načítám data...

Téma OBDII čtečky - zkušenosti, software

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
petrklm 19. října 2014, 13:16
BobAsh: tak to je v háji, to už je asi nenajdeš :-)))
Vojta Dobeš 19. října 2014, 12:45
petrklm: Jo, to máš :) Dokonce je asi furt vozím v kufru.
petrklm 19. října 2014, 11:42
BobAsh: tak to mám u tebe dvě cívky, viď ? :-)
cirus 18. října 2014, 16:37
Kr.P: nevim jake levne ctecky mas na mysli...ale pokud jde jen o cteni kodu tak by melo fungovat vse...prave OBD2 je v tomhle docela OK.Ostatne ctecka udaje nespracuva...jen cte vystup z PCM.OBD1 je neco jine...tam to je docela veda.Problem u OBD2 bejva prave PCM a ne ctecka...ctecka za $100 nebo $5000 nacte pokud jde o chybove kody to same...ta drazsi jen umi dalsi veci nez jen cist kody,tady proste neni nejaka uroven citlivosti nebo tak...PCM proste budto da hlasku o chybe nebo neda...ctecka jen napise cislo ktere PCM vysila....a to umi i ta nejlevnejsi udelat na 100% spravne (pokud neni pokazena)

Tento příspěvek byl 18.10.2014 v 16:39 upravován.
Krystof P. 18. října 2014, 15:13
BobAsh: Je možný, že s jednoduššíma motorama, respektive jedodušším řízením už to mají trošku líp vychytaný, nebo jsi prostě natrefil na lepší z kusů, tak tim líp ! :)
Vojta Dobeš 18. října 2014, 13:59
Kr.P: Od výměny svíček už motor běží hladce, chybový kódy nic neříkaj a SES nesvítí. Takže asi dobrý.
Krystof P. 18. října 2014, 12:29
BobAsh: Na ty levní OBDII čtečky obecně bacha, často ukazujou víc/míň závad, než jaký tam jsou ve skutečnosti se značkovou diagnostikou. A nejen to, dokážou načíst i úplně jiný chyby a jiný kódy závad. Obecně se často kupujou tak, že se porovnávaji tišťáky kvalitních čteček s tím co prodává číňan na netu, musíš vědět kam koukat a taky složitě přesvědčovat číňana, aby ti tu fotku obstaral.
Jinak missfiring ti ukážou třeba od špatný svíčky/cívky až do špatný izolace kabelů k nim (typickej případ jsou právě auta s cívkama, kde kabely k cívkám ležeji na hlavě motoru a jejich izolace se časem, teplem a olejem rozpadnou, neodstíněnej kabel pak vykazuje špatný hodnoty a ty měníš svíčku, cívku jen abys zjistil, že jsi měl obalit kabel husím krkem)

Tento příspěvek byl 18.10.2014 v 12:31 upravován.
Sleepy664 19. září 2014, 02:51
Existuje nějakej levnej software pro Windows na způsob Torque? Nepotřebuju zapisovat, jen číst a občas logovat. Našel sem jen samý „profi“ věci.

Čtečka se mi osvědčila tahle, mám ji už asi 3 roky a zatím v pohodě funguje...i když je dost lidí, kterejm to chcíplo:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-OBDII-OBD2-Bluetooth-Auto-Car-Diagnostic-Interface-Scanner-DX-/251627003606?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a96235ed6

Torque je jinak fajn věc, umí to točit i videa s budíkama a tak. Teď nevím, jestli je plugin TrackRecorder zadarmo, ale i tak můžu doporučit :)



Tento příspěvek byl 19.09.2014 v 02:56 upravován.
BigTwin_Jirka 12. září 2014, 21:19
BobAsh: Samozřejmě, že Missfire přímo souvisí se svíčkama. Jak prosté.

Vrátil jsem se ve zdraví z veselého motovejletu do Alp a nestačím se divit, co se tady kurva děje. Ale jo, snad to bude lepčejší, když se dá i hledat v historii.
cirus 09. září 2014, 23:54
BobAsh: I kdyz to ze se opravi same USA auta typicky delaj....mam pocit ze tohle se neopravilo same ale ze jsi to opravil ty;-) Ze kontrolka jeste nejakej cas po vymene svicek svitila mozne je....ale trochu mi vadi ten emisnej kod...ten k tem svickam nepatril...(naopak misfire muze bejt dusledek zavady co detekuje emisnej kod) Kazdopadne vymena svicek byla prvni naprosto logicka vec,uvidis casem ...treba prave ,,evaporative emission system leak,,je zavada docela bezna...staci treba spatne zavrit vicko od nadrze po natankovani.
Hledej souvislosti;-))))

Tento příspěvek byl 09.09.2014 v 23:55 upravován.
Vojta Dobeš 09. září 2014, 23:41
cirus: Tomu autu svítilo SES vždycky, co s ním jezdím. A vždycky mělo nevyrovnanej volnoběh. Pak se vyměnily svíčky a volnoběh se srovnal. Pak jsem po asi 14 dnech pořídil OBDII + Torque Pro a kódy smazal. Od tý doby je to ok. Tak uvidíme - ale řekl bych, že se to prostě opravilo :)
cirus 09. září 2014, 23:38
BobAsh: vadna svicka nahodi kody casto temer okamzite,neky az po zahrati...ale jsou to ,,rychle,, kody.Horsi ventily naopak muzou hodit kod jen v jistym rezimu...najedes treba po meste 1000 mil a nic... pak vyjedes na dalnici a lup...uz sviti...ale muze to bejt presne naopak.Ono Ford vseobecne ma OBD sistem nadstavenej docela zakerne a nekdy i u vozu co mu nic neni si zasviti jen proto ze maj v Ostrave horsi vzduch;-)
Jo domnivam se ze zavadu jsi odstranil,jen se snazim rici ze i pokud bi to neco nacetlo neni duvod na paniku a stres....opravdu to nemusi nic znamenat.
Ono i naopak ze nic nesviti nemusi znamenat ze je vse OK...pridrene loziska na klice OBD odhali az v stadiu kdy bi to poznala i blobdinka;-)
cirus 09. září 2014, 23:25
BobAsh: zalezi...asi jo 200 mili by melo stacit na novou mapu u kazdeho vozu.Jsou ale vyjnimky pokud jde o ,,svetylko,,
Nekdy staci treba natankovat horsi benzin,jindy zmena teploty nebo vlchkosti vzduchu...jindy pasazer navic....Nebo treba jen pridat prudce plyn...ale pak je svitici kontrolka spravidla jen docasna a sama zhasne.Kazdopadne rozdelil bych to takhle.
A, kontrolka se po resetu rozsviti temer okamzite po nastartovani.V tom pripade jde o velice dulezitou zavadu a je lepsi do odstraneni nejezdit
B, kontrolka se rozsviti tak po ujeti 10-50 mili.Pak jde o zavadu ktera neni havarijna nicmene muze docela zvysovat spotrebu a i jinak autu skodit.Jezdit se s tim spravidla da ale je potreba to vyhledove resit.
C, Kontrolka obcas sviti a pak zhasne(treba kazdych 100 mil)....tady zalezi na kodu ale ve vseobecnosti to starsi auta delat muzou i kdyz jsou v podstate v poradku....Nekdy to resit jde a nekdy to je neresitelny(treba Windstar z let 2000+ to ma jako vlastnost,tam s tim nic delat nelze.


Tento příspěvek byl 09.09.2014 v 23:26 upravován.
Vojta Dobeš 09. září 2014, 23:11
cirus: Tak je to asi opravený. Dneska jsem najel skoro 200 mil a furt nic nesvítí.
cirus 07. září 2014, 19:19
BobAsh: ve tvem pripade muze bejt 50mil malo,u tak stareho vozu s vyssi milazi potrebujes spise tak 100mil+ na vytvoreni ,,mapy,, a tim i vymazani nebo nahrani vsech kodu.Pricemz ale kody se muzou mazat nebo nahravat v prubehu a postupne(ne vse najednou).Rozhodne ale neni potreba to najet ,,v kuse,,
cirus 07. září 2014, 19:15
BobAsh: souvislosti a zejmena pricina/dusledek dusledek/pricina...pokud mas treba podpaleny ventily a stare svicky je klidne mozne ze po vymene svicek proste pobezi i to co nebezelo...,,missfire,, nemusi bejt pocitem nebo jinak vubec znatelne...ale neznamena to automaticky ze je vse OK...
Nacteni neni danne jestli v kuse nebo po castech....ale tim kolik najedes celkove.Pricemz plati ze cim starsi vuz a cim ma vice mili tak tim dele to trva...Treba vuz co ma najete 20K nacte vse za 30mili ale vuz co ma najete 200k potrebuje 100 mili(jen priklad neni to presne) taky plati ze zavady vseobecne nactes rychleji prave v rezimu ,,start/stop,, nebo proste po meste nez na dalnici.Ale je zde jistej protokol o delce nacteni kterej je prave ruznej,zlozitejsi OBD2 ctecky umi prave zjistit jestli uz vuz prosel vsemi testovacimy ,,mapamy,, a jestli se ,,smycka,, uzavrela
Vojta Dobeš 07. září 2014, 19:03
cirus: No mě je jen divný, že svítí missfire zrovna u válců, který pálily blbě/vůbec před výměnou svíček a teď už jsou ok. Bych se skoro vsadil, že se nevymazaly...

Mimochodem, jak to funguje s tím načtením - potřebuješ najet 50 mil, nebo 50 mil v kuse? Protože 50 mil v kuse jsem rozhodně nenajel.
cirus 07. září 2014, 19:01
BobAsh: je vysoko pravdepodobny ze prave tahle zavada spusobuje ,,missfire,, kody
Vojta Dobeš 07. září 2014, 18:55
cirus: Tak furt tam je ten evaporative emissions system leak, to určitě nikdo neopravoval... to bude nějakej EGR nebo tak něco, ne?
cirus 07. září 2014, 18:51
je potreba chapat jak OBD funguje....PCM neustale nacita udaje...a casem udela neco jako ,,smycku,, je to dost zjednodusene povedane ale proste dochazi k tomu ze stare udaje jsou mazany a nacitaj se nove...neni proto mozne aby kontrolka zustala svitit ,,naporad,, i po odstraneni zavady.
PCM se ale taky uci ,,jezdit,, je proto mozny ze treba jezdis v aute 5 let a vse je OK....pak do nej sedne nekdo jinej a po par milich to nacte nejakej kod....ale ten po dalsich par milich zmizi...
Ono zmena ridice nebo reset ridici jednotky taky znamenaj docasnou ale meritene vyssi spotrebu