načítám data...

Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

16. února 2019, 23:13 80 komentářů Daniel Borský

Rodinné auto má být velké, spolehlivé a především rozumné. Ale jděte, proč by rodinným vozem nemohla být třeba luxusní limuzína?

zobrazit celou galerii: Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Zdravím do redakce, 

rád bych zkusil po pár letech opět využít rubriku "Ptejte se" se svým trochu netradičním dotazem. V roce 2016 jste mi naprosto správně poradili nákup BMW 330i E90, které skvěle sloužilo a stále slouží jako přepravník dcery (včetně veškerého příslušenství) a okrajově i jako velmi zábavné auto (v rámci kategorie…). Jak už to bývá, situace se stále vyvíjí a dcera již netrpělivě očekává příchod bratříčka… A to už by E90 zvládat zase tak dobře nemusela, i když by to určitě nějak šlo, ale bez výhledu pro případného dalšího třetího potomka. Uvažujeme tedy o nákupu auta většího. Původní ideál bylo auto, které zvládne případně i tři děti (autosedačky), což vyřazuje asi všechna auta klasické koncepce (sedan/kombi). Nakonec jsme ustoupili a rozhodli se ponechat zatím požadavek na dvě autosedačky a přepravu čtyřčlenné rodiny s tím, že by bylo vhodné, aby auto zvládlo přepravit kočárek a další zbytečnosti pro děti. Zásadní problém pak je v tom, že preferujeme výhradně výkonnější motorizace, ideálně benzín (i když naftu rád nemám, asi bychom se s nějakým hodně povedeným a spolehlivým ropákem taky spokojili…). Neradi bychom se dynamikou dostali výrazně pod současné auto, proto jsou v podstatě zatím všechna auta v užším výběru osmiválce.

Výkon by měl být tedy ideálně výrazněji nad 150 koní na tunu, cena do 350 000 Kč, motor vhodný k zástavbě LPG (bez přímého vstřikování) příjemným bonusem a vzhledem k vodám prémiových značek určitě nechceme experimentovat s úplnými "kasičkami", které nikdo nezná a každého sežerou (samozřejmě ale nepočítám s provozními náklady Octavie). Z důvodů pasivní bezpečnosti a nějaké základní spolehlivosti jsme vyřadili i starší auta, řekněme pod rok 2005. Z principu moc neprahneme po SUV, ale vzhledem k požadavkům je vyřazovat vyloženě nemůžeme. Prioritou jsou spíše dobré jízdní vlastnosti, než nějaké extrémní pohodlí (oba nás baví řídit). V našem výběru zatím jsou: 

BMW 550i (E61) – zatím favorit, hlavně kvůli motoru, jízdním vlastnostem, a přitom i solidnímu kufru 

BMW X5 (E70) 4.8i 

Audi A8 (4E) 4.2i 

Mercedes-Benz S500 (W221) 

BMW 750i (E65/E66) 

Audi A6 Avant (C6) 4.2i 

Mercedes-Benz R500 (W251) – asi docela nesmysl, ale jde koupit i šesti nebo sedmimístné, navíc se čtyřmi sedačkami ISOFIX 

Mercedes-Benz R63 AMG – kdybych prodal i MX-5… :))) 

Volvo V70, XC90 nebo něco podobně depresivního – když mi všechna výše jmenovaná auta vymluvíte :) 

Na Range Rovery, Jaguary, Cayenne a podobné "exotiky" nemám odvahu, ale klidně si nechám poradit. 

Předem díky, 

Petr 

Ahoj Petře, 

Děkujeme za velice zajímavý dotaz a jsme rádi, že naše předchozí rada byla dobrá a auto ti dobře sloužilo. Obměna tvého vozového parku bude nejspíš trochu složitější, protože E90 je povedené auto a trochu se obávám, že z nového povozu budeš minimálně ze začátku trochu nešťastný, tím spíš, pokud opravdu rád řídíš, protože spojit každodenní použitelnost, rozumné provozní náklady a zábavné jízdní vlastnosti tak, jako to uměla právě E90, je velmi složitý úkol. Ale pěkně po pořádku. 

Musím se přiznat, že mě tvůj předvýběr aut docela zaskočil. A teď to myslím v dobrém. Málokdo je totiž natolik odvážný, aby si pořizoval 15 let starou luxusní limuzínu, nebo jedno z mála prémiových SUV, které se proslavilo především svou diskutabilní spolehlivostí. Ale podle hesla, kdo se bojí… 
Nicméně pojďme k jádru věci. Jako první bych patrně z tvého výběru patrně vyřadil právě ony velké limuzíny. A to i přestože jsem opravdu velký fanoušek těchto aut. E65 mě před časem nadchla svým mocným naftovým osmiválcem, Mercedes S500 zase svým komfortem a Audi S8 D3 (potažmo A8) považuji za auto, které naprosto přesně vyhovuje mým potřebám. Přesto bych ani jedno nechtěl jako rodinný přepravník. Velký luxusní sedan totiž není zrovna nejpraktičtější volbou. A teď nemyslím omezený přístup do kufru a ve většině případů nesklopné sedačky, to se s trochou vůle dá přežít. Problém je dlouhý rozvor a z toho plynoucí velkorysý vnitřní prostor. Když dítko upustí vzadu hračku, dostane hlad či žízeň nebo mu něco zaskočí, je obrovský problém dosáhnout k němu a urovnat situaci, pokud člověk nemá ruce jak Saxána. Široké zadní dveře jsou skvělé při podélném parkování, ale když se zastaví kolmo mezi stojící vozy například na parkovišti obchodního centra, bude potřeba jeřáb na vytažení dětí z autosedaček. A už vůbec mi tahle auta nesedí k tomu, že máš jako prioritu atraktivní jízdní vlastnosti. Ne že by luxusní limuzíny nejezdily dobře nebo rychle, ale důraz je u nich kladen především na pohodlí a dokonalou izolaci posádky od okolního světa. A nevím, jestli zrovna tohle se slučuje s tvými požadavky. 

Jako druhý půjde z kola ven Mercedes třídy R. Je to sice auto, do kterého se vejde celá rodina Hujerovic, ale to je asi tak všechno pozitivní, co se dá o erku říct. K zajímavým jízdním vlastnostem to má ještě dál, než výše zmíněné limuzíny a údržba tohohle pomníku na kolech je mírně řečeno poněkud náročnější. Netuším, koho napadlo vytvořit super luxusní rodinné MPV na základech velkého SUV GL, ale dobrý nápad to nebyl. Třída R byla již od počátku odsouzena k neúspěchu a je trochu s podivem, že ve výrobě vydržela docela dlouhých 12 let, protože prodeje byly mizerné. Tohle auto vážně radši nebrat. 

Zbývá mi tu tedy X5 a dva kombíky vyšší střední. X5 druhé generace jezdí na poměry kategorie SUV velmi slušně a rozhodně se řadí na špičku třídy. Ale pokud jsi zvyklý na E90, bude to pro tebe velké zklamání. Navíc o ní nejdou zrovna lichotivé zkazky ohledně spolehlivosti. Udržet ji nějakým rozumným způsobem při životě je prý poměrně náročné.  

Pětkové BMW a A6 budou patrně nejblíže tvým požadavkům na zajímavé svezení. E60 nabízí opravdu vyvážený mix jízdních vlastností a byť neumí být stejně hbitá jako menší sourozenec, kterého máš v garáži, dokáže na té správné silnici vzít za srdce a připravit svému řidiči opravdu příjemné svezení. Problémy tady vidím v zásadě dva. Tím prvním je opět (začíná to být ohraná písnička v tomto dotazu, že?) poněkud nevalná spolehlivost. Spousta majitelů si stěžuje na problémy v elektronice, což je u auta, které bylo napěchované moderní technikou, trochu potíž. A druhým problémem je kvalita interiéru. Takový vnitřek, jakým disponuje E60, by schytal kritiku i v autě za půl milionu, natožpak v prémiovém sedanu či kombíku vyšší střední. A s přibývajícími léty a šrámy je to jen horší a horší. 

Audi A6 neumí řidičsky nadchnout tak, jako to zvládne jeho bavorský soupeř, ale žít se s tím dá. Silnou stránkou je dílenské zpracování a kvalitní interiér, který skrývá své stáří a opotřebení velmi slušně. Starší benzínový osmiválec je také doporučeníhodnou volbou a LPG mu nedělá problémy. Pokud tedy nebudeš klást tak velký důraz na jízdní vlastnosti, mohla by tohle být nakonec docela rozumná možnost rodinného dostavníku. 

Opravdu dlouho jsem se snažil vybrat nějakou alternativu, kterou bych ti mohl poradit, ale jsem tak trochu v koncích, protože mě nic moc nenapadá. Pokud bys trval na tom, že tvé další auto musí být nezbytně nutně prémiovka, pak se obávám, že všechny smysluplné možnosti jsme již vyčerpali. Možná nějaký ten éčkový Mercedes, ale ten má k definici řidičsky zajímavého vozu opravdu daleko. Vzpomněl jsem si ještě na Infiniti FX50, které má pod kapotou kouzelný osmiválec, co umí udělat parádu, ale vůbec netuším, jak je to u nás se servisem na tohle velké Infiniti. Možnosti výběru se trochu rozšíří, když oželíš prémiový brand. Takové Subaru Legacy Spec.B, nebo přeplňovaný Forester nabídnou opravdu zajímavé svezení. Údržba se u nich dá držet v přijatelných mezích. Jen to není osmiválec… 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

če
čert
17. února 2019, 08:10
1

Když už je tam zmíněno to Volvo (i když jako depresivní volba :D), tak bych doporučil určitě minimálně zkusit V70 III T6 AWD. Třeba z toho bude příjemné překvapení. Není to sice sportovec, ale výkon to má solidní a jízdní vlastnosti jsou fajn, byť trdy laděné víc na komfort. Ale dá se sehnat s adaptivními tlumiči, které při přepnutí na sport dost omezí náklony a celkově tomu pomůžou. Mezi SUV pak nemusí být špatná volba XC90 4.4 V8 jako alternativa k X5. Obecně se to dá označit za spolehlivé auto. LPG zvládá dobře jak T6, tak V8.

reagovat
riderhenry
17. února 2019, 22:22
0

V70 (respektive i XC70) je v širším výběru, na XC90 V8 už jsem psal i pár poptávek majitelům a chtěl se jet podívat... Spíš se to možná vykrystalizuje do takové podoby, že nějaké to Volvo s dalšími dětmi přijde jako 3. auto a bude se jezdit případně dvěma auty, bude-li třeba přepravit celá rodina i se zavazadly. Přítelkyni se ta myšlenka líbí zatím asi nejvíc.

sk
skodafil
17. února 2019, 08:24
2

R-Klasse bych rozhodne nevylucoval. Majitele na nej peji ody a ta auta si neskutecne drzi cenu.

reagovat
beastar
17. února 2019, 14:01
1

To si mě pobavil. Záleží na motoru a ročníku. Ódy? To je dost přehnané. Někdo má štěstí. Ti co měli menší si z první faktury za servis koupily první gram ganji a po pohledu na druhou devítku i s náboji.... Samozřejmě taky vycházím jen ze statistik a zkušenosti z pár kusy. Co sem potkal byla kasička. Mám GL a to teda považuju za lepší auto... Ve všem.
-
Komentář upraven 17. 2. 2019, 14:04:38

ratan groch
19. února 2019, 01:24
0

Moj spolocnik v jednej firme to vlastnil par rokov a bol velmi spokojny s kvalitou prevedenia, pohodlim, velkostou. Zabavna zlozka tam vsak nie je ziadna. Aj ked mu auto vyhovovalo, tak stravil prilis vela casu v servisoch postupne s roznymi problemami, najme elektrika mu robila zle. Samozrejme to mohol byt zly kus, ale vzhladom na rozsah a mnozstvo chyb to vyzeralo, to auto museli vyrobit den po celofiremnej ozieracke. Jemu to sice bolo jedno, ale oproti spominanemu GL-ku vyzera menej stylovo a reprezentativne. Myslim si, ze ak po nom Pedro vyslovene netuzi, tak sa mu podari najst aj vhodnejsie auto.

Ji
Jinks
17. února 2019, 08:33
2

Dobrý den,
čtu Vás rád už nějakou dobu, později jsem se registroval, do diskusí jsem nepřispíval, ale u tohoto tématu jsem došel k tomu, že by můj příspěvek mohl mít nějaký význam.
Tazatel zmiňuje jako jednu z možností Mercedes-Benz třídy R. Autor článku uvádí, že je to nějakým způsobem nevyhovující vozidlo, píše o "pomníku" :-D (vzhledem k požadavkům tazatele se jedná zejména o jízdní vlastnosti, což v jejich kontextu chápu).
Musím se ovšem jakožto jeho uživatel tohoto vozu zastat. Jedná se o luxusní rodinný "parník", který požadavky na pohodlí splní naprosto vrchovatě, a to jak ve věci palubní výbavy, tak i nastavením podvozku jako takového, zejména naprosto luxusním odpružením, které pohlcuje nerovnosti tak, že to posádka sotva registruje. Jízda tímto vozem se skutečně podobá spíše líné plavbě. Jistě, mám sice tu nejslabší motorizaci 280 CDi (140 kW), která dynamikou neoplývá, ale o tohle v případě třídy R nejspíš nikdy nešlo. Jsou zde zmíněné provozní náklady, údržba a s tím dále spojená příp. poruchovost - nevím, jak jiní, nemám s kým porovnat, dále jistě existují nějaké obecně známé věci či statistiky, ale u našeho kusu zatím opravdu měním jen spotřební záležitosti a dočerpávám pohonné hmoty.
Tolik moje zkušenosti se třídou R. Jde zejména o to, že je pohodlná, vybavená , bezpečná a koneckonců děti se na jízdu vždy těší. Tazatel má zájem o dynamický, pohodlný a zábavný vůz. Erko požadavek na pohodlí splňuje bezkonkurenčně, ve verzi 500 (u té ohledně spolehlivosti nemohu nic samozřejmě sdělit) bude jistě i obstojná dynamika. Ovšem zábavný vůz, který Vás bude bavit řídit (v "puristickém" smyslu) to skutečně není. (Je tam asi správně poznamenáno, že je to nesmysl, k čemuž se u této motorizace kloním, dokonce existovalo i R63 AMG :-)
V podstatě tedy ze svého pohledu s vyřazením "erka" souhlasím, ale ne kvůli nákladům či údržbě, ale čistě kvůli celkovému charakteru, který je v porovnání byť i se silnými limuzínami či kombi prostě trošku jinde.

reagovat
Jimi
17. února 2019, 14:13
0

Pokud tazatel nepotřebuje jenom potvrdit svůj výběr, to řešení prakticky neexistuje. Žádné těžší auto než E90 neumí líp jezdit v rámci požadavků. Kterékoli auto z výběru může slušně fungovat tipují tak se 100tis. rezervou na případné problémy. Na super rychlé nákupy a rychlé přesuny bez děcek to umím pochopit- tam ta V8 pomůže. Ale s děckama na palubě to většinou nedopadá moc dobře- kožené čalounění je výhodou... :)

reagovat
riderhenry
17. února 2019, 22:26
0

E90 "sežrala" za dva roky a směšných 23 000 km necelých 100 000 Kč na provozu (bez paliva). A to se nám vyhnuly všechny větší hrozby, které sebou nese hlavně motor s přímovstřikem (respektive emisní soustava)... I když zaznělo LPG, nejde o nákup auta s co nejnižšími provozními náklady.

Jimi
18. února 2019, 08:24
0

na 90-tku je to dost peněz. Ono se to kazí asi podobně jako starší verze, ale servis je násobně dražší než jednoduché E36/46. To už se dá klidně koukat např. i po Lexusu. Tam to taky levný není, ale možná to víc drží... ale moc nejsou.

riderhenry
18. února 2019, 10:56
0

Na Lexus jsem taky dost sázel, ale prostě mě to neláká. IS bylo taky jedno z aut, co před nákupem E90 zvažovali.

beastar
17. února 2019, 14:20
0

Nevim jestli jde i o nákladnost údržby toho auta a tak dále. Z výběru mi přijde, že ne. Ale i v Čr už jsou milionáři, co nevědí do čeho investovat:) Vzhledem k tomu k čemu to má sloužit a suv evidentně spíše ne. Tak tam vidím 2 světýlka.

E61 a 65. Protože už Bmw má přijde mi to jako logická volba. Obě auta už jsou prověřená časem. Fungují. Servis dostupný. Komunita obří. Prostor, slušné jízdní vlastnosti. Pokud nevadí vzhled, tak bych moc nepřemýšlel.

Pokud je čas na změnu. Tak A8 (osobně bych asi vynechal) nebo A6. S c6 je to těžký. Ale kusy za tyhle peníze budou povětšinou pěkný. Nejezdí to na kdovíjakou srandu to nakonec ani rs6. Ale jezdí to rychle a bezpečně. Zároveň je to pohodlný... Mezi těmi bmw a audi ve výběru bych se rozhodoval čistě srdcem.
Jako úlet mě napadá Cadillac DTS v8. Tam asi sportovní svezení nehrozí. Obratnost nízká. Luxus velký. Otázkou je sehnat a taky asi bude až na hraně rozpočtu. Možná za ní. Pak Chrysler 300C v kombajnu.

reagovat
riderhenry
17. února 2019, 22:32
0

Souhlasím, E65 je mi doporučována nejčastěji (mně se moc nelíbí, ale představit si to dokážu), E61 je na papíře asi favorit. Údržby se nebojím, nedělá mi problém se autu věnovat, dělám to v podstatě celý život. Sice si asi nekoupím garáž se zvedákem, ale dnes už se dá na provozu staršího auto dost ušetřit jen za pomoci internetu a pár hodin času - viz ta komunita a "prověření časem". E61 550i bohužel ale dost mizí, hlavně když člověk má trochu specifické požadavky (manuál nebo "sportovní" automat, M-paket, hezký interiér, auto po faceliftu...). Zdá se, že už se to lidem buď moc nechce dávat z ruky, nebo ta auta pomalu "umírají". V podstatě nevím v posledních měsících o jediném autě, které by mě oslovilo i za vyšší cenu (E61). Proto jsem začal koukat i po F11 (tam ale určitě ne s V8, to je možná nejhorší motor posledních 20 let napříč značkami...).

Ameriky jsem procházel důkladně, ale hlavní výhodu jsem našel nakonec spíš v nižších pořizovacích cenách, než čemkoliv jiném.

beastar
18. února 2019, 13:49
0

Odpor k tomu mpv chápu. Přestože Smax jezdí fakt velmi hezky. Vzhledem k tomu co to je za tlusťocha bez ambicí. Ta sedmička se mi taky nelíbí vzhledově. Je v tom hromada prostoru. Ve 4 dospělích sem v tom jel x krát fakt dálku a úplně krásně. Ta pětka je dneska jakoby jasná volba. Bohužel první roky a nižší výbavy kupují dmnti a to trochu kazí image toho auta:) Já nevim no f11 bez v8 bude jednodušší vybrat.e61 mizí protože v8 jich ani tak moc nebylo. Když zrušíš tuhle podmínku máš výběr 10x takový.

Když nad tím přemýšlím vybral bych asi fakt tu 750. Trojku poráží v prostoru, pohodlí a při troše štěstí i výbavou. Ztrácí trochu v zábavnosti. Reapektive neni tak obratná. Umí to být držák když na to člověk nesere. Pro mě jasný trojka doma vs sedmička.

Tim se to zjednoduší a máš klid. Ameriky ... Já bych to osobně nechtěl. Přestože 300c se mi vždycky líbila. A fakt umí jet překvapivě. A zároveň má prostor. Nemá image a interiér je u většiny dneska tristní.

riderhenry
18. února 2019, 23:13
0

Já ti rozumím, když ale zase ta sedma je v podstatě jen o trochu větší než 3er, prostě to není to "rodinné kombi" :D To mě od ní trochu odrazuje zatím. Ještě mě taky baví, že jsem snad podezříván z toho, že by mi šlo o image - méně populární soudobá auta, co se designu a právě image "kolotočáře" týče, než E60/61 a E65/66, mě asi nenapadají.

On ten S-Max padá i díky motoru - mně se šestiválec tak zalíbil, že už prostě menší motor nechci (ostatně, on to je asi docela typický scénář). Proto když uvažuju těžší auta (5er/7er/X5), už bych tam ten atmosferický šestiválec nechtěl, ale spíš spolehlivější (v porovnání s naší N53) V8, nebo srovnatelně spolehlivý N54/55, který bude dynamicky velice fajn (sice přeplňování nemusím, ale tady se moc nějakých lagů apod. nebojím). F11 mě láká hlavně díky tomu, že to auto působí oproti E60/61 víc jak o generaci nověji. Je to asi trochu víc přízemní volba (a taky nudnější na řízení), ale láká mě ten feeling nového auta, podobně jako jsem to zažíval po koupi naší tehdy krásně zachovalé E90. To už u straších 5er člověk asi čekat nemůže. Uvidíme, jak budou padat ceny. 535i F11 by mohla být dobrým kompromisem za těch pár let. Teď to na 90% zůstane u E90 a trochu snahy při balení (případně rakev na střeše...).

VK
VK
19. února 2019, 11:53
0

Beastar: Sedmička se nesere?

(OK, u mě je to dálkařů zas tolik není.)

MGRR
17. února 2019, 15:37
9

Image k nicemu... A8, BMW7 pred sousedy... v LPG, no nevim. MB-R to stoji ranec, automat, usle mechy... bez diagnostiky v kapse za hranice s obrovskym rizikem... stejny strep, jako LR RR. Jiste, snad mala pravdepodobnost spolehliveho kusu je, ale nepoznal jsem takovy.

Dve deti nejsou duvod resit auto, nemeni se nic moc, proti jednomu. Detem je image putna, oceni spis povoz, kde muzou "drtit rohliky" na podlahu a prolezat.

Vozim tri-pet deti. Po nejakych Land Cruiserech, Multivanu, Previich, mam Siennu AWD Limited a stoji za to. Deti podobna auta miluji, da se v tom "lepe dychat, nez v kombi. K tomu dalsi auto pro radost.

Za 350 bych se na to asi vykaslal a dojezdil co mam...

reagovat
riderhenry
17. února 2019, 22:34
0

Image fakt neřeším. Ostatně byl pro mě spíš problém se smířit s tím, že budu "blbeček v černém BMW" (což byl pro okolí ostatně taky někdy docela problém). Auta mě baví a hledám kompromis, který by mi umožnil to skloubit i s dětmi. Zatím se to daří perfektně, tak uvidíme.

Bavoraczech
18. února 2019, 12:57
1

Po přečtení všeho tady jsem naprosto stejného názoru. Z tazatele mám pocit, že by rád změnil auto a hledá si důvod. Když my můžem jezdit služebně ve 4 Německo v Kie CEED, tak proč by nešlo vozit 2 děti v E91. Upřímně bych se na to vybodl a nechal si E91, protože provozními náklady jsi i u té E61 o level výš. Žádný z výše uvedených Mercedesů ani Audi nebudou tak řidičské jako BMW. Volvo je kapitola sama pro sebe. To je taková zenová zahrada, která umí jet rychle, ale není to tak nějak ono, stejně jako Mercedes si libuje spíš v plavné jízdě. 300C s V8 je na podvozku Mercedesu E a v podstatě taky není moc řidičská. Subaru bych ti zase nedoporučoval provozovat na LPG. Stejně se budeš muset zřejmě uskromnit a vzít si nějakou japonskou V6...

riderhenry
18. února 2019, 13:41
0

Myslíme dopředu a auto jsme chtěli koupit i s výhledem třetího potomka. Jinak E91 nemáme, "jen" E90, ale to stejně moc nemění - E91 je spíš takový polokombík, co se kufru týče.

Auto bych naopak raději neměnil, protože to nemám rád - jsem docela puntičkář a tak automaticky do každého auta strašně "zahučím". Ostatně svoje "první" auto (MX-5) mám už 11 let, prostě nemám ani rád moc změny.

Bavoraczech
18. února 2019, 14:34
1

Možná bych ti poradil takto... Jestli myslíš na budoucnost, vezmi toho S-Maxe v nejvyšší motorizaci. Na servisu za pár let ušetříš na Miatu ND X-). Na co dvě vysloveně řidičská auta? A ten S-Max na to jak je velký nejezdí špatně. Nebo si počkej pár let na 3. dítě a pak pořiď Stelvio ;-)

Jimi
18. února 2019, 15:11
0

nebál bych se pořídit si nějaké silné MPV (taky jsem o něm nikdy neuvažoval), u vrtulí to už tak růžově taky nevidím (doma jsou 2 staré). koukám po Town&Country nebo nové Pacifice na dlouhé výlety i na běžný provoz kolem komína...

riderhenry
18. února 2019, 23:01
0

MPV se fakt chci zatím vyhnout. Jestli se za ty dva tři roky rozhodneme, že jiná cesta není, tak to bude jiná. Samozřejmě je mi jasné, že jsou to ta nejlepší rodinná auta, ale já zatím nechci co nejlepší rodinné auto, ale zajímavé/zábavné auto, co zároveň tu rodinu zvládne. I když je S-Max asi fajn, mě to evokuje moc autobus a zatím si asi tu životní situaci nedokážu připustit :D

ma
martinw
17. února 2019, 19:28
4

Stejně jako bych nestrkal sirky zpátky do krabičky, nešel bych ho vyložene luxusních limuzín za 350tis kvůli případným servisním nákladům. Je to taková loterie, navíc kombinovaná se strachem že mi to nějaký pouliční lapka odcizí. Navíc si myslím že doba kdy sousedům padaly čelisti z LUXUSNIHO VOZU jsou pryč - každej studentík si na operák/leasing může jezdit kdo ví v čem a budit určitý dojem (ačkoli je to auto na rok na dva pak vrací leasingovce).

reagovat
ma
martinw
17. února 2019, 19:30
0

Jinak co je to vlastne luxus ? My jezdili 5 let Skodu Rapid Spaceback a pak jsme za 2x vetsi rozpocet nez ma tazatel sli do RAV4 Hybrid a pro nas je to urcite luxus, ale z reakci okoli soudim ze je to pro ne dost sporna volba ktera 'nebudi dojem'.

beastar
17. února 2019, 22:10
0

Třeba to nechce na machrování. I když no. Kdyby to byla primárně kvůli dětem řešil by to SMax. Jinak přesně souhlasim. Čelisti v dnešní době padnou už opravdu jen z aut, který si o to fakt říkaj. Ojetou pětkou vyrazíš dech tak někde v Chomutově na sídláku. A to jako sorry Severočechům.

Luxus může být za 350 i ten Rapid. A víš co mě baví... To srovnání jak dneska s malou turbomyší naložíš těmhle radobykurvavykonejm milion koni zadokolkam z pravěku v první zatáčce...

riderhenry
17. února 2019, 22:37
0

Na machrování to určitě nechci, ale MPV jsou pro mě zatím nepředstavitelné. Chápu, že je spousta aut, kam člověk hodí kočárek bez skládaní atd., ale tohle jako prioritu nemáme.

riderhenry
17. února 2019, 22:20
0

Předně mockrát děkuji za odpověď. V zásadě jsem ani moc nečekal, že by existovalo "řešení" mé otázky. Ale je pro mě hodnotný každý další pohled kohokoliv, kdo se trochu "vyzná", obzvláště z méně konvenčně uvažujících lidí (takže děkuji, že mi nebyla doporučena Octavie RS...). Kromě výše uvedených aut mě ještě zaujala BMW 5er F11, kterou jsem z vícero důvodů přehlížel. Jednak mě novější BMW dost děsí (počínaje už i částečně naší současnou E90 LCI...), ale hlavně už nemá spolehlivý osmiválec. Nicméně dal by se zvažovat model 535i, s relativně ještě rozumným oturbeným šestiválcem. U starší E61 bych však dal přednost osmiválci.

Subaru fandím podobně, jako třeba Volvu, ale nějak si k tomu neumím najít cestu. Viděl jsem už moc inzerátů, ale prostě tam nepřeskakuje jiskra. V podstatě jsme to zatím odložili s tím, že dvě děti dáme v E90 (na dovolenou koupím/půjčím rakev a problém nebude určitě žádný), na třetí (a případné další) to pořešíme až později (původně jsme chtěli ideálně auto, které by výhledově právě "dalo" i toho třetího potomka, ať pak zase neřešíme další nákup za pár let...).

reagovat
krab
17. února 2019, 23:46
1

Když to tak pročítám, napadá mě jestli není nejlepší si tu 330i nechat. Pokud je to hezký kus a už jsi do něj taky jak čtu utratil nějakou korunu, vydrž to s ní dál, pokud tě pořád baví řídit. A manželce kup ještě jedno auto, který bude velký a na tu dovolenou apod. ho využijete celá rodina. Napadá mě X5 4.4i první generace jako má táta (teda vyloženě z nostalgie..) anebo Volvo XC90 2.5 turbo. Hledej jestli se nějaký nedojetý kus v inzerci objeví. Je to tak každé padesáté auto z nabídky, ale když se nespěchá, dá se najít leccos. Málokdy prostě funguje "jedno auto na všechno" ...

Snowman000
18. února 2019, 09:22
0

Nechal bych si 330i ked uz je...najvacsi jej "problem" je malo miesta na zadnych sedadlach a to pri detoch najmenej vadi, kufor to ma fajn.
Sam som aktualne riesil prechod do mensieho zabavneho kombi a nakoniec skoncil v A4 B8 3.2 FSI. Ziadna pouzitelna 330ina predaj nebola a nakoniec u mna vyhrala vacsia pouzitelnost quattra v zime a vacsi priestor (ak sa postasti 2. kinderko).
Inak zaujimava stranka na porovnavanie: https://www.automaniac.org/compare/662/1369/audi-a4-3.2-fsi-quattro-avant-VS-bmw-3-series-330i-touring

riderhenry
18. února 2019, 11:33
0

krab: E90 zůstane minimálně na ty dvě děti a zkusíme to dát i bez dalšího auta. Srandovní je, že se už i u ní začíná tvrdit, že by si měla (330 a 335i) velice držet cenu. Uvidíme, co se za těch pár let změní, ale první X5 už bych měl asi strach koupit (jasně, váš kus je výjimka), protože už je to prostě až moc staré. XC90 se mi zdá ještě docela přijatelná, protože byla na trhu dlouho, ale asi by mi byla bližší V70/XC70 - podle mě to bude reálně velice srovnatelně velké auto.

Snowman000: Sedím hodně blízko volantu, takže si za mě sedne i hodně urostlý chlap bez problémů. Ale problém je s autosedačkou - používáme kvůli bezpečnosti (jsem na to docela vysazený) protisměrný Axkid, a na sedadlo spolujezdce (před sedačku) si už sedne jen drobnější přítelkyně, určitě ne kdokoliv s výškou 180 cm a víc. Co se E91 (kombi) týče, tak mi přijde celkem k ničemu - ten kufr není o moc větší, než v sedanu, takže výběr Audi docela chápu. E91 by pro nás neznamenala prakticky žádnou změnu.

krab
18. února 2019, 12:44
1

Asi jo. Já si taky myslím, že 330/335 (E90) už fakt asi moc nemá kam klesat. Kamarád jí měl, tu 335i (N54) , tak jsem se s ní povozil a funguje to hezky. Ono dokud nás nedonutí přesedlat na ty GM koloběžky z té Hamsterovi novinky tady na webu, tak si užívejme tahle šestiválcová benzínová auta. Vidím, že nájezd máš hodně malý jak jsi tam někde psal, takže benzín tě trápit nemusí, já to mám +- podobně, takže taky jsem rád, že jsem i na "daily" auto přesedlal z obyč. nákupní tašky do šestiválcovýho kupé. Je potřeba si to užívat, dokud to takhle jde :)

PS: X5 první generace, asi máš pravdu, že tak hezké kousky jako je ten náš se prostě jen tak neobjevují a ten co má těch běžných 300 tisíc + najeto už nebude při jízdě dělat radost. 550i by mohla být velmi dobrá. Loni jsem si vychytal na týden na půjčení 650Ci (kabrio) a navíc s manuálem a byl to zajímavej zážitek. Sice je to těžká loď, ale ten motor 4.8 je super. I spolehlivost by neměla být nejhorší. Něco tam na nich odchází na těch motorech, ale není to drahá věc, už jsem zapomněl co to bylo. Na druhou stranu BMW s tím tvým N52 motorem působí sportovněji a lehčeji než jakýkoli s osmiválcem co jsem řídil. To už jsou trochu parníky... Záleží co tě chytne za srdce

Snowman000
18. února 2019, 15:16
1

Ono najvacsiu pridanu hodnotu pri kombiku je moznost nalozit to az po strop, a nie je problem s neskladnymi vecami. A viem si predstavit, ze pri dvoch detoch je dost malo "spolocnych" veci a vacsi kufor sa hodi. My to zatial davali takto ;)
3 dospely + 1 kinderko v sedacke + veci na 11 dni + kocik = iba mensi tetris

PS: XC90 1. gen fakt nie, to je jazdne totalne nezaujimave auto. To uz bych sa radsej priklanal k Turkovi II.Gen, iked s benzinom je ho problem najst a do budgetu sa asi este ani nezmesti...https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?fuels=PETROL&id=272406857

Snowman000
18. února 2019, 15:37
0

Jo a A4 B8 ma prave na zadnych sedadlach viacej miesta ako E90/E91. Sami mame kinder sedacku tiez v protismere za spolujazdcom a v 1er sa vpredu uz pohodlne nesedelo v A4 je to vyrazne lepsie.

Este mi napada Insignia OPC, ale na to aky je to kusisko auta tak vo vnutry toho az takl miesta moc neni, iked viac jak v 3er a ak by sa zachcelo experimentovat tak obcas sa objavi v inzercii posledna 9-5 s 2.0T s 280k a XWD ;)

riderhenry
18. února 2019, 23:27
0

krab: Ony hezké E90 docela propadly v posledním cca roku, protože se objevilo na trhu poměrně dost nepopulárních F30 a tak trh zareagoval. F30 už dnes jde koupit snad i pod 300 000 Kč. Starší trojky takhle myslím nepadaly. Je ale pravda, že jsem dostal nabídku i 400 000 Kč za naší E90, takže by se to možná už mohlo trochu otočit. U N54 mě láká i možnost docela jednoduše a spolehlivě navýšit výkon, kdyby byla někdy touha. Ale to už raději nebudu ani moc rozvádět, když se máme bavit o rodinném autě... N52 by byla asi neprůstřelnější, než N62, ale naše N53 má pověst dost katastrofální. Já zatím problém neměl, ale člověk s tím trochu počítat musí. Proto se ani tak nebojím nějakého jiného auta - většina V8 prostě komplikovanější, než N53, není.

Snowman000: Saaby jsem zkoumal, OPC taky, ale nedokázal jsem se do těch aut dokopat. Ono asi není nic, co bych už nazvážil a případně nevyřadil. Na místo v zadní řadě zase takové nároky nemáme - fakt sedím hodně blízko volantu, takže v tomhle stačí i E90. Jde spíš o ten kufr, případně pak výhledově i třetí řadu. Ale to už je ten výběr fakt asi nulový (kromě R63 AMG, ale...). Právě XC90 mi přijde jako docela rozumná alternativa k autobusovějším MPV, i když to je naprosto nesportovní auto. Najezdil jsem s ním několik tisíc a i když to mělo jen slabší naftu (163 koní) a ten automat je naprosto zoufalé ospalý, tak to auto má svoje kouzlo. Chtělo by to ale tu V8 zkusit - moc si nedokážu představit, kolik výkonu sežere převodovka.

wdave_t
17. února 2019, 23:36
0

V každém druhém článku tu někdo zmiňuje Legacy Spec B, ale těch je jak šafránu a navíc Spec B mají různý speciální díly oproti běžným Legacy. Není to pak kvůli tomu náročnější na servis?

reagovat
Rien
18. února 2019, 01:50
0

Ja bych chtel r63 amg. Jestli si to pamatuju spravne, tak podle videa douge demura to je snad vzacnejsi nez f40:D

reagovat
Rien
18. února 2019, 02:16
0

Doporucil bych vxr8 tourer, ale nenasel jsem jedinej na prodej.

reagovat
Lišák
18. února 2019, 06:46
-1

E90 nebylo dobré auto, ale sráč. Měl jsem ho 2 roky. E60 se myslím taky moc nepovedla (proto jsou tak levný) a ještě k tomu je to dnes cikánská jednička. BMW fakt ne

reagovat
Co
Core
18. února 2019, 09:10
1

R63 amg nebo Sienna je skvela volba pokud jde jen o deti a jizdu po dalnici rovne,pokud jezdis i sam a davas i okresky doporucuji ford smax 2,5 benzin nebo opel zafira opc,ma to 7 mist i kdyz ty 2 vzadu jsou spis pro deti max 10let.

reagovat
sheogh
18. února 2019, 10:33
0

Ja klidne doporucim VW Phaeton - do cca 280kkm naprosto bez problemu, pak zacalo odchazet par veci. Kdyz koupis 5 sitzer, tak je vzadu hromada mista, je to bezpecne, pohodlne a nekrade se. Nevyhoda je pomerne draha udrzba, protoze krome autorizaku to nikdo nechce delat.
Za 350k to bude slusnej kousek po FL - doporucuju MY2008+, je tam hromada zmen, jako LED DRL, RNS810, bluetooth apod.)
S nastavenim podvozku na sport je to prekvapive i docela sranda :-)

reagovat
riderhenry
18. února 2019, 11:00
0

Po Phaetonech jsem taky docela koukal. S pohledu cena/výkon hodně fajn, ale chce to trochu víc odvahy.

beastar
18. února 2019, 14:07
0

Já myslím, že ani ne. To eRko v tom výběru je mnohem zákeřnější. Ty Phaetony se taky těší horší pověsti neoprávněně. Spoustu lidí na tom ulitlo když to byl zánovní kchár za luxusní cenu. Dneska pořizovačka fajn. Servis srovnatelný s a8 a dalšími autama kategorie. I když oproti e65 je to složitější. Furr je to alternativa. Před dvěma měsíci sem tady nějakýho bastlil a furt dobrý..A to ta pětilitrová tdiplatí za mega sráč:)) Ta vybava v tom je boží.
-
Komentář upraven 18. 2. 2019, 14:09:11

sheogh
18. února 2019, 15:51
0

Prave, me taky vsichni rikali, ze s tim ani nedojedu domu a podobne, a krome par drobnosti, zatim odesel jen altik a snimac vysky na jednom tlumici. Kupodivu i ta elektrovybava stale funguje.
Pruser je, kdyz se objevi nejakej poltergeist typu studenak, nebo voda v konektoru, to jsou pak hodiny zkoumani, je to fakt dost slozity a nikam se neda dostat bez vetsiho rozebirani... A jak jsem psal, vetsina servisu to ani neprijme, takze clovek musi vetsinou do autorizaku. Jo a kazdych 30kkm vymena oleje v automatu

Zase ta W12 jede fakt pekne, sebere se uz nekde od 1200RPM a az do redline to tlaci... Po 10h ceste z jugosky jsem zaparkoval pred barak a sel v klidu na pivo, unava minimalni... A beru to tak, ze tu spotrebu prave vykompenzovala mala porizovaci cena. klidne bych do toho sel znova, akorat ten facelift, tady uz nejdou updatovat mapy, a nema LED denni sviceni, takze si palim xenony :-/ Zpracovani je vyborny, po 14 letech stale zadny vrzani interieru. Bohuzel, Brno si uz vybira dan na podvozku, bude to chtit par veci povymenovat. Jinak tlumice stale OK, vzduch neuchazi...

riderhenry
18. února 2019, 23:34
0

Tak Rko je možná větší kasička, ale zase trochu univerzálnější auto, kde by člověk mohl mít tendenci tomu víc odpouštět. Ale netvrdím, že bych pro to auto byl nadšený. Phaeton mně přijde absurdně levný (jeden večer jsem nedávno strávil právě jejich hledáním a neubránil jsem se smíchu, "kolik auta" si člověk může koupit snad místo ojeté Fábie stejného roku výroby), ale vždycky jsem to bral jako reakci trhu jak na nepopularitu, tak i špatnou spolehlivost. Myslíte, že v tomhle ohledu bude VW lepší, než 7er? Třeba představa autorizáku je pro mě naprosté sci-fi.

sheogh: Asi jsem auto už párkrát potkal v provozu po Brně i na srazech. Kdyby byla příležitost, rád W12 třeba za flašku zažiju :) Možná by mi to pomohlo zase posunout uvažování trochu jiným směrem.

beastar
19. února 2019, 00:47
0

Já vím, že zase budu za diesel gumu, ale ona i ta 5.0tdi jede fakt dobře. Vzhledem ke kategorii auta. Samo s w12 se to nedá srovnávat. Za mě osobně. Phaeton spolehlivější jak e65 nebude. Je to víc o výběru. Pečlivě. Jinak ano Phaeton, a8, 7er nejsou kombiky. Nicméně do toho se nejde nenaskládat ty zavazadelníky jsou dostatečný. Mimochodem myslim si, že to vw jezdí líp jak sedma. Čistě subjektivně. A co se týká autorizaku před pár lety jsme tam často museli i s Bmw:) ojetými. Ve srovnání s a8 je phaeton počtem na silnicích unikát.

To auto je extrémně luxusní i po 14 letech... Já s tim pálil po spojce .... Chtěl sem napsat kolik... Prostě víc než 2x tolik co tam jde jet;) A přišel sem si jak v novým autě. Když to hodně přeženu povodil by si zánovní Ghibli... No ten servis to trochu kazí. Ale zas to asi nebude tak strašný.

riderhenry
19. února 2019, 01:25
0

Nějak jsem si protáhl večer a trochu si dělal "domácí úkoly" a nejlíp mi vychází E61 550i. Paradoxně spolehlivější je asi 750i E65, ale víc mě láká sportovnější pětka. Je srandovní, jak designově docela haněná E65 je ve skutečnosti objektivně asi nejlepší BMW za posledních 20 let. Mít to design F01, stojí každá ojetina tak o 100 000 Kč víc. F11 je krok zpátky, jenom to vypadá líp, jinak ve všem horší. Ostatně to platí pro všechna Fka napříč řadami. Jinak - ač bez osobní zkušenosti - bych určitě nečekal, že Phaeton bude jezdit lépe dynamicky, než 750i (vybavený DynamicDrive atd.). Ale hádat se nebudu, možná už jsem jenom moc infikovaný BMW...

beastar
19. února 2019, 12:24
0

Já sem to napsal dost neurčitě. Ne že by byl phaeton obratnější. Jen sem v něm měl takový pocit. Umí působit jako menší auto. U e65 je pro mě vždycky problém s tím jak to auto funguje strašně neřidičsky. Jasně není to sestrojený na nějaký blbnutí. Jinak samozřejmě v přímce je to jedno. Každopádně phaeton bude v topu zřejmě levnější.

Bavorský auta sem měl...pár. A zrovna sedma f01 mi přijde o dost lepší jak e65. Možná ne spolehlivostí etc. Pocit v tom autě mám lepší. Respektive měl sem. To je ale subjektivní. V nějakým kompromisu bude ta 5 asi ideál. Jakože jízdně super a přesto o dost větší jak ta 3.

Na případný 3 ratolesti to bude ale pořád málo. To ostatně vyjma mpv a obřích suv cokoliv;)

sheogh
19. února 2019, 13:02
0

Ja byl tou W12 celkem prekvapenej - jede to jak elektromotor, naprosto linearni zatah, a pekne to s tema 2.5 tunama cvici. Jak jsem psal, s nastavenim podvozku na sport je to i prekvapive obratny, akorat pri brzdeni a ostrejsich zatackach se dost projevuje hmotnost. Nad 160kmh se navic podvozek automaticky snizi tusim o 1.5cm. Objemu kufru bych se nebal, vejdou se tam cca 2 mrtvoly :-D Jeli jsme s tim na dovolenou ve 4, sice jsem musel oprasit skill z tetrisu, ale veslo se vsechno pro 4 na 10 dni.

Verim, ze to V10 TDI jede taky pekne, vsak to ma 700Nm kroutak nebo kolik :-)

Z malokteryho auta mam takovej pocit "solidnosti". S E65 jsem nikdy nejel ani jako spolujezdec, nedokazu srovnat. BMW me celkove miji, me se nikdy nelibily jejich interiery. I kdyz ty auta jsou dobry...

@riderhenry - klidne, jestli jses z Brna/okoli, neni problem :-)

beastar
19. února 2019, 13:38
0

750 e65 sem měl ne moc dlouho. Dvanáctiválcem sem v 7er jezdil asi 3 měsíce. To už byla ale f01 n74. Jako interier u e65 je poměrně nekvalitní a krásu taky nepobral. Mě se na tom autě nic moc nerozbijelo. Vlastně sem řešil akorát klimu a spotřebák. Respektive přední nápravu. Jenže je to pár let zpět.

A proti tomu phaeton sem řídil jen v dehtu. A taky bych to přirovnal k elektromotoru. Jede to pořád. A všude. Bohužel na okresky sem se s tim nedostal. Předpokládám že na tom bude jak soudobá a8. Po tečně ven. Potápí se předek a při rychlý změně směru se to zakymácí i ve sportu...

sheogh
19. února 2019, 13:51
0

Pomerne nekvalitni? to bych cekal opak... Musim rict, ze i v tom phaetonu pred FL treba oblozeni dveri, nebo horni cast pristrojovky pusobi vzhledem k cene lacine, az po FL vypada, jak ma. To potapeni predku me az tak vyrazny neprijde. Jinak presne - drzi to do posledni chvilky jak prilepeny, pak se utrhnou vsechny 4 a smer svodidla (sjezd z dalnice v D na mokru, nastesti to vyslo, ale pocit nic moc :-) )

beastar
19. února 2019, 14:24
0

No ok. Tak ne nekvalitní. Po letech vzhledem k ceně některé součásti nejsou úplně dobré. Bývá to podřený a sem tam uvolněný. Lícuje to dobře. A ten design taky neni moc po letech.

Jo tak to je přesný tyhle momenty. Ta a8 působí jakoby si mohl jet 200 do 90 stupňovýho rohu. Pak to přijde. Paradoxně mnohem horší jak předvídat chování té 7er.

riderhenry
19. února 2019, 18:03
0

Jak VW, tak i třeba Mercedes má určitě hezčí interiér, než 7er. Stejně tak z venku to auto nevypadá moc dobře. Ale vnímám ho spíš pozitivně co do jízdních vlastností a případně i výbavy. Ale zase jestli máte zkušenost jinou... Já myslel, že aktivní stabilizátory dělají u 7er strašné divy, dost se to říká. Taky by tomu i napovídala nadváha skoro 300 kg u VW oproti BMW. Asi by to chtělo sehnat 550i, 750i a Phaeton s V8 (V12 už by byl asi trochu overkill co do provozních nákladů, nebo ne?) a všechno si alespoň zběžně vyzkoušet.

sheogh
20. února 2019, 10:08
0

Ani ne, vis jak to je, kdyz do pekla.... :-D

Ne, krome pomerne velke olejove naplne a nemoznosti skoro cokoliv servisovat bez demontaze motoru je ok :-) Ja to beru tak, ze tyhle auta kupuju za zlomek puvodni ceny, tak proc ne kus s maximalni vybavou a motorizaci :-)
Je to takovej prutokovej ohrivac benzinu no, ale zase to ma az necekanou dynamiku... Pokud nemas problem s ~20l/100km ve meste....proste je pri chuti, to pry znamena dobre zdravi ;-D

beastar
20. února 2019, 12:29
0

Víš co servisem je náročný v tehle kategorii cokoliv. Jen je Phaeton je tam ještě o něco horší. Co znám ty lidi co to mají(2) tak nemají problémy větší jak s čímkoliv podobným. A to ten jeden phaeton je bejvalá dročka z Německa. Jasně nejsou to w12. Ale i tak si to veme 14:)) Mimochodem ona v8 sedma taky nejezdí za 5. Akorát ten servis je tady snazší. A na každým rohu. O A8 ani nemluvě to je servisní miláček proti věcem jako Phae. Takový dobrý auto na servis za zlomek ceny je qp5;) Taky zábava primo pro otrle.

riderhenry
20. února 2019, 19:20
0

Ono je to taky o tom, že co se BMW týče, znám v každém koutu ČR (Brno, Praha, Ostrava) naprosto spolehlivé lidi na servis. Zatímco u ostatních značek mám v tomhle docela problém. Neříkám, že to není podobné, ale když už člověk tu síť má vytvořenou a ví kam se obrátit (u BMW třeba i srkz LPG - Jarax...), tak se taky nakupuje trochu líp. W12 bych rád zkusil, ale jinak z toho mám strach. Nemyslím ani tak spotřebu (i když i to může být taky docela těžko obhajitelné), ale spíš fakt, že těch aut je prostě minimum a tak každý problém nemusí být už stokrát všude popsaný a poznaný, jako u "masových" V8.

an
andy4
18. února 2019, 11:17
0

Zhodou okoloností som riešil rovnakú dilemu posledný pol rok. K mx5 a SwiftuSport som hľadal auto, ktoré bude slúžiť na rodinné presuny. Malo byť ideálne výkonné, podmienka 4x4, bezpečné s dobrými jazdnými vlastnosťami, ideálne benzín. XC90 s benzínom bol favorit, v priamke rýchly, interiér vzdušný, ale v zákrutách to nebolo ono. Kúpil som Outback síce 2,5i ale skoro nový. V rozpočte 350tis by som hľadal Outback so šesťvalcom, ktorý sa dá následne splyňovať. Kľudne import USA. A

reagovat
Bavoraczech
18. února 2019, 13:04
0

Splynovať můžeš akorát tak 2.5i variantu, která byla připravená pro LPG a byla dodána s tvrzenými sedly. Krom toho, že jich moc nebylo to není vyloženě trhač asfaltu.

če
čert
18. února 2019, 19:15
0

Jojo, šestiválec u Subaru si s plynem vůbec nerozumí. Rozumně šel plynovat snad jenom ten starý se 154kw, co se dával do 2. gen Outbacku. U novějších jdou brzo do kopru ventily a to na boxeru není sranda. Kontrola a následný seřízení ventilových vůlí, aby se problému předešlo znamená motor ven (a s LPG je potřeba to dělat poměrně často). S plynem u tohoto motoru tedy úspora veškerá žádná a akorát problémy.Takže 3.0R nebo 3.6R Subaru provozovat jedině na benzín.

Ju
Jungle
18. února 2019, 13:24
1

Jak již bylo výše zmíněno tak já osobně bych si vybral S-maxe po faceliftu 2.0 ecoboost s manuálem. Moc jich není, ale dá se najít. Pro rodinné využití těžko může nějaké auto konkurovat MPV, toť má osobní zkušenost.

reagovat
Ju
Junior
18. února 2019, 15:12
0

A neberete ten vnitřní prostor moc vážně? Mám o tři roky staršího sourozence, oba nadprůměrně vysoký, v garáži u nás vždycky stál akorát mrňavej hatch a k tomu tříprostorovej sedan (žádnej lift, žádný GC, nic takovýho) a sjezdili jsme s našima hory, jugošku, , i na silicii jsem dojeli :)
Když tady minule někdo vybíral Eklasse kabrio pro jedno dítě, tak dvě se do E90 vejdou jak prd :) A přepravník na třetí dítě bych řešil, až ho budeš mít. Když si ho pořídíš moc brzo, bude to chtít 3x isofix a tím je většina kandidátů mimo. Nemluvě o potenciální nutnosti/nenutnosti vožení dvou kočárků nebo většího kočárku pro dva.

reagovat
At
Atomas
18. února 2019, 16:13
0

Nezvažoval jsi například Opel Insignia 2.8 Turbo 4x4, nebo 2.0T? Za ty peníze možná sehnatelné tak od 2008 a myslím, že by to provozně nemuselo být peklo, jako prémie...

reagovat
riderhenry
18. února 2019, 23:35
0

Díky za tip, zvažoval :)

Be
Beaumont
18. února 2019, 19:24
1

Kdyz uz nejakou takovouhle premiovku, tak bych asi volil Jaguara XF kombi - sice je to vzdycky nafta, ale jizdne lepsi nez Audi a rozhodne hezci nez BMW E61. A ta Insignia OPC z komentare vyse je taky dobry napad.

reagovat
sheogh
19. února 2019, 14:03
0

Po XF (sice benalu) jsem pokukoval nedavno, ale obavam se, ze se nevejde rozpoctem - shooting brake se zacal nabizet az po faceliftu, tzn r.v. 2013 a vyssi mam pocit... to do 350k nesezene.

Jakub Pospíšil
19. února 2019, 10:25
1

Tohle je jedna z těch situací, kdy má přijít ke slovu můj koncept Zondy Estate.

reagovat
beastar
19. února 2019, 12:16
0

To zcela určitě. A 350 000 by mělo stačit... Euro.

ToMyx
19. února 2019, 11:44
0

Jaguar XF 4.2, nejlépe supercharged :-)
Doporučuji vyzkoušet. Je pravda, že je to "jen" sedan a poněkud dražší špás, ale uvnitř v ročníku 2008-9 to luxusní a současně sportovní bylo až až. Místa bylo také dost, jen to nebylo combi a spolehlivost nedokážu soudit.

reagovat
sheogh
19. února 2019, 14:39
0

spolehlivost bude dobra, aspon u toho starsiho 4.2, ale do 350 nevim nevim. XFR pak pod 500 nehrozi.

treba tento je paradni, i ta fialova metaliza je zajimava. a je to uz 5.0SC
https://www.sportovnivozy.cz/110939-jaguar-xf-50-xfr-v8-kompresso

ToMyx
20. února 2019, 08:59
0

Asi jsem se zasnil, že jsem tak nějak zapomněl na cenu :-) Každopádně máš pravdu, pokud se objeví nějaký kus do 400, většinou je s pochybnou (nedoložitelnou) historií, takže pak je jasné, proč je levnější.
Ještě je tu pěkný, ale také za pěkné peníze: https://www.sportovnivozy.cz/111825-jaguar-xjr-supercharged-bratislava

sheogh
20. února 2019, 10:03
0

Ten nevypada taky zle. Navic X350 je celohlinik. Cena bych rekl adekvatni, pokud je fakt v takovym stavu, jak to prezentuje. Ale zrovna XJ ma dost minimalistickej zavazadelnik, tak na golfovej pytel, flasku s pitim a nahradni tricko

ma
man1k
22. února 2019, 13:15
0

Tenhle článek mě donutil se dokonce zaregistrovat, protože s většinou aut z výběru mám osobní zkušenost.

E60/E61 - mám 530xi ve velmi solidní výbavě několik tel, zloběj mě obecně 2 věci - kontrolka airbagu ("dečka" u spolujezdce) a v létě přehřívající se BT modul v kufru. Z hlediska spolehlivosti po několika letech provozu jinak naprosto v pohodě, jen spotřebka (oleje, filtry, zadní ramena). Řidičsky super auto, je to hodně o motorizaci, ale umí pobavit. Co se vnitřku týče, interiér je strašně odvislej od výbavy - v základu je to auto po letech fakt nehezký, ale když najdeš kus se sportovním volantem, velkým idrivem a hlavně komfortníma sedačkama (žádný lepší sedačky jsem v autě nezažil - jediná jejich nevýhoda je, že oproti ostatním sedačkám ubíraj hodně místa na nohy vzadu, ale to tě ještě pár let trápit s malýma dětma nemusí), tak dokáže i dneska vypadat dobře.

A6 C6 - měl jsem 2 roky paralelně s E60. Spolehlivý, ale řidičsky nuda a šeď, zpětná vazba od řízení nula, auto do limitu stabilní, pak se bez varování urve a čau, takže na velký sportování to fakt není.

E65/W221/4E - tady mám zkušenostjen s E65 740i - argument otáčení se k dětem je z cesty, problém je jinde, a to v prostornosti. Má kamarád s jedním dítětem a tak tak se vejdou, protože kočárek si vezme v kufru svoje a končí to tak, že maj věci rozstrkaný po kabině, pro dvě děti, nedejbože s dvojkočárem. to je konečná.

R klasse 500 - dlouhou dobu můj favorit, protože to je největší auto, který ještě jezdí jako auto a ne jako dodávka. Nakonec jsem skončil u GL 500 (měl jsem v merku oboje, našel jsem dobrej kus), sedí se vysoko, ale s Airmaticem je to překvapivě celkem agilna jede to jako lokomotiva (na 320 CDI u obou radši zapomeň z důvodu dynamiky). Obecně je to strašně nedoceněný auto, který je až na pravidelný investice do Airmaticu (vydrží cca 150k km) spolehlivý.

R63 AMG - doporučuju si projet na YT. Je to unicorn, moc se jich nevyrobilo, je to větší rarita než Ferrari F40. Problém je (ne zcela překvapivě) spolehlivost motoru - není to motor, kterej by vydžel stovky tisíc km a když odejde, novej stojí cca milion (jakože 1 000 000 Kč).

Sečteno a podrtženo, bral bych E61 po FL, v zajímavý motorizaci skvěle poslouži a bude si už držet hezky cenu, protože F10 se bmw fakt moc nepovedla, navíc přišla o atmosferický motorizace.

reagovat
ma
man1k
22. února 2019, 13:27
0

A málem bych zapomněl - Zajímavej tip může bejt Porsche Cayenne. První generace je fakt ošklivá, ale díky tomu jsou ceny proklatě nízko. A kdo by nechtěl mít na zádi nápis Turbo S - https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/cayenne/18007645?goFrom=list

beastar
22. února 2019, 13:56
0

Hale já ti nevim. Celkově fakt pěknej názor. Celkem bych i souhlasil. Jenom teda sedmička není prostorná? A pětka jo? Jako v kabině? Možná teda že kombík vyskládáš až po strop. To potom jo. Interier e61 i v plný má pořád problém s kvalitou a vrzáním plus ty totálně out skoro dřevěný obklady, ale ok na plasty to nejezdí. S tím kolem a6 c6 souhlasim. Ono ale na sportování v pravym slova smyslu neni ani e65.

Jinak Gl500 mám. Je to v pohodě. K tomu eRku. Nevim kdo kde tady chodíte kam na moudra. To auto komukoliv doporučovat je fakt špatně:D Ok není jich moc ani tak. Amg to už považuju spíš za vtip... Všechny co jezdí ke známejm na servis jsou kraksny. Cena a její propad ma své důvody. Cokoliv na tom dělat stojí ranec. A dělá se na tom často. Měl sem dvě generace Ml a GL. Nic nebylo horší, než erka. Elektrika atd. Jediný co by asi drželo je v případě osmiválce ten motor. O tom že to auto je kurevsky hnusný se nemá cenu bavit... Ale ok je to věc vkusu.

ma
man1k
22. února 2019, 14:26
0

E65 myšleno ve srovnání s E61, prostě s dvěma dětma potřebuješ naložit kočár a tašky. Co se interiéru týče, mě tam nic nevrže, mám rok 2006 a pohoda. Možná je to daný relativně nízkým nájezdem (160k km), ale zatím to vidím tak, že to auto se mnou ještě pár let pobude.

Co se GL vs R týče - GL/ML s Rkem sdílí platformu. Sdílí to mraky komponent, tj sypat/nesypat by se to mělo tak nějak obdobně. My máme momentálně jedno dítě, druhý na cestě a dva ridgebacky. Tím pádem potřebujeme co nejdelší kufr, protože na psy moc tašek nedáš. Jediný dvě alternativy nám z toho vylezly Rko 500L nebo GL 500 (a pak vehikly typu Escalade, Chevy Tahoe, Navigator. ale to servisovat v ČR fakt nechceě), pak už jen minivany. Obecně u všech ostatních aut je problém, že kufr maj sice litrově velkej, ale hlubokej, ne dlouhej. U R klasse vnímám jako hlavní problém, že jich je na trhu zoufale málo (navíc 500 naprostý minimum) a narazit na dobrej kus je ořišek. Hnusný to auto objektivně je, na druhou stranu viz výše. Když ale chceš dlouhej kufr nebo aspoň trochu plnohodnotnejch 7 míst, nemáš v rámci tříd moc alternativ, i když se oprostíš od prémie.

ma
man1k
22. února 2019, 14:34
0

Jo a k tomu obložení - mám tmavě hnědý dřevo a to vypadá celkem obstojně - http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/03/IMG_85781.jpg

Nicméně pokud to někomu trhá žíly, může si to vždycky přecvakat třeba do piano black (hliníkovej dekor je fakt fuj podle mě)- http://www.ezauto.lv/uploads/cars/10773_IMG_3945_original.jpg?1394055082

beastar
22. února 2019, 14:35
0

Nemám děti ale dva švýcarský ovčáky. Taháme s tim Gl asi třetí rok koně. A to docela často. Vyskládat do Gl komplet vybavu na víkendový závody a tak nikdy nebyl problém. Spolehlivost toho auta je slušná. Mraky komponent dneska sdílí x modelů a něco funguje. A jinde zase nefunguje. Však to máš i s motorama napříč modely. Zase víš co. Proč doporučovat biť papírově nespolehlivý eRko. Když se GL evidentně i v praxi jeví jako lepší volba. Kvůli pár litrům prostoru.

E65 sem měl. A chápu že v případě kočarku to je problém. Stejně jako u a6c6 sedan. Tam stačí mít v kufru kočár a větší zavazadlo a je to konec. Obecně je stejně na cestování s detma lepší mpv, nebo větší suv. Nesmí to bejt q7:))

Inženýr
22. února 2019, 15:08
0

Beastar: Co se týče A6 C6, tak si vzpomínám jak jsem s jedním známým vezl přes dva metry dlouhé "íčko" na stavbu, a ten prostor tam byl po sklopení sedadel přímo obrovský. Kočárek se samozřejmě vyšší, ale to se dá lehko řešit C6 v kombíku. Já bych měl v případě této generace A6 (a většině jiných Audin z toho období) problém s motory - prostě není co vybrat, snad kromě té 4.2 a možná 2.4 s náhonem na předek a manuálem. Ale zkus najít hezké kombi s 4.2.. To už je jednodušší dohledat S6/RS6. :)

ma
man1k
22. února 2019, 15:20
0

A6 C6 - my měli 3.0 TDi, manželka s tím byla spokojená a obecně k tomu autu mi to přišlo jako tak akorát motor. Svižný to bylo, cokoliv silnějšího by mi přišlo zbytečný, protože ta kastle v kombinaci s řízením s nulovou zpětnou vazbou je nečitelná, takže jet s tím pilu je stejně o život. Teď žena sedlá 5,5 V8 a ze začátku trochu brblala, že mu to trvá, než to zatáhne, ale během měsíce si zvykla na průběh výkonový křivky a už je s tím OK.

beastar
22. února 2019, 15:34
0

Řídil sem to asi s každým motorem co se do toho dával. Včetně RS6. Myslim že snad jenom ten základ dvoulitr předokolka a manuál sem snad nikdy neřídil. Inženýr po sklopení sedadel možná, ale když vezeš děti tak si fakt nic nesklopíš. Obrovský prostor je i ve felicii když sklopíš sedadla. O tom bych řekl to fakt není. JInak ten naftovej třílitr tady teďka máme na vození všelijakýho bordelu a nepřijde mi to špatnej motor. A to je na tom natočeno nějakých 400. Jsou tam věci otravný jakože to hulí a filtr pevnejch částic a tak dále. A sehnat S6 neni problém:) Samozřejmě že nafta se shání líp. Obecně je to v kombíku dobrý auto. Jen teda jak tady už x krát je psáno. Na nějaký sportovní svezení tyhle audiny fakt nejsou.

Jo ono to tdi je takový krásně blbuvzdorný. Krásně vodspodu viď. Zase na druhou stranu osmiválec v benzínu to si aspoň žena užívá pěknej zvuk ve vyšších otáčkách ,D

Inženýr
22. února 2019, 20:55
0

Beastar: Tak ona ta Á šestka měla velkej kufr i tak. Na druhou stranu, podle mně má docela velký kufr i E46 Coupé. :) Když pak sklopíš sedadla (což u sedanů není samozřejmost), tak je tam dost místa na přenocování moldavské vojenské brigády včetně techniky.. Fakt mi to přišlo uvnitř až moc velké.

Diesely jdou mimo mě, a podle dotazu si myslím že ani tazatel nemá o turbohajzla zájem. Jinak taky známý má třeba A5 s dieselovým třílitrem, a jede to moc pekně, ale benzín to prostě není a nikdy nebude.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem