načítám data...

Volvem už jen 180 km/h

Automobilka Volvo představila nový plán bezpečnosti, který nazvala Vize 2020. Jejím cílem není nic menšího, než snížit počet smrtelných zranění posádek nových vozů Volvo na rovnou nulu.

zobrazit celou galerii: Volvem už jen 180 km/h

A teď to přijde, řekněme si to hned zkraje, ať ten šok máme za sebou. Od roku 2020 budou mít všechna Volva omezenou maximální rychlost na 180 km/h. Tak, je to venku. Je to další rána, další tragédie? Nejdříve Volvo zruší všechny pořádné motory a ponechá si jen čtyřválce (a nově i tříválec!) a teď ještě toto. Další hřebíček do rakve, tohle už švédská automobilka nemůže přežít. ALE..

Ale je tu realita a ta tak docela nekoresponduje s podobnými nářky. Volvo má úspěch. Nová modelová řada sbírá ocenění na všech frontách, a co je ještě důležitější, zájem zákazníků i prodeje rostou. Skoro to vypadá, jako kdyby absence osmiválců majitele zas tolik netrápila. Ostatně jak prokázal náš test, výkon ani čtyřválcovému Volvu nechybí.

Teď tu ale máme něco úplně nového, omezení maximální rychlosti na 180 km/h. Proč? Nejsou snad nová auta bezpečnější a stabilnější? Jsou. A budou ještě více. Za novou strategií Volva totiž nesmíme vidět to, co se dnes odehrává v hlavách mnoha řidičů, totiž myšlenka, že když pojedu pomalu, nemůže se vlastně nic zlého stát. Ostatně 180 km/h není zas tak pomalu. Kdepak, důvody hledejme jinde. 180 km/h je kompromis. Je to podle vývojářů Volva rychlost, která jen málokoho omezuje, ale zároveň při ní ještě dokáží asistenční systémy účinně a zároveň komfortně reagovat na okolní situaci. 

Bezpečnostní a asistenční systémy nových modelů Volvo patří mezi ty nejpokročilejší, ale i tak mají své limity. Jistě to znáte z německých dálnic, jedete si svých 140, přejíždíte do levého pruhu, v zrcátku kam oko dohlédne ani živáčka. A najednou máte těsně za sebou Porsche, které sem přiletělo, ani nevíte odkud. Řidič takového auta musí předvídat mnohem více dopředu a ani tak není jeho bezpečnost zaručena, v rychlostech vysoko nad 200 km/h je už zkrátka opravdu rychlá reakce prakticky nemožná. 

A právě proto Volvo říká, nechme maximum nastavené na 180 km/h, to je rychlost, ve které naše kamery a radary dokážou sledovat okolí auta, vyhodnocovat nebezpečí a především na ně reagovat. A 180 km/h je vlastně rozumný limit, v ČR je to přesně ta hranice, která rozhoduje o tom, zda budete i nadále držitelem řidičského oprávnění. 

Osobně nevěřím, že se podaří dosáhnout té absolutní nuly smrtelných úrazů. Rizik je stále mnoho a k nehodám bude docházet i nadále. Přesto ale Vizi 2020 vítám. Volvo nám nebere volant z ruky, nechce nás připravit o zážitek z řízení, omezení maximální rychlosti na 180 km/h se reálně dotkne skutečně málokterého majitele Volva. A to, že systémy, které bdí nad řidiči, mají smysl, se již mnohokrát potvrdilo.

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ondra Chamilla
05. března 2019, 13:55
4

Fakt jsem na autíčkáři? Jako vážně tady vyšlo tohle?

reagovat
Matěj Podhorský
05. března 2019, 18:21
1

Ondro, a kde je problém vlastně?
1. Nikdo to neobhajuje a neříká, že to je tak správně.
2. V článku jsou vysvětleny důvody, proč se to tak děje.
3. Autíčkář není korporátní značka s jednotvárným, pevně daným přístupem. Naopak, je to různorodá směsice redaktorů s různými přístupy. Jeden článek nutně nevyjadřuje stanovisko celé redakce.

Co si o tom myslíš ty? Měl se Honza více vymezit, napsat ostřejší reakci na tento krok Volva?
Pro zajímavost se podívejme, jak hlasují lidé v anketě pod článkem na jednom nám dobře známém webu. To je zajímavé, ne? 46% lidí s tím očividně až takový problém nemá.

Romus
05. března 2019, 18:57
1

??? " Přesto ale Vizi 2020 vítám. Volvo nám nebere volant z ruky, nechce nás připravit o zážitek z řízení, omezení maximální rychlosti na 180 km/h se reálně dotkne skutečně málokterého majitele Volva. A to, že systémy, které bdí nad řidiči, mají smysl, se již mnohokrát potvrdilo. " ???

Romus
05. března 2019, 18:57
1

To snad není obhajoba?

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2019, 20:12
2

Obhajoba asi není úplně to správné slovo, je to můj názor. To je výhoda nezávislosti Autíčkáře, nemusíme se držet žádných doktrín či předepsaných názorů, neovlivňují nás inzerenti, můžeme o věcech přemýšlet po svém. A můj názor je takový, že v případě Volva je mnohem důležitější komfort a bezpečí než nějaký ryk osmiválce a maximálka 250 km/h, za tím si stojím. Dokážu si představit, že když Volvo nebude nuceno nastavovat všechny systémy tak, aby zvládaly všechny slibované manévry i v rychlostech výrazně nad 200 km/h, uvolní mu to ruce. Jak a jestli vůbec toho využije už je na vývojářích...
-
Komentář upraven 5. 3. 2019, 20:19:04

Matěj Podhorský
05. března 2019, 20:14
0

No Ok, uznávám, toto jsem přehlédnul. Nicméně, stále platí, co jsem napsal. Moc redaktorů, mnoho názorů. Mně osobně je to jedno. Někde jsem četl; že je to faul vůči němcům, ale tam snad bude tedy výjimka.

VK
VK
05. března 2019, 22:06
5

Jaký je vlastně principiální rozdíl omezení maximálky na 250 a 180 km/h?

krab
06. března 2019, 00:03
17

Můj názor je ten, že to vytváří precedens hned v několika ohledech. První věcí je snaha omezovat lidskou svobodu a nedůvěřovat člověku a jeho konání. Zájem je argumentovaný jakousi vyšší mocí pod heslem: bezpečnost. Není to fajn z mnoha důvodů. Ten hlavní je, že chceme člověka ochránit za cenu, že budeme kontrolovat kde se pohybuje, co tam dělá jak rychle se pohybuje atd... ( něco jako v orwellovském románu)

To že nějaké asistenty jízdy neumí dobře reagovat v rychlostech nad 180km/h je pro mě irelevantní. Když to neumí asistent, OK, člověk to umí. Nakonec přes 200 km/h už zvládal jezdit Norman Dewis v Jaguaru XK120 v roce 52. A stříbrné šípy od Mercedesu letěly daleko rychleji než 200 km/h ještě v předválečné éře.

Je to nesmysl a špatný směr. Člověk by měl mít možnost zažít trocha dobrodružství i radosti. Matěji, jak tam argumentuješ těmi čísly na garáži, těch 40% co jsou pro to omezení je do velké míry číslo přízemních závistivců, kteří pravděpodobně nemají na auto, které jede ani 180 km/h a tak schválně kliknou pro, protože když nemohou oni ať si vyšší rychlosti neužije ani někdo jiný... O tomhle typu uvažování jsem přesvědčený a část těch co klikli že jsou pro motivovalo přesně tohle. Protože omezení tohohle typu přesně tyhle nálady evokují...

Paradoxně sám jezdím 180 km/h a víc málokdy. Přitom auto by mi jelo klidně skoro až 100 km/h víc. Málokdy mám potřebu to někde rozpálit po dálnici...Ale nechci zásadním způsobem, aby někdo jiný nebo já sám jsme byli omezováni někým, kdo si myslí, že v rámci vyšší moci za nás bude rozhodovat. To vždycky směřuje někam špatně.

Automobil prostě pro mě představuje svobodnou přepravu. To je jeden z důvodů proč mám auta rád - jedu si kam chci, jak chci a nemám potřebu, aby mě nějaký elektronický mozek ochraňoval.

Pravděpodobně touhle tiskovou zprávou Volvo naplno ukázalo, že její vedení sídlí v nesvobodné zemi - Číně a že její švédský management nemá koule na to, aby tomu vzdoroval. Volvo byla značka i pro milovníky automobilů a úspěšně závodilo jak v rallye, tak na okruzích. Jestli z toho chtějí udělat nějaký experiment autonomního řízení budiž, ale mě to fakt jako nenadchne...

PS: na druhou stranu dělám v IT firmě. Dneska jsem zrovna jel výtahem z parkoviště nahoru do kanceláře a zaslechl debatu dvou kolegů o Tesle. Jeden básnil nad tím, jak to auto umí samo měnit jízdní pruhy a nad dalšími věcmi. Zkrátka část populace se zjevně chce nechat ovládat stroji, ale mě je z toho spíš smutno. Jako fakt....

Jimi
06. března 2019, 06:49
0

souhlas, ale nesvaloval bych to jenom na Čínu, těch sociálních experimentů je v Skandinávii hodně... tak trochu pokusní králíci

Raspby
06. března 2019, 07:06
1

Naprostý souhlas s Krabem

Zlokoč Ka
06. března 2019, 09:10
1

Asistent to neumí a člověk to umí? Teď jsi mě Krabe pobavil. Většina těch asistentů reaguje ve zlomku sekundy, kdy ty, všemocný člověk, nestihneš ani zařvat "ku*va drát".
Ne, nejsem pro omezení, připadá mi to hovadské či spíše zbytečné, ale tímhle jsi svůj argument trochu zazdil.

Kromě toho... Omezovače jsou dnes běžné ve většině rychlých aut, byť se na stupnici nacházejí o něco výš. Tam si nepřipadáš jako orwellovský hrdina? Číslo je sice jiné, ale princip identický, když jsme teda u těch principů svobodné volby.

gramo
06. března 2019, 10:31
0

Rozdíl omezení maximálky z 250 na 180? Taky jsem si nejdřív řekl, že stejně bych víc než 180 nejezdil, tak by mi to mohlo být fuk, ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy... Dovedu si představit, že může nastat situace, kdy by mě ten omezovač omezil. Prostě je fajn vědět, že kdyby náhodou chvíli bylo potřeba těch zrychlit přes 180, že to půjde, dnes běžných 240-250 nechává člověku dostatečnou rezervu na to "co kdyby", je to hodnota, u které už nemám pocit, že by mě reálně omezovala. A těch 240 třeba dává smysl mimo jiné i při výběru pneumatik, není třeba vybírat jen z pneumatik s indexem W a lepším.

sumy
06. března 2019, 10:42
2

Zlo kocka: Člověk to zvládneš stroj ne. A je to tak. Účinný dosah všech těch radaru/lidaru/kamer a ostatních kravin je v řádech stovek metrů, max do 300.(opravě mne, jestli se mýlím) A to bude ten problém. Auto či jinou překážku uvidí jedinec s méně než 6 dioptriemi i na větší vzdálenost než ten radar. A taky člověk dokáže předvídat, stroj ne. Sice už to bude pěkných pár let, co jsem jel výrazně nad 180, ale to omezování mě fakt nebaví. 180 jezdí i 20 let starý atmo 1,4.

Zlokoč Ka
06. března 2019, 10:46
0

Jo, s tím předvídáním souhlasím. Jinak je ale Achillova pata asistentů spíš v tom, že můžou selhat, ne v tom, že by vyhodnocovaly situaci pomaleji nebo hůř než člověk.

krab
06. března 2019, 11:05
3

s těmi asistenty mám na to podobnej pohled jako Sumy. Leccos ti zvládne elektronickej mozek líp než člověk, prakticky všechny úkony řízení, který by se hodnotili izolovaně. Rychleji zabrzdí, rychleji se vyhne překážce atd... ale neumí zvládat a předvídat všechny další souvislosti a věci okolo. Proto spíš než omezovat člověka a odebírat mu svobodu ovládání stroje je lepší motivovat člověka jako řidiče, aby se líp naučil stroj ovládat.

Ono o nic ve výsledku nejde, spíš ten marketing toho Volva okolo a ta tisková zpráva mě trochu naštvala. To je asi celý :)

sumy
06. března 2019, 13:57
0

Zlo Kočka: Selhat může cokoliv. A jak dokazují občasné havarky velkých dopravních letadlech, ani násobně jištění to nevyřeší. V tom problém nebude. Naopak, v těchto situacích je jediná šance schopný člověk. Pravda, vetsinou je cely trabl odstartovan selhanim lidskeho faktoru. Tady jde spis o to, že naráží na technické limity instalovaných "cidel" Při 180, cca 50m/s "vidí" auto před sebe za ideálních podminek max 6s, při 250 už jen 4s. Což třeba na zastavení za stojící překážkou stačit nebude, zatímco člověk tu překážku teoreticky uvidi na větší vzdálenost.
A možná je to dobou... Už 3 roky vedu se synem debatu/hádku. On jakožto student ajeťáctví bere za normální a nevyhnutelný, aby v každém programu byla chyba. Že to bez chyby nejde, to je třeba pro mne naprosto odporný alibismus. "Že jsem něco udělal špatně? Ve všem je chyba. Tedy je to v pořádku"

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 16:44
0

Nejde ani tolik o dosah, jako o myšlení. Radary/kamery a kdovícoještě vidí daleko, ale nejsme ještě tak daleko, aby uměly vyhodnocovat. Pořád jsme na úrovni: vjdede přede mě - brzdím. Tohle asistenty zvládají a možná i lépe (spolehlivěji) než člověk. Problém nastává především ve vysokých rychlostech, třeba při těch 250 km/h. V tu chvíli už nestačí čekat, až tam to auto vjede, a potom brzdit, to už chce sledovat stylem: blíží se k náklaďáku - nezpomaluje - vjede mi tam. Teda reagovat na situaci, která teprve nastane. A na to by byla potřeba umělá inteligence.
A teď se dostáváme k jádru pudla. Když tam dáme asistenta a necháme ta auta jezdit 250, musíme počítat s tím, že řidič bude sledovat provoz a v případě potřeby zasáhne. A přitom víme, že když tam dáme adaptivní tempomat, řidiči prostě ten provoz sledovat nebudou. Určitě ne tak pečlivě. A nebo teda řekneme ok, prostě bereme na vědomí, že tyhle asistenční systémy řidičům snižují pozornost (a to je prostě fakt, tak to je), ale my stavíme Volvo, auto maximálně uživatelsky přívětivé až blbuvzdorné a asistenční systémy v něm teda rozhodně chceme v maximální možné míře - takže snížíme maximální rychlost na 180, kde víme, že to auto skutečně dokáže většinu případů vyřešit samo a nepozornost řidiče kompenzovat.

Kdyby se jednalo o jinou značku, chápal bych ty nářky, ale Volvo je auto, které by v ideálním případě mělo umět jezdit skutečně úplně samo.

sumy
06. března 2019, 18:12
0

"LI­DA­Ry AEye jsou zná­my mno­hem del­ším do­sa­hem než kon­ku­renč­ní ře­še­ní. Za­tím­co vět­ši­na vý­rob­ců uvá­dí schop­nost roz­po­zná­vat ob­jek­ty na vzdá­le­nost 200 až 300 me­t­rů, AEye de­kla­ru­je, že je­ho LI­DAR má do­sah až 1000m."
Zdroj: https://m.zive.cz/lidar-mi-znicil-fotak-rika-navstevnik-cesu-ktery-si-vyfotil-autonomni-auto-neni-to-kupodivu-uplny-nesmysl/a-196740

krab
06. března 2019, 20:05
4

já se taky na dálnici s adaptivním tempomatem necítím bezpečně. Ve městě je to šikovný na rozjíždění a zastavení v kolonách, to celkem funguje. Stejně tak udržování v pruzích je poněkud matoucí věc. Nemám rád, když mi auto najednou virtuálně "šáhne" do řízení, přitom samo se ale řídit stejně neumí s aktuální platnou legislativou. Ale jako nějaké systémy jsou užitečný, třeba žlutá výstraha v zrcátku, když mám v "mrtvém úhlu" vedle auto. To může dost pomoct, když se člověk zrovna zapomene a nekoukne se pořádně.

Moje soukromá auta stejně budou ještě dlouhou dobu mít těch systémů co nejmíň. U motorky třeba zásadně nechci aby měla ABS nebo kontrolu trakce a taky už jich je na trhu hromada co to mají, vlastně míň je těch co to nemají. Stačí prostě jezdit hlavou a být ve střehu a to je cesta k přežití, ne tlačítka a asistenty...

Nejspíš ale s tím "dinosauřím" názorem zůstanu časem v drtivé menšině, když to tak někdy sleduju. :)

Matěj Podhorský
06. března 2019, 20:24
0

Krabe: já teda na motorce nic moc a ježdění nemám, ale v čem je lepší motorka bez ABS? Co na to ostatní zdejší motorkáři? Zajímá mě to

krab
06. března 2019, 20:35
0

To píšu v nadsázce Matěji, protože právě ta debata mezi motorkáři je úplně podobná jako tady o těch autech. Možná mezi motorkáři jsou ty názory i vyhraněnější. Tady je jeden zajímavej test co si pamatuju : https://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/test-abs-padouch-nebo-hrdina-24942.html

Výsledek není jednoznačnej. Z mýho pohledu je u motorky důležitější že je lehká a tak věci tohoto typu zbytečně přidávají další kila. ( i když ne příliš)

A jako pro zasmání : Na Lotusu mám ABS. 111R byl první model, kde ABS mělo být. Zatím jsem nepoznal, že tam je, ani na okruhu a to znamená že A) nefunguje B) je velice chytře nastavený tak, aby zasáhlo jen v nějaký úplně extra pozdní situaci a je naladěné (pokud to vůbec jde) více méně pro závodní použití. U všech jinejch aut s ABS prostě zasáhne relativně brzo, takže do těch situací kdy pracuje se lze relativně snadno dostat.

Matěj Podhorský
07. března 2019, 11:11
0

Tak závěr toho článku o ABS je takový:
"Čekáte-li na závěr jednoznačnou odpověď na otázku, zda ABS ano či ne, musíme vás zklamat. Ani po velkém testu brzd s přesně změřenými výsledky se nedokážeme přiklonit k žádné z těchto dvou možností. ABS v ideálních podmínkách často prokazatelně prodlužuje brzdnou dráhu. Jenže běžný provoz vypadá úplně jinak než podmínky na testovací dráze. K brzdění na krev nás na silnici většinou donutí až nějaká krizová situace, kdy je potřeba zároveň s drcením brzdové páčky řešit ještě například úhybný manévr. V takovém případě podle nás ABS smysl má, stejně jako na mokrém povrchu, kde nám instinkt nedovolí vzít za brzdy naplno. Velkou roli hrají i jezdecké schopnosti, takže názor si stejně musí podle výsledků testu udělat každý sám. Když už ale má být ABS do motorek montováno povinně, ať k němu alespoň výrobci přidají tlačítko OFF.

Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/test-abs-padouch-nebo-hrdina-24942.html
Copyright © Motorkari.cz"

Tím pádem prostě pro mě, jakožto laika, je to věc, která může méně zkušeným jezdcům pomoct. Ono pohled "musíme se naučit ovládat auta tak, abychom nepotřebovali asistenty" je sice hezký, ale prostě počítá s tím, že lidi budou za volantem vždy soustředení na 100%, že se o to budou zajímat atd. A přiznejme si na rovinu, většina lidí se o to nezajímá a řízení bere jen jako způsob, jak se někam dostat. A pak suďme no...

MB
MBMB
07. března 2019, 16:29
0

Nevím, proč by to nemohlo vyjít na autíčkáři. Ne každý fanoušek do aut musí být primitiv, který akorát řeší počty válců a maximální rychlost. Obzvlášť když vůbec nejde o sportovní auta.
Určitě je skupina lidí, kterou to reálně omezí, tedy ti, kteří jezdí v Německu, případně holt i jinde a chtějí reálně využívat tu rychlost přes 180 km/h, ale ti ať si holt koupí něco jiného. Volvo se rozhodlo, že chce pro své řidiče zaručit maximální možnou bezpečnost a pokud to nedokáže nad rychlosti 180 km/h, tak ta auta prostě víc nepojedou.

Fa
Fandatik
09. března 2019, 09:14
2

Krab: Amen
VK: rozdíl mezi 180kmh a 250kmh je obrovský. Je to dáno dobrovolnou dohodou aby se vysoce konkurenční automobilky nehonily za každým jedním kmh kvůli marketingu. Speciální edice toto stejně nedodržovaly. Oni nechtěli nikoho vychovávat. Navíc v té době byla rychlost 250kmh pro běžné vozy stěží dosažitelná. A jsem zvědav zda Volvo nabídne oficiální možnost vypnutí omezovače.
A jak už tu bylo zmíněno, jaká asi bude úspora na prvopneu, když bude stačit rychlostní index S? Ukončení motorů s více jak čtyřmi válci sice Volvu vaz nezlomilo (ono jim to celkem funguje) a asi ani toto Volvu moc neublíží.
Stejně bych víc než 180 nejezdil = nemůžu obskočit všechny ženský na celém světě, ale musím se o to pokusit (mít možnost se pokusit).

A k asistent to neumí, člověk ano. Viděl jsem závod mezi motorkou (snad ji řídil The Doctor) proti autonomní motorce na jasně daném krátkém okruhu. Sice prohrála o hodně, ale bylo jasně vidět jak se technologie posouvá. Samozřejmě ty rychlé přenosy váhy, atd u auta nejsou, ale vždy bych vsadil na živého řidiče.

Jinak si dovedu představit, že ráno sednu do miniauta, vytáhnu noviny, notebook a začnu dělat svoje. Po nějakém čase zastavím přímo tam kde potřebuju a můžu rovnou fungovat. Jenže nevyjde pak levněji si vzít taxi?

krab
09. března 2019, 10:56
-2

Dík, je to jeden z názorů, já respektuju i ten Hamsterův, byla o tom docela vášnivá debata a prakticky jeho názor na "správnost" nebo smysluplnost toho omezení mě dost překvapil. V praxi je to ale vážně blbost. Poplival jsem ty Číňany, ale asi to myšlení pochází z toho socialismu, kterej v tom Švédsku doteď provozují. Tam vážně 180 působí jako rychlost bez debat dostačující, protože jejich úřady posedlí bezpečností a ochranou lidí sama před sebou vysoký překročení rychlostí tvrdě trestají. Naštěstí to tak nevypadá na celým světě. Možná (téměř určitě) by si tyhle bolševický experimenty představovalo dost představitelů EU parlamentu, ale zatím například Němci stále se zdravím rozumem drží neomezenou dálnici s omezeními na 120 v místech, kde to díky hustotě dopravy v určitých časech dává dobrý smysl. ( většinou)

Včera jsem se zrovna vracel z výstavy Retro Classic ze Stuttgartu a projel něco jako 800 km po Německu celkem za ty 2 dny co jsme tam byli. A Volvo s el. omezením (nevypínatelným) na 180km/h by bylo k vzteku. Dokonce by občas umělo vytvořit nebezpečnou situaci, kdy ač auto s motorem který má dost síly se rozjet na např. 220 km/h bude "sedět" v levým na 180 ti a blokovat cestu byť na krátkou dobu předjetí někomu výrazně rychlejšímu. Plynulosti prospěje prostě na to v tom levým občas pořádně šlápnout, když daleko vzadu vidím hodně rozjeté auto, který je natolik daleko za mnou, že ho neomezim když tam vjedu, ale je tam ten předpoklad, že v tom levým taky pořádně zrychlím, jinak ty za mnou musí brzdit a budu je omezovat. ( navíc, jel jsem do toho Německa novým autem s poměrně základním turbomotorem o směšném objemu válců (všech tří) od VW group a i takový auto při správným řazení dokázalo tachometrově olíznout dvoustovku a nebylo při předvídání brzdou provozu)

Zkrátka když si představím 250 koňový Volvo, který sice svižně zrychlí a pak najednou ve 180 ti pochcípne a plyn přestane reagovat, tak prostě jasně vidím, že takový auto nechci. A nebude ho chtít ani většina příčetných lidí ( možná mimo tu Skandinávii).

PS : pro MBMB, taky nenazývám fanatický příznivce elektromobilů, sdílených aut a různých podobných bolševických experimentů, že jsou primitivové. Takže se do nás laskavě nenavážej... my si řešíme počty válců a máme rádi opravdové motory, dělá nám to radost, a když tobě ne, tvoje věc.

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2019, 17:50
0

Takže auto jedoucí v Německu v levým pruhu jen 180 km/h je vlastně nebezpečný?
Krabe, vždyť si tam jel litrovou Octavií, o čem to tady proboha mluvíš? :-D
-
Komentář upraven 9. 3. 2019, 18:13:56

Vojta Dobeš
09. března 2019, 18:06
0

Krabe, pár poznámek:
1) Volvo tam dává omezovače dobrovolně, ze svých technických důvodů. Tedy to není žádný bolševismus, ekoterorismus ani jiná konspirační teorie, ale svobodný rozhodnutí firmy o vlastním produktu. Nikdo je k tomu nenutil. Stejně tak tě nikdo nenutí koupit si Volvo a můžeš si koupit BMW.
2) Jsem si poměrně dost jistej, že Wennův diagram skupiny lidí, který uvažují o koupi Volva, a skupiny lidí, kterým vadí omezovač na 180 km/h, se dost podobá dvěma kolečkům.
3) Pokud máš pocit, že auto jedoucí jen 180 km/h na dálnici vytváří nebezpečný situace, pak by ses možná měl zamyslet ty, protože v tom případě pro tebe vytváří tyhle situace nejen auto s omezovačem, ale i člověk, kterej prostě chce jet jen 180 km/h a ne víc. Což je drtivá většina lidí.

MB
MBMB
10. března 2019, 07:06
0

Krab: Pokud jste se v tom popisu našel, tak se omlouvám, nebylo to mířeno na nikoho konkrétního. Já jen říkám, že zdaleka ne každý fanoušek aut se cítí dotčen tím, že se automobilka prosnulá svým důrazem na bezpečnost rozhodne omezit maximální rychlost na takovou úroveň, která drtivou většinu populace stále nijak neomezuje, protože prostě víc než 180 km/h ani jezdit nechtějí. A proto nevidím důvod, proč by takový článek nemohl vyjít na autíčkáři - v reakci na komentář Ondry Chamilly, který zřejmě nějak předpokládá, že každý fanoušek aut musí chtít, aby auta měla co nejvyšší maximální rychlost. Pokud jste oba typ lidí, co má tendenci každé auto na německé dálnici drtit, co to dá, tak chápu, že vás taková představa strašně štve, ale holt se to nemusí vztahovat na každého zdejšího čtenáře.

krab
10. března 2019, 08:38
0

MBMB: v pohodě, já myslim že asi ani já ani Ondra bychom nečekali, že podobné zprávy budou mít na Autíčkáři i příznivce. Já ve skutečnosti nejezdím ani tak extra rychle o to nejde, mě načuřil ten levičácký politický kontext celé té zprávy a já v tom takový prostě vidim.

Co se týká mě a Volva : jedno jsem měl (s pětiválcem, to už nedělají) měl jsem i Saaba. Severský značky mám moc rád a mají bohatou historii v motorsportu atd. Současný Volvo s tim co vyrábí už mě ničím neláká. Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model. Filosofií asi jen osloví takové ty bohaté levičáky, jestli chápete jakou skupinu zbruba myslím. Proto mě ta zpráva naštvala. Kdy naposled lítal po zasněženým letišti Chris Harris v krásným modrým šestiválcovým Polestaru... Už je to pár let. A dneska dělají sice kvalitní komfortní auta, ale obávám se, že se až zbytečně připravili o zákazníky jako jsem třeba já sám. Naštěstí jsou značky jako Alfa která dělá moji oblíbenou "politicky nekorektní" Giulii QV

PS: octavka 1.0 TSi : to jsem uvedl jako vtip ale i důkaz toho že i základní motor to na 200 v pohodě rozjede :)

Nimrod
10. března 2019, 09:36
0

já fakt nechápu, proč si hned musí volvo kupovat jen levičáci, fakt nevím, jak na to bíst s krabem přišli
krabe, kdy volvo vyrobilo sportovní model? já si na něj nevzpomínám, fakt že ne. občas pustilo do světa přemotorovanou potvoru vzhledem k naladění podvozku, ale sportovní model jako takový volvo nikdy neudělalo, pokud vím. vždy dělalo komfortní bezpečná auta a to dělá v rámci možností stále. filozofie značky mi přijde stále tatáž, ale svět se mění

Matěj Podhorský
10. března 2019, 09:44
1

Se nám ta argumentace začíná zrochu zamotávat :) už tu máme bohaté levičáky a Kraba jako potenciálního zákazníka Volva. LOL :D

Irwinek
10. března 2019, 10:13
0

Nimrod : hele, a co třeba P1900 Sport :-D

krab
10. března 2019, 10:13
1

Pochopitelně, sporťák Volvo nikdy nemělo ale krabice 850 v BTCC to je legenda... nakonec taky i kvůli tomu a brumlavým pětiválci si dovedu ve sbírce zajímavých aut tu 850R představit zcela živě. P1800 taky bylo hezký, přímo krásný. S buckelem se závodilo rallye, ale defakto se všemi rwd Volvy... to nemusim nikomu tady z nás vysvětlovat.

Prostě pro mě Volvo tímhle prohlášením o rychlosti ztratilo “koule”. Prostě to je můj názor... :)

Fa
Fandatik
10. března 2019, 10:31
7

Celkově jde o to co takové prohlášení může způsobit.
Když se do sportovních aut začal montovat systém, který umožnil "ztlumit výfuk" aby majitel mohl být ohleduplný v městské zástavbě. Tak už se řeší, že takové tlačítko bude zakázáno.
Vůbec bych se nedivil, kdyby na tomto základě začala EU toto omezení vyžadovat po všech automobilkách. A tohle už ohrožuje nás všechny. Ono omezením maximálního výkonu vysavačů to začalo a přes omezení maximální rychlosti nebo výkonu aut to může pokračovat. Vždyť přece 200 koní by mělo stačit všem.
A když se to zabalí do komentářů o bezpečnosti a ekologii tak to je tutovka.
A co se bude říkat pak? Jojo, vždyť je to pravda, když nemůžu jet více než 180kmh tak je přece jedno zda na ně zrychlím za 15 nebo 25 sekund.
Tohle dobroserství a ekoterorismus nikdy nemůže inteligentní člověk podporovat.
Je to stejný jako pravidlo, když nic nedělám tak nevadí, že mě sledují. Takže automaticky hlídané přestupky, rovnou pokuty.
Jdu z toho blejt velebností

krab
10. března 2019, 10:45
0

Fandatik : palec hore! A to je přesně to proč mě ta věc přiměla reagovat. Toho co popisuješ se přesně taky obávám a věřim, že prostě ještě rozum zvítězí...

Nimrod
10. března 2019, 11:30
0

irwinek: :-)
krabe, někdy se s tím projeď. já teda znám jen v70r v první generaci, ale ten podvozek je všechno jen ne sportovní. vzpomeň si na 240 turbo evo. nikdo neví, co se s nima doopravdy stalo, ale nejreálnější teorie je ta, že je volvo samo přestavělo na obyčejná turba, protože se bálo, že o evo by nebyl zájem. prostě volvo v sériové produkci nikdy nemělo nic sportovního, motorsport bych do toho nemíchal. ano, ta auta byla schopná po úpravě lecjakých závodních výkonů a stále toho schopna jsou, ale v sérii se nic takového nedělalo
fandatik: tohle je už o politice nejen eu, nikoli o volvu. když to přeženu, "the new planet express ship" by mohlo dělat volvo, neznám z dnešní masové automobilové produkce jinou značku, která by se na to hodila víc

MB
MBMB
10. března 2019, 12:27
0

"Současný Volvo s tim co vyrábí už mě ničím neláká. Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model."
To je právě ono. Proč by každá automobilka musela dělat sportovní auta, aby byla zajímavá? Já chápu, že to tak pro řadu lidí je, nic proti tomu. Ale sportovnost zkrátka není jediným parametrem automobilů a širokou veřejnost i fanoušky automobilů zajímají i jiné věci. Proto máme automobilky, které mají různé cílové skupiny a ne všechny se holt ženou za sportovností a maximálními rychlostmi, nýbrž prioritně sledují jiné atributy. Není potřeba kvůli tomu hysterčit a předpovídat pomalu konec světa.

Matěj Podhorský
10. března 2019, 12:56
0

Ale tak krab to holt takhle má a pak káže tyhle bludy všude možně :) a potom pochválí litrovou octávii, že se tomu vlastně nedá moc vytknout... netřeba to brát příliš vážně

Fa
Fandatik
10. března 2019, 13:21
3

Nimrod: Ano je to o politice. Ale celá ta vize je o politice. A jako politické sdělení automobilky, potažmo i článku na to reagujeme. Kdyby Volvo přihlásilo: "Zavedeme omezovač rychlosti na 180kmh, protože naše hybridní technologie a baterie už nemají nad tuto rychlostech žádnou výhodu, vyšší rychlost je problematická i pro naše inteligentní systémy. Ušetříme na podvozkových částech, pneumatikách, atd., protože nemusí být tak kvalitní, když nemusí vydržet rychlosti nad 180kmh. Tak je to v pohodě. A článek se dá okomentovat: "Jejich věc, když to zákazníci akceptují"
Ale ty hovna co Volvo prohlásilo, musí každého demokraticky (v pravém slova smyslu a ne v tom dnešním) smýšlejícího člověka rozčílit do běla. A reagujeme jak býk na červený hadr.

krab
10. března 2019, 13:22
0

Když bludy tak bludy...
Zkrátka můj názor na tu věc se shoduje s Radpbym, Beastarem i Fandatikem a dalšími. Více méně to tu už všechno zaznělo.

S tou sportovností : já dovedu ocenit pohodlné auto, není to zatím úplně pro mě, ale to neznamená že to je špatně. Ale víte co, když dám půldruhýho milionu za velký komfortní auto, neumím si představit, že mi nebude vadit, že je jeho maximálka nevypínatelně omezená na úroveň kterou dosahují i malá levná auta. ( i kdybych s tím pak rychleji nejezdil)

A Oktávka s ničim tady v diskuzi nesouvisí, zmínil jsem to čistě proto, že i takový auto zvládne 200 a je to přitom relativně levný auto určený k práci, přepravě atd ... Volvo stojí daleko víc a tak bych nečekal že mě sama automobilka bude omezovat v pseudosnaze o bezpečnost. Ale to už tu všechno stejně zaznělo...

Vojta Dobeš
10. března 2019, 13:48
1

Krab: Abych tě citoval:
"Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model. Filosofií asi jen osloví takové ty bohaté levičáky, jestli chápete jakou skupinu zbruba myslím."

Takže prostě Volvo, nejvíc nesportovní značka na světě, by mělo vyrábět sportovní modely, protože takhle si ho budou kupovat jen levičáci, protože pravičáci kupujou pyčo športlichvágeny?

Asi jsem moc velkej levičák, ale mě myšlenka sportovního Volva přijde naprosto stupidní a kdykoliv se Volvo o něco takovýho pokusilo, byla výsledkem kravina. Sportovnost jde proti celýmu charakteru tý značky a proti filosofii těch aut, takže výsledkem je obvykle pitomost, která nefunguje ani jako sportovně laděný auto, ani jako Volvo.

Je zajímavý, že petrolheadi brečí, když Ferrari nebo Maserati udělá něco nesportovního, ale Volvu by chtěli vnutit sportovnost, protože sportovnost je potřeba? A co třeba myšlenka, že si Volva kupujou lidi, který prostě sportovní auto nechtěj? A tedy většinou ani nechtějí jezdit 200?

A pak to završíme teorií, že když další automobilka začne dávat do auta z nějakého technického důvodu omezovač, tak to bude důvod, proč nám zlá EU (proč to musí být vždycky EU? je zajímavý, že narozdíl od USA a Japonska nikdy nic takového nezavedla) vnutí omezovače všude.

Je zajímavý, že německý luxusní auta mají omezovače už asi 30 let (a z pohledu většiny řidičů není 180 a 250 moc rozdíl) a pořád ho nikdo neudělal povinným. A třeba Smart měl omezovač na tuším 135 km/h (protože by se jinak buďto převrátil nebo by ten jeho pidimotorek explodoval). A furt to nic nezměnilo.

Děláte z technickýho problému politiku, protože jste paranoidní.

Nimrod
10. března 2019, 13:51
0

fandatiku, přiznám se, že jsem četl pouze tento článek, žádný jiný, co se o omezení rychlosti na 180km/h týče. a tady zaznělo: "A právě proto Volvo říká, nechme maximum nastavené na 180 km/h, to je rychlost, ve které naše kamery a radary dokážou sledovat okolí auta, vyhodnocovat nebezpečí a především na ně reagovat." takže kde je chyba? je to jen jeden z mnoha důvodů, které jsi uvedl a nevadí ti, ale já v tom prostě žádné hovno nevidím
krabe, nechci se tě dotknout, ale z toho, co píšeš, cítím, že by tvé ego nepřeneslo přes srdce, když by tě v takovém autě předjel někdo s tou litrovou oktávkou. myslím si, že většině majitelů volva je srdečně jedno, jakým autem a při jaké rychlosti byli předjeti
s vojtou souhlasím
-
Komentář upraven 10. 3. 2019, 13:52:43

Fa
Fandatik
10. března 2019, 14:06
0

To že jsme paranoidní, neznamená že nás nesleduji.

EU to je z toho důvodu, že žijeme v EU. Třeba na Marsu ať vozíku Curiosity omezí třeba na 1kmh.

Japonsko mělo zavedený limit na výkon. A nějak mě to netrápilo, protože u aut na export to neplatilo. A za druhé na stolici to ty auta výrazně překračovali. A nikdo z nás nemůže tušit, zda se nechystá nějaká úmluva na snížení maximální rychlosti, třeba spojená s daňovou úlevou.
Prostě Volvo udělalo politické prohlášení a řešíme ho na webu o autech. Na politickém/ekonomickém webu se taky občas řeší auta.

K rozdílu mezi 180kmh a 250kmh už jen psal, takže je zbytečné házet perly.

A ten Smart měl omezovač přesně z uvedeného důvodu. A nevymlouvali se na nic jiného.

Prostě se to dá pochopit, že nová Volva by se nad 180kmh převrátila nebo by jim explodovaly ty jejich pidimotůrky. Tak pak je to v pohodě.

Fa
Fandatik
10. března 2019, 14:13
0

Nimrod: Třeba z webu HN (část článku)
"Kromě omezení rychlosti Volvo hodlá nasadit kamerovou technologii, která bude monitorovat stav řidiče a jeho pozornost, aby se zabránilo v řízení lidem, kteří se na jízdu plně nesoustřeďují nebo jsou opilí. Právě to jsou vedle rychlosti další dva hlavní důvody nehod.
Volvo omezí rychlost svých nových aut na 180 kilometrů za hodinu. Cílem je, aby od roku 2020 v nových vozech při nehodě nikdo nezemřel

Kromě omezení rychlosti Volvo hodlá nasadit kamerovou technologii, která bude monitorovat stav řidiče a jeho pozornost, aby se zabránilo v řízení lidem, kteří se na jízdu plně nesoustřeďují.

Švédská automobilka Volvo Cars omezí maximální rychlost všech svých nových vozů na 180 kilometrů za hodinu. Jejím cílem je od roku 2020 snížit počet smrtelných nehod a havárií s těžkým zraněním na nulu. V tiskové zprávě to v pondělí uvedl šéf společnosti Hakan Samuelsson. Sportovně-užitkový automobil XC90, který je vlajkovou lodí firmy, nyní může jet rychlostí až 212 km/h.

Počínaje rokem 2020 by v žádném novém voze Volvo neměl nikdo utrpět smrtelné ani velmi vážné zranění. Cíle programu nazvaného Vize 2020 ale podle Samuelssona nebude možné splnit, aniž by firma rozšířila pole působnosti i na chování řidiče. Kromě omezení rychlosti Volvo hodlá nasadit kamerovou technologii, která bude monitorovat stav řidiče a jeho pozornost, aby se zabránilo v řízení lidem, kteří se na jízdu plně nesoustřeďují nebo jsou opilí. Právě to jsou vedle rychlosti další dva hlavní důvody nehod.
Řidič, který je rozptylován mobilním telefonem nebo jiným způsobem, se plně nesoustřeďuje na řízení, což je další příčina smrtelných dopravních nehod. V mnoha ohledech jsou tito řidiči stejně nebezpeční jako opilci za volantem, doplnil Samuelsson.

Automobilka rovněž hledá možnosti, jak spojit chytrou technologii pro omezení rychlosti s technologií monitorování prostoru, v němž se vůz pohybuje, aby její vozidla mohla v budoucnu automaticky omezovat rychlost v blízkosti škol a nemocnic.

Politika rychlostního limitu ale podle agentury Reuters nebude úplně ultimativní, na některých trzích bude možné zařízení vypnout. Příkladem je Německo, kde se na dálnicích běžně jezdí rychlostí 200 i více kilometrů za hodinu."

Nimrod
10. března 2019, 14:33
0

dle tohoto článku na jednu stranu chápu vaše obavy. nemyslím si, že by monitorování alkoholu a řidiče co se pozornosti týče bylo rozumné řešení, ani si neumím představit, co to auto má udělat, když začnu v poloautonomním režimu psát sms a budu na dálnici, nebo když si otevřu flašku s morganem až při jízdě, ale na druhou stranu tu nechápu tedy tu vlnu nevole na německých dálnicicích. holt by to asi chtělo oficiální prohlášení, nebo si počkat na reálnou produkci. ale jak jsem psal níže, dneska člověk asi šlápne do sraček vždycky, ať si koupí cokoli nového...

beastar
10. března 2019, 15:27
3

Vojto o paranoie si promluvme za pár let. Snad ještě svobodně. Tohle není o technických problémech. Tohle je o naivitě některých obhájců zákazů a asistentů. A největší paradox. Stejný makovci co obhajují povolenou maximálku 180km/h sní o tom jak je jejich automatická kapsle sama odveze do práce. To bude asi něco jako kibuc. Prostě všechno kolektivně a automaticky. Pěkně pod kontrolou. A hlavně aby nám občánci neumirali. Teda alespoň do doby, než si budeme muset i povinně pořídit potomka;) S takovou svobodou se fakt nestotožňuju. Chápu že tenhle kolektivní rádoby pokrokový systém budou někteří lidi vítat. Stejně jako ve 40. letech. Neúspěšná pakáž vítá své bohy a kdo nejde s námi tak jde proti nám. Volvo si samo rozhodlo s čínskym polostátnim molochem za prdeli....Ok.
-
Komentář upraven 10. 3. 2019, 15:29:43

Fa
Fandatik
10. března 2019, 23:00
0

Omlouvám se všem, ale nějak mě ta věc nedá spát. A po pár pivkách jsem chytrý jak meziplanetární družice.
Vzhledem k informaci z dalších zdrojů "Politika rychlostního limitu ale podle agentury Reuters nebude úplně ultimativní, na některých trzích bude možné zařízení vypnout."
Tedy bude toto smrtelná rána pro všechny dovozce/prodejce Volva mimo v budoucnu Volvem určené trhy (pravděpodobně Německo), pokud naši prodejci neoficiálně nepřesunou sídlo do Německa a v ČR budou mít kompletní business veden na odštěpný závod nebo podobné. Tak to už jim zvoní umíráček v podobě bankrotu.

Nebo si snad někdo myslí, že (při vzpomínce na nedávný článek o V60 cross country) někdo zaplatí 1,6mio za neúplné auto, když kousek za hranicemi dostane plnohodnotné? Těch pár administrativních záležitostí a peněz navíc se v ceně auta ztratí. A třeba tam začne jezdit i na pravidelný servis.

Nimrod
11. března 2019, 04:56
0

fandatiku, od toho tu máme volvo česky a podobné firmičky, aby se hrabali v sw auta. vyjde to podstatně levnějc jak jezdit za hranice na servis. navíc furt žiješ v přesvědčení, že tu každej lítá minimálně 200 po okreskách a 250 po dálnicích... pochop konečně, že takovýhle rychlosti cílovýho zákazníka vůbec reálně nezajímaj a pokud ano, sáhne po jiném autě. tohle je o egu řidiče než o reálně dosahovaných maximálních rychlsotech. navíc zpráva z hn mi přijde divná. spíš bych chápal, že podle nevigace auto samo určí, že je na německé dálnici a vypne omezení rychlosti (abys mohl se sportovně užitkovou vlajkovou lodí dosáhnout ohromující rychlosti 216 km/h ;-))

sumy
11. března 2019, 09:31
0

Nemusí to být o egu. Když mi dceru srazilo auto a volal mi syn, ze ji ten pan rovnou nalozil a pry veze do nemocnice, tak jsem v klesanich videl rucucku na 180 i u pajera. A kdyby umělo rychleji, tak bych jel ještě rychleji. A kdyby mě v tu chvíli drželo elektronický omezení, tak bych asi prasknul vzteky.

krab
11. března 2019, 09:50
2

Já už jsem tu věc asi chtěl nechat pomalu dožít a věnovat se příjemnějším autíčkářským tématům, ale ještě napíšu poslední.
S těma levičákama ve Volvu, to byla pochopitelně ode mne nadsázka a mr. Dobeš to pochopil příliš doslovně asi. Já tu nadsázku použil v souvislosti s tím, že se tu argumentovalo, že řidičům Volva nevadí, že budou vyšší mocí v rámci bezpečnosti takhle omezováni různými asistenty. Další věcí je, že z toho úryvku z HN je tedy dovysvětlený, že pro Německo asi tohle omezení nebude. Nedivím se, samo Volvo by si podřízlo pod sebou větev. Sice nemají teď špatné prodeje, ale o podílu na trhu německé trojky si můžou nechat jen zdát hezké sny. A tímhle by si moc nepomohli. To proč ta rychlost 180 je někdy málo taky není fakt o egu - Sumy teď uvedl přesně příklad, kdy zkrátka od svého auta se silným motorem potřebuješ (ve výjimečným případě) fakt ten výkon a rychlost, který nabízí.

A pak je tu ta důležitá věc. Proč ti lidi bourají a umírají na silnicích. První věc je, že jich umírá daleko méně než kdysi, přitom doprava stále houstne. Auta jsou obecně dramaticky bezpečnější ( i bez těchhle "vychytávek") Většinou se bourá ze dvou důvodů: nevěnování se řízení a z nedostatku předvídání situace kolem. Na vysokou rychlost se příčina nehody dá svést rychle, kór když někdo překročil tu místně povolenou.... je to jednoduchý vyšetření nehody. Ve skutečnosti ale jde o špatný předvídání situace. A řidič co si navykne na adaptivní tempomat, lane asist, mirror assist až příliš a nedívá se pořádně okolo sebe, může udělat docela velkou botu a nabourat se zcela zbytečně. Adaptivní tempomat není moc "chytrý" je to sice skvělé co už dneska umí, ale pořád je to stroj a ten je naprogramovaný tak, že se cítí "nesmrtelný". Není to člověk. Takže když mu nastavím v Německu v noci 180 (ať jsme u tý rychlosti co se diskutuje) a on to tou rychlostí mydlí v levým vedle kolony kamionů který jedou v pravým 95. Ten systém se nebojí, že nějaký bulhar začně předjíždět rumuna protože jede zrovna jen 93. A pošle ti to tam. A řidič ukolíbaný adaptivním tempomatem s nohama křížem někde mimo pedály se pak najednou z celé situace div neposere... Zkrátka není prostě tolik ve střehu. To je jedna situace. Prostě jde o to aby si všichni uvědomili (řidiči) že to je jeich auto a oni jsou řidiči a oni jsou pánem toho stroje. Ne obráceně.

A pak je to nevěnování se řízení. Já měl jedinou bouračku v životě s jiným autem proto, protože pán za mnou (osmdesátiletý) pravděpodobně usnul nebo vůbec nekoukal na cestu. A prostě do mě narazil a v tom okamžiku jak se na dálnici brzdilo do kolony jsem ani nemohl rychle uhnout do pravýho, protože tam bych někoho sestřelil. Tak jsem to holt dostal zezadu. To se prostě stát může a kdyby ten člověk za mnou měl Volvo plné asistentů určitě by to auto ubrzdilo. Tohle na férovku uznám. Ale zase - není dobrý se na tyhle hračky úplně spoléhat.

A úplně na závěr bez ironie : mě naštvalo to "politický" prohlášení Volva v té zprávě. Ale to už bych se opakoval. Takže to je asi tak nějak všechno co jsem ještě k tématu jakoby chtěl připsat.

Fa
Fandatik
11. března 2019, 10:36
1

Nimrod: když dáš bambilión za nový Volvo, nebudeš ho pravděpodobně chtít hned poslat k nějakým garážníkům, ale chceš plnohodnotné auto od výrobce.
Vím, že většinu majitelů Volva to nijak neomezí. Dokonce mám pocit, že rychlosti 200+ jsou méně časté než třeba před 15ti lety. Ale nemyslím, že je to o egu. Jak psal krab, kolikrát člověk vyrazí i autem, které 180kmh nedosáhne, případně řidič zhodnotí, že taková rychlost není ani komfortní ani bezpečná tak jede pomaleji.
Prostě Volvo říká, že většina lidí jsou neschopní sami za sebe rozhodovat. A s tímto se nemůžu ztotožnit. Je to další útok na osobní svobodu. A je úplně jedno zda urcité rozhodnutí v zájmu politické korektnosti je od Volva, Googlu, obchodních řetězců, atd.. Prostě jsem proti.

Matěj Podhorský
11. března 2019, 11:08
0

Krabe, tobě se někdy stalo, že by adaptivní tempomat nepobral kamion, který ti tam vjede? Já teda s nejrůznějšíma už něco odjezdil a bere to auta docela dobře. Jasně, v situaci, kdy smažíš 180 a vjede tam kamion o poloviční rychlosti, to už je prostě trochu ošemetný, ale imho automatické nouzové brždění zareguje lépe a rychleji než ty.

krab
11. března 2019, 11:23
0

To je dobře že už jsme odbočili malinko jinam, ať se neomílá furt to samý. S tím adaptivním tempomatem. Nejvíc kilometrů mám odjeto se systémem od VW group. Vadí mi na tom tohle:
Já nejsem na dálnici línej se řadit do pravýho kdykoli je tam slušná mezera, aby případně něco co se přiřítí fakt rychle (motorka, auto) mohla šanci předjet využít. A problém je rozdíl v rychlostech pravýho a levýho. ( u nás míň, ale v Německu je to dost) Teď ten adaptivní automat prostě vyhodnotí kolikrát, že už bude brzdit, přitom já blikám levým a sunu se plynule zpět do levýho. Udělá to v momentě kdy já bych nebrzdil, protože k tomu nemám důvod- jenže elektronika si spočítá v tom okamžiku že se blížím překážce - neví že jí objedu. A to se děje často. A pak ta věc, že ono to nezvolní. Já jakmile se blížím ke řadě kamionů, tak prostě zvolním, rozhlížím se, noha na brzdě atd... Vlastně mám tendenci tomu tempomatu nevěřit. Nemyslim si, že je to špatně.

To, že to fyzicky zabrzdí to auto rychleji než zareaguju já, když půjde do tuhýho to asi je pravda. Ale já tý situaci můžu umět snadno předejít tím, že si to auto řídím sám.

Výsledek : nepoužívám to. nenaučil jsem se tempomat využívat, stejně se musí v tom ovládání často věci přenastavovat, zmáčknutím brzdy si to stejně často vyruším a než to furt vypínat, zapínat, jezdím bez něj. V Infiniti co jsem nedávno koupil nepochybně tempomat je, možná už i adaptivní ( je to rok 2012 to auto) ale zatím jsem ho nezapnul ani jednou :) ( což leckomu přijde k smíchu, ale prostě ne... nepotřebuju ) Dokonce ani na dlouhý trati, ty nohy na pedálech se udržet dají a když už bolí, tak si dáš pauzu a proběhneš se kousek někde po parkovišti dáš kafe a jedeš zas dál...

ma
martinw
11. března 2019, 13:08
0

VW group - tak front-assist je opravdu low cost sytem ktery jde snadno zblbnout, pochybuji ze ten samy "radar" s podobne stupidnim vyhodnocovanim pouziva napr. arteon nebo tuareg. Blby je ze chovani tehle asistentu se tezko testuje a nikomu nevratite auto jen kvuli tomu ze tam je blbe naladenej asistencni system - to ho spis vypnete nebo nepouzijete.

beastar
11. března 2019, 13:20
1

K té koloně kamionů a rozdílu v rychlostech v jízdních pruzích. Souhlasím, že člověk dobrý řidič lépe předvídá a pomaleji reaguje než robo tempomat. Adaptivní tempomat je fajn i na dálnici v hraničních rychlostech. Ovšem je stejně třeba kontrolovat. Mě štve například v Bmw, že proti lidskému řidiči brzdí moc na tvrdo tzn.hned na to jakoby dupe. Člověk brzdí víc fázově protože dokáže domyslet co se stane. Příklad. Z levého před vás vyjede 911 o 50 km/h pomalejší. Stroj už vyhodnotí problém a skokově sníží rychlost. Řidič reaguje a sklouzne na nižší rychlost. Spolehnuvší na to, že 911 tam má 200 taky za chvilku. Blbě se to tady popisuje, ale prostě stroj neřídí s citem. A je to prostě buď a nebo. O tom, že se občas stane že stroj nevidí rozjetý truck(Tesla) nebo cyklistu Volvo/Uber. Nelze pochybovat. Je to prostě stroj. Mimochodem proč v letadle sedí dva piloti? Dodnes. Aby jeden spal a druhej brousil letušky? Při systémech jako autoland, autopilot a modernímu určování polohy. Vždyť ty letadla dokáží přistát sama. Pokud dostanou správná vstupní data jinak to rozbijou o zem.

To nesouvisí samozřejmě s maximálkou. A po pravdě já 180 jezdim minimálně. U nás. A v Německu jen přes noc. Jenže každýmu kdo s tim je v pohodě doporučuji nějaký auto s omezovačem zkusit. Nebo respektive přísně nastaveným. Buď kamion a nebo třeba dodávku. Měli jsme Iveco s omezovačem na 110kmh. Fakt skvělý. Když ti to sekne přitom cejtíš že by to jelo. Nevim no podle mě jsou silnice v Eu nejbezpečnější na světě vzhledem k provozu. Omezovat ma autech maximální rychlost, nebo třeba výkon je nesmysl. Jako víc věcí kolem aut. A to už se dostaneme někam do politiky, bohužel.

Všem kdo to pamatuji vzpomeňte na svobody v 90. Letech. Kolik takových jalových diskuzí se muselo vést... Žádné. Věřilo se v člověka. A auta byla přitom méně bezpečná i vybavená jak dnes. Jasně možná bylo o 6% smrtelných nehod víc. Jenže vemte to z druhé strany. V Africe denně umřou na hlad a nemoci tisíce lidí. A Volvo řeší maximálku aby už v našich autech do roku xy nikdo nezemřel. Jakoby hlavní prvkem lidské existence bylo jezdit v autech za 1mio+ a bourat. Skoro příčina vyhynutí lidského pokolení.

Jasně je to soukromá firma a jejich výrobek. Na mě to působí jakoby nelogicky a jako prázdný marketingový hemzy.

Fa
Fandatik
11. března 2019, 13:31
0

Tak třeba pro mě je obyčejný tempomat v autě skoro nezbytnost. Zejména do pražských tunelů a dalších průjezdných měřičů rychlosti. Když dojíždím auto buď vyšlápnu spojku a dojedu nebo na volantu snížím rychlost tempomatu a následně zvýším. Není třeba používat pedál. A otočením kolečka nebo přidržení páčky snad nikoho při řízení neobtěžuje. Možná tak v zácpě, když to drží i směr bych to použil a třeba si četl knížku.
Ale "jednou" mi připravilo právě Volvo horkou chvilku na trase Jaroměř-Hradec. Dojížděl jsem pomalejší auto, které jsem se rozhodl plynule předjet (bez jakékoliv úpravy rychlosti by to krásně vyšlo). Z důvodu minutí auta v protisměru jsem manévr provedl dost blízko za zadkem předjížděného. A milé Volvo (S60 druhé generace) začalo samo nouzově brzdit. Děkuji nechci

beastar
11. března 2019, 13:50
0

Je to dlouhý tak až teď sem se dočetl, že údajně tvrdím jak Volvo kupují levičáci. To samozřejmě netvrdím. I když evidentně mají převážně jiný typ zákaznictva jak třeba Bmw. Jenže jak psal Petr nahoře. To Švédsko se do těch aut promítá. A jasné je, že z pohledu Švéda je 180 na dálnici sakra moc. Už 120 je hraničních. V tomto případě by i amíci mohli být v pohodě. Pro mě je příznačné že s podobným omezením přijde automobilka se sídlem v nejsocialistictější země světa. Kde i tramvajenka má 20 typů že ani místní se v tom nevyzná a podpora v nezaměstnanosti je taková že je supr bejt 2 roky doma a věnovat se józe. Kromě jihu jsou tam silnice prázdný a rovný. A ještě je to vše podpořeny komunistickym kapitálem, jasné komunismus nemaj ale šak víme. To vše samozřejmě privátně a svobodně.

Auta jsou to pěkný ale to co je za tim mě osobně smrdí. K nám do baráku to stejně nesmí. Od dob Geely. S těma 180 je to zatím jenom jeden z bodů budoucnosti který jsou špatný a omezující. Uvidíme co dál.

sumy
12. března 2019, 20:17
0

Mateji: I to byl jeden z důvodů proč jsem s pohrdavym pfff vratil služební octu za bambilion peněz v něj vybave-dal už jen RSo. Adaptivni tempomat u škodovky je přímo nebezpečný. Pod kamion mě chtěl šoupnout dvakrát, a to tam vjel tak 300m prede mnou, ja jel 160... cekal jsem co bude a ve chvili, kdy mi uz povolili nervy to na me zacalo kricet vsema moznejma piktogramama a sirenama, ze mam brzdit. Samo to brzdilo jen tak vlaze. Ale nejlepší bylo, když začal dobrzdovat za zpomalujici kolonou. Já přejel do pravého pruhu, ten už o 100m dál stal, a ten krám posranej(prominte ta slova, ale nemohu jinak) se rozjel na plnej knedlík (tehdy jsem snad poprvé uznal, že to umí slušně zrychlovat) I v navodu to píšou! Adaptivni tempomat neregistruje stojící překážky... u auta za 860tKč po slevě 15%.... proste asistent na prd.

Nimrod
16. března 2019, 15:40
0

ještě vytáhnu mrtvolu... koukám, že monitoring alkoholu a únavy nebude mít jen volvo :-/ dokonce to vypadá, že volvo se chlubí tím, co již vymysleli a tehdy z poloviny schválili jiní https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/europarlament-chce-snizit-pocet-nehod-prosazuje-povinne-bezp/r~80db6b7846fc11e9b38a0cc47ab5f122/

Raspby
05. března 2019, 15:49
16

No...nezlobte se na mě, ale to opravdu zemřelo ve Volvu tolik lidí, protože jeli víc jak 180? Možná kdyby dali omezovač na 20km/h tak nezemře vůbec nikdo, protože i čelní náraz s člověkem nic neudělá v této rychlosti...koukám, že už se z řidiči považují za nemyslící nesoběstačné lamy, takže auto rozhodne kolik pojede max...a nový hrdý majitel nového silného Volva,, jedoucí k moří v noci na liduprázdné německé dálnici bude předjet starým vrakem, protože automobilka tak vlastně přiznává, že její auto není bezpečné v rychlosti nad 180...pardon, ale co nam bude EU a automobilky diktovat příště? V jakých botech máme jezdit aby to bylo nejbezpečnější? Zvukotěsně oddělený řidič od spolujezdce, aby na něj nemluvil a nerušil jeho soustředění? Konec držáků na nápoje - zákaz mít v autě pití, protože taková půllitrová letící petka by mohla by mohla někoho v autě zabít, a to by jim kazilo statistiky? Přiznám se, že už jsem docela alergický na to všeobecné dobro, které je nám nuceno všemi možnými způsoby a týká se to nejen automobilového průmyslu...

reagovat
beastar
05. března 2019, 19:21
2

Již mě znáte. Na tuhle píčovinu mám podobný názor jako tady kolega. Jen jedna věc. Ono je Volvo teď Eu?;) Kámo tohle je vize automobilky ss kapitalem z Číny. A ta sídlí v totálně mrtvé neomarxistickém, hodně levicově smýšlejícím statě. Tedy nesmýšlí ten stát ale většina obyvatel a politici .Což Švédsko je. Kdo tam posledních 5 let nebyl ať nepičuje, nebo je taky uchylný sociopat. Takže vize 2020 mě nepřekvapuje.

Země kde se stojí fronta i na záchodky a slovo národ, nebo postarej se sám je sprosté slovo. Volvo bude jedna z prvních automobilek světa kde auta budou plně autonomní, elektro a s maximálkou 180. Prostě převratný přístup. Kde je nějaký volvista... Třeba pan fanoušek Chase aby tady takový přístup obhájil.

Volvo je jiná značka než v roce 94. A jejich filozofie je prostě už taková. Zase nadruhou stranu. Profesorum na us univerzitách tyhle věci vadit nebudou. A českým maminkám v xc90 taky ne...

Zase nadruhou stranu z toho plynne krásná věc. Volvo má od asiata fakt volné ruce a peníze.. Tohle by totiž ani velký kormidelník Mao nevymyslel.
-
Komentář upraven 5. 3. 2019, 19:24:37

Chase
06. března 2019, 03:11
-1

Ty už musíš mít hochu hodně velký osobní problém, že si mě bereš do držky na první dobrou... Ale tak co čekat od dokonalého pana beastara co ví všechno nejlepé a který si nenechá ujít jakoukoliv možnost si kopnout do Volva a jeho fanoušků...

Pólin
06. března 2019, 08:51
2

Ubude mrtvých při dopravních nehodách nad 180km/h, ale zase přibude sebevražd...:/ Jak to bylo v Demolition Manovi? "Chci jíst nezdravé jídlo a čumět na porno" Za chvíli už zakážou i ten tekutý transfér...

Fa
Fandatik
09. března 2019, 09:28
0

Chase: sorry, ale mě to nepřišlo jako kopnutí do fanoušků značky. Mě by taky zajímalo jak se s tím dokáží ztotožnit. U mě by prostě Alfa Romeo okamžitě skončila. A to jsem se snažil i snad na nejhorším motoru automobilové historie (JTS od GM) najít něco pozitivního. Jediný pozitivní byl test na kapelu.

beastar
09. března 2019, 13:17
1

Jestli tomuhle říkáš problém a kopnutí do fanoušků, tak tam bude nějaká zvláštní nervozita u tebe. Nikdo netvrdí, že vim všechno nejlíp. Jen mi nechybí objektivita a kritický uvažování i s věcmi který kupuju a využívám. Do skupinek skrytých za fanouškovství a ideologie většinou lezou slabší jedinci. Aby se jako cejtili že jsou konečně silný a někam patří. To já rozhodně nevyhledávám. Chápu že tě to může jako čestného předsedu spolku za obhajobu Volva kdekoliv trochu štvát.

Mimochodem myslim, že si tady denně píšu asi minimálně s dvěma fanouškama Volva(a to nepočítám Kubajze) a nějak v tom nevidím problém. Tvůj názor na mou osobu respektuju, ale zakládá se na tvém pocitu. Možná by si někdy měl zkusit vystrčit hlavu z Volva a začít mít rád i auta. Ono to často otevře oči. Oni taky ty Švédi nejsou ce všem tak supr. Psal sem to tady kdysi k Jaguaru, alfistum atp. Nikdo není tak podrážděnej jak ty. Nebo nebyl. Skoč si někam u vás za holkama, třeba na masáž to prej pomáhá.

sheogh
05. března 2019, 16:18
0

Tomu rikam revolucni myslenka, akorat trochu zapomneli na to, ze lidi nejezdi jen po dalnicich, ze? Navic to je vyhodny i z jinyho duvodu - ono to SUV s trivalcem ani tech 180 nedosahne, tak timto ten nedostatek osetri :-)

Jako dalsi logicky krok "Vize 2027" pak bude to, ze Volvo zrusi divizi osobnich automobilu a bude vyrabet jen autobusy... "...vsak my vas do te hromadne jednou dostaneme." :-)

Je ale fakt, ze se to prakticky malokoho dotkne

reagovat
BigBen
05. března 2019, 16:39
1

Nový Volvo neplánuju kupovat. Nad 180 kmh nejezdím, ono taky kde.... s ohledem na radary, intenzitu provozu, kvalitu silnic. Pokud se chci pobavit jízdou neznamená to nutně, že musím jet takovou rychlostí. Tak bych řekl, že je mi tohle omezení ukradený :-)

reagovat
GanGreen
05. března 2019, 16:41
1

Už se těšim jak pohonim ego, když novou S80 trhnu ve 20 let starý alfičce :D :D

reagovat
Vojta Nekvapil
05. března 2019, 18:01
0

Na to bude stačit i nakrmeny Daewoo Tico.

beastar
05. března 2019, 18:23
0

Nakrmený Tico sem nedávno potkal... Ta věc měla laďák, obří kola a zvuk jak wrc. Nálepku iddqd na zadním okně. Frajer to krájel. V normálním civilním o 300 koní silnějším autě mu nešlo stačit:D

Jakub Pospíšil
05. března 2019, 22:03
0

Jo, tohle Tico známe. Hodně naštvaná krabička.

Vojta Nekvapil
06. března 2019, 02:19
0

Akorat ja mam na mysli Fittyho Tico. Do nej zahucelo hoodne penez. https://fitty.rajce.idnes.cz/Daewoo-Tico-Filip-Virgl/ Kdyz mel jeste pevnej podvozek tak s pretryskovanym karburatorem slusne litalo. Sice uz nejezdilo za 4, nybrz za 8 ale zase tocilo 8000 za minutu. No a jeste pred zavedenim bodoveho systemu mel fotecku od policie z dalnice 185km/h. Pozdeji z toho auta byl uz vicemene jen show car a dostalo i vzduchovej podvozek. (To vazne neni vtip)

Ju
Junior
05. března 2019, 17:01
9

Kdyby o tom nevyšel článek, tak si toho půlka Volvistů nikdy nevšimne :D

reagovat
GanGreen
05. března 2019, 17:17
0

:D

beastar
05. března 2019, 19:25
0

:D:-D

Vojta Nekvapil
05. března 2019, 17:29
3

Já si myslím, že jde o pokus udělat z nouze ctnost.
Obvykle Elektro auta na této hodnotě konci. Tak omezíme spalovaky a najednou tabulkové Elektro auta vypadají lépe. Jedou stejně rychle. Lépe zrychluje, provoz nic nestojí a státy dotuji. Že by příprava kvóty EU?

reagovat
Jimi
05. března 2019, 18:32
0

Toyota a Lexus to už taky nenápadně zavedly u hybridů (180/190). Že prý kvůli jednostupňovému elektromotoru s vysokými otáčkami. GS 450h má dvoustupňový, tak může 250...

reagovat
ma
martinw
05. března 2019, 19:55
0

No ano to je omezeni technickeho razu usetrni na pohonne jednotce, elektronice apod. ale ja mam problem s tim ze ten vuz prestavam VLASTNIT. Jeho provoz bude aktivne ovlivnovat vyrobce, rychlostni limity jsou jeste fajn ale kdo zajisti ze me auto casem nebude bonzovat jak jezdim, kdo zajisti ze mi auto vyrobce nebo stat nezakaze jezdit tim autem kdyz prijdou "tezke casy". Me se to napojeni 'online' vubec nelibi. U telefonu jsme si zvyknuli ale auto je pro me prostredkem 'svobody'.

Jimi
05. března 2019, 21:06
0

doporučuji najít si svého "průnikáře"... :)

Jejich Jasnost
05. března 2019, 20:00
6

Už jste ty nová Volva někdo řídil? Já jo. Volvo nás už dávno o zážitek z jízdy připravilo. Věřím, že spoustě lidem to vadit nebude, spoustě lidem nevadí ani Bureš, taková je smutná pravda.

reagovat
Chase
06. března 2019, 03:16
0

No vidíš, já taky. A že by mě třeba S60 Polestar připravila o žážitek z jízdy bych ani neřekl. A že třeba S90 není vyloženě sporťák? No možná je to proto, že k tomu účelu ani nebyla navržená :)

Na druhou stranu svět je o svobdné volbě, takže pokud někomu nějaká značka nevyhovuje, nikdo jej nenutí s ní jezdit.

Jejich Jasnost
07. března 2019, 23:31
1

Tak Polestar je dost uzky profil u Volva. Ja mel na mysli standardni kousky. Aby bylo zabavne, nemusi byt sportak. Mne osobne prijde ta gumovost a preposilovanost modernich aut az nebezpecna. Jsem zvykly, ze auto ridim vice ocima nez citem v rukach, ale co predvadi posledni standardni volva nebo audiny mi proste unika. Mozna to tak musi byt kvuli vsem tem nesmyslnym asistentum, nevim.

JJ
Jelen Jelen
05. března 2019, 20:44
1

“Jistě to znáte z Německých dálnic, jedete si svých 140, přejíždíte do levého pruhu, v zrcátku kam oko dohlédne ani živáčka. A najednou máte těsně za sebou Porsche, které sem přiletělo ani nevíte odkud.”

Ne, tak to se mi opravdu nestalo. A to občas jedu po německé dálnici tak málo, jako 100km/h. Ale že bych někdy zažil situaci, kdy bych byl překvapen z náhlého “zjevení se” rychlejšího vozidla, to opravdu ne.
Berete inspiraci na novinky. cz?

reagovat
Rien
06. března 2019, 12:02
0

Ja to teda zazil, a to dost sleduju provoz za sebou a pekne jsem se lek. Bohuzel to byli policajti v civilu, ktery si pro me jeli, protoze si mysleli ze mam kradeny auto:D. (Kradeny samozrejme nebylo, byl to akorat vysledek nedorozumeni s italskejma policajtama, ze bylo moje auto nahlaseny jako kradeny)

Nimrod
06. března 2019, 12:22
0

v reálu když někdo jede na německé dálnici výrazně rychleji než zbytek aut, tak bliká dálkovejma, aby bylo o něm vidět

beastar
06. března 2019, 12:40
0

S tim blikánim se setkávám v noci. Já jel taky třeba 200. A zjevilo se teda očekávaně rychlejší auto. Čekal sem že jede. Viděl. Trochu mě dostal těma tak tacho 260... Jinak bylo to v noci na neomezenym při 4 pruzích takže všechno okey.

BubaaCZek
05. března 2019, 20:45
3

Volvem už jen 180 km/h
Rano jsem videl ten nadpis a do ted nemel cas na cteni. Co mi bezelo hlavou, je jak to u toho Volva jako chteji zajistit, aby lidi nezdrzovali treba 110, 130 nebo 150, a skutecne to jelo jen tech 180km/h.
Asi jsem to nemel vubec cist :)

reagovat
Skipper
05. března 2019, 22:26
2

V podstatě to akorát znamená, že majitelé Volva s rokem výroby 2020 a novější přijdou o jeden způsob sebevraždy. Nic víc a nic míň.
Na dálnicích jsou nehody s touto rychlostí vxelku nepravděpodobné, daleko častější jsou na okreskách, kde ale náraz do pevné překážky bez jakékoliv brzdné dráhy byl cílem řidiče.
-
Komentář upraven 5. 3. 2019, 22:27:43

reagovat
Chase
06. března 2019, 03:25
1

Ano, všichni si tady hromadně pobrečí a následně se vyprsí, jak každý víkend lítají po autobahnu 200+. Realita je taková, že se to drtivé většiny běžných řidičů vůbec nedotkne. Realita druhá je ta, že třeba pro US trh, měla Volva z výroby omezovač na 180km/h už někdy v roce 99... (a ve většině Evropy na 210km/h). Takže ono se toho zas až tolik nezměnilo.

Pak je otázkou co vlastně na tomto omezení českému člověku vadí. Že by to byla nemožnost se před kamarády v hospodě prsit, že mu to papírově jede celých 250km/h? ;)

reagovat
ma
martinw
06. března 2019, 07:05
1

To není jen o omezení, výrobce ti může pak nadiktovat že pěší zóna bude 30km/h, Praha 50km/h mimo okruhy apod... jde o to že výrobce bude mít online kontrolu nad autem, to je ten problem !

Jimi
06. března 2019, 07:07
0

takže vlastně za to zase můžou Němci, že mají neomezené dálnice... není to vůbec o chlubení, kolega jezdí pravidelně pracovně do D a přes 200km/h využívá často, pokud to provoz a podmínky dovolí... běžná realita.

Raspby
06. března 2019, 07:14
4

Problém je ten, že ti "odborníci" od stolu budou diktovat, co je pro tebe nejlepší. Sám jsem přes 180 jel asi 3x v životě. Problém není těch 180, problém je ten princip. Bude nám nakázáno, co je pro nás nejlepší, nejbezpečnější atd...a rozhodovat o tom bude pár kravaťáků někde v kanclu, co o tom nemají ani potuchy - viz downsizing...toto může být pouze začátek - vždyť několik aut už za mě rozhodne, jestli jsem unavený, jestli se dostatečně soustředím atd...To Vám přijde normální? Někde nastane nějakej šotek a auto se nerozjede, protože si bude myslet, že se nesoustředím i když jsem jak rybka....to je ten hlavní problém, ne to, že nepojedu víc jak 180.

Rien
06. března 2019, 12:06
0

Asi budu za prase, ale me by to fakt realne sralo, na dalnici bezne jezdim kolem 200. A co tak koukam, tak zrovna novy volva taky docela litaj.

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 16:53
-1

Raspby: A teď si představ, že je to ještě horší. Ti "odborníci" od stolu ti diktují nejen nastavení omezovače. No vážně! U nového auta si nemůžeš určit vrtání ani kompresi, ten motor ti dodaj už hotovej tak, jak ho postavili oni, ti tam nahoře! A to je jenom začátek! Přikážou ti třeba, že auto má mít světla. A co hůř - oni ti přímo dodají ta světla, nemůžeš si zvolit tvar, barvu, nic! Skandální....

Raspby
06. března 2019, 17:02
1

Tak teď nevím, jestli to bylo myšleno jako vtip, nebo vážně...srovnáváme nerovnatelné. To, že auta v noci svítí, abych viděl a byl viděn, je trochu něco jiného, než to, že auto za mě hrabe do řízení, hodnotí, jestli jsem unavenej atd....

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 19:13
2

Já tě nechci děsit, ale pořád je to jen špička ledovce. Dnešní auto nejen pípne, když vyhodnotí únavu řidiče, ono pípá i když se na parkovišti blížíš k překážce! Nebo třeba když mu dochází palivo. Výrobci z nás dělaj úplně nesvéprávné pitomce.

Chase
06. března 2019, 22:59
1

Honzo, koukám, že už ti taky došla marnost jakékoliv argumentace v této debatě :D

Fa
Fandatik
09. března 2019, 09:39
0

Tak +-200 občas letím i po Hradubické. A z místního osazenstva určitě nejsem jediný kdo občas trochu poruší předpisy.
A srovnávat s vrtáním a zdvihem motoru? Spíš bych to přirovnal třeba k výrobci počítačů, který jim úmyslně sníží výkon aby u něj člověk trávil více času, protože doma má menší pravděpodobnost na dopravní nehodu a výrobce víc vydělá na zobrazené reklamě. Bullshit.
Stejně jako nějaká detekce, zda není řidič podnapilý aby auto nastartovalo. Každý musí zvážit pro a proti a nést za své činy zodpovědnost.
I když je krajní nouze stejně pravděpodobná jako řidič jedoucí ve Volvu 180+.

beastar
10. března 2019, 15:18
0

Prej dochází argumentace. To jistě. Někteří evidentně chápou omezování odpovědnosti jedince a osobních svobod jakože je to pro ně dobře. Maximálka omezena na 180km/h je stejně nebezpečná jako cenzura dat na netu. Stát ví přece nejlíp co je pro ovčánky dobře. Nebo nemožnost vypnout esp. Okrádá to člověka o vlastní rozhodování a vůli. Srovnávat to se značkou zákaz vjezdu a podobně může jen uchylný levičácký bůček sedící za naše prachy v EP.

Jediný co je v pořádku, že nás nikdo nenutí ty auta kupovat. A aby mě auto testovalo na chlast to už je ubohost. Jediný v co doufám, že v Jižní Americe je pořád místa dost. Tyhle sračky se tam ještě tak 80 let hromadně neuchytí. Tak se na starý kolena naučím ještě španělsky a budu tam jezdit vesele starym křápem, pod vlivem v ponchu a kouřit v baru doutníky.... Až v Eu bude max na dálnici 100 aby nikdo neumřel. Je to komický jak se všechno vztahuje na ochranu životů lidí. Toho času přemnožených. A ne to neni hysterie. To je jen reálné vnímání zdvizenych prstů v podobě podobných zpráv.

VK
VK
10. března 2019, 17:09
0

Tak se zeptám ještě jednou - jaký je principiální rozdíl mezi omezením maximálky na 180 a na 250, jež má D3 už dobře třicet let a zvláštní pozdvižení nevyvolává.

To už mně daleko víc bude vadit, jestli projde Europarlamentem povinnost zabudovávat čtečku značek omezení rychlosti s omezovačem na tu přečtenou rychlost. Ale to nemá s rozhodnutím Volva moc společného.

beastar
11. března 2019, 13:36
0

VK: Tímto způsobem a tempem EP nebude dlouho existovat tak je jedno, co si kluci odhlasují. Těch jejích hovadin už má plný zuby půlka Evropy. Skopčáci a žabožrouti si udělají vlastní unii. Na tom vydělá i škodofka. A zbytek si nějak poradí.

Třeba celej sever Itálie už tu debilitu v Bruselu taky nemůže vystát o francouzských manýrech nemluvě. Tak jak ten projekt nemä šanci dožít třetí dekádu. Jak jdou do podobných omezení samotné automobilky tak je to mnohem horší.

Ju
Junior
11. března 2019, 17:13
0

Omezovač na 250km/h mě nesere, protože tak rychle se dlouhodobě stejně jezdit nedá. Nepustí tě provoz, nemáš na to auto (protože rozjet se na 250km/h a jet 250km/h desítky až stovky km jsou velmi rozdílné věci)* Ale 180km/h, to už je jiná. Běžná cestovní rychlost pro spoustu lidí. Navíc oni to tam beztak naserou 180km/h tacho, takže vlastně kolik. 165?

*těch pár střelců s adekvátní technikou má ten omezovač stejně sundanej.

Bulldog
06. března 2019, 07:25
0

1. Nemam s tim problem. Pro me osobne 180 km/h neni omezeni.
2. Vize 2020 neni o omezeni max.rychlosti. Popravde se mi dost libi myslenka, ze kdyz zenu a deti usadim do noveho Volva, vyrazne klesa riziko fatalni nehody. Že toho ve Svedsku dosahnou pres urcita omezeni ridice je prirozene.

reagovat
ma
martinw
06. března 2019, 08:26
-3

K tomu druhemu bodu, fakt si to myslis ? Bezpecnejsi je Tesla ktera diky autopilotovi muze reagovat o dost lepe nez systemy Volva a je tezsi diky svym bateriim. Bezpecnejsi muze byt offroad s zebrinovym ramem nebo jina 'megavelka krabice' ktera proste pohlti vice energie pri deformaci nez auta z luxusniho segmentu vcetne Volva...

CZmisak
06. března 2019, 09:50
0

Bulldog: "Pro blaho všech omezíme svobodu jednotlivce." Kde já jsem to jenom slyšel...

ro
rock
06. března 2019, 09:55
0

Tak to je obecně funkce zákonů, takže jsi to mohl slyšet kdekoliv v civilizovaným světě. Ale je to i mezi auty: třeba taková značka "Stůj, dej přednost v jízdě" naplňuje princip té fráze docela slušně.

CZmisak
06. března 2019, 10:15
0

Není, protože zákony máš možnost prostě nedodržet (s patřičnými důsledky). Kdyby Volvo přidalo pouze varování na rychloměru, bylo to podle mne v pořádku (A tady je to srovnání s těmi zákony). Takhle řidiči někdo příkáže, co je pro něj nejlepší. Ale pořád v autě sedí řidič, ten má odpovědnost a na něm by mělo být, jak se rozhodne.

ro
rock
06. března 2019, 11:10
0

Já reagoval na tu frázi, co jsi napsal.
Ke konkrétnímu opatření u Volva: řidič není nikterak neřešitelně omezen: má možnost sednout do jiného auta, má možnost najít někoho, kdo mu tu blokaci odstraní - je to jenom soft. Bude-li poptávka, objeví se nabídka na úpravu toho softu.

Nimrod
06. března 2019, 07:31
3

když tak čtu tu diskuzi...nová auta nás šmírují... ví, kde jezdím, jak rychle jezdím, jak moc často a prudce akceleruji/brzdím, jak často tankuji, jakou mám spotřebu, kolik toho najedu, jak rychle, kde se nejčastěji pohybuji a já nevím co všechno. pokud jsou online, posílaj to rovnou, pokud ne, vyžvaní to v autorizáku. k tomu je třeba připočíst i riziko nabourání se do systému auta. aha, a co je nového? jo, volvo vlastně omezilo tu rychlost na 180, kterou stejně v globálním měřítku až na pár jedinců v praxi nikdo nevyužije, byť to bude asi mnohé srát...
jinak řečeno se tu sic plive na volvo, ale dělaj to všichni, jen volvo omezilo tu rychlost... prostě nová auta stojej z mého pohledu za hovno všechna, až na nějaký nesmysly typu morgan, ariel atd.

reagovat
ro
rock
06. března 2019, 08:57
1

Pro mne je to úplně stejný, jak když se v devadesátých německá velká trojka dohodla, že maximum bude 250. Je to prostě jenom číslo, pro mne je dostatečný, páč je daleko nad limitem naprosté většiny civilizovaného světa a pokud to někomu stačit nebude, prostě si pořídí konkurenci nebo si to nechá cracknout.

To už mne mnohem, ale mnohem víc vytáčí a mrazí z věcí jako defaultně přednastavený hlídání jízdního pruhu, povinná černá skříňka s GPS atp. Nějakých 180 je proti tomu úsměvná banalita.

reagovat
bitner
07. března 2019, 14:18
2

Tohle asi neni vec nazoru, ale otazka pristupu k zivotu. Bud vzdy zvladas svoje emoce, nebo ses obcas brutalne nasranej. Bud soulozis 2x tydne podle prirucky, nebo si obcas poradne zasukas. Bud potrebujes vsude nejake mantinely, nebo si poradis sam. Bud ses ovce, nebo se nekdy taky podivas nahoru ke hvezdam.

reagovat
VK
VK
09. března 2019, 19:58
-1

Bud seš ovce, nebo se někdy taky podíváš nahoru ke hvězdám...

...třeba novou Dachnou.

M
09. března 2019, 06:33
0

Ak by bola v clanku tiez zasadna informacia, ze Volvo sa chce do 3 rokov uplne zbavit spalovacich motorov, tak nazory a hladanie suvislosti a konspiracii v komentaroch by malo mozno aj ine vysledky ;)

reagovat
Chase
10. března 2019, 17:58
0

Máš něčím tuto informaci podloženou? Jediné co Volvo pokud vím prohlásilo bylo, že do 3 let nebudou mít jediný nový model bez elektrifikace. Ovšem nic o tom, že úplně ukončí spalovací motory. I když je pravda, že toto sdělení bylo interpetováno různě.

M
10. března 2019, 18:19
1

Mas pravdu, ze intrrpretacie su rozne a menia sa, rovnako ako prehlasenia automobiliek. :) Ja mam info od kolegu, ktory pracuje s Volvom. Asi sa uvidi... Kazdopadne na strankach Volva sa da dnes vygooglit toto: "From this year, every new Volvo will come with an electric motor and by 2025, we expect half of our global sales to consist of fully electric cars."
Ja si myslim, ze tych "bezpecnejsich" 180km/h je iba z nudze (pre hybrid/electro spotreba/dojazd - viz Toyota) cnost (bezpecnost)

-
Komentář upraven 10. 3. 2019, 18:27:49

VK
VK
10. března 2019, 19:52
0

To se dá interpretovat nejlogičtěji, že od 2025 budou všechna Volva buďto elektromobily nebo hybridy. Což nakonec, mezi námi, byl bych strašně rád, kdyby mi evropské automobilky nabízely širokou paletu hybridů - jenže se jim jaksi pořád nechce. V tomto smyslu skoro až vítám zpřísňování emisních předpisů na CO2, které je k tomu konečně donutí.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009

Dodge Avenger

2.0SXT VVT benzin

169 000 Kč
cena
2009
rok výroby
180 koní
výkon
2 000 ccm
objem
BMW Řada 5 528i 2000

BMW Řada 5

528i

60 000 Kč
cena
2000
rok výroby
190 koní
výkon
2 793 ccm
objem
Dodge Avenger SXT,VVT 2009

Dodge Avenger

SXT,VVT

180 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
NÁŠ TIP

Freightliner FL60

Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

1 990 000 Kč
cena
2005
rok výroby
330 koní
výkon
8 300 ccm
objem
Fiat Coupé 16V 1999

Fiat Coupé

16V

55 000 Kč
cena
1999
rok výroby
130 koní
výkon
1 747 ccm
objem