načítám data...

Autor zdařilé retro přestavby Citroënu si vzal na paškál Mercedes

30. dubna 2019, 13:53 4 komentářů Jakub Pospíšil

Po úspěšné dodávce, která designem odkazovala na Citroën HY se David Obendorfer vrhnul do úprav éčkového Mercedesu. Inspirací mu byla klasická W115.

zobrazit celou galerii: Autor zdařilé retro přestavby Citroënu si vzal na paškál Mercedes

Pamatujete si ještě na zdařilý přestavbový kit na Citroën Jumper, který byl tak úspěšný, až jej začala nabízet samotná automobilka? Jeho autor neusnul na vavřínech a představuje další odvážnou retro kreaci. Tentokrát opustil kategorii užitkových vozů a vrhnul se na sedan vyšší střední třídy, konkrétně Mercedes třídy E.

Stejně jako u Citroënu, i zde vychází design přestavby  z historické legendy značky. Inspisrací se Davidu Obendorferovi stal klasický Mercedes W114/115, kterému se u nás přezdívá také kraťas, nebo žralok (to platí pro verzi po faceliftu). Na první pohled zaujmou na výšku orientovaná přední světla i jednoduchá, ale efektní záď. Stejně jako Obendorferův předchozí model není ani tohle “éčko” snahou o repliku, ale jen jakousi variací na klasický design. A opět vypadá velmi povedeně.

Tentokrát nezůstalo jen u úprav exteriéru, změn doznal i vnitřek vozu. Na první pohled jsou v něm vidět tvary současné třídy E, ale doplňují je vkusné retro detaily, jako například chromový kroužek ve volantu, černě lakované výdechy klimatizace, nebo celokožená vrchní hrana palubní desky.

Zatím se díváme jen na počítačové vizualizace vozu. Podle autora je ale přestavba jednoduchá a bude možné ji realizovat podobným způsobem, jako u dodávky HY – čili jen přemontováním panelů karoserie. V současné době probíhají jednání s automobilkou Mercedes o legalizaci této přestavby a pokud vše vyjde jak má, měli bychom se prvního reálného konceptu dočkat koncem roku. Zda a případně kdy se bude konverzní kit prodávat na volném trhu je ale zatím ve hvězdách.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
30. dubna 2019, 18:06
3

Problém je v tom, že ponton karoserie je moc vysoký, to auto bylo krásně nízké, kazí to celkové proporce. Detaily, i když dost povedené, to nevytrhnou... a je to celé moc oblé. Citroen byl povedenější...

reagovat
Autíčkový Jelen
01. května 2019, 19:01
0

Na druhé fotce mi připomíná ponton trochu Lancii Thesis

custom1
02. května 2019, 07:11
0

Mně se to líbí, akorát mi moc nesedí ta linka pod okny s linií boku.

reagovat
PeterLuk
07. května 2019, 11:39
0

Prekvapivo to vyzerá celkom dobre.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem