načítám data...

Kdo zabil evropské MPV?

19. srpna 2019, 14:24 53 komentářů Daniel Borský

Kategorie MPV je ohrožený druh, který pomalu, ale jistě vymírá. Kdo za to může?

zobrazit celou galerii: Kdo zabil evropské MPV?

Multi-purpose Vehicle, zkráceně MPV. Počesku víceúčelové vozidlo. Jistě všichni moc dobře znáte tuto automobilovou kategorii. Jedná se o typ vozidel, které kombinují ještě vcelku rozumné vnější rozměry s maximální vnitřní využitelností prostoru. Jsou to prostě čáry a magie, kdy na půdorysu běžného auta vznikne taková malá garsonka na kolech. Módu evropských a také asijských MPV odstartoval v polovině osmdesátých let Renault se svým modelem Espace. Postupem času se přidávaly další a další automobilky, které přispívaly svou troškou do mlýna. Vznikaly tak vcelku pozoruhodné automobily s mnohdy netradičními technickými fíčurami. Například taková Toyota Previa s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Či Mazda s (ne)originálním označením MPV, která nabídla podélně uložený třílitrový šestiválec a pohon zadních kol, takže si i s rodinným autobusem řidič mohl při vhodné konstelaci počasí užít oblíbených nekorektních bokovacích radovánek.

Asi největší boom zažila tato kategorie někdy na přelomu milénia, kdy byly prodeje na vrcholu a MPV hrdě nosila na kapotě i znak prémiových značek, od kterých byste to asi dříve nečekali. Třeba trojcípou hvězdu. Jenže pak se něco stalo. Z bohaté nabídky se postupně začaly vytrácet tradiční zástupci velkoprostorových vozů a v dnešních dnech zůstaly jen zbytky kdysi oblíbených aut. A z těch zbytků, které jsou dnes ještě k dispozici, drtivá většina nedostane přímého zástupce. Nebo minimálně na našem trhu, protože za velkou louží stále ještě mají tyto vozy co nabídnout. Co se stalo, že tato třída tak rychle skomírá? To vážně už nikdo nepotřebuje opravdu prostorné auto? Nebo je za tím něco jiného? Zkusili jsme zmapovat důvody, proč si v příštích letech patrně už žádné typické MPV nebudete moct koupit. 

Podezřelý číslo 1 - Nástup SUV a crossoverů 

Ano, obliba pseudoteréňáků každým rokem stoupá. Zákazníci hledají, a především kupují vozy s vyšší světlou výškou, jejichž drsnější výraz se spoustou nepotřebného oplastování navozuje dojem robustnosti a bezpečí. Co na tom, že to ani nemusí být pravda. Důležitý je dojem. A automobilky to vědí a snaží se tomuto trendu přizpůsobit. Kvůli tomu jsme svědky situace, kdy tradiční modely mění své zaměření a mění se v cosi zcela jiného. Jeden příklad za všechny, Renault Espace páté generace. Z kdysi oblíbené krabičky na kolech, která udivovala vnitřní prostorností a neuvěřitelnou variabilitou interiéru, se v poslední generaci stal módní crossover. Jasně, pořád nabídne spoustu místa uvnitř, ale už to není ten typický stěhovák, do kterého jste nacpali velkou rodinu se všemi strýčky a tetičkami a v kufru se zvládly uvelebit i dvě dogy. Podobný vývoj dost pravděpodobně čeká i oblíbený pár MPV od Fordu, modely Galaxy/S-Max. Tradiční americký výrobce řeší jak dál a jednou z možností je právě reinkarnace v podobě crossoverů. Také Volkswagen přešlapuje na místě s dvojčaty Sharan a Seat Alhambra, zatímco zákazníci pomalu přesedají do SUV Tiguan Allspace a Seat Tarraco, které však zdaleka nedosahují prostorové využitelnosti kdysi oblíbených MPV. Ještě větší mračna se stahují nad kompaktními “empívíčky”. Zafira od Opelu letos končí bez náhrady, Peugeot transformoval 3008 do SUV už dávno a Citroen C4 Picasso (nyní Spacetourer) nejspíš čeká to samé. Na doby, kdy Japonci konkrétně Mazda s Toyotou, zařízli svoje MPV si už ani nevzpomeneme. Jsou tedy SUV jediným důvodem, proč výrobci opouštějí tuto kdysi oblíbenou kategorii rodinných dostavníků? Ne tak docela. 

Podezřelý číslo 2 – Vzhled a styl 

Tohle trochu souvisí s předchozím bodem. Ať se nám to líbí, nebo ne, MPV těžko můžeme označit za vzhledově lákavé, nebo snad dokonce sexy vozy. A to je věc, která se v dnešní digitální a možná trochu povrchní době prostě počítá. Přiznejme si narovinu, MPV nejsou sexy. Většina z nich připomíná vajíčko, na které někdo přimontoval kolečka. Na první pohled tak dáváte světu najevo, že jste rezignovali na život automobilového nadšence a prostě jste pořídili něco, co potřebujete, a ne co chcete. Co si budeme povídat, na Instagramu bude vypadat lepé fotka, ve které dáte všem na vědomí, že žijete aktivním a zajímavým životem, když vystupujete na horách z vystajlovaného SUV, než když otevřete posuvné dveře MPV, ze kterých se vysypou dětské plíny. Smutné? Možná. Ale dojem je dojem. Příklad ze života. Nedávno mi volal jeden známý, úspěšný právník, že potřebuje vybrat nové auto, protože očekává příchod třetího potomka a hledá vůz, do kterého nacpe tři autosedačky a všechny dětské propriety. Má automatická odpověď “kup si Ford S-Max" ho příliš neuspokojila. Že prý potřebuje trochu reprezentovat a nějak vypadat před klienty, což vlastnictví pojízdného hračkářství v podobě MPV příliš nesplňuje. Inu, těžko něco namítat proti takovému argumentu. 

Podezřelý číslo 3 - Evropská Unie 

Jistě jste v poslední době zaregistrovali stesky nad novými emisními normami, jež vejdou v platnost v příštím roce a s nimiž se pojí drakonické pokuty za každý nadlimitní gram CO2. Jestli něco automobilky opravdu ovládají, pak jsou to počty. A jednoduchou matematikou došly k závěru, že se jim nevyplatí držet při život okrajové modely, které mají úzké spektrum potenciální zákazníků. Na druhou stranu, nemohou si dovolit být zcela bez prostorných automobilů, protože tu pořád jsou zákazníci s velkými rodinami, či potřebou převážet velké náklady. Jak to tedy vymyslet, aby se vlk nažral a koza zůstala celá? Řešení se jmenuje lehké užitkové automobily. Také jste si všimli v poslední době, jak se u nás rozšířil počet dodávek? Mám pocit, že takovou Toyotu Proace Verso vídám prakticky na každém kroku. Volkswagen Multivan jakbysmet. A často jsou to verze nacpané plnou výbavou, kterou ocení cestující, a která je zcela zbytná pro obyčejnou dodávku. Že by si takové vozy častěji kupovali privátní zákazníci? Ano, je tomu tak. Moderní dodávky už dávno nejsou takové ty žebřiňáky, které z posádky vyklepou duši na potkání. Naopak, jejich jízdní komfort se každým rokem až nebezpečně přibližuje běžným osobákům a komfortní výbavou také nezaostávají. Navíc si takový vůz můžete naspecifikovat přesně podle vašich představ. Máte problémy s parkováním na sídlišti? Není problém, vezměte verzi s nejkratším rozvorem. Potřebujete naprosto maximální prostor? Pak je tu pro vás prodloužená varianta. Ptáte se, proč je pro automobilky výhodnější podsouvat tyhle původně pracovní stroje i obyčejným zákazníkům? Na lehké užitkové vozy se totiž nevztahují tak přísné emisní limity jako na běžné osobáky. Zatímco u osobních aut musí do roku 2030 poklesnout emise o 37,5 %, pro užitkáče je to o 31 %. A v této složité matematice se každé procento počítá. Takže snaha přesunout dosavadní zájemce o MPV do LUV bude asi čím dál větší. 

Pokud máte slabost pro MPV, jistě vás tohle čtení nepotěšilo. Bohužel, taková je už doba. Pokud jste tedy zákazníkem, který velkoprostorové auto ocení a zatím stále odkládáte nákup nového, pak doporučuji nečekat. Nabídka se zmenšuje každým dnem a lepší už to nebude. 

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Va
Vasek7
19. srpna 2019, 15:47
0

V létě 2018 jsme byli na Rujáně (=typická německá rodinná destinace) a absence MPV byla do očí bijící - tolik Transportérů a V-Classe jsem v životě neviděl. Ale pozor, nechyběly jen MPV - chyběli i kombíky.
Takže bych otázku položil takto - pokud máte na koupi dodávky, má ještě MPV nějakou výhodu?

reagovat
milic
19. srpna 2019, 16:10
0

Ona ta Zafira nebo Picasso stojí poněkud méně než Transporter nebo V-classe :-)

ratan groch
20. srpna 2019, 10:37
2

ak pravnik z clanku musi chodit za klientami a parkovat v meste tak asi 25 centimetrov dlzky medzi najkratsim V-klasse a Zafirou.

By ma zaujimalo co mu nakoniec doporucil. Keby za mnou prisiel pravnik vo V-klasse alebo by dosiel na golf na parkovisko, tak by vyzeral, ze sa popri praci zivi ako vodic Uberu.

Nespominam si, ze by som na golfovom parkovisku za posledne roky videl co i len jednu mini dodavku.
Ked teda chce clankovy pravnik sekat formu, tak si musi kupit dve auta. Funkcne pre zenu a reprezentativne pre seba.
Jeden cas na to bola odpoved Mercedes R. Kamarat si s nim ale narobil iba novych kamaratov v servise.

Adam
23. srpna 2019, 00:15
0

Pro právníka, má li značný rozpočet je při zákazu MPV a LUV odpověď jasná, a to X7, Q7 a GLS.

ratan groch
23. srpna 2019, 11:24
1

Nebudem klamat, tych som uz par na golfovych ihriskach videl :)

PachezZ
19. srpna 2019, 16:12
4

mám rád svý mpv :D

reagovat
D
D
19. srpna 2019, 22:13
0

Že jste si místo toho nekoupil Espace? Nebaví Vás často navštěvovat servis?:-D

PachezZ
20. srpna 2019, 02:51
0

No :D požadavky ho stejně vylučovaly... 7 míst, vyndavací sedačky, šoupačky a v sedmi lidech pořád trochu kufru...
Paradoxem je že nejen že nemám děti, dokonce nemá ani ženskou :D nicméně hodně jezdíme s partou a co se místa týče je to prostě pecka... Z brouka je "víkendovka" a jakmile chci něco víc vézt, jede se toytoykou, 6 lidí a z prostřední sedačky stolek je kombinace při který je celá posádka spokojená :D

D
D
20. srpna 2019, 07:57
0

Ať Vám dobře slouží. Jestli je to benzín 2.4, tak k tomu ani štěstí nepotřebujete;)

PachezZ
20. srpna 2019, 14:38
0

"bohužel" nafta, ale tak budeme trochu věřit že vydrží a projde fáze "výlety s kámošema" přes "vyndat sedačky, položit matraci a jet s holkou k moři" až do "vrátit sedačky a využít isofixy" :D

Ronin
19. srpna 2019, 16:16
3

Všetci podozriví sú vinní a a spolúčasť dodáviek bola priznaná tiež.Všetko sa to vlastne ráta do závažného trestného činu kauzy automobilovej mutácie ktorá aktívne operuje už roky.Ponuka v rámci tried sa zmenšuje,naopak konkurencia v jednej triede sa zväčšuje,pretože sú automobilky tlačené do jedného segmentu,pretože v tých ostatných by neprežili.MPV a kombi zmutovali do SUV,kde im ubrali presne to čo bolo ich prednosťou,priestor a nabrali tam kde nepotrebovali,na nárzaníkoch a podvozkoch.Malé kompakty a kupé do Crossoverov,je to proste hyenizmus,ktorý si ale vynucuje doba a všetky zvýšené faktory hore,emisie,náklady,cool faktor.
Zaujímavé je,že sme sa do tejto doby začali rútiť už pekne dávno,v dobe keď nebohé MPV ani nevedelo ako kruto skončí.Stačí si pozrieť nejaký scifi biják spred 20-30 rokov.V drvivej väčšine prípadov sa v budúcnosti pohybovali vysoké oplastované presklenné krabice a buginy s obrovskými kolesami a neviem čím,ako v tom článku o tých 5 Crossoveroch čo tu bol naposledy.Koho to kedy napadlo, a hlavne "komu tím prospějete"? V budúcnosti,kedy by sa mala cestná sieť zvelaďovať a modernizovať,cesty byť rovné a hladké,by predsa mal byť úplný nezmysel aby sme sa vozili v autách,ktoré pripomínajú terénne buginy? Uznávam,do nejakej postapo s krátermi a vrakmi všetkého by sa to mohlo hodiť,možno sa konečne niečo chystá...

Na druhú stranu,ten Multivan alebo Vklasse je sú ozaj špičkové autá,takže sa tomu ani nečudujem.A je mi ľúto,ale ak chce ten tvôj známy prevážať škôlku a pritom nevyzerať ako Arnie,nič lepšie alebo aspoň tak dobre vyzerajúce ako S - Maxa nekúpi :)

reagovat
Inženýr
19. srpna 2019, 18:20
1

Přestaňte označovat automobily (a jiné věci kromě skutečných lidských sexuálních objektů) jako ''sexy''. Je to úchylné, trapné a infantilní. Sorry, ale tohle mě vždy dostane do ''červených''.

Jinak se mi článek líbil.

reagovat
Jimi
19. srpna 2019, 21:09
2

Hezký článek, ale opravdové vany (MPV) vždy nejlépe uměly za velkou louží, pohodlí a velké vzdálenosti udělaly své...

reagovat
ransom
19. srpna 2019, 21:23
9

MPV za to samozřejmě nemohou, ale mám vůči nim brutální averzi. Evokují ve mě představu rezignovaných otců, nasraných matek, vřeštících smradů, páchnoucích psů a hromad krámů. Brrr.

reagovat
Skipper
20. srpna 2019, 01:08
0

To ve většině z nás. A proto je nekupujeme.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 07:04
0

V10, 0-200 za 6,9s, Vmax 300+ kmh

Bavoraczech
20. srpna 2019, 09:09
1

Tak já jedno Pikaču úspěšně provozuju a necítím se jako rezignovaný a nevím o tom že bych byl otec. Prostě chceš něco, do čeho se nebojíš hodit pytel cementu a není ti líto když se něco odře nebo ušpiní.
A pak mám ještě třeba víkendovku. Jedno auto pro zábavu a jednoho pracanta. Asi si nedovedu představit, co by mohlo roli pracanta plnit lépe než MPV.

sumy
20. srpna 2019, 19:24
0

Také se necítím rezignovaně a to jsem pár let MPV sedlal. Space wagon s továrním bodykitem i s křídlem :-) 2.4 se 110kW z dob kdy kilowaty nebyly jen číslo na papíře. Adny superdelo, ale jelo to tak akorat. Pohodlný, se 4 deckama super. 6 samostatnych sedacek, ulička mezi prostřední radou. Velikansky sibr. To auto jsem mel hodně rad. Lec presel jsem z kategorie "rezignovany otec" do kategorie "maly penis" a jezdím offem, nebo starou vraždou jejíž hodnota se úměrně mění dle stavu paliva v nádrži. Ono nejlepsi je totiz to, kdyz je vam uplne u zadele co si o vas mysli ostatni.
V tomto ohledu jsem měl moc rád kamaráda z letiště, majitele jedne z největších společnosti obchodující s interierovymi dveřmi. Jo měl 5 báwo, ale všude stejně jezdil starou microu(ještě hranatou, kde prorezle díry byly maskovany samolepkami kopretin. To jeho synátor byl blbisek, co si klidně koupil 2 nový barbory za rok, aby svět videl...

Ju
Junior
19. srpna 2019, 23:15
1

Asi tak. MPVčko je prostě rezignace na život. Všechno praktičnost a rozumné uvažování. No ale fuj. A sorry, kterej fotr tohle dá, když Kaďák jeho potřeba dokáže taktéž obsloužit a navíc to má aspoň náznak stylu. A když nestačí Kaďák, Multivan je taky pohodička, navíc sorry, aspoń to nějak vypadá.

reagovat
Mr
Mrkef
20. srpna 2019, 09:13
1

Je to určitý kompromis, ale určitě ne rezignace na život.

Bavoraczech
20. srpna 2019, 09:13
0

A proč si furt všichni kupujou blbej Kaďák, když je tu Mazda CX-5 nebo třeba Honda CR-V? A s takovou Alfou Romeo Stelvio si člověk na silnici (kam SUV primárně patří) užije i nějakou srandu. A sorry jako, ale je to fakt hnusný. I ten Tarraco vypadá lákavěji.

Zajda
20. srpna 2019, 12:13
3

Proč rezignace na život? Ne každého život se točí kolem aut, takže si v tom prostorném autě vozí výbavu na to co je opravdu baví. Kola, lyže, bicí, paraglide...

Náhodný Kolemjdoucí
20. srpna 2019, 17:00
0

Kadak je co, cadillac?

Bavoraczech
21. srpna 2019, 07:09
0

nn, to je vlajková loď Schoda Kardiaq

do
donda
20. srpna 2019, 05:27
1

Já jsem spokojen

reagovat
Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 07:32
0

Já spíš nikdy nepochopil módu MPV. Buď mi stačí kombi (ty velké i 7mi místné) nebo tu je Multivan a Včko.
Hlavně by mě zajímalo proč nechává BMW tuto kategorii volnou. Když už stejně totálně rezignovali tradice (active 2 nebo jak se to jmenovalo je hrůzným příkladem). Přitom po spolupráci na Supře, by si mohli půjčit Lexus LF a místo hnusné hroší tlamy dát snad ještě hnusnější ledviny (toto opravdu už ledvinky nejsou). A věřím tomu, že by to pár zákazníků Multivanu a Vclass vzalo.

reagovat
S.
S.h.I.t.
20. srpna 2019, 08:32
6

Pro me MPV vyplnuje misto, kdy i velky kombik je maly, ale Multivan ci Vclass neskutecne drahy....

Autíčkový Jelen
20. srpna 2019, 11:12
0

Třeba Traffic je cenově tak na půl cesty a mohl by být teoretickým řešením pro lidi co chtějí dodávku ale Multivan je moc drahej.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 12:02
0

Jenže Traffic je pracovní stroj. V podobné cenovce zvolíš Vito. A co je vlastně drahý? Když se tady pohoršuju nad nějakým Volvem XC60 nebo BMW X2 za cca 1,6mio tak prej je to odpovídající cena.
Vclass startuje na 1,1mio. A to Vito na nějakých 640k.

Autíčkový Jelen
20. srpna 2019, 15:07
0

Tak i Traffic dokáže v určitých verzích být spíše rodinným přepravníkem než pracovní dodávkou. Samozřejmě nemá takovou image nebo status jako V-Classe nebo Multivan, nicméně myslím, že vcelku vybavený Multivan nebo V-Classe už dokážou docela vylézt vysokou svojí cenovkou, nejsou vyjímkou Multivany blížící se cenou 1,3 - 1,6 milionům atd... Zase hlavně v případě V-classe člověk už doopravdy dostane dobře vybavený, jezdící i vcelku pohledně vypadající stroj. MPV se do takhle vysoké cenové relace moc nedostala, třeba Sharan končí na tak cca 1 - 1,1 milionu, takže si myslím, že cenový rozdíl tam je, ikdyž nemusí být vždy tak extrémní.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 21:26
0

Právě proto píšu to Vito. Kde teda v holobytu máš snad jen dvě sedačky. Ale za cenu kolem 800 už se to da dobře provozovat. A jako tak extrémní rozdíl mezi Vítem Tour (nebo jak se ten pro lidí jmenuje) a Vclass fakt není. Z venku to podle mě pozná jen málokdo (autičkár neberu jako běžnou sortu). A uvnitř jako jo. Je to znát, asi jako rozdíl mezi běžným mainstreamem a prémiovou vyšší střední. Takže srovnatelné se Sharanem, Kodiakem, atd.

fr
frite
21. srpna 2019, 07:10
1

Uz 3 roky jsou ve hře Francouzská dvojčata Citroen a Peugeot a jejich klon u Toyoty a Opel aktuálně Mám objednaný spacetourer s 2 0 HDi 180 koní a osmistupňový automat.
cenově si ho může dovolit Každý kdo si může dovolit kombi střední třídy

Pochtli
20. srpna 2019, 09:25
0

Rodinky s 1-2 dětmi si, stejně jako v minulosti, koupí cokoliv stylovějšího a ty početnější si holt koupí dodávku - konečně se přiznalo, že ta MPV škatule stejně není nic jiného než uživatelsky příjemnější dodávka.

reagovat
Ha
Habakukk
22. srpna 2019, 15:29
1

a MPV někdy bylo něco jiného než uživatelsky příjemnější dodávka?

Kr
Krakonoš
20. srpna 2019, 10:26
0

Letos jsem si koupil Sharana 2. Možná to auto není nejkrásnější na světě ale každou jízdou mě překvapuje a přesvědčuje o tom že lépe jsem vybrat nemohl. A ano, mam dvě děti a jsem fotr :)

reagovat
kuc_t
20. srpna 2019, 11:13
0

Takovej Touran v R-linu mi přijde jako opravdu hezký auto, který neudělá ostudu. To stejné bych řekl o S-Maxu. Spíš si myslím, že je to prostě jen trend, modely se zvětšují, SUV jsou populárnější, tak MPV neni potřeba.

reagovat
beastar
20. srpna 2019, 12:25
3

Je to o úhlu pohledu. Pro kluka po řidičáku to asi auto snů nebude. Pro lidi s aktivním životním stylem mnohdy jo. Cyklistika, letadýlka, rybaření, lyže, skate, turistka. Případně děti, nebo živnost. Nebo prostě všechno dohromady. To je pole pro mpv.

Bohužel ze segmentu ukusuji velký suv i konverze dodávek. Přestože třeba parkovat Multivan a Scénic je pořád rozdíl. Když zapatram v paměti, tak třeba Mazda 5 anebo Touran, Galaxy atd. Nejsou ošklivá auta. A poslední Espace he auto který bych si klidně koupil.

reagovat
PachezZ
20. srpna 2019, 14:47
0

To je další věc, člověk to prostě naloží a pořád nemusí jet sám nebo max ve dvou... a zároveň nemá úplně dodávkový pocity a rozměry :)
Sada obutých 18" kol a pořád 5 míst k dobru např :)

Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 08:00
0

To je věc názoru. Já v běžném MPV mám právě stejný dodávkový pocit jako ve zmiňovaných malých dodávkách. Samozřejmě to nejde srovnávat s nějakou Dailynou, třeba i s tuplákama. Ale právě pro ten tzv. "aktivní životní styl", případně jediné auto pro živnostníka je ta malá dodávka mnohem vhodnější, jelikož se tam vleze paleta, případně ty kola, surfy bez nějakých potíží. Europaletu v MPV si moc představit nedokážu.

Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 08:26
0

Bíste: nebo pak je ještě šance zkřížit křížence. :-D

PachezZ
21. srpna 2019, 21:13
0

no myslim že zrovna do Previe by se bez poslední řady europaleta už vešla... budu muset poměřit :)

Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 22:58
0

Možná, že by jsi tam to místo 1200x800 našel. S manipulací by to už bylo asi horší. A že by ti to tam složil a vyložil někdo Destou? To už je imposibl. Když už mám vozit vzduch, tak abych ho mohl výjimečně využít.
Ty jsi s MPV spokojen a to je hlavní.

PachezZ
21. srpna 2019, 23:28
0

hele já nakládal ještěrkou paletu do passata v kombajnu :) chce to jen šikovnýho ještěrkáře(a to já jsem i když už mne to neživí :D)
no bez 2. a 3. řady je tam myslim 240cm na dýlku... takže věřím že bez třetí to tu eurovku udělá... Ale jasný, neni to primárně auto na vožení palet, na to taky nikdy nebyly primárně zaměřený narozdíl od vození většího množství lidí...
Spokojenost zatím nesoudím, mám to chvíli :)

Ona je taky otázka kde končí MPV a kde začíná dodávka...

Ho
Honzis_71
20. srpna 2019, 13:23
0

Tak úplně nechápu, co ten právník řeší. Těžko bude mít jednu káru, která bude reprezentativní pro klienty a současně rodinný stěhovák. To by mě zajímalo čím jezdil předtím, když měl ty děti dvě.

Z tohohle úhlu pohledu se považuji za prototyp fotra - tři děti, z toho poslední necelý rok.
Takže přes týden jezdím služební fasovanou Okynou v dehtu.
Doma máme většího kombíka (Mazda 6), kterou manželka zvládá přesouvat děcka mezi školu a kroužky podle aktuální potřeby a v létě/zimě tím zvládáme absolvovat rodinné dovolenky - děti se dozadu v sedačkách 3 vejdou, kola jdou dozadu na tažné, na střechu rakev/lyže - hory i moře bez problémů a nepřipadám si, že vystupuji z náklaďáku.
A pro radost na letní víkendy jsem si pořídil cabrio youngtimer (BMW E30). Všichni spokojení....:-)

reagovat
S.
S.h.I.t.
20. srpna 2019, 14:19
0

My casto jezdime v kombinaci 4 dospeli + dite v autosedacce a predstava, ze se ladujeme do kombiku me desi. Obzvlast pro ty vzadu, kde naprosta vetsina kombiku ma jen 2 plna mista, prostredni je osizene, + casto tunel uprostred + zpravidla uzke v oblasti ramenou. Tady mi MPV kombik nenahradi a Multivan je zas overkill velikostne.

Ho
Honzis_71
20. srpna 2019, 15:07
0

A tak to souhlas, ono 2x dospělý + 3x dítě (v našem případě) je jiný objem než 4x dospělý + 1x dítě...

PachezZ
20. srpna 2019, 15:32
0

a jako když vystupuješ z ověšeného vánočního stromečku si nepřipadáš? v čem je lepší mít osobák ze všech stran ověšenej věcma než to mít prostě naložený v mpv?

Abych nekřivdil, taky sem to asi nechápal, i když nevím, nenapadlo mne nad tim dřív přemýšlet... ale co sem si to teď pořídil a na výlety apod to místo neřeším, nikdo se nedohaduje kdo bude vepředu protože i vzadu maj samostatný sedadla... naopak chtěj všichni dozadu protože maj stolek... Rejd to má lepší než brouk... to že to jede za méně je už jen takový bonus :)

mariov8
21. srpna 2019, 11:04
2

Reprezentativní rodinný stěhovák je právě ta třída V od mercedesu. V 300d jede 220 (215 s trvalým pohonem 4x4), 100 má za 8,5, kůže Nappa, křesílka pro 6 lidí, klimatizace vzadu, kufr 1000L a výška pořád do 1,9m... Jenom cenovka bude kolem 2 - 2,4M...

Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 22:44
0

Mě se teda designově hnusí, ale ještě třeba Toyota Alphard, Lexus LM zejména v 4 sedadlové konfiguraci a mají ještě možnost reprezentativního motoru.

custom1
21. srpna 2019, 09:49
0

Já mám MPV rád. Před lety jsem sedlal ex-pohřební Dodge Grand Caravan a musím říct, že mi hodně přirostl k srdci. Přitom jsem takové auto vůbec nepotřeboval, ale ten prostor a pohodlí byly k nezaplacení. Když jsem pak koupil druhou tryskomyš, musel o dům dál, ale zbavoval jsem se ho velmi nerad.
Dodnes pořád po nějakém minivanu pokukuju. Nejvíc bych chtěl Chevy Astro, ale reálnější je jeví Chevrolet TransSport, už kvůli kompaktnějším rozměrům. Myslím, že až přijde čas nahradit Malibu, minivan bude jasná volba. :)

reagovat
Ev
Evlo
21. srpna 2019, 23:23
0

Tak ono kdyz se MPV rika i veci jakou touran napr., tak je to asi jedno

reagovat
Moses
23. srpna 2019, 23:28
0

Skoda. Stara Previa sa mi vzdy lubila...

reagovat
Perníček
24. srpna 2019, 23:15
0

Bohužel, tohoto trendu si v poslední době všímám hodně. Klasické karoserie, jako jsou sedany, combi, mpv, hatchbacky, apod. postupne nahrazuje flotila hybridu na chudach s hromadou plastu okolo. Když zrovna pozoruju odchazející MPV-čka, tak si vzpomenu na naše 3 Sintry, na které bohužel není čas a potichu podléhají kovomorce... Přemarkovany Chevrolet TransSport z přelomu milénia, který je o něco menší než klasický Transporter, který díky 3,0 V6 dokázal vcelku svižně auto rozpohybovat přes hranici 200 km/h, pro některé vcelku k nepochopení. :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Vaneo  2005

Mercedes-Benz Vaneo

75 000 Kč
cena
2005
rok výroby
92 koní
výkon
1 689 ccm
objem
Oldsmobile Toronado  1967

Oldsmobile Toronado

279 000 Kč
cena
1967
rok výroby
396 koní
výkon
7 500 ccm
objem
Cadillac Seville 4,6 AUT 1992

Cadillac Seville

4,6 AUT

3 200 €
cena
89 600 Kč
cca v Kč
1992
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Cadillac Coupe deVille 4,6 AUT 1994

Cadillac Coupe deVille

4,6 AUT

9 000 €
cena
252 000 Kč
cca v Kč
1994
rok výroby
250 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Dodge Ram VAN B 250 1985

Dodge Ram

VAN B 250

285 000 Kč
cena
1985
rok výroby
200 koní
výkon
5 200 ccm
objem