načítám data...

Kia Ceed GT: Nymburkring material

25. května 2019, 11:11 19 komentářů Jan Machač

Kia Ceed GT přichází bez fanfár a očekávání. A možná právě proto to pro mne bylo překvapení.

zobrazit celou galerii: Kia Ceed GT: Nymburkring material

Když jsem vyrážel do Modřan pro testovací oranžový hatchback, neměl jsem žádná očekávání. Možná už jsem z toho PR hluku kolem všech těch elektromobilů a ostrých petrolheadských zázraků laděných na severní smyčce otupělý. Jednoduše jsem nečekal vůbec nic. Maximálně nějaké proužky na karoserii, kontrastně prošívaný volant a loga v interieru. Zajímalo mě jediné: Jak vypadá menší model automobilky, která mě Optimou docela dost zaujala.

Jenže se zdá, že se to nedozvím. Přede mnou stojí dvousetkoňový stroj s násosy i zezadu a já mám obavu, že se budu bát o své plomby a psát vám o svém zklamání z absence pohonu zadní nápravy. Jako správný starý petrolhead, který ví, co je… Správné! Po prvním nastartování se mé obavy prohlubují. Ze dvou designérsky povedených koncovek výfuku se ozývají zvuky, na které jsem si zvykl spíše u mnou tak oblíbených malolitrážních Citroënů AX. S diravým výfukem. Jenže podobně zní i starší modely Ferrari, což je sice komické, ale asi zase… Správné?

Ale od klišé a narážek k autu. Po prvních pár kilometrech zjišťuji jediné: Dvousetkoňový čtyřválec má výkonu tak akorát, abyste v dnešním provozu uměli být všude první a podvozek se mi nesnaží vyrazit všechny amalgamové produkty socialistického zdravotnictví ze zubů. A taky už se mi párkrát ve chvatu podařilo netrefit trojku. Teda netrefit… Vím já, co přesně se v tom stresu z drhnutí o otáčkoměr stalo? Jsem nešikovný, nebo došly synchrony, nebo snad jsou táhla nepřesná? Nevím. Počítal jsem zuby a lekal se neutrálu.

A také jsem si začal prohlížet interier a ač vše hezky funguje a opět musím pochválit sice nepříliš trendy, ale dostatečně funkční radiomapu, pořád se nemůžu zbavit myšlenky o neuspořádanosti. Nejde o to, že by jednotlivé prvky interieru byly škaredé, nefunkční, nebo za každou cenu pitomě inovativní. To ani omylem, vše tu dává smysl a filosofie ovládání a přístup k řešení moderního interieru mi připomíná BMW nebo u nás tak oblíbený koncern VW. A to není výtka, to je velká pochvala. Jen prostě všechny tyhle střízlivě funkční prvky nějak v mých očích nedávají dohromady funkční celek. Jak jsem byl z palubní desky Optimy potěšen jednoduchou, elegantní a logickou soudržností, tak tady mi v mozku stále dokola zní pohádka o psu a kočičce.

A auto je taky trošku hlučnější, než bych čekal, zejména hluk od kol je vyšší, než na jaký jsem zvyklý. Jenže tímhle mi taky docházení stížnosti. Vůz je vybaven snad vším, co se dnes dá do korejského hatchbacku koupit včetně hlídání jízdy v pruzích, které zase funguje o něco líp, ale pořád nevím, jestli bych to v autě potřeboval. Chybí jen adaptivní tempomat, který se dodává jen k automatickým převodovkám. Inu… Toto promíjím. A motor, když se vytočí, zní jako správně naladěná motorová pila a stejně jako u starších Ferrari se s vyššími a vyššími otáčkami stává zvuk melodičtější a chytlavější a ze špatného vtipu se vyklube zpěvák. Nejsem si jist, jestli je zrovna tohle můj šálek čaje, ale asi jsem pochopil myšlenku. A má dokonce dvě úrovně hlasitosti. Stačí přepnout do sportu a poprdávání nebo cantata burana se zesílí. Jen teda nejde zapnout sportovní mód a přesto zůstat potichu. No ale mezi náma… Správně!

Nějak se z toho nemůžu vymotat, takže bez oslího můstku: I přes tu kritiku výše jde o pohodlné rychlé auto, které má skoro vše, stojí asi 630 000 a při ostré jízdě pod brzdama nádherně stáčí do zatáčky, takže i já jako milovník zadního náhonu sám sobě úsměv na xicht přilepil a týdenní test si užíval. Sedačky mi vyhovovaly a podvozek sice nepřináší onen pocit z filigránské snahy filtrovat a informovat jako třeba v Mazdě, jde na to jinak, ale považuji jej za velmi, velmi povedený.

A hlavně jde dle mého o návrat k tomu, co by v mých očích měl rychlý hatchback dělat. Tohle není na letní výlet na Nurburgring, tohle je auto na Nymburkring. Na každý den. A i jen za snahu tohle auto vyrobit si Kia zaslouží pochvalu. Jenže nedošlo jen na snahu. Kia Ceed GT je fakt povedené auto.

 

Pokud se porozhlížíte po rychlém přepravníku pro každý den, Kiu Ceed GT byste rozhodně neměli minout!

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čytřválec 1591 ccm
Výkon: 150 kW/204 koní
Točivý moment: 265 Nm při 1500-4500 min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,5 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,6 l/100 km 
Základní cena verze GT: 614.980,- Kč 

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
25. května 2019, 12:15
0

zkoušel jsem starou generaci. Všechno dobrý, i ten introš. Ale je to prostě drahý. Trh je svinstvo.

reagovat
beastar
25. května 2019, 13:21
4

Já teda nemyslím že je to drahý. Za 6 kil dvousetkoňovou plně vybavebou káru?:)) Chybí tam logo jakože husťácký, ale to je vuřt ne. Mimochodem sem na tom jako Machy Optima se mi taky líbí.

Jan Machač
26. května 2019, 02:36
1

Beaste, kdes přišel na tu přezdivku?

beastar
26. května 2019, 04:16
0

Kterou svojí, nebo na Machyho :D

Jan Machač
26. května 2019, 18:22
0

Na tu moji

M
26. května 2019, 18:50
0

Uz se perou? :)
Mach = jednotka rychlosti

Matěj Podhorský
26. května 2019, 18:59
1

Machy je přece Machala, šéfredaktor ACZ :D

beastar
26. května 2019, 22:33
2

Já na to nepřišel to mě pán bůh našeptal do ouška. Prostě vyvolený....

BubaaCZek
25. května 2019, 17:07
1

To je sympaticke auticko. Nenapsal jsi ani radek o rizeni. Jak to vypada s děním pod koly?

Jsem ted v Israeli a tady to Kia vyhrala. Optimy GT, Picanta GTline apod jsou videt docela dost.

reagovat
Jan Machač
25. května 2019, 17:25
0

Volant je v pohode lec nijak citlivy. U okruhove hracky bych ho strhal, ale tady je to ok.

Rien
27. května 2019, 16:53
0

To je vec, ktera me u optimy neuveritelne srala, totalne tupy rizeni. Mel to bracha. V porovnani s mym dvojkovym superbem fakt hruza. Ale az na tohle to bylo prijemny auto.

Rien
27. května 2019, 16:57
0

Jinak to byl model 2014, tak novejsi uz to maj snad lepsi

M
26. května 2019, 09:18
0

Pekne auto. Mozno aj NymburKING ;)

reagovat
CerVus
26. května 2019, 09:27
0

To vypadá, že tohle auto je jediný předváděcí Ceed GT v ČR. Všichni dealeři mají maximálně Proceed GT. Jedna další teda stojí na salonu v Jižních Čechách.
Za poslední měsíc jsem seděl ve většině konkurenčních aut (Megane u dvou dealerů ani neměli) a Proceed GT mi co se kvality týče přišel po Mazdě 3 uvnitř nejlepší. Nabroušená sestřenice i30N uvnitř tolik nezapůsobí (než se nastartuje motor a rozjede se). Sestřička N-Line u nás Hyundai nabízí jen s 1,4 a i tak je umění na ní ve FB narazit zatímco HB se neprodává vůbec.
Z venku to je takové střídmě sportovní. Jízdně jsem z toho auta měl celkově lepší pocit než z Focusu ST line 110kw. I když se mi zdá že si Proceed pohupuje trochu moc prdelí.
Kia se mi líbí tím, že má společně s i30N bezkonkurenčně nejlepší sedačky a nabízí střešní okno. Vadí mi na tom jen ta spotřeba a znatelná turbo díra. S převodovkou jsem problémy neměl, ale najel sem s tím tak 10km, takže těžko soudit.
Ten vzhled je usedlejší. Focus HB, Mazda 3 nebo i Polo GT vypadají lépe - sportovněji. Jenže Focus je předražený s kvalitativně horším interiérem (materiály, zpracování), Polo je o dost menší se znatelně horším interiérem a Mazda 3 nemá ani motor a ani nenabízí střešní okno. Prý by se v Evropě neprodávalo protože jsme vysocí - za to v USA žije banda hobitů, kteří mají navíc pod kapotou 2,5l motor takže jim tam budou jen horko těžko prodávat slabší skyaktivX.

reagovat
wdave_t
26. května 2019, 22:09
0

Akorát mi nejde do hlavy jak to s takovou specifikací může na kilo zrychlovat 7.5 sekundy - leda že by to bylo těžký jak debil.

reagovat
beastar
26. května 2019, 22:38
0

1.400 Kg. Taky záleží jak je to spřevodovaný. Když vezmeme v potaz, že to je spíš rodinný auto, než sporťák. Převodovka je spíše do klidu s dlouhými kvalty a je to šestnáctistovka. Tak mi to přijde taky vlažný číslo. Zase na druhou stranu všemi opěvovaná modla Subaru BRZ udělá z toho svýho dovulitrovýho štěňátka stovku za 7.2s. Takže v tomhle světle je to naopak supr hodnota.

ToMyx
27. května 2019, 10:50
0

Přesně tak. Těch 7,5s je k té váze 1,4t celkem odpovídající hodnota. Navíc, pro rodinnou škatuli. Každé auto co má +- 200k nemusí být sportovní. Být kratší převodovka, bylo by to jinde, ale to i také přenést to na morku bezpečně na silnici v tomto setupu.

beastar
27. května 2019, 15:19
1

Přesně tak. Přestože je to 200 koní. Tak je to v základu, kde se sportovní ambice řadí někam hodně na konec. Což u BRZ je tak trochu naopak. Podvozek dovolí víc a je o třídu jinde.

Mnohem bližší Octavia rs245 se stejnou váhou dá 100 za 6.6 a kombik za 6.7. V reálném provozu to bude znát je málo. A ta to dává z dvoulitru.

Ač nemám korejský produkty rád. Tohle je jedno z aut z jehož koupě bych fakt nikoho nezatracoval. Cena slušná, praktický to je, docela rychlý, velmi dobře vybavený, dobrá spotřeba, neutrální jízdní vlastnosti. To je to co od nového daily můžeš požadovat.

kuc_t
27. května 2019, 14:58
0

Na ulici u nás parkuje GT line v modré a za mě opravdu povedené auto, alespoň z toho vizuálního úhlu pohledu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem