načítám data...

Proč nedokážu upgradovat z Miaty

19. srpna 2019, 21:30 22 komentářů wdave_t

Upgradovat z Miaty na něco lepšího je těžší, než jsem si myslel. Zvlášť v Praze, když člověk nemá garáž.

zobrazit celou galeriiDavid Watzke: Proč nedokážu upgradovat z Miaty

Jako spousta z vás, i já neustále kontroluju automobilovou inzerci a odůvodňuju si, proč nutně potřebuju mít kdejakej nesmyslnej pekáč zkázy a je úplně jedno, jestli to je RWD sedan za dvacet, osmivál v rodinném balení za pade anebo porsche za půl míče.

Rok a půl jsem jezdil MX-5 NB 1.6, kterou jsem si koupil k 25. narozeninám. Pak jsem přešel na NC 2.0, kterou teď už mám taky přes rok a půl – tu jsem si pro změnu koupil k Vánocům 2017. A že jsou to teda dárečky!

Dřív pro mě bylo naprosto nepředstavitelný nemít zadní dvojici dveří, natož auto bez zadních sedaček, ale měl jsem to štěstí, že mě kolegové nechali projet se v NA a v NC a bylo jasno. Rozum šel stranou, to jsem prostě musel mít.

Přetočme o tři roky vpřed, do současnosti.

MX-5 používám už tři roky jako daily. Mám to štěstí, že daily v mém podání neznamená hodinu denně dojíždět v koloně do práce, protože tu mám v docházkový vzdálenosti, ale používám ji na vše ostatní. Zatímco s NB bylo celoroční používání občas utrpení (bez klimatizace), NC je na tom o dost líp, i díky tomu, že ji mám v provedení s el. pevnou střechou, a taky protože to už aspoň trochu jede :)

Ten benefit, že nemusím do práce dojíždět, je vykoupený tím, že bydlím v Praze a musím holt parkovat venku (anebo měsíčně platit nesmysl, přičemž žádný garáže v blízkosti nejsou, takže bych navrch neměl auto po ruce).

Poslední dobou jsem zvažoval, co bude další krok. Jaký konkrétní auto-cíl si nastavím a za čím se budu hnát. Koupím si konečně Challenger (s osmiválcem), kterej se mi tak děsně líbí? Nebo i přes ty brutální provozní náklady zkusím nějaké dostupné Porsche? Nebo naopak sáhnu po něčem, co bych se tolik nebál provozovat a koupím oranžovou MX-5 30th Anniversary?

Svezl jsem se (jako řidič) v různých zajímavých autech, jako je Camaro, Corvette, WRX STI, nová Miata po faceliftu a mám v plánu 911 996 a další…

A po dlouhém přemýšlení jsem došel k tomu, že s rozpočtem okolo půl mega, případně až mega, za předpokladu, že nemáš kde parkovat a sháníš daily co má RWD, manuál a co ti bude dělat radost, kterou nezkazí ani hnusný počasí, ani strach o každý škrábaneček, ani gigantický servisní náklady, případně splátky, ani ztráta hodnoty v případě novýho auta… tak prostě MIATA = Miata Is Always The Answer. Aspoň prozatím.

Odpovědí není spokojit se s ojetým hot hatchem, to by bylo jen koupení si něčeho rychlejšího. Není to ani nákup starýho velkýho sedanu nebo GTčka s osmiválcem – v tom by byl zase nesmysl provozovat můj oblíbenej jízdní styl. A není to ani koupě nový výroční Miaty, tý nejhustější ever, s kterou bych se stal kingem srazů. Realita je totiž taková, že z testovací projížďky v NDfl (byť teda ne Annie) jsem úplně na zadek nespadnul, protože kromě toho, že je výrazně nepraktičtější mi ani jízdně nepřišla nějak moc lepší.

Takže já si prozatím nechám miatu, občas si půjčím něco zajímavějšího, na co nemám a mezi tím vším budu šetřit na kvartýr s parkováním, abych to pak vyřešil jediným správným způsobem. Koupí vícera aut.

Anebo zítra zase změním názor a přikoupím nějakou Alfu s Bussem za kilo nebo tak. Jedno z toho. Uvidíme ;)


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
19. srpna 2019, 23:36
1

NC je tak dobrej univerzální sporťák, že když na to díváš realisticky, špatně se fakt hledá alternativa. Když nemáš garáž a chceš to používat jako daily, tak se dost dobře nedá poradit ti Elise nebo dokonce Exige. Pro drtivou většinu obyvatelstva jsou to "závoďáky na kolech". Zrovna tak krásná Alfa Romeo 4C Spider se dost dobře nehodí na provoz i v zimě... navíc by jí snad úplně každýmu bylo vidět líto vidět často špinavou.

Svez se někdy v 987 Boxsteru. Pravděpodobně to bude tvá příští štace. Sice bych ho asi nechtěl parkovat venku (záleží na okolí kde bydlíš), ale tohle auto má v sobě vše - rychlost, radost z řízení, krásný zvuk, precizní zpracování atd. Tam kde se např. u BMW Z4 musíš smířit s kompromisy (má daleko lepší řadovej šestiválec než miatí dvoulitr, ale v jízdních vlastnostech za ní lehce pokulhává) zkrátka Porsche Boxster exceluje ve všech kategoriích.

Další auto z kterýho po projížďce nejspíš padneš na hubu údivem jak je to fanstasticky postavený je Alpine A110. To je vážně skvělý a chtěl bych jí někdy řídit rozhodně zase znova. I když pro mě úplně přímo to auto není. Trošičku na mě až moc moderní.

PS: klíďo se ti taky může zalíbit Nissan 370 Z Roadster. Ten motor je perla mezi V6tkami, mám ho v Infiniti a až na tu hmotnost je to vlastně velmi dobrý.

Já si totiž myslím, že Mazda MX5 NC, ND to je jedno má jednu jedinou takovou smůlu - motor tě po čase dost omrzí. Jízdní vlastnosti ne, ty jsou na špičkový úrovni. Ale je tam ta zvídavost, co dalšího, co lepšího chtít dál. Úplně ti rozumím, měl jsem to stejně. A já bych tipnul, že lékem na to bude Boxster.

reagovat
Letis
20. srpna 2019, 21:39
0

Souhlas hlavně s posledním odstavcem. Ale myslím, že ta odpověď na tu otázku "co lepšího chtít", je úplně jednoznačná. Honda S2000. :)

wdave_t
20. srpna 2019, 22:57
0

Mně se popravdě ani moc nelíbí Z coupé, ale roadstery jsou vyloženě hnus :)

Taky to vidím tak, že relativně dostupnej step-up z Miaty je buď Boxster nebo S2000. Ale ani jedno není rozumný dailit, natož parkovat venku. Umím si představit koupit si dražší auto a financovat dražší servis, ale ne pokud by půl každýho roku mělo bejt schovaný :/

Z4 (3.0Si) je trochu kompromisoidní jak říkáš, ale zas bych tipnul přívětivější pro každodenní použití (než NC) a taky jsem na ně koukal - cenově dostupný, servis bude snesitelnější než u Boxstera, i dailit a nechat na ulici by to asi šlo (i když to spíš až E89 s pevnou skládací střechou)... Hmm, ty E89 už jsou ale celkem drahý, to bych musel holt zůstat asi zavřenej v E85 coupé :) ty jsou tak v cenový relaci se kterou bych ještě byl ok s rizikem venkovního parkování.

Pro mě by bylo ideální sehnat trochu levnější kus díky vyššímu nájezdu a případně menším kosmetickým vadám (aby moc neztrácel přidáváním kilometrů a neřešil drobný oděrky), ale zas naopak bych potřeboval aby to bylo rozumně servisovaný. Asi to koupit od někoho, kdo to měl dlouho, ale nezamýšlel to dojezdit až na odpis :D

krab
20. srpna 2019, 23:10
1

S2000 je pro mě zatím trochu mysteriózní. Ještě jsem neměl příležitost se v nějaké svézt a tak mám postřehy jen zprostředkovaný. A ne jediný člověk říká, že ten motor zkrátka nemá vůbec, ale vůbec žádnou šťávu v nižších, resp. středních otáčkách. Jede to až hodně hodně nahoře. Docela mi to připomíná 2ZZ-GE u Lotusu, kde je ta oblast do 6000 otáček přeci jen vlažnější, nijaká dalo by se říct a až pak to na posledních 2000 otáček změní zvuk a pořádně zatáhne. Baví mě to, ale přiznám se, že ne pokaždý.... Nakonec asi i proto jsou dnešní Elise i Exige všechny s kompresorem. Na druhou stranu, vysokootáčkový motor docela velebím, protože má nádherný charakter a člověk musí přemýšlet u každýho přeřazení. To auto jede rychle, ale nedá ti to zadarmo. U Hondy S2000 je teda nevýhoda ještě ta hmotnost, která, pokud se nepletu lehce přesahuje 1200 kg. Zkrátka - mě přijde, že se S2000 možná malinko přeceňuje, rozhodně mi přijde, že je na trhu až předražená. Ale to zkrátka záležitost poptávky a nabídky a těch aut příliš není.

Jo, na to parkování na ulici je nejspíš každej roadster s plátěnou střechou blbej. Z4 E89 by to dala a ta je na podobný cenový úrovni jako vyloženě zánovní ND RF 2.0. Pořád si myslim, že nejzajímavější malý sportovní roadster je ale Boxster. Nemůžu si pomoct ...

BubaaCZek
21. srpna 2019, 07:37
1

Z4 proti Miate z meho pohledu vede. V Z4 me svezl po Myte tady vrooom a bylo to o tridu jinde nez Miaty. Zapotil se u toho, prislo mi, ze je to stejne hrave, ale na rozdil od NC taky drave. Tu Z4 nezatracuj!

Bavoraczech
21. srpna 2019, 09:06
1

Hlavně si nekupuj Boxster 2.7 v automatu. To na sprintech s přehleden porazí i trochu poladěná Alfa v dehtu :-D

ToMyx
21. srpna 2019, 13:49
0

Také bych ve tvé poradil zkusit Boxstera i Z4, je to oboje jinde váhově, ale motorově se to pěkně poslouchá.
S2000 je krásně mechanická a zvuk motoru je nahoře krásný a když se tomu pomůže upraveným sáním, je to paráda. Jen škoda, že poslední dobou S2k tak moc vylétly nahoru. Cena ty pěkné kusy dostává spíše do skupiny vysněných hrdinů než relativně sehnatelných aut.

Krab: Se S2k jsem párkrát porovnával síly a minimálně v přímce je modrá více než zdatný protivník, však brzy uvidíš :-)
-
Komentář upraven 21. 8. 2019, 14:05:00

krab
21. srpna 2019, 14:12
0

Tomyx - na toho tvýho krasavce se těším docela teda...
Honda S2000 je auto, kterým se doufám někdy v budoucnu i svezu. Zamiloval jsem se poslední dobou do Alfy Romeo Spider, té staré, ale vzhledem k tomu, že musím najít nějak i čas na to opravit momentálně rozebrané MGB, tak další veterán/youngtimer působí, že by byl nad vlastní síly.

A dobrá Honda S2000 dneska stojí pomalu třičtvrtě milionu, alespoň v inzerci se to tak tváří... To je hrozně moc. Za ty prachy je fungl nový Fiat 124 Spider a to je auto s 5 letou zárukou a celkem hezky se s ním jezdí. Respektive velmi dobře se s ním jezdí....

ToMyx
21. srpna 2019, 14:22
0

Krab: To je jen takový moje píárko před výletem, stejně to pořád duní a tahá to předníma :-D

Jen musím dodat, že z mé zkušenosti je S2K na daily celkem na hraně (hlavně ve středu ČR) a ano, ty částky, které jsou požadovány za zdravé auto jsou opravdu nesmysl. Jen s Fiatou bych to úplně nesrovnával, je to dle mého názoru úplně jinak zaměřené auto a chybějící střecha je podobností čistě náhodnou. Fiata není až tak mechanická a vesměs se ty rychlosti dosahují mnohem snáze (pocitově), což je samozřejmě zapříčiněno utlumeným turbo projevem skoro nové FIaty oproti S2000, které v 99% mají alespoň upravené to sání a výfuk, takže je o divadlo postaráno.

Tomáš Vavrečka
22. srpna 2019, 15:19
1

Já si docela myslím, že až posadíme Kraba do S2000, tak si do měsíce bude jednu kupovat :D :D

Mimochodem, v čem je 3.7 V6 perla mezi V6kami? Mi ten motor teda přišel dost nudný.

krab
22. srpna 2019, 19:52
0

Hele to je klidně i možný... :)

Bavoraczech
21. srpna 2019, 09:02
0

Asi bys měl vědět, že Alfy s Bussem jsou jen FWD. A jestli by byla do kila, tak si můžeš vybrat akorát tak sedan a můžeš si vybrat mezi 156 a 166, protože to ostatní s Bussem už pod 150 asi neseženeš a když jo, tak to bude v takovým stavu že to nechceš.

reagovat
Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 12:08
0

Jasně, že to nemůže být odpověď. Ale Alfa RWD s Bussem? Co 6ka?

Kuře
21. srpna 2019, 12:12
0

Bavoraczku, nadruhou stranu ale. 156 s Bussem... mmmm......:)))

Bavoraczech
21. srpna 2019, 12:49
0

Fandatik: Jo to už bys byl velkej labužník a tyhle auta za 100 budou v předrenovačním stavu, takže do nich pak možná další 200 padnou.
Kuře: Moje zkušenost je asi taková, že raději 166 3.0/3.2 než 156 2.5. Obojí má ale něco do sebe. Nejlepší je samozřejmě GTčko 3.2, ale to už jsi 150+ a nebo 147 GTA, ale tam už ceny vystřelily skoro jako u Golfů s VR6...

wdave_t
21. srpna 2019, 12:49
0

O tom FWD samozřejmě vím, to byla poznámka jen pro ilustraci tý úchylky bazarovýho snílka... samozřejmě mě obecně nelákají jenom roadstery a podobná dvoumístná havěť, ale holt nemůžu mít všechno :D

Vojta
21. srpna 2019, 17:50
0

Měl jsem RWD i FWD a zatím teda spíš tíhnu k FWD, protože se mi s tím prostě globálně jezdí líp. Předtím jsem jezdil E87, pak chvíli i CLK 230 a Roadmaster, RX8 a MX5 taky celkem už dost znám. Ale třeba zkusím jako další auto něco s AWD nebo 4x4... to jsem ještě neměl, byť při koupi 159 jsem chvíli zvažoval jestli předohrab nebo všechnohrab, ale prostě nižší hmotnost a spotřeba zvítězily.

beastar
21. srpna 2019, 12:46
2

Hmm hale z toho povídání. Taky bych si nechal NC. Jedinou miatu v který člověk nevypadá jak medvěd na kole. Vypadá to jako auto, prej to docela jede. Daily to umí makat. Je to spolehlivý, obratný. Já si myslím že ani Boxster jak tu kluci píšou není dobrý řešení. Řešení je jedině druhý auto. Cokoliv z toho co zmiňuješ k miatě. Napadají mě věci kde by ti to mohlo vyhovovat ale...
Buď je to drahý, neprakticky na daily, nemožný parkovat venku nebo vše dohromady. Případně to jízdně je úplně něco jinýho. Autama se voz dokud můžeš. Taky to tak dělám a neresim co to je. Člověk dojde k tomu, že si jsou auta hodně podobný a těch výjimečných je fakt 10%.

reagovat
H_F
21. srpna 2019, 19:37
2

Pritom na pozadavky, ktery pises, je odpoved celkem jasna

Nejlepsi miatu totiz pochopitelne nevyrobila mazda, ale nekdo, kdo umel opravdu delat atmosfericky ctyrvalce

Je to auto kolem pulmio
Spolehlivy, skvele pouzitelny jako daily, jehoz provozni naklady jsou temer identicke s Mx5 NC
Ale ve vsem ostatnim je to znatelnej upgrade
Jeho hodnota proti mx5 a podobne nudnejm oktavkam mezi roadsterama roste

Ano, je to S2000

reagovat
Tomáš Vavrečka
22. srpna 2019, 18:00
0

S2K bude mít skoro 20 let... Té to stání na větru a dešti moc svědčit nebude...

wdave_t
22. srpna 2019, 21:15
1

Zrovna věk asi nebude hlavní argument, ne? Moje NC je z roku 2007 a taky v tom nevidím problém (to se ještě dělaly i ty Hondy). Jen se tak nějak dá brát víc jako spotřebák s tím že se v případě potřeby pořídí další. U S2k to je trochu dražší špás :D

H_F
23. srpna 2019, 10:04
0

To je jen vymluva a trochu kysely hrozny
S2k se delala do r2009
O NC se musis starat uplne, uplne stejne, vubec zadnej rozdil mezi nema nevidim

No, a kdyz se o auto staras, tak se da provozovat i s2000 klidne v zime, nevidim v tom nejak zasadni problem
Mit zdravej spodek, kterej nastrikas voskem a vystrikas dutiny, navoskovanej nebo nano lak, impregnovana strecha (kdyztak novej moher stoji 12kkc, to neni zadna palka) resp. hardtop a castejsi myti

Ostatne, zaznamenal jsem vyssi tendence k hniti u lancera evo, a to je presne auto, ktery kdekdo porizuje hlavne kvuli kraveni v zime