načítám data...

Ferrari 348 TS (1992) Proč ne!

02. května 2019, 03:39 73 komentářů beastar

Dostupný sen v rudém balení. Chcete vítr ve vlasech bez starostí s klasickým kabrioletem. Kupte si targu. Třeba z Maranella.

zobrazit celou galeriiJohn J: Ferrari 348 TS (1992) Proč ne!

Když se řekne v běžné společnosti cokoliv, kde se vyskytuje slovo Ferrari, okamžitě všem naskočí asociace. Většinou obsahují slova nedostupné anebo neskutečně drahé. Často slýchám také věty typu, že pro normální smrtelníky přece taková auta nejsou. Jenže i v Maranellu na dohled od Modeny kdysi dělali auta poměrně jednoduchá a svým způsobem naivně krásná. Pokud bych měl popsat naivní krásu, tak si třeba představte, Scarlett Johansson na břehu jezera v ranním rozbřesku a za ní na dohled obří půjčovnu šlapadel. Nějak tak působí na silnici Ferrari 348 TS. TS v tomhle případě znamená nahoře bez, i když ne tak docela. Transversale Spider. Prostá targa z Maranella. Auto se začalo vyrábět v bouřlivém roce 1989. Jeho prodejů se překvapivě významná revoluce v tehdejším Československu ani v nejmenším nedotkla. Do ukončení produkce v roce 1995 se prodalo obdivuhodných 8,844 kusů tohoto povedeného modelu. Ovšem samozřejmě na Ferrari poměrně objemná produkce snižuje hodnotu doposud jezdících kousků. A to je příležitost pro fanoušky koníka ve žlutém políčku. Respektive i pro ty, kteří nemají vlastní ropný vrt anebo takzvaně buržoazní původ. Řekněme, že pořídit si vlastní nové Ferrari je pro většinu z nás nesplnitelný sen Ano i pro vás mistře Krabe. Jistě pokud nové není vyloženě nutnost. Možnosti jsou.

Nákup vhodně zvoleného ojetého Ferrari se jeví jako poměrně reálný. Pokud tedy zvolíme právě některý houfně produkovaný model. Type F119 se jeví jako vhodný kandidát. Je jich poměrně dost na výběr. Některé kusy jsou jen velmi málo používané a ve stále skvělé kondici. Jedná se o tradiční divoké Ferrari, které ale zvládá působit velmi pokročilým a moderním dojmem. Navíc je tady ta aura posledního modelu, který poslal do sériové výroby sám velký Enzo.  Pokud auto vidíte zvenčí první, co znalého fanouška napadne je, že takové auto už dnes nejde vyrobit. Regule a požadavky zákazníků to prostě nedovolí. A pokud se podaří tohle obejít, zbude místo maximálně pro pár desítek kusů. Určitě ne pro tisíce. Krásná klínovitá karoserie působí nadčasově a elegantně. Už od pohledu i neznalí a malé děti poznají, s kým mají tu čest. Typická červená barva „Rosso Corsa“ a mnohé povedené detaily celkový kladný dojem jen umocňují. Tovární hliníková kola jsou na pohled obyčejná, ale k celkovému dojmu se podle mě hodí. Přestože jsou obutá z dnešního pohledu do pneumatik ne úplně obřích rozměrů 215/50 ZR17 začátkem devadesátých let šlo o něco zcela jiného. Samozřejmě dnes auto působí mnohdy až nemístně svými kompaktními rozměry. V porovnání s tím, co vyjíždí z továren dnes je to vlastně malý vůz. 

 Délka vozu jen lehce přes 4 metry a šířka 1894 mm rozruch až tak nebudí. Nejzajímavější je výška opravdu těsně nad metr. Nastupování a vystupování rozhodně není nic pro osoby se sníženou hybností. Jako celek viděno zvenčí auto zůstalo krásně na pomezí syrovosti osmdesátek a nastupujícího období plastových devadesátek. Vzhledem k tomu, že hlavním designérem celého projektu byl Leonardo Fioravanti. Samozřejmě jako součást týmu z Cambiana. Nepřekvapí, že se v autě snoubí jednoduchost a emoce tak typické pro starou italskou designovou školu. Tenhle pán pracoval 24 let s Pininfarinou. Obtiskl svůj nezaměnitelný rukopis do legend typu Ferrari F40, nebo z dřívějších projektů například také Ferrari Dino a dalších.

Interiér působí spartánsky a z dnešního pohledu opravdu jednoduše. Když se v duchu přemístíme do let vzniku vozu. Najdeme zde to, co chceme mít ve sportovním autě. Vynikající tříramenný volant MOMO opatřený nezbytným logem výrobce. Opět z něj dýchá účelnost a zároveň nevtíravá jednoduchost. Sedadla jsou famózní a jako stvořená pro sportovní jízdu. A tady je první nedostatek. Část řidičů s nadváhou, nebo jinak nekonfekční postavou prostě svou pozici v sedadla a za volantem nenajde. Extrémní boční vedení v kombinaci se zužujícím se sedákem není prostě nic pro milovníky svíčkové od maminky. Navíc vše ztěžuje fakt, že si sedáte téměř na zem. Madlo ruční brzdy je k dispozici po levé ruce řidiče. Nutno říci že se na něm zub času vyřádil viditelně. Což nastupování nadále znesnadňuje. Nicméně pro nás dobře stavěné atlety je nástup snadný a do sedadel zapadnete stejně skvěle jako do dobře známých závodních modelů sedadel Recaro. Velmi po ruce je řadicí páka pětistupňové manuální převodovky. Klasická koule na tyči a otevřená kulisa řazení působí mile starodávně. Na kuličce je vyobrazené schéma řazení „Dog leg“.

Tedy s jedničkou řazenou doleva a dolů, namísto standardního doleva a nahoru. Přiznávám, že to vykouzlí tu správnou závodnickou atmosféru. A v takovém autě to má své opodstatnění. Pokud tedy dovedete vytěžit jeho potenciál což je relativně nesnadný úkol. K tomu ale později. Palubní deska z části obšitá kůží samozřejmě designem nehromuje, vše vypadá podřízeno jednoduchosti a funkci. Nicméně dnešními měřítky je samozřejmě ergonomie příšerná. Tlačítka na středovém tunelu jsou nahuštěná, a pokud chcete vidět, kolik máte paliva, musíte kroutit hlavu doprava dolu. Jenže to jsou věci, o kterých přesně Ferrari nebylo a dodnes úplně není.

Kousek za prostorem pro cestující je totiž osmiválec. Přesně mezi zadní nápravou a prostorem kde sedíte. Klasická koncepce, které se tak říká, protože je v běžných vozech přežitá. Jenže tady je přesně tím co chcete. Společně s pohonem zadních kol a přesným řízením je to delikátní kombinace. Vidlicový osmiválec v tomhle působí ihned po nastartování jako afrodisiakum. Přestože je oživen věcí, co připomíná klíček od skříňky na plavečáku za Svazarmu. Prostě klíče k tomuhle Ferrari, člověk musí nutně opatřit nějakou koženkou s logem, jinak je ztratí. Ano tak nicotná ta věc je. Zpět k motoru. Zvuk nemá cenu popisovat. Lze si dohledat různá videa a tak podobně. Je to fantazie. Zní to úplně jinak, než americká produkce. Je to nesrovnatelné. Asi jako americký folk-country rap a Hijo De La Luna. Skutečně ta věc zpívá. Mluví k vám přesně podle toho, jak moc jí dopřejete skrze plynový pedál paliva. Mimochodem pedály jdou ztuha jako v závodních autech. Nic pro denní ježdění. Co je trochu limitující, je jejich blízkost. Respektive mezery jsou malé a vyosení neobvyklé. Chce to dobrou obuv. Po pár kilometrech si člověk zvykne. Teď jsem chtěl začít psát ty obvyklé věci. Jak si to celé užijete a tak dále. A cosi o mechanických a skvělých časech.

Říkám ne. To co napíšu, možná pár lidí překvapí. To že se to řídí normálně, je mýtus. Řízení jde příšerně ztuha. Spojku i průměrně zdatný trénovaný jedinec musí opravdu podrtit. Je to jako šlapat na rýč. Jednou je to krásné po sté už méně. Ano tady si řízení musíte oddřít celým chlapem. Co mě neomrzelo a je to prostě krásné, to je řazení. Úplně to člověka zaplaví pocitem zadostiučinění, když tam rychlostní stupeň s typickým cvaknutím zapadne. Vytočený motor zaburácí, ale to už přichází další zatáčka a je třeba mít obě ruce na volantu. Pokud je něco uříditelné prácí s plynovým pedálem je to tohle auto. Přesto stejně jako třeba u starších Porsche 964 je tohle alfou a omegou toho se nezabít. Je třeba přidávat a brzdit s citem. Brzdy Brembo jsou velmi dobré a jdou dávkovat dle potřeby. Je třeba si na to při přesednutí z moderního vozu zvykat.

Je to jiné. Na začátku vše působí záludněji. Možná vytáhnu z klobouku jen další klišé. Podvozek funguje fantasticky a dokáže odfiltrovat i spoustu nerovností. Teď nemyslím české díry po granátu ve vozovce. Myslím taková ta běžná zvlnění a různě vyhrnutý asfalt. Kola dokážou opravdu skvěle kopírovat vozovku. Člověk nesmí lidově řečeno jančit. Totiž i při běžné jízdě kde je do limitů vozu opravdu daleko je nutné dávat v zatáčkách pozor. Tohle je auto pro všechny co chtějí trefovat apex a trénovat práci s plynem. Chtějí se řízením bavit. Tohle auto totiž nic jiného neumožní. Musíš řídit. Není to kabriolet na kochání se okolím. Objektivně by to pro většinu lidí bylo spíše za trest takový vůz řídit. Ne však pro automobilové nadšence. Velmi obstojně je to i s výkony nejen na papíře. Nízká hmotnost 1,400 kg. Je v kombinaci se stádem 300 koní, kteří gradují v 7,200 otáčkách. Už zde je vidět, že poměr výkon a hmotnost vozu je velmi kvalitní i na dnešní poměry.

Jestli ale něco tohle schopné sportovní auto umí. Tak jsou to emoce a pumpovat do žil řidiče endorfin. Pokud je neopatrný tak i adrenalin, ale to by k řízení výkonného sporťáku mělo taky tak nějak patřit. Nemá cenu řešit pružné zrychlení ani další čísla. Je to Ferrari. Žebrování, skvělý motor, přesné řízení, koník a rudá barva. To uhrane většinu lidí. Na tomhle autě mám rád, že to není Ferrari pro pozéry. Je to ferárko pro řidiče. Navíc jde pořídit už od nějakého 1,3 milionu korun. Ve velmi zajímavém stavu a zanedbatelným nájezdem budou ceny vyšší řádově o statisíce. To stále znamená, že to není nedostupný hypersport za desítky milionů. Ať tady napíšu cokoliv, nic to nezmění na tom, že tohle auto má styl. Ruku v ruce se zajímavostí tohoto auta jde i to, že v rámci kategorie se jedná o nadprůměrně spolehlivé auto. A servisní náročnost je také spíše nízká. Navíc tahle věc splňuje naprosto přesně požadavky na investiční auto. Pokles hodnoty je s každým dalším rokem méně pravděpodobný. Co si člověk představí když se řekne Ferrari 348? Pot a slzy. Za které ten celkový zážitek ale stojí!                                           


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
02. května 2019, 07:42
0

Moc pěkně napsáno... opět :)

reagovat
custom1
02. května 2019, 08:44
0

Paráda! Skvěle napsáno a i to auto je nádherné!

reagovat
krab
02. května 2019, 09:25
1

Moc hezký! Úplně jsem si zavzpomínal na to svezení v "transversale berlinetta" loni.
To byl opravdu jeden z nejhezčích automobilových zážitků, co jsem zatím měl.

A naprosto souhlasím s tím popisem, je vidět, že jsi se reálně svezl. Upřímně řečeno, to auto je taková větší, těžší Elise, ale s naprosto fenomenálním řízením i řazením. Poslední Ferrari bez posilovače... Na dnešní poměry rychlosti sportovních aut není dramaticky rychlé, ale jak ho zvládneš je fakt jen na řidiči. Není to úplně snadný.

A pokud by sis představil jak vypadá přesně zájemce o tohle auto, tak to jsem přesně já :) Jenom pořád nejsem tak solventní abych si to mohl koupit. Už bych ho býval byl měl. A co se týká údržby ... no tys to tak kulantně popsal "nenáročná", ale přece jenom z toho provozování bych malinko nervóznější byl. Takovejch 3-5 tis km ročně bych s tím určitě chtěl najet, vsadím se že stejně dřív nebo později přijde den, kdy se bude dělat něco většího, motor muset ven atd...

reagovat
BigBen
02. května 2019, 11:01
0

Servisně nenáročné? Není tohle ten model Ferrari kdy při výměně rozvodů musí motor ven z auta? Na druhou stranu, přesně tohle bych chtěl v garáži. Má to udělaný rozvody? Jo? Kupuju... :-)

krab
02. května 2019, 11:54
0

Ty podrobnosti všechny neznám na 100%, ale u Ferrari je to s tou údržbou asi tak následovně. Existuje promyšlený program Ferrari approved/Ferrari Classiche certification a tu dostaneš u vybraných servisních center, kteří licenci od Ferrari mají. U nás myslím jen Scuderia Praha. Auto projde opravdu důkladnou kontrolou a mění se díly podle servisního plánu a stáří. Pochopitelně certifikovat auto do toho programu stojí nějaké nemalé peníze. ( nevim kolik, ale levný to nebude) Velká část peněz vložených do tohoto typu servisu se majitelům zase virtuálně vrací v hodnotě auta a jeho další prodejnosti.

Zrovna modely 348 TB/TS, Mondial, Dino 308 GT4 , Ferrari 328 GTB/GTS, 456 GT(A), 550 Maranello, F355 a F360 Modena jsou taková dnes ta levnější Ferrari. Když vezmu širokej rozptyl, řekněme od milionu po tři miliony, podle stavu, specifikace atd...

U nich se pravděpodobně tenhle exkluzivní program ne-úplně vždycky vyplatí, resp. přesně ta situace s tím nákupem necertifikovaný F348 TB/TS za 1.3-1.5 mega (což je typická cena) přiláká typ zákazníků, co zas až tolik peněz nemají. Takže to budou řešit "garážově". A musím říct, že kdyby někdo sdílel reálnou zkušenost, jak se (ne)dá provozovat tohle Ferrari ( řekněme během 3 let nájezd 20 tis km) , to by bylo zajímavý. Málokdo s těmi auty doopravdy jezdí víc než, že se nabije baterka a párkrát do roka se někam sveze s tím...

beastar
02. května 2019, 12:42
0

Tak k té údržbě:) Jasně že nenáročná v rámci třídy a značky. A ano je nutné motor demontovat při rozvodech. Na druhou stranu ty jsou v plánu předepsané na 50,000 km. Zrovna tak motorový olej v klasickém 15,000 intervalu. Navíc specifikace náplní a dílů nejsou rozhodně u Ferrari na 348 nic exluzivního. Je to takový Gallardo, nebo 911 Carrera. Ano může se něco pokazit a potom to chce aprroved servis, nebo zkušenýho mechanika.

Rozepsal bych to detailně. Nechtěl sem aby to bylo dlouhý. Tohle konkrétní auto je po prvním majiteli. Po velkém servisu. Je ze sbírky. Tudíž v podstatě neježděné. Bude malinko dražší, než obvyklé cy92. Prodává se a přemýšlím jestli má cenu to nabízet i v Čr. Vzhledem k modelu asi ano.

Svezení je to opravdu skvělý. Špatně se to vyjadřuje. Člověk rychle zapomene na jiné sporťáky:) Přestože to není dokonalé auto. Zpracování a tak pokulhává. Jenže na tom fakt nezáleží. Klasický servis vim jak u toho dělat skutečně za směšné peníze opět v rámci kategorie! A za předpokladu že bude jezdit jen sezóny a přesně do těch 10.000km. Hodnota poroste co víc chtít. Měl sem možná napsat že Mini to servisně není. Zase na druhou stranu při rozvodech se vyndava motor i u leckterych obyčejných Audi.

Tohle je nejete jak nové skutečně. První sezóna až dvě budou s tim autem parádní! Což se tady možná dozvíme když to dopadne tak jak to zatim vypadá.

krab
02. května 2019, 13:17
0

Já bych řekl že možná má. I když samozřejmě u nás je ten trh hrozně malej a zvláštní. Takže buď se to sejde a někdo to reálně ocení a koupí za oboustranně přiměřenou cenu anebo budete za čtvrt roku nabízení naštvaní z nereálnejch nabídek "čumilů" a vzdáte to :)

Servis jako takovej, to věřím že bude relativně hračka. Spíš mě zajímaly takový ty složitější věci. Tenkrát, když jsem o tom psal a dělal si rešerši na informace o spolehlivosti, extra nic moc špatnýho jsem nenašel, více méně nic děsivýho... Ale je to auto skoro 30 let, takže ono i když to nejezdí, tak přeci jen určitý díly stárnou a potřebujou vyměnit. Jen by mě zajímalo, jakej to mělo synchron na jedničce? Na tom kousku s kterým jsem se svezl já se musela řadit extra opatrně, ideálně jen když už vážně stojíš. Podřadit na 1 v rychlosti by sice šlo, ale čistě by se to povedlo jen s dobře nacvičeným meziplynem.

Jinak jako ta podobnost s Lotusem, to byla spíš taková sranda. Zážitkově se ta auta trošku podobají, ale to je tak vše. Sedí se ve Ferrari jinak, ten skloněný volant mě trochu štve ( ale tak to ti italové dělali) a ta jízda umí být vážně taková trošku divočejší. Ale stačilo by se s tím za nějakých pár set km sžít a ono by to šlo :-D

beastar
02. května 2019, 13:32
0

Já nejsem vyloženě obr. Takže sem si do toho vlezl v pohodě. Volant je divně. Ono čeká ergonomie není ideální co si budeme:) Já právě nevím o ničem co by na tom odcházelo poruchou. Často. Jasné je to složitý, exotika a poměrně starý.

Jednička v pohodě. Jen já sem měl trochu potíž zvykat si na psí hnátu. Má to minimum najeto takže opotřebení nízké. Bylo to konzervovaný defakto. Kolik měla ta berlinetta co si s ní jezdil? Ten synchron zničit... Opotřebením asi jo klasickým. Spíš to ale bude dlouhodobě špatným ledabylin řazením. Což bych se nedivil je to fakt posilovna. Hale já bych tomu autu odpustil za 5000 km ročně kde, co. A věřím že hodně z nás tady taky.

krab
02. května 2019, 13:48
0

tamto mělo najeto něco přes 50 tisíc. Jinak to řadilo perfektně, jen na tu jedničku se muselo opatrně. Na dog leg řazení jsem si zvyknul hned. To víš, že bych tomu odpustil ergonomicky i jízdně spoustu věcí, prostě to auto je skvělej zážitek.

Ono bylo loni na prodej, nakonec tak nějak zůstalo "mezi známými" a ten stav byl dobrý, ale asi ne tak nepoužívaný jako popisuješ tohle vaše. Ale historie k němu byla. To víš, že jsem nad tím lehounce uvažoval. Svezení v něm jsem zažil asi měsíc předtím než jsem si pořídil Elise. Ale pořád rozdíl v nákupu Elise a tohoto Ferrari byl něco jako 600 tisíc. To je furt velkej balík peněz. Taky je to Ferrari :) Kdybych si to býval mohl dovolit koupit, tak jsem v něm asi skončil. Na druhou stranu dneska jsem hrozně rád za lotus. A ve skutečnosti když jsem se nad tím zamyslel, přeci jen bych kvůli nákupu Ferrari 348 neprodal moje oba sporťáky. I když je to takový moje vysněný auto, tohle Ferrari, pořád mi svezení jak v lotusu tak v porsche nabídne dva různý zážitky a asi bych je nechtěl vyměnit za ten zážitek z toho Ferrari. Je to složitý to říct, ale prostě tam kde porsche funguje precizně jako sportovní auto, tam je to Ferrari hrozně těžký na ovládání a tam kde zase exceluje ten lotus čitelností jízdy, nenáročností na to se svézt na okruhu a a pak jet zas domů a doma maximálně jen preventivně podívat na brzdovku, stav destiček, gum a oleje, bude to Ferrari prostě vyžadovat daleko větší údržbu kolem. A pak je tu i ta věc s pojištěním, což nebude taky sranda to vůbec havarijně pojistit, pokud bys to prostě chtěl řešit. Takže spíš asi by se jezdilo bez toho... a ono to taky je zas větší risk rozbít už pak takhle drahý auto. No, třeba někdy časem to přijde... On tenhle model asi na ceně vzrůstat bude, ale nečekal bych velkej skok, spíš tak o inflaci + něco málo % ročně...

beastar
02. května 2019, 14:01
0

Tady bylo před prodejem to auto v podstatě v hybernaci. Svoje poslední kilometry to ujelo někdy 5 let zpět. Ten člověk co to měl má takových aut desítku. Z toho jasně plyne, že to v první řadě nejsou auta na ježdění. Šlo čistě o to uvolnit si ruce pro další nápady. Dostalo to péči laku nanotechnologií. Prošlo to kompletním servisem i s dokumentací. Mimochodem k těm pojistkám. Na převozní značce reálně bez pojištění se s tim jezdí fakt báječně a se skvělým pocitem to mi věř:))

Jako asi takhle pojistit bych to uměl ale nevím jak moc by se zamlouvala ta výsledná cena toho pojištění. Ceny bych viděl naprosto podobně jako ty. Prostě pokud to člověk sám neznehodnotí, tak realita je taková že jsou v tom solidně schovaný peníze se slušným uročením. Chráněný proti vlivům inflace. Což se v zemích jako je Česká Republika může docela taky hodit. Navíc je to poměrně snadno prodejný. Teď myslím oproti podobné konkurenci na trhu v těchto vodách.

Na mě je to starý auto. Přiznávám že pod ty devadesátky už chodim nerad. A tohle je spíše osmdesátkově syrová jízda. A jakoby v dobrém slova smyslu se s tím 911 moc nedá srovnávat. Lotus asi jízdně ano. Zase ten Ferrari osmiválec jen, tak něco nepřekoná ten zvuk je geniální. Podvozek nechápu jak to může takhle fungovat. Když to auto "technicky" by jakoby mělo být za dnešními trendy v pravěku. Ale není. Naopak spousta dnešních sportovních aut by se mohla učit. Zase řídit to je prostě docela fuška. Žádný vlastní konfigurace, posilovače a módy sport. Je to jiný a proto si myslim, že je to fajn.

krab
02. května 2019, 14:17
0

To bude moc zajímavej stav. Myslím, že asi jsme to popsali oba tak, jak ty věci jsou. Já jsem už v tomhle segmentu "jen" snílek, nakonec sám jsi mě tam trefně v textu zmínil ... To víš, mít tyhle volný prachy na účtě, nejspíš by se tam neválely a přesně bych je šel za jedno tohle Ferrari vyměnit. Žijeme jenom jednou. S trochou štěstí bych ty peníze v případě potřeby zase dostal zpět, když by zkrátka nebylo odkud brát a muselo se prodat.

Na druhou stranu za obdobný obnos pořídíš taky spousta jiných aut. Takže ono je to nakonec celý docela složitý a zamotaný. Každopádně o čem jsem přesvědčenej, je fakt, že mi to jízdně naprosto vyhovuje. Ta doba (pozdní 80's, ten jízdní projev, styl). Na to mi stačilo ta asi hoďka řízení na pěkných silnicích.

Reálně možná časem něco z týhle éry (80's) vážně pořídím, ale bude to něco v levnějším segmentu, něco zatím neokoukaného a na trhu úplně ne zblázněné tím trendem investování do veteránů. ( i když ono to šílenství taky trochu ochládlo myslím a ceny se dostávají většinou do předpokládanejch výšin u mnoha aut). Pořád jsou ale auta suprová ke svezení a stojej spíš řády několika set tisíc a ne miliony...

ToMyx
02. května 2019, 15:49
2

Pánové, tahle debata perfektně doplňuje článek o další cenné info. Skvělé, jen k tomu nemám co dopsat. Zkušenosti chybí :-)

krab
02. května 2019, 16:18
0

No, mě ta debata a Beastar zase znova připomněl, že tohle auto doopravdy chci.... Prakticky další člověk, kterej to svezení v tom vidí obdobně. Ale člověk nemůže mít všechno a je to tak správně nakonec :) Je o čem snít...

BigBen
02. května 2019, 16:40
0

Hmm, a já to chci taky, Vždycky jsem to chtěl, už jako malej kluk. Po tomhle článku a debatě bestar-krab to chci ještě víc :-)

beastar
02. května 2019, 17:06
2

Víte že já si na nostalgii a takový ty věci kolem aut (starých) moc nepotrpím. Ale jestli tohle není ten automobilní "SEN" tak pak už nevim co by to jako mělo být. Respektive vím, ale to jsou auta na který se nešetří na který prostě buď je a nebo ne. Většinou je těžký je vůbec vidět na silnici. Tohle není prostě taková ta chiméra a jen sen. Je to poměrně dostupná věc pro širší fanouškovskou obec. A já se nedivim, že by jste do toho šli, fakt:)

PanPetr
02. května 2019, 19:50
0

Máme jednoho koníka v rodině a ten extended warranty program (teď se to jmenuje New Power) je tak mastnej, že ani pro majitele, co krom té eFka má ještě v garáži 3 další hračky z podobné galaxie, nedává finančně smysl. I servis samotný je opravdu pálka a není nic zvláštního měnit v 20tkm tlumiče, díly zavěšení, přetěsňovat víka ventilů (půl motoru ven viz foto) atp. Takže ve finále se na to chodí jen dívat do garáže a každá vyjížďka je spíše křeč ve tváři z obavy, kde co zase poškodí, nebo ulomí... Do CZ naprostý nesmysl, pokud s tím nejezdíš jen okruh. Domů bych nechtěl ani tu 348čku, ani jinýho koníčka z Maranella. Ale článek krásně napsanej! :-)

beastar
03. května 2019, 11:45
0

PanPetr: Určitě si vážím pohledu majitele. O tom servisu vím, ale ceny sem neznal. Respektive bylo mi jasný že to bude rána. K servisu obecně. Tak u aut tohohle stáří jde spíš o hobby. Tzn.žere to peníze ve velkým. S tím musí případný zájemce počítat.

U nás v Čr je jakýkoliv supersport až na pár aut hovadina a nesmysl. A to i daleko novější auta. Ta auta pro to byla stvořená. Být nesmyslem od samého zrodu. Jezdit jen na okruh by teoreticky i s tou 348 asi šlo. Pokud by se o ni člověk nebál. Že ji zapálí nebo ztotálkuje. Složitější servis tahle auta mají. Spoustu vad taky. Je to na každém a není to pro každého.

krab
03. května 2019, 14:27
0

Pohled majitele je právě vždycky bezva. Koukám to rozebraný je 550 Maranello nebo 456 GT, že? Ferrari s V12 pod přední kapotou je pravděpodobně ještě další level náročnosti to provozovat, bych si tipnul...

Jak říkáš Beastare, je to Hobby. V hezkým počasí to podle nálady prostě vytáhnout na nějakou vhodnou jízdu. Těch silnic se i u nás najde hodně, který jsou absolutně parádní, jen se nesmí jezdit vyloženě kolem Prahy, možná na Moravě kolem Brna ... A na průjezdy ucpaných měst se ta auta nehodí, nakonec to není ani žádná objevná informace :)

Já si dovedu naprosto živě představit, že bych si to užil, jen zkrátka je potřeba mít ty přijmy reálně vyšší. Moje současný auta toho příliš nestojí. Lotus má motor od Toyoty a de-fakto velmi laciný díly a navíc není na něm co spravovat ( zaklepat na dřevo) a s poršákem už jsem si užil, takže nečekám další katastrofy. Nicméně je jasný, že si zase dřív nebo později o nějaký nový díl řekne....

Tohle je však zkrátka jiná úroveň, čili hezký o tom jen snít :-D

beastar
03. května 2019, 14:57
1

Tohle auto si koupí někdo jako sbírkový. Jedna varianta. A nebo někdo kdo má střelivo. A bude chtít závodit a projet se častěji, než by mohl v něčem cennějším. Ať to bude jak bude tak to bude člověk něco jako Krab.

Kterej to bude chtít, přát si to a pečovat o to. Bude nasranej někdy. Někdy to bude vzteky chtít prodat. Ihned. Jenže bude to srdcař. Pro ojetý Bmw, Bentley, džegy, vette atp si chodí i pozírci, neautaři. Pro tohle si přijde jen autař, hrníčkář, špageťák fanda. A pro to auto to bude jedině dobře.

MGRR
03. května 2019, 16:02
0

Presne tak, pozer se s rizeni toho auta posere, protoze to nezvladne.

Musi chtit vic, hlavne vedet...

Problem je ve trech zakladnich vecech a kazda samostatne je podle mne ztratou hodnoty.
1. pokud se to zaregistruje v CZ (jasne, on to nekdo koupi vzdy, F je postaveno do hodnot umeni a del... pokud nejezdi a nema nic najeto)
2. zacne se s tim bezne jezdit
3. nedostane to v CZ servis... jezdil bych minimalne do Dresden (tak min kilecko-tri, na zakladni servis po koupi + novou spoku a rozvody).

Nebo na to jit po Cesku, koupit, neresit, obcas jezdit, servis operativne resit, dily ebay... nejak to dopadne ;)

beastar
03. května 2019, 16:55
0

Přesně tak. Tohle je teda po servisech. Prokazatelně. Registrovat se to zatim znovu vůbec nebude. Až jedině na přání. A co s tim kdo bude. No to tak je:) Byl bych rád kdyby to koupil Čech. Moc tomu ale nevěřím po pravdě.

MGRR
03. května 2019, 18:23
0

To se proda bez obav.

Ja nemuzu, jsem chudej, spis pujdu do pro mne pouzitelneho LC500, snad to nepotrva roky.

Kdybych mohl, vubec bych to neregistroval a vystavil si jej nekam do rohu garaze, neco jako Velorex. Blby je to, ze je to v tech F, neco jako levne ""Porsche Boxster"" vs. 911, jezdi fajn, ale koupi to jen "jista sorta lidi"... ktera mozna nema na 911. Ale mozna se pletu.

Schovat tak na dvacet let, neregistrovat, jezdit na prevozkach. Kdyz to nekdo posle do tebe, tak rovnou predem zalovat pojistovnu.
Kyz to posles ty, tak je to v hodnotavh F, asi jako oktavka za 50, tak co.

Jsou to jen cisla, kdyz si to clovek posune v hlave a nepracuje zrovna ve fabrice.

krab
03. května 2019, 19:41
0

Mě tohle pánové obecně trošku mrzí, to že si taková auta zájemci kupují a z 80% případů spíš jen vystavují, než jezdí. Já to chápu u předválečnejch aut. To co máme doma ( teda táta) je roadster MG VA z roku 1938 a ta radost z toho vlastnictví je nějak na třetiny : koukat na to, pracovat na tom, jezdit s tím. Já mam nejradši tu poslední třetinu, táta tu druhou třetinu a ta první se líbí nám oběma. Ale na ježdění to doopravdy už není. Už si předem hodně vymyslíš trasu kudy chceš jet a cíleně se některým silnicím a místům vyhneš. Nechceš v tom jezdit někde na dvouproudovce , projíždět Blankou nebo úplně nejhůř chytit dopravní zácpu na půl hodiny. To je auto na venkovský silničky třetí třídy ideálně když je tam novej povrch. Pak je to vážně radost řídit.

To Ferrari je moderní, rychlý auto. Čili fakt pokud tím důvodem nejsou prachy ( že s tím nevyjedeš pokaždý, čistě z praktickejch důvodů) tak by stálo za to, takový auto prostě pravidelně používat v sezóně. Tak něco jako dělám já se svými auty. 5-10 tis km na každým, záleží pak na tom kolik se povede najít času na výlety, kam se pojede a tak...

Pochopitelně na dojíždění do práce někde z venkova do města, na to to moc není. Jde to, ale neudělá to nikomu radost. Ale takový to schovat a čekat jak se to zhodnocuje, to je sice praktická věc, ale doprčic je to auto. Tuhle mi to říkal myslím tady místní redaktor Matěj. On to sice myslel ještě v tom smyslu, že nechápe proč např s tou 911 nejezdit úplně denně, ale to já nedělám prostě čistě kvůli tomu, že by to stálo moc peněz a taky že by mi to auto za chvíli zevšednělo. Takhle, když náhodou nejede 14 dní, jak moc se těším za jeho volant. Asi bych neuměl to Ferrari vlastnit ideálním způsobem (tj. maximalizovat jeho hodnotu do budoucna) , ale zato bych si ho užil. Něco bych na tom najel, nějaký oděrky z provozu by prostě dostalo a údržbu pečlivě, ale po domácku pokud možno, bez nutnosti navštěvovat jakákoli ofiko Ferrari centra. A mě by totiž naprosto stačilo, že se ta reálná hodnota toho auta nesnižuje, jestli by se něco málo vydělalo nebo prodělalo, to bych fakt neřešil. Stejně bych to asi už ani nikdy nechtěl prodat, leda že bych se zbláznil do něčeho jinýho za delší čas...

Rád bych si s Beastarem plácnul, ale poněkud to ze zjevných důvodů zatím nemá šanci klapnout :) Leda, že bych si na to mohl vzít "hypotéku" na super nízkej úrok. To bych do toho asi vážně šel...

MGRR
03. května 2019, 20:43
0

To má řešení, koupit Ferrari dvě :)

PanPetr
05. května 2019, 12:33
0

Ta fotka je 599 GTB :-)

GanGreen
02. května 2019, 11:28
0

Moc pěkný počtení, píšeš o tom tak věrohodně, až ve mě klíčí podezření že ti zrovna parkuje "na place" :))
Mě se tohle "ošklivý, obyčejný, starý" (to jsou přívlastky od mých přátel) ferrari vždycky líbilo, třeba ty zmiňovaný kola, mi přijdou uplně fantastiš :) a že to je prakticky stejnej rozměr co obouvám na svoje auto, to je vyloženě k popukání :D

Prosím, víc takovejch blgů.

reagovat
krab
02. května 2019, 11:57
0

je to super, no! Taky se přimlouvám.
K těm rozměrům kol - tohle auto potřebuje 215/50 ZR17 vpředu a 255/45 ZR17 vzadu. Prakticky jediná vhodná volba na to budou stále vyráběné Pirelli P Zero Asimmetrico a sada vyjde na něco jako 25-30 tis kč protože se dělají hlavně tady na ta auta. Ale určitě se dá najít i něco levnějšího, ale to tam jakoby nepatří..

beastar
02. května 2019, 12:45
0

Teď přemýšlíme jestli tohle převezeme do Čech:) Ten rozměr kol je z dnešního pohledu sympatický. Ono kupovat použitý pneu třeba na R8 za 60.000 je opruz. Tady se jde vejít hodně pod. Je to prostě starý... Nicméně i obyčejný. Stille Ferrari.

GanGreen
02. května 2019, 13:59
0

Přivez to, pojezdi sezonu a prodej :D vem to na nějákej autíčkářuv sraz a dej vědět na kterej, přijedu se podívat :)

beastar
02. května 2019, 14:05
0

:D Představa hezká. kdybych obracel miliony lopatou na terase, tak bych do toho asi šel. Jako statická ukázka asi v pohodě. Pojezdit s tím v Mýtě by byla frajeřina, ale asi bych si to musel koupit pro sebe. A na to mi teď moc nevychází v peněžence obrázky.

bitner
02. května 2019, 15:41
1

Do Plech cupu by te ale asi tesne nepustili.

Jakub Pospíšil
02. května 2019, 15:54
1

Myslím, že za redakci můžu svatosvatě odpřísáhnout, že pokud Beastar dorazí na Plechcup v Bělé v tomhle Ferrari, tak ho klidně závodit necháme. A to už je slovo do pranice, ne?
-
Komentář upraven 2. 5. 2019, 15:55:18

ToMyx
02. května 2019, 16:01
1

Pche, do plechcupu by Bísta s ferkem právě brali všema deseti. Nezapomeň, že je tam záludná klauzule o možnosti odkupu libovolné plečky za 20 papírků porotcem....svatosvatě :-)
-
Komentář upraven 2. 5. 2019, 16:02:58

beastar
02. května 2019, 16:10
0

No chlapci tyhle naše debaty tady:)) Kdyby to bylo tak snadné tak bych s tim přijel. A kdyby mě kluci nechali jet "Cup" tak věřim, že bych měl dost špatnej čas. Nejsem natolik odvážnej a dobrej driver abych s nepojištěnym Ferrari za cca 1,5 mio. dělal ještě frajera na okruhu:D

Jakub Pospíšil
02. května 2019, 16:11
3

Pšššt, teď jsi to prozradil. Já už si maloval, jak mi na chodníku u Sládečků bude parkovat skutečný Italiáno Ferrari (jen parkovat, na provoz by nezbylo) a ono zas nic.

beastar
02. května 2019, 16:17
2

Kubo teď si mě pobavil skutečně. Přesně asi jako ten výherce toho Lamba po papeži co nemá ani garáž. Já už vidim jak od Sládečků odtahujou to Ferrari tou rukou ty měšťáci a tam Kubíno v žabkách. Vy volové dejte to dolů to je MOJE FERRARI... víš kolik to stojí!!! Šašci voe vy asi nevíte kdo já sem...

Jakub Pospíšil
02. května 2019, 16:20
1

Tak nějak by to bylo. A doufal bych, že to při odtahu nějak škrábnou, abych pak po nich mohl vymáhat náhradu škody v nesmyslně vysoké výši a za takto získané chechtáky bych si koupil plnou nádrž a vyrazil dělat na pár hodinek dojem na zbohatlíky u BB Centra na Praze 4. Protože tam se, jak známo, točej prachy.

No a pak zase zpátky ke Sládečkům...

krab
02. května 2019, 16:24
0

To víš BB Centrum, tam se prachy točí, jezdím si je tam vytáčet skoro každej den. Kafíčko na střeše a pak v 5 usilovně přemejšlet s kterým sporťákem vyjet tentokrát ven z garáží... :-D

beastar
02. května 2019, 17:09
0

u BB centra se strašně blbě otáčí. Taky to mohli udělat jako corso aby se tam dalo jezdit dokola. Tam prej projedeš s čímkoliv za 3+ tam a zpět s nápisem prodám na čelním skle. A prej ti telefon zvoní, že to ani nechceš zvedat.Tolik tam je solventních zájemců...

BubaaCZek
02. května 2019, 12:14
0

Mam navod jak tohke auto provozovat. Koupit za 1.3 mega a hned vydat inzerat na 1.3 mega. Pojezdit par vikendu. Nakroutit tam tisic, mozna par tisic a prodat hned jak se nekdo ozve (coz muze byt klidne par sezon). Voila :)

reagovat
KS
02. května 2019, 13:50
0

Hezké. Jen to potvrdilo mé přesvědčení, že vlastnit F. starší než z r. 1995 bych nechtěl. F355 není o tolik dražší a nabídne mnohem lepší výkon, zvuk, lehčí spojku, akorát to praní se se strojem už nebude tak masivní - a o to právě až tolik nestojím. Časem bych rád nějaké s 5V technikou a spíš se kloním k 360 kupé, přeci jen už je vychytanější než F355. Samozřejmě s manuálem :-)

reagovat
beastar
02. května 2019, 14:03
0

Souhlasím. Myslel sem si totéž do nedávna. Člověk si občas poupraví názory. F355 už je moderní auto se vším co si pod tím představit. Teoreticky by se s ním dalo v klidu jezdit do práce, nebo pro rohlíky jen, tak. Tohle je trochu o tom intenzivním pocitu, že to musíš zvládnout. Chceš to zvládat a ten koník ve znaku se ke 348 hodí prostě mnohem víc. Nicméně přiznávám, že kdybych chtěl univerzálnější hobby auto asi bych se taky koukal tím směrem co popisuješ. Když už by to mělo být Ferrari.

ToMyx
02. května 2019, 15:48
0

Jéé, tomu se říká balzám na strasti všedního dne! Nečekal jsem, že spustíš smršť blogů o supersportech tak brzy, tleskám :-D

reagovat
beastar
02. května 2019, 16:15
0

No po pravdě začal sem zlehka. Měl sem možnost buď psát o Betley Continental GT v12 04. Což mě popravdě vůbec nebaví ani vzhledem ani ničim. Jo je to luxusní a opulentní to jo. Impozantní motor jako fakt něco tak krásnýho se jen tak nevidí. Cenově je to níž než Ferrari (jakýkoliv) a teoreticky bych s nim mohl jezdit klidně měsíc a nic by se nedělo.

JENŽE! Co je sakra víc jak starý, klasický, hranatý, červený Ferrari. Až posléze sem zjistil, že Petr tim jeuzdil minulý rok akorát ve verzi s pevnou střechou. Dokonce mi to tady i psal....

ToMyx
02. května 2019, 16:30
0

Conti GT je strašnej tank :-) Párkrát jsem v něm jel cca do 100km trasu a i se svýma cca 180 cm jsem měl pocit, že ta palubka končí proklatě vysoko, prostě tank. Ale pocit z hmotnosti toho auta byl neskutečnej, takovej chrobák na steroidech :-D
Stačilo mi pak zaslechnout co stojí jeden z pravidelných servisů včetně opravy nějakých osekanin od kamínků a zase jsem si uvědomil, kam patřím :-D

beastar
02. května 2019, 17:13
0

Přesně jak píšeš to je:) Taky mi to tak přijde. Obvykle mi velká auta nevadí. Obvykle mám rád obrovský motory a nesmyslný výkon. Ovšem aby to mělo smysl. A při vší úctě ke Conti GT mě to tak prostě nepřijde v tom autě. Ok náklady na provoz beru. Ono když budeš mít plácnu ojetou Audi S8 tak se taky dost prohneš. To stejný třeba u BMW 760i. A pořád nebudou tak cool jako to Conti. No vystihuje ten chrobák na steroidech dokonale. Navíc já nemám rád ten předek alá rejnok manta. S každou další generací to zlepšují... Jenže prostě Ferrari to pořád neni.

Ju
Junior
03. května 2019, 15:27
0

Continental je kurva nejvíc. Ten se nekritizuje. Nikdy mladej kluk od nás ji má, nějakej živnostnik, tušim ne starýho závodáře syn. Tuhle to asi tři dny stálo odstavený u krajnice na celkem rušným tahu. Jsem si tak přemejšlel, co tam kleklo :)

Ju
Junior
03. května 2019, 15:29
0

*se mi to nějak posralo při odesílání. Za "Nikdy" patří doplnit "enter+k tý S8,"

Raspby
02. května 2019, 17:27
0

Moc pěkně napsáno...i když ne každý to tak vidí na 100% není právě to, že řízení si člověk musí odmakat naplno, to nejlepší? Chápu, že kodrcat se s tím někde v koloně bude očistec, ale právě to, že to vyžaduje celého chlapa, se mi na tom nejvíc líbí :). Snad někdy budu mít příležitost taky řídit nějaké Ferrari

reagovat
beastar
02. května 2019, 17:33
0

Máš pravdu. Přesně já sem to bral že tohle auto už nikoho nezajímá aby s ním jezdil po Praze do práce. To je prostě hobby a krásná hračka právě pro lidi co si to chtějí odmakat. Mají zájem neřešit rádio, klimu, posilovač a tak dále. Chtějí jen jet. Já si nepamatuju paradoxně kdy naposled sem si užil tak zenovej relax za volantem. Fakt mi to zase posunulo vnímání těchto starších sportovních aut úplně na jinou kolej. Jak dostaneš možnost... NIKDY neřikej NE.

Raspby
02. května 2019, 17:38
0

Rozumím...ono člověk dlouho některá auta nechápe, až dokud si je nezkusí...mozek říká, že je to k ničemu, ale když ono ho to tak moc baví. Něco podobného jsem zažil v té růžové C3..což zase naopak bylo auto na projíždky, ne na radost z řízení jako takovou..nicméně loken z okna, sundat střechu, poslouchat starej V8, a plout krajinou...asfalt to vyloženě netrhalo, podvozek byl tuhej a vyklepanej, řízení mělo vůli šílenou...prostě na nic jeden by řekl...ale když ono mě to tak strašně bavilo...tak tady to bude asi podobný případ :) Jen ty aspekty té zábavy jsou jiné.

ToMyx
03. května 2019, 09:33
0

Máte úplnou pravdu pánové. Jen ohledně toho celého chlapa... Před časem jsem si zkusil projet poměrně dost upraveným autem. Poprvé po strašně dlouhé době jsem zažil problém s tvrdostí spojky(nějaká závodní stage x) a tuhého chodu řadící páky (tuším, že tam byly pur silentbloky). Normálně jsem měl problém se s tím nesmyslem jen rozjet. Je to asi o zvyku a v 350z mi ty síly přišly ok, ale takhle celého chlapa bych musel nejdřív natrénovat, aby mi to soustředění se na šlapání na spojku a na tahání za klacek nebralo všechnu pozornost od dění na silnici. Na druhou stranu, na brzdách to auto bylo jemnější než moje Primera, mělo to 4pístky ze Skylinu R33, které si s váhou auta cca 1,1t jen hrály. Takže, zažil jsem kulturní šok :-)
-
Komentář upraven 3. 5. 2019, 09:34:11

Skipper
03. května 2019, 09:40
1

Tak jsem se zasnil u kávy. A sice modelem jsme hodně jinde, ale vzpoměl jsem si na nádhernou scénu z filmu Vůně ženy, kde slepý Al Pacino řídí kabriolet Ferrari :) A hned mám krásný den. Díky!

reagovat
Skipper
03. května 2019, 10:00
1

There's only two syllables in this whole wide world worth hearing: pussy. A very, very distant second is a Ferrari.

MGRR
03. května 2019, 14:52
0

Beastare, moc hezky a trefne napsano.

reagovat
beastar
03. května 2019, 14:59
0

Á další exmajitel ferárka. Díky byla to fuška neopakovat se a zkusit to přiblížit.

Co
Core
03. května 2019, 16:42
0

Kdyz ferrari tak tohle...

beastar
03. května 2019, 17:36
0

Core: Aha to jo no. To je ale přesně to Ferrari co nikdy reálně nepotkáš, nebo tak možná uklizený někde v hale. Rozdíl cen asi 58 milionů (spíš víc) korun oproti 348. To je pár korun,D To je tak dobrý si to půjčit přesně na takový ježdění jako na to Utubu. Udělat pořad a hups zpátky do garáže. Díky ne. To i Zonda je levná...

MGRR
03. května 2019, 18:53
0

To byla spis ma ostuda, zoufalstvi, neschopnost... to si tak kdysi jeden se vsi skromnosti a pokorou mysli, ze neco po svete "silnymi auty" pojezdil, ze uz do toho vyzral... velky kulovy.

Jestli se o necem da ric, ze te to chce zabit, tak 456 do toho spadala.
Ten motor v kombinaci protiprokluzu, ktery pod plnym a rolete zareaguje, az kdyz jsi mrtvy a zapnuty na lehatku v igelitu.
Kdyz nahodou prezijes ostrejsi jizdu urputne svine, jeste rad vykoupis svuj pristi zivot servisem za kilecko.

Ted jsem na LS460 kupoval original P kotouce a desticky za smesnou desitku a fakt jsem byl stastny, ze to stoji par susnu... Kdyz jedu 270 s prstem v nose Lexusem, je to pohoda. Ale s tou deFkou to tak snadno neslo a nejde o rychlost.

Nejak mam pocit, uz si to nepamatuji, ale ty kotouce na Lexus jsou 100% vetsi, masivnejsi, nez na tu 456 a to jde o blbe jap. auto... ano, mam na mysli pokrok.

Ju
Junior
03. května 2019, 22:39
0

Ty Lexusy začínají být pomalu stejně legendární jak Miata. Mám tomu rozumět tak, že v globálním světe to kluci na východě pořád bouchají poctivě, kvalitně a navíc jsou tak blbý, že na přímou konkurenci nejvyššího segmentu prodávají P kotouče a desky za desítku?!

MGRR
03. května 2019, 22:57
0

Tohle je fakt z minuleho tydne.
Levne jsou napr brzdy, ale nektere az hloupe dily, stoji nekdy jako na to F. Podle mne jde o "dostupnou" bezpecnost, levne je to i na jine LS (nizsi rady nevim). Stejne je to napr. pouzivam Siennu AWD Limited, zadni original desticky stali cca 1100,-

Mam jeste LS430, kotouce a desticky vyjdou stejne. Tak jsme v Lexusu zadali i bezne hydraulicke vzpery kapoty a kufru (ano, ty pisty, cerne s chromem) a za ctyri vzpery chce Lexus cca 110.000kc, pritom napr. P kapota/plech, jen 35/proti tem vzperam.

Nimrod
04. května 2019, 08:50
0

jen pro info, vzpěry se dají repasovat

MGRR
04. května 2019, 10:04
0

Nimrod: Diky za napad, netusil jsem, ze se tim nekdo zaobira. Davat tam druhovyrobu z plastu se mi nechce. Na starsi LS430 mam na kufru tak 70%, ty na kapote jeste drzi, ale jak foukne vitr... tam se nastesti leze jen na vymenu oleje.

Junior: nasel jsem jeste na stole Lexus.cz, cerstve koncove ceny brzd a filtru na LS430, jen nevim jestli jsou s, nebo bez dane (mam tam jine ceny)

Irwinek
04. května 2019, 10:41
0

Heč, já se ve 288 GTO svezl :-D
Ale protože mi v té době bylo 14, tak veškeré poznatky jsou : " svezl jsem se ve Ferrari " :-(
Nicméně to pro mne je nejkrásnější Ferrari

Ju
Junior
04. května 2019, 12:37
0

MGGR: A dá se to kupovat i ojetý? Respektive, dává to smysl, když chce člověk reálně jezdit 30-40 rok?

MGRR
04. května 2019, 13:36
0

LS? Samozrejme a funguji.

Lepsi je z principu auto co nejezdi v soli.
Pokud je to LS od 2007 na vzduchu, lepsi je vyhnout se autum co jezdili v Cesku/maji vytresene podvozky/silentbloky ramen/odejdou driv mechy (novy +-25t)

LS bezne najizdi 400t. a funguje
Nekdo ma radeji ty starsi LS430, cena za posledni 2-4 roky, tech vsech starsich (za hranicemi) az o 100% stoupla

Je to ctrnac dni, co jsem jednu dovezenou 430 odkrytoval, tak pro zajimavost. Ma to pred chladicem i radarovy tempomat.

Promin Beastare, uz nebudu zasirat

beastar
04. května 2019, 14:42
0

Já teda teď nedávno koukal taky na jednu LS460. Bílá perleťová metla, temný okna a zlatý kola. Super stav a výborná cena. Dost o tom přemýšlím. Protože kolem ní často jezdím. Asi ji tam mají z protiuctu.

MGRR
04. května 2019, 19:20
0

Zlatý voči/kola, to musí být kolotočářský.
Pustil jsem sem zpět tu recenzi, nevím jak se to objeví :)

beastar
05. května 2019, 15:08
0

Ok. Přečtu si to. Kolotočářský to asi trochu je. Ale já mám trochu extravagance rád:) To auto se mi líbí takhle jak je v konfigu. Výbavy to má kopec a propad ceny 100%...

sheogh
04. května 2019, 00:42
0

Nadhera, diky Beaste :-)

reagovat
Knightrider
04. května 2019, 06:50
0

Je to nádhera. Navíc je to skvěle napsaný. Člověk by měl okamžitě chuť do toho skočit a jet se projet, natož něco takovýho vlastnit. Je to krásný, ale naprosto mimo moje finanční možnosti už na pořízení, natož na servis. Ona ta částka za pořízení pro spoustu lidí není nereálná, ale asi není náhoda, že mezi lidem podobných aut moc není. Ten servis, pokud by s tím člověk chtěl jezdit, by z pohledu normálního smrtelníka spolknul strašlivé částky, a proto je asi lepší zůstat jen u toho snění. Svézt se v tom, ale bude celoživotní zážitek. :-)

reagovat
beastar
04. května 2019, 14:46
1

Určitě to dokáže změnit určitý stereotypy a názory. Jinak ano. Jedna věc je to koupit a druhá mít to v dobrém stavu. I když cesty jsou asi jako u té 911 a dalších. Svezení potvrdí to proč je tahle značka tak ikonická. Pro fanoušky je to skvělej zážitek. Třeba moje přítelkyně by tohle za suv od Mercedesu v životě neměnila. Protože v tom na místě neotičí volantem:))

Irwinek
04. května 2019, 10:43
0

Věděl jsem, proč si tenhle článek nechávám na sobotní ráno ke konvici čaje. Brilantní a komentáře rovněž.
Je vidět, že rosteme :-D
Díky

reagovat