načítám data...

6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

15. února 2018, 10:18 58 komentářů Matěj Podhorský

Nudíte se? Chcete automobilovou šílenost? Pak zkuste některý z našich nápadů! Dnes se o ně podělíme zcela zdarma!

zobrazit celou galerii: 6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Nestává se často, že by vám někdo zcela nezištně poskytl geniální nápad. Jenže my jsme jiní! My jsme totiž Autíčkář. Takže dnes se s vámi podělíme o několik skvělých nápadů, které si prostě říkají o okamžitou realizaci (a váš čas, vaše peníze, vaši duši a vaši nevinnost). Pokud jste jen trochu blázni, určitě se pro ně nadchnete tak rychle, jako se to přihodilo nám. Některé jsou jen malé nápady na vylepšení vašich stávajících povozů, ty další jsou kompletní projekty, totální hovadiny a vůbec kacířství nejhrubšího zrna. Nápady často nejsou ani příliš originální, všechno už bylo jednou vymyšleno. Připraveni? Začínáme!

Varování pro otrodoxní petrolheady, co se berou příliš vážně: Tohle se vám nebude líbit. Přestaňte proto číst, a to nejlépe ihned, a střihněte si radši něco od Kraba. Věřte mi, říkám vám to zcela vážně, v rámci zachování vašich nervů!  (pozn. Krab: služebníček, ovšem vynechte prosím taktéž moje poslední veledílo o korejském zázraku a vyberte něco z víc klasické literatury – např. něco o starém Porsche nebo tak nějak…)

 

Luxusní každodenní opelichanec

Ano, už jsem s tím nudný a ano, opakuju se. Ale sám nemám dost kuráže, abych tento záměr realizoval. Je to prosté. Vezmete luxusní, trochu neobvyklé a nejlépe už trochu klasické auto. Luxusní limuzína. V mých představách je to Jaguar X300 nebo X308, Vojta by pravděpodobně zamířil někam mezi ameriky, stejnou službu ale udělá třeba i Lexus. Máte? OK.

Teď mu dopřejte trochu bohémské kůry. Snáze se vám povede, když nezačnete se zcela neposkrvněným vozem, autentická patina vám usnadní další práci. Postarejte se o technický stav, chcete přece daily driver, musí být co nejspolehlivější. Následně započněte s procesem urychleného řízeného stárnutí (čti: vybydlete to!). Kuřte v tom. Dělejte burnouty. Jezděte po polních cestách. Parkujte o nárazníky. Nikdy auto neumývejte. Nechte svoji peněženku vykrvácet a svůj společenský status klesnout na dno.

Hotovo? Blahopřejeme!

 

Plecháč lepší elektronu

Nikdo nemá rád plechová kola. Slitinová jsou lepší, hezčí, lehčí, navíc kola dělají auto. Viděli jste ale, jak skvěle vypadala Františkova Miata na bílých plecháčích? Ne? Vypadala naprosto skvostně! Plecháče totiž nejsou jen nouzovým řešením na zimu, abyste si neničili svoje krásná letní kola. Plecháč je základní kolo. Plecháč odpouští. Plecháč si nabarvíte na jakou barvu chcete. Plecháč vám klidně i zrezne. Že je těžší? A co jako? Přece se neberete příliš vážně!

Pokud se vám líbí takové ty internetové ilustrace Lamborghini Aventador a la Fabia Junior, jste na správné adrese. Nejlíp bude plecháč vypadat na autě, které na nich nikdy nevyjelo. Opět zmíním XJ, nebo třeba Audi A8. Takové BRZ RA (na snímku) na plecháčích vyjíždí dokonce z fabriky.

 

Rotary swap s příchutí mazutu

První pořádná svatokrádež z našeho seznamu! Schválně, jaké problémy wankelova motoru nejčastěji zmiňuje každý, kdo o wankel zavadil byť jen teoreticky? Malá výdrž a málo krouťáku. Jistě, wankel přestavuje jedinečnou koncepci spalovacího motoru a nabízí spoustu zážitků a výhod. Třeba se krásně vytáčí, z malého objemu dává vysoké výkony, prostě petrolheadské nebe. Stejně zjevné jsou však jeho nevýhody, k nimž se ještě může přidávat vysoká spotřeba paliva. Takže co s tím?

Jsme v Čechách, takže co bychom s tím dělali? Chceme krouťák, nesmrtelnost odolného motoru a bonus v podobě nízké spotřeby paliva. A jsme v Čechách. Modří už vědí. My tam totiž chceme tédéíčko. Znáte snad lepší motor? Nesmrtelný, s legendárním zátahem, libým zvukem, asketickou spotřebou a nezaměnitelnou kouřovou stopou. Zeptejte se nějakého naftového jehovisty (za tento termín děkujeme PepoviSFI), co vám asi tak odpoví? Správně, turbodiesel je jediné správné řešení!

Alternativní zábava na podobný způsob: nacpěte TDI do nějaké hezké alfičky s Twinsparkem. Ne, bonusové body tentokrát nezískáte, když si seženete rovnou JTD.

 

Baja speciál do každé rodiny

Pamatujete na článek o offroadových sporťácích? Kdysi jsem sestavil výběr těch nejlepších aut do terénu, která nikdy do terénu určena nebyla. Z našich projektů to bude asi největší oříšek k realizaci, výsledek však bude stát za to, věřte mi. Taková offroadová Miata je věc, kterou bych měl rád i já sám, a to ty rezavé vany fakt nemusím. Přečtěte si znova ten článek, tady není o čem mluvit, jenom bych se opakoval. Bonusové body získáte, když se s tou věcí bude nakonec dát i trochu skákat.

 

Podmotorovaný rychlík

Bojíte se vysoce výkonných automobilů, přitom stále chcete jezdit rychle? Pořiďte si podmotorovaný závoďák dle našeho receptu. Kouzlo tkví v tom, že vezmeme starý recept rychlé jízdy s pomalým autem, a dotáhneme jej k dokonalosti. Prakticky kterákoli malá nákupní taška na kolečkách má v sobě ukryté sklony k řidičské zábavě. Jsou lehké, jsou malé, mají kola v rozích karoserie. A většinou také nemají žádný výkon. Zato mívají malé motory, což znamená levnou pojistku.

Cílem tohoto počinu je získat malé slabé autíčko s podvozkem mnohem rychlejším, než je jeho motor. Náš oblíbený redaktor Jeník by vám sice tvrdil, že takové autíčko musí mít co nejmenší grip, asi tak jako legendární růžové AX na dřevených kolech, já si ale dovolím nesouhlasit. Chcete co nejvíc gripu. Takže potřebujete hodně dobré gumy. Můžete samozřejmě patřičně upravit i podvozek a brzdy, ale kouzlo tkví v přemíře gripu, to pak nebudete nějaké brzdy ani potřebovat. Další výhodou stavby podmotorovaného závoďáku je skutečnost, že vám ve výsledku zůstane docela použitelné auto.

 

Favorit pickup RWD V8 

Tahle myšlenka mě vlastně přiměla sepsat celý článek. Vždycky se mi líbil Favorit pickup. Miloval jsem jejich závody a ušlechtilé tvary užitkové karoserie mě pokaždé přimějí se za nákladním fáčkem otočit. Takže když jsem nedávno potkal na silnici docela hezky zachovalý mladoboleslavský pickup, okamžitě mě napadlo, co by se s ním dalo udělat.

Zaprvé, Favorit pickup prostě potřebuje osmiválec. V8 se asi do malého motorového prostoru vejde dost špatně, ale můžete zkusit svoje štěstí s oblíbeným Chevy Small Blockem. Stejně se bude hodně řezat, takže ho můžete posunout kousíček dozadu.

Zadruhé, Favorit pickup, nyní už s osmiválcem, potřebuje zadní náhon, samozřejmě se svorem. Já vám říkal, že se bude hodně řezat. Hodně řezat a ještě víc svařovat, což ale vůbec nevadí, plech přidaný v zadní části alespoň trochu vykompenzuje nárůst hmotnosti vpředu.

Jestliže máte hotovo, srdečně blahopřejeme. Právě jste si vyrobili svůj vlastní malý český Ute. Užijte si spoustu zběsilých burnoutů s rozvibrovanou korbou! Kdybyste však přece jen chtěli něco víc českého, rozeberte nějakou Octavii a… správně! Vytáhněte z ní tédéíčko!

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
15. února 2018, 10:40
0

Pěkný páteční článek! Naftový jehovista faktz pobavil:-)

reagovat
Matěj Podhorský
15. února 2018, 12:16
2

Hele ale on je teprve čtvrtek :D

ToMyx
16. února 2018, 12:18
0

Tak určitě, ale téma a styl článku mi pasuje prostě na pátek :-)
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 12:19:09

sumy
15. února 2018, 10:56
0

Podmotorovaný závoďák :-) To bylo mé druhé auto. Bílá Fiesta Mk2, 3dv, polocabrio, snad 1,1 nebo 1,3 o výkonu 2 mrtvých oslů. Shodou okolností jsem tehdy stavěl pro kamaráda XR2i na rally a tak zbylo spousta dílů(podvozek, brzdy...). Ve výsledku z toho vzniklo vcelku hezký auto. Maželka mi i ušila novou střechu a celý interíér přečalounila. Celé to nakonec došperkovaly kola z Eskáče XR3i dolakované k barvě textilní střechy. Když už se to rozjelo, tak to jelo božsky. Ale jen když už se to fakt rozjelo... Na dálnici max 120-130 :-D

reagovat
Beny
15. února 2018, 11:14
0

A nebylo by lepší tu V8 hodit na korbu?

reagovat
skretik
15. února 2018, 11:43
2

done, MINT!


... uz se to tu někdy zmiňovalo, ale pri tomhle fantazirovani o nesmyslech musim zas a znovu doporucit tudle epickou YT šou ... a to ameriky docela hejtuju, ale je to tak neskutecna prdel, ze to nejde odvidět

PS. epizoda 39 vyvolá snad ty nejbrutalnejsi (aji posmrtny) křeče

sheogh
15. února 2018, 12:03
1

Ta 350Z Speedy Redneck Edition je bozi, to chci.... Idealni podvozek do brnenskych ulic...

reagovat
beastar
15. února 2018, 12:50
0

Nejen do brněnských. Bohužel:)

Jo
John Galt
15. února 2018, 12:18
0

Tento článek mi tím jak je šílený a provokující připomíná poslední série Top Gearu se svatou trojcí :D

reagovat
Jakub Pospíšil
15. února 2018, 12:54
0

Díky! Konečně někdo kdo mě chápe.

Rezaté plecháče a vybydlený, ale mechanicky bezchybný daily car? Bring it on. Ideálně ošoupané XJ plné bizarního bordelu.

Fáčko pickup? OK, dobrý nápad, ale pojďme to ještě trochu vyladit. V8 a svor necháme, ale zastavíme to do...Felicie Fun. To by bylo naprosto dokonalý auto.

RX8 na naftu...ok, ale proč ne rovnou miatu? Beztak to nemá žádnej výkon. A dal bych do ní jiné sedačky, třeba z Renaultu 25. Že se nevejdou na šířku? Tak vyhodíme středový tunel, ručku elektrickou, automat a jede se. Že z toho trčí hlava? No a co, to je detail.

Podmotorovaný rychlík...Jop, tohle ve dvojkové Corse s tříválcem ECO. Úplně to vidím.

Snad jen v těch baja věcech se moc nevyžívám.


-
Komentář upraven 15. 2. 2018, 12:55:03

reagovat
beastar
15. února 2018, 12:57
0

Ok takže první bod.... Mám. Baja Sup do toho bych taky šel. Plecháče sem nevyzkoušel na A8, ale na Bmw 5er to ale není takovej vodvaz. Jestli se jako malej sporťák bere Matiz s tim motůrkem do traktůrku huhu tak to šlo i bez tuningu se zabít. V8 pickup fáčko mi chybí v seznamu... To je úlet. Narvat tdíčko do sporťáku no viděl sem tdi v Porsche 911... Teda v tom co z něj zbylo....na vokruhu to kouřilo jak modrá střela, ale tak kdo by nechtěl low cost Porsche ne. A koupit zborenou zabitou vybydlenou kastli jde.

reagovat
sheogh
15. února 2018, 13:10
0

Ten prvni bod jsem popravde nejak nepochopil - proc bych mel schvalne jezdit omlacenym pelechem, co byl kdysi limuzinou? Jakoze emulator svetskyho kolotocare, nebo antireklama na servis? :-)

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:14
4

Prostě jenom pozérství :) Mně se tyhle hnusáci moc líbí, nevím proč. Nehledal bych za tím hlubší smysl

beastar
15. února 2018, 15:16
0

Stejný smysl jako narvat v8 do pikapa z fafénu. Whatever.... Hlavně že je sranda:)

Vojta Dobeš
15. února 2018, 15:59
1

Tak lepší by bylo jezdit opelichanou NOVOU limuzínou. Řekl bych, že to kouzlo bude o okázalým pohrdání věcí, kterou obecný lid považuje za modlu majetku a prestiže. Asi vrcholné ztělesnění tohohle přístupu je 911 Cabrio co má Hank Moody v Californication. Něčím takovým bych si dokázal představit jezdit...

beastar
15. února 2018, 16:12
1

Je to tak. To jeho Porsche je úžasný:))

Matěj Podhorský
15. února 2018, 16:37
0

Tak pohrdání obecně vnímanou modlou je takové vyjádření názoru. U auta je to navíc vyjádření veřejné. Moje auto by bylo opelichané spíše proto, že je mi to tak nějak u prdele. Zase bych ale požadoval, aby fungovalo za všech okolností skvěle.

sheogh
15. února 2018, 18:58
0

Mateji, vsak me je jasny, ze sis delal kozy :-))))
A souhlas s Vojtou, s novou by byl efekt brutalni :-)

Na V8 ve fandovi nevidim nic spatnyho, furt lepsi, nez R3 ve fobii :-D Akorat by me zajimalo, po jake dobe by z nej kroutak smallblocku udelal banan

saage
22. února 2018, 23:50
0

Ta 911 cabrio z Californication je skvela! Krab urcite neco vybere a pak v tom utopim vsechny pujcky a uvery abych to udrzel pri zivote :-)

PeterLuk
15. února 2018, 13:20
0

Jeden skok za 10 bonusových bodov a zlatú medailu, :D
https://www.youtube.com/watch?v=mJEH9t7pA9k-

reagovat
Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:26
0

Jo, z toho jsem byl trochu smutný. Ale pak jsem říkal, že oni ti chlapci budou sice trochu kokoti, ale takovým tím správným způsobem. Takže vlastně proč ne :) a ta vana se rozletěla taky moc pěkně :D

PeterLuk
15. února 2018, 13:35
0

Pokiaľ viem, to auto bolo po nehode a až potom ho prestavali, takže dúfam, že ho zase dajú dokopy :D Ale naštvalo ma, keď som to videl prvý raz.

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:37
0

Jo, ono spadlo z traileru. Jsem o tom psal už v článku o baja věcech. Takže je to celé jaksi pokroucené, blbě se tomu otevírají dveře atd :D

PepaSFI
15. února 2018, 14:47
0

technická poznámka- plecháče jsou dnes obvykle lehčí než lité disky, snad s výjimkou nějakých nechutně drahých nebo závodních. Pro běžné silniční použití to musí splnit nějaké ty bezpečnostní crash testy, musí se to definovaně deformovat a přitom zůstat dost pevné aby to po prvním výmolu nebylo bramboroidní. Takže se to nedělá ze superlehkých a pevných a taky drahých hořčíkových slitin ale z přetavených pivních plechovek. A výsledná hmotnost je někdy dost nechutná.
A bílý plecháče jsou samozřejmě super, sám to tak na zimu používám spousty let. letos budu dojíždět zimáky takže zůstanou i na léto.

reagovat
beastar
15. února 2018, 15:19
0

Jo jenže dej si bílý plecháče na Zondu a potom mi řekni jestli to kolo z hořčíkovej vláken v hodnotě osmy Superbů a jedný chaty na Slapech je horší jak plechy;)

Ha
Hanyz
15. února 2018, 17:15
0

Po přečtení tohoto článku mám jen dvě věci:
1) kdo vám do redakce dodává ty drogy?
2) favorit s V8 - podle rozměrů klasických V8 motorů bych to viděl na motor na korbě. Namísto náhonu na zadní/přední kola pak dozadu vrtuli - minimálně by to na dálnici odradilo "lepiče" ;-)

reagovat
Matěj Podhorský
15. února 2018, 17:36
0

Chceš vědět ještě něco mnohem horšího? Já byl v tu dobu, kdy mě napadla spásná myšlenka na tento článek, zcela střízlivý a prost omamných látek :D pohon vrtulí se dá ještě vylepšit instalací proudového motoru, ale to už je vážně jen pro gurmány

beastar
15. února 2018, 17:45
0

Hmm na závodech dragsterů by to asi mělo úspěch....

PepaSFI
15. února 2018, 19:15
0

vrtule a proudový motor je pro trapný profesionály. Psychopati používají motor pracující na principu náhodných výbuchů

;t=64s&index=6&list=PLGjbAdaOBLBnaHyo8G3xt7cVTg5asaR3L

Ha
Hanyz
15. února 2018, 21:18
0

Kdysi jsem četl o nějakém expertovi, který si ve Státech přidělal na auto startovací raketu ze stíhačky. Prý z něj našli jen nehty zaťatý ve volantu.

PepaSFI
16. února 2018, 17:58
0

to je příběh z Darwinových cen, tedy ze sbírky případů kdy pachatel sám na sobě spáchá takovou hovadinu že se tím eliminuje a tím přispěje k vylepšení genofondu lidstva. Pod tím názvem je několik těch případů zfilmováno, i ten s raketovým autem. V reálu se ale prý nepodařilo dokázat jestli je to pravda nebo jen legenda. Mělo jít o takzvanou raketu JATO, pomocnou urychlovací raketu pro usnadnění startu, používanou obvykle na legendárním C-130 Hercules. Dělali s tím hrozný věci, to letadlo se používá v šílených situacích, věší na to elektroniku, zbraně v neuvěřitelném množství, samozřejmě to vozí náklady a lidi v extremních podmínkách. Našel jsem video o variantě o které jsem kdysi četl, prý to vyvíjeli pro evakuační mise a výsadky. Ty rakety, s těma fakt nešetřili.


Breakthru
15. února 2018, 20:48
0

V8 se do Fakana nehodí.Auto by tak přibralo na váze a vzhledem k proporcím i nesmysl.Pěkná zvrhlost by byla třeba VR5 či VR6.Ale pořád by to bylo těžký na čumák.Spíš vychytat mouchy jinde a vyladit ten škodováckej ingot...
S prckem souhlas.Mám rád fiesty.Tihle slabí prckové teprve ukážou, co v řidiči je, protože vítězit se silným umí každej....
Baja za mne, jakožto fanoušek Mad Maxe, zcela v pořádku.
Zhovadilost s tím wanklem a naftou nekomentuju....
Viděli jste třeba límcový plecháče z FoFO 2 po faceliftu?božíííí.....
Lacinej ošklivej slípr?Fajn, jen tomu nesmí upadnout kolo, protože závodník neslyší lóžo.To by byla ostuda......

reagovat
Vojta Dobeš
15. února 2018, 21:07
0

Já bych do toho Faka dal LS2 na korbu. LS2 není zas tak těžká, vyvážení by se zlepšilo a bylo by to celý úplně cool.

Breakthru
15. února 2018, 21:14
0

to bezpochyby.Já uvažoval o motoru věpředu, bral jsem v potaz V8 RWD, FWD by byla nerealná, ale jakejkoliv větší a hlavně víceválcovej motor by byl těžší než to malý OHV....
Nemám rád kočkopsy, by´t koncern ke škodovce beru.Osobně by se mi líbilo třeba starý eMBéčko resp stovka s boxerem třeba z T2....No ale lbíbí se mi to LS2 třeba v BMW.Amíci jsou hovada:D
Ale když už ne kočkopes,tak tu LS2 do omegy.V podstatě by to mohlo splňovat ten první bod:D a bylo by to v rámci GM....

ZMZ
15. února 2018, 23:05
1

Co jen udělat "jakoževrak" polepem?

reagovat
Irwinek
16. února 2018, 13:41
1

No jako dokonalost naftových jehovistů beru Rolls Spirit s naftou z medvěda
https://www.tipcars.com/rolls-royce-silver-spirit/limuzina/nafta/rolls-royce-silver-spirit-rarita-diesel-23060608.html
jen by mne zajímalo, jakým zázrakem získali veteránské značky na auto, které s tímhle jen sotva vyjelo z továrny :-D

reagovat
Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:04
1

aaa tak tenhle chci a to tak, že moc! A dokonce je v Brně :D Kolik za to asi tak budou chtít, když je to dohodou :D

Breakthru
16. února 2018, 19:30
0

jde o to, jestli tam ten motor nebyl píchlej třeba někdy před více jak 30 lety, pak by to bylo OK....Pokud je to ale novodobá stavba, tak testační komisař je prase....

Irwinek
16. února 2018, 22:40
0

No já už o něm nějakej pátek vím, původní cenovka byla myslím 250 litrů, takže asi míň, řekl bych tak něco přes 150.
Na rajveteranu.cz je ještě uvedeno, že diesel byl namontován ve 100 tisících, teď to má 170, takže podle mýho tam bude tak 10 - 15 let, víc ne.

sheogh
23. února 2018, 10:34
0

Chudak rolls :-/

Tomáš Trýska
16. února 2018, 16:57
0

Kontrolní otázka, soudruzi: Jaká převodovka VW se dá napasovat za matku motorů 1,9 TDI a je stavená pro použití se zadním náhonem?
PS: Šasi FD na hraní máme :-D

reagovat
Breakthru
16. února 2018, 19:28
0

platforma B5 ze syncra/quattra, ale nezapojoval bys prostě unašeče vepředu na přední poloosy, jen kardan.Nekulturní, ale funkční....Pak jedině LT, to bylo snad jediný RWD od VW..Zvon by problém nebyl, otázka jak by na tom byla hruška, protože vůběc netuším jak na sebe sedí čtyřvál a pětihrnek...
Ale i tak bys musel udělat dost úprav.....Nicméně podíval bych se třeba na převodovky ze sierry, třeba MT75 vydrží dost.Koneckonců tuhle špajzku použivali u Coswortha a je hliníková.Mezikus nebo převařit zvon.Zbytek netuším....
Další otázka je jaký TDI a jak ho upravit.Finančně nejlevněji vychází rotačka, ale nakońovat jde snáz PD, ale to je krám....
Nicméně je píčovina stavět něco takovýho.Když už, použil bych něco hotovýho.Mercedes, BMW, Ford atd....a neřešil bys překopání převodovky.Neříkám, že by to nešlo, ale třeba pětivál z Mergla se špajzkou seženeš možná za stejný love jako holý TDI....

Tomáš Trýska
20. února 2018, 20:47
0

Tak asi ti je jasný, že si dělám prdel, každopádně to zatím vypadá na Fordí V6 a automat (aby se nemuselo zasahovat do kastle). Třeba časem bude i motor, co tam patří :)

Breakthru
21. února 2018, 18:58
0

já chápu, že to bylo s nadhledem.Taková přestavba by zcela ztrácela jakejkoliv význam i pod vlivem drog...Jen jsem zauvažoval nad tím, co by tam pasovalo...
Co za V6 by tam mělo být?Mustang SOHC?

Tomáš Trýska
22. února 2018, 17:49
0

Kdepak, 2,9i ze Scorpia, co se mi tu jedno poflakuje. Třeba z toho bude plechcupová kára, kastle byla velmi levná :-D

Breakthru
22. února 2018, 19:27
0

aspoň jsem uhodl, že půjde o kolína...:D
ten motor má nějakejch 150HP, celolitinovej.Nebylo by lepší zastavět nějakej čtyřvál?Výhoda je akorát ta, že jak je to V6 s OHV, tak je docela nízkej a ouzkej díky těm 60° mezi válci...koukl bych po 2.3i ze scorpia....
na druhou stranu, toho kolína neutaháš...

Tomáš Trýska
22. února 2018, 20:28
0

Náhradní 2,3 ze Scorpia mám taky v akvizicích, ale jen s manuálem MT75 a ten by tam na 99,9% nepasoval a muselo by se řezat do kastle, což nechci (je moc krátkej a nemá řadičku na samém konci).

František Čáslavský
22. února 2018, 23:00
0

Hele... Miatí drivetrain? Převodovku navíc mám...

Tomáš Trýska
23. února 2018, 17:46
0

Nejsem si vědom, že by se do Miaty kdy montoval šestiválec a automat...

František Čáslavský
23. února 2018, 18:57
0

To byl návrh na implementaci. Převodovka pasovat bude, tuším že i FD mělo tu samou, co mám aktuálně v autě já. Navíc by to třeba ani nikomu nepřišlo divný a dalo by se tam dát trubo :)

Tomáš Trýska
23. února 2018, 19:06
0

Zapomeň, FD má mnohem masivnější převodovku.

František Čáslavský
23. února 2018, 19:10
0

Pravda, kromě Miaty se dávala jen do Silvie, Altezzy, RX-8 a GT86 :-)

Tomáš Trýska
23. února 2018, 19:46
0

To máš ale na mysli 6° z NC, ne?

František Čáslavský
23. února 2018, 20:50
0

Nemám, ale i tam se dával. :)

RBMK
17. února 2018, 07:47
0

Chybí tady pořízení nějakého obrovskýho nazvedaného teréňáka s třílitrovým a větším motorem.Za cenu okolo 110 tisíc se dá pořídit patrol, dle vkusu hranatý nebo kulatý, 2.8 nebo 4.2l, 3.0 nebrat. Ty má kamarád dva, ale po dálnici se trápí a žere tak 12l Já za cenu ojeté octavie (65k) pořídil Opel monterey, zvedlý o 11cm, se samosvorem, přiřaditelným předkem, manuálníma volnoběžkama, redukcí nenaplněnou klimatizací, a odpojenýma vyhřívacíma sedačkama a ABS. Projede to samé, co patrol, jen se u toho musí víc myslet, protože má nezávisle zavěšenou přední nápravu a slabé místo jsou např. manžety poloos. Tyhle velký motory se musí po startu poctivě ohřát dle stavu ukazatele tlaku mazání. Jinak kam se s takovým autem přijede, budí pozornost. V terénu projede vše, na co má řidič odvahu a znalosti. Je dokonalý výhled a přehled o dopravní situaci. Tyhle auta jsou na českých teréňákodromových silnicích velice pohodlné, protože není třeba řešit díry, kanály, koleje, vlastně všechno. Tam, kde jsem s 206 téměř urval dolní kost nápravy, tam se velkej opel jen lehce propadnul a zase nadzvednul. Taky doporučuju pořídit řídící kouli na volant se širokým kovovým úchytem, podlepit 1mm silnou gumovou oboustrannou páskou, a nebude se vůbec smýkat a řízení je sní naprosto nepopsatelně dokonalé. Spotřeba při cestách do práce jako kdybych zároveň seděl ve dvou TDi oktávkách je dobrá cena za pohodlí a obrovský kufr a interiér. A pokud máte sousedy, co se opičí tak, že musí mít to samé, co vy, od záclon po auto, tak takový výhodně koupený tereňák je donutí koupit nějakou SUV vobludu za dvamega a lze se jim jen smát, protože stejně nepojedou tak vysoko, všude, pohodlně, spolehlivě a zábavně, jako se starým tereňákem za pár šlupek.

reagovat
Aleš
17. února 2018, 08:38
0

Mě napadlo z kategorie ujetých nápadů narvat do Priusu v RWD 2JZ-GTE s patřičnými úpravami. Protože drift build Prius je jedna z věcí co zní celkem zajímavě. Popřípadě narvat motor z F12 do Fiatu Scudo a upravit to na driftovací dodávku. V obou případech by se musel hodně upravovat rejd. A celkově podvozek a komplet pohonné ústrojí a na 99.8 % by se to už tady v ČR nedostalo na SPZ. A s dost velkou pravděpodobností by se ani do jednoho motor nevešel.

reagovat
bo
boda
17. února 2018, 15:02
0

chystám se do feldy pick up naládovat v8, fávo je hnusný

reagovat
Moses
18. listopadu 2018, 20:21
0

Dieslovu RX by som hned bral vsetkymi desiatimi! :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Marauder  2003

Mercury Marauder

323 000 Kč
cena
2003
rok výroby
305 koní
výkon
4 600 ccm
objem
Chrysler 300M  2000

Chrysler 300M

20 000 Kč
cena
2000
rok výroby
248 koní
výkon
3 518 ccm
objem
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005

Škoda Octavia

Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

95 000 Kč
cena
2005
rok výroby
150 koní
výkon
1 984 ccm
objem
Opel Tigra  2006

Opel Tigra

65 000 Kč
cena
2006
rok výroby
90 koní
výkon
1 400 ccm
objem
Dodge Durango SLT 2005

Dodge Durango

SLT

199 000 Kč
cena
2005
rok výroby
234 koní
výkon
4 702 ccm
objem