načítám data...

Jaguar vkročí se supervýkonným XE mezi velké hráče

21. února 2017, 16:02 2 komentářů Dominik Valášek

Jen opravdu málokterá automobilka dneska nacpe iracionálně nařvané motory pod kapotu téměř všech svých modelů jen proto, že může.

zobrazit celou galerii: Jaguar vkročí se supervýkonným XE mezi velké hráče

Když přišel v roce 2015 na trh Jaguar XE, nikdo asi nepředpokládal, že britská značka narve do jeho motorového prostoru – stavěného na čtyřválce a maximálně šestiválce – hřmotný pětilitrový osmiválec. Vždyť dosud nejsilnější verze XE S, disponující třílitrem a 340 koňmi (380 pro příští rok), přece vůbec není slabé auto.

Jenže víte, jak se to má u konkurenčních značek. Mercedes má AMG C63 S, které nabízí bezmála 500 koní, BMW má sice v M3 jen 430 koní, ale zase to dohání hmotností a taková nová Alfa Romeo Giulia QV hostí rovnou 510 koní. A jestli chce zůstat Jaguar s XE na písku mezi „velkými kluky“ musí si připravit velké hračky.

Přesně z toho důvodu se po internetu šíří zatím nepotvrzené zvěsti, hovořící o novice s názvem XE SVR. Té se má údajně chopit divize SVO a nejmenšímu Jaguaru dopřát stejnou péči, jaké se již dříve dostalo Range Roveru Sport SVR a samozřejmě F-Typu SVR. To znamená jediné – zabudování již zmíněného osmiválce s kompresorem, který ve své nejvýkonnější verzi umí až 575 koní.

Jelikož by ale bylo 575 koní na kompaktní sedan přece jenom trochu moc, měl by Jaguar motor naladit někam do okolí 500 koní. Síla se podle všeho ponese na všechna čtyři kola (jak je tomu u F-Type SVR) skrze osmistupňovou automatickou převodovku a zadní elektronicky řízený samosvor. Zrychlení z nuly na sto by se mělo zkrátit oproti verzi S o více než sekundu, takže na nějaké čtyři vteřiny.

Chybět nebudou samozřejmě ani přidané aerodynamické prvky na kastli, přenastavené zavěšení, silnější, nebo rovnou karbon-keramické brzdy a další vychytávky. Když se to vezme kolem a kolem, mohlo by se jednat o vážně parádní auto, ale zatím není nic potvrzeného, takže nezbývá než doufat, že se nejedná o jednu velkou fámu. Přece jenom jak už bylo řečeno na začátku, motorový prostor XE je primárně stavěn na čtyřválce a šestiválce, takže zasadit sem velký osmiválec asi nebude úplně „plug and play“. 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
21. února 2017, 17:02
0

Třeba to bude "plug and pray"

reagovat
Bufik
21. února 2017, 18:59
0

Ony v8 nebejvaj zas o tolik vetsi :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem