načítám data...

Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

21. února 2019, 10:16 57 komentářů Zlokoč Ka

Troufnete si opustit bezpečné vody automobilové konfekce? Může vás čekat rozčarování, nebo sladká odměna. Kdo ví?

zobrazit celou galerii: Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Když Maserati před pár lety pojalo bláznivou myšlenku, že by se prodejem aut daly vydělat nějaké peníze, veřejnost (hlavně novinářská) reagovala protestní hladovkou a hromadnými sebevraždami. Výdělečným modelem se totiž mělo stát SUV. Jako by nestačilo, že naše oči krvácí při pohledu na Cayenny a ikspětky. Další tabu je prolomeno, další modla hoří na hranici populismu a mamonářství.

Střih. O tři roky později. Zeměkoule se stále točí, každé ráno vychází slunce, Maserati Levante je nejprodávanějším modelem značky. A plivání na crossovery je stále stejně oblíbenou disciplínou všech hospodských olympiád. Je to už trochu trapné. Copak nemůže někdo konečně na plnou hubu říct, co je nad slunce jasnější? SUV prostě objektivně JE praktické a pohodlné. Pro většinu lidí představuje ergonomicky ideální koncepci. Že na silnici zaclání ostatním a do terénu se stejně nikdy nepodívá? Stejně tak byste mohli říct, že nikdo nepotřebuje vodotěsné digitálky, protože určovat čas z ručiček umí každý troglodyt, a když si můžete před koupelí sundat trencle, určitě zvládnete odložit i hodinky.

Počítám, že už jste si našli kámen tak akorát do ruky, a jen čekáte na poslední kapku – slovní spojení “sportovní SUV”. To ale tentokrát nepřijde. Maserati Levante není sportovní. Vlastně to není ani SUV. Levante je to, co umí Maserati nejlépe – rychlé a komfortní GT. Bing! Au…

A taky to, co je vždycky trochu jiné než mainstream, i ten nejlepší. Cítíte to na parkovišti, když se k autu blížíte. Proporcemi nijak nevybočuje z běžného průměru, ale má v sobě něco, co táhne jako magnet. Není luxusnější než třeba S-klasse, není ani dražší, narozdíl od něj ale na první pohled do šedé masy nezapadá a rozhodně si vás v něm nikdo nesplete s hotelovým taxíkem. Platí to pro všechna Maserati, a platí to i pro Levante, které má ze všech modelů nejgeneričtější vzezření.

Pak si sednete dovnitř a kouzlo neopadne, naopak. Interiér je jako psychoterapeutická cela polstrovaná kůží, alcantarou a nehlazeným karbonem. Vrzání se ve slovníku Maserati nenachází, všechny díly jsou sesazené přesně a zároveň tak nenuceně, že vás ani nenapadne nějaké díly zkoumat. Naopak některé materiály v člověku probouzejí frotérské sklony. Třeba pádla pod volantem – krásný kus leštěného hliníku, který pod rukama vyloudí libé mechanické cvaknutí. Nebo stropnice. Nebo vroubkované točítko u řadicí páky, jeden z mých nejoblíbenějších detailů. Točítka jsou obecně super, protože s nimi dosáhnete kýženého výsledku mnohem rychleji než tlačítky. A tady je točítko dvojité – horní část ovládá hlasitost, spodní ovládá funkce na displeji. Díky jeho velikosti není potřeba vůbec žádného vizuálního potvrzení operace. Taková maličkost, a jak potěší…

Netvrdím, že je Levante nejpraktičtější vůz pod sluncem, ale ani po stránce odkládacích prostor není kabině co vytknout. Třeba chlazený box v loketní opěrce je fakt obrovský.Sedačku i volant lze elektricky nastavovat s přesností na půl milimetru. Posunovat se dá dokonce i pedály. Během první jízdy sice moc nevidím na tachometr, ale to je pouze dočasná věc. Ve velkých autech si na začátku vždycky sedám vysoko, než dostanu okolní rozměry karoserie trochu do oka. Když se později posunu z bidýlka zpátky dolů, na budíky už vidím dobře. Což je dobře. Na rychloměr je skutečně vhodné se občas podívat, Levante totiž předvádí jedno z nejlepších maskování rychlosti, jaké jsem kdy zažila. V módu normal, kdy výfuky hučí jen velmi decentně, se člověk lehce nechá uchlácholit plavností jízdy a najednou ručička ukazuje na čísla, na jaká by v civilizovaných oblastech ukazovat neměla. A kdo za to může?

Ten pod kapotou, jak jinak. Ručička otáčkoměru vyletí vzhůru, sundám nohu z plynu a po krátké ostré kanonádě se ozve táhlé vysoké zavytí, které se v jednolitém tónu láme do úlevného basového závěru. Je to perfektně zahrané legato, které vás přinutí ztlumit oblíbenou skladbu a možná i pootevřít okno. Nenechte se omámit sladkou vůní hověziny a zaplést do rafinovaných vláken karbonu. Ten pravý klenot je schovaný v útrobách dlouhé kapoty. Motor s rodokmenem supersportu byl vyšlechtěn s obzvláštním důrazem na hlasové kvality. S těžkou masou oceli (a hliníku) určitě dokáže působivě zahýbat i dobře naladěné tédéíčko, ale ten zvuk! Ten vám dopřeje jenom dobře živený benzin.
Výkon, kultivovanost,spolehlivost, to všechno je k ničemu, když chybí jiskra. A tady to jiskří, jako když Comanche uprostřed protitankového kropení narazí do stožáru vysokého napětí. Samozřejmě by to nešlo bez sofistikovaného výfukového potrubí, které se stisknutím tlačítka sport promění v jukebox s překvapivě širokou nabídkou.   

Možná trochu paradoxně ale patří do repertoáru auta také ticho. Zavřete okna, zrušte sport, a máte ho tady. Odhlučnění kabiny je dokonalé. Na dálnici není třeba zvyšovat hlas bez ohledu na rychlost, kterou za okny ubíhá krajina. Na dlouhých cestách je to stejně konejšivé jako vzduchové odpružení, které nijak nezaostává za obláčkem z dílny Range Rover. Ale jakmile sjedu z dálnice, okamžitě sahám po sportu zas a o Adagio in G-minor ztrácím zájem. Strojovna je to jediné, co chci slyšet, ať už je zuřivá, exaltovaná, výhružná, nebo jen klidně majestátní. Klidně si myslete, že mi straší ve věži, ale ten motor mě očaroval tak, jak se to obvykle neživým věcem nedaří. Při parkování před domem je mi vážně líto, že ho nemůžu pozvat nahoru na skleničku.

U motoru by klidně mohl celý test začínat i končit. Je božský. Ale byla by škoda nezmínit, že je součástí obecně povedeného celku. I když se při výběru Maserati necháte vést spíš srdcem než hlavou, není třeba rozum posílat do vyhnanství. Podvozek je vynikající. Ani na obřích kolech neztrácí úžasný komfort, čtyřkolka s preferencí zadní nápravy brání nedotáčivosti, která je u velkých SUV občas otravná. Na kluzké silnici dovolí laškovné pohození zadkem i v kontrolovaných podmínkách stabilizace, zároveň zvládne  sebejistý průjezd sněhem i ledem, pokud na blbnutí zrovna nemáte náladu.

Asistenty jako třeba adaptivní tempomat tu nejsou jenom do počtu, fungují velmi dobře. A pokud jste až dosud měli za to (podobně jako autorka tohoto textu), že vás v italském voze vždycky něco musí nesnesitelně štvát, přesvědčíte se, že i toto pravidlo má své výjimky.

Nehodlám vás lakovat, že se na autě nenajdou žádné mouchy. V případě Maserati jsou to však drobnosti, které jsem ochotna považovat za roztomilé vrtochy a známky osobitosti. Už když Levante vyjelo poprvé na silnice, v testech se objevila spousta brblání na některé součástky interiéru, konkrétně mi v paměti utkvělo startovací tlačítko. Podle mě je to jen samoúčelná rebélie proti establishmentu. Neumím si představit, že někdo, kdo jezdí v Maserati, kdo má pod kapotou ten motor, věnuje pozornost takové nicotnosti, jako je startovací tlačítko. Ano, reakce asistentů jsou možná uřvané až moc. Ale zase – je tu motor. Páčka blinkrů a stěračů je možná trochu daleko od volantu. Jenže motor, víme? A obláček. A spousta dalších věcí. Když se vám podaří ulovit ženskou vašich snů, taky se zalamujete nad tím, že jednou hodí do pračky s bílými košilemi černou fusekli? Žádný z nedostatků, které si zaslouží jemnou výtku, nemůže ohrozit dojem z celku.

Na tomto místě obvykle píšeme nějaké shrnující hodnocení a následuje tabulka plná užitečných číslíček. Dnes vás těmito přízemními záležitostmi obtěžovat nebudu. Dobře, ale jenom abyste se necítili podvedeni: 430 koní. Cokoliv dalšího už by tu bylo navíc.

Levante je těžké objektivně hodnotit, stejně tak se obtížně porovnává s konkurencí. Představuje jednoznačné vítězství citů nad ráciem a v této oblasti zkrátka žádnou konkurenci nemá. Neumím si představit, že by si potenciální zákazník Maserati sedl s tabulkami a kalkulačkou a začal srovnávat. Pokud sháníte SUV primárně praktické, nabité nejmodernější technologií, úsporné či spolehlivé, asi si půjdete vybrat jinam. Ale když chcete SUV, které jezdí jako Maserati, jste na správné adrese. Levante totiž v žádném případě není jen dojná kráva která má značce umožnit pár let existence navíc, ale po všech stránkách působivé auto, které má právo nosit logo Maserati s hrdostí.





 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
21. února 2019, 10:46
4

Hmm, dobrý čtení, pěkné fotky, ale stejně se mi nelíbí :-(

reagovat
Ha
Habakukk
21. února 2019, 10:52
0

No mě by zajímalo na jakém základu je postaveno. To mě zatím nikdo od FCA neprásknu ví to někdo?

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
21. února 2019, 12:14
0

Na zakladu Maserati Levante. Puvodne projekt zacinal na platforme Jeepu, ale po roce se ukazalo, ze tudy cesta nevede, takze se cely vyvoj zacal znovu a tentokrat od nuly.

ro
rock
21. února 2019, 12:21
0

Bez záruky, ale mám za to, že je to na Ghibli & Quattroporte na chůdách.

Ha
Habakukk
21. února 2019, 12:26
0

No já jsem přemýšlel no šasi Stelvia. Dneska není možné aby měl jeden model vlastní šasi to se nikomu nevyplatí tedy krom superaut.

Kuře
21. února 2019, 12:39
4

Super aut a Italů, těm se nějak vyplatí všechno. Tedy, dokud nezkrachují:)

Zlokoč Ka
21. února 2019, 13:59
0

Je to QP a Ghibli na chůdách.

beastar
21. února 2019, 14:22
0

Stejná platforma jako Ghibli, QP. Vlastně je krásně vidět, že se jim to společně s Jeepem podařilo podchytit. Typicky koncernově. Bohužel snížit cenu se tim moc nepovedlo. Kdyby základ v dehtu stál o 4 kila míň byl by tu hit.

ro
rock
21. února 2019, 12:41
0

To skoro jistě ne. Šasi Stelvia a Giulie je příliš nový. Jednou ho asi bude sdílet 2/3 koncernu FCA od Dodge a Jeepa po Maserati, ale až v příští generaci současných modelů.

reagovat
ro
rock
21. února 2019, 12:42
0

... to mělo jít pro Habakukk, 12:26...

Kuře
21. února 2019, 12:49
2

Už od jeho uvedení na trh se mi Levante líbí moc, fakt sympatické auto. Docela by mě zajímalo srovnání s Macanem, ono ty auta nebudou mít úplně stejné zákazníky, jsou o něčem trochu jiném, ale čistě srovnání jízdních vlastností, na to bych byl zvědaví...

Jinak, fakt super čtení, jak Zlokočka píše celkem málo poslední dobou, tak jsem skoro zapoměl jak se mi tvé články líbí, a tenhle obzvlášť. Možná tomu napomohlo Levante, ale přesto to byl snad nejlepší test za dlouhou dobu co si pamatuju:)

reagovat
Bavoraczech
25. února 2019, 14:47
0

Podle mě jsi vedle. Přímý konkurent Macanu je Stelvio. Levante je větší, vlastně je celkem dost velké...

ma
martinw
21. února 2019, 12:54
0

Hezký, to auto má styl. Jdu si vsadit sportku.

reagovat
Ju
Junior
21. února 2019, 13:21
3

Jsem to teď viděl naživo, i na fotkách je vidět. Ono to není vůbec "vysoký". Hatchback na chůdách, jak nějakej Alltrack.

reagovat
beastar
21. února 2019, 13:29
1

Je to tak. Pojetím je to blíž třeba Infiniti fx35 než X5.

ToMyx
21. února 2019, 13:49
1

Přesně to mě napadlo, když jsem ho poprvé viděl.

beastar
21. února 2019, 13:25
1

Dosud sem měl za to, že "italské" kouzlo na autorku nepůsobí. Dle jejích slov(písmen) A hle. Vypadá že zapůsobilo. Tak ten motor a ten pocit z toho. To je přesně ten rozdíl mezi Bmw atd. Tímhle.

Je zajímavý že ač stojí na stejný platformě jako Stelvio. Fakt ze sebe vymáčkne mnohem víc kouzla. Zajímavá věc. Novináři napříč světem se roztejkaj do sedadel jak tvaroh. Hodnotí to kladně. Jde to koupit i pod dvojku s výbornou v6. A stejně to nenaplnilo prodejní kvóty ani ze 70%. Fabrika kde se tenhle zázrak montuje byla tuším 2 měsíce zavřená se zaměstnanci na dovolené(placené)

Moc aut v prodeji a malý zájem. Přestože to je typický produkt koncernu. Nepomohlo to. Tradiční zákazníky značky neoslovilo. Pro další jde o malé moc italské auto. Konkurence je velká a auto přišlo na trh pozdě. Alá Stelvio. Škoda jezdí to vážně dobře ve srovnání s mainstream suvečkama. A zvuk u všech modelů a motorizací je fenomén. Klasa. S tim supr slícovaným interiérem a skvělou kvalitou zpracování bych to nepřeháněl:)

Co dodat mezi suv je fajn. Ale mě moc připomíná Stelvio. O dost levnější. Vlastně to není suv. Což Zlokočka brilantně vystihla. Pro mě další z aut na které se moc rád podívám. Půjčim si ho. Doporučím. Avšak nikdy bych pro něj nešel. A díky fyzice to pořád jezdí jako suv a na Macan si troufám říct by bylo bez šance... Což je jen domněnka. Každopádně značku nezachraňuje. Italský kouzlo vykouzlí. Na silnici odliší...
-
Komentář upraven 21. 2. 2019, 13:27:30

reagovat
Sedrik
21. února 2019, 15:36
0

Se v tom asi budu muset přeci jen svézt...
Za sebe mám Maserati aktuálně ve stejné škatulce, jako Jaguar a Alfu - v podstatě premiový malovýrobci.
A subjektivně, kdybych vybíral jejich SUV, pak by pořadí bylo Stelvio, F-pace, Levante...
Mno, jak říkám, budu se v tom muset svést :)

beastar
21. února 2019, 15:41
0

Zajímá mě proč by si řadil Stelvio před Levante? Když pominu cenu... Je to totiž jako X3 a X5 nebo Q5 a Q7. Případně 5er a 6er. Prostě trochu jiný a opulentnější totéž. V reálném světě rozhoduje value for money atd. Když to pominu moc nechápu proč bych si měl vybrat Stelvio :D Jinak jako rozhodně se svez a uvidíš. Potřeba je ale srovnání takže je nutný zkusit i tu zmiňovanou konkurenci.

Sedrik
21. února 2019, 16:51
0

Stelvio bych volil ze zcela subjektivních důvodů - víc se mi líbí (jako o hodně víc, než Levante), Alfa je pro mě zajímavější značka a můj kamarád, který dělá v automotive a který v rámci práce jezdí se všemi konkurenty v daných segmentech považuje Stelvio za jízdně jedno z nejzajímavějších aut vůbec (a to je člověk, který SUV obecně nemusí - jezdil leta AR 156 a teď motorky :))

Takže nic objektivního - zatím jsem jel jen v F-pace a ten mě dost zklamal. Auto s nájezdem necelých 100 Km působilo děsně rozvrzaným dojmem, asistenční systémy byly jak na drogách (hypersensitivní), na to, že to bylo SUV mi to pocitově přišlo tvrdší, než moje tehdejší BMW s M podvozkem - prostě dost o ničem.
F-Pace má ale pro mě opět naprosto subjektivní výhodu - strašně se mi líbí :)

A pravda je, že Macan je asi lepší auto (jel jsem s ním cca 200 km) - proti tomu F-pace, se kterým jsem jel určitě. Ale zase jich jezdí mraky....

beastar
21. února 2019, 18:13
0

Stelvio jezdí líp, než třeba auta od vw. Určitě jezdí líp jako Háčka. Ale že by to teda byla nějaká řidičská nirvána:) V rámci kategorie ale chápu obdiv. Udělali to dobře. Zbytek viz. Alfa a její taktiky... Prodejů a úspěchy. Spíše neúspěchy. F pace bohužel neznám. Macan je podle mě dokonalý suv v rovnováze.

Zlokoč Ka
21. února 2019, 20:10
0

Beast: Tentokrát kouzlo zafungovalo tak mocně, že nemám problém změnit názor :). A možná jsem měla štěstí na kus, ale zpracování opravdu nebylo co vytknout.

Bavoraczech
25. února 2019, 14:54
0

Stelvio vs. Levante... jo, je to přesně tak, BMW X3 vs BMW X5. Levante je větší a těžší. Stelvio je méně prémiové, v základu čtyřválcové. Pak dlouho nic a pak vrchovlná V6... To nic mezi může motorově zaplnit Levante, protože má v základu pokud si dobře vzpomínám o něco slabší V6 Pentastar... Ale s obyčejnější motorizací nejde. Takže chceš-li levnější, menší a slabší Levante, kup si Stelvio :). V Levante jsem nejel, ale zas mi to přijde jako dřívější variace Fiat-Alfa-Lancia, kde Lancia před 20 lety patřila mezi luxusní variantu Fiatu a Alfa mezi tu sportovní. Stejně tomu vude u silnějších verzí Levante vs. tvrdé sportovní Stelvio QV.

ToMyx
21. února 2019, 13:57
0

Recenze stejně jiskrná a noblesní jako Levante samo, parádně napsáno :-)
Ještě jsem se nezvezl a vlastně ani neměl možnost vidět více z blízka, takže si netroufnu hodnotit auto. Těch pár záblesků na světlech a zvuk při rozjezdu od semaforů mi stačí na jedniné. Vypadá hezky tenhle tlouštík a nějakým záhadným způsobem mi připomíná Stelvio.

reagovat
Pólin
21. února 2019, 14:07
1

Bohužel dneska je doba taková, že každého ohromí spíše to, že to má 14 displejů, než že by někoho oslovilo, že to má V6 skráásným zvukem. Jinak auto fajn... a že puristé prskají? Když na konci 70. představili Biturbo, tak se taky říkalo, že je to Maserati pro chudé atd.. a dneska to začíná být ceněná klasika. Firmy jako Maserati prostě musí reagovat na poptávku na trhu...

reagovat
beastar
21. února 2019, 14:15
0

Přesně tak. Naopak za tu reakci a to že to z konceptu dostali do výroby je skvělý. Škoda že nechytli vlnu zavčas. A bohužel musí nasazovat cenu on the edge. A bojovat s jižanskou pověstí. Jinými slovy nikdy se to prostě nebude prodávat jako Porsche. Což kucí bohužel podcenily. I tak je to povedený auto. Na silnici působí zajímavě.

krab
21. února 2019, 14:29
1

Levante je jistě dobrý auto. Ale pobavilo mě to capslockové "JE" v té větě o tom, jak nemáme hejtovat SUVčka. Člověk se na to musí dívat očima toho zákazníka. Maserati už nekupují bývalí formuloví závodníci jako v 60. letech, nakonec taky bohužel Maserati už několik dekád nevyrobilo žádný opravdový rychlý a lehký sporťák. Což je škoda, ale asi se to nedá ani očekávat, když ani prodeje módního Levante nejsou extra dobrý jak píše Beastar.

Ghibli je o 25 cm nižší, o 250 kg lehčí a navíc levnější. A to by mě určitě stálo za to si radši koupit Ghibli. Jenže když existuje za stejné nebo levnější prachy Giulia QV s opravdu skvělým podvozkem, měl bych jasno.

Takže já bych to tvrzení, že SUV je pohodlnější a praktičtějí třeba na mě nefunguje zrovna. Ghibli pojede líp v zatáčkách, neomezený dálnici pojede o 30 km/h víc a bude mít o něco menší spotřebu. Čtyři lidi a zavazadla se tam vejdou. Ale lidi prostě kupují SUV...

Test ale pěkný, věřím ten zvuk tohoto motoru, což je V6 60° , jiný než ten v Giulii, který je 90° a vychází konstrukčně z osmiválce Ferrari bude zajímavej. Možná libozvučnější než u Alfy QV.

reagovat
Kuře
21. února 2019, 14:55
1

Podle mě to nebude capslock, podle mě jen přidržela shift...

krab
21. února 2019, 15:08
0

:) tak nějak... já si většinou rád rýpnu co se týká SUV, protože je rád vůbec nemám. Tahle luxusní už vůbec ne. Na druhou stranu v nich ani nemám mnoho najeto...
Každopádně prodeje jsou jasné. Zatímco já bych chtěl, aby Maserati vyrobilo sportovní mid engine coupe/roadster o výkonu 400-500 koní na hmotnost 1300kg ( něco jako bývával Merak, ale moderní nové a ve všem lepší) , tak v Maserati zkousí hlavně utrhnout kousek z koláče populárních luxusních SUV.

beastar
21. února 2019, 15:44
0

Krabe ono by bohatě stačilo kdyby z toho přestali dělat něco co už to dávno není. Efektivně vyráběli a dostali s cenama řádově o 300 až 500 níž a bylo by to taky úplně něco jinýho. Takhle se sami cpou do situací, kde je říšský produkt vždycky porazí. Možná ne na to srdíčko a zápal a emozione, ale na brand a pověstná němeská chvalitá a dlouchodoboóst majn hér. Jenže to nejde kvůli stejně zabedněný politice Alfy. Kde sice umí udělat skvělý auto (Giulia) ale neumí to prodat ani (kurva) v Číně.
-
Komentář upraven 21. 2. 2019, 15:45:06

ro
rock
21. února 2019, 16:10
0

Tohle mne pokoplo nakouknout na prodeje. Jsou to zajímavý čísla. Evropa + US

Mercedes-Benz C - 211 t.
BMW 3 - 152 t. (+ dalších 83 t. BMW 4)
Audi A4 - 146 t. (+ dalších 76 t. Audi A5)
.
.
.
Volvo S60/V60 - 55 t.
.
.
.
Alfa Romeo Giulia - 29 t.

beastar
21. února 2019, 16:33
0

Dík já sem byl línej to řešit. A teď mi vysvětli jak to že relativně hnusný, nudný céčko se prodává pomalu 10x víc. A to nebudeme rozebírat cenovky na jednotlivé regiony. Dokonce i to z našeho pohledu okrajové Volvo se číní o poznání lépe. Tady je prostě někde chyba... A je to tam co sem psal kdysi takový ten rýpavý blog o QP. V FCA nejdřív udělají auto... bombastico... Propagace od začátku na hovno.... Novináři se svezou dají na to kladný recenze. Něco se prodá doma. A zbytek selže. Protože pověst a pořád to jakoby všichni podvědomě řadí někam do prémie. Proč?

krab
21. února 2019, 17:54
0

To je prostě víc věcí dohromady. Lidi se řídí hodně instinktem a obecně toho o autech moc nevědí. Ne my tady, ale obecně. Mercedes a BMW jsou v jejich očích značky, kam půjdou a dostanou nějakou hodnotu za peníze, která se tak nějak udrží delší dobu. Bude to delší dobu "in" a zůstatková hodnota bude vyšší. Maserati, Alfa, i třeba to Infiniti (který jsem koupil ojetý) to jsou prostě značky ke kterým ti i prodejce, kamarád, partner atd.. řekne : neblbni , nekupuj proděláš na tom kalhoty, to už nikdy pak neprodáš...

A pak je to i dealerský síti, o přístupu k zákazníkovi, o servisu zákazníkovi a o řešení problémů. Navíc ta auta mají určitě hloupé drobné problémy, které prostě vidíš jakmile sedneš do italskýho auta. Třeba Giulia i Fiat 500 a jejich palivoměr, asi to bude všude. Dojezd to ukazuje jak chce a v momentě, kdy se rozsvítí najednou z ničeho nic rezerva, přestane to dojezd ukazovat vůbec... no není to k vzteku? Drobnost, ale všimneš si. Pak i různý povrzávání atd.. (teď nehodnotím Maserati, tam je to asi v pořádku). Jenže ten pokles hodnoty je u Maserati šílený. Takže když to započítáš do celkový ceny toho vlastnictví, vyjde levněji nějaké AMG od Mercedesu. Takže asi proto to tak je, i když mě to osobně taky mrzí, italská auta mám rád.

beastar
21. února 2019, 18:54
0

To je všechno samozřejmě pravda. Ono to racio je tam většinou důležitý. A ani jedna s tebou vzpomínaných značek na nějaký racionální jádro moc nespoléhá. Mě spíše ale vadí neschopnost vedení a propagace. Protože výroba jako taková není zlá. Sic se najdou ty otravné drobnosti. Nicméně to je například u FR aut taky. Budiž příkladem icockpit u Peugeotu který rozhodně není konvenční. V prodejích těch aut to vyloženě nebrání a 508 bude podle mě vyloženě úspěšné auto. Marketing zatím i u nás jede.

Nebudu řešit Maserati který je celkem okrajová záležitost a nedělat tady velkej kus práce Scuderia, tak o tom nikdo nemá kolikrát ani potuchy. Myslim běžný lidi ne fanoušky. Alfa má problém s tím to odprezentovat jako dobrý auto. A konečně rozdrtit tu pověst a auru nespolehlivosti. S kterou ale mnohem úspěšněji bojují i ostatní Renault, Hyundai.... Možná i proto, že nědělají ze svých aut kdoví co. Snaží se bojovat servisní dostupností a kampaní (biť třeba agresivní "H") Kia má svoje modely relativně unikátní a cenu začínají držet vcelku slušně. Čekal sem stejně jako vedení FCA od Giulie a Levante PROGRES. Prostě aby se vyhnali lidem z hlavy ty mýty a pohádky. Znova to byla ta italská radost.... S dobrým poměrem kvalita/zábava/cena.

Jestli se to podařilo či daří nechám na každém. Za mě se to krutě nedaří. Podle mě to bude mít ještě následky. On i ten Fiat alias 500 sto krát jinak není nic moc. Zlatý časy Bravo/aaaaaa.

Zlokoč Ka
21. února 2019, 20:18
0

Aby nedošlo k omylu, JE to capslock :). Píšu, že je komfortnější a praktičtější, a ty na mě Krabe s argumentem, že jiný auta maj míň kilo, nižší cenovku a pojedou rychlejc na krev v zatáčkách :D. V tom asi nejsme vepři.
Já prostě do auta radši šplhám, než padám. Vyšší kastle samozřejmě ubere něco z jistoty v zatáčkách, ale po pravdě - kolikrát pojedu takovou kudlu, že si toho všimnu? Dnešní SUV (jasně že ne každé) dokáže být na okreskách stabilnější, než byl před dvaceti lety hothatch.

VK
VK
21. února 2019, 20:55
0

O Julii jsem třeba hodně uvažoval, jenže kvůli aerodynamickému hluku v dálničních rychlostech zase přestal. Tohle od relativně nového auta nechci. A přesně tohle jsou věci, které si výrobce uhlídat má a musí.

krab
21. února 2019, 21:16
1

Beastar : já obšas koukám na tohohle týpka JayEmm , teď zrovna nedávno popisuje neúspěch Alfy v Anglii a docela bych řekl, že to vystihl, přesně jak tu píšeme.



Zlokočka : já vim, to je jen takový popíchnutí. Já to samozřejmě z hlediska řízení vidím úplně jinak a vyšší kastle mi vždycky vadí ( vyjma opravdovýho offroadu) ale je mi jasný, že jsem v naprostý menšině. Teď někdy říkal Honza Koubek ve vlogu nějaká čísla z VW group ČR konference a je to jasný - SUV různých kategorií stále na výrazným vzestupu.

VK: S Giulií jsem jel dvakrát, s jednou běžnější jen krátce, ale QV jsem si mohl vyzkoušet na pár dní a aerodynamický hluk na dálnici mi nepřišel tak hroznej. Mě tam vadil jen ten "kecající" palivoměr, který zruší odpočet dojezdu v momentě kdy se rozsvítí rezerva. Třeba hlásil 180km dojezd před zaparkováním. Pak přijdeme k autu, nastartuju a najednou jen 120 a za chvíli rezerva a dojezd už nic... Tak to bylo naprd. Po dotankování to vypadalo, že tam byla tak dobrá čtvrtka nádrže :) Prostě taloši...

Jinak ale aerodynamický hluk na dálnici mi přijde je hodně znatelný u BMW, když mají široká kola. A pokud ti jde o komfort a ticho, myslím fajn konkurent Julie je Lexus IS200t nebo IS300h , já jsem řídil IS200t a docela se mi líbila. Pro mě to úplně není, ale kupodivu to nepůsobilo tak usedle jak jsem čekal, vlastně to bylo moc fajn svezení...

VK
VK
21. února 2019, 22:57
1

Budu si muset Julii někdy vyzkoušet. IS/GS patří teď zase k horkým kandidátům.

Matěj Podhorský
22. února 2019, 07:52
2

Krab: pokud je řeč o aerodynamickém hluku, tězko jej způsobují široká kola :)
VK: zcela chápu a měl jsem podobné pozorování. Běžná dálniční rychlost ještě OK, ale okolo 160 došlo ke skokové změně hluku, patrně to souviselo se střešním oknem. Do Německa tedy nic moc, a je jedno, že se s tím jinak jezdí hezky.

ma
martinw
22. února 2019, 08:14
0

myslim ze by mi nebylo lito dat 30tis korun za dodatecne odhlucneni... je to problem ktery se da resit. Samozrejme lze to srovnat s konkurenci a jit kvuli tomu jinam :)

BubaaCZek
22. února 2019, 09:04
3

S tim palivomerem to je dobry joke. Presne naopak, nez bych potreboval. Dokud je tam vice nez ctvrtina nadrze, at si tam klidne sviti "OK". Jakmile to jde niz tak to potrebuju vedet presne, nejlepe na kilometr, at muzu byt v klidu. Ne, ze kdyz ten palivomer potrebuju nejvice tak mi to bude drasat nervy, ze se kazdou chvili zastavi a ja nevim kdy :D

VK
VK
22. února 2019, 10:05
0

Montáž dodatečného odhlučnění? O tom slyším prvně (vážně). Jak je to potom třeba s takovými věcmi jako záruka při neautorizovaném zásahu?

Matěj Podhorský
22. února 2019, 10:23
0

Tyjo, do toho bych asi nešel. Už kvůli tomu, že je potřeba rozebrat půl interiéru, pak to nikdy nespasuješ tak, jako ve fabrice... což možná u Alfy nebude na škodu a ve výsledku to bude lepší :D Ale stejně, nechápu, jak dynamat na podlaze kabiny bude řešit fakt, že se střešní okno v dálničních rychlostech "odsaje nahoru" a přestane těsnit = začne dělat bordel. A třepající se kapotu pochopím třeba u MX5, ale ne u auta za víc než mega... sorryjako, řídí se to fajn, ale aby se mi nový auto takřka rozpadalo pod rukama, to nechci. Nutno uznat, že novinářská Giulia Veloce měla v době mého užívání najeto snad 40 tisíc kilometrů, což je v rovině novinářských vozů ekvivalentem tak desetinásobku co do opotřebení :)

VK
VK
22. února 2019, 11:19
0

Jestli je to právě v tom, tak věřím, že tady stačí jenom trošilinku větší výrobní vůle.

Ha
Habakukk
22. února 2019, 22:28
0

No my od Land Roveru řešíme střešní okna pomoci Ejmerické pásky prostě se okno zalepí a už do auta neteče. Tímto způsobem lze řešit i nadměrný hluk.

XT
XTad
25. února 2019, 10:57
0

Ze se giulia neprodava se opravdu nedivim. Osklivy otekly auto s interierem jak deset let stara mazda, ktery se rozbiji testerum pod rukama opravdu neni neco, cim by si alfa mohla napravit reputaci. A k tomu navic nabizi prakticky jenom ctyrvalce.

Matěj Podhorský
25. února 2019, 10:58
0

Ha, tak konečně někdo, protože mi ta věc taky přijde oteklá.

krab
25. února 2019, 11:11
0

To jste na ně zlý na ty Italy :) Pro mě je důležitý jak jezdí a na ty ostatní věci rád pozapomenu. Mimochodem střešní okno vrzalo i u prakticky novýho WRX STi. Je fakt, že zrovna to jsem si představil, že by mi to jako majiteli trochu vadilo. Ale, když se zdroj pazvuku odhalí, dá se to snadno odstranit. A u Alfy si prostě střešní okno neobjednat...

btw. nemají jen čtyřválce, mají i velmi (ne)slušný šestiválec.

Všechno je o očekáváních. Pokud zákazník od Alfy Giulie nečeká vlastnosti Audi A4, tak je v pohodě. Testéři Giulie hodnotí vždycky kladně, protože jsou většinou fanoušci sportovních aut a Alfa se tady strefuje do vkusu. Pro většinovou populaci prostě Giulia není to pravý ořechový.

ro
rock
25. února 2019, 12:05
0

Lidi podle vzhledu nenakupují, protože jinak by céčkový Mercedes nemohl mít takový prodeje, jaký má. Ve srovnání s ním je vzhled Alfy docela neškodný...

beastar
25. února 2019, 13:03
0

Lidi jsou dnes skažený:)) Přesně jak píše rock kdybychom řešili oteklost tak se čéčko, cla a podobný auta neprodávaj. Jsou toho plný ulice. Protože Mercedes. A tohle prostě Alfa nemá. Interiér z 10 let starý Mazdy pobavil:D Tjn Mazda dělá pár let stejnej vnitřek vždycky pěkně tvrdý plasty a hlavně držet jednu barvu. Šedou nebo černou.

Fakt je Giulie se rozbíjí. Rezonuje a vrže. Každou Mazdu atd strčí na jízdní vlastnosti 6x do kapsy. A šestiválec nabízí. Stejně tak slušnej diesel. Problém je znáček a renomé.

St
StepanB
22. února 2019, 22:17
0

První věta je pure gold. Díky!

reagovat
sheogh
25. února 2019, 10:16
0

V ramci tridy to vnimam ten design jako povedenejsi, ale stejne bych vzdyckjy radsi vzal QP, nebo Ghibli, kdyz uz Maserati. Porad me to proste prijde disproporcni - obtloustlej kupe-sedan. Verim ale, ze to jezdi paradne, rad bych zkusil.

A doufam, ze se da v konfiguratoru vybrat dreveny oblozeni misto toho laminatu :-)

reagovat
beastar
25. února 2019, 13:07
0

Jo to určitě. Ono to tak vesele vypadá i v prodejích. Když už pro to někdo jde vytopí si Ghibli nebo GCoupé. Případně když mu mrdá QP.

Jinak těch dekorů je tuším původně jen 6 druhů. A devadesátkový dřevo chybí;D

sheogh
25. února 2019, 13:53
0

Divam se na Scuderiu, a nejaky "hotovky" tam maji i se drevem - hned je to o kus utulnejsi :-)
No zrovna to QP vidim jako velmi schopne daily, do prace, na dovcu, nakup v lidlu... no problem

beastar
25. února 2019, 14:19
0

QP dobrý jen ta pořizovačka a servis nejsou úplně zenový. Jo dřevo jako takový je. Já myslel, že uvažuješ v reáliich takovejch těch vw lepidlo dekorů:)) Mimochodem on ani ten bakelit není zase tak špatnej. Je to o vkusu. Obecně materiály jsou volený dobře. Myslim kvalitu. O tom jak to drží pohromadě po 50.000 km... To je zase jiná písnička.

Tady černý bakelit... A nevypadá to nijak zle.

sheogh
25. února 2019, 16:09
0

Neee, myslel jsem fakt drevo, ne ten potistenej plast, kde zacne za par let prosvitat ten zelenej podklad pod tim :-) Ten bakelit je to, cemu vetsinou rikaji klavierlack? :-) a jo, vypada to fakt v pohode, nepusobi to nijak plastove nebo lacine. Do 50kkm bych byl jeste celkem optimista, teda pokud ma to auto rozumnou tuhost kastle a nekrouti se...

o tom servisu si iluze nedelam, ono v teto kategorii je to plus minus stejny - strasna hodinova sazba a kazdej servisni zakrok znamena rozebrat pul auta...

beastar
25. února 2019, 16:21
0

No jo tak ono nemá cenu nad tim přemýšlet. To je prostě o tom že to stojí nesmysl a další nesmysl z toho potřebují dostat na servisu. Nakonec ten první majitel to celý zaplatí. A potom ty ojetiny cenově jsou jinde ale ten servis pořád zůstává no. Těch dekorů zase jako úplně moc na výběr není narozdíl od konkurence. To dřevo vypadá docela ok oproti třeba karbonu. Jo myslim že to je tak jak řikáš s tim klavierlackem. Prostě se vezme nějakej rádoby luxusní materiál (rádoby protože je to jedno hlavně že to neni klasickej plast) zaleští se to do nesmyslu a je hotovo.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979

Lincoln Continental

Mark V

210 000 Kč
cena
1979
rok výroby
117 koní
výkon
6 600 ccm
objem
Chrysler Pacifica  2007

Chrysler Pacifica

104 000 Kč
cena
2007
rok výroby
250 koní
výkon
3 500 ccm
objem
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009

Dodge Avenger

2.0SXT VVT benzin

169 000 Kč
cena
2009
rok výroby
180 koní
výkon
2 000 ccm
objem
BMW Řada 5 528i 2000

BMW Řada 5

528i

60 000 Kč
cena
2000
rok výroby
190 koní
výkon
2 793 ccm
objem
Dodge Avenger SXT,VVT 2009

Dodge Avenger

SXT,VVT

180 000 Kč
cena
2009
rok výroby
160 koní
výkon
2 000 ccm
objem