načítám data...

Nové Volvo S60 se představilo světu. Na co se můžeme těšit?

21. června 2018, 14:06 27 komentářů Daniel Borský

Volvo ukázalo zbrusu nový sedan S60, který by měl tvořit velkou část prodejů. Na co bude lákat zákazníky?

zobrazit celou galerii: Nové Volvo S60 se představilo světu. Na co se můžeme těšit?

Pamatuji si to jako včera. Psal se rok 2010 a tehdy na tom americký Ford nebyl finančně příliš dobře. Prodával všechno, co šlo. To se samozřejmě týkalo i švédského Volva. Nikdo si nebyl jist, jak to dopadne a byly zde i obavy, aby neskončilo stejně jako Saab, který byl tou dobou již v klinické smrti. Volvu tehdy podal pomocnou ruku čínský holding Geely. Hodně lidí na tuto transakci koukalo skrze prsty. Co prý tak čínská automobilka může Volvu nabídnout? Určitě jen potřebují vytáhnout ze Švédů patenty a technologie a pak je odhodí jako použitý ručník. Představy fanoušků značky byly vpravdě temné. Střih. Jsme zpátky v roce 2018, celých 8 let již tedy patří Volvo pod Geely a my tak můžeme dobře zhodnotit, jak úspěšný obchod to tehdy byl. 

Myslím, že je nad slunce jasné, jak moc dobrý krok to tehdy byl. Volvo dostalo kýženou finanční injekci, která se velmi hodila po éře Fordu a jeho utahování opasků. Dostalo také volnou ruku při návrhu nových vozů. Výsledkem je zbrusu nová platforma SPA a velmi silná modelová ofenziva v posledních letech. Nové vozy od Volva jsou sebevědomé, velmi schopné, kvalitní a opravdu hezké. Tohle se vážně povedlo. Rostoucí zisky a stoupající prodeje (meziroční vzestup o 7%) jsou toho nejlepším důkazem. Posledním autem, které čekalo na generační obměnu, byl středně velký sedan S60. A včera v podvečerních hodinách se dočkal. Nová S60 se ukázala světu. 

Po se designové stránce vychází z větší S90. Což rozhodně není na škodu. Celé auto vypadá, jako kdyby bylo vysocháno z jednoho kusu ledu. Přesto však není seversky chladné. Jeho výraz je zdravě sebevědomý a jasně říká, s kým máte tu čest. Největší změnou oproti devadesátce (tu mimochodem právě v těchto dnech testujeme, takže si nenechte ujít brzy recenzi) je, že se S60 snaží zahrát i na sportovnější vlnu. Vidět je to především z bočního profilu, kde hraje prim stoupající hrana zadních oken. Samozřejmě nechybí "Thorovo kladivo" v předních světlometech a zadní lampy ve tvaru C (nebo je to spíš E?). Za velmi povedenou osobně považuji boční siluetu vozu. Přestože S60 má koncepci motoru napříč a všeho vpředu, tak ta vyváženost profilu je ohromující. Dlouhá kapota, kabina posunutá vzad a krátké víko kufru. To nebývá úplně zvykem v dnešní době. Vážně dobrý. Interiér se nese přesně v duchu posledních Volv, tady překvapení nečekejte. Vypadá to jako uklizený pokojíček.

Zajímavé jsou také vnitřnosti nové S60. Pod kapotou totiž nenajdeme žádný vznětový motor. Ano, Volvo se rozhodlo dát šanci elektřině, takže namísto dieselů dostanete hybridy. Což není věru zlá možnost, když přihlédneme k tomu, jak povedené hybridní systémy Volvo umí. Motorová paleta se bude skládat z již známých přeplňovaných dvoulitrových čtyřválců T5 a T6, které nabídnou výkony 250, respektive 310 koní. Hybridní varianty dostanou přídomek Twin Engine a budou v nabídce ve dvou výkonových verzích. T6 TE bude přenášet na silnici 340 a T8 TE dokonce 400 koňských sil. V obou případech můžeme počítat s pohonem všech kol. Pomyslným vrcholem bude verze Polestar Engineered, vycházející varianty T8. Ta vyšponuje maximální výkon na hranici 415 koní. Polestar navíc upraví i brzdy a podvozek, takže nebudou strádat ani milovníci rychlé jízdy. Tohle rozhodně nebude pomalé auto. 

Vzhledem k faktu, že hovoříme o Volvu, nemůžeme pominout ani bezpečnostní výbavu. Tahle švédská automobilka je totiž synonymem pro bezpečnost. Standardem je systém City Safety, který dokáže rozpoznat chodce, cyklisty a velká zvířata a v případě potřeby se jim zvládne vyhnout či před nimi zastavit. Semiautonomní řízení Pilot Assist zase pomáhá při jízdě do 130 km/h udržovat vůz v jízdním pruhu a dodržovat vzdálenost od před vámi jedoucího auta. V S60 už navíc bude pracovat upravená verze, která zvládne přizpůsobit rychlost při průjezdu zatáčkou. Prostě na jakýkoli bezpečností prvek si jen vzpomenete, Volvo ho může mít. 

Poslední novinkou v souvislosti se včerejší premiérou, je otevření nové továrny v USA, konkrétně v Charlestonu v Jižní Karolíně. Zcela nová výrobní linka by měla napomoci značce s posílením pozic na americkém trhu. Právě nová S60 by měla jako první Volvo vyjíždět z bran této továrny. 

Co dodat závěrem? Snad je to, že se na novou S60 moc těšíme. Volvo přistupovalo ke stavbě svých vozů vždy trochu jinak, než konkurenční značky a nám je tento přístup velmi milý. 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
21. června 2018, 14:58
4

Nejhezčí auto současné produkce.

reagovat
beastar
21. června 2018, 17:24
0

Jo dokud nejedeš za ním. Ty zádě to je strašnej nápad.

R0ck
21. června 2018, 19:38
0

Prave ta zad mi přijde parádní :)

Rien
21. června 2018, 20:51
0

Za me je ten zadek taky bomba

Chase
21. června 2018, 21:34
0

Právě ty zadní světla jsou jak na S90, tak na S60 naprosto perfektní :)

Kuře
22. června 2018, 00:37
0

Tak zrovna ten zadek mi taky přijde dost... no, nepěkný.. .

ro
rock
22. června 2018, 06:11
3

Taky mi ten zadek nijak nevadí. A vysloveně mne nadchl cit pro detail; namátkou třeba vpasování typového označení (S60): sklon písma, rozměry, umístění, všechno dokonale ladí s lampou. Někdo si dal záležet. Na pravé straně tu vychytávku se sklonem písma zopakovat nemůžou, ale i tak je to dobré.

sheogh
21. června 2018, 16:16
0

Moc hezky, interier na vybornou, asi bych vybral ten svetlejsi ;-) Jedina drobnost - zase ty "duplexni" vyfuky :-/ Snad alespon na te hybridni verzi nebudou

reagovat
Matěj Podhorský
21. června 2018, 16:28
1

Soudě podle XC60 T8, asi budou. Na druhou stranu, i bez hybridu ten 4válec je schopný dávat 300 koní, proč by tam měly vadit dvojité výfuky? Navíc je to hezky symetrické :)

https://www.autickar.cz/clanek/galerie/volvo-xc60-t8-budoucnost/?fid=59666

sheogh
25. června 2018, 09:55
0

Ja vim, a i ja mam lehky OCS ohledne symetrie v aute, ale do tohoto budu rypat porad :-D Prijde me to desne poutovy. Asi jako kdysi takovy ty popularni kazetovy dvojcata-jezevcici z trznic od rakosek - casto mely plastovej fake-vyskac z fake-chromu :-))

Ale ne, to auto je fakt hezky, a ten kontrast primo potesi - v te zaplave skodovek a ruznych crossoveru, gameoveru apod. najednou peknej, decentni sedan

R0ck
21. června 2018, 17:14
0

vypadá to božsky :))

reagovat
Inženýr
21. června 2018, 19:24
0

Nové S60 vypadá opravdu skvěle! Jediné, co mi k němu (a vůbec k ničemu) nesedí, jsou ta zadní světla. Na druhou stranu jsem alergickej na dnešní "univerzální" design zadních svítilen, takže asi OK. Z euro sedanů podle mně nejlepší volba, spolu s Giulií. V této třídě nejsou problémem ani výhradně čtyřválce.

reagovat
Caddy
21. června 2018, 20:04
0

Krasne auto a asi i dobre...urcite jedno z nej sve tridy a i celkove z novych aut...jen jsem nejak rozpacity z toho vnitrku, to uz nei moc Volvo a ta palubka vlastne ani neni moc hezka.... :(

reagovat
Matěj Podhorský
22. června 2018, 10:38
1

Přitom je úplně stejná, jako u všech nových Volv :)

Caddy
22. června 2018, 10:56
0

No, u S90 je uz taky tento styl a neni to ono. Ale tam aspon vypada jeste trochu lepe, zde to uz je nejake uplne divne...asi kvuli tem vykusum u krajnich vydechu ventilace. Kazdoapdne nova generace Volv je neskutecne atraktivni zvenku, ale vnitrek zase sel o dost nize...

Matěj Podhorský
22. června 2018, 12:00
0

Sto lidí, sto chutí, já ty jejich interiéry mám zrovna moc rád. Jen ten dekor hliníkový moc nemusím...

Caddy
22. června 2018, 14:44
0

Ale tak ono to neni nejhorsi, jen to ztraci, kdyz to clovek porovna treba s timto:
Jinak jo, hlinik taky moc nemusim, i kdyz pokud ma kovovy vzhled, jeste to jde. Ale drevo je drevo. Kazdopadne vsechno je lepsi nez odporny carbon :)

Caddy
22. června 2018, 14:44
0

A jeste me tam serou ty kulaty budiky...tak tomu dali digitalni panel a stejne to zobrazuje hnusne analogy...treba uz ted budou mit lepsi vyber, ale u S90 nic digitalniho nebylo...

Matěj Podhorský
22. června 2018, 14:53
1

Ne, zatím je to kulatý vždycky. Nejlepší digitální palubku co do vzhledu podle mě má Peugeot... navíc ty válce otočný jsou takový, no, maličko americký :)

Caddy
23. června 2018, 16:43
0

Jojo, je to smutne, ale Peugeot ma fakt nejlepsi palubky :) Ve 3008 se mi to desne libilo a kdyz ted k tomu udelali i hezky zbytek auta (508), tak je to fakt bomba :) Jinak jo, ty valecky jsou bozi, presne takovy mam palivomer v Eldoradu :) Jen mechanicky teda :)

VK
VK
22. června 2018, 00:46
0

Hybridní varianty budou mít 4x4 pohon všechny přes hladex, nebo některá i pohonem zadní nápravy extra elektromotorem, víte někdo?

reagovat
VK
VK
22. června 2018, 17:16
0

Na internetech se nakonec píše, že ano - zmátl mě technický popis v tištěném Automobilu, kde psali i u T6 o Haldexu, asi chyba. Jinak dík všem za odpověď.

Honza 'Hamster' Křeček
23. června 2018, 08:35
1

Hybridy ve Volvech maj ve stredovem tunelu misto kardanu balik baterek (dobre pro teziste) a zadek je ciste elektricky. Nepredpokladam, ze by to S60 mela jinak, kdyz platforma zustava stale stejna.

VK
VK
24. června 2018, 15:55
0

Mě právě zmátl článek v aktuálním čísle Automobilu, kde T6 přisuzují Haldex. Pravděpodobně to jen opsali z nehybridních variant; koneckonců je nepravděpodobné, že by Volvo vyvíjelo dvě různé hybridní koncepce.

PeterLuk
22. června 2018, 11:35
0

Krása!

reagovat
Jimi
22. června 2018, 13:20
0

Design a proporce se opravdu povedly. Otázka je, zda přesvědčí zákazníky za louží, že 4-válec s elektro berličkou je to, po čem jejich srdce touží...i když mám pocit, že Volvo zákazníci už přestali řešit nějaký zvuk a koncepci motoru. Vnitřek označil Jezza u S90 za jeden z nejpovedenějších interiérů z mainstreamu. Věřím, že sedačky jsou výtečné a ten zbytek neurazí...

reagovat
JLK
22. června 2018, 14:09
3

Nejaky zvuk a koncepci motoru neresi 90% lidi. V diskuzich to tak nevypada, protoze se tu logicky sejdou lidi co se o to zajimaji a berou to jinak. Do showroomu ale chodi i lidi co nevi jak funguje spalovak natoz jak je do detailu reseny pohon noveho Volva.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999

Ford Galaxie

1,9 TDi, 66 kW - rotačka

19 800 Kč
cena
1999
rok výroby
89 koní
výkon
1 896 ccm
objem
Chrysler Sebring JR Sedan 2004

Chrysler Sebring

JR Sedan

29 900 Kč
cena
2004
rok výroby
140 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000

Chrysler 300M

3.5i LPG Tech

75 000 Kč
cena
2000
rok výroby
248 koní
výkon
3 518 ccm
objem
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957

Dodge Royal Lancer

Custom HardTop 4door

395 000 Kč
cena
1957
rok výroby
260 koní
výkon
5 329 ccm
objem
Chrysler 300 coupe 1968

Chrysler 300

coupe

290 000 Kč
cena
1968
rok výroby
350 koní
výkon
7 215 ccm
objem