načítám data...

Stanley

JménoStanley Stanley
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.0 rok.
Poslední aktivitapřed 9.6 dny
Příspěvků ve fóru8
Komentářů u článků83
Pozitivních komentářů u článků39
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Hejt na automobilovou beztvarost

24. srpna 2018, 21:44 46 komentářů

O tom, jak všichni maskují bramboru, a o tom, jak ji všichni maskují stejně.

Jak jsem se stal petrolhédem

14. října 2018, 20:25 40 komentářů

Blog o tom, jak se jeden internetový anonym stal petrolheadem…


Posledních 50 komentářů

Stanley
16. května 2019, 09:51
8
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

No jo, už vidím českého čtyřicetiletého tatíka, kterému se právě urodilo první měkké rosolovité vole pod bradou a bříško začíná přetékat opasek jeho těsných kalhot, jak opouští svůj status-sport-car oktávii TDi a přesedá na Twingo RS. To by mu napresované ego nedovolilo :-D

Stanley
14. května 2019, 19:18
2
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Za mě Peugeot RCZ. Kdo s ním reálně jel, je nadšený, ale virtuální odborníci programově blijou a veřejnost o něm ani neví.

Stanley
11. května 2019, 08:36
1
Mazda chystá revoluci. Vrátí se pohon zadních kol a šestiválcové motory

Se mi to nějak nezdá. Koncept na těchto často ukazovaných fotkách je krásně nízký a designově čistý. Přitom ani Mazda neumí placaté auto, viz 3 nebo MX-5. Spíš to připomíná recept na mokrý sen beznápadovitého designéra za posledních patnáct let - placka s nízkými okny a obřími větráky místo kol. K tomu ještě wankel a šestivál? Nějak mi to celé zní příliš krásně.
Ale držím palce, byl bych v případě realizace za 10 let zákazník :-)

Stanley
16. března 2019, 19:51
0
Máme budoucnost

Jednou jsem měl doma na chvíli na hraní osmdesátkový receiver Nakamichi. Vysoká řada, takže výkon, výbava a vnitřní kvalita, o které se tehdejším teslám mohlo jen zdát. Když jsem se pídil po tehdejší ceně, zjistil jsem, že stál cca tolik, co tehdy škodovka. Když to vezmu na dnešek, za cenu škodovky mám nový krásný Accuphase, Krell apod. A tam ta kvalita je.
Chci tím říct, že dnešní zesilovač za 20 je pouhá spotřebka a podle toho i vypadá. Je nefér ho porovnávat se skoro 40 let starým za 10.

Stanley
26. února 2019, 08:23
1
Za volantem: Ford Focus ST225

Shodou okolností jsem měl možnost taky řídit 350Z a ST225. Ty auta jsou opravdu těžkopádnější. Ačkoli mám rád dominantní motory, určitá váhavost v zatáčkách je trochu čára přes rozpočet. Člověk je prostě zvyklý, že do zatáčky se jde hned a radostně. Nicméně teď brblám, ale tipuju, že po 2 týdnech ježdění bych se překalibroval a byl bych spokojený.
No a spotřeba eSTéčka je krásná - po cca hodině a čtvrt ježdění jsem nabíral benzín za 800,- :-)

Stanley
13. února 2019, 09:28
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Dřív jsem chodil po městě, díval se na auta a bojoval s pocitem, že jsem asi starý, protože kdysi to bylo hezčí, dnes je to škaredé. Takhle přece uvažují ti staří. Jenže jsem se na to vybodl, dneska to prostě je škaredé (čest výjimkám) a nejde o stáří.
Občas masochisticky se svým obstarožním štíhlým sedanem zaparkuju vedle pežotu RCZ a opakovaně nestačím se divit - střecha je sice níž, než u mého vozu, zato ponton je výrazně výš a sedí se v něm nejspíš podobně vysoko, jako u mě. A to prosím u řidičského kupé. Holt doba bramborová, elegance a střídmost už tu byla.

Stanley
11. února 2019, 09:43
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

No dívej Khightridere, já nevím, jakými diskuzními žumpami na internetech ztrácíš svůj životní čas, takže nemám zkušenost s těmi virtuálními 80% diskutujících a toto je moje vůbec první diskuze o MHD. Takže si tu žluč, co ti teče i ušima, zatlač zase zpátky, za tu ti fakt nemůžu.

V mém osobním okolí se prostě s MHD jezdí nebo ne, hotovo, neřešíme. Tady v Asii to zjevně není záležitost sociálního statusu, jako u vás v Praze.

Kdybys to rudo, co máš před očičkama, trochu rozfoukal, zjistil bys mimo jiné, že o drobných píšu "z doby minulé". A v té době tu prostě existovaly buď drobáky, nebo lítačka. Kteroužto jsem si kvůli čtyřem pěti pracovním dnům pořizovat nehodlal. Jsem bohužel technologický primitiv, takže se mi tehdy platbu kartou, SMS a bůhví čím, do těch autobusů přičarovat nepodařilo. Takže si ty blbé kecy, nasraný trpajzlíku, nech prosím od cesty.

Stanley
10. února 2019, 22:43
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Jo tak, blbá neděle. Hele, s tím ti nepomůžu, ale můžu se pokusit ti vysvětlit postoje lidí, co jezdí autem.

Těch pár lidí, co tu napíše důvody, proč nechce jezdit MHD, ty důvody opravdu má a napráskané MHD, kterým jezdíš to neovlivní vůbec v ničem. Bude narvané dál úplně stejně :-)

A to o tom času a svobodě řekni například mé kolegyni, která začala jezdit autem do práce proto, že už ji prostě omrzelo kvůli neplánovaným občasným deseti minutám navíc zůstávat v práci o další hodinu déle a doma být o hodinu a půl později, protože MHD. Jednak (překvapivě) upřednostňuje osobní život před sezením v kanclu a druhak na ní nikdo ve školce s děckem prostě čekat nebude. Atd atd.

Pokud máš i tak problém s tím, že někdo nechce jezdit MHD, tak můj příspěvek klidně ignoruj, nebo buď dál arogantní. Mně to den nepokazí a ten tvůj ti to třeba zlepší ;-)

Stanley
10. února 2019, 17:32
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

A jaká je souvislost mezi těmi, co tu napsali, že MHD nejezdí a těmi, co jsou teda denně všude narvaní v MHD k prasknutí? :-)
-
Komentář upraven 10. 2. 2019, 17:32:49

Stanley
10. února 2019, 09:44
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

MHD nejezdím. Moje zkušenosti z dob minulých: autobus jezdící o několik minut dřív, cena jízdenky nastavená tak, abych musel mít 2x denně rozměněno, protože peníze se nevracely. Jízda s ČD? Každodenní zpoždění, nefunkční rezervace místa, obtížné placení, nefunkční klima a dost punkové řešení výluk na dráze.
Dokonce ani delší trasy nejezdíme vlakem/autobusem/MHD. Tu snahu jsem měl, jenže i s průměrnou desetilitrovou spotřebou mého vozu nás ve dvou vyjde levněji doprava autem.

Tak nějak nevidím ze strany hromadné dopravy aktivní snahu naklonit si řidiče na svou stranu. Naopak lenost, šlendrián, hrabivost, amatérismus a arogance. Takže já zůstávám u aut :-)

Stanley
04. února 2019, 21:24
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Takže jsme se dostali k tomu, že na 200 koňovém sporťáku je špatně to, že neumí zlehka předjíždět (ne že by nebyl zábavný). Přidáme tedy turbo a výkon. Jenže automobilky rodinným povozům taky neustále zvyšují výkon, a tím pádem budeme tam, kde jsme byli. To je přece cesta do pekel. Nehledě k tomu, že když už toho uhoněného blba v dýzlu předjedu, začne se většinou lepit, aby jako ukázal, že ho teď brzdím a je po zábavě. Jasně, v 330k Zetku jsem takovému i přesto ujel, ale asi je jasné, kolik v tu chvíli bylo na tachometru.

Stanley
03. února 2019, 18:19
4
Až tu s námi Toyobaru nebude...

No jo. Ono se sice obecně mluví o sportovních autech, ale reálně existují dvě skupiny, jedna se chce za volantem bavit, druhá chce všechny předjet. Přičemž druhé skupině nebude nikdy souzeno tu první pochopit.

Stanley
02. února 2019, 18:39
12
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

Holt jsme lidi, a lidi, když jsou v izolovaném prostředí (vnitřek auta, vojna, internetová diskuze...), projevují tu část svého já, za které by jinde z kolektivu byli přirozeně vyloučeni. A tak vám to tam debílek ve fábii z vedlejší šoupne, protože ví, že pokud do něj zezadu napálíte, bude to váš problém. Matka zablokuje svým SUV cestu, protože ví, že ji nedonutíte odjet na parkoviště o 300m dál. A mazák na vojně zapálí v noci peřinu mladému, protože má jistotu, že mladej ani nepípne. A v internetové diskuzi napíšou politikovi, že bude viset na nejbližším stromě, protože v anonymitě svého monitoru si to může dovolit.
Jsou to všechno situace, kdy je konečně ten který životní frustrát pánem, a konečně to mohl někomu pořádně ukázat.
No a když odhlídneme od výše zmíněné arogance, ignorace a agrese, míchá se do toho ještě jedna skupina a to jsou prostí blbové - ti to nedělají naschvál, oni to prostě jen jinak neumí :-)

Stanley
24. ledna 2019, 06:32
1
Diamanty, ufo a bezbřehé možnosti: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 1.

Taky jsem to kdysi četl. Hledám tam ty písmenka pokaždé, co to logo někde uvidím :-D

Stanley
15. ledna 2019, 11:55
0
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

On je to takový festival různých přes sebe položených tvarů bez jakékoli návaznosti, navíc přední i zadní světla z přímého pohledu vypadají, že brečí. Za mě naprosto bezcharakterní zmatený design.
Ale mít na ni prachy, vyzkoušel bych a klidně i koupil, pokud bude jízdně skvělá.

Stanley
30. prosince 2018, 11:31
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

Když kouknu na bazarové zadokolkové nízké auta, rv. 07-08, nájezd do 150 tisíc, klima, tempomat, vidím zhruba toto:
RX-8 100-250 tisíc
350Z 300-560 tisíc
Z4 Coupé 380-700 tisíc
Crossfire 200-230 tisíc
Miata 180-350 tisíc
I když připočtu u RX-8 100 tisíc za kompletní renovaci motoru, s ignition kitem a všemi serepetičkami, pořád vychází jako velmi konkurenceschopné auto: interiérem se jí může rovnat jen Z4 a MX-5 (ta ale nejspíš nemá tempomat), řidičským zážitkem taktéž. Nevýhodou RX-8 je spotřeba, naopak výhodou kufr a vzadu dvě místa, které jsou mnohem použitelnější, než u BRZ/RCZ (jiná konkurence není). Crossfire je jen do počtu, protože také existuje. Interiér slabý, jízdně zaujme spíš jen zvuk motoru.

Nechci říct, že RX-8 je nejlepší, ale trochu nadhledu by neškodilo.

Stanley
27. prosince 2018, 17:08
3
Bazarový snílek: Exoti za pár

Juniore ty se na cenu RX8 díváš pohledem člověka, co RX8 vlastně nechce - což je nesmysl. Já bych za nejlevnější jetou Audi A6 TDi 3.0 2006 taky nedal 65 tisíc. Za tento druh auta pro mě příliš mnoho, ale pro cíleného zákazníka podezřele málo, protože jde nejspíš o vyjetou vraždu.
Podívej se na RXosmu pohledem člověka, co jí chce a uvidíš věci jinak. Výhod má to taky auto dost.

Stanley
27. prosince 2018, 16:37
2
Daihatsu připravilo svým fanouškům pořádnou vánoční nadílku

A já si vždycky vzpomenu na Hondu S660, coby krásnou kejkáru, která se tu neprodává a kterou bych rád na to své šolichání po okolí vyzkoušel.

Stanley
08. prosince 2018, 15:44
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Jsem v RCZ ještě nejel, tož proto ty otazníky. Ale spousty internetů mluví o velmi řidičském autě, tak proč ne. Je škaredé, ale posez nízký (konečně!) a spotřeba směšná.

Stanley
08. prosince 2018, 15:42
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Naprosto souhlasím s tím, že se zábavným autem by se mělo jezdit pokud možno pořád. Taky jsem zkoušel na denní provoz nudu a víkendovku mít v garáži, ale dopadlo to tak, že nudou jsem každý den přijel ke garáži a do práce jel víkendovkou.
Kdo je schopný mít svůj zábavný vůz jako garážovou víkendovku, je necitlivý psychopat.

Stanley
06. prosince 2018, 18:56
0
Jak se žije s elektromobilem?

Podle mě právě naopak. K veganům, fejsbůkovým matkám a dalším menšinám se v oboru tlačení nevyžádaného názoru v poslední době přidali i elektromobilisti a tak je člověk neustále a opakovaně konfrontován s různými výplody. A díky Danovu testu přesně vím, čím bych si při vlastnictví EV musel projít a s jakým výsledkem. Kdybych si totiž jen vyslechl klasického zastánce EV, zjistil bych, že EV je skvělý, a pokud mi nesedí, tak proto, že já jsem ten nevhodný.

Stanley
03. prosince 2018, 14:26
2
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Co třeba Civic Type-R fn2? V roce 2009 a dál už má nemá problémy s řazením a nijak netrpí notorickými poruchami.
Nebo trochu protiproudově Peugeot RCZ? Rv 2013 a dál už má vcelku vychytané dětské nemoci. Jen ta karbonizace...

Stanley
29. listopadu 2018, 12:55
0
Jak se žije s elektromobilem?

A hlavně kdo má plnou pusu ekologie a jezdí v nebo na elektrovehiklu, co má součástky z Číny, je pokrytec. Dle mého skromného názoru o ekologii můžeme sami u sebe začít mluvit až poté, co budeme k životu využívat lokální zrdoje.

Stanley
28. listopadu 2018, 16:13
1
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Já bych za sebe doplnil ještě jeden bod. S oktávkou tomu prdy na okreskách/dálnicích nedávám, protože mě to nějak nebaví. Zato mám opačnou zálibu: pokaždé, co usednu do snu českých rodin, tedy do služební oktávie 1.6TDi kombi, stává se ze mě typický, již lehce obtloustlý rodinný tatík, cca 35 let, ostře červené boty, co miluje podtáčení a jede na spotřebu.
Posledně jsem dosáhl, ve třech lidech a zpola zaplněném kufru, spotřeby 4,4l firemní nafty na sto, což mi opakovaně způsobuje velkou spokojenost se sebou samým :-)

Stanley
25. listopadu 2018, 11:10
4
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Sice naprosto chápu čtenářstvo, co jim další z nekonečné řady miatích článků leze krkem, ale to jen z objektivních důvodů.
Subjektivně jsem spokojený. Tady totiž nejde jen o miatu, ale o všechno okolo. A příběh s širším rozsahem si vždycky rád přečtu.
Navíc souhlasím s postojem k nekonečným hodinám prosezených v kanceláři (krom pokusu o potvrzení vlastní důležitosti to nikdy nemělo smysl) a k dovoleným v Čechách, co jsou k prdu. Pokud jsou k prdu, buď si je někdo neuměl zařídit, nebo tam byl se špatnými lidmi :-)

Stanley
23. listopadu 2018, 15:06
1
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Já petrolheada chápu zhruba tak nějak, jak mi ho servíruje Petrolicious. Čím víc má člověk auto pro vášeň a míň pro potřebu, tím víc je petrolhéd. Auto samo o sobě a jeho řízení je základem celého prožitku.
Např. kamarád si na své oktávce kombi TDi vše opravuje úplně sám. Opravdu to umí a řekl bych, že svými zkušenostmi a schopnostmi najít závadu, předčí většinu profi automechaniků. A přesto tento můj kamarád rozhodně není ten tzv. petrolhéd - pro něj je totiž auto jen prostředníkem k tomu, se co nejlevněji a nejpraktičtěji odvézt.

Ale jakási averze k třídění na "petrolheady" a ty ostatní, kterou tu trochu cítím z komentářů, je přece zbytečná. Ať už řidičský požitkář, tak i 100% praktik, mají právo na svůj postoj a ani jeden z nich není něco míň.

Stejně tak je i logické, že našimi zájmy nejsou jen auta. Jsme ale na autíčkářském webu, a tak se to tu holt kolem nich točí. To je snad jasné, ne? :-)

Stanley
22. listopadu 2018, 07:55
1
Nový Mustang na elektřinu má skvělé zrychlení, ale zklame dojezdem

Skvělé zrychlení... tohle se píše u každého elektroauta. Jestli ony vůbec mají co jiného nabídnout :-)

Stanley
14. listopadu 2018, 12:58
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

GanGreen: to jsem možná psal já. Nové poloosy jsem už nesehnal. Jen použité z PL.

Stanley
14. listopadu 2018, 12:56
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

ZS 180 bych viděl tak, že kupec by se měl v autech trochu vyznat a měl by si umět opravit některé věci sám. Tedy v případě, že nebydlíš blízko specialistů. Protože "normální" mechanici se do něj příliš pouštět nechtějí - asi stejně jako u všech neobvyklostí. Dál se to chce nebát objednávat díly z UK, případně použité i z širšího okolí a nehledě na to, že některé věci už neseženeš a musíš pátrat.
Auto samotné má jedinou nevýhodu, a tou je hodně nepřesné řazení.
Zbytek už jen chvála - perfektní podvozek, skvělý posez a svým projevem dokonalý V6 s krásnou výkonovou špičkou. Na motory KV6 se kvůli spolehlivosti obecně nadává, ale fakt je ten, že svému ZS nakládám radost (stejně jako on mně) skoro denně a motor jede a jede :-)

Stanley
02. listopadu 2018, 18:06
5
Ford Ecosport 1.5 EcoBlue AWD: Prostě puberťák

Nevím, kdo přinesl módu horizontálně dělených předních světel a líbí se mi to. Např. u Kodiaků a Karoků je to pěkné a geometrické. Ale tady je horizontální dělení rozervané, roztáhnuté a brutálně znásilněné ve jménu zamaskování té obrovitě tlusté přední kapoty. Ještě kousek a budeme potřebovat periskop pro výhled dopředu.
Navíc jsem si říkal buď v klidu, to je auto za 250 tisíc, tam jsou zákazníci často trestaní designem za lakotu. No a pak jsem uviděl tu cenovku...
Design auta není sportovní, není elegantní, není offroudovitě mužný, není milý jako Miaty a Mini, není to úchylák ve stylu Multiply, ani komiksový Juke. Je mi líto všech od designérů, přes testující Adamy až po zákazníky, že s touto bezcharakterní hroudou přišli do kontaktu. Ale třeba vás pánbu trestá, že se nemodlíte :-)

Stanley
29. října 2018, 09:22
4
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Přátelé snad nečekáte, že na automobilové akci bude klid pro spánek vašich dětí? Já sice nejsem ten, kdo by odjížděl na plný plyn, nebo túroval na místě, ale naprosto chápu lidi, co tohle divadlo dělat chtějí.
Možná to mám jinak nastavené, ale kdybych chtěl, ať mi spí dítě, jdu s ním do přírody a ne mezi auta.

Stanley
28. října 2018, 11:44
2
Posedlost kusem roury

Já myslím, že není nutno nic podobného pořizovat... Takových sportovních protiekobuzeračních vozů je na každém maloměstě plno :-)

Stanley
28. října 2018, 09:57
1
Posedlost kusem roury

Tož počátkem všeho jsou vždycky emoce. My tady máme výfuky rádi, protože vizuálně přináší výkon a hlavně přináší zvuk. A ten je od řidičského požitku neoddělitelný. Toho všeho je výfuk symbolem. A protože existuje mnoho vzhledových provedení, může se na něm řidič realizovat i esteticky (od snížených naftových golfů a audi s lešeňovýma trubkama, až po vkusné řešení). Což je další požitek.

K otázce trubek od topení - pokud existuje na světě člověk, co ho do extatických stavů přivádí samotný proces vytápění bytu, vsadím se, že ten bude mít doma nádherně a technicky precizně nainstalované trubky v každé místnosti :-)

Když se na autech začaly objevovat nekulaté koncovky ladící s celkovým designem nárazníku, hodně se mi líbily. Ale s postupem doby a s nárustem falešných a zaslepených koncovek už je to pro mě spíš jen symbol současného automobilového nalhávání a hraní si na něco jiného, a vkusově jsem se vrátil zpět k pěkným kulatým koncovkám.

Stanley
22. října 2018, 10:20
4
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Když to vezmu sám u sebe, cosi jako auto s "charakterem" jsem začal vnímat ne úplně dobrovolně. Moje první auto bylo samo oktávka 1.9 TDi (tehdy jednohlasně doporučená všemi okolo). Myslel jsem si, jak super auto to bylo. Pak mi ji ukradli a já jsem si čistě z důvodu rozšíření názorů koupil opak oktávky, tedy to, co jsem nechtěl - malý benzín, tzn. Focus první generace. A ten mi teprve ukázal, co to zhruba může znamenat charakter a zábava za volantem.
Nebýt té krádeže oktávky, byl tehdy mým snem Passat 2.0 TDi kombi 103kW, který bych si po čase i koupil. A nikdy bych nezjistil, o co všechno přicházím ve vyprahlém užitkovém voze. No a tipuju, že tak to má většina řidičů užitkových vozů.

Stanley
18. října 2018, 19:14
0
Co mi daly tři roky s Autíčkářem

Teď nevím, ve které zemi to bylo, Rakousko, DE nebo Švýcarsko, jezdí se tam na okreskách 80. A jezdí se plynule a s odstupy. A jak jsem tak vysledoval, je to proto, že oni tam tu osmdesátku dodržují. Žádná pseudobezpečná 70 některých jedinců, ale opravdu 80. Výsledkem byla naprosto plynulá a klidná jízda všech.
Co se týká tachometru ve fábii, to je spíš jen takové vytlačené zdůvodnění, abych byl jakože tolerantní. Moje auto při reálné 50 ukazuje 55, naše Polo HTP 53, firemní oktávka 54, BMW E46 přesně 50. Ano, je možné, že právě jedničková/dvojková fábie ukazuje z různých důvodů při reálné 36/77kmh na tachometru okolo 50/90, ale tomu se mi úplně nechce věřit. Ale třeba to tak fakt je, nějakou fabkou se zkusím projet.
Ale to platí tady "u nás". U vás, jak píšeš, se většinou předjíždí, i když jedeš reálných 90, a tam je pak každá rada drahá. U nás reálnou 90 předjíždí vesměs jen supersportovní oktávky, superby a passaty. Je zajímavé, že např. Golfy ne.

Stanley
18. října 2018, 13:22
0
Co mi daly tři roky s Autíčkářem

Nimrod: ono tachometrových 40/80 je reálně ještě níž. Otázka zní, proč by držet se za takovým řidičem na rovné suché přehledné cestě mělo být dobře? Okresky mezi městy s populací nad 20 tisíc jsou v pracovní dny dost vytížené a fábiista se svou tacho osmdesátkou vytváří solidní špunt a následný štrůdl, který ucpe všechno za ním. Přičemž před sebou má kilometr volno.

Teď už bydlím ve volnějších oblastech, ale když jsem býval já na konci takového ucpaného štrůdlu, bylo krásně vidět stoupající nervozitu celého šinoucího se uskupení. A přitom úplně zbytečně. Při devadesátce totiž podstatná většina řidičů už nemá zapotřebí předjíždět.

Stanley
18. října 2018, 07:49
0
Co mi daly tři roky s Autíčkářem

No jo, fábie jsou mor. Kamarád mi to nechtěl věřit, prý jsem si na ně zasedl. Tak jsem ho začal denně bombardovat fotkama fábií, co před náma jedou urputně 40/80 max, případně vůbec nesvítí v dešti. Po dvou týdnech to uznal :-D

Stanley
02. října 2018, 16:15
5
Smart slaví dvacáté narozeniny extravagantním konceptem

Když se podívám na již dávno vyrobený produkční Smart Roadster a srovnám s tímhle beztvarým bezpohlavním slizem, vyprodukovaným z průjmem ztrápené mimozemské zadnice, je mi trochu smutno.

Stanley
28. září 2018, 18:53
0
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Článek se občas jízlivě dotýká petrolheadů a jejich zpátečnických postojů. Jenže za mě - tak to přece není.
i8 bude o efektivitě vykonávání příkazů, V8 o emocech přicházejících ze stroje. Jedno je holka, co vás v posteli po dokonalém výkonu slovně a pěti vzdechy ohodnotí a druhé je holka, co vám zaryje nehty do zad a její křik odvaje sousedovi noviny z gauče.
Nejsou to prostě srovnatelné kategorie a z mého pohledu ta nutná novinářská omáčka a kategorizace elektro-cool a petrolhéd-dinosaurus (pokud zrovna testujem elektrovůz), zbytečně sráží úroveň jinak skvělého testu.
A to píšu jako člověk, který by si na základě této recenze šel i8 ihned vyzkoušet, mít ty prachy ;-)

Stanley
09. září 2018, 10:12
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Knightrider: ono je to o prioritách. Mám zálusk na RX-8, protože neexistuje jiné lehké, krásně elegantní, zadokolkové kupé s tak vysokou praktičností a perfektním podvozkem. Při mém denním použití mi to auto s průměrnou životností motoru vydrží 10 let. A to je tak daleko, že mi to může být jedno.
Anebo můžu chtít motor s obyčejnou údržbou, ale bude to čtyřvál, nebo designově rozbředlý hothatch, nebo těžký, nebo předokolka nebo jen dvoumístný. Atd atd. RX-7 bude mít trochu jinak postavené priority, ale princip bude podobný.

Stanley
07. září 2018, 19:49
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Macyne díky za odpověď k tématu. Jo, tyhle věci mám načtené, takže všechno včetně floodingu už znám. S koncernem souhlas, máme doma i HTP, které se životností srovná s dobře zajetým wankelem a i následná oprava bude víceméně stejně nákladná :-D Zajímalo mě hlavně, jak se na takové auto tváří mechanici, mám úplně stejně olšové ruce :-)
U svého MG to mám tak, že mechanik identifikuje závadu, já seženu díly a on je namontuje. U RX teda vesměs stejné, jo? :-)

Stanley
07. září 2018, 12:08
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Já se ptám zcela vážně, protože ač sám nemám takovou raritu, přecejen je tu v okolí přístup servisů k mému autu dost vlažný a specialistů je málo.
Sarkasmus mám rád, sice do diskuze přineseme nulovou informační hodnotu, ale aspoň se zasmějeme a připadáme si nad věcí, že CHLAPI ;-)

Stanley
06. září 2018, 14:06
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Moc pěkný test, rád jsem si v záplavě praktických aut početl. Tím spíš, že mě na stará kolena, místo abych zmoudřel, začíná wankel tak trochu lákat. Vždycky tu myšlenku setřesu a ona zase dřív či později přijde.
Škoda, že v testu není více i o servisu, servisovatelnosti a tak dál :-)

Stanley
18. srpna 2018, 15:57
1
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

Do práce cca 10 minut a furt mě to baví, často si trasu ještě prodloužím, ať jedu déle. Někdy to jdu pro zpestření celé pěšky, ale to je pak na hodinu a půl.
Kdybych měl dojíždět brutality jako hodinu tam a hodinu zpět, musí to být nutně auto, co baví. Jezdit to silným naftovým dostavníkem pro majitele rodin a staviče baráků je ztráta plných 18 dní ročně a ztratit tolik času nudnou jízdou si nemůžu při současné délce života dovolit :-)

Stanley
07. srpna 2018, 09:19
1
Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

A hlavně má to jeden společný jmenovatel. Navenek všichni chtějí zábavu a sport, ale když dojde na věc, stejně všichni chtějí 4-5 místný diesel :-)

Stanley
05. srpna 2018, 19:00
0
5 zajímavých aut, která ještě pořád koupíte "za pár"

Ale to ne. Já si takové články rád přečtu. Trpím svou bublinou a striktně se zajímám jen o auta, co mě... zajímají :-) Takže si rád rozšířím obzory. Spíš jsem chtěl posmutněle ironicky poukázat na to, že ti, co by si tyto články právě měli číst, si takové auto stejně nikdy nekoupí.

Stanley
05. srpna 2018, 13:21
2
5 zajímavých aut, která ještě pořád koupíte "za pár"

Za posledních pár let jsem zjistil, že takové články jsou zbytečné. Už několikrát jsem od okolí slyšel, že "bych chtěl sportovní auto, ale nemám na to". Po pár zbytečných pokusech s návrhy MGF/TF, miata apod. se nakonec meziřádkově dopracujete k tomu, že vlastně není požadováno sportovní auto, ale něco, co udělá parádu na semaforech, upoutá pozornost všech ve městě a na dálnici bude furt v levém. A to prosím tyhle plečky rozhodně nejsou.
Neřeknou to přímo tihle tatíci, ale nechtějí dostupné sportovní auto, chtějí ukázat "lifestyle".

Stanley
04. srpna 2018, 20:51
0
Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Já nevím, co jsem já. Auto musí uspokojovat řidičské a estetické touhy, ale nechci být jeho otrok. Takže musí být petrolhétsky řídivé a vyluzovat patřičné zvuky, jeho design musí vyjadřovat lásku k pohybu a musí být cítit designérův jasný, pevný postoj k věci. Auto musí být zcela jednoznačně jezditelné v zimě. Žádné ježdění jen o víkendech, žádné zazimování a čekání na sezóny neexistuje.
Technika tu není proto, abych na ni čekal. Je tu proto, aby mi nabízela emoce, případně kombinaci několika emocí, kdykoli vznikne požadavek. A tak je to s jakoukoli technikou, která se mi připlete do života. S rychlovarnou konvicí taky. I při blbém vaření vody na kafe musím vidět, že nad konvicí někdo opravdu do detailu přemýšlel, měl ve své práci smysl a chtěl mi nabídnout umění v průmyslovém balení. Ne že přišel na šichtu, aby navrhl něco, čím se vyplní regál v supermarketu. Mám to vlastně hrozně těžké :-D

Stanley
01. srpna 2018, 07:41
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Na dálnicích jezdím málo, ale to samé znám prakticky každodenně i na našich dvouproudých okreskách. Zrovna dnes jsem ale žasl překvapením, kdy mi Dáčia, po celou dobu jedoucí souběžně s náklaďákem, uhnula doprava. To jsem nečekal. Neochota z ní nicméně stříkala na všechny strany, do pravého se sunula asi tak 15 sekund. I tak jsem musel ocenit ten obrovský boj s egem :-)

Stanley
30. července 2018, 10:51
1
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

To lepení na zadek je takový národní sport, milujeme to. Když se po okreskách vrací v neděli odpoledne chataři do měst, vytváří takovou krásnou světlohru střídavě blikajících červených diodek. To když se jich šine 5 - 10 těsně za sebou a všichni za pomoci přibržďování kontinuálně a pečlivě udržují svůj hrozen, který vytvořili už kdesi nahoře v Jeseníkách.
A ty dálnice... přesun na nedávnou šumavskou dovolenou byl proveden výhradně po okreskách. Cesta o hodinu delší, ale zážitek jak poznávací, tak řidičský.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang MACH 1 / 300HP!! 1969

Ford Mustang

MACH 1 / 300HP!!

1 528 000 Kč
cena
1969
rok výroby
300 koní
výkon
5 800 ccm
objem
Ford Mustang Exluz. stav / Man. převodovka 1966

Ford Mustang

Exluz. stav / Man. převodovka

1 298 000 Kč
cena
1966
rok výroby
200 koní
výkon
4 700 ccm
objem
Renault Clio Sport RS172 ph2 2003

Renault Clio

Sport RS172 ph2

100 000 Kč
cena
2003
rok výroby
172 koní
výkon
1 998 ccm
objem
Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback      1970

Ford Thunderbird

V8 429 cu 370 hp Fastback

580 000 Kč
cena
1970
rok výroby
370 koní
výkon
7 033 ccm
objem
Dodge Ram Sport 2012

Dodge Ram

Sport

800 000 Kč
cena
2012
rok výroby
396 koní
výkon
5 700 ccm
objem