načítám data...

Je nové Cayenne Turbo Coupé vůbec ještě Porsche?

22. března 2019, 13:48 10 komentářů Jakub Pospíšil

Už i Porsche má svoje čtyřdveřové SUV kupé co technicky vzato není kupé. Je to dobrý nápad, nebo zavrženíhodná hereze?

zobrazit celou galerii: Je nové Cayenne Turbo Coupé vůbec ještě Porsche?

Zarytí tradiční fanoušci Porsche, kteří by nejraději viděli v showroomech jen různé verze devětsetjedenácky se  chytají za hlavu. Jako by nestačilo, že ve Stuttgartu vyrábějí čtyřdveřový kombík, nebo dokonce dvě různě velká SUV. Značka se dokonce pustila do výroby populárního “čtyřdveřového kupé” a to prosím ještě ke všemu na zvýšeném podvozku. Jaká hereze.

Tedy. Ono vlastně nevypadá zas tak špatně. Klasická silueta Porsche na vyšším pontonu z profilu působí dynamicky a šikovně maskuje velikost a výšku vozu. Dokonce by se snad dalo říci, že je celé auto docela pohledné. Snad jen s vysunutým zadním spoilerem může působit trochu moc dlouze a disproporčně, ale to je jen malý detail. Ale nic naplat, hlas internetu v diskuzích pod tiskovými zprávami mluví jasně – Porsche má být přece placaté a dvoudveřové. Alespoň se to říká.

Ani dynamika vidlicového osmiválcového čtyřlitru dopovaného dvěma turby nevypadá vůbec špatně. Výkon dosahuje hodnoty pěti set padesáti koní, z nuly na sto vystřelí vůz za 3,9 sekundy a zrychlovat přestane až při 286 kilometrech za hodinu. A přitom není nijak zvlášť užrané – kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem jedenácti litrů na sto kilometrů. Jenže Porsche má mít přeci plochou “šestku” (ideálně chlazenou vzduchem) za zadní nápravou, jinak je vše špatně. Nebo tak nějak jsem to alespoň slyšel.

Zkrátka – inženýrům a designérům ve Stuttgartu se povedlo vyvinout velmi zajímavý vůz, který splňuje požadavky současného trhu, vypadá skvěle a pod kapotou má zajímavý motor. Na internetu to sice působí tak, že si tímto krokem automobilka vykopala vlastní hrob a že si Cayenne Turbo Coupé nikdo nekoupí, ale něco mi říká, že to tak žhavé nebude. Konec konců – ti, co si kupují nová Porsche, o tom většinou nediskutují pod článkem na Autocaru.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
22. března 2019, 15:21
3

Ten závěr mě baví. Ano celej net chytrolínů ví že to bude propadák. Proto to vyvinula jedna z nejuspešnějších automobilek světa. Hlavně že pan vizionář a jeho skoroauta za každej debilní nápad ma netu sklízí ovace zatimco v reálu jsou prodeje ubohý. U Porsche je to naštěstí naopak.
-
Komentář upraven 22. 3. 2019, 15:22:04
-
Komentář upraven 22. 3. 2019, 15:22:49

reagovat
Matěj Podhorský
22. března 2019, 17:35
0

Jako, mi se to libi moc. Bude to dobre moc, ostatne uz nekde byly prvni dojmy. Za me je to legit

Vapno92
02. dubna 2019, 12:43
0

Dopyt po výrobkoch automobiliek ako sú Porsche, Lambo, Ferrari a ďalšie neurčujú diskutujúci na fórach ani v komentároch, tí na také auto nikdy nebudú mať peniaze...
Keby Ferrari uviedlo na trh SUV s motorom JTD, internet by z toho sral atómové hríby a reálni kupujúci by im asi obtrhali ruky...

beastar
02. dubna 2019, 13:04
0

Tak jednoduchý to není. Ferrari bych do toho netahal vůbec. Filozofie a gro prodeje je trochu jinde a jiné. A Porsche je dneska mnohem blíž mainstreamu. Je to asi jako s Cullinanem od rr. Internet píčoval pro reálné kupující se nestíhá vyrábět a čeká se cca rok. Mimochodem tohle auto ke značce RR přitáhlo mnohem více žen. A chtěj si sami řídit. Ona se ta filozofie prostě postupně mění. Proto píšu nahoře co píšu. Poptávka vs nabídka.

A ano pravdou je že mi kupujeme tady z netu a fór z 95% tyhle auta max jako ojetý. A to ještě ty levnější modely typu 996, gallardo, 612 nebo 456. A to automobilku samozřejmě nezajímá. Ale není to tak jednoznačný RR prý nechce půjčit Culliho Clarksonovy, protože se bojí že řekne že se jedná o hnusné auto:))
A na netu dneska už kolikrát i ohrnujou nos a pičujou lidi co na to takzvaně mají.... Jen ne na Autíčkáři. Krom specifickýho regionu kam prodáš cokoliv. Tečou tam penízky v teploučku ze země. Zatim.
-
Komentář upraven 2. 4. 2019, 13:06:00

sheogh
22. března 2019, 20:34
1

Ono to ani moc jako SUV nevypada, me se to celkem libi. Zvlast v te ohnive cervene ala omacka Sriracha :-) 770Nm s tim muze pekne cvicit :-)

reagovat
Fa
Fandatik
22. března 2019, 22:28
0

Doba se mění. Určitě to bude prodejní hit. Ale automobilismu se mění a až za dekády uvidíme jak moc jsou tyto rychlé peníze prospěšné dlouhodobě strategii. Krom toho, že dneska už si mladí kluci nevylepujou doma plakáty Kim Wilde/Pamely a Porsche/Ferrari, když už tak Koenigsegg/Pagani.
Tak pro budoucí motoristy už to nebudou právě ta auta z plakátu a ta aura postupně zmizí stejně jako aktuálně mizí z tzv. prémie. A s tím i vysoká přidaná hodnota v podobě vysoké marže. Myslím, že honbu za vysokými prodejními čísly měli nechat na Audi.
Čas ukáže

reagovat
Ju
Junior
23. března 2019, 00:11
1

Jediný,, co mě na tom udivuje, je, že jim to trvalo tak dlouho. Jako sorry, medvěd měl to GLE Coupé do pár let. A Porsche se s tím mrdalo takovou dobu?

reagovat
PeterLuk
23. března 2019, 19:38
2

Nemám rád túto kategóriu áut, fakt nie... a toto tiež nevyzerá práve ako nejaký klenot... ale teda, za seba musím povedať, že narozdiel od tých oblúd od BMW s dizajnom ála hlbokomorská ryba, či toho najnovšieho Mercedesu sa nato dá pozerať, ani by mi to nevadilo...

reagovat
ro
rock
26. března 2019, 12:07
1

Hereze byla původní Cayenne. Tohle už asi moc dalších negativních emocí nevyvolá. Cílová skupina zajásá, někdo se za tím na ulici třeba otočí a ostatní pokrčí rameny...

reagovat
abc
28. března 2019, 23:16
0

Panamera, Cayenne, Macan, Cayenne coupé. Hurá, konečně Porsche začalo vyrábět pořádná, seriózní, hodnotná a užitečná auta, a ne hračky pro odrostlé chlapce.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016

Ford Mustang

3.7 V6

609 900 Kč
cena
2016
rok výroby
227 koní
výkon
3 690 ccm
objem
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993

Ford Mustang

SN 3.8 v6 1993-1998

85 000 Kč
cena
1993
rok výroby
142 koní
výkon
3 800 ccm
objem
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006

Buick Rendezvous

CXL, BK26, KOMBI

60 000 Kč
cena
2006
rok výroby
145 koní
výkon
3 499 ccm
objem
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996

Citroën XM

3,0 V6 Exclusive

59 000 Kč
cena
1996
rok výroby
167 koní
výkon
3 000 ccm
objem
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990

Mazda MX-5

Miata - 1,8 kompresor

180 000 Kč
cena
1990
rok výroby
160 koní
výkon
1 840 ccm
objem