načítám data...

Když si autíčkář ukrojí moc velké sousto

26. března 2020, 14:32 39 komentářů Raspby

Byl základ, byl cíl, byl plán, byly (tak nějak) peníze...a pak pohár trpělivosti, nervů a i těch peněz přetekl.

zobrazit celou galeriiJan Malina: Když si autíčkář ukrojí moc velké sousto

   O svojí MR2 jsem toho tady napsal spousty. Auto fungovalo fajn, podvozek a řízení super, jízdní vlastnosti ukázkové, olej nežrala…tak v čem byl teda problém? S jídlem roste chuť a nesměl bych se projet se stříbrným kouskem jednoho místního, který do MRky swapnul silnější 2ZZ motor (o tom tady taky asi všichní ví všechno už) a 6q převodovku. No i když jsem si pořád říkal, že to není potřeba, vždyť i to moje jede hezky, ačkoli ne tak rychle, tak znáte to. Nepotřebuju to, ale chci to. Ono to tak krásně řve v těch osmi tisících, jak ten lift zabere, tak to auto letí. Prostě to chci a musím to mít.

   Navíc jsem to chtěl završit tím, že motor bude zapsaný v TP, takže bude legálně zastavěný a zlegalizovaný. Ano, vše se dá řešit přeražením kódu motoru, navíc OBD neukáže ani u jedné pohonné jednotky její kód a prostě jezdit. Pak jde jen o to, kolik člověk vysolí do kapsy na TK. To je jednou za dva roky, jinak nikdo nic nepozná. Oba motory mají v podstatě identické uchycení, takže se nemusí nic vařit, řezat ani jinak předělávat v motorovém prostoru. Opticky je největší rozdíl v sání, které je ale mezi motorem a firewallem a není vůbec vidět. Takže prostě pouhým pohledem jiný motor odhalit skoro nejde. Jenže v případě nehody s vážným zraněním/úmrtím/velkou škodou auto prohlíží soudní znalec, který to už ale pozná a v případě nedej bože toho úmrtí či trvalých následků by to byla značně přitěžující okolnost…prostě ne. Když už sis vymyslel, že chceš swap, tak si prostě hold zaplatíš navíc pár desítek tisíc Dekře za zkoušky a zápis do TP. S tím se počítalo od začátku. Za komplet zkoušky a zápis by to bylo nějakých 60-80 tisíc. Dokonce jsme byly na schůzce přímo v Dekře, abychom konzultovali možnosti a postup. 

   Poslední trackday jsem byl v říjnu 2017 – to legendární extra mokré Mýto, kdy cesta na místo byla skrz orkán a na trati driftoval ten obří Cadillac. To si asi každý z Vás pamatuje. A už v té době byla na dílně dovezená vyřazená Celica z UK jako dárce motoru a převodovky. Byla to velká příležitost – dražba zabavených a vyřazených aut od pojišťoven a leasingovek. Tak za nádhernou cenu dorazilo auto až do ČR. Plán se rozjel. Bohužel během zimy bylo času pramálo, motor se z auta vyndal až na jaře se měl prozkoumat, aby se zjistilo, v jakém je stavu. Mezitím jsem na MRku v zimě koupil konečně pořádné gumy. Advany AD08R – hádejte, u koho jsem se inspiroval, a také přibyla olejová vana Moroso s přepážkama – to kvůli těm gumám. Jenže co čert nechtěl. Na jaře, plný očekávání, jsem jel na soukromou akci na okruhu v Písku (organizovanou opět jedním “místním” :-) ). Nedočkavě jsem razil na trať a v rámci warm-up lapu jsem zahříval krom motoru i gumy. No jenže uprostřed onoho zahřívacího kola najednou ztuhlo řízení a na palubce svítilo P/S…pár restartů motoru, dvě vteřiny normálka a pak postupně to samé. No, odešel posilovač řízení. To fakt chceš. Takže ježdění skončilo uprostřed prvního zahřívacího kola. Tak jsem tedy bez posilovače jel rovnou na dílnu. Bohužel posilovač na MR2 v Toyotě stál nesmysl, takže se začalo hledat po vrakovištích a spol. Po několiika týdnech se našlo, ale tu nemoc, tu jiná nenadálá událost, takže čas to vyměnit byl až někdy v červnu. Mám já to ale kliku.

   Nicméně jsem tak dospěl k názoru, ať tam to auto rovnou zůstane, zkoukne se ten 2ZZ motor a rovnou se tam dá. Takže jsem tam dobrovolně už auto nechal, takže vlastně skončila i celá sezóna. Byl jsem z toho mrzutej, ale vyhlížel jsem lepší zítřky (pro uklidnění jsem si pouštěl videa, kterak řídím tu stříbrnou a jak mě to hrozně baví…). Byl podzim a konečně se dostalo na motor. Byl rozebrán až na kliku. Výsledek: vačky přidřené, divné mikroškrábance uvnitř válců, šály prapodivně zohýbané, klika jen tak tak…výborně. Na to jsem přesně čekal. Takže Celica z UK mi je k ničemu. Ok vlastně převodovka a příslušenství k motoru bylo celkem v pořádku – sání, altík, elektrika atd. Motor ale nepoužitelný, protože práce a díly by stály asi jako dvě a půl Celicy. Ale že se prý dá sehnat blok s hlavou po repasu se zárukou z UAE za rozumnou cenu a shodou okolností se jeden známí také chystá objednat, tak vezmeme společně a podělíme se o dopravu, CLO apod. Mimochodem, také se tu objevil. Ne přímo on, ale jeho oranžová Celica. Tak dorazily dva motory z UAE a já se začal zase trochu těšit. První šel na řadu kolega (do Celicy to byla relativně “rychlovka”) a pak já. Bohužel motor byl sice celkem OK, ale když ho stříkali barvou, tak si páni v Emirátech moc nedělali hlavu se zakrytím otvorů, takže byla barva v sání, ve ventilových otvorech atd…takže x hodin důkladného čištění. No stane se no. Hlavně že zbytek je ok. 

   Zase nějaký čas uběhl, a to už bylo léto 2019, motor byl usazen a bylo potřeba ho “zajet”, nacož ale bohuželo mechanik neměl čas, tak jsem s upřímnou radostí sedl do auta a jel za ním a MRku jsem zajel alespoň trochu já. Neměla TK, tak nesměla na silnice, takže se  zajíždělo po areálu kasáren, kde dílna sídlí. Nicméně i tak. Konečně výsledek. Konečně svezení. A přesně, jak jsem se těšil. Motoř řval, táhl jako bůvol, a já kroužil po areálu s rohlíkem od ucha k uchu a postupně za den najel 150km. Nic extra ale na průplachový olej a “naučení” ECU to stačilo. nějaké kilometry už mělo auto za sebou před mým příjezdem. Nutno podotknout, že pro swap kromě klasického motoru s příslušenstvím a převodovkou bylo potřeba koupit přepákování na převodovku (s továrny je na předokolku, v MRce je vlastně o 180 stupňů otočená, takže by jednička byla od sebe dolů), řídící jednotka, speciální svody a pár dalších detailů. Nicméně tato projížďka mi vlila novou krev do žil. Po měsících, kdy jsem se dobrovolně odžízl od autíčkářského světa, nejezdil jsem na srazy (na co? přijet kombíkem a závidět ostatním jejich víkendovky?), ani na kukačku na trackdaye (abych záviděl, jak ostatní jezdí a já koukám?), ani diskuze jsem neřešil, prostě jsem byl totálně frustrován, chtěl jsem jezdit (zábavně, kombíka nepočítám), tak teď jsem měl novou naději, přecijen už jsem to řídil, konec utrpení se blíží. Ah jak jsem se mýlil.

   Při couvání jsem si všiml, že je cítit benzín a z výfuku se i po zahřátí kouří víc, než by bylo zdrávo. Zkušební emise nanečisto, a hodnoty někde na úrovni záoceánského parníku. Moc bohatá směs. Ona totiž Toyota pod jedním katalogovým číslem prodává asi 3 typy vstřiků na 2ZZ motor (tím jak byly různé verze pro USA, JPN a EU a navíc byl mimo evropu tento motor v dost jiných autech), lišily se jen opticky. Tak se půjčili ty druhé (opět od “místního”). Další zkušební emise. Lepší (už to tolik nekouřilo a nesmrdělo benzínem), ale pořád moc uhlovodíků. A pak nás to napadlo. Výfuk. Ona totiž MR2 narozdíl od ostatních aut s 1ZZ motorem tím, jak má krátký vůfuk, měla dva precaty přímo ve svodech. A ty s novými svody byly pryč, takže to bral vše jen původní katalyzátor na 1ZZ a ten to prostě nedával. Jenže ty precaty jsou docela velké, takže do nových svodů navařit nešly. Musely by se udělat svody na míru nové. A nebyla záruka, že by to zabralo – beztak nebyly dělané na 2ZZ motor. Další možnost byla dát nějaký OP Euro5 katalyzátor. Jenže tam vlastně stejně jako při implementaci precatů do svodů hrozilo, že budu s hodnotama výkonu na úrovni původního motoru. Zkoušelo se všechno možné. Poznali jsme, že u nás vlastně neexistuje výfuk na 2ZZ MR2, který by vyhověl našim emisním normám. Nikdo ho asi ještě neudělal. V USA tohle moc neřeší, a v UK asi taky moc ne soudě kolik tam jezdí 2ZZ MRek na silnicích bez precatů a nemají problém. Jediná možnost byla si nechat motor zapsat od Dekry s aktuálními emisemi, ale klasická TK by mi to nedala, tak bych každé dva roky musel jezdit zase na Dekru na individuální zkoušky emisí a nechávat si je psát. A to je bratru nějakých 20 000,- každé dva roky jen kvůli emisím. A to už byl podzim v plném proudu a já už si řekl dost. Asi nemusím uvádět, že i přes to, že jsem prodal pár dílů z Celicy, tak všechny tyhle operace, bloumání, zkoušení a hodiny práce na autě stály nemalé peníze a ty už prostě začaly docházet. Navíc stejně nebyl jasný plán co a jak udělat, abychom se dobrali zdárného konce, prostě by se muselo dál laborovat, zkoušet, vyrábět na míru, čekat…a platit. Stačilo. Budget už jsem teď překročil asi o 300%. Už jsem na to prostě neměl nervy ani trpělivost.

   Změna plánu. Kašlu na to. Dám tam původní motor a hotovo, Budu jezdit a čert vem celé 2ZZ. Jedniný světlý okamžik v celém projektu byl, že se rychle našel majitel MR2 s motorem 2006 (takže bez 1ZZ nemoci…), který o 2ZZ projevil zájem. A já o jeho motor. Takže proběhla výměna s doplatkem. Vyměnil se komplet za komplet – takže motor, převodovka, ECU, svody, kabeláž…navíc oproti mé původní konfiguraci mám i na původní motor 6q převodovku s LSD (oproti staré 5q open diff) a jako bonus k tomu mám laděné svody a sportovní katalyzátor od PPE přímo na 1ZZ motor. Takže by měl být nárůst nějakých 12 koní (140 → 152), takže alespoň nějaký upgrade. K tomu se ještě namontoval olejový chladič MWR a nová spojka Exedy stage1. V době, kdy toto píšu, se řeši jen poslední detaily a do týdne by mělo být auto k předání. 

   Takže i takto může dopadnout “autíčkářův projekt snů”. Spousta lidí mi řekla, že jsem se na to měl vyprdnou a jezdit a TK s emisema podmáznout. Ano, jde to. Jezdím 17 let bez jediného incidentu, ale jak se znám, tak by hned při první cestě do Mýta do mě vrazila nějaká osoba s Mercedesem, kde by byla astronomická škoda, soudní znalec…no a viz výše. Výsledek je takovej, že jsem utratil nesmyslné částky a ve finále mám původní motor s trochou úprav. Očividně jsem si naložil víc, než jsem byl schopen skousnout. No po bitvě každý generál. Takže v současné době jsem za tímto projektem udělal velkou tlustou čáru, auto už je poskládané, tak už jsem snad opravdu ve finále. No při tom neskutečném těšení se, že zase budu jezdit, přijde ta korona. Takže už asi chápete, proč ta narážka na karmu v diskuzi o zrušeném trackdayi. Alespoň jsem si udělal jasno v prioritách. Projekt je sice hezká věc, ale já chci a potřebuju hlavně jezdit. To mě naplňuje a bez toho se cítím jako bez nohy. Tak držte palce, ať už to konečně doklepu a nemůžu se dočkat, až ta karanténa opadne a budu vymetat trackdaye. 

   

   


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
26. března 2020, 19:19
4

Pekelná story :-( V těchto případech se snad raději řídit citátem: "Nebudem se pouštět do žádných větších akcí..."

reagovat
MGRR
26. března 2020, 20:34
0

Ve finale se to proda a koupi... treba Boxster

reagovat
Mr
Mrkef
26. března 2020, 20:37
3

Nejlepší vozidlo je to, které dostatečně výkonné již z výroby :)

reagovat
krab
26. března 2020, 20:43
0

Neboj Honzo ... my se ti s Tomášem nesmějeme :-D , nebo teda máme z toho srandu, ale nemyslíme to tak!

Život tunera zkrátka provází mnoho cimrmanovských kroků stranou, s tím se musí počítat, nakonec Tomyx o tom taky ví své! Důležitý je mít z toho ve výsledku radost.

Radu že jsi to měl původně prodat a koupit třeba Boxster už ti dal MGRR, tak já budu raději zticha.

PS: doufám, že až ta karanténa skončí, tak vyrazíš s námi na výlet s autíčkama. Už to všichni po tom neustálým "home office" potřebujem jako sůl.

reagovat
Knightrider
27. března 2020, 17:56
0

Home office. No, jak kdo. :-D

beastar
27. března 2020, 18:28
0

Tak je mi jasný, že na místech na který platíme daně se dělá furt zhurta. Vepři celnický a exekutorský a podobná pakáž líná zbytečná samozřejmě neví, co je home office a honí si klacek doma naprosto bez práce za naše daně. A tak to má být. Tak je to v socialismu dobré. Živnostník a drobný podnikatel už home office nemá a čeká na to až mu paní přifouklá ministryně pošle ošetřovný:)))

GanGreen
26. března 2020, 21:14
0

Skvělý početní, díky za něj ;)
Škoda že to nevyšlo...

reagovat
Irwinek
26. března 2020, 21:35
0

Ber to takhle : " Stávaj se horší věci "

reagovat
beastar
26. března 2020, 23:49
8

Původně sem raději nic psát nechtěl. K blogu je to hezky počtení jako obsahově. Zajímavá story. Ovšem názor na to, co se odehrálo. A teď část lidí tady asi dost naštvu. To je přesně ono chci větší výkon atd. A začnu řešit totální sračky. To je to neustálé tady omílané výkon není všechno a tohle a tamto nepotřebuju. Evidentně potřebuješ. Těch peněz co si proinvestoval do tohohle "projektu". To se na mě nezlob to je hodně slušně řečeno bláznovství. A nakonec co? Auto jako předtím jen s drobnými vcelku fajn změnami. Zase ale přes všechnu negativitu chválím tvou snahu mít vše legálně to klobouk dolu...

A jak tady psal MGRR. Ten Boxster mohl být a řekl bych i na slušných gumách a vymazlenej... A dušička mohla mít pokoj. Nakonec z toho vylezlo, že chceš jezdit. To je taky asi základní ponaučení z toho. Jezděte tim co máte a neřešte kraviny kvůli pár koním... Sorry musel sem to napsat. Jinak jako mám soucit většinou:)


-
Komentář upraven 26. 3. 2020, 23:50:56

reagovat
Raspby
27. března 2020, 07:03
0

Pravda...taky to beru tak, že to pro mě bylo velké poučení do budoucna. Peněz vyletělo oknem skutečně hafo, až by za to bylo jiné rychlejší auto...ale Boxster? To asi reálně ne...možná bych nějakej vylítanej kousek pořídil, ale je to Porsche s dlouhodobě bych provoz takovéhle značky neutáhl. To bych spíš šilhal po nějakém tom Elise, ale nějaký slabší, než má Krab, protože ta jeho verze je pořád dost drahá (v případě LHD). No, musím konstatovat, že jsem poučen, tak teď už jen abych se mohl co nejdřív projet...

Eon
27. března 2020, 10:43
0

Škoda, že se to nepovedlo. Nicméně už v té fázi, kdy jste rozdělali ten motor z Celici a zjistili, že je KO, bych asi zastavil. Souhlasím s beastarem, peníze fuč a máš to samé.. V těchto případech je lepší, alespoň podle mne, když máš svoji dílnu a umíš si něco udělat sám. Dávat to do servisu - šílené prachy (a čekání na čas) jen za tu práci..
Když už se dovezl ten motor, tak bych to asi dodělal a nějak tam nabastlil oem KAT na 2zz a svody vyrobil.

BigBang
28. března 2020, 20:07
0

Svody by se daly použít ty na obrázcích od Monkeywrench, jen by se musel převařit 1zz a 2zz kat... Asi nejjednodušší řešení, jen by byl až za vlnovcema. Na 2zz stejně není kat tak blízko hlavě jako ty dva předkaty. Je zhruba stejně daleko jako je normální kat na MRce. Otázka je ovšem proč i tak byly špatný emise - nebyly i ty druhý vstřiky moc velký, tzn. nebylo to i tak moc bohatý???

Goldies
31. března 2020, 23:35
0

Ty druhy byly moje a myslím že jsou ok :-) takže tím to nebylo.. on byl problém i s odladěním jednotky. Což by zase řešila nějaká piggyna nebo standalone... Ale už nebyla chuť a finance, což chápu :-(

BigBang
02. dubna 2020, 21:49
0

Pokud jste prohodili vstřiky z dobře fungujícího auta, mělo to jít i s ŘJ. A v ten moment nevidím důvod proč by to nemělo chodit. Obzvlášť v situaci kdy se měží emise, tedy ustálený stav, kde motor jede na lambda 1.

wdave_t
27. března 2020, 00:06
0

Kruci, takový smůly! Asi bych se do swapu nepustil a po přečtení tohodle už vůbec ne.
Já si nepotřebuju ani vymyslet swap na to abych v autě zahučel za neskutečný peníze. Legenda jsem si koupil pod stromeček a do servisu už jsem zahučel za víc než stálo auto a to furt není všechny vyřešený :D Předtím jsem měl Omegu pořízenou za 14k a za 50k do ní zahučelo než po 3/4 roce shořela :D

A když si čtu tvojí storku, tak mi ty moje přijdou jako oddychovky :D

reagovat
saage
27. března 2020, 00:30
0

No, ja znal jen nejake utrzky z toho pibehu. A kdyz to ted ctu, tak to skoncilo vlastne tesne pred cilem.. Skoda no. Tak aspon se neco z toho rozprodalo, a nejak castecne to pokrylo tu ztratu. Chspu, ze si nechtel pokouset STKcko, ja jsem stejnej. Nahoda je blbec. Tak snad Mrcha ted bude uz jen prinaset radost. Silnice volne, bez vikendovych jezdcu, a jaro za dvermi. Uvidime se snad na nejakem Trackdayi.

reagovat
Raspby
27. března 2020, 07:04
0

Těsně před cílem, ale k opravdovému cíli, který jsem si dal, to bylo pořád ještě hodně daleko bohužel no...hlavně už to nebylo o tom něco koupit a zaplatit...muselo by se zkoušet a testovat s nejasným výsledkem dopředu. A to by bylo asi ještě na hodně dlouho, na finance nehledě...

sp
spooon
27. března 2020, 12:50
1

Trochu nechápu až bestiální touhu mít vše v papírech. Nějak si totiž nedokážu představit situaci, kdy by mi mohli přišít škodu jen kvůli trošku odlišnému motoru.

Raspby
27. března 2020, 12:59
0

Tak jak to píšeš tak ne..ale víme jak to u nás chodí. Dostal bych to, že jsem jel autem nezpůsobilým k provozu/nelegálně upraveným atd atd atd...

bkralik
27. března 2020, 15:46
2

Raspby: Tak to ale nefunguje - pojišťovna musí dokázat, že ta daná věc způsobila (nebo měla vliv na) tu nehodu. Takže ano, v extrémním případě pokud bys někde letem na okresce utavil brzdy a pak to do někoho narval, tak by se v tom někdo šťourat mohl, ale jaká je pravděpodobnost že se něco takového stane, zvlášť když děláš celou stavbu a určitě upgraduješ i ty brzdy?

sp
spooon
27. března 2020, 16:01
0

Narážel sem právě na to, co už za mě řekl bkralik. Oni ti pak musí dokázat, že to bylo způsobeno tu součástkou. A to už pak máš větší šanci vyhrát sportku.
Jinak samozřejmě chápu, že problém s emisema by to nevyřešilo musel bys každý 2 roky podmaznout. A nebo, nešlo by to řešit programovatelnou ECU, kde by byla eko mapa? Teď už to je pro tebe jedno, ale jen nápad, kdyby někdo řešil něco podobného

Raspby
27. března 2020, 17:09
0

Asi ano...ale já jsem v tomhle blázen a vím, že by mi to nestálo za ty nervy při každé projížďce. Asi přeháním, ale bohužel tak to nějak mám v sobě bohužel nastavené. Programovatelná jednotka by možná pomohla, ale aby to byl pořádný, kus a ne nějaká pigi, tak to je zase docela ranec navíc...no už nemá cenu se v tom rýpat. Nicméně pokud bych byl mechanik a dělal si to sám, tak samozřejmě by to stálo za nějaké pokusy. Ale já jen jezdím a jsem rád, že si vyměním kola, takže tak :)

Mr
Mrkef
27. března 2020, 19:34
0

Pojišťovna ti kamaráde maximálně dokáže při analýze, že ten motor tam nemá co dělat a tím pádem nastane: buď je vozidlo nezpůsobilé k provozu a 100% krácení nebo pouze částečné krácení, asi jako když máš zimní gumy při havárii, které mají méně, než je stanovená hloubka dezénu. Problém je při velké ráně třeba 10 aut, kdy vznikne škoda například za 10 miliónu a oni tě pokrátěj o 25%. A to krácení si u případného soudu s přehledem obhájí.
Na druhou stranu legislativa již nějaký pátek vidí motor jako náhradní díl a ne nedílnou součást vozidla.

Vojta
28. března 2020, 22:35
0

Řeknu to naprosto jednoduše. Jestliže ty motory jsou natolik stejné, že jejich záměnu nepozná ani technik na STK, tak jak to proboha může poznat majitel/provozovatel a jak mu za to může být jakkoliv kladena vina? U soudu by to jen stěží obstálo, pojišťovna by musela dokázat, že o té manipulaci provozovatel věděl. Ono... kolik tady takových aut s takovými motory jezdí bez toho, aby o tom majitelé vůbec jakkoliv tušili, protože si v dobré víře koupili navoněnou ojetinku ze západu... Pozná se to jen u VAGů, kde to každej jezeďák má ve voku. V kombinaci s většinou naprosto nedostupným nebo nečitelným typovým označením motoru (což není na STK závada kvůli které by se vyhazovalo) pak ten swap motoru není vůbec problém...

CZmisak
30. března 2020, 08:25
0

Když už jste to nakousli - jak je to s jiným rozměrem pneumatik a pojišťovnou?

saage
30. března 2020, 11:04
0

CZmisak- v mem pripade to bylo tak, ze kdyz jsem prorazil 2 pneu v dire na silnici, prijela policie, a dali mi jeste pokutu. Nespravny rozměr oproti technicaku. Pojistovna se vubec nebude bavit.

Vojta
30. března 2020, 12:03
0

Pneu jsou problém, protože to je možné si ověřit. Za to nese odpovědnost řidič resp. provozovatel. Ale opět... pojišťovna by musela prokázat příčinnou souvislost. Jiné je to v případě kompenzace v rámci havarijního pojištění a tak. Tam už jsou o dost jiné podmínky. Zkrátka a dobře jezdit na jiných než zapsaných pneu je nerozumné.

Knightrider
27. března 2020, 12:45
0

Pěkná odysea. No, tak snad to bude varováním pro všechny ostatní tunery. :-D Mně spíš přijde, že jste totálně podcenili už přípravu a naprosto jste netušili, co všechno tenhle swap bude obnášet. Myslel jsem, že z 1ZZ na 2ZZ je to už natolik prozkoumaný téma, že to není žádnej problém, ale evidentně ne. Stálo tě to dva a půl roku života, všechny peníze a nervy v prdeli. Holt, chybama se člověk učí. Říkat to samý, co všichni ostatní, že stačilo prodat MR2 a koupit lepší auto, asi nemá cenu. To tak nějak tušíš sám. Na druhou stranu, neposereme se z toho, že? Život jde dál a zase tak tragickej taky není. Stávají se v životě horší věci. Sám bych mohl vyprávět. :-)

reagovat
Raspby
27. března 2020, 12:58
0

Prozkoumané téma to je, ale ne co se týká emisí v ČR...jak říkám např. v USA to neřeší. A pravda zase tolik jsem do toho nedal bych si za to koupil Porsche...ale obecně bych něco jiného asi nekupoval. Spíš se mi líbil ten projev a změna když jsem si to zkoušel no...pravda kdybych neřešil legalizaci, asi bych už jezdil...

sp
spooon
27. března 2020, 16:06
1

Je to takový úsměvný. Ty tady řešíš, že ti o kousek nevyšly emise na benzínu euro2 (nebo 3, to je celkem jedno) a chceš to mít na 100% legální. A pak tu jezdí plno dieselových vražd bez katu, filtru pevných částic, co hulej jak továrna a každý dva roky si to podmaznou a nazdar bazar. Jo, kdyby tak všichni byli jako ty :-)

Raspby
27. března 2020, 17:07
0

Já vím...to jsem prostě já. Mám na tyhle věci pech - někdo jezdí celej život s kouřící vraždou a pohoda, já bych při první příležitosti dostal flastr. Ano přeháním, ale jen naznačuji svojí "štěstěnu" , která se vlastně ukázala už během těch dvou let...

Knightrider
27. března 2020, 17:55
0

Raspby: Hele mohlo být i hůř. Já už týden jezdím do práce zázrakem německýho inženýrství jménem Fabia III 1,2TSi. :-D

Raspby
27. března 2020, 18:50
0

Tak já už přes dva roky jezdím Avensisem v kombíku :-D

Knightrider
27. března 2020, 22:52
0

Vyhrál jsi. To je hrozně dědkovský auto, jako většina Toyot. :-D

BigBang
28. března 2020, 20:13
0

Knightridere, buď rád za čtyřválec, 1.0TSI je o dost větší peklo

Knightrider
29. března 2020, 12:21
0

Musím říct, že jsem z tý Fabie III strašně zklamanej. Týden předtím jsem měl z půjčovny Fabii II s motorem 1,4L a přišlo mi to uživatelsky i jízdně mnohem přívětivější, než tenhle krám. Fabia III se mi celkem líbí zvenku i zevnitř, ale ten motor je fakt příšernej.

Souča
28. března 2020, 00:42
0

Tímhle si musí projít asi každý osobně. Nejsi sám, taky s autama (a autařema) bojuju. Na netu každej valí swapy a turba všude možně, ale realita je prostě jiná. Fyzika nedá nic zadarmo - výkon nikdy není levně (když ano, tak to nevydrží dlouho) a hlavně málokdo se potom pochlubí nějakým neúspěchem - a když už ano, tak se objeví výše zmínění frajeři s různejma chytrejma radama z 80% mimo realitu (tj. čas, prostor, know-how, nástroje, peníze atd.).

reagovat
beastar
28. března 2020, 20:52
1

Tak to bohuzel je. I s tim netem. Proto ja tady neustale tlacim, ze vykon je potreba z vyroby. Cim vykonejsi zaklad tim lepe pokud chci honit vodu a nekde casy. A odpovedi mi casto byva u Brz, miataru atd...kompresor, turbo aj. Proste ztrata casu penez i nervu. Kazdopadne neprenosna zkusenost:) A kazdy si to asi musi zkusit, nebo co. Tohle je presne ten pripad voe swap a prachy v haji, nalada v haji a zazitky zpoza kola Avensisu. Nee nepreju mu to naopak. Doufam ze to tu bude jako memento.

Dneska se tomu rika SWAP za mych mladych let jsme tomu rikali picovina. Nakonec legalizovat tu cokoliv je opruz. Prestavby a tuning kde se jezdi na cerno je sice fajn, ale jako bohuzel legislativa je neuprosna. Takovy auto je dobry leda na sprinty pri tuning srazech...

BonfireCZ
16. dubna 2020, 23:38
0

Jé to je mi teda líto :( Když už jsi byl tak daleko, nepřemýšlel jsi o ECU nebo aspoń piggyback a naladit si to na emise? Ale i když to je vlastně fuk. Já mám 1ZZ před generálkou tak jsem přemýšlel co a jak, a nejlíp mi vyšlo ji zkusit naturbit, tak uvidím kam až se dostanu. Jedu dost low-cost, ale i tak jsem nakoupenýma dílama už skoro na ceně auta :D

reagovat