načítám data...

Polin a jeho Loďka

06. února 2019, 22:55 21 komentářů Pólin

V následujících řádcích bych Vám rád představil svoje nové auto, jak jsem k němu přišel a co s ním zamýšlím do budoucna.

zobrazit celou galeriiPavel  Šatánek: Polin a jeho Loďka

Minulý podzim jsem se ocitl v politování hodné situaci, kdy jsem musel prodat svoji motorku. Docvaklo mi to tehdy, když jsem se na konci sezóny podíval na její tachometr a zjistil, že tuhle sezónu jsem ujel jenom 500km. Vzhledem k tomu, že to nebyla žádná unikátní mašina, ale obyčejná Suzuki 650sv, která tratí na ceně každý rok docela hodně, jsem se, jak už jsem psal, rozhodl, ji prodat. Holt rodinný život si žádá svoje. Tím pádem jsem se ocitl v ještě horší situaci a sice: neměl jsem žádný stroj jenom pro zábavu.

Takhle jsem to, uznejte, nemohl nechat. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl sem a tam svézt svého 4 letého syna, jsem se rozhodl pro koupi nějakého zajímavého auta. Rozhodoval jsem se nad vším možným od nějakých starších Saabů, přes Alfu GTV až po to auto, jehož jméno nesmíme vyslovit, v generaci NB. Nakonec jsem se rozhodl pro posledně jmenované. Fantasticky to jezdí, i to docela pěkně (roztomile) vypadá a není to stroj, který by byl v jednom kuse rozsypaný. Ale co se nestalo: zavítal jsem na Ostravské Kafe a Káry a tam se ukázalo, že MX-5 není nic jiného než Octavia mezi sporťáky: má ji prostě každý. Přes tohle jsem se nemohl přenést. (Jiný příběh je to, že teď šetřím buď to na ND RF, nebo zánovní BRZ, kteréžto se taky dají velice snadno asociovat s tou Mladoboleslavskou perlou- ale nemůžu si pomoct. Jezdí to až tak skvěle, že kašlu na originalitu).

Začal jsem tedy vymýšlet, co jiného. Byl jsem se podívat na nějaké Saaby 9-3 Turbo, ale nic v rozumném stavu se zrovínka nenabízelo. Už jsem byl docela pevně rozhodnutý, že to nechám až na příští sezónu a že přes zimu ve mně stopro nějaké rozhodnutí dozraje. Ale ejhle: na podzim jsem prodával ze dvora slivovici známému známého a onen, pro mě, neznámý pán, dojel právě Fiatem Barchettou. Na fotkách se mě to auto tuze nelíbilo, ale na živo? Ó to bylo něco jiného. Ta linka přes celý bok auta. Ty vyskakovací hliníkové kliky…a navíc to je naživo takové akorátně placaté:) Jo a vyrábělo se v továrně Maggiora, která vyráběla Lancie Delty HF Integrale, nebo DeTomaso Mangusta- to se taky počítá:).

Do auta jsem se zamiloval a ještě ke konci listopadu jsem si jel pro jeden docela pěkný kousek do Brna. A ten mi teď stojí v garáži. Vím: oproti Mazdě je to předokolka s měkkým podvozkem a ještě měkčí kastlí. Já si ale říkal, že nějaké veliké sportovní ambice nemám a takové kochací autíčko s docela silným motorem se mi na naše výlety bude hodit. A musím říct, že minulou sezónu jsem si opravdu užil. Fiat neumí žádné zběsilé průlety, nebo, nedej bože, sportovní jízdu. Co ale umí je klidná jízda s nebem nad hlavou občas proložená odpalem z křižovatky (jo, je to pubertální, ale ta Fiatí 1.8 má tak pěkný zvuk:)).

Co mě ale na Fiatu štve jsou šíleně měkké a široké sedačky, škaredý plastový volant a řadící páka. Tím se dostávám k tomu, co plánuji. Vzhledem k tomu,  že to není žádný unikátní kousek (třeba ten, co měl Saudek), mě napadají nějaké úpravy. Vím: tahle auta si prošla nešťastným obdobím, kdy si je kupovali lidi, kteří měli potřebu je ověsit různými plastovými cingrlátky a podobnými srandami. Tohle je mi na hony vzdálené: nikdy jsem to žádnému autu neudělal a věřím, že neudělám. Co se mě ale líbí, je styl Outlaw, který třeba firma Emory aplikuje na stará Porsche. Vím, říkáte si: nesmysl… pokoušet se o něco podobného s Fiatem z devadesátek. Já bych si ovšem z toho stylu vzal jen něco: sportovní sedačky, volant, řadička (tím by se vyřešily ty interierové věci, které mě trápí), na předek, dejme tomu, dvojice, přídavných, sundavacích světel a třeba kvalitní rollbar spojený s pevnými čtyřbodovými pásy. Určitě jste si všimli, že vůbec nemluvím o technických věcech, ale jen o “komfortní výbavě“. Je to proto, že jsem bytostně přesvědčený, že pokud do toho nenarvu kompletní klec včetně prahových výztuh, tak to sportovně jezdit nebude- prostě se to kroutí.

Tenhle můj blog bych taky rád využil k sebrání mouder od Vás, čtenářů. Pokud budete chtít, napište mi své názory na moje nápady, případně třeba i nějaké Vaše nápady vlastní …

Díky za prostor a ať je tu už jaro:)


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
07. února 2019, 08:54
0

Pěkné...Fiat Barchetta sice není můj šálek čaje, ale alespoň je originální a nevšední :). Ale líbí se mi ty věci, které do toho chceš dát. Netuším, jak to ve finále bude vypadat, ale tenhle styl mám rád. Tak jsem zvědavej, jak to nakonec dopadne. Tak držím palce.

reagovat
MGRR
07. února 2019, 09:18
2

Pokud se ti to líbí, tak je to skvělý nápad. Vypadá to fajn.

reagovat
krab
07. února 2019, 10:50
2

Barchetta a styl café racer, protože ono spíš "outlaw" znamená vzít slavné auto historie a trošku do něj přeci jen "říznout" a udělat repliku podle chuti a tvého oblíbeného závodního hrdiny padesátek nebo zlatých šedesátých ... záleží komu je co blízké. Dej si do googlu "Lancia Aurelia "Outlaw" nebo italsky "Fuorilegge" , a to je podle mě přesně ten recept.

Jinak jako Barchetta s Nardi volantem , řadičkou + sedačkami OMP ve stylu 60's racer není vůbec blbý nápad, bude to nejspíš fakt pěkný. Jedny OMP vintage mám dokonce doma, zbyly mi po Triumphu GT6, ale možná si je vezme nakonec Jirka, jeho současný majitel, se kterým jsme vlastně od té doby přátelé. No safra... taky to bylo auto co jsem asi neměl prodávat, mít víc místa pravděpodobně by se to nestalo :)

reagovat
Pólin
07. února 2019, 12:59
0

Jo, tu Lancii znám...čtu Classic Drivera, kde o ní psali snad už před rokem a taky samozřejmě Tebe, Krabe..i když jsi zběhl:) Já právě nikde nenašel nějakou definici outlaw aut... v americe jsou to dragstery, které vypadají jako relativně obyčejné silniční auta a nebo taky ty sranda bugyny s tím obrovským křídlem nad hlavou. Prvně jsem to právě četl ve spojení s Emory Porsche a ten styl se mi strašně líbí. Žádné zbytečnosti, ale účelné úpravy s díly od zavedených výrobců, případně úplně originálními... Jinak kdyby jsi chtěl ty sedačky prodat, určitě bych je vzal;)

krab
07. února 2019, 14:03
0

Dík, no já taky úplně přesně neznám ten rozsah kam spadá "outlaw" , ale nějak jsem to pochopil jako auto, který má svou historickou hodnotu, purista by ho striktně udržoval v původním stavu. A outlaw - to je něco jako vyvrhel, vyděděnec, prostě raubíř, nevím jaký český slovo jen nejblíž, to je prostě ta věc, když takové auto stejně upravíš aby se líbilo tobě. Typicky se to opírá o dobovou závodní historii ty úpravy + upgraduješ techniku.

Mě se tady z těch renovací líbí samozřejmě spousta věcí, ale například takový německý Kaege (Porsche) nebo britský Theon ( Porsche ) či Alfaholics nebo americký Icon, to jsou úžasný stavby. Ale to už jsou spíš kategorie "restomod".
Každopádně ta Lancia Aurelia je hodně jedinečná :) , to je fantastickej projekt, rád bych to viděl. Kdybych jel letos do Anglie, tak jim zkusím napsat, třeba mě do dílny i vezmou :)

PachezZ
08. února 2019, 09:53
1

Pro mne nejtypectejsi "outlaw" porad zustava Magnus Walker...

Pólin
08. února 2019, 11:00
0

Jo, ten jeho styl úprav je moc fajn.. líbí se mi i ten jeho přístup, že má svoji dílnu a platí si svoji partičku mechaniků. A pak taky to, že se nezaměřuje jen na 911, ačkoli jich má nejvíce, ale že dělá i "plebejské" 924 atd...

beastar
08. února 2019, 21:35
0

Magnus je dnes težce komerční vepřík. Za prachy ti udělá i ufo hlavně, že to bude vypadat na insta dobře pro sponzory. Mám rád jeho příběh. Ne však jeho současnost. Nepapám mu to už nějakou dobu.

Pólin
11. února 2019, 11:44
0

Ahá, tak ten hype kolem něj jsem, přiznám se, nezaznamenal. Teď se dívám, že i Hot Wheels dělají angličáky s jeho designem :D . prachy jsou prachy... ne každý má na to být celý život takový rocker, jako třeba VonDutch :D a to teda ne, že bych ho obdivoval...

Jakub Pospíšil
07. února 2019, 12:02
1

Ten tvůj nápad na úpravy se mi moc líbí. K italskému kabrioletu to skvěle sedí a moc se těším na výsledek. Právě interiér je totiž z Barchetty největší slabina a pokud se ti ho povede pozvednout na vyšší úroveň, bude to paráda.

reagovat
custom1
07. února 2019, 12:23
0

Myslím, že je to dobrý nápad. Kdybych upravoval Barchettu, nejspíš bych na to šel stejně.

reagovat
skretik
07. února 2019, 12:30
0

Barchetta měla speciální edici "Riviera" a ta měla víc fajnovej interiér, akorát letmým pohledem do gůglu se zdá, že existuje akorát v červené (což se k tvojí modré loďce moc hodit nebude) , ale přísahal bych, že jsem to viděl i v hnědé/béžové ... ale možná to nebylo origo nebo jsem blázen
(ještě jsem našel cizí inspiraci a vyvedení v černé)

reagovat
Pólin
07. února 2019, 12:45
0

Tu edici Riviera znám...a i se mi docela líbí. Problém mám ale s tím, že se mi takový interier, který vypadá fakt docela nóbl( diamond stitching a pravá kůže) do malého laciného italského autíčka moc nehodí. Ale pořád je to lepší, než to, co je tam teď...;)

ToMyx
07. února 2019, 12:45
0

Barchetta je na kochačku super autíčko, navíc není moc rozšířená. Za to palec hore!
Co se týče stylu úprav, doporučuju se porozhlédnout, zda někdo nerozprodává na díly Fiat Coupé, třeba by se tam pár společných dílů našlo. Tak ať slouží!

reagovat
vojtacz
08. února 2019, 21:09
0

Co vím tak Barchetta byla stavěná na podvozku Punta, takže moc společnejch dílů s Coupé asi nebude. Sedačky by ale teoreticky mohly jít přehodit, tipuju že pojezdy budou stejný a bude to plug n play. Sedačky z Barchetty jsem kdysi měl v jedničkovým Puntu a byly parádní.

ToMyx
11. února 2019, 09:46
0

Ano, ano. Myslel jsem primárně sedačky a volant.

Pólin
11. února 2019, 11:35
0

Zajímavé, mě se právě zdají, že jsou hrozně široké a neforemné... a to prosím nejsou tak vysezené :) Je ale pravda, že v jedničkovém Puntu jsou jako originál jen takové sesličky, takže zlepšení to určitě tehdy bylo...

ToMyx
11. února 2019, 13:32
0

Ať uděláš co uděláš, vždy jde současnou sedačku odmonotovat z pojezdů/ držáků a navařit je na jinou sesli, jen je to víc práce a peněz a chce to měřit předem ;-)
Každopádně, výrobky Nardi jsou pěkné věci a řekl bych už celkem klasika, kterou se snad nedá nic pokazit.

Knightrider
08. února 2019, 15:52
2

Nepřemýšlej nad tím, jak se jmenuje kterej styl. Prostě to udělej tak, aby to vypadalo dobře a profesionálně a aby to pozvedlo úroveň toho auta. ;-)

reagovat
beastar
08. února 2019, 21:33
0

Takže ideálně s profesionální montáží a original homologovanými díly. No more tuning z východu.

bkralik
12. února 2019, 08:45
0

Jen k té tuhosti karoserie a odpružení - nikdy jsem Barchettou nejel, ale myslím si, že horší než NA/NB to nebude. Podle nějakých tabulek má Miata torzní tuhost karoserie mezi 5000 - 6000 Nm/deg (NA - NB), což je prostě strašlivé (podobná čísla má třeba stará Micra nebo stará Fiesta) a připomíná to tuhost gumového medvídka
Pro Barchettu jsem tu hodnotu (torsional rigidity/torsional stiffness) nikde rychle nenašel, ale věř že horší to fakt skoro být nemůže :-)

reagovat