načítám data...

Toyota GT86: Samé otázky

16. března 2019, 20:45 53 komentářů Jan Machač

Uplně špinavou a suchou toyotku ve srandovních barvách mi předává a omluvy chrlí muž, se kterým jsem se rozloučil větou: "Oj Oj, to zase bude ostuda." Smál se. Bylo to milé.

zobrazit celou galerii: Toyota GT86: Samé otázky

Tvůrčí krize mne přepadla zrovna u článku o autě, které mi přineslo hodně a hodně radosti. Víc než měsíc jsem přemýšlel nad tím, "jak to napsat" a neopakovat, co už všichni, ehm, napsali. Toyota GT86 je spolu se svou sestrou BRZ od Subaru jedno z nejlevnějších sportovních náčiní, které si může člověk pořídit. Když tedy nepočítáme otevřené, slabé, ale přesto prý mužné Mazdy MX-5. A právě díky ceně se to kolem dvojčat přezdívaných "Toyobaru" rojí spoustou spokojených zákazníků, kteří na ně nedají dopustit. Navíc jsem to zrovna já, kdo říkal, že auto má napřed hrabat a pak až zbytek, takže: Můžu vůbec pochválit něco, co má "jen" 200 koní? Zkusím na to jít systematicky a popíšu to tak nějak á la Auto Moto Revue. Ale ta originální. Odpovíme si totiž na několik palčivých otázek!

Jak se s tím hrabe a driftuje?

Na suchu to hrabe jen při fakt hrubém zacházení. Pohodit prdelkou v křižovatce není na jedničku sice problém, ale auto z toho asi moc radost nemá. Samosvor samosvoruje tak akorát, nestalo se mi, že by se vnitřní kolo protáčelo. Ve vyšších rychlostech se auto nechá rozhodit na suchu na dvojku, ale je to takový trošku… Jak s předohrabem. Výkonu příliš není a tak to člověk musí poslat do zatáčky vyšší rychlostí, aby byla odstředivá síla, se kterou se pak dá pohrát. Ale já asi stárnu. Tyhle skopičiny, kdy bez cviku pořádně nevím, kdy a kolik to ustřelí, jsem moc neprovozoval.

Jénže byl Prasinec a díky tomu slizko až olezlo, místy odporně a furt mokro. Ideální počasí na Toyobaru. Na suchu poddajný podvozek se díky absenci gripu při přechodu do smyku chová krásně stabilně, auto má výkon na dvojku takový, že zahrabe na požádání, samosvor samosvoruje, to už jsme říkali… A krásně utlumená hydraulická spojka přímo vybízí k tomu "to tam sekat naprudko" a jen se smát, jak se zadní ekologické gumy stávají levnější náhradou spojkového obložení. Auto je krásně ovladatelné a čitelné. Řízení není přemotivované a vše tak nějak pasuje do sebe. Na sněhu pak v podstatě jen pokračuje totéž. Ono mezi námi, jakýkoli zadohrab bude na sněhu sranda, žé… A vyjede to Ještěd!

Jak se s tím jezdí do práce?

Jako auto do města je Toyotka celkem použitelná. Netrpěl jsem, ale je taky potřeba dodat, že vás pořád bude štvát, že ji nemůžete prohnat. Ale hezky hraje, radiomapa se dá používat, není v ní přehnaný hluk a jako jediné auto si ji i docela dovedu představit. Kubajz se snad rozepíše o sezení v tureckém sedu na zadních sedačkách, ale když je sklopíte a vrazíte ho hlavou napřed do kufru (Kubajze jako…), vleze se ho tam asi 75%, což je podle mého docela výhra na jakože "sporťák". Obecně je nepříjemné jen manévrování, protože rejdu není nazbyt a s viditelností to taky není nejlepší. Na druhou stranu jsem snad řidič, ne? Si normálně votevřu dveře, abych viděl a podřu disk, ne? 


Nuže, sezení na zadních sedačkách je vlastně docela pohodlné a jednoduché. Pokud nemáte chodidla. Toyota totiž nabídne poměrně dost místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech, z nějakého důvodu ale nelze zastrčit nohy pod přední sedadla. Jednoduše tam není žádné místo, opěradlo vede až k podlaze. Obuv velikosti 46 se tak do prostoru dedikovaného pro nohy nevejde ani v případě, že je přední sedadlo vysunuté nejvíce vepředu. Při cestovnání vzadu má tak normálně vzrostlý chodidla mající člověk dvě možnosti. Buď se zout, boty umístit do kufru (nebo na sedačku vedle sebe, ale to se nedělá) a nohy zkřížit do tureckého sedu, nebo chodidla vytočit v kotníku o devadesát stupňů a do prostoru za zadní sedačkou je zapasovat naplocho. Oba systémy jsem otestoval, ani jeden není pohodlný, ale při tureckém sedu vás křeč chytne asi tak o 15 minut později. 
Tl;dr – vzadu vozte raději jen děti nebo své nepřátele. -Kubajs

A musím se vrátit k té radiomapě. Jsem rád, že tam není toyotí systém své doby. Fakt rád. Ale taky jsem rád, že je tam řazení snad z Corolly, které jsem si fakt oblíbil. Celkově se dá říct, že kdyby postavili tohle se čtyřmi dvířky a ve velikosti, abych tam tak tak narval čtyři lidi a kolo… No pak by asi můj bankovní poradce konečně prodal nějaký ten produkt. Tedy jako produkt banky, ne svůj…

Je to Grand Tour?

Na co je tohle auto dle mého vyloženě postavené, jsou výlety svobodného muže po přilehlých končinách jeho velkoměsta. A nechal bych tomu onen bláznivý polep. Je to sice dětinské, ale konkrétně tohle auto vypadalo zaliskané vším tím prosincovým slizem, prachem a solí na parkovištích naprosto nádherně. Jak podotkl Matěj: “MIluju tyhle sra.ky! Jak to aero na těch autech maluje, co?" Prostě auto po dlouhé cestě má být krásně špinavé a tohle to umí. Na okreskách je díky nízké hmotnosti, těžišti, tak akorát výkonu a obratnosti hodně jednoduché být mezi nejrychlějšími první a přitom příliš neriskovat. A pohodlí na dálnici snad nebudeme rozebírat, ne? Auto jede, jede rovně, hraje v něm rádio a vy se nudíte. Tak jako v jiných autech. Snad jen poslouchat, jak se mění zvuk boxeru v různých otáčkách, je věc, kterou doporučuji. A pak také vyzkoušet si, jak auto zní před omezovačem. To jen abyste pak na okresce neřadili zbytečně nízko. Fakt to točí víc, než člověk čeká…

Dá se s tím jet Rallye?

No… Na šotolině je auto celkem přijatelně poddajné, ale na skutečně rozbité eRZety by to chtělo vyšší zdvihy a měkčí podvozek. Jinak se budu zase opakovat: Ninak dravý, leč obratný vůz, který se dobře vyrovnává i se změnami povrchu. No a nebo to umí dobře komunikovat, protože já se nikdy ničeho nelekl. Dovedu si představit amatérskou rallye, při které asi bude trošku problém dohnat přemotivované lehoučké předohraby, ale zase se dostaví ten krásný pocit, že člověk neřídí motocykl postavený naštorc, ale automobil s pohonem té správné nápravy a může si užít i řízení zadními koly. Jen díly podvozku asi budou trpět, plasty u nárazníků nikdy nenajdete a… No nakonec asi i ten šusplech se pod to vleze a zbytek znáte…

Mám si to koupit?

Nevím. Toyobaru je nejdostupnější sportovní kupé. Je to všestrané auto pro člověka, který nemusí vozit čtyři lidi a velké věci obecně. Je to řidičsky velmi vděčné auto, které se dá používat denně a se kterým stačí trošku otevřená cesta, a budete se radovat. Nic víc, ale rozhodně ani omylem nic míň.

Dá se do toho naložit kočárek?

Nevím.

Technická data:

Cena: Od 819 900 Kč

Výkon: 147kw / 200k v 7000 rpm

Zrychlení 0-100 km/h: 7,6s

Objem nádrže: 50 l

Spotřeba: cca 13l/100 km takovým tím veselejším způsobem…


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
16. března 2019, 21:29
0

Tak neco noveho se ti podarilo do clanku vpašovat :)
Cetl jsem o gt86 snad vsechno, ale ze ta potiz vzadu jsou nadbyvajici chodidla, jsem se explicitne docetl az ted :)

reagovat
Knightrider
16. března 2019, 21:51
0

Zvláštní recenze. Tak trochu ve stylu "ani ryba, ani rak", ale možná, že přesně takový je i to auto. Možná sporťák, možná ne. Jestli bych si ho koupil? Určitě ne, ale na druhou stranu, musím říct, že facelift tomu neuvěřitelně pomohl. To auto vážně hodně prokouklo a vypadá teď celkem dobře. Sundat z toho ty podivný polepy a na tu základovku hodit nějakej barevnej lak, tak by to nemuselo vypadat špatně. Zarazila mně ale ta cena. Vážně začíná na 1,23 milionu? To je trochu moc, ne?

reagovat
Kuře
16. března 2019, 22:04
0

To mě přesně taky napadlo, ta cena...
Tak nějak sem si myslel že začíná tak o 300K níž...

Jimi
16. března 2019, 22:25
0

Ten polep stál skoro 400 litrů? Nebo extra speciální edice? Po přečtení jsem víc na vážkách než předtím...

Jakub Pospíšil
16. března 2019, 22:33
0

No, ono začíná. Jeník se nechal trochu unést.

Jan Machač
16. března 2019, 22:50
1

Jen to řekni rovnou, že jsem matlák, co spěchal ;-)

Jaromír
16. března 2019, 22:01
0

No a teď jednoduchá otázka bez dlouhého přemýšlení:
Kdyby bylo úplně všechno stejné, jenom by byl motor fouknutý na 300 koníků, bylo by to lepší?

reagovat
Jan Machač
16. března 2019, 22:41
0

Nafouknutý... Jedině kompresorem, pak asi ano ;-)

GanGreen
17. března 2019, 08:47
0

Ježíši, fouknutej, mě je zle :D co třeba nějakej 6ti válec jako mělo legacy specB? Ten by tomu slušel určitě víc ;)

Skipper
17. března 2019, 09:50
0

Co fouknutej šestiválec? :D

krab
17. března 2019, 10:06
0

Jeden drifter do toho v USA nabastlil motor z Ferrari 458 Italia :)
V případě motoru Toyobaru jsem i já ( nepřítel přeplňování) dospěl konkrétně u tohoto auta k názoru, že jak kompresor, tak turbo tomu prospívá. Podvozek je postavenej tak, že větší výkon zvládne bez problémů.

Jak už se psalo milionkrát, je to skvělý auto tak jak je. Ale současně je to hlavně platforma extra vhodná k dalším úpravám. Když dostane kompresor kit, chladič oleje, sání a výfuk, je to zážitkově úplně někde jinde. K tomu to ještě chce 18" kola se sportovním obutím a brzdy. Třeba Cosworth prodává kit od AP racing ( kvůli velikosti kotoučů pak musíš dát 18" kola) A když se udělá tohle, je to auto jízdně někde blízko Caymanovi. A pořád o dost levněji. I když ... ono jak se začne upravovat, ten příběh typicky nikdy nekončí.

Jako motor z Legacy by byl docela zajímavej, ale to by fakt chtělo konstruktéra, kterej by to tam doopravdy dokázal dostat. A ve výsledku by to byla stejně jen hezká blbinka :)

GanGreen
17. března 2019, 10:16
0

Skipper: odstup satane :D :D

beastar
17. března 2019, 14:25
2

Já bych tam pustil točivou 1.2 biturbo páč emise.

Jan Machač
18. března 2019, 10:57
0

Šestivál by byl fajn, jen se bojím, že se tam jednoduše nevleze. A než nějaké nepovedené turbo a 300 kobyl, to raději tuhle atmosféru.

sheogh
18. března 2019, 12:53
1

Tohle auto bych stejne nekdy rad zkusil. Uz jen pro srovnani. Vsude vidim v podstate 2 nazory - "ma to slabej motor, a je to o nicem" vs. "motor bohate staci, je to super".

Kdyz to srovnam s mym CLK 200K, alespon co se cisel tyce, vypada to dost podobne...

krab
18. března 2019, 13:00
1

Jenže ono na papíře vypadají věci jinak než ve skutečnosti. Jestli máš CLK200K tak to je prostě Mercedes. To je auto postavený na to, aby umělo jet stabilně přes 2 kila po dálnici, nabídlo komfort a pohodlí. Převod řízení je jinej i celkový naladění toho auta je jinde.

Ty rozdílný názory na Toyobaru asi pocházejí z toho, že to hodnotí různý lidi s různýma zkušenostma. Kluk, kterej jezdil jen běžné moderní auta sedne do Toyobaru a má pocit, že je to motokára...

Když do toho sedneš z nějakýho opravdu už sporťáku, tak začneš vidět nedostatky.

A pak je ta věc proč myslím Beastar to auto nemá rád. Působí to lehce, ale tak nějak "chatrně" prostě jako když bys jel japonským autem před 30 lety. Na dálnici to nad 150 už není to pravý a vůbec - po dálnici s tím autem jezdit nechceš.

Takže jakoby podobná čísla jako tvoje CLK, ale zážitek z jízdy nebe a dudy.

sheogh
18. března 2019, 13:16
0

Ja to myslel asi jste trosku jinak - presne jak pises, CLK je spis pohodlny, nez sportovni a nastaveni podvozku bude urcite uplne jinde. Dokonce prekvapive zvlada pricny nerovnosti (koleje, spary) mnohem lip, nez Phaeton se skyhookem, kterej vzdycky vykouzli ranu..
Toyka bude zrejme o dost tvrdsi, s rychlejsim rizenim apod....

Slo me spis o tu dynamiku, ktera se casto probira. Asi mas pravdu s tim, ze zalezi, z ceho do toho dotycny sedne

krab
18. března 2019, 13:20
0

Jasně, to chce si to vyzkoušet fakt... Jak bych to připodobnil. Prostě je to dvoulitr s trochou menší porcí točivýho momentu. Svezl jsi se někdy v Hondě s motorem 2.0 VTEC? Tak ta funguje trochu víc lineárně, ale tak nějak podobně...

První 3 tisíce otáček působí, že to relativně pojede, pak v 3.5 cca to jakoby na chvíli nechce moc zrychlovat což je první zklamání a pak jen čekáš než se otáčky přehoupnou přes 5 tisíc a tam to teprv zatáhne hezky jadrně, abys pak hned kolem 7.3 přesně stihl zařadit další kvalt.

Rien
22. března 2019, 12:01
0

Prej sestivalec. Pekne ls do toho. To se tam urcite vejde a na prestavbu urcite bude nejakej kit z usa))

Lišák
17. března 2019, 08:53
0

Psal si o verzí po FL? Pokud ANO, tak to je ta potíž. Verze před FL šla do driftu sama, kdy JC u toho dokonce četl knížku. Opět se potvrzuje, že většina nových aut stojí za ...

reagovat
GanGreen
17. března 2019, 10:08
0

A to jsi zkoušel sám, nebo ti to někdo řekl? :D

Jan Machač
17. března 2019, 11:46
0

Tady je problém s výkonem. Podvozek za to nemůže.

Tomáš Vavrečka
17. března 2019, 12:52
1

Pokud u GT86 proběhly podobné změny jako u BRZ, tak podvozek za to samozřejmě může kolego. PreFL varianta BRZ taky jezdila bokem mnohem ochotněji než ta poFL

beastar
17. března 2019, 14:17
0

Možná se tak narodila a možná je to Maybelline. A možná je to třeba v rukou;)

GanGreen
17. března 2019, 16:15
0

Já se musím zeptat: Jsem jedinej koho zarazilo tvrzení "Opět se potvrzuje, že většina nových aut stojí za ..." Jen proto, že auto nejde do boku?

Já osobně to vidím jako velkou přednost, že auto netlačí žádnou svoji část ven ze silnice, když na to při výjezdu dupnu...
Sem divnej? Je jedinej spravnej výjezd ze zatáčky dverma na před? Asi teda jezdím úplně blbě...

beastar
17. března 2019, 16:28
3

GanGreen klouzaní na mokru je prp děti. Na sněhu taky. A jedinej správnej výjezd ze zatáčky je v ideální stopě předkem auta dopředu. Pořádný auto má zatáčky projet. Až poslední roky buzno drift móda zamotala některým hlavu. Ještě mě pobavila hláška...říditelná záď. To je taky pučo amateur líg mýtus. S dvě stě koněma v atmo na suchym asfaltu můžeš záď řídit jak? Odstavenim plynu? Nebo dupnutim na brzdu? To je voe potom jízda.... Ala Ken Block. Půlka lidí tady o něm mluví jako o hovadu a potom jezdí stejny fun tužky jak on.

GanGreen
17. března 2019, 18:13
1

Mě se třeba líbí jak to Block drtí (stejně tak se mi líbí Ballistic BJ Baldwin) je to prostě zábavná šou ale určitě mi nepřijde že bych měl jezdit jako on, k čemu jako?
Jinak jsem teda rád, že má někdo stejnej názor jako já, pokud si ze mě teda neděláš prdel :D :D

Tomáš Vavrečka
17. března 2019, 18:35
0

Gangreen: To tvrzení, že většina nových aut stojí za.. je samozřejmě kravina.

Na druhou stranu, Toyobaru je specifický produkt. Výjezd ze zatáčky dveřma na před určitě není jediný správný, ale pokud jde o malé a relativně nevýkonné kupé, které sama automobilka prezentovala jako joymaker a věc driftovatelnou skoro pro každého, a u které je právě balancování na hraně jednou z věcí, která definuje smysl jeho existence, pak bych si troufnul tvrdit, že když "auto netlačí žádnou svoji část ven ze silnice, když na to při výjezdu dupnu" úplně přednost být nemusí.

TLDR verze: Toyobaru není auto na chirurgicky čistou stopu, pokud by neumělo boky, neexistoval by důvod, proč jej upřednostnit oproti hot hatchům.

GanGreen
17. března 2019, 18:39
3

Důvod existovat by rozhodně mělo, je to malý pohledný kupéčko ;) Clio sport je sice taky malý a pohledný, ale tvoje stará bude mít v garáži skoro stejný naftový na nákupy, a to se ti u toyobaru nestane :D

RCNP
18. března 2019, 08:46
0

Odpovim jenom na srovnani verze pred a po FL. Je tam rozdil, jiny stabilizatory a trochu jinak nastaveny tlumice. Ale realne clovek co nema zkusenost s obema a to tak ze bud preskoci z jednoho hned do druhyho nebo s jednim najezdil hromady kilometru, tak to nema moc sanci poznat. Ja mam na BRZ pred Fl najezdeno asi 70K km a ten rozdil jsem poznal, ale myslim ze po par set kilometrech bych jezdil uplne stejne. Takze je tam rozdil, ale ne tak dramatickej a uz vubec ne takovej ze by to najednou neslo utrhnout. To bych videl spis na vine pneumatiky. Testovacky je mivaj na hadry, takze jestli jste predtim dostali nejakou "zajetou" a ted na fresh gumach, tak to byl mozna hlavni rozdil.

krab
18. března 2019, 09:48
0

Oni to měli myslím na zimních... a to dělá velkej rozdíl. Zimní vs. letní. Já bych se v ideálním případě taky rád projel některými testovacími sporťáky ještě znova na jaře na letních a zkusil zjistit jak se chovají zase jinak...

Ale asi jak tu píšete. Rozdíl mezi FL a původní bude menší. Vím, že je tam jinak nastavený VSC, má track mode, ale v obou autech to jde vypnout. V tom předface který jsem měl (hnědku) jsem to prakticky vypínal kdykoli jsem věděl že přede mnou je nějaká silnici která není jen rovně...

Ale kdo by uměl popsat ty rozdíly mezi nimi docela by mě to zajímalo.

Za mě jsem si zhodnotil sériový Toyobaru tak ( a asi už jsem to víckrát psal) že je na silnici extra příjemný a opravdu zábavný auto v takovým tom klasickým charakteru. Tou řiditelnou zádí myslej kluci tu věc, že auto je uložený na přeci jen měkčích silentblocích a při přidaným plynu na výjezdech ze zatáček hodně naznačuje, že by se chtěla trošku sklouznout. Nemá výkon na to, aby z toho byl "powerslide" to ne, ale v takovým náznaku se ti to sklouzne. To je hezký tak v zatáčkách do 100km/h , problém nastává v takovejch těch rychlejších a v kombinaci s nerovným povrchem ti pak ten zadek může občas trošku poulítnout dál než bys chtěl. Párkrát se mi to ve vyšších rychlostech povedlo, v momentech kdy bych s Lotusem i s Porsche mohl jet ještě s rezervou a přesně věděl jak se mi ta auta budou pohybovat na silnici. Ale u Toyobaru je to prostě tím, že tam jsou z výroby nevhodný gumy s měkkýma bočnicema. A tohle vynikne nejvíc na okruhu. Plus pak tam ještě člověk bojuje s tím, že to nemá moc výkonný brzdy, resp. oni se přehřejí.

Ale to není kritika, to je prostě tím, že jsem si zvyknul na lepší dražší auta. To auto má bejt juniorskej sporťák, levnej na začátky, mám ho daleko radši než MX5 a někdo jde cestou že to za čas prodá a koupí něco s čím se posune dál : Lotus, Cayman, BMW M2 ... prostě podle chuti a peněženky a leckdo se do Toyobaru zamiluje úplně maximálně a jde cestou úprav a tady je potřeba říct, že se dá docílit zajímavejch výsledků.

PS: Co trochu nasere je fakt, že pak přijedeš na okruh a šikovnej řidič s novým Leonem Cupra tě prostě pojede neskutečně :)

Jan Machač
18. března 2019, 10:58
0

Hele věřím, že může být rozdíl mezi pre a post FL, ale taky si myslím, že záleží spíš na gumách. A srovnání s preFL nemám, takže to neřeším. Ve výsledku mi naladění vyhovovalo... Nemyslím si, že by to mělo bokovat více.

beastar
18. března 2019, 12:27
0

Gangreen: Ne nedělám si prdel:D Myslim to v rámci debaty vážně. Myslim že jezdíš asi v pohodě. A hlavně na dveře napřed nemáme ani jeden auto. Teda jesli máš furt to stejný. Navíc je to neefektivní.
----
Zase na druhou stranu Krab to popsal dobře. Já jako chápu, že někdo má tendence takhle jezdit. Jakože to je fun. A asi teda zrovna u toyobaru to byl i záměr výrobce. Nevim no. Mě se to auto docela líbí. A věřím, že to co tady ti co to řídí(li) to popisujou dobře. Potom sem rád, že něco takovýho nemám. Tim nijak nezpochybňuju že to asi někoho pobaví stejně jako miaty.

Vhodný k tuningu to je určitě. A co sem koukal, tak po zkušeném zásahu upravce je to celkem vyhrávací auto. Zimáky jsou na nic. Hlučný, hrubý... Ale tak když je zima že:))

Tomáš Vavrečka
18. března 2019, 14:04
1

RCNP: Zvláštní. Jezdil jsem BRZ v obou případech na letních originálních priuskách. PreFl se nechal přemluvit ke smyku velmi snadno, stačilo trochu zapumpovat plynem v zatáčce a už vlál, poFL, kterým jsem jezdil loni, byl mnohem více grippy. Dokonce se nás na tom shodlo více. Možná specifika novinářských kusů...

RCNP
18. března 2019, 14:32
0

Ciste teoreticky bude nejvetsi rozdil v nastaveni podvozku u pred FL GT86 a po FL BRZ, kdy BRZ bylo vzdycky vic na grip a GT naopak. A po FL to slo jeste vic do stability. Priusky jsou zvlastni gumy, ja jsem je dostal do smrti az treba po 25-30 tisic km. A to myslim tim ze ubyl vzorek na nejakou uz nepouzitelnou uroven. Ale (velky ale), predtim jsem ty gumy nekolik prehral do mrtva, na tom vzorku se to vubec neprojevilo, ale ta guma uplne ztratila 30% vykonu. Takze vypadala okej, ale uz ta smes nebyla stoprocentni, plus se asi spekly nejaky lamely a od ty doby to slo bokem furt. Na mokru naprosto nepouzitelny :D Tudiz muj ciste osobni odhad je ze jednou na vas vysly mrtvy gumy a podruhy fresh.

Lišák
18. března 2019, 15:59
0

Vavris: "Pokud u GT86 proběhly podobné změny jako u BRZ, tak podvozek za to samozřejmě může kolego. PreFL varianta BRZ taky jezdila bokem mnohem ochotněji než ta poFL" ..... přesně tak.

GanGreen: "Já osobně to vidím jako velkou přednost, že auto netlačí žádnou svoji část ven ze silnice, když na to při výjezdu dupnu...
Sem divnej? Je jedinej spravnej výjezd ze zatáčky dverma na před? Asi teda jezdím úplně blbě..." .... každý to má jinak :D Já to mám zcela obráceně. Rozevlátá jízda ve slidu je pro mne větší zábava než rychlý čas na kolo.

Gangreen, Vavris: "Gangreen: To tvrzení, že většina nových aut stojí za.. je samozřejmě kravina." ..... zatím si stojím .... otevřete oči .... třeba nová Supra .... atd.

Enjoy The Ride

beastar
18. března 2019, 16:03
0

Zrovna nová Supra? V čem je tak skvělá? Lepší jak třeba něco obdobného před 10lety. Jinak jasně jsou nový auta i skvělý. Jen to často nebývá mainstreamová produkce.

Lišák
18. března 2019, 16:04
0

Beastar: "GanGreen klouzaní na mokru je prp děti. Na sněhu taky. A jedinej správnej výjezd ze zatáčky je v ideální stopě předkem auta dopředu. Pořádný auto má zatáčky projet. Až poslední roky buzno drift móda zamotala některým hlavu." ..... tohle je na rvačku v hospodě :D

Lišák
18. března 2019, 16:09
0

Beastar ...... jsem psal, že nová Supra stojí za .... dokonce to je pošlapání legendy jen kvůli ušetřené peněz .... ostuda Toyoty .... baví mě články, jak nový majitelé hážou motor BMW do kopřiv a dávají tam 2JZ .... lepší už to nebude .... všechno jde do kopru

GanGreen
18. března 2019, 16:16
1

kdo tam cpe 2JZ? pitomci který budou pálit gumy, protože ten motor je jednoduchej na upravy... pro normálního uživatele je motor od BMW naprosto v pořádku

beastar
18. března 2019, 16:18
0

Tak počkej. Je podle tebe dobrá, nebo není? Já jen abychom se pochopili. K tomu klouzání... Hale já si fakt myslim, že je to pubertální a neefektivní sranda. Možná to dává smysl na nezpevnenem povrchu v rally. Ovládat auto v téhle poloze. Ale kurvit gumy protože nějaký japonci si myslej, že je to great fun. Nevim no každej jak umí.

Pro mě to o kvalitách auta nevypovídá nic. A rvačku. No hale pár krát se něco semlelo kvůli mě;D Ale drift nebyl téma.

Lišák
18. března 2019, 16:36
1

GanGreen .... dle mého názoru nemá mít SUPRA motor BMW

krab
18. března 2019, 17:17
1

Kluci, tyhle debaty o autech s kterejma jsme nejeli, to je celý přece ptákovina :)

Až se Suprou svezem, uvidíme :)

Tomáš Vavrečka
18. března 2019, 18:56
0

Přesně tak Krabe. Mimoto bude nová Supra jízdně oproti tomu starému parníku nejspíš i docela zábavná :-) A B58 od BMW je skvostná řadová šestka

sheogh
22. března 2019, 13:48
0

Jak se na tu novou Supru divam, vubec nevypada spatne. Na me trosku "vseho moc", mam radeji usedlejsi design. Puvod motoru me moc nezajima - pokud funguje dobre, tak je vse v poradku.
Co spis u te supry vidim, a to bych snasel hur - klasickou dnesni bolest (ano, zase "stare dobre casy" :-D) - zmensovani vyhledu... vzdyt je to jak pruzory z tanku ve srovnani s predeslou generaci



beastar
17. března 2019, 14:24
0

Jde o tom napsat originálně a něco fresh. Ne to nejde. Jediná věc. Ta fotka řadičky. V detailu. To je prostě oldschool. Vím že se to tady psalo x krát. Taky jinde. Ten interiér je za mě prostě slabina. Samozřejmě když si to někdo kupuje jako sportovní náčiní je mu to jedno. Nicméně v autě za mega...

Je to dvoumístný což je v pohodě. A 46tky každej nemá. A kdo by chtěl vozit Kubajze vzadu... ? Takže nechtěl bych to, ale zvenčí to parádně omládlo a na blbnutí a krujsink pro mladý měšťáky je to supeeer. Sorry ale té dálce na dálnici nevěřím, že to jakkoliv funguje. Bude to asi tak stejnej zážitek jako v čemkoliv obyč... Jede to, hraje to a hučí v tom od kol a fouká kolem meluzína jak na wídrholtzi. :))

reagovat
prosetup
17. března 2019, 15:38
0

Ochota jazdiť bokom sa dá riešiť: preladenie geo (potrebné sú k tomu staviteľné prieč.ramená vzadu a excentre vpredu), vymeniť predné gumy za priľnavejšie (ideálne i širšie+nižšie, resp.vzadu užšie+vyššie, na ľahšie disky s vhodnými šírkami), prestaviť tlaky adekvátne k hmotnosti auta. Pre doladenie existuje i mäkkší predný,resp.tuhší zadný stabilizátor. Ideálne by podvozku pomohli výztuhy(+napr.tuhšie uloženie zad.nápravnice), kvalitnejšie brz.obloženie a celkom ideálne KW/ST. Vhodnejšie gumy dozadu s progresívnejším prechodom do šmyku.  Ale keďže o pozornosť majiteľa by sa prihlásilo i sanie, výfuk, lepší olej(+jeho chladenie), zlepšenie radenia, prípadne ecutek+pedal tuning, tak je to dohromady už jednoducho priveľa šoférskych úprav vzhľadom k počiatočnej cene auta. Minimálne časť z nich už malo mať auto v sérii. Potom by jeho atraktivita výrazne stúpla.

reagovat
RCNP
18. března 2019, 08:50
1

Na sezeni na zadnich sedackach existuje nekolik triku. Prvni je si uvedomit ze to je trimistny auto pro lidi a ctyrmistny pro veci. Takze jet maximalne ve trech nejakou signifikantni vzdalenost. Spolujezdec se posune dopredu a za nej si sedne mensi z vypravy. Oba sedi oukej. Varianta dve je damskej jezdeckej styl. Sednout si na jednu stranu a nohy si hodit krizem na druhou. Oboji funguje. A ten duvod proc tam neni misto pod sedackou je jednodusse ten ze pak ta sedacka je doopravdy nizko na zemi, ne jako treba v 370Z nebo 240i.

reagovat
beastar
18. března 2019, 14:37
0

Prostě je to dvoumístný. Dozadu max děti který nemají nohy na zem. A je to. Zrovna sezení bych v tom fakt neřešil. Ty sedadla nízko... To je pravda, že v 370z to trochu kazí pocit ten vyšší posez.

RCNP
18. března 2019, 17:49
0

Jen reaguju na clanek, ja si to kvuli tem zadnim sedackam taky nekupoval. Ale jel jsem takhle ve trech na hory, nekolikrat. Takze si stojim za tim ze to je trimistny auto a ctyrmistnej stehovak :D To sezeni me totalne odradilo od M235i tenkrat. Tam je to jeste trosku sejdrem. U M2 to neni tak znatelny.

Hynek
18. března 2019, 21:40
0

Já bych u tohoto auta měl strach jen z tohoto, právě na to že mu lehají motory se divím že ty ceny jsou pořád tak vysoko. Nebo se to neví? http://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitelum-toyot-a-suabru-totalne-selhavaji-motory-po-oprave-ktera-je-mela-zachranit/

reagovat
GanGreen
19. března 2019, 10:01
0

A přečetl jsi ten článek? Závěr je ten že mechanici od Toyoty jsou nejspis lemplove, a ne že by ty motory byly nějak zásadně blbě udelany... Tak tady nedělej paniku.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Chrysler 300M  2000

Chrysler 300M

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
248 koní
výkon
3 518 ccm
objem
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005

Škoda Octavia

Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

95 000 Kč
cena
2005
rok výroby
150 koní
výkon
1 984 ccm
objem
Opel Tigra  2006

Opel Tigra

65 000 Kč
cena
2006
rok výroby
90 koní
výkon
1 400 ccm
objem
Dodge Durango SLT 2005

Dodge Durango

SLT

199 000 Kč
cena
2005
rok výroby
234 koní
výkon
4 702 ccm
objem