načítám data...

Škoda Octavia 2.0 TSI RS kombi, DSG

25. března 2019, 01:53 45 komentářů beastar

Octavia v jakékoliv generaci znamenala ve světě aut v Čechách automaticky prodejní úspěch. Ani verze "RS" nejsou výjimkou. O jaké jde auto ve třetí předfaceliftové generaci?

zobrazit celou galeriiPan Lang: Škoda Octavia 2.0 TSI RS kombi, DSG

O Auto, které budí vášně? Rozpoutá nehynoucí a plamennou debatu? Jistěže zejména v našich zeměpisných šířkách je to evergreen domácí německé automobilky Škoda. Model Škoda Octavia. V mých prvotních záměrech bylo zajezdit si druhou generací oktávky s bájným znáčkem nejen v masce. Totiž verzí RS. Schválně se zdráhám vyslovit označení sportovní. Řekněme marketingem značky propagovanou jako sportovní. Nebo ještě blíže pravdě pro sportovně založené řidiče. Bohužel osud se proti mně nakonec nepěkně spiknul. Druhá generace mi nebyla přána. A ano stále se to prodává tak skvěle, jak si myslíte i jako ojetina. Pokud jde tedy o kus se slušnou historií a stavem karoserie, která nepamatuje památné trojité salto vzad do pole s otočkou. Ovšem sám všemohoucí zasáhl a dopomohl mi k ještě lepší variantě. Tohoto v pravdě skvostného vozidla. Třetí generaci. Dokonce k jednomu z raných kousků léta páně 2014. Co mě hned při prvním kontaktu vyděsilo, je skutečnost, že tohle auto prostě každý tak trochu zná. Tohle není Audi RS6 kterou vyzkoušel a otestoval málo kdo. Není zde prostor pro nějaké opěvování skvostných jízdních vlastností čtyřkolky, která zdolává dálnice jakoby snad ani nebyly. Dokonce tady nejsou ani nijak výrazné technologie. Na palubě ani v podpalubí.

Motorizace mi dělala taktéž starosti. Vzhledem k tomu, že dvoulitrový turbomotor na papíře nepůsobí rozhodně ospale, obával jsem se o to, jak těmto hodnotám bude stačit podvozek. Přece jen v obyčejném TSI(+CNG) mě auto zrovna nepřesvědčilo. 220 koní a točivý moment 350 Nm. Na nějakých 1460 Kg (konkrétní kus) to nevypadá v kombíku vůbec zle. Pokud se bavíme o normálních běžných autech. A tady nastupují osobní pocity. V první řadě bych řekl, že celý projev skutečně brzdí občas nemotorné DSG. Objektivně tenhle motor vyniká skvělou spotřebou. Není problém jezdit za 7,5l/100 km. Při stylu jízdy asi tak jak bych vlastním autem nikdy na normální silnici v běžném provozu neměl jet. Nejhorší pro věčné kritiky je to, že ani při bližším zkoumání není moc co vytknout. Když si odmyslím rádoby auru sportovního auta. Tak výkonu je vždy dostatek. A to i v mezních situacích jako je nebezpečné předjíždění. Ve smyslu zákona „mám RS tak uhněte h*vada“. A oni se skutečně vždycky uhnou. To dělá podle mého výzkumu to logo verze RS. Hluk od motoru do kabiny v podstatě neproniká. Zjednodušeně řečeno jede to překvapivě dobře a opravdu v celém spektru otáček. Samozřejmě nějaký koncert a orgasmus ve stylu výkonové špičky nečekejte. Ale srovnání s Golfem GTD to jistě snese. Bohužel limitní pro plné využití TSI v RS jsou brzdy. Jsou nevyhovující a s neodpovídajícím dávkováním. Brzdit takzvaně na plné brzdy je krajně nepříjemné a navíc provázené divnými pazvuky. Údajně se i často vlní kotouče. Že by to bylo celé poddimenzované? Inu i v zeleném domku občas udělají inženýři chybu.

A to se volně dostáváme k očekávané kategorii. Jak si poradí milý soused z bolky s takovou typickou českou šlamastykou v podobě dvojky tankodromu na venkově. Přestože osmnáctipalcová kola Pictoris vypadají krásně, celé věci nepomáhají. Zvlněný asfaltový povrch do zatáčky? I zkušenému řidiči nejednou zatrne. Auto odskakuje opravdu mohutně. V podstatě stejný problém mají i obyčejné verze. Příčné nerovnosti způsobí ráz do předních kol a ty potom pošlou vibrace do kabiny. Což bych neviděl v rámci třídy jako problém. Konkurenti na tom nejsou o mnoho lépe. Co jako problém vidím je v případě pokusů o sportovní jízdu. Na kterou motor rozhodně má. Nepříjemná nedotáčivost a absolutní neříditelnost auta jinak než pohybem volantu. Nevím, jak dalece tento jev odstraní samosvor v RS230. Nicméně pro většinu řidičů, kteří jdou do tohohle auta, protože na Audi RS4 prostě není je prostě svor povinnost. Tak a teď zase zpátky k běžnému dělnému lidu. Většina řidičů tedy těch co je auta primárně nezajímají a prostě chtějí to RS. Protože kdo je víc. Tak ti si mohou oddechnout. Motor jejich schopnosti násobně převyšuje a na limit tohoto auta se asi nikdy nepodívají. Je prostě nastavené tak aby bylo bezpečné a nepustilo řidiče do nějakých větších patálií. A to samozřejmě neznamená dobře pro ty, kteří se rádi do takové situace náročně a vědomě dostávají.

Kdo čeká na pasáž rvaní za ruce a podobně. Tak toho dnes zklamu. Samotné řízení je nastavené poměrně citlivě. Snad bych použil i slovo zdařile. Samozřejmě o něčem jako je zpětná vazba si můžeme nechat jen zdát. To je dnes ale obecný trend těžko to tedy německému kombíku vyčítat. Do vrcholné verze RS v takto opulentní výbavě bych já osobně volil manuální převodovku. Přijde mi, že automat zabíjí potenciál motoru. Nicméně první a jediný majitel byl jiného názoru. A řekl bych, že důvod obřího kopce výbavy je pragmatický. Prostě se to odečetlo z daní. Šlo to do nákladů a tak nemělo cenu se zdržovat s výběrem výbavy. Když jde prostě koupit vše. Pro druhého majitele to ovšem znamená, že dostane interiér plný radostných hraček. A velmi slušnou nálož asistentů a bezpečnostních prvků. Nechybí objevitel AMUNDSEN s jeho dobře čitelným displejem a tlačítky po stranách obrazovky. Lety prověřené ovládání klimatizace pomocí točítek a tlačítek. Pohodlná příplatková sportovní sedadla s označením verze RS. A ostudně zničenými bočnicemi. Na to pozor nevypadá to vůbec cool. -500 bodů street creditu. Která jsou jinak skutečně skvělá. Škoda že nepředstavují základ. Tříramenný sportovní volant (zploštělý) je detail, nicméně příjemně vypadá a kormidluje se s ním také skvěle. Obecně interiér vzhledem k třídě vozu vypadá na pohled kvalitně a nic nedrnčí ani neobtěžuje. Pokud jde člověk do detailů, narazí na tvrdé plasty. Horší provedení některých zákoutí auto zdařile maskuje. Vozidlo má výbavové prvky z paketu „Challange“ který u nás ale nešel objednat. Co to všechno je nemá cenu vypisovat. Je to opravdu hodně věcí.  

 

Vnější design třetí oktávie před faceliftem, rozhodně není nic, z čeho by se tajil dech. Zejména provedení kombi je tak konzervativní jak jen to jde. U nás je výsledný dojem také ovlivněný velkým počtem vozů v provozu. Lépe řečeno auto se rychle okoukalo. Okem nezávislého pozorovatele. Třeba cizince ze země kde značka Škoda je okrajová věc. To tak jednoznačné není. Spoustě lidí se to auto velmi líbí. Pravdou je že rozhodně neurazí a ano. Ani nezaujme jako například… A jsme u toho. Ona konkurence v provedení kombi z těchto let taky zrovna neoslňuje kreativním provedením. Konkrétní vůz jistě pozvedají po designové stránce povedená kola. A stravitelná klasická barva karoserie. Ta pěkná bixenonová světla prý ráda odchází. Prý vlivem použitých slabých a neodolných výbojek. To je pro mě smutné zjištění protože mi přišlo, že to na rozdíl od ostatních dostupných variant pro oktávie svítí na cestu, jak má.

A teď trochu té filozofie. Tohle auto je vážně povedené. Jenže i jako ojetina pořád stojí spíše půl milionu korun. A tady je potřeba si uvědomit o co skutečně jde. Je nutné se při hodnocení i rozmýšlení jestli si trojku v eresu koupit dobře promyslet. Co chci a co a proč kupuji. Není dobré striktně se držet skvělého marketingu automobilky a hospodských rad. První věc a to je i můj osobní názor. Tohle auto není sportovní! Ne a ne a ne. Tohle není náčiní na okruhy a spíše ani pro hobby ježdění na raw style. I když odhlídnu od toho že dnešní doba vidí jako sportovní auto trochu něco jiného, než tomu bylo před dvaceti lety. A více roky. Pokud se na to vše povznesu. Uvidím auto, které je prostorné a dostatečně praktické pro denní použití a bude si držet slušně svou hodnotu. A samozřejmě má to velký kufr! Ideál pro kutily. Jestli mně něco vážně vadilo? Ano. Dle mého mínění nevyhovující boční zrcátka. Tvarem i velikostí. A naprosto za všech okolností retardovaná převodovka s naprosto otřesným mapováním. Zabíjí obstojně zpívající i fungující motor.

Aerodynamický hluk na dálnici přestává být snesitelný v rychlostech nad 180 km/h jinak je to balada. Pro nás co jezdíme (jasně že v Německu) i víc jak volvisti. Tedy nad 180 km/h to není kdovíjak příjemné. Stabilita auta ve větších rychlostech je také diskutabilní. Nicméně to jsme zase u toho, že je to prostě rodinný kombík. Z nižší střední s dobrou výbavou a prostorem. Není to odlehčené coupé. Ani drahé a dravé cestovní GT. Koupil bych si tohle auto? Já osobně asi ne. Ne proto, že je špatné. Jen nejsem stádní typ a mě pro odlišení znáček a trochu hrubější vzhled v detailech nestačí. Dovedu si ale představit, že pro spoustu lidí je to první volba rozumu. A tak zelený domek roste stále do nebe. Skrze prodeje podnikatelům. Protože do firmy nebo pro někoho komu menší byznys říká pane je to skvělá volba. A opravdu na té faktuře vypadá lépe Škoda Octavia RS, než li BMW 5xxd. Rok výroby nechme stranou.

Najdete důvody proč pořídit škodovku i domů? Nebo proč mít okynu v RS? Jaký je podle vás typický majitel ojeté „rychlé“ oktávie? A znáte někoho takového? To vše totiž formuje názory na královnu zeleného domku.                     

 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Raspby
25. března 2019, 07:17
0

Žádnou RS jsem nikdy neřídil a ani mě to nějak neláká. Jak jsem pochopil z článku, není to sporťák, jen prostě Octa s normálním silnějším motorem (a ne litrovým tříhrnkem). Ovšem benzinová varianta ještě není to pravé, pravým snem českého řidiče je přece RS TDi f kombajnu, v metle a s tažným, protože to jezdí zaštyry :-D
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 07:18:07

reagovat
st
stirling
25. března 2019, 08:50
0

Mne sa tato RS verzia celkom paci, soferoval som 2kovu TSI a 3kovu TDI verziu, prekvapila ma tvrdost podvozku. Inak to auto nie je zle, a urcite by mi nevadilo. Aj ked by som sa asi obaval toho automatu a jeho dlhodobej spolahlivosti.

reagovat
BubaaCZek
25. března 2019, 09:59
2

Kdyz jsem jeste jezdil s E90 330d, tak s dvojkovou RS nam to vyslo na vjezd na prazdnou dalnici. Ten naftovy trilitr byl o chlup silnejsi a melo to I o par km vyssi maximalku. Ten borec v te okyne asi moc nadseny nebyl, ale to nic nemeni na tom, ze ta okyna je v podstate rychle auto. V tomto "zavode" to pojezdi vsecky ostatni skodovky. Rekneme 90-95% aut, co to potka (zalezi na meste, kde zijes). To je podle mne v ocich "většinu řidičů, kteří jdou do tohohle auta" vyborny vysledek a neni jiz treba nic dal resit.

reagovat
Bavoraczech
27. března 2019, 08:00
0

Jo, na rovný cestě to pojede 90% aut, průšvih přijde v zatáčce... Ona Oktávka 3 umí krásně maskovat rychlost při jízdě po rovině a v zatáčce na řidiče najednou ta rychlost tak nějak dolehne. Při rychlém projetí zatáčky mám pocit, že nemám to auto moc pod kontrolou a že se mu docela dost chce po tečně ven ze zatáčky. Ale mám zkušenosti jen s 2.0TDI. Tenhle motor bych tam ale upřímně doporučil mnohem víc.

sumy
29. března 2019, 16:16
0

Úplně stejná zkušenost. Měl jsem ji teda ve ctyrkolce s DSG. Problém je, když je v zatáčce nerovnost. To de pak z nedotaciveho auta stává neviditelné auto, protože ještě začne zaskakovat zadek. A to tak že hodně. Určitě to nejsou úplně špatný auta, leč pro mě to doopravdy není a nechtěl bych to ani zadarmo. Necelé tři měsíce mi stačily k tomu abych se v tom utvrdil a s díky sluzebaka zadarmo vratil.

ToMyx
01. dubna 2019, 11:58
0

BubaaCZek: Myslím,že tebou uvedená pravda = konstanta :-D

krab
25. března 2019, 10:14
0

Hezkej blog Bíste :)
Jak možná někteří četli, dostal jsem velký úkol a otestoval jednu novou Oktávku taky. A vybral jsem si k tomu motor z opačnýho spektra - základní 1.0 TSI. A světe div se, ono to funguje. Ono to funguje daleko dynamičtěji než jsem čekal a než by si kdokoliv, kdo má naposlouchaná hospodská moudra dokázal představit. Zkrátka na základní motor do auta nižší střední třídy je to dobré.

Vyjel jsem si na sautu nabídky aut ne starších než 2018. A je toho mraky, nájezd do 15 tisíc km zpravidla. Okyna 1.0 TSI jde takhle s celkem normální výbavu i s příplatkovým adaptivním tempomatem pořídit kolem 400 i lehce pod s DPH. A na to nejde říct nic špatnýho. Zelený domeček vyrobil praktický použitelný auto, který víc než dostatečně nahradí jakoukoli starší Okynu tomu spotřebiteli...

A teď RS: Nejlevnější RS ve stavu do 15 tis. km a 2018 je za 650 tisíc s DPH. A to je RS 230 bez samosvoru a s manuálem. RS 245 s manuálem by se dala koupit už lehce od 700 tisíc s DPH. Je to pořád "good deal"?

Já si rád nějakou takovou vyzkouším, abych sám viděl. Vzhledem k tomu, že základní verze okyny je fakt už dneska docela pohodlný (až na horší sedačky verzí horších než style) auto, který se dynamicky neztratí v provozu, tak mi RS připadá trošku zbytečný. Ale kdo jezdí delší trasy, chce lepší výbavu, chce lepší sedačky, lepší audiosoustavu, tak bych řekl že prostě připlatí a dá něco málo nad 700 za tu RS 245. Ty převodovky DSG se postupně zlepšily, ten nešvar s rozjížděním s přískoky to už je vyřešený více méně, ale je tam furt další nešvar - na režim "D" ty převodovky hodně podtáčejí motor. Ale dá se jezdit na Ds nebo prostě v manuálním režimu. S klasickou 6° převodovkou není žádná slast řadit a převody jsou hodně dlouhý - kvůli tomu aby jim vyšel test spotřeb a emisí a tak Okyna s manuálem taky není velká výhra.

Takže za mě : okyna RS 245 DSG vlastně jako hezky vybavený rodinný auto smysl dává, jen si jí chci pořádně vyzkoušet, protože neznámá je podvozek. To že bude řízení mrtvý a že to nad 180 km/h už nebude oplývat tou jistotou jakou zvládají sedany dražších značek (snad) s tím bych se asi smířil. Ale pokud to bude mít opět prkenný nepoddajný podvozek jako okyna mk2, tak to pak tu okynu RS z kladnýho hodnocení trochu diskvalifikuje.

Jako ke sportovnímu autu bych k tomu modelu rozhodně nepřistupoval, ale vím, že to dost lidí pořád takto vnímá. Máš Okynu RS? Je to hustý sportvní auto... myslí si mnozí.

reagovat
beastar
25. března 2019, 14:11
1

K těm cenám. Já sem to tam trochu podstřelil. Těch 500 000 kč je rozhodně spíš zvenku. Tzn dovoz, značky, buzerace, marže a je to tam co popisuješ.

Já sem to prostě nemohl strhat. Jako že je to krám a podobně. Nebyla by to pravda. Ano dsg mi vadilo ve všem. Ty dráhy manuálu mi zase tak dlouhý nepřijdou. Předpokládám že rs dostává stejnej jako zbytek okyn.
Jinak co tady vlastně píšem ty neduhy to jsou fakta. To chování auta na horší silnici která je v CZ skoro všude. To mi vadilo. Ty rázy skrze volant do celého auta jsou faux pass. Já doufám, že se v zeleným domku kurva Halík zamyslí.... Tohle konečně vylepší i kdyby to mělo jezdit jako Leon Cupra trochu. Tak se nikdo zlobit nebude.

Potom vlastně nemusí nic. Plácnout na to tu novou masku. Odladit podvozek pořádně. A bude tady velmi slušně postavenej kombík. A za mě. Radši ať se prodá 1000x ereso než 1000x nějaký prašivý rádoby suv typu Karoq.

krab
25. března 2019, 14:30
0

Já bral jen rok 2018. (ty ceny) zkrátka aby to byl jen "Jahreswagen" .
A řazení - já nemyslel dráhy, ty sice relativně dlouhý a gumový jsou, ale to nehodnotim, nakonec i to řízení je jalový, ale to je prostě tak u koncernových aut a ono to tak bylo už před xxx lety, takže to beru jako normální věc. Myslel jsem zpřevodování - ale k silnýmu motoru co RS má, už tohle asi nebude věc na postěžování si, u litru je to jiná story i u menšího TSI. Vlastně ani u 1.8 TSI 180k to není dobrý. A to je vůbec verze okyny, která pro mě byla zklamáním. Jezdil jsem verzí 1.8 TSI Style (2018). Dynamikou to nepřesvědčilo a spotřebou vyloženě zklamalo....

A v tom příměru k SUV. Vlastně celej tejden i s tou obyčejnou verzí Oktávky jsem si říkal jak to vlastně plně dostačuje běžnejm potřebám člověka zcela v pohodě a naprosto důstojně. A viděl míň a míň důvodů, proč bych si měl výrazně připlácet za Kodiaq. ( kterej jsem otestoval letos taky). Karoqem jsem zatím ještě nejel ... možná radši :)

Ale tou okynou RS jsi mě inspiroval, rád si nějaký "jahreswagen" na vyzkoušení vezmu...

Jimi
25. března 2019, 10:57
2

Pro rychlé a nestíhající tatínky (možná i pár maminek) zajištující komplikovanou logistiku vzdělávání a vyžití potomků asi dobrá volba. Je to slušně rychlé a to je asi vše. Ale tady (v ČR) je to asi tak zajímavé, jako mít trochu načančaného kombíkového bavoráka v Mnichově...

reagovat
beastar
25. března 2019, 14:13
0

Jasně u nás to prostě originální a zajímavý nikdy moc nebude. Určitě bych to koupil svojí mamince mnohem raději, než kodiaq nebo třeba Tucson....

Leo29
25. března 2019, 13:11
0

Všetko fajn, akurát minule som si skušal nakonfigurovať jednu RS v benzíne a asi plnej vybave. Zaklikni všetko čo vidíš. Na konci mi svietila cena 42 000€. Za Octaviu.

Čo všetko môžem mať za 42 000€? Hmm ....

reagovat
beastar
25. března 2019, 14:04
0

Něco takovýho bylo tohle. Prostě full. Nový je to soukromě problém. Na firmu pár euro navíc často neřešíš:) Jinak jo za ty peníze jde koupit hromada agilnějších a objektivně zajímavějších aut.

Po
Pospis
25. března 2019, 22:09
0

Přesně u nás korporátní politika ti dá na výběr Oktávku nebo..... (nic jinýho už na výběr není). Protože ředitel má Supa a ty seš jeho podřízenej. A jaká Oktávka je nejlepší, když to palivo neplatíš => přeci RS bez znáčků ....

Ju
Junior
27. března 2019, 15:18
0

musíš šéfa ukecat na Arteon.

beastar
27. března 2019, 15:23
0

Teď frčí ukecat to na Karoq či tu větší hydru. S tim teď přišel známej vzali mu 2nd supa laurinu. A měl na výběr tak si vybrečel Kokodáka.

In
Inocenc Pozzi
25. března 2019, 13:25
1

Psal jsem už u některého z minulých vašich blogů, že prostě máte literární talent. Ne vážně, fakt se to četlo k.revsky dobře a text mě hned vtáhl "do děje".
Dovolím si přidat i svůj skromný názor a to, že dostanu možná ceres a dislajky mám na háku.
Měl jsem loni na týden půjčené RSo v liftbacku, 2016 a tuším 230 hp.
No a je to přesně stroj, kterej mi nesmí do baráku, garáže...
Tak za 1. je to jedno ze tří nejtvrdších aut, které jsem kdy řídil. Jenže Type R i stylovce Mini se to dá odpustit. Autu, které se honosí nálepkou ostré, ale rodinné fakt ne. Po cestě Bolzano - Ostrava byl problém vysednout...
Za 2. podvozek je celej šílenej, RSo plave jak vzducholod'.
Za 3. vibrátor v palubovce, který ve vás má vyvolat pocity pýchy na motor svého auta zní naprosto komicky. Naštěstí je vypínatelný...
Za 4. ano ty brzdy jsou v porovnání s konkurencí fakt nic moc.
Za 5. a cenovka to celé završuje.
Jestli jsem urazil nějakého zarytého fans, tak se omlouvám. A dodávám, že to jsou jen mé subjektivní pocity po týdnu soužití.

reagovat
beastar
25. března 2019, 14:02
0

Já sem to nechtěl moc pitvat ten podvozek. Ano je to hodně prkenné. Až zbytečně. A opravdu to plave zejména ve vyšší rychlosti. Jakoby pod auto někdo cpal vak vzduchu.

Nové bych to asi za cenu přes milion nechtěl. Jako ojetina to dává smysl větší. Přece jen přiznejme si, že s tim podvozkem se dá žít. Přestože většinová přímá konkurence je lepší a jistější.

K tomu literárnímu talentu. Díky. Já si nemyslím. :)) A koukám že sem dost vyměknul už. Asi to bude chtít nějakej odlehčenější blog.

ToMyx
01. dubna 2019, 13:18
0

Poslední dobou jsem tu bohužel velmi málo, čas je můj nepřítel. Oba pánové máte pravdu. Inocenc Pozzi v tom, že se to četlo skvěle a samo a Bíst, že to bude chtít nějaký odlehčený blog s nádechem kontroverze a pravdy bez politické korektnosti :-D

beastar
01. dubna 2019, 13:43
0

Čas je pouhopouhé prozatím. K tomu odlehčení je také třeba téma. A ono je toho dost. Jenže nadávat na eu je častý a nudný. Nadávat na nový auta? Na starý? Na Volva? :D Příště ta náplň musí přijít sama. On už mi tady někdo něco dodá...

ToMyx
01. dubna 2019, 13:50
0

A vlk obchází ohradu a čeká na slabý kus než zaútočí :-)

beastar
01. dubna 2019, 13:56
0

Jojo já vím co myslíš. Měl sem chuť se dlouhosáhle rozmáchle vyjádřit. Zejména ke skvělým změnám v ramci Eu. Jenže politika je snadnej cíl... Navíc plamenne debaty tu kolem toho zazněli.

ToMyx
01. dubna 2019, 14:07
0

To je dobře, že politiku necháváš být a také jsem zapomněl pochválit, že blog o RSu byl hlavně o autě, nikoli o jejích majitelích :-D
Celou tu diskuzi pod článkem od Vojty jsem nakonec asi natřikrát zvládl pročíst a zaznělo tam úplně vše, není třeba opakovat vyřčené, je nutné otevrat nové rány :-)

MGRR
25. března 2019, 17:55
0

Hezky napsané, reálně a ještě měkce :)
Možná by to chtělo dát lidem šanci, myslím nahodit jim několik typů aut, kterým směrem se mají dát, když chtějí "povyrůst", posunout se za stejné peníze mimo koncern. Někteří jednoduše nedohlédnou dál.

Mě všechny tyhle "R-ally S-cifi auta" v manuálu strašně připomínají staré MG ZT-T 190, se kterým byla alespoň sranda. Ve vyšších otáčkách měla Rover/MG V6 návykový a řezavý zvuk, za zlomek ceny.

reagovat
Matěj Podhorský
25. března 2019, 18:49
1

A já tohle auto mám docela rád. Řídil jsem různé exempláře a jako jo, šlo by to. Nejvíc se mi zatím líbila ORS230 kombi, před FL. Rychlejší oktavie, za mě celkem dobrý auto. Každopádně, problém je v image. Ne auta, ale spíš v té auře, která se kolem toho dělá. Jedni to nenávidí, jedni to adorují až nekriticky, a pak ve finále zjistíš, že i tak běžné auto, jako je Octavie, i třeba tahle Rychlá Sportovní, málokdo vlastně řídil a má o tom jen načtený něco... tak to je pak těžký no. Osobně mi na tom vadila vždy ta nízkoprofilová guma. Podvozek slušný, i to umí zatáčet a svižně cestovat, ale pak vjedeš do díry a máš pocit, že se ulomilo zavěšení. To je jediná moje výtka vlastně.

M
25. března 2019, 20:06
0

Pekny blog.
Ja mam presne ten dojem: oktavia je pekna, ale je vsade. Nie je na nej ani nic zle. Akurat ma naprd sedacky, je v tom hluk, a tie spatne zrcatka...ked prsi, vzdy zaspinia okna (aj O II aj O III), na to asi maju v Skode patent...a chromove okrasy vyduchov sa odrazaju v bicnych oknach, a...
Mal som ju 3x O II v TDI ako firemne, spolu som na nich najazdil asi 350k km a asi tak 10 roznych TDI alebo TSI na par dni.. aaa teda..k oktaviam mam odpor, mam ich uz proste plne zuby, aj ked su v tom nevinne. ale prezil by som to znovu. Nie ako moj kamarat, ktory by sa v O hambil, tak si za rovnaky budget vybral nevybacenu V40 :=) ale ok
Inak, pre rychych tatinkov tu v Oaktaviach bolo aj 1,8TSI. Nakoniec, aj ta 1,4TSI je podla mna na rodinny kombik viac nez dostatocna
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 20:08:05

reagovat
beastar
25. března 2019, 20:33
0

Tak nějak. Jen tyhle sportovní sedadla jsou docela dobrá. Od výbavy Style už se v tom sedět dá. Teda v trojce. Dvojka byla nic moc i v tom stylu. V té trojce je i prostor. Chyby to samozřejmě má. Všechno bych odpustil. S těma 200 koněma to jede dobře. Ten podvozek. Už to tady zaznělo. Matěj o tom tady píše. Já to naznačuju. Takhle prostě nemůže jezdit kombík ani ve sportovním paketu ne. Odskoky, neříditelnost, prkennost. Nechápu co s tim. Proč. I v koncernu maj ukázku jak to jde. Seat, VW...

Bavoraczech
27. března 2019, 08:11
1

Je to bohužel tak, že pak potkáš člověka, kterej je prostě ani ne koncernovej, ale spíš Škodovkovej a ten se tě zeptá, jak Oktávie RS, gže se mu moc líbí a že na ni má našetřeno a chce nějakej sporťák. Tak mu řekneš, že pokud to musí být koncern a má to trochu jezdit, tak Leon Cupra... "No Seat fuj". Tak zkusíš Golf GTI, ale to neni kombík a víš jak... Táta měl Škodu 105 a byl spokojenej, pak měl Favorita a byl spokojenej. Já měl Felicii a byl jsem spokojenej, pak jsem měl první oktávku a byl jsem spokojenej a chci zas škodovku, protože nevim jestli bych s tim Golfem byl tak spokojenej, prostě mam odjakživa Škodovky, nechci na tom nic měnit a chci něco sportovního... Tak jsem ještě zamumlal něco o 1.8 TSI... ale víš jak, to nevypadá tak sportovně. A byl jsme nahranej. Tohle je prostě kupec jednoho konkrétního auta a žádný jiný si nekoupí. Ofce 4 ever :-D

sheogh
26. března 2019, 12:12
0

Takze v bolce umi dodat i pouzitelny sedadla? Co mam zkusenost s firemnima plus neco pujcovny, tak sedet v tom dyl nez hodinu uz bylo o zdravi. Ale to byly fleetovky s mrzkou vybavou.
Verim, ze to auto je solidni, 2.0TSI jsem jednou zazil v Passatu, a jede to fakt slusne, ale me tento model znechutila (mimo masirky okoli) prave ta zkusenost s pujcovny - dostal jsem asi nejhorsi motorizaci - 1.6TDi s manualem, a fakt to bylo utrpeni. Byla to 2. gen.

Ty firemni jsou o neco lepsi, 3. gen pre-face, ale taky 1.6TDi a nechapu, jak nekdo za to muze dobrovolne dat skoro pul mice..... S jinym motorem by to bylo vyrazne lepsi, ale toto je peklo.

Takze muj verdikt? Dostat to jako sluzebak fajn, kazdy auto zadara je v pohode. Ale nekoupil bych. Mozna tu verzi RS, podle popisu uz to takovej kram neni, ale zas ta cena - na sauto zacinaji na 670k

reagovat
Ju
Junior
26. března 2019, 13:04
1

To chce nějakýho kámoše, co ti to posune přes fleet. :)

sheogh
26. března 2019, 13:10
0

Jo no, pak uz to muze davat smysl :-)

beastar
26. března 2019, 13:41
0

Cenově je to furt trochu dražší. Jedině přesně ať to někdo posune přes fleet či velkou půjčovnu:) Jinak taky patřím mezi velký kritiky nepohodlí ve 2 i 3 gen.

Reálně už se to ale opravdu týká těch základních sedadel. Často v rentu a u služebních kusů. Poznat jdou podle nulovyho tvarování, krátkého sedáku a minimální možnosti nastavení. Tyto rs jsou úplně jinde. A co sem si procházel auta tam kde stálo tohle. Tak opravdu vybavená auta už mají dobrá sedadla. Kde hodina neni problém.

Motor+
Prostor+
Dynamika+
Výbava+

Jednoznačně mínus
Ceny ojetin
Podvozek
Dsg

Jinak ty verze který popisuješ že si měl. 1.6 tdi největší shit a v kombu s manuálem a entry vybavou výsměch:)

sheogh
26. března 2019, 13:44
0

Jo, presne to jsem dostal - 1.6tdi bilej kombik v manualu, tusim 66kW, interier ala PETkovy recyklat, lavice, svihadla... pomsta za litr na den

sheogh
26. března 2019, 13:51
0

Pro srovnani - jednou jsem potreboval budget rental na trasu Zurich - Neckarsulm - Zurich, a vzal jsem Mazdu 2, 1.5D. Jako pohodlny to nebylo, navic cca 160km/h predstavovalo uz vzletovou rychlost, ale ta oktavka me proste prisla jeste o chlup horsi.. No i po teto ceste jsem si nadaval, za jakou cenu jsem usetril... Dojel jsem uplne dolamanej a baba v pujcovne byla celkem v soku z tech 700km natocenych za den na tom pidiauticku :-D

beastar
26. března 2019, 13:54
0

Tak to opravdu je úplně jiné auto. Ten motor to je zlo samo o sobě. Základní interiér připomene zlatá osmdesátá. Zvenku malý kolečka a nula detaily. Navíc to nejede a ze spotřeby si člověk taky necinkne. Znám též sem měl možnost se svézt.

In
Inocenc Pozzi
26. března 2019, 15:19
0

Jako zrovna sezení je v tom RSu hodně dobrý, na poměry Boleslavi bych řekl dokonce výborný. No mít to ještě ty jejich klasický trestný lavice v kombinaci s tím šíleným podvozkem, tak můžete jet rovnou na masáž nebo fyzio...
Taky souhlas s Beastarem, že motor plus prostornost fakt dobrý a i exteriér a interiér není vůbec špatnej.
Za mě bohužel ale víc záporů než kladů a nový za víc než míč nebo jetý za 6-7 kil je to nekoupitelný.
Prostě tu národní auru dokonalosti a něčeho výjimečnýho to nenapln'uje, ale třeba to někdo vidí jinak.

Ju
Junior
26. března 2019, 19:08
0

Nový to za víc než míč snad neni ne?

beastar
26. března 2019, 19:17
0

Jj je. V téhle výbavě tzn. Alles. A to není jen v Čechách. Od tohohle je faktura ze Švýcarska. Taky na million+.

In
Inocenc Pozzi
26. března 2019, 19:37
0

Junior: Beast už odpověděl a je to tak. Když nevezmeš holotu a navymýšlíš si pár pičičandin navíc, tak se přehoupneš přes 40 litrů éček. Jako fakt...

sheogh
27. března 2019, 14:16
0

Ta cena je fakt vysoka - i kdyz vykon to ma (alespon papirove) dost slusnej, porad je to nizsi stredni... To TSI jede moc pekne nahodou (alespon v Passatu)...

beastar
27. března 2019, 14:28
1

Joo. Za 42.000 € je to moc. To auto trpí tou aurou kterou kolem něj tvoří pacoši a zelenej domek no. K motoru nemám výhrad. Dostačuje. I se v tom sedí a řídí příjemně.... A pak to přijde.

Cu
Curdin
27. března 2019, 15:24
0

Tak manzelka si ji pred skoro dvouma rokama koupila jako novou. Akorat lifta. Snad mesic obchazela ruzny znacky a dealery a zkoušela. Jezdi dost po německu vozi deti a tak. Takze chtela neco co trosku jede, deti ji neprokopnou zada atak...A svete div se skoda vysla nejlip. Dostala 5 let zaruku, ma tam na škodovku skoro vsechno a cena po nejaky ty sleve byla bez dph lehce pres 500tis. Jasne na ico ale zadnej fleet, jeji prvni skoda. Nelouda se, dalky s tim jezdi pod 7. Ja v praci tocim nejcastejc sluzebni A4 a A6 doma pak hilux a presednuti mi nedela problem. Navic v ty A4 to deti vzadu nohama dost devastujou vcetne mojich zad. Ted ma nejakych necelych 60tis a pohoda. Ty dva tri roky to jeste da a pak si ji vezme syn pokud bude rozumnej. Takze za me pro rodinu (manzelky) doporucitelny naprosto v pohode.

reagovat
je
jerry
31. března 2019, 11:22
0

O3 RS 2.0 TSI manuál předFL není špatné auto. Hlavní věc je otázka ceny, za milion bych nikdy nekoupil, za něco málo přes 550 tis. včetně DPH za novotu, jak jsem to koupil já, spokojenost. Protože vše je nutno posuzovat v kontextu cena/výkon. A nečekat od toho žádný sporťák, ale poměrně rychlé auto pro rodinu i na delší cesty za dobrou cenu. Na užívání si o víkendech jsou jiná auta. A ta nemusí být vůbec o maximální rychlosti, ale kompletním zážitku. Ale zase ne na celodenní cestu k moři a zpět.

reagovat
beastar
31. března 2019, 14:57
0

Ano za takové peníze to dává smysl. Užívání o víkendech je nesmysl. A ano my normální od toho sportovní výkony nečekáme. Podvozek ale zůstává nedobrý a spíše podprůměrný i v případě pohodové jízdy. Já jen doufám, že další RS se tohoto neduhu konečně zbaví.

fortress
10. dubna 2019, 11:44
0

Před FL se mi líbí. Taky je potřeba říct že přímo od škody (byť se na ní čekalo strašně dlouho) za to ze začátku chtěli 650k (2.0TSI MT) a další příplatky (lepší objevitel, větší loukotě) nebyly vůbec krvavé. Navíc podle brzd se tam poníků schovávalo i víc jak těch 220. Za mě povedená škodovka.

reagovat