načítám data...

Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

26. ledna 2019, 10:58 34 komentářů Tomáš Vavrečka

Auto vyšší střední třídy je dnes čistě prémiovou záležitostí. Ještě docela nedávno však byla situace zcela jiná.

zobrazit celou galerii: Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Automobilový trh se stejně jako každý jiný vyvíjí, podléhá trendům a mění. V současnosti zažívají boom SUV a crossovery a některé dříve tradiční segmenty zejí prázdnotou. V útlumu jsou například vozidla MPV nebo segment levnějších kupé, ale také velmi tradiční třída velkých plebejských sedanů a kombíků.  V 90. letech byla nabídka mainstreamových sedanů vyšší střední třídy velmi pestrá, po přelomu milénia však značky kvůli mizivému zájmu trhu postupně vyklízely pozice a segment de facto zanikl – zůstaly v něm jen prémiové značky.

V prvním díle jsme zavzpomínali na auta z první poloviny abecedy – od Alfy 164 po Mazdu Xedos 9, nyní přichází řada na zbytek zástupců bývalé mainstreamové vyšší střední třídy.

Mitsubishi Sigma

Mitsubishi 90. let a Mitsubishi v roce 2018 jakoby byly dvě úplně rozdílné automobilky. Portfolio nyní sestávající převážně z SUV a crossoverů, se vůbec nepodobá nabídce značky před 20 lety. Jedním z téměř zapomenutých modelů je beze sporu velký sedan Sigma a prakticky neznámé kombi Sigma Station Wagon. Ve vyšší střední třídě chtěl být v 90. letech zkrátka každý a Mitsubishi zvolilo u své vlajkové lodi tradiční postup země vycházejícího slunce – s konkurencí chtělo bojovat především moderními technologiemi a vychytávkami.

Sigma se světu představila již v květnu 1990 a štíhlá karoserie s tradičně negativně skloněnou maskou byla přímo nabušená high-end produkty své doby. Pod kapotou pracoval výhradně vidlicový šestiválec, buď s 12 ventily a výkonem 170 koní, nebo 24 ventily a 205 koni. Motory prý byly vyvážené tak přesně, že se kulturou chodu blížily řadovým šestiválcům a stejně sametová byla údajně i samočinná převodvovka. Sigmu jste si mohli pořídit jako permanentní čtyřkolku, nabízela systém řízení všech kol 4WS anebo systém MICS, který automaticky nastavil sedadlo, volant, zrcátka a předvolby v rádiu dle uložené preference řidiče. Přes všechny nabízené libůstky se Sigma na evropském trhu nikdy pořádně neprosadila a bez následníka se z prodeje stáhla v roce 1997.

Nissan Maxima QX 

Také Nissan je značkou, jehož nabídka se od 90. let výrazně proměnila a také v jeho případě dnes hrají prim SUV a crossovery. Nissan Maxima, který byl posledním zástupcem značky ve vyšší střední třídě v Evropě, byl však rozhodně známější a úspěšnější než předchozí Mitsubishi. Ostatně, i dnes se dá poměrně snadno nalézt v inzerci jako levná ojetina.

Maxima QX nebyla výkřik technologických možností, ale sázela spíše na konzervativnější hodnoty. Komfort, spoustu místa a bohatou výbavu. Podobně jako ostatní Nissany 90. let byla Maxima designově poměrně nudná, avšak pod šedivými linkami skrývala kvalitní techniku. Zadní zavěšení multi-link a příčně uložené šestiválce řady VQ nabízely zajímavé svezení. Mnozí si myslí, že Maxima QX 2.0 o výkonu 140 koní je poháněna tradičním čtyřválcem SR, ale přitom kola roztáčí malý a neznámý šestiválec. Rozměrnému sedanu však rozhodně jde k pleti lépe jednotka VQ30DE o výkonu 193 koní a točivém momentu 271 Nm. V Evropě se Maxima nabízela ve třech generacích, z nichž nejúspěšnější byla právě A32 prodávaná v 90. letech. Následná A33, což byl spíše větší facelift, než nové auto, vydržela na trhu do roku 2005. Dnes není v nabídce evropského Nissanu nic, co by Maximu připomínalo byť jen vzdáleně. Za oceánem se však prodává již osmá, futuristicky tvarovaná, generace.

Opel Omega

Nepočítáme-li roadster GT, je Omega posledním autem od Opelu s klasickou koncepcí. Sedan a obrovské kombi byly oblíbenou volbou důchodců, řemeslníků a taxikářů. Omegy byly velké, pohodlné, poměrně levné a přestože často musely zhltnout obrovské porce kilometrů, občas byly neprávem označovány za nepříliš spolehlivé. Zadní kola Omegy B – tedy druhé generace – poháněly tradiční motory známé i z jiných Opelů. Jenže uložené podél. Základ tvořil líný, ale nesmrtelný a provozně nenáročný 2.0 8V o výkonu 115 koní, na opačné straně čněl vrcholný šestiválec 3.0 MV6 (později 3.2 MV6) s 211 koni a možností příplatku za diferenciál s omezenou svorností. Největší část aut však poháněl kupředu známý šestiválcový diesel 2.5 TDS původem od BMW, který sice trpěl na problémy s přenosem tepla a praskání hlavy, ale pokud se mu vyhnuly, jezdí dodnes.



Omega B byla úspěšný model, pokud budeme počítat i facelift označovaný jako B2, vyrobilo se téměř 800.000 aut. Trh bez náhrady vyklidila v roce 2003 a je to škoda. Přestože je nyní na trhu nová Insignie, která je ve všech ohledech lepším autem, privilegium pohonu ‘těch správných kol’ odešlo společně s Omegou… prodávanou mimo jiné celosvětově také jako Holden Commodore nebo Cadillac Catera.

Peugeot 605

Peugeot byl v 90. letech minulého století značkou výborných aut. Malá 106, větší 205 (a později 206), 306 i 406 rozhodně patřily ke špičkám svých tříd. Úplně nejvýše pak stál Peugeot 605 – veliký sedan technicky spřízněný se svým koncernovým dvojčetem – Citroenem XM. 

Elegantní sedan 605 byl světu představen již v roce 1989 a design karoserie, na kterém se podílel i Pininfarina, byl typický štíhlými a dynamickými, přesto střízlivými linkami. Ne nepodobnými těm na menším modelu 405 – což bylo ostatně Peugeotu často předhazováno. 605 však měl být reprezentativní model a tomu odpovídal interiér, který byl menší 405 na hony vzdálen. Nešetřilo se jemnou kůží ani množstvím elektrických cinkrlátek, jejichž ovládání bylo zakomponováno do opulentně působící středové konzoly. Základní čtyřválec největšího Peugeotu nabízel z objemu dvou litrů výkon 121 koní. Pro náročné byl připraven tradiční šestiválec PRV s úhlem rozevření válců 90°, jehož 24-ventilová verze dávala rovných 200 koní a lépe využila možnosti elektronicky nastavitelného tlumení. Šetřílkové volili turbodiesely 2.1 DT  a po faceliftu také 2.5 DT.

Peugeot 605 prožil dá se říct tradiční život velkého francouzského auta. Relativně dobře se prodával na domácím trhu, ale za hranicemi Francie už to tak velká sláva nebyla. Bohatá výbava za příjemnou cenu byla znevažována dětskými nemocemi a poruchami v elektroinstalaci. Ty se sice při modernizaci v roce 1996 podařilo z velké části vymýtit, ale pověst byla již pošramocena. Peugeot 605 se rozloučil s příchodem milénia. Jako jediný velký mainstreamový sedan 90. let minulého století se však dočkal úspěšnějšího nástupce – elegantní Peugeot 607 trpěl stejnými problémy, ale prodával se lépe. Také u Peugeotu je dnes segment vyšší střední třídy nezaplněn a roli reprezentativního sedanu převzal model střední třídy 508.

Renault Safrane

Renault k vyšší střední třídě přistupoval vždy poněkud netypicky. Zatímco ostatní značky nabízely v konzervativním segmentu většinou tradiční sedany, případně odvozená praktická kombi, Renault (společně s Citroenem) sázel na veliký liftback/hatchback – již od modelu R20/R30. V 90. letech přešel Renault od číselného značení svých produktů ke klasickým jménům a na trh byl v dubnu 1992 uveden kočár s libozvučným jménem Safrane a typickou karoserií se zkosenou zádí.


Renault si chtěl napravit reputaci po laciné a rozvrzané 25, Safrane tak dostal množství izolací a výztuh, hmotnost mezigeneračně narostla až o 300 kg a výsledek se dostavil. Největší Renault 90. let byl skutečně pohodlný a velice tichý. Bohužel motory se s vyšší hmotnosti nedokázaly zcela úspěšně poprat a snad s výjimkou vrcholného šestiválce 3.0 V6 24V si brzy vydobyly pověst nejen líných, ale také problematických jednotek. Také Safrane byl, podobně jako konkurenti ze stejné země, po několika letech znám jako nespolehlivá a nedoporučovaná ojetina s obrovským propadem hodnoty a nepřesnou manuální převodovkou.

V souvislosti se Safrane je ale třeba zmínit jednu specialitku. V roce 1996 se představila verze Baccara Biturbo. Výbavou napěchovaná vlajková loď s ortopedickými sedadly, pohonem všech kol (velmi nespolehlivým), šestiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel KKK, a elektronicky řízeným podvozkem s možností regulace tuhosti i výšky byla tím nejrychlejším čtyřmístným prostředkem, který mohl brázdit francouzské dálnice. A to by ze sebe jednotka PRV dokázala vyždímat rozhodně více než 268 koní – jen kdyby Renault disponoval dostatečně silnou převodovkou.

Safrane se odporoučel v roce 2000. Krátce na to měl být nahrazen extraordinérním pokusem Vel Satis, který však byl tržně mimořádně neúspěšný. Nyní dřívější auta střední i vyšší střední třídy alternuje v nabídce model Talisman.

Saab 9-5

Možná by zde měl figurovat Saab 9000 – poslední zástupce čtveřice velkých aut postavených na základech platformy Tipo 4, sdílené ještě značkami Alfa Romeo, Lancia a Fiat. Právě model 9000 zastupoval Saab ve vyšší střední třídě po většinu 90. let. Já si však nakonec vybral následníka zvaného 9-5, který po dlouhých 11 letech Devítitisícovku nahradil. Saab 9-5 byl již plně vyvinut pod dohledem tehdejšího vlastníka automobilky – koncernu General Motors – přesto však byl stále velmi severským a velmi osobitým automobilem velkých tlačítek, vysoce pohodlných sedadel, potentních turbomotrů a předních kol marně hledajících trakci při plném boostu. Tedy, typickým Saabem. Jen ta platforma pochází od GM.

To však nic nemění na tom, že 9-5 byla od začátku velmi pohledným automobilem s elegantní karoserií. Dnes již můžeme říct, že i velice nadčasovou. 9-5 vypadá svěže a mladě i po více než 20 letech od představení. Pod kapotou seveřana nenajdete vyloženého slabocha. Základní 2.0t nabízel 150 koní, vrcholné čtyřválce B235R nabízely až 260 koní. Diesely 2.2 TiD a 3.0 TiD původem od Opelu se sice prodávaly v nemalých počtech, ale když Saaba, tak určitě s kopající jednotkou řady B.

Díky dvěma faceliftům vydržel model 9-5 v nabídce až do roku 2009. Sklonek modelu bohužel předznamenal i sklonek automobilky. V posledním předsmrtném vzepětí pod křídly Spykeru se v roce 2010 jako meteor blýskne nová generace 9-5, aby kvůli finančním potížím v mžiku pohasl a s ní celý Saab.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

oV
oVerDriver
26. ledna 2019, 11:22
2

Tak přesně tu Maximu, co je v článku (A32) mám a dělá mi radost dodnes, není shnilá a má najeto nějakých 115 000km. I po 22 letech je to skvělé svezení.

reagovat
krab
26. ledna 2019, 15:24
0

Maximu QX 3.0 V6 z roku 1996 jsem měl taky. Někdy v letech 2005-2007 cca. Tehdy stála ani ne 150 tisíc, byla v perfektním stavu. Byla lacinější než tehdy lehce jetá jedničková Fábka :)

Měla manuální převodovku, šedozelenou metalízu a šedé kožené čalounění. Kromě multilinku vzadu byl pokud se nepletu i diferák typu torsen vpředu. Když zavzpomínám, tak to bylo tehdy fakt špičkový svezení. Na úrovni e39 kterou jsem měl potom.

beastar
26. ledna 2019, 17:36
2

Někdy v téhle době sem měl e39 už druhou. Mimochodem po Maximě sem koukal. Máma měla tehdy Almeru 1.4. Slušný docela spolehlivý auto. Jenže bylo jich málo v nabídce tak sem zase nakonec skončil u bavoráku kterejch bylo plný Německo.

Bejt to dneska tak se na předražené Bmw ani nepodivam. Aneb jak se člověk mění s věkem. Tehdy ty báva tak frčeli. A pro zajímavou alternativu nebylo místo. Mě se dneska třeba začali líbit ty tehdejší Saaby...

ro
rock
26. ledna 2019, 11:39
2

Na tenhle článek budu moci dávat link, až budu zase frflat na dnešní přístrojové štíty - čím dál častěji přeplácané, nepřehledné a strakaté jak herna v Las Vegas.

Jinak jedno vedle druhýho jsou to krásná auta a třeba 605 je pro mne etalon vyvážených proporcí.

reagovat
Knightrider
26. ledna 2019, 11:56
0

Peugeot 605 měl kdysi kamarád. Obdivoval jsem, jak je to velký a prostorný. Já měl velký sedany vždycky rád. Pamatuju i tu Sigmu a Safrane za mých mladých let. Tenkrát se mi ty auta hrozně líbily. A totéž platí i pro ten Saab 9-5. Překvapuje mně, jak skvěle to auto pořád na fotkách vypadá. Je neuvěřitelně nadčasový. V letech 2005 až 2008 jsem měl možnost s ním jezdit v práci. Bylo to hodně pohodlný auto a já ho měl celkem rád, ale upřímně, už tenkrát na něm bylo znát, že to je zastaralý a třeba s tehdejším Passatem nemohlo držet krok. Pořád je to ale auto, za kterým se člověk rád otočí.

reagovat
C70C
26. ledna 2019, 13:20
0

Dvě poznámky.. titulní fotka je stejná s mým autem, (ano, s tím koupeným místo c70 za naprosto směšnou cenu) takže až si budeš chtít na potenci motoru řady B u 9-5 vzpomenout živě, tak se stav. A k Sigmě jen ještě jedna zajímavost, a to, že velká část karoserie je z nerezu..

reagovat
Tomáš Vavrečka
26. ledna 2019, 13:24
0

Při psaní jsem si samozřejmě vzpomněl :-) To o tom nerezu jsem četl taky, ale následně nemohl nikde dohledat, takže jsem raději nepoužil.

C70C
26. ledna 2019, 21:07
0

Taky teď koukám, že po té informaci o Sigmě jako by se zem slehla.. btw.ten můj "vrak" minulý týden udělal legálně novou technickou.. takže někdy dojeď, mohl by i pobavit

beastar
26. ledna 2019, 14:36
2

Z těch aut v článku je většina prostě skvělá. Nadčasový linie a slušná výbava. Z toho plynoucí po letech horší spolehlivost.

Safrane a ten interiér z toho čiší to pohodlí. 605 a vyvážený proporce. Nadčasovej Saab a ty nechutně velký světla. Opulentní a přitom skromná Maxima. A dokonce i ta obyčejná Omega měla svoje. Kolega táty měl mv6 a tehdá sme na to koukaly jak na svatej grál.

No ale dneska už sme jinde mužem místo toho koupit či obdivovat krosouvry s 1.4 tfsi atp.

reagovat
krab
26. ledna 2019, 22:32
0

Asi už jsme starý pardálové, protože tu dobu znám taky. Omega B MV6, tu měli fakt jen pracháči, v tý druhý půlce 90. let když jsem chodil na střední ...

A v prosinci na retro classics v Norimberku byla jedna jako nová už vystavená jako youngtimer. Dokonce vyhrála nějakou výstavní cenu. Přitom většina z nich rezne někde v kopřivách

sk
skodafil
27. ledna 2019, 00:53
0

Ja jezdil dvoulitrovou a i s timhle motorem to bylo moc pohodlne svezeni. Rad jsem zavzpominal. Tehdy to byl paradni kocar.

riderhenry
26. ledna 2019, 17:17
0

Je to asi trochu mimo téma, ale nějak si nevybavuji, jestli tu někdy padla zmínka o Hondě Legend - zdá se mi to jako docela kontroverzní auto jak z hlediska specifikace a vlastností, tak i různorodostí názorů. Každopádně s cenou reálně kolem 200 000 Kč hodně zajímavá věc i vzhledem k docela vyspělému pohonu SH-AWD.

reagovat
Irwinek
26. ledna 2019, 18:00
0

Jo, 164, 605, Maxima, Omega, to byly autíčka, ale ještě raději mám doby předešlé, kdy se po silnicích toulaly 505, Tagora, Solara, 155 - tam byl výběr sedanů střední třídy ještě větší.
605 byla náhradou za 604, obrovský sedan na podvozkových skupinách 505 se zadním náhonem. Díky převisům bylo cestování spíš plavbou než jízdou. Zařadil bych ho spíš mezi limuzíny, než vyšší střední třídu. Ta byla u Peugeotu bohužel ukončena řadou 505, která už nástupce neměla :-(

reagovat
Nimrod
26. ledna 2019, 18:44
0

155? snad 90, ne, vzhledem ke 164? :-) poslední velký auto před fiatem... jen se teda alespoň u nás nikdy moc netoulaly... škoda, byť ta záď je lehce kontroverzní

Irwinek
26. ledna 2019, 19:06
0

Já chtěl původně napsat 6, ale pak jsem si nebyl jistý lety a byl líný to hledat
nic z toho se u nás moc netoulalo, proto jsem napsal silnicích a neudal lokalitu :-D

jo, jen tak mimochodem, za tu corsu jsem dnes zaplatil vyžádanou cenu - lahev rumu Zacapa 23, takže necelých 14OOKč :-D

Nimrod
26. ledna 2019, 19:49
0

no, šestka, kór po faceliftu.... aaa, to je nádhera :-) ale ta mi přijde výš jak 164, ale možná se pletu. beru 90 jako předchůdce 164 a šestku bez nástuce. ale třeba mi to nějaký místní alfista vymluví
tak to je supr :-) jen to počasí na válení se pod autem ti nějak moc nevychází

Irwinek
26. ledna 2019, 20:57
0

No čert ví, nějak se to prolínalo, jak díš, nějaký zasvěcenec třeba osvětlí :-D
ani mi nemluv, všechno připravené ve sklepě a venku sněží a sněží, tak jsem jí jen odtlačil dál od baráku, aby se na ní nesvezl sníh, jako se mi to stalo u volva a šel se trošku sklouznout k věznici. Musím tedy uznat, že ten " oktávkovský " rozměr pneumatik mi moc nesedí, starší 185 skýtal lepší oporu a byl " čitelnější ". No ale možná už mají taky zadní tlumiče odježdíno, mají asi 180 000 :-D

Nimrod
27. ledna 2019, 05:09
0

nebude to spíš gumama jak rozměrem?

Irwinek
27. ledna 2019, 15:56
0

To si nemyslím, tohle jsou sice GoodYearky a tamto byly Fuldy, ale vidím to spíš v tom, že jsem při tom lehkém zadku přihodil 2 cm na šíři gum, takže to asi bude chtít vylicitovat nějakou zátěž :-D

kuc_t
26. ledna 2019, 22:28
0

se Saabem s nejakou upravou od Maptum, bych se jednou rad svezl. Ty auta maji neco do sebe :-)

reagovat
Bigg.I
27. ledna 2019, 14:45
0

Trochu mi tam chybí v tom seznamu Scorpio - Klaun

reagovat
Daniel Borský
27. ledna 2019, 15:14
1

Doporučuji zhlédnout první díl tohoto přehledu :)
https://www.autickar.cz/clanek/vzpominka-na-zemrely-segment---z-techto-10-velkych-sedanu-si-dnes-nekoupite-ani-jeden/
-
Komentář upraven 27. 1. 2019, 15:16:23

Irwinek
27. ledna 2019, 15:59
0

Bigg.I - to mi tam spíš chybí Wartburg a Trabant :-D i když to byly vlastně Limuzíny :-D

ro
rock
27. ledna 2019, 17:36
0

Trabant nebyl limuzína, byl to tudor :-). To, že to má v názvu ještě neznamená, že je to pravda...

Irwinek
27. ledna 2019, 20:18
0

Proto je tam ten smajlík :-D
A co třeba : " Kostitřas de Luxe, sportovní limouzina, hoši " :-D

lu
lucnikonik
27. ledna 2019, 18:01
0

Vavris: R25 rozvrzaná ? ehm, jel jste v tom autě někdy nebo viděl alespoň trochu udržovaný kus ? Měl jsem R25 V6 Baccara a teda rozvrzaná nebyla (i když měla víc, než 300 tisíc na tacho) :-D, několik přátel mělo "pětadvácu" taky, ale laciný ani rozvrzaný ty auta fakt nebyla.

Ad Safrane Biturbo - byly dvě varianty - Safrane Biturbo a Biturbo Quadra, Baccara je označení max. výbavy :-) - wiki tvrdí, že byla jen verze Quadra (4x4), ale Quadra se připlácela a ne málo (měl jsem v ruce ceník z roku 1993 pro ČR a Safrane Biturbo Baccara vycházel tehdá na 2,3 milionu Kč, Quadra tam bohužel nebyla, ale odhaduju, že by stála ccca 2,5-2,7 milionu :-)

reagovat
wdave_t
27. ledna 2019, 19:06
0

Omega (2.5 V6 benzín) byla můj první zadohrab, to bylo srandy :) Ty auta taky slušně ztratily hodnotu - před nějakýma 4 rokama jsem ji koupil za 14 tisíc :D Původní záměr byl koupit šrot na blbnutí a dál jezdit Vectrou B, ale nakonec mi přišlo svezení o tolik lepší, že jsem ji dal trochu dohromady a začal dailit a Vectru pak prodal.

reagovat
wdave_t
27. ledna 2019, 19:12
0

Akorát teda pak jednou začala hořet za jízdy na D8, potom co sem se honil s nějakou 911 asi 200 km/h :D

Na
Napuram
28. ledna 2019, 13:30
1

Motor TDS (reakce Omega TDS). Kdo ho nepoznal, prostě píše tyhle kecy o praskajících hlavách. Motor 2.4TD, jo to byl ten provar. Ale každý, kdo nezná TDS, nepíše o praskajících hlavách. Proč? Jen opakujícíse sračky. Jde vidět, že autor s tímto motorem nemá zkušenost. Je to jeden z nejlepších dieslů, co jsem poznal. Stačí tam hodit velké dmychátko, trošku poškádlit řídící jednotku a můžete se vysmát kdečemu (bez prasklé hlavy, která je u motoru M51 jiná). Tohle je plagiát něčeho, co jsem četl před dávnými časy. Vím, že je třeba plnit rozpočet, jenom neopakovat před-mrtě-hovno-destiletí-sračky. Sorry.

reagovat
beastar
28. ledna 2019, 15:36
0

Haha chtěl sem napsat to stejný. Dík. Měl sem tds a x jich viděl. Hlava ani jedna špatná. Trapná pověra ze začátku výroby kdy s tim lidi neuměli jezdit. Jo a na tu dobu supr výkon i zvuk ... Jediná pořádná nafta co jela!
-
Komentář upraven 28. 1. 2019, 15:38:08
-
Komentář upraven 28. 1. 2019, 15:38:45

Na
Napuram
28. ledna 2019, 16:01
0

Inu já vím, tahal jsem z toho regulérního čerpadla přes 200 koní, no a ta jízda. Měl jsem spojku z M5, odlehčenou dvojhmota fuč. Čekal jsem na manuální pumpu s 12mm pístem Cummins. Bohužel jsem to vzdal dřív. Tlačil jsem 2,1 BARu. No a hlava cajk.

Na
Napuram
28. ledna 2019, 16:07
0

jo to turbo bylo kkk k26.

Na
Napuram
28. ledna 2019, 16:14
0

Každopádně bylo to turbo z mé Lancie. Které tam nepatřilo. (Můj profil Napuram dieslforumm.cz)) Jou!

beastar
28. ledna 2019, 17:54
0

Jo jo škoda že dneska takovej čistokrevnej motor na naftu už nikdo nevyrobí. Vím že když sem do toho posadil tehdy kámoše z benzínového Golfa tak s tim jezdil dokola jak idiot a celou dobu se smál. A pak mi povídá tvl vono to jako jede jak benzín pomalu. Takovej rozdíl já myslel že to bude jak tdíčko v Toledu.... Ani náhodou:))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem