načítám data...

Lesney´s No.31 - Lincoln Continental 1966 - část druhá

22. ledna 2019, 11:09 8 komentářů PlusOne

Přes víkend jsme se posunuli (já i Lincoln) o pořádý kus, tak se podělím. Třetí díl pokryje lakování čirým lakem, leštění karoserie a finální montáž.

zobrazit celou galeriiPavel P......: Lesney´s No.31 - Lincoln Continental 1966 - část druhá

V diskuzi k blogům jsem dostal pár užitečných tipů. Některé jsem využil, některé ne, co se dělo dál (hlavně přes poslední víkend) se dozvíte vzápětí.

Abych shrnul stav “po posledním blogu” neboli “před víkendem” – podvozek vyleštěný a osazený kolečky s osami z kolářských hřebů, interiér očištěný, skla očištěná a vyleštěná, karoserie až na závit v předním nálitku netknutá. Tohle všechno se mělo změnit, a taky se změnilo. 

První na řadu přišel podvozek. Jeden z tipů v diskuzi zněl na mosazný drát, nakonec jsem se poradil se strejdou Googlem, a našel v relativní blízkosti firmy, kde pracuji, prodejnu svářecích potřeb. Mosazný drát měli, ale pouze velký průměr, a navíc na cívce. To jsem nechtěl, nažhavil jsem ve středu znova Net, a v pátek mi pošťák přinesl balík. Svařovací drát průměr 1,6mm, dělený po metrech. Celkem třicet metrů (když už, tak už…). Bude podle všeho stačit tak na stopadesát aut…co bych s ním dělal, kdyby nebyl použitelný, popravdě nevím. Nepřemýšlel jsem nad tím. Naštěstí vše dopadlo jinak, s mosazným drátem se pracuje krásně, a konečně přišla ke slovu i moje improvizovaná minikovadlina. Bylo nutné zbavit se starých os, což bylo horší, než jsem čekal (asi jsem je připevnil fakt dobře…). Nakonec jsem zvitězil, s vědomím, že se do toho budu možná muset pustit znova, jsem je přeštípl, a vyrobil jsem nové osy z mosazi. Mosaz sice neudělá na konci po rozklepnutí bambulku, ale kolečka drží krásně. 

Hlavním cílem dne bylo věnovat se karoserii (protože stejně už prakticky nic jiného nezbývá…). Nejdřív jsem vyrobil druhý závit do kratšího nálitku. Pro lakování jsem chtěl využít delších šroubů, které do závitů zašroubuju, a za které karoserii upnu do svorek “třetí ruky”. Závit se vyrobit podařilo, má asi dvě otočky, pak už jsem v kufru. Pro potřebu upnutí je to dostačující, pro finální montáž ještě pro jistotu použiju pojistnou matku zevnitř karoserie. 

V dalším kroku jsem karoserii zbavil starého laku. Použil jsem obyčejného barvožrouta z nejmenovaného hobbymarketu, a zafungoval parádně. Po patnácti minutách jsem karoserii svlékl ze zbytků barvy, opláchnul vodou, drobné zbytky oškrábal dentálním pátradlem (výborný nástroj na drobné práce, mimochodem…), a poté jemným smirkem pod vodou celou karoserii opatrně obrousil. Pokud by oxidace byla horší, použil bych ocet se solí, jak popisuju v posledním blogu, ale nebylo to potřeba. Celou karoserii jsem ještě očistil ocelovou vlnou. Karoserie nakonec dostala jednu vrstvu filleru od Tamiye, pracuje se s ním neskutečně jednoduše, je tenký, a nezalije detaily, můžu opravdu doporučit. Pro ten den konec, nechal jsem filler tvrdnout, a místo práce na modelu jsem se věnoval výrobě lakovacího boxu, jak ten výtvor vzletně nazývám….použil jsem dvě desky fasádního polystyrenu tloušťky 5cm, které jsem nařezal a slepil k sobě. Spoje jsem pojistil dlouhými vruty, zalitými lepidlem, které jsem částečně zatlačil a částečně zašrouboval do spojovaných stěn. Druhý den, po vytvrdnutí lepidla, jsem ještě vyrobil kartonovou vložku ze starých krabic, a vlepil ji dovnitř. 

Vytvrdnutý filler jsem jemně obrousil pod vodou, abych trošku zdrsnil povrch pro lak, a obrousil případné nedokonalosti. No, a přišel čas pro nekritičtější věc celého procesu, a tou byl nový lak…modrá metalíza, kterou jsem sehnal, je o dost tmavší, než byla původní barva Lincolna, takže jsem ji zkusil zesvětlit bílou barvou. Použil jsem 2,5 ml modré, 1 ml bílé, a cca 3 ml ředidla. Po smíchání mi barva přišla ještě pořád docela tmavá, ale i tak jsem se rozhodl lakovat. Zkušební špric na papír nevypadal špatně, takže nadešel čas zamířit pistolí směrem na model. Pro první vrstvu jsem absolutně nevychytal tlak, vzdálenost ani množství barvy (regulované přes trysku). Takže všechno špatně. Brousit se mi ale nechtělo, vzledem k tomu, kolik práce mi dalo dostat model až sem. Barvu jsem namíchanou měl, takže jsem se rozhodl počkat, co udělá druhá vrstva. Stáhl jsem tlak na kompresoru, zmenšil průměr na trysce, a vzdálenost zvýšil asi o deset centimetrů. Pomohlo to. Barva se hezky slila, a byť pod světlem jsou patrné dvě menší mapky, jsem s výsledkem i tak spokojený. Jen ten odstín holt mohl být světlejší….ale co už, dělám to hlavně pro sebe. Konečný krok bylo malým štětečkem vytvořit červenou barvou zadní “světla”, po chvíli váhání jsem se rozhodl ještě přidat bronzové přední “blinkry”.  Nemusíte mi psát, že Lincoln je nemá až nahoru, jsem si toho vědomý. Je možné, že to ještě upravím, nebo ne, jak se mi bude chtít :-)

To je prozatím vše, karoserie teď bude týden odstavená, aby lak vyzrál, poté se foukne bezbarvým lakem, rozleští, a nastane okamžik pravdy – montáž.

O tom ale až v dalším článku…

 

 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

custom1
23. ledna 2019, 07:45
0

Dobrá práce! Ještě by to chtělo zvýraznit lišty kolem oken a kliky dveří... ;)

reagovat
Vt
Vtec
23. ledna 2019, 11:08
0

Tak jsem rád, že mosaz nakonec pomohla :)...

reagovat
Irwinek
25. ledna 2019, 22:49
0

Příští týden se chystám do " Nekázanky ", sháníš nějaký určitý model?

reagovat
PlusOne
28. ledna 2019, 10:23
0

Ahoj, díky za nabídku, zatím nesháním, mám jich dost :-)

Jinak teda stav je takový, že jsem z auta sundal barvu, ta tmavá se mi nelíbila, a pokusil jsem se ji trochu víc naředit, tentokrát modrou do bílé, abych dosáhnul lepšího odstínu. Při té příležitosti se mi podařilo líp rozmíchat samotnou modrou, čili je opravdu metalická, s výsledkem jsem byl o dost víc spokojený, než předtím, barva byla krásně světle modrá....proč píšu "byla" - doprasil jsem lakování zadních světel, takže sundat komplet, a celé znova....bude to "do třetice všeho dobrého" (jen mě mrzí, že jsem zbytek laku vylil, zbylo ho dost na další dvě vrstvy, a barva vyšla fakt parádně....no, nedá se nic dělat...)

PlusOne
28. ledna 2019, 10:24
0

Takhle nějak to mohlo vypadat....

Irwinek
28. ledna 2019, 12:52
0

Chybami se člověk učí :-D
každopádně dobrá práce, moc se mi líbí.
myslíš, že by jsi si mohl zřídit minilakovnu? Byl bych zákazník, pokud by jsi měl červenou :-D

PlusOne
28. ledna 2019, 13:40
0

Minilakovnu rozhodně zařizovat nebudu, necítím se natolik dobrý, abych mohl lakovat něco jiného, než vlastního - tam aspoň nebudu tak naštvanej, když to nevyjde :-)
Červenou mám - čím myslíš, že jsem chtěl řešit ta zadní světla? :-D

Irwinek
29. ledna 2019, 07:26
0

Škoda, raději bych Ti šoupl lahev, než si kvůli jedné kastli procházet všechno to zkoušení a výrobu a testy :-D
není červená, jako červená :-D