načítám data...

Suzuki Kizashi – auto, které (skoro) nikdo nechtěl.

24. března 2020, 21:05 29 komentářů Bageta

A já si ho pořídil. Co je to zač, jak se s ním jezdí a žije? To se dozvíte v následujícím textu.

zobrazit celou galeriiPavel Pilar: Suzuki Kizashi – auto, které (skoro) nikdo nechtěl.

Jsou to dva týdny co jsem si pořídil nové auto. O tom jaké jsem na něj měl požadavky a z čeho jsem vybíral jsem psal minule. V rychlosti to shrnu. Chtěl jsem něco co pohodlně odveze čtyry lidi, bude mít benzínový motor s výkonem alespoň 90 kW a bude pro mě něčím zajímavé. Nakonec si moje srdce získalo Suzuki Kizashi.

Kizashi byl pokus Suzuki o to prosadit se ve střední třídě. Nedopadlo to úplně podle představ automobilky a o auto nebyl nijak velký zájem. V Evropě se jich prodalo necelých pět tisíc. Důvodů k neúspěchu bylo hned několik. Kizasi se nabízelo pouze v jedné výbavě, takže žádná cena již od. V nabídce byl pouze jeden motor, atmosféra o objemu 2.4 litru a to v době, kdy ještě byla v oblibě nafta a u ostatních značek se už začínal prosazovat downsizing. Dalo se vybrat mezi pohonem předních a všech kol. Předních pouze v kombinaci s manuální převodovkou a všech pouze s automatem CVT. Jo a dělalo se pouze s karoserií sedan. Myslím, že tímhle vším se Suzuki úspěšně vyřadilo z výběru všech firemních zákazníků. Takže prodeje byly víceméně soukromé. Jenže i pro ty co by chtěli japonskou čtyřkolku za ne zrovna málo pěněz tady už bylo Subaru s širšími možnostmi výběru. Naštěstí pro mě se pár zákazníků našlo a já si ho tak mohl pořídit jako ojetinu.

Další obecné informace o modelu se dají najít všude na internetu, takže teď už k mému kousku. Hned na začátku jsem z výběru vyřadil všechny auta s převodovkou CVT, kde jsem se bál jak projevu, tak spolehlivosti. Tím jsem ještě víc zúžil už tak skromnou nabídku vozů na prodej. V době, kdy jsem auto koupil jsem věděl pouze o třech dalších kouscích s manuálem v celé ČR. A co jsem si dovezl domů? Bílé Kizashi uvedené z roku 2012. Pod kapotou je čtyřválec o objemu 2.4 litru a výkonu 131 kW. Poháněna jsou přední kola. V době kdy jsem auto koupil mělo najeto necelých 65 tisíc kilometrů. Bílá barva na fotkách nevypadá nijak zajímavě, ale je perleťová, takže na sluníčku se rozzáří a autu podle mě sluší. První majitel provedl na autě dvě úpravy. Tou prvni jsou LED světla pro denní svícení a tou druhou chromová lišta na víku kufru. Za světla jsem nakonec docela rád, lišty se časem asi zbavím.

 

Za ty dva týdny jsem toho moc nenajezdil, ale i tak se pokusím popsat svoje první dojmy. Ty jsou následující. To auto je naprostá pecka. Zkusím se, ale trochu rozepsat a auto vám přiblížit.

První co mě na autě zaujalo je vzhled. Jasně je to hodně idividuální. Předek mi trochu připomíná Swift nebo SX4 a nepůsobí nijak zvlášť agresivně. Zadek auta je naopak hodně výrazný a je tady vidět snaha o sportovní vzhled. Auto jako celek pak působí docela svalnatě. Naživo to asi vynikne trochu víc než na fotkách, ale boky jsou oproti kabině rozšířené. Celé je to podtržené výraznými blatníky a mě se to prostě líbí. Pak jsou tu i drobné fajn detaily jako malinký spoiler na víku kufru, nebo široké kryty prahů. Úplně nadšený nejsem z falešných koncovek výfuku, ale chápu, že tu hmotu na zadku bylo potřeba nějak rozbít. Navíc do obou koncovek výfuk alespoň reálně vede, ne jako u některých jiných aut, kde je to často opravdu jenom díra do nárazníku.

V interiéru se sedí v pohodlných kožených sedačkách, které v zatáčkách příjemně drží. Obě přední sedačky se nastavují elektricky. Co mě docela překvapilo je u řidiče možnost nastavit si i sklon sedáku a tuhost bederní opěrky. Místa je tu dost a to i v zadu. Se svými 180 cm se za sebe posadím naprosto pohodlně. Materiály jsou za mě v pohodě. Vetšina ploch se kterými přijdete do styku je kožená. Jinak je tady plast, který sice vypadá jako klasický tvrdý, ale s vyjímkou středové konzole a vršku palubní desky je měkčený. Některé ovládací prvku jsou sdílené s ostatními modely značky, ale není to nic co by mě uráželo. Díky světlé stropnici a střešnímu oknu působí vnitřek i dostatečně vzdušně. Není tady sice radiomapa, jenom pouhé rádio, ale vzhledem k tomu, že umí Bluetooth víc nepotřebuju. Když už jsem u rádia tak zvuk je podle mě víc než solidní.

Při běžné jízdě je Kizashi pohodlnější než jsem čekal. I na velkých kolech zvládá dobře filtrovat rozbité cesty. Motor po zahřátí skoro není slyšet a zároveň má už od nízkých otáček dost síly na to, aby se dalo reagovat na situaci okolo sebe. Vlastně to celé dost láká k pohodovému stylu řízení. Na dálnici jsem se velice rychle naučil jezdit následujícím způsobem: rozjet se na 140 km/h, zařadit šestu, zapnout tempomat a klídek. Auto má ale i druhou tvář, kterou nastaví když řidič trochu přitlačí. Ve volantu je spousta zpětné vazby. Auto působí obratně a nechá se krásně vodit. Reakce na plyn je okamžitá, jak by člověk od autosféry čekal. Zatím jsem toho po okreskách a ve vyšším tempu moc nenajezdil, ale už teď můžu říct, že přilnavosti je opravdu hodně. Limity podvozku jsou aktuálně rozhodně dál než můj pud sebezáchovy. V tempu se začne ozývat i motor. Zvuk je za mě v pohodě. Trochu nakřáplý, ale jinak docela normální čtyřválec. Prostě neurazí ani nenadchne. Motor výrazně ožije ve 4000 ot/min a pak táhne až do omezovače v 6500 ot/min. Výkonová špička by sice mohla být ještě výraznější, ale i takhle je to hodně solidní. Jo a ještě řazení. Řadící páka je fajn, dráhy krátké. Pocit z řazení je příjemně mechanický, ale už jsem zažil i lepší.

Je něco co mě na autě štve? Za ty dva týdny jsem našel jen jednu věc. Když si nastavím sedačku a volant tak jak mi to vyhovuje, tak přes věnec volantu nevidím na horní řadu kontrolek. A taky mi tu chybí nějaká nádobka na odpadky.

 

Závěrem bych ještě zmínil nějaké vychytávky a prvky výbavy, ze kterých jsem nadšený. Pro spoustu z vás to asi budou staré známé věci, ale já je v autě nikdy neměl a až do teď jsem nevěděl, že jsem je potřeboval. Pamět nastavení sedačky, super věc, když auto neřídí pouze jeden člověk. Bezklíčkové odemykání a startování. Je neskutečná pohoda mít klíček v kapse a nemuset ho vyndavat. K tomu se váže ještě jedna věc. Už jsem stihl nabýt přesvědčení, že mám rozbitý zámek kufru, protože i když jsem auto zamkl, kufr šel otevřít. Auto se totiž odemyká a zamyká tlařítky na předních dveřích, ale kufr se odemkne automaticky pokud jeklíč v blízkosti, což je nakonec docela praktická věc.

 

Když to shrnu, tak zatím si auto opravdu užívám. Až s autem budu fungovat delší dobu, tak určitě napíšu další postřehy a zkušenosti. Závěrem se ještě omlouvám za počet a kvalitu fotek, ale lepší bohužel aktuálně nemám.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
24. března 2020, 21:35
1

Super, gratuluju. Už u předchozího blogu jsem doufal že to takhle dopadne, asi hlavně pro to, že bych stejně volil sám. Ať slouží! :-)

reagovat
Bageta
24. března 2020, 21:39
0

Díky :) Zatím jsem nadšenej, tak jen doufám, že to tak dlouho zůstane.

beastar
24. března 2020, 21:49
1

Tohle auto se mi vždycky líbilo. Jen být to na mě tak bych prostě chtěl mít v Suzi čtyřkolku podle mě do ní patří stejně jako do Audi. To je ale věc osobních preferencí. CVT není vůbec špatné, ale pro občasné sportovní výkyvy se nehodí. Zámek v kufru máš v pořádku. 97% aut s přístupem keyless a se start buttonem ti umí otevřít kufr a nechat zbytek auta pod zámkem. A zároveň pokud sedíš v nastartovaném autě a nikdo neleze ven kufr otevřít nepůjde (zvenčí). Je to tak udělané aby nebylo nutné odemykat celé auto když jdeš jen do kufru. A naopak tak když vykládáš větší náklad aby si mohl mít kabinu uzamčenou. U sedanů to dává obvzlášť smysl:) Prostě si to supluje funkci klasické volby na DO klíčku, ikonka kufříku.

Tohle auto mě vždycky zajímalo protože mám rád sedany. A obvzlášť a zejména zajímavé sedany neamerického střihu. Trochu mě u toho auta a nejen u toho obecně u Suzuki zklamává interiér. Přijde mi to prostě udělané na hovno. To je ale samozřejmě věc názoru a dosavadních zkušeností. Neříkám nekvalitně, nebo bez výdrže. Jen prostě no to by bylo na dlouhou debatu. Desing se mi taky líbí jako tobě. A barva? Chápu že vybírat ještě tu tak by si nekoupil nic. Perleť je super. Nakonec z toho co si představil minule nejhezčí volba.

reagovat
Tomino
24. března 2020, 22:04
0

Gratulace k neotřelé volbě, to je super. No, já mám pro značku Suzuki trošku slabost, protože pořád rád vzpomínám na mého Swifta Sport. Když Kizashi přišlo někdy v té době do autosalónů, tak jsem na něho zálibně koukal a štvalo mě, že si ho nemůžu dovolit :-) Líbilo se mi tehdy a líbí se mi i teď. Už si nevzpomínám na soudobé recenze, ale myslím, že se vyjadřovaly celkem pozitivně. Přeji ti, ať ti hezky k tvé spokojenosti slouží.

reagovat
krab
24. března 2020, 22:45
0

Taky gratuluju k zajímavýmu autu! Upřímně jsem čekal toho Miniho Clubmana, že to nakonec byl a koukám jsem byl pěkně vedle...
Nikdy jsem Kizashi neřídil, tak vůbec nevím, ale je mi to taky sympatický. A je to hodně neobvyklý auto, technika bude asi extra spolehlivá, tak ať máš z toho radost a hezky to jezdí.

reagovat
beastar
25. března 2020, 00:07
2

Hlavně v tom má snad nejlepší motor který kdy dokázali namontovat do auta v Suzuki. Jediná vada snad je že to trošku víc žere. Za mě to je super volba a i daleko hezčí auto, než přifouklej miník. A kdo může říct, že má auto kterých se prodalo 5,000 ks.... (EU) to je skoro exluzivní sérka už.

tomyks
24. března 2020, 23:11
1

Je to opeavdu zajimave auticko. Prvne v zivote jsem jej videl v cerne barve a hned jsem se zakoukal. Urcite by se objevilo i mezi mymi kandidaty pri nakupu sedana. Sedany mam rad. Ty koncovky vyfuku prave vubec nepovazuju za falesne. Je to docela rozumne reseni. Vyfuk v narazniku potom za vsech okolnosti kouka na spravnem miste. Na to ja jsem pedant a nesnesu pohled na sveho Accorda po vymene vyfuku. Kazda z koncovek je ted v trochu odlisne pozici a chce se mi blejt. Musim to resit.

reagovat
PeterLuk
25. března 2020, 00:25
0

Zaujímavý výber, nech to jazdí. ;) Nie som nejakým veľkým fanúšikom Suzuki, ale Kizashi sa mi vždy páčilo. Kto by to bol čakal, že sa dá v strednej triede prísť s niečim originálnym? A predsa, Japoncom sa to podarilo. A výsledok vyzerá veľmi dobre!

reagovat
liška
25. března 2020, 08:35
1

Gratulace k zajímavýmu autu. Též jsem myslel, žes vybral toho Clubmana ale tajně jsem si přál, abych si mohl přečíst něco o Kizash :). Svýho času se mi taky dost líbilo.

reagovat
GanGreen
25. března 2020, 11:37
0

Paráda, normálně ti zavidim :D tak at slouzi ku spokojejosti, a budu se tesit na dalsi report ze soužití.
CVT bych se osobně asi nebál, a za cenu 4x4 bych ji asi zkousnul i jako zarytej zastánce manuálu.
Kolik to auto cca váží? V testech sem snad našel právě jen cvt a 4x4, tak by mě zajímal rozdíl :)

reagovat
Bageta
25. března 2020, 12:22
0

V papírech jsem našel provozní hmotnost: 1495 kg. Kdyby to CVT u Kizashi nebylo problémové, tak bych ho už kvůli 4x4 taky vzal. Být tam místo CVT klasický automat, tak asi vůbec neváhám.

Ronoath
25. března 2020, 15:20
1

Přesně. Sedan, 2.4 atmosféra, to jsou super předpoklady pro mě jakožto milovníka sedanů. Velká škoda, že tam nějaký ten Aisin s šesti stupni nedali...

Jinak super pohled na neotřelý vůz! Už se těším na další zprávy z provozu.

GanGreen
25. března 2020, 15:27
0

Hmm čekal bych to o fous lehčí :)
Že jsou s cvt trable jsem netušil, četl jsem jen dobový recenze novejch aut...je to teda škoda :/

GanGreen
25. března 2020, 15:42
0

Bageto: ještě jeden dotaz ;) má to v papírech nějaký jiný kola? Nebo to může stát jen na 18"?

Bageta
25. března 2020, 15:49
0

Má to ještě 16" a 17". Dokonce jsem k tomu dostal zimní 16" na plecháčích.

GanGreen
25. března 2020, 20:31
0

Dík za info, zatím jsem právě snad všechny viděl na těch origo 18", tak už mi to přišlo skoro divný :))

custom1
26. března 2020, 08:10
0

Bageta: Hezké auto, gratuluji! Kizashi se mi vždycky líbilo, působí svalnatě a na japonské auto je zajímavé použití tak velkého motoru.
Mě by zajímala verze s CVT. Píšeš, že je problémové, mohl bys k tomu říct víc? Případně obecně něco k CVT, má-li někdo zkušenosti...

Ma
MatejJ
26. března 2020, 09:32
2

Kizashi mám tiež zahrnuté medzi kandidátov - viď môj slint na miestnom fóre - takže som sa pokúšal hľadať informácie. K CVT som sa dopracoval k tomuto:
Jedná sa o Jatco J1011 dávaná do rôznych Nissanov. Prevod je riešený oceľovým remaňom, ktorý po nejakom čase praskne. Samotný princíp CVT je postavený na trení segmentov remeňa (reťaze) o kužele a teda životnosť nie je nekonečná. Problém môže nastať aj pri extrémne častom používaní SW rýchlostí, kedy sa v kuželoch vyderú ryhy a tým dochádza k väčšiemu oteru. Podľa istého US fóra je životnosť CVT prevodovky v Kizashi cca 100k míľ.
Jazda s CVT:
mám najazdených pár tisíc km v Outbacku, ktorý mal CVT. Jazda to bola vždy super a z pohľadu technika je CVT ideálna prevodovka - žiadne trhanie pri radení, lebo radenie v podstate neexistuje. Prevodovka poskytuje kontinuálne spojenie na kolesá. Pri rozbiehaní ale nie je vhodné hneď dupnúť plyn na podlahu ale stláčať postupne - výsledok v čase zrýchlenia bude rovnaký ale v druhom prípade komfortnejší z hľadiska hluku.
Bageta píš ďalej. Až sa aktuálna situácia vyrieši, bude moje hľadanie nástupcu súčasného povozu intenzívnejšie a rád sa dozviem k Kizashi viac.

Bageta
26. března 2020, 14:00
1

Přesně jak píše MatejJ. Taky jsem hledal informace na amerických fórech a FB skupinách. Už to, že 90% problémů, co tam lidi řeší se týká CVT mě odradilo. Údajně je tam i nějaký problém s přehříváním té převodovky a ta životnost je okolo těch 100 tisíc mil. Prý se dá životnost zlepšit častější výměnou náplně převodovky, ale těžko říct kolik je na tom pravdy a u ojetého auta je otázka jak často se to měnilo v minulosti.

Opelfahrt
26. března 2020, 19:59
1

custom1: Jenom bych připomněl, že hodně japonských aut střední třídy mělo pro evropský trh v době představení Kizashi (2009) takhle velký benzínový motor: Accord 2.4, Avensis 2.4, Mazda 6 2.5 atmo, předtím 2.3 atmo nebo turbo v MPS a CX-7. Takže standard.

custom1
předevčírem v 07:43
0

Opelfahrt: Překvapilo mě to hlavně proto, že to auto nepůsobí, že je tak velké. Mně to prostě přijde, něco jako Swift s dvoulitrem. :)

Opelfahrt
předevčírem v 11:27
0

Rozumím. Ono je to v provozu vidět málo. Když jsem to viděl poprvé, tak mě příjemně překvapilo, že je to auto normální velikosti a se slušnou šířkou. Má to myslím rozvor 2700 mm a délku cca 4650. Jen ten kufr má divné vybouleniny uvnitř a ty nešťastné držáky víka nezajíždějí do pouzder, ale přímo mezi zavazadla. To by mně vadilo, ale jinak jsem to auto taky chtěl.
-
Komentář upraven 27. 3. 2020, 11:29:51

MGRR
25. března 2020, 11:43
0

Co dodat, skromny luxus a fajn auto.

reagovat
MGRR
25. března 2020, 11:52
1

Ja Kizashi nazyvam, malym Lexusem LS460, ovsem bez vzduchu a zbytecnosti... proste "ciste funkcni mechanika" .

lu
lumix
25. března 2020, 15:55
0

Gratuluji, bezva auto, jednou jsem se v něm svezl. Nedoceněné auto. Škoda, první velké auto Suzuki se povedlo, zákazníci Suzuki na něco takového nebyli připraveni.

reagovat
Csaba
25. března 2020, 17:41
0

Dvě "technické": kufr má víko, ne výko a sedačky se nastavují elektricky, ne elektronicky ;-)
Jinak, pochopitelně, gratulace k málokdy vídanému modelu, ta bílá tomu moc sluší.
Piš o něm dál, asi nejsem sám koho bude zajímat spolehlivost a náklady na provoz/ servis.
Hodně šťastných kilometrů! :)

reagovat
Bageta
25. března 2020, 18:06
0

Opraveno, díky za postřehy. Určitě budu psát dál, až bude o čem :) Podle faktur ze servisu co jsem k autu dostal to vypadá, že náklady by nemuseli být nijak extrémní. Tak uvidím, jaká bude realita.

Csaba
25. března 2020, 18:20
0

No, předokolka a manuál jsou z tohoto úhlu pohledu ideální kombinace, jinak je to jen "obyčejné auto". Ale je pravda že i "nezávislí mechanici" ať ve městech či na venkově raději pracují na "das konzern" nebo euroauech obecně než právě na suzuki.

martin_100
25. března 2020, 19:01
0

Teda ta bílá tomu sluší. Moc sem jich zatim nepotkal ale když už tak vždycky černý. To auto se mi dost líbí. Recenzi za nějakej ten pátek soužití si rád přečtu.

reagovat