načítám data...

Tisíc mil v Lotusu Elise alias cesta do Zeleného pekla

10. června 2019, 15:32 33 komentářů krab

Napadá mě obraz s podtitulem „Co dělají vaši chlupatí miláčci, když páníčkové nejsou doma?“ Kočky se možná lenivě rozvalují na sedací soupravě, o kterou si vesele brousí drápky, pejskové zvrhnou misku s vodou, rozťapkají jí po celém domě a pak se někde hezky uvelebí a pěkně si dáchnou.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Tisíc mil v Lotusu Elise alias cesta do Zeleného pekla

A jak to souvisí s auty? Asi tak, že jsem byl předminulý týden doma sám, žena zmizela na služební cestu a já zjistil, že mi v práci zbývá pár dní staré nevybrané dovolené. Takže co dělám já, jakožto „dvounohý miláček“, když panička není doma? Seberu klíčky od Lotusu, kreditku, do baťohu si dám pár trenýrek a triček na převlečení, kamsi do kufru mrsknu zubní kartáček s pastou, sadu nářadí, lahvinku motorového oleje a vyrážím.

O tom, jak jsem si užil s Elise poprvé Nürburging jsem psal celý článek a věřím, že jste si ho i o víkend přečetli. Chtěl jsem dát pár upřímných rad „spotřebitelům“ a vyzdvihnout roli parťáka, který do toho dobrodružství jde nadšeně s vámi. Ale byl už líný / pohodlný / možná chytrý (dosaďte si co se vám hodí), že se se mnou těch 800 kiláků po ose (jedna cesta) trmácet nechtěl, o to víc ve svém brutálně rychlém Caterhamu CSR s krátkou převodovkou a nově udělaným motorem. A tak jsem si jel sám a sešli jsme se až na místě. A o té cestě píšu nyní, kdyby to náhodou někoho taky napadlo, ať ví kudy a kam. A kde se zatraceně dobře svezete.

Rádio se pro hluk v kokpitu poslouchat nedá, baví tě vůbec řídit samotného celé ty hodiny?

Budete se divit, ale vážně jo, baví mě to. Neměl jsem navigaci, jen vytyčenou trasu podle mapy.cz v mobilu a tu jsem se předchozího večera před jízdou snažil zapamatovat. Dal jsem si u toho v naší místní hospodě pivko a cestou domů jsem si pamatoval leda tak, že chci jet od nás přes Rabštějn nad Střelou, Tachov a do Německa přes Bärnau. A pak na západ. Ten den jsem navíc vyrazil později, než jsem chtěl, ráno ještě pršelo a ve výsledku jsem to v 11 vzdal a prostě vyjel do mokra i se staženou střechou. Pršelo jenom trochu.

Ztratil jsem se už u Tachova

Pochopitelně, bez držáku na mobil, bez navigace, na kterou je vidět a vybavený svojí pamětí a orientačním smyslem starého skautíka jsem místy po těch silničkách druhé a třetí třídy fakt přemýšlel, jestli doleva nebo doprava. Každopádně, pěkný asfalt je z Rabštejna do Manětína. Pak je střídavě dobrý a střídavě hodně špatný – hlavně průjezdy některých vesnic jsou jedna velká frustrace. U cedule končí hladký nový asfalt, začíná štěrkem posypaný tankodrom a nový hladký asfalt začíná zase u cedule. Štěrk bubnuje do laminátových prahů lotusu a cinká na hliníkový „šusplech“ pod autem a já nadávám jako špaček.

Jenže silnice 201, která už je celá opravená od Konstantinových lázní do Plané je absolutně boží. Byla celkem navlhlá, takže jsem jel s citem, ale jsou tam místa, která jsou absolutně boží. Různé profily, různé zatáčky a několik takových „liščích nor“ lesem a vývrtek zase nahoru. Fakt pěkný, úzký sice, občas se slepým horizontem, takže je potřeba u toho myslet, ale parádní svezení.

A když jsem se v tom Tachově zase našel, přejel jsem takovou opět fungl novou úzkou okreskou do Německa. Rozdíl je najednou obrovský. Ty stejné silnice druhých tříd jsou tam o dost širší než na mariánskolázeňsku a dá se to sypat daleko rychleji. (Snad nepřijde „Polizei Liebesbrief“) Horší to pak bylo trochu s tou mojí orientací (myslím jako světových stran, víte jak…) Protože neznám jména všech německých vesnic, navíc to je samý „…Bach“ nebo „…Heim“ nebo „…Berg“ takže vám to splývá. Věděl jsem, že někudy severem objedu Norimberk a na dálnici se napojím až někde za Forchheimem a dojedu po ní až kousek za Würzburg.

Všude na těch silnicích leží krásný povrch, jsou to úplně ideální „lotusí“ okresky, možná místy příliš široké, ale zato se dalo trošku nahnat čas a dostat se malinko blíž vytouženému cíli v těch horách Eifel. Ono se to nezdá, po dálnici to jde, ale po těch okreskách je to fakt dálka. Projel jsem hodně krásných městeček i vyloženě parádní údolí a viděl docela báječné hrady. Skoro by jim tady ten náš místní Karlštejn záviděl. Takový byl Neuhaus a.d. Pegnitz, městečko, kam podle mě nezavítá jinak vůbec nikdo, jedině já, když zabloudím.

Pak jsem si dal hodinový přesun po dálnici A3 a sjel jsem z ní u Wertheimu a dál pokračoval podél řeky Mohuč po proudu na jihozápad. Celé tohle údolí je parádní. Akorát v tom Wertheimu jsem chytil docela nepříjemnou zácpu, ale místo stání v koloně jsem objevil ruční myčku, a tak jsem aspoň své nebohé žlutošpinavé autíčko umyl, aby až dojedu na Nordschleife vypadalo pěkně pro fotografa v Karusellu.

Německá romantika

Ani nevím jak a kudy, ale natrefil jsem na silnici číslo B47. Projedete Miltenberg, opustíte údolí Mohuče a dáte se do kopce na Amorbach. A celá tahle silnice, která protíná lesnaté vrcholky Odenwaldu, se vine fakt krásnými údolími plnými zatáček a hezkých bukových lesů. Tam by mohli natáčet klidně nějakou tu pohádku o Niebelunzích. Ta silnice končí až v Bensheimu. A to už jsme u Rýna, blízko je taky Mannheim odkud cestovala přeci Bertha Benzová s prvním automobilem někdy před skoro 140 lety! Taky to měla dobrodružnější než já, když sháněla u „felčara“ ligroin do nádrže. (to slovo jsem si našel na wikipedii, abyste nemysleli, že to náhodou vím rovnou z hlavy)

Každopádně odtud jsem se dostal k Rýnu, který je vážně široká řeka. Přejel jsem starobylý most do Wormsu, kde je parádní katedrála, a protože už bylo docela pozdě a tma se pomalu a jistě začala blížit, najel jsem na dálnici A61 a vzal to směrem na Koblenz. A odtud už to bylo coby kamenem dohodil. I když právě tady, někde za Ulmenem jsem zakufroval kvůli objížďce a našel i nějaké „česky“ rozbité silničky. Každopádně do Adenau, ráje všech bláznů do rychlých kol jsem dorazil nakonec v pohodě a kámoš už na mě na hotelu čekal. Vychlazené pivko vážně bodlo a unavené závodní botky OMP, které se pěkně našlapaly do hliníkových pedálů šly preventivně hned vyvětrat na balkón.

Lotus je prostě pohodový auto. Dá se s ním ujet za den těch osmset kiláků, ale je to přeci jen trochu výkon. Něco jako cyklomaratón. A mě to baví a myslím, že jsem ten malý volant točil pak i ve spánku ve snu. A to nás čekalo dva dny ježdění na Ringu. A jestli chcete vědět kudy jsem pak jel zase zpátky domů, udělám pokračování. Zpáteční cesta byla totiž dokonce jízdně ještě zajímavější.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
10. června 2019, 16:21
1

Článek jsem četl, ale tu nejpostatnější informaci jsem našel až tady. Akce tedy začíná otázkou, jak zařidit manželce služební cestu :-D Všechno ostatní už je jasný :-D

reagovat
krab
10. června 2019, 16:41
0

Já si říkal, že by tam chtělo ještě dovysvětlit to základní, tak jsem sesmolil ještě blog, když to byla parádní cesta :)

BigBen
10. června 2019, 16:48
0

Ano to věřím, naklikal jsem si cestu podle popisu do Google maps :-) Na kolik ten sranda výlet přijde? Nemám vůbec představu, jednou tam chci vyrazit taky...

krab
10. června 2019, 16:55
0

Po Německu se fakt svezeš hezky. A Miníkem rozhodně dobře... Ono navíc totiž v mnoha místech na tom venkově prostě není provoz. Jen jak dojedeš někam do města a to bylo různý. Ale rozhodně lepší než projet Berounem odpoledne... :)

Kolik to stálo? Záleží kolik najezdíš na ringu kol. Jedno stojí 30 euro, tak ono počítej těch 300-400 euro tam necháš jako my. A pak úbytko, to je běžná cena penzionu, benzín tam a zpět, to bylo tak 5 tisíc cca. Nějaký jídlo, pití , no jako dvacet to celkem bylo určitě...

A to ještě než pojedeš, tak fakt dává smysl se pořádně na Miníka podívat a eventuelně mu udělat servis, prostě poctivě abys pak nezjistil, že máš ke konci prvního dne brzdy v háji a dlouhou cestu před sebou a další se kvůli tomu nesvezl...

beastar
10. června 2019, 17:32
0

Asi takhle. Moc pěkný blog u kterého sem se trochu i zasnil, že bych jel někam jakože výletit. Ovšem potom mi došlo, že najedu takovej ranec ročně, že takový věci mě už ani trochu nebaví. A snad bych to raději hodil na plato a odtáhnul to tam. Jasně připravím se o krásné fotky a zážitky a okresky. Nicméně snad bych se s tím srovnal:D

Chápu ale že někoho to vyloženě baví. A taky chápu, že to je docela dřina v tomhle to najet těch 800. Jinak já tam už taky párkrát byl. A jednou sem tam odtud jel už pěkně v RR a za námi na podválku jela odjebaná Audi. Kterou mistr volantu (já) totálně uvařil a nějak už to potom nestartovalo. A nechtělo se nám to nechávat opravovat za jejich hodinovky.

reagovat
krab
10. června 2019, 18:42
0

Dík. Hele já si myslel, že pro tebe by to nebylo a je teda fakt, že je fajn mít na ringu s sebou plaťák a tažný auto. Přesně pro ty případy jak popisuješ s tou Audinou.

Pochopitelně na tom ringu mají lehká auta obrovskou výhodu v tom, že ty komponenty nedostanou tolik za uši.

K nějakým 20 ti kolům na ringu v M2 si myslim můžeš střízlivě ještě připočítat sadu destiček a kotoučů, když byl jejich výchozi stav odhadem “to ještě sezónu dá” :)

beastar
11. června 2019, 13:01
0

Jako ring skvělý. Oceňuju. Dojet tam po ose v tracktoolu není nic, co by se mi chtělo. Už sem tam nebyl sakra dlouho. Když vyjde počasí je to nejlepší zábava na světě. A cenově to není za pálku.

Ale jak píšeš. Člověk musí myslet na stav auta před a po. Já jedině že bych si to projel na klobouka v diesel mamutu:)

krab
11. června 2019, 15:41
0

Musim říct, že mě baví i takhle objevovat okresky. Ale chce to mít čas, vybrat si taky dobrej den, kdy nepojede náklaďák za náklaďákem ( což je v Německu teda dobrý - oni ani ve všední den nejezdí po hromadě silnic, jezdí po dálnicích anebo prostě taky jsem projížděl dost místama, kde lišky dávají dobrou noc)

Ring je parádní. Za pálku to není, zadarmo taky ne a fakt za ten zážitek ti to za to stojí nějakou korunu tomu obětovat. Jako na klobouka v dieselmamutu proč ne, nakonec objeví se tam na trati všelijaká "exotika" :-D

Raspby
10. června 2019, 18:02
0

To je hrozná provokace..já tyhle tvoje věci s Lotusem a Ringem prostě nebudu číst...doku nebudu sám jezdit...to je jen sebemrskačství :-D

reagovat
krab
10. června 2019, 18:27
1

Jaká provokace, vždyť už zajíždíš motor ne? :) Co by pak říkal chudák Goldies, ten to ještě opravený nemá tu MR2.

Možná ještě jednou letos rozbijem prasátko a vypravíme se znova.

Raspby
10. června 2019, 18:55
0

No ale jen v areálu servisu..na papírech to ještě nemám...

ToMyx
12. června 2019, 14:51
0

Však se dočkáš, uvidíš. A potom to bude tóčo :-)

Goldies
16. června 2019, 16:23
0

Goldies brečí a doufá, že aspoň konec sezóny zvládne :-)

Ronoath
10. června 2019, 19:03
0

Pěkný. Těším se na pokračování...

reagovat
MGRR
11. června 2019, 10:14
0

Hezka cesta :)
Jak pise Beastar... radeji s karavanem, platakem... tri dny pojezdit a jet zase vydelavat :) Na zmrzlinu, kukacku, projet to stylem jako do kostela, abych se jeste vratil, to by slo.
Ja bych vyrazel ve 3h rano s navigaci, na oteviracku... i kdyz clovek by mel byt na takovy "hobby-race" cerstve odpocinuty, unava a horko je svina.

reagovat
ToMyx
12. června 2019, 10:12
1

Krásná práce! Ten "druhý" článek jsem také spořádal na posezení a pěkně si to pojal, jen víc pekelných kuchařek!
Koukám, že máme podobný orientační smysl :-D
Nedokážu si představit, že bych měl tolik volného času (včetně cesty 4-5 dní?) jen pro sebe. Takže bych to vzal buď na prasáka po dálnicích a nebo to hodil rovnou na plaťák "okruhovýmhoničům" :-) První návštěva mě stále čeká, čas je můj nepřítel a moje paní na služebce už dlouho nebyla:-D

reagovat
speedfred
12. června 2019, 14:56
0

Zdar Petr, pekné čítanie a klobúk dolu za tú cestu v Lotuse. Mne sa to už nechce absolvovať ani v "normálnom" sedane a preto som mal objednaný plaťák ale životné okolnosti rozhodli inak a musel som po svojich. Počasie nám vyšlo parádne ale vzhľadom k ich štátnemu sviatku by som povedal že áut tam bolo viac ako obvykle.
PS1: nebol som ten Petrov parťák ale nejako sme sa tam stretli.
PS2 : ešteže bol ten plaťák celkom dlhý,pretože kolega by musel riešiť iný plaťák na odvoz auta.

reagovat
beastar
12. června 2019, 15:26
0

A z toho plyne poučení. Plaťák je lepší míti, než to řešit až když je pozdě. Mimochodem taky se ztotožňuju s tím "klobúk dolu za tú cestu v Lotuse. Mne sa to už nechce absolvovať ani v "normálnom" sedane a preto som mal objednaný plaťák". Taky bych to už nejel...

krab
12. června 2019, 15:41
0

Ahoj Speedfred, tak doufejme, že kolega nedopadnul úplně špatně. V pátek večer se tam nějakej karamból řešil, to vím...
Ring je krásnej, je ale nebezpečnej, ale to neznamená, že bych se bál jet znova... Úplně chápu, proč se to leckomu stane úplnou drogou.

Příště asi bych to dal taky s plaťákem. Já jsem využil zrovna tejden, kdy jsem byl doma sám, tak jsem více méně měl čas na to cestování a já si to vyloženě tohle užiju, protože v práci se totiž tolik nenajezdím jako vy, spíš furt někde sedim u počítače, vyřizuju maily a telefonáty. Takže pak si takovýhle ježdění užiju. Kdybych v práci 2x týdně pendloval ve služebáku mezi Prahou a Ostravou, asi bych ani nikam autem o víkend jezdit nechtěl...

speedfred
12. června 2019, 16:06
0

Bola to e46 a kapánek to škrabol o zvodidlá na vrchu za ľíšcou norou.
My prespavame na Rozvadove,ráno vyrazíme a odtiaľ to tak ďaleko už není,ale tentoraz som absolvoval behom 36-38hodín asi cca do 2 000km. To som mal už celkom dosť.

Ju
Junior
12. června 2019, 23:02
0

a když říkáš "nedám to v normálním sedanu, posílám plaťák" jak se tam dostáváš ty? jakože chrápeš v tý dodávce? Nebo letadlo někam poblíž a tágo?
Protože asi jsem divnej, ale když říkáš "normální sedan" ve spojitosti s Ringem, představím si něco jako M3 a já bych snad radši jel tím než se táhnout plaťákem kilo.
Jasně, Lotus, Caterham nebo nějaká jiná chuťovka je něco jinýho. Chápu i pocit jistoty pro případ rozstřelu. Ale jinak?

speedfred
13. června 2019, 13:24
0

Normálny sedan je v mojom prípade QV, ja ale robím cca 100t km/rok (teraz možno menej) a jazdenia mám plné kecky. Kamoš mal vlek za F150 a to je hodne dobré a komfortné.

beastar
13. června 2019, 13:28
0

Přesně kdo jezdí jenom rekreačně tak to nepochopí. A ano je lepší to tam mít to plato. Nikdy nevíš. A jak píše kolega. Raději si sednu jako spolujezdec do GL a nechám to odkroutit třeba kámoše, nebo přítelkyni atd. Stejně je to nuda přes to Německo. Když to teda nenaplánuješ takhle jako Petr v Lotusu.

Nimrod
13. června 2019, 19:27
0

musím souhlasit. několik týdnůl jsem jezdil s dodávkou, kdy se najíždělo cirka 800-1000km týdně a fakt pak člověk nemá moc chutě ještě sedat do auta (byť o proti tý dodávce si zas člověk užíval pohodlí a klidu). doopravdy obdivuju lidi, kteří jezdí z povolání, nebo pracovně prostě najížděj hromadu kilometrů, a ještě je auta nějakým způsobem baví

Co
Core
12. června 2019, 22:36
0

Joj... Krab,week se blizi a ty napises tohle :),dik za super clanek a zavidim,koukam na fotky elise a asi bych si tu predni spz dal spis na 3M suchace,lehce prohnout a je to,ale kazdeho vec.Ja jsem to otestoval na zatim jednom aute a drzi to kralovsky.mej se hezky a preji vic takových vyletu...

reagovat
krab
13. června 2019, 14:27
0

Dík Core za komentář. S tou SPZ - víš, že je tam jedna pozitivní vlastnost? Ten v zásadě hnusnej plastovej rámeček je takovej dobrej "parkovací asistent". Už jsem párkrát najížděl někam, kde byl trochu sklon do kopce a škrtnul předkem. U toho Lotusu to je hned... Letos už vím a mám dobrej odhad. A právě to co je první na "ráně" je spodek toho rámečku, takže než se začne dřít drahej žlutej laminát odřu si rámeček SPZ.

Ale ten nápad s tou 3M páskou /sucháčem to možná vyzkoušim

Co
Core
13. června 2019, 18:33
0

Ahoķ Krabe,neni to klasickej suchac ale spis takovy hacky naproti sobe,maji na to patent....muzes to v podstate neomezene sundavat a vracet a drzi to narame,ahoj.

gramo
14. června 2019, 09:17
0

říkají tomu Dual-Lock

krab
14. června 2019, 11:15
0

Dík, už jsem na to koukal. Koupim a dám to tam. Bude to vypadat líp :)

gramo
14. června 2019, 09:35
0

To plánování tras po okreskách "na paměť" se mi nikdy nepovedlo dodržet. Takže buďto si naklikám trasu na mapy.cz a pošlu si to do mobilu přes "moje mapy", nebo jsem to řešil sepsáním itineráře na kus papíru -- psal jsem si čísla silnic a obce, přes které se jede a do závorek obce, na které se jen odbočuje a nejede se do nich, k tomu tvar křižovatky -- zas tak dlouhý seznam to nebyl a fungovalo to pěkně, do doby, než jsem dojel na křižovatku ve vsi, kde se sbíhalo 5 cest a na té mojí byla uzavírka :) Rozmohl se tu takový nešvar, že někde něco uzavřou a když to není na hlavním tahu, označením objížďky se nikdo neobtěžuje, protože se asi předpokládá, že tam jezdí jen místní, kteří to tam znají...

reagovat
Opelfahrt
14. června 2019, 10:17
0

Při dnešním množství uzavírek úseků, které trvají klidně několik měsíců, já ještě na celé trase předem kontroluju web dopravniinfo.cz, kde to bývá docela aktuální, potom intenzitu dopravy na mapách google, kde si projdu časté kolony kvůli těm uzavírkám, no a pak ještě reálné snímky křižovatek v google streetview nebo panorama na mapy.cz

gramo
14. června 2019, 10:44
0

Jo, to občas taky kontroluju. A namátkově povrch na těch vedlejších okreskách, abych nevjel do nějakého tankodromu.

Vr
Vrooom
16. června 2019, 18:49
0

Hezky clanek, zajimava alternativa jak se dostat na ring. Vzpominam si ze jsme se potkali na tom prasnem parkovisti, rikal jsem si, ze dojet tam lotusem musi byt trochu peklo, ale takto to zni paradne.

reagovat