načítám data...

Lexus LS 460…. tiše prosím...

04. května 2019, 18:48 59 komentářů MGRR

(LS dříve smazaný… ale psalo hodně lidí, abych jej vrátil :)

zobrazit celou galeriiMiroslav Mittelsachsen + Praha západ: Lexus LS 460…. tiše prosím...

Lexus LS 460…. tiše prosím…                         

Ve světě někteří Lexus LS 460, nazývají luxusní lodí. Špatně jsem se narodil, řídím jej sám a vozí mé děti.

Zadní křesla jsou skvostná, kompletně elektricky ovládaná a pohyblivá, sklopná, přední část se posouvá vpřed. Vyhřívají, „chladí/mrazí“, ventilují, některé výbavy masírují. Vše se ovládá na zadní široké konzoli, která má display a uvnitř oku skryté další funkce.

Ze zadních sedadel lze ovládat čtyřzónovou klimatizaci, audio, přední navigaci, stropní el. výklopné DVD & NAVI, boční i zadní elektrické záclonky a kdoví co ještě. Aby toho nebylo málo, zadní cestující mají “ke všemu” dálkový ovladač s funkcemi “dvou průměrných domácích kin”.

Verze L, je prodloužená, pouze čtyřmístná. V zadní části má dvě samostatná křesla „první třídy“, středová konzole je tak masivní, že zabírá celý střed zadní části auta a virtuální „páté místo“.

Pro nezávislou zadní klimatizaci využívá Lexus LS samostatný PURI filtr i ventilátor s vlastními okruhy, jehož část a rozsáhlé vyústění, je za zadní opěrkou hlavy. Chladnička mezi zadními sedadly je neslyšitelná, klimatizace je extrémně tichá, pokud nenastavíte mořský vánek.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Píše se rok 2007… Čeho se v Lexusu dotknete, má zvláštně jemný, klidný, sametový chod, ze všeho sálá jakási neobyčejná měkkost, pohoda a klid. Ano, najde se i spousta nešikovných věcí, ale “to se stává i v lepších rodinách”.

Posloužilo mi více aut, ale dodnes nevím k čemu některé komponenty slouží. Po letech nacházíte neobjevené.

Některé záležitosti uvnitř jsou tajuplné, snad z budoucnosti. Bez prolistování 5 cm tlustého, barevného a bohatě ilustrovaného manuálu na mnoho nepřijdete. Pokud ani tam informace není, nezbývá než projít další tři „šifrovací knihy Enigma“.

Zaklapnutí dveří sluchu lahodí, nemusíte je vždy dovřít, stačí je přiblížit, počkat a nějaké kouzlo je neslyšně přisaje. Dokonce okna, kufr, stěrače, před dovřením uvolněně zpomalí.

Lexus Váš příchod vnímá vyklopením zrcátek s prostorovým osvětlením (lze deaktivovat). K předním nebo zadním madlům přiblížíte ruku a tiše odemyká. Při odchodu se dotknete bodu masivního madla dveří, zrcátka se přivírají, pomalu pohasíná prostorové osvětlení.

Bezkontaktní, bezdotykovou kartu schováte ve slim peněžence. Souběžně lze používat klasický dálkový ovladač se skrytou planžetou a běžnými tlačítky (zamknout, odemknout, el. kufr).

Umí „sám parkovat“ podélně i příčně… rozjede se, začne kroutit volantem profesionálně a rychleji než já… vzdávám, zasahuji, na to nemám…

Na dálnici „řídí sám“, v jízdních pruzích řídí trochu „pod vlivem”, ale umí “převzít řízení”. Koriguje, natáčí volant“, k autu před sebou se nikdy nepřiblíží. Pokud si s ním “hrajete”, zlobíte, pozná to a začne se brzy vztekat příkazem i zapípáním… drž volant. Je to stejně jedno, protože tento systém nikdo primárně nepoužívá. Z dnešního pohledu, jde spíš o ukázku “technologe a umění své doby”.

Při jízdě s aktivním radarem, sám plynule brzdí, při tom aktivuje brzdová světla, které zobrazuje mezi budíky. Jemně přidává, hlídá odstup, snímá oči, tvář, obličej, ruce na volantu, únavu a vyhřívá části volantu.

Jednou bez mého přičinění, sám a bezpečně zastavil, když mu do cesty vjel cyklista… Lexus byl v klidu, já chvíli nevěděl co se děje, bez pomocné elektroniky kdoví…

Využívá PCS/Pre-Collision System a radar neustále snímá prostor před vozem i pohyb z bočních ulic. Pokud Vám do cesty nečekaně vjíždí auto, chodec, kolo… auto zastaví, nebo kopíruje jeho rychlost. V těchto nebezpečných situacích, display s nápisem STOP zrudne. Citlivost prostorového radaru i kamer, se dá ladit otočným knoflíkem, jako hlasitost rádia. Další radar snímá vozidla a odstup před Vámi – někdy systém nemá rád tunely, ale stačí utlumit citlivost (kroutítko pod palubkou/nad nohami).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Referenční akustiku ovládá jakýsi Mark & Levinson. Přiznávám, že nemám úplnou představu co to znamená, ale lidé s absolutním hudebním sluchem se hrnou do auta.

Hraje skvostně, můžete jej zesílit jak chcete, nic nehlučí, nedrnčí, nedoporučuje se poslouchat na “plno”  AC/DC – Thunderstruck, aby se nepoškodily citlivé reproduktory-membrány. Takový AIR – Johan Sebastian Bach, si v Lexusu LS dokonale užijete, i když je vaše jejoblíbenější stanice rádio BEAT. Pokud přiložíte čajovou svíčku k reproduktoru, plamen je stabilní, uprostřed interiéru "připomíná ladný pohyb Kobry".

Váš sluch, Lexus LS 460 bude milovat… “obvykle nenastává zaléhání v uších”, ani u lidí, kteří tímto trpí při extrémním stoupání/klesání.

Lidé kterým se v obvyklých autech dělá nevolno, přemýšlí proč jim v Luxusu LS není špatně.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kam pohlédnete, nacházíte komponenty související s tichem. Od nízkého čelního okna, stěračů, hladkých i neobvykle navazujících ploch, spousta zvláštních záhybů, detailů karoserie, spárové těsnění na nepochopitelných místech. Zajímavý je povrch nehlučného nadkolí, detaily různých zaoblených, či neobvykle zahnutých hran, zakulacená podvozková ramena i krytí podvozku v částech s „kobercovým“ povrchem. Přidali antirezonanční komponenty, nebo antivibrační externí silentbloky na zadních větvích i tlumičích výfukového potrubí, které mají zakončení před zajímavými koncovkami v nárazníku (opět prý důvod utlumení, proto je prý výfuk zakončen v nárazníku).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

LS 460 – zadní náhon, v útrobách je prý V8 4608ccm 380PS s osmistupňovou převodovkou, která umí přeskakovat rychlostní stupně. „Extrémní“ zrychlení téměř nevyužívám, tah je silný, konstantní, příjemný (5,7s 0>100km/h, 80>120km/h 4,5s)… začne táhnout… čím rychleji jedete, tím tahá „masivněji“… kolem 250-260 zvolní, některá auta tah zakončují 280.

Německá široká čtyřproudovka je těch chvílích užší, než Česká D1 ve 150 s kamiony v pravém pruhu, ale auto příkladně poslouchá, manévruje přes tři pruhy dokonale.

Zadní cestující nemají ponětí, že letí rychleji než přistávající letadlo, jen je „vzdáleněji“ slyšet aerodynamický hluk.

Chci tím jen říct, že LS tyto nepodstatné akce umí… asi jako když vám Samurai podá vaši vlastní končetinu… chvíli trvá, než pochopíte… Objektivně LS snese víc, než Vaše psychika.

Motor se jen převaluje, a pokud přidáme souznění osmistupňového automatu… vyplývá z toho, že běžná jízda se odehrává mezi 1.000-1.900ot./min, vč. kopců. Zbytečných je 2.500ot./min., to už ujíždíte ostatním řidičům a mizíte.

Vstřikovačů má motor šestnáct, osm pro přímé vstřikování a osm pro nepřímé vstřikování… Technologický bože, jak tohle může fungovat? nějak ano a dokonale.

Po zmáčknutí dvou kouzelných tlačítek a sešlápnutí “plynu”, nějaká bestie v přední části začne řvát, dostanete ze zadní části řádnou, ale něžnou ránu přiraženého vagónu a nevíte co se děje. Během 5-10s vypadá autobahn, jako tiutulky hvězdných válek a předměty mimo auto se mění ve splynuté čáry. Auto je přitom stále skvěle kontrolovatelné. Ovšem netrénovaný mozek blbečka který tohle udělá, je odkrven, takže mu toho spousta dojde, až ve 250-270km/h zasáhne omezovač a bestie ztichne (je to zřejmě kus od kusu, některé ručičky olizují 280+). Vypadá to jako když startuje raketoplán a dostane se na oběžnou dráhu.

No a za kolik? 10.0-12.5 víc si auto běžnou jízdou nevezme. Rychlé Německé přesuny cesty nad ránem 120-260km/h, znamenají absolutních 12.5L/100km. Město, studený motor, popojíždění, děti do školky, Praha 12.5-13.5. Noční klidné průjezdy lze zakončit do 9.5L, stejně jako dlouhé cesty do 160km/h. Mých nahodilých 1700 km na zátah končí za 9-10L, vč. 2-5St kolon a to celé s klimatizací. Extrémy 13.5-14.5L. Bavím se o spotřebě vždy do plna hrdla, palubní PC a spotřeby nesleduji, tankuji po 500km, zvlášť venku neklesám pod 300 km dojezdovou rezervu, nebo pod 1/3 nádrže.

Cestování 110km/h, probíhá do 1300ot./min. Převodovka má i manuální režim, kdy vpřed řadíte (+) a vzad podřazujete (-). Jak jsem psal, při vyšších rychlostech nad 240km/h, je slyšet pouze „luft“, nic rušivého.

Podvozek je vzduchový, s elektronickým nastavením formy pohodlí, tuhosti a cítit je to okamžitě. Umíte vzdáleně cítit kamínky a nerovný povrch, nebo se chová, jako když sedíte u stolu na obrovském balónu a řízeně se pohupujete. Mění se i tuhost řízení a počet otáček volantu.

Řízení je technický unikát, jeho servomotor je bezkartáčový. Celé případné ztuhnutí podvozku a zátah 新幹線 Šinkansen, mají na svědomí dva nenápadné, kolébkové přepínače PWR & Sport, které máte po ruce. Výkonu je dost, není zapotřebí extrémy využívat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lexus LS 460 nekupujte, protože každé auto do kterého v budoucnu usednete, bude divné. Je to jako když Vám šijí obleky na míru, užíváte si happy sock, dokonale čistých rámových a ručně šitých bot… zabloudíte do lidlu, a vidíte jak se lid přehrabuje v hadrech z plastu. 

Nepořizujte si Lexus LS 460, pokud je vám méně než pětatřicet, máte špinavé boty i nehty, bydlíte v paneláku, smrdíte a leze vám chlupatá řiť z kalhot ( ! ) Některé záležitosti koupit nelze…

Ano, po přesednutí z běžného auta je podvozek hodně “uvolněnější”, a takový průměrný tatík, zvyklý na nejlepší tdi na světě, možná řekne, že to má vůli na podvozku…

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nikdy nevysvětlíte, že tým vědců použil „vědecké postupy”, pro dynamické zjemnění dopadu kinetické energie na cestující. Představte si dno širokého oválného talíře, vložte do něj kuličku… přidejte, brzděte, jezděte a použijte něco jako ”gyroskop“. Něco podobného znají pouze u Citroenu C6, ale víte v čem je nepříjemný detail? Některým lidem se v Citroenu C6 z nezvyklého tlumení podvozku dělá nevolno, i když v jiných autech tento problém obvykle nemají. Právě tento detail u Lexusu LS 460 mimo jiné “vědci potlačili”.

Napadlo by někoho, že LS 460 má v kufru plnohodnotné 19” lité kolo 245/45/R19? Sensory tlaku snímají všech pět kol, včetně rezervy a v kufru odvezete další dvě plnohodnotná 19” kola.

Při odjezdu vidíte mezi budIky, v řadě pod sebou, tlak zadních kol. Při výjezdu mají např. 2.3, projedete pár zatáček, tlak zadních kol stoupá někam k 2.6-2.7 a přední studené mají tlak ještě desítky kilometrů nižší.

Když otevřete při tankování víčko nádrže, syčí jako parní lokomotiva. Ani mne nenapadne přemýšlet nad "technologií odvodu benzínových par", protože někdy můžete při tankování strčit frňák k víčku, ale benzín necítíte.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vím, že se stále opakuji a nemůžu si pomoct, ale uvnitř se skvěle „bydlí“. Nepřemýšlíte nad vzdáleností, stisknete tlačítko start a chcete projet svět. Jediným archaickým zařízením je řidič, vlastně i volant, pedály, kola a benzín který vybuchuje. To tam roky nemá co dělat…

Tohle vše, se vztahuje na auto v dobrém stavu. Není problém s LS najezdit 400.000km, ale jak už jsem různě psal, vyhnul bych se autům stojícím v bazaru/vykoupené v kdovíjakém stavu/často koupené v aukcích EU, kde se dobrá auta neobjevují, nikdo o nich nic neví a aukčně se na obrázky zakoupí… ti co je do aukcí vkládají… kdo v aukci prodá dobré auto? 

Raději připlaťte 6.000euro navíc a vyzobněte vůz kolem 140.000km = volant má do těchto km na “50té minutě” pouze minimální známky použití a neleskne se. Sedadlo nemá probořený bok, není prosezené, kůže je ještě matná, neleskne se a je stejná jako u zadních sedadel. Nikdy se nevyplatí koupit levný kus, protože např. podvozkové díly (ramena stojí kolem 22.000,-/ks a že jich tam je-některé už dělá druhovýroba a takové měchy stojí kolem 25.000). Proč jezdit ve vylítaném vraku, opravovat, nadávat… tak sobë. U poctivého auta, primárně neopravujete nic.

Já vím…, jako házet hrách proti zdi. Deformace servisního technika… Když v Česku vidím zubožené LS460/600h za drobné „na tachometru zaručených“ 120t a vnitřek naleštěný pomalu po bezdomovci. Venku pěkné auto stojí běžně od 14.000euro i víc… (např. teď 5/19). Takový předchůdce, LS430 v krásném stavu a +-120.000km, dávno přesahuje cenu pěkných LS460… dejme tomu 13-15.000euro 

Nikdy jsem neměl pocit, že Lexus je nejlepším autem, snad neobvyklým autem, ale pořád jen autem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kdo přemýšlí jestli Lexus LS600h, nebo Lexus LS460 a neví si rady, doporučuji prozkoumat Lexus fóra ve světě… V kostce: 

LS600h – “je v základu stejný” jako LS460, +-300kg těžší díky pohonu všech kol a hybridní technologii (poměr váha vs. kw si musí každý srovnat sám). Hybridní technologie většinou funguje, ale lépe využitelná je ve městě. Pokud po letech u hybridní LS600h náhodo odejde trakční baterie, nebo se jednoduše bojíte – ano, jsou to dost vysoké náklady navíc, které u ojetiny už budou znát. Exisuje ale ebay, kde se dá hybridní baterie pořídit do tisícovky eur, nebo za podobné peníze repasovat (trakční baterie je jen sestava mnoha jednotlivých článků, jako u každého Toyota hybrid). Dá se celá vyjmout a nikdy není vadné vše, dá se rozebrat , oddělit články, ty jednotlivě proměřit, zkalibrovat nabitím/vybitím např. digitálním zařízením pro nabíjení/vybíjení/odstranění paměťového efektu jednotlivých článků, které mají pouhých +-6 x množství. Případný vadný článek se jednoduše nahradí, případně se systematicky „rozhází“ slabší dá vedle silnějšího.

LS600h, jako všechny Hybridní Toyoty a Lexusy, má navíc jednu malou, lacinou 12V budící baterii, jako u motorky, která oživuje budíky a systém – jednou za pět let je dobré jí zahodit a vyměnit preventivně, hybrid nestartuje klasickým startér/pastorek/ozubený věnec, nic takového tam jení, startuje to jako, když elektromotorku od vláčku přiložíte tužkovou baterii.

LS600h je vhodnější více příměstsky, ideálně mezi vesnicemi Praha-Brno, kde se sotva rozjedete. LS600h má většinou skvostně-dokonalá-kosmická-led přední světla… ty prostě musíte zažít, pochopíte kouzla pohybujících se stínů.

LS460 – Kdo jezdí dálky, chce užívat výhod RWD mimo zimní sezonu, nechce řešit u ojetého auta zbytečnosti a riziko navíc, je lepší a lehčí volbou. Sám někdy až 4x týdně, za dopoledne, přes dva státy najedu 350km.

Omlouvám se za ne-Češitnu, slovosled, všechno to barbarství. Neučil jsem se Češtinu a některé věci jsou mi dodnes záhadou. Teď už to měnit nebudu. 

Neperte kocky a psy, pouzivejte selsky rozum, vse je trochu pribarvene.

MGRR

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Irwinek
04. května 2019, 20:27
0

Mám raději starší LS, bez baterek :-D
Jsem rád, že jsi to sem vrátil :-D

reagovat
liška
04. května 2019, 20:51
0

Ty voe a to vsechno (vc tech autonomnich veci) fakt v tom modelu z roku 2007 a ne toho posledniho? Ja nakonec s tim druhym autem do rodiny skoncil u RX400h v luxury vybave (cili neco jako skoro vse) ale dyz to ctu, tak mam pocit ze mam holobyt :D

reagovat
MGRR
04. května 2019, 21:18
0

Ta LS460 toho ma mnohem vic a vse je funkcni, jen se mi to nechtelo rozepisovat... Uz tak je to nekontrolovatelne dlouhe.

Mam doma jeste LS430 Facelift, ktery bude na prodej.
Je to 2005-6, tesne pred nastupem LS460/600, a uz ten ma 18" kola. radarovy tempomat, sensory na kazdem kole, mechy, nataceci svetla/chameleoni oci.

Vse to funguje uchvatne i po tech letech.

liška
05. května 2019, 16:14
0

vyměníš za Thesise? :)

MGRR
06. května 2019, 11:39
0

Thesis & Avantime je krásný "skvost" jak pozitivně, tak asi negativně.

Ten černej je za 210, je takovej "sportovnější", rychle a skvěle to řadí, motor, podvozek drží, bez smítka rzi. Vše funguje i masáž zadních sedadel.
Jen tam bude nějaká drobnost, protože někdy při příjezdu do kolony, lehce zacítím výfuk, žádný pazvuk není slyšet. Zaprvé mám jako technik "deformaci", takže cítím a vnímám co ostatní nepoznají a pak vnímám věci, kterých si ani ostřílení mechanici nevšímají.

krab
04. května 2019, 21:09
1

Spousta zajímavejch informací. Mě by docela zajímalo, protože jsem v LS modelu ještě nejel, zda máte porovnání s obdobně starou třídou S? Teď myslím, vynechat stranou nějaký fanouškovství k značce, prostě nějak objektivně...

Můj odhad je, že L460 ( ca. 10-15 let stará) bude mít zajímavější finesy v interiéru, pravděpodobně bude i malinko tišší. Na druhou stranu podobně stará S500 by mohla mít přeci jen lehce nižší provozní náklady, vzhledem k tomu, že vlastně popisujete, že Lexus je sice perfektní dokud vše funguje, jakmile už zestárne moc, najezdí moc, vystřídal víc majitelů atd. tak jsou opravy dost nákladný. Jestli mám brát příklad toho ramene zavěšení jako takovou ukázku toho, co na tom obvykle věci stojí...

reagovat
MGRR
04. května 2019, 21:30
0

Trochu jo, ale objektivitu najit nelze. Prblem je casto zaslepenost fanousku MB a takove to prihlouple stengrovani jako Brnaci a Prazaci.

Strasne zalezi na konkretnim kusu, zalezi kde to jezdilo, jak se k tomu kdo choval. Zazil jsem sedadla v obou autech srovnatelna s kozenkovym v Dacii (Dacii mam rad :) stejne jako perinkove nacechrana sedadla. Ono staci, kdyz v jednom jezdi vepr a v druhem hubenour a po tech letech + slunicko a zadne osetreni sedadel... to vykona sve.

Podvozek to same, nektery je sametove houpaci, jiny tuzsi... zalezi co maji obute, jak je guma stara, sjeta. Loni jsem zazil neuveritelne. Auto na starsich Pirelli, jezdilo... proste jezdilo. Dostalo obycejne Matadory letni a ta jizda je neuveritelne odlisna/lepsi. Normalni jizda :)

Takze za mne to nema reseni, asi jako Pepsi & Cola...

MGRR
04. května 2019, 21:43
1

Ten podvozek vydrzi strasne moc, dily jsou i na ebay, takze v klidu.
Nedavno jsem si ale vzpomel, jeden pan (znam jen jej tak.. pres souseda z vedlejsiho mesta v Sasku), mel z poslednich 911/997, prodal a koupil LC500. Pry to za to stalo, ale jelikoz "nevim" , nemam, tak jsem jen prihlouple poslouchal... nejak omladnul :) On je to nejaky ex zavodnik.

Jakub Pospíšil
04. května 2019, 21:43
0

Já bych snad jen k té poslední větě poznamenal, že řešení je vždycky RC Cola.

Jinak parádní popis auta. A víš, co mě na tom Lexusu přijde nejlepší? Že je dokonale nenápadnej. Takhle ve stříbrný s trochou prachu z cest je to prostě "nějaký starý auto". To vnímám jako obrovskou výhodu.
-
Komentář upraven 4. 5. 2019, 21:44:19

krab
04. května 2019, 21:53
0

A co teprv Kofola! :) Dík za komentář k tomu a máš pravdu. U všech starších aut hrozně záleží na tom opravdickým stavu a u těch luxusních obzvlášť to hodně mění dojem, jestli špatný nebo dobrý.

S tím koženým čalouněním to je naprostá pravda. Já jak koupil v zimě to Infiniti G37S Coupe, tak ač bylo po prvním majiteli, nemělo moc najeto, prostě tam udělalo své, že ten člověk to hlavně používal a neošetřoval takový ty věci, co by se pravidelně měly. Nakonec měl to na dlouhodobej pronájem, takže tak to asi je. Bylo garážovaný, ale projíždělo myčkou, pán byl sice hubenej, ale docela těžkej kuřák. Sice prý v autě nekouřil, nesměl kvůli podmínkám leasingu (tuším), ale stejně tam cigaretovej smrad byl. Bojuju s tím doteď, ale už se mi pomocí čištění na několikátý + nějakých přípravků na to povedlo drtivou část dostat pryč. A teď když si představím, že by v tom jezdil puntičkář, kůži pravidelně konzerovoval, byla by po těch 7 letech, kolik má to auto naprosto jak nová. Resp. ona je v krásným stavu všude kromě levý bočnice řidičovi sedačky. Asi to dám nějakým profíkům a uvidím, jak to dokážou vylepšit :)

A měl jsem nedávno půjčený starý W220 S klasse a to auto se nějak zázračně povedlo zachovat v interiéru úplně fantasticky. On byl i podvozek v krásným stavu, nic orezlýho nikde, což znamená u tohototo typu Mergla ( tehdy dost rezivěly), že to prostě nejezdilo v soli. A hlavně teda ta kůže uvnitř byla vážně hodně tlustá a hodně odolná. V těch detailech se leccos pak pozná...

MGRR
04. května 2019, 22:04
0

Jakub: pravda, stříbrná je blbuvzdorná. Černá je hodinu po umytí peklo.
Jen nenápadné to moc není, nejvíc doslova propichují pohledy řidiči "luxsusních" aut, takže jsem se rychle musel naučit nevšímat si, ale někdy "to prostě nechtěně vnímáš" :(

MGRR
04. května 2019, 22:21
0

Krab: cigarety, to je v hezkém autě nezničitelné peklo... moje má na starosti něco v nemocnici a řešili jsme to u nějakého Priusu koupeného na blin. To nevyvětráš, nevyčistíš, ale něco na to je. Pomohli blbiny, jako čajové sáčky a káva vy podobných sáčcích položená pod sedadlem. Ale nějaký čistič zabral, zítra zkusím zjistit... znal jsem jednoho chlapa s několika F, ten v tom hulil, vozil kardany na sedadlech, neřešil...

Jezdil jsem spíš v hodně A8mách, pro starší MB jsem dělal dost automatů, nějak jsem je nikdy nevyhledával... dost jsem jich viděl už na první dobrou na dílnách, když jsem tam Priusy nacouval a nabíral převodovky na opravy, hlavně ze starých ML, S, myslím, že byli i v Porsche 5st. Proto mám Toyoty/Lexus, protože mne nebaví řešit navíc... asi stejně jako ty, můžeš sáhnout po čemkoliv, ale některá i když papírově skvělá auta ti nic neřeknou a víš proč máš, co máš. Pkud nejde o zrovna neodolatelnou nabídku... to je problém, jako teď to Beastarovo Fko :)

MGRR
04. května 2019, 22:23
0

Nevěděl jsem, že to existuje :)

krab
04. května 2019, 22:39
0

jak říkáš, ty Cigára to je fakt zlo. Já jsem nakoupil pár věcí od Sonaxu, nevim asi jsou i lepší věci. Pěnovej čistič a ten teda vážně dokázal pěkně vytáhnout pryč takový to zažloutlý ze sloupků okolo oken i ze stropnice, z koberce atd... I když teda ne napoprvé a docela jsem si začistil. A pak jsem koupil nějaký odstraňovač zápachů, ten pomohl hodně, i když jsem to po pár dnech musel stejně aplikovat znova. A pak nějaký čistič / resp. výživu kůže. A ještě to není 100% perfektní, ještě si na to někdy udělám čas znova. A to ještě za tu dobu a 110 tis km stihnul ten člověk trochu od džín odřít levou bočnici sedačky.

Ale jo, tak to byla věc kterou jsem věděl. Je to o tom, že auto bylo technicky v pořádku a hlavně nebouraný, nelakovaný a za velice příjemnou cenu. Navíc přesně - u čtyřsedadlovýho kupé střední třídy s větším motorem by každý automaticky přemýšlel : BMW 3er nebo Audi A5. A pak tu byl Nissan/Infiniti s technikou sportovního 370Z, ale praktičností normálního 4 místnýho auta , fakt hodně dobrým motorem VQ37VHR a japonskou 7st převodovkou co Nissan vyrábí sám, dostal jsem na to dobré reference, že se to příliš nesere a pravda, vypadá to, že tomu tak doopravdy bude. Možná to nejezdí zdaleka tak ticho jak popisujete ten Lexus, zato rychlost tomu nechybí... Já potřeboval něco s čím se hezky svezu a současně to bude fungovat i po celou zimu, protože ty ostatní auta trochu přeci jen ušetřím pravidelný zimní solný lázně... :)

Ale moc díky, jestli najdete nějaký název přípravku co jste účinně použili na ten cigaretový smrad, zkusím to. Protože jsem to zatím vyhnal tak na 80%, jako nekuřák to pořád trošku poznám ...

MGRR
04. května 2019, 23:06
0

Ta práce po někom, to je hrozné.
Ono paradoxně často na svinstvo pomáhá obyčejná věc, jako citron, soda bicarbona (ocet v autě vhodný nebude).
Ticho je v tom běžné, trochu přibarvené :) Ale je rozdíl, když pustím Air - Johann Sebastian Bach, nebo AC/DC Thunderstruck v Lexusu, nebo v A8. Nevím proč, je to pro mne jiné i atmosférou, i když ve starém autě.

Infiniti kvalitu moc neznám, kdysi jsem musel nekolikrát lidem do Německa pro drahé mezinápravové převodovky a automaty. Bylo to takové papírové, viděl jsem tam nějaké 300ZX nebo jak se to jmenuje a GTR, nějaké SUV menší/větší a všechno to bylo rozbité mechanicky, nebo to mělo padlé motory, jako Porsche Cayenne. Nějak mne to neoslovilo, až na Patrol GR, u kterého jsem měnil 2, nebo 3x motor (propálený třetí píst) a hromady stejně postižených, tak to na mne od té doby nepůsobí dobře.

Do Prahy si beru Priusy, ale já sxru na lidi, na image... :)
Tento mám nejraději, to ještě ve sněhu, břečce, frézuje, hrabe, letí to na náledí, ve sněhu, kam zatočím, tam to jede... ještě stará škola protiprokluzu :) Takový malý Lexus LS600h

PepaSFI
05. května 2019, 09:18
0

jedině vanilkovej wunderbaum! Doporučuje 9 z deseti bazarníků. Když se dá tak pět kousků, stačí to i na auto co po povodních našli pod mostem.


Někde jsem slyšel že na kuřácký zápach pomáhá, nechat to důkladně zaplynovat ozonem co s tím desinfikují klimatizace. Jen nevím co to je důkladně, když vezmu v úvahu že to někdo udil pravidelně furt několik let, to je zalezlý ve všem, to by se asi muselo fakt nechat několik hodin.
Ani ten ocet bych nezatracoval, on je sice cítit ale celkem rychle to vyvětrá.

krab
05. května 2019, 10:22
0

:-D klasika, bazárnický triky, to znám dobře, mě chtěli udělat jako dobrýmu zákazníkovi radost a nějaký dobrák mi dokonce tu bočnici řidičovi sedačky krásně potáhl jakýmsi plastickým povlakem, nevím co to je, ale vypadá to pak nádherně. Jenže se to tak po týdnu začne vesele loupat... na druhou stranu naštěstí. Takže jsem to opatrně sundal, trochu si zanadával a je potřeba to dát někomu kdo čalounění opravdu umí a ten to oživí znovu a lépe...

Jinak teda já ještě včera zrovna zkusil znovu aplikovat pohlcovač pachu na znovu vyluxovaný, vytepovaný povrch a dneska ráno už to vypadá, že už smrad z cigaret necítím. Ono se to tak stejně pomaloučku dřív vracelo, je to proces na několik čištění a delší dobu, ale dostává se to z toho nakonec...

Díky za ty tipy, co jsem koupil já je tohle:
https://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky-sonax/cisteni-interieru/odstranovace-zapachu/pohlcovac-pachu-sonax-detail.html?gclid=CjwKCAjwk7rmBRAaEiwAhDGhxFwIJIMh4mxNzz8W4VndJ_ihNvNvQgQbpdl0MmpYYiUUVx6PPrPeJhoCVc0QAvD_BwE

Jinak ze zkušenosti teď musim říct, že pokud bych kupoval znova auto a bylo po kuřákovi, skoro bych hledal jiný. Na druhou stranu záleží na okolnostech a možnostech výběru. Když bych vybíral model auta, kterých je na trhu hodně, vybral bych si hned jiný. Ono taky proto ty leasingovky např. myslím do těch smluv dávají, že auto musí být nekuřácký, protože vědí, že dostat to z toho po 3 letech pronájmu (např) není hračka

VK
VK
05. května 2019, 21:09
0

Jako (ne)šťastný majitel 14letého eSka musím říct, že tam odcházejí věci, které bych po zkušenosti s Volvem nečekal - jako především opakovaně klimatizace/topení, tuhnoucí řízení (to je možná vlastnost), dofukování bederní opěrky. Samozřejmě měchy časem prostě rovněž odejdou, podvozkové díly, musím měnit opakovaně po necelých 50 tisících, ale to je docela klidně nepohlídáním si mechanika, který mi tam patrně nacpal nejlacinější druhovýrobu. Takže LS láká, ale nevím, jak to bude se spolehlivostí takových relativně "blbůstek", bez kterých se ale jezdit nakonec nedá a opravit se musí. Mimo to W220 zrzne.

MGRR
06. května 2019, 09:33
0

Tak co ještě vlastně řešíte, horší to nikdy být nemůže... :)

Goldies
06. května 2019, 14:51
0

Jen vstoupim - na vycisteni smradu z cigaret se pouziva generator ozonu - bud si ho kup, nebo dej nekam kde se venuji detailingu interieru ;-)

krab
06. května 2019, 15:12
0

Dík, no to já bych to někomu výhledově i dal, ať je to perfektní. Akorát šikovně aby to byla Praha a okolí ...

VK
VK
06. května 2019, 23:00
0

MGRR: u mě je to cena ztracené příležitosti, jak se odbornou hantýrkou říká. Prostě vyházel jsem nějaké peníze teď do opravy, tož to musí chvilku zas jezdit, aby to nebyly peníze vyhozené z okna. Načež se podělá zas něco, to se opravit musí, s tím to prodat nemohu. Pak je to zas opravené, obluda se zakusuje do vlastního ocasu a kruh se točí dál. Plus každá jednotlivá oprava je pořád násobně lacinější, než si pořídit staronový Lexus a být opticky - třeba věkem - na tom, na čem vlastně doteď. Selber schuld, wie man sagt...ale to dozraje.

Sob95
05. května 2019, 10:24
0

Nad spotřebou vždycky kroutím hlavou. Buď si to každý přikrášluje, nebo jsou ty 2.0l turba tak užrané.. Moc se mi to město nechce věřit, že nejdete nad 14l. Mám problém se dostat pod 10. Můžu jezdit piánko jak chci tak si to stejně veme 10-11l. Ten ospalý automat tomu také nepřidává. Příště raději větší motor s případnou montaží LPG. Jel jsem kousek jako spolujezdec v S500 2011 a to byla jiná káva. :-D

reagovat
MGRR
05. května 2019, 10:41
0

Ano ano, když jsem kdysi dááávno používat SAAB 9000 Aero Turbo, tak to žralo někdy stejně jako V8 4.6 a pětilitrové LS (co píšu nahoře). Ale stejně to bylo třeba u Peugeotu 605 2.0, XM 3.0 žralo možná jako dva Lexusy :)

MGRR
05. května 2019, 10:46
0

Tohle jsou pracovní cesty Německo, Srbsko a spol...
30,30 Kč 39,01 128 898 310 1 182 Kč 12,584 3,81
29,80 Kč 62,52 129 381 482 1 863 Kč 12,971 3,87
30,60 Kč 65,36 129 952 570 2 000 Kč 11,467 3,51
30,30 Kč 57,69 130 460 509 1 807 Kč 11,334 3,55
30,30 Kč 34,21 130 784 324 1 036 Kč 10,559 3,20
30,30 Kč 65,19 131 360 576 1 973 Kč 11,318 3,43
29,90 Kč 19,50 131 529 169 583 Kč 11,538 3,45
29,90 Kč 36,42 131 855 326 1 089 Kč 11,172 3,34
29,90 Kč 34,96 132 151 296 1 037 Kč 11,811 3,50
29,90 Kč 37,30 132 431 280 1 115 Kč 13,321 3,98
29,90 Kč 50,66 132 930 498 1 514 Kč 10,173 3,04
0,00 Kč 42,00 133 315 385 1 100 Kč 10,909 2,86
0,00 Kč 32,70 133 628 313 1 056 Kč 10,447 3,37
0,00 Kč 48,54 134 229 601 1 373 Kč 8,077 2,28
28,60 Kč 54,74 134 644 435 1 566 Kč 12,584 3,60
31,55 Kč 34,61 0 0 0 Kč #DIV/0! #DIV/0!
31,27 Kč 90,03 135 555 891 2 825 Kč 10,104 3,17
33,52 Kč 53,29 136 087 532 1 786 Kč 10,017 3,36

Tohle ježdění v suché zimě - studený motor, kousky kolem Prahy, J.spojka, letiště, PZ...
30,80 Kč 52,89 139 929 357 1 629 Kč 14,815
30,80 Kč 31,78 140 139 210 979 Kč 15,133
30,80 Kč 52,90 140 488 349 1 630 Kč 15,158
30,80 Kč 59,14 140 969 481 1 822 Kč 12,295
30,90 Kč 42,80 141 309 340 1 323 Kč 12,588
30,90 Kč 45,95 141 756 447 1 420 Kč 10,280
31,90 Kč 28,53 141 976 220 910 Kč 12,968
32,00 Kč 145,00 143 185 1 209 4 640 Kč 11,993
31,90 Kč 43,99 143 490 303 1 403 Kč 14,518
31,90 Kč 36,62 143 819 329 1 168 Kč 11,131
31,90 Kč 45,05 144 149 330 1 437 Kč 13,652
30,90 Kč 69,34 144 572 424 2 143 Kč 16,354
29,30 Kč 73,23 145 083 511 2 137 Kč 14,331
28,90 Kč 42,85 145 438 355 1 239 Kč 12,070
31,90 Kč 50,69 145 771 333 1 617 Kč 15,222

Sob95
05. května 2019, 11:13
0

Takže průměr +- 11,5l. Jak jsem psal, 2.0l turba nemají žádnou výhodu, kromě váhy. Žere to stejně, občas více, bez zvuku..
1998cm³ / 162kW / 217HP / 1840kg / 4x4 ( Haldex IV. ) / 6.st automat / 245/45 r18 = momentálně 10,8l, palubní pc kecá o 0,2l dolů. V zimě tam svítilo 12,3l. Co jsem koukal tak ty 2,8 V6 221kw jezdí za podobné hodnoty. Příště raději větší motor a asi bez 4x4.

krab
06. května 2019, 10:08
0

Ty čísla jsem si nejdřív říkal jestli není nějaký celostátní kolo losování matesa ... :-D Pak jsem to rozklíčoval...
Já vidím docela podstatný rozdíly ve spotřebách mezi dlouhou trasou a kratší s podílem města, semaforů atd... To je i logický.
Atmosférický motory dokážou jezdit často poměrně úsporně i s velkým počtem válců a zdvihovým objemem. Jak zkouším různá auta, nejčastěji ojetá, tak to docela rád porovnávám.

Uvedu nějaké příklady:
Infiniti / Nissan : motor 3.7 V6 335 koní 7st automat: nejnižší možná : 8,5 l/100km, mimo město reálná : 9,3 l/100 km, kratší/město: 12,0

BMW Z3 2.8 ( M52 motor) : nejnižší možná 7,5 l / 100km, mimo město reálná : 8.5 l/100 km, kratší/město: 11,0
Porsche 911 3.4 flat six 296koní , 6st manuál: nejnižší možná: 9,5 l/100km , mimo město reálná 11.5/100km, kratší/město: 14 l/100km

Mercedes CLS 500, V8 , 360k (něbo nějak tak) : 10 jako nejmíň cca, běžně ale 12.5 , žádná velká katastrofa

BMW 750i E38 5.4 l V12 : mimo město 10.5 ! , ale i normálně to jezdilo kolem 12-13 ... na dvanáct válců hodně dobrý :)

A teď ty turbomotory:
WRX STI 2018: 10.5 tak opravdu nejnižší, mimo město okreska 14-15 a to jsem se hlídal, město 14 , v reálu ten mix pod 13 bude těžký uhlídat, ale je pravda, že člověk s tím nedokáže jet tak uvolněně jako s V12 limuzínou :-D

Alfa Romeo Giulietta Veloce 1.75 TB : při rychlým tempu okreska jsem měl přes 15 , jen neochotně jsem průměr pak srazil na 11 , prakticky pod 10 by se s tím dalo jezdit jen se sebezapřením..

Hyundai i30N : něco podobnýho jako Alfa nahoře.

Mini Cooper S 2019: (2,0 Turbo 192k) prý jde jezdit pod 7, říká Kubajz. Já jezdil ovšem reálně za 8.5 , ale pravda, že byl daleko méně užraný jako Alfa. Pod 8 by šlo v klidu s ním jezdit. Na druhou stranu ten motor je taky dost "přiškrcený" takže až se pořádně otevře ( na ca. 250koní alespoň) taky si pápne...

Prostě turbomotory mají tendenci docela žrát, kupodivu teda kromě těch slabších v běžný nový produkci. Např. 1.0 TSI od VW je velmi úsporný, 1.4 TSI zrovna tak. Až jsem se hodně divil. Naopak třeba 1.0 T GDI od Hyundai žere citelně víc, pokud se od něj začne chtít předvést nějaký výkon. Mě v zásadě fungovalo to, že motory R6 nebo V6 či flat 6 v mých autech, případně V8/V12 (zatím jen půjčené) spotřebovávaly fakt přiměřeně paliva, spíš míň než by se čekalo.

MGRR
06. května 2019, 10:40
0

Turbo jak zabere, tak to tam dost teče, co už. S Boxerem neuděláš nic, ta "hrubost/drsnost" a výkon je vykoupena vyšší spotřebou :)

Ta stará 750, ta měla příjemnou spotřebu, čekal jsem tak střední hodnotu +-16. Možná to je ale umocněno "opatrností k autu v testu".
Tak ono to jede v podstatě na "zvýšený volnoběh" :)

Kdysi jsem jezdil Range Roverem 4,6V8 KW nevím 30Th Anniversary... to mělo zvuk, jako silná jachta, nebo jako US staré osmiválce + váha a nemotornost... 18L lehká noha, takže 20-25L furt. Nějakou dobu to neřešíš, pokud jezdíš kousky, ale jezdit s tím dálky fakt nešlo, bylo to principielně nechutné, i když neřešíš... tehdy z toho měl radost finanzminister Kalousek, ale já to prodal... chudák musel pryč... ten Range Rover samozřejmě. Byl nahrezen něčím pro mne technicky skvostnějším, mastodontnějším Land Cruiserem 100 4,2TD, který jezdil stále za +-14 (16-18, když něco táhl).

H_F
06. května 2019, 11:00
0

Turbo 2.0l v Evu mi teda zral vic, jak obdobne vykonny V8 v o peknych par metraku tezsim bmw

krab
06. května 2019, 11:02
0

Jasně, ono to je tak rámcově, protože kdyby se an to šlo "věděcky" muselo by se ujet stejná referenční trasa, podobnými rychlostmi s těmi auty a pak vidět. To jsou spíš jen takový poznatky. Nejvíc asi vážně překvapila V12 od BMW, že byla na svoji třídu motoru vážně úsporná. Ale přesně, ten motor si vystačí po většinu času se zvýšeným volnoběhem :)

Pak je ještě docela úspornej další bavoráckej motor 4.4 V8 ( M62 ) Problém je, že jakmile tyhle V8 jdou do velkýho offroadu a ty s tím jedeš 150 po dálnici a pak se pocukává po městě, tak prostě sežerou hodně. RR bude asi v tom přeborník, ta 4.6 to byl ještě původní Rover motor, asi nejvíc bude žrát nějaká z těch starších verzí RR Sport Supercharged. To je kombinace obrovsky těžkýho auta (2.7 tuny) a sportovně laděnýho V8 s kompresorem od Jaguaru ...

Jimi
06. května 2019, 11:28
0

Ty spotřeby v sedanu můžu potvrdit, 3.5 V8 (M62), nejnižší dosažená : 9,5 l/100km, mimo město reálná : 10,8 l/100 km, kratší/město: 13,0 - 14,0 l/100km

beastar
06. května 2019, 14:42
0

Vůbec nechápu smysl toho tady řešit spotřeby. Navíc rozdílných aut. Ok já taky jezdil s 3.2v6 za 12,8l a v tp bylo 11l. A teď jezdim s třílitrem v naftě za 6,5l wow! A přitom píšou všude 6l. Asi si koupim něco v lpg kvůli tomu. Jak sedne S500 přestavba na lpg?

krab
06. května 2019, 15:14
1

tak to víš, že je to o tom jak s autem kdo jezdí hlavně...
ta pozn. byla jen že jsem zahlídl, že MGRR má zkušenosti s nízkou spotřebou u V8 , tak jsem chtěl jenom podotknout, že u mě je to podobný, když jezdím s velkým motorem bez turba, že prostě mají tendenci často spíš příjemně překvapit, kdežto turbomotory opačně.

MGRR
06. května 2019, 16:04
0

To tak proste je, kde jinde pokecat, popsat spotreby, nez tady na autickari, miste k tomu urcenem :)

Sob95
06. května 2019, 16:55
0

beastar: Zase tak pošetilý spotřebou nejsem. :-) Mno poslední 9-5 vs ten zmíněný Lexus jde porovnat co se týče rozměrů, 5008 vs 5030 mm a váhy 1840 vs 1945kg ( čísla z internetu a TP ). Ikdyž to jsou jiné třídy, jsou to rozměrově stejná auta. Vsadím se, že na vytyčené trase by ten Lex sežral méně. :-D Nevím jak je na tom S500 s přestavou na LPG, na to jsem se neptal. Majitel je Rakušan pro kterého jsme dělali jednu zakázku. Asi to funguje, když to tam má. Má ještě E350 kombík, asi mu nafta nevoní. :-)

beastar
06. května 2019, 18:13
0

Nevim co mu voní:) Já si tyhle auta nekupuju abych nasával nějaký vůně. Trapný předsudky že nafta "smrdí" mají jenom vidláci co jim kouká řepa z gumovek a tahají si nakradenou močku domu v kanystrech. Venku parkuje okyna v posvátným tdičku rotačce, nebo shnilej golfík.

Kdo zná dnešní moderní naftu ví, že je to dávno přežitý klišé. Lpg je fajn do osmiválců který právě úsporný být neumí. Tam kde jde jezdit za 9l. Tam si myslím není třeba cokoliv řešit. Obecně mám na daily autě raději 6l čehokoliv než 12 a víc. Jakože sem si machr káru s V12 na benzín taky užil. A i s tim se dalo za 10 litrů. Ale velmi velmi Eko stylem.

MGRR
06. května 2019, 18:35
0

Jo jo, uz nekde jsme to resili.

Znam jedineho pana, ktery jezdil starym, prenadherne vyslechtenym 4Runner s ?trilitrovym? benzinem na krasnych chrom kolech vylezlych ven. On jako jeidny, rekl: zere to tak 30L na 100km a je mi to jedno... Protoze bydlim na Konevove ul., od nastartovani po vypnuti u kramu to mam presne 3km.

Kdybych s tim mel jezdit tal, nez jednou tydne na chatu na P.5 Ohradu, tak bych se s te spotreby hrdinne poxral. Proc myslis, ze tady stoji to ex taxikarske derave facko, tim jezdim "dalky" ... to bylo kolem roku 1997... Od te doby jsem jikdy nic takoveho neslysel.

Ta stara 750 V12 co mel Krab/Bond, ale z poslednich let vyroby, nez prisel Bangels... nikdy jsem to neridil, ale muze to byt zazitek. Pro mne vic, nez jizda v Lotusu, nebo Miate... aby tady taky byla :)

Sob95
06. května 2019, 18:46
0

beastar: Já nemám předsudky vůči palivu. Zřejmě nepreferuje naftu v osobáku. Doskládává se mu speciál do Afriky, světe div se v naftě. Největší průser jsou staré Avie, Tatry, a že jich ještě jezdí. :-D

beastar
05. května 2019, 15:33
0

Všechno dobrý. Podobnou výbavu sem měl v 760i. Pravda to byl rok 2014. Tady je to řádově 07/08. Jak sem psal na jednoho koukám. Hlavně v poměru výbava, pohodlí vs cena dnes. Ty funkce atd. To já mám rád. Co když se to posere? Dostupnost a ceny servisu v porovnání s A8, 7er, eSkl. Najedu hodně. Destičky atd neřešim vůbec. Jde mi vyloženě o závady. Umí to lidi odstraňovat... Jsou díly na trhu? Když bych do něj šel nechám si to 2 roky. Tzn asi na 100 000 km.

reagovat
MGRR
05. května 2019, 19:38
2

No já kdysi nechtěl už nic řešit... u koncernu to bylo pořád něco, ale furt... kdyby to bylo u jednoho auta, ale na všech a to mluvím o kusech s málo kilometry + do deseti let stáří. K tomu věčně vymlasklé okno, vykradené, takže jsem tehdy hledal chudé verze, bez navi, občas to chtěli v Praze ukrást celé. Jednou jsem se musel dostavit na Florenc/Policii a ohledávali všechny černá auta z obdobného roku, zkoumali jestli není někde krev... nějaká svině někdo v republice přejela a ujela, tak ohledávali vše. Hlavně to stálo na každém rohu, každý tomu rozuměl, mudroval... od dob Lexusu mám svatý klid :)

Taky jsem nechtěl dávat 600t ročně za operák, nebo leasing "nového auta", za rok se loučit s autem... za ty peníze si bohatě pořídíš tohle, servis a ještě ti kilečko, nebo nic zůstane.
Mě Lexus po mnoha limuzínách, Lanďácích, Range Roverech vyhovuje, i když je to staré auto (na nové... nemám tu stříbrnou lžičku v ústech). A taky jsem měl obavy... hele už jsme v životě přišli o víc... ne.

Co ti mám vyprávět, je to taky o štěstí na kus, i když obecně to celkem funguje.
Někomu Lexus sedne, jiný jej nevydýchá... není sportovní, nelíbí se to, či ono, často se posmívají, že máš Toyotu, ale oni za "závist" nemůžou, tak je polituješ.

Většina lidí se toho bojí jako čert kříže (aby ne, když se kupují levná auta a pěkné stojí až 2x tolik). Bentley taky ze stejného roku, stejné auto koupíš za 40t, nebo za 80t a rozdíl v tom kuwa je obrovský (jako bych slyšel ty dva v Kill Bill), i když na obrázku vypadají jako přes kopírák :)
Majitel LS, je tak trochu černá ovce, v bílém stádu... to jsi s Masserati taky, tak jsi zvyklý... naopak s LS zapadneš :) Ty to musíš brát z horní poloviny dolů... // kdežto většina lidí jde ze dna s obyčejných supů, pašíků, pětek... nahoru k LS. Ale to jsem roky i s Priusy, když jsem si kdysi koupil Rover 75, tak to bylo stejný... jenže tomu odcházeli přední ramena každých 20.000km, občas zůstal na podlaze padlý spojkový pedál a jelo se bez řazení :). Když jsem jej pak nahradil MG ZT-T v zářivé modré, to bylo tehdy jako ufo. Pamatuji když jsem to kupoval s +-30.000km, bylo to jako protihodnota někde Skoda salonu... chodili se na mne koukat s těch kanceláří, jestli to myslím vážně a já si jej tehdy celkem užil... taky každý druhý vařil a měl díru v bloku, díly žádné :)

Když bude LS první dobrou vypadat skvěle, "živě", čistě, nezašlé čalounění, tak bych se toho nebál. Viděl jsem jednu naleštěnou LS600h u Duby, fotky jedné v áckach a nějako fotky kusu v dovozovém bazaru na Praze Suchdol... Ukázkou vztyčeného prostředníku byla ta u Duby na Ořechu... strašné, taková zrůda, že 124 z gheta je top luxus.

Je to jen auto, brzdy pohoda, ostatní mechanika se dá asi vyřešit - je to jen stroj na klech... např. slabší xenon se dá vyměnit přes nadkolí (to jsem řešil), ale u stovek aut různých značek vybledlé očičko potkáte často. Někdy umí zlobit natáčení těch chameleoních očí ve světle 460 (600 má úplně jiná světla, led).

Automaty a olej v něm dělám já, olej motoru, filtry, blbosti, to je jako u jiných aut. Obecná diagnostika problém nebude.

Díly umí objednat v každé Toyotě/Lexusu a mají je do dvou dnů (i na tu mou US Siennu do dvou dnů).

Kdybych měl problém s motorem, nebo převodovkou, tak to stojí +- jako na jiná "lepší" auta. Když BMW 530D padne motor, tak to taky nestojí 20, ale 50 i víc a díly nejsou na každém rohu. Měchy nové 25/ks, nebo něco použitého? v PL. Jsou i repase z US, ale nevím jestli to má smysl šetřit...

LS není pro většinu lidí vůbec vhodné, je to opulentní, není to modla stáda... Mercedes, Audi, BMW... ale ty moje vždy fungovali.
Může mít povrchovou korozi, když jezdí v soli, ale je výrazně, výrazně menší, než u jiné značky.

Třeba hliník na podvozku ex Audi A8ček, nebyl vůbec výhodou, když ve 150.000km už nikdo nedokázal povolit zásadní šrouby... to byl průšvih. Stejně jako bylo v Audi nepříjemných 45.000 za rozvody s prací a furt něco... když pršelo, nešel u A8 nějaký sensor, za dva dny už ano, když jsem najel na díru, xenony svítili na mars a do kanálu. Tohle v Lexe neznám.

Pokud nastane otázka, koupil bych si jej znovu? Bez váhání ano.
Spíš jej časem nahradím novějším modelem (znáš to... už něco máš nějakou dobu, tak proč ne)
Nemám to jako primární auto, střídám jich víc, takže kdyby náhodou něco, budu jezdit nějakou dobu po EU Priusy za třetinovou spotřebu :)

Kdybych chtěl pouze jedno auto a primárně jej používat denně, asi bych koupil k vůli sněhu AWD (což je každý LS600h a některé 460)
Kdybych měl navíc 45-55t.euro, šel bych do faceliftu od 2013 (je to v podstatě jiné auto)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelId=g33&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2013&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

No a kdybych chtěl na rovné cestování něco štíhlejšího, vzal bych si z posledních Lexusů GS, min od 2013 (což je blbý, že to stojí jako LS460), ještě lépe ale za peníze 2016, nebo z posledních let... to bude jednou ceněná vzácnost, když jej nahrazují předokolkou ES
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelId=g32&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2017&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

Ta tlama je tak strašná, že jí jednou musím mít :)

MGRR
05. května 2019, 19:51
0

Kilometry nejsou vubec problem, je to benzin, atmosfera...
Nedavno jsem videl nabidku nekolika "civilnich" policejnich Lexusu v IT, nafocene servisky, dokumenty... tri-ctyrlete GS meli vsechny neuveritelnych 500-600t, neuveritelne kilometry, trochu potrhana sedadla od policejnich pout, v kufru a na sedadlech magneticke majaky a vsechno pojizdne.

beastar
06. května 2019, 18:21
0

Pokukoval sem i po tomhle nedávno zatim teda jen očkem. https://www.lennermotors.cz/ojete-vozy/ricany/lexus-ls-600-50-290kw-long-wellness

Co si o tom myslis?

MGRR
06. května 2019, 18:49
0

Koukam na to jen pres spatny mobil, ale je to nejake kolotocarske, poborene, prelakovana kola jsou divna (tzn. prvni znameni spatneho ridice co vyroby spatne/poskozene auto.

Podle meho pocitu, to muze mit i 400t, coz je nepodstatne, proti... Podivej se na horni cast spolujezdcova pasu a pravou dolni cast u spolujezdcove prave nohy... vidis jak je to cerne a podle tech stop od vysavace, to sakra zkousi maskovat... je tam videt kontrast noveho koberce a v zivote nemyteho auta... takhle zasrane casti budou vsude za rohem, pod sedadly. Ale treba se pletu a je to top :)

Na au1 je ted jedna krasna 460 za cca 14 a doprava, najeto myslim 150

MGRR
06. května 2019, 18:49
0

Koukam na to jen pres spatny mobil, ale je to nejake kolotocarske, poborene, prelakovana kola jsou divna (tzn. prvni znameni spatneho ridice co vyroby spatne/poskozene auto.

Podle meho pocitu, to muze mit i 400t, coz je nepodstatne, proti... Podivej se na horni cast spolujezdcova pasu a pravou dolni cast u spolujezdcove prave nohy... vidis jak je to cerne a podle tech stop od vysavace, to sakra zkousi maskovat... je tam videt kontrast noveho koberce a v zivote nemyteho auta... takhle zasrane casti budou vsude za rohem, pod sedadly. Ale treba se pletu a je to top :)

Na au1 je ted jedna krasna 460 za cca 14 a doprava, najeto myslim 150

MGRR
06. května 2019, 18:56
0

Tak uz ji nekdo koupil :(

beastar
06. května 2019, 18:57
0

Ok dík. To sem si právě myslel taky. Líbilo se mi to, že je to 6kilo v longu. Zase tolik jich nevídám. Koukal sem na něj přes plot ten inzerát vidim dneska taky vlastně poprvé. Přišel mi dost levnej na top stav. Podle všeho to top stav není:) Ty kola by mi nevadily koupíš jiný dle svýho vkusu. Ten zbytek už mi ale ledacos napověděl:))

MGRR
06. května 2019, 19:22
0

Ty kola právě musí být originál, jako vše ostatní, pak už je to bastlerauto.
V budoucnu budu možná odprodávat tu moji 460 zadokolku z fotek, tak za 430 a koupím si novější model 2013.

D
D
05. května 2019, 22:45
2

Krasna recenze. Lexus je vylozene muj salek kavy a autora naprosto chapu, ze nesel do neceho jako S classe nebo nedejboze A8. S Lexusy mam jen pramale osobni zkusenosti, ale i to malo bylo fantasticke. Byl jsem nekolkkrat svezen v GS300 z r. 98 a najezdem cca 400t km a doslova jsem zasnul na tom, co vsechno takto stare auto uz ma za vybavu a hlavne ze vse bezchybne fungovalo a jak krasne to jelo. Majitel se prave take venoval opravam vozidel, zejmena elektronice, a rikal presne to same, co tady zaznelo v diskusi od autora, ze nema cas skrz vsechny ty audiny a mergly hrabat se jeste ve svem aute a proto ma Lexus. Mel jsem sanci ridit A6 c5 rv 2001 a ve srovnani s tim GS300, vlastne nejen s nim, to bylo opravdu otresne, jako auto o nekolik levelu nize s az desive mizernou kvalitou pri najezdu pouhych 220t km. A to neslo jen o zcela otresny motor 2.5 tdi, ktery by se snad hodil do nejake dodavky, ale nikoliv vozu vyssi stredni, ale i prevodovku, nejhorsi variatory delaji patrne v Audi, zlata Honda Logo, neprimerenou hlucnost tridy vozu, spotrebu srovnatelnou s adekvatne objemnym benzinovym motorem a jizdnimi vlastnostmi vskutku pozoruhodnymi...Dekuji za ten clanek, i kdyby byl delsi, mne by to rozhodne nevadilo:)

reagovat
ma
martinw
06. května 2019, 08:02
1

Díky za perfektní článek skoro mám až chuť to koupit starší Lexus jako druhé auto do rodiny :)

reagovat
MGRR
06. května 2019, 18:06
0

Ja zase novou Ravku, nebo RX, jen mi chybi ta stribrna lzicka v ... ustech ):
Nedavno jsem si na tebe vzpomel, kdyz se resilo jestli nejaky zakaznik da 500 za starsi Rav, nebo 600 za jeste starsi Lamdak 100 4,2TD. On ale taha, tak sel dovte stovky.

jj
jjana
06. května 2019, 18:19
1

Asi se mi budete smát, ale velmi podobná slova jako tady v blogu bych měla pro svůj zážitek, kdy jsem ze svojí Fabie 1 1.4 MPI základ, 300 tis. km, přesedla do půjčeného zánovního bouráku - Octavie III 1.6 TDI :) Jak je ten svět relativní...

reagovat
MGRR
06. května 2019, 18:53
0

To je presne ono :) Jak jsem psal, nekdo jde od zhora dolu, nekdo od spoda nahoru. Plati to u auta, kabelek, nebo ja nevim... knih.

beastar
07. května 2019, 00:48
0

Tak já chodim běžně nahoru dolu třeba i v jednom týdnu. Řídim starou paštiku z osmdesátek, potom novou káru a pak zase třeba ojetý devadesátkový Audi a fakt s tim nemám problémy a spím dobře:)) Chce to trochu nadhled a sbírat zkušenosti. Mimochodem OC III je od fabky 1 opravdu galaktický skok skoro ve všem. Nicméně 1.6tdi je bezkokurenčně nejhorší motorizace. Kdyby si do toho skočila z 2.0TSI taky by to bylo jiný. Ano svět je relativní a názory taky. Každej by si měl v hlavě uklidit nejdřív svůj bordel, než něco hodnotí... tak to dělám já.

Jimi
07. května 2019, 09:04
0

Ty zkušenosti napříč třídami jsou k nezaplacení. Těch možností v luxusních sedanech tipuji ale už moc dalších není, pokud nutně nepotřebujete RR nebo BY... :)

ToMyx
07. května 2019, 09:24
0

Je dobře, že blog nezmizel! A i to množství infa v komentářích! Ač mám Lexus rád, mám zušenosti tak max s IS250. S GS nebo LS mi zkušenosti chybí, takže hltám každou informaci. Tak trochu jsem vnitřně zastydl u LS400 (stačila jedna dvouhodinová jízda), ale je to trochu ošklivé kačátko. LS430 nebo LS460 už je jinde a to bych si dokázal představit domů. Až budu mít potřebu utratit patnáctku v ojrech, přijdu pro radu.

reagovat
MGRR
07. května 2019, 16:52
0

Zrovna LS400 řeším... už rozhazuji sítě nějakou dobu, o nějakých bez koroze vím, z jižních zemí, ale mají spoustu vad... to slunce tam je peklo, takže to umí zničit lak na střeše, kapotě, kufru.
400 jsou venku strašně drahé, za poslední rok-dva to vylítlo "o 100%"

ToMyx
09. května 2019, 16:38
0

Když jsem se o pořízení LS400 zajímal (kolem 2013-2015), získal jsem info z různých míst, že se vyplatí dovézt toto starší, dát stranou 100-150 za první důkladný servis a pak je větší klid než s novějšími 430/600. Udělal jsem si z toho názor asi takový, že bude záležet zejména na celkovém stavu starého kusu a hlavě a rukou servismana. Kolikrát mi stačilo x různých variant dílů na podvozku jen podle verze a z toho na mě šly mrákoty :-) Vím, že bych se musel svěřit do rukou někoho, kdo se vyzná...