načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 3.0 hod.
Komentářů u článků72
Pozitivních komentářů u článků26
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
včera v 13:25
1
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

Ano, DOTZ Hanzo, sen každého vesnického tunera :D

Zajda
včera v 00:28
3
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

A není to moc levné na takovou nádheru?

Zajda
předevčírem v 14:05
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

Testů Sporta je všude plno i s videem. Já bych uvítal test základní 1.2, to je podle mě klenot nabídky. Atmosféru která by v dobách euro 6 takto živě reagovala člověk najde možná v Mazdě MX5 a pak Porsche, Ferrari či Audi R8.

Zajda
předevčírem v 13:27
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Skipper: Roušku snad máme používat pro ochranu ostatníc. Co jsem pochopil, měl bych si ji měnit snad co 20 minut aby k tomu účelu trochu fungovala. Vzhledem k faktické nemožnosti toto provádět mi její nošení přijde spíše jako placebo.
Raději si ji aspoň nasadím těsně než jdu mezi lidi, nebudu do ní funět zavřený v autě.
Za mě opravdu nikomu nic není do toho jestli ji mám nasazenou při řízení auta kde se střídám jen já nebo někdo ze společné domácnosti. Nemám zkušenosti s těma zdravotnickýma na jedno použití, ale v jakékoliv látkové se mě špatně dýchá a mlží se mi brýle, prostě při řízení ani za prase.

Zajda
předevčírem v 13:14
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

To je hodně omezený pohled, fakt se podívej do inzerce konkrétně na Vitary. Najdeš tam typicky něco jako 1,6 atmo rv 2016 za 350 000, 1,4 T rv 2016 za 400 000. Bude to mít málo najeto, ale tím nejhorším možným způsobem. Ta auta si prostě drží hodnotu brutálně a koupit si 4 roky staré auto po záruce o 20% levněji mi fakt nepřijde jako dobrá nabídka. Tolik bych za to dal maximálně v rodině kdybych to auto měl pod kontrolou od začátku. Vyměnil někdo olej po zajetí? Ošetřil někdo podvozek před první zimou?

Zajda
27. března 2020, 01:06
0
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Značka "no engine brakes"? Snad to nebylo v kopcovitém terénu, bylo by hodně úchylné zakazovat náklaďákům motorovou brzdu v nějakých serpentýnách.

Zajda
26. března 2020, 12:35
2
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

To právě ne, Suzuki si napříč nabídkou drží ceny víc než Škodovka, nejsou to fleetová auta a nabídka od soukromníků je omezená.
Nejvýhodnější je koupit to nové :-)

Zajda
19. března 2020, 15:41
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Možná v tom listu skončím taky až budu prodávat EP3 co stála 150 a padlo do ní další kilo :-)

Zajda
15. března 2020, 01:45
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ze zkušenosti doporučuji směs TipTyre SnowMaxx :-)

Zajda
14. března 2020, 20:49
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ad "Když jsem si ale v rámci objektivity zkoušel rozhodit v zatáčce Favorit, byl z toho málem hnědý poplach" Vzhledem k měkkosti podvozku člověk musel být ve Favoritu myšlenkama trochu napřed, ale právě ta poddajnost byla nejlepší kamarád řidiče. V každém okamžiku bylo jasno jak je na tom který roh s přilnavostí, na ubrání plynu auto reagovalo tím nejpřirozenějším a nejčitelnějším utažením stopy až sklouznutím. Jestli nastal nějaký hnědý poplach tak za a) auto nefungovalo zdaleka jak mělo nebo b) řidič naprosto ignoroval veškeré signály a autem průzračně komunikované limity :-)

Zajda
07. března 2020, 11:57
0
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Ano, když mě někdo dojede, ať už se loudám nebo je to při tempu rychlejším než 99% aut, nemám problém mu usnadnit předjetí. Třeba bliknu doprava ať ví že se fakt jako nechystám tu mírnou zatáčku katovat nebo nachvili zvolním ze svižného tempa, kdy mě sice nějaké auto dojelo, ale realisticky by nemohlo bezpečně předjet. A ti ukrutní piráti v luxusních vozech mi většinou poděkujou blikačkama, představte si. Naopak byste nevěřili, kolik závodníků se vyrojí když řídím EP3, naštěstí s Micheliny PSS jdou většinou objíždět i vnějškem zatáček.

Zajda
06. března 2020, 17:20
0
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Mě vůbec nevadí že někdo jede rychleji, předjede šneka na plné nebo ho uvědomělí řidiči považují celkově za piráta. Ale ze srdce nesnáším naschvály a ignoraci. Typicky člověka co jede nalepený za (často jen domněle) pomalejším autem, nedokáže ho předjet a ještě jako bonus přejíždí v levých zatáčkách do protisměru. Takový frustrát jednak obtěžuje řidiče před sebou a navíc vytváří blok co nepředjede ani nikdo za ním.

Zajda
06. března 2020, 09:30
3
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Že bude někdo řídit jak debil a vysírat ostatní určitě neušetří třetinu času.

Zajda
02. března 2020, 13:23
1
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Zde přichází ke slovu to lehké zpřevodování, které umožní využít většinu těch koníků většinu času.

Zajda
02. března 2020, 09:38
2
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Vidím to jako Jelen, zábava je hlavně o tom kde jedu, s čím jedu může být třešnička na dortu. Stačí když auto nehází klacky pod nohy, což u dodávek není problém, jejich ovládání je nastavené pro řidiče, ne utlumené pro neřidiče. Nejlepší jízdy jsem zažil v dieslové Astře nebo A3 z půjčovny na dovolené.

Zajda
08. listopadu 2019, 22:51
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

A kde na to chodíte? I kdyby to vyráběl BOSCH samotný, zdaleka to neznamená že použije stejnou kvalitu součástek. LIDL nabíječky bylo několik revizí a klidně to mohl být pokaždé jiný výrobce.

Zajda
08. listopadu 2019, 22:35
0
Volkswagen Caddy + Egoé NEST: Nejuniverzálnější automobil

Ceníkové částky u koncernu jsou obecně neuvěřitelné. Ale reálně to taková tragedie nebude.

Zajda
03. listopadu 2019, 22:51
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Papír snese všechno, my ty Lidl nabíječky měli v rodině dvě a mám jen ty nejhorší zkušenosti.
Skončily v popelnici. Pravděpodobně jsme kvůli nim vyhodili zbytečně 2 baterky.
Buď je aktivně kurvila nebo je minimálně nenabíjela, případně nerozpoznala kdy jsou nabité a zahlásila hotovo.
3.baterie co po jakože nabití na LIDL chargeru za týden zdechla jsem rozchodil na CTEKu a funguje dodnes...akorát že v traktoru, protože jsem zbytečně koupil další novou baterku a předtím musel vyprošťovat auto v minus 15°C z vedlejšího města.
Všiml jsem si že LIDL pokaždé tu nabíječku inovuje, přibyl například displej. Je to sázka do loterie. CTEK je OEM dodavatel např. Mclarenu, to co u nich koupíte za 2 tisíce dostanete jako příslušenství k supersportu za miliony. Vůbec bych nad nějakými šunty nepřemýšlel.

Zajda
08. října 2019, 23:54
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Brutálně tvrdý podvozek u Suzuki? Cože?
Swift je malý lehký knedlíček, což má své limity, ale pohodlí bych přirovnal tak k Fabii 3. Baleno pohodlnější a dospělejší. Ještě lepší kvalitou jízdy oplýval Swift Sport předchozí generace, tam bylo opravdu znát že kvalita podvozkových komponent je o kus dál a vše je perfektně vyladěné i pro horší okresky.

Zajda
08. října 2019, 23:40
0
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

ratan groch: zapomněl jsi, že Evropa byla i na druhé straně Berlínské zdi. Nejrychlejší produkční auta snad s výjimkou SSC Aero byla vždy z Evropy.

Zajda
01. října 2019, 20:03
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Ignis je opravdu malinký a momentálně stojí stejně jako Swift, což je o poznání prostornější auto a subjektivně se mi více líbí.
Škoda že přestali nabízet Baleno, pod retardovaným designem se skrývala prostornost Golfu.
Možná nové Clio 1.0 Turbo by mohlo obstát zkoušce času, jeden z posledních turbomotorů s nepřímým vstřikem, předchozí 0,9 TCe je mimořádně spolehlivý.

Zajda
01. října 2019, 19:56
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Taky myslím - hybridní ústrojí Toyoty platí za absolutně bezproblémové, více starostí může být s kdejakým moderním TSI nebo TDI.
Yaris bych tedy bral jen jako hybrid, naopak místo atmosférické 1,5 bych raději volil Suzuki Swift 1,2, i když je Yaris o něco dospělejší auto komfortem podvozku. Ale Suzuki DualJet 1,2 je naprosto neuvěřitelný motor a směšná spotřeba všemu nasazuje korunu.

Zajda
06. září 2019, 00:43
1
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Podle mě je nejkrásnější BMW všech dob E38 před faceliftem. To auto je ztělesněná elegance, bez náznaku vulgarity. Na délku má bezmála 5 metrů v krátké verzi, přitom je nižší než většina dnešních kompaktů.

Zajda
06. září 2019, 00:37
3
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Srovnání servisní náročnosti E38 vs Phaeton? Myslím že to bude někde jinde. E38 je ještě celkem jednoduché, mechanické auto, navržené začátkem 90.let. Phaeton je proti tomu kosmická loď.

Zajda
23. srpna 2019, 14:23
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Beastar: Nevím jestli píšu nepochopitelně ale právěže považuju litrové TSI za nadmíru příjemný motor co slusně jede, málo žere a dokonce má rychlé reakce na plyn. Ve Fabii mi vadilo trochu úchylné zpřevodovaní, nepříjemné třeba na retardérech nebo dojezdech na křižovatku, nutí to pak řadit 1°.Takovy UP GTI s kratší skříní musí být super.

Zajda
22. srpna 2019, 19:56
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

1,5 TSI je nějaký postižený při rozjezdech ale jestli se bavíme o výkonově srovnatelném 1.0 TSI tak se stačí podívat na spritmonitor - ve srovnatelných autech má 1.0 TSI minimálně o litr menší spotřebu a jak je zvykem u koncernu tak parametry 85 KW a 200 Nm jsou proti realitě ještě konzervativní.

Zajda
20. srpna 2019, 12:13
3
Kdo zabil evropské MPV?

Proč rezignace na život? Ne každého život se točí kolem aut, takže si v tom prostorném autě vozí výbavu na to co je opravdu baví. Kola, lyže, bicí, paraglide...

Zajda
11. srpna 2019, 23:42
3
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Narážky jak je Scala podobná ostatním modelům budou na místě možná po generační obměně, ale člověk by musel být slepý aby se mu to s něčím jiným ze současné nabídky Škodovky pletlo, maximálně zezadu s Kamzíkem.

Zajda
11. srpna 2019, 10:36
1
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Moc hezka barva, to je z individual palety? K dokonalému vzhledu chybí ještě stříbrná kola a kulaté koncovky výfuku, pak už by to nevypadalo vůbec tuzingově.

Zajda
29. července 2019, 11:26
2
Totálně zklidněná doprava

No, o tom se tu taky celou dobu bavím, pomalu jedoucí auto akceptuju, máme různá auta, schopnosti i rozpoložení. Ale pomalu jedoucí vláček nalepený na sobě je prostě skupina ignorantů co nepatří na cesty. Stejně tak pokud někdo blokuje předjíždění (často nevědomky) když se potácí v protisměru. Není problém použít silnici klidně po celé šířce, velký problém ale je pokud kvůli tomu jiný řidič musí dělat korekce.

Zajda
29. července 2019, 09:29
1
Totálně zklidněná doprava

Ča Snač Aj: Dovolím si oponovat, právě na takovýchto cestách je zdržení největší. Jestli na rovince jedeš 90 nebo 110 fakt není skoro rozdíl, ale v tom zakrouceném když mám volno tak prostě jedu o půlku rychleji celou cestu než takový vláček, aniž bych vůbec musel překračovat rychlostni limity nebo se blížil limitům běžných eko pneu. A horší než samotné zpomalení je neplynulost. Pořádne nevidíš před sebe a musíš dávat pozor co vyvedou. Stačí jeden cyklista na cestě a díky sledování nárazníku 2 metry před sebou namísto situace na cestě pak nastávají totálně panické reakce, klidně až do úplného zastavení.

Zajda
27. července 2019, 11:40
2
Totálně zklidněná doprava

martinus: Na Valašských zakroucených okreskách tyhle vláčky oslů potkávám denně. Hlemýždí tempo a diskotéka brzdových světel. Půlka vagońků by chtěla jet rychleji, ale předjíždět neumí, tak se ještě víc nalepí na auto vepředu, mají snad pocit že budou mít lepší příležitost k tomu předjíždění. Překonat pak takový útvar, co ještě vybočuje v levých zatáčkách do protisměru je složité. Zvlášť na cestě kde je jen pár vhodných míst. Zařadit se do něj jde jen na výjezdech ze zatáček, nebo se musí předjet celý najednou.

Zajda
25. července 2019, 11:17
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Hele technicky to klidně může být provar, vzhledově auto pro důchodce a řídit to je pro autičkáře ubíjející záležitost. Ale opravdu nezpochybňuj prostornost na základě dojmů, když jsi v tom nikdy neseděl. Máme ji v příbuzenstvu a využití prostoru je excelentní. Je to malé velké auto. Nevím jaký udávají objem kufru, ale požadavek když se to vybíralo byl aby se vlezlo několik kytar v obalu na sebe na šířku, což v málokterém autě nižší střední jde.

Zajda
24. července 2019, 15:59
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

O posuvu zadní sedačky jsem nevěděl, takže máš možná pravdu, kdo ví v jaké byla pozici :-)

Zajda
24. července 2019, 14:34
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Překonávají? Vždyť zadní sedadla 500L jsou naprostá nouzová. V Tipu jsem nejel ale v té přifouklé pětistovce se ani dva průměrní chlapi za sebe neposadí bez objímání sedačky nohama.

Zajda
23. července 2019, 21:16
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

A co jsi na tom zvedáku objevil závažného?:)

Zajda
22. července 2019, 23:07
2
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Do Clia se vzadu nevlezou ani děti.
Více místa je ve Fabii nebo Swiftu.
Ještě mě napadá Suzuki Baleno 1,2 (jelikož Swift má překvapivě prostorný interiér ale přecejen malinký kufr a je to uskákaný knedlíček).
Ten motor 1,2 je v lehounkém autě (Baleno pod tunu, Swift 900 kg) reálně úspornější než diesly. Kombinace do 5 litrů naprosto s přehledem.

Zajda
22. července 2019, 23:03
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Pro tohle použití je potřeba oprostit se od citů. Je to přesně šité na míru zadání. Po záruce Hnůjdaj servisovat necheš, ale IX20 si drží vysoké zůstatkové ceny, takže je potřeba zavčas prodat.
Velký interiér i kufr, malý půdorys, lehké ovládání.
Vevnitř to není zdaleka takový bakelit jako Dacia.
Má to tedy až teatrálně špatné tlumení zadní nápravy, ale problém je spíš na rozbité okresce.

Zajda
22. července 2019, 22:38
4
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Atmosférické Tipo bude mít ve městě jednu extrémní výhodu - nezvykle krátké zpřevodování, v každé situaci bude co řadit, dojíždění na křižovatky, kruháče, retardéry půjde kulturně na dvojku. Litrové TSI je pravý opak, všude do jedničky nebo vibrace, pálení spojky při rozjezdech z místa.

Zajda
19. července 2019, 19:21
1
Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

Ostuda pro pořadatele byla dvojnásobná, kvůli elektromobilům se posunoval celý páteční harmonogram o hodiny.
Takže když se po dlouhé době podařilo dostat rally na 10 minut do živého vysílání na ČT Sport, tak ze začátku reportáže nejezdil vůbec nikdo a ke konci pak diváci místo závodníků dočkali jen závozníků. Někteří nedokázali trať ani správnou trasou projet.
Posádky z regulerního startovního pole co pak musely jet ve tmě bez světelné rampy určitě byly u vytržení.

Zajda
30. června 2019, 11:35
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Dík, to vyřešili celkem inteligentně, představoval jsem si ji přímo mezi podběhy :-)

Zajda
30. června 2019, 11:08
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Jo, fotky pěkné, dokonce narozdíl od jiných zdejších článků je na nich krom uměleckých detailů fakt i vidět, jak auto vypadá :-)
Ale marně hledám fotku zmiňované rozpěry v kufru, ta mě zrovna zajímala :-)

Zajda
30. června 2019, 11:02
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Mě se Fastback taky nelíbí, přijde mi ten design takový rozplizlý a nevyvážený, zatímco drahá polovička se nad ním na parkovišti rozplývala (ani to nemuselo být N).
Zato se mi třeba moc líbí A3 sedan.

Zajda
27. června 2019, 19:19
4
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Přijde mi, že spousta lidí považuje krouťák za nějakou zázračnou veličinu, která vylepší zrychlení navzdory stejnému výkonu. Přitom výkon motoru není nic jiného než vztah otáček vs krouťáku. Dvojnásobný krouťák ale jen v polovičních otáčkách dorovnáte dvojnásobně těžkým převodem a výsledek (točivý moment na kolech) je stejný. Z výkonu potenciál ke zrychlení přibližně odvodíte, krouťák sám o sobě nic neznamená, to až jeho průběh.

Zajda
13. června 2019, 17:17
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Přechozí A1 vypadalo jako malé ale dospělé auto, jakože opravdu dostáváte plnou kvalitu, ale v menším balení.
Tohle mi celé přijde na pohled takové ošizené, některé detaily jsou opravdu nepatřičné - výplně dvěří ala Dacia jdou zkousnout v Polu, ale v téhle třídě by se nad nima zájemci mohli pozastavit.
Plastové neprůduchy obzvlášť v zadu vypadají extra lacině, označení 30 pro litr trapas, 40litrová nádrž bude otravná i s 3 válcem, natož s 2.0 TSI.

Zajda
18. května 2019, 20:02
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Přehmatavani, doplnovator slov na telefonu mě zas vypekl.

Zajda
18. května 2019, 19:51
1
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Samotné křížení bez přehrávání je určitě to nejintuitivnější, ale praktikovatelne jen se strmým řízením nebo když jde v autě aspoň pořádně sedět s volantem u těla a pevně v sedačce. Jelikož nesnáším mít své dlouhé nohy pokrčené, tak musím např. v EP3 pře(d)hmatávat, protože prostě sedím moc daleko. V kartcross buggy s něco málo přes otáčku mezi rejdy kde jsem měl volant u hrudníku by mě to nenapadlo dělat. Takže pokud někdo prosazuje nějaké univerzální řešení, je to příznak omezenosti.

Zajda
04. dubna 2019, 13:44
0
S Hyundai i30N fastback v Sosnové: Ještě o kousek lepší

Změna výslovnosti byla od začátku ujetá, jelikož to jejich Hjondéé nemůže odpovídat přepisu "Hyundai" v latince podle jakýchkoliv pravidel výslovnosti, natož podle ponejvíce používaných, tedy anglických. Navíc v zemi původu to vyslovují spíše "Honde". Takže šlo o totální paskvil.

Zajda
20. prosince 2018, 21:24
1
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Projel jsem ten motor krátce v Cliu když jsem vybíral z malých vozů a výkon nebyl zas tak tragický.
Ale reakce na plyn měl opravdu naprosto otřesné, žádné jiné takové auto jsem nezažil. Jako roztáčet autíčko se setrvačníkem, nejde pak svižně řadit ani nahoru, ani dolů a rozjezdy působily, jako by bylo auto zaseklé v medu. Nicméně motor je velmi oldschoolový a podle všeho kupodivu robustní a spolehlivý - nepřímovstřik, řetěz, předepsaný levný olej normální viskozity. Na to jak dlouho je na trhu, nedohledal jsem jakékoliv ohlasy na typické problémy, což je celkem unikát. Takže pro reálné použití zákazníka co negativa ani nevnímá to myslím bude super volba.
Akorát že TSI 1.0 i ve verzi 70kW (předfacelift bez GPF) proti tomu působí jako raketa s nadpozemskou reakcí na plyn a mnohem lepší spotřebou v zátěži díky chlazeným svodům. Konstrukčně je ale o pár generací složitější, navíc se spolehlivosti nemá koncern zrovna nejlepší zápis. Také nevím, proč má litrový tříválec ve Fabii vpodstatě stejné zpřevodování jako staré 1,9 TDI, na trojku je maximum snad 160 a retardéry se přejíždí zásadně na jedničku.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car L 2001

Lincoln Town Car

L

80 000 Kč
cena
2001
rok výroby
174 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016

Opel Insignia

Opel Insignia 4X4 BUSINESS

379 000 Kč
cena
2016
rok výroby
125 koní
výkon
1 956 ccm
objem
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005

Jeep Grand Cherokee

WK 3,7 V6 2WD LPG

125 000 Kč
cena
2005
rok výroby
215 koní
výkon
3 700 ccm
objem
Cadillac Eldorado 4,1 HT V8 Coupe 1985

Cadillac Eldorado

4,1 HT V8 Coupe

209 000 Kč
cena
1985
rok výroby
101 koní
výkon
4 087 ccm
objem
Ford Mustang GT 5.0l 2010

Ford Mustang

GT 5.0l

377 900 Kč
cena
2010
rok výroby
426 koní
výkon
4 949 ccm
objem