načítám data...

Hot hatch za čtvrt míče aneb hledáme všeuměla.

08. května 2019, 10:32 48 komentářů krab

Se slovy klasika, “máte štěstí, že jdu zrovna kolem” jsem se zamyslel nad jedním palčivým problémem. Za škody způsobené naprosto nevhodným výběrem úplně nesmyslného auta, za rozbitou Alfu Romeo, ani za kočárek co se nevejde a už vůbec ne za následný rozvod nenese má maličkost Krab žádnou zodpovědnost…

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Hot hatch za čtvrt míče aneb hledáme všeuměla.

 

Abyste rozuměli, ve fóru totiž přistál dotaz, který se mi zrovna líbí: ocituji ho

Ahoj, sháním tipy na hatchback, který musí být 5 dvéř, do kufru se musí dostat kočár a výkon motoru 200+ koní. Do vozu jsem ochoten dát částku 250k. Od vozu čekám trochu ježdění po městě a víkendové svezení. 
Konkrétně mám představy: Mazda 3 MPS (BK) – trochu se obávám koroze, Alfa Romeo Giullieta QV – obávám se poruch. Uvítám i další tipy a zkušenosti s touto třídou vozů, případně konkrétní recenze na výše uvedené. Děkuju, Mrkef

Alfa Romeo Giulietta QV 

Já ten výběr chápu a rozumím proč jí chceš. Já jsem jí taky chtěl a to dokonce mnohokrát. Je krásná. Jenže pak jsem se svezl. Dokonce to bylo asi před měsícem a pár dní mi parkovala faceliftová „Veloce“ s úžasným turbomotorem 1750 TBi před domem. Recenzi po kratším googlení jistě najdeš. Do našeho rozpočtu se nehodí, šlo o prakticky nové auto s dvojspojkovou převodovkou, stálo přes půl milionu a byla… kulantně řečeno mizerná. Tohle je moje „unplugged“ verze…

Co je na nich špatně? Tak první problém je, že se s tím kočárkem vejdeš jen tak tak. Je uvnitř hodně malá, skoro jako nová Fiesta nebo Polo, které jsou naopak ve své třídě velkými auty. Druhým problémem jsou brzdy. Nevydrží větší zátěž než deset kilometrů opravdu ostré jízdy po náročných a členitých okreskách. Zkrátka vadnou. Snažil jsem se plynule, snažil jsem se zkusit různé techniky jízdy a ten problém eliminovat, ale brzdy prostě stály za houby. I u nového auta. Pak je tu motor. Ten je sám o sobě fantastický, má pěkný projev, turbo citelně zatahuje, točí se rád až nahoru, má výkon, udělá docela i divadlo a nechybí mu ani turbodíra. A mě se tohle líbí. Jenomže oni v té Itálii neuměli nastavit elektronický diferenciál takovým způsobem, aby se s přívalem 340 newtonmetrů vyrovnal. Nejde s tím projet stejná zatáčka dvakrát úplně přesně stejným způsobem, když chceš využít výkon vždycky se to odlehčené přední kolo protočí. Nejhorší je, že ještě i v dynamicu do toho zasáhne stabilizace (kterou vypnout nejde) a ta způsobí, že se utne motoru výkon v momentě, kdy už bys ho zas na výjezdu potřeboval. Prostě se mi s ní jezdilo hodně blbě jako s víkendovkou, na druhou stranu leckdo jí bude mít rád, protože ty nectnosti bude považovat za „cool“ divokou a nespoutanou povahu.

Jinak je to dobrý auto. Ale ani ten interiér není nic moc udělaný, hlučnější je to uvnitř při rychlejší dálniční jízdě než dobová konkurence, zkrátka bohužel a omlouvám se všem fanouškům Alfy Romeo Giulietta, neumím na ní nechat nit suchou…

Mazda 3 MPS (BK)

Tohle auto jsem před lety hrozně moc chtěl. Dokonce před nějakými deseti lety jsem málem šel podepsat leasing na novou předváděcí v Auto Palace. Tehdy byla za skvělý peníze, snad 550 tisíc a neměla prakticky nic najeto. Jenže byl jsem se v tom svézt, sice kolečko okolo Prahy 4 + kousek D1 někam do Říčan a zpět, což není zrovna ideální trasa a z podpisu rychle sešlo. Pak jsem se s červenou Mazdou 3 MPS setkal znova se svým dnešním redakčním kolegou Martinem Jánským a fotili jsme jí a můj tehdejší Focus ST pro Driversweb. Už je to pěkně dávno, to snad ještě ani Autíčkář nebyl… Martinovi se svezení v 3 MPS líbilo víc než ve Focusu, mě opačně a Focus bych za Mazdu 3 MPS neměnil. Tehdy psal článek on a někde to snad online ještě najít půjde. (našel jsem dokonce v notebooku nějakou starou fotku svého Focusu ST, tehdy z toho focení)

Co je na ní špatně? Pokud bych někdy hypoteticky vyučoval v autoškole, tak bych žákům předvedl přesně tohle auto jako ukázku, co znamená anglické slovo „torquesteer“. Mazda 3 MPS sice má vpředu mechanický samosvorný diferenciál, ale bohužel celé nastavení je dost nešťastné. Ve výsledku s ní nejsi o nic lepší než s tou Alfou. Neodjede ze zatáčky čistě, 380 Newtonmetrů na tu přední nápravu nepřenese vůbec ladně a jediný co se jí tedy nemůže upřít je rychlost. Je to fakt rychlý auto. Jestli chceš rychlost a poznat zátah turbomotoru, kup si MPS. Fakt to jede dobře a zní to taky dobře, trošku jako takový tlumený Mitsu Evo a když tomu pomůžeš výfukem, bude to docela zajímavý. Jenže jak jsi si sám zodpověděl – Mazdy reznou a to bohužel hodně. A to je problém, který třeba já osobně nechci řešit, takže MPS bych snad až na případ nalezení lákavé, neobvyklé nabídky na trhu ze seznamu vynechal.

A co teď? Tvůj výběr jsem na můj běžný styl až příliš zkritizoval. Neboj, jsou i další varianty. Všechny asi dopodrobna rozepsat nestihnu, bylo by to strašně dlouhý, ten text, uvedu moje horké tipy.

První věcí je, že jsem zatím nesvezl v rychlém Audi A3 3.2 Quattro, případně ve Volkswagenu Golf V. R32. Tahle auta mě k vyzkoušení do budoucna lákají, protože si myslím, že na tom šestiválci v unikátním rozevření „VR“, čili „véčko s jednou společnou hlavou válců jako u řaďáku“ bude cosi magicky lákavého. Ale ta auta jsou těžká po čumáku…

Ford Focus ST 225

To bylo moje auto, můj první a vlastně v životě jediný pořádný hot hatch. K těm Fordům mám vztah a napsal jsem o nich už různě na ty internety víc než dost. A nedávno o něm psal i Vavris, který se svezl se čtenářským autem. Doporučuji si přečíst názory různých autorů, protože ten můj je až moc pozitivně zabarvený, Fordy mám zkrátka rád. A mám rád hlavně ten pětiválec turbo od Volva. Dodnes nenajdeš na trhu hatchback s tak zajímavě znějícím motorem. Nakonec se podívej na ceny Focusů RS 2. generace. Už leta vůbec neklesají, protože fanoušci vědí, že jde o speciální auto, které se prostě už nevrátí. Hothatche jsou dneska zas trošku jiné, čímž nechci říct horší, kolikrát právě naopak.

Takže máme tu zvuk a tradičně moc příjemně nastavený podvozek, zkrátka Ford Focus. A je prostorný a má vynikající pohodlná Recara s výbornou oporou. Ale protože je to Ford, sedí se v nich jako na WC a protože je pod kapotou Volvo, má to těžký čumák. Celé to auto je tak o 200 kilo těžší, než by muselo, a protože má pod kapotou Volvo s lichým počtem válců, i přes důslednou švédskou prohibici chlastá jako duha. To se ale může manželce zatajit, naopak ukaž jí velký kufr na ten kočárek.

Honda Civic Type R (FN2)

Celý článek zní depresivně, že? Přijíždí záchrana. Původně jsem chtěl zařadit ještě Mini Cooper S (R53) jenže to bych popřel tazatelovy požadavky naprosto a úplně. Chtěl 5 dveří, dostal by 3, chtěl, aby se vešel kočárek a ten by se nevešel a chtěl, aby to mělo aspoň 200 koní, a to by taky neklaplo, leda, že by motor upravil na JCW specifikaci.

Takže tu máme Hondu a ta má přesně o jednoho koně víc, než zněl požadavek. Jenže teď mě úplně došlo, že nemá 5 dveří. Jenomže je to prakticky jedno, protože je fakt prostorná.Třídveřová auta jsou cool. Vzkaž to kdyžtak své drahé polovičce. S jedním pěkným kouskem Type R FN2 jsem jezdil minulý rok a vešly se nám tam v pohodě dvě kola, když se sklopila zadní opěradla. I v základním nastavení je ten kufr fakt velký. Dozadu se dítě i se sedačkou v pohodě vejde. Rudá přední sedadla jsou fakt výborná, drží dobře tělo, až na vyložený tlusťochy se v nich bude člověk cítit skvěle. Sedí se níž než ve Focusu. Ale to nejlepší je motor.

Tohle je poslední atmosféricky plněný Hondí Type R motor, který mohli ještě pro EU trh použít. Je jemný, na plyn reaguje přesně, řazení s takovou malou kulatou kovovou hlavicí je precizní v kulise a hezky krátce odstupňované. Nad vyladěním tohoto auta se vážně zamyslel někdo, kdo aktivně jezdí okruhové závody. To auto je radost protáhnout zatáčkami, nechybí rychlost, na výjezdech, přední náprava krásně přenese výkon i točivý moment (kterého tedy není přehršel) a já si vždycky každý kvalt rád k té osmičce pěkně dotočil.

Dobrá, má to i vady. Ne každému se líbí extravagantní vzhled, ne každému se chce motor točit jako blázen. Přitom ono to pro normální jízdu není potřeba. Do pěti tisíc funguje jako normální starý dobrý dvoulitr a od pěti a půl výš? Tam je to prostě Honda. A to nahradit moc nejde a Hondaři to vědí. Jedinou podobnou pohonnou jednotku se shodnou charakteristikou udělala Toyota a mám jí v lotusu, motor 2ZZ-GE. A I tak si myslím, že Honda K20Z4 je lepší motor, má hladší chod a je ještě maličko libozvučnější v otáčkách. Pochopili jste to správně. Já bych si za 250 tisíc dnes vybral Hondu, i když mě tedy štvala trochu podvozkem, resp. tu a tam odskakující zadní nápravou. Ale ono by to šlo nějak aftermarketově doladit a nebyla by to ani velká investice. Resp. já vím co bych chtěl. Koupil bych si limitovanou Championship White edici a utratil přeci jen víc peněz…

Tak teď nevím, jestli jsem ti poradil nebo spíš zamotal hlavu. Každopádně přeju šťastný lov!


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

BubaaCZek
08. května 2019, 13:41
2

Zrovna minuly vukend jsem jednu nadhernou Hondu videl. Laskonka.

reagovat
Goldies
08. května 2019, 13:44
1

Krabem, ufo máme doma s obyčejným 1,8 V-tec a jako je to prostornÿ jak blázen! Zimní i letní dovolená ve 4 bez problémů, kočárek naprosto s přehledem. I ta naše 1,8 jede parádně. S čím by mohl být problém je ta tuhá zadní náprava, ale částečně to jde řešit (zajímavá volba je xyz podvozek - Dany co je prodává je má/měl na type-r). Za mě jasná volba!

reagovat
bkralik
09. května 2019, 09:30
0

XYZ není nic moc - kamarád ho měl na stejné konfiguraci (8g 1.8 iVtec) a krom toho že to bylo strašlivě tvrdé a moc to nefungovalo, tak to docela rychle odešlo (myslím že za 60kkm?), což na podvozek za takový prachy není žádná sláva. Aktuálně tam má Bilsteiny B4 se seriovejma pružinama (i na TypeR, který má seriově trochu tužší podvozek) a funguje to neskutečně suprově...

Goldies
09. května 2019, 12:00
0

Ja ho mam na MRse a za me tedy funguje vyborne, ale ja mel i komlet podvozek novy a PURka. Me se naopak libi moznost na okruhu max na tvrdo a na daily mekke. Ni a na okresky si to nastavim tak nejak mezi. :-)

ToMyx
09. května 2019, 15:47
0

Pokud těch 60tkm s xyz byly české okresky, tak mi to přijde jako dobré číslo. Jaké coilovery do 30tKč drží stejnou kvalitu i přes 60tkm?
Nebavím se o podvozcích za 45+tKč.

Jinak magic seats jsou pravdu magic!
-
Komentář upraven 9. 5. 2019, 15:48:28

bkralik
09. května 2019, 17:39
0

ToMyx: A i to je jeden z důvodů proč si myslím že coilovery do 30tkč jsou nesmysl :-)

bkralik
09. května 2019, 17:46
2

BTW "coilovery" 8g Civic má jen vepředu a to i v sérii ;-). Nazývejme to co myslíš pravým jménem a říkejme tomu tlumiče a pružiny :-)...

ToMyx
10. května 2019, 10:26
0

Měl jsem namysli tlumič s pružinou "v jednom", který je často stavitelný výškově, tuhostně a jinak, nevím jak lépe vystihnout než slovem coilover ;-)
Já bych se bál takhle obecného hodnocení. Vyzkoušel jsem čtvero nastavení podvozku (různé tlumiče a pružiny), předposlední bylo bilstein b6 + eibach pro kit za celkem cca 16tkč. Bylo to fajn, ale na velkých dírách a roletách to mělo rezervy. Pak jsem vyzkoušel coilover upravený přímo pro moje auto v ceně cca 24 a světe div se funguje to krásně a hlavně lépe na nerovnostech našich okresek. Uvidíme co výdrž. Snad to bude víc než 45tkm.

Vojta
10. května 2019, 14:37
0

To ale právě na Civicu není, jen vpředu. Vzadu to má tzv. "dveře vod hajzlu" a rádo to s nima chodí napřed :D A jinak ideál je za mě Bilstein, bohužel na Civic 8G se nic moc rozumného nedělá, protože ten podvozek sám o sobě na o moc víc nemá :) Nejlepší aftermarket vychází Bilstein B4.

beastar
08. května 2019, 13:58
0

Doufám že si mu dal do fóra odkaz. S hodnocením Alfy bohužel souhlasím. To auto není sportovní a ani trochu prostorné. Civic se mi vzhledově nikdy nelíbil ale sedadla a motorizace cool. Ten je sportovní hodně. Focus je dobrá volba po všech stránkách i když taky má svoje mušky.

Audi a3 3.2v6 dostaneš prostorný 5dv.auto. Kufr je malý ale kočár pojme. Kvalitní interiér v kombinaci s v6 vždy jen v top specifikaci. Prostor je fakt spíš průměr třídy. Žádný zázraky. Motor je pružný a snese i hodně svižnou jízdu. Vyznačuje se nebývalou ochotou jet v celém spektru otáček až do omezovače. Zvuk je parádní. A pravý. Přitom dokáže jet dole v tichosti pro běžné cesty. Quattro aka Haldex autu hodně pomůže zůstat uvnitř zatáček. Přenos hmotnosti není ideální. Ovšem zpět ke krajnici auto vede bezpečně čtyřkolka. Na výjezdech se musí zrychlovat linéarně jinak auto jede po tečně ven. Podvozek je jistý. Má problémy na zvlněných a rozbitých úsecích kde auto nepříjemně odskakuje. Řízení je tupé a neposkytuje zpětnou vazbu. Esp jde vypnout ale i při zapnuté funkci je velmi tolerantní. A fakt hasí až problém... Auto tradičně dobře maskuje rychlost a získává na rovině. Největší slabinou a3 jsou brzdy. Jsou slabé a špatně dávkovatelné... Nerezne to moc a je na to dostupnej servis i kvalitní tuning včetně třeba sline paketu.

reagovat
krab
08. května 2019, 18:43
0

Jo, dal, jsem to dal radši takhle jako blog, než jen jako odpověď do fóra, ono tohle byla taková rychlovka :)
Tu Audi A3 se šestiválcem někdy až bude příležitost rád zkusim, jsem na ní zvědavej.

Já to taky vidím buď na ten Focus, ale moje osobní preference by byla právě dneska ta Honda, protože jak tam i komentuje nahoře Goldies, je to fakt hezký svezení a taky docela nezvyklý. V týhle kagegorii aut už prostě motory, kde je "redline" otáčkoměru těsně za osmičkou zkrátka dneska už nejsou.

Pochopitelně by šlo i hledat Golf GTI buď v 5. generaci nebo dokonce 6. generaci, ale za tyhle peníze se spíš vyskytujou už jen hodně ojetý kousky. Golf GTI je žádaný auto a drží si až neuvěřitelně dobře svojí cenu jako ojetina...

Mr
Mrkef
08. května 2019, 21:50
0

Na A3 jsem koukal a celkem fajn. Rozhodoval jsem se mezi 2.0TFSi a právě 3.2. 2.0 jsem zjistil, že je ok jen do roku 2006. Golf R32 cenově mimo a 2.0 to samé jako u A3

Bavoraczech
09. května 2019, 07:13
0

2.0 TFSI neber, žere olej, nikterak extrémně odolný není a projev VR6 taky nemá. Pokud koncern, tak VR6, to je to správné autíčkářské nářadí.

Csaba
08. května 2019, 17:54
2

"Ahoj, sháním tipy na hatchback, který musí být 5 dvéř, do kufru se musí dostat kočár a výkon motoru 200+ koní. Do vozu jsem ochoten dát částku 250k."
Z dalších vět by se to dalo vyvodit :) ale přesto tam nevidím kategorické MUSÍ to být HOThatch :)
Pročež se nabídka rozšiřuje i na herky typu Signum 3.2 V6, Vel Satis 3.5 V6, PT Cruiser 2.4 Turbo, Golf GTi...
A Clio R.S. by taky bylo fajn, ne?

reagovat
krab
08. května 2019, 18:38
0

Tam bylo, že jeho výběr je buď Giulietta QV nebo Mazda 3 MPS. Tak to jsou prostě kategorie hot hatch.
Signum 3.2 V6 nebo Vel Satis teda mě v souvislosti s tím vůbec nenapadnu, PT Cruiser už vůbec ne, ale nakonec proč ne... :-D

Golf GTi by logicky šel, já jezdil jen v VI. generaci a je to očekávaně všestranně výborný auto. Ale málokdy se do 250 najde slušný kousek, stojí spíš víc. To spíš by s trochou hledání šlo najít právě ten Golf V. řady R32 , případně snadněji a levněji ta A3 3.2 Quattro. Ale jak jsem psal nejel jsem s nima...

Clio je na jeho požadavky moc malý. Mégane by šel, ale mám zkušenosti jen s 3. generací Mégane RS , ta stojí víc peněz než je rozpočet - jinak je skvělá. V rámci rozpočtu by šlo jedině Mégane RS (Mégane 2. generace), s tím jsem nejel, ale příjemnou zkušenost má tuším Beastar...

Csaba
08. května 2019, 18:54
0

Ano, vím, proto jsem napsal i "Z dalších vět by se to dalo vyvodit :)"

beastar
08. května 2019, 21:30
1

Nejvíc si to zavil PT Cruiserem. Ten je Giuliettě a mps trojce skoro na dosah ruky. Navíc kdo soudnej by v tom vozil rodinu!

Kuře
09. května 2019, 00:04
0

Tak pokud už se ti žena nezdá tak přitažlivá jak se zdála před svatbou, mohl by PT bejt dokonce elegantní řešení:)

beastar
09. května 2019, 13:39
0

:D Jakože v Pt cruiseru bude vypadat mnohem hezčí?

Kuře
09. května 2019, 15:32
1

Ne, že tě odkopne;)

Vlastně ale i jo, vedle toho auta je hezká asi kazdá;D

beastar
09. května 2019, 15:58
0

Když to rozdejchá a nekopne tě do zádele. Tak má ideální objekt na fotky na insta. My car! selfíčka budou její krásu podtrhovat. Retro kontejner na kolech je nejvíc. Větší radost podle mě můžeš udělat jedině multiplou a Rodiusem.

Kuře
09. května 2019, 17:36
0

Tvl Tak to s tebou nesouhlasím, furt radši Multiplu než PT Cabrio:D

MGRR
08. května 2019, 18:07
0

Co nejake Subaru?

reagovat
krab
08. května 2019, 18:32
0

Šlo by zkusit WRX (Hatchback). Tohle auto má kamarádův táta a už několik let je extrémně spokojenej. Podvozek to má příjemně měkký, poddajný na rozbitý silnice nastavený dobře, přitom řízení je moc fajn. Tohle Subaru se ale hodně špatně shání, skoro se v inzerci neobjevuje, ale jo, máš pravdu, na něj jsem trochu zapomněl.

Mr
Mrkef
08. května 2019, 21:55
1

Suba hnijou jak ta Mazda, pokud se nepletu. I že zkušenosti od kamaráda, který je Subaru fanda

krab
09. května 2019, 08:10
0

V tom případě z mýho okolí to auto kupodivu nehnije a funguje až překvapivě spolehlivě. Bylo zkrátka štěstí na koupený kus.
Ale v ČR klasický WRX prostě prakticky neseženeš. Na mobile je těch hatchbacků WRX s 2.5 230k motorem dohromady tak 10 ( když beru Německo) A stejně jako v případě tý 130i bude oříšek se vejít do rozpočtu.

Pólin
09. května 2019, 08:53
1

Subaru hnijí...potvrzuji z vlastní zkušenosti s auty tak to roku 2010... jak je to s novějšími zatím nevím...

D
D
10. května 2019, 07:09
0

Nevim,jak je to u imprez,ale Legacy z roku 03 az 08 na tom s korozi nebyla zdaleka tak spatne na rozdil od Mazdy 6 a stejna tak Mazdy 3,tam to je naprosta katastrofa, strukturalni koroze, ktera je jen velmi obtizne resitelna. Priklanel bych se take k Honde,pri pravidelnem ale nikterak drahem servisu a solidnim zachazenim vydrzi veky. Motory serie K20Ax vydrzi veky a na rozdil od evropskych atmosfer R4 nema clovek pocit,ze motor trpi,kdyz ho clovek toci k cervenemu.

CerVus
08. května 2019, 20:58
1

Ta honda se na naše silnice ale zrovna nehodí. Jak je silnice relativně rovná, tak je s ní zábava, ale to auto nesnáší kočičí hlavy a nerovnosti. Sice se dušovali, že to nápravu z felicie vyladili, ale rozhodně ne na středoevropské silnice. Navíc se v ní sedí straaašně vysoko. Na druhou stranu má úžasný motor a převodovku.

reagovat
Mr
Mrkef
08. května 2019, 22:51
0

Co si myslíte o BMW 130i - vejde se kočár do kufru? Jízdní vlastnosti a spolehlivost taky ok?

reagovat
beastar
08. května 2019, 23:29
0

Kočár asi jo. Jízdní vlastnosti jsou zajímavý když to je udělaný tak jak to má být. Určitě lepší jak Giullieta a horší jak 3MPS. Spolehlivost jako Bmw 1er. Ujde to. A tobě se to líbí vzhledově?

krab
08. května 2019, 23:45
0

Já jsem E87 1er 130i nezařadil ráno do těch možných kandidátů z jednoho snadnýho důvodu - stojí přes 250 tisíc. ( 10 tis euro je na slušný kus málo)
To auto znám, prostoru je tam asi jako v té Giuliettě, čili nic moc ... Ale jako poskládá se to tam. Co je dobrý, je ten N52 motor. Relativně spolehlivě funguje ( pozor na pár věcí, žere to rádo olej zrovna jako většina M54, ale ty servisní věci jsou popsaný hodně na klubových stránkách...) Otáčkoměr se umí lehounce podívat za sedmičku a má krásný zvuk. Podle mě je to ale na trhu přeceňěný auto a je přeci jen neúměrně drahé. Auto v pěkný žádaný výbavě v dobrým stavu často stojí 12-15 tisíc euro...

I když, teď když jsem projel pár novějších inzerátů na mobile, tak by se možná se štěstím za 8-10 slušný sehnat dalo, zdá se, že i tady ceny trošku konečně padají dolů. Ale pořád si myslím, že aby to stálo za to, počítej spíš rozpočet 300 tisíc. A to není málo za auto, který bude mít v TP rok narození 2006-2008 ( nejčastěji)

Mr
Mrkef
09. května 2019, 06:38
0

Vzpomněl jsem si, že to mají známí a nejezdilo to špatně. Máš pravdu Beastare, že design je slabší stránka proti výše zmiňovaným.

beastar
09. května 2019, 13:42
0

Není to vyloženě hnusný ani nespolehlivý. Bude hodně záležet na tom, co by se nakonec sehnalo za kus. Po kom a v jakém stavu.

kuc_t
10. května 2019, 15:58
0

Když se tu bavíš o 130i ..proč nekoukneš po 330i/335i e91 ? Sice to neni sporťák, ale svižný svezení s Mpaketem to taky snese ;-) Jen těch 250t. nevim nevim

Mr
Mrkef
11. května 2019, 16:42
0

Našel jsem E90/91 330i N52 a 335ix N54 manuál/automat, vše do nájezdu 150k a s cenou do 250k.
Co od těchto vozidel očekávat? Do teď jsem se tak nějak držel mimo mnichovskou provenienci.

beastar
11. května 2019, 17:58
1

E90. 330. Skvělá dynamika, slušná obratnost. Menší vnitřní prostor. Vyšší servisní náklady v porovnání s mainstreamovější produkcí. Auto se mi líbí. Vždycky je tu dostatek výkonu a i řízení je přesné a rychlé. Docela špatně to snáší naše rozbité silnice. Kór v kombu s oblíbenými osmnactkami je to místy nepohodlné. Zvuk těhle motorů je krásnej a podkresluje celou tu výjimečnost téhle poslední řady mohykanu. Mimochodem i design stárne docela pomalu. Právě pro tu jeho konzervativní uhlazenost. Závad pár je obvyklých ale o tom je toho na netu hromada.

Když by si se vešel do ceny. Je to jedno z mála aut co splní tvoje požadavky fakt dobře. A za rozumných nákladů.

Kuře
09. května 2019, 00:02
1

Ta Alfa se ti Krabe nelíbila proto, protože jsi koukal na úplně blbou Alfu. Rozpočet do čtvrt mage přece nemusí znamenat auto za čtvrt mega, takže už mi jenom zjistěte, jestli se vlastně do těch peněz ještě vejde 147 GTA:)

reagovat
krab
09. května 2019, 08:20
0

Jo, Alfa Romeo 147 GTA mě napadla hned taky, ale nemotal jsem jí sem... Za první jsem se s ní ještě neměl šanci svézt a za druhý je to prostě hodně specifickej stroj, spíš taková lahůdka pro znalce než hatchback na denní ježdění.

A když jsem v těch inzercích. Dají se najít za 8-10 tis. km auta s vyšším nájezdem, často jsou tam kolem 11-13 tis a s poznámkou, kdy byl měněný motor nebo provedena GO. Těch aut není víc než 20 ks s manuální převodovkou a Selespeed asi člověk u takovýho "sběratelskýho" auta moc nechce. I když to je na každým co je mu po chuti. Ve skutečnosti těch Selespeedů v nabídce není ani tolik.

Takový ty kousky co by lákaly mě jsou tak někde na hranici 15-18 tis euro, což je fakt zas až moc velkej balík peněz.

Takže Alfa Romeo 147 GTA se do těch peněz nevejde a do toho zadání ani vlastně nepasuje.

Vojta
10. května 2019, 00:04
0

Jestli jsi byl zklamaný z Giulietty, ze 147GTA bys byl zklamaný ještě víc :) Stejně jako 156 GTA, ty auta jsou prostě samy o sobě zoufale mrzutý.

Mr
Mrkef
10. května 2019, 06:52
0

GTA 147/156 jsou moc pěkné, ale jsou jen výhradně určená pro Alfa fans. Kamarád měl 156 GTA a nebyl kvartál, kdy by s něčím neměl průšvih. Druhý měl pro změnu 147 2.0TS a to muselo během půl roku pryč, protože v servise na tom nechal pomalu cenu druhého auta.

krab
10. května 2019, 07:40
0

Vojto - možná bych nebyl zklamanej. Ono to auto má úžasnou V6 Alfa Romeo a ten motor je krásně lineární, atmosférická jednotka. Věřím, že s tím půjde jezdit hezky čistě, plynule, rychle, motor vytáčet bude obrovská radost. Co nevím je jak se v ní sedí a celkově jak mají naladěný podvozek.

Ale jako "sběratelskou" moderní klasiku bych si 147 GTA úplně krásně dovedl představit doma v garáži :)
Narozdíl od Giulietty, kterou považuju spíš za hothatch na denní používání a tolik nectností bych jí odpouštět nechtěl.

Vojta
10. května 2019, 10:05
0

Ono problém je, že 147 i 156 GTA v sérii mají nic moc brzdy (řeší to lepší obložení stejně jako u giulietty) a navíc v sérii nemají samosvor, jen mizernou stabilizaci - řeší to Quaife nebo Q2 (podobně jako u Giulietty). Pak ty auta začnou jezdit skvěle, ale prostě v sérii jsou nedodělaný. Ale já mám zrovna výhrady i k tomu 8G Civicu. Nejede špatně, vůbec ne. Ale je hlučný, na běžný ježdění točí strašně moc (4000rpm při 130km/h) a navíc ten podvozek... spíš průměr. A samosvor mu samozřejmě taky chybí nehledě na to, že docela dost tahá za volant. Spíš bych šel do předchozího 7G, protože je ve všech ohledech lepší.

st
stirling
09. května 2019, 10:27
0

Mazda ma problem s hrdzou a ten motor tiez moc nevydrzi. Vsetky priamovstrekove auta tvoria karbon co moze byt neskor problem. 130 sa da do 250 tis cz zohnat, ten motor ma svoje specifika,spotreba oleja, vodna pumpa atd ale 6valec ja famozny.
Vo vnutri je to horsie,teraz jazdim 2.0 diesel a pre 2 je to ok . Co tak megane 225 pripadne novsia verzia.
Inak ani ten type R nie je zly,ale dost drzia cenu na rok a vek.

reagovat
Lo
Lokem
09. května 2019, 14:07
0

Co takový Renault Megane Coupe TCe 180 GT ?

Je to spíš takový warm hatch, ale ten motor by mohl mít potencionál :)

reagovat
beastar
09. května 2019, 16:00
0

Já myslim že by to šlo. Ale má tam rozpočet a do toho se asi ještě tohle nevejde ne.

Mr
Mrkef
10. května 2019, 06:56
0

Máte někdo zkušenosti s Mazda 3 MPS II generace - BL?
Píšou, jak na testech, tak na forech o zlepšené antikorozní úpravě karoserie.

Jinak to vypadá finálně, že se bude v průběhu léta rozhodovat mezi Focusem a Mazdou + rozloučení s mojí Astřicí, která půjde do světa.

reagovat
krab
10. května 2019, 14:45
0

Bohužel nemám, ale taky jsem četl v mnoha recenzích, že dost z původních neduhů BK vylepšili.
Ale jako ta 2.3 DISI turbo - přimovstřik jak tu někdo psal - přimovstřiky dost podporují úsady karbonu obecně, já bych se toho motoru trošku bál, že tam bude dražší oprava když se něco vysype.

Možná nakonec fakt uděláš nejlíp s Focusem ST facelift , rok 2008-2010 , já to nechtěl psát jako jasnou volbu, protože mě fakt baví ten Civic Type R, ale jako takový optimum nakonec vyjde fíkus