načítám data...

Nový čínský roadster? Ne, tohle je BMW Z4

15. srpna 2018, 08:17 10 komentářů Tomáš Vavrečka

Nemohu se ubránit dojmu, že uniklé fotky zbrusu nové Z4 odhalují až příliš asijský design...

zobrazit celou galerii: Nový čínský roadster? Ne, tohle je BMW Z4

Původně se mělo ukázat až na festivali Pebble Beach, ale díky instagranovému účtu @liucunyi se můžeme pokochat tvary nové Z4 již nyní. Tedy pokochat, upřímně, nejsem jimi zrovna uchvácen. Na první pohled mi přišlo, že se dívám na výrobek firmy Brilliance nebo Dongfeng anebo na pokus o reinkarnaci BMW Z8 z Guangzhou.

Obrovské ledvinky jsou očividně u BMW novým nastupujícím trendem. Světla protáhlá dozadu do kapoty a blatníků jsou však novinkou. Stejně jako komplikovaně tvarované nárazníky, které dle označení M40i zřejmě budou patřit do optického M-paketu. Můžete namítnout, že hrubé obrysy vzhledu už nám nastínil koncept, jehož fotky už pár měsíců kolují internetem, avšak já si nemohu pomoci. Koncept byl ostře řezaný, jako by vysekaný ze skály a všechny ty komplikované průduchy, hrany a ostré úhly spolu ladily, sériová verze si bohužel z konceptu mnoho ostrosti neponechala a zaoblené rohy karoserie a světel najednou s výraznými liniemi nárazníku nehrají a působí disharmonicky. Pro konečný verdikt ale bude třeba počkat na oficiální představení, pressové fotky a samozřejmě dojem na živo. Zatím mám však pocit, že BMW vypálilo zcela mimo.

Jen pro připomenutí uvádím, že Z4 bude sdílet techniku s novou Toyotou Supra a ze začátku bychom se měli dočkat dvou motorizací známých z ostatních modelů. Verze 30i by měla mít dvoulitorvý čtyřválec s výkonem okolo 250 koní, 40i pak náš milovaný šestiválec B58 s výkonem okolo 350 koní.

A jak to máte vy? Zamlouvá se vám nová Z4 nebo taky jako já nechápete, co to v Mnichově nakreslili?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
15. srpna 2018, 10:28
1

Tyhle fotky jsou vždycky foceny dost divoce někde na mobil, což bude každý auto vypadat tlustě když se fotí přímo na čumák zblízka. Jinak bylo jasný, že to nebude 100% koncept ale musí se to trochu zcivilnit. Celek myslím bude vypadat dobře, ale jedna věc mě mrzí, že nezachovali a to tu nízkou mřížku. Na konceptu to mělo ten žraločí zjev jak ledvinky jsou víc pod úrovní světel ne ve stejný úrovni jako na sérii. Stejná věc se nepovedla i na 8er, tam koncept vypadal jako Aston a série kvůli tomu vypadá jako velká čtyřka s vysokym čumákem. Ale myslím, že na živo tohle bude dobrý, z boční siluety je vidět, že te zadek je podseknutej, takže to co vypadá přímo zezadu jako zavalitost, tak bude reálně víc prostorový. I jsou vidět malý převisy a hezký proporce a ne tolik hmoty na kolama. A ještě jeden postřeh- Ty kusadla na předním nárazníku mi připomínaj M paket na X2.

reagovat
beastar
15. srpna 2018, 11:37
0

Hmm on se Bengl vrátil ne? Vždycky když Bmw zkusí něco jako inovativní a inspirativní design dopadne to jako Dongfeng. A ten přestože dělá kvalitní vozy si jistě nezaslouží býti kopírován;)

Uvidí se stejně až na živo. Hodně aut na fotce působí hrozně. V reálu to tak blitkozni nebejvá. Navíc boční silueta je docela pěkná.

reagovat
Knightrider
15. srpna 2018, 12:28
2

Já jsem si podle těch světel myslel, že to je nějakej tuning Fiatu 124, než jsem si přečetl nadpis. Z profilu mi to nejvíc připomíná Mercedes SLK. Nějak to moc neladí. Ale uvidíme, až budou lepší fotky a pak obzvlášť naživo.

reagovat
Jimi
15. srpna 2018, 13:44
0

Ta Supra v závěsu vypadá zajímavě, ale Z4 moc zcivilnělo... bez těch ledvin to moc BMW není- oproti starším modelům Z.

reagovat
Knightrider
15. srpna 2018, 15:12
1

Tak musím konstatovat, že ani na tom videu mně to tvarově nijak zvlášť neuchvátilo. Pořád mám dojem, že to je kombinace čumáku Fiatu 124 a staršího Mercedesu SLK z profilu.

bkralik
16. srpna 2018, 23:11
0

Jakékoliv zamaskované auto nemá absolutně cenu vzhledově hodnotit! Tři týdny jsem jezdil / seděl / chodil okolo nového nejmenovaného Mkového SUV a pod tou kamufláží člověk nepozná opravdu žádný obrys - to auto bych v normálním provozu nepoznal. Navíc dneska se opravdu hodně používá "hard camo", což jsou plastové panely umístěné pod tu samotnou kamuflážní folii. Takže třeba přední nárazník vypadá naprosto, ale naprosto jinak.
Zároveň BMW má dost přísná pravidla, co se týká zakamuflování. Pro každý model auta je stanovená "kniha" (camouflage book), která popisuje v který moment má být na autě jaká kamufláž. A není možné aby existoval snad jediný model, který by toto nesplňoval a pohyboval se někde, kde by ho mohl někdo spatřit. My jsme potřebovali na jednom autě oddělat tu hard camouflage z předního nárazníku z důvodu testu nějaké technologie a i když by to bylo jen na dvacet minut a na uzavřeném a střeženém BMW test-tracku, tak to nebylo schváleno, protože camo-book říkal něco jiného.

Takže si myslím, že je opravdu brzo hodnotit jakékoliv bližší tvary, než siluetu auta :-). Počkejme si na oficiální fotky...

Jimi
17. srpna 2018, 08:57
0

Tady byla použita jenom fólie... včera už byly k mání oficiální fotky

Knightrider
17. srpna 2018, 15:21
0

Taky už jsem tyhle fotky viděl. Je to mnohem lepší, ale i tak se nemůžu zbavit dojmu, že se z profilu dívám na upravený SLK.

tomyks
15. srpna 2018, 23:01
0

Bmw by rozhodne slusel retro design. Souhlasim s clankem. Nevim proc ta auta tak slozite sochaji a snazi se objevit ameriku, pritom z toho nakonec vyleze tohle. Myslim ze takova Z8 by klidne mohla sjizdet z linky v Mnichove i dnes, to auto podle me nikdy nezestarne. Skoda ze na nej nenavazali s dalsimi modely. Z8 se tak nejak vymykala z jejich stereotypu a diky za ni.

reagovat
PeterLuk
17. srpna 2018, 18:24
0

Je to také... nijaké. Oproti predchádzajúcej Z4, či Z8 toto auto nevyzerá nijak extra originálne, špecificky... len obyčajný malý roadster, ktorý pri sa s inou prednou maskou mohol predávať aj ako Fiat či Mercedes... Ale tak naživo to snáď bude vyzerať lepšie.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem