načítám data...

OndrasF

JménoOndrej Fiser
BydlištěPraha
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 19.5 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků43
Pozitivních komentářů u článků9
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

On
OndrasF
26. prosince 2018, 17:49
4
Století Lancia | 1. díl

Aurelii B24 jsem si zamiloval poprvé, když jsem jako malej fakan dostal v '92 krásnej červenej 1:18 model od Bburaga a podruhý, když jsem viděl skvělej film Il Sorpasso/Nedělní vyjížďka, kde oklepaná Aurelie hraje společně s Trintignanem a Gassmannem hlavní roli.

On
OndrasF
08. července 2018, 22:35
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

Auto, na kterym jsem se naučil jezdit a zároveň první auto po získání řidičáku byl Corsár 1.0 12v.
58 koní znamenalo, že jsem se musel naučit řadit jak o život, díky řízení bez posilovače jsem si hodně rozmyslel, jestli to parkovací místo trefím napoprvý - jenže s tím autem byla sranda jak ve městě, tak mimo něj - "furtplnej" a podvozek to na 185 gumách dával jak nic.
Pak už to šlo ráz naráz, protočilo se několik 3er, Focusů, jeden Mégane, hromada Alf, jedna 5er, tři Fabie, nepočitaně služebáků, ale na Corsu nezapomenu :) Dodnes jezdí u prarodičů.

On
OndrasF
01. března 2018, 10:08
0
Kupte si praktický závoďák od BMW!

Neni to tak dlouho, co šla E6x M5 koupit za půl míče, tohle je absurdní.
To auto už z hlediska daily prostě nedává smysl, to radši oželet ten parádní řev, koupit 535i a nainstalovat JB4. Pojede to stejně, nebude otravovat robotem a hlavně to člověka nesežere.

On
OndrasF
21. února 2018, 09:11
0
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Gratuluju ke koupi a díky za záchranu.
Tohle konkrétní auto se objevilo přesně ve chvíli, kdy jsem složil zálohu na nový, mnohem přízemnější auto - stálo mě to pár úplně bezesnejch nocí a když jsem se rozhodl, že radši starou X5 než čtyřletý GT220, tak už byl Bavorák pryč.. Správná barva, správnej motor, správná výbava, původní značky, málo najeto, prostě sen.

On
OndrasF
16. února 2018, 13:36
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Z hlavy Stelvio a stará X1 :)

On
OndrasF
16. února 2018, 09:18
3
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

@Beny
Ono je to trošku jinak, musíš se na to dívat optikou satelitního městečka - SUV mají v zásadě čtyři+jednu funkci:
1) Je z toho dobře vidět ve smyslu "přes střechu ostatních aut"
2) Je to pocitově bezpečný, protože spousta plechu
3) Kvůli vyšší světlý výšce se s tím dobře parkuje bez přemejšlení, jestli náhodou ten obrubník zrovna vyšší než má bejt
4) Dobře se do toho nakládaj děti, protože je nemusíš poutat někam hluboko dolu
+ bonusová, nejlepší funkce:
4a) Manželka je zase na půl roku spokojená.

On
OndrasF
29. ledna 2018, 12:29
2
Kdy se psaly zlaté časy automobilů?

Jak mi teda vysvětlíš, že většina dnešních aut dá bez problému statisíce km i při použití těch LL olejů a se zapnutým start-stopem? Rezavý auto jsem s výjimkou Mazd a Subaru a ostatních obvyklých podezřelých neviděl ani nepamatuju - doma mi teď kromě "veteránů" stojí pětiletý Mégane (70tkm) a stejně starý Passat B7 (410tkm) a ani jedno auto na sobě nemá s výjimkou výfuku a pár šroubů na podvozku jedinou stopu rzi. Všechno jde povolit rukou i po těch letech, to rozhodně dřív neplatilo.
Materiálově jsme za poslední roky neskutečně pokročili.
Jak jsem psal výše, samou nostalgií se zapomíná na průsery, kterejch bylo v devadesátkách a před deseti lety nepočítaně - Twinsparky 16v, první malá TSI, první downsizované diesely, poslední generace PD, první Haldexy, elektronika okolo přelomu tisíciletí napříč značkami + první multiplexy, koroze u Japonců, umírající automaty, první experimenty s LL u starých motorů, začátky DPF apod.
Že dneska není řízení až taková zábava a designově je skoro všechno překombinovaný je jiná věc, tam si rád zavzpomínám na doby dávno uplynulé a jdu protáhnout Busso anebo toho Megoše, kterej prostě jezdí tak nějak...postaru.

On
OndrasF
29. ledna 2018, 10:24
-1
Kdy se psaly zlaté časy automobilů?

Zlatý časy automobilismů jsou dneska, jakýkoli jiný tvrzení je jen důsledek selektivní paměti.
Dnešní auta nereznou, obecně najedou statisíce bez údržby, bezpečná jsou až až, ceny pořád klesají a když chci mít 400+ koní v nákupní tašce, prosím.

On
OndrasF
25. ledna 2018, 13:16
0
Jak Američané motorizovali Rudou armádu

Není v něm sice náklaďák, ale vždy se mi vybaví tohle video. Pár K-700 je i v Česku, naposledy jsem jednu potkal za Děčínem - nějakej nadšenec je tam má.


Roads? Where we're going, we don't need roads.

On
OndrasF
22. ledna 2018, 12:28
0
Ptejte se: Nové nebo ojeté za 300 tisíc?

S timhle nájezdem a vztahem k autům je podle mě správnou odpovědí vykašlat se na koupi a vzít Golf 1.4TSI Variant na OL - s tímhle nájezdem vyjde na cca 4300 CZK měsíčně včetně pojistky apod. Koupit 4ks zimáků na R15 a párkrát dálniční známku myslím nebude problém, to by tazatel u soukromého musel taky.
92kW varianta už docela jede a Golf je oproti všem výše zmíněným podstatně dotaženější auto.

On
OndrasF
18. prosince 2017, 17:43
0
Mercedes-Benz GLA 220d 4MATIC: Vstupní brána do lepší společnosti

Tak Francouzi ani Korejci v tomhle segmentu nic důstojnýho nemají - na druhou stranu, když je v přímym srovnání Golf Alltrack ve všech ohledech kromě obratnosti lepší, asi je něco špatně.

On
OndrasF
18. prosince 2017, 09:13
1
Mercedes-Benz GLA 220d 4MATIC: Vstupní brána do lepší společnosti

V předface GLA220d jsem se něco najezdil - to auto je příšernej krám. Na 180 koní to zoufale nejede, kadlá podobně jak Okta za třetinu ceny, žere i na poměry čtyřkolek hodně, převodovku bych rozhodně za nej na trhu neoznačil a zpracování je vzhledem k cenovce 1.25 mio. dost pofiderní.
Sedadla jsou prima a ve městě se s tím jezdí výborně, jen to má lehce prkennej podvozek.
Posuzováno v intencích D3 a cenově srovnatelných aut.
Vzhledem k tomu, že jsme měli k dispozici 3 kusy a všechny byly stejně divné, se mi zdá test trochu "přikrášlený".

On
OndrasF
11. prosince 2017, 13:56
1
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Vzhledem k tomu, za kolik se dneska půjčuje, je v určitém cenovém spektru blbost nakupovat za svoje.
Nevidím důvod, proč vydávat úspory, když můžu úvěr splatit kdykoli a během třiceti měsíců splácení přeplatím na 420k celých 19 tisíc, respektive 9 nádrží.
Jinak doporučuju nějakou menší bavorskou šestku, osmiválce jsou sice super masírka, ale zábava s tím moc není.

On
OndrasF
23. listopadu 2017, 14:08
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Jenže hybrid v kombíku (občas vozím promo materiály a nějaký vzorky), kterej udrží rozumnou rychlost kopec nekopec a neřve mu u toho motor vytočenej na 5500 rpm nebude na all-inclusive operák za 12k :) A vo tom to je.
Původně jsem taky chtěl Giulii Veloce nebo 340i, ale prostě to při tomhle konkrétním použití nedává smysl.

On
OndrasF
23. listopadu 2017, 12:58
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

To vážně? Vždyť ten CT200h ECO za 599 je nedůstojně holý auto, který až absurdně nejede.
Pokud mermomocí chceš hybrida, tak budiž, ale jsou lepší auta - jak nad tím přemýšlím, tak prakticky všechny.
IS300h, to je jiná písnička, ale zase, na dálniční přesuny je to celkem na pytel.

On
OndrasF
23. listopadu 2017, 10:38
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Je to o konkrétním využití. Dokud se jezdí soukromym autem couračky po kraji, pak klidně benzín - na delší služební cesty jednoznačně naftu.
Jezdím od léta každý týden Praha-Německo (Mnichov, Stuttgart, Saarlouis) a i když jsem měl zpočátku snahy dělat to v soukromym Méganu GT220, nevydržel jsem to a zase si na ty cesty beru Golfa Alltrack ve 135kW verzi.
On turbobenzín sice hezky zatahuje a má pěknej zvuk, ale při tempomatu na 180 km/h se taky dost napije a rozdíl mezi 8l/100km a 11,5l/100km už je zajímavej i proto, že prostě nemusím tak často tankovat. Přejíždět Německo ve 130 km/h je o nervy.

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 15:04
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Jo, je to založený na vylámání pěkný slevy z dealera a dobrejch vztazích u leasingovky. Ale když to zvládnu já jakožto kmán z ulice, tak to zvládne každej.

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 12:15
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

To je 60tkm ročně, po těch třech letech se to vrací se 180tkm.

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 11:57
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Ok then :)
Operáky podražily brutálně, ale i tak jde vzít třeba Okta G-Tec Style s komplet servisem a pneu (3 roky á 60tkm) za nějakých 9900 bez daně. A to už mi přijde cajk :)

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 09:54
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Kovomorka je svinstvo a přesně z toho stejného důvodu jsem se zbavoval nádherný 330i.
Odbočím - hele možná jsem divnej, ale když někdo přijede na služební cestu s něčím starším obligátních pěti let, mám o zdraví té firmy pochybnosti. Proč jste nevzali něco na operák/leasing když potřebujete jezdit na služební cesty?

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 09:50
1
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Krabe, to je ale o příběh o slepici a vejci, prostě dva úplně odlišný případy.
Buď:
1) mám spolehlivou 523i a PROTO si mohu dovolit nájezd 35tkm ročně,
anebo
2) potřebuju jezdit 35tkm ročně, nemám spolehlivou 523i a PROTO hledám spolehlivé auto vhodné pro pravidelný nájezd 100-120km denně. Pustit se s tímhle zadáním do nákupu káry za 150k včetně servisu je takový...nejistý.

Taky teďka jezdím 5tkm měsíčně ve "veteránu", ale rozhodně jsem to GTV s tímhle záměrem nekupoval - prostě to tak vyšlo :)

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 08:26
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

To auto nevypadá nijak zle, nic takovýho - původní značky a rychlý proklepnutí majitelů vypadaj slibně.
Jenže na 35tkm ročně bych si ho stejně nevybral. Když jezdím tolik, pravděpodobně vyžaduju spolehlivost a naprosto bezproblémový provoz a to 3er s 230tkm a čtrnácti zimama za sebou fakt nejspíš nezaručí.

On
OndrasF
08. listopadu 2017, 06:47
3
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Na 35tkm rocne doporucit 14 let stary kombik polepeny nalepkami "Race", to je netradicni myslenka, ba dokonce je to mozna myslenka puvodni.
Ta rovnice nahore nema s nejvetsi pravdepodobnosti reseni - kdyz mas na vstupu BMW, 35tkm, 150k a pozadavek na neprustrelnou spolehlivost, tak na vystupu bude jeden velkej prusvih.
Pravdepodobne to tazatel slyset nechce, ale za techhle podminek by byla dobra volba Laguna III kombi 4Control s nejsilnejsi 2.0dCi. V pripade pozadavku na prebytek vykonu se kombik delal i se sestivalem 3.0dCi, to leti neskutecne.

On
OndrasF
04. listopadu 2017, 12:32
0
Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

Z toho, co jsem ridil:
Renault Clio III Sport - protoze je to primocara zabava
Alfa 75 V6 - protoze stara skola je nejlepsi skola
Audi RS4 B8 - protoze dokonaly zpracovani spojeny s jekotem V8 v kompaktnim kombibaleni jinde nenajdes
VW Multivan T6 - protoze prostor a variabilita je k nezaplaceni
+
Libovolne prvni auto - protoze prvni laska je jen jedna

On
OndrasF
23. října 2017, 10:14
0
Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Za 50k nedojedete nikam.
Možné řešení - popojeďte do cílové oblasti, podívejte se, čím tam jezděj a kupte si nejčastější offroad.
S Rextonem jsme byli na Balkáně a i když je to na podobný expedice super auto, tak řešit ohlej tlumič a prasklou pružinu v nějaký kosovský díře nikoho moc nebavilo. A jen ta výbava stála přes 70k.

On
OndrasF
13. října 2017, 11:07
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

Busso je samozřejmě v komplexu spolehlivější/blbuvzdornější, ale jak se něco podělá, je to pěkně drahá loterie.
Praskající rozvody, cvakající ventily, vojetý vačky na 12v, zadřít se to umí taky, přístup k předokolkovejm verzím jak k penězům, díly už nejsou a těch Buss, co chlastaj jak když maj díru v nádrži a nikdo neví proč, no těch je.
Ale to víš myslím stejně jako já :)

On
OndrasF
12. října 2017, 12:22
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

No, u 156ky to je hlavně o tom, jestli to auto chceš rezevý spíš míň anebo víc. Nicméně souhlas, 2.0TS, zkontrolovat šály a ostřiky, hodit na sportovní podvozek, přelejt 10W60 a tradá na okresky. Když to zaklepe, TS se prodávaj okolo 10k, vyměnit a jede se dál.
Busso je servisně náročnější.

On
OndrasF
29. září 2017, 18:21
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Sumy: Je to fakt otázka osobních preferencí - měl jsem služebáka dva roky, pak jsem si nechal dva roky proplácet soukromý a teď znova vybírám - k tomu se ještě přidala varianta 16k měsíčně paušál na auto, ale už nedostanu ani floka na PHM. A je to teda Sophiina volba :)

On
OndrasF
29. září 2017, 11:55
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Nevim jak vám, ale mě se o to zmiňované procento navyšuje jen základ daně, stejně tak to je s PHM za soukromé kilometry.
Ať počítám jak počítám, tak se se soukromým nikdy tak nízko nedostanu.

On
OndrasF
28. září 2017, 16:53
0
Je Alfa GTV 916 krám? I když má Busso...

Je to krám. So what, i tak mi doma stojí JTSo a 3.2, obojí z úplnýho konce výroby (jedno měsíc před koncem a druhý pravděpodobně úplně poslední den výroby) :)
Objektivně neumím říct nic, co by ta auta dělala stoprocentně dobře - chytit za srdce ale umí i v tý nejslabší verzi.
Ta auta už jsou šíleně doježděná, i statisícový kusy bohužel nejsou sázkou na jistotu.

Jinak v obou těch autech mám Alfatexový sedačky, jsou usazený o nějakých pět čísel níž, takže i se 186 cm se perfektně vejdu.

On
OndrasF
01. září 2017, 17:02
0
Citroën C-Elysée: Vůz za rozumnou cenu

Sorry, to patří k ovladačům oken mezi sedadly - špatně se tu ve stromu komentářů orientuje.

On
OndrasF
01. září 2017, 17:01
0
Citroën C-Elysée: Vůz za rozumnou cenu

Megane I to měl stejně (debiIně).

On
OndrasF
17. července 2017, 11:25
1
Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Tři silnice, ideální pro rychlé předokolky (vyzkoušeno na GTV, Méganu a teď Cliu)
1) Jižní Čechy = Südschleife = Ktiš-Chvalšiny-Kájov sem tam a pořád dokola
2) Ústecký kraj = Krušnohorský průlet = Petrovice-Cínovec-Fláje-Klíny-Přísečnice-Loučná-Abertamy-Karlovy Vary. Tohle dát na jeden zátah v plném tempu je docela záhul, jak pro řidiče, tak pro auto :) Případně pak Klášterec-Boží Dar a zase zpět.
3) Liberecký kraj = Bedřichov-Hrabětice-Josefův Důl-Jiřetín, případně dolů přes Semerinky. Krásná trasa, pozor na cyklisty.

On
OndrasF
27. června 2017, 12:22
0
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

No nepleťme si pojmy s dojmy, ono GT220 na okresce ujede skoro čemukoli :)
Ale těmhle atmosférám koně dole prostě chybí, to je neoddiskutovatelný.

On
OndrasF
27. června 2017, 08:44
0
Které válečné barvy jsou nejlepší? | Autíčkář se ptá

Nejhezčí jsou jednoznačně barvy Martini a Alitalie, mně se ale líbí Porsche "Sau" z roku 1971.

On
OndrasF
03. května 2017, 11:17
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Tesly 70D a P90D - kromě šíleného zrychlení z nuly na 150 to auto nemá v dané cenové relaci co nabídnout. Tupé řízení, ošklivý a nekvalitní interiér, přehřívání, utlumení na úrovni Focusu III. OK, není to sporťák, ale jako GT je to snad ještě horší.

On
OndrasF
21. února 2017, 09:22
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

S plně digitálními přístroji (těmi úplně bez rafičky) jsem najezdil dost přes 100k a nevidím problém. Prve jsem s tím trochu blbnul - vadilo mi mít tam rychlost, která nekončila na 0 nebo 5, ale po tejdnu jsem se na to vykašlal.

On
OndrasF
07. února 2017, 19:14
0
Kdy začínáme mít rádi své auto?

U me je to dany trema faktorama - bud s tim autem neco zaziju (prvni auto atd.) nebo mi zacne chybet (neuveritelne praktickej kombik, co na okresce uvisi vicemene cokoli) anebo je to auto proste svy (neuveritelne neprakticky italsky kupe s neuveritelnym charakterem). Cas, znacka ani stav na to nema vliv.
Prave sedim na poste a zase vyzvedavam Originali Ricambi asi za 15k i presto, ze neni racionalni duvod do toho auta vrazet ani korunu. Ale kdyz ji milujes, neni co resit.

On
OndrasF
27. prosince 2016, 08:15
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Ani ne, drivejsi benzinovy vicevalec totiz nedostal pri 4000 otackach mrtvici :)

On
OndrasF
26. prosince 2016, 20:35
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

U Giulie mi zatim schazi opravdu silny diesel - 210 nebo kolik koni je proste malo. Jinak to auto je super (jel jsem 180k a pak QV), pokud Alfa prijde s necim silnejsim a leasingovka se ukaze se zajimavou nabidkou, beru ho.
Nejaky nedostatky v ergonomii nebo zpracovani me nemuzou rozhazet, to proste k AR patri :)

On
OndrasF
08. prosince 2016, 17:51
1
Hrdinové za babku: Alfa 156 2.0 T.S.

GTV v libovolný verzi rozhodně není auto za 100k a je úplně jedno, za kolik to koupíš :)

On
OndrasF
19. července 2016, 06:09
0
Ptejte se Vojty: Laciná zábava?

GTV a Spider jsou auta za 100+ tisíc, je úplně jedno, za kolik je koupíš :)
Přikláním se k názoru níže, najdi nerzrezlýho Civica, dej do něj B18C a vyřešeno.

On
OndrasF
02. února 2016, 08:46
0
Autíčkář se ptá: Jaký roadster koupit?

Když 916 Spidera, tak s Bussem. To auto je oproti výše zmíněným prostě těžký - každej kůň navíc se hodí, oproti Twinu/JTS je V6 o řád spolehlivější a navíc má nádhernej zvukovej projev. A na rozdíl od těch čtyřválů motor nejspíš přežije auto - u V6 řešíš prakticky jen rozvody a údržbu, u JTS to máš 4x lambda, 4x přímovstřik 1. generace, rozvody, odcházející cívky, zakarbonovaná hlava, spotřeba oleje, zapečené kroužky, obecně dost vysokou provozní teplotu, přehřívání oleje a ještě ke všemu stejnou náchylnost na zaklepání jako u Twina. Ale když už to jede, je to paráda. :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Vaneo  2005

Mercedes-Benz Vaneo

75 000 Kč
cena
2005
rok výroby
92 koní
výkon
1 689 ccm
objem
Oldsmobile Toronado  1967

Oldsmobile Toronado

279 000 Kč
cena
1967
rok výroby
396 koní
výkon
7 500 ccm
objem
Cadillac Seville 4,6 AUT 1992

Cadillac Seville

4,6 AUT

3 200 €
cena
89 600 Kč
cca v Kč
1992
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Cadillac Coupe deVille 4,6 AUT 1994

Cadillac Coupe deVille

4,6 AUT

9 000 €
cena
252 000 Kč
cca v Kč
1994
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Dodge Ram VAN B 250 1985

Dodge Ram

VAN B 250

285 000 Kč
cena
1985
rok výroby
200 koní
výkon
5 200 ccm
objem