načítám data...

Podzim automobilového života...

10. dubna 2019, 03:03 40 komentářů beastar

....aneb auta která mám rád, přestože si to zpravidla nezaslouží. A pro spoustu dalších lidí jsou nezajímavá. Určitě také máte své obdobně "zajímavé" favority.

zobrazit celou galeriiBorec Lang: Podzim automobilového života...

Určitě to každý zná. Dnes potkáváme své tehdejší automobilové lásky. Nejen ty automobilové. A optikou stávající doby je vidět, že čas se neúprosně žene kupředu. Auta, která byla, před několika lety parádní jsou najednou zlaté vrány na dojetí. Přesto si myslím, že některé modely nám zůstanou v srdci na dlouho. Nemluvím o všech těch skvělých investičních autech jako je například Ford Escort kabriolet v top stavu po osmém majiteli. Mluvím o obyčejných autech, které člověk v dobách minulých zkusil projet, nebo si je i koupil. Nedávno jsem nad tím přemýšlel. Jak jsem na tom já. A došel jsem k závěru, že se mi líbí dodnes hodně aut, která jsou objektivně odepsaná. Teoreticky si ani mnoho pozornosti nezaslouží. Něco jim vždy chybí. Styl, sportovnost, spolehlivost nebo všechno dohromady.

Přesto se jedná o auta, která ve mně osobně zanechala dávno, nebo nedávno opravdu pozitivní stopu. Rád je potkávám v provozu. Rád si o nich povídám s majiteli. Dokonce se nechám i svézt. Přestože v mnohých těchto vozidlech se vlastně ani o žádný nevídaný zážitek nejedná. Jsou to prostě obyčejní pěšáci automobilového veletoče. Někteří nakonec nepřinesli žádné větší úspěchy ani svému výrobci. Jsem přesvědčen, že je to celé nakonec o detailech. Pravým opakem těchto aut jsou totiž auta, která chce každý. Protože prostě proto. Jsou například hodně rychlá, nebo je jich vyrobeno jen několik stovek kusů a tak podobně. To jsou auta pro fajnšmekry. Tak přesně taková v mém dnešním výčtu pochopitelně nenaleznete. Za okny si svou diskotéku sice rozjíždí jaro. My si tady připomeneme podzim a automobilové umírání v celé jeho kráse.

První rytíř nebo možná rytířka což zní naprosto idiotsky, ale asi to bude genderově korektní výrazivo. Takže první rytířka u Beastarova kulatého stolu je. Je to auto, na které jsem si vzpomněl zase nedávno v nějaké výživné debatě přímo tady na Autíčkáři. Přátelé Alfa Romeo 156.

ALFA ROMEO 156

V roce 1997 přiletěla jako lesklá kometa. A dokonce i mateřský koncern do tohoto modelu vkládal spousty nadějí. V roce 1998 byl celý projekt ověnčen titulem auta roku. Unikátní technika a neotřelý dodnes velmi zajímavý design. Zákazníci kupovali. Dokonce až do roku 2007. Jak to vidím já? Auto se mi vnějším vzhledem líbí dodnes. O spolehlivosti dieselových motorů JTD není pochyb. Bohužel na druhou stranu o spolehlivosti té věci pochyb je. Typicky italská montáž a precizní provedení některých prvků dodnes mění vlastnit „156“ na jistý druh adrenalinového sportu. Trochu to připomíná i náboženství. Když někdo cizí o vaší Alfě řekne, že je to krám, bezesporu se vás to dotkne. Jenže každý den, když k tomu autu jdete, se tiše modlíte ke všem Giugiarům. Aby to proboha tentokrát dojela bez problému. Číslo na vašeho kamaráda s odtahovou službou je stále v oblíbených kontaktech ještě nad Samanthou z privátu co se jmenuje ve skutečnosti Božena. Tady bych si vypůjčil zajímavý obrat z úvodní znělky jednoho populárního seriálu. Tam se praví. Když to poupravím směrem k tomuhle autu, řítí se jak lavina. To platí beze zbytku. A sloka pokračuje. Génius i dilina.

To skutečně stejně jako smyšlený pan fotbalista Alfa je. 156 když funguje, je jízdně fantastický stroj. Umí vyčarovat neuvěřitelnou atmosféru a povozit tak že ani labutě u Lakatošů nemají takový drive. Častou mantrou alfisty z přesvědčení je že za vše můžou majitelé. Bohužel často tomu tak není a vlastnit tuhle holubičku je spíše pro zlost. Dal sem zánovnímu autu všechno a stejně to nestačilo. Chápu, že kdo víc servisuje, než jezdí ten je spokojen. Každopádně i přes všechny nedostatky, když dnes potkám krásný kus, udělá mi to radost. A stále to umí jezdit přesvědčivě. Holt klasické klišé modelky na jehlách málo kdy umí dokonale vařit. A který jiný kombík dokáže překonat Sportwagon 156 v nepraktičnosti no řekněte? To auto má tolik vad, že ho prostě musíte mít rádi.

JAGUAR S-TYPE X200

Tohle auto je pro mě něco víc než pro běžné fanoušky Britské značky. Zatímco pro ně je to jen piha na kráse jinak skvělého portfolia výrobků. U mě právě tento model rozdmýchal pochybnosti a jisté antipatie k Jaguaru. Ano byl to starý stroj, když se ke mně dostal. Ne náhodou je to vlastně současník Alfy Romeo 156. Už začíná svítat, které období automobilismu mám tak nějak víc rád. V roce 1998 tohoto hrdinu v jeho originálním kabátě nešlo přehlédnout. Dnes již sice působí spíše konzervativně. Nicméně například ve srovnání s konkurencí z Německa je stále celkem svůj. Jak už to tak bývá k pověstnému úspěchu a získání statusu toho neprůstřelného a skvělého stroje chybělo. Ehm asi poměrně dost.     

O zadírání motorů a stávkující elektrice už toho jsou popsány stovky fór. Bohužel to není ani model, který by budil sentiment u ortodoxních fanoušků jaguárů. Takzvaných šelmiček. Jasně je vnímán představitel nešťastného období a úpadku. Na rozdíl od těch ošklivých krabic z minulé dekády. Ba ne i ty mají své. A tak jich je na silnicích bohužel čím dál méně. Což je podle mě docela škoda. Přece jen v rámci třídy je to velmi dobré auto. Prostorné, komfortní. Ano nikdy nebude jezdit jako BMW e39. Pro mě je stěžejní, že až se úplně zblázním, půjdu si pro vrcholné provedení. 4.2 V8 kompresor a budu jezdit všude a vyprávět že mi nevadí spotřeba 25 litrů na sto. Protože pro styl za volantem se musíš přece obětovat. Samozřejmě budu jezdit jen slunečné Soboty a v sezóně. A budu distingovaně kroutit obočí a poulit oči kdykoliv potkám Superb v dieselu. Možná si koupím i nějakou čepici, v které budu vypadat objektivně debilně. Mě to vadit nebude, protože budu řídit svůj „koncernový“ Jaguar.

AUDI S4 B5/8D

V podstatě druhá generace odvozeniny od běžné A4. Přinesla sebou vlastně moderní tvář Audi. Tehdy moderní platformu. A léty prokázanou nezdolnost. Nicméně ocumlaný design tak cool v době představení velmi rychle zestárl. Pod kapotu se úplně původně dostal motor 2.7 l biturbo. V kombinaci s pohonem všech kol a manuální převodovkou umí tenhle vůz nevídané věci. Z dnešního pohledu velmi kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost propůjčují vozu velkou dávku agility. 2.7 biturbo je dynamikou skvělá, projevem brutální jak jen turbomotor může být. Bohužel servisně je velmi náročná. A co k tomu přirovnat? Tehdejší motory Porsche. To snad asi ne. Nicméně i dnes většina lidí raději sáhne po prověřeném osmiválci v o kousek novější 8E. Tahle věc je přesně pravým opakem Alfy Romeo 156. Vzhledově neuchvacovala zájemce tenkrát a dnes to platí snad ještě více.

Jízdně když vše funguje, je to docela zajímavé auto. Nebo spíše zajímavá čtyřkolka. Po drobných úpravách jako je posílení brzd a instalace nějakého lepšího, rozuměj tvrdšího, podvozku dokáže pořád na okruhu potrápit i mnohem novější a nabušenější soupeře. Potkat tohle auto originál na silnici je docela problém a dokonce i běžné A4 té doby už vymírají v rukou mladých „pirátů“. Anebo slouží jako přepravníky pro přiblížení se nádraží. Nedávno jsem potkal žlutou v Jesenici a málem jsem si ukroutil hlavu. To je tak když naprosto obyčejná auta z devadesátek začnou být ve stádě novotvarých stejnoaut krásná.

MAZDA RX-8

Něco pro potěchu útlocitu fanoušků Mazdy (a těm co v redakci Autíčkáře platí Mazda letenky) Tohle auto je tak specifické až je krásné. Protisměrně otevírané zadní dveře, povedený design. Samotný Wankel pod kapotou mě zase až tak nebere. Nejsem vyloženě technicky zaměřený autoonan. Nicméně ta věc pod kapotou posbírala v motorářských soutěžích víc cen, než Jarda Jágrů. A dost pravděpodobně oprávněně. Tady je zřejmé že většina aut trpí zejména na špatný přístup majitelů. Ti vidí servisní plán jako doporučení a ne jako povinnost. Potom jsou debaty o spolehlivosti použitého motoru jen hloupé dohady. Příliv točivého momentu v líbivé vlně je emociálně dojímavý zážitek asi jako první ochutnávka LSD. A to se bavíme o výkonově slabší verzi. A pokud má někdo v lásce opravdu vysoké otáčky není tady co řešit. Dostane je. Podle mě jedno z parádních a zábavných aut na blbnutí po těch okruhách a tak. Dokud to tedy funguje. Dnes asi zajímavá věc čistě jen pro fanoušky auta, wankelu či Mazdy. Nebo třeba všeho dohromady. Každopádně rád je potkám. Rád se na ně podívám, protože i boční profil patří k těm zdařilejším. Je to taková nejistá volba pro mladé a nevybouřené jedince.

VOLVO C30

Tahle malá bestie se podle fanoušků moc nepovedla. Zejména na POLESTARU nenechali nit suchou. Alespoň to tehdy z různých hodnocení tak vypadalo. Mě se naopak nápaditý přístup k provedení zádě v třídě kompaktů líbí. Celkově auto vzhledem neurazí. A stárne vizuálně velmi pomalu. Slabší motorizace jsou určitě zajímavé pro běžné korzování. Nicméně skutečná zábava začíná teprve se 170 koníky z vlastní produkce Volva. Jako nástupce futuristické 480 se možná auto neosvědčilo. V mých očích se však jedná o skvělou alternativu. Ke všem těm golfům a tak podobně. Pro více artově zaměřené jedince je to prostě stále zajímavá volba. Dnes bych řekl i za docela směšné peníze. Je to takový neortodoxně vypadající Focus.    

Moc jich bohužel u nás nejezdí. A když tak se jedná spíše o základní motorizace. Celkově se nejednalo o nějaký prodejní šlágr. Tak už to tak bohužel u podobných kreací bývá. A tehdejší prodejní cena za středně vybavený model šplhající k hranici 650,000 Kč nejen na našem trhu prodejům také nepomohla. Auto se pěkně ovládá. I na ojetinách je vidět, že vše je precizně poskládané a nikde nic nevrže. Sedadla jsou pohodlná ve všech verzích. To je věc, kterou prostě nelze zpochybnit. Kdyby mi vůz takové kategorie k něčemu byl už bych s ním dávno jezdil. Bohužel mezi nedostatky patří to, že neutáhne přívěs. A dokonce ani na dálky to není úplně ono. Inu škoda snad jednou jako veterán do garáže mě samého starého.

Na závěr věc, která budila kontroverze a možná i budí ze snů lidi dodnes. Zejména tedy z těch, kteří se nebáli a obětovali pár svých vlasů na oltář designu. A zešedivěli.

    

MASERATI QUATTROPORTE V 

Pátá generace čtyř dveří začíná být dostupnou ojetinou. A tak se dotazy na nákup tohoto klenotu zelení nejeden web či autofórum. Určitě se jedná o velmi pohledné a zajímavé auto. Bohužel všechno z levných kusů vyrobené před rokem 2008 pro běžné smrtelníky stále není úplně snadné vlastnit. Pokud by s tímhle vozem chtěl někdo navázat vážnou známost. Vydělávat dost opravdu nestačí. Tedy ono to stačí. Nesmíte však počítat s nějakým denním ježděním. 4.2 a jejích 400 koní je vskutku exaktní zážitek. Zejména když to hýbe se dvěma tunami. Prostě udržet tuhle věc v provozu je sakra náročné. Nicméně kdo to dokáže tak před tím smekám.

Pokud totiž vše funguje, jedná o dokonalý supersedan. Jasně přece jen trendy se posouvají a za milionáře už v něm dnes asi nebudete. Stále dovede ale poutat pozornost. A co je důležitější zejména pofaceliftové spolehlivější varianty nabídnou velmi slušné zážitky zpoza volantu. Nedávno jsem jedno potkal a ten zvuk. To je něco co prostě každý milovník aut slyší rád. Částky, které na vás sypou posléze v servisu, slyšíte méně rádi, ale koho by to zajímalo. Je to styl a čistá láska na kolech. Navíc ty ceny dneska. Mámo pojďme si vzít půjčku od Peťky Kellnerů a vybrat kontokorent. Navíc už to dolu o moc nepůjde. Potkávám je rád. Rád se svezu. Z logiky a podstaty a cenové politiky je jasné, že jich moc nejezdí.       

RENAULT MEGANE II RS225

Tohle auto vzhledem rozhodně upoutá. A samozřejmě je hodně lidí, kteří ho nemají rádi. Podivně zkosenou záď považují za odpornou. Celkově je to rozhodně docela avantgarda. Provedení RS je zajímavé i tím, že se vlastně zase až tolik neliší od běžné verze. Pěkných kusů aby člověk dnes pohledal. Zpracování nepatří k nejlepším. Celé auto umí potrápit majitele hromadou závad z kategorie otravných. Nicméně jízdně se jedná o velmi povedený stroj. Navíc dnes za více než dostupné peníze. Jeden exemplář právě teď sem tam osedlám. A ano jsou rozhodně lepší hothatche i z doby vzniku tohoto auta. Jenže tenhle „rendl“ je srdcař a nabídne z toho dvoulitru opravdu solidní koně. Zatím jsem potkal jiné „RS“ v provozu na silnici jen jednou v noci. Na pražské magistrále. A byla z toho velmi příjemná cesta někam k Vlašimi. V rozhodně legálních rychlostech. Tohle auto je asi mé největší „guilty pleasure“. Nejsem hrdý na to, že se mi líbí, ale objektivně je to tak.

Dnes tahle auta z let výroby okolo roku 2005 jdou koupit už opravdu snadno a takzvaně za pár. Jen dát La Megáne RS šanci.   


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

MGRR
10. dubna 2019, 08:19
0

Dobré :)

reagovat
krab
10. dubna 2019, 10:26
0

Hezký! No zavzpomínal jsem si taky ...
A to Maserati s pirátskou vlajkou a pokladem pod tím moc pobavilo. Totiž ještě v tom rozměru, že ten měsíc než jsem koupil nakonec Infi G37S, tak jsem byl vážně silně nalomenej jít do stříbrnýho QP V. generace, byla to ještě verze se suchou klikovou skříní a robotizovaným manuálem duologic, umístěným vzadu jako klasicky transaxle. Jedna byla právě v Imofě a když jí zlevnili na magických 397 tisíc tak jsem měl hodně cukání to zkusit. Jenže auto po nastartování neběželo pravidelně, svítil bubák žlutého motoru na přístrojovce a vůbec to vypadalo, že by z toho auta bylo skvělé, ale nevyhnulo by se pořádný kontrole a pochopitelně výměně kde čeho... ale v základ byl hodně zachovalej, i nájezd asi jen 80 tisíc a historie k tomu byla docela důvěryhodná.

A mě přesně chybělo v "štrůzoku" nějakej čtvrt míč, kterej by nebyl případně problém do toho auta utratit, aby jezdilo jak má. A pak najednou zmizela... někdo prostě nebyl tak váhavej střelec jako já.

Ty náklady na provozování jsou trochu otazník. Strašně asi záleží co se na tom posere a počítám, že x věcí nejsou v náhradě, budou drahé a nebudou třeba ani hned dostupné. Já to tak bral, že by to auto třeba pár měsíců i nejezdilo, kdyby se něco stalo, mám i jiný auta a taky mi furt nějaká auta půjčují. Takže na ten nájezd 10 tisíc ročně na tom, by to asi bývalo šlo...

Všem dnům není konec, že by ceny tohoto QP vyletěly do stratosféry, to snad ani nečekám, nakonec ani regulérní youngtimer, QP IV. generace se stále dá pořídit za málo. Sranda je, že jsem se v tom ještě nesvezl a nehledě na to jak to jezdí prostě tak nějak vím, že to chci :)

reagovat
beastar
10. dubna 2019, 15:06
0

Já jen snad. K tomu pirátovy za 4 kila. Vím přesně který auto. To bylo to z protiučtu za Giulii po té firmě od toho pána co se kamarádí s tím pánem co mu patří celá ta haluz? :)) Jako nešel bych do takovýho kusu ani s těma dvě pade v akountu. Víc by si servisoval...málo jezdil. That sux. Zlatý infinitíčko... Skajlajn.

krab
10. dubna 2019, 15:18
0

To asi možná bylo... oni ho furt na stránkách mají, ale jako "prodáno". Mělo to poškrábaný kola, to je banalita, ale karoserie i interiér byly fajn. Ale byla na ní práce, co všechno bylo rozbitý nevím a dál jsem nezjišťoval. Já vim... to se tak člověk někdy zasní do něčeho takhle nesmyslnýho a chvíli o tom vážně uvažuje. Infi byla jasná volba, taky (zaklepat) perfektně funguje.

Ve skutečnosti je nabídka QP V. generace celkem velká a tak kdyby mě to náhodou někdy v budoucnu popadlo, je z čeho vybírat

beastar
10. dubna 2019, 16:54
0

Je jich dost pravda. Tak ty si chtěl daily a to tohle QP jako obecně moc dneska dobrý není. Jako taková hračka. Víkendy a tak jako máš Porsche. Na to je to asi skvělý.

Jezdit s tim denně do práce. S kontrolkou motormanagementu atd. To prostě soudnej člověk nechce. A opravy na to jsou taky otravný. On to málokdo pořádně zná. Nikomu se do toho nechce. To je u nás blbý. Paradoxně provoz toho venku je příjemnější. Než tady u nás.

krab
10. dubna 2019, 17:06
0

no právě... jako daily už to byl dost risk, nakonec bych stejně končil tím, že bych vzal něco obyč na operák, pokud bych zjistil, že se bez spolehlivýho normálního auta neobejdu a Maserati by byla taková ta "hračka" co se s ní víc hraje a opravuje než jezdí...

Bavoraczech
11. dubna 2019, 11:59
-1

Udělal jsi dobře. To auto se mi hrozně líbí, ale sám mám zkušenosti s Alfou 166, která je slabým odvarem tohoto. Některé díly zejména zadní nápravy už se hůř shánějí, to samé okolo motoru když máš Busso 3.0l+. Překvapilo mě, jaký je třeba problém sehnat nové xenonové světlo. A proto jsem rád, že tam mám halogeny, protože i tam už se seženou nová světla tak možná někde v doprodeji. Maserati na tom bude tak o 2 levely hůř. Jak dostupností, tak cenou.
Je to ale přesně to auto, který bych si chtěl půjčit na víkend na výlet a po výletě ho zase pěkně vrátit a nestarat se.

krab
11. dubna 2019, 13:50
0

Já vim. On mi tenkrát když jsem s tím otravoval kolegy co píšou autíčkáře trochu tvrdil Hamster, že to Quattroporte zas až taková katastrofa být nemusí a asi by i dokonce věděl, kdo by to reálně uměl opravovat. Ale nic... je to na delší dobu zaparkované téma, možná štěstí, že jsem neměl o něco víc volných peněz, to by asi už šedé Quattroporte s Duologic převodovkou bylo u mě doba, resp. kdesi v servisní dílně :-D

krab
11. dubna 2019, 13:54
0

teda .... robotizovanej manuál byl duo select ( ne logic, to tak zas bylo u Fiatů, jsem to popletl)

Vojta
11. dubna 2019, 15:15
0

Bavoraczech - srovnávat AR166 a Quattroporte? Really? :D 166 je servisně velice levná, prakticky se nekazí a všechny díly jsou snadno a levně dostupné. Typicky xenonové světlomety na svoji mám a náhradní jsem sehnal za 1500kč oba z vraku. Ostatně ani není důvod je měnit, po těch letech většinou stačí rozlepit a zrepasovat ;) Podvozkové díly? No... komplet podvozek sakum prásk za cca 25kkč i s tím, že tam mám úplně nové Bilstein B6 - opravdu to za to stálo, geometrie v zelenejch a to auto jezdí jako nikdy předtím. A 24V motor? Dá se sehnat naprosto všechno a naprosto v pohodě. Trochu problém je Busso, ale to ve 166 bylo jen jako 2.0 TB - lehce problém sehnat klikovku, když by byla zadřená, což se prostě občas stane.
Quattroporte proti tomu je úplná šílenost. Polemizovat by se dalo o srovnání s Thesisem, kterej je taky finančně extrémně náročnej :)

beastar
11. dubna 2019, 15:19
0

Taky sem se lekl. Ale on tam na konci píše. qp na tom bude o 2 levely hůř. A skutečně to tak bude. Spíš o 7 levelů v případě kusu za 4 kila o kterým je tady řeč. Pravdou je že 166 je ve všem lepší auto jak 156. A servisně míň otravný s jakoukoliv motorizací.

Vojta
11. dubna 2019, 15:28
0

To máš dáno do velké míry i tím, kde se to vyrobilo. 166 je víceméně jen větším faceliftem 164ky - vyráběno v Miláně v Arese na hypersupermoderní lince a pak později v Rivaltě. 156 byla navržená tak, aby to bylo líbivé a levné, takže trpí mnoha nectnostmi příbuzných Fiatů. Další věc, která se na ní podepsala je ta jižanská kvalita montáže, protože se to bouchalo dohromady kus od Neapole v Pomiglianu. Věci jako že sundáš tapec a ono je tam v izolaci zatavenej od výroby šroubek co jim tam zapadl? Naprostá klasika! Stejně tak chybějící příchytky, ledabyle všechno nasázené, nelícující karoserie... A dorazej to ještě ty zmíněné konstrukční nedokonalosti a mizerná antikorozní ochrana. Na jednu stranu ty 156, 146, 147, 155 (všechny ty auta jsou prakticky totožný) byly obchodním úspěchem, protože se toho prodalo hodně, výrobní a vývojové náklady minimální... ale na druhou stranu to Alfu tou pověstí posunulo někam k Dacii a doplácí na to dneska, když nenachází zákazníky pro jinak docela povedenou Giulii.

beastar
11. dubna 2019, 16:27
0

Vojto. Sem rád že si to napsal za mě:) Takhle to přesně je. Je vidět že máš zkušenosti. A ano obchodně to byl úspěch! To bych nezpochybnil. Líbiví to je.

Bavoraczech
12. dubna 2019, 13:05
0

Vojto... ano, světla seženeš z vrakáče. Jestli teda za 1500 tak jsi měl velký štěstí, já je sháněl bráchovi v Německu a byl jsem rád za cca 200€. Podvozek kompletně s tlumičema za 25 asi neuděláš nebo chci znát tvýho servisáka, protože s kvalitním materiálem jsi na 12ti jen za materiál zadní nápravy bez pružin a tlumičů. Nicméně s tim QP se to samozřejmě srovnávat nedá.
Ad 156 - asi jsem měl skvělej kus po majiteli autosalonu z Rakouska, kterej šlapal jak hodinkya žádný zásadní nedostatky ve zpracování exteriéru ani interiéru jsem neviděl. Ale jo, 166 je jinde.

beastar
12. dubna 2019, 13:57
0

Co k tomu říci. Měl si fakticky kliku.

Vojta
12. dubna 2019, 22:56
0

Bavoraczech: Tak že seš to ty, udělám ti rozpis.
Přední spodní ramena: 4400,- Febi/Bilstein
Přední horní ramena: 1200,- za powerflex, čepy většinou přežijí v poho i 250tkm
Zadní těhlice 2x 300,- (ofiko Fiat obsolete, jinak řešitelné za stejnou cenu i sólo unibaly a přelisováním)
Zadní nápravnice včetně uložení 1500,- (ofiko Fiat obsolete, jinak řešitelné cca za stejnou cenu sólo silentbloky a přelisováním)
Silentblok zadních bumerangů 300,- x2
Uložení zadních spodních ramen 800,- x2
Kompletní sada tlumičů Bilstein B6 12000,- (objednáváno přímo od bilsteinu)
Pružinám nic nebylo, tak jen komaxit za 300,- (lepší nechat origo pružiny, náhrady maj většinou špatné parametry)
Hele mě to prostě vychází na 22 200, na nějaké drobnosti jsem zapomněl a proto píšu 25... Práci si nepočítám - není to nic složitého, co by člověk nezvládl doma s malým heverem, trojnožkou a golasadou... žádné zapeklitosti a ani to tak dlouho nezabere. Jen to chce nebejt levej jak ta šavle ;)

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:03
0

Já dával za zadní nápravu bez tlumičů asi 25. Ale víš jak. 12 byl materiál a zbytek si naúčtovali za práci, protože pane, my to dělali 3 dny, vůbec to nešlo prostě špatný. Resp. si ty díly nebyli schopní ani sehnat sami, tak jsem jim ho sehnal já... no a když nevyvařili na dílech :/. Jsem byl ještě blbej a neměl jsem kde to dělat.

Jakub Pospíšil
10. dubna 2019, 11:12
0

Dobrý seznam. Souhlasím bez výhrad s tou 156 a C30, Jaguar mám radši X-type, Audi a Renault mi splývají s každodenní šedí, RX-8 je prostě sporťák a QP zase pseudo-superauto - tam je málo toho "pěšáckého" image.
Pokud bych ale mohl přihodit ještě něco, tak by to byl Galant osmé generace, (elegantní, pěkná přední maska) Citroen XM (správná retro kosmická loď, co se vyráběla ještě po roce 2000) a překvapivě PT Cruiser (dostatečně divná alternativa k Nissanu Note, nebo Hyundai Matrix).

reagovat
beastar
10. dubna 2019, 15:09
0

QP 5 už má právě image nespolehlivýho šmejdu. A u těch před FL verzí zcela po zásluze. ZF2008+ to je jiný auto. A PTcruisa to máš recht to je nářez. Taky to docela mám rád. Xtype dobrý, ale nevim no. Přijde mi takovej milej a dostupnej pro všechny.

In
Inocenc Pozzi
10. dubna 2019, 13:25
0

Teda Bíste wow! Už poněkolikáte vám chválím blog a vždycky to posunete ještě o kousek dál. Aniž bych vám lezl do zádele, tak fakt super práce. Kdyby to někdy stálo za ho... za nic nebo to nebylo tak čtívý jak je u vás už standartem, tak to milerád napíšu! :-)
Ale i dnes Informativní, nevtíravě vtipný, bezklišoidně a tak nějak nenovinářsky civilně napsaný. Plus souhlas s Krabem, pirátskej trojzubec pobavil.
No a kdybych i já měl zvolil jedno, který ve mě zanechalo podobný dojmy jako auta z blogu, tak je to určitě BMW 1 130íčko (2005/2006). Dnes už 13 let starej stroj a měli jsme je tenkrát k dispozici od klubu. Exteriér hodnotili lidi od nic moc až po humus. A já musel souhlasit. Nikdy nikdo neřekl, to je ale hezká kára. (A ted' mi tu aspon' jeden Autíčkář napíše, že se mu to líbilo :-) ).
Jenomže tento ošklivej hatch měl už tenkrát 260 nebo snad i víc koní a té zábavy co s tím bylo...
A jen dodám, že moje osobní auto bylo tenkrát 80 kon'ový Clio. Takže moje tehdejší pocity po přesednutí určitě chápete.

reagovat
beastar
10. dubna 2019, 15:02
0

Je dobrý si něco napsat s pocitem, že to někdo sem tam i čte. Ta jednička. Jo to je přesně ono jak je myšlen ten obsah:D Tyhle auta. A samozřejmě že člověka ovlivní i to odkud přesedne. Ze slabšího do silnýho atp. To jde vždycky líp.

Matěj Podhorský
10. dubna 2019, 16:43
0

Jsem si říkal, že ti to pochválím, hned jak jsem dočetl, ale pak jsem na to zapomněl. tenhle blog je fakt pěknej, obecně jsou čím dál lepší. jen tak dále!

beastar
10. dubna 2019, 16:56
2

Tak to sem poctěn. Že to budeš psát zrovna ty Máťo to bych nečekal:) Jinak sem rád, že jste se probrali jako redakce z těch blábolů a máme tady zase samí auta. Skoro to nestíhám číst. Což je správně takhle by to mělo tady být.

Matěj Podhorský
10. dubna 2019, 17:22
0

Jee, tak to je potěšení na obou stranách :D Díky!

krab
10. dubna 2019, 17:25
0

Je to pěknej blog, Beastar už je žurnál profi :) Já se taky na ty jeho blogy hrozně těšim

beastar
10. dubna 2019, 19:59
0

Hlavně nepřechválit;)

Bavoraczech
11. dubna 2019, 13:44
0

Ale jo, je to napsáno moc pěkně a líbí se mi tam sem tam slušně zakomponovaná vulgaritka :D. Taky se teď cítím tak trošku hnědej :-D.

GanGreen
10. dubna 2019, 16:56
0

Jooo to je moc pěknej výběr, hlavně chválim za C30 neznám v mem okolí, kromě sebe nikoho, komu by se líbilo.
Trochu jsem se zasekl u S4, ja to vídám hlavně jako obyčejnou A4 vetšinou ještě ke všemu v nějáký nudný barvě a celkově to ve mě evokuje prostě kombikovej golf nebo octavku... ale je fakt, že když jednou za uherák potkám žlutou S4, tak se nejde neohlídnout, ta má styl :)

PS: Když Alfu miluješ, není co řešit... to je jak se Zondou ;)
-
Komentář upraven 10. 4. 2019, 16:57:17
-
Komentář upraven 10. 4. 2019, 16:57:31

reagovat
beastar
10. dubna 2019, 17:01
0

Přesně to sem myslel. Žlutá S4, kola origo Avus, a tenhle turbomotor. Je jich pár. Obyč A4 je prostě přesně alá Golf. Ta c30 tu mám rád. Já obecně Volva moc nemusim. Tohle cením jako na tu dobu odvážnější krok vpřed. To auto je hezky vyvážený a jízdně fakt příjemný.

A Alfa no tam to bez lásky nemůže fungovat. U 156 to platí dvojnásob. A tim nemyslim ty unavený jtdéčka co dojížděj stejný blázni jak ty a4/b5.

Bavoraczech
11. dubna 2019, 12:05
0

Moc hezký výběr. Jako Alfista si musím dát za pravdu s tvrzením, že většina problémů je způsobených předchozím majitelem, resp. servisem. Je fakt, že většina problémů na Alfě byla vážně takto způsobená. Alternátor odešel třeba proto, že na něj nějaký chytrák natloukl řemenici z něčeho jinýho, u který rozšířil otvor uchycení tak, aby seděl. Ten otvor samozřejmě nebyl ani uprostřed tý řemenice, takže to házelo tak dlouho až to vymlelo ložiska alternátoru. Prima. Někdo ušetřil 500 a přidal si 2 hodiny práce aby tam něco takovýho nabastlil. Klasický servis na to konstatujke akorát "Alfa, co bys chtěl?". Jenže tohle není originál Alfa, tohle je domácí lidová tvořivost. Díl nemaj u místního přeprodejce? Nebo to má přeprodejce za cenu autokelly x2? Moc drahý? Dál se tim nebudu zabývat, vezmu jinej díl a přebastlim ho aby tam tak nějak seděl. Tak nějak to asi u nás vážně chodí.
Jinak ano, 156, je jízdně skvělé auto. Hlavně s 2.4 JTD nebo s Bussem parádní volba. S TSkem je to sebevražda...

reagovat
beastar
11. dubna 2019, 13:08
1

Ono obecně Alfa je prostě u nás neobvyklé auto. To o těch majitelích to je trochu sociologická otázka. Možná trochu psychlogie. Kupují to spíš mladší ročníky. Protože sportovní image atd. A díky horší pověsti byla 156 výrazně levnější, než srovnatelný Audi, Bmw.

Takže ten týpek koupí to auto. Je z toho nadšenec. No jenže pro něj je tohle drahý a tamto blbě sehnatelny. Alfa kór ts takový zacházení nedá. Možná felda to vydrží. Protože se tam dohromady nemá co posrat.

Pak je tady ale X věci. A to je prostě výrobou a italiano přístupem. Část příbuzných mám v IT. Vím jak se to tam dělalo:)) A v podstatě dělá dodnes. Stačí si u 156 sundat tapecírunk ze dveří. Projít kabelový svazky a tak dále. To není hejt to je prostě fakt. A pak to chrlí takový ty otravný závady. Jezdiš ale svítí tohle, nejde tamto.

Prostě nikdo, nikdo neojebe ježíše. Ani Alfa ne;)

Bavoraczech
11. dubna 2019, 13:31
0

Já ti nevim, tapecírungy jsem sundaval na několika autech - Itálie, Německo, Francie. Vesměs je to všecjhno stejný, jen úřroveň uchycení se liší podle kategorie vozu... Tzn. Fabie je podobně ojebaná jako Punto. Ve výsledku jsem ale na žádné Alfě nezažil žádný neobvyklý problém s elektroinstalací který by byl způsobený nekvalitním vedením kabeláže atd. Zažil jsem vynechávající repráček a nefunkční čidlo venkovní teploty. Oboje kontakt ve dveřích, stačilo očistit konektory. Zažil jsem přelámaný kabel v 5. dveřích... myslím že nic neobvyklého. Zažil jsem na koncernu prasklé stahovačky dveří, vadné motorky a řídící jednotky stahování oken. Podle mě taky naprosto běžná závada po 1x letech provozu. Jediný s čím byl na elektrice větší problém byl Peugeot 607. Jinak Xsara Picasso (17 let věku) je až na občas přecitlivělý alarm příkladně spolehlivá. Vážně si myslím, že Alfa co se týká elektroniky nevybočuje z nějakého průměru a stavkujou hlavně zbastlené kusy.
Základní problémy Alfy napříč - Poddimenzované silentbloky zejména přední nápravy, některé řady motorů TS špatně mazaly.

Bavoraczech
11. dubna 2019, 13:40
0

Resp. "správný" Alfista ví jak se o auto starat, ví kde servisovat, resp. jak sám servisovat a ví kde nakupovat jakou značku dílů. Je to skoro nutnost k udržení Alfy v pěkném stavu za takové peníze abych si nerval vlasy a nemumlal si něco o tom že jsem si raději měl koupil "oktávku nebo BMW".
Je to vážně stěžejní, protože Alfa má stejně jako třeba "koncern" určitá servisní specifika a hodit ji do "běžného" servisu, tak ti ji za těžký peníze Pepík tak zbastlí, že ti zůstane akorát prázdná peněženka a oči pro pláč (vlastní zkušenost).

beastar
11. dubna 2019, 15:16
0

Celková kvalita zpracování je horší. Jak například u e46. Ta audi a4/b5 je na tom taky líp. Neříkám že tam nejsou chyby. Jen prostě u AR je mnohdy horší kvalita víc vidět. Mám x příkladů. Nemám čas to tady vypisovat.:) Víš sám jak to myslím. To tak prostě je bylo. Jinak když víš jak na to a umíš to servisovat tak takový pěkný jtd nebo busso najede porce a funkční. Stejně jako ty 330 a S4ky. Třeba.

Alfa 156 doplácela i na to jaký použili kolikrát plasty, tmely atd. Skopčák to většinou na 3er má pošéflé, že to nemlati a neodlepuje se nic ani skutečně po letech.

Bavoraczech
12. dubna 2019, 12:58
0

Tam se hlavně kroutily malinko nešťasně udělaný dekly na airbagy. Jinak asi jak co. Já v tomhle ohledu se 166 nemám problém, ale matně si na 156 vzpomínám, že je na ní poznat, že je to o třídu menší a "horší" auto. Už bych se k ní určitě nevracel.

GanGreen
12. dubna 2019, 13:33
0

u 156 hapruje slícování, ať už na palubní desce, ale třeba nesedí ani nárazník na blatníky atd... a ne, neni to problem jen u mýho auta, už sem to viděl na spoustě jinejch :) a mužu říct, že na novym autě by mě to asi sralo neskutečně, ale takhle nad tim mávnu rukou, mám jí kvuli jízdě, a ne ná kochačku, ikdyž z 10ti metrů je krásná i neslícovaná :D

beastar
12. dubna 2019, 13:59
0

Jo já taky dneska za 30000 bych to fakt neřešil:)) Rozklepaný plasty uvnitř. Ohlý kryt bagu u mitfáry. Horší laky co se loupou. Drhnoucí pant dveří. Dneska úsměvný chyby co má kde, co. U rok starýho auta to moc nepotěšilo. Dneska si dáš dohromady spodek. A jezdíš. Na nefunkční bc atd sere pes.

Bavoraczech
12. dubna 2019, 14:35
0

Ha, zrovna nedávno na alfistický skupině někdo řešil, že chce koupit 156ku 1.9 JTD v rozumným stavu. Žádnou leštěnku, ale aby to dalo 2 roky ježdění bez velkých investic a cenově kolem 35. Jako dá se určitě, ale pod těch 30 už to budou tak nějak docela vraky :D

beastar
12. dubna 2019, 14:42
2

Tak je to často jedna z voleb:)) A jo za 30000 na blbnutí jde sehnat. Pod 30 jsou to sráče jde o to kolik do toho si ochoten dát. Jde koupit za 18000 a když ti neva že dalších 18 bude stát... Možná se s jednou podívám do Mýta:D

Skipper
12. dubna 2019, 20:49
0

Jsem masochista. Vím to! Jaguáří sny jsem si poctivě vyplnil a za pár let nastane čas rozšířit sbírku. Po Range Roveru je Quattroporte na mém seznamu aut, které musím jednou mít ;)

reagovat