.

krab
29. září 2019, 21:04
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Jakoby jasno mám, ale taky otázka co bude za čas :) Já jsem takovej věčnej bazarovej snílek. Ale říkám si, že kdybych mohl ještě jedno auto do skupiny těch co mám, tak to bude jistě to starý Ferrari. Ono je objektivně dost zvláštní a rozhodně není tak brutálně rychlé jako ta novější. Nemá ani ten šílený řvavý zvuk motoru Ferrari v otáčkách nad 8 tisíc. Tyhle motory přišly až později. Ale reprezentuje takovou maximální kontrolu nad autem, řídíš ho fakt jen sám a nic ti nepomáhá. Tam není ani posilovač řízení. A ten design se mi prostě dlouhodobě neskutečně líbí. Dá s koupit za cca 1.5 milionu korun. Tak si říkám, že je to sice teď nesplnitelný sen, ale třeba by se časem splnit dal. Jo a když jsem koukal na test Diabla od Harry's garage nedávno, tak on říkal něco podobného. Neskutečně si pochvaloval jízdní vlastnosti a syrovost toho motoru a manuálního řazení a vyloženě na konci řekl, že za ceny kolem 100-150 tis liber dneska představuje Diablo fantastickou hodnotu za peníze. Ale to je pro mě už příliš vzdálený sen. Navíc preferuju tu linii Ferrari co pochází od Dina - lehká ovladatelná auta, byť ne extrémně výkonná. Dino 246 GT je dneska cenově totálně mimo, pak je 308 GT4 (hodně zajímavá nabídka), 308 GTB, 328 GTB no a pak 348 TB a ta mě prostě dostává nejvíc. Přitom je to na poměry Ferrari vlastně levný auto :)

krab
29. září 2019, 20:36
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Tohle se Vavrisovi fakt povedlo. Škoda že to setkání bylo zrovna v den, kdy se to moc nehodilo a až za Brnem. Ale teď mě mrzí, že jsem tam tu Sally 911 nepřivezl, protože Vavris o to měl zájem, že by k té skupince zapadla a asi měl i pravdu. Jen by byla dost jiná tím svezením. Dneska jsem jí taky musel po přečtení článku na hoďku aspoň vytáhnout a spálit nějakej benzín.

S tím jak bys zatoužil o tom autu s automatem nebo robotizovaným manuálem, hele já jsem to taky tak měl a jsem nějakej vyškolenej, že vím, že to nechci. Ale to neznamená, že další Autíčkář to uvidí opačně. SMG jsem si vyzkoušel na půl týdne v BMW M6 V10 a ta převodovka mi nepřinesla nic než frustraci z toho přemýšlení o tom jak moc lepší auto by to bylo, kdyby tam byl prostě manuál. Možná se pletu, ale u Maserati Cambiocorsa vnímám něco podobnýho. Zrovna tak bych si nikdy nekoupil Ferrari s F1 řazením. Vždy jen manuál, čím jsem omezený na modely do 599 (které mimochodem s manuálem vyjde na 400 tis euro, takže to už zase můžu být v klidu)

V reálu jsem si zkusil žít od ledna do srpna s Infiniti G37S, kde byla 3.7 V6 a 7st automat, stejný jako v 370Z pokud jím byl vybaven. A ve výsledku ač mě to auto svým způsobem imponovalo a měl jsem ho rád, tak jsem ho milerád vyměnil za tu 124 Spider, kterou mám nefalšovaně strašně rád. Prostě jsem asi zaměřením takovej ten "miata boy" a to prostě asi předělat moc nejde.

Tyhle Maserati 3200 GT Coupe se daly koupit s manuální převodovkou. U 4200 už si nejsem jistý. Ale tam je zase fantazie ten motor. No vlastně kdybych někdy znovu zatoužil po gran turismo autě a měl na něj peníze, koupil bych ojeté Maserati Gran Coupe. Jenže za podobné peníze se už začínají objevovat Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio s tou 8spd ZF a to bych si asi dopřál daleko radši.

Jenže ve skutečnosti vím dost přesně, že žádný další auto už nechci, jedině, pokud bych někdy vydělal dost peněz a šlo to, tak si koupím Ferrari 348 TB a budu už co se týká autíček maximálně šťastný.

krab
29. září 2019, 12:20
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Nádhera! Na tenhle článek jsem se těšil a je super. Maserati z téhle dvojky neznám, Jaga jen XK8 a podle popisu bych tutově taky spiš odjel v Maserati. Je krásný.

krab
29. září 2019, 11:54
0
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Myslim, že tentokrát nepřeháním. Většnou nejsem k autům moc kritický, ale auta typu Vesta, Logan, Thalia, to mi zkrátka přijde ok do zemí třetího světa. Kdyby to stálo těch 159.900 tak asi ok, ale je to spíš 300 a za to už jsou auta daleko modernějši a bezpečnější. Navic stejně jako Dacia to má příšernou image.

Ale svým způsobem pravdu nemám, protože v ČR jsou třeba Dacie oblíbené. Ale tam je to poměrem cena/užitná hodnota. Nevím, ale ta Vesta nepřináší nic extra ani podbízivější cenu.

Zrovna jako Beastar taky nemám rád korejská auta. Ale jsou tam vyjímky. I30N jezdí hezky, byť zpracování i30 je pořád oproti např. VW Golf žalostné. Minivan H1 je fantastický v poměru cena a služba, kterou zvládne. Takže úplně zaujatej nejsem.

Ale plně chápu fanouška vojenské techniky, že si koupí UAZ Hunter bez střechy za 470 tis s dph a užívá si fakt, že má nový restomod za pár kaček... Pochopitelně provedení má oproti offroadům od firmy Icon asi tak daleko jako je to z Moskvy do Kalifornie, ale prostě i ten UAZ může dělat radost.

krab
28. září 2019, 21:44
0
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Přesně. Jako já nechtěl bejt hnusnej, ale taky jsem se elegantně vyhnul nějakýmu testování těchto "moderních" strojů Lada. Fakt je to na živo děsný. Ani bych to nekomentoval nebýt ten Adamův text zrovna o tomhle až tak pozitivní.

Jako já byl rád, že jsem si vyzkoušel nový (starý) UAZ, ten mikrobus UAZ Buchanka i Ladu Nivu. To je svým způsobem fakt zážitek řídit. Upřímně, kdo nemá zkušenosti s řízením veteránů, tak mu tahle auta najednou přijdou vyloženě životu nebezpečná. Ale kdo má rád starou techniku, tak to vlastně svým způsobem ocení. Třeba ten UAZ Hunter. To je šílenej stroj. Když jsem si myslel, že je Jeep Wrangler až moc spartánský, tak UAZ je úplně nový level toho slova. Je 2x levnější než Wrangler a taky je minimálně 2x tak horší. Přímá úměra funguje. Ale když budeš chtít auto do těžkýho terénu, když budeš potřebovat takový auto provozovat na Sibiři nebo v Mongolsku, tak to je přesně ideální stroj. V místních podmínkách se levně opraví. Stejně tak ta Buchanka i Niva.

Ale pořád přemýšlím a moc nechápu, kdo to dovede využít v středoevropských podmínkách. Přitom jsem se bavil s tím importérem a fakt toho prodají docela dost. UAZ Buchanka je vyloženě prý besteller. Přitom se to auto řídí jako stará Š1203 ve zvětšený formě a v takovým bytelnějším provedení. 100 km/h je reálně limit do kterýho ještě víš, že to zhruba udržíš v přímým směru (nějak)

krab
28. září 2019, 20:15
2
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Teď si říkám, zda mám, či nemám... :-D Na stejnou akci jsem totiž byl taky pozvaný. A S Adamem jsme si příjemně pokecali, já poprvé v životě řídil Buchanku a vyděsil chudáky dva myslivce, kteří se báli, že si pro je jede NKVD... Zkusil jsem si Nivu, zkusil jsem si UAZ Hunter. Je to hrozně zajímavý skanzen sovětské automobilové výroby. Upřímně řečeno, pár desítek kilometrů v Hunteru je vyloženě zážitek.

Ale tyhle moderní Lady Vesta... Byla tam možnost svezení, ale přiznám se, že jsem si to prohlédl, otevřel dveře, nakoukl dovnitř a ušklíbl se a rychle je zase zavřel. To není žádný úsvit (podle mě) , jen šílená snaha prodat něco, co podle mě není absolutně konkurenceschopné pro evropského zákazníka. Vždyť sedan neměl ani kryté podběhy, palubka je jak z 20 let starého korejského auta a celkový dojem asi dvojnásobně překonává i taková hujda jako novodobá Dacia. Já věřím, že motor pojede v zásadě dobře, ale dát za tohle kolem 300 tisíc je nesmysl. To vyobrazené myslím bylo snad ještě dražší ( bohužel ceník se mi nepovedlo teď vygooglit a Adam to tam nepíše).

Cokoli ojetýho bude lepší nápad. Roční Rapid nebo čtyřletý Golf nebo tříletý Focus, tohle všechno jsou normální auta, co dává smysl si koupit. I ta Dacia nějak ( i když to věru moc nechápu) má své zákazníky, kterým nevadí jak je to zpracované a jak to vypadá. Sorry, ale Lada Vesta mi přijde jako horší verze auta typu Dacia. Prostě špatný.

( tak teď doufám, že pro mě to NKVD nepřijede v Buchance ve 3 ráno až domů a nečeká mě uvrhnutí do temné vlhké kobky sovětského vězení) :-D

krab
26. září 2019, 15:35
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Okopírovala beru v uvozovkách, protože centrální otáčkoměr, to je věc obecně vycházející ze závodních aut. Porsche má tohle uspořádání klasicky už půl století, tak se to bere jako "po vzoru Porsche". Mazda tuhle ergonomii taky přijala a je to fajn.

Jinak asi vlastně souhlasím s Kubajzem. Je škoda, že ta konfigurovatelnost není větší u některých výrobců. Stejně už jsou dneska přístrojový štíty vlastně takové monitory/tablety. Alpine A110, ta to tak má. Máš tam jeden mód, kde je to analogový a jiný, kde zas víc digitální. Akorát pokud se nepletu, tak na režim sport nejde ten analogový, ale právě ten digitální. Vůbec, složitý si to všechno z hlavy pamatovat. I ten bavorák má v některých autech menší displej a jakoby analogové tradiční přístroje a když si připlatíš za nějakou tu rozšířenou navigaci, tak tam máš tenhle novej. Ale Z4 nebo 7er ty měli jen to nové divné digitální zobrazení...
VW Digital dash je pěkný řešení. To jsem si užil pár dní v Golfu a i přes den i v noci to bylo podle mě logický a dobrý. Už tím, že to zobrazuje data tradičním způsobem. Ideální by bylo, kdyby si každej mohl vybrat co mu vyhovuje. Třeba v Bentley, tam je ten suprovej otočnej panel, kde může být moderní displej navigace anebo jen dřevěná dýha a nebo taky krásný mechanický hodiny. Ale to je zas jiná cenová...

krab
26. září 2019, 14:09
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Vůbec téma přístrojových štítů je zajímavý. Třeba ten nový od BMW je podle mě hrozně nepřehlednej. Ideál je nemůžu si pomoct, kruhovej "pětibudík" u Porsche. Uprostřed otáčkoměr, ten je největší, vlevo rychloměr a zbytek pak vpravo a okolo. A ideální věc je mít na displeji uprostřed otáčkoměru ještě ukazatel rychlosti (digitální) což poršák má a tím pádem to nejdůležitější vidíš před sebou a to ostatní okolo periferně. Dobrý je i to co dělá Alfa a to jsou budíky co rafičkou začínají svisle jako u závoďáku a jsou dostatečně velký. Mazda tohle okopírovala, protože u 124 Spider / MX5 ND to tak je taky. Jenže tady udělali jednu chybu. Zatímco otáčkoměr je větší a uprostřed po vzoru Porsche, chybí v něm displej co by ukazoval rychlost. Namísto toho je tam malej displej co ukazuje zařazenou rychlost a doporučuje ti co máš zařadit. To je naprosto zbytečný. Místo toho se tam měla zobrazovat rychlost. Tu totiž musím hledat na měnším budíku, ale na rozdíl od Porsche je vpravo a ne vlevo. Ideální je, když má auto prostě tradiční velký analogový (nebo jakoby analogový) budíky bez designových veletočů.

krab
26. září 2019, 13:41
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Já se divim, kdo vymyslel ty budíky, kde jedna rafička jde zprava doleva a ta druhá opačně. BMW to má a teď koukám i Peugeot. Příjde mi to úplně nesmyslný.

Peugeot je ale hezkej. Zkušenosti mám jen se starou 508 a to bylo rozhodně auto, který mi přišlo jednoznačně komfortnější a zajímavější než třeba Octavie. Cenu bych nekomentoval, stačí podívat na inzerci a nová/předváděcí v podobný výbavě jde koupit v klidu do 900 tis s DPH, což asi není úlet. 1.2 mega by teda už byl...

Kdo má rád modernu, tak ho to osloví, já kdybych někdy potřeboval sedan střední třídy jednoznačně volím Giulii, ani bych se na jiná auta nešel dívat :)

krab
25. září 2019, 11:19
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

No a Escorty 1600 Turbo to je taky kapitola sama pro sebe... Ale jako to mě nemrzí, tohle auto jsem ani nikdy nechtěl. Spíš co jsem vždycky chtěl byl Lotus Cortina ( ta byla drahá vždycky) a nebo klasika Escort RS 2000 MK2, kterej je dneska teda vážně už taky totálně nedostupnej.

Dneska si říkám, že skoro stojí za to koupit třídveřovej Focus ST170, zkusit najít co nejvíc excelentní stav, hezkou barvu atd.. To je auto za cca kilo a vsadím se, že to bude jednou relativně nový youngtimer hit od Fordu, až jich na trhu ubyde. To auto má výbornej potenciál jízdně i image toho Forda, který prostě závodil ve WRC. Focus RS bude vždycky nejvíc, ale ten už je velice drahej, ST možná bude něco jako dneska Sierry XR4i, Escorty XR3i atd... auta, který už v pěkným stavu stojí vlastně taky hezkých pár set tisíc.

krab
25. září 2019, 11:11
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

Ty jo, to si taky matně pamatuju takovej článek. Ale myslim, že to byl překlad od Autocaru uk. Já myslim, že už i tehdy ti kluci co to tvořili přeložili doslovně i ty anglický ceny. Pravda je, že v UK se dalo koupit M3 E30 (ne zvláštní edice) za v přepočtu 300-400 tisíc korun někdy před 12 ti lety ještě. V Německu 15-20 tis euro. Někdy okolo té krize to muselo vylítnout strmě nahoru. Protože teď už hezkých pár let jen člověk zírá s otevřenou hubou na to, že E30 M3 v průměrným stavu nikdy nestojí pod milion a v extra pěkným kolem 1.5. Zdá se mi, že už je to strop....

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Vaneo  2005

Mercedes-Benz Vaneo

75 000 Kč
cena
2005
rok výroby
92 koní
výkon
1 689 ccm
objem
Oldsmobile Toronado  1967

Oldsmobile Toronado

279 000 Kč
cena
1967
rok výroby
396 koní
výkon
7 500 ccm
objem
Cadillac Seville 4,6 AUT 1992

Cadillac Seville

4,6 AUT

3 200 €
cena
89 600 Kč
cca v Kč
1992
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Cadillac Coupe deVille 4,6 AUT 1994

Cadillac Coupe deVille

4,6 AUT

9 000 €
cena
252 000 Kč
cca v Kč
1994
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Dodge Ram VAN B 250 1985

Dodge Ram

VAN B 250

285 000 Kč
cena
1985
rok výroby
200 koní
výkon
5 200 ccm
objem