načítám data...

Smolíkova závislost - auta z japonského trhu. Zkušenosti a rady za 13 let - jaký auta se vyplatí dovézt? Dnes na téma Subaru

17. března 2020, 19:12 7 komentářů Smolík

Smolíkova závislost - auta z japonského trhu. Jaká Subaru se vyplatí dovézt?

Pavel Smola: Smolíkova závislost - auta z japonského trhu. Zkušenosti a rady za 13 let - jaký auta se vyplatí dovézt? Dnes na téma Subaru

Co se vyplatí z Japonska dovézt, i když to má volant na špatné straně?  Minule jsme probrali Myšáky, tak co dnes? Už vím, Subaru ???? Takže Imprezy STi, ale nejenom Imprezy ????

Z Japonska se vyplatí dovézt prakticky jakýkoliv výkonný Subaru, stejně jako u Mitsubishi Lancer Evo to vyjde o dost levněji než v Evropě. Evropský trh je už poměrně přebraný, koroze je všudypřítomná a často jsou evropská Subaru hodně, ale fakt hodně olítaná. Americké verze některých Subaru jsou zase často „okleštěné“, mají třeba menší brzdy, jiná turba a tak. Takže když sečtu náklady na pořízení a dovoz auta z Japonska, k tomu přestavbu na LHD, tak to stále vychází lépe než si pořídit evropské Subaru a nasypat do něj spoustu peněz. Kdo se v Subaru trochu vyzná, tak ví, že až do roku 2008 byly modely určené pro japonský trh o dost výkonnější, o trochu lehčí a osazené podstatně lepšími komponenty. A také, japonské verze měly až do roku 2008 motor o objemu 2.0, o kterém se často říká, že vydrží více než evropské verze o objemu 2.5 litru. Nebo je to jen kvalitním japonským benzínem a dogmaticky pravidelným poctivým servisem japonských majitelů? A co modla DCCD? Evropské verze mají DCCD až od roku myslím 2003/2004, japonské verze mají DCCD v původní manuální verzi už od roku 1995 !!!  Konkrétně se jedná o verze STi RA a Type R.

 

 Moje tipy a doporučení, co se dá aktuálně docela dobře sehnat a dovézt… ????

1995 až 2000 Subaru Impreza WRX STi RA nebo Type R (tzv. kupé) GC8   – I v Japonsku je jich stále míň a míň, protože Imprezy STi starší 20ti let se nyní masívně vozí do USA a Austrálie, kde se už dají přihlásit. Všechny STi RA a Type R mají DCCD

2000 až 2002 Subaru Impreza STi GDB – V Japonsku se dají sehnat tyto modely bez koroze, celou dobu garážované, s pravidelným servisem a reálným nájezdem do 150 000 km. Auta bez DCCD bývají o třetinu levnější. Od roku 2002 mají DCCD prakticky všechny japonské verze.

 

Vzácný nebo zajímavý raritky ještě za rozumný prachy? 22B a S201 už jsem prošvihnul ☹

 A nevadí, že tři autíčka nebudou Imprezy ???? ????

2004 až 2007 Subaru Forester STi – tohle auto je praktický Forester, který si vzala do parády divize STi. Údajně bylo vyrobeno jen 2 500 kusů. Vyztužili karosérii a osadili ji vším, co má Subaru Impreza STi z těchto let. Kromě DCCD. Kvůli lepšímu průběhu točivého momentu a nástupu výkonu „zespodu“ použili motor o objemu 2.5 litru a šestikvalt z Imprezy STi.

Odkazy:

;feature=emb_logo – úžasné porovnání Imprezy STi a Foresteru STi na okruhu za deště. A ta čubina anglická se mi docela líbí ????

– popis Subaru Forester STi

 

2003 – 2004 Subaru Impreza WRX STi V limit „Petter Solberg“ – číslovaná limitovaná edice 555 kusů postavená na počest úspěchů Pettera Solberga v Mistrovství světa v rally. Auto má rally kapličku na střeše, specifický „růžový“ podvozek, karbonové lízátko s logem, krásná zlatá BBS kola, číslovanou plaketku a také twin scroll turbo. Údajně byla také lehce upravena řídící jednotka. Na ladění jízdních vlastností se podílela japonská rally legenda Toshi Arai. Mimochodem, u nás jsme mistra mohli vidět na Barum Rally v roce 2012.

Odkazy:

https://www.subaru-impreza.de/SonderserienENG.htm#V-LimitedSTI03 – japonský prospekt

– popis auta od fanouška

– zajímavý onboard

 

2002 až 2003 Subaru Legacy B4 S401 STi – dvouturbová beSTIe s 300 koňmi. Bylo vyrobeno jen 286 kusů tohoto brutálního Legacy B4. Většina byla v modré STi barvě, všechny s šestistupňovou převodovkou a dalšími prvky z Imprezy STi. Detailní specifikace je například zde: http://www.j-garage.com/subaru/legacyspec1.html

Odkazy:

– z okruhu Tsukuba

– seznámení s autem

 

2005 – 2008 Subaru Legacy 2.0 GT Spec B Tune by STi – nejlépe ve variantě Combi ???? Jen 600 kusů vyrobeno. Užitečné praktické auto s 300 koňmi, to je moje úchylka hraničící s obsesí ???? Posuďte sami:

Sportovní podvozek Bilstein
18" STi kola
STi přední a zadní spojlery
Brembo brzdy
Interiér v kombinaci kůže/alcantara s červeným prošitím
STi výfuk
McIntosh audio sestava
Specificky naladěná řídící jednotka z STi a další

Odkazy:

– zajímavé video na téma „Proč je Spec B nejlepší Subaru, co se dá koupit?“

– Spec B se vyráběly i s atmosférickým motorem 3.0 a automatickou převodovkou s řazením na volantu nebo pádly pod volantem. Později také s tzv. SI dDrive

 

A jaký auto byste chtěli, abych doporučil příště? Konečně něco evropského, s volantem na naší straně?   Tak zatím. Smolík   pavel@epoxy.cz  nebo mobil 724 596 438


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Refrigat
18. března 2020, 09:10
1

Super čtení, co příště třeba RX-7 FC, FD????????? Popř. jak je to s veterány? Skyline (Hakosuka, Kenmeri......), Mazda (Cosmo, RX-3.....) atp.

reagovat
ratan groch
22. března 2020, 12:23
0

Smolik,
kolko stoji priblizne prestavba na LHD a da sa to potom prihlasit v Cesku?
Videl si uz niekedy aj lavostranne japonske auta v Japonsku alebo su LHD vysostne iba importy do Japonska?

reagovat
Tomáš Trýska
24. března 2020, 20:33
0

Dělat přestavbu moderních aut nechceš. To už je lepší je přihlásit jako RHD, třeba přes Polsko, nebo Litvu.

ratan groch
24. března 2020, 21:57
0

Ved presne to som si myslel, Tomas. Ja som prihlasoval na Slovensku auto dovezene z Japonska a bol to sialeny porod. Tolko obstrukcii, problemov a komplikacii az mi z toho bolo nedobre. V Cechach to je predsa len o trochu lepsie a ako vravis Polsko je krajina moznosti.
V clanku vsak Smolik spomina prestavbu RHD na LHD a pytal som sa cisto akademicky. Nez by som to mal urobit ja, tak to sa radsej prestahujem do krajiny, kde sa jazdi vlavo. Aj ked po pravde ani soferovanie v krajine kde sa jazdi naopak ma obcas celkom miatlo.

Sm
Smolík
27. března 2020, 09:42
1

Ahoj, přestavba není až tak složitá, jako spíše velmi, velmi pracná a musí se to udělat dobře, aby to mělo smysl a bylo to bezpečné. Legalizace přestavby je také složitá, ale jsou i legální cesty. I přes složitosti to má většinou smysl, protože JDM verze jsou prakticky vždy o dost lepší než evropské nebo americké verze. Levostranná japonská auta LHD se v Japonsku objevují minimálně. Z vlastní zkušenosti, i na RHD řízení se dá v levostranném provozu rychle zvyknout. A nezdá se mi to nebezpečné. Samozřejmě na denní dálniční ježdění se většina silných JDM aut moc nehodí, trpí motory, ale jako víkendovka je v pohodě i RHD :-) Smolík

ratan groch
27. března 2020, 09:53
0

dakujem za tvoj login na jdmcars. Momentalne som tam kazdy den :) Nepozeral som statistiky, ale zrejme som tam viac nez ty. Vadi mi, ze sa neviem dozvediet vysledky drazieb.
Moj clovek v carused mi vie ceny povedat vzdy, resp. ci boli drazby zrusene. V statistikach ostava prazdne miesto

Tomáš Trýska
28. března 2020, 19:49
0

S legalitou přestaveb to je často dost na hraně. Od doby, co jdou přihlásit praváci, tak už přestavbu úředníci moc vidět nechtějí. Neříkám, že to nejde, ale je to úředník od úředníka. Například na Slovensku to zakázali úplně.