načítám data...

Nejnegativnější automobilová recenze?

27. ledna 2017, 09:02 61 komentářů Tomáš Vavrečka

Automobiloví novináři většinou nemohou auto strhat jak rybízový keř. Přesto se někdy něco zlomí a pisálek vyfoukne z klávesnice mimořádný hejt...

: Nejnegativnější automobilová recenze?

To se tak ráno probudíte, chcete si přečíst článek na Autíčkáři, vlezete na stránku a tam… NIC! Tak začnete pátrat, který že z kolegů je ten nezodpovědný vyžilý kůň, co neplní úkoly, otevřete si redkační plán a v něm stojí – VAVRIS! Neznáte někdo tu nezodpovědnou línou lemru? Rád bych si s ním něco vyřídil.

Vzhledem k rodičovskému vytížení jsem odkázán na své škodolibé redakční kolegy a pevně doufám, že dneska místo mě zachrání internet někdo z nich. Ale kdyby to náhodou nevyšlo, musím dát alespoň drobnou náplast na krvácející ránu a námět k diskuzi.

Dneska se tedy Autíčkář bude ptát na tu vůbec nejnegativnější recenzi automobilu, kterou jste kdy měli tu čest číst či vidět. A vynechte prosím slavné trio z Top Gearu, protože svatá trojice má jednak poněkud výsadní postavení (takže si může říkat co chce) a druhak často jde o nadsázku. Běžně se však kritika podává umírněněji – přeci jen způsob prezentace automobilů skrze novináře má svá specifika a daleko častěji než na recenze psané bez servítek narazíte na servilně pojaté články, kterými se autor snaží vlézt někomu do teplých míst. Pravdou také je, že už prakticky nenarazíte na auto, které by bylo tak mizerné, aby si zasloužilo lítou popravu v recenzi. Někdy se ale vesmír pokazí a naštvaný novinář narazí na nepovedené auto, či jen jeho nevhodně poskládanou specifikaci, a nenechá na něm nit suchou. Tažke diskuze je vaše – povězte nám, kdy vás automobilový novinář svým kritickým přístupem nejvíc usadil do židle? Kdy jste doslova hleděli, jak poslal testovaný kus železa do horoucích pekel?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Marshall
27. ledna 2017, 09:21
2

V autosalonu Guilie, úplně nesmyslně si léčil autor komplexy.

reagovat
RCNP
27. ledna 2017, 10:33
0

První věc na kterou jsem si vzpomněl. Ač ta recenzi spíš než o autě vypovídá o autorovi nebo celém AS. Totálně zbytečnej hejt, plnej nepravd a vlastní hlouposti. Nebo spíš pro ně jediná možnost pohanit nějaké auto, jelikož všichni ostatní už je "sponzorují", tak tam brblat nemůžou.

Ji
Jiří
30. ledna 2017, 16:44
0

Je to jednoduché, jedním ze sponzorů AS je Renocar - prodejce vozů BMW. Jak tedy může dopadnout recenze auta jednoznačně namířeného proti BMW M3/M4? Jak jinak než "jízdními vlastnostmi už se blíží BMW"... což jsme viděli při prezentaci časů na Nürburgringu. Spíš by se slušelo říct, že BMW se jízdními vlastnostmi blíží Alfě :)

Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 09:38
0

Tak já myslím, že tohle je docela dobrý příklad :D nevím jak v cliu, ale 0.9 TCe na mě zas tak zle nepůsobila, a to byla v twingu z půjčovny...

http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-renault-clio-iv-0-9-tce-tragicky-motorovy-omyl/?5

reagovat
jc
27. ledna 2017, 09:54
0

aha pjanda... :-)

Adam
27. ledna 2017, 10:06
0

V tom Cliu je to něco strašnýho. Na dálnici tě předjížděj Felicie a ty při tom jedeš ta 10l. :D Nikdy více.

Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 16:25
0

Nechápu, jak je to možné. Přitom Twingo, které je mnohem méně aerodynamické, to v klidu rozparádilo na něco přes 170, což teda v Twingu už není moc bezpečná rychlost, ale o tom jindy:D To přece nemůže být tak strašné..

martin_100
29. ledna 2017, 20:40
0

Kolega má 0,9 tce v loganu a chválí si to kudy chodí ....

jc
27. ledna 2017, 10:58
2

Kdyz uz tu byl zminen pjanda, nelze si nevzpomenout :-) http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-toyota-gt-86-cas-nejde-vzit-zpatky/ Jinak autoforum ctu jen v sebeobrane (kdyz to nekdo nalinkuje).

reagovat
Vikis
27. ledna 2017, 11:46
0

to jsem chtěl dát taky! byl jsi rychlejší... ten člověk mi přišel úplně mimo, zhýčkaně a absolutně líně... i u dalším článků mi nepřijde, že to je člověk na správném místě...

krab
27. ledna 2017, 12:20
0

To teda jo, "pjandu" nebrat, kdyby náhodu chtěl psát svoje testy na tenhle lepší web :)
Dlouhý a ještě divně zmatený. Vůbec netušim, co ten člověk očekával. Mě rozsekaly tyhle úryvky : "Z jízdních záležitostí navíc potěší i velmi odolné brzdy. Nevydrží tolik, co u Rapidu 1,2 TSI ...." a zejména tohle: "Stačí dát na jedničku nebo na dvojku (tedy krátké převody, na které by motor měl jet za všech okolností) plný plyn třeba ve dvou tisících otáčkách a poznáte pocity obětí bostonského škrtiče....."

A to nevytrhávám záměrně kontext. To bude totiž patrně člověk jež považuje za vrchol supersportovního blaha turbodieslovou Oktávku RS :)

Vikis
27. ledna 2017, 12:33
0

Ono celkově ta motoristická novinařina tady mi přijde hrozně chudá... internetovou sekci jsem z cca 4 stránek zredukoval na 3, kdy 3 jsem vyrušil a 2 přibral. Co se testů týče, tak sleduju zdejší komunitu a Garáž, hodně jsem zvědavej kolik toho vyklepe Honza Červenka z Novy... ikdyž už tam mám osobní odpor, že to je pod tou značkou, kterou to je...

hb
hb11
27. ledna 2017, 12:53
0

Pjanda dela neskutecne komplexni, detailni a zaroven ctive recenze. A zaroven umi perfektne ridit (kdyz pominu ruzne profi zavodniky - hlavne tech starsich aut - tak jsem asi nikde nekoho nevidel ridit auto takovymi rychlostmi s takovym klidem, smyslem pro detail a citem pro auto - meziplyny, zadne trhave pohyby, rizeni plynem, atd. - rad bych se nekdy k takovemu perfektnimu ovladani aspon priblizil..). Jeho recenze jsou dost kritizovane, je to podle mne tim, ze z auta dokaze diky svym ridicskym schopnostem dostat maximum a vetsina ctenaru zrejme nema dostatek sebekritiky k priznani toho, ze Pjandovi ridicsky nesaha ani po kotniky (naopak, kazdy druhy ma pocit, ze je pomalu nejlepsi ridic na svete.. Druha typicka vec jeho recenzi je zamereni hlavne na efektivitu ve vsech smerech (dost celkove opomiji zabavnost - hlavne v nizsich rychlostech), ale vzhledem k tomu, ze je zabavnost subjektivni, tak bych to nebral jako chybu.. Jinak doporucuji precist si jeho srovnavaci recenzi Z4M vs M3 e46, kterou napsal, kdyz koncil na Autorevue, pro mne je to jeho asi nejlepsi recenze..

jc
27. ledna 2017, 13:28
1

I kdyby to takhle napsal Lauda tak je to nesmyslne zaujate, si to precti sam. Vpodstate z toho udelal nepouzitelny auto. Porovnej to s tim, co o Toyobaru pisi majitele (vcetne mne). Pro mne je pjanda mimon.

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:28
1

Pjanda je pojem :) Take jsem videl jeho rizeni na zivo a je to velmi pusobive, bohuzel takhle asi ridit nikdy umet nebudu. Nicmene mi jeho recenze nekdy prisly "odlisne za kazdou cenu" a s nekterymi zavery se absolutne mijim - typicky treba rizeni na Mazde 6, ktere bylo oznaceno jako silene (negativne).

No ale co jsem chtel rict hlavne, vtipne obcas pusobi verne ctenarstvo, ktrere casto v diskuzi potvrzuje poznatky z extremni jizdy a pritakava osobitym nazorum pjandy, pritom je nad slunce jasne, ze vetsine z nich budou tyto extremni jizdni poznatky navzdy zatajeny :)

RCNP
27. ledna 2017, 13:37
1

To je přesně ono. Všechny recenze na Toyobaru byly víceméně kladné (i na samotném autofóru) a pak přijde Pjanda a rozbije to :D První český automobilový hipster?

krab
27. ledna 2017, 14:09
0

Přiznám se, v české automobilové novinařině mi chybí vzdělání, takže Pavla Jandu neznám a dodnes jsem od něj nic nečetl.
Až teď odkazovaný test Clia 0.9Tce a GT86. A jak odkazoval HB11, našel jsem si obratně ten srovnávák M3 a Z4M : http://www.autorevue.cz/test-na-rozloucenou-bmw-m3-e46-vs-z4-m_4#articleStart

Beru zpět původní dojem, že jde o floutka majícího opravdové zkušenosti akorát tak s oktávkou v dieslu. To nepochybně tak není! V jeho textu se prolínají dvě věci:
1. zjevně nenávidí všechno nové, týkající se regulací a emisí motorů a vnímá jak se jejich přirozené vlastnosti díky tomu sešněrování zhoršují. S tím bych tak nějak dokázal docela v mnoha případech souhlasit
2. Pojme každý ten test a recenzi tak nějak moc vědecky a řeší vlastnosti aut v krajních hranicích schopností podvozku a pneumatik atd... Jenže realita majitelů i výrazně sportovních aut bývá obvykle kompletně jiná. Většinou se totiž majitelé hlavně hodně schopných sportovních aut na jejich opravdové limity nikdy nepodívá. Jen si tak myslí, že už se tam blíží.. ( tím myslím sebe :-D)

Ten test M3 a Z4M přináší docela dost zajímavých informací, ale ten styl mě stejně nesedne. I přestože v informativní rovině vlastně napsal hodně zajímavé informace, které bych se u jiného novináře asi nedočetl.

Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 16:28
5

. jen dodám, že pjanda se v tom výše zmíněném testu Clia 0.9 TCe vydal spěchat kamsi do Ostravy, a pak se divil, že to moc žralo. Takže jo, ok, pjanda je možná výborný šofér, ale proboha, koho napadne zkoušet Clio s malorážkou takto, pak ho v testu strhat a říct si: "odvedl jsem dobrou práci"??? Jestli někdo chce spěchat po dálnici pravidelně, asi těžko si koupí něco takového, pokud to teda nebudou fleet manageři, kteří jsou schopní do firmy nakoupit fabie HTP a pak nechat lidi točit Praha-Ostrava furt dokola.

Takže: je pjanda výborný řidič? Zcela jistě. Je pojem? Určitě ano. Je dobrý motoristický novinář? Jak kdy. Dokáže sice donekonečna rozpitvávat nastavení geometrie nebo tuhost silentbloků horních ramen, ale já zastávám ten názor, že auto se má testovat pohledem cílové skupiny, což ovšem znamená, že na to auto takto budu nahlížet, a ne že s ním týden rajtuju svým obvyklým stylem, pročež zjistím, že mě nevyhovuje, tedy prohlásím, že je to auto uplně na piču.

Pardon za to sprosté slovo, ale zase jsem se nasral.

Franz Kafka
27. ledna 2017, 18:47
0

S tím testováním z pohledu cílové skupiny máš asi pravdu. Přece jen budoucí majitele třeba Renaultu Clio asi nebude úplně zajímat jak se auto chová na limitu. Většinu lidí zajímá prostor, potencionální poruchovost v budoucnu, zákaznický servis, reklama a tak podobně.

Neznám toho člověka a řídit asi bude umět když to tedy píšete (v tak hojném počtu) ale recenze na Toybaru je psaná tak nějak zaujatě (taky nejsem majitel ani fanoušek toho auta) jako kdyby to auto neměl rád ještě před tím než měl možnost s tím vůbec jet.

Zajda
27. ledna 2017, 23:03
1

Za mě teda Janda neshodil nic bez obšírného vysvětlení.
Spousta lidí se třeba u Toyobaru rozplývá, jak je super že ještě existuje sporťák s atmosférickým motorem.
Janda k tomu dodal vpodstatě jen to, že super to sice je a palec nahoru výrobci za snahu, ale do té snahy emisní limity poněkud hodily vidle.
Co by bylo objektivního na přehlížení letargického chování motoru v první polovině otáčkomeru?
Už je to nějaký pátek co jsem tu recenzi četl, ale nešlo vůbec o výkon a že to nejede "vocpodu".
Byť i grafy z brzd ten výkonový zhup ukazují.
Jde o reakce motoru řekněme v neutrálu nebo při sešláplé spojce. Reakce na meziplyn a rychlost padání při řazení nahoru chcete-li.
Lidé si dnes už zvykli, hlavně u atmosfér, že reakce na plyn jsou lejno. Lejno se stalo normou, už ani nikoho nenapadne znova omílat že lejno smrdí.
Přiznám se že v Toyobaru jsem nejel, ale mám dojmy třeba ze Swiftu Sport. Motor samotný je naprosto OK, ale co do vytáčení a padání otáček se tam panečku občas dějou věci.
Jako by to přepínalo mezi přehršlí různých map podle kdovíčeho, hlavně když se zrovna jede vpoklidu.

Stejně tak kritika Clia 0,9. Pokud nový superúsporný a motor má ve stejném režimu mnohem vyšší spotřebu než atmosféry v nákupních taškách dob minulých, zase raději přimhouřit oči a zkusit na bídě najít nějaké pozitivum?

Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 23:48
0

ad 0.9 Tce...fakt nemůžu sloužit co do hodnocení toho motoru v cliu, ale to twingo? Jezdil jsem rok 1.2 Fiatem 500. Twingo 0.9 tce mělo prakticky stejnou spotřebu a jako bonus dávalo 20 koní navrch. Fakt nevím, nevidím tam nevýhodu.

RCNP
28. ledna 2017, 00:36
1

Já mám BRZ a ten test je blábol. On použije jednu pravdivou informaci jako podklad pro dva nesmysly. Jako ty reakce na plyn. Ve středních je propad zátahu, to je pravda, ale reakce na plyn jsou i tak v celém spektru naprosto okamžitý. Otáčky nepadají a meziplyn trefí i největší poleno a to i v hodně nízkých otáčkách. A kromě několika nelogičností tam jsou zveličené drobnosti přetavené do lží. Jako třeba hluk uvnitř, nebo použité materiály. A pak tam jsou čisté lži. Jako že je špatný komfort, že řazeni jde težce a nejde dělat přesně, že je motor nevyzpytatelný v nízkých otáčkách a že nefuguje v jiném než absolutním temptu. To jsou lži a jen si vybral toyobaru (zvlášť motor) jako prostředek k hatu EU, jelikož kde jinde ukázat jak je EU zlá než na autě pro fandy, kde to má nejvíce zabolet. Podrobné obsáhlé rozbory mají jen vzbudit dojem o podloženosti těch nesmyslů, přitom to spíš vypadá že auto měl půl dne a zbytek vyspekuloval a následně řádně melodramaticky podal.

Zajda
28. ledna 2017, 00:50
0

Otázka je jak jsi auto používal. Že při běžném kodrcání má downsize turbo alespoň stejnou spotřebu jako atmosféra se dá předpokládat. Zajímavé by bylo porovnání o kolik jsi překračoval továrně udávanou spotřebu ve Fiatu a o kolik v Renaultu. Horší je co se stane když od těch motorů optimalizovaných do laboratoře něco začneš chtít.

krab
28. ledna 2017, 09:12
0

Ohledně testu GT86 plně souhlasím s RCNP. Z nějakýho zvláštního důvodu ten pan Janda to auto nemá rád a šel jakoby schválně proti všem. Většina majitelů a lidí co s těmi auty mohla jezdit jsou vlastně spokojeni a nadšeni. Jestli má nějaké mouchy? To má každý auto... nakonec tu na to téma vznikl blog majitele jednoho takového.
Koupil bych si GT86? Záleží na okolnostech. Pokud by parametr byl : 800tisíc max a můžeš mít jen jedno auto, vůbec bych nepřemýšlel o čemkoli jiným. Proč jí nemám? Hmm... protože jsem se zbláznil a koupil místo toho staré Porsche 911.

Problém toho Jandy je, že většinu toho co testuje porovnává očima člověka co má zkušenosti a jezdí buď s E46 M3 nebo 911 997. Ta přirovnání se v jeho textech neustále opakují. Jenže, takhle to nejde. V reálu se člověk musí zamyslet a porovnávat hrušky a hrušky. To, že v každém textu co jsem od něj zatím četl hejtuje EU s těma limitama CO2 a restrikcema atd.. to je mi osobně sympatický, i když někdy to v těch textech je takové otravné.

Každopádně dobrý test napsat umí, ale asi je to vyjímka, tohle představení 911 991 C2S od něj se čte velice dobře a musím říct, že na rozdíl od všeho ostatního co jste tu odkazovali je nejvíc příjemný čtení. (zase vyjma zbytečně obšírné pasáže o nesmyslnosti start stopu... stačí napsat neřeš to a vypni po nastartování.... ale chápu ho nemá to tam co dělat) :http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-porsche-911-991-carrera-s-stejne-jen-na-pohled/

Kr
Krocan
28. ledna 2017, 23:06
0

Dvakrát jsem v letmo proběhlých komentářích narazil na slovo meziplyn, jednou dokonce v souvislosti s efektivní jízdou.
Dokázal by mi někdo tu efektivitu meziplynu a ještě specielně při řazení "nahoru" vysvětlit? Díkx.

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2017, 09:43
0

Při řazení nahoru bylo zmiňováno pouze pomalé padání otáček - nemoc některých dnešních motorů. O efektivitě používání meziplynu už toho bylo napsáno spoustu... Takže stručně videem

- myslím, že se nemusíme přít o to, že tady jsou meziplyny používány velmi efektivně a podřazování pouze přes spojku by vedlo jak k pomalejší změně převodů, tak možné nestabilitě auta. :-)

Ko
Kouzelnik
29. ledna 2017, 14:19
0


Zajímavé srovnání nabízí Janda BRZka s RCZ. Hlavně jeho pocit z lepšího naladění motoru BRZ oproti GT86.

Jeho test GT86 jsem četl díky odkazu zde poprvé a jisté souznění jsem pocítil. Dlouhodobě jezdím autem o kterém se nesmí mluvit a hned jak bylo možno si ji u Toyoty zapůjčit jsem si domluvil testovací jízdu. Chyběla mi kontaktní hravost v nízkých rychlostech a pocit, že toto chci. Při zrychlení se to vylepšovalo...

Chtěl bych zkusit i BRZ ...

http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-subaru-brz-vs-peugeot-rcz-2013-reznik-vs-elegan/?6

Kr
Krocan
29. ledna 2017, 17:28
0

No Vavris, teď jsi tomu nepomohl:-) jsem v cizině a video rozklikávat nebudu. Až v úterý. Ale stejně mi to asi ke změně názoru nepomůže, protože nejsem schopen ohodnotit nějaké nuance řízení (ve kterých Ty máš třeba jasno). Já si jezdím prd-prd a o apexech, powerlidech vím jenom to, co jsem před více než třiceti roky četl v knížkách a článcích od Janka. V praxi 0. Pro mne by rozhodlo pouze přímé srovnání; s a bez. Ale kdybych si byl jistý, že můj dedukce, že meziplyn u synchronizovaných převodovek zdržuje, tak to zde napíšu ultimativně a nepřipustím diskus.

Kr
Krocan
19. února 2017, 12:32
1

Vavris; takže ještě jednou ode mne k meziplynům a ilustračnímu videu.
Předem píšu, že nerad někomu kopu do hraček, sám nemám rád, když to někdo udělá mně (a to i když má pravdu). No ale, když už jsem ty meziplyny načnul...
Tak nejdřív zpětně okomentuji ilustrační video, tak jak ho vnímám; nezkouknul jsem ho celé, od poloviny jsem na několikrát přeskočil až na konec. Celkově videa asi zkreslují pocit rychlosti, připadalo mi, že řidič mohl jet rychleji (ve skutečnosti jel určitě naplno). Z videa jsem nezískal pocit, že by meziplyny čemukoliv prospěly a situacím, kdy řidič podřazoval o víc kvaltů by podle mne nemuselo dojít. Také mi připadalo, že řidič nebyl dostatečně přikurtovaný, že by ty pásy zasloužily ještě přitáhnout. Také jsem si uvědomil, že je mi divné, když auta v zatáčkách přejíždějí retardéry a/nebo prostě jedou až za kraj asfaltu. Asi to je opravdu pro rychlejší průjezd zatáčkou výhodnější vymést krajnici a obětovat přilnavost pneumatik výměnou za zvětšení rádiusu průjezdu a tím zmenšení odstředivé síly. Jezdí se tak ale i ve vrcholných disciplínách, tak to asi funguje. (Jinak my, řidiči náklaďáků máme panickou hrůzu z jízdy za krajnicí a to i na dálnici, kde je krajnice pokračováním asfaltu. Při kraji je velké nebezpečí, že chytneš bordel do gumy a kdo by chtěl dělat gumu?)
Ale jak už jsem psal, moje analýza čehokoliv sportovního je irelevantní. A proto jsem oslovil mého známého z Jaguar-klubu, Michala, který se svým XJR 3.6 jezdí pravidelně v Mostu závod ze série EDDA CUP a ve své třídě Historici 2000+ každý rok dojede s autem, které provozuje denně, tak jako jiní provozují nové Škodovky, v polovině startovního pole. On velmi kamarádí s Jardou Rejkou, na jehož jméno určitě narazí každý český Jaguarista a který se již několik sezón velmi úspěšně účastní celého seriálu rakouského HISTOCUPu ve svém XJ-S (Tohoto seriálu se také velmi úspěšně účastní David Bečvář s XJ-S). Zeptal jsem se Michala, zda používá on a Jarda meziplyn. Odpověděl mi, že ne, že to ubírá vteřiny. Takže to je pro mne názor praktika, který ty vteřiny honí po okruhu.
Takže Tě, Vavris musím pochválit za to, že opravdu dobře píšeš a tak si od Tebe rád přečtu i o věcech, které mne vlastně vůbec nezajímají, ale o meziplynech mně nemáš šanci přesvědčit.
...

jc
19. února 2017, 13:54
0

Ja znam jednoho, co zna jednoho, co rikal, ze pry... Ne vazne, pokud nepoznas, ze tam jede rychle, tak nepoznas ani to, jak ho ty meziplyny (ne)zpomaluji. Nechci znevazovat zavodniky v Jaguarech, ale tady v tomhle si nemyslim, ze by to ubiralo nejaky cas. Ja jsem v Moste jezdil bez meziplynu, ale bylo to jen kvuli tomu, ze jsem pro to nemel vhodne auto a zaroven jsem neumel heel&toe. Ale v takovymhle aute a jeste kdyz to takhle umis v tom nevidim zadny problem. Zvlast kdyz meziplyn neni jen o case (coz pochopis, az se ti nejaky povede).
Po tech obrubnicich je to rychlejsi, ale zase se to musi zhodnotit pro kazdou situaci zvlast. Obrubniky jsou ruzne vysoke s ruznym povrchem, v nekterych zatackach se ti ten prostor navic hodi vic nez jinde. Taky zalezi na aute (vc. gum) - nektere to snese spis nez jine a asi jeste casteji je to o tom, co sneses ty jako pilot.
Doporucuji min teoretizovat a vice praktikovat :-)

Kr
Krocan
19. února 2017, 14:46
0

Meziplynů a podřazování bez spojky v osobáku jsem si užil v A Omeze, kde byla nefunkční synchronizace dvojky, jinak jezdím s náklaďáky od roku 1988 a tehdy se muselo také s meziplynem. Zvlášť LIAZ s devítikvaltem; když se nezadařilo, mohl jsi zabrzdit a začít od rozjezdu znovu.
Neteoretizuji kvůli tomu, že bych chtěl být rychlý pilot a neumím si k tomu najít cestu, ale protože nechci být rychlý pilot a nehledám k tomu cestu. Jen mne zajímá pravda. Popravdě, nemůžu ježdění ani cítit. Najezdím okolo 11.000km/m a když jsem doma, tak nikoho nesmí ani napadnout, že se někam pojede a to mám dva staré Jaguary (sice hrozné werky, ale Jaguary). Takže praktikování nechám enthusiastům.
Jinak si myslím, že nejlepší efektivitu zaručují co nejvíce adhezní gumy, na kterých jede řidič těsně před hranicí smyku. Všechny ostatní ingredience efektivní jízdy jsou dle mne až za těmito. Ale jak jsem již několikrát řekl, nejsem k tomuto hodnocení povolaný.
V čem mohu s každým z vás soutěžit, je endurance; V náklaďáku tam nasadím 4H20 jízdy bez zastavení, kdy mi třeba za chvíli od rozjezdu začnou na horní poličce cinkat hrníčky o sebe, telefon mi v zatáčce spadne na podlahu na druhém konci auta a za chvíli mi začnou zrovna všichni zuřivě volat a jak po půl hoďce dopiju kafe, tak se mi hrozně začne chtít. a potom udělám třičtvrtě hodiny pauzu a dám tam další čtyřku bez zastavení. a tak každý den dokola.

jc
19. února 2017, 15:04
0

Meziplyn v Sku je trosku jina disciplina. A mam takovy pocit, zes u toho nebrzdil... :-)
S tema gumama nesouhlasim. Delaji sice velky rozdil, ale mnohem mensi nez technika ridice (pokud se nebavime o srovnani dvou zavodnich jezdcu, ale nejakych dvou ridicu, kteri se obvykle objevuji na volnych jizdach).

Franz Kafka
19. února 2017, 15:58
0

Pravda je vážně to, že ty pneu vážně nejsou alfa a omega spíše bych řekl že se na ně lecos krásně dát svézt.

Tomáš Vavrečka
26. února 2017, 23:01
0

Krocan: Tak tedy ještě také přispěju se svou odpovědí. Tvému kamarádovi z Jaguar klubu se nedivím, třeba meziplyny neumí tak dobře jako pán ve videu nebo na to historický Jaguar má méně vloh než Honda S2000. Abych se přiznal, kdysi při závodění do vrchu a v Miata Cupu jsem meziplyny při měřených kolech také nepoužíval. Bohužel mi pán bůh žádný závratný talent nenadělil a i přes poměrně častý trénink jsem se nikdy nedostal do takové fáze, že bych je mohl používat aniž by mě to stálo cenné desetinky. Pedálová skupina v Miatě, resp. málo místa pod volantem tomu taky moc nepřispěly.

Přesto zastávám názor, že meziplyny jsou užitečné a efektivní - problém je v tom, že opravdu jen málokdo je umí sázet tak, jako třeba Dominik ve videu. Tedy že dokáže naplno brzdit, trefovat se plynem a k tomu i bleskově řadit. A vem jed, že ten panáček jezdí velmi rychle. Most pod dvě minuty je v S2000 úžasný čas. V jeho případě jsou meziplyny skutečně nejen efektní, ale také efektivní.

Franz Kafka
26. února 2017, 23:12
0

Nechci tuhle starou věc otevírat, ale jak sám píšeš tak je nutné to zvládat skvěle v kombinaci "brzda, trefovat se plynem a zařadit ideálně". Nemám ponětí jak to funguje při závodech do vrchu a ani jak se taková věc zvládá v Miatě pro Miata cup (sériová auta počítám)ale z toho je jasné, že to nemusí být vhodné pro každého a reálně méně schopného řidiče to může dokonce zpomalovat. Univerzální recept na to jak být rychlý v kostce to tedy není. Dokonce bych řekl a to teď nechci hodnotit video, že jeden člověk co se snaží jet a všechno řadit s meziplynem může být pomalejší než druhý co řadí bez a to nahoru i dolu jen proto, že ten první nezvládá tuhle techniku dokonale. Reálně bych tedy viděl přínos v tom, že se meziplynem šetří a prodlužuje životnost setrváku(případně) spojka a převodovka pokud to děláš dobře...

Franz Kafka
26. února 2017, 23:17
0

Ještě bych k tomu doplnil takovou poslední věc a tou je elektronický plyn ... a jeho skvělé nastavení u mnoha aut. Takže se opět dostáváme k tomu, že je to maximálně dobré v soutěžích a nebo při "hobby" okruhaření. Většina lidí co nejsou jako Dominika (nebo kdo) tak stejně nedokáže zařadit rychleji než synchronizovaná převodovka a tak se o tu rychlost a ve finále i radost připraví.

krab
26. února 2017, 23:31
0

Já myslim, že u nás, hobbíků, kteří se na okruh nebo hobby závod jakéhokoliv charakteru dostaneme maximálně párkrát do roka je potřeba řešit něco jinýho než meziplyny. Prostě se učit základy, začít znova, odstraňovat zlozvyky a zvládat základy dobře. Tohle jsem loňskou sezonu hodně pochopil u motorek. Nejlíp se naučí ten, kdo se vyprdne na jakýkoli vlastní ego a představy jaký je řidič a poslouchá instruktora. Nějakej trénink budu chtít letos absolvovat , nejen moto ale právě tentorkát i auto. Možná tady to bude těžší, protože už za ty léta mam nějaký návyky a představy, tak se budou odbourávat hůř než u motorek, kde jsem po dlouhý době začínal.

Meziplyn je pak jako něco jako, když víš kdy máš do omáčky správně vmíchat lanýže. Nejdřív se ale musíš naučit uvařit knedlíky... :)

Názorně jak na to téma zlepšování se jako řidič přichází STG dneska, zrovna jsem to dokoukal :

krab
27. ledna 2017, 11:10
0

Pro mě jednoznačně Chrisův blog na EVO UK "The Mazda MX5 is pants"
http://community.evo.co.uk/users/Monkey-Harris/blogs/index.cfm/2011/2/7/CHRIS-HARRIS-The-Mazda-MX-5-is-pants-ducks

Je to krátký a čím jsem starší, tím víc se mi tenhle krátkej sloupek či blog líbí :)

reagovat
Ev
Evlo
27. ledna 2017, 11:36
0

Ale to neni recenze auta, to je takovy fejeton, kdyz by tohle napsal jako recenzi na konkretni treba MX5 ND, tak ok, dobra recenze, jenze ne.

Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 12:27
5

Řekl bych, že od určitě úrovně, a té Harris jistě dosahuje, už nepotřebuje konkrétní auto hned k ruce, aby mohl něco takového napsat. Dovolím si v tomto případě předpokládat, že jich už dokonce pár i řídil:)

Já jen aby se to zase někoho nedotklo nebo tak:D oni miatisti jsou všichni hrozně moc fajn lidi, dokud se jim nezačne šahat na auta, přijde mi :)

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:19
0

V souvislosti s Harrisem se mi vybavila jeho nevybirava filipika na Ferrari. Urcite tady nekdo hodny nalinkuje, ja pisi z mobilu :)

Ev
Evlo
27. ledna 2017, 13:31
0

Hmm, me jeste napada obdobi tak 98-2006, kdy kazdy recenzent psal, ze auto ma spatne jidni vlastnosti a vyrobci pak vyrabeli drncajci trakare. To byli obzvlast negativni recezenze.
To stejny jako televize a cerna a dusledek jsou zrcadla :D

krab
27. ledna 2017, 23:22
0

Vavrisi, přesně, tam ale nešlo o kritiku auta, ale o dětinsky neférové jednání Ferrari v přístupu jak se budou jejich auta testovat a co novinář může a nemůže..... Tohle bude pravděpodobně bolest týhle novinařiny pořád. Do určitý miry a bude záležet jak se k tomu kdo postaví.
Ten článek nemohl dát ve své tehdy sekci "Monkey Harris" na Evu, tak to zveřejnil Jalopnik : https://jalopnik.com/5760248/how-ferrari-spins

Dávno už se ale s Ferrari udobřili :)

H_F
28. ledna 2017, 01:01
0

ma zasadni nahled, jakou zasadni vlastnost ma mit sportovni auto - ze ma byt nejakym zpusobem vzrusujici
mx5, alepson po nc v dobe, kdy to psal, nicim takovym neni
vzhledove i motorove to je zoufala, tupa nuda
reci o tom, ze si lepe vychutname auto se zdechlym motorem, jsou jenom kysele hrozny
rychlejsi auto, na ktere clovek nestaci, lze vzdy uskrtit, aby mel dobry pocit, ze zvlada ridit s "cihlou na plynu pyco"
proc, kdyz je to tak skvely recept na zabavu za volantem, to nikdo nedela?

whitenight
27. ledna 2017, 14:29
0

Největší hejty aut bývaj v autosalonu. To je pořad, na kterej jsem koukal od začátku a pak už jsem to po těch sto letech minulej rok nedal a mám se dobře.
Dal jsem jim sbohem po naprosto nesmyslnym hejtu na smart fortwo, kde půlka věcí ani nedávala smysl. Místo ježdění někde v centru města s nim jezdil u čapího hnízda. Jestli jste neviděli, najděte si to.

reagovat
Vojta Dobeš
27. ledna 2017, 16:24
0

Tak já sem teda přidám nejnegativnější recenzi, co jsem napsal já (bylo to tehdy ještě do nejmenšího sloupku v TopGearu, proto je to tak krátké):

Opel Antara

Přehlédnutelná rozhledna

Přehlížené SUV se snaží získat si pozornost faceliftem. Ale příliš se mu to nedaří.

Vojta Dobeš

Většina dnešních majitelů SUV si svoje auta nepořídila kvůli výletům mimo silnice, ale

kvůli vysokému posazu a s ním spojenému rozhledu. Nebo možná proto, aby bylo vidět

je.

Pokud vám jde o to první, je pro vás Antara výborné auto. I mezi ostatními SUV totiž svou

výškou vyčnívá, což přináší svoje ovoce i tehdy, pokud vám jde o kritérium druhé. Horší

to bude, pokud toužíte po tom, aby si vás ostatní všímali. I po faceliftu je totiž Antara sice

líbivá, ale zcela nenápadná.

Že jsem zapomněl na hlavní důvod ke koupi SUV, tedy terénní schopnosti? Nikoliv. Stačí

se podívat na přední nárazník Antary, který je k silnici i obrubníkům blíže, než u

leckterého supermini, aby vám bylo jasné, že tohle auto mimo asfalt rozhodně nepatří.

Spolu s výškou to navíc znamená obrovskou čelní plochu, která se vražedně projeví na

spotřebě. A o tom, že by snad tahle rozhledna předvedla nějaké zázraky v zatáčkách, asi

ani neuvažujete. Možná jste ale očekávali alespoň komfortní podvozek, a zklamáni

budete i v tomto ohledu, stejně jako vás nenadchne ergonomie interiéru, mixujícího prvky

starých a nových Opelů.

Specifikace

Opel Antara 2,2 CDTI

Tech. Údaje

2 231 cm3, čtyřválec, turbodiesel, 184 koní, 400 Nm, 6,6 l/100km, 205 g CO2/km, 0-100

km/h za 9,6 s, max. 200 km/h, 1997 kg

Cena

765 500 Kč

Verdikt: V nabitém segmentu středních SUV Antaru snadno přehlédnete. A o mnoho tím

nepřijdete.

reagovat
Matěj Podhorský
27. ledna 2017, 19:25
1

To řádkování tomu dodává místy docela pěkný nechtěný kontext, nebo spíš nové souvislosti :D

PeterLuk
27. ledna 2017, 21:09
0

Asi niečo staršie z Auto.cz alebo recenzia niečoho francúzskeho či talianskeho z Autofora. Hľadať sa mi nechce, ale kto chce, adeptov tam nájde veľa :D

reagovat
briza
27. ledna 2017, 21:20
0

Hejtů jsem pár četl, ale žádný mnou nepohl tolik, abych si ho vryl do paměti. Na co ale nezapomenu, to je doba, kdy jsem ještě občas koupil SM, koncern a jeho recenze v podání mistra Machaly. Povětšinou to spíš připomínalo jeho mokré sny, hozené na papír a kdyby koncern udělal hovno s kolečkama, očkem vpředu a háčkem vzadu, tak u Audi hovna by básnil o tom, že přesně takhle má "vonět" prémiové hovno, u VW hovna by ocenil jeho vnitřní měkkost a u Škoda hovna by zas ocenil simplyklevr háčky a očka, díky nimž se dá jednoduše udělat celý vláček z hoven. U Seatu by to pak asi bylo šmrncovní, ohnivé hovno. Tuším že jeho kariéra pokračuje na auto.cz, ale to sleduju asi stejně, jako výše zmíněný bizár jménem Autosalon aneb Pepovy testy s princeznou, tzn. vůbec nebo jen v případech, kdy si připadám jako absolutně netalentovaný kokot a potřebuju si ověřit, že jsou i lidi, co jsou na tom hůř.

reagovat
wlko
28. ledna 2017, 09:05
0

Ono mainstream už nejaký ten rôčik nesledujem ale nejaké TOP by sa našli :D
Asi najviac ma pobavilo ako Zezulka v Roadlook-u trieskal s dverami od Swiftu sport...to som nepochopil dodnes.
Taktiež som moc nemusel Hebricha zo Speedu a Top Gearu kedže občas vedel zaperliť.
Dnes už z tých väčších médii čítam iba Autoforum.cz a tam sa teda naseriem pravidelne :D

reagovat
Se
Sedrik
28. ledna 2017, 10:51
0

Neodpustím si - není to recenze automobilu, ale automobilky a ne ledajaké - Chris Harris popisuje jednání Ferrari. A je to opravdu "ostré".

http://jalopnik.com/5760248/how-ferrari-spins

reagovat
Se
Sedrik
28. ledna 2017, 11:01
0

Aaaa - krab s Vavrisem byli rychlejší :p

Br
Breakthru
28. ledna 2017, 12:01
0

Ve finále cokoliv, co se objeví na auto.cz SM nebo Auto Tipu....tyhle fašistický plátky jsou placený z nitra Vlčího hradu....když se v létě Rapid postavil na dvě při losím testu, tak to bylo v pořádku, ale Tipo obutý na zimních bylo nedotáčivý, to ovšem bylo tristní..Stejně tak test Octavie RS proti Subaru, oboje 4x4 kombi, ale Japonec v benzínu.Překvapivě vyhrála naftová škodovka, protože měla menší spotřebu a větší kufr.Hlavně to píšou hovada.Zadní světla na KA+ připomínají ty z Fabie II...Škodovka rulezzz!
Ještě horší je Autosalon.Ti slavní experti...dvě teplý buzoly, co melou neskutečný blbosti o všem, jenom ne o autech...A ke všemu se tam objevuje ten pablb Vaculík, kterýmu není rozumět a stejně z huby kromě slov bez písmene "R" vybouští totální kraviny.Třebaže na dálnici můžou v zimě zamrznout brzdový destičky a my nezabrzdíme...
a totální odpad je Auto.cz...mizerný články ve stylu Novinek.cz, který mimochodem píšou o autech lépe.A i diskutující jsou banda blbů...

reagovat
Fr
FraHor
28. ledna 2017, 19:01
1

Za mě jednoznačně tahle blitka placená ze Stodůlek:

reagovat
Br
Breakthru
28. ledna 2017, 21:04
0

todle je smutný.Styl reklamy na Hyundai je jako kopání kolem sebe...Přitom vyrábí totální keply, ale potřebuje se živit na Škodovce.Na druhou stranu to nahrává škodovkářům, protože roste a stává se trumfem v tak velkým koncernu jako je právě VW...

Mi
Mirec
12. března 2017, 12:39
0

Moj nazor.. neznasam skodovky.. ale po par hyundaioch a kiách.. stačilo, ak by som si mal vybrať tak asi radšej daciu a potom škodovku :D Korea sa hrá na japoncov..ale má k nim daleko.

Ra
Rade520
28. ledna 2017, 20:04
0

V autosalonu jsou některé testy dost výživné,nedávno jsem to omylem v sobotu ráno přepnul na autosalon a zrovna se chystali testovat nový Focus RS proti Golfu Gti club. řekl jsem si dobře ,když tam mají taková zajímavá auta zkusím to chvilku vydržet,ale udělal jsem chybu.
Samozřejmě porovnávali spotřebu a velikost kufru, potom jeli do města a zkoušeli s kterým autem se lépe jezdí ve městě a nakonec se borec posadil v každém autě dozadu a hodnotil se komfort a hluk na zadních sedadlech to už jsem koukal s otevřenou pusou. Nebylo to sice nějak negativní test ale úplně mě to odrovnal,vůbec jsem nechápal jestli jsou ti novináři tak blbý nebo ten test musí točit jak řekne režie, ale byli úplně mimo.
A od té doby jsem neviděl ani minutu tohohle pořadu a doufám že nikdy už neuvidím.

reagovat
Br
Breakthru
28. ledna 2017, 21:16
1

Pamatuju ještě Auto Moto revue a Jízdu, co bylo na ČT...to bylo super, stejně tak úplně první díly Autosalonu, ale dneska je to hrozná sračka.Placená reklama nevadí, z něčeho žít musí, to asi každej chápe....Ale proč dělat z lidí blbce?Rádoby experti.Buzíci s teplejma šátečkama kolem krku, rtěnkou na hubě, co nadávají na všechno, aby byli drsní jako trojka z TG nebo naopak až nesmyslně vynáší kraviny do nebes takovým způsobem, že uniká nit samotnýho tématu.Doslova odporný vyjadřování, co tahá za uši, hrozný přehršle zhovadilejch přívlastků, nesmyslný testy, nesympatičtí "experti"...jedinej, kdo mi absolutně nevadí, tak je ten frajer s mašinama....jinak smutný, trapný, zaplacený, rádoby neodborný.Nevadí mi neodbornost, sám spoustě věcem nerozumím a dělám si na ně názor, jako každej.Vůbec by mi nevadily testy obyčejnejch lidí, kteří neřeší techniku a píčoviny, ale hledají věc za určitým užitím...když chcu osobák, hledám osobák a nedělám to ze sporťáku nebo miniauta.Když chcu dodávku, nedálm to z cabria nebo rodinýho sedanu atd...Ale absolutně nesnesu, když si někdo hraje na experta, odborníka, fundovaný hovado, ale ve finále je to kretén, kterej má znalostí sotva za nehet a oblbuje lidi prostřednictvím medií.Špatný je, když pak oboru ménězdatní to berou jako svatou oravdu a šíří ty hovna dál...

martin_100
29. ledna 2017, 20:45
0

Nu tak von Sršeň je tam taky jedinej skutečnej odobrník ... jezdí jako pánbůh a pořádá motoškoly i pro policejní motohlídky a že ty musej umět jezt na výbornou.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

MG ZS X-Power bodykit 2005

MG ZS

X-Power bodykit

69 900 Kč
cena
2005
rok výroby
111 koní
výkon
1 994 ccm
objem
Ford Mondeo 2.0TDCi, 103kW 2014

Ford Mondeo

2.0TDCi, 103kW

232 000 Kč
cena
2014
rok výroby
103 koní
výkon
2 000 ccm
objem
Chevrolet Camaro Y87 power pack, V6 3.8, 2000 2000

Chevrolet Camaro

Y87 power pack, V6 3.8, 2000

85 000 Kč
cena
2000
rok výroby
200 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Ford Mustang  2004

Ford Mustang

160 000 Kč
cena
2004
rok výroby
190 koní
výkon
3 908 ccm
objem
Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem