načítám data...

Italské cars&coffee

14. září 2019, 23:52 5 komentářů krab

Italové vyrábí úžasná superauta. Na Lamborghini i Ferrari však můžeme rovnou zapomenout. Jsou skvělá, drahá a úžasná. Zůstávají v našich snech. V reálu jsme šťastni jako blechy, pokud máme v garáži následující dvojici.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Italské cars&coffee

Fiat 124 Spider už znáte

Ujeli jsme zase nějakých dalších pár stovek kilometrů. Chtěl bych s ním jezdit pořád. To auto má něco, co mne přitahuje. Už vím, že budu měnit podvozek za tužší od Bilsteinu i s Eibach pružinami a už vím, že se zjara budu bavit tím, že zkusím z turbomotoru vykřesat nějaké koně navíc. To auto si zaslouží, aby jelo lépe nad pěti tisíci otáčkami. I tak umí být docela rychlé a jeho audiosoustava Bose mi dokáže pustit koncert Pink Floyd, Live at Pompeii velmi čistě a dokonale. Ve výsledku byl Fiat 124 Spider mým vysněným autem. To je auto pro nadšence „lenocha“, který nechce už honit nějaké ty sekundy na závodním okruhu, ale chce si udělat prostě jen hezký den. To jsou takové ty okamžiky, kdy máte chuť si zalézt do příjemně vyhřáté výřivky se svou krásnou ženou a pustíte si bublinky. A občas upijete trocha vychlazeného šampaňského.

Opravdu bohatí lidí, tohle zažívají ve Ferrari 812 Superfast, jejich domácí lázně stály statisíce. My máme Fiat 124 Spider a gumovou výřivku z Bauhausu. A co? Člověk přeci není snob. To auto si pochvaloval i kamarád. A tuhle jsem potkal pána na benzinové pumpě, který si Fiata fotil a zapovídali jsme se. Přijel s rodinným mercedesem třídy B na CNG a prozradil, že roadster podobného typu je jeho vlhký sen. Když jsem mu prozradil cenu onoho lehce ojetého exempláře, šel do kolen. Lidi si zkrátka myslí, že Fiat 124 Spider zákonitě stojí nejméně milion. A taky věří, že kdyby býval nesl znáčky Alfa Romeo a jinou stylistiku karoserie, byl by prodejně úspěšnější. Těžko říct, sám si v tomhle ohledu nejsem vůbec jistý. Pininfarina a Fiat 124 Spider bývával totiž v automobilovém světě pojem.

Jenže vás zajímá Alfa Romeo 4C není-liž pravda?

Co by to bylo za sobotní ráno bez projížďky italskými kárami… S kamarádem jsme si udělali naše vlastní cars&coffee Italia a na projížďce si auta vyměnili.

Srovnat vážně nejdou. Alfa 4C je z karbonu a stojí víc než dvojnásobek 124 Spider. A můj 124 Spider není hlučný Abarth, ale tiché Lusso. (zatím).

Pár dojmů z Alfy 4C… Tohle auto je velikostně velmi podobné Alpine A110, zážitkově je ovšem jinde. Tam kde je Alpine podvozkově poddajná a přesná, umí být Alfa tvrdší a divočejší. Její řízení i brzdy bez posilovače jsou perfektní. Citlivé, vyvážené. Motor je bláznivý, dělá bordel, je slyšet, boost přijde mohutně a náhle. Je krásným protipólem jemně kalibrované Alpine A110.

Kupte si Alfu Romeo, pokud chcete zažít supersport a na Ferrari nemáte peníze. Auto je za vašimi zády široké a zážitek ze svezení je na úrovni bláznivých superaut. Jen ve zmenšeném měřítku. A jak sem zapadá Fiat 124 Spider? Nijak, je zase úplně jiným sporťákem. Připomíná jednoduché analogové sporťáky 60. let,a proto ho mám tolik rád. Ale to víte, že klíčky od bílé krásky 4C si půjčím vždy, když můžu milerád 

Tohle jsem napsal odpoledne na moji facebookovou stránku a pravdou zůstává, že svezení z Alfou byl vážně zážitek. Mám pocit, že ona červená testovací před rokem byla už příliš podvozkově opotřebená, aby podala správný výsledek. Přišla mi moc bláznivá, nervózní a nejistá. Bílý kousek mého kamaráda znám takřka od nova a žádné podobné dojmy se nedostavují. Řízení je tentokrát vážně vyvážené a dobré. To auto ztělesňuje zážitek z jízdy.

Intelektuálové se za volantem zděsí, protože úplně všichni se za vámi otáčejí. Alfa Romeo dělá bordel z výfuku, necháte ho za sebou a výkon motoru 1750 Turbo Benzina jde beze zbytku využít. Myslím, že kdyby býval žil nebohý Dino Ferrari, který zemřel příliš mlád v 50. letech, miloval by Alfu Romeo 4C. Její základ je lehké karbonové šasi, které je extrémně pevné a na zbytek si automobilka pomohla ve vlastních skladech ostatních modelů. Je tu spoustu přepínačů i ovladačů z Alfy Romeo MiTo mé ženy včetně zadních světel. Možná i zrcátka pocházejí ze stejného auta a klíček zrovna tak. Vždyť jsme to dnes porovnávali. Převodovka TCT je ta samá a motor je pro změnu z Giulietty. Ale to je úplně jedno, protože Alfa Romeo 4C je láska.

Na tohle jsem přišel asi po třetí zatáčce volné okresky. Řízení je super a s náhlým boostem turba se prostě musí tak nějak počítat. Bojujete tu s nedotáčivostí, protože, když turbo foukne auto se chce hodně rovnat. Ale když se s tím naučíte počítat, začnete to smažit z Alfou pekelně rychle. Líbí se mi a jsem hrozně rád, že jsem ten nápad na jaře kamarádovi vlastně nerozmluvil. Alpine A110 by bývala byla objektivně lepší a Cayman 718 jakbysmet. Jenže on chtěl Alfu Romeo. A to je ta věc – pokud tohle auto chcete, nezklame vás. Je boží. Ale ani hodinová projížďka v božské Alfě 4C mě nezbavila touhy a snu jednou v životě pořídit Ferrari 348 TB. Tenkrát jsem do něj nasedl a po pár ujetých metrech věděl naprosto přesně, že to je auto, které chci, které toužím mít. A pak přišlo pár dalších zajímavějších úseků a já byl naprosto polapen. Doufám, že se to povede, že jeho ceny nevzrostou do stratosféry. A pokud by se tak stalo, hřeje mne u srdce, že Alfa Romeo vyrobila dokonalé Dino – Alfu Romeo 4C, kterou mám nesmírně rád. A je mi jedno, že Alpine A110 je vlastně daleko lepším sporťákem.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
15. září 2019, 09:29
0

nějak nevím jestli bych si zrovna Pompeje pustil v autě, každopádně to někdy zkusím. Jen jestli se to nedá kvalifikovat jako jízda pod vlivem. Když jsem si před časem pustil ten záznam na DVD, marně jsem pak přemýšlel, jestli jsem měl oči otevřené nebo zavřené, jestli to nebylo nějaké divné snění nebo dokonce halucinace.

reagovat
krab
15. září 2019, 10:46
0

To jsi vystihl vlastně přesně. Nějak jsem si je včera večer před spaním pustil po nějaké době a řekl jsem si, že bych si Pompeje nahrál na USB (protože slot na CD už to bohužel nemá) a na nějaký delší cestě se Spiderem si je pustil. Možná je to blbej nápad... :)

Goldies
16. září 2019, 08:04
0

Gratulace k Alfě! Tomu kdo si ji koupil! Už sem mu ji pochválil ;-) tak třeba se sám praskne :-D

reagovat
Za
Zazaa
16. září 2019, 20:41
0

Krabe tohle me nedelej ... me po kazdem blogu pribejvaj dalsi a dalsi auta ktere potrebuju :)

reagovat
skvoor
17. září 2019, 22:37
0

Dobrý kafe! Mám rád auta pod tunu (a vlastně jsem ani žádné nad tunu nevlastnil) a Alfu bych hned bral.

reagovat