načítám data...

Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

To takhle vezmete MItusbihi Lancer EVO a odstraníte z něj křídlo. Pak vám přijde zbytečné mít přeplňovaný turbomotor a ta čtyřkolka je vlastně taky navíc. No a zbyde jen Lancer...

zobrazit celou galerii: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

Máme ho tady. Mitsubishi Lancer s pouhými patnácti tisíci najetými kilometry. Občas se stane, že si někdo pořídí auto, zavře ho do garáže a jede v něm jen na dušičky k hřbitovu a pak zas zpět. Pokud náhodou není vybitá baterie. Ať už se v příběhu paní s Lancerem v akční výbavě Invite stalo cokoli, na jeho konci zůstal zelenomodrý japonský sedan netknutý a korozí nepolíbený jako panenská Miata. A taková patrně na světě ani neexistuje.

Vždycky jsem věřil, že nejlépe ovladatelným autem nižší střední třídy přelomu tisíciletí je Ford Focus. Všude se to psalo a vážně všemi Focusy, kterými jsem kdy jel, se mi řezaly zatáčky s velkou radostí. Mitsubishi zůstalo ve stínu populárního Fordu. Teď se nebavíme o tom „Myšákovi“ s velkým křídlem vzadu a agresivním předním nárazníkem. To je legendární klasika všech rychlých čtyřkolek. Můj testovaný běžný model se krčí hodně vzadu v rohu a ani nedutá. Mitsubishi Lancer je značka, kterou mám rád. Totiž, kdybyste nevěděli, na Mitsubishi Lancer jsem se učil řídit a sbíral s  ním první opravdové kilometry s mokrým řidičákem. Výcvik Autoškoly jsem absolvoval jako všichni podobně staří kluci na Felicii s rachotícím řetězovým rozvodem motoru Škoda OHV o oslnivém výkonu celých padesáti kilowatů. Možná jich tam bylo i míň. Doma na mě už čekal připravený, tehdy asi deset let starý Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi. Výbava odpovídala znaku třech diamantů na masce chladiče a obsahovala i střešní okno. Teď si nevzpomenu, jestli elektricky posuvné, protože to bylo, a to vím na jistotu v jednom z dalších našich aut, v dvoulitrovém Galantu z roku 1994. Zkrátka a dobře, Lancer byl naším rodinným autem, se kterým jsem mohl sbírat první zkušenosti. Táta už měl tehdy služební jedničkovou Octavii a nepotřeboval ho. Tu jsem řídit nesměl nebo jen za odměnu. Stejně jsem o to nijak zvlášť nestál. I když, vlastně trošku ano. Naftožrout nabízel opojení na vlně nepolevujícího točivého momentu. Bylo to TDI s červeným „I“. Jenže benzinové a po otáčkách lačnící Mitsubishi bylo lepší.

A ten dojem se nezměnil. Už jsem větší, už mi není osmnáct, ale stále mám rád dobře zkonstruované atmosférické benzínové motory. Jasně, kdo by básnil o čtyřválci s výkonem menšího stádečka zakrslých koní, když se už podíval na zoubek daleko ušlechtilejšímu chovu z bohatého ranče. Třeba i o dvanácti válcích. I málo mi typicky stačí ke štěstí. Jedna-pětka, tehdy v tom hranatém Lanceru ze začátku devadesátých let točila jako ďas (proti Felicii) a mohl jsem trénovat správné přeřazení při šesti tisících šesti stech otáčkách. To by té autoškolové Feldě vypadala ventilová vahadla a tátův služební naftožrout vypustil haldy mazutu na silnici.

Jednoduchost a poctivá mechanika

Testovaný Lancer pochází z generace vyráběné těsně po příchodu milénia a nejvíce si ho pamatuji v křiklavých barvách modro-žlutého EuroOilu a Václava Pecha jun. za volantem. To byla generace EVO IX. Tahle karoserie se vlastně používala předtím i pro EVO VII a EVO VIII. Je to nejtypičtější Lancer Evolution, který si můžete dnes i v sériové podobě pořídit. Není ani tak drahý a nepyšní se aureolou modelu EVO VI spojeným s legendárním závodníkem rallye Tommi Mäkinenem. No a můj testovaný akční model „Invite“ s obyčejnou jedna-šestkou pod kapotou už neevokuje vůbec nic. Jak řekla slečna Krabová – je to auto pro důchodce a smála se mi, co že jsem to zase na víkend přivezl domů.

Motor je jednoduchý, jak jen to v dnešním přetechnizovaném světě vůbec může být. Konstrukce je prostá a trvanlivá. Má jednu vačkovou hřídel, čtyři ventily na válec a ke škrtící klapce vede úplně obyčejné lanko s bovdenem. A taky nabízí brilantní reakci na plynový pedál. Vůbec, když se usadím dovnitř, nastavím si sedačku a volant přitáhnu malinko k sobě nenajdu v autě nic navíc. Digitální hodiny se seřizují jedním tlačítkem. Automobil nemá kromě armády airbagů a abs další aktivní bezpečnostní vychytávky, které vlastně ani jako staromilec nechci a netoužím po nich. Motor zní velmi tiše a vyrovnaně a je vážně evidentní, že nemá nic najeto. Reakce na pedál plynu, odpor a cit v brzdovém pedálu a záběr spojky jsou velmi dobře vyladěné. Takže žádné auto pro důchodce, ale spíš pro nadšeného řidiče?

Trochu jako EVO

Jedu si Lancera pěkně projet na svoje oblíbené lokality. V jedné vlásence podřazuju na dvojku, trefím docela dobře i meziplyn, byť pedály jsou dost daleko od sebe. Auto stočím do zatáčky a laškovně trhnu ručkou, abych to rádoby EVO přiměl k akci. Zadní část se ihned stáčí bokem, dávám kontra, přidávám plyn a světe div se, Lancera fakt držím v jízdě přetáčivým smykem. Ale jen chvíli, než ho hnaná přední kola nezačnou rovnat. To jsem fakt nečekal. Obyčejná auta téhle kategorie vážně musíte k jakékoli nezbedné akci přemlouvat a cítíte se jako pitomec, že jim tohle vůbec děláte. Ne tak u Mitsubishi Lancer. Bezchybná funkce brzd a podvozek bez vůlí opravdu dodal jízdě příjemný šmrnc. Na nízké míře přilnavosti zadní nápravy však má velký podíl fakt, že je auto obuto stále do původních Bridgestonů z výroby. Ty se budou radši muset vyměnit za nové.

Jen pár dní před zápůjčkou Lancera z AAA Auto jsem používal na služební cestu Toyotu Corollu 1.6 Valvematic a napadlo mě určité srovnání. O Corolle novináři často tvrdí, jak je to takové poslední běžné nepřetechnizované auto s atmosférickým motorem. Běžte se projet s o dvanáct let starším Lancerem. Pokrok je tam obrovský. Patrně objektivně k lepšímu. Jenže Lancer se na běžné okresní silnici vážně stáčí do zatáček velice jemně a radostně. Vydrží i celkem slušné boční přetížení. Jeho podvozek je ideální přiklad toho, jak naladit tlumiče, pružiny a geometrii zavěšení tak, aby nebylo tvrdé jako prkno, přitom podpořilo pozitivním směrem řidičovu snahu o akčnější jízdní styl. Pro pohodlné lidi bude ale Lancer možná příliš tvrdý zrovna jako Focus první generace.

Verdikt

Výjimečně zachovalý levný vůz nižší střední třídy mě znova připomněl, že deset až dvacet let stará auta nejsou dárci surových materiálů do kovošrotu. Některá dnešní nová auta podobně drahá, jako byl Lancer v roce 2006 s cenovkou 397.000kč jsou dnes v určitých oblastech odfláknutá. Zejména spojení malých tříválců a ledabyle odladěného podvozku s mrtvým řízením opatřeným elektrickým posilovačem je kategorie, které se já rád vyhýbám. Položte si ovšem jednu jedinou otázku. Chtěli byste ve starém Lanceru bourat? Chtěli byste se střetnout třeba s nepozorným řidičem středně velkého nového Crossoveru? Já ne, přátelé. A to je ten problém. Lancer jezdí výtečně, působí lehkonoze, protože opravdu lehký je a nabízí celkem slušnou ochranu posádky v případě srážky. Není to pojízdná rakev typu Daewoo Matiz. Ale přesto mě tenhle argument při víkendovém vzpomínání na staré dobré časy mých řidičských začátků s Mitsubishi Lancer napadl. Na druhou stranu, možnost pořídit si kvalitní automobil vyrobený ještě přímo v Japonsku ve stavu nového za cenu ani ne té nejlevnější pojízdné herky od Dacie je možná docela dobrý nápad.

Děkujeme společnosti AAA Auto a.s. za zapůjčení konkrétního exempláře v moc zajímavém stavu.

Technické údaje a cena na trhu:

Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Motor: zážehový řadový čtyřválec 4G18
vpředu napříč, OHC, 4 ventily na válec, el. řízené vstřikování paliva
Zdvihový objem 1584cm3 
Kompresní poměr 10:1
Maximální výkon: 72kw/98k při 5000 otáčkách/min
Točivý moment: 150N.m při 4000 otáčkách/min
Převodovka manuální, 5st. 
Pohon předních kol
Brzdy: kotoučové na všech kolech,
Pneumatiky: 195/50/R16
Rozměry: 4480 x 1695 x 1445 mm 
rozvor: 2600 mm
provozní hmotnost 1260 kg 
Maximální rychlost 183 km/h
zrychlení 0-100 km/h 11.8 sekund
Spotřeba 9.0/5.5/6.8 l/100 km

Cena na trhu: 397.000kč (nový v roce 2006), cena dnes: od 40.000kč, ale i dvojnásobek a víc za perfektní exemplář.

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
04. dubna 2018, 07:55
0

Takovýhle pocity jsem měl když jsem si pořídil zachovalou Primeru na ježdění do práce. Říkal jsem si kde je u těch novejch aut ten pokrok, když jízdní vlastnosti nedokážou překonat dvacet let starý auto. Budu za škarohlída, ale myslím si že na bezpečnost se dneska hledí až hystericky. Čemuž přímo odporuje naladění podvozků kde není cítit co se vlastně děje. Ale to už to zacykluju... :-)

reagovat
Ko
Kouzelník
04. dubna 2018, 09:08
0

Ta udávaná spotřeba je malinko vyšší, než bych očekával. ;-) Jinak v tomto stavu je to lákává nabídka...

reagovat
krab
04. dubna 2018, 09:17
0

spotřeba :-D , já přepisoval tabulku původně z úplně jiného auta a původní údaj tam zůstal
Spotřeba Lanceru je normální , jezdil jsem kolem 7 litrů :-D

bitner
04. dubna 2018, 09:24
0

Uz sem se lekl, tyhle stare motory musi jezdit do 8 bezpecne.

Ko
Kouzelník
04. dubna 2018, 09:59
1

Asi jsi byl ponořen do Eva a na 1,6 jsi zapomněl, což chápu. :-)

sumy
04. dubna 2018, 10:14
0

To bude ono :-) Praha - Brno a ejhle, v EVU prázdná nádrž. Ani si už nepamatuju, kolikátka to byla.

krab
04. dubna 2018, 10:20
1

přesně :-D , tohle zrovna bylo jiný auto, ale přesně jak řikáš. Jsou testy co pro vás čtenáře dělám a jsou vážně drahý a některý vyjdou levnějš.

Potřeboval bych autíčkářskou CCSku a to by to tu jinak práskalo bičem , he he

sumy
04. dubna 2018, 09:12
1

Moc pěkně napsané o moc pěkném autě (tedy ono to auto vlastně ani není moc pěkné, spíše ošklivé, ale to bylo víc japonců, i když to jinak byly super auta). Právě uvažuji, že bych manželčina civica 8.g nahradil ještě o generaci mladším lancerem 10.g s 1,8. To je pravý "poslední mohykán" staré školy :-) A ještě k tomu hozky sedan.
A o tom bourání, ano, to je to jediné co si podvědomě vypínám v hlavě každý den, když sedám do papírový hondy z 98 roku a vydávám se na 55km cesty do práce.
Vůbec se mi nelíbí, že mitsu lancera zařízlo. I ty ještě starší generace byly naprosto super. Čtyřkolka i těch civilních verzí by strčila do kapsy asi tak 90% dnešní 4x4. Měl jsem to v kombíku po rakouskejch policajtech na ježdění pro dřevo-neuvěřitelný vozidlo. Přidávám foto, kde bohužel není vidět ještě vozík za autem. Otec tehdy nevěřil a trval na zadokumentování pro další geberace, co ta malá potvora zvládne. Ale na olítanejch protektorech, naložit dřevem dovnitř i na vozík a hurá zasněženou loukou.

reagovat
bitner
04. dubna 2018, 09:23
0

Spotřeba 20.3/14.7/10.5 l/100 km
To jako vazne?

reagovat
ra
rainero
04. dubna 2018, 11:33
0

Toto auto mal kamarát v kombíku v nejakej továrenskej športovej úprave - znížené, lepšie brzdy, Momo volant ale s pôvodným 72kw motorom. Bolo dosť tvrdé a držalo na ceste neskutočne ešte o niečo viac ako jednotkový Focus. Spoľahlivosť príkladná až nakoniec umrel motor na pokus mechanika s iným ako predpísaným olejom.

reagovat
beastar
04. dubna 2018, 12:44
0

Líbí se mi tady dvakrát reakce na spotřebu:D Přestože ty čísla jsou směšně nízký. No tdíčko to není... Souhlasím s paní domácí je to auto pro důchodce...splendid.

reagovat
Jakub Pospíšil
04. dubna 2018, 12:48
0

Ono tam nejprve bylo "Spotřeba 20.3/14.7/10.5 l/100 km", ale pak to pan Krab opravil. Uznávám, že to ale bez kontextu vypadá jako sjezd majitelů Octavie 1,9TDi, pro které je cokoli nad 4 litry nad sto blasfemie.

krab
04. dubna 2018, 13:09
0

jo Kubajzi, to jsem totiž bral tabulku z něčeho jinýho a zapoměl změnit poslední řádek :-D Kdybych nechal původní i jiný údaje, tak byste se smály fakt, kde se to v tom Lanceru vzalo.

Sa
Sausages
04. dubna 2018, 15:12
1

Koukám, že zde zafungovalo kouzlo nostalgie. Starý vuz, rovná se dobrý vůz. To já mám na Lancera úplně jiné vzpomínky. Někdy okolo roku 04 jsem jej pořídil pro manželku jako druhé auto do rodiny. A byl to asi největší krám, který jsem kdy doma provozoval. Interiér vrzal po vyjetí ze showroomu, sedačky se proseděly po roce. Podvozek byl zoufalý oproti tehdejším konkurentům typu Mazda 3, Focus II, nebo třeba i Mégane II. Snad jen ta spotřeba byla rozumná, i když to bylo vykoupeno tím, že to nejelo. Předjíždění na okreskach se muselo plánovat v pětiletkách. Takže za mě fakt ne. Tohle není dobré auto.

reagovat
krab
04. dubna 2018, 15:38
0

Tak to víš, že stará auta se snažím pojmout tak, aby to spíš potěšilo jejich majitele a fanoušky značky. A já fakt na všechna Mitsubishi co jsem řídil mám vyloženě dobrý vzpomínky. Ano, motor nejede víc než odpovídá těm 72kw , ale tragédie to taky není. Musí se řadit, musí se to řídit a když k tomu nepřistupuješ jen suše uživatelsky, docela se s Lancerem povozit dá.
Mazda 3 a Focus II. byl lepší. O tom žádná. O Mégane II. bych to ale netvrdil. Tehdy byl Lancer konstrukčně starší a konzervativnější proti fungl nové platformě Focus II., Mazda 3 a Volvo S40 II. Nakonec Fíkuse II. jsem měl, Volvo S40 II. taky.

PS: na dobrým dojmu z auta se zkrátka podepsal jeho výjmečně zachovalý stav
-
Komentář upraven 4. 4. 2018, 15:39:36

Kr
Krejdys
04. dubna 2018, 18:01
0

Konkrétní kousek je v AAA auto za 110 tis.

reagovat
MGRR
04. dubna 2018, 18:14
0

Vykoupeno za dvacku, vetsi hodnotu to nema +naklady na test/clanek

Raspby
04. dubna 2018, 18:18
0

Takhle zánovní už skoro youngtimer...to je hodně velká raritka...a věřím, že ve srovnání se současnými auty této cenové kategorie to musí být opravdu analogový řidičský zážitek :)

reagovat
RCNP
04. dubna 2018, 23:15
7

Trošku mi to (v dobrém) připomíná Jalopnikovský "Meh Car Monday", kromě toho že je středa. Společně s tou KIA Carnival je to pěkný čtení o autech o kterých nejde ani říct nic špatného, protože jsou prostě tak nijaká, že nejde použít žádnou hyperbolu nebo eufemismus. Prostě óda na obyčejnost pocukrovaná generickým designem přelomu tisíciletí s barvou u který se babička dlouho rozmýšlela jestli jít do ní nebo do čistě stříbrný. Ale bába si řekla, že to roztočí a bude mít stříbrnou s nádechem tyrkysový. Navíc to krásný počasí tomu doopravdy dává atmosféru jak z dvouhodinovýho polskýho artovýho filmu o všednosti.

reagovat
krab
05. dubna 2018, 09:35
2

:) jj Meh Car Monday je výborná rubrika .. víš, že jsem jí ani neznal, ráno jsem se musel na to kouknout.

Skoro bychom mohli vyrobit článek o Top 10 aut bez emocí ... No, na každým autě si nakonec něco najdeš, naopak mě dost lákají "křápy" , které se řídí daleko líp než kdokoli vůbec čeká ... počkej až se do rubriky propašuje Nissan Primera P10

Matěj Podhorský
05. dubna 2018, 10:56
1

Až se tam propašuje primera, tak budeš rituálně obětován místní komunitou za svatokrádež :D Ale ona tahle všední a v ničem nevynikající auta jsou vlastně super. Mám je docela rád. Tenhle lancer bych si při nějaké jo dobré nabídce snad byl ochoten i koupit :D

RCNP
05. dubna 2018, 21:04
1

Další obskurní rubriku určitě lidi uvítaj. Jinak s nijakejma autama je to stejně jako s těma pomalýma. Je nuda když s nima jedeš pomalu, ale jezdit rychle (nebo aspoň snaha o to) s pomalym autem je leckdy větší zábava než jezdit rychle s rychlým autem. To totální nasazení a uplný vykolejení z kontextu je ohromně zábavný.

Matěj Podhorský
06. dubna 2018, 08:49
1

Souhlas. Většinou právě jezdím rychle ponejvíce s auty, která k tomu nebyla stvořena. Někde hluboko uvnitř mě prostě žije maličký pizza boy, který se vyžívá v rychlé jízdě s malými autíčky :D

ToMyx
06. dubna 2018, 09:34
0

A teď si představte, že by těch Primer v testu bylo třeba i víc :-D
Jenže, ty auta rozežírá kovomorka na prach, říkali chlapi v hospě, otázka, jestli tu mrchu dokáže Krab předběhnout :-)
Btw. Test Primery P10 bych si celkem dal líbit a nejlépe eGT, to auto tak krásně funguje i bez úprav.

krab
06. dubna 2018, 13:52
0

no jo, vždyť mi už taky koukám psali o všem :) Hezký ...

ToMyx
06. dubna 2018, 14:07
1

Neboj Krabe, o všem ne. Každé auto je přecijen trochu jiné;-)

beastar
05. dubna 2018, 11:19
0

Donutilo me to podívat se kolik tyto skvosty ze země manga porna stojí. Za ty prachy je to uz dneska vážně jen o stavu daných kusů. Kilo za to dát to je dobrovolny darcovstvi. To už ať kupec raději dá nějakou kačku na somálsky piraty teda děti. Jestli ona by ve finále nebyla skvělá i zachovala felda;)

reagovat
Vojtáno
05. dubna 2018, 11:57
0

Souhlas, v těch Áčkách za tento konkrétní kus chtějí 140tis. což mi na 12let staré "běžné" auto, kterému cena asi těžko někdy poroste, přijde opravdu hodně, ať už je to krasavec jak chce..:/

bitner
05. dubna 2018, 12:50
0

140, to uz je slusna magoriada. Hosi sorryjako, ale to aby v tech AAA schovali vsechny casaky s reklamama na novy auta. 12 let stara subjektivne hnusna kara. Focus II je proti tomu designovy skvost. A ano, 15 000, ale nez se o to za ty prachy poperete, doporucuju shlednout dokumentarni film https://www.csfd.cz/film/6728-navzdy-mlady/komentare/. Gibson tam taky hraje takovou "ulozenku."

krab
05. dubna 2018, 13:13
1

Kluci, to je prostě tak, že každý zboží má svýho kupce. Když se povede prodat zachovalý, ale ne absolutně netknutý Favorit za bezmála kilo ( jakože se to tu a tam fakt povede) nebo 120 tku za kilo .. tak i Myšák, který navíc pěkně jezdí ( to nekecám) někoho osloví.
O ceně spekulovat nechci, o tom, že to zrovna asi nebude jednou v budoucnu veterán taky , to je nám +- jasný.

Každopádně já to beru jako zajímavost a čtení o tom je takový trošku nostalgický výlet kousek zpět do historie, co ještě nedávno ze země manga seriálů přijíždělo lodí v kontejnerech :)

bitner
05. dubna 2018, 13:21
0

Ale jo, je to docela mozne, ze to nekdo koupi. Staci jeden clovek, kteremu ta cena nebude pripadat absurdne nadsazena.

beastar
05. dubna 2018, 14:23
1

Přesně já nezpochybňuju prodejnost. Ta je stále vysoká jen pochybuju o duševním zdravý kupce. Vím jací blázni tady s náma kupují auta. A hlavně jak. Jen si sebe fakt nějak neumim představit jak prijdu s dvackou v ruce do báza rozhodlej, že si vemu na spotřebák něco zanovniho do 2 kil a odjedu v tomhle. A to ani kdybych to měl hotově. Z dojčlandu si auto v podobnym stavu a lepší výbavě přitahnu za půlku ze vším i s eko vypalnym a protekcni značkou skoroevo1. Takže jak píše kolega ze Scuderia Dacia.... Bude to hoňka.

ToMyx
06. dubna 2018, 09:45
0

Chlapi, neřešte cenu, to je jen na zvážení prodejce a nemá žádné spojení s konkrétním vozem ;-)

Tenhle Lancer je taková celkem ošklivka, jenže, pamatujete si na historický požadavek na auto, které je mimo jiného co nejvíce mechanické, má co nejméně věcí, které by se mohly pokazit a je v dobrém stavu?
Ono to poježdění v Lanceru není zase tak tvrdé jak píše Krab. Měl jsem tu čest a přišlo mi, že pokud se podobný lancer trochu rozjede, ten podvozek je vcelku schopný a není tak tvrdý, aby to ženu a děti při jízdě na dovču na Lipno otravovalo :-)

beastar
06. dubna 2018, 14:22
3

Jo je to rozumná koupě, ale ne za cenu přes kilo. Každej zájemce o tohle auto bude mít ve výběru Primeru a asi i okynu. Obě jdou koupit do kila v krásným stavu. Proč by sakra měl kupovat ďedekwágn v tyrkysovy metle bez výbavy? S tak perspektivním 1.6 pod kapotou:)) Obhajoba že je to jednoduchý na provoz neobstojí. Jako kupec Alois v áčkách na place s dvackou ako v kapse proč bych to měl chtít. Možná by obrlajtnant Krab mohl napsat komu se to prodalo a za kolik alespoň náznakem... Dost mě zajímá kde je vyšší koncentrace vysinutych jedinců.

MartinCoupe
08. dubna 2018, 19:19
0

A až to zjistíme, budeme tam přeprodávat mršiny z DE, vždycky s nějakou nóbl historkou... :-)

beastar
09. dubna 2018, 02:24
0

Tak nevim tomu já nerozumim. Do Německa jezdime jenom pro auta 1m+ a tak dvakrát za půl roku, cenově už to neni nic moc. Ono vůbec to co píšeš se už moc nedělá a dost malejch bazarů zavírá právě, protože proto. Tohle bylo in tak možná ještě 5 let zpět... Já to dělal naposledy někdy v roce 2005 (asi) takže buď si zaspal dobu, nebo tomu nerozumíš ještě víc jak já ,)
-
Komentář upraven 9. 4. 2018, 02:24:37

MartinCoupe
09. dubna 2018, 06:21
0

Obojí :-)

ToMyx
09. dubna 2018, 12:16
0

No dobře, je pravda, že bych za tohle víc jak nějakých 120tis asi nedal. A to mám právě tyhle ošklivý japonský krámy rád:-)
Ono už začíná být ta doba, kdy ty japka z 90-2000 k sehnání jsou, ale v takovém stavu, že i za pade je to někdy moc.
Koroze to žere a zdravá kastle je jak jednorožec.

beastar
09. dubna 2018, 12:33
0

Tohle je za tu cenu asi maj litl pouny a ne unicorn. Jako jestli se to prodá za kilsóna. Tak to klobouk dolu a prodejce na hrad. Rovnou k Mílovy ten má taky rád východní přísliby.

krab
09. dubna 2018, 13:02
0

Já jsem na to taky zvědavej :) Mají tam podobně starý Lancer kombík 1.6 za 50 ... ale ten má najeto přes 200k. Což za auto z roku 07' tohoto typu, pokud není moc zrezlej tak to odpovídá. Tady je cena vysoká, protože stav je unikátní. Ale jestli to někdo dá? Kdybych tohle všechno věděl, tak prodávám auta taky :)
PS: napříkad to zachovalé Mondeo TDCI co jsem vám recenzoval asi před měsícem a kus, to se prodalo a i tam nebyla cena nejnižší. Ono je to tak, že v západní Evropě si za stejné auto, ale v perfektním stavu zákazník kolikrát velice připlatí. U nás to pořád není zvykem a i extra dobrý kousek je pak semletý cenově tou průměrnou nabídkou ve špatném stavu. Pak se všichni divíte, jaktože já nevím ... E39 528i s nájezdem 70 tis km a v perfektním stavu ( kdyby taková byla) stojí 150 tisíc , když většina stejných běžných vyjde na 70 ...

beastar
09. dubna 2018, 13:53
0

Pár amatérských poznatků k tvé úvaze:)) Tak za prvé Ford a ještě k tomu Mondeo v naftě má u nás naprosto jiné jméno, pověst a prodejní výsledky než-li tady Lancer v benzínu v poměrně neoblíbené karosářské variantě. Pravděpodobně to nikdo nedá, ale ono se to na leasing nějak zařídí, nebo prodejce bude muset do toho auta někoho nasměrovat. Tak to prostě je. Mimochodem poslední Lancer je od 350k a dostaneš nové auto:) Něco podobného stála tahle tyrkysová krabice. Tím nepopírám, že jde o spolehlivé auto, které jistě bude levné a nenáročné na údržbu. Jen prostě čelí příliš velké konkurenci, než aby si ho za těhle podmínek někdo rozumný sám všiml.

E39 s dnes již nedostatkovým motorem, když bude tak pěkná je pořád zajímavé auto. To Lancer rozhodně není (tahle generace) Navíc 528 v dobrém stavu bude i s dobrou výbavou. Divit se vyšší ceně v takovém případě bude jen málo kdo. Na tom slavným západě to sice pravda tak jak píšeš je a funguje to. Jenže tam taky není taková historie večerních aut a stočených km. Takže u nás není problém prodat, ale km chce mít podložené jinak je samozřejmě nikdo neuvěří. Nevím co tady k tomu autu všechno je a není, ale ta cena je za tenhle vůz nepodložená i kdyby to mělo 10,000 km.
-
Komentář upraven 9. 4. 2018, 13:57:16

krab
09. dubna 2018, 14:03
0

to víš, že s tebou souhlasím :) ... a fakt jsem na to zvědav, kdo Lancera koupí. Nicméně jsem to nechtěl nějak zdrbat, protože ten smysl nákupu toho Lancera do nabídky asi byl ze dvou důvodů. Naskytla se ta příležitost + mít vždycky v nabídce auto / auta v opravdu nevídaném stavu je dobrá reklama.

Ale absolutně přesně jak říkáš. V naší zemi večerních aut už budeš horko těžko vysvětlovat, že tam je vážně jen 16 tisíc km, že to není vlastně 116 ... protože důkazů je k tomu vždycky málo. Takže ještě až si to někdo dohodne koho to zaujme a fakt koupí ( neřešme za kolik) , tak přijde jinej chytrák a bude mu říkat - ty vole to si nalít, je to pěkný sice, ale tutově stočený :) ... to by se dalo dost i předpokládat u tý tátový X5 tky, kdyby to ukázal někde v běžné české hospodě ... To nemá smysl moc řešit.

PS: to BMW E39, to byl zrovna příklad auta co jsem před lety takto náhodně dobře koupil a cena vlastně byla možná jen o takových 30 tis víc než běžný stav a stav byl absolutně perfektní. Tak jsme si to auto taky hodně let užívali. Já s ním jezdil asi rok a něco, táta pak daleko dýl. Tu pětku jsem měl rád. Dneska je ale doba víc už taková, že za perfektní stav takovýho typu auta bych si musel víc připlatit než tehdy ( to je asi 10 let zpátky)
-
Komentář upraven 9. 4. 2018, 14:05:56

bitner
09. dubna 2018, 14:14
1

Ja nevim. Vazne je 12 let stare auto takova vyhra? Neresim ted cenu, ale veci, ktere starnou samy od sebe a kolikrat je horsi, kdyz je nikdo dlouho nepouziva, nez kdyz jsou normalne v provozu. Gumove hadice, tesneni, brzdy, lanovody, elektroinstalace (vzdusna vlhkost byva v garazi horsi jak venku) - par prikladu, co me z hlavy napadly. I v clanku jsou zmineny pneumatiky.
Jakmile se takova vec zacne pouzivat tak, jak byla puvodne zamyslena (tzn. ze se s tim nekdo pokusi najet 15, 20 tkm rocne), tak se to musi projevit, ta kalendarni doba. No a ze by se tohle auto melo stat hrdinou Somebody´s Garage k lesteni a vikendovym projizdkam za slunicka, to asi obecne ne.

beastar
09. dubna 2018, 14:15
0

Ten trend je určitě zajímavej v tom smyslu, že se zájem o taková auta zvedá. Už neni problém auto v takovém stavu prodat a jasně připlatíš si i víc, než před těmi 10 lety. Když teda jde o vyhledávanou značku, což u nás kdo ví proč BMW pořád je. Oni ty starší modely maji, ale pořád dobrý jméno a auta z dob e39 byla opravdu famous. Jinak u toho lencra to je přesně o tom. Když přijde někdo s kamarádem, mechanikem, manželkou tak to prostě nekoupí. Budou myslet, že to je dobře rozleštěnej fejk. A ten Lancer je skoro ničim jinym na tom place neosloví. V Áčkách si to samozřejmě můžou dovolit mít já nevim 70 papírů v nějakym autě na place je pro ně nic. Já nemám úplně pochybnosti o ceně, ale o zájmu o takový auto. A zrovna Mitsu (neEVO) by se prodávalo špatně i na tom západě:))

Já měl e39 taky pravda jenom 2.3i takže vlastně to stejný. Bylo to skvělý auto a taky sem za něj za trochu jetý dával nesmysl protože byl malej nájezd. Jenom teda bylo zbořený, ale dobře opravený pro mě, mnou takež žádná česká garážwerk. Dodneška ten můj kus jezdí v Praze. 2x sem ho potkal s nějakou buchtičkou kolem 25 za volantem. A je to asi no hodně let ani nevim. Takže když se ti dneska vyloupne pětka týhle generace s mini nájezdem a knížkou a tak je to malej mirákl. A lidi jsou po tom říčný.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Chrysler 300M  2000

Chrysler 300M

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
248 koní
výkon
3 518 ccm
objem
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005

Škoda Octavia

Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

95 000 Kč
cena
2005
rok výroby
150 koní
výkon
1 984 ccm
objem
Opel Tigra  2006

Opel Tigra

65 000 Kč
cena
2006
rok výroby
90 koní
výkon
1 400 ccm
objem
Dodge Durango SLT 2005

Dodge Durango

SLT

199 000 Kč
cena
2005
rok výroby
234 koní
výkon
4 702 ccm
objem