načítám data...

Renault Mégane RS 265 Cup - Žluťásek

24. března 2017, 21:59 25 komentářů krab

Blíží se jaro, všechno bují a raší, pan Krab se rozhodl vyrazit za motýly.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Renault Mégane RS 265 Cup - Žluťásek

Francouzi umí víno, sýry a ze všeho nejvíc si z nich děláme legraci. Mají svérázný smysl pro humor a na každé radnici jim visí to známé „Svoboda, Rovnost, Bratrství“.  Dnes mám tak trochu spíš pocit, jestli by se tam někam pod to nemělo ještě připsat: „sedm minut, padesát čtyři sekund“. Tohle je to totiž čas, který Francouzi zvládli v červnu 2014 na Nuerburgringu Nordschleife v jejich hatchbacku. Jestli si myslíte, že to je pomalý čas, věřte že není. Je to stejně rychlé auto jako BMW M4! A jak že se to auto jmenuje? Renault Megane. Cože? Fakt, Krabe, ty už to nehul!

V Renaultu si totiž zhruba před patnácti lety řekli zrovna jako v Peugeotu, že začnou vyrábět ty pravé „Voittures Horrible“ jak nám svým světoznámým skečem předvedli ti tři angličtí šašci. Renault Megane je totiž jedno z mých nejméně oblíbených aut se kterými jezdím na služební cesty. A v naší firemní smluvní půjčovně jich v jednu dobu měli hafo. Vyjímečně udělali změnu a přistavili mi velmi epesní verzi Meganu sedan, zvanou Fluence. Paní Krabová mu moc často ráda říkala „Flusanec“. A z Flusance jsme si dělali doma snad ještě větší prču než pan Renéé z Messie Le Clerca v jednom velmi oblíbeném sitcomu. Flusanec byl totiž přímo prototyp toho, co moc rád nazvývám „Voitture Horrible“. Tak, proč jsem se okamžitě chytl na žluťáska a žadonil o zápůjčku u našich přátel AAA Auto, jakmile se tam jen objevil v nabídce? On se tam totiž v tom stavu, v jakém je asi vůbec dlouho neohřeje. A hlavně, Megane RS 265 s podvozkem CUP a samosvorným diferenciálem totiž není právě vůbec žádná „Voitture Horrible“. Ti Francouzi se totiž sešli u kulatého stolu znova. A rozhodli se jednohlasně, že vezmou jednu svojí tuhle „Voitture“ a vytvoří z ní to nejlepší auto jaké jen v karoserii běžného levného hatchbacku půjde vytvořit. Zkrátka udělají „La Voitture Magnifique“ A natřou jí na žluto.

A tak přesně tohle auto vzniklo. Narodilo se v Dieppe, centru všech rychlých Renaultů a vozů Alpine od časů famózní A110. Tou A110, se kterou vyhrával závody pan mistr volantu Hubáček, až do doby, kdy se po rychlostní zkoušce prosmýkl František Koudelka v Mustangu. Jo, tu scénu známe všichni, že? Ale mě stejně pořád moc baví! V Dieppe zkrátka vědí, jak postavit auto a já úplně slintám nad těmi novými videi z odhalení nové Alpine. Nuže.  Nechme keců, pojďme jezdit. Posledně jsem totálně propadnul touze pořídit si Mini Coopera. Co myslíte, budu chtít rychlého Mégana?

Upřímně řečeno nevím. Dokážu zatím odolat. Ale jen kvůli dvěma důvodům. Za prvé, nestojí zrovna pár drobných, protože jde o prakticky úplně nové auto po prvním majiteli a za druhé mi ho prozřetelně nepůjčili na celý víkend. Tomuhle autu buď propadnete, nebo ne. A pokud mu nepropadnete, dovolím si tvrdit, že vás auta doopravdy nebaví. Ono se něco podobného říká i o Renaultsportu Clio. Jestli vás to s ním nebude bavit, je s vámi něco divně anebo nemáte smysl pro humor. Mégane se mi tak pomaloučku, polehoučku zadíral pod kůži a musel jsem ho vrátit právě ještě o chvilku dřív, než jsem začal zase řešit po celý víkend z jakých železných rezerv si ho koupím, či který orgán v těle nepotřebuju a dal by se lukrativně prodat. Mě na něm hlavně baví, že je to hot hatch, který si vystačí jen s dvěma módy ježdění a padne do ruky tak nějak analogově. Upřímně ten mód, který použijete všude kromě městské zácpy bude „sport“, který zostří reakci na plyn a trochu omezí zásah ESP. Auto na něj jezdí dost přirozeně, hlavně potom co si zvyknu na nastavení elektronického plynu. No jo, už jsme u toho zase. Jak u Cooperu, tak tady máme jednoho společného nepřítele. Jmenuje se turbo. Tyhle motory totiž nabízí hlavně efektivitu. Mégane je nechutně rychlý. Věřím, že bych si nedokázal sám sobě stačit, kdybych sám sebe naháněl v 911tce. Asi bych si sám sobě v Méganu ujel. A to o docela podstatný kus. Jestli někde na papíře má Mégane 265 koní a moje Porsche 296, to neřešte. V reálném světě je to tak trochu jiné. V týdnu jsem se byl projet na mých oblíbených úsecích v Porsche a tím, jak se konečně otepluje vnímám, že auto ožívá. Podvozek funguje a já už si docela hraji s přenosy hmotností a balancuji pěkně tu zbývající přilnavost, která je u Porsche úžasná na zadních kolech a dává velmi zřetelně vědět kdy končí. A je to právě dané tím, že atmosférický motor nabízí fantastickou jemnost dávkovanou plynem. A je tam taky ten plochý šestiválcový koncert. To není zvuk. Když zapnu mód otevřeného výfuku, je to pro okolo stojící diváctvo velký koncert a těžko se vám v jiném autě stane to, že dva motorkáři stojící u silnice na vás signalizují „dej mu napít heftem“. U motorkářů na autaře? Fakt ojedinělý jev. A to nekecám, to se mi v týdnu vážně stalo. No a u Mégana na tohle celé teď rovnou zapomeňte. Otevřel jsem si jedno staré číslo časopisu Speed a v něm Honza Červenka zrovna testuje stejného Žluťáska. „Auto s kosou“, říká nadpis a humorně pokračuje v tom duchu, že konečně mu PR oddělení Renaultu opatřilo na test auto, co ho chce zabít. Docela to sedí. Je s ním sice jednoduchá hra, ale plný plyn pěkně zatahá za ruce, a ačkoliv do zatáčky vjedu asi o třetinu rychleji než s jinými auty, zdá se to celé až nějak podezřele snadné. Tohle auto musí milovat naše silniční policie. Ti nemusí totiž nic měřit. Stačí vás vidět a zastavit. Mají jistotu, že to pro vás znamená průser. Se Žluťáskem nejdou totiž dodržovat jiné předpisy než předpisy vlastního rozumu. A to, jak pojedete přímo řídí jen reflex sebezáchovy. Pokud tedy máte rádi extrémní sporty, tomuto autu se vyhněte. Je tak fantasticky odpružené a výkonné, že s ním totiž dosáhnete v reálném světě, na reálné rozbité silnici daleko větších rychlostí než s klasickým sportovním autem. Proto to říkám, že bych si s Méganem ujel. A vůbec, když vidím sám sebe, toho magora ve žlutém Meganu, bych se vyprdnul ho vůbec honit, sedět ve své stříbrné Sally 911.

Najdeme tedy vůbec nějaké nedostatky? Jak jsem psal je to to turbo. Umí zatahat za volant a ve vracečce musí člověk dávkovat jemněji plyn. Ve sportovním automobilu s motorem vzadu si zkrátka užiju víc trakce a toho plynu tam může jít prostě víc. A plyn mi nekecá do řízení. Jenže v reálném světě je ten koncept hot hatch, navíc ve „voitture magnifique“ totiž tak rychlý, a tak přívětivě uživatelsky nastavený, že je těžké hledat argumenty proč ne. A to vůbec nemluvím o pohodlných, efektivních Recaro sedačkách, o snadné optimální pozici za volantem a o praktičnosti hatchbacku pro reálný svět. Asi nejfantastičtější na tomto Mégane je odpružení. Tam, kde je Cooper teatrálně tvrdý (ano Franzi, mni si ruce, měl si pravdu), je Mégane velmi poddajné a přesně takové, jak bych si představoval precizně nastavené odpružení. Je tuhé, ale dokáže výborně odfiltrovat a odtlumit díry v asfaltu. Jestli bych si ho koupil kvůli jedné, jediné věci bude to odpružení a geometrie podvozku. Kdyby mělo nějakou zvláštní telepatií ještě plochý šestiválec vzadu místo kufru a sedaček, nižší siluetu a metamorfovaný vzhled někam vizuelně k původní Alpine A110, rýsovalo by se mi tu perfektní auto pro Messie Kraba!


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Knightrider
25. března 2017, 09:41
0

V praci jsme svyho casu meli dva Renaulty. Trilitrovou Lagunu druhy generace a dvoulitrovyho Megane predchozi generace, nez je tohle. Ty auta mely jedno spolecny. Byly to strasny kramy. Obe spojovaly mizerny plasty a problemy s elektronikou. Dostat se vubec dovnitr nebo nastartovat, byl pres problemy s tou cipovou kartou beznej orisek. Nakonec ty auta zustavaly ve firemni garazi odemceny, aby se to pripadne dalo zase nalozit na odtah nebo privolat servisaky. U Laguny pak i problemy s motorem a tuhost karoserie tam byla asi jako u myho 30 let staryho roadsteru, tj. zhruba na urovni povidlovyho kolace. Po dvou letech pouzivani to byl neskutecne rozvrzanej kram. A to podotykam, ze to melo opravdu velmi nadstandardni peci. Ale je pravda, ze na zacatku, kdyz to bylo novy, to bylo velmi elegantni a pohodlny auto.
Megane byl sice i s tim dvoulitrem papirove pomerne sviznej, ale realita byla o dost horsi a navic prevodovka tak strasne nepresna, coz ve spojeni s extremne dlouhyma drahama razeni znamenalo, ze se s tim rychle jet nedalo. Bohuzel musim konstatovat, ze nekolikalety zkusenosti s pouzivanim techhle aut moje dvere na cestu k Renaultu nadobro zavrely.
Vim, ze u novejsich Renaultu se vsichni novinari rozplyvali prave nad tim vykonem a jizdnima vlastnostma a verim, ze i tenhle testovany Megane bude co do jizdnich zazitku fakt pecka, navic ta zlutocerna barevna kombinace je uzasna. Obzvlast v dnesni sedi. I ten design je hodne povedeny a clovek se za tim na ulici urcite otoci, jen ja bych se asi porad bal ty kvality a spolehlivosti. Ale treba Renaultu krivdim a uz je dneska vsechno jinak. :-)

reagovat
krab
25. března 2017, 10:11
0

Knightrider : jasně, no proto jsem si záměrně vypůjčil ten starý TG skeč o tom jak Francouzi dělají záměrně mizerná auta :) Protože, Renault je v tomhle hrozně rozpolcený. Clio RS , Mégane RS , to je špička všech hot hatchů pro nadšeného řidiče , zatímco běžná varianta pros spotřebitele těchto aut je těžkej podprůměr. Ač I presto to lidi v Evropě rádi kupují. Ale dělám si srandu jen ze starých modelů, teď ty nový Renaulty třeba vypadají o dost líp a ani v novým obyč Mégane jsem zatím nejel, tak nebudu kritizovat.

Regular John
25. března 2017, 15:41
1

Auta z oddělení Renault Sport nemůžeš s normální produkcí srovnávat. Montují se v jiné fabrice a je tam větší důraz na kvalitu a spolehlivost. To samozřejmě nezaručuje dokonalé auta :)

Knightrider
25. března 2017, 16:33
0

A ta jina fabrika pouziva i jiny a jinde vyvinuty kabelovy svazky a zakladni elektroniku auta? To sotva.

Goldies
25. března 2017, 09:43
0

Super Krabe! Obět velmi čtivé a záživné čtení. Ty si měl tuším RS FoFo, že? Jaký je srovnání?

reagovat
krab
25. března 2017, 10:06
0

Dík Goldies! No s rychlým FoFo se tenhle rychý Megane často ve své době srovnával. Jenže já měl jemnější variantu "ST". V RS jsem se ale v době kdy byl novej taky svezl. To víš, že by se mi svezení v RS zase po nějaký době líbilo :)
Jsou to hodně jiný auta. Mégane je rozhodně víc efektivní a víc sportovní auto z těch dvou. Podvozek bych řekl se blíží k dokonalosti co lze s koncepcí 1400kg těžkého hatchbacku s náhonem na předek vykouzlit. Teď nepočítejme upravený, nebo závodní auta. Myslím sériové, tak jak se daly koupit na prodejně. Ford je lepší v tom divadle okolo toho. Hlavně ve zvuku motoru (pětiválec) a tím je takovej dramatickej, zábavnej..... Megane je efektivní a pojede se s ním naprosto fantasticky určitě na okruhu. A nemá slabé komponenty, jako FoFo, kde jsou použité méně účinné brzdy. A taky je těžší, tady je nějakých 100kg k dobru pro Renault.

Franz Kafka
25. března 2017, 18:06
0

Ruce si nemnu, ale občas prostě mám pravdu jako každý:) Nepopiratelně zajímavé auto a celkem jasné vyústění. Takových autíček je vícero. Umí všechno dobře vypadá to sportovně, chová se to celé velice spontánně a přátelsky. Přesně takové jsou "sportovní" verze obyčejných aut. Jedno takové i když staré mám a to co popisuješ v blogu by se na něj beze zbytku dalo vztáhnout také. Na silnici je to skvělé svezení. Jinak Clio Sport(2000) jsem měl krásný, stříbrný na něj naopak tvoje charakteristika moc nesedí. Tam to totiž není o tom "jestli" si tě dokáže získat on to dokáže u lidí co rádi řídí hned, tedy podle mě. V malém přitvrzeném autě je 170 koní a vše je uzpůsobeno jen zábavě. Ten Megane bude zase jinde než Clio. Nechtěl bych to ale rád jsem si o tom přečetl.

reagovat
krab
25. března 2017, 19:08
0

To byl takovej vtip. Ale jo, hned mě to napadlo, že zkrátka Cooper s podvozkem JCW je o větších kompromisech než musí. Ono to pořád má svoje kouzlo a to jsem se snažit v článku vysvětlit, ale zkrátka objektivně Megane RS funguje podstatně líp vždy a všude.

Jestli si měl Clio Sport, tak to chápu, že tě to pohltilo. Taky je důkaz, že máš rád auta :) Ne, Clio je takové lehké, syrové, autíčkářské. Já měl možnost dvakrát chvíli jezdit v Cliu RS 200 Cup a co se týká mě a mých emocí spjatých s hothatchem, tak asi bych volil Clio. On Megane umí všechno lépe, ale je taky o 200kg těžší. A ono se to pozná. A tak motor má turbo. Sice je to skvělé, ale já mám v podobných autech stejně radši slabší atmosferický motor. Celé je to o tom kde jezdíš. Jak říká anglické pořekadlo "Courses for horses". Prostě třeba v Mostě na okruhu budu preferovat Mégane. V Písku nebo Mýtě Clio. A na silnici? To je to stejné. Na menších okreskách se Clio neztratí, na delší tratě a větší silnice je lepší Mégane.

Nicméně to, jak je to auto nastavené fakt nepodceňujme. Je to úžasný a v podstatě asi ani nejajdete v tuhle chvlíli hatchback s předním pohonem, který by byl zkrátka lepší než tento Mégane RS.

jc
26. března 2017, 10:06
0

Diky za test. Je to sice Renault, ke kteremu osobne nemam dobry vztah, ale nekdy bych tohle vozitko chtel zkusit.

reagovat
krab
26. března 2017, 23:09
0

Dík za komentář JC. Ono tady se fakt vyplatí nekoukat na značku, ale hodnotit vlastní zážitek. Právě Renault a RenaultSport, to jsou dvě různá auta, dvě různé značky. Jezdí to vážně skvěle. Je hodně jiné než to co máš ty (BRZ) , ale co se týká efektivní jízdy a výkonu, je to mezi auty podobný kategorie prakticky nepřekonatelný. Je to bomba! :)

Je
Jean Baclajean
27. března 2017, 12:47
0

Renaulty můžete nesnášet jak chcete, ale fakt, že Renault Sport (který je prakticky jiný výrobce) dělal (nebo ještě dělá?) nejlepší hot hatche nezměníte. Třeba takové Clio 197/200 je skvělé auto, které na klikatější trati potrápí mnohonásobně dražší a výkonější automobily. S Civicem Type-R si možná užijete lepší kvalitu zpracování, s Focusem ST (i když to není úplně vhodný konkurent) lepší zvuk a s Cooperem S zajímavější image, ale když se soustředím čistě na jízdu, tak Clio je o level jinde. Nevím, jak přasně je to u Méganů, ale ty jsou taky velmi vychvalované.

reagovat
krab
27. března 2017, 19:15
0

S tímhle přesně souhlasím tak jak to píšeš. Kdybych si kupoval hot hatch s tím, že se s ním budu chtít i podívat na okruh, tak opravdu volím mezi třemi auty : Focus RS MK2 (resp. MK1 - i když už je to spíš sběratelská rarita) , tímhle žlutým Mégane a Cliem RS 200 Cup. Ve skutečnosti a vzhledem k tomu co umí Clio a jak já (ne)-umím řídit a hlavně za kolik se dá koupit by to vyhrálo Clio. Se vším vyjmenovaným kromě FoFo RS MK1 jsem jel a mám představu. Mégane je neuvěřitelně rychlý, s fakt fantastickým podvozkem, Clio je víc řiditelné. Asi bych fakt šel do Clia. ( nebo do staršího Cooperu S jak jsem psal před pár týdny jinde...)

No
NoName
27. března 2017, 17:50
-2

To tu máme nějaký "francouzský" týden jako v jednom nejmenovaném řetězci?
Za mě tohle určitě ne (znak auta vypovídá o všem). Rozhodně by sneslo srovnání s něčím pro mě normálním:-) a myslím si že předchozí generace Mazdy 3 ve verzi MPS by tomuto žluťáskovi ukázala kdo je pánem. HOWGH

reagovat
krab
27. března 2017, 19:04
0

Jasně! A příští víkend tu budeme mít Italský výprodej :) Na ten bych se i těšil...

Je docela legrační jak málo oblíbené ty Renault Sporty u nás jsou. Třeba v británii by na podobným webu Mégane RS vzbuzoval hodně pozitivních emocí, mají je daleko víc rádi. A oni taky vědí proč. V podstatě jak píše tady nahoře Jean Baclajean , ty auta nemají dynamicky , ať už podvozkově, tak motoricky žádnou slabinu. Což drtivá většina jiných hot hatchů má. Jenže není to nejemotivnější auto. Ani Clio RS 200 Cup ( mk3) ani Mégane RS 265 Cup nedělají tak velké divadlo okolo jako třeba FoFo RS nebo nějaké ty rychlé limitované Seaty. Ale jistojistě bych si nevsázel na Mazdu 3 MPS. Já jí dvakrát mohl řídit. Už je to dlouho a byla to ta první generace. Podvozek toho Megane je opravdu o dost lepší. Jenže musí se to vyzkoušet a zažít. Zas MPS nebývá jako ojetina tak drahá (je to starší auto), je to asi dost spolehlivé, tak možná nakonec za ty prachy , proč ne...

No
NoName
27. března 2017, 20:17
0

No právě uvalit půl míče za "tohle" co je asi o 60 kg těžší a o celé 4waty výkonnější to si můžu vzít klidně tu MPS s 60.tis "nalítanyma" za něco málo přes 300, sice o dva roky starší, ale něco to vydrží, což o tomhle silně pochybuju. A pořád bych si na okresce vsadil na tu MPS. A o podvozku MPSky druhé generace bych se taky krutě hádal:-). Shrňme to tak, každý preferujeme něco jiného a v tom je svět rozmanitý;-).

Matěj Podhorský
27. března 2017, 20:34
0

Mazda, dobře, ale co koroze?

Franz Kafka
27. března 2017, 20:41
0

Já to rozseknu ve stejném nebo podobném duchu. Není to Porsche takže to vlastně ani není sportovní auto je to jenom takový normální rodinný hatchback v křiklavé barvě co je o něco rychlejší. Proč jsou u nás ty Renaulty neoblíbené ? To bude asi proto, že 90% lidí má zkušenosti s Lagunou v dieselu z bazaru s 500 000 kilometry na krku.

Pravdou že některá neotřelá řešení tohoto francouzského výrobce mě také budí ze sna a třeba měnit na tomto Megánu žárovky skrz špinavý malý otvor připomíná spíše vybírání septiku. Pojede to asi dobře, ale nikdy ne dost dobře. Když už oblíbený rychlý Rendl tak Clio. Když rychlý hatch tak Focus.... uvidíme jak dlouho se tam tenhle kousek ohřeje soudruhův v triple ej.

krab
27. března 2017, 21:29
0

No Name: Zas nemůžem srovnávat hrušky a jablka. Ale jo, jasně dá se sehnat něco jako 2011/2012 3 MPS 2. generace za ceny kolem 300-350. Což o něco starší a o něco víc jetý Mégane RS taky.

Renault Sport , jak Clio, tak Mégane byly na českým trhu hodně drahý. Často nejdražší v kategorii, hlavně u Clia to bylo dost vidět. Na druhou stranu ty auta jsou taky vybavený daleko kvalitnějšími komponenty. Mazda 3 MPS se prodávala v ČR v tý době za "akčních" 599 tisíc a to bylo prakticky za míň než 200 koňové Clio RS s výbavou CUP. Mégane vyšel hodně přes 700. Zase byl ale o dost levnější než Focus RS.

Jestli máš 3 MPS rád, proč ne. Já řídil jen tu první generaci a nelíbilo se mi jak moc to tahá za volant na výjezdech ze zatáček, ten "torque steer" je tam fakt moc velký a motor 2.3 DISI má zkrátka příliš newtonmetrů na to, aby si s tím ta přední náprava poradila se ctí. V druhý generaci se to snažili vylepšit. A tu jsem neřídil tak nevím.

Za sebe, mě se Mégane v týhle specifikaci fakt libil A navíc pokud bych měl možnost v něm strávit třeba několik dní a hlavně si v něm třeba projet Most , byl bych z toho asi ještě nadšenější. Ale to bych si ho musel asi doopravdy koupit :) ... což by se mi relativně líbilo, ale asi tušíte, že tak nějak stejně preferuju to svoje stare auto z motorem za zadní nápravou :)

Franz Kafka
27. března 2017, 21:40
0

Jinak ještě několik poznatků. Poměrně pěkné fotky na to, že je to focené bez "výbavy". Doufám že interiér toho nesmyslu je ve skutečnosti hezčí a kvalitnější než evokují obrázky. Jak se sedělo v těch "sport sitze" vzhledem k tomu, že to je Sparco asi dobré. Brembo, Sparco co do toho vlastně montovali ty Francouzi? Alespoň ty znaky jsou přímo z té fabriky ?:)

No
NoName
27. března 2017, 21:55
0

"Mazda, dobře, ale co koroze?" Matěji kdyby jsi byl tak "erudovaný publicista" jak jsem si myslel, tak bys věděl, že problém koroze se týkal modelů do roku 2009 tam Mazda změnila technologie a vše je ok naprosto srovnatelné s konkurencí, bavíme se o letech 2010-2012.

To krab: Nechápu v čem pletu hrušky s jabkama? hothatch stejná kategorie podobný výkon, váha stejná cca. stejné roky v čem je problém vysvětli pls?

krab
27. března 2017, 22:07
0

Pár komentářů :
NoName : hrušky a jabka : Psal si : koupím si radši levnější starší Mazdu z vice km.... proto říkám OK, ale to není argument, jelikož těžko seženeš 2014 3 MPS s 20tis km po jednom majiteli za o mnoho méně než by tě vyšel Mégane.
Srovnatelnost stejných ročníků : OK , s tím souhlasím, jen zkrátka Mazda 3 MPS v evropských srovnávacích testech zkrátka žádný zvlášť skvělý body nenasbírala. To ale neznamená, že to není dobrý auto. To se hádat nechci...

Franz Kafka : díky, no bylo to foceno relativně rychle , nebylo tolik času na "odborné scénáře" :) ... to víš tyhle testy nedělám s podporou bývalého BBC top gear podpůrného teamu :-D

Je to standartní auto. Ještě jsem si to teď zkouknul : v 2014 se dal koupit tento Megane RS 265, za menší příplatek mohl dostat CUP výbavu, což byla změna na odpružení, tužší pružiny a mělo RECARO sedačky. Tyhle sedačky jsou vlastně shodné jako byly náhodou v tom Mini Cooperu S a jaký najdeš I ve Focusu RS 2. generace a jaký se dali objednat I do Clia 200 RS. Brzdy Brembo taky série.

V roce 2014 se dal ještě za velký příplatek koupit limitovaný model RS 275 Trophy, který měl navíc lehčí Speedline kola, jiné Ohlins tlumiče a kompletní výfukový systém Akrapovič. To tento testovaný nebyl.

No
NoName
27. března 2017, 22:15
0

Fajn stačí tak, ve stejných ročnících bude stejně ten "rencek" dražší a podle mě i hodně poruchovější, opět plantám jabka s hruškama?

MG
MGRR
27. března 2017, 22:03
-1

Vůbec nevím jak jezdí, ale na mne působí jako kindervejce... rozbalit, otevřít, zahodit.

reagovat
Ta
Tazio
28. března 2017, 17:59
1

Mimochodem v roce 2011 se tohle auto dostalo v EVO do Cars of the year, kde na něj například Chris Harris měl velice kladné ohlasy...

reagovat
krab
28. března 2017, 22:40
0

ECOTY vždycky s oblibou sleduju. Je to tak. U nás se mi zdá, tyhle Mégane nejsou tolik vidět, ale fakt jezdí výborně a hlavně je to použitelný I na okruhu a tam to I vynikne. Což jsem samozřejmně vyzkoušet nemohl.
Na silnici je to zábava, zábava , zábava. A pak taky musíš mít štěstí abys nepřišel hned o papíry :-D