načítám data...

Téma Jak přihlásit auto na veteránské značky

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Ondra Vysmek 20. srpna 2019, 17:13
Krásně mají postup zpracován na stránce https://www.veteran-prodej.cz/2018/jak-prihlasit-veterana-a-ziskat-veteranske-rz/ takže kdo hledá informace na tohle téma, tak doporučuji.
Michal 01. února 2015, 21:38
No, přesně je, že vozidlo má být 30 let staré, ale obecně se bere rok, protože dřív měsíce nikoho nezajímaly, v TP jsi měl jen rok a ne datum jako dneska. Nevím, musel bys asi narazit na ultra byrokrata, aby se šťoural v měsících, zatím, za těch 12 let, o takovém případě nevím.
Sally 01. února 2015, 21:11
Michal Auto je r.v 85. Spada pro atestaci do vetrena, nebo rozhoduje jeste mesic vyroby?
Sejki 20. ledna 2015, 11:05
Nemate nekdo kontakt na nejakyho krajskyho komisare o kterem vite ze je v pohode a udela me testaci kvuli te ekodani? Mam tu Skodovku rok 78 v poloprevodu a potrebuju to prihlasit do pul roka nez to vyradej... diky

Velkej Mara 15. prosince 2014, 12:01
Michal: tesat do kamene!!!
Michal 14. prosince 2014, 16:10
Je to úplně stejný jako s testačníma komisařema. Někteří dostali funkci a s tím i pocit, že oni teď budou rozhodovat o tom, co je a co není veterán, pravidla nepravidla. A strašně pak kopou kolem sebe, když to otestuje někdo jinej. Ale to, že někdo považuje za veterána jen předválečnou věc, nebo uznává jen skvosty typu Bugatti, RR a Jaguar a nad ostatním ohrnuje nos, neznamená, že nadšenec do třeba starejch traktorů se bude na svoje stroje chodit jen koukat do stodoly.
Velkej Mara 13. prosince 2014, 08:40
Standa: asi to vážně závisí na přístupu jednotlivýho člověka. Můžeš potkat normálního technika, kterej udělá, co se po něm chce a udělá to bez potíží, a pak můžeš narazit na pyje, kterej bude mít pocit, že ti musí jako majiteli toho příšerně drahýho a nesmyslnýho americkýho krámu, kterej je úplně na hovno, zavařit a pokud možno z tebe ještě něco vytáhnout...

Tento příspěvek byl 13.12.2014 v 08:41 upravován.
Standa 12. prosince 2014, 20:25
Velkej Mara: já jsem při prvním pokusu o evidenčku narazil na blbce. Nefunkční mlhovka a dot na pásech byl nepřekonatelnej problém. Tak jsem odjel jinam. A to jsem chtěl jen rychle dokončit převod a pak dát auto do pucu. Při návštěvě jinde mi technik prošel čísla i homologace a řekl, že auto vše pro evidenčku splňuje. Dokonce mi následně zadara a bez ohledu na výsledek překontroloval podvozek auta, abych měl představu o potenciálně problematických věcech. Takže rozdíly v přístupu neskutečný. Ale s tím blokem a podběhem by to asi neprošlo ani tam :)
Velkej Mara 12. prosince 2014, 18:55
petrklm: je teda fakt, že to byl obyč mercedes, žádná amerika, na který by se chtěl frustrát hojit a držkovat na červený světla a tachometr v majlích, ale i tak. Přijel jsem, ukázal papíry, technik zkontroloval čísla, nazdar vyřízeno...
Jinak mám s technikama podobnou zkušenost. U technický na vlastní žádost s Camarem hledal imbecil vevnitř tak dlouho otevírání motoru, až zničil přepínač světel...

Tento příspěvek byl 12.12.2014 v 18:57 upravován.
petrklm 12. prosince 2014, 16:45
Velkej Mara: tak to jsi měl kliku, no... někde na starým fóru jsem popisoval, jak probíhala evidenčka s Lincolnem. Sbalil jsem doklady a jel radši jinam. Někteří technici STK se považujou za polobohy.
Velkej Mara 12. prosince 2014, 16:06
Michal: On se může na evidenčce kontrolovat i technickej stav? S autem jsem to absolvoval relativně nedávno a bylo to jen o papírech, číslech a hotovo...
Michal 12. prosince 2014, 15:48
Standa: tak on celej účel ekopoplatku je totální bullshit. Má to bejt poplatek na podporu likvidace autovraku. Když má někdo Aerovku v renovaci, tak je samo o sobě demence aby si předplácel likvidaci toho auta, že jo... Ale státní kasa si žádá, resp. ti u koryta si žádají, ale to bychom se dostali jinam... Co se evidenčky týká, mám kamaráda, který napochodoval na evidenčku s podběhem v jedné ruce a s blokem motoru v ruce druhé (Citroen BX) a dožadoval se evidenčky a nakonec si jí i vyřval, údajně s tím, že účelem evidenčky je kontrola evidenčních znaků vozidla, rozhodně ne to, že si z toho někdo dělá malou STK, kontroluje pneu, skla, světla, atd. to by v podstatě evidenčku nemělo co zajímat. Je to už ale 2 roky, nevím jak by to dopadlo dnes. U Ekotestací to, jak jsem napsal, stačí.
Standa 12. prosince 2014, 13:58
Michal: to je celkem zajímavé a poněkud v rozporu s účelem toho ekopoplatku. Ale na evidenčku je potřeba v podstatě kompletní auto (kvůli kontrole všech čísel a homologací) a s funkčními světly kvůli kontrole svícení v souladu s naší legislativou. Podle mě je to nesmysl, ale je to tak stanovené. A zajímalo by mě, jak to bude fungovat, protože spousta aut při prodeji nějaké nedostatky má a doteď to byla věc pouze kupce a dokončení převodu. Nově to asi bude muset řešit prodávající, aby auto mohl převést.
Vaňas 10. prosince 2014, 14:21
Michal: Tak to rád slyším. Děkuji
Michal 10. prosince 2014, 10:32
Vaňas: tak jsem si to pro jistotu ověřil u předsedy KTK a testace na odpuštění ekodaně se může provést i na vozidle v renovaci, vozidle nekompletním, nebo v předrenovačním stavu. Je to to samý jako když chceš udělat evidenčku, taky nemusíš mít platnou TK a ME.

Tento příspěvek byl 10.12.2014 v 10:32 upravován.
Vaňas 09. prosince 2014, 22:03
Michal: Měl bych na Tebe dotaz týkající se toho úplně posledního odstavce. V jakém stavu musí být auto při testaci na odpuštění ekodaně?
Děláme v práci Tatru 52 z roku 1932 a bylo by ji potřeba už přepsat, ale ještě není hotová. Místní testační komisař řekl, že by měla být ve stavu jako na běžnou testaci. To mi přijde logický, ale jen do konce letošního roku. Když si koupíš příští rok auto na celkovou renovaci a budeš ho chtít přepsat bez ekodaně tak budeš ve slepé uličce, protože polopřevod (v něm je také ta zmiňovaná Tatra) existovat už nebude. Takže se musí zaplatit desítka, nebo půjde otestovat i plečka?
Michal 09. prosince 2014, 17:50
Ohledně zelených značek, něco tady padlo, něco bych rád upřesnil (coby testační komisař since 2002 - ;-) ). Zjednodušenej postup:
1) klubová testace - řeší originalitu auta, máme několik kategorií, auto nemusí být pouze 1A stav, na originalitu lze testovat i polovrak. Majitel se buď dostaví s autem před klubovou testační komisi, nebo se domluví na návštěvě u něj doma, pak je třeba chápat nějakou stovku navíc za benzín. Majitel by měl mít připraveny vyplněné formuláře v počtu 5ks a 5 párů fotek dle předpisů. Opět, pokud si auto nechá nafotit a formuláře vyplnit někým z komise, může to stát něco navíc. Není třeba být členem klubu. Pokud se jedná o vozidlo blížící hraničnímu roky výroby (1983, 1984) je třeba mít po ruce cokoliv čím lze prokázat r.v. - původní TP, rozklíčovaný VIN, dobovou literaturu, apod. Cena testace je dle klubu 500,- až třeba 5000,- Kč.
2) krajská testace - opět s vozidlem na vleku před krajskou komisi, ta by měla vozidlo prověřit po technické stránce, protože je odpovědná za jeho propuštění do provozu. Majitel by měl mít s sebou potvrzení ze servisu o účinnosti brzd, tlumičů, ideálně TK na vlastní žádost. Krajská bývá zpravidla 1000,- Kč, pokud opět využijeme zprostředkovatele, může to být dražší. Chyby v protokolu můžou vést k odmítnutí testace, takže není špatné dát to někomu, kdo s tím má zkušenost, aby ty protokoly byly prostě v pořádku, protože opravy v nich můžou vést k pozdějším komplikací na Registru HV (jak kde, někde jsou normální, někde vás vyhodí i za opravené písmenko a budou chtít, aby u takové opravy bylo razítko krajské komise, zbytečná cesta navíc)
3) Registr HV - vydá značky, průkaz HV a ORV HV. Tam je třeba mít s sebou formulář o testování potvrzený klubovou a krajskou komisí, jeden pár fotek, doklad o nabytí a zelenou kartu od POV, vyplnit žádost a na místě zaplatit 800,- Kč. S autem se tam už nemusí.
4) vždy ke konci května násl.roku je třeba absolvovat retestaci, ta bývá kolem 300 - 400, s sebou opět protokol ze servisu nebo STK. Že to někdo dělá bez toho je nerozumné strkání hlavy do oprátky, ne každý majitel veterána je motorista a spolehnout se na to, že auto udržuje, je zbytečné riziko.
Rozumná cena za kompletní vyřízení veteránských papírů "na klíč" je někde kolem 5000,-Kč, víc už je zbytečný, i když už jsem se setkal i s cenou 20t Kč, stále je tady dost lidí, kteří to dělají za 8 - 10t Kč.

Při prodeji a koupi auta s RZ HV je třeba původní registraci zrušit a pak udělat novou, osobně doporučuju zanést to do kupní smlouvy, za těch 12 let co to dělám už jsem slyšel nemálo historek o nezrušených dokladech a nebo naopak o tom jak původní majitel půjčil novému své doklady, aby mohl jezdit než si udělá svoje a v ten moment je viděl naposled.

Při koupi auta bez papírů je třeba si ověřit, jestli auto skutečně "živé" doklady nemá! Někdy už ten před vámi to koupil jako bez dokladů, jenže doklady se válí někde na Registru, vy auto zrenovujete, uděláte testace a pak vám úředník na Registru HV řekne, že uvedené číslo karoserie má platnou registraci na pána XY, následně zjistíte, že pán je 10 let po smrti, má 5 dědiců, z toho jeden žije v USA, druhý v Austrálii a ten pátý ví, že Jawa 500 OHC není motorka za 50t Kč... a jste v háji. Právě takový případ jsem totiž jednou řešil. Zjistit to může jen současný majitel, pokud chce prodat, měl by to pro vás udělat.

Dále pak existuje tzv. testace pro pojišťovnu, což je klubová testace a vystavení Osvědčení o provedení klubové testace HV, po jehož předložení dostanete na pojišťovně veteránskou sazbu POV (tedy cca 1/10) a při nehodě nebudete odkázáni na tabulkovou hodnotu vozu, zpravidla pojišťovna hradí opravu dle doložených dokladů bez odečítání amortizace.

Poslední testací je testace pro odpuštění Ekodaně. Dělá se v podstatě zjednodušená krajská testace, která se následně potvrdí na Registru HV a následně se na Registru silničních vozidel platí pouze 800,- za přepis. Bohužel tady je to dražší kvůli příspěvku pro FKHV, takže ve finále to vyjde prakticky na polovinu těch 10.000 Kč, ale i to je pořád o něco míň bolestivé.

Tento příspěvek byl 09.12.2014 v 17:55 upravován.