načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 13.1 min.
Příspěvků ve fóru155
Komentářů u článků199
Pozitivních komentářů u článků70
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
dnes v 12:49
0
Nevada 2: Ještě více! Aneb; jak nezapadnout.

Velmi čtivě, upřímně a výstižně napsáno + úžasné fotky nepopsatelně krásné přírody. Musel to být skvělý výlet.

Csaba
18. září 2019, 17:07
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Nikdy jsem nejel a nepojedu "pod vlivem" čehokoli. Na druhou stranu už jsem projel na spoustu "červených" a plná čára mě nijak zvlášť neleká :-) S rychlostí jsem si nikdy moc hlavu nelámal, ale čím jsem starší, tím jezdím pomaleji - spěchat do práce už nemusím a těm rychlým dnes už vlastně jen uhýbám doprava :)

Csaba
16. září 2019, 12:33
1
Když se řekne Citroën...

Patrně právě proto že v té době už bylo vedením rozhodnuto že produkci aut s hydropneu definitivně ukončí.

Csaba
14. září 2019, 20:03
0
Když se řekne Citroën...

Jo, ale adaptivní tlumiče a hydropneu "nejsou ani stejná liga, je to úplně jiný sport" :)
A je pochopitelné že někteří lidé (a v ČR obzvlášť) si rádi připlatí za ad. tlumiče, když je dostanou v O3 a S3, tj, v aktuálních modelech a ty auta se koupí povětšinou "na firmu", zatímco u C5 by ty koule šly do auta představeného před 12 lety, výběhového modelu bez nástupce, auta které se v porovnání o Octávií nebo Superbem opravdu moc neprodávalo, bohužel.
K vývoji - ano, koncepce/technologie/základ je známý a byl Citroenem po desetiletí využíván, ale to přece neznamená že si výrobce může dovolit "usnout na vavřínech" - chceš-li být konkurenceschopný (a v autoprůmyslu obzvlášť) musíš neustále modernizovat, optimalizovat, ladit, vymýšlet co by šlo (a jak) zlepšit atd a pod.
V AZNP taky do nové Octavie nedají staré tlumiče, pružiny nebo silentbloky, protože další generace bude mít jiné rozměry, jinou hmotnost, jiné rozložení této hmotnosti, jiné disky/kola, jiné prostě úplně všechno...
A proto se všechno bude muset vyrobit "nové" a jiné, nebude se samozřejmě vymýšlet tlumič jako takový, ale jeho konkrétní rozměry, vlastnosti, charakteristiky budou odlišné a bude nutné najezdit statisíce testovacích km aby se ty tlumiče, pružiny, odpružení (a všechno ostatní) "vhodně naladilo".
Ty se stále ptáš "proč lidi nechtěli, nekupovali..." - když ti nestačí mé odpovědi (nebo s nimi nesouhlasíš), budeš se asi muset zeptat těch hypotetických lidí, nebo vedení Citroenu :-)

Csaba
14. září 2019, 19:37
0
Když se řekne Citroën...

Ne, nemyslel jsem náklady na servis, spíš vývoj a výrobu jako takovou.

Csaba
14. září 2019, 18:37
0
Když se řekne Citroën...

Ano, ale to je současnost. C5 druhé generace měla premiéru před 12 lety a i když to já osobně vnímám jako "včera", pro automobilový průmysl je to v podstatě už pravěk.
Pro lidi z dealerství je vše co se aktuálně nevyrábí už starý křáp kterým se nechtějí zabývat, nezajímá je a moc ti nepomůžou.
Vezmi si co všechno se za tu dobu stalo/změnilo - namátkou raketový boom kategorie SUV, fanatický důraz na emise/spotřebu a z toho plynoucí downsizing, ubývání "klasických tříprostorových sedanů" u běžných značek, přímé vstřikování benzínu, filtry pevných částic i u zážehových motorů, start-stop atd a pod. ...
Citroen sice měl 2.0 HPI už pro 1. gen. C5 ale byl to motor k hovnu, minimálně v ČR :)
Ano, za adaptivní tlumiče si dnes můžeš připlatit i u Škodovky ale to je dnešek, doba prostě pokročila.
Vzduchové odpružení je rozšířeno ponejvíce u opravdu drahých modelů luxusních značek se kterými se C5 srovnávat nemohla ani omylem a prodejní počty první C6 proti nimi byly desetinové i nižší.
U ř.7, třídy S, A8 a pod. příplatek "za vzduch" pro kupce nehraje až tak velkou roli, C5 je tržně o x úrovní níž a tam už se koruny obracejí mnohem déle než je člověk utratí.
Hydropneumatické odpružení je nepoměrně složitější a nákladnější řešení než "pouhý" vzduch a jsem si jist že pracovníci marketingu a účetního oddělení v PSA, sledující trendy v období cca 2010-2015 si jednoduše sečetli poměr příjmů/výdajů, zjistili že nebudou vyvíjet třetí generaci C5 v podobě v jaké byla první a druhá, že neudělají druhou generaci C6 a že prostě nemají a nebudou mít model do kterého by se jim vyplatilo hydropneu montovat. A ne jenom montovat, hlavně vyvíjet a ten vývoj a výrobu platit :(
Citroen byl prostě jediný kdo toto technické řešení masově používal a jak se měnila doba a preference zákazníků, musel se přizpůsobit.
Tohle si myslím já jako prostý děda z buranova na periferii republiky, ex vlastník Xantie Activa a XM V6 který o Citroenech něco málo ví :-)

Csaba
14. září 2019, 14:25
1
Když se řekne Citroën...

Změnila se doba, změnil se svět kolem nás, změnili se lidé, změnily se preference kupujících a hlavně, extrémně se zmenšilo množství lidí kteří byli ochotni si za hydropneu připlatit. Neznám přesná čísla u C5 2. gen. ale % poměr "klasického odpružení vs. hydropneu" byl drtivě v prospěch klasiky. Citroenu už se to prostě finančně nevyplácelo, C4 byla pro tuto technologii příliš malá (kde jsou staré dobré doby BX) a bylo jim jasné že C6 druhou generaci mít nebude, takže pro ně nemělo smysl udržovat dané technické řešení pro jeden jediný model, C5.
Jsme, jako lidstvo, spotřebitelé, kupující prostě jiní než jsme byli v období 1980-1995 a proto není už hydropneu u Citroenu, není Saab, není Rover, Lancia mele z posledního atd a pod. ... :-(

Csaba
13. září 2019, 20:33
1
Když se řekne Citroën...

Jo jo, kdysi tak progresivní automobilka s avantgardními vozy o desítku (i víc) let předbíhajícími svou dobu, futuristickým dizajnem a jedinečnými technickými řešeními a dnes? Ohyzdné, neforemné a k smrti nudné "bloby" které s člověkem neudělají naprosto nic... :(

Csaba
13. září 2019, 18:40
0
Když se řekne Citroën...

DS -> SM -> CX -> XM -> C6

Dokonalé, geniální, úžasné a krásné.

Není co dodat

Csaba
13. září 2019, 13:01
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Tak, jistě to půjde nalakovat na černo nebo zabalit do fólie :)
Ale nesmysl non plus ultra to je, to rozhodně.

Csaba
07. září 2019, 19:13
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Tak, upřímně, je mi 65 let a opravdu nechci zůstat nemohoucí, postižen Alzheimmerem, inkontinentní a podobně.
Za 20 let bude dnešek jistě vnímán jak "staré dobré časy", bůhví jestli v té době vůbec budou auta se spalovacími motory legální... :(
Ano, vlastnictví auta (samotného) je v ČR/SR stále docela levné, díky bohu, otázkou je jak tomu bude nadále.
Ale to už jsme hodně mimo téma.

Csaba
07. září 2019, 15:31
1
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Já Ti nevím - období kdy vrcholné modely některých značek jako například Talisman/Espace u Renaultu mají maximálně "jednašestku" (donedávna, tuším že snad letos představili nějaký větší motor který tam v budoucnu dají, asi naznali že 1.6 v takových autech je opravdu špatný vtip bez ohledu na to, na kolik kW vyhnali výkon) a Octavia, Focus, Golf atd jezdí s tříválci 1.0 + auta mají nafouklé a odulé tvary s tlustými sloupky kvůli bezpečnosti osobně nepovažuji za "nejlepší období motorizmu".
Já už tady za 20 let nebudu takže to hodnocení neprovedu, nicméně z mého současného pohledu jde motorizmus naprosto neodvratně do hajzlu, mám-li být slušný :-) Kde jsou ty doby kdy i naprosto obyčejná a nenápadná Laguna 1 mohla mít V6 3.0?!?
Ještě nedávno, z mého pohledu jakoby "předevčírem" mohla mít Laguna motor 3.0 V6 a VelSatis + Espace 3.5 V6 - to jsou normální a správné objemy pro taková auta, představa že jedu v současném Espacu s pidimotůrkem 1.6 mě rozesmívá a nutí k pláči zároveň.
Pro mě osobně bylo nejlepší období motorizmu období 1965 - 2000 (plus mínus).
Z těch prvků výbavy které jsou zmíněné v článku aktivně užívám jenom (nejobyčejnější) tempomat, na nové auto které by jimi disponovalo nemám a na ojetinu ve které by byly všechny taky ne :-)
Nějak ani necítím že bych je potřeboval a vlastně je ani nechci.
Ale, pochopitelně, člověk o 2 gen. mladší jako František to vidí jinak, svýma očima, to je logické.
Další aspekt věci je že člověk (řidič) si na to co mu zpříjemňuje život (řízení) snadno a lehce zvykne, v tomto směru děkuji Pánubohu za automat, dálkový centrál a vyhřívání sedadel/zrcátek. Jo, málem bych zapomněl, rovněž i za kožené čalounění. Tohle je vlastně asi i vše na čem bych při koupi ojetiny trval, nic víc jaksi nepotřebuji. Sakra, málem bych zapomněl zase - V8, to je základ :-)
Chápu ale že v současné době kdy o tom co budou mít auta pod kapotou rozhodují laici, amatéři, neumětelové, populisti a idioti z Evropského parlamentu, EURO NCAP a navíc ještě všudypřítomná ekoaktivistická pakáž, svoloč a lůza, prostě není možné aby v autech byly stejně objemné motory jako kdysi, za "starých dobrých časů" , protože to by pak neujely 100 km se spotřebou 5 - 6 litrů a výrobce by se na pokutách nedoplatil.
Nemůžu než odbočit od tématu a nepovzdechnout si takto: PROČ, doprdele, se nejvyšší management německých (a dalších) automobilek nesebere a nevystoupí v Bruselu s jednoznačným prohlášením typu "EURO 5-6 je absolutní maximum možného, nic dalšího nevymyslíme/nevyrobíme, nic dalšího, čistějšího a broučky a kytičky zachraňujícího po nás nechtějte! Jinak ty fabriky zavřeme, propustíme statisíce lidí, další miliony přijdou o práci v navazujících odvětvích, Vás už nikdo nikdy nikam nezvolí a v zemích Vám vypuknou krvavé protesty!"

Csaba
30. srpna 2019, 21:21
0
Csaba
28. srpna 2019, 21:19
1
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Hodnocení líbí nelíbí je samozřejmě zcela subjektivní - mě přijde příď Scaly naprosto otřesná kvůli tvaru předních světlometů, zatímco u Kamiqu mi světlomety (samy o sobě) hnusné nepřipadají. Nicméně, kdybych to auto "kreslil já" :-) tak bych zmenšil přední masku, změnil velikost a tvarování lamel/příček v masce samotné, valnou část nelakovaných plastů ve spodní části nárazníku (těch které nemají funkci - tj nepřivádí vzduch ke chladiči atd.) "dal do laku" a napojení nárazník/blatník posunul "o světlomet níže" :)
A pak bych pokračoval boky a předělal celou záď, když už bych byl v tom :-)

Csaba
28. srpna 2019, 18:55
0
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Pokud se nepletu tak Kamzík (skvělá přejmenování, já tomu chtěl říkat Kamínek) je jenom 10t. dražší než Scala.
A to bych si klidně připlatil, už jen proto že tady ty přední světla nejsou koncentrovaný hnus a děs :)
Stejně jako autorka tipuju velmi dobré prodejní čísla, jak v ČR, tak venku.
Ale že bych za to dal svoje peníze - to tedy ne :)

Csaba
25. srpna 2019, 14:18
1
Csaba
25. srpna 2019, 11:46
1
Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

Vždyť ho tam Jakub má, čtvrté auto od spodu :)

Csaba
25. srpna 2019, 10:34
3
Csaba
25. srpna 2019, 10:07
2
Csaba
22. srpna 2019, 20:32
3
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Ano, časy se mění a BMW (stejně jako mnoho dalších výrobců) už není to co bývalo se všemi negativy které dnešní ekoteror doba přináší... :( To ale přece nemění nic na tom že tahle věc (možná bych tomu ještě dokázal říct auto ale nikdy bych to nenazval "bavorákem") je do očí bijícím děsem a modrobílou vrtuli to nemělo nosit ani omylem. Copak tohle je BMW? Rodinný minivan s tříválcem a pohonem přední nápravy? To někomu říct před 20 lety tak se zlomí v pase smíchy anebo okamžitě volá Chocholouška, proboha živého. Nerozumím proč se do debaty tahá šestiválec a zadokolka, to přece s touto nepovedenou atrapou imitace napodobeniny auta nijak nesouvisí. Už samotná existence ř. 2 je důkazem toho že "to smeruje do riadnej piči" a není nutné nám ostatním kazit večer opakováním faktu že i s ř. 3 je to podobně - teda - nepochybuji že trojky 4x4 se soudobými 1-2-3-4 nebo kolika turby pojedou dobře a možná (kéž by to tak opravdu bylo!) i moc dobře, ale tak jely E36 a E46 rovněž a bez toho :-)
Jak správně píše Beastar je to model naprosto zbytný, nesmyslný a nepochopitelný, auto jehož vznik byl umožněn nejspíš pouze touhou "nacpat se všude kde ještě nejsme" a vydělat na všem každé jednotlivé euro které někdo možná bude chtít utratit - a - pochopitelně i tím že když výrobce vrazil miliony eur do vývoje a výroby motorů a podv. platformy pro Clubmana bude chtít aby se mu ty investice "vrátily" díky jejich použití v dalších modelech (tj i ř. 2).
Zatímco ale Clubman aspoň vzdáleně pořád připomíná původní "knedlík", má charizma a půvab (teda, aspoň trochu, furt je to jen blbý kombík, ne reinkarnovaný kultovní hatch :-) ), tahle zrůdička zvenku nezaujme ničím a zevnitř - no - možná tak tu maminu dvou předškoláků, nevím koho jiného :)
Já (jako staromilec a fanda modelů E36, E38 a E39, novějších už opravdu ne) osobně jsem proto velmi rád že prznění dobrého jména značky vyráběním toho děsu končí. Pozdě ale přece! chtělo by se zvolat :-)

Csaba
20. srpna 2019, 16:33
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Lascivní můra , toť sousloví roku :-)
Zajímavé téma a dobře napsáno!

Csaba
13. srpna 2019, 15:33
1
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Slovy klasika: Tipo! No není vo čem... :)

Csaba
11. srpna 2019, 20:24
1
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Chtěl jsem napsat něco podobného... - už jen ta představa jakého Mustanga za 500t. člověk může mít místo toho "zázraku"... :-)
Škoda že kupující těch věcí nepřemýšlí jako František :)

Csaba
10. srpna 2019, 15:28
2
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

To je sranda - zrovna předevčírem jsem "roupama nevěděl co dělat" a "zkušebně" jsem si konfiguroval právě 540iX Touring :-)
A volil jsem přesně tyhle příplatkové sedadla i ty "opravdu, ale opravdu" hliníkové tlačítka :)
Jenom jsem si ještě vybral "chromy" kolem oken a jiná kola, ale v podstatě to bylo stejné auto, nakonec.
Minirecenze je fajn, taková ňuňu :) a pětkový kombík mi přijde jako nejhezčí současné BMW.
Škoda že jich po ČR jezdí tak málo :(

Csaba
06. srpna 2019, 16:18
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Tvá kultivovanost, tolerance a nadhled jsou téměř neuvěřitelné, obávám se ale že "házíš perly sviním"... :(

Csaba
01. srpna 2019, 20:51
1
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

To jistě ne. Golfu tahle věc o které Škoda mluvit nesahá ani po brzdové třmeny :-)
Několik posledních měsíců koukám co kde a za kolik do cca 500t. (s benzínovým motorem, pochopitelně) a věděl jsem hned že Golf bude min. o 100t. dražší a ten úplně nejzákladnější diesel je za (ceníkových) 580t. Samozřejmě, reálná cena u dealera při vážném zájmu bude jiná, porovnávat výbavu a pod. se mi ale vážně nechce, ty auta mi nestojí ani za těch pár minut času :-)
Dnes jsem Scalu obhlížel na benzince a jen jsem se utvrdil v názoru že "Škoda? Simply never!" :-)

Csaba
31. července 2019, 17:53
0
5 zapomenutých konceptů, které vás naučí milovat crossovery

A za velkou louží se křížilo už na začátku 80. tých let, v době kdy (mnou neoblíbený) termín crossover ještě ani neexistoval... :-)

Csaba
31. července 2019, 17:40
4
5 zapomenutých konceptů, které vás naučí milovat crossovery

Na světe je jeden jediný kříženec který bych opravdu chtěl:

Csaba
23. července 2019, 17:35
-2
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Našel bych si nějakou normální práci a starosti tohoto typu bych neměl :-)

Csaba
17. července 2019, 20:58
0
Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

Artur je pšonek a Thierry žabožrout, takže možná jeli za nějaký český tým ale Češi to opravdu nejsou...
A Audi = chucpe!

Csaba
15. července 2019, 19:37
1
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Vzít 1971 Buick Riviera a projet s ním francouzskou Rivieru...

Csaba
23. června 2019, 11:00
3
Toyota LC76: Vláčej mě bahnem a kamením!

Docela přijatelná cena za něco tak rustikálního a přitom soudobého.
A "povedzte, Zlokočka, čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "butonky" ?" :)

Csaba
20. června 2019, 21:01
0
Když GLX nestačí: Zahraniční verze Favorita, které se u nás neprodávaly

Silver i Black line se mi moc líbili už v době vzniku a dodnes tomu není jinak. A jak správně píšeš, vidět je v normálním provozu je už velká vzácnost. Jestli to ono ale nebude tím že jejich majitelé je pečlivě schraňují v garážích s vidinou toho že za ně dostanou statisíce Kč? :-)
Klidně přiznám že kdyby nebylo asi tak 500-1000 jiných aut za které bych rád dal 50-100t. Kč, tak za původního, zachovalého Black lina na origo alu bych ty prachy klidně dal. :)

Csaba
16. června 2019, 11:54
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Ani první Twingo není k zahození a ta posuvná a sklopná lavice vzadu je skvělá.

http://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/twingo/18328167?goFrom=list

Csaba
14. května 2019, 20:09
0
Csaba
20. dubna 2019, 20:08
1
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Kolik? 150t.? Tak to se vejdeš i s tímhe Mustangem:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mustang/17514561?goFrom=list

Ale jak tak koukám na toho Marka, nevzít to za takovou cenu by byl holý nerozum :)
Opravíš si ho sám, když ne máš kamarády kteří pomůžou, víš kde jak a za kolik sehnat n.d., zůstane ti hromada paněz za řešení případných problémů... atd a pod. - jako, na CO PŘESNĚ ještě čekáš? :-)

Csaba
18. dubna 2019, 14:51
0
Top X: Sovětské obludy

Velké, tankistické kladivo bylo základ - ničím jiným nevymlátíš spojku pásu u T55 ani prasklou torzku z BVP... :)
Prostě kde nepomůže síla, pomůže větší síla, to na vojne za socializmu platilo absolutně.

Csaba
17. dubna 2019, 07:00
0
Top X: Sovětské obludy

Se ZiLem 157 jsem jezdil na vojně v Mikulově, před 47 lety :)
Tenkrát ty dva zabité roky člověka štvaly, dnes jsou to už jen krásné vzpomínky na dobu kdy člověku bylo 18-20 let...

Csaba
06. dubna 2019, 18:00
2
Splněný sen: V terénu s Buchankou

UAZ 452 - ve válce (jako sanitka) život zachraňuje, všude jinde jej ohrožuje :-)

Csaba
05. dubna 2019, 18:03
1
Chorvatský prolog: Škoda Scala

Na současné trendy v tvarování/provedení světlomětů jsem už zjevně moc starej :), mě by se ta věc líbila kdyby vypadala nějak takhle :)

Csaba
27. března 2019, 20:19
2
Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

Tak za tohoto bramboráka by mohli chtít klidně i mnohem, mnohem víc a skoro bych i řekl že je to dokonalé "investiční" auto, viz "vedlejší debata". Já ty prachy mít, klidně bych jim dal i 500t., možná i milion :)
A proč? No, protože (dle popisu vozu) je to "2.5i V6", tj, JEDINÉ BENZÍNOVÉ BMW S VIDLICOVÝM ŠESTIVÁLCEM NA SVĚTĚ a jako takové má jistě hodnotu přímo vesmírnou! :-) :-) :-)
Fascinuje mě jak někdo (natož někdo kdo se tím živí) může nevědět že BMW je proslavené svými řadovými šestkami a že ho nenapadne ani otevřít kapotu (případně sundat plastový kryt) a zamyslet se nad tím co vidí. Tak trochu idealisticky? si říkám že už jen jeden jediný pohled by měl komukoli (kdo základní věci neví) ukázat že nejde o vidlicový ale řadový šestiválec.
Mě ten inzerát říká hlavně to že u takového prodejce bych si nenechal ani zdarma dofouknout pneumatiku, natož cokoli jiného. :)

Možná můj příspěvek někomu přijde příliš příkrý, ale tohle je dle mého amatérizmus nejhrubšího zrna, jedna velká ostuda a trapnost.

Csaba
27. března 2019, 10:48
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Nejhorší - to říct neumím, ale snadno určím ze kterého auta co jsem mě, jsem byl nejvíc zklamaný.
Byl to Citroen XM 3.0 V6 a moc mě to překvapilo, protože od doby jeho představení mě fascinoval a moc jsem ho chtěl.
Začalo to usednutím a snahou o nalezení vhodné pozice za volantem - jednoduše jsem ji nedokázal nalézt/nastavit.
Ať jsem dělal co jsem dělal vždy jsem měl pocit že sedím NA sedačce místo v ní a levou nohu nebylo moc kam dát, nemluvě o tom že celá pedálová skupina mi přišla vyosená, nesouměrná.
Dělící příčka v okně předních dveří mi po krátkém čase začala vadit víc a víc, na to že to byl třílitr to ani moc nejelo a žralo to téměř jako osmiválec. Když k tomu připočtu opravdu velké zahřívání interiéru kvůli mimořádnému prosklení a povrzávání a další nemilé pazvuky úplně odevšad při přejezdu tramvajových kolejí, nebo větších nerovností měl jsem jasno.

Krátce po koupi jsem jej (naštěstí ne se ztrátou) prodal dál a vím, že už si ho asi nikdy nekoupím. To auto samotné se mi bude líbit (dizajnem) navždy a umím si představit že (po výhře ve Sportce) bych si ho někde jen tak, staticky "vystavil" :), ale jezdit v něm už nechci. Chvíli jsem si kladl otázku jak by se mi v něm sedělo (jelo) kdyby to byla verze se čtyřválcem a automatem, ale nepovedlo se mi to srovnání provést.
Je paradoxní, že moje jiná/další "obyčejná" (vzhledem, zaměřením, cenou...) auta mi po všech stránkách vlastně bezezbytku vyhovovala a to které mě mimořádně oslovilo vzhledem a pojetím (hydropneu atd) mi nevyhovovalo vůbec.
Ale pokud to člověk nezkusí, tak to nezjistí... :)

Csaba
23. března 2019, 19:42
2
Csaba
23. března 2019, 13:23
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Teda, člověče, už dlouho jsem se nezasmál tak upřímně a od srdce jako teď!
Kdysi, před čtvrtstoletím jsem do hi-fi vrážel nemalou část výplat a tak úplně vidím tu hrůzu v očích u nebohého kupce oné Tesly :)
Naštěstí jdou auta před koupí zkontrolovat skoro až do posledního šroubku, teda, když to prodávající umožní/vydrží :)

Csaba
23. března 2019, 07:26
8
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Ale vždyť nikdo, natož autor článku, nikomu nazakazuje si něco koupit, jenom (ano, i sarkasticky, ironicky a klidně i drsněji, proč ne?) komentujeme to jak absurdní cenovky u oněch inzerátů jsou.
Inzerenti chtějí statisíce, pro některé z nás (těch starších 45 let, tipnu si) mají (možná) hodnotu desetitisíců, zbytek (opět si tipnu, tak 95% populace ČR) by za ně nedal ani tisíce :-)
Debatuje se, nic víc, nic míň.

Csaba
23. března 2019, 07:13
8
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Ne že by se mi chtělo článek na dané téma smolit, ani jaksi nejsem z těch kterým by byl na nějakém autowebu zveřejněn jako autorský, nicméně, trefil se mi přesně do "vkusu" a dokonale popsal imé pocity a dojmy z aut (či lépe řečeno z prodávajících). Neuvěřitelná bublina která v současnosti v ČR kolem tzv. youngtimerů panuje je fascinující sociologicko-ekonomický jev hodný detailnejší analýzy, ideálně provedené někým kdo nejenom rozumí sociologii a ekonomice ale navíc má mi moc rád auta :) a nepřestává mě udivovat jak (nepochopitelné až nenormální) částky za některé ty herky inzerenti chtějí. Častokrát mám pocit že - jak píše autor - tam ty nuly v ceně přidává kočka volně pobíhající po klávesnici nebo nějaký skřítek, shodou zajímavých náhod objevivší se právě při psaní inzerátu :)

Na druhou stranu, proč chodit denně do práce, tvrdě dřít rukama nebo si namáhat hlavičku když "to prostě můžu zkoušet, však on se možná nějaký hejl najde a rok se budu moci válet s lahváčem u telky, že?" :-)

Za tu 1203 bych nedal ani pět tisíc, natož stokrát víc, byla to nebetyčná, neskutečná, neuvěřitelná a ostudná mrdka už když ta nepovedená atrapa imitace auta vyjela z fabriky, natož dnes. Otec s ní kdysi jezdil a častokrát říkal že "pacient nezemřel na následky nemoci/zranění ale převozu" :-)

Mé první auto před >30 lety byl žigul a tak k nim mám stále vřelý vztah, přesto bych ani jako milionář nedal 300 tisíc Kč například za tohle: https://www.rajveteranu.cz/13245-lada-2103-osobni-vozidlo-prachatice
už "tak nějak" z principu, natož se zamyšlením nad tím jaké auta podobného stáří (u mě ponejvíce us vozy) mohu mít.

Kolega Beastar možná přidá své osobní zkušenosti s podobnýmivozy (prodávajícími), já jsem (závěrem) jenom rád že můžeme "prodávat za co chceme" a (a hlavně) komentovat jak chceme.

Csaba
06. března 2019, 14:51
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Jo jasně, omlouvám se, nechápu proč jsem ty dvě auta zaměnil :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

MG ZS X-Power bodykit 2005

MG ZS

X-Power bodykit

69 900 Kč
cena
2005
rok výroby
111 koní
výkon
1 994 ccm
objem
Ford Mondeo 2.0TDCi, 103kW 2014

Ford Mondeo

2.0TDCi, 103kW

232 000 Kč
cena
2014
rok výroby
103 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Chevrolet Camaro Y87 power pack, V6 3.8, 2000 2000

Chevrolet Camaro

Y87 power pack, V6 3.8, 2000

85 000 Kč
cena
2000
rok výroby
200 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Ford Mustang  2004

Ford Mustang

160 000 Kč
cena
2004
rok výroby
190 koní
výkon
3 908 ccm
objem
Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem