načítám data...

Krabattoriho garáž a italská aféra s Fiatem

23. srpna 2019, 22:30 84 komentářů krab

Koupil jsem nejlevnější Fiat 124 Spider na trhu, jen se podívejte, co všechno je na něm špatně… Ne, nebojte nebudu šokovat titulkem jak od youtubera Hoovera Tylera nebo Douga DeMuro. Nakonec já umím být přece originální. Fiat sice už odjezdil dvě sezóny, pár lidí si s ním „driftlo“, přesto zůstal pořád krásný.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Krabattoriho garáž a italská aféra s Fiatem

Ne, nepotřebuji další roadster

Ve skutečnosti ani nepotřebuji žádné auto, stačil by mi náš lokální naftový žlutý „šinkanzen“, vláček, který mě doveze na Smíchov, než stihnu dočíst zprávy a Autíčkářův nový ranní článek (myslím ten, co vychází vždycky až odpoledne). Když budu pokračovat nepotřebuju spoustu věcí. Řecký filozof Diógenés měl pravdu. Ale zase, proč bychom si nedopřáli malé radosti. A já si je dopřávám prostřednictvím aut. To se táhne od dětství a skončí to asi až mě zavřou do černé škatule. Zkouším různá auta a hrozně mě baví ta nevšední a ta s duší. Chtěl jsem si totiž původně koupit zase další veterán, hrdinu minulosti, o kterého bych se rád staral.

A teď realita Krabe…

MGB mám rozebrané už několik týdnů a nejsem schopen věc dodělat. Musím na tom máknout. Nemůžu si koupit krásný italský roadster ze 70. let už jen protože ten můj britský by pak zkrátka nedostal tolik lásky a péče co potřebuje. Lotus Elise funguje, Porsche naštěstí taky a má milostivá žena si pořídila Alfu Romeo, která po mé výměně oleje, filtrů a svíček svépomocí kupodivu stále vrčí. Zůstalo mi velké kupé Infiniti. Je to skvělé auto, ale užije si ho někdo, kdo jezdí rád rychleji po státovkách, dálnicích, radarů se moc nebojí a současně si užije klid a příjemnou atmosféru v kabině. A to já tak úplně nejsem. Musel jsem si velké silné sportovní kupé třídy gran turismo koupit, nějakou dobu s ním jezdit, abych zkrátka zjistil, že hodně koní není úplně to, co mě řidičsky naplňuje.

Jistý Jeremy Clarkson řve své „Powaaargh“, ale v reálu mě velké silné motory baví tak napůl. Výjimka je ta moje „babička“ Porsche 911 Carrera 2 (996). Tam je ten motor úplně přesně tak akorát. Porsche je stejně fenomenální auto. Svým způsobem nejlepší, které jsem kdy řídil. Včera jsem si v něm užil Krušnohorské okresky a podíval se na průjezd Sachsen-Classic rallye, ze které jsem vám vybral fotky těch nejzajímavějších roadsterů. Porsche jsem si na dlouhém odpoledním výletě zase moc užil. Je fenomenální. Těžko se mi to popisuje. Taková auta se rozhodně fakt neprodávají, ale pečuje o ně dál!

Prodal jsem Infiniti, koupil Fiat 124 Spider

Abych to neokecával. Dneska jsem zakápl slzu, Infiniti nabídl k odkupu u jistého prodejce a vyměnil za v tuto chvíli nejlevnější nabízený zánovní Fiat 124 Spider v republice. To auto jsem měl půjčené už před měsícem a projel ho s kolegou bok po boku s nejslabší verzí Mazdy MX5. Možná jste ten test i četli. Já se prostě nedovedl smířit se vzhledem té nejnovější Mazdy MX5. Mám v ní stejný pocit jako v sepraných džínách, kde mi nejde dopnout knoflík bez pořádného vydechnutí. Fiat, ač na stejné platformě mi prostě přijde akorát. Tak nějak jako vytahané džínové kraťasy a očmuchaný, okopaný žabky, který nosím celé léto. A pak to jméno… Fiat 124 Spider.

Tahle auta svého času závodila rallye, s černou kapotou Abarth a přídavnými světly jsou prostě boží, Jejich dvouvačkové dvoulitry od Aurelia Lampredi zpívaly z výfuků svou árii. Fiat 124 Spider je prostě chlapský roadster, pro kluky, kterým přišla Alfa Romeo Spider moc nóbl a moc uhlazená. Nějaká Mazda MX5 se téhle image nikdy nedokáže vyrovnat. Rozhodně ne u lidí, kteří ten starý Spider pamatují anebo znají z vyprávění rodičů a tak…Mazda MX5 je totiž jen japonská kopie toho nejlepšího z evropských roadsterů. A nutno říci, že povedená. Tohle Japoncům obecně jde, vytvořit sice kopii něčeho, ale ve výsledku technicky lepší než originál. I legendární Toyota 2000 GT je vlastně kopie, směs toho nejlepšího z šedesátkového evropského designu. Já v ní vidím kousky E-Typu, trochu Ferrari 250 GT Lusso, ale ať je to, jak je to, pravdou zůstalo, že Japonci dovedli vyrobit úchvatný kus techniky.

Koncern FCA si nechal svůj 124 Spider kompletně vyrábět v Hirošimě a já se nad tím nepohoršuji. Naopak, byl to skvělý nápad. A fantastické je, jak moc se povedlo Italům tohle auto odlišit od Mazdy. Jen interiér zůstal až zbytečně „mazdí“ i s tím tabletem na přístrojovce, který se mi tam příliš nehodí. Ale funkčně se tomu nedá nic moc vytknout. Jen jedna hloupost na Spideru je, vlastně i na Mazdě MX5. Když zatáhnete ručně střechu, automaticky sjedou okénka. To je sice fajn, ale už nejdou vytáhnout zpět podržením zamykacího tlačítka na klíčku. Musí se opět zapnout zapalování a okénka vytáhnout.

Pravda je, že i slabá MX5 s 1.5 měla svůj neopomenutelný „fun faktor“ a já se při řízení na zakroucené okresce bavil víc než u Fiatu. Napsal jsem to tenkrát do článku, tak bych to teď neměl rozporovat. Točivý charakter jinak relativně slabých motorů Mazdy má svoje kouzlo. Fiatí 1.4 Turbo Multiair má točivý moment a spodovější charakter. Ale víte co? Poté co jsem se nedávno projel v Alfě Spider, té klasické, ze čtvrté a poslední série, zjistil jsem že i její motor od „Pepíka“ Busso je takový spoďák. Má moc hezký chraplavý zvuk a příjemný silný střed. Nad 5500 otáček už se mu to líbí o poznání méně. A tenhle Multiair je podobný. Okolo 4000 má svůj „sweet spot“ a dá se s tím pracovat. Navíc ten motor jde naladit poměrně snadno na velmi zajímavé hodnoty, o poznání silnější než motory Skyactiv. Není ovšem tak úsporný na palivo, kdyby i tohle náhodou někoho zajímalo. V tom je ta Mazda dost nepřekonatelná.

No, nic ráno brzo vstanu a pojedu nějakou velkou oklikou do supermarketu pro rohlíky a mlíko. Život je krátkej a je potřeba si v něm udělat občas malé radosti. A tenhle Spider je fantastická kára na tyhle malé radosti, ne na drcení okresek, nedej bože trápení na závodním okruhu. Je to auto na sundanou střechu, malebnou scenérii, na místa, ze kterých lze nasát vůně lesa i louky kolem a mít prostě dobrou náladu. A když dneska na rádiu Beat pustili zrovna Simona a Garfunkela se svou Mrs Robinson, fakt jsem věřil, že řídím to červené Duetto Spider jako Dustin Hoffman v tom starém “slaďáku”. Nějaké honění vteřin na Severní Smyčce Nurburgringu jsou tomuhle autu úplně ukradené, v tom je Spider dokonalý protipól všem hot hatchům, které se poslední dobou, zdá se mi, berou až příliš moc vážně.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Goldies
24. srpna 2019, 13:16
3

Jak už jsem psal na FB, velká gratulace a ať ti ten půlrok s Fiatou probíhá co nejlépe! A užívej každý kilometr!

reagovat
krab
24. srpna 2019, 20:43
0

Dík Goldiesi, je to sranda... někdy se za ty změny aut až stydím. Myslim, že tohle auto má potenciál mě neomrzet, už kvůli tomu, že je prakticky nové a taky počítám, že s ním zrovna podnikneme postupně nějaké pěkné dovolené po Evropě. Na to je úplně jako stvořený.

Ju
Junior
25. srpna 2019, 21:34
2

nebyly nějaké podobné důvody i u GT86? :-)

Tomino
24. srpna 2019, 15:37
0

Velká gratulace, ať pěkně slouží a hezky se jezdí! I když se musím přiznat, že jsem spíše čekal něco ve stylu: "Mám Alfu Romeo Spider, dalšího veterána do sbírky" :-) Zase tady ale padlo pár náznaků na toho Fiata v diskuzích :-) Vzhledově je mi ten Fiat asi sympatičtější než Miata, působí na mě více dospělým dojmem a snad má i retro šmrnc původní předlohy. Nejel jsem s tím, tak těžko objektivně posoudit, ale myslím, že bych do toho chtěl dvoulitrový ND2 motor :-) Až mě překvapilo, jak má jinou charakteristiku než ND1.

reagovat
krab
24. srpna 2019, 21:01
0

Díky Tomino... Přidal jsem tam pár fotek z večerní projížďky. Já jsem taky chtěl Alfu Spider. Ale sešla se mi taková věc... Možnost prodat zpět do áček Infiniti (byť pochopitelně se ztrátou, ale ne krvavou) a naopak vzít tenhle Spider za řekněme velmi výprodejovou cenu. Je konec léta a těch roadsterů se teď takové firmy rádi zbaví... Potvrdilo se na něm od Fiatu veškerý provedený servis, pokračující záruka až do konce roku 2021 a nikdo jí naštěstí ani nerozbil, takže je vše původní. I kosmeticky má minimum vad, vlastně na 30 tis km je téměř bez škrábance, vlastně jen pár menších na kolech a pár ďubek od kamínků na př. nárazníku. Tak jsem do té "výměny" nadšeně šel. Stálo mě to nějaké peníze, ale zase jsem si řekl : lepší vrabec v hrsti než Holub na střeše. Ono teoreticky bych mohl Infiniti prodat i o 40-50 tisíc dráž, jenže kdoví kdy a kdoví komu....

Proč Spider 124 (mimo fakt, že byl za hezkou cenu) : vzhled. Mě se tohle auto hlavně v té stříbrné strašně líbí. Motor bych možná (teda určitě) upřednostnil ten z ND 2.0 facelift, ale Multiair není zdaleka špatnej. Dá se hezky hrát na té vlně točivého momentu a ten motor má i příjemnje zvuk, přirozeně se vytáčí, když je člověk ve správných spektru otáček okolo těch 2500-5500. Pak to vadne a úplně dole je trošku znát turbodíra. Převodovka je z NC 2.0 (Mazda) a řadí to super i převody jsou bezva. Já už jsem toho Spidera na 2 dny vyzkoušel dopředu, tak jsem nekupoval zajíce v pytli. Zklamaný nejsem...

PS: lehké dilema přijde časem, jestli budu chtít Spider trošku funkčně upgradovat anebo si nechám úplně takhle civilně sériový jak je... Do jara asi tutově nebudu vymýšlet nic, pak se uvidí :-D Jako první věc mě docela láká úprava odpružení, aby bylo tužší, sportovnější. Asi to jistí Bilstein pro Kit s Eibachy, ale uvidím. Není to totiž až tak teatrálně měkké jako ND bez Bilsteinu, takže vlastně mi to relativně vyhovuje tak jak je, i když přeci jen bych to spíš radši časem trochu "opepřil". To stejné s ECU motoru a výfukem... Ten samosvor by se taky hodil, ale možná ne nutně. Já moc "drifty" neumím ani nepraktikuju, mám rád rychlou čistou stopu, když je na výjezdu cit s plynem, tak to auto myslím samosvor úplně nepotřebuje. Není to trackday car... Je to turistický roadster. A to mě na něm ohromě baví :) Hodně to zážitkově připomíná ty staré 124 Spidery i Alfy Romeo Spider. Pro člověka jako já to prostě postavili téměř dokonale si myslím...

Tomino
24. srpna 2019, 23:48
0

Moc pěkné fotky z vyjížďky. Ale ráno jsem se koukal a říkal si, jestli je to fakt originál 550 Spyder, co mezi tím vidím? Ohledně toho vzhledu 124 vs Miata, musím říct, že mě celkem fascinuje, že na společném základu se jim podařilo postavit něco vizuálně diametrálně odlišného. To moc nebývá zvykem. Na ND mi asi nejvíc vadilo, že se do toho prostě nevejdu a mít zakrytý výhled rámem skla, mi taky nepřišlo úplně fajn. Jen ten motor...po tom faceliftu je parádní. Nechápu, jak to s tím dlouhým zdvihem v Mazdě udělali, ale oproti předchozí verzi se moc hezky vytáčí.

Ohledně toho mého "těšení se na Alfu Spider", ono se to někdy tak sejde, že člověk dostane výhodnou nabídku a pak to dopadne úplně jinak. Tak to chápu :-) Asi to sem úplně nepatří, ale dva tři roky zpátky jsem denně sledoval inzerci, Lancia Fulvia Coupé a Alfa Romeo GT Junior. A zvažoval. Fulvia s V4 a zajímavým designem, Alfa zase klasika, nádherné auto, se zadním náhonem. A dopadlo to tak, že mám hezčí domeček, zahrádku a v garáži ani jedno z toho:-) Takže toho lituji a zároveň nelituji. A navíc ceny teď vylétly dost nahoru. Snad někdy možná :-)

krab
25. srpna 2019, 10:21
0

Dík, jo tamto byl 550 Spyder. Sachsen jelo letos asi min. 5 aut z Porsche Muzea. S jedním chlápkem z posádky bílé 3.2 Carrera Clubsport jsem si tam povídal, čekali na časovku a tak jsem jim "oblézal" ten clubsport a chválil jak je hezkej. Říkal, že je právě z muzea. Auto, který stálo v roce 1987 nejmíň z celé modelové řady je dneska paradoxně drahý jako blázen...

Jeee, to mi povídej. Alfu Romeo GT Junior / resp. 2000 GT Veloce tu chci strašně moc pořád! :-D Ale ty ceny z nějakých příznivých 12-15 tis euro vylezly za posledních cca 5 let na 25-30 k euro. Není to levné. Ale taky jsem prohlížel inzerci. U mě je to tak, že na ní nemám odpovídající zázemí a vlastně i kdybych do toho nějak "na krev" ty peníze posehnal, tak vím, že bych měl zas jen další hračku se kterou budu jezdit jen tak pro radost... Už by to bylo moc. Toužím se v ní někdy projet. Kamarád jí měl, přímo původní "Kantenhaube" a lituje, že to tenkrát prodal.

124 Spider je prostě daleko praktičtější a v tom svezení ta špetka charakteru těch starých italských kár je. Je to samozřejmě hodně klam, protože to auto je z japonska a je to prostě pod sukní MX5, ale nějak to udělali, že to na tebe jako zákazníka působí, že věříš, že je to italský auto :-D

liška
24. srpna 2019, 18:18
0

Gratulace nejen k prodeji Infiniti (to sem myslel ze bude trvat) a i k novymu povozu. Necht slouzi a nedrzi se prilis onoho FehleInAlleTeile :)

reagovat
MGRR
24. srpna 2019, 19:00
0

Hezke auto. Mam jej take staticky radeji, nez to z ceho primarne vychazi.

reagovat
In
Inocenc Pozzi
24. srpna 2019, 21:22
1

Krásný auto.
Za 1 týden dva nové kusy ve Vaší garáži a oba z FCAčka, děláte mi radost !! :-)
Snad budou dělat jen radost i ony Vám.

A jestli to není osobní, tak cena a najeté km za ty dvě sezony prosím?

reagovat
krab
24. srpna 2019, 21:35
0

Dík! Jo, FCA se mi prostě líbí... Sice nejsem zákazník pro Maserati, možná bych byl pro Giulii QV (ale naštěstí na tu 4dveřovou raketu na kolech nemám dostatek financí) a Fiat 124 Spider se mi prostě moc líbí.... A i to MiTo jezdí moc hezky. Legrační je, že vlastně máme 2 prakticky stejné motory. Jen ve Spideru je pochopitelně namontovaný podél a s jinou převodovkou.

Psal jsem to myslím jako reakci na Tominův komentář ... je to v programu záruka 5 let / 100.000km což je dobrý, zbývají 3 roky... Najelo to lehounce přes 30. A cena byla pohodlně do 450 s DPH. Což si myslím byla tak trochu neodolatelná nabídka :). Nový Fiat 124 Spider Lusso stojí 719 aktuálně, pakety jsou myslím už zdarma a jinak dealeři mají stále nějaké neprodané předváděcí kousky s nájezdy 3-15 tis co jsem tak koukal po inzerci za ceny 550-600 s DPH. Viděl jsem nějaký soukromý inzerát na jednu asi s pouze 6 tis km za 525, ale ta myslím byla ta "Classica" ne Lusso s Bose audiem. Za který se vyplatí rozhodně připlatit, protože to hraje fakt příjemně a použitelně i se střechou dole. Což je, co se mi líbí. Jsem se trošku rozmazlil a tak si nechávám Lotus Elise jako takový můj malý "závoďák" a na jiné příležitosti šarmantní 124 Spider Lusso. Každý auto je o něčem jiným.... Asi na něm taky nebudou přibývat kilometry nějak dramaticky rychle, ale už se těším na nějaké delší výlety.

In
Inocenc Pozzi
24. srpna 2019, 23:02
0

No právě moje první myšlenka byla, že už jenom pořídit si 2 auta během 1 týdne je celkem neobvyklý. Ale 2 auta se stejným motorem, tak to už je sakra raritka! :-)
Jinak na F124S jsme se dívali nedávno ve Zlíneru ve Zlíně, modrá funglovka 1,4 za 600k s DPHčkem.
Koupil jste dobře a to auto Vám to v zážitcích vrchovatě vrátí...

krab
25. srpna 2019, 10:29
0

To je jasný, že se člověk musí zákonitě smát tomu... Ještě do trojky chybí pětistovka Abarth :-D
Co jsem tak jako pochytil za informace, tak F124 Spider nějak v ČR moc prodejně nejde. Takže dealeři prodávají ty skladové kousky za takovéhle hezké ceny jako třeba 600 za funglovku. To si myslim, že je bomba. Levnej, jednoduchej, nenáročnej, lehkej sporťák, co navíc skvěle vypadá.

V záplavě těch informací co poslední dobou kolují od různých automobilek, sešněrovaných pravidel na emise, propaganda elektromobilů atd... Kdoví jestli FCA nebo Mazda nebo kdokoli další za pár let další nové auto podobného zaměření představí veřejnosti. Navíc, když většina lidí tahle auta prostě nekupuje, což je smutná realita.

Tak jsem si ten svůj kousek rychle koupil a mám z něj radost. Navíc pozitivní na tom je ještě další záležitost. Dá se to auto brát jako nenáročná platforma na další úpravy a možností je do budoucna docela dost jak si ho doladit k obrazu svému.

beastar
25. srpna 2019, 01:07
0

Auto jako takový se mě nelíbí úplně stejně jako mateřská/sesterská/bratrská co já vím MIATA. Moc nechápu důvod proč bych si něco takovýho měl chtít pořídit. Nicméně nejsem Krab. Ani nejsem fanoušek starých roadsterů, přestože je mám rád jako "exponát". Navíc auto bez střechy na konci sezóny:D No nic inu cesty páně jsou nevyzpytatelné. A co se mě na tom líbí. Tak jako je to v záruce. A je to defakto nový auto.

Fotky pěkný. Petr šťastnej. V pořádku. Zadní světla ve mě trošičku evokují levné "maserati".

reagovat
Stanley
25. srpna 2019, 11:45
1

Krabe ty jsi nezmar :-) Tahle 124 se mi taky líbí nejvíc, oproti Miatě z ní cítím závan takové roadsterové klasiky, kdežto Miata je moderní bobek. Což ale není spatně, že. Ceny mě dost překvapily za nový roadster.
Jen teda je dost škoda, že nástupce Spideru nejspíš nebude, jak jsem před chvíli dočetl na jalopnících.

reagovat
Knightrider
25. srpna 2019, 18:45
0

Ani nevím, jestli mám gratulovat. Nejspíš ne. Nejpozději do půl roku zjistíš, že je to úplně nahovno nebo že tě to nebaví a budeš hledat zase jinou zhovadilost. V tvým případě už bych to viděl pomalu na diagnózu.

reagovat
krab
25. srpna 2019, 20:45
0

Tak Viper to neni no ... :-D

Knightrider
25. srpna 2019, 21:21
3

Ono je úplně jedno, co je to za auto. Já to tu už sleduju jen hodně nepravidelně, ale co jsem si tak všimnul, vždycky si koupíš nějakou kravinu, o který další dva měsíce básníš jako o tom nejlepším autě, co sis mohl vybrat, pak je další dva měsíce ticho a pak řešíš prodej a výběr jiný kraviny, pro kterou jsi se zase nadchnul. Takže já už to ani většinou nečtu a ódy na daný auto absolutně vypouštím, protože vím, že za pár měsíců přijdeš zase s jiným nesmyslem. Tohle jsem taky celý nečetl. Jsi jak ženská. Nevíš, co chceš a nepřestaneš, dokud to nedostaneš. Já si jen ťukám na čelo, ale ostatní asi ocení, že se něco děje. ;-)
Já se teď autům víceméně nevěnuju vůbec a o to divnější jsou pro mně občas tyhle rozhodnutí a s nimi související argumenty pro a proti. Ono dát si od aut odstup, občas vůbec neuškodí. I pro autaře. Pro člověka, kterýho auta nezajímají vůbec, to musí být slušný panoptikum tady. :-)

Pólin
26. srpna 2019, 07:28
1

Ale tak tady bych se Krabatoreho zastal... u něj to pozoruju spíše už jako životní styl...mít pořád nějakou novou hračku a točit to dokola:D... a to je přece znakem zdravého mladého ducha, že se dokáže pro něco nadchnout...

Knightrider
26. srpna 2019, 09:09
0

Pólin: Hele to je jak s ženskýma. Když je budeš střídat jak ponožky, budeš za hustýho borečka. Když bude totéž dělat ženská s chlapama, bude za kurvu. Stejná věc, jen dva různý pohledy. ;-)

Tomáš Vavrečka
26. srpna 2019, 09:30
12

Abych to rozklíčoval správně, krab je teda boreček nebo kurva? :D :D
-
Komentář upraven 26. 8. 2019, 09:31:02

krab
26. srpna 2019, 09:32
2

Knightrider: sorry, ale tohle už byla poznámka fakt nějaká divná od tebe... Přece si můžu dělat co chci a do blogu si můžu napsat taky co chci. Ty vidíš jen ty svoje US káry a zjevně nic moc dalšího. Já toho mezitím vyzkouším rád víc... Jsou to přece jenom auta.

Navíc tím jak mě baví občas i o těch autech psát články, tak je potřeba jich hodně poznat. A pochopit rozdíly atd... Abych si koupil Viper za 50 tis euro, na to prostě prachy nemám, novou Corvettu si asi taky těžko objednám, tak tady jsem vždycky hrozně rád, když mě nějaká dobrá duše pustí aspoň na chvilku za volant jejich radosti a můžu si udělat aspoň částečnou představu jaké to je.

V některých zemích mají auto novináři dlouhodobý zápůjčky i u sporťáků. To funguje možná tak v Německu, v Anglii, kde je trh daleko větší. Já holt si to musím koupit, abych pak uměl shrnout třeba rok, půlrok s nějakým autem. Takhle jsem si užil asi 10 měsíců Toyotu GT86 a bylo to super. To víš, že mě to stálo nějaké prachy, to nepopírám... A teď jsem zkusil tenhle hezký Fiat. Nebudu se tu bít v prsa, že mi vydrží až do smrti, to nemůžu sám vědět, ale teď momentálně z něj mám radost. Tak jí sdílím.... Což je přínosný třeba pro někoho, kdo o tom autě taky uvažuje.

PS: MGB jsem koupil v UK už v roce 2006. Kromě 1 roku, kdy ho měl můj kamarád, ho teda mám už fakt celou řadu let. Porsche 911 bude 3 tím rokem a naprosto neuvažuju o prodeji. Lotus Elise mám rok a čtvrt a taky jednoznačně neuvažuju, že bych ho kdy prodal... Tak auto promiskuitní zase nejsem :-D

Pólin
26. srpna 2019, 10:39
0

To je přirovnání... já bych zase mohl napsat: "to máš jako s trenkama: když je budeš střídat, tak budeš normální, když ne, tak budeš prase..." nesouvisí to spolu ani trochu... a to, že by někdo, kdo střídá hodně ženských byl borec...to paradigma alespoň v mém okolí platilo naposledy tak v druháku na střední...slovy klasika..."sorry jako":D Takový negativní koment za to, že to tady Krab zásobuje článkama o zajímavých kárách...nechápu

beastar
26. srpna 2019, 11:05
0

Hmm. Jako ono opravdu část vozů Krab točí. Nicméně jsou to jeho prachy jeho lehký prodelky při prodeji. Zase se sveze různými auty. Je to koníček. Tj přesně ten rozdíl mezi fanoušky různých značek a pravými petrolheady. Vy si šušníte ty svoje bavoráčky, emeričky, volvíčka zatímco my jezdíme a zkoušíme. Fakt nepovažuju za nutný někoho prudit za to, že si s prominutím koupil takovou šlupku. Ve smyslu toho, že to je levná common kára.

A jak píše Krab. Ono v zahraničí si lidi, co o tom píšou si ty káry pujcujou a operákujou. Tady co si nezaplatis to nemáš. Akce s drahejma autama skoro nejsou na pozvánku. Protože tady ty auta ani nejsou. A když už je máš si rád, že je to pojištěný a schovaný. Takže si blogeři i novináři musí poradit jak umí. A ono skutečně jezdit autem půl roku je jinde, než týden. Takže na jednu stranu kdyby byl Krab obyčejnej řekněme pozer... Možná bych se Standou souhlasil. Takhle ne.

krab
26. srpna 2019, 11:46
0

Slovy klasika... díky předsedo, že ses mě zastal :)
Ono taky u mě má všechno svůj vývoj... možná i když to tak nevypadá, nedělám úplně nelogický kroky (snad). Dokonce už když ten spider byl tady v testu, podíval jsem se do komentářů co jsem k tomu tehdy připsal a naštěstí jsem to auto chválil už tehdy. Před měsícem v testu s Miatou jsem napsal, že při tom ostřejším svezení pobaví motor miaty líp, ale přesto si beru domů Fiata. Zajímavý že kolega Martin Jánský to viděl zcela opačně ( a nebylo to předstíraný) .... Takže kupodivu jsem zůstal konzistentní a domů jsem si fakt nakonec vzal Fiata. Legrační ovšem je, že tak 8/10 světových novinářů přes auta budou mít daleko radši verzi od Mazdy. Miata je v tomhle prostředí hroznej pojem :)

Knightrider
26. srpna 2019, 12:09
2

Krabe to jsi mně nepochopil. Mně je úplně šumák čím jezdíš, jen to neustálý střídání aut u mně devalvuje to hodnocení, který k tomu vypotíš. Koupíš nějakej postrk, ze kterýho jsi hrozně nadšenej a pěješ o něm ódy a za tři měsíce je to vlastně nevyužitelný auto, který jsi ani nechtěl a nedává ti smysl a koupíš jinej nesmysl. A tak furt dokola. A já si pak říkám, jakou vlastně vypovídací hodnotu taková recenze má, když je za chvíli zase všechno jinak.
Jinak k těm US autům. Ani nevíš, jak jsi mimo. Je to můj koníček, ale to neznamená, že nemám rád jiný auta z jiných částí světa. Do práce jezdím dieselovou Octavií III a jsem naprosto spokojenej. Je to nezajímavej spotřebák, ale dělá to, co má, nic to nechce a jezdí za málo. V práci si obvykle beru fungl novýho Land Cruisera. S ním najezdím nejvíc, protože to auto mám rád. Je to líný jak prase, v zatáčkách mám občas pocit, ze to pošlu na bok, ale stejně to má něco do sebe. Zapomeň na to, že jezdím jen v US autech. Vyzkoušel jsem toho tři prdele a spousta těch aut byla dobrá.

krab
26. srpna 2019, 12:26
0

Ok Stando, už chápu. Ale to bys takhle musel popřít relevanci i normálních recenzí, během roku vystřidáme hodně aut, profi novináři vyloženě desitky...

A tohle byl jen takovej blog, povídáni o tom co novýho u mě a částečně proč. To není test... víš co, třeba až najezdím pár tisic km, tak nějakou uživatelskou recenzi udělám, když bude něco zajímavýho co napsat. A to že tvůj svět jsou US cars, to jsem teda asi zjednodušil. Myslel jsem že jezdiš furt v tom Chevy trucku :)

Knightrider
26. srpna 2019, 13:06
0

Jezdím v kde čem. Tak jako všichni normální lidi. Mně prostě přijde zvláštní, když tu vychvaluješ třeba to Infiniti a o tři měsíce později píšeš, že vlastně tenhle typ auta nehledáš, nepotřebuješ a že chceš něco s menším výkonem a vlastně úplně jiným charakterem. A já si pak říkám, jestli se u tebe něco změnilo, práce/způsoby dojíždění, prostě normální věci, který jsou naprosto pochopitelný, což evidentně nenastalo. A nebo jestli jsi prostě to auto a jeho význam nepochopil.
V mých očích tohle zpětně strašně degraduje hodnocení těch aut a ty tvoje recenze/komentáře pak mají pro mně vlastně naprosto nulovou hodnotu, proto je většinou celý ani nečtu.
Nicméně dost už těchhle debat. Máš novou kravinu, jak jsem psal nahoře, tak s tím jezdi a o vánocích uvidíme, s jakou kravinou přijdeš po Fiatu. :-D

Fa
Fandatik
26. srpna 2019, 13:40
3

Tak v Krabově případě vždy z blogu cítím víc fandu do aut než novináře ze Světa motorů. A ani bych nechtěl aby obíhal každé auto s metrem a dával striktně technické info. Navíc dneska jsou novináři spíš prostituti (pardon presstituti) než objektivní hledači pravdy. Motoristické nevyjímaje. Ono ze vzorečku dobrý vztah s automobilkou + zajímavá auta od nich = prachy z reklamy.
Ch Harris způsobil celkem poprask, když strhal nové A AMG S. S vlastním hojně sledovaným YouTube kanálem a BBC za zadkem si to může dovolit. Ostatní si to třeba dovolit nemůžou (nemyslím jen narážky na Schade).
Krab díky svému nadšení, taky není úplně objektivní. Ale topí do toho svoje prachy a ten styl se mi líbí. A máš pravdu v tom, že je to podobný auta vs. ženský.
Jednou to může být oplácaná baculka s velkými přednostmi, potom vychrtlá malá blondýnka. Prostě je potřeba zkoušet. Samozřejmě, že jedna je lepší než druhá, ale vždy to je lepší než sám si/teda chodit pěšky.
Pak by bylo i přirovnání, že novináři lítají po bordelech a Krab to rovnou tahá domů.

krab
26. srpna 2019, 14:28
2

Právě, já se snažím, aby to bylo takový autentický. Nakonec do role majitele určitýho typu auta se vžiješ nejlíp stejně tím, že se tím majitelem toho auta opravdu staneš :)

Knigtrider : OK, Infiniti jsem relativně chválil a myslel jsem to dokonce upřímně. Líbilo se mi. A líbí se mi doteď. Když jsem o něm psal test na garáži, tak se mi i ozval pak týpek, který těch Infiniti měl hodně, i Nissan GT-R atd... Velkej fanoušek... A napsal mi, že jsem ten charakter toho auta vystihnul dobře. Já akorát nejsem takovej ten zaslepenej fanoušek jednoho typu auta, jedný značky atd... zkouším různě a snažím se najít v těch autech hlavně to zajímavý, to pěkný. Je fakt, že občas bych mohl i přidat víc na těch negativních stránkách věci.. Ale dá se vycítit co mi nevyhovuje anebo jaké značky a auta považuju spíš za nic moc...

Co se stalo a proč jsem to takhle provedl: Žena v tom Infiniti jezdit nechtěla, ale potřebovala auto na dojíždění do práce a postupně se učí tu trasu a dostává se do procesu řízení. Infi bylo koupený původně jako kompromis ( automat) aby to mohla řídit ona, V6 a zadokolka, aby mě to dělalo radost. A nefungovalo to dobře pro nás ani pro jednoho. Mě na tom vlastně mrzelo, že je to automat a je to těžké velké auto, Jí zas, že je to nízký kupé a bála se to řídit.

Tak jsem řekl, OK holt vezmem něco co si vybere ona. Vybrala si MiTo, který bych si zase jistě já sám od sebe nekoupil. Ale mám radost, že je v parádním stavu a přijde mi příjemný a baví mě řídit o míle víc než nějaké ty škatule běžných značek... A vypada úplně parádně. A vzhled aut pro mě začíná být kupodivu víc a víc důležitý.

No a když jsme vyřídili tohle, bylo mi jasné, že Infiniti si dál nemám šanci příliš užít a tak jsem přemýšlel varianty jak ho vyměnit za něco jinýho. Byla by to bývala možnost trpělivě počkat na kupce a pak si vybírat jako správnej bazarovej snílek z plejády různých aut a nakonec něco koupit... Ale naskytla se možnost protiúčtu s tímhle Fiatem, který celé léto nikdo nekoupil, cena byla fajn, tak jsem do toho prostě šel a nejsem zdaleka zklamaný. Současně je to vlastně nejnovější auto, co jsem kdy měl, nejblíž věkem i stavem novýmu autu. Což má taky svoje výhody.

Slower
26. srpna 2019, 15:45
0

To ja zase Krabe u tebe ocenuju, ze pises vetsinou o autech, ktery jsi bud koupil za vlastni penize (a nebo nekde uhnal nekoho s autem, ktery fakt moc chces). Na autickari mam pocit, ze 75% clanku o autech jsou vlastne auta, ktery by si pisatel nikdy nekoupil za svoje penize a ve vysledku napise "hmm dobry auto". A i tech 25% ruznych clanku tu za to stoji, jinde to neni ani tech 5%. Preci jen, kdyz nekdo utrati svoje vlastni penize, je to neco jineho, nez kdyz se v tom tyden vozi. Treba recenze Masserati od Beastera je pro me mnohem lepsi, nez od nekoho, kdo si to na tyden pujcil.

Tomáš Vavrečka
26. srpna 2019, 16:46
12

Pak je tu ještě jeden způsob přístupu k recenzím vlastních aut. Třeba si někdo koupí Corsu OPC, napíše, že to je mrdka, a pak to nemůže rok prodat :D :D

Fa
Fandatik
26. srpna 2019, 18:59
0

Třeba si to nezkusil v xxx vyměnit.
Ale při psaní komentáře, jsem na tu OPC Corsu myslel. :-D

Nimrod
26. srpna 2019, 21:56
4

tomáš vavrečka: prostě sloník... :-)
potkají se dva kamarádi:
- jak se máš? dlouho jsem tě neviděl.
- výborně, člověče, pořídil jsem si slona.
- slona? co s ním?
- to je ti báječná věc. o krmení se nemusím starat, spase mi trávník, takže ho mám jak golfový hřiště, umyje mi auto, děti si ním hrají. no fakt skvělé.
- to zní dobře. na kolik přijde takový slon?
- tak většinou kolem třiceti tisíc, ale že jsi to ty, prodám ti ho za dvacet.
- fajn, domluveno.
potkají se po pár týdnech:
- teda ty jsi mi dal! trávník na sračku, stromy zlámaný, všude samá hovna,
rozsedl mi auto, děti se ho bojí a manželka se chce rozvádět!
- nehezky mluvíš o sloníkovi, takhle ho neprodáš...

beastar
27. srpna 2019, 01:22
1

Slower: Teda dík, že si mě zmínil. A samozřejmě sem si vědom že třeba můj blog je pro část lidí o ničem. Protože málokdy píšu čísla. A často píšu pocity. Nicméně prostě ty čísla a tak. Toho je všude plno. Ten osobní pocit je to, co nás tady odlišuje. Je to pravý. A samozřejmě sem Krabovy psal i p.m. A v podstatě s tim co udělal nesouhlasím. Fiat se mi nelíbí:D Každopádně jak říkáš,je to true, za svoje ve svém. Takže za mě ok.

Obecně vidím velkou výhodu Autíčkáře a zejména blogu. Že můžeme na to srát. Nemusíme chválit protože to tak dělají všichni. A taky nemusíme chválit, protože ta buchticka ve Volvu je vážně dobrá a....no to jenom někteří... Zkratka punk. Přestože pak to OPC neprodáš. A nebo lidi co tě znaj osobně chodí... A teda to se nedělá kritizovat drahá, premiova auta... A davaj ti okazale najevo, že musíš ještě hodně papat knedlíky. Srát na to platil sem operak, že bych za to měl měsíčně v nájmu Nemocnici Šumperk.... Ze svýho. Tak si budu psát co chci:)

krab
27. srpna 2019, 08:02
0

Reakce od Slowera i dalších mě taky moc potěšila... Proto tady máme ty blogy a je super, že si sdílíme co chceme a jak to cítíme. Nedávno jsem narazil na parádní test 4 Maserati od Rasťi Chvály. Bylo to teda v rámci nějaký slovenský promo akce dealera, ale bylo to příjemný pokoukání. Z něj je taky hrozně poznat, že miluje auta. I když chválí až do nebes... Vlastně neskutečně chválil i 124 Spider, když ho měl na test. A já to viděl asi 2x a možná dost dobře to i pomohlo, že jsem nakonec fakt šel a koupil to :-D. Ono stejně je to hezká reklama, když někdo umí udělat videotest nevšedního, emotivně založenýho auta pěkně. Přiláká tě to.

Jinak Bíste já chápu proč ty bys v tom nejezdil.... A zase já vím, že bych si neužil tak dobře zase Ghibli. Leda, že by se změnil charakter tras které jezdím a dramaticky se zvedl počet kilometrů co najezdím.

ToMyx
27. srpna 2019, 15:10
0

Ano pánové krab + beastar. Vystihli jste to opět dokonale.

Beastar, myslím, že je i velká skupina, která si Tvůj blog přečte, ale radši nenapíšou nic do komentářů, proč? Jsi principál a předseda v jedné osobě, voni se Tě bojej :-) Tvoje blogy jsou nenapodobitelné, drzé, ale i s bohatou infomační hodnotou a bez obalu, to správný koření Autíčkáře !!!

Nimrod: :-D Krásnej vtiípek

Krab: Nenech si do toho kecat, děláš to skvěle! Stejně jde vždycky o zábavu, ne? Každý to má jinak a jinde a tak to má být.


Ju
Junior
25. srpna 2019, 21:44
0

Rezne to? :)

reagovat
krab
25. srpna 2019, 22:49
1

Budeš překvapenej, nerezne :-D
I když... je to Mazda, takže když se o to nebudu starat, reznout to nepochybně brzy začne

Ju
Junior
25. srpna 2019, 22:52
0

no že by to mohl bejt celkem originální winterwágen. Po sezóně koupit, před sezónou prodat, to by mohlo vyjít dobře. :-)

krab
25. srpna 2019, 23:02
0

Hele, možná s tím budu jezdit i zimu, ono se tomu asi prd stane, uvidíme....

Tomáš Vavrečka
26. srpna 2019, 06:30
1

Možná?! :D :D

Daniel Borský
26. srpna 2019, 11:59
0

Tipuju, že zimu odjezdíš v Mitu :)

krab
26. srpna 2019, 12:07
0

To je téměř jistota... akorát poslední roky jsou tak mírný zimy, že i ten spider půjde v některý tejdny vytáhnout ven. Zimní obutí máme jen k MiTu teď.

beastar
26. srpna 2019, 12:36
0

Zimu normálně v Porsche. Vždyť 911 je super daily a zimáky na to jsou pohoda. Sůl tomu neva;)

ToMyx
26. srpna 2019, 13:12
0

Beastare, už vidím Kraba jak se mu při představě prosolené břečky na kastli Sally kroutí i prsty na nohách :-D

Fa
Fandatik
26. srpna 2019, 13:45
0

Tak Abarth snad vyrábí karbonový HardTop (měl by vážit nějakých 16kg) a plátno zůstává na autě. To by mohlo být řešení.

Jakub Pospíšil
26. srpna 2019, 13:47
1

Jistěže bude drandit MiTem. Porsche, Fiat, ani Lotus nesmí z Garáže, pokud v okruhu sto kilometrů někdo vysloví slovo déšť. :D

krab
26. srpna 2019, 14:33
0

Hardtop jsem viděl, ten je pěknej... Zima je až za dlouho, až nastane budu to řešit. :)
Déšť nevadí, hele to jsem takhle projezdil celej den v dešti tuhle i v Lotusu. Chudák byl špinavej, jízda byla spíš boj s přilnavostí, ale taky se to zvládlo...

Tomáš Vavrečka
26. srpna 2019, 16:48
1

Nevytáhnout 124 do sněhu, když je to vlastně nové auto, které si stejně dlouho nenecháš, to asi nepochopím. :-P

krab
26. srpna 2019, 16:57
0

Jako kdyby byl sníh, jako že fakt solidně, tak to jo, to bych byl sám nasranej na sebe, že jsem si nešel zajezdit. U nás tady okolo navíc nesolí, jen sypou štěrk na těch menších silničkách a posledně jsem na tom tady prohnal trochu tu Giulii QV a kromě boje o to nezapadnout to byla i sranda. Jestli koupim zimáky na to nebo ne, to se uvidí na začátku prosince, ale máš Vavris pravdu... možná by to stálo za to. Do čeho bych nerad vyjížděl jsou takový ty mokrý nasolený silnice s bordelem, to mi moc radost nedělá to auto pak vidět zasraný jak jetel. Ale to jsem holt já no....

Za
Zazaa
26. srpna 2019, 19:59
0

koukam na jizdu v desti a jak dlouho trva na elise natahnout "strechu" ? ja blbec minulej patek vyjel na projizdku bez strechy protoze nejak ji pridelat je prace tak na pulhodinu a vypadalo to ze ten mrak nas mine a dopadlo to tak ze nez sem prejel z Pernstejnaku asi 200m do parkovaciho domu tak sme byli s mladym uplne durch :)

krab
26. srpna 2019, 20:21
0

Na Elise to ještě jde... To v Catovi je to daleko horší :-D
Na Elise musím zastavit, vypnout motor, vyndat klíčky se zapalování, jít otevřít poklop motoru, vytáhnout srolovanou střechu a dvě tyčky. Ty nasadíš do takovejch prohlubní ve střeš a střecha s dvěma pevnými bočnicemi se naroluje a přicvakne takovými kolíky na své místo.

Je to do minuty hotovo... Když teda není tma :)

MAJKL
26. srpna 2019, 13:06
0

No tak už vím, kdo "mi" jí koupil dřív než já :D.

Ať slouží :). Jinak souhlas, ceny těch 124 v čechách jsou strašně vysoko, v Německu se lusso pohybuje kolem 450 za moc pěkný, skoro nejetý kousek.

reagovat
krab
26. srpna 2019, 14:38
0

Dík za přání! Tak je vidět, že nakonec i nějaký zájem byl. Koukal jsem i na jiný a jedno červený se prodává asi 525 má taky prd najeto, pak pár dalších prakticky skoro nových za 550-600. Akorát ne všechny jsou Lusso a ne všechny mají Bose audio ( to bych doporučil, protože to opravdu funguje a hraje hezky při jízdě se staženou střechou, což je to co potřebuješ)

Tak nějakej přivez z Německa. Máš pravdu, že jich je tam relativně dost, i když ceny úplně nevím jestli až takhle dobrý, možná jo. Já si myslim, za ty prachy je to bezkonkurenční.

MAJKL
27. srpna 2019, 13:49
0

V Německu jsou dokonce ještě levnější. Bohužel mám trošku trabl, že jsem nestihl 124 projet, původně jsem tam šel pro ND MX1.5, jenže zjistil jsem, že se v ní necítím úplně dobře. Kdybych měl zkušenost se 124 za sebou, jedu hned do německa, Lusso se tam dá sehnat do 450 tis. s DPH s přehledem. Navíc se mi teda naživo líbí víc než ND :).

Teď je teda otázka jestli nezašpekulovat s cenama a nepočkat na zimu, když sezona je stejně u konce. Hrozné dilema, ale příjemá starost :)

krab
27. srpna 2019, 14:05
1

Nevím jak hledáš, ale z ofiko inzercí mobile a autoscout mi přijde, že 450 , což je cca 17500 euro je tam na výběr, pod tu hranici už spíš míň. + máš náklady na přihlášení, ale ty už jsou dneska malý. kdybych mohl poradit - sháněj tu verzi Lusso co má Bose stereo. je tam jedna vychytávka (to moje stříbrný to má), že ti funguje handsfree přes ten reproduktor v opěrce a krásně se dá hovor vyřídit i když jsi někde venku na ulici s otevřenou střechou a jedeš. To je fakt dobrý.

Jinak MX5 1.5 vs F124 spider - zadej si to do googlu, vyletí ti tam test co jsme dělali s Martinem Jánským na Garáži někdy v červenci. On teda byl extrémně pro Miatu, Fiat ho nebral, mě zas ta Mazda moc neštimuje, prostě se v tom necítím. Spíš komicky si v tom připadám. Atmosféra je lepší, když to bereš jako sportovní auto, ale Miata je až extrémně měkká v odpružení. Je to milý autíčko, takovej juniorskej sporťáček, jaký na trhu vlastně už jiný ani nejsou, ten Fiat je daleko příjemnější pro normální chlapy co nejsou jen na veganský dietě a nechoděj do baru modrá ústřice .. víš jak :-D

MAJKL
27. srpna 2019, 14:33
0

Díky za tip s tím handsfree! Test jsem četl myslím hned, jakmile vyšel a vlastně to byl on (+ recenze Rasťa Chvali kdysi dávno), kterej mě k tomu autu znova nasměroval, takže myslím, že v tomhle si rozumíme :D

Jinak situace na mobile.de vypadá třeba takhle a jestli je to opravdu Lusso s Bose (to jsem teď nečekoval), tak je to super

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-124-spider-1-4-multiair-turbo-lusso-leonberg/266184979.html?action=homeRviReco

krab
27. srpna 2019, 14:43
0

Super, jo, ta červená vypadá parádně... asi to Bose nemá, on to byl nějaký extra paket, dneska ho nabízejí myslím zdarma u nově objednávaných aut. Jako vypadá to že teď v září budeš mít na zajímavou cenu nejspíš ideál podmínky a v klidu si vybereš i barvu jaká se ti líbí... Já se bohužel nikdy nesvezl v Abarthu. to by mě samozřejmě hodně zajímalo, ale myslim si, že odstup cen těchto Lusso za těch 16-18 tis euro (kterých je docela dost) a Abarthů je dost velkej. Přitom máš tam výfuk s klapkou Record Monza (prý až moc je to slyšet) , máš tam lepší tlumiče, asi Bilstein co má ND Miata 2litr a pak je tam lehce upravený motor. A je tam samosvor ( to je asi jeden z těch největších benefitů) A zbytek už je jen optipaket. Si myslím, že když se rozhoupu to svoje Lusso nějak vhodně poladit, tak to bude stát i míň a zůstane mi takový ten decentní vzhled Lussa, kterej mě vlastně asi ve výsledku imponuje víc než křiklavější Abarth. I když u mě to je jak kdy... až někde uvidím Abarth zase naživu, budu si říkat "sakra, to bych to chtěl aby to moje vypadalo taky tak" :)

MAJKL
28. srpna 2019, 21:12
0

Tak jsem neodolal a dneska jsem si auto půjčil. Jeden autosalon fiatu v Praze ho dává na den za (pro mě) velmi přijemnou částku bez větších podmínek. Když pominu to, že auto je chudák po 23000 dost vylítaný (napíšu asi blog, stejně tu mám rozepsaných asi 5 o různých autech a myslím, že už bych mohl jít s kůží na trh), tak se do něj na rozdíl od MX5 ND vejdu, dokonce pohodlně, z toho jsem měl velkou radost. Co mě zarazilo - neskutečně topí středový tunel, jakože je fakt horký, včetně řadičky, jasně, bylo 32 stupňů, ale tohle byl extrém, děje se to i v té tvojí? A nebo je to tím, že tahle má objektivně spojku 5 minut před smrtí (potvrzeno dealerem) a ta generuje mnohem víc tepla než je zdrávo? Tohle by mi asi nevyhovovalo totiž :(

krab
28. srpna 2019, 23:11
0

To je super, že sis to půjčil. To chce mít osobní zkušenost a zjistit si co a jak.
S tím hřejícím středovým tunelem mi to teda u tý mojí nepřijde. Přijde mi to normální. Teplo je teď velký, klimošku jsem zatím vůbec nepouštěl a přijde mi to, že se interiér vychladí, když je střecha pochopitelně dole.

No to mě teda překvapuje co s tím kdo prováděl, že to po 23 tis km působí vylítaně a má spojku před smrtí. Vystavuje už moc nahoře nebo dokonce prokluzuje?

Hele ten můj kousek taky nezažil asi zacházení v rukavičkách úplně ... 24 tis km nakroutilo ve službách FCA jako předváděcí i pro novináře, pak jeden soukromý vlastník. A má 32 teď... Přijde mi, že jezdí jako nová bez opotřebení. Ani na laku toho není moc, jen pár drobnůstek a v interiéru je pár škrábanců na plastu vršku řadící páky a malinko ošoupanej růžek řidičova sedadla. Ale to půjde začernit nejspíš barvou na kůži, nějak opatrně to udělám. Na spolujezdci asi skoro nikdy nikdo neseděl, tam je to jako nový.

MAJKL
29. srpna 2019, 06:52
0

Tohle auto má odslouzeno velkou porci tech kilometru v rámci carsharingu, říkali mi, ze jim s tím par lidi zkouselo driftovat a moc jim to neslo. Předpokládám, ze to vymění po sezóně. Spojka zatim primárně šíleně smrděla a začala lehce prokluzovat, nic úplně hroznyho. Každopádně, to auto je skvely :). Pohodlny, nepůsobí slabě. Jasne nemá moc cenu ho vytacet nekam za 5500 otacek, ale na pojezdeni po Kokořínsku to bylo moc fajn. Byla to verze “holobyt”, určitě bych chtel Lusso, ale celkově jsem moc spokojenej.

krab
29. srpna 2019, 14:43
0

Ten carsharing se možná podepíše vážně hodně... Tady se mi pár kolegů smálo, že ta moje odjezdila část kiláků půjčená na novinářský a PR účely, ale já když bych to soudil podle sebe a pár novinářů co znám a jsou fanoušci aut, tak si sice projedou rychle nějakou okresku, zkusí párkrát jet smykem a jinak s tím jezdí normálně a opatrně protože spoluúčast na pojištění většinou vždycky nějakou platíš (aspoň myslim). Takže v zásadě nic co by neudělal i soukromej první majitel.

Spojka mi pochopitelně nic takovýho nedělá a ani to auto nemá žádný pazvuky odnikud, je výborně spasovaný a myslim, že při normálním způsobu používání (rozumnym normálním člověkem) tomu předvídám vyloženě dobrou životnost. Ani na podvozku nejsou známky rzi nebo prostě takový ty "načatý" místečka a spoje co občas auta už po dvou zimách mají. Ono teda je možný, že tohle auto toho v zimních měsících asi ani moc nenajezdilo, těžko říct... Gumy má letní, ještě původní a kupodivu neodrbaný :)

Tenhle si určo nekupuj, ale s trpělivostí jistě nalezneš pěkný Lusso za hezký peníz. Já myslim, že tě bude bavit. Mě to auto baví hodně a asi si začnu každej měsíc odkládat něco do pokladničky, abych pak na jaře mohl vyrazit s pár funkčníma úpravama, aby jízdně bavilo ještě víc.

MAJKL
29. srpna 2019, 15:37
0

Přesně to spasování mě taky napadlo, na to, jak bídnej muselo to auto mít doposud život, tak nikde nic nevrzalo (kromě stínítka řidiče). Ten základ byl podle mě na menších kolech než je Lusso, ale stejně. Dnes dopoledne jsem ho vracel, projížděl jsem vlastně prázdnou Prahou kolem půl 8 ráno a uvědomil jsem si, jak mi to auto fakt vyhovuje. Do jara ho nutně potřebuju :D

ToMyx
26. srpna 2019, 13:14
0

Krabe, gratuluju k další fajn káře! Jen mě překvapuje co čtu...Ty a úpravy? Už se těším až pokecáme naživo :-)

reagovat
krab
26. srpna 2019, 14:47
0

Dík :-D Úpravy uvidíme... Když bych shrnul zatím co bych ideálně udělal, aby to bylo úplně pecka to auto, tak by to bylo:
1. podvozek - snížit tak o 20-30mm (cca) a použít lepší tlumiče ( tohle udělá Bilstein B12 Pro kit ) stojí asi 22 tisíc + tužší stabilizátory + 15 tis
2. Kola + brzdy : ale do toho bych se nepouštěl, protože to už se dostáváme do drahých cenových.... to víš nějaké 4 pístky AP racing a takové věci to by mu slušelo, ale raději na toto nemyslet
3. Motor : chtělo by to jinak vyladit mapu, dát tomu autu výkonovou špičku trochu ve vyšších otáčkách. On by asi stačil software co má Abarth, zatím jsem ale moc info nepochytal, chytrej z toho jak se ten Multiar dá bezpečně ladit moc nejsem...
4. Uložit sedačku trochu níž na těch pojezdech, ale to asi nepůjde, tvarově to jde kupodivu...
5. menší volant (ale to taky nepůjde)
6. změnit/snížit účinek posilovače řízení. Je jistě elektrický (teda si myslim, nevím to na 100%), ale pokud je to elektronika, tak to opět bude ovládat nějaký software. I to naše Mito má těžší řízení když jedeš na Dynamic a lehčí když jedeš na Natural jízdní mód.
7. Výfuk - asi koupím od Foxe ( cca 24 tisíc) jen teda zadní tlumič a koncovky, slyšel jsem to na youtube a má to docela příjemnej zvuk.

Reálně asi to vidím tak, že se možná rozhoupu časem jen k těm úpravám výfukovýho tlumiče a toho podvozku. Motor asi radši ladit nebudu nikoho nechávat (kvůli záruce) a ten zbytek je vlastně OK. Ono stejně já z toho auta závoďák mít nechci, je to vejletní kára...

ToMyx
26. srpna 2019, 15:08
0

Výborně:-)
1. zkusil bych nejdříve ty B12 bez stabíků, dost možná už tak bude efekt blížící se Tvému ideálu
2. dříve než big brake kity bych zkusil nechat lepší desky, nebudeš věřit, kolik to udělá, tady budou v základu určo 2pístky a ano, není v nich takový sit jako ve 4pístku, ale pro Tvé využití na okresky, pokud nechceš drtit okruh, houby zle :-)
4. pokud ti nebude vadit do té sedačky kuchnout a nechat převařit, půjde to skoro lehce :-)
a viz ostatní body, ještě než jsem ten text dočetl, říkal jsem si, že by to na Tebe byla sakra změny, navíc v záruce a je to tu.

Pokud bych měl na každou náladu jiné auto, asi bych ho nijak zvlášť neladil. Pak se můžeš dostat do fáze, když chceš něco víc a zjistíš, že to funguje kompromisně (koncový tlumič například), že to má sice nahoře hezčí zvuk, ale že dole to občas duní atd...


krab
26. srpna 2019, 15:26
1

Dík, radíš mi výborně. Protože to je i to co si sám říkám. Výfuk nakonec místo radosti může být vyhozených 20 tisíc...
Spíš ten podvozek. Ono mezi námi je to dobré tak jak to je. Ale vím, že by to mohlo jezdit líp. Já to pak příležitostně dám tomu člověku co mi doladil loni coilovery na Porsche a udělali to výborně. Oni jezdí rallye, takže vědí co a jak :) Dobrý podvozek je základ.

Brzdy ve skutečnosti brzdí dobře. A to auto se na okruh nejspíš nikdy nepodívá, nevidím v tom smysl, protože tam bych zjistil to co s GT86 , čili, že to v sérii prostě vůbec není ono. Ale na tohle přijdeš, až když si vyzkoušíš řízení Caterhamu. Pak je najednou jakákoli "plechovka" špatně :-D

Čili ten Fiat 124 Spider bude takový to okreskový auto pro radost. Na to se to nesmírně hodí. S Lotusem se zase na okruh rád podívám časem, nebo zase na Ring, Spider je o výletu na Šumavu za zvuku oblíbenýho bigbeatovýho alba :)

ToMyx
26. srpna 2019, 17:22
0

Caterham na mě čeká někde v budoucnu. Ale tu neustálou potřebu něco vylepšit, protože to jde a je to relativně vyzkoušené znám moc dobře, bohužel i se všemy ztrátami a přešlapy. Vždy to jde lépe, jen je otázka, na jaké straně přijde to omezení, jestli nějaké přijde.
Máš to pěkně rozehrané. Hračky pěkně pohromadě :-)

Tomáš Vavrečka
26. srpna 2019, 18:22
0

Koncový tlumič za 24 tyček? Ty vole... Za to je pomalu celý výfuk :-)

A s těma brzdama určitě stačí desky...

ToMyx
27. srpna 2019, 10:58
0

Krabe, nechci dloubat, ale jsi si jistý, že to razítko ze SRN uznávají i v ČR? Já už takhle málem naletěl s kolama, tak pozor!

krab
27. srpna 2019, 11:08
0

Fakt? Když to má atest ECE a to správné éčko a produktovej list, tak tě z STK nemůžou vyhodit za ten výfuk. Prodávají to i na Escape6 jako homologovaný díl. Akorát e-shop výrobce chce asi 19500 a českej hned 22400 , myslim dopravný z Německa by mělo stát teda max litr, i když možná se pletu...

beastar
27. srpna 2019, 12:17
0

Krab: A ty máš pocit, že to tady v ČR dělají pro hezký oči? I kdyby dopravný bylo 99,-? Předpoklad je že na tom asi musejí mít nějaký marže... a tak dále:D To ti asi nemusím vysvětlovat. Takže pokud to tam stojí 19500 a tady 22400 tak je to asi v pořádku. V opačném případě si to můžeš koupit v Německu a dopravný si pořešit.

krab
27. srpna 2019, 12:27
0

Vždyť vim... mají to naceněný ok. Jen jsem koukal co to stojí a že Vavris měl pocit, že zadní tlumič je za dvacku moc... beztak to nebudu objednávat tenhle měsíc...

beastar
27. srpna 2019, 12:29
0

Jo tak já to jako nemyslím nijak špatně. Jen nemám tyhle typy poznámek moc rád u čehokoliv. Přece jen je to obchod levně koupit, draze prodat. To že to jde koupit vedle ve státu levnější přímo u zdroje tudíž není zase až tak divný. A co mě ještě napadlo na tom E6 nemají oni k tomu ještě povinnost ještě dodat štítek v Češtině a tak dále...

ToMyx
27. srpna 2019, 14:54
0

To je fajn, že je to takhle promakané, na to jsem právě chtěl upozornit. Pamatuju si, jak po mně na STK/ dopravce požadovali soudní překlad typového listu, který byl originálně v němčině :-) Když jsem se paní dotazoval, zda už slyšela někdy o tom, že dokumety v úředních jazycích EU by měly stačit s obyčejným (nikoli úředním) překladem, koukala na mě, jakobych odněkud právě přilétl :-D Kdybych nebyl asertivnějšího rázu a ještě u okénka nezavolal panu vedoucímu onoho úřadu, měl bych normálně smůlu.
Pokud to mají v escape6, papíry pro zápis do TP by to mělo mít ok.

Jakub Pospíšil
26. srpna 2019, 13:19
1
reagovat
krab
26. srpna 2019, 14:17
0

No a vidíte to... málo je kupujeme :-D
Je to škoda, hele ale třeba přijde Alfa Romeo Spider místo něj... ale těžko říct jak to celý bude

ToMyx
26. srpna 2019, 14:23
0

Přát bychom si to přáli, ale pak musí přijít někdo, kdo koupí ty nové kusy.....A to už je bohužel horší.

beastar
27. srpna 2019, 12:19
0

Paradox. Starý cabria, roadstery, coupé, supersporty se prodávají čím dál tím lépe. Nový zase o dost hůř. A to pořád máme spalovací motor. Já sem zvědavej kolik lidí si bude ve velkém kupovat ty elektro konverze. A třeba roadster hybridní i když tady zase Lexus už dokazuje, že to vcelku možný je.

Bavoraczech
28. srpna 2019, 10:46
0

Tak trošku závidím. Hlavou se mi občas honí myšlenky na to, že když už je teď garáž, jestli nepořídit nějakou tu MX-5, Barchettu, MG... zkrátka něco takového na ty volné odpolední chvilky, které momentálně poněkud chybí. Jenže to bych musel prodat svou Alfu 166 a to se mi moc nechce a hlavně by mi to jako správnému podpantoflákovi rozhodně nedovolila slečna Bavoraczková, která je prostě zamilovaná do charakteru "retro" Alfy snad ještě víc než já.
A ty pak přijdeš se 124 Spiderem, který se mi líbí snad ještě víc než Miata. Ani jsme v tom s přítelkyní nejeli, jen jsme se na Legendách posadili do interiéru a shodli se na tom, že by nám slušel... a asi víc než Miata. Kdyby ti vydržel pár let a chtěl jsi ho pak zase levně prodat tak se ozvi :)

reagovat
Ju
Junior
10. září 2019, 18:11
0

Jsem si na to dneska vzpomněl.
Kolega říkal, za 400 bez daně úplně novej. V automatu teda :/

reagovat