načítám data...

Jak se žije s Fiatem 124 Spider

10. října 2019, 10:24 79 komentářů krab

Posledně jsem vám o něm ani moc nenapsal. Měl jsem radost z nové hračky a chtěl jsem se o ní podělit v blogu. S Fiatem jsem teď přesně strávil dva měsíce. Vyprchalo nadšení anebo se vztah s autem naopak utužil?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Jak se žije s Fiatem 124 Spider

Fiat je pouze název, s Miaťáky se zdravíme…

Věříte, že jsem na silnici zatím za ty dva měsíce jiný Fiat 124 Spider nepotkal? Fiat se vyráběl v Hirošimě, jeho podvozek je identický s Mazdou MX5 a spousta dalších dílů je úplně stejných. Přesto najdeme zajímavé odlišnosti. Připojím sem jedno parádní video, které v detailu rozebírá oholená šasi obou aut a poukáže na základní rozdíly. Když to zkrátím, jiné jsou motory a převodovky. Zatímco Fiat má převodovku Mazda MX5 (gen. NC), Mazda má úplně novou, která vypadá o něco kompaktnějším, užším dojmem. Převodovka z NC totiž vydrží větší hodnotu točivého momentu, se kterým si poradí. Otázkou zůstává, kde je u ní limit, přes který Fiatí motor raději dál neladit. A pak je tu ten motor. Má turbodmychadlo a vpředu intercooler. Mazda má atmosférickou jednotku řady Skyactiv.

Motory mají tedy své specifické držáky a také malinko jiné umístění v karoserii. Turbomotor Multiair 1.4 Turbo ve Fiatu má o několik centimetrů kratší blok a je v poměru k přednímu zavěšení umístěný dál za něj. Koncepce „front/rear“, kdy jsou nejenom poháněna zadní kola ale i motor je svým těžištěm blíž ke středu auta za přední nápravou je o maličko lepší u Fiatu než u Mazdy. Zadní nápravy jsou pak úplně stejné. Ve skutečnosti jsou tlumiče, diferenciál atd. stejné mezi dvoulitrem ND ve vyšších výbavách i se samosvorem typu Torsen jako u provedení Abarth. Abartha bohužel nemám. Mě se naopak povedlo sehnat variantu Fiat v nejvyšší výbavě Lusso, navíc se všemi dostupnými prvky příplatkové výbavy. Kdybych si mohl volně vybírat, jistě bych býval raději koupil rovnou Abarth.

Abarth 124 Spider zabila jeho česká cenovka

Kdyby však býval nebyl na českém trhu tak drahý. Vždyť stál v ceníku milion korun! Dal by se sehnat z Německa, kde byly ceny podstatně příznivější, ale pořád by vyšel na docela slušný balík peněz. Kouzlo Fiatu 124 Spider přichází vlastně až letos, kdy se mnohé skladové a málo jeté kousky vyprodávají za extrémně lákavé ceny. Ale Abarthy mezi nimi nenajdete. A upřímně řečeno, jsem přesvědčený, že si svůj Fiat k Abarthu, či možná ještě zajímavěji upravím individuálně a levněji. Zajímavé je, že Abarth nabízí dost „performance“ kitů na pětistovky, kdežto na Fiat 124 Spider trochu marketingově pozapomněl. Třeba výfuk Abarth Record Monza vůbec nejde samostatně koupit ani velké brzdy Brembo. Trochu se tomu divím.

Mazda MX5 má mnoho příchutí

Do dnešních dnů už jsem řídil vlastně úplně všechny Mazdy MX5, kromě individuálně upravených kousků. Vavris měl své NB s kompresorem, to mohlo být vážně dobré, minimálně v těch dnech, kdy to zrovna fungovalo. Nikdy jsem neřídil Miatu s turbem až do léta, kdy jsem si půjčil právě tento stříbrný Fiat. Moje dojmy byly dost smíšené. Miata je kopie Lotusu Elan a turbo zní jako silně cizorodý prvek. Nápad vzkřísit Elan vznikl už hluboko v minulosti. V 80. letech se ho povedlo zrealizovat zejména díky tomu, že britskému automobilovému průmyslu a celkové ekonomice došel dech. Konec slávy britských sporťáků neodvrátila ani „Železná lady“ Margaret Thatcherová. Auta jako Triumph TR7 nebo MGB v jubilejní edici byla prostě „out“. Němci koncept levného, lehkého sporťáku s vyváženými jízdními vlastnostmi nepochopili dodnes a jediný, kdo z něj vytěžil maximum byla právě japonská Mazda.

Rozdíl ve svezení Mazda MX5 vs. Fiat 124 Spider

Drtivá většina všech světových automobilových novinářů miluje Mazdy MX5. To je fakt. Vymyká se možná jen Chris Harris a Jeremy Clarkson. A já je chápu. Ta auta nejezdí jako Poršáky, nepodrží v zatáčce jako Lotus, nemají zvuk Ferrari, ani přebytek výkonu, který smaží zadní kola „emkovému“ BMW. Mazda MX5 se na trhu přesto během posledních třiceti let naprosto excelentně etablovala. Byla levná a byla dobrá. Varianta od Fiatu se nakonec od konce roku 2016, kdy se představil světu, úplně přehlížela. Těžko najdu jeden jediný test MX5 vs. 124 Spider, ve kterém ten Fiat vyhraje. Ani můj test na Garáži nevyšel pro Fiat vítězně a můj novinářský kolega jím dokonce vyloženě opovrhl. Miata je bůh a hotovo…

A Fiat se díky horšímu „PR“ prostě neprodával, jak mohl nebo alespoň jak by si dle mého zasloužil. Ale ono je jedno co si já vůbec myslím. Mě se líbí jeho vzhled. A je fakt dokonale jiný než MX5, což je až neuvěřitelné, když vidíte, že ty podvozky jsou skoro stejné.

Mě se na MX5 nelíbí náklony karoserie v zatáčkách a nelíbí se mi motory Skyactiv. Klidně to napíšu, přestože je to pro svět „autožurnálů“ dost brutálně kacířská myšlenka. Můžete mít motor 1.5 o výkonu 96kw. S ním jsem jezdil jedno celé odpoledne a bavilo mne ho drtit k 7500 otáčkám a pořád řadit. Byla to zábava, ne že ne, ale tomu motoru strašně chybí síla. Je to vynikající zážitek na úzké prázdné okresce, kde navíc nesmí přijít nějaký větší nebo prudší kopec. A zavěšení je pocitově jakoby na měkčích silentblocích, pružiny jsou měkké, zkrátka není to ono. Pro mě to je moc „juniorské“ nastavení sporťáku.

Když jsem se svezl ve dvoulitrech se samosvorem, dostavilo se něco podobného. Jeden z nich v provedení RF jsem tehdy ještě srovnával s mojí Toyotou GT86 a když jsem z MX5 zase přesedal zpět, byl jsem rád, že jsem zase v mém oblíbeném kupé od Toyoty „made in Subaru“. Dodnes si myslím, že jsou Toyobaru daleko lepší sportovní auta. Jejich šasi jsou tužší, náklony karoserie jsou lépe kontrolované, i když mají taky své mouchy. Ale to tady není prostor rozebírat, jinak se text rozplizne jak večerní pokec u piva.

A co tedy ten Fiat? Jeho zásadní slabinou je, že není nastavený na takovou tu jízdu, kdy se z něj ždímají poslední zbytky přilnavosti na obou nápravách. Vlastně v tomhle byla naprosto nepřekonatelná úplně základní Miata ND 1.5. Měla látkové čalounění, neměla samosvor, musela si vystačit s pouhými stopadesáti newtonmetry a hodně měkce naladěným podvozkem. A byla to sranda. Ale jen na specifické silnici, v zatáčkách, kde jedna střídá druhou. A ty náklony mě beztak štvaly.

Fiat je daleko tužší. Motor má fakt o dost víc síly ve středních otáčkách a je potřeba se umět sladit se záběrem turbodmychadla, naklonit si jeho přednosti na svou stranu a trošku víc při té jízdě přemýšlet. A pak je nepřekonatelný v úplně jiné věci. Je to vynikající denní auto. Jezdím s ním prakticky pořád. A jestli zrovna prší, to je mi vážně úplně jedno. Stal se parťákem při jízdě na pohodu a když se tu a tam chci projet, jde to taky. A teď jak začíná být častěji mokro, tak si občas dopřeju v šikovné zatáčce trocha té zadokolkové radosti. I s tím otevřeným difem to jde. A když se to zrovna nedaří, není to autem, ale nešikovným řidičem.

A taky se dá s Fiatem bezpečně předjíždět, protože těch dvěstěčtyřicet newtonmetrů na tu zevrubnou tunu hmotnosti prostě úplně stačí. U Fiatu mi navíc přijde, že má lépe kalibrovaný elektrický posilovač řízení než právě Miata, kde je řízení až moc lehké, s příliš umělým odporem. Ani u Fiatu to není optimální, ale jde to. Krk bych dal za to, že Toyota GT86 měla váhu a cit v řízení kapánek lepší. Ale to už jsou ty malé oběti dnešní doby. Kdyby si libovolný konstruktér zodpovědný za hřebenové řízení v autě projel moji babičku 911 996, pochopil by, o co mi jde. Posilovač řízení (když už se teda pro jeho instalaci rozhodnou) by měl být zkrátka hydraulický. Tečka.

A co přijde dál?

Na rozdíl od Mazdy MX5 ND mám u Fiatu víc možností individualizace. Sám si musím rozhodnout, kolik peněz do auta ještě zainvestovat (no prostě spíš utratit, rozházet, rozfrcat, naházet do kanálu…) a co má být cílem. Může zůstat i tak jak je, jsem pořád nadšený. Splňuje vše, co jsem od něj čekal – auto denní potřeby. Možná byla Toyota GT86 ve výsledku lepší, ale byla taky těžší a nešlo u ní pravačkou na semaforu jen tak odklopit střechu dozadu a dál už si užívat radosti malého roadsteru.

S výkonem motoru jsem nakonec zatím „oukej“. Určitě si však koupím výfuk. To už mám prakticky vybrané, takže zadní a střední tlumič budu instalovat co nevidět, nejspíš to nevydržím ani do ježíška a nějaké ty „posvařované trubky“ objednám. Sporťák bez zvuku je čirá trapnost. Vždyť to vidíme všichni na těch debilních elektromobilech, které se nám poslední dva roky tak vehementně cpou.

A pak je tu ten podvozek. A s tím si zatím vůbec nevím rady. Mě se totiž nastavení nelíbilo na 100 % u žádné Miaty ND ani u tohoto Fiatu. A to má kamarád na ND právě zkrácené Eibachy a dokonce lehčí kola. Ale s tím jeho autem se budu chtít nejprve svézt ještě jednou znova. A nesmím do něj nastupovat po jízdě v Lotusu jako to bylo posledně, protože to nesmírně zkreslilo mé dojmy a měl jsem pocit, že je jeho auto vyměklé, postrádá tuhost a oporu, kterou bych od něj v zatáčce očekával. Vavris mi tuhle velmi chytře poradil, abych si nechal naladit nejprve geometrii a stylem „pokus/omyl“ vyzkoušel víc možností. Plná nastavitelnost geometrie náprav včetně odklonů je silná zbraň těchto aut.

Teď jak je chladno a vlhko tak vidím jasně, že by se samosvorný diferák hodně hodil. Nějaké možnosti, dokonce lamelového LSD se nabízejí, ale není to zrovna záležitost za pár kaček. A pak zbývá stále to odpružení. Jedna možnost je koupit Eibach pružiny a Bilstein tlumiče, ale s poněkud nejistým výsledkem. Další je jít do toho nejlepšího na trhu – totiž koupit švédský Öhlins Road & Track a plácnout se přes kapsu. Fiatu standartně nechybí tuhost nebo tvrdost podvozku jako taková. Při přejíždění příčných nerovností, nějaké díry nebo boule bych vlastně ani za tvrdší pružiny nehoroval. Jistě, auto bude opticky vypadat líp o 2-3 centimetry blíž k zemi, ale nechci z toho udělat kostitřas jakým je tak trochu naše Mito na osmnáctkách. Problém podvozku 124 Spider je, že se v zatáčce i přesto nakloní. Nechce se mu jezdit příliš ostře. Naštěstí se nechce hrnout ven po předku, to jsem si musel docela hlídat u GT86, ale kontrola bočních náklonů není ideální. Jasně, řidič má daleko větší rezervy než auto, ale chápete asi jak to myslím. Zkrátka chtěl bych být z nastavení auta šťastný jako blecha. To zatím nejsem. A potřebuju se jistě projet v originálním Abarthu, abych nasál další vjemy. A i tak bych nejradši seděl níž. Tohle je ovšem průšvih snad všech nových sportovních aut vyjma Toyobaru. I v jinak dokonalé Alpine A110 bych si nejradši namontoval sedačku blíž k podlaze.

No nic. Konec dnešních plků. Zima už se blíží, bude dlouhá, ale už se na ní těším. Protože konečně ji prožiju s opravdovým sporťákem a ne v městském supermini, jak tomu bývávalo v minulosti. Užívejte a jezděte. Podzim je super a vůbec kdykoli v roce si člověk musí dělat malé radosti, byť jízdou jen tak pro rohlíky. 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
10. října 2019, 13:07
1

Super článek, moc se mi líbil. Škoda toho podvozku. Mě by asi i tak bavil, ale ty jsi zvyklý na Lotus a to je jiná písnička. Možná by stačilo dát tlumiče s tužší charakteristikou. Ale Fiátek by se i mně moc líbil :-)

reagovat
krab
10. října 2019, 13:25
0

Dík. Jak říkáš. Myslím si, že většinu kluků i holek bude bavit i tak jak je. Až vyzkouším nějakou úpravu, která se osvědčí, tak se o tom tady podělím. A trošičku si i od toho blogu slibuju, že by se mohl i na autíčkáři ozvat nějaký majitel ať už Abarthu nebo 124 Spideru, který třeba nějakým laděním už prošel a trocha toho know how si nenechá jen pro sebe. Příští měsíc musím na garanční prohlídku, tak jsem dealerovi značky vypsal dotaz na pár věcí, zda se zákazníkem řešili upgrade na naladění Abarthu atd. Odpověď zatím nemám, uvidíme zase časem...

Ni
NicolasCage
22. října 2019, 17:42
0

To Krab: Tak tady se ozývá ten majitel, po kterém voláš. F124 mám přes 2 roky. Tak pokud chceš, spoj se se mnou přes mail.

krab
23. října 2019, 09:47
0

Ahoj, super, aspoň, že s tímhle autem nejsem jedinej... Já ti včera poslal zprávu a přidal i mail na sebe.

Ni
NicolasCage
25. října 2019, 11:46
0

Petře, na Tvoji zprávu jsem reagoval. Předpokládám, že odpověď najdeš ve svých zprávách zde na Autickari.

krab
25. října 2019, 12:20
0

Dík, jo našel jsem a poslal jsem ti SMS, ať máš na mě číslo...

Kuře
10. října 2019, 13:14
1

Hezký report o hezkém autě, já mám jen trošku takový pocit, a nechci být černý posel, ale nemůžu se prostě zbavit dojmu, že pro tebe není tohle luxusní Lusso ta správná verze, a že až se svezeš tím Abarthem, uvědomíš si ten rozdíl v plné síle, budeš se snažit tomu co nejvíc přiblížit, zahučíš do toho za raketu a stejně budeš tam někde vzadu vědět, že to Abarth pořád není... Ale co já vím, třeba tam dáš pár drobností a bude to super:)

Jedna věc, za kterou před tvým blogem smekám, jsou fotky, fakt parádní a i máš výběr se spoustou dalších plecháčů, to ti můžu jenom závidět:)
Jo a jednou mi budeš muset natajňačku pošeptat, kam to jezdíš:)

reagovat
krab
10. října 2019, 13:42
0

Díky. No ono to tak vypadá, že bych vlastně toužil po origo Abarthu. Ale svým způsobem vlastně ani ne. Upřímně řečeno, kdybych si chtěl vybrat vizuálně 124 Spider, aby se mi opravdu nejvíc líbil, tak bych volil modrou metalízu a to světlé / hnědé čalounění. S tím stříbrným rámem čelního skla alá "chrom" (je to ve skutečnosti plast) to vypadá perfektně. Ale tahle stříbrná s černou se mi líbí taky hrozně moc. Takže po stránce estetiky jsem naprosto spokojenej.

A po stránce jízdy je vlastně dobře, že to není Abarth, protože to auto stálo podstatně míň peněz a tak jakoby vznikla rezerva na to s tím podniknout něco individuálně. Cílem není ho brát na okruhy nebo objezdit Miata cup, což třeba dělá Vavris se svým NC. Cílem je charakterní denní auto na hezké silnice, na letní výlety a chci ho tak, aby mě bavilo. I v recenzích Abarthu docela zaznívá, že je trošku měkčí a naklání se. A když vidím ta dvě rozebraná šasi a je evidentní, že jsou tam stejné tlumiče i pružiny jako u ND 2.0, tak se dá spíš předpokládat, že to pojede pořád podobně.

Jinak výfuk dám Ragazzon s dvojitou koncovkou na každé straně, ten homologovaný typ, ať je to v pohodě i když pojedem v létě do ciziny, do Alp atd... a taky stačí aby zvuk byl decentní, žádnej "plechovej bubínek" :-D To vyjde na 19 tisíc , to je v poho...

S tím podvozkem je možnost nějakého komba přenastavení geometrie jak mi radil Vavris a zkusit to nechat na sériových pružinách a tlumičích a vidět zda se pocit z průjezdu zatáčkou zlepší anebo to kombinovat s koupí Eibach Pro kitu. Ten sníží předek o 35mm a zadek o 25mm (což je tak akorát) , mají i nižší variantu a k tomu jsou tlumiče Bilstein B8. A to taky vyjde jen něco málo přes 20. Což jde. Pak jsem koukal na Ohlins, ale ten je tradičně drahý. To už jsme přes 60... :( A to nepočítám pak ještě věci okolo.

Kamarád zase měnil na svém ND kola za OZ Allegeritta, to je taky možná fajn inspirace, protože jsou lehčí.

Cesta je jak říkáš : pár drobností a bude to perfektní. Našel jsem youtube kanál nějakýho amíka, ten svůj 124 Spider upravoval teda hodně zgruntu. Dával tam třeba větší turbo, hezky to teda zdokumentoval, takže to může sloužit i jako návod, ten tam nakonec má snad přes 250 koní. Ono nakonec i u toho 1.4 Multiair Turbo jde i jen čipem dosáhnout kolem 170 koní a 300 N.m. Ale tohle se mi moc dělat nechce....

Fa
Fandatik
10. října 2019, 14:59
0

Myslíš, že Record Monza by už v pohodě nebyl?
Případně toto:

krab
10. října 2019, 15:57
0

Record Monza se ale nějak nedá samostatně koupit. A nebo jsem špatně koukal. Já vezmu italskej, od Paula Ragazzona. Dám tam jen zadní tlumič s těmi duplex koncovkami. To bude vypadat hezky a trošku to ten zvuk opepří, byť ne nějak ultra...

krab
10. října 2019, 19:42
0

Ajo, to je ono... Jenže jsem to teda neviděl nikde na CZ e-shopu, kde by se to dalo koupit. A posílat to z USA, to bude mít drahý poštovný tipuju. Ale dík, i tak mi přijde jako nejschůdnější varianta vzít ten Ragazzon. Ono by to vyšlo ve výsledku na aspoň 25 tis.. Ten stojí 19. Anebo vezmu nabídku kterou už mám v mailu na systém od Remusu. Ty vypadají taky pěkně.

Kuře
10. října 2019, 19:47
0

Ragazzon jo? Hergot:)

Heč heč, kiš kiš:D

Fa
Fandatik
10. října 2019, 20:01
0

Tohle je jen na tobě. Mě se ten zvuk na YT hrozně líbil, na 1,4ku zněl možná až trochu nepatřičně. Navíc je to OEM díl.
Možná by to bylo na UK Ebay nebo Dojče Amazon. Ale ta cena 1k eur by byla reálná tak i tak. Jinak já už na českých eshopech vůbec nehledám.

Jakub Pospíšil
10. října 2019, 13:17
3

Tak nevím - je Krab opravdu nadšený, nebo to je první vlaštovka budování image skvělé káry, která bude za pár měsíců na prodej za velmi výhodnou cenu?

reagovat
krab
10. října 2019, 13:49
0

Už se těšíš viď? :-D
Náhodou, teď jsem ho trochu spíš pomluvil než vychválil, toho Fiata. Prodej za pár měsíců nebude a to z jednoho prozaickýho důvodu: na nic zajímavějšího co by ho nahradilo nejspíš nebudou finance.

Navíc víme prd co bude... Třeba se zblázním a koupím si Teslu :-D
A nebo si vydělám nějaký peníze a pak by byla nejpravděpodobnější varianta nástupce tohoto Fiata v Alpine A110, kterou jsem si letos dovolit nemohl.

beastar
10. října 2019, 15:51
0

Já zase budu za rypavé hovado. Pasáž o motorech mě velmi pobavila. Slovy čtrnáctka a atmo patnáctka. Motory do sporťáku, že bych blil. Jasné jsou to lehké roadstery a tak dále. Ale promiň kdejaká TT 1.8 turbo quattro z roku nechceš vědět je motoricky živější povoz. Já prostě furt víc chápu lidi co koupí 350z ...narvou do ni 2 kila a maj silnou šestiválcovou mrchu. Než tyhle sporťäčky. To je cely odpověď na to proč se to neprodává. Lidi to prostě moc nechtějí... Jinak blog fajn. Auto se mi líbí víc jak Mazda....

reagovat
krab
10. října 2019, 16:07
3

:-D Já ti to vůbec neberu ani nezazlívám, to už vůbec ne...
I mně se to hůř vysvětluje. Když sednu do Porsche, tak vím, že je tam všechno perfektní. Mám pořádný motor, jízdní vlastnosti, řízení, podvozek, všechno jak má být. Výkonu není ani málo ani hodně.

A pak si sednu do malýho lehkýho lacinýho sporťáku a jsem v něm taky jako doma. A vůbec, tahle dvojka MX5 ND a F124 Spider je z mýho pohledu řidiče chtě nechtě nejlepší volba co si koupit do půl milionu tak, aby to bylo skoro nový, aby ses mohl spolehnout, aby se so toho nemusely sypat peníze za opravy atd... A pak je velký vakuum.

U Nissanů Z je problém ta hmotnost. Jsou to těžká hovada. Maj fajnový motory, dobrý převodovky (manuální), ale je to dobrý tak napůl. TTčko to je sice třeba taky dobrý, ale to jen když chceš sporťák do kterýho nasedneš a připadáš si v tom jako v Golfu. Ale je hromada lidí co tohle chtějí. Trocha výkonu, silnej motor, fajn výbavu a hlavně žádný nepohodlí resp. nechtějí zažívat ten pocit, že jsou vystavený venku všem elementům v autě, který působí křehce. Chtějí okolo sebe nějaký materiál. A to právě mě neba...

Lidi tahle auta nakonec v rámci toho kam se ubírá dneska automobilismus naštěstí ještě celkem kupujou. Ale dost se jich na to bojí, že je to moc "hardcore", což ve výsledku není.

A malý motorůky? Elan byl taky jen 1600 cc , Spitfire dokonce 1300 cc , Midget byl 1275 , Mini Cooper 1100 atd... Tahle auta se řídí tak, že prostě využíváš odvahu i schopnosti a prostě nebrzdíš, protože zrychlit se jen tak lacino zpátky nedá. A to mě vlastně baví taky...

HeavySmoker
10. října 2019, 16:18
0

Nemyslím že by sa Mazda / Fiat predávali zle, veď toho vyšlo z fabriky viac než milión kusov a motor bol najčastejšie okolo 1.6L. Cieľovka tohto werku s tým zjavne bude v pohode. Kto chce akceleráciu, tomu lepšie poslúži hot hatch.

Máří
10. října 2019, 16:26
1

350Z a MX5/124 mají snad úplně jinou klientelu - a podle mě už trochu dospělejší ve prospěch právě novějších roadsterů. Možná je to tím, že sem vyměkl, ale kdo se dneska žene za výkonem a absolutní rychlostí, hlavně v tom provozu co teď je? 19 letý klučíci v bavoráčkách za dvacku od Zonky a pak lidi, kteří si to staví jen 4fun nebo na okruh, drift apod? MX5/124 raději než 350Z, protože aspoň mě to přinese delší dobu radosti než starostí, víc užívání si auta a jízdy než šílenosti v rychlostech vysoko nad limitem, víc pohodlí a denní použitelnosti (ale to asi záleží, kde jezdíš). Chápu lidi, co si pořídí 350Z, ale ti zase nechtějí MX5/124 za stejným účelem. Osobní názor...

MGRR
10. října 2019, 17:18
2

Lotus z toho nikdy nebude, takze bych se na nejake upravy... stejne ti to nevydrzi dele nez 1/2, nez prijde jina nabidka. To neni spatne zjisteni, jen ten pravy a realny test tohoto Fiatu, sepises jednoduse... az jej prodas a vse dozraje "jako plisen ve skladech Hermelin".

Je to tak u tebe vzdycky :) ty prave info/poklady vyprodukujes, az po tom co auto nemas... s tim je dobre v dobrem pracovat a rozvijet... mozna si vic auto na delsi dobu pujcovat, nez je kupovat. Treba se nejaka skulina/napad najde.

reagovat
krab
10. října 2019, 17:52
0

Rozumím proč si mě vás víc "dobírá" vlastně v dobrým/milým duchu, že mám auto na půl roku a zas to budu měnit. Nakonec to bylo první i co mi řekl táta, když jsem to přivezl ukázat. Že si musím pospíšit si to na nějakej víkend půjčit, než to zas pošlu pryč. :)

Je fakt, že většinou během jednoho roku jedno auto nějaké vždycky vyměním. Teď jsem si ale řekl, že na 2020 když bude všechno fajn, člověk bude zdravej, šťastnej, tak chci víc investovat času i peněz do ježdění, do zážitků a ne cpát to do nějakých výměn aut.

A mezi tím co bych si dovedl představit místo toho Fiata je docela finanční skok. Myslím, že varianty řidičských aut kategorie "do půl milionu" už jsem dost vyčerpal. Pochybuju, že bych kupoval ostrý hatchback, divil bych se, kdybych si chtěl doopravdy koupit znova Toyotu GT86 atd...

Lotus z Fiatu 124 Spider 100% nikdy nebude, zrovna před chvílí jsem ho byl natankovat a při té příležitosti se projel u nás v okolí. Výhoda bydlení na vesnici, kde není moc provozu. Ale to auto mi dělá radost zas trochu jinak. Pár funkčních úprav udělám, ale pochopitelně nějak ekonomicky, ne do toho nacpat nesmyslné peníze, to je jasný.

A smysl občasných článků takhle pro vás na Autíčkář je se o tom pobavit, protože kluků s Miatami je tady hromada a věřím, že i tu jsou lidi, co už mají ND / 124 Spider zmáknutou co se týče úprav, doporučení atd... Takže to má i takovou "komunitní" funkci.

PS: ale tady ten text předpokládám nepůsobil jako nekritická chvála toho auta. Snažil jsem se tam říct nějaký svoje postřehy i s chybama, který vidím

motion
10. října 2019, 18:15
0

Co se týká podvozku, mám na ND kombinaci Bilstein a Eibach Pro Kit a nemůžu si to vynachválit, funguje to na českých okreskách perfektně! O víkendu jsem jezdil kolem Seče, kde povrch není zdaleka perfektní a připomíná pleť puberťáka a věřím, že ti velcí kluci jako Lotus, 911 a jiní by nenašli to správné tempo... Pokud to člověk doplní o Anti-Roll-Kit, neztratí se ani na menším okruhu, proti sérii se to opravdu srovnat nedá, pak komplet výfuk, lehčí kola a víc bych neřešil...



P.S. Svez se v ND2, vsadil bych se, že na skyactiv názor změníš.

krab
10. října 2019, 18:57
0

Dík, taky to vidím směrem k tomu B12 Pro kitu, tu první variantu s černýma pružinama, ne tu tvrdší červenou sportline.

Ten anti roll bar kit bych tam taky dal, no... a výfuk, možná kola OZ a hotovo, jak píšeš.

S FL ND bych se svezl rád, možná ještě budem mít testovací anniversary, tak tu bych si od kolegů rád aspoň na chvíli půjčil, ta mě zajímá. Motor má bejt lepší, aspoň všichni to teda chválili.

Nimrod
10. října 2019, 19:30
0

může mi někdo objasnit, proč řešíte náklony auta předně tlumičema a pružinama a ne stabilizátorama? čekal bych to naopak, navíc je to levnější

krab
10. října 2019, 19:49
0

To by mě taky zajímalo... Na tom videu od Eibachu to tam týpek vysvětluje. Vypadá to, že klíčovej tam bude skutečně ten kit stabilizátorů. Velký dilema (nebo zas až tak velký není, ale je to otazník) jestli koupit jen ty pružiny Eibach a nechat tam původní tlumiče, který jsou technicky v pořádku ( je na nich napsáno Mopar a nevím kdo je pro Fiat dělá) a zkusit co to provede anebo je vyhodit a vzít ten kit i s Bilsteiny. Ale na to já se zkusím právě svézt ještě v té ND s Eibach pružinami a na Bilsteinech a porovnáme to na stejný silnici vedle sebe. A uvidíme na co přijdem...

motion
10. října 2019, 20:05
0

Porovnání je asi nejlepší možná varianta, mít auta vedle sebe, na stejný trati, mně ten rozdíl na Miatě (Revolution vs. Revolution TOP) přišel celkem velký. Pevnějším stabilizátorem auto sice omezí náklony, ale to, co více promlouvá do jízdních vlastností jsou tlumiče podpořené progresivnějšími pružinami. Ideální je samozřejmě kombinace výše uvedeného...jak se sáhne do jednoho článku, ideál je vyměnit celej řetěz, aby to fungovalo co nejlépe...V tomhle případě to dává smysl i po finanční stránce, v tom jsou tyhle sporťáčky na klíček super...

Nimrod
10. října 2019, 20:08
0

no, krab řešil náklony, ne kopírování terénu kolama a tak... tak mi přijde logičtější řešit nejdřív stabilizátory... ale jsem jen teoretik

motion
10. října 2019, 20:16
0

Ve své podstatě ano, to auto zpevní, ale lepší stabilizátor pak o to více ukáže na kvalitu tlumiče s pružinou...v reálu to funguje tak, že o co zlepšíme jednu součástku, o to více se projeví nedostatky na druhé (sériové)...proto píšu, že ideál je vyměnit celý řetězec, aby byl výsledek perfektní.
Sám jsem zvědavej, až to Krab otestuje, bylo by fajn to tu pak připsat.

krab
10. října 2019, 20:26
0

Jo, udělám další takovej díl až budou nový poznatky. Zrovna tak se mi snad konečně povede projet někdy (nevím zda ještě letos) mojí 911 s jiným kamarádem, bláznem taky do modelu 996, který investoval nemalé peníze do dražšího podvozku než tam mám já a koupil Ohlins. A pak si ještě přikoupil 996 GT3, o kterou se poslední roky staral Manthey racing, což je to nejlepší zázemí pro GT3 Porsche. Na to jsem strašně zvědavej, co jaká úprava přinese, zda je ten brutální cenovej skok mezi 996 Carrera a 996 GT3 skutečně něco co se reálně dá "ospravedlnit" , podle všeho prej jo...

Jo, to je jinej svět... tyhle Fiaty / Miaty ty jsou právě super, že můžeš ladit tyhle drobnosti za fakt normální, lidový ceny. Ono i to byl důvod, který mě k tomu autu přilákal. Jednoduchost, oldschool styl auta , dostupnost.

beastar
11. října 2019, 01:22
0

Máří, krab: Ono jako já nikomu zálibu v tuningu málo výkonných aut neberu. Naopak. Jen jako je to za mě divná zábava. A po pravdě takový ty kecičky. Jako kdo se dneska honí za výkonem? Nepotřebuju v autě komfort a tak dále. Samozřejmě doplní skazky o hmotnosti:D To je pánové výmluva majitelů aut jako je Miata. Kde by drtivá většina řidičů chtěla něco víc... Jenže nejsou kačky. Kdyby se za výkonem honili jen bavoráčky za dvacku... Tak AMG, Lambo nebo Porsche už dávno zkrachvalo.

350z sem uvedl jenom jako příklad! Těch aut je celá řada. A opravdu je nutné mít jako hobby auto nový auto v záruce? Myslím že ne. Souhlasim že okruháři a drifteři a tak se honí za výkonem víc, než ostatní. A v tomhle provozu?? Jako asi není dobrý brát 500hp auto v 17hodin odpoledne na jízdu po Praze. Já byl dneska za Slanym. Odpoledne kombinace okreska, dálnice a kousek Praha. Naprosto v pohodě. Zase nejezdíte tim denně, tak to vezmeš jen tam kde je provoz v pohodě. Furt takový místa jsou. Věci co tady čtu jakože nechytneš tempo s výkonným autem. Kde teda vy vždycky dáváte nesmyslné rovnítko mezi výkon a váha jakože hodně @ hodně:) V provozu nezávodim.... Bohužel tyto závěry se mi nikdy zatím nepotvrdili. Že by mě jako zpráskal Skyactive 1.5 někde. Prostě výkon z obsahu nenahradíš. Vždyť to vidím i na tom okruhu. Sakra však v dnešní době není problém si ty fakta i dohledat.

Jako hobby vyhlídkové auto je to fajn. Možná si jezdit svoje tempo. Po úpravách ani na okruhu třeba nezapadneš. Pár vás to baví. Z miaty se globálně stal bestseller. Rozhodně me kvůli tomu, že je to top alfa dog sporťák. A řekl bych že poslední generace je prostě poplatná dnešní době. A psát o autech typu midget že jako měli malý motory... Tak zase jako jiná doba jiná technika. A Mini už bych do toho vůbec netahal. Nebyla to kritika jen prostě nechápu to střídání aut i ve smyslu, že ti to vyhovuje... Údajně. Ale Gt86 si prodal záhy a tohle no nevim. Prostě bych si přiznal, že 911 je 911. A tohle je vážně tak na kochačku mezi pole... Btw zkoušel si zajet na krev nějakej oblibenej usek v tomhle a pak v Porsche;)

krab
11. října 2019, 07:46
2

Abych ti to teda Bíste vysvětlil. Ačkoli jsem to tak dopředu přesně neplánoval, řekl jsem si, že s vždycky nechám jedno auto takový "zkušební". Dlouhodobý zápůjčky na testy prostě nejsou. Ani pro ty nejslavnější ČR autožurnály, snad s výjimkou, že bys dělal nějaký značce ambasadora, případně vyloženě PR, ale to není o co bych asi vyloženě i stál. Navíc nejsem žádná osobnost, aby mi něco takovýho někdo nabídl. A testovat long term Scalu = děkuji nechci. A ani to mi nikdo nenabídne :-D

Tak si musím auto koupit. Baví mě sporťáky a mezi normálníma klukama jsou prostě oblíbené Miaty, Toyobara, Fiesty ST, Clia RS, atd... prostě tahle malá levná spotovní auta. Ano, kupují se proto, protože na dražší auta nejsou prachy. Jenomže jsou navíc často vážně řidičsky dobrá. A já už to můžu třeba trošku porovnat. A dneska to fakt vidím zpátky v tom Fiatu nebo Lotusu, že lehký jednoduchý auto je přesně to, co mě baví. A když nemáš půl mega nebo mega, koupíš si starou NA mrkačku, poladíš pár věcí a máš z toho neskutečnej sporťák. To auto s tebou za volantem žije a ty z toho svezení máš naprosto dokonalou radost.

GT86 jsem koupil protože jsem jí chtěl v minulosti, tak jsem to chtěl vyzkoušet. Navíc to bylo v době, kdy mě nabourali Porsche a nevěděl jsem co s ním provedu. Byla fantastická a znova jsem si jí nekoupil jen kvůli tomu, abych zas vyzkoušel něco dalšího. Prodal jsem jí, kvůli nákupu Lotusu, ta cash byla z toho prodeje zkrátka nutná. S Fiatem je teď trošku jiná situace. Koupil jsem ho trošku s plezíru, to uznávám. Vůbec toho ale nelituju, že jsem místo toho nedal tyhle peníze spíš do nějaké sportovní klasiky, která by se nejspíš i mírně zhodnocovala. Protože to nese s sebou zase starosti s údržbou/opravami atd. A taky bych to nevytáhl ani v dešti. Chtěl jsem zkusit něco jinýho. Nový sporťák a zjistit si sám pro sebe, zda mi to vyhovuje. Je to dobrej pokus pro zjišťění, zda bych jako další auto chtěl třeba právě velmi drahou Alpine A110 jako představitele novýho sportovního auta, anebo za prachy co stojí raději inklinoval zase k nějaké klasice typu F348 nebo 911 964 ... Jsem sice velkej kluk, co by měl vědět, co chce, ale není to tak úplně pravda :-D A nejsem v tom sám, proto to i popisuju pro ostatní, ať si z toho něco vezmou.

Pochopitelně, těch co jdou cestou : Miata , pak ojetý M3 bavorák, pak nový M2 bavorák a pak 911 nebo Audi R8 V10+ , to bývá ta typičtější cesta. Chtějí pokaždé víc. Lepší zrychlení, víc výkonu atd... Proto se ty automobilky furt ještě předhánějí kdo udělá lepší Nurburgring lap time a kdo nabídne zas o 50 koní. Což způsobilo, že to jde do absurdna. To je téma na celej blog mimochodem...

Já třeba absolutně zbožňuju Giulii QV. Měl jsem štěstí jí mít celý týden a tak jsem si ji vyzkoušel všude možně. A mírně ojetý kousek je jistě už i v teritoriu, že bych si jí nějak mohl asi i dovolit koupit. A když ne letos, tak asi příští rok. A já ti řeknu, že fakt nevim, jestli bych to auto doopravdy chtěl. S odstupen času... Je až nebezpečně rychlý. A je těžký, ta hmotnost se neokecá. Já si fakt asi radši zajezdím na silničkách 2. a 3. třídy v rozumným tempu se slabým lehkým sporťáčkem, kterej točím občas na max. než si hrát s 500k supersedanem. Někde tuhle psal Honza Červenka, že auta jsou jako boty. Na každou věc se hodí jiný. Tak to přesně je. Když bude mým revírem dlouhá trasa po dálnici, koupím si něco jako CL500. A když jsou to okresky na venkově a jsi "krab" je to prostě lehký klasický sporťák. A mimochodem ta stará 911 v porovnání s dnešními sportovními 911 nebo jinými silnými auty působí nakonec taky jako ta "miata". Malá, lehká, ovladatelná s výkonem co už dnes neohromí, ale potěší takovýho toho řidiče fajnšmekra.

krab
11. října 2019, 07:56
1

PS: jestli jsem zkusil projet okreskovej okruh s Fiatem a pak záhy s Poršákem?
Jo udělal. Udělal jsem to i s Lotusem a udělal sem to tuhle i s Alfou 4C a pak s Hyundai i30N, co jsem měl na test.

Na rovinu: srovnání s lotusem vychází drtivou porážkou pro Fiat, zejména kvůli těm náklonům a měkkosti nastavení i špatné geometrii pro opravdu sportovní jízdu. A to mi jistě někdo pomůže doladit z těch, o už ta auta ND/F124 Spider znají.

Srovnání s Porsche vychází taky drtivou porážkou pro Fiat. Nakonec tohle Porsche je skutečně auto, který nejspíš vážne leta nepůjde z domu a bude se mnou pořád.

Srovnání s hot hatchem pro mě vychází ve prospěch FIatu, kvůli té radosti z jízdy lehkým autem klasický koncepce. Zatímco v Hyundai jedu rychle a moc se nebavím, jen místy a to už je ta rychlost skoro na pováženou, ve Fiatu mám radost prakticky pořád.

Co z toho vyjde? Že jsem logicky toho Fiata vůbec kupovat nemusel. Což je objektivně asi pravda. Ale hele, stejně s ním rád jezdim, baví mě to a myslim, že je to i tady pro kluky, kteří nemají to štěstí mít doma v garáži já nevím třeba poršáka, že si koupí NDčko nebo toho Fiata nebo Abartha a můžou vědět, že si za svoje prachy koupili fakt maximum z řidičský zábavy co šlo.

Můžeš sice kontrovat vším možným ojetým, ale ojetej sporťák bude vždycky starost. Nějak jsem poslední dobou ochladnul k nákupům aut typu 10 let starý BMW M3. Jsou to rizika a můžou ti zůstat místo radosti jen vysoký náklady. Vždyť to vidím u Porsche co to stálo, aby to jezdilo jak to jezdí teď. A kdyby to nebylo Porsche, byl bych z toho hořce zklamaný. Do Porsche 911 se nějaká koruna investovat většinou vyplatí, tak jsem to udělal. No nic...

Nakonec uvidíme všichni včetně mě, co zas provedu v příštím roce :-D Protože to totiž nevim doopravdy ani já sám...

Tomáš Vavrečka
11. října 2019, 08:32
1

"Jako kdo se dneska honí za výkonem? Nepotřebuju v autě komfort a tak dále. Samozřejmě doplní skazky o hmotnosti:D To je pánové výmluva majitelů aut jako je Miata. Kde by drtivá většina řidičů chtěla něco víc..."

Hele to je dost lichý argument, protože úplně stejně by se dalo argumentovat u toho 350Z / Caymanu / M2 a neskončilo by to, dokud bychom se nedostali někam do vod GT3RS, P1-ček, Pagani a Rolls Royců...

Samozřejmě máš pravdu v tom, že pro mnoho lidí to tak je. Že tato auta jsou jen čekárna, než našetří na něco výkonnějšího / dražšího - ale to se většinou týká kusů, které spadají do nejlevnějších vod pod řekněme 200 tyček. Ten kdo si koupí nové ND/F124, už většinou volí proto, že mu jeho parametry prostě stačí..

A s tím výkonem. Jsou momenty, kdy chci mít nějakou zběsilou bestii. A jsou momenty, kdy nějaký úsek projedu takovým rychlostním průměrem, až se vnitřně stydím, protože bych ve svém věku už měl mít rozum a zodpovědnost. A právě v těchto chvílích se děsím, jak by to vypadalo, kdybych to tam drtil s něčím v rozmezí 300 - 400 koní.

Ono strašně záleží kde člověk žije a na jakých cestách se pohybuje. Jestli se potřebuješ prokousávat hustým provozem na silnicích I.třídy nebo si prostě jedeš svoje tempo po nějakých otevřených úsecích nebo backroads a motáš se v pohodové míře provozu. Příklad... když pojedu Ostrava - Hradec přes Mohelnici a Litomyšl, budu nejrači sedlat nějaké XKR-S, když tu samou trasu pojedu po I/11tak mi klidně bude stačit Miata, přestože tam jsou kopce jak debil...

Tomáš Vavrečka
11. října 2019, 08:36
0

Ad stabilizátory a podvozek - Motion to popisuje velmi přesně. Na NC mám jen o chlup tužší stabíky od HR a projevují se nejen limity seriových Bilsteinů, ale také absence střechy... Tam kde šlo se sériovým setupem prosvištět rozbitou cestu bez ztráty kytičky už je se stabíkama znát přenos rázů do karoserie...

krab
11. října 2019, 09:26
0

No, tady se s Vavrisem úplně teď shodujeme. A s tím setupem podvozku. Dostal jsem do soukromé zprávy moc milou odpověď se spoustou zajímavých informací od člověka se kterým (nejspíš) Vavris řešil i svoji NC, takže si z toho zkusím něco odnést. Vypadá to, že to chce kombinaci nastavení jak geometrie (z neutrální tovární - trochu podporující spíš nedotáčivost) , tak sady stabilizátorů, tak i nejspíše B12 Pro Kitu, který asi bude pro můj případ optimální řešení, protože sériové tlumiče Mopar nejsou žádný velký zázrak. A cenově je B12 kit velmi příznivý na tohle auto. S motorem nemá smysl v tuhle chvíli dělat nic. Reakce na plyn mi celkem vyhovují, ten motor ve výsledku reaguje dobře v celým otáčkovým spektru od 2000 - 6000 , akorát mezi 5-6 je už prostě takový plochý, což zkrátka turbomotory často bývají. Zvyšovat plnící tlak, měnit turbo, dostat z toho další koně a newtonmetry by bylo momentálně ke škodě, protože to ten diferenciál na výjezdu ze zatáčky nepřenese. Teď na podzim je to hodně vidět. Ve skutečnosti jsou v tom FCA fakt pitomci, že tam nedali samosvor, který mají dvoulitrová ND do všech verzí. To bylo prostě nějaké úsporné řešení. Na suchým teplým povrchu to tak nevadí, ale na tady tom ranním studeným vlhku co bylo třeba zrovna dneska když jsem jel do práce, to prostě poznat je.

Ale když udělám ten podvozek s jinou geometrií, celkově to posunu. Úplně jsem na to už zvědavej. No nic, radši fofrem do práce, ať můžu vydělávat na ten tuning málo výkonnýho auta :-D

beastar
11. října 2019, 10:31
0

Krab: Tak první věc. Napsal sem to do špatného vlákna. Což jako asi nevadí. Odpověď vyčerpávající. Nicméně prostě ono bych řekl že máme pravdu oba. Fakt se nedá říct, že všichni milují Clio rs a miaty:) I když zase nechci aby to vyznělo že to jsou špatný auta. Nejsou. Jen mi trochu vadí jak z toho děláte rádi jedinnou možnou cestu jak se pobavit. Jak si užít rychlost a tak dále. Což je samozřejmě hloupost. A promiň. To že se někdo bojí něco projet se 400 hp naplno neznamená, že další to nedokáže. Z pohledu Lotus vs Fiat mi to bylo tak nějak jasný jak ten průjezd dopadl. A Porsche tam je právě to o čem píšu já. A doufám že mi nechceš vyprávět, že raději jezdis ve Fiatu, než v poslední 911;)) Která je teda asi moc těžká nebo co.

Zrovna tobě sem 1000x psal že místo plný garáže motokárek můžeš mít klidně jeden sporťák v mega setupu v záruce. Což teda ok beru, že si chceš střídat a testovat. Na což sem myslel, že už úplně nemáš věk:D Takto sem to řešil do 25. V tomhle se mi zase líbí poslední krok Vavrise. To nc. A prostě na to na co to chce mu to zatim jezdí. Zase tady z toho část lidí může vidět, že ti závidím nebo co... Opravdu neee. Jen se snažím říct, že se mi nelíbí jak přesvědčuješ v poslední době lidi. Ve stylu ty vole lehký patnáctistovky v záruce to je cesta:)) A víš sám že to jak s tím nejsou starosti je hloupost... Jen je to v záruce to je vše. A to tě mám jinak rád a hodně se shodneme. Fakr mi tady ale netvrdte a nelzete jak výkon není důležitý. A že ho nikdo už nechce, nehledá;)

Stanley
11. října 2019, 10:50
0

Ach jo, a diskuze o malých lehkých zaplatitelných sporťácích je tu zas :-D Oceňuju neúnavnost. No nic, jdu otevřít mobile.de a hledat sportovní kupé okolo půl miliónu Kč, hmotnost okolo 1300kg, rv min. 2013, se servisní náročností nového focusu, s šestiválem nad 300 koní, co je zábavné na okresce i při 90kmh. To zase bude z čeho vybírat... ;-)

krab
11. října 2019, 14:47
0

Beastar: na to se nedá asi fakt odpovědět s jasným výsledkem. Pravdu máme oba. Je opravdu dost možný (ba téměř jistý), že když budu v jiný finanční situaci, koupím si dražší auto než tohle. To ale neznamená, že bych udělal vždycky líp z pohledu svezení. Třeba jsem potkal jednoho člověka co má v Chrášťanech takovej bazar a ještě směnárnu. Měnil jsem si tam nějaký eura a přijel tam zrovna lotusem. A hned se se mnou o autech zakecal. Sám má Nissan GT-R a vlastně mi během kratší konverzace prozradil, že by snad dneska radši něco jako mám já, lehčího, jednoduššího. Protože je údržba a servis na GT-R prostě drahá jako prase. A že s tím byl v Alpách a stejně se vlastně úplně až tak moc nesvezl. Z určitýho pohledu je totiž pro naši dopravou přeplněnou Evropu malý, lehký, slabý sportovní auto ideální možnost jak se projet, jak si zařídit auto v takovým tom oldschool stylu. S majitelem nové 992 jsem si povídal chvíli na srazu ve Vratislavicích. V autě jsem i seděl. Neříkám, že se mi nelíbí, to víš že se mi líbí a moc. Ale majitel říkal - já už vystřídal spousty různých 911 a tahle už mi přijde opravdu hodně jako "Panamera". Je široká, utlumená od okolí, zkrátka luxusní. Což ty staré nejsou.

To, že by asi bylo i logičtější udělat v mým případě velký výprodej a za to co dostanu ze všech aut co mám koupit nějaký "pořádný", to je varianta nad kterou se vážně tu a tam zamýšlím. Ale nechce se mi to dělat. Na rozdíl od aut jako byla GT86, Z3 Coupe, Inifiniti G37S, Focus ST a já nevím co všechno jsem to během nějakých posledních 5 let prodal se mi ta 2 auta co mám : Lotus a Porsche rozhodně prodávat nechtějí. A to tak, že hodně. První auta, ke kterým jsem hodně přilnul, vlastně vedle MGB. Lituju, že jsem kdy prodal Toyotu Corollu GT Twincam AE86, to byla ultra kravina to udělat a pak mě trošku sere, že jsem prodal Triumph GT6, byť ne za špatný prachy. Ale znova bych si toho Triumpha už stejně nekoupil. Tu Corollu ale jo, akorát by nesměla stát tolik peněz co dnes hezké kousky stojí.

Ale když si představím, že bych dneska neměl tenhle Fiat, ale místo něj třeba něco jako 500 tis v kapse (ať to zaokrouhlíme), co bych si místo něj asi koupil? Nic co by mě v týhle cenový řidičsky velmi zaujalo nevidím. Nebo abych nekecal, vyjmenuju těch aut pár:
1. Honda S2000 ( už to jak je to uznávané, stojí za to to pořádně vyzkoušet jestli to vážně tak dobré auto)
2. Porsche 944 Turbo ( K němu bych asi taky přilnul...)
3. Lotus Esprit 2.2 (non turbo)
4. Alfa Romeo Spider
5. Lancia Delta Integrale 8V
6. BMW E36 M3 3.0
7. BMW E34 M5 3.6
8. Subaru BRZ ( to už jsem ale měl, tak ho počítat nebudu)
9. Hyundai i30N (2018) : to už jsem si ověřil, že je fajn, ale vím, že to nechci
10. Fiesta ST (2019) : myslim, že by se mi líbila, ale výsledek by byl stejný jako v případě i30N
11. Renault Mégane RS 275 Trophy (akrapovič) : tohle bude jednou klasika, takže to dává smysl koupit, ale zase spíš prostě FWD nechci.

Takže jako vybírat z čeho pochopitelně pořád je. Ale vidíš, že dost těch alternativ jsou vlastně youngtimery a je jen utopie si myslet, že to vše bude fungovat naprosto spolehlivě a bez investic, to prostě nebude. I ta Honda S2000 je v téhle kategorii. A to se navíc děsně blbě shání v nějakým stavu bez zásahu jdm kamikadze tunera... Takže hele, když se zamýšlím, ten Mégane Trophy předchozí generace by asi stál za to, zrovna tak i Focus RS MK2 (ale ten vyjde spíš na 650) , protože to prostě budou do budoucna klasiky. Ale jsou to předokolky, takže by mě to ve výsledku vlastně bavilo míň. A jak by vysvitlo sluníčko, já nemohl sundat střechu, tak bych byl mrzutý.

Takže takhle nějak to se mnou je. A zkus si klidně teď na podzim koupit nějaké slušné NC a odjezdi si v tom zimu a na jaře to zas prodáš. Sám uvidíš co se nám tu na těchhle autech líbí a zhodnotíš si pro a proti. A třeba tě to fakt nechytne.

beastar
14. října 2019, 02:54
0

Stanley: Na tebe v tomhle směru nemá smysl reagovat. Přesto to udělám. Ty si objevil smysl v jakémsi MG. Na tvoje toulky po okreskách asi ideál. Jak se to má obecně. No stačí se podívat na srazy sportovních aut a silnice. Kde jsou zrovna britský roadstery fakt rarita. No buď to není dobrý. Chtěný. Nebo třeba obojí. Za půl míče koupíš kde, co. Honit hmotnosti a odklony se vyplatí někde na okruhy. Jinak to nedává smysl stejně jako nahánění výkonu.

Krab: Tvůj seznam je i pro mě zajímavej. Ono to chce neřešit záruky a nový auta. A hned se ten tvůj kauf zase nejeví tak super. Sem zvědav kolik s tím za rok najedeš. A kolikrát se na tom vyplatí ta záruka. A že je to nový auto. Řekl bych ti to ale počkám si až na to přijdeš sám. Možná mi pak dáš za pravdu a konečně si koupíš tu Alpínu. A přestaneš střídat tyhle vejletnický vaničky. Případně overrated věci ala gt86. Co souhlasim v tomhle smyslu si fakt profi žurnál už. A musím říct že sem nedávno mluvil s expertem Pepou a ten člověk má zdravý názory na auta. A můžeme se mu smát jak chceme. Má to srovnaný.

Je potřeba si uvědomit, že jak mám na 911 fakt di nekoupím miatu protože je lehká. Ten chlapík. S tou 911 ti řekne že je to jak panamera. Stejně jako já ti řeknu, že mě mx5 nd nebavila a nezajímala. Přesto ten chlap má xtou 911 a ne miatu. A já bych si zrovna to nc klidně koupil. Právě na takový píčovinky co by se přes zimu nabízeli. Mě nevadí tvůj příklon a sympatie k těmto lehkým autům. Jen nemám rád, když to lidi hlásí jak svatej grál. Jedinou cestu jak být petrolkopf nebo či co. Přitom je to hloupost. A ano pravdu máme oba. Nakonec je to hlavně o penězích. Protože i z těžkého a levneho auta jde udělat dělo na okruhy. GTR z Rudný od Prahy. Ten tam má teď na place za slušný prachy nějaký černý Porsche tuším Cayman. Ano supersport typu gtr atd je drahá sranda. Kdyby ne měl by to každej jako třeba miatu.

A jako sorry jedinej relevantní argument u hh. Tak mi přijde že je blbý, že jsou to predokolky. A je jedno jesli to je Leon či i30 případně golf.... Ty auta zábavný jsou a dobrý taky. Koupíš to dvouletý za dobrý peníze. Výhod proč to lidi chtějí je hromada. Klidně bych takovýmu l.leónovy cupra dal přednost před miatou se skyzázrakem. O Meganu nemluvě.

Z těch starších věcí Esprit to je něco tam do toho strkar kačky má alespoň smysl. M3 super. Uznávám že M5 e39 nebaví ani mě to už nepůsobí jako sportovní svezení i přes super motor, luxus a podvozek.

Prostě možnosti jsou. Ale nikdy nejde zkusit vše. Měl sem milion aut, ale třeba saaba nikdy. Jen vim že výkon sice není všechno ale stejně tak je ti na hovno lehký auto bez motoru. Nedávno sem viděl před sebou když jsme byli blbnout jak si v klidu těžkej ISf namázne na chleba Saxo vts se 140 koňema v kterým je nasypáno tak kilo dvacet na úpravách. Proč? No protože život voe není Stelviopás. A ISf 311kw krouťák jak tank z 0 na 100 za 4.86 ten konkrétní kus. A dneska už nikdo neřeší že tehdá by si měl za 1 IS-F 3 takový Saxa v topu. A ten pocit z jízdy v tom lexusu kdy tě to pohltí a zatlačí do sedaček je úplně jinde než v tom papíráku Saxu kde je výkon/váha vozu taky zajímavej. Někdy objem nenahradíš. Ten příklad sem uvedl protože jak známo Lexe nemusím. Ale tady to bylo krásně vidět. A já sem se starou Junkie Ibizou pro prdel vyloženě neměl vůbec narok. A to sem ji odlehlecil jak provoz dovolil. ;) Takže každej jak umí jak chce. Nedělej ale z něčeho univerzalni pravdu. Navic sam vidíš že Lotus je fakt sporťák. Fiat je spíš hračka na projížďky pro vejletnický typy. Kde by si na velkým okruhu dostal 4 kola. Od čehokoliv těžkýho a výkonného. Možná i od Panamery:D Možná je definice slova sporťak pro každého z nás jinde. A potom se nemůžeme pochopit.

krab
14. října 2019, 09:28
0

Víš co, definice sporťák, je vážně extrémně široká. A většina z nás toho najezdí nejvíc na silnici. A pokud na okruhu, jde se na to úplně jinak a staví se k tomu účelový závodní auto. A s tím už se zas nedá svézt po silnici.

Reálnej středoevropskej provoz je prostě hustej. S tím nic nenaděláme, to tak asi už bude. Konkrétně ve středočeským kraji připadne na 10km silnice asi tak jedna uzavírka. Frézování, slalom mezi kužely, štěrk atd atd. Prostě hnus... Je fakt, že aspoň se konečně opravuje a po zimě to vypadá, že tu budeme mít zase trochu víc asfaltu, který nepřipomíná Balkán. A Němci jsou na tom podobně, jen poměr těch opravených a špatných silnic je u nich příznivější, ale liší se to hodně okres od okresu.

Pak máme nějaký rychlostní limity, který je potřeba aspoň rámcově respektovat. 50 obec, 100 silnice. Obec vážně jezdívám 50 , snad mimo posledních několika set metrů před koncem, když tam není přechod nebo tak něco, tak už plynule zrychluju. Mimo město mám na silnici takový nepsaný pravidlo, že nejedu na rovinkách nikdy víc než 150... Přijde mi, že přes už je risk. Spíš se teda pohybuju od 30ti (nějaká úplně nejužší serpentina jetá na jedničku) přes 80-120 na klasicky plynulý zatáčkový silnici, kde člověk střídá trojku a čtyřku. A když přichází dlouhá rovina vypouštím ji. Takže kolem 150 či mírně nad se můžu dostat snad jedině krátkodobě, když něco potřebuju předjet a je tam dobře vidět atd..

Na tohle ježdění prostě fakt není nutno mít hromadu výkonu. Totiž ona i taková dnešní nejslabší Miata nabízí výkon, o kterým by se té úplně původní mrkačce 1.6 ani nesnilo. I ta 1.5 o který řekneme, že "nejede" vlastně jede výborně. Jen nesmí spadnout otáčky. U Toyobaru to stejný. Teď to nové ND má 180 koní, to už je velmi fajn. A ten můj Fiat má dost krouťáku, takže předjetí vážně není problém. A to nejspíš udělám přes zimu jednoduchou úpravu od Novitec za pár set euro a parametry se zlepší. Nějakých 180k a 270 N.m bude reálná hodnota toho 1.4 Multiair. A to není vážně pomalý.... Úroveň Lotusu to pochopitelně nebude a úroveň Lotusu, pokud bych se rozhodl ho přeplňovat kompresorem už vůbec ne. Ale pomalý to není.

Pomalý auto pro mě byl třeba Mini One 1.2 55kw, kterej jsem si otestoval někdy loni. To už vážně špatný, to auto opravdu nejelo...

Jinak já si myslim, že tě spíš trochu štve ta popularita malé Mazdy mezi autaři a tak trochu tě to sere, že to všichni tolik uctívají. Hele mě to někdy sere taky. Asi i trošku díky tomu jsem zvolil schválně tu variantu od Fiatu a taky se mi víc líbila, ale stejně sám vidím, že jsou to prostě boží jednoduchý sporťáky. Tak to je. Nejsou nijak "ostré" ale je s tím radost jezdit. A o tom to myslím celý je.

Levně se provozují, levně se můžou upravit a individualizovat, působí roztomile, nelákají tě k nějaký extra vysoký rychlosti (což ono je vlastně dobře) a dá se s nima jezdit jak na pohodu, tak si trošku užít ty zatáčky.

Jako já už jsem pochopitelně uvažoval, že když bych na to do budoucna měl, tak můžu nabídnout Elise a tenhle Fiat pak na trh a přidat si dalších několik set tisíc, vlastně spíš asi tak půl mega minimálně a koupit si Exige 350 Sport. To je takový můj vysněný sporťák v tuhle chvíli. Porsche 996 bych nejspíš fakt nikdy neprodal. Je to zvláštní, ale je to tak. Ta Exige je úžasná a to jsem jel jen jako spolujezdec. Ale - na velký okruh báječná, líp postavená než moje Elise ( velký AP racing brzdy, úžasnej motor, nastavení podvozku ještě tužší, víc na ten okruh atd.) Ale pak co na silnici? A já jezdím nejvíc na silnici. A tam si říkám: nebude to už moc rychlý a nebezpečný? Už se člověk hůř uhlídá, aby se nerozvášnil příliš. Pochopitelně bych to zvládnul, ale je to takový : že za hromadu peněz navíc dostanu vlastně hlavně jen o dost víc výkonu, ale v zásadě podobný zážitek z ovládání auta jako už mám. Navíc ta Elise je lehčí, nabídne takový to purističtější svezení, hodně oldschool styl z dob, kdy ty motory zas až tak šílené výkony jako dnes neměly.

Ale chápu tě. Většina chlapů si chce koupit něco co má více méně trochu ohromující parametry, proto je každý emko s novým modelem výkonější a každý Porsche jakbysmet. Ti zákazníci to chtějí. Jak moc nebo málo to pak využijou, to je další otázka.

beastar
14. října 2019, 09:41
0

Abych byl dobře pochopen. Mě Mazda nevadí. Její popularita je pochopitelná ve smyslu, že si ji mohou dovolit masy. Mx5 není špatná. Pro mě je to mimo jiné prostě tupý mainstream. Ono sice není úplně co z konkurence, nekonkurence. Ale i tak. Vždycky když potkám Bzr s pěti křídly a 10 nalepkami po kapotě. Vzopomenu si na zdejší debaty. Výkon netřeba... Potom do toho každý druhý sype a sype a protože factory setup prostě není zajimavej. Sorry majitelům. Je ale načase si to přiznat. Miata je na tom podobně. Ano je to dost do provozu.

Jenže když to bereš takhle tak ti stačí 100 koní v něčem do 1.500kg. A bude to takzvaně stačit. Poslední odstavec je přesně to o čem to je. A Exige rychlý nebude pokud umíš jezdit. Denně potkávám i po Praze jednotky aut kde je 400 koní plus. A ti lidi s tím jezdí. Nikoho nezabili ani sebe:) To asi k tomu.

Tomáš Vavrečka
14. října 2019, 09:41
3

Však už jsem to kdesi výše psal – velice záleží na faktoru „kdy a kde“. Dokážu si představit úseky, kde bych byl daleko rači v Saxu než v IS-F. A naopak… Ve většině případů bych určitě byl rači v IS-F, ale to by zase na těch sweet-spot úsecích bylo zbytečně tlusté. Jako docela chápu, že kolem Prahy a v širších středních Čechách obecně to je strašná trága… Ale já mám třeba v okruhu 50 km kolem domu snad 10 tras, které by se daly zařadit do kolonky „Stelviopás voe“ a ometat tam štěrk z krajnic v nějaké plechové malé mrdce je prostě přesně to, co chceš. Protože v nějaké osmiválcové dvoutunce to jednak stejně nejde kvůli rozložitosti a hmotě rychleji, pak se dozajista posereš až za ušima až ti těch 600 Nm hrábne někde v protahováku na trojku o bordel navátý z příkopy a v neposlední řadě to při té izolovanosti není takové tóčo a brzdit někde do slepé pravé z tachometrových dvouset, které tam jsou jen si usmrkneš, taky není úplně morálně košér…

…ale z druhé strany barikády. Včera jsem byl na Červenohorském sedle a marná snaha přemluvit Miatu (ještě stále opatřenou okruhovou geo se spoustou gripu na zadku) k nějaké driftovací akci byla smutná až běda a nějaké turbo nebo osmivál bych bral z fleku :D

Tomáš Vavrečka
14. října 2019, 09:46
0

Ještě k tomu sypání a factory setupu - ten není snad krom RS Porsche a nějakých Lotusů zajímavý nikde... Takže, sype se úplně do všeho.. Od Miaty za 50, po M3 za 2 mega.

Stanley
14. října 2019, 17:31
0

beastar: Víš, ty se klidně orientuj při posuzování subjetivních předností aut na základě jejich množství na srazech a silnicích. On stádovitý život je vlastně jednodušší, takže tě chápu a neberu ti tento typ života. Každopádně já si budu i dál vybírat ty auta, co se líbí mně, ne ostatním.

K těm hmotnostem - kluci už ti to tu popsali dostatečně polopatisticky, takže netřeba nic dodávat.

Ale zaujala mě ta poznámka, že za půl míče koupím kde co. Tak poraď nějaké daily kupé/roadster? Miata/Spider reznou a nemají motor, Toyobaru nemá motor, 370Z je pro místní užší okresky těžkopádné, navíc ožívá až v neslušných rychlostech pro okresku, Genesis Coupé něco podobného. Kdysi v Dubaji jsem měl na 10 dní Caymana, což je pro mě naprostý ideál, jenže půl miliónu je nejnižší hranice za staré auto, a jak píše Krab - je potřeba dalších 300 tisíc na jistotu prvních servisů. Co je tam teda dál?

beastar
14. října 2019, 17:59
0

Stanley: Sem ti šlápl na kuří očko viď. Vynecham tady seznamy aut a tak. Napsat člověku který má třetí Maserati a tak dále, že se orientuje stádně. Svědčí o tom, že moc nechápeš o čem já píšu. Nevadí. Ta poznámka o srazech a akcích mířila úplně jinam. Než tam co si kdo kupuje. A ve zkratce. Auta jsou o penězích a vždycky byla. To v první řadě. Když na Porsche nemáš jezdíš miatou. Thats all. Nakonec nechť ať si každý jezdí co chce. A na co má;)

Tomáš: To je převážně to co tvrdím já. Jen proto říkám ať tady Krab nešíří moudra typu že jediné správné je lehké. A voe na co výkon a podobný bludy. Další věci je nové vs ojeté atd. To už je jiná debata. A ano i kolem Prahy jsou silnicky, kde nám Saxo dává na prdel. A ten řidič se vždycky směje. Jenže pak přijde voe stelvío end a rovinky a Saxo jede piču. Navíc ono kolem Prahy je to jinak, než v jizerkach třeba. Nebo u vás v Polsce. Takže kdy a kde beru. Do všeho se sype no. Ale do auta za 50 jsou to desetitisíce do auta za mega víc atd. Neznám kolem mě člověka co dělá má M3 a snil by o BRZ... Naopak je to poměrně časté. Všechno je to o prioritách jak píše vždy Tomyx. A má pravdu s nasypanou Primerou za zády:) Takže voe only 1 way ... Je pičo tajdle váha a vyhraješ si to možná jo. Než ti Wrx Sti vyhazí ty kaminky na přední okno když ti mizí na horizontu. S tim pak souvisí samozřejmě náklady na údržbu takovýho Subaru. Neni to pro každýho. I takový lidi sem chodí. Většinou se nevyjadřujou protože maj svůj dream v garáži. Zatimco lehkotonážníci furt řeší co za brzdy, gumy voe kouzla aby to jelo.... A tak podobně. Vyjimka je krabovo Lotus tj sportovní kára založena na nízký hmotnosti. Možná to zní namyšleně, ale přijdete mi srovnatelný s těma klukama co tuni ty Golfy v tsíčku jak na ně většina z vás tak nadává. To je můj pocit z celý miata, gt86 scény nejen v ČR.

krab
14. října 2019, 19:58
0

Beastare, ty už máš tady na místní komentáře vyloženě takovou "uměleckou licenci", takže od tebe to beru. Ale tentokrát pár věcí přeháníš. Já nikomu přece nic necpu. A ten článek přece neříká "podívejte, koupil jsem si nejlepší káru pod sluncem, je skvělá protože je lehká atd...) Pak je tu ta další věc... Já znám dva další lidi co mají Porsche a jezdí i laciným roadsterem. Můj kámoš má 911 a koupil si ND a přímo ho miluje. To se nedá ani jinak popsat. Koupil ho úplně nový v té červené, dvoulitr, objednal to v době, kdy se ani nedalo s žádným svézt. A nezklamalo ho to. Koupil na něj lehčí kola a pár blbinek a jezdí s ním skoro denně. A s Poršákem když má náladu a je k tomu příležitost. Jinej má zas dneska už velmi ceněný historický Porsche 911 a svého času všude po srazech jezdíval nejradší v Triumphu Spitfire, kterej nechal zrenovovat a má ho hrozně rád. A to je Spitfire 1500 cc a má to maximálně 70 koní víc ani ťuk.

Jsme praštěný? Asi jsme...

Takže nejde to takhle generalizovat. Pohybuješ se asi mezi klukama co mají rádi tu rychlost, po okreskách, když vám to provoz dovolí to asi valíte jako blázni, velkej výkon využijete. U mě je to jak kdy, ale jsem obecně opatrnější jezdec. Kór na silnici. A chápu, že má Vavris frustraci z Miaty na Sedle... Tam je to široký, ty oblouky a když tam asi zrovna nejsou fízly, tak vím že i výkon té mojí 911 je tam relativně málo. Tam bych s radostí povodil i auta typu Jaguar XE Project 8 a přesně by se to na takový silnici tomu autu líbilo.

Ale pak je zas mraky míst, kde se ti hodí to lehké, mrštné, slabé. A je jich víc. Minimálně na silnicích kde nejvíc jezdím. A pak je tu další věc. Mě se ten Fiat fakt líbí i když nikam nejede a čekám někde na křižovatce. A baví mě s tím jet jen tak pomalu. A poslouchat muziku z dobrýho audia. Prostě ty věci co si zas neužiju v Lotusu. Proto to i mám, že je to jiný....

A dobře, kdybych měl rozpočet plácnu 2 mega , koupím si lehce ojetý F124 Spider a mraky peněz ušetřím? Nejspíš asi ne. Třeba bych nakonec vybral nějaký ojetý Aston Martin nebo nějakou lahůdku. Ale jestli bych s tím byl šťastnější a klidně to zaparkoval večer před krámem a nebál se příliš, že mi to někdo odře nákupním košíkem nebo od dveří, tím si úplně jistej nejsem. Už se vidím, jak používám DB9 ve všední den po Praze a okolí... Asi těžko. Byla by pod saténovou plachtou v garáži. Kdežto s tímhle Fiatem si fakt už dva měsíce užívám každodenní malou automobilovou radost. A to je ta pointa věci.

PS: rozdíl mezi miatáři / toyobaristy a tunery Golfů je v tom, že tunit Golf je nebetyčná blbost! Ideálně "tuning by Halfords". I když některý miatáři od toho taky nejsou daleko, takže smát se můžu i "vlastním" řadám...

Stanley
14. října 2019, 20:30
0

Beastar: na žádné kuří oko jsi mi nešlápl - vždyť jsi vlastně chudák :) Sice máš prachy na maserati, ale reálně jsi starý fotr, co už dávno nemá koule ani chuť. Srovnej si svoje příspěvky a příspěvky těch, co tady těma vysmívanýma japonskýma mrdkama denně jezdí. Někdo má prachy, ale v hlavě problém, a někdo má ze života radost v lehkém (ne)sporťáku.

Samozřejmě, že žádný seznam nenapíšeš - ono tam totiž nic jiného koupit v těch parametrech, ceně a únosném servisu nejde, že? Takže příště bez keců, pokud nemáš co říct.

No a moje krásné MG s V6? Doma už zůstane, dokud se jednoho krásného dne nerozpadne. I přesto, že se vedle něj nejspíš postaví něco moderního japonského bez motoru. A i přesto, že by si o něj Beastar neopřel ani kolo.

beastar
14. října 2019, 21:17
0

Krab: Jo s tím cpaním těch lehkých aut sem to trochu přehnal. Fakt je ten, že ty si z toho nadšenej. Tak to možná spíš vyznělo. Nezpochybnitelně jsou lidi, co mají miatu a i třeba 911. Kamarád má třeba Rapida a BRZ:)) A taky mu to nevadí. Tohle je o vkusu a zase o penězích a prioritně i o tom, kde a s kým budeš jezdit. Plus beru to, co si mi psal po pm a ta cesta mi přijde zajímavá. Přestože už jde o velký prachy. Mě jen nadzvyhla taková ta povýšennost ve smyslu... Mě těžký auto do baráku nesmí a tak. Ano vesměs se pohybuju mezi lidma kterým o výkon jde a snaží se ho využít na plno. I když se to někomu nezdá. Jasné kvůli pneu a brzdam a tak nejde jezdit jen na okruh. Taky je to o čase na auto. Prostě faktorů je celá řada. Nicméně jak sem psal. To co píše Tomáš mi dává smysl. To co si teď naposled popsal ty taky. Potom se ale u tebe a u toho Fiatu fakt nebavime o sportovním autě. Zeptám se tě... Už di jel 300? A kolik držíš průměr na okresce když jedeš fakt rychle? Já jen že to hodně napoví. Ono ty velký těžký auta jak vy jím říkáte.... Mají opodstatnění jinde a jinak. Ne na kochačku. Jen v Praze je to jedno. Tady je nejlepší i3 nebo Citigo v plynu:))

Stanley: Já jsem uplnej prototyp fotra asi jako ty si závodní jezdec v lehkým roadsteru. Já tim MG nepohrdam jen sem napsal pravdu. Až to někde opřeš skončí to na magnetu.... V rámci možností do 500 000 jde koupit hodně aut. Ale profi borcům co na okresce umí jako seš ty by to mohlo urvat ruce, nebo by si mohl vyorat krajnici;) Tak příště v klidu. A nebuď z toho salty. 1.5 je taky super objem třeba flašky coly nebo tak.

krab
14. října 2019, 21:52
1

Já mam nejradši technický pasáže. Nemám rád velkou rychlost. Člověče asi obecně ne... Moc jsem to nikde vlastně ani nepsal nebo to nerozebíral, ale prakticky s žádným autem nezkouším ani jet jeho maximálku. S Poršákem jestli jsem jel jednou 230 tak to bylo hodně... Lotusem možná 210 na Flugplatz a na cílovce než musím brzdit v Mostě, tak tam je tak 190 víc to nedá. Na jedný dálnici jsem ho zkusil a pak jsem ubral asi tak ve 230 cca , asi by jel ještě víc, ale měl jsem otevřenou střechu a to už byl slušnej brajgl :) Stejně tak na motorkách, takových těch 220-230 je moje psychycká hranice přes kterou jedu nerad i když je to v tom místě náhodou legálně. Nemám z velký rychlosti ani požitek, spíš mě velká rychlost znervózňuje, že si nejsem jistej, jestli mám perfektní kontrolu nad autem.

Moje oblíbený jsou prostě okresky 2 a 3. třídy a takový to cestování někam, výlet prostě. Už delší dobu vlastně "sním" o tom, že se ráno seberu, vezmu si volno z práce a pojedu někam jen tak, na celej den a až se bude stmívat, zas se vrátím. Než bude definitivně hnusný počasí tak to ještě dám... Jezdím rád tak, aby to bylo vždy na jistotu. Kam nevidím nejedu, zatáčky necutuju, jen když je tam 100% vidět, vše ostatní na hodně pozdní apexy, být vždycky ve svým pruhu, ať mě nic nepřekvapí. Rychlost přiměřeně. Tzn. když vím, že bych tu zatáčku dal jistě v kile, vjedu do ní 90 a plynule zrychluju za apexem, když vidím, že je to OK. Už mi neni 20 , už neriskuju. Užívám si jízdu a bavím se, ambice bejt rychlejší nemám. Spíš se chci učit jezdit líp od zkušenějších. Rovinky jedu do 150-160 víc ne. Přijde mi to zbytečnej risk, taky nechci přijít o papíry, takže se snažím jet tak nějak přiměřeně.

A čím je to auto rychlejší, tím hůř se třeba na těch rovinkých uhlídáš. Třeba ta Giulia QV, ta uměla opravdu hodně pekelně zatáhnout. A pak když se dostaneš do tempa, známá hezká okreska, v autě jsi sám a není provoz před tebou, koukal jsem, že zrovna s ní jsem jel místy fakt až moc. Víš, když jsem si to zpětně promítnul, říkal jsem si, že už to bylo možná přes čáru. Tam se občas fakt tachometr i na krátký rovince okresky 3. třídy podíval ke dvoustovce. A člověk není na uzavřený erzetě....

Ani ti pak nakonec nevím, jestli bych to fakt měl chtít anebo radši ne. A je to i tím, že já jsem na lehký sporťáky a starý lehký auta zvyklej, dost jsem na tom vyrostl, na autech typu tý Miaty. Měl jsem ledaccos, ale vidíš, že se takhle klíďo i ve věku po 35tce k tomu zas vracim. Každej co jeho jest. :)

motion
14. října 2019, 22:01
2

Pánové, Autíčkář je jeden z mála webů, kde se vedou normální diskuze, tahle diskuze ve stylu, už jsi jel 300 woe nebo fotr bez koulí je zralá do morálního bahna, jako do 9. třídy na základku asi dobrý...

Stejně jeden druhého nepřesvědčíte, určitě ne takhle, udělat článek easy sporťák vs. plnotučňák, to by bylo super, zapadlá okreska někde na Berounsku, domluvte se Krab vs. Beastar a ukažte, co umíte za volantem, ne za klávesnicí. Rád si přečtu o tom, jak na spadaným listí ta 500k mašina krocená Beastarem zadupala do země něco, co má ubohých 200koní?! Nebo že by to to nebylo tak jednoznačné? Dva světy, dvě auta, super článek, DO IT!

Stanley
14. října 2019, 22:05
0

beastar: napsal jsi pravdu, ale svou. Na posledním track day byly čtyři MG, žádné maserati. Na silnici potkávám taky víc MG, než maserati, asi o dvě. A to evropské MG neexistuje už přes 10 let. Jednou jsem potkal maserati na benzínce, to co máš ty. Nevím, jestli to mělo motor, nebo ropák. Seděl v tom děda. Když tedy spočítám maserati na srazech, silnicích a okruzích, nula nic. Buď to není dobré, nebo chtěné, nebo oboje. Toliko k vlastním bublinám a zkratkovitým logikám.

To je ono - nikdy nikde jsem nepsal, že jsem profi borec a závodní jezdec :D což ty, ve své ropě, tady tlačíš vesměs furt. Ostatně jako každý dieselový závodník tady v ČR. A to je ten rozdíl, já si prostě jen jezdím, zatímco ty v 300kmh machrování doháníš to, cos v životě nestihl. Nedá mi nevzpomenout si na Vojtův legendární článek... ;)

krab
14. října 2019, 22:22
0

Kluci jsou prostě furt kluci, a je fakt, že tahle virtuální diskuze je jako z pátý třídy. Tam tenkrát vyhrávalo kvarteto s Viperem, protože měl 8 litrů, to jsme tehdy nikdo nechápali. To bylo prostě nejvíc :)

Test těch aut by byl rozhodně boží. A ještě k tomu natočit nějaký stylově komický video, to by mě bavilo...
Jinak jeden takovej "test" mimoděk jsem letos zažil už v Mostě. A to to nebylo nijak cílený a nejspíš jsme oba nejeli nijak vybičovaní na maximální jízdní výkon. Ale sešli jsme se za sebou já v Elise 111R , 860kg a 192 koní a jiný chlapík v aktuálním Audi RS4 (max 2-3 roky starém) a po stintu jsme si povídali a přiznal, že mě chtěl vždycky na cílovce předjet, ale než mě "dostal" musel už brzdit a všímal si o kolik později můžu brzdit já. Takže tady najednou bylo 450 koní vs. 190 , no ale to Audi váží přes 1700 kg.... V sólo jízdě by ale dosáhnul asi maličko lepšího času. A kdyby to bylo třeba na tom Ringu, tak tam je víc rychlejších pasáží a když má na to ten řidič koule, což já zas až tak extrémně nemam, tak se dá hodně nahnat. A silná čtyřkolka, byť těžká pak ukáže, že to jede fakt rychle. No ale celý je to taky za cenu dost velkýho opotřebení, chlazení není sranda atd...

Na druhou stranu : Fiatem bych asi do Mostu na okruh radši ani nevjížděl. Úplně na to postavenej není. Ale trochu s tím podvozkem poladěným to půjde. Nakonec i GT86 jsem tam projížděl a bylo to moc fajn a bavilo mě to. Ale pochopitelně ty slabiny sériovýho auta tam hodně vynikly. Což je právě ten důvod proč to kluci různě úpravují, Miaty, Toyobara atd... A pak to skvěle funguje. A hlavně furt se tu pohybujem v teriotoriu : skvělý poměr zábavy vs. peněz. Jediný lepší co může člověk udělat, když chce okruhy a na stroje typu 911 GT3 nemá finance je koupit si Caterham. Dlouhodobě vyzkoušené, nic lepšího opravdu není.

beastar
15. října 2019, 01:27
0

Tak je to trochu pubertální debata. Respektive dostalo se to jinam. A že říkám svou pravdu? To každý dle uvážení. Co se týká otázky za 300. Smysl nebyl zjistit kdo jel víc. Ale přesně to jak to Krab pochopil. To znamená zjistit jak jezdí. Jako skutečně stylem a kde. A závěr pro mě. Jezdí úplně odlišně než já. Pomaleji. Pokud jsou podmínky tak já ma tacho nekoukám. Pokud je to možné.

Jinak.. Jak nahoře píše motion. To je zajímavá věc. Ale aby to mělo smysl a nebyla to jen roztržka. O tom kdo je víc cool a jestli MG jsou sráče nebo ne... Tak by byl potřeba článek, blog, onboard možná i něco natočit... Třeba. Jinak by to pro Kraba i další včetně mě byla ztráta času. A na rovinu Autíčkar takovou akci nikdy nezuročí, bohužel. A to nemyslim jako redakci, ale médium, web. Jak Krab píše o tom okruhu. Lotus vs RS4. Neznáme toho řidiče Audi a nejelo se na krev. A lotus vs fiata. Sám Krab psal ze Lotus je i v hobby pasážích lepší, rychlejší. Takže vážně má někdo pocit, že fiatek by měl šanci proti ok... Wrx Sti:D Když by byl spravedlivej profil trati a ne stelvio vole pás bylo by to jednoznačný. Co sem ochoten uznat tak tyhle silný auta jsou všechny na 3 a 2 silnice široký. Teda aspoň ty do 8 let stáří. To by byl v provozu hendikep. Zas nejsem sebevrah. O tom že se při ježdění na okruhu auta zatěžují netřeba psát. O tom jak co to už chce konkrétní řidiče a auta. Proto na věci o prvotních investicích atd... Nebudu vůbec reagovat. Jinak abrakadabra kvarteto Viper a 8 litrů:)) Jako on ale život s autama pro srandu je do jistý míry pátá třída. Ať mi nikdo z vás netvrdí, že kdyby měl na pořízení a provoz Vipera, R8, Aventadoru jezdil by v miatě nebo MG. A tvrdit, že kdo nejezdí v malým roadster je starej fotr tj známka ztráty soudnosti.... Stanley měl by si nabrat víc zkušeností. Působíš na mě jako člověk kterej nic extra silnyho pořádně neřídil. A ono z motokáry do f1 je taky dlouhá cesta. Víc k tomu nemám co.

Stanley
15. října 2019, 07:58
0

Můj původní příspěvek byl o tom, že ti už zase, úplně stejná sestava lidí, vysvětluje, proč někoho baví miaty a toyobaru bez motoru. Oni ti to kluci vysvětlí, ty to odsouhlasíš, no a za půl roku tu ta samá debata bude znova a stejně jako už tu byla i dřív :) Prostě se nudíš a potřebuješ vyvolat pozornost a diskuzi.

Silné auto jsem řídil (ale to už jsme si taky říkali víckrát). K čemu mi je na okresce jet 160-190? To je jako pořád dokola nutit městskému pojížděči limuzínu. Ten s tím prostě šťastný nebude, i když se mu pokusíš pozurážet vedle auta a jízdního stylu i boty.

Každý jsme z jiného těsta, ty máš přebujelé ego, potřebuješ se neustále poměřovat a mluvit o velkých číslech, které ti zjevně dost imponují a já prostě jenom jezdím, protože mě to baví. Bez podmínek, bez řešení, bez poměřování pér na fórech, prostě jen pro radost. A když na cestě uvidím fiata barchettu, saxo vts nebo dokonce i30N, jsem rád, že vidím zábavné auto. A je úplně jedno, jestli nemá motor nebo je kdesi z Koreje...

beastar
19. října 2019, 00:11
0

Stanley: Tak aby bylo jasno mezi náma. Toyobaru ani Miata vážně výkon ani motor nemají. Sportovní auta to v základu moc nejsou. To není jen můj názor. To že vy z toho máte na klubech modlu atd. Neznamená že to je obecný vzor. Novináři to prostě jako vždycky přehnali. Protože legenda. A poslední mohykán atd. Vcelku mé osobě jsou ty auta jedno. Nikomu to necpu ani nezávidím:) Mějte si to na nějaký výlety a hobby ježdění to stačí. A ano je to levný. Nicméně je kvantum lepších aut, sportovnejsich a rychlejších.

Prebujely ego nemám. Vím co umím to je celý. A čísla? Víš ono závodění vždycky bylo o vykonnech a číslech. Víš proč mimo jiné nerespektuju Miaty a Brz/toyo jako sportovní auto? Nakoupilo si to spousta idiotů kteří řídit neumí. Výkon nevykon. A tupy hobíci co si myslí, že sežrali všechnu ridičkost světa. Krab je alespoň soudnej. Vavris aspoň fakt umí za volantem toho svýho lightweight vehiklu. A tak dále. Oststni2 jen opakujou fráze, co si kde přečetli a v reálu neuříděj pořádně ani ten lehkej roadster. Čest všem výjimkám. A to ze si ridil i výkonný věci? To v podstatě neznamená nic. Ani u mě ani u tebe.

Jediný co beru že si napsal že jezdíš pro radost. Potom to není o číslech. Nicméně ne každého to tak baví. Tak se to nauč respektovat. Jako já respektuju tvou v6 krabičku od sirek. Nepotřebuju se s někým měřit na fóru. Jde mi o to, že nenávidim když motokáristi začnou metat moudra jak vole výkon není třeba a podobný hovna. Jen protože ty jejich vydechliny nejsou o výkonu ale na motomarovym okruhu valí.

Rychlost, čas a čísla o tom vždycky rychlý auta bývali a pořád jsou. To že ty raději jedeš stelviopičovole pas někde tam u vás je v pořádku. Nemysli si ale že vykoná čtyrkolka to tam neprojede;)

A jako ... Taky nejen ja mluvím o velkých číslech. Proč se každá picovina dnes bere na ring? Lidi to mají rádi. A mimochodem to, že na něco nemáš prachy. Nutne neznamená ze je to špatný. Já třeba taky nemám na Aventador a vim, že je super...

krab
19. října 2019, 00:38
1

Já myslim Beastare, to nepochopení vychází z toho stylu jízdy a taky z toho, kde vlastně jezdíš. Já se hrozně rád svezu na větším okruhu. Ty úplně malý mě nebaví, mám dojem, že to auto "trápím" a tak mě baví okruh typu jako je v Mostě. Techničtější, ale delší. Pak mě hrozně baví Nurburgring a chtěl bych se naučit víc. A baví mě tu a tam i Sosnová, protože to tam klouže a je to takový hezký hřiště právě i pro ty slabší auta. A tady jde spíš o to mít ochotu se učit od někoho zkušenějšího ( na okruzích obecně) a fakt nezáleží na tom jak výkonný ten stroj je. Spíš jde o podvozek, brzdy, řízení, hmotnost stroje atd...

Silniční svezení po okreskách, to dělám taky rád a tady musím říct, že mi už vůbec nezáleží tolik na těch číslech. Mám jednu takovou referenční trasu, výjezd do vrchu s úzkým vracákem uprostřed a pak techničtějšími esíčky. Mezi tím je celkem rovina. Je tu nový asfalt.

Když sem vezmu výkonný hot hatch anebo čtyřkolku, bývá jistě průjezd úseku nejrychlejší. Ale to auto se řídí v rychlosti relativně snadno, je stabilní, pokud se začne nedotáčet nebo naopak na výjezdu přetáčet (čtyřkolka) neutralizuješ to plynem a je to celkově zdánlivě snadné svezení.

Když jedu Lotusem, užívám si fakt, že malý čtyřválec musím udržovat v úseku nad 6000 ot. jinak výrazně ztratím rychlost. Takže musím správně řadit, musím se soustředit, každá chyba řidiče je víc vidět. A to mě vtahuje do děje.

Když tu jedu Poršákem, jedu podobně rychle, ale vnímám, že nejedu na maximum, šlo by to rychleji, ale spíš mě baví hrát si s plynem, v tom vracáku vyjet ven trošku přetáčivě, užít si zvuk plochýho šestiválce a nehrotit to ve výsledku na úplný maximum.

Když tu jedu s Fiatem, tak v něm cítím nevyužitý potenciál, který se otevře s pár levnými úpravami. Ale i tak mě baví řadit na velmi přesné kulise mazdí převodovky, stát hodně na plynu na výjezdu a plánovat průjezdy zatáčkami tak abych musel co nejmíň ubírat, protože ztracená rychlost se v tomhle autě nejhůř dohání ( u Skyactivu Mazdy je to ještě horší). Ale to auto je mile neutrální až přetáčivé, hodné a hraní si s ním je zábava. A je to zábava protože se to děje pořád v relativně malých rychlostech.

Já bych vážně auto jako je nová M5 na nich nechtěl. Nevyužíval bych jeho potenciál. Takže není to jen o penězích. Možná jak jsem ti psal v SZ. tak zvážím v průběhu roku jedno až dvě auta prodat ve prospěch nákupu silnější Exige 350 Sport s fantastickou V6 Kompresor vzadu, ale zatím nevím. Upřímně, každý z těch 3 aut + veterán MG mě momentálně hodně baví řídit, tím jak jsou různá.

PS: Stanley s MG ZS 180 , myslim, že jsi na něj tentokrát vyložěně hnusnej, to auto co má je náhodou zajímavý. Honda Civic s V6 pod kapotou made in England je prostě Cool věcička, už tím že druhýho pakoše se stejným autem vlastně ani nepotkáš...

Stanley
19. října 2019, 20:34
0

Beastare ty mi připomínáš ty rapery, kteří text celého alba postaví na základě odrážení útoků jakýchsi virtuálních nepřátel. Kteří nejsou :) Jako egotrip super, ale hodí se přecejen do hiphopu. Tam bys byl mimochodem skvělý textař.

Nikdy jsem nic neměl proti výkonným sporťákům, a že mám na jeden dokonce i zálusk, jsem se ti vysvětlil už kdysi. Nicméně zbytečně, máš rudo před očima a trpíš utkvělou představou, že uznávám jen roadstery bez motoru. Nebudu ti to znova vyvracet, jednou jsem to napsal, nepochopil jsi, hotovo.

O penězích to v určité míře taky není - za cenu toyobaru si můžu koupit několik sporťáků až do nějakých 400 koní v základu. Takže opět lichý argument a útok. BRZ mi svou jízdou, jako první auto po dlouhé době, nabídlo to, co hledám, takže reálně uvažuju, že ho koupím raději, než nad300koňovou konkurenci.

A tvé opakované navážení se do mého auta a řidičského umu? Už dávno mi není 15, takže mě tím neurazíš, je to smutná vizitka vypovídající spíš o tobě samém. Chybí ti pokora a další věci, kamaráde. Zatím čus, k tomuto tématu už se vyjadřovat nebudu.

krab
19. října 2019, 20:54
0

Stanley, jo, BRZ je geniální sporťák. Když bych mohl ze své zkušenosti a pocitů ještě doporučit nebo vyjádřit svůj názor, zvaž ještě alternativu starší klasiky. Teď nevím, přesně jak drahé BRZ máš na mysli, ale řekněme, že se pohybuješ v rozpočtu 700 tisíc.

Je tu možnost koupit Boxster S 3.2 anebo Cayman S 3.4 anebo 996 3.4 Carrera 2. Já měl GT86 a byla suprová. Ale ve výsledku je 996 pro mě řidičsky takřka dokonalá. Těžko se to popisuje, ale ta radost z jízdy, zvuk motoru a reakce auta na všechny tři pedály je prostě boží. Sice jsem z té svojí už asi všemi těmi opravami udělal neprodejný kousek, protože celkovou investovanou částku by do toho auta asi nikdo jiný než blázen už nedal, ale naplňuje mě to daleko víc, než dřív svezení s GT86.

Na druhou stranu z praktickýho hlediska je GT86/BRZ jasná volba a nemá smysl asi s tím mnoho oponovat. Průser je, že se ti časem začně víc a víc líbit idea ten motor přeplňovat. A s kompresorem , odpovídajícím chlazením, brzdami a koly co se pak k větším brzdám vejdou v tom budeš za dalších 350 tisíc. Takže si stejně postavíš auto v hodnotě jednoho Porsche.

A pak tu je ještě Porsche 944 Turbo, který jsem si vždycky přál zkusit řídit. ( jezdil jsem jen s 944 S2 3.0)
A někteří tvrdí, že i Corvette C5 ve verzi s manuálem je čirý automobilový zážitek. Taky bych to rád zažil...

Další možnost je BMW E46 M3. To auto sice váží přes 1500 kilo, ale je svým jízdním projevem vlastně geniální. Motor je prostě fantastický i podvozek je dobrý a hlavně se dá relativně levně upgradovat směrem jaký chceš dosáhnout.

To je jen co chci říct, že BRZ/GT86/ ND Miata/ F124 Spider , tahle "levná" zánovní sportovní auta mají prostě jistou konkurenci ve skvělých silných sporťácích minulosti.

Stanley
20. října 2019, 08:31
0

Krabe já bych rád nějakého hrdinu minulosti, jenže já hledám daily auto, jezdící fakt celoročně, takže musím zapomenout na spoustu krasavců. Navíc mám patnáctileté MG, se kterým denně jezdím, jak konstruktér zamýšlel, a vím, co to pak obnáší při servisu. A teď bych si chtěl užít kategorii “sednout a jezdit” :-)

Kdepak, rozpočet bude jen někde okolo 450 - 500 tisíc, takže porsche, i když mám rád Caymana, se kterým jsem pár dní jezdil, se do toho nevleze. Naopak bych rád rozpočet ještě snížil, ale v této ceně a parametrech je na trhu dost hlucho. Ánžto si nemusím autem nic dokazovat, v úvahu připadá ještě Cooper S v novodobé dvoulitrové verzi, ale to se ještě uvidí. Já pak asi napíšu blog o koupi.

U BRZ jsem si vědom rizika, že mě po čase nebude bavit motor, a budu hledat jinde, ale chci to zkusit. Na jednu stranu mám rád projevy plnotučné atmosféry s objemem, ale na druhou stranu rád ždímám motor bez rizika, že to někde omotám o strom. Proto mám vlastně rád své ZS - rykot V6 všude, ale v relativně normálních rychlostech.

beastar
20. října 2019, 10:19
0

Stanley: Já neurazil tvůj jízdní styl. Protože ho neznám. To o těch typech nahoře včetně hobíků atd. To je čistě obecně. O tom že mě ani MGv6 ani Mx5nd atd neohromuje ničím. Tak o tom sem toho napsal stohy. Reakce konkrétně byla jen, že si jezdi pro radost. Tam tě potom čísla nezajímají ok. Pokora mi chybí stejně jako tobě respekt k ostatním.

Zrovna ty nejsi úplně typický ochránce roadsteru... Bez výkonu. Nicméně nahoře kdesi si se vyjádřil přesně v tom smyslu. Jakože ach zase tahle debata. Kde stejně pravda je vždy na naší straně. Já do jistý míry neresim kdo, co kde řídí. A jak mu to jde. Jen nemam rád, když si myslí, že je to jediná cesta. A ta nejlepší... U tebe to z některých vyjádření tak působí. Možná to tak není.
----

A čistě mimochodem. Kup si něco výkonného. Je jedno co, ale aby to fakt jelo z 0-100 ale hlavně nahoře. Nechce se mi psát co a proč. Možná po půl roce bychom si potom třeba popsali líp, než teď. Ono je jedna věc řídit silný auto někde. Řídit něco pár dní.... To se vztahuje na nás všechny. Než mít silnou káru furt. A denně zjišťovat kde a co a jak jde projet. Rychle;) Ono té arogance je v určitým slova smyslu trochu potřeba. To je třeba důvod proč si myslím že Krab už na těch okreskach možná nikdy nezrychli za volantem čehokoliv. Je moc slušnej člověk;D

krab
20. října 2019, 13:31
0

Stanley : tak jsem zvědavej co vybereš. 400-500 je přesně ta hranice za kterou se dá sehnat ojeté BRZ/GT86. Není to úplně bez rizik dalších investic do oprav, spolehlivost není špatná, spíš chce vybírat pečlivě aby to nebyl kus po nějakým wannabe drifterovi..

Narozdíl od Beastara mám GT86/BRZ fakt rád. Pozice za volantem je top, řízení i podvozek jsou vynikající, působí jako oldschool lehký japonský sporťák a to mě na tom autě bavilo. Na denní používání pro dva lidi nebo dva lidi + pes nebo dva lidi + jedno malý dítě je to ideál.

Cooper S s dvoulitrem mě v testu nenadchnul. Čekal jsem něco víc. Je to moc uhlazené, chybí tomu rošťácká povaha těch starších. Motor je unylý, cena je vysoká.

Máš MG s V6tkou, tak jseš na to zvyklej. V tomhle ohledu motor BRZ fakt nenadchne. Další varianta je Nissan 370Z, ale o co získáš na výkonném a docela pěkně znějícím motoru, to zase ztratíš na jízdních vlastnostech auta. A je to na preferencích řidiče. Já bych volil jízdní vlastnosti a obětoval ten výkon co 370Z má. A BRZ je i praktičtější, je to 2+2 kupé.


Stanley
21. října 2019, 08:12
0

Jo... to vidím úplně stejně. Pokud jízdní vlastnosti, BRZ. Pokud výkon a zvuk (s jiným výfukem), 370Z. No a pokud vše dohromady, tak Porsche. Přičemž v mojí lize můžou být maxmálně tak ty dva první.

S Cooperem S jsi mě zklamal, v těch vodách toho potom už nic moc není :) Budu ho muset někde projet. Starší generaci nechci, protože 1.6 THP a kompresor je na denní ježdění už moc starý.

motion
10. října 2019, 17:39
0

Krabe, ty jsi dokonalý automobilový schizofrenik:)

reagovat
H_F
12. října 2019, 18:22
0

Hezky napsany, skoda, ze s tim abarthem tak prestrelili
Prodavat ho pod 700kkc, tak na tom celkove vydelaj dle me vic

Ohlinse se neboj, nevim jak fiat, ale kdejake auto s nim naopak snad jeste dle me zpohodlni, protoze rychle tlumice se staraji o skvele zehleni nerovnosti, v kombinaci s kvalitnima pruzinama (levne musi byt tvrde, aby drzely, tzn druhy extrem jako podvozky Jom a podobny ausus jsou kostitrasy)

Za obdobny peniz jako ohlins lze kdyztak v cr objednat zakazkove Protlum Race

reagovat
ja
jardeur
12. října 2019, 19:46
0

za mne hodně podceňované vozítko,,,,jen se pan Krab unáhlil dle mne s nákupem,,,no komu se to nestalo,,,,v Usa už jde nasát Abarhtíky kolem 500 s dovozem,,a cena nového Lussa pořád pěkně padá a padá a padá,,,,zde je vidět jak národ zblblý testy a novináři glazeuje to co vyjde dobře v ,,testu" .....

reagovat
Ko
Komin
12. října 2019, 22:05
0

Zkoušel jsem to googlit, ale fakt jsem nepřišel na to, co znamená slovo "glazeuje". Budu rád za přiblížení. Dík.

krab
12. října 2019, 22:25
0

Jako v USA by se asi dalo nasát fakt za lepší podmínky Abarth než v Evropě. To souhlas. Ale zrovna tohle Lusso se povedlo koupit docela dobře, takže i proto si říkám, že když do něj ještě postupně "pár kaček" vrazím, bude to takový můj individualizovaný Abarth.

Dealer Alfa/Fiat mi nabízí, že by se bez ztráty záruky dala instalovat extra ECU od italského Novitecu a mělo by se povést něco jako 179k a 273 N.m, což bych nejspíš zkusil a dokonce to i nechal změřit, samotnýho by mě to zajímalo jestli to funguje a jak. To je relativně levný. Složitější věcí bude sehnat dobře funkční samosvorný diferenciál, aby to ten výkon umělo dobře využít a přenést na silnici, když zrovna nebude úplně sucho. Nad tím budu ještě pátrat. Novitec dělá i celkem dobře vypadající výfukový tlumič za relativně OK peníze, tak to je další varianta co zvážit koupit. A zvuk to fakt trochu chce.

No a s podvozkem už dostávám zajímavé rady, takže ještě zkusím oslovit místního mechanika, který mi loni hezky nastavil podvozek na Porsche, jestli se mu bude chtít si "hrát" s Fiatem a uvidíme co se povede vymyslet.

Pochopitelně, že se mi zas na druhou stranu nechce do toho "vrážet" příliš peněz, takže si to celkově musím rozmyslet co s tím udělám v rámci toho aby to dávalo smysl. A já to tu pak i rád popíšu. To auto má zajímavý potenciál, trošku se mu musí pomoct, ale pochopitelně jak mi tu říká kolega Beastar, Lotus z toho stejně nikdy nebude :)

Co
Core
14. října 2019, 06:10
0

Chvalim Kraba za odvahu a zvedavost vyzkouset toho co nejvice dokud to jde,dik za hezkej clanek a tesim se na pokracovani o eventualnich upravach atd...nebejt takovyhle lidi tak tady kazdej chvali jen to svoje auto a vypovidajici hodnota je 0.Miata nebo fiat jsou male auta coz se v dnesni dobe plne tlustych suv naramne hodi treba pri predjizdeni,je sice fajn mit 400k suv ale kdyz se tahnes za jinym 100k suv 20km tak je ti to dost na hovno.

ja
jardeur
15. října 2019, 14:53
-1

OK , tedy jinak..je až s podivem co lidí vybírá auta, nebo zařazuje do dle ,, testů" tvorů zvaných novináři :-) to je taková velmi zajímavá skupinka lidí ....z mého pohledu jejich přínos pro svět jedině v tom , že stádovitě pohaní nějaké to vozítko a ono pak je krásně dostupné.
Asi nejlépe je to příklad 911 996(za mne nej 911 na daily oproti třeba zaručeně puristické a cooool a zlatoseroucí 964 a 993....a to je asi příklad i F124,,,, dali mu totiž děsnou věc a to se jmenuje TURBO !!! a to se přece nesmí!!! to je hnus , velebnosti !!! A to přece v hospodské debatě musí vždy bejt děsnej průser...Tak si radši koupím 1,5 atmošku co nejede..ale ,, testy" byli super . Když vezmu českou novinářskou obec, tak jezdit umí jeden a technice opravdu rozumí dva kousky(Dusil a Vaculík)...Ostatní jsou opisovači katalogových údajů a k tomu přidaj směsku svých pocitů....Ale je to asi stejný jako kdyby jste si vybírali manželku dle toho co vám napíše novinář jak dobře se s ní .........víte co :-)

krab
15. října 2019, 17:13
0

Teď nevím vlastně jestli to je spíš lichotka anebo bych se měl spíš urazit. I když já se neurážím...
Legrace je, že sám o těch autech sem tam píšu a sem tam se nechávám ovlivnit pro nákup soukromýho auta recenzí novinářů, podobnejch pakošů jako jsem já sám. Video F124 Spider od Garáž.tv jsem viděl už asi 3x :-D A když to chválil "Rastik Chvála" no tak jsem si řekl, že to musím mít taky :-D

Akorát ten Clarkson, ten nemá rád ani MX5, jistě ani ne tenhle Fiat, rozhodně nemá rád Porsche 911 u Lotusu netušim, ale dost možná taky ne. Jediný nad čím se kdy rozplýval a já to auto míval taky, to byl Ford Cortina, protože ho měl jeho táta.

Ale jo je to fakt... Chce to si prostě vybrat hlavně podle sebe

ja
jardeur
18. října 2019, 14:43
0

Nebylo to myšleno vůůbec osobně )))))
Klakson to nemůže mít rád , když se do toho nevejde a nemá to 300 psů ))))))

Ondřej
14. října 2019, 11:46
0

Mě to baví. A pokud jde o MX5 vs 124 taky u mě vyhrává Spider. A to hlavně protože jsem konzerva a Evropan. Tedy i když se auto vyrábí v JPN, tak je to pořád krásnej Ital, nebo Italka. Navíc, i když proti JPN autům nemám skoro nic. Naopak se mi některá velmi líbí. Nesedí mi moc jejich kopírovací nátura a určitá nedostatečnost kreativity jako národa, ale asi je to jejich přirozenost a poslední dobou se to možná mění.

A k úpravám. Podvozek základ to souhlasím. KW nenabízí aspoň V1? Z toho co je na trhu, tak to musím uznat, že cena vs výkon úžasné. Stabiky a zbytek částí samo taky dořešit. No a pro mě osobně je u sportovně laděného auta, krom motoru, opravdu velmi důležitý samosvorný dif. A buďme k sobě fér, ta japonská náhražka nikdy nezastoupí klasický lamelák. Takže osobně bych rozhodně koukal po lameláku, ale vůbec nevím jestli se dá na tvoje auto splašit. U FIATu vidím ještě tu jednu výhodu o které už jsi sám psal, a to je možnost ladění motoru na softwaru díky turbu, které jinak moc nemusím. Takže ať se dílo daří a informuj a piš co nejvíc. Mě to baví a rád sleduji tvoje patálie s auty, jak tady, tak na Garáži.

reagovat
krab
14. října 2019, 23:00
0

Díky za komentář. Tím prvním odstavcem jsi to vlastně vystihl, ty moje důvody, proč se mi Spider líbí víc než MX5 varianta. A pak mě i dost bavila recenze na Spider od Rasťo Chvály na Garáž.tv a toho chlapíka sleduju rád, dělá fakt zábavný věci, když mu přistane zajímavé sportovní auto.

Úpravy: S tím podvozkem to si ještě nechám poradit a budu nad tím trochu bádat. U softwaru motoru a výfuku to u obou nakonec vidím na italský Novitec. Mají zkušenosti s Multiair motory, to nešlápnu jistě vedle.

Diferenciál je fakt klíčová věc, pokud to auto chci zážitkově a jízdně posunout. V Evropě jsem nic nenašel, ale líbí se mi tenhle lamelový z USA. Ale stojí to dost peněz. Ale v kombinaci s upraveným softwarem / respektive přídavnou ECU od Novitec to bude nutnost, aby to celý správně fungovalo. https://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-2164.html

Uvidíme, nějak to dám přes zimu snad. A pak zas pošlu nějaký report třeba sem nebo na Garáž, uvidíme kam se bude hodit. Mě se tady na autíčkáři líbí ty debaty. Nakonec i ty s Beastarem jsou super, i když jsme jak děti ze základky někdy teda :)

Mára
02. listopadu 2019, 16:48
0

os giken mam. uzasny diferak, narozdil od ostatnich lamelaku mas komfort (zadne pazvuky atd.). doporucuju.

krab
02. listopadu 2019, 18:33
0

Děkuju za tip. Z toho co jsem vyčetl, tak mi přijde právě taky jako ideální řešení.

Co
Core
14. října 2019, 14:53
0

Nevis nahodou Krabe jestli jde na ndcko taky prevodovka z nccka jako je na fiatu?Dik za info m.

reagovat
krab
14. října 2019, 15:17
0

To nevim, já myslim, že ne, protože ND má už jiný motory a tím pádem spojku atd. než mělo NC. Tam přeci ještě je výchozí motor vlastně 2.0 Duratec. U Fiata udělali jakousi kombinaci. To, že je ta MX5 NC převodovka určená i pro vyšší točivý moment, to není teda 100% ověřená informace, ale spíš moje jakási logická domněnka proč oni nepoužili tu stejnou převodovku i u ND i u Fiatu. Protože potřebovali převodovku na 250 N.m, kterých má Abarth. A je zajímavý, že factory setup jak Fiat (240N.m) tak Abarth (250N.m) nemají výrazně víc. (myslím u Abarthu). Takže taky právě při úpravě motoru koukám na to jak tu ECU úpravce připravil a mnozí tam pouští třeba i 300N.m, ale to se mi nezdá jestli je dobře k sériový spojce a převodovce. Ten Novitec tvrdí 273N.m to je takový akorát bych řekl navýšení ( o 10% víc ne)

motion
14. října 2019, 23:27
0

ND má novou převodovku, která je lehčí a kompaktnější, ze začátku výroby byla náchylnější a dost jich odešlo v záruce, naštěstí na to v Hirošimě zareagovali a tento problém vyřešili...