načítám data...

Škoda Superb III. 2.0TSI, 4x4, combi: To je ta naše prémie.

13. září 2019, 01:15 35 komentářů beastar

Auto zatížené nesmyslnou pověstí. Auto od výrobce s fanoušky otravnějšími, než jsou Tifosi u Ferrari. Aneb jak v perexu urazit menší polovinu národa. Je to auto pro manažery nebo ne? A co na to Jan Tleskač?

zobrazit celou galeriiJohn J: Škoda Superb III. 2.0TSI, 4x4, combi: To je ta naše prémie.

Psát o škodovce jakékoliv je neskutečně nevděčná práce. Lidé, co nemají Škodu v lásce, budou vždycky součástí kruciád proti víře v zelený domek se slepičkou ve znáčku. Jistěže je to šíp. To zase vědí ti druzí zarytí fanoušci všeho s logem Škoda. Uctívači matky motorů a nejlepšího auta na světě. Totiž “ofce f topu“ jsou zejména u nás v Čechách zastoupeni v hojném počtu. Jak k tomu potom přijdeme my, ta většina která si dělá obrázek podle faktů, zkušeností a sympatií k danému modelu. Obecně Škoda Superb vždy budí v debatách menší vášně, než menší Octavia. Podle mě je tomu tak proto, že se Superbem už prostě nejezdí a nejezdil každý. Nebývá tak často rozšířeným referentským vozem. A vůbec je prostě celkově dražší a u nás ho provází pověst vozu pro manažery a vyšší šarže. Já jsem udělal postupně zkušenost se všemi generacemi tohoto vozu. Jezdil jsem novými kusy, ale i řádně opotřebenými stroji s nejasnou historií kterou vlastně ani znát nechcete. Do třetí generace Škody Superb jsem se absolutně netěšil a usedal za volant bez očekávání a trochu s despektem. Vzhledem k tomu co psali novináři a co tvrdí často veřejnost jsem byl prost jakýkoliv emocí už předem.

První věcí, kterou člověk hodnotí je zevnějšek. Superbů jsou u nás plné silnice. To znamená, že nejen já, ale zajisté i my všichni máme tohle auto nakoukané víc než nám je milé. Určitě se najde hodně lidí, kterým se relativně strohé a ostré linie líbit nebudou. Mě, když vezmu, s jakým autem mám tu čest, linie Superbu a jeho celkový design neuráží. Problém jsem měl v praxi s tím auto občas spolehlivě na dálku identifikovat na parkovištích nákupních center a podobně. Ano nepamatuju si barvy pater, čísla a tak podobně. A s keyless přístupem do vozu člověk vyloženě nechce loudit na autě bliknutí dálkovým centrálním zamykáním. Spolehlivě vás nakonec odliší věc, kterou proto vynalezli. Ano je to státní poznávací značka. I když i tady to není úplně jednostranné. Pokud se případný zájemce trochu více plácne přes kapsu. Tak i Superb jde velmi hezky individualizovat tak abyste toho svého bezpečně poznali. Třetí generace je na rozdíl od svých předků více osobitá přestože VW gen se nezapře zejména v detailech. A to jak zvenčí, tak uvnitř. Řekl bych, že to je ale věc, kterou soudný člověk čeká. Co mě velmi mile překvapilo, byl fakt, že šedivá metalíza Superbu docela sedne. Aniž by auto působilo usedle nebo obyčejně. Navíc je to dobrá barva na údržbu. Auto povětšinou vypadá čisté. Jistou výhradu mám ale ke kvalitě lakování. I po pár tisících ujetých kilometrech jsou místy na autě vidět rýhy a drobné oděrky. Skoro bych řekl, že stačí přejet jemně nehtem a na laku je skoba. Možná vada konkrétního kusu zlý jazykové však tvrdí, že jde o nepěknou vlastnost.

Nicméně v globálu mě Superb mile překvapil a to, i přestože kombíky opravdu v lásce nemám. Tedy překvapil mě zvenčí. Antracitová 19“ kola Acamar příjemně doplňovala šedivou metalízu a na autě působila překvapivě lehce. Čistě z vizuálního hlediska tedy není co vytknout i přesto že ctím tu povídačku o tisíci lidech a jejich chutích. Okem cílového zákazníka je to prostě parádní auto. Jaká je tedy situace uvnitř vozu ještě před tím, než probudíte k životu pod kapotou tlející mohutný čtyřválec?

Inu zvláštní. Tady se poprvé rozplyne Český sen. Totiž taková ta mantra co se říká po vesnických zábavách ba i dokonce po pražských kavárnách. Těch pomyslných Milošových i těch skutečných. Ano dámy a pánové Škoda Superb není luxusní auto. Je to vidět na první pohled a bohužel na druhý ještě více. Vzhled interiéru jako celku je konzervativní, ale v pořádku. Sedadla v černé kůži vypadají také vlastně docela pěkně. Bohužel použité materiály prémiové nejsou. Slícování zejména v místech kam není vidět hned je mnohdy nedokonalé. Koberce, lišty, háčky, výplně to je všechno řekněme ten nejhrubší mainstream. Tomu odborníkovy, co uvedl do výroby tu lesklou věc, na středovém tunelu kolem voliče automatu bych dal zlatou. Tak stejně panel klimatizace. Nejenom že to působí levně, ale ještě je to pořád upatlané a špatně se to čistí. Středové lišty kolem obvodu vozu na dálku imitující jakýsi ušlechtilý kov? U Octavie přehlédnutelné, ale u vozu, který si v trochu lepší výbavě vyžádá přes milion korun českých. Takhle tedy ne. Pokud se ale povznesete nad Českou pohádku, kterak Superb do prémie patří, není to vůbec špatné. Například multifunkční volant a loketní operku považuji za zdařilá řešení. Elektricky nastavitelná sedadla s pamětí jdou nastavit ve všech běžných směrech. Přestože ovládání sedadel utopené z boku kdesi dole mi nevyhovuje. Není moc co vytknout prostoru je dost. Opora zad je solidní. Na mě jsou po delším sezení možná trochu moc tvrdá. To je ovšem věc osobních preferencí. Vzadu je více místa, než například v E-Klasse. Kapitola sama pro sebe je kufr. Přes 600 litrů objemu stačí opravdu na hodně vzduchu. Co ale musím přiznat. Kdekoliv a na kohokoliv sem tu věc otevřel. Odpovědí byl vždy úžas. Většinou němý často ovšem doprovázený citoslovcem. Ano je to prostě impozantní kapacita. Po sklopení sedadel vznikne poměrně hezké místo k různým hrátkám. Hrát třeba pink ponk nemůžete ale na malý turnaj v šachu, nebo privátní swingers party je místa dostatek.

Jdeme probudit spící monstrum pod kapotou. Po zmáčknutí tlačítka se silák probudí k životu. Velmi rychle a kultivovaně. To vzhledem k typu vozu vůbec nevadí. Na volnoběh agregát běží vyrovnaně, ale je poměrně hlučný. Dvoulitrové TSI o výkonu 200 kW je podle mě trumf v současné stáji VW. Má velmi slušný točivý moment a výkonu je více než dostatek v podstatě pořád. Stále se bavíme o rodinném kombi se zavazadelníkem velikosti pohřební 1203 a váhou 1651 Kg. Co je velmi dobré i v kontextu doby. To je zvuk. Prostě slyšíte motor. Tlumeně a vcelku příjemně. Pro někoho pěkné zpestření nudných cest. Motor je pružný a vlastně není rychlost, z které by nezrychloval ochotně. Až k obligátním elektronicky omezeným 250 km/h. Není k tomu moc co psát. Spotřeba paliva jde skutečně udržet někde kolem 7,5 litrů v kombinaci jízd město/mimo město. DSG funguje dobře. Za celou dobu jsem nenarazil na situaci, kdy by spolupráce motor, převodovka nefungovala. Řazení nahoru i podřazování působí logicky. Přichází v pravý čas. Trochu nejistoty bylo vidět při poskakování ve městě, kde by možná občas živý řidič volil jinak, ale to je detail. Kombinace relativně hbitého vrcholného čtyřválce (líbezný rok 2019 kde 1.0 je objem motoru) převodovky DSG a připojitelného pohonu všech čtyř kol dokáže tedy nabídnout vše, co si běžný řidič žádá. Rychlost, bezprostřední reakce na plyn a rozumnou spotřebu paliva.

Běžný podvozek neznám dobře. A ujel jsem na něm možná desítky kilometrů. Obecně se mluví o tom, že auto je na něm neposedné a přestože se houpá, nerovnosti s grácií rozhodně nezdolává. S adaptivním příplatkovým systémem DCC jde se Superbem jezdit i v Praze aniž by z toho člověku vypadali plomby. Totiž režim Comfort je skutečně zajímavý. Respektive Superb se stane skutečně pohodlným autem s plavnými pohyby. Do města a na klasické rozbité okresky kde je cestovní tempo řekněme do 80 km/h ideální. Režim Normal. Po pravdě sem neodhalil ten tajuplný smysl, proč by v něm chtěl někdo jezdit. Prostě tam něco mezi být muselo. Třetí režim Sport klame tělem. Na sportovní jízdu v Superbu samozřejmě zapomeňme hned a kdykoliv. Nicméně tenhle režim je ideální na dálnice. Pokud cestujete ve vysokém tempu. Odhlučnění auta jako celku je na dobré úrovni. V rychlostech nad 160 km/h začíná být ale slyšet jak hluk od pneumatik, tak nepříjemné hučení proudícího vzduchu vůkol. Také různé velmi silné rázy od náprav při přejezdu příčných nerovností mnohdy nemile zaskočí. Asi dvakrát sem měl pocit, že kontrolka úniku vzduchu z pneumatik se musí rozsvítit. Taková to byla rána. Tupá rána od kol, zaskřípání plastů a divné pazvuky provází přejezd jakéhokoliv zpomalovacího prahu, nebo větších městských nerovností i ve velmi nízkých rychlostech. Minimálně to obtěžuje. Působí to jako u aut z kategorie „levná“ a celkově ostudně.   

Další slabina jsou brzdy. Mají velmi pozvolný nástup a po vícerém použití dokonale vadnou. To že nejdou dávkovat, nikterak citlivě v dnešní době asi nemá cenu zmiňovat. Pokud se s tímhle autem zcela náhodou dostanete na dobrý úsek silnice. A zatoužíte po divočině za volantem. V rámci možností vás Superb nezklame. Co mě velmi baví je schopnost poměrně spolehlivě držet stopu. Zde pomáhá i pohon všech kol a svou úlohu hraje i typ a kvalita pneumatik. Co naplat auto se proplétá zatáčkami obratně. Přestože na nějakou zpětnou vazbu a cit se tady nehraje, chová se “SUP“ velmi přirozeně vzhledem ke svým parametrům. A ano jel sem s tím i tak, že 95% kusů se na takové horizonty události nikdy nepodívá. Ani tak se peklo neotevřelo. Co je zajímavé tak například ve srovnání s předešlou generací Audi A6. Superb vychází co do jízdního projevu malinko lépe. Netahá za volant a nehrne se po tečně ze zatáček jako lokomotiva.

U Škody Superb III umí s ceníkem nového vozu příplatková výbava opravdu zamávat. K nákupu ale momentálně lákají mladé ojeté kusy, kde jsou ceny přijatelné a výběr obrovský. S příchodem faceliftové verze půjde vše ještě mnohem lépe. Celkově pokud člověk akceptuje pravdu, že se jedná, o mainstreamový vůz střední třídy. Jde o docela povedené auto. V ničem není výrazně horší jak některými novináři opěvovaná Mazda 6 a v mnoha ohledech šlape na paty i dalším v segmentu. Nejvíce je vidět šetření v interiéru a na některých dalších drobných detailech. Za slabinu jde považovat i nepříliš záživná základní výbava a nutnost si spoustu prvků připlatit pokud se chcete lišit.

Infotaiment jako takový jsem si nechal na konec. Protože je dostačující stejně jako příplatkové audio. Trochu mi vadilo umístění displeje sám nevím proč je to asi o zvyku. Rychlost celého systému, odezva a tak dále to vše mi nepřišlo nikterak podprůměrné. Konektivita je příkladná. Prostě ráj pro ty mladé. Problém je, že nikdo vyloženě mladý si takové auto asi nekoupí, ale co. Navigace mě v Německu několikrát nepotěšila, přestože není špatná, přišlo mi, že není v ničem lepší než obligátní Waze. Mimo příplatkového audia bylo na palubě k dispozici mnoho věcí jako adaptivní tempomat, asistenti, ledky kam se podíváš, barevný maxidot a tak dále. Svítivost hlavních bi-xenonových světlometů není nikterak oslnivá, ale jezdit se s tím dalo. Co se mi moc líbilo, přitom je to hloupost. Tak panoramatická střecha. Ano racionálně je to nesmysl. Ovšem po vyzkoušení přehodnocuji svoje dosavadní stanoviska.

Jak vidno Škoda Superb III není rozhodně špatné auto. Jen se musí umět koupit a hlavně musíte ho umět využívat. Ve své třídě na konkurenci v ničem neztrácí a dokonce některými prvky zejména prostorem dohání i mnohem větší ryby. Koupil bych si ho? Já určitě ne, ale dovedu si představit velké množství lidí co jistě ANO. Já jen mohu konstatovat, že chybu rozhodně neudělají. Pokud zvolí kombíka, dvoulitrové TSI a adaptivní podvozek případně a ideálně kombinaci všeho zajisté neprohloupí.                      


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
13. září 2019, 07:27
4

Na blogy od tebe se vždycky těším. dost často bývají plné vtipných komentářů. V tomhle případě je jich ale méně na úkor seriózního hodnocení vozu. Fandové zelené slepičky možná prominou, ale recenze vozu se mi zdá opravdu povedená a je je zde vneseno minimum subjektivních dojmů. Takže to ve mně vyvolává dojem, že takové to auto prostě opravdu je. Je to prostě taková velká a o něco hezčí oktávie. Kdo čekal luxus, nedočká se. Kdo čekal velké solidní auto které nevyčnívá, dočkal se. Osobně nechápu co lidi na tom infotainmentu a interiéru novějších Škodovek vidí. Mně každá nová generace až na Scalu (sorry jako, ale interiér Rapidu je fakt hnus) přišel jako krok zpět. Nicméně zvenku působí Superb III o mnoho elegantněji než jeho předchozí generace a jestli tvrdíš, že jezdí lépe než předchozí A6, jedná se určitě o zajímavou volbu

reagovat
beastar
13. září 2019, 10:44
0

Dal sem like:) Protože si to pěkně vystihnul. Ono to tak opravdu je. Člověk se snaží najít, co je špatné. Zkusí co je dobré. Zůstane v něm dojem z dobrého řemeslně zvládnutého auta střední třídy. Ocení velký zavazadelnik když s tim jede na pár dnů ve dvou mimo CZ. Infotsimenty já osobně moc neřešim, ale má to vše co dnes je in. Hezkou grafiku a funguje to bez prodlev. Ten displej bez rámečku vypadá líp jak dřívější zapuštěný.

Interiér souhlasím že na dotek a materiály šel zase dolu. Dohání to však logikou, na pohled posh prvky a nevtíravostí. Prostorem všude a dostatkem kapes a odkládacích prostor.

Stanley
13. září 2019, 08:40
0

Nejsmutnější se mi zdá hláška "nutnost si spoustu prvků připlatit pokud se chcete lišit". To je jako chtít jíst zdravě, proto si do svého každodenního hambáče z nonstopu začnu doobjednávat zelí.
Ale ona je to u typických zákazníku asi realita, no... :-)

reagovat
Irwinek
13. září 2019, 09:05
0

Z hlediska zpracování - už před pár lety řekl řecký taxikář, že je to jen navoněná bída. Bohužel mu musím dát za pravdu.
Jízdní vlastnosti komentovat nehodlám, dovezlo mne to do místa určení, ale řízení jsem si neužil :-(
Pár hezkých detailů a šikovných vychytávek ještě auto nedělá

reagovat
ma
martinw
14. září 2019, 20:26
0

Superb navoněná bída a žádné zdůvodnění k tomu, jaké auto teda není navoněná bída za podobný peníze ? ...a zbytek evropské produkce si může balit kufry, tady pán je nespokojenej :D

Irwinek
14. září 2019, 23:39
0

Na dvorku jich stojí 9, obměňují se co dva roky, chceš seznam problémů, závad a nedostatků?
Ano, služebák nebude nikdo šetřit, na druhou stranu, " panský kočí " s ním zas nebude dělat psí kusy.
Pán není nespokojený, protože si supa nekoupil :-D

beastar
15. září 2019, 12:39
0

Irwinek: Hale nevim co tam máte za těch 9 kusů. Jak aj kolik se s tím najede. Neznám firemní auta který by vydrželi. Kdyby si tam měl 9 Hyundaiu, Mazd či Peugeotu bude to stejný. Proto se to taky točí na lizacky a v zárukách. Ve světle srovnání ve fleetech je Superb spolehlivý auto z pohledu firmy s dobrou cenou a užitnou hodnotou. To že tam není top kvalita a výdrž je tim, že to není 30 let starý Volvo ani Passat B5... Dokonce ani 166AR. Pokud nerespektujes že doba je jinde a hodnotíš to optikou roku 1995 máš problém.

Totiž žádný nový auto potom není dobrý. Oni dobrý jsou jen se to prostě dávno nedělá na 20 let. A jenom v tomhle superbu bude elektriky a řj jak v Temelínu. Dneska je 5 let strop a to Superb v záprahu zvládne v pohodě;)

Irwinek
15. září 2019, 19:08
0

Beastar: no dokud tam byly 6 válce 3,6 FSI, problémy s motory nebyly, odcházely části přední nápravy nájezd je mezi 20 a 80 tis/rok, ty 1,4 TSI začínaly mít problémy okolo 25 tis, 80 nedal žádný ( tedy s původním motorem ), pak 1,8 TSI - výdrž větší, rostoucí spotřeba oleje až na 2,8L / 1000km, 2,0 TSI - tam byly problémy spíše v elektrice. Teď se přechází z části na naftu, ale protože se většina aut motá po městě, měl by být poměr 1:2 ve prospěch benzínu. Trojky s 2,0 TSI jsou tam teď 4, žádná zatím nemá přes 40 tis, problémy spíš s elektrikou a to až tak, že opouštějí dvorek na odtahovce. Občas protestující stahování oken, nefunkční vyhřívání sedaček a pod jsou detaily vyskytující se všude, takže to nikdo neřeší.
Ale koupit si soukromě auto, které se v průběhu prvního roku podívá 8 x do servisu, byť je vše odstraněno v záruce, tak to tedy nevím, jak by jsi se tvářil :-D

beastar
16. září 2019, 01:29
0

Irwinek: Já teda nevim jo, co tam máte za auta. Nicméně vaše skutečnost se moc teda neshoduje se zbytkem produkce. Jak známo nejsem žádnej škodovkář. Rovnou přiznám, že 1.4 tsi neznám, ale podle mě to je do flotily pro firmy úplně idiotskej nápad a toho dementa co to u vás vymyslel by měli vyhodit. Pokud to byl sám šéf tak o to hůř. 3.6FSI byly ve dvojce Supu a to je naprosto jiný auto jak trojka. Nutno dodat, že podle mě líp postavený a víc bytelný. Nicméně o častých poruchách elektriky a tak podobně nemám teda úplně stejný zprávy jako ty. A po pravdě se s tim teďka na těch trojkách ročních až dvouletých prakticky vůbec nesetkáváme. Problém bývá spíš v kvalitě montáže a nekvalitě materiálů. Rukojeti, krytky, volanty a tak dále po 60,000 totálně v hajtzlu. Občas stávkující startování skrze keyless/tlačítko, problémy se start/stopem. časté vybíjení baterie, celkově vadné aku a ano občas jsou problémy s klimou. Panely a řj. Bohužel nic co by netrápilo o mnoho dražší auta ale i ty levnější:)) Tak to dneska je.

Jak sem psal kdyby si tam měl 9 Insignií, Talismanů, nebo třeba V90tek budeš řešit to stejný. S tim že servis tě vyjde stejně nebo dráž. Plus na hodnotě to ztratí X násobně, nebo ten operák bude za nesmysl oproti zelenýmu domku.

A k tvojí poznámce. Nedávno sem si koupil soukromě auto za relativně dost. O tom že by se na tom nic neřešilo si nedělám iluze. A s tou zárukou ... Je vidět že nový auta vážně nekupuješ... Tak to prostě dneska je. Mimochodem historka co dávám k dobru je 17 OPRAV v záruce u FIATu :)) Takže nějaký 8x podívá do servisu nepřekvapí.... A ok nepotěší to...

Myslim že víc by k tématu věděl Dan tady z redakce. Ten je v tom profík takzvaně. A myslím, že by má slova spíše potvrdil. Taky je to o tom jak tam ty svoje škodovky servisujete, jak se s tím jezdí atd.

Irwinek
16. září 2019, 08:27
0

Myšlenkové pochody vybírajícího nechápe nikdo, při počtu odebraných aut by mu to jeho dali tak jak tak.
Servis pouze autorizák, jinam se nesmí. Já s těmi auty nejezdím, nejsem panskej kočí, takže vše mám jen od kluků. Odpadlé plasty a spol nokdo neřeší, něco upadne, zavoláš a oni si to odvezou, přistaví náhradní, nebo se objednáš a počkáš si. Úřad garážmistra s vybavenou dílnou zrušili s odchodem poslední T700 :-(
ne, nová auta nekupuji, v podniku dostanu nové každé 4 roky, ted fabie - za 3 roky v servise jen s olejem po 19 tis místo po 30, ale já taky nedám víc než 20 ročně- většinou přískoky po městě. Soukromě okolo 15, tam mi většinou auto stojí na ulici , takže novéhobškoda, nehledě na to, že nevím, co by mi současná výroba nabídla, že by to mé , jak píšeš, 30 let staré volvo nemělo :-)
Nicméně, srovnáme -li počet návštěv fábie se superbem, asi není co řešit, a to supy jezdí po silnicích, což se fábce občas nepoštěstí, a věř tomu, že železniční spodky nebývají nejhladčí :-) ve vntř tahám třeba 4,5 kw centrálu , hromady měřáků a pod

beastar
17. září 2019, 02:07
0

Jo hale jestli ty informace o Superbu trochu mám tak Fabie jde úplně kolem mě. O té poslední generaci mám nějaké kusé informace, že to jako docela jde. Nic bližšího. Je hodně věcí, co nový auta mají a to "30 let starý Volvo ne" škoda to rozebírat. Jako s tím jak se vše modernizuje je servisní náročnost vyšší a vyšší.... Všechno se prostě nakonec sere. Otázkou je jestli se na záruky nejezdilo do servisu i tehdá. A jistý je s některými auty rozhodně ano. Návdavkem Renault, AR a tak dále.

Pokud by si chtěl vidět skutečně tristní kvalitu výroby a neskutečnou nespolehlivost v praxi doporučuju zázrak zvaný TESLA. Skvělá nedostupnost servisu z toho dělá lahůdku. Tím netvrdím, že Suberby jsou nějaký nadauta, ale jde to sehnat za solidní prachy a do fleetu kór jako auta co vozí nějaký přeplacený management, nebo státní darmožrouty... To prostě stačí. Nevím co jinýho by si jim nadělil. Jasně stačili by jim i oktávie, ale co v Supu udělají víc práce ne?,D

Irwinek
17. září 2019, 08:33
0

Ale jo, fabky celkem jdou - nenáročnej dělník, od kterého nic nečekáš, tak Tě jen překvapí. Vadí mi " tvrdost ", ale " měkkých " aut je dnes pomálu, Když sundáš ve 180 nohu z plynu, nenaloženej zadek znejistí, vyhřívání zrcátek je pomalé, auto se bez puštěné klimy moc mlží - no prostě detaily.Líbí se mi šestka, při které motor ještě zrychluje slušným tempem a přitom se na ní dá klouzat se spotřebou, která je tedy super - při jedné osobě se dá se slušnou rychlostí pohybovat něco přes 4 / 100. Každá další osoba je ale znát.
Samozřejmě, těch věcí , které ve starém volvu nejsou je moc, ale buď upřímný, kolik jich opravdu potřebuješ, když nejseš blondýna s 10 cm podpadky? Mě vyloženě se... snad jen ovládání stěračů. A hodila by se ta šestka, motor by jí zvládnul v poho a spotřeba by maličko klesla, ale já těch 9-10 s 2,5 L limuzínou považuju za slušné číslo.
Teslu jsem zatím jen obhlížel, ani jsem si do ní nesedl, ale o její spolehlivosti a kvalitě jsou všude romány :-D
Se zbytkem odstavce souhlasím bezezbytku :-D

beastar
17. září 2019, 11:43
0

Jasně drobnosti samozřejmě jsou. Nemůžu říct, že bych je třeba na tom Superbu neviděl, nenašel. Jenže to je dneska tak trochu se vším a často velmi subjektivní. U těch Superbů a už sem to zmiňoval i v tom blogu je strašně důležitý co to je za Superba jaká je specifikace.

On opravdu první Active v základu s obyč světlama, malým rádiem, běžným podvozkem a nejslabším benzínem je něco jinýho, než to co sem měl já. Takže jako to je prostě sice zajímavá, ale neplodná debata.

Jinak ke starým autům .. .starý BMW, AUDI, MERCEDES, VOLVO, SAAB, ALFA, LANCIA super. Jen je třeba při kritice těch nových aut vnímat to kolik to tehdy stálo a s jakou péčí se to tedy stavělo. A kontext doby. Takže jo ono ti třeba tvé Volvo případně já nevim Audi 100, BMW 525i e34 a takový věci vlastně taky daj výbavičku a super jízdní vlastnosti. Ale prostě furt je to jenom starej kepl u kterýho nevíš dne ani hodiny, bez záruk, bez jistot. Já mám takový auta vážně moc rád. Spoustu sem jich taky měl jak bavoráky, alfu, audiny, mercedesy... to teda spíš suv. Nicméně když sedneš prostě s takovýho starýho auta do fungl nový škodovky víš, že na delší cestu a denní použití to chce prostě dokonalej novej spotřebák a ten škodovka umí minimálně stejně dobře jako její konkurenti (a to rozhodně není Volvo ani BMW)

Irwinek
18. září 2019, 09:23
0

Tak Active u nás opravdu nenajdeš :-D za Tvoje peníze si vozej zadky v nejvyšších výbavách a ještě + kdesicosi, nezapomeň, že se dřív vozily v bávech a A8, ústupek značce byl politika, ale ze " svého " pohodlí se nevzdají ničeho.
Ke svýmu " starýmu " autu samozřejmě přistupuješ jinak, staráš se o něj a víš o něm kdeco, takže i víš, že si klidně dá třeba to moře na otočku, nebo už ho na takovou cestu nevezmeš, protože víš, že …… ( okolo komína dobrý ).
Volvo 960 stálo v roce 1993 1,5 Mega ( konkrétní auto, rozsah cen neznám ), současné Volvo S90 má ceny mezi 1,3 a 1,6 Mega. Docela paradox, vzhledem ke kupní síle tehdy a dnes :-D
Superb začínal v roce 2005 na 0,7 a končí na 1,2 Mega , což se prakticky nezměnilo. Každý má své preference, ale mít k dispozici mega na auto, koupím si rok staré volvo než nový superb, a to nová volva nemám rád.
Odvezl, ohřál, ochladil, ….. ale prostě mi nesedl. Nemůže se zavděčit všem :-D
Jako služebák ok, bez diskuze, ale kdybych jim je vybíral já ( vhledem k tomu, že to platím) - nevíte, kde sehnat volský potah?

ma
martinw
18. září 2019, 12:49
0

Jenže rozdíl je že dneska ve služebním Superbu přijede i učitelka ze soukromý školky nebo technik co nám montoval WiFi na barák měl taky služebního Supa... prostě to už devalvuje - víc lidí dosáhne na dobrý auto, jestli dřív management jezdil v A8 tak dneska by už měli sedět v kosmický lodi.:D

beastar
19. září 2019, 01:13
1

No nemyslim si, že by trojka Superb nějak devalvoval. Ve druhé generaci už opravdu může jezdit každý a první to je auto prostě pro všechny a pro některé na dojetí. Nicméně novou, nebo zánovní trojku rozhodně nefasuje každý:) A jako týpek co montoval wifi může být živnostník co si to platí, protože pro tu firmu dělá na zakázky. Učitelka nebo možná ředitelka tady u nás ze soukromý školky jezdí v úplně nový X6. Z audin na škodovku se rozhodně nepřešlo celoplošně. Nevíme na kterým kraji, nebo ministerstvu Irwinek slouží vlasti.

Irwinek
19. září 2019, 11:08
0

Celoplošně ne a tady to taky neproběhlo ze dne na den, staré se dojezdily. Bližší upřesnění dvorku si nechám pro sebe, ale ve dvou vedlejších je situace obdobná, snad jen s tím, že nižší inkousti fasují místo fábek kie a hnůjdaje :-D

HeavySmoker
13. září 2019, 10:11
1

Uvarím si kávu a budem produktívny! Ale až po dočítaní Beatovho blogu, toho najlepšieho ktorý poznám... Inak nerozumiem odkiaľ to vlastne prišlo že Superb je prémia. Je to trochu lacnejšia verzia Passatu a to je proste stredná trieda ako sa patrí, spolu s Mazdou 6, Mondeom a podobne. V rámci nej to je to OK vozenie, teda za predpokladu že sa tam už naučili montovať sedačky a nie tú pomstu zo stredoveku.

reagovat
Skipper
13. září 2019, 22:22
0

Tak jsme se dočkali! A za mně řečeno hezky a se zjevnou snahou o maximální objektivitu. Z mého pohledu je Superb perfektní spotřební auto. Nic, co by si člověk chtěl hýčkat, ale jako přemístňovadlo z A do B to asi jde.

reagovat
beastar
16. září 2019, 01:35
0

Tak to přesně je. Co je na tom dobře je to, že přesně tak to auto má fungovat. Jsou tam chyby ale ne hrubky. Můžeš tam vyhádat solidní ceny a dostaneš kus auta. Nefunguje to jako "limuzína". Nicméně dokáže to tak vypadat. A co je strašně důležitý a narážíme na to tady v každém příspěvku. U Superbu prostě hraje strašnou důležitost KONFIGURACE auta. Ono Superb za 797 000 dělá opravdu jiný dojem, než v podstatě plná na adaptivnim podvozku za bratru 1,1 mio:)

krab
15. září 2019, 10:37
0

Tenhle Bístův blog jsem četl už předevčírem, ale nějak v rychlosti a nestihnul ani zareagovat... Teď na to bylo víc času. Velice věrohodně to popisuješ. Snad jednou věcí jsi mne překvapil a to hodnocením, že by snad mohl být Superb (nový) jízdně lepší než předchozí model Audi A6. Ty jo, to bych možná takhle neřekl, nevim. Mě u Superba II. a III. vadí trochu jedna věc - je to postavený na kompaktní platformě s motorem napříč. Vlastně všechno tak je postavené dneska od Škody. Je to samozřejmě logicky správně a dává jim to ekonomický smysl, ale právě mi přijde, že když řídím buď Superb anebo např. Kodiaq, mám pocit že kapota přede mnou je moc krátká a strašně moc prostoru vezu za sebou jako batoh. To je takovej pocit.

Pochopitelně, že Prémie to není, ale je to chytře vymyšlené spotřební auto s královským prostorem uvnitř. Spousta lidí přesně tohle chce a potřebuje. A naprosto souhlasím, že 2.0 TSI je koncernové eso v rukávu, protože ten motor vážně dobře jede.

reagovat
beastar
15. září 2019, 12:32
0

Tu lepší jízdu jak v A6 minulé generace. To sem měl možná trochu rozvést. Platí to čistě pro tuhle specifikaci. Musíš mít čtyřkolku, silný motor a adaptivni podvozek. Neplatí to obecně. Základní nafta na obyč tlumičích se samozřejmě šestce nemá šanci přiblížit.

K tomu motoru. Je to prostě vymyšlený dobře. A uznávám že můj veskrze pozitivní názor na škodovky teď ovlivňuje to, že jak Superb tak oktavii RS sem měl obě půjčený v kombíku a v podstatě v maximální výbavě a s nejsilnějším benzínem. Je mi jasný že základ takhle nejezdí:)

Tomáš Vavrečka
16. září 2019, 09:49
1

Mi jsou teda bližší liftbacky - užitného prostoru taky kopa a hezčí kastle :-) Jinak esem v rukávu Škodovky jsou ještě barvičky. Což je ve výsledku fuk, protože korporátní pravidla jsou často přizdisráčské, ale už jen za tu možnost...

beastar
17. září 2019, 02:10
0

Hezčí kastle souhlasim. Barvičky jsou bomba. Ovšem potkat Superba/škodovku v nějaký hezký je fakt zázrak. Zatím mám napotkáno pár Sportlinu v té zelené, nějaký vínový metalizy a tyhle šedivý krásna je ta hluboká modrá perleť .... nekonečno bílých, černých a hnědých (taková ta staromódní vyblitina) Jak píšeš.. firemní/korporátní pravidla jsou v tomhle překážka.

Fa
Fandatik
19. září 2019, 07:27
0

Mě zase přijde mimo ta zmínka o prostoru vzadu (větší než Eclass). Možná to tak může vypadat zejména v porovnání s w212, když jen nakouknu otevřenýma dveřma. Nevím jestli to je na úkor kratších sedáků, úhlu sklopení, šířkou přední sedačky nebo čím, ale po usednutí už je to jednoznačně ve prospěch Eclass i přes to, že jsou kolena trochu blíž přední sedačce. Nebo v čem by jsi na zadních radši trávil cestu do Švajcu a zpět? V SUPu III jsem jel několikrát jen z drožkářem takže to možná není úplně vypovídající, ale...

beastar
19. září 2019, 09:41
0

Fandatik: To že je v Superbu hromada místa vzadu celkově na nohy ví každé malé dítě. To se na mě nezlob. Nad w212 Super3 vítězí v prostoru pro nohy i kolena o několik cm který jsou i vidět. U 213 už to není tolik vidět, ale stále je to 5cm v délce. Cestu do Švajcu asi v Mercedesu. Jen proto, že i 212 je výrazně tišší a komfortnější auto. Ne však větší. A to je to prémie etc.

Fa
Fandatik
19. září 2019, 10:37
0

Já se nezlobím :-D
Vždyť jsi mě jen zopakoval. Píšu, že je to vidět a i po usednutí máš kolena blíž sedačce. Ale to je možná dobrý pro PR. Při plavání je taky jedno jestli je pod tebou 5 nebo 200 metrů vody. Ten vizuální prostor je vykoupen horším posezem, sedačkou, atd.
Když dám dozadu do Fabie sedačku z tramvaje taky bude místa pro nohy jak v Sclass.
Ono SUPIII má dost podobný rozvor s W212.

beastar
19. září 2019, 11:14
0

Jo jasně, že primárně jde o pr. A 212 a trojka sup jsou celkově dost blízko. Což je skvělý pro zeleňáky a špatný pro Mercedes. Nicméně v přímo srovnání je Superb prostorornější a praktičtější auto. Ečko je komfortnější v jízdě a může mít pár věcí výbavy co škodovka ani nenabízí anebo jsou za ranec. Plus image MB je furt jinde.

A ano sklon a délka sedaku v supu není nejlepší. Šetří prostor, ale katastrofa na stř.třídu to též není.

krab
19. září 2019, 11:24
0

Já si teda myslim, že ty srovnání Sup vs. vyšší střední třída pokulhávají na jedný věci, aspoň pro mně. A to, že ten Sup je postavenej na základě techniky (platforma karoserie) nižší střední třídy. Já v tom vidím pořád takovej ten prodlouženej a notně nataženej Golf. Kdežto auta typu A6 a E-Classe jsou zcela jiná pocitově.

Jenže silná stránka toho Supa je, že je to za dobrý peníze, ještě praktičtější než vyšší střední a hromada těch, kteří v Superbech jezdí si tu věc co říkám nahoře ani vůbec neuvědomí, protože takový auto jako je 5er BMW, Audi A6 nebo E-Classe ani nikdy předtím neměli.

"Zeleňáci" jak jim říkáš totiž tohle auto navrhli naprosto chytře a z marketingovýho hlediska prakticky bezchybně.

Fa
Fandatik
19. září 2019, 11:43
0

Tak já jsem ty segmenty vůbec nechtěl otevírat. Oni jsou třeba schopný natáhnout novou ovci (MQB) úplně nesmyslně a stejně z toho střední třída nebude. Dokážu pochopit fleet zákazníky SUPu ve stylu čím víc proužků, tím víc Adidas.

Na druhou stranu při porovnání SUPI vs W211 a SUPIii vs W212 je vidět kam se vše posunulo. A ten rozdíl není tak diametrální. Při porovnání s W213 už jsme zase na původní mezeře.. Z toho plyne obrovský rozdíl v jakém životním cyklu modelu se to porovnává.

beastar
19. září 2019, 11:44
0

Peťo tak to přesně je. A ano s většinou lidí co prémii z Němec znají se na tom shodneme. Superb je samozřejmě technicky hlavně oktávka s hromadou prostoru a pár chytrými řešeními v rámci drobností. Éčko je v generaci 212 trochu horší auto na poměry Mercedesu.

Jenže v zeleným domku myslí furt tak nějak po Česku. Prostě se vyvinulo auto na základě toho, co lidi chtějí vidět a dostat. A to se povedlo. Samozřejmě kdo je léta zvyklí na konstrukční kvalitu Audi, jízdní zážitky z Bmw a image Mercedesu případně solidnost Volva. Ten si ze Superba ma zadek nesedne. O tom to ale nikdy nebylo. Je to o tom, co píše tady dole kolega bez registrace.

Rodinný velký auto za cenu střední třídy s prostorem a pocitem něčeho víc.

Fa
Fandatik
19. září 2019, 12:06
0

Naprostý souhlas. Jsem zvědavý jak to právě v D3 budou řešit s rozměry. Ty longový Sclass, A8 a 7er už moc nikam narůstat nemůžou (z úrovně RR Ghost na Phantom aby to bylo pro většinu zákazníků ještě normálně použitelný v parkovacích domech, centrech měst, atd.).
Takže by se měl zastavit i růst všech těch Eček, A6 a 5er (a stím samozřejmě i střední třídy). Toto omezení se mainstremu týkat nemusí a žena právě SUP může dorůst do velikosti aktuální vyšší střední za výrazně nižší cenu, ale zároveň se mnohem víc projeví taková ta nedotaženosti.
Ale tohle jsem si myslel i s první kosmickou 7er.

beastar
20. září 2019, 02:23
0

Jasně zrovna u toho Superbu přestože třetí generace působí opravdu na pohled skvělým dojmem. Tak zejména na ten první pohled. V detailu je vidět, že auto vyrostlo, ale kvalita šla právě v těch méně viditelných věcech trochu dolu. Samozřejmě na úkor impozantních rozměrů. Na střední třídu samozřejmě. A to tak, že je to vyšší střední.

Zajímavý je porovnání s Passatem. Za mě je teda hned po usednutí do véwéčka znát, kdo je na tom líp. Passat lícuje a vůbec v tomhle směru funguje líp. Ty nedotaženosti jsou tam vidět o dost méně. U Mercedesů ještě po uniformním sjednocení designu je mnohdy těžko poznat E od C. A i S klasse na dálku klame. Přitom je to defakto už obr. On je problém taky ještě v technologii a výbavě. Už se mě pár lidí ptalo proč by si jako měli kupovat A8 když si řídí svoje auto sami. Tedy vzadu se nevozí. A šestka nabízí naprosto ty stejný fičury a není právě zase o tolik menší.

mv
mvitha
17. září 2019, 12:10
0

….jasně jsou lepší auta a někdy i méně hlučnější. Ale jako rodinné auto pro 3 menší děti vzadu ideál - velké, relativně bezpečné s velkým dojezdem a sedí jak hřib. Najel jsem s ním 90tis za 2 roky a vše OK. Mám tedy jen 2.0TDI bez adblue 110kw s manuálem a řekl bych na rodinné auto to stačí. Přes 200 to umí také, tak co chtít víc......asi je to tím že jsem ročník 63. Článek se mi líbí. Interiér neřeším stejně jako různé vymoženosti....používám akorát vyhřívání předního skla; super že brzdí za vás když nestíháte ( 1x byl rychlejší než já ) a ty další věci jsou skoro na obtíž

reagovat
abc
12. října 2019, 22:21
0

Co chtít víc než 110 kw - například výkon pro předjíždění. A je to i větší zábava, když to trochu zrychluje - 150 koní je prostě slabá nuda.

Mě by zajímalo, jestli ty rány od podvozku jsou přítomny i u Passatu B8/Arteonu, nebo je to jen specialitka superbů. A jestli by to šlo třeba dodatečnými tlumícími autohifi materiály odtlumit.

Btw - BMW 5-er (konkrétně F10/F11) bych vůbec neřadil velikostně na úroveň S3 - na zadních sedadlech není vůbec místo na nohy s vyšším řidičem.