načítám data...

Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

24. června 2019, 15:40 58 komentářů Daniel Borský

Jasně, všichni víme, že odpovědí na každou otázku je Miata. No jo, ale co dělat, když Mazdu MX-5 odmítáte? Jaké máte pak jiné možnosti?

zobrazit celou galerii: Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Posledních pár dní se začíná velmi důrazně hlásit o slovo přicházející léto. Ručička teploměru se vcelku pravidelně šplhá nad třicetistupňovou hranici a v takových podmínkách máme v podstatě jen dvě možnosti, jak zvládnout tropické teploty. Buď se spolehneme na vestavěnou klimatizaci a budeme doufat, že si z toho neuženeme angínu, anebo sundáme střechu a užijeme si otevřené nebe nad hlavou. Pokud zatím nemáte vůz, který by disponoval druhou možností, pak právě pro vás je dnešní článek určený. Vybrali jsme několik vozů z tuzemské inzerce, které znamenají nejrychlejší a pokud možno nejdostupnější cestu k dekapitovanému autu. Hlavní kritérium je stahovací střecha a aspoň trochu zajímavé svezení. Nebojte, Miaty tentokrát vynecháme. 

Fiat Barchetta 

Italská lodička je jednou z nejdostupnějších cest, kterak si užít léto se střechou dole. Obdařena správnou dávkou jižanského šarmu a temperamentu. Zlí jazykové se sice budou posmívat podvozku z městského Fiatu Punto, ale nenechte se odradit. Barča umí vykouzlit úsměv na rtech i s pohonem předních kol a léto strávené za volantem malého Fiatu bude patřit k nezapomenutelným automobilovým zážitkům. Hlavním zdrojem radosti je zde potentní čtyřválcová jednaosmička se 130 koni a variabilním časováním vačkového hřídele, která vás uhrane svou chutí do života a nakažlivým jízdním projevem. Díky tomuto motoru je Barchetta o hodně rychlejší, než by se na první pohled mohlo zdát. Zamilujete si také charakteristický zvuk této malorážky, který umí vytvořit jen pravé italské srdce. Všeobecně se doporučuje sáhnout po verzi před modernizací, která připravila pohonnou jednotku o trochu elánu. Pohlídejte si stav karoserie, aby nebyla moc domlácená (třeba nárazníky se shánějí dost blbě) či dokonce zrezlá, pozor dejte také na hrubý volnoběh, který značí výrazné zakarbonování. Pokud se však tomuto vyhnete, dostanete velmi vkusný stroj na radost, za jehož volantem vás léto bude opravdu bavit. Našli jsme pro dva modré kousky, za nevelký finanční obnos, který by mohly nadělat spoustu parády

MG F/TF 

Pokud jste zastánce teorie, že správné sportovní auto musí mít nezbytně nutně pohon zadních kol, možná by vás mohl okouzlit britský zástupce kategorie roadster. MG F, potažmo TF, byl poslední, ryze sportovní zástupce této tradiční značky, před jejím pádem na dno. MG F se vyznačuje přímo supersportovní koncepcí motoru uprostřed a pohonu zadních kol, která vyžaduje trochu jiné řidičské návyky, než klasické motor vpředu a pohon zadku. Pokud si však osvojíte midship pravidla (především na mokru bývají méně zkušení řidiči občas zaskočeni), rychle si malé MG zamilujete a řidičské zážitky, které vám tento malý angličan poskytne, budou vskutku nezapomenutelné. Hlavní rozdíl mezi oběma sourozenci tkví v podvozku. Starší MG F disponuje systémem hydragas, které má za následek až nečekaně komfortní a zároveň však velmi jisté jízdní vlastnosti. TF už v podbězích skrývá klasické tlumiče a celé auto je na nich trochu tvrdší a pevnější. Hydragas, byť konstrukčně zajímavější věc, samozřejmě vyžaduje o něco větší péči, než klasika a je třeba počítat s tím, že dříve či později bude chtít větší servisní zásah, což může být trochu složitější, vzhledem k dostupnosti náhradních dílů. Za předními sedačkami přede, v případě MG F, jedna osmička označovaná jako K-Series. Ta se projevuje příkladnou chutí do otáček a pocitově jede lépe, než slibuje papírových 120 koní. Pozor si tak dejte především na fouklé těsnění, které může pozlobit. Inzerované MG TF je pak osazeno menší jednašestkou, která má o pět koní méně. V reálu to není příliš velký rozdíl, větší motor těží z vyššího točivého momentu (165 vs. 145 Nm), menší agregát to dohání točivější charakteristikou. MG F/TF je velice zajímavé auto, a především pokud sháníte jízdně zajímavý roadster, co není Miata, nemáte zas tolik jiných možností. A to se počítá. 

Mercedes-Benz SLK 

Svou troškou do mlýna malých roadsterů přispěl v polovině devadesátých také německý Mercedes. Přestože SLK nikdy nezískalo věhlas, jako ultimátní stroj na radost, nedá se říct, že by bylo úplně marné na zakroucené silnici. Velmi pevná karoserie odstraňuje jeden z hlavních problémů všech malých roadsterů, a to nadměrné kroucení. SLK sice nemůžeme označit za lehkonohý vůz, ale s těmi pár kily navíc si hravě poradí výkonné pohonné jednotky. Pod přední kapotou inzerovaného kousku tepe čtyřválcová 2.3 s kompresorem, která na zadní kola posílá krásných 190 koní a především 280 Nm. S takovou strojovnou rozhodně nebudete pociťovat nedostatek síly. Na stovku dosprintuje SLK za 7,4s a maximální rychlost leží daleko za dvousetkilometrovou hranicí. Velmi důstojné hodnoty ne? Největším bonusem Mercedesu s kódovým označením R170 je pevná skládací střecha, která poskytuje skvělý akustický komfort při delších cestách a také velmi usnadňuje celoroční provoz. Mercedes SLK je trochu opomíjené auto, ale řekl bych, že neprávem, protože má spoustu milých vlastností, které vám jednoznačně zlepší letošní léto. 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
24. června 2019, 18:20
8

Myslím, že léto za volantem se dá zvládnout celkem fajn. Co na tom, že i z Fabie na vás koukají z patra. :-)

reagovat
beastar
24. června 2019, 23:52
14

Jeee fakt pěkná fabie za mě palec nahoru!

Knightrider
25. června 2019, 09:19
1

Viď? Ja si taky říkal. Proto jsem si jí fotil. :-D

JP
25. června 2019, 13:29
3

Ani to Fiero vedle není k zahození

beastar
25. června 2019, 14:58
0

No jo no prostě zase jednou sraz pěkných nadupaných aut. To by jeden skoro záviděl.

GanGreen
25. června 2019, 22:23
0

Dpc fiero, já se po... :)))

DV
DVader
24. června 2019, 18:55
1

Zrovna vcera vecer sem premyslel co bych si koupil jako vikendovku a porad nevim, koukal jsem na ruzny inzertni weby, ale nic co by mi prirostlo k srdci. Tady z nabizenych jsou to 90’, ale ja bych radeji bud neco mladsiho nebo, naopak, a na to sem prisel dneska v praci kde parkoval zeleny Triumph TR6, neco starsiho. Jeste ze pan majitel nastartoval, jinak bych si ho vubec nevsimnul :) jaka kraaasa

reagovat
Ronin
25. června 2019, 08:51
4

V Apríli som doviezol jeden,náhradu za MG B :) Fantasticky zvuk radovej sestky,ak najdes kus s dobrym neskrutenym ramom,perfektne zveznie.Najlepsi britsky roadster za peniaze.Len si treba uvedomit,ze to je siroke asi ako vana...V sobotu som s ním v Slavkove.

krab
25. června 2019, 11:16
1

Perfektní! Taky jsem o něm víckrát uvažoval. Uvidíme do budoucna. Ten řadovej šestiválec je super, měl jsem ho v GT6 a ta 2.5 varianta jede ještě mnohem líp. Pokud funguje vstřikování Lucas... Ale viděl jsem i parádní konverze na 3x weberech.

Táta si teď bude hrát s MGB, který potřebuje doladit overdrive a jestli by časem bylo místo, TR6 by měl taky bavila... I když člověk by toho chtěl a všechno se nedá ujezdit.

PS: roadster na léto? Mě by oslovilo: BMW Z3 2.8 , MX-5 NB 10th Anniversary. To jsou zajímavý roadstery, pořád cca. do 300 tisíc se to dá sehnat, vlastně Anniversary do 200... Do 200 je ještě Toyota MR2 MK3 , kolem kila se dá koupit MGF a to je fakt příjemný auto a Barchetta je taky hezká, ale ten pohon předních kol... nevím jestli by mi to nevadilo. A pak ještě takovej tip na RHD roadstery na léto: TVR S2/S3 (cca 10 tis liber) , Lotus Elan (FWD) , ten vyjde taky na cca podobný prachy.

Ronin
25. června 2019, 13:00
1

Z3 2.8 je dobrá,tú teraz skladá kamarát.Videl som v Belgicku na jar TVR S1 s Colognou,sice zanedbanú,ale vraj jazdiacu za 3000€ No štípali nás vrecká až už sa skoro po to človek vybral,no za pár dní bola preč,dalonsa čakať :/ S GTčkom držím palce,nech jezdí,též to je mazel.
Ad Triumph 2000/2500 motor,Pred 6 rokmi mal otec TR250,prekopanú na tri webery,vyše 200 koni,závodný koni podvozok,ladený hliníkový výfuk,to bola pre mňa a stále je definícia klasického športového vozidla,najsurovejší a najlepší zážitok.Ako spolujazdec sme raz na tom v serpentínách naháňali F430 Spider,a pán majiteľ potom prišiel podať rukou,nie a nie sa toho striasť. ???? Toto,alebo poriadny E-Type,nič pre mňa v rámci nejakej reality života nieje viac klasické auto čo by som chcel.Lucasy,respektive vsterkovanie na to nemá, TR5 bolo trochu choré a špatne sa to ladilo.TR6 je bohužial U.S verzia,to znamená dva strombergy,ktoré sa zmôžu na nejakých 105 koní max.Ani evropské SUčka,ani anglické P.I.No nič mu to na kráse neuberá,sily má tak akorát,záťah slušný a zvuk famózny :)
Na fotke je tá TR250,teraz už je roky v Belgicku,s iným lakom a interiérom.

beastar
25. června 2019, 13:04
1

Krásný auta chlapci. Do muzea.;D

Ronin
25. června 2019, 13:21
0

Asi tak,řebřináky starý,jen smrdíš,traseš se a neslyšíš.Ja chci GranTurismo :D

krab
25. června 2019, 13:27
1

Tak TR250 je mazlík. Fakt pěkná.
No, ono i na těch Strombergách to jede, ta 2.5. Záleží ještě jakou máš vačku. Původně měla 150 koní s tím Lucasem a ostřejší vačkou, pak 125 a US verze fakt jen cca 105. Já měl dvoulitr, byla tam vačka od kentcams - fastroad profil a to jelo slušně. Výkon jsem neměřil, ale těch 110-120 koní tam nejspíš bylo. A GT6 je fakt lehký auto. Ale s předpotopním podvozkem. Sice to mělo modernější GAZ tlumiče a k tomu odpovídající pružiny vpředu, to příčný listový pero vzadu, to prostě byla známkla klasicky 50's konstrukce podvozků. Ale i tak to fungovalo, jen na mokru bylo těžký to auto uřídit. Ale když se člověk snažil, šlo to...

Z3 2.8 dává smysl zrenovovat, je jich relativně málo a kombinace s tímhle motorem funguje moc hezky. Taky nejsou vůbec laciný. No, to TVR S1/S2/S3 (tuhle řadu) docela stojí za to zkusit. Cologne 2.8 , pak 2.9 s tím cvičí hezky, má to parádní zvuk, zpracování je klasika - TVR, ale je to exot. Já jsem se s jedním svezl a líbilo se mi to. Akorát se na to člověk nesmí dívat moc "německýma" očima. O tom TVR nejsou...

beastar
25. června 2019, 13:42
1

Podle mě je to jako krásný na srazy. Možná na výlet někam kousek tak do 50 km od domu:) Zaleštit v garáži a jestli to má 105 nebo 110 koní. Kolik toho musíš vytrpět na cestě. Já bych do takový vaničky nevlezl. Když už teda bez střechy tak moderně a bez zápachu oleje po autě a bez strachu že naprší. Kolik asi gt6 se vleze do mgc? A kolik cologní potřebuješ aby si dosáhl výkonu 450hp;))

Ronin
25. června 2019, 13:48
1

Ja som zatiaľ mladý exot,nemám problém na tom natočiť na jeden výlet 400km,a šiel by som na tom aj na Goodwood ;) Aj keď ja to vždy vravím ľuďom,ktorí na to niesú zvyknutý,že po hodine ta bude bolieť hlava a budeš chcieť domov.
A nie,GranCabrio nie.To pre mňa stratí líniu.Mal som dva mesiace česť so 4.2kou GT a červeným interiérom,láska na celý život.To auto je v pláne,určite.

beastar
25. června 2019, 13:54
1

Paráda. Nedivím se. Já bych v tom 400 fakt asi nedal. Přestože taky nemám ještě důchod. To musí člověka bavit. Jak sem jednou psal už Krabovy. Na to musí bejt nátura. Kdežto Maserati uřídí dnes každý, ale má zase jiný kouzla.

krab
25. června 2019, 13:55
2

Tahle auta o výkonu nejsou. Je pravda, že jsem po dlouhým období, kdy jsem viděl jen sporťáky zrozený v 60. letech objevil kouzlo sporťáků nedávný doby. Takový ty roky 90's a 00's. A ono je to super - funguje to, dá se s tím někam dojet, víš že nastartuješ, kolona ve vedru jako je dneska by bylo opravdický peklo. Ale dá se to přežít v pohodě, člověk se musí na ten svůj stroj umět správně naladit.

Myslim si, že zase s MGB začnu najíždět kilometry. Měl jsem v tom pauzu a začne mě to zas bavit. Ale přiznám se, že víc pokukuju po autech trošku mladších. Teď jsem zrovna včera večer procházel inzerci a na asi půlhodiny se zastavil u BMW M3 3.0 z roku 93. Auto za půlmíč, nejspíš bude hezky udržovaný, český majitel, teoreticky by mohlo být dobrý. A říkám si, že bych si to asi užil víc než TR6 za kterou dám podobný prachy. Každý je to úplně jiný ovšem...

No, pak jsem tu inzerci zase zavřel ... I když něco mi říká, že by to možná stálo za to. Ale něco by zas muselo jít do světa. No už jsem se nad tím zamyslel. Znáte to ... no, kdyby se našel zájemce o Infiniti, hmm, tak bych si pak doplatil, koupil starou stříbrnou M3 a měl bych jí k 996 "Sally" hezky do "sbírky". Ale pak přijde zima a co v zimě ... i když asi by se to krásně dalo řešit něčím jako E39 tour za pár desítek tisíc ... Radši bych ty inzeráty neměl vůbec sledovat :-D

Ronin
25. června 2019, 14:04
0

Tak ja si asi v každej dobe niečo nájdem,napríklad 90ky,tam mám detský dostupný sen 300ZX Z32.V tejto chvíli som práve hladal retro až relativne moderní hothatch za pár šupov do mesta.Začínal som na 205 GTI a 5 GT Turbo,kde som si po mesiaci asi uvedomil,že túto éru sme prešvhili aj keď by to malo byť auto na robotu,tak končím u Stila Abartha a Mini Coopra.Rozstrel jak hovado :D To je proste ono,zbožnujem tieto autá a milujem ich absurditu,ale aj tak sním o 911 GT3 996,997 alebo GT MC Stradale,netreba mať vyhradený vkus,ako byť herr fauwe obermeister napríklad,alebo Sir Gentleman Driver dokonca života ;)
Niekde v okolí Brna bolo 205 GTi na celolak a nehádzalo iskru ešte v dubnu za 30000kč,traf to šlak niekto bolbol štastnejší ako ja.

beastar
25. června 2019, 14:57
0

krab: Já vím že to o tom dávno není. Já to chápu to nadšení tím i se mě to líbí takhle jak si vyměníte ty poznatky a fotky paráda. I bych se v tom normálně svezl. Kdyby si řekl dělej voe já tě tady svezu tak ti neřeknu ne. Jen je to už malinko jinej svět než o kterým píše Dan v tom článku respektive kterej představujou ty auta v něm. To už je takový hodně úzkoprofilový ty 50, 60 léta. Prostě moc pro nadšence a veteránisty. A to já žel bohu nejsem a asi nikdy úplně nebudu.

Jinak obecně si myslím, že zrovna ty by si byl prostě z nějaký m3 docela zklamanej. Párkrát by si zablbnul a vrátil to do sbírek. Jo uznávám dobrá cena a tak. No jenže prostě nevim jestli takový auto úplně chceš na tvůj jakoby styl ježdění (teď to nemyslim jako vůbec nijak špatně nebo posměšně) Jinak pro mě jsou bezkonkurenčně nejzajímavější právě osmdesátkový auta a tyhle 90 až 2000 cca.

Ronin
25. června 2019, 15:20
0

Beastar:Keď 90tky,nieje náhodou u vás na showroome jediná Cerbera na predaj v širokom okolí? Alebo mám lej bludy,pretože sa idem po tom utlouct :)

beastar
25. června 2019, 15:34
1

Jestli myslíš tu černou tak to bohužel není u mě... ale je to za ty prachy supr ne že ne:D

krab
25. června 2019, 15:38
0

To už jsme teď odbočili, Ronin poslal TR6 a už se nám téma "dostupné roadstery" smrsklo (teda spíš rozplizlo) na širší autíčkářský plky ...

Ty 80-90-00's to je prostě teď obecně takový fenomén. Máme auta z tý doby rádi. Já se taky snažím si jich zkusit co nejvíc. M3 je takovej dávnej sen. A já je i jízdně znám, resp. jsem něco najezdil v E46 M3, v tý starší E36 M3 ne, ale zas jsem ty dva roky jezdil Z3 Coupe a ta atmosféra a charakter jsou u nich trošičku příbuzný. A já vím, že kdybych býval měl Coupe s emkovým motorem a ne obyčejnou 2.8, tak bych si takový nechal a užíval si ho. Ale oni stojí od milionu výš. Hele to bych za to prostě nedal...

Pravda je, že když se zamyslím, čím se chci jít projet, tak to je prostě nejčastěji lotus případně 996 a M3 prostě lepší (snad kromě motoru, a to by ještě kolem toho mohla být dlouhá debata) není. Takže je to fakt takový doplnění vysněnýho autíčka do regálu.

Ono to je totiž tak. Jsou lidi co tahle auta kupují a ten cíl je fakt to auto mít. Tu myšlenkovou konstrukci už neposunou dál ve smyslu položení si otázky: Opravdu si to auto užiju?

Tuhle věc řeším s jedním známým, co měl několik opravdu velmi cenných moderních sporťáků. Koupil 996 Carrera 2, nechal udělat motor, podvozek atd... to auto si neskutečně užívá. Červený drahý auto s pádlovým řazením i to gétéčkový ze Stuttgartu prodal a hledá k 996 další auto. Ale aby bylo mechanický, zábavný, aby si ho užil, aby to nebyla jen sběratelská investice. Těžkej úkol a jsem zvědav co nakonec vybere. Ale co z toho vyplývá je, že ne vždycky dražší, silnější, limitovanější v počtu kusů, exotičtější atd. funguje jako míra potom reálnýho užívání si toho auta.

Ronin
25. června 2019, 15:56
0

Keď M3 moderní E9X,keď M3 klasickou E36,hotovo.Já mám najradšej také auto,keď sa nestretnem nikdy so sebou samým na ceste.A mali by sme to už uzavrieť,sorry,že som odplul niekam od témy,len som sa logol do profilu asi po pol roku,a chytilo ma diskuzné šílenství

PepaSFI
24. června 2019, 19:42
0

před časem jsem tady v okolí jednu Barču vídal. Bohužel napadenou tuningem, takže chudinka připomínala nechtěného potomka sněhové frézy a buldozeru.
Ten divný chod motoru bývá způsoben zakarbonováním přesuvníku časování. Pokud vím, nestojí žádnou velkou sumu a kdysi jsem slyšel i o případech že ho rozhýbali za pomoci petroleje a ultrazvuku.

reagovat
Goldies
24. června 2019, 22:08
0

Rád bych podotknul, že je na prodej krásná MR2 ZZW30 za 50tis v super stavu! Má jen drobnou vadu na kráse - dovoz UK, takže volant na špatné straně :-(

reagovat
Matěj Podhorský
24. června 2019, 22:26
3

Hoď sem víc info, on se určitě někdo najde :)

Sa
Sato
24. června 2019, 23:29
0

Tento rok na dovolenke som mal prvú skúsenosť s kabrioletom na pár dní, nebol to roadster, ale len mini (one) cabrio a nejako sa ten očakávaný wow efekt až tak nedostavil. Asi to bolo aj trochu znásobené niektorými tragickými vlastnostami toho autíčka. Hlavne ma trochu prekvapil ten veterný diskomfort niekde nad 70-80kmh. takže na každú viac ako 10min trasu po rovnej hlavnej ceste som si dával strechu hore. Sú v tomto ohľade velké rozdiely medzi jednotlivými modelmi alebo od každého otvoreného auta fúka tak +- rovnako?

reagovat
beastar
24. června 2019, 23:56
0

Jsou v tom obrovský rozdíly. Třeba SLR je do 160 kmh úplně ok. Zatímco třeba P306 už v kilu docela fouká. Taky je to o tom, co kdo snese. Co teprve takovej Caterham. Obvykle platí čím luxusnější auto zaměřením jakože gt atp. Tim větší komfort i v tomhle směru.

Adam Forman
25. června 2019, 06:39
0

Nutno podotknout: Až na Sebring (Ať už JX nebo JR). Zaměřením luxus ale větrný komfort jako ve zmiňovaném Caterhamu :-D Chce to sednout a vyzkoušet. A nebo se nebát větru... Obecně nevím o moc kabrioletech, se kterými by se dalo jet po dálnici bez střechy delší trasu, ale to může být tím, že mám zkušenosti spíš s low-endem :-)

beastar
25. června 2019, 13:08
0

Proto tam je slovo obvykle. Použiju tvou repliku. Chce to sednout a jet;D A nebo se nebát větru. Stačí obyčejná 911 cabrio aby člověk pochopil že v 80 tě to vyfoukat jak Kotlár fakt nemusí. Ono obecně jestli t nebude tím, že cabrio není nejvhodnější konstrukce ani zaměřením na cestování po dálnici, kde postrádá smysl. To nic nemění na to že jsou křápy a dobře stavěné kabriolety. Stejně jako třeba kombíky. Co si o tom myslíš Adame?

Ev
Evlo
25. června 2019, 13:14
-1

z lowendu treba bmw je na dalnici vpohode

beastar
25. června 2019, 13:43
0

Jo jo i lambo mi přišlo v klidu...nefouká.

Sa
Sato
25. června 2019, 18:36
0

Budem mat toto leto sancu este asi v mx5ke, tak som zvedavy, ale to je zase len ten low end :-), inak z clanku je mi hrozne sympaticke to cervene slk, aj ked sa mi tieto auta nikdy nepacili. Keby som uz mal vyriesene pakovanie tak sa na to asi aj zbehnem pozret

Adam Forman
26. června 2019, 09:08
1

Myslím, že i luxusně stavěné kabriolety tě profouknou a když se obložíš okny a větrnou clonou... To pak už nemusíš mít kabriolet. Bez střechy to prostě fouká. Ono je to tak trochu účel :-D

Ev
Evlo
26. června 2019, 11:55
-1

bmw1 jsem chtel napsat a vypadla me ta jednicka.

beastar
26. června 2019, 14:20
0

Targa je super a neofoukneš. Jinak jasně je to s větrem ve vlasech. Každopádně je to o tom od kolika kmh fouká že už je to nepříjemný a holkám to rve šátky. A luxusní auto nabídne fakt lepší komfort i v tomhle případě. Proč? No ono prvky funkčního designu, sklonem okna a materiály jde dosáhnout spousty věcí. Říct o tom to je... Je jednoduchý. Tak lítání je taky o tom přepravit se z mista A do B. A Ryanair dobytčák a bussines Emirates je trochu rozdíl. Ale oboje je to jen let... Přece ti sedadlo stačí. Můžem pokračovat, ale asi by to nemělo smysl.

Ev
Evlo
26. června 2019, 17:52
-1

targa je nejhorsi na hluk atd. Jen minum targa aut to ma vyreseno

beastar
26. června 2019, 19:29
0

Evlo kdyby si nebyl evidentně retardovaný a trochu hloupější jedinec bral bych tě někdy i vážně. Jsou lidi který působí jako retardi jen na netu ale v reálným světě jsou v pohodě. To ty ale rozhodně nebudeš. Kup si nějakou targu přestaň brát drogy a bude dobře.

Pochtli
25. června 2019, 08:15
0

Že by autor byl stejná sorta lidi, kteří sundávají střechy až ve třicítkách? Mimo města to ještě jde, ale v rozpáleném městě je to sebevražda.

reagovat
Ronin
25. června 2019, 08:54
0

Asi tak,celkovo je jazda za výpeku slnka na obed bez strechy aj na okreske za trest, chytíš len úpal.Kabrio je na poobedia,a západy slnka.

Daniel Borský
25. června 2019, 13:07
1

Autor do žádné sorty nepatří, neboť nemá doma žádný roadster ani kabrio. :) Rozhodně bych chtěl roadster s klimatizací, kdyby na to přišlo, byť se občas někdo diví, na co klimatizace, když můžeš stáhnout střechu. Na to odpovídám, "jen si to zkus v pražských kolonách". Osobně považuji za ideální období pro roadster babí léto a podzim. Ten úvod je takový oslí můstek, protože spousta lidí má za to, že roadster = léto.

beastar
25. června 2019, 13:09
3

Samozřejmě. Nejlepší cabrio je coupé s pevnou střechou.

Kuře
25. června 2019, 13:37
0

Jasně že jo Bíste, a nejlepší pták je klobása s křídlama...

beastar
25. června 2019, 13:50
0

Kuře... Nejlepší pták je vlastní tryskáč...

Ča
Ča Snač Aj
25. června 2019, 16:42
0

Kabrio je nejlepší v Anglii. Bez střechy celoročně. Když teda zrovna nech...e

Standa
25. června 2019, 08:51
0

Možná je to jen místní anomálie, ale Barchettu vídám skoro každý den a za víkend jsem viděl asi 15 kusů. A na auto bez střechy je lepší, když tolik nepraží. Zrovna včera jsem se kus bez střechy projel a byl jsem rád za každej úsek, kde silnice vedla lesem (i tak jsem se připálil).

reagovat
Ronin
25. června 2019, 09:01
0

Teda neviem čo za herku som to mal v rukách,ale Barchetta nejede,nad 4000.Tak udýchané športové auto v otáčkach som asi nevidel.Mercedes môže ísť domov,jediná volba je MG.Tiež som jedno podobné mával...

reagovat
Pólin
25. června 2019, 11:29
1

Zrovna včera jsem se byl večer projet a liboval si, jak to ve vrchu krásně táhne. Pokud ten kousek, kterým jsi jel Ty navrchu nejel, bude tam problém s výše zmíněným proměnným časováním ventilů. (ten malý variátorek, který přenastavuje vačku). Bárka je jinak obecně moc fajn auto...údržba je za pár šupů, jednoduchá jak facka a tu "Italskou radost ze života" to udělá:)

Adam Forman
25. června 2019, 12:25
2

Taky bych se přimlouval k pokaženému variátoru. Barča jede a vlastně i moc hezky zatáčí. Teď ještě přesvědčit nějakého majitele k závodu proti Matějově MX5 NB...

Pólin
25. června 2019, 12:46
0

Alespoň v přímce už víme jak to dopadne :D Určitě se někdy objevím na TD, tak už jen přemluvit Matěje...

beastar
25. června 2019, 13:12
0

Není to předokolka? A není to vlastně nuda? A co na to Matěj Podhorských(novinář)?

Matěj Podhorský
25. června 2019, 16:24
2

Jméno Příjmení - Novinář se píše zásadně s pomlčkou! :D

Předokolka to je, a vadí to? Nebo jestli je to nuda? Já nevím, mi připadá, že většina MX-5 komunity spíš řeší prodej a výměnu stylebarů a opravy koroze, než cokoli jiného. Pro mě je RWD koncepce cenná v tom, že ti řízení nezaplevelí síly od řízení a je to celé takové hezky plynulé a jemňoučké. Na vodě nebo sněhu si můžeš dát powerslide, rozhodit to bokem můžeš i na suchu (stejně jako FWD). Je to zábava? Mě to baví, ale každý to máme hozený jinak.

Výše popsané, s tou zábavou, však platí, je-li sedačka spolujezdce prázdná. Je-li tato však obsazena spolujezdkyní, je pak úplně jedno, jestli máš RWD nebo třeba jednoWD, vlastně i co máš za motor. Prostě nepojedeš rychle. Fakt ne. Ale koho to ve výsledku sere, že? V ten moment Miata zahodí svůj sportovní klobouk a nasazuje klobouk cestovního kabria na pohodové podvečerní projížďky...
Takže každému co jeho jest, já se proti FWD nijak nevymezuju, neuráží mě a řídil jsem mnoho předokolek, co byly fakt boží.
-
Komentář upraven 25. 6. 2019, 16:26:13

beastar
26. června 2019, 04:42
0

Hale a nebylo by lepší si to dát před jméno jako titul. Novinář Matěj. To je hezký to by ti šlo i jako na social networks jako nickname. Až by lidi hledali svůj idol. I když uznávám, že automobilová novinařina už dneska není takový ryto jako kdysi. Protože to všem posral internet. Je nás moc a jenom silnější pes m**á. Šak to známe.

Já občas zkoušel nějaký věci i s obsazenou sedačkou spolujezdce. Někdy se směje. Ale ta moja ta nadává a někdy nepěkně kvičí. To tě donutí jet dle předpisů ihned. Potom mám nejraději když zrovna řídím suv. Tam si nepřijdu tak nepatřičně když nejedu ani km přes limit. Můj názor na miatu je neměnný a nejsem sám je nás celá armáda. To neni nic jako hejt prostě jen SUX&mainstream+ trochu non respectu nó. Proto mě právě jako zajímala ta bárčéta jak to jako jezdí. Že to jako neni mezi low weight vozítkářema tak v oblibě. Tak sem čekal právě kdo přijde s otřepanou frází tvl vždyť je to FWD.... a je to fiat a prostě tvl neni to miata.... Koukám že nikdo. Lepšíte se klucí. GJ.

Bigg.I
25. června 2019, 15:50
0

Přes všecko co tu bylo zmíněno bych si stejně pořídil escort mk4 cabrio ????

reagovat
Kuře
25. června 2019, 16:39
0

Jeden inzerát na něj byl tuším v jedno článku tady na Autíčkáři pár týdnů na zpět, něco o zlatu a vranách bylo v nadpisu, asi půl mega za něj chtěli nebo tak nějak:)

Bigg.I
25. června 2019, 19:34
0

To je mk7 ???? a chci brat taky to co asi bere majitel toho auta, slusnej matros



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem