načítám data...

Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

29. července 2019, 09:11 21 komentářů Tomáš Vavrečka

Nerozumíte, proč velká část národa jezdí v Octavii? Mezi sportovními auty to je vlastně podobné.

zobrazit celou galerii: Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Octavia, Focus, Golf… Pročtete-li si diskuzní fóra, naleznete pravidelné vzorce chování a doporučení, která ústí v auta kupovaná takzvaně na jistotu. Kombinace jejich rozšíření, užitných vlastností, ale také třeba dostupnosti servisu z nich zkrátka dělá volby, kterými nelze šlápnout vedle. Segment sportovních aut je mnohonásobně menší a jakákoli volba možná na první pohled vypadá zvláštně a exoticky. Jenže ve skutečnosti jsou vzorce a postupy často stejné a většinu kupců si mezi sebe rozdělí jen hrstka modelů, které jsou léty sešlehané a prověřené. Tento článek má za cíl pojmenovat právě tyto zásadní modely na poli sportovních aut a nastínit, proč právě ony se hřejí na výsluní zájmu oproti své konkurenci ve stejném cenovém segmentu. Mimo jiné by se tento článek dal pojmout i jako universální odpověď na polovinu dotazů z rubriky “Ptejte se”. A protože hot hatch není sportovní auto, budeme se opravdu zabývat jen věcmi, které mají pohon zadních (výjimečně všech) kol.

Mazda MX-5 – Když nemám peníze

Nelze začít jinak, než po stodevadesátéosmé přinést dříví do lesa. Mazda MX-5 má zkrátka na trhu mezi sportovními ojetinami nenahraditelné místo a v dnešní době to platí dvojnásob, protože cokoli starší 15 let se nazývá potenciální youngtimer a ceny stoupají neadekvátně stavu a schopnostem. Miat je ale tolik a jsou tak rezavé a roztomilé, že jsou stále levné. Přitom sportovní schopnosti malé Mazdy můžeme nazvat legendárními a s rozpočtem do 200 tisíc Korun se o ničem jiném než nevýkonném a hyperaktivním roadsteru, beztak nemá cenu bavit – mezi původně dražšími auty sice naleznete více výkonu, ale také znatelně více obezity, tuposti a naopak méně agility a brzdného účniku. Při takto nízkém rozpočtu je navíc jasné, že o peníze jde až v první řadě a mimo schopnosti nechat se drtit až do morku kosti stabilizátoru Miata vyniká také uměním jezdit za minimální provozní náklady – komunita a snadná dostupnost veškerých dílů je obrovskou a neoddiskutovatelnou výhodou. Za 100 tisíc se dá s trochou snahy pořídit NB 1.8 i se základním balíčkem stabilizátory/pružiny + sportovní destičky + pořádné pneumatiky. Za 200 už se dá NA/NB opravdu pečlivě připravit na dlouhodobou sportovní zátěž, nebo pořídit již upravená a třeba přeplňovaná, anebo lze sáhnout po znatelně novějším, tužším a v přímce rychlejším modelu NC s jednotkou 2.0 MZR o výkonu 160 koní.

PS: Chcete za 500 tisíc co nejnovější sportovní auto bez starostí? Odpovědí je opět MX-5, tentokrát však budeme mluvit o 2 – 3 roky starém ND.

Proč je lepší než konkurence: Protože umí všechno. MR2 W30 je možná v základu ostřejší, ale má problematické motory a mizernou praktičnost. MGF nedosahuje preciznosti řízení a řazení Miaty a nedokáže nabídnout ani její spolehlivost. BMW E36/E46 jsou spíše cestovní a abyste je mohli drtit stejně moc, jako malou Japonku, budete potřebovat více peněz a úprav.

V čem může být háček: Ze zištných důvodů je to stádní volba, takže Mazdou nikoho neohromíte. Je třeba být připraven na korozi. Projev motorů je veskrze obyčejný a pokud jste motorhead, nelze očekávat nic než zklamání.

BMW 130i – Když 2 místa nestačí

Zakoupit si sportovní auto je fajn, ale pokud aspoň občas potřebujete využít i zadní sedadla, dostáváte se do nehezké situace. Při vší úctě, atrapy sedadel u aut s koncepcí 2+2 se hodí leda k převozu tašek – narvat tam i ty děti zavání sadismem. BMW se naštěstí od roku 2005 rozhodlo vstoupit do segmentu kompaktních aut samostatným modelem a nikoli jen zákrsem odvozeným od větší řady 3. Vrcholnou benzínovou motorizací se stala varianta 130i s řadovým šestiválcem N52 o výkonu 261 koní a tím je vymalováno. Pokud chcete namítnout, že je přece 1er E87 malé a ta zadní sedadla nestojí za řeč, tak ano, není to žádná sláva. Nicméně výše zmíněné dítě už lze za pasažéry na předních sedadlech umístit, aniž byste jej předtím museli lámat v kole, což je veliké plus pro všechny zúčastněné. 130i je velice schopná v přímce a umí se rozdovádět i v zatáčkách, přestože v sérii samozřejmě chování čistokrevného sporťáku nabídnout neumí. Je veliká škoda, že BMW do 130i neumělo dodat tovární samosvor alespoň za příplatek. Celkovým balíčkem schopností, od potentního motoru, přes dobré řízení až po vyvážený podvozek, však těžko hledá konkurenci. 

Proč je lepší než konkurence: Protože je relativně snadno dostupné, dobře servisovatelné a na poměry čtyřdvéřových sportovně laděných aut i dostatečně agilní. Subaru Legacy 3.0R Spec.B budete shánět rok a stejně bude pomalejší. Mercedes C32 AMG nebo Audi S4 budou mít znatelně dražší provoz i servis a beztak nenabídnou, výkonnějším motorům navzdory, tak dobrý řidičský zážitek. Mazda RX-8 má přesnější podvozek i převodovku a bude znatelně levnější, ale spotřeba oleje a benzínu neodpovídá poskytované dynamice.

V čem může být háček: Sehnat dobré auto může být kumšt. Je třeba počítat s průměrně vyššími nájezdy. Nikdy nenabídne pocit z řízení opravdového nízkého sporťáku.

Nissan 350Z – Když chci výkon a nemám peníze

Často je kritizován za otylost a svou sportovní nejednoznačnost. 350Z je totiž v základu spíše japonská verze amerického pony caru pro evropský trh než puristické sportovní auto. Jenže v jeho cenové hladině to v současnosti zeje prázdnotou a v konečném důsledku to stačí k tomu, aby bylo Zetko tou nejlepší volbou. Hrdinové minulosti jako Nissan 200SX nebo MR2 W20 Turbo už jsou ve věku, kdy je jednak těžké je vůbec sehnat a druhak bývají ve stavu vyžadujícím minimálně větší servis, spíše ale menší renovaci. To 350Z je vlastně stále docela mladík. Šestiválec VQ35DE má mimořádně podmanivý zvuk a je dostatečně silný, aby mu nedocházel dech ani ve vyšších rychlostech. Mezi zadními koly je u evropských verzí standardně viskózní diferenciál s omezenou svorností – ideální to není, ale lepší než nic. Podvozek je vyspělý, stačí mu pomoci dobrými pneumatikami a lehkou redukcí hmotnosti. A jak nám dokázal kamarád Matěj z Jedeto, BTG na Nordschleife umí Zetko s lehkými (ale nijak zásadními) úpravami, za skvělých 8:14. Asi bych měl odvolat řeči o tom pony caru…

Proč je lepší než konkurence: Protože v cenové relaci do 300 tisíc vlastně moc konkurence nemá. BMW Z4 bych si troufal celkově označit jako o chlup horší sportovní auto. SLK si hraje na svou ležérní notu a Audi TT je prostě… Audi TT. Hyundai Genesis je novější a výkonnější, ale pokud nechcete pouze driftovat, bude lepší volbou Zetko.

V čem může být háček: Aby Nissan fungoval jako pravé sportovní auto, bude potřebovat trochu péče a listování v nabídkách performance dílů.

Opel Speedster – Když chci zakusit exotiku

Plechovka od Lotusu. To je jedna z nejryzejších sportovních řidičských věcí, jakou si můžete pořídit. Výše už stojí pouze splašené trubkoví jako Caterham nebo Ariel. Jenže všechny tyhle parodie na normální auto stojí nesmysl a ceny vůbec neklesají. Naštěstí existuje alternativní řešení od Opelu. Speedster užívá šasi společné s Elise S2. Má stejný hliníkový monokok, a motor v něm také máte za zády. Oproti výchozí lehkonožce z Hethelu sice rüsselsheimský výtvor trochu přibral, jeho hmotnost však stále leží hluboko pod hranicí jedné tuny, takže 147 koní čtyřválce 2,2 litru Ecotec stačí na slušnou dynamiku. Pokud by vám to bylo málo a rozpočet se v budoucnu zvětšil, existuje snadná cesta, jak motoru pomoci turbokitem k mnohem zajímavějšímu projevu. A samozřejmě se můžete těšit ze všech fičůr, které umí nabídnout pouze ta nejlehčí auta a patří mezi ně třeba až telepatická schopnost krouhat zatáčky, možnost podjíždění závor a samozřejmě také komické výstupy při nastupování a vystupování přes široký práh a značný výškový rozdíl mezi dnem skořepinové sedačky a zadkem dospělého stojícího muže.

Proč je lepší než konkurence: Protože v cenovém segmentu žádnou konkurenci vlastně nemá. Nebudeme-li počítat auta s volantem na špatné straně nebo ty nejlevnější Elise S1 u jejichž stavu visí veliký otazník

V čem může být háček: Koupě bouraného auta je v tomto případě větší průšvih než kde jinde. Díly monokoku jsou lepeny speciálním lepidlem a postupem a každé strukturální poškození znamená velké riziko, že už to opravit nepůjde, nebo že to někdo opraví špatně. Bourat obecně nedoporučujeme – panely karoserie s GRP jsou drahé a těžko se shání.

Honda S2000 – Když chci ten nejlepší sporťák do 500 tisíc

Pro Hondu S2000 už mám nějaký ten rok slabost. A ne, není to kvůli motoru F20 o výkonu 240 koní, který bývá v souvislosti s maniakální Hondou z přelomu tisíciletí zmiňován nejčastěji. Vlastně bych klidně oželel třeba 2000 otáček za masitější projev ve středních otáčkách. Stěžejními lákadly posledního roadsteru od Hondy prodávaného v Evropě jsou surovost a mechaničnost projevu. V Japonsku tohle auto postavili tak, aby se nejlépe cítilo v posledních desetinách podávaných výkonů a přímo se rochnilo v tom, když se z něj někdo snaží vyjezdit duši. Převodovka a pedálová skupina umožňují provádět superrychlé řazení, podvozek žadoní, aby se mohl potácet u limitu a motor jede jen když ho držíte před červeným polem. Je to intenzivní, přetáčivé, syrové, krásně vyvážené a přes nevelkou dynamiku v přímce také velmi rychlé a schopné na okruhu. Pro ideální sportovní výkony však budete potřebovat lamelový diferenciál a hodit se bude také kratší stálý převod.

Proč je lepší než konkurence: Porsche Boxster S je podobně rychlé a navíc všestrannější, visí nad ním ale strašák drahých oprav a nenabídne tolik vzrušení. BMW M3 už dávno vystřelily mimo zamýšlený budget.

V čem může být háček: Kolem Hondy S2000 je poslední roky šílený humbuk a její ceny stále stoupají.

Je mi zcela jasné, že ne každý bude sdílet tato rozhodnutí a přinese spoustu argumentů, proč se mýlím a proč by v seznamu měla být jiná auta. Ale od toho přece diskuze jsou, tak směle do toho. :-) 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
29. července 2019, 10:27
0

Ta Miata tu prostě NESMÍ chybět :-D K tomu Speedsteru, ono než ho turbit, tak se dělala přímo z fabriky verze s 2.0 turbo (tuším z tehdejší Astry), sice budou cenově asi přes limit, ale když by si to člověk od podlahy turbil sám, vyšlo by to možná cenově stejně... :)

reagovat
KD
KDB
29. července 2019, 10:37
1

Samozřejmě neodolám bránit MG :-)....převodovce se dají vytknout jen pomalejší synchrony ( většina pilotů to ale stejně nepozná..a které má skoro každá Miata mrtvé - což mě vadí hodně)....., a řízení ? Při správně nastaveném podvozku a vhodných gumách, vůbec nebrání požitku z řízení. Naopak.
A že řízení není hydraulické ?
No a ?

reagovat
CerVus
29. července 2019, 10:40
1

Stejně nakonec rozhoduje osobní preference. Můžeme vědět, že nám jiné auto dá o chlup víc vzrušení nebo, že bude mít nižší provozní náklady, ale ten rozum nad citem vždy nevyhraje.

reagovat
krab
29. července 2019, 12:59
4

Jo, průřez tím výběrem dává smysl a je to tak. Žebříček by se dal sestavit i jinak, ale Miatě se skutečně při výběru sporťáku do půlmilionu moc vyhnout nelze.

Jak to šlo u mě se sporťáky:
1. MGB GT - chtěl jsem starý sporťák a tohle byla tehdy první volba.
2. Jensen-Healey - chtěl jsem levnej roadster s dvoulitrem twincam s 2x Dellorto od Lotusu. Bylo navíc levný a taky stálo do jisté míry za prd, ale ne úplně a za tu zkušenost jsem byl děsně rád.
3. Triumph GT6 - chtěl jsem sporťák, šestiválec - ale dostal jsem auto na rámu, podvozek konstrukce 50. leta, ale mělo to charakter jako blázen!
4. Můj otec měl v téměř šedesáti letech víc rozumu a koupil si předváděčku MX5 NC 2.0i. Víckrát jsem si jí půjčil na dovolenou. Bylo to tehdy dobrý, vlastně mi přišla skvělá, protože jsem se na to mohl spolehnout a proti britským sportovním veteránům to bylo fakt i rychlý a nezáludný.
5. Propadl jsem kouzlu MX5 a chtěl to taky - NA 1.6 mrkačka. Prostě klasik tvary, to jsem chtěl, takže mě to nemohlo neminout. Bavilo mě to asi rok a půl. Pak jsem přišel na to, že je to moc slabý a moc měkký. Ale furt je svezení v tom radost.
6. Focus ST 225 : cimrmanův krok stranou ( potřeboval jsem vyzkoušet jak funguje celkem silný hothatch) A měl jsem ho rád v tu dobu, navíc jsem denně jezdil přes 100km tehdy a zánovní hothatch bylo ideální celoroční auto
7. BMW Z3 Coupe 2.8 : to už jsem nedojížděl daleko a chtěl zase klasiku. A tohle auto jsem měl fakt rád, i když mělo už dost najeto a tak... ale jezdilo pěkně, i když úplně velkej sporťák to taky zase nebyl.
8. Porsche 911 : tohle auto mě trochu odlákalo od starších veteránů na chvíli. Ta 996 hezky spojuje takovej ten charakter klasik od Porsche a novýho sporťáku, protože jezdí rychle, zatáčí přesně, je sice stará, ale funguje pořád famózně. A jak jde čas, tak to auto prostě získává víc a víc na charakteru.
9. GT86 : to bylo koupený, když se tehdy 911 opravovala jako taková záplata na rok. A bylo super. Vlastně do 500 tisíc bych to auto doporučoval nejvíc jako univerzální volbu. Výkon nenadchne, ale podvozek a řízení jo.
10. Lotus Elise 111R - tohle auto zatím zážitkově z řízení u mě nepřekonalo vůbec nic. Dokonce vůbec nic ani z testovaných aut, která jsem mohl řídit. Mám ho jako "drivers car" nejradši. A to jsem se třeba svezl už teď aktuálně v nové Alpine třeba atd... Vlastně kecal bych. Zážitkem tohle auto překonaly zatím 3 auta. Lynx Jaguar XKSS a Lotus Exige Sport 410. Ten Lynx by vyšel na něco jako 9 milionů, takže ten je z kola venku asi pro vždycky... Ten Lotus Exige s kompresovým V6 3.5 vyjde nový na 2.5 ... Taky mimo. Třetí by byl Caterham (asi to CSR jak má kamarád, to je paráda) Alpine je zatraceně dobrá, ale taky ta cena není zdaleka z nejlevnějších. Giulia QV je dobrá , Alfa 4C je super, Ferrari 348TB je boží ...

Ale v poměru cena/zážitek ( pokud zážitkem je takový ten čistý prožitek z řízení sporťáku) tak mě zatím ze všeho co jsem řídil sednula nejvíc ta žlutá Elise. A potom ... pozor , čerstvá zkušenost : Alfa Romeo Spider 115 z roku 91, ta poslední verze starého Spideru. To je prostě skvělý svezení a musím říct, že ta mě skutečně láká. Není přitom ani kdovíjak rychlá, ale u ní je ten zážitek o něčem jiným... zkusím to časem popsat v článku.

Co bych teda univerzálně doporučoval? ( i když je to stejně individuální)
1. Boxster
2. MX5 NC
3. BMW Z4

To jsou takový tři auta co udělají radost, každý vynikne v něčem jiným, každý má někde zase slabiny. Mazda je provozně "za pusu" , Z4 má výborný motor 3.0Si , Boxster má na míle nejlepší řízení na neutralitu podvozku. U tý Hondy nevím, protože jsem se ještě nesvezl tak to nechávám s otazníkem i sám pro sebe...

reagovat
st
stirling
29. července 2019, 16:10
0

neni problem mazdy vnutorny priestor ? nemam skusenost ale celkom tomu verim

Ronin
29. července 2019, 17:10
0

Úplne perfektný výpis aut,všetky by som bral a fandím im.No tie #classicbritishsportscars ,to je naše :D
Pred rokmi sme doviezli kamarátovi,vlastne vo veku ako asi tvôj tatík,pěknou MGB 1.8.Teraz po rokoch to chce predať a vymeniť za ND MX5.No já nevim,vraj ho z toho bolí kyčel a aj tak to nejede.No možno je to správna volba...Elise S1 ,Caterham (resp. jeho kvalitná replika),boli výborné surové vodičské zážitky.Ale stále po rokoch vedie Samopal TR250,alias 2.5 R6 s 3x Weber,závodným podvozkom a +200 koňmi.Tam proste človek na to šlapol,a šlo to ako koule,rám a karoséria za tím nestíhala ako to šlo bokem :) Jinak,Jensen Healey je auto s ktorým som ešte nemal česť,a moc rád by som mal,niekedy,trochu zabudnutý no o to výnimočnejší kousek,hlavne s tou prackou twincam.Healey,alebo Twincam Escort,jo,to by to chtělo ;)

M.
M.V
29. července 2019, 14:36
1

Kdyby někdo sháněl BMW 130i, tak moje modrá víkendovka s lehce upraveným podvozkem, by byla možná na prodej .)

reagovat
Sedrik
29. července 2019, 15:52
0

Nebo s rozpočtem 500K koupit nejlevnějšího Boxstra za 250K a za zbývajících 250 udělat generální opravu.
Nebo najít auto po generálkovaným motoru...Pokud má majitel ke všemu faktury a dělal to někdo, kdo to umí, nemusel by to být až tak velký hazard.

Ale jinak je v tom seznamu opravdu asi všechno - doplnil bych jen GT86/BRZ. Dají se taky pod 500 sehnat. Nevím v jakém budou stavu, ale jsou.

reagovat
Ev
Evlo
29. července 2019, 16:18
0

Jo a teda mx-5 ND, posledne, pred lety kdyz jsem se o to zajimal, tak za 500 byla nova, akorat teda mega omrd s financnim uradem.

Ev
Evlo
29. července 2019, 16:16
0

Tak objektivne - gene coupe stoji vpodstete od prvniho roku od uvedeni do prodeje stejne, je to novejsi nez 350z, stoji stejne (cenikova cena byla samo i ten druhy rok vysoka) a ted uz jsou pro zaruce v hyundai, tak to nemusite davat do autorizaku a muze to byt docela zazitek kdyz clovek nemusi do hyundai servisu.
Ale neni to cool, tak to nikdo nechce.

reagovat
Jimi
29. července 2019, 21:31
0

Bohužel to nemá ten správný cool znáček, a ten exteriér/ interiér je vyloženě pro Korejce nebo amíky... jinak ale podobné recepty s V6 už málokdo vaří...

Ev
Evlo
29. července 2019, 21:42
0

Me se to treba vylozene libilo, zadny fake plasty a tak, nicmene vlastnit to jako novy bylo utrpeni kvuli hyundai, ja uz bych si to znova nekoupil potom, ale jako ojetina, kdyz clovek nema potrebu davat do autorizaku kvuli zaruce to podle me muze byt super.
A je jedno, ze nemusi jako novy, je tam proste ten pocit.

Ev
Evlo
29. července 2019, 16:18
0

Jo a teda mx-5 ND, posledne, pred lety kdyz jsem se o to zajimal, tak za 500 byla nova, akorat teda mega omrd s financnim uradem.

reagovat
VolvoMirek
29. července 2019, 19:16
0

Lotus Seven? Zazitky ultimatni, zkusenost ze stavby k nezaplaceni, naklady rozumny... Uvazuju spis timhle smerem...

reagovat
H_F
29. července 2019, 20:59
0

I kdyz to neni muj salek caje, tak do pulmice tam chybi jednoznacne subaru
Jednak toybaru je vyhledavanej sportak, i kdyz krom prostoru v jizdnim projevu zaostava jak za speedsterem, tak za s2k
No a protoze lhd lancer evo pod pulmic clovek nekoupi, tak nejake STI by mohlo zastavat pozici 4kolek
Porad sou oba tyhle skopky lepsi, jak zetko od hnisanu

reagovat
ne
nezve
29. července 2019, 21:34
6

Zdravím - jsem tu nový - krab s těmi veterány mě vyprovokoval k registraci. Mám totiž Spidera 115 z roku 89 a taky o dva roky starší MR2 AW11. Obě auta mají skromných 85kW... U Alfy bych snad větší výkon ani nechtěl. Svezení je sice fajn, ale brzdy nejsou silnou stránkou tohoto stroje. A taky se v zatáčkách trochu kroutí.
Motor 4AGE v Toyotě točí pěkných 7500, při 4500 se otevírají další sací kanály za příjemného zvukového doprovodu. Jízdní vlastnosti jsou motokárově skvělé, rozhodně instalace 20V motoru nebo turba by byla přínosem. Ale je to veterán, tak ho držím v původním stavu.
Dnes jsem jel Jeseník - Brno po silnicích nejnižších tříd - bylo to krásné!

reagovat
Pólin
30. července 2019, 07:23
0

Krása...nádherné kousky...pro mě hlavně teda ten spider...

ToMyx
30. července 2019, 10:44
0

Nádherné lehkonohé kousky!

krab
30. července 2019, 13:10
2

Paráda. Tak to je super, že tu je zaregistrovaný další nadšenec. No úplně shodou náhod jsem se v jedné Alfě Romeo Spider 115 svezl v neděli se známým. Něco o ní budu i psát...

Je to tedy poslední čtvrtá série se vstřikováním Bosch, někdo styl té poslední rád nemá, mě se naopak ta modernizovaná záď líbí. Kluci, to auto má nezapomenutelnej charakter. Ona tak nějak cestovala v čase, protože to je prostě 60's Alfa v trochu modernizovaným kabátu. A to svezení a pocit z toho je výbornej. A to je přesně takový ten typ svezení, co vám nasadí brouka do hlavy, že to chcete taky :-D

Vojta Nekvapil
30. července 2019, 11:30
0

No na s tím popisem E36 vs Miata trošku nesouhlasím. 316i Compact mi ukázal, že podvozek z výprodeje, 4ks m12 podložek, lepší gumy a přední brzdy z vyššího modelu a s miatama na standartnim upravovem balíku se celkem pěkně nahanime. Co mě ale velmi štvalo je životnost dílů. Bmw použilo plast skoro všude a stářím praska. Takže teď mám komplet nový chladící okruh. I dva roky staré silentbloky zase praskaly. Takže mám všude Pur. Nemluvě o dalších opravách. Auta jsou to prima ale ten servis je děs.

reagovat
Tomáš Trýska
30. července 2019, 19:20
0

Do náhledu dáte FD a v textu o něm není ani tečka. Smutné.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Vaneo  2005

Mercedes-Benz Vaneo

75 000 Kč
cena
2005
rok výroby
92 koní
výkon
1 689 ccm
objem
Oldsmobile Toronado  1967

Oldsmobile Toronado

279 000 Kč
cena
1967
rok výroby
396 koní
výkon
7 500 ccm
objem
Cadillac Seville 4,6 AUT 1992

Cadillac Seville

4,6 AUT

3 200 €
cena
89 600 Kč
cca v Kč
1992
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Cadillac Coupe deVille 4,6 AUT 1994

Cadillac Coupe deVille

4,6 AUT

9 000 €
cena
252 000 Kč
cca v Kč
1994
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Dodge Ram VAN B 250 1985

Dodge Ram

VAN B 250

285 000 Kč
cena
1985
rok výroby
200 koní
výkon
5 200 ccm
objem